نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع نمونه رای تخلفات اداری بحث کنیم و مطالب مهمی را در این رابطه توضیح دهیم. به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت مشاهده تخلفات اداری نمی توان مانند روند دادرسی معمولی اقدام کرد،

    نمونه رای تخلفات اداری
    نمونه رای تخلفات اداری

    به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع بیان کنیم تا در صورت نیاز به آن بتوانید به درستی اقدام های لازم را انجام دهید و به نتیجه دلخواه برسید، توصیه می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

    در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    1. آیا می دانید برای بررسی تخلف های اداری باید چگونه عمل کرد؟
    2. آیا نمونه های تخلف های اداری را می شناسید؟
    3. آیا با روند دادرسی در دیوان عدالت اداری آشنایی دارید؟
    4. جلسه های دیوان عدالت اداری چگونه تشکیل می شود؟
    5. آیا می دانید قاضی های دیوان اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟
    6. آیا با نمونه رای تخلفات اداری آشنا هستید؟
    7. وکیل دیوان اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
    8. یک وکیل خوب باید چه تخصص هایی داشته باشد؟
    9. برای نوشتن لایحه دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه داشت؟
    10. یک لایحه خوب برای دیوان عدالت اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
    11. آیا برای بررسی تخلفات اداری باید هزینه خاصی پرداخت کرد؟

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمونه رای تخلفات اداری با ما همراه باشید.

    آیا می دانید برای بررسی تخلف های اداری باید چگونه عمل کرد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که روند بررسی تخلفات اداری با روند بررسی دیگر پرونده ها تفاوت هایی دارد، در این قسمت قصد داریم در رابطه با این موضوع مهم، یعنی نحوه شکایت از تخلف های دولتی در اداره ها بحث کنیم و مطالبی را بیان کنیم تا به طور کامل از این موضوع آگاه شوید.

    در ابتدا باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که انجام چه کارهایی تخلف به حساب می آید، توجه داشته باشید که در صورت اشتباه در این رابطه پرونده و شکایت شما بررسی نخواهد شد و در همان مرحله هایی ابتدایی پرونده بسته می شود،

    یعنی قرار منع تعقیب صادر شده و قاضی پرونده را مختومه اعلام می کند، پس باید در رابطه با این موضوع اطلاعات کاملی داشته باشید که دچار اشتباه نشوید. در ادامه این موضوع را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

    برای طرح شکایت های معمولی شما باید در ابتدا به دادسرا مراجعه کنید و در آن جا شکایت خود را مطرح کنید، پرونده در مرحله بعدی در دادگاه بررسی خواهد شد و در نهایت در صورتی که یکی از طرفین از رای صادر شده ناراضی باشند، در دادگاه تجدیدنظر پرونده مذکور بررسی شده و در رابطه با تصمیم گیری می کنند.

    آیا می دانید برای بررسی تخلف های اداری باید چگونه عمل کرد؟
    آیا می دانید برای بررسی تخلف های اداری باید چگونه عمل کرد؟

    بررسی تخلف های اداری

    این در حالی است که برای بررسی تخلف های اداری باید در ابتدا به دیوان عدالت اداری شکایت کنید، البته معمولا شکایت ها در همان دادسرا نوشته می شوند، اما برای تعیین شعبه به شعبه و مرجع ذی صلاح که همان دیوان عدالت است، ارجاع داده می شود. در رابطه با دیوان عدالت اداری در ادامه توضیحات کاملی را ارئه خواهیم داد.

    به این موضوع توجه داشته باشید؛ هنگامی که پرونده شما به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود، یعنی دیگر در دادسرا، دادگاه عمومی یا کیفری و در نهایت در دادگاه تجدیدنظر به آن رسیدگی نخواهد شد، یعنی به جای آن که شما چند مرحله برای اثبات حق خود پیش رو داشته باشید، این مراحل فقط در یک مرحله خلاصه می شود.

    یک مرحله بودن بررسی تخلف های اداری مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. از مهم ترین مزیت های آن می توان به این مورد اشاره کرد که شما در زمان کمتری می توانید به حق خود برسید و نیازی به گذراندن مرحله های مختلف و زمان بر نیست، که البته مزیت بسیار مهمی هم به حساب می آید.

    در رابطه با معایب هم باید بگوییم که گاهی شما به علت های مختلفی مانند عدم آگاهی از قوانین، قادر به احقاق حق خود نیستید، در چنین حالتی حق شما ضایع می شود و دیگر قادر به ادامه پرونده نخواهید بود، البته لازم به ذکر است که اگر برای پرونده خود به یک وکیل خبره و متخصص وکالت دهید، این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد و تنها مزیت ها شامل حال شما می شود.

    بررسی تخلف های اداری
    بررسی تخلف های اداری

    آیا نمونه های تخلف های اداری را می شناسید؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که آگاهی از تخلف های اداری اهمیت بسیار مهمی در هنگام طرح شکایت دارد، به دلیل همین اهمیت در این قسمت قصد داریم که نمونه هایی از این تخلف ها را بیان کنیم تا به خوبی با این موضوع آشنا شوید و پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

    یکی از مهم ترین تخلف هایی که در اداره های دولتی گاهی رخ می دهد، رفتارهایی است که با شان آن شخص در تضاد است. به عنوان مثال اگر به اداره ای خاص مراجعه کرده اید و کارمند مربوطه با شما رفتار نامناسبی داشته است، به آسانی می توانید از این کارمند شکایت کنید و پرونده را پیگیری کنید.

    به این موضوع توجه داشته باشید که اگر کارمند یک اداره دولتی برای آن که بخواهد به کار شما رسیدگی کند، مبلغی را از شما درخواست کند، در این صورت باز هم می توانید از او شکایت کنید و به این موضوع هم رسیدگی خواهد شد. اختلاس هم یکی دیگر از تخلف های اداری محسوب می شود که در صورت مشاهده آن می توانید مراتب را گزارش دهید.

    تبعیض

    اگر کارمندی خاص در حین انجام کار شما، بین کار شما و شخص دیگری تبعیض قائل شود، شما می توانید از او شکایت کنید، زیرا تبعیض کرده است. به عنوان مثال نوبت شما باشد، اما کارمند مورد نظر نوبت شما را به یکی از اقوام یا آشنایان خودش داده باشد، این کار هم جرم به حساب می آید.

    یک کارمند اداره دولتی باید امانت دار باشد و مدارکی که نزد او باقی می ماند را به طور دقیق نگه دارد، اگر این کارمند مدارک محرمانه، مهم و شخصی فرد خاصی را افشا کند، در این حالت این عمل او جرم به حساب می آید و شما می توانید از او شکایت کنید،

    البته در این حالت شما باید همان کسی باشید که مدارک او منتشر شده است، زیرا پرونده به یک شاکی خصوصی نیاز دارد.

    سرپیچی از وظیفه

    توجه داشته باشید که اگر یک کارمند از وظیفه های خود سرپیچی کند هم می توانید از او شکایت کنید، البته معمولا این سرپیچی باید به طور صریح اتفاق افتاده باشد. به عنوان مثال کارمند به طور قاطع و صریح گفته باشد که هرگز این کار را برای شما انجام نمی دهد و البته برای اثبات ادعای خود باید شاهد داشته باشید.

    شاید برای شما جالب باشد، بدانید که اگر یک کارمند اداری در ساعت های اداری در اتاق خود حضور نداشته باشد، یعنی یا دیر به محل کار برسد، یا زود محل کار خود را ترک کند، یا خود را با کارهای دیگری مانند چای خوردن مشغول کند، شما می توانید از وی شکایت کنید، البته باز هم باید مدارک معتبر و محکمه پسندی برای ادعای خود در اختیار داشته باشید و البته این کارها ادامه دار باشند.

    البته به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که در قانون مجازات اسلامی تعریف های مختلفی برای جرم و تخلف ارائه شده است. به عنوان مثال دیر کردن یک کارمند تخلف به حساب می آید، اما این کار جرم نیست، این در حالی است که اختلاس هم جرم به حساب می آید و هم تخلف است.

    کاملا واضح و مشخص است که برای جرم ها مجازات های سنگین تری وجود دارد و تخلف ها معمولا مجازات کمتری دارند.

    سرپیچی از وظیفه
    سرپیچی از وظیفه

    آیا با روند دادرسی در دیوان عدالت اداری آشنایی دارید؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که روند دادرسی در دیوان عدالت اداری با روند دادرسی پرونده های معمولی تفاوت هایی دارد، روند دادرسی معمولی را به طور خلاصه و اجمالی بررسی کردیم،

    اما در رابطه با روند دادرسی در دیوان عدالت اداری مطلبی را بیان نکردیم، اما در این قسمت قصد داریم به طور کامل به این موضوع بپردازیم و روند دادرسی برای تخلف های اداری را شرح دهیم.

    به این نکته توجه داشته باشید که برای شروع دادرسی در چنین حالتی باز هم باید شما شکایتی را مطرح کنید، اما در ابتدای شکایت باید به این موضوع به طور واضح و مشخص اشاره کنید که قصد دارید، از یک کارمند اداره دولتی شکایت کنید، البته در این رابطه هم باید به یک موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

    دیوان عدالت اداری به تخلف های اداری رسیدگی می کند

    توجه داشته باشید که دیوان عدالت اداری به تخلف های اداری رسیدگی می کند، نه به تخلف هایی که کارمندهای دولتی مرتکب شده اند، اجازه دهید، این موضوع را با ذکر یک مثال به طور کامل شرح دهیم. به عنوان مثال تصور کنید که شما با یک شخص خاصی مشاجره کرده اید و این شخص به شما تهمت زده است و قصد دارید، از وی شکایت کنید.

    دیوان عدالت اداری به تخلف های اداری رسیدگی می کند
    دیوان عدالت اداری به تخلف های اداری رسیدگی می کند

    توجه داشته باشید که در چنین حالتی باید برای شکایت از این فرد به صورت عادی و روند دادرسی معمولی پرونده را پیگیری کنید، زیرا تخلف اداری به حساب نمی آید.

    شخص در اداره دولتی یک تخلف را مرتکب شده باشد

    شما در حالی می توانید از یک کارمند دولتی در دیوان عدالت اداری شکایت کنید که شخص در اداره دولتی یک تخلف را مرتکب شده باشد، تخلف های دولتی را هم در مطالب بالا توضیح داده ایم، پس در هنگام طرح شکایت به این موضوع مهم توجه داشته باشید.

    بعد از آن که شکایت خود را مطرح کرده اید، پرونده در دیوان عدالت اداری بررسی خواهد شد، در رابطه با جلسه های دیوان عدالت اداری در ادامه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد، اما در این قسمت باید به شما بگوییم که جلسه های دیوان عدالت اداری معمولا به طور غیر حضوری تشکیل می شوند، یعنی هیچ یک از طرفین پرونده در جلسه دادگاه حاضر نخواهند بود.

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که رای صادر شده در دیوان عدالت اداری امکان اعتراض ندارد، یعنی اگر در همان جلسه قادر به اثبات حقانیت خود بودید که هیچ، اگر نه حق شما ضایع خواهد شد، پس در این قسمت باز هم به بهره مندی از یک وکیل خبره پی خواهیم برد و در ادامه نکات مهمی را در این رابطه بیان خواهیم کرد.

    شخص در اداره دولتی یک تخلف را مرتکب شده باشد
    شخص در اداره دولتی یک تخلف را مرتکب شده باشد

    جلسه های دیوان عدالت اداری چگونه تشکیل می شود؟

    در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم که جلسه های دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری تشکیل می شود، اما لازم می دانیم که نکات مهم دیگری را هم در رابطه با جلسه های دیوان عدالت اداری بیان کنیم تا به طور کامل با این موضوع آشنا شوید و تصور نکنید که در این دیوان حق شما ضایع خواهد شد.

    در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که در جلسه های دیوان عدالت اداری فقط یک قاضی وجود ندارد که رای را به توجه به برداشت خود صادر کند، بلکه دو مستشار هم حضور دارند و رای نهایی با توجه به نظر هر سه این افراد صادر می شود. لازم به ذکر است که رای هیچ یک از این افراد حاضر در جلسه نسبت به دیگری ارجحیت نخواهد داشت.

    باید حتما دو نفر از سه نفر در جلسه حاضر باشند

    برای آن که یک جلسه دیوان عدالت اداری برگزار شود، باید حتما دو نفر از سه نفر در جلسه حاضر باشند، تفاوتی ندارد که آیا قاضی حاضر باشد، یا خیر، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای صدور رای در دیوان عدالت اداری باید دو رای موافق به یک حکم خاص وجود داشته باشد

    و اگر یکی از افراد مشخص شده در جلسه دیوان عدالت اداری غایب باشد، در این صورت باید دو رای کاملا مشابه با یکدیگر باشند تا قابلیت اجرا داشته باشد.

    نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که معمولا در جلسه های دیوان عدالت اداری بر اساس لایحه هایی که بر روی پرونده قرار دارد، مدارکی که برای اثبات حقانیت خود ارائه داده اید، تحقیق هایی که از اداره مذکور انجام شده است، و… رای نهایی صادر خواهد شد و همانطور که در مطالب قبل گفتیم، این رای نهایی است و قابلیت اعتراض به آن وجود ندارد.

    حال این سوال مهم پیش می آید که آیا نهایی بودن رای در دیوان عدالت اداری ضایع کردن حق مردم نیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قانون گذار به دلیل آن که به حق مردم توجهی ویژه و خاص داشته است، قوانین صدور حکم در دیوان عدالت اداری را به صورتی تنظیم کرده است که برای صدور حکم باید دو نفر با آن موافق باشند، یعنی در واقع پرونده شما در یک زمان توسط سه قاضی بررسی خواهد شد و این موضوع بسیار مهمی می باشد.

    باید حتما دو نفر از سه نفر در جلسه حاضر باشند
    باید حتما دو نفر از سه نفر در جلسه حاضر باشند

    آیا می دانید قاضی های دیوان اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در جلسه های دیوان عدالت اداری چه کسانی حضور دارند و گفتیم که یک قاضی هم در این جلسه های باید حاضر باشد، در این قسمت باید بگوییم که قاضی دیوان عدالت اداری همان قاضی دادگاه های عمومی و کیفری نیست و اگر یک قاضی می خواهد که دیوان عدالت اداری قضاوت کند، باید ویژگی های خاصی داشته باشد که در ادامه این ویژگی ها را ذکر خواهیم کرد.

    به این موضوع توجه داشته باشید که این ویژگی هایی که در ادامه ذکر می کنیم، باید علاوه بر ویژگی های عمومی یک قاضی باشند، به عنوان مثال یک قاضی برای این که بتواند قضاوت کند، باید تحصیلات مربوطه و مدرک خاصی داشته باشد، یک قاضی دیوان عدالت اداری هم باید این ویژگی را داشته باشد، در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توان به عنوان یک قاضی فعالیت کند.

    لازم به ذکر است که جلسه های دیوان عدالت اداری به دلایلی که در مطالب بالا به طور کامل به آن اشاره کرده ایم، حساسیت بالایی دارند، همین موضوع سبب می شود که متعهد، با تقوا و عادل بودن از ویژگی های مهم و اساسی برای یک قاضی دیوان عدالت اداری به حساب آید، اگر چه این موارد تنها ویژگی های اخلاقی یک قاضی دیوان عدالت اداری نباید باشد.

    آیا می دانید قاضی های دیوان اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟
    آیا می دانید قاضی های دیوان اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

    قوانین جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام نوشته شده است

    توجه داشته باشید که قوانین جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام نوشته شده است و قاضی کسی است که وظیفه اجرای این قانون را با صدور حکم های عادلانه دارد، بنابراین کاملا واضح و مشخص است که یک قاضی دیوان عدالت اداری باید به شرع مقدس اسلام اعتقاد قلبی و کامل داشته باشد و البته به حکومت جمهوری اسلامی ایران هم وفادار باشد.

    یک قاضی برای آن که بتواند در دیوان عدالت اداری قضاوت کند، باید تجربه کافی در این کار را داشته باشد، به همین دلیل باید در ابتدا 15 سال سابقه قضاوت در دادگاه های عمومی، کیفری یا تجدیدنظر را داشته باشد، البته لازم به ذکر است که اگر قاضی مدرک دکترا داشته باشد، این مدت سابقه کاری به 10 سال کاهش پیدا می کند.

    قاضی مذکور در مدت ده یا پانزده سال سابقه کاری خود باید به حسن اخلاق معروف باشد، امانت داری از صفات بارز وی باشد و مهم تر از همه هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشد، مورد اهمیت بسیار بالایی دارد. توجه داشته باشید که داشتن محکومیت های جزایی باعث می شود که یک قاضی نتواند در دیوان عدالت اداری قضاوت کند.

    ویژگی دیگری که یک قاضی دیوان عدالت اداری باید داشته باشد، سلامت جسمی و روحی است. برای اطمینان از سلامت جسمی و روحی قاضی تست های ویژه ای تعیین شده است، توجه داشته باشید که یک قاضی نباید به هیچ عنوان به هیچ نوع از مواد مخدر اعتیاد داشته باشد، در غیر این صورت قادر به قضاوت نخواهد بود. در نهایت باید بگوییم که قاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشد!

    قوانین جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام نوشته شده است
    قوانین جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام نوشته شده است

    آیا با نمونه رای تخلفات اداری آشنا هستید؟

    در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که تخلف های اداری را بیان کنیم تا مخاطب به طور کامل با این موضوع آشنا شود، همانطور که در قسمت های قبل به این موضوع اشاره کردیم، یک تخلف با یک جرم تفاوت های بسیاری دارد و مجازات های مختلفی هم دارد، در این قسمت قصد داریم در رابطه با نمونه رای تخلفات اداری بحث کنیم، یعنی چه مجازات هایی برای تخلف های اداری تعیین شده است.

    در ابتدا توجه داشته باشید که هر چه تخلف سنگین تر باشد، طبیعتا مجازات تعیین شده برای آن هم سنگین تر خواهد بود، پس انتظار مجازات های سنگین برای تخلف های جزئی را نداشته باشد، به عنوان مثال اگر کارمندی خاص به تعداد دفعات متوالی برای رسیدن به محل کار خود دیر کرده باشد، او را اخراج نمی کنند!

    آیا با نمونه رای تخلفات اداری آشنا هستید؟
    آیا با نمونه رای تخلفات اداری آشنا هستید؟

    اولین مجازاتی که برای تخلف های اداری وجود دارد، اخطار کتبی است

    اولین مجازاتی که برای تخلف های اداری وجود دارد، اخطار کتبی است، البته توجه داشته باشید که در مرحله اول این اخطار کتبی در پرونده استخدامی شخص ثبت خواهد شد، اما اگر همچنان تخلف ادامه دار باشد، باز هم به شخص توبیخ کتبی می دهند، اما این بار در پرونده استخدامی او ثبت می شود.

    اگر همچنان تخلف ادامه داشته باشد، یا کارمند مرتکب تخلف های دیگری شود که بزرگ تر هم هستند، مجازات سنگین تری برای او در نظر گرفته شده است، در این مرحله از حقوق کارمند مقداری را به عنوان مجازات کسر می کنند، این مقدار کسر شده می تواند مدت متفاوتی از سه ماه تا یک سال داشته باشد.

    در مرحله های بعدی شخص را با انفصال از کار مجازات می کنند، این امر هم مدت های متفاوتی دارد که از یک ماه تا یک سال متناسب با تخلف صورت گرفته متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که مجازات بعدی تغییر محل کار کارمند است، به عنوان مثال کارمند مذکور را مرکز استان به یک شهرستان منتقل می کنند، یا از تهران به یک مرکز استان دیگر منتقل خواهد شد.

    توجه داشته باشید که موارد ذکر شده تنها مجازات هایی نیستند که برای تخلفات اداری در نظر گرفته شده اند، در بعضی از موارد شخص از انتساب به پست های حساس محروم می شود، شخص مجبور به بازخرید خواهد شد، کارمند متخلف از کار اخراج می شود و در نهایت از انتساب به هر شغل دولتی دیگر هم محروم خواهد شد، البته واضح و مشخص است که این موارد آخر برای تخلف های بزرگ است.

    اولین مجازاتی که برای تخلف های اداری وجود دارد، اخطار کتبی است
    اولین مجازاتی که برای تخلف های اداری وجود دارد، اخطار کتبی است

    وکیل دیوان اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

    در مطالب بالا به تعداد دفعات به این موضوع بسیار مهم اشاره کردیم که پرونده ها در دیوان عدالت اداری مانند دیگر پرونده های عادی بررسی نخواهند شد، جلسه های دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری تشکیل می شوند و هیچ یک از طرفین حضور ندارند و گفتیم که با توجه به این نکات ضروری است که برای پرونده خود از یک وکیل خبره و کارکشته کمک بگیرید.

    در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که یک وکیل برای آن که بتواند پرونده های دیوان عدالت اداری را قبول کند، باید چه ویژگی هایی داشته باشد، لازم به ذکر است که این مورد با ویژگی های یک وکیل خوب تفاوت دارد و در ادامه ویژگی های یک وکیل خوب را هم به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

    توجه داشته باشید که یک وکیل در ابتدا باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا داشته باشد. لازم به ذکر است که وکلای کانون وکالت به دو دسته کلی تقسیم می شوند. گروه اول وکلای پایه یک هستند که مدرک کارشناسی ارشد به بالا دارند، یعنی کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا، این در حالی است که وکلای پایه دو دادگستری مدرک کارشناسی یا همان لیسانس دارند و در آزمون وکالت پذیرفته شده اند.

    وکیل دیوان اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
    وکیل دیوان اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

    وکیل پایه دو دادگستری نمی تواند پرونده های دیوان عدالت اداری را قبول کند

    لازم به ذکر است که یک وکیل پایه دو دادگستری به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نمی تواند پرونده های دیوان عدالت اداری را قبول کند، زیرا دیوان عدالت اداری یک مرجع عالی رتبه قضایی به حساب می آید و همین موضوع باعث می شود که وکیل مربوطه هم باید مدرک بالایی داشته باشد و مدرک بالا در وکالت به معنی وکیل پایه یک بودن است، پس در هنگام وکالت دادن به این موضوع مهم توجه داشته باشید.

    نکته بعدی که باید در هنگام وکالت دادن به وکیلی خاص برای پرونده دیوان عدالت اداری به آن توجه داشته باشید، این است که وکیل مذکور باید تجربه بالایی داشته باشد. لازم به ذکر است که در پرونده های دیوان عدالت اداری لایحه هایی که نوشته می شوند، اهمیت بسیار بالایی دارند، البته لایحه در هر دادگاهی و در هر پرونده ای اهمیت بالایی دارد، اما این موضوع در پرونده های دیوان عدالت اداری به دلیل آن که جلسه ای تشکیل نمی شود، اهمیت بیشتری خواهد داشت.

    تجریه وکیل

    با توجه به مطلب بالا باید بگوییم که یک وکیل باید در گذشته تجربه هایی برای قبول پرونده های دیوان عدالت اداری داشته باشد، تنها در این صورت می تواند برای شما یک لایحه زیبا، کامل و البته دقیق را بنویسد، در غیر این صورت به احتمال زیاد با شکست رو به رو خواهد شد، زیرا بررسی پرونده های دیوان عدالت اداری با پرونده های معمولی تفاوت های بسیاری دارد.

    نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در دیوان عدالت اداری یک قاضی و دو مستشار حضور دارند که هر یک از آن ها خبره، کارکشته و با تجربه بسیار بالایی هتسند، توجه کنید که متقاعد کردن این افراد کار آسانی نیست، به خصوص آن که وکیل در جلسه حضور ندارد و همه اظهارات در یک لایحه خلاصه شده است، پس این که وکیل چه موضوعی را چه طور بنویسد، اهمیت بسیار بالایی دارد که باید به آن توجهی خاص داشت.

    تجریه وکیل
    تجریه وکیل

    تا اینجا با مبحث وکیل دیوان اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه رای تخلفات اداری با ما همراه باشید.

    یک وکیل خوب باید چه تخصص هایی داشته باشد؟

    همانطور كه در قسمت هاى قبل به اين موضوع اشاره كرديم، يك وکيل خوب هم بايد ويژگى هاى خاصى داشته باشد. لازم به ذكر است، كه اين ويژگى ها عمومى به حساب مى آيند، يعنى يك وكيل ويژه ديوان عدالت ادارى هم بايد اين ويژگى ها را داشته باشد، پس با ما همرا باشيد تا با اين موارد هم آشنا شويد.

    توجه كنيد كه مهارت و تخصص يك وكيل در استفاده از ماده هاى قانونى است، ماده هاى قانونى مانند ابزارهايى براى كار وكالت به حساب مى آيند، همانطور كه يك مهندس كامپيوتر بدون سيستم خود قادر به انجام هيچ كار خاصى نيست، يك وكيل هم بدون ماده هاى قانونى كارى از پيش نمى برد، اما توجه داشته باشيد كه مهارت يك وكيل در چگونگى استدلال اين ماده هاى قانونى مى باشد.

    توجه داشته باشید که یک وکیل علاوه بر این که باید از ماده های قانونی استدلال های مهم و اساسی کند، باید بتواند این استدلال ها هم به صورت گفتار و نوشتار در آرود، در غیر این صورت استدلال ها ارزش چندانی نخواهد داشت. یک وکیل در جلسه های دادگاهی باید بتواند به خوبی صحبت کند، یعنی استدلال های خود را به گفتار تبدیل کند.

    وکیل باید لایحه های کارآمد را بنویسد

    در بسیاری از موارد یک وکیل باید لایحه های کارآمد را بنویسد، یعنی استدلال های خود را به نوشتار تبدیل کند، توجه داشته باشید که این دو موضوع اهمیت بسیار مهمی دارند و به هیچ عنوان نباید از هیچ یک غافل شد، صحبت کردن در جلسه های دادگاهی و نوشتن لایحه های کاربردی مکمل یکدیگر هستند و بدون هم معنای خاص ندارند.

    به این موضوع توجه داشته باشید که یک وکیل باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، شجاع بودن از ویژگی های اصلی یک وکیل به حساب می آید، در رابطه با امین بودن و امانت دار بودن یک وکیل خوب هیچ شکی نیست و باید به این موضوع توجهی ویژه داشت، یک وکیل باید در رشته خود سرآمد باشد و در نهایت یک وکیل باید صادق باشد.

    البته به این موضوع توجه داشته باشید که اگر بخواهیم ویژگی های یک وکیل را به طور کامل شرح دهیم، مطلب بسیاری وجود دارد، اما ما به دلیل کمبود وقت قادر به بیان همه این ویژگی ها نیستیم و مهم ترین این موارد را شرح خواهیم داد تا در هنگام اعلام وکالت به این نکات آشنا باشید.

    وکیل باید لایحه های کارآمد را بنویسد
    وکیل باید لایحه های کارآمد را بنویسد

    تا اینجا با مبحث یک وکیل خوب باید چه تخصص هایی داشته باشد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه رای تخلفات اداری با ما همراه باشید.

    برای نوشتن لایحه دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه داشت؟

    در این قسمت قصد داریم در رابطه با این موضوع بحث کنیم که در هنگام نگارش لایحه دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه داشته باشید تا یک لایحه خوب را بنویسید، با ما همره باشید تا از این موضوع بسیار مهم هم به طور کامل اطلاع داشته باشید، زیرا اهمیت بسیاری دارد و برای شما مفید خواهد بود.

    توجه داشته باشید که یک لایحه اگر بر اساس قانون نوشته نشده باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت و مانند یک داستان به نظر می رسد، در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم.

    توجه داشته باشید که لایحه ها نامه های حقوقی هستند، پس کاملا واضح و مشخص است که برای نگارش چنین نامه هایی باید از زبان مخصوص رشته حقوق که همان زبان قانون است، استفاده کنید، در غیر این صورت لایحه شما ارزش چندانی نخواهد داشت.

    نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در هنگام نگارش لایحه ها نباید مطالب غیر ضروری را شرح دهید، اگر قصد شرح ماجرای رخ داده را دارید، باید این کار را در زمان بسیار کمی انجام دهید

    البته جزئیاتی که اهمیت دارند، مانند روز، تاریخ و ساعت این اتفاق را بیان کنید، زیرا این نکات برای بررسی های بعدی نیاز هستند و باید ذکر شوند، اما جزئیات بی ارزشی مانند رنگ لباس کارمند مذکور را لازم نیست که ذکر کنید.

    یک لایحه خوب برای دیوان عدالت اداری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که لایحه دیوان عدالت اداری اهمیت بسیار مهمی دارد، زیرا جلسه های به صورت غیر حضوری تشکیل می شود و شما هیچ فرصتی برای دفاع از خود نخواهید داشت، پس باید هر آن چه را که مهم و کاربردی می دانید را در این لایحه بنویسید و بعد آن را به مرجع مربوطه ارائه دهید. در این قسمت قصد داریم در رابطه با ویژگی های یک لایحه خوب بحث کنیم.

    در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که شما در یک لایحه باید از ماده های قانونی مرتبط استفاده کنید، به نوعی می گویند که لایحه ها باید منطبق و بر اساس قانون نوشته شوند، این موضوع اهمیت بسیاری دارد، زیرا به قاضی تاکید می کند که شما از حق خود آگاه هستید و حالا برای احقاق حق کامل خود اقدام کرده اید، البته این کار دلیل های دیگری هم دارد.

    امیدواریم تا اینجا از خواندن پست نمونه رای تخلفات اداری اطلاعات زیادی کسب کرده باشید.

    یک لایحه خوب باید متناسب با شرایط شما نوشته شود

    توجه داشته باشید که یک لایحه خوب باید متناسب با شرایط شما نوشته شود، یعنی دقیقا همانی باشد که می خواهید، اگر حق خود را به طور کامل و دقیق در لایحه درخواست نکنید، احتمال ضایع شدن آن وجود دارد، زیرا در نهایت با توجه به لایحه ای که نوشته اید، حق به شما داده خواهد شد، پس به این موضوع هم توجه ویژه ای داشته باشید.

    یک لایحه خوب باید در زمان مشخص شده تنظیم شده باشد. لازم به ذکر است که شما برای ارائه لایحه خود به دیوان عدالت اداری فقط زمان خاصی را مهلت دارید و فقط در این زمان می توانید لایحه را ارائه دهید، توجه داشته باشید که اگر لایحه شما بسیار عالی و خوب هم نوشته شده باشد، اما در زمان مشخص شده حاضر نشده باشد، هیچ مزیت و اهمیتی برای شما نخواهد داشت و به نوعی بی استفاده خواهد بود، پس به زمان هم توجهی ویژه داشته باشید.

    نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، در رابطه با هزینه های نگارش لایحه می باشد. اگر چه در مطالب بالا به تعداد دفعات به این موضوع اشاره کردیم که نوشتن یک لایحه اهمیت بالایی دارد، اما باز هم شما نباید هر هزینه هنگفتی را برای نگارش لایحه بپردازید، در ادامه به این موضوع به طور کامل می پردازیم و آن را بررسی خواهیم کرد.

    شما در حال مشاهده پست نمونه رای تخلفات اداری هستید.

    آیا برای بررسی تخلفات اداری باید هزینه خاصی پرداخت کرد؟

    در این قسمت قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم که برای بررسی تخلف های اداری هزینه ای خاص باید پرداخت شود، یا خیر؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه اصلی برای بررسی خلف های اداری زمانی از شما گرفته می شود که در حال شکایت هستید، در این مرحله برای آن که شکایت خود را ثبت کنید، نیاز به خریداری تمبر خواهید داشت که هزینه ای را برای شما به دنبال خواهد داشت.

    نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در ادامه روند دادرسی هزینه خاصی از شما دریافت خواهد شد، اما اگر قصد دارید که وکالت پرونده خود را به یک وکیل بسپارید، یا از یک وکیل بخواهید که برای شما شکایت را تنظیم کند و در مرحله بعدی یک لایحه خوب را برای شما بنویسد، هزینه های متفاوتی هم برای این موارد باید پرداخت کنید، که البته بحث در رابطه با آن ها خارج از فرصت این مقاله می باشد.

    شما در حال خواندن مقاله نمونه رای تخلفات اداری هستید.

    هزینه تنظیم شکایت و لایحه های مختلف تعرفه های خاصی دارند

    توجه داشته باشید که هزینه تنظیم شکایت و لایحه های مختلف تعرفه های خاصی دارند، اما به دلیل آن که به عوامل متعددی مانند میزان پیچیده بودن پرونده شما بستگی دارد و این عامل هم برای هر کسی با دیگری متفاوت خواهد بود، در این قسمت نمی توانیم مبلغی را به عنوان هزینه تنظیم شکایت و نوشتن لایحه بیان کنیم و به همین موارد ذکر شده بسنده خواهیم کرد.

    هزینه تنظیم شکایت و لایحه های مختلف تعرفه های خاصی دارند
    هزینه تنظیم شکایت و لایحه های مختلف تعرفه های خاصی دارند

    در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که نمونه رای تخلفات اداری به چه صورت است.

    توجه داشته باشید که در این مقاله نمونه هایی از تخلف های اداری را بیان کردیم و به این موضوع هم اشاره کردیم که برای طرح شکایت خود باید در ابتدا از تخلف بودن فعل انجام شده، اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت پرونده شما در همان مرحله های ابتدایی مختومه می شود.

    در ادامه به این موضوع اشاره کردیم که روند دادرسی در دیوان عدالت اداری چه تفاوت هایی با روند دادرسی معمولی دارد.

    همانطور که گفتیم، در روند دادرسی معمولی مرحله های مختلفی وجود دارد که شاکی باید به نوبت آن ها را پشت سر بگذارند تا در نهایت به حق خود برسد،

    این در حالی است که روند دادرسی در دیوان عدالت اداری فقط یک مرحله دارد و اگر به یک وکیل خبره برای پرونده خود وکالت داده باشید، همین یک مرحله ای بودن جلسه دیوان عدالت اداری مزیت فوق العاده ای به حساب می آید.

    در این مقاله سعی بر این داشتیم که ویژگی های یک قاضی دیوان عدالت اداری را هم بیان کنیم تا با این موضوع به طور کامل آشنا شوید،

    علاوه بر این گفتیم که در هنگام نگارش لایحه برای دیوان عدالت اداری باید به چه نکاتی توجه داشته باشید، ویژگی های یک لایحه خوب را هم به طور کامل شرح دادیم و البته در ادامه ویژگی های یک وکیل برای پذیرفتن پرونده های دیوان عدالت اداری را هم بیان کردیم تا به طور کامل با این موضوع هم آشنا شوید.

    از اینکه تا انتهای پست نمونه رای تخلفات اداری با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالب مقاله نمونه رای تخلفات اداریه لذت برده باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با