نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    همراه ما باشید تا بیشتر با وکیل تصادفات تهران آشنا شوید.

    در این مقاله سعی داریم در مورد وکیل تصادفات تهران اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که میدانید امروزه تعداد زیادی از افراد به دلیل بی توجهی رانندگان جان خود را از دست می دهند در این صورت وکیل کیفری که به عنوان وکیل تصادفات شناخته شده است به منظور جبران هزینه های مالی و جانی شهروندان وکالت را برعهده گرفته و اقدامات لازم را برای موکل خود انجام می دهد.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    علت اینکه تصادفات جاده ای امروزه روند صعودی داشته است چیست؟

    رعایت نکردن به مقررات راهنمایی و رانندگی چه خسارت های را به بار می آورد؟

    عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات چیست ؟ انواع آن را نام ببرید؟

    کروکی چیست و انواع آن را نام ببرید؟

    شرایط کروکی سازشی را توضیح دهید؟

    شرایط کروکی غیر سازشی را نیز توضیح دهید؟

    مواردی که به کروکی نیاز نیست را بیان کنید؟

    اقدامات اولیه در زمان تصادف که باید انجام شود را نام ببرید؟

    انواع بیمه نامه خودرو را نام ببرید؟

    مدارک الزامی برای تشکیل پرونده تصادف رانندگی را بیان کنید؟

    مراحل دریافت خسارت وارد شده و همچنین هزینه ی آن از اداره ی بیمه را توضیح دهید؟

    انواع وکلای قضایی را نام ببرید؟

    ویژگی های یک وکیل مجرب و خوب چیست؟

    دلیل مشاوره با وکیل تصادفات چیست؟

    ویژگی های که باید وکیل تصادفات داشته باشد را نام ببرید؟

    مشخصه های کارشناس تصادفات جاده ی را توضیح دهید؟

     

    دلیل تصادفات جاده ای

    دلیل تصادفات جاده ای
    دلیل تصادفات جاده ای

    همانطور که میدانید با توجه به رشد جمعیت و پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات بسزایی در زندگی بشر ایجاد شده است و آنها را به سمت زندگی ماشینی پیش برده است و همین امر سبب شده که به منظور سهولت در امور افراد امروزه بیشتر مردم از وسیله ی نقلیه ( ماشین سواری ) استفاده کنند که این وسیله ی کاربردی را با 1) بودجه ی 2) سلیقه 3) نیاز خود از این وسیله ، خریداری می نمایند.

    در چندسال اخیر زندگی ماشینی جایگزین زندگی قدیمی و سنتی که مردم بدون دردسر فعالیت های خود را انجام می داده اند کرده است بنابراین استفاده از وسیله ی نقلیه 1) عمومی 2) خصوصی سبب شده که حوادث رانندگی در سطح شهر روز به روز افزایش یافته است.

    تصادفات ایجاد شده بر اثر بی توجهی به ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی و یا اینکه خستگی راننده بوجود می آید که این امر باعث شده که خسارت های جانی و مالی که غیر برگشت هستند برای شخص راننده بوجود بیاید.

    بهتر است بدانید که سی درصد از تصادفات اختصاص به حوادث جاده ای داشته است که بر اثر پایبند نبودن رانندگان به قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی و سبقت های غیرمجازی که در جاده گرفته می شود اتفاق می افتد.

    پایبند نبودن به قوانین راهنمایی و رانندگی

    پایبند نبودن به قوانین راهنمایی و رانندگی
    پایبند نبودن به قوانین راهنمایی و رانندگی

    سازمان بهداشت جهانی طبق نتایجی که در مورد تصادفات انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که کشور ما از نظر تصادفات غیر مترقبه ی جاده ی که بر اثر بی توجهی رانندگان به وجود می آید مقام پنجم را در کل دنیا به خود گرفته است که به منظور رسیدگی و بررسی علل تصادفات جاده ای وکیل تصادفات تهران اقدام به بررسی و ارزیابی بیشتر در مورد علت تصادف می پردازد.

    طبق نتایج اعلام شده از سوی راهنمایی و رانندگی بیشتر سوانحی که در شرق تهران ایجاد می شود به دلیل بی توجهی رانندگان به قوانین و ضوابط راهنمایی و رانندگی است

    و همچنین سبقت های غیرمجاز در داخل شهر باعث بروز تصادفات جبران ناپذیری می شود که هم متحمل راننده و هم شخص مقابل می گردد که در این صورت وکیل تصادفات تهران به منظور نتیجه ی اثربخش برای موکل خود اقدامات لازم را انجام می دهد.

    رانندگان با رعایت تمامی قوانین و ضوابط راهنمایی رانندگی و با پیروی از علائم رانندگی که در سطح شهر به منظور کاهش تصادفات نصب شده است و همچنین کیفیت رانندگی خود میتوانند سوانح و تصادفات غیر مترقبه ی را تا حد زیادی کاهش دهند. تصادفات رانندگی باعث افزایش هزینه های 1) درمان 2) تعمیرات وسیله ی نقلیه 3) و همچنین خسارت جانی را متحمل می شود.

    عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات

    عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات
    عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات

    بهتر است بدانید که یکی از مهمترین و اصلی ترین عاملی که باعث بروز تصادفات در کل دنیا می شود انسانها هستند. علاوه بر این عوامل متعدد دیگری نیز در بروز سوانح تصادفی تاثیرگذار است که شامل: 1) جاده 2) عوامل انسانی 3) عوامل محیطی 4) معیوب بودن وسیله ی نقلیه است.

    همانطور که توضیح دادیم عوامل انسانی در بروز تصادفات رانندگی نقش بسزایی داشته و آن هم بی توجهی تمرکز رانندگان در حین رانندگی است زیرا افرادی که تمرکز بالای در حین رانندگی دارند هیچگاه با تصادف و یا خسارت های جانی و مالی همراه نمی شوند و می توانند به راحتی خودرو را تحت کنترل خود داشته باشند.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل تضمینی تهران دیدن کنید.

    سوانح رخ داده

    سوانح رخ داده شده بر مبنای میزان خسارت وارد شده که در یک تصادف رانندگی اتفاق می افتد بطور کلی به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

    1)  سوانح و تصادفاتی که خسارت های مالی را بر اثر بی توجهی و پایبند نبودن به مقررات راهنمایی و رانندگی رانندگان برجای می گذارد.

    2)  سوانحی که منجر به صدمه و آسیب به فرد مقابل شده و ممکن است صدمه ی ایجاد شده جبران ناپذیر برای شخص باشد.

    3)  یکی دیگر از تصادفات رانندگی که برگشت ناپذیر بوده و شخص برای جبران باید خسارت های زیادی را متحمل شود فوت شخص است.

    با توجه به موارد ذکر شده و عواملی که باعث ایجاد بروز این مشکلات می شود وکیل تصادفات تهران با تجربه و مهارت های لازم که در این زمینه بدست آورده است می توانند به شما کمک بسزایی کند.

    تصادفات رانندگی منجر به خسارت

    در این مورد از تصادفات در صورتی که طرفین با همدیگر اختلاف و درگیری نداشته باشند بعد از اینکه کروکی توسط مامور راهنمایی رانندگی ( پلیس راهور) کشیده شد که اصطلاحا این کروکی را ( کروکی سازشی ) می گویند.

    شخصی که از نظر پلیس راهور مقصر شناخته شده است و تحت حمایت بیمه است می توانند به اداره بیمه مراجعه کرده و سپس اداره ی مربوطه با تشخیص دقیق کارشناس بیمه مکلف است که خسارت وارد شده را حدالامکان تا سقف تعهد  بیمه گذار به شخصی که دچار ضرر و زیان مالی شده است بپردازد.

    اما در صورتی که 1) طرفین با یکدیگر به توافق نرسیده باشند 2) و یا اینکه خسارت متحمل شده از سقف تعهد بیمه گذار بیشتر باشد 3) مدارک گواهینامه رانندگی به همراه نداشته باشند ،

    بعد از اینکه توسط کارشناس بیمه میزان خسارت وارد شده بررسی و ارزیابی شد (در صورتیکه خسارت متحمل شده بالای بیست میلیون تومان باشد شخصی که ضرر دیده است می تواند از شخص مقصر در دادگاه شکایت کرده و همچنین اگر خسارت وارد شده از بیست میلیون تومان کمتر باشد می تواند برای رسیدگی شکایت خود به شورای حل اختلاف مراجعه نماید این افراد با کمک وکیل تصادفات تهران متبحر و با تجربه می توانند به شکایت و همچنین حق و حقوق خود به راحتی دست بیابند.

    در بعضی از مواقع تصادفات وارد شده بر اثر برخورد وسیله ی نقلیه ی با شی است

    در بعضی از مواقع تصادفات وارد شده بر اثر برخورد وسیله ی نقلیه ی با شی است نذیر: 1) تصادف با درخت 2) تصادف با گاردریل و غیره که نیاز به کروکی مرجع قضایی و یا اینکه کروکی غیر سازشی دارد که ارزیابی و بررسی علت سانحه متغیرتر بوده است.

    شخصی که در اثر برخورد با این عوامل دچار ضرر و زیان شده است به مراجع قضایی مراجعه کرده و سپس برای رسیدگی و تحقیقات بیشتر، مقام قضایی دستور به کارشناسی ویژه داده و با توجه به برآورده کارشناس قضایی بر مبنای خسارت وارد شده اقدامات لازم را به منظور صدور رای دادگاه می دهند.

    سوانحی که منجر به صدمه و یا جراحت

    در این تصادفات حضور افسر راهنمایی و رانندگی و همچنین نیروی انتظامی در محل حادثه الزامی و ضروری است.یکی از وظایفی که افسر راهنمایی و رانندگی بر عهده دارد شامل :

    1) کشیدن کروکی غیر سازشی

    2) تنظیم گزارش تصادف

    3) اقدامات درمانی

    4) منتقل کردن فرد آسیب دیده ( مصدوم ) به بیمارستان

    5) توقیف خودروهای که سبب بروز حادثه شده اند به پارکینگ ، تمامی این موارد در زمان بروز تصادف به عهده ی افسر راهنمایی رانندگی است. بعد از اینکه اقدامات لازم توسط افسر راهنمایی رانندگی انجام شد یکی از دو طرف و یا هر دوی آنها می توانند با ارائه ی مدارک نظیر

    1) گزارش افسر نیروی انتظامی

    2) نامه پزشک قانونی که صدمه ی وارد شده را برآورده کرده است

    3) گواهی فوت

    4) بیمه نامه ماشین و سایر مدارک الزامی باید به دادسرا برای رسیدگی و پیگیری ها بیشتر مراجعه کرد

    بازپرس پرونده بررسی های لازم را در مورد تصادف ایجاد شده انجام میدهد

    این افراد می توانند برای رسیدن به حق و حقوقات قانونی خود از وکیل تصادفات تهران که در این زمینه تجربه و مهارت کافی را دارد کمک بگیرند و پرونده ی قانونی خود را در دادسرا تشکیل دهند. بازپرس پرونده بررسی های لازم را در مورد تصادف ایجاد شده انجام میدهد و شواهد و مدارکی دال بر

    1) نظر کارشناسی

    2) حکم پزشک قانونی

    3) شهادت شهود

    4) تحقیق و تجسس محلی گردآوری می کند و در اختیار قاضی دادگاه قرار می دهد سپس قاضی مربوطه حکم را صادر می کند که این حکم شامل

    1) بازداشت یکی از طرفین تصادف

    2) بیمه نامه که بعد از استعلامات لازم جهت درست و معتبربودن آن است را انجام می دهد و مدارک شخص متخلف را ضبط می نماید. بهتر است بدانید که صدور حکم بازداشت شخص متخلف زمانی صادر می گردد که مرتکب

    الف) بی توجهی،

    ب)  رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی ،

    ج ) نداشتن مهارت کافی راننده در رانندگی ( مثلا افرادی که زیر هجده سال قانونی بوده و مهارت لازم را در رانندگی به دست نیاورده اند یا به عبارت دیگر این شخص گواهینامه راهنمایی رانندگی نداشته است).

    که حکم طبق ماده ی هفتصد و چهارده قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات برای شخص متخلف صادر می گردد و نهایتا پرونده تشکیل شده به دادگاه کیفری منتقل می گردد. در زمان جلسه ی بررسی دادرسی به حق و حقوقات شخص که حضور وکیل تصادفات تهران الزامی است شخص متخلف محکوم به پرداخت دیه به فرد آسیب دیده می شود.

    نکته در مورد تصادف منجر به جراحت

    نکته در مورد تصادف منجر به جراحت
    نکته در مورد تصادف منجر به جراحت

    بعد از اینکه حکم نهایی دادگاه اعلام شد یعنی تمامی مراحل قانونی نظیر 1) تجدید نظرخواهی 2) واخواهی( اعتراض) درصورتیکه صدور حکم غیابی باشد، حکم اجرایی ، اجرا گردیده و شخصی که از این تصادف ضررو زیان دیده است می تواند مبلغ دیه را از اداره ی بیمه البته با ارائه ی حکم دادگاه و یا اینکه از شخص مقصر دریافت نماید.

    خسارت منجر به فوت شخص

    در قانون مجازات اسلامی که در سال هزار و سیصد و نود و دو تصویب گردیده است طبق ماده ی دویست و نود قتل های وارد شده به سه دسته ی : 1) قبل عمد 2) قبل شبه عمد 3) قتل خطای محض دسته بندی می شوند.بهتر است بدانید قتلی که بر اثر تخلفات رانندگی و بی توجهی به قوانین و ضوابط راهنمایی رانندگی ایجاد می شود جزء قتل های شبه عمد محسوب می شود حقوقدانان این نوع از جرایم را که منجر به فوت یکی از طرفین در حین تصادف می شود را قتل شبه عمد می دانند.

    کروکی

    گزارش پلیس راهور از صحنه ی تصادف ایجاد شده را کروکی می گویند که این کروکی شامل 1) مکان تصادف 2) تاریخ روز تصادف 3) زمان دقیق تصادف رخ داده 4) جزئیات کامل محلی که حادثه رخ داده است 5) علت ایجاد تصادف که از مهمترین عواملی است که در کروکی تصادف باید ذکر شود.6) تشخیص دقیق کارشناس تصادف در آن لحاظ می شود.بعضی از شرکت های بیمه برای پرداخت مبلغ دیه به شخصی که متحمل خسارت  شده است ارائه ی کروکی را الزامی و ضروری می دانند. کروکی دارای انواع متعددی است که عبارتند از:

    کروکی سازشی

    کلیه ی اطلاعات و همچنین مشخصات دو طرفی که متحمل خسارت وارد شده از حادثه ی رانندگی هستند به همراه شرح کاملی از حادثه تصادف که در یک صفحه جمع آوری شده است را کروکی سازشی می گویند.

    شرایط کروکی سازشی

    •   کروکی سازشی زمانی صادر می شود که خسارت متحمل شده به یکی از طرفین تصادف مبلغی بیش از هفت میلیون و پانصد هزار تومان باشد. شخص خسارت دیده به منظور اینکه به حق و حقوقات قانونی خود برسد می تواند از وکیل تصادفات تهران مجرب که در این زمینه تجربه ی کافی را بدست آورده است استفاده کنند.
    •   یکی دیگر از مواردی که نیاز به کروکی سازشی دارد این است که سقف تعهدات مالی بیمه نامه از مبلغ خسارت برآورد شده بیشتر نباشد.
    •   در صورتی که دو طرف تصادف نسب به حادثه ی رخ داده شده اعتراضی نداشته باشند می توانند از کروکی سازشی استفاده نمایند.

    موارد ذکر شده از شرایط کروکی سازشی است که شما با توجه به خسارت متحمل شده می توانند از وکیل تصادفات تهران نیز برای رسیدگی بیشتر به حق و حقوق قانونی خود کمک و یاری بگیرید.

    کروکی غیر سازشی ( شورا)

    کروکی غیر سازشی ( شورا)
    کروکی غیر سازشی ( شورا)

    این کروکی دارای دو صفحه بوده است که در صفحه ی نخست این کروکی 1) اطلاعات و مشخصات کامل دوطرفه حادثه دیده 2) محل قرار گیری خودروها ،3) حضور عابران 4) چگونگی وقوع حادثه به طور کامل ذکر می گردد. در صفحه ی دوم این کروکی 1) مشخصات افسر راهور نیروی انتظامی 2) جزییات کامل 3) دلیل وقوع حادثه ی ایجاد شده ذکر می گردد که به این کروکی ( کروکی غیر سازشی ) می گویند.

    شرایط دریافتی کروکی غیرسازشی

    •   یکی از مواردی که کروکی غیر سازشی الزامی و ضروری است زمانی است که خسارت متحمل شده از سقف تعهدات مالی بیمه بیشتر باشد این کروکی مورد نیاز است.
    •   زمانی که یکی از دو طرف تصادف وارد شده و یا هر دو طرف فاقد گواهینامه ی راهنمایی رانندگی معتبر باشند دریافت کروکی غیر سازشی برای آنها الزامی و ضروری است.
    •   در صورتیکه یکی از طرفین تصادف نسبت به حادثه ی رخ داده شده اعتراض داشته باشند افسر راهور برای آنها کروکی غیر سازشی را ترسیم میکند.
    •   یکی دیگر از مواردی که نیاز به کروکی غیر سازشی دارد زمانی است که تصادف ایجاد شده منجر به صدمه جانی و یا فوت شخص شود.
    •   در صورتی که دو طرف تصادف تمایل داشته باشند که اقدامات قضایی برای بررسی بیشتر حادثه ی ایجاد شده صورت بگیرد نظیر افت قیمت خودرو از کروکی غیر سازشی استفاده می کنند.

    موارد ذکر شده از کروکی غیر سازشی است که دو طرف خسارت وارد شده به منظور رسیدگی و پیگیری های بیشتر می توانند از وکیل تصادفات تهران کمک و یاری بگیرند.

    مواردی که نیاز به کروکی ندارد

    با توجه به توافقاتی که بین پلیس راهور راهنمایی و رانندگی و همچنین بیمه مرکزی انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که خسارت های وارد شده از تصادف رانندگی تا مبلغ هفت میلیون و هفتصد هزار تومان احتیاجی به ترسیم کروکی نداشته است. بنابراین با ( تشخیص کارشناس پلیس راهور ،و همچنین تعیین مقصر واقعی از حادثه ی رانندگی ، فرد غیر مقصر، و ارائه ی مدارک ، بردن هم خودروی مقصر وهم خودروی غیر مقصر) کلیه ی تمامی موارد ذکر شده به شرکت بیمه خسارت وارد شده از سوی اداره ی بیمه پرداخت می گردد لازم به ذکر است شما با گرفتن وکیل تصادفات تهران می توانید برای رسیدگی بیشتر به تمامی حق و حقوقات خود اقدامات لازم را انجام دهید.

    اقدامات اولیه بعد از تصادف

    در صورت بروز یک حادثه ناخوشایند و غیرمترقبه  که بوجود می آید تصادف رخ می دهد بنابراین در این زمان طرفین یعنی ( مقصر و متضرر) به دلیل فشارهای روانی و همچنین صدمات جسمی که برروی آنها وارد شده است باید اقدامات زیر را انجام دهند که شامل :

    تماس با پلیس راهور

    اولین اقدامی که در زمان تصادف باید یکی از طرفین تصادف انجام دهند تماس با پلیس راهور است. همانطور که میدانید امروزه همه ی افراد به دلیل اطلاع رسانی در رسانه ها در صورت وقوع تصادفات رانندگی اولین اقدام که می توانند انجام دهند تماس با پلیس ( 110) است. حضور پلیس راهور در صحنه ی تصادفات الزامی و ضروری بوده است و از ایجاد خسارت و جرایم بعدی که ممکن است رخ دهد جلوگیری می کند.

    خارج کردن خودرو از صحنه ی تصادف

    خارج کردن خودرو از صحنه ی تصادف
    خارج کردن خودرو از صحنه ی تصادف

    در صورتی که تصادف رخ داده شده خسارت های جانی را به همراه نداشته باشد به منظور جلوگیری از ترافیک جاده ای و یا اینکه تصادفات احتمالی که در اثر مسدود شدن راه ایجاد می شود با دقت و با احتیاطات لازم با کمک راهنمایی رانندگی خودرو های آسیب دیده را به مکان دیگری منتقل می کنیم.

    حضور در صحنه ی حادثه تصادف

    هر دو طرف تصادف باید در صحنه ی تصادف حتما حضور داشته باشند و رانندگانی که بدون اینکه بدانند مقصر واقعی هستند و یا خیر صحنه تصادف را ترک و یا اینکه فرار عمدی را انجام می دهند مشکل ایجاد شده را برای خود دو برابر کرده درصورتیکه این فرد می توانست جان یک انسان را نجات دهد.

    حضور هر دو طرف در صحنه حادثه ی تصادف سبب می شود که روند پیگیری های لازم در مراجع قضایی به آسانی و خیلی سریعتر از موعد مقرر خود انجام شود.

    بهتر است بدانید در صورتی که تصادف ایجاد شده منجر به آسیب جدی و یا جراحت عمیق در افراد شود و یکی از طرفین تصادف از خدمت رسانی به فرد دریغ نمایند و باعث مرگ شخص شود جرم به حساب می آید اما در صورتیکه یکی از طرفین تصادف به شخص آسیب دیده کمک کنند و اقدامات اولیه را برای نجات این فرد انجام دهند جرم به حساب نمی آید.

    اهمیت به صحنه ی تصادف رانندگی

    یکی از وظایف اخلاقی که فرد را ملزم به کمک رسانی می کند زمانی است که در صحنه ی تصادف حضور داشته و به منظور کمک رسانی به این افراد باید به پلیس و اورژانس نیز اطلاع دهند.

    مراجعه به بیمه

    بعد از اینکه کارشناسی های لازم توسط پلیس راهور انجام شد و همچنین مقصر واقعی تصادف از سوی مامور راهنمایی و رانندگی شناخته شد آخرین اقدامی که می توان انجام داد مراجعه به اداره ی بیمه مربوطه است که به منظور دریافت خسارت وارده شده است.

    شخص متضرر خسارت وارد شده را از بیمه شخص ثالث شخص مقصر دریافت می کند بنابراین شخص مقصر برای دریافت خسارت وارد شده در صورتی که خودروی خود بیمه بدنه دارد می تواند اقدامات لازم را از سوی شرکت بیمه کننده انجام دهد.

    انواع بیمه

    انواع بیمه
    انواع بیمه

    هر خودرو دارای بیمه نامه است و با توجه به نوع بیمه ی متحمل شده برای خودرو  هرگونه خسارت های وارد شده چه جمالی و چه جانی که به شخص متضرر وارد شده است در اثر تصادفات رانندگی از سوی اداره ی بیمه قابل دریافت است. اصولا تمامی بیمه ها از دو نوع پوشش به منظور خسارت های وارد شده در حین رانندگی برای بیمه گذار استفاده می کنند که عبارتند از :

    1)    بیمه ی که تحت پوشش بیمه جانی است و شامل 1) غرامت فوت 2) نقص عضو 3) هزینه های درمانی شخص آسیب دیده در تصادفات است.

    2)    بیمه ی که تحت پوشش بیمه مالی است، این بیمه خسارت های مالی وارد شده به خودرو و همچنین اموال فرد متضرر را نیز متقبل می شود.بهتر است بدانید که بیمه نامه مالی افت قیمت ماشین شخص متضرر را نیز پرداخت می کند.

    نکته در مورد دیه

    نکته در مورد دیه
    نکته در مورد دیه

    در بیمه نامه جانی سقف تعهدات اداره ی بیمه بر مبنای مبلغ دیه یک مرد مسلمان در ماه حرام برآورد می شود. لازم به ذکر است که در قوانین جدید بیمه نامه آمده است که دیه ی شخص مسلمان و یا غیرمسلمان ( زن و مرد ) در سوانح رانندگی با هم برابر است.

    مدارک الزامی برای دریافت خسارت تصادف رانندگی

    مدارک الزامی برای دریافت خسارت تصادف رانندگی
    مدارک الزامی برای دریافت خسارت تصادف رانندگی

    از مدارکی که به منظور تشکیل پرونده تصادفات الزامی و ضروری است می توان به 1) زمان تصادف 2) میزان خسارت متحمل شده 3) برآورده محاسبه خسارت نیز اشاره کرده علاوه بر این موارد دیگری نظیر:

    –       یکی از مدارکی که برای تشکیل پرونده دریافت خسارت وارد شده الزامی است زمانی است که شخص زیاد دیده بیش از یک نفر باشد.

    –       زمانیکه طرفین تصادف در شهرهای متعددی زندگی می کنند برای دریافت خسارت از اداره ی بیمه مدارک تشکیل دهنده پرونده الزامی است.

    هنگامی که تصادف رخ داده شده منجر به آسیب جدی و یا فوت شخص گردد

    –       یکی از مواردی که برای دریافت خسارت مدارک مورد نیاز است هنگامی است که تصادف رخ داده شده منجر به آسیب جدی و یا فوت شخص گردد.

    –       یکی دیگر از مدارکی در تشکیل پرونده برای دریافت حق و حقوق از اداره ی بیمه الزامی است زمانی است که خسارت متحمل شده مبالغ عنوان شده بیش از تعهدات بیمه نامه شخص ثالث ( خودروی مقصر) است.

    –       یکی از موارد دیگر که در تشکیل پرونده الزامی است زمانی است که طرفین تصادف درخواست اقدامات مراجع قضایی را داشته باشند به عنوان مثال در صورتی که خسارت وارد شده بالاتر از سقف تعهدات بیمه نامه باشد و همچنین ارائه ی مدارک به منظور دریافت افت قیمت خودرو است که در این صورت باید مدارک لازم ضمیمه پرونده شود و اقدامات لازم برای دریافت خسارت از اداره ی بیمه صورت بگیرد.

    موارد ذکر شده از مدارک الزامی و ضروری است که برای به منظور دریافت خسارت وارد شده باید ضمیمه پرونده ی قضایی گردد شما با راهنمایی و کمک وکیل تصادفات تهران می توانید به حق و حقوق خود در مورد حادثه ی غیرمترقبه پیش آماده انجام دهید.

    مراحل دریافت خسارت وارد شده از بیمه

    بعد از اینکه وقوع صحنه ی تصادف رانندگی اثبات گردید و همچنین خسارت وارد شده برای شخص متضرر در دادگاه و یا اینکه در طرح شکایت از جانب صندوق تامین خسارت وارد شده بدنی و صدور رای دادگاه به نفع شخص مقصر ، شخص متضرر( کسی که زیان دیده است) می توانند به همراه حکم نهایی دادگاه به اداره ی بیمه مربوط مراجعه کرده و در صورتی که خودرو بیمه نبوده

    و یا زمان بیمه ی آن به اتمام رسیده است می توانند 1) راننده ی که مقصر تصادف بوده است و 2) صندوق تامین خسارت بدنی مراجعه کرده و خسارت های وارد شده و همچنین بیمه و یا دیه را دریافت نمایند. افراد برای پیگیری های قانونی و دریافت حق و حقوقات قانونی از سوی اداره ی بیمه می توانید از وکیل تصادفات تهران کمک و یاری بگیرید.

    انواع وکلا

    مهمترین دسته بندی که می توان برای وکلای حقوقی در حیطه های تخصصی متعدد انجام داد شامل :

    • وکیل قضایی 2) وکیل اداری 3) وکیل معاضدتی 4) وکیل تسخیری

    وکیل قضایی

    وکیل قضایی
    وکیل قضایی

    وکیل قضایی وکیلی است که دارای پروانه وکالت بوده است این وکالت سبب شده که حق وکالت اشخاص را در 1) دادگاه ها 2) مراجع قضایی بر عهده بگیرد.

    وکیل قضایی برای رسیدن به پروانه وکالت باید امتحانات شفاهی و کتبی قضایی خود را به طور کامل پشت سر گذاشته و با قبولی در آنها می تواند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته شود.

    وکلای پایه یک یکی از مجرب ترین وباتجربه ترین وکلای قضایی به حساب می آیند که در تمامی امور حقوقی اجازه ی مداخله و پیگیری های لازم را داشته اند اما وکلای پایه دو دادگستری دارای اختیارات کمتری از سوی مقامات قضایی دارند.

    وکیل اداری

    وکیل اداری فردی است که به موجب تنظیم قرارداد که بین دو طرف صادر می گردد به عنوان وکیل کاری شخصی محسوب می شود تا از این طریق بتواند در ارگان ها و سازمان های متعدد دولتی و غیر دولتی امور شخصی این فرد را به طور کامل انجام دهد.

    بهتر است بدانید که اگر شخصی تمایل دارد وکیل اداری شخصی شود نیاز به علم و دانش حقوقی نداشته است و یا به عبارت دیگر هر شخصی می تواند با هر مدرک و تخصص می تواند وکیل اداری شخصی فرد دیگری باشد و این اصطلاح برای تمامی افراد جامعه لحاظ می گردد.

    وکیل اداری این اجازه را دارد که برای انجام امور شخصی به سایر ادارات مراجعه نماید و به هیچ عنوان این اجازه را ندارد که :1) حق وکالت در مراجع قضایی 2) انجام مشاوره حقوقی 3) دخالت در امور قضایی و همچنین دفاع از موکل در دادگاه ، بر عهده ی این شخص نیست.

    وکیل معاضدتی

    طبق ماده ی سی و پنج قانون اساسی آماده است که : ( کلیه ی دادگاه های طرفین دعوا حق دارند که برای رسیدگی و پیگیری های بیشتر شخص برای خود یک وکیل باتجربه را انتخاب کنند و اگر این اشخاص از لحاظ مالی قادر به گرفتن وکیل نیستند باید برای این اشخاص تمهیداتی لحاظ شود که وکیل مورد نظر انتخاب شود.) یکی از حقوق اولیه و مهم که برای هر فرد وجودش الزامی و ضروری است داشتن وکیل است.

    در بخش پایانی اصل قانون سی و پنج چنین آمده است که افرادی که توانایی تعیین وکیل برای رسیدگی و پیگیری های لازم برای امور خود را ندارند ملزوماتی در این قانون اساسی ذکر شده که برای این اشخاص تمهیداتی لحاظ گردد که این افراد هم بتوانند وکیل معاضدتی داشته باشند.

    افرادی که کم درآمد هستند و برای رسیدگی و پیگیری های لازم به امور قضایی خود قادر به گرفتن وکیل نیستند عدالت قضایی مقرر می کند که از وکیل معاضدتی برای رسیدگی به عسر و حرج آنها برخوردار گردند.

    به طور کلی این گروه از افراد می توانند از مراجع قضایی به منظور برگشت حق و حقوق های قانونی از دست رفته ی خود و همچنین به منظور دفاع در مقابله با ادعاهای طرف مقابل از سوی مقامات قضایی تقاضای وکیل معاضدتی برای رسیدگی به امور خود نمایند.

    وکیل تسخیری

    وکیل تسخیری
    وکیل تسخیری

    زمانی که  دادگاه به منظور رسیدگی و پیگیری در امور کیفری برای دفاع از متهم پرونده ، پرونده قضایی را به وکلای دادگستری ارجاع می دهد این اقدامات توسط وکلای تسخیری انجام می شود.در دعاوی کیفری که بین شاکی و متهم رخ می دهد این افراد برای رسیدگی های بیشتر در پرونده می توانند از وکیل تسخیری استفاده نمایند.

    درصورتیکه متهم پرونده برای انتخاب و معرفی یک وکیل مجرب و باتجربه از نظر مالی توانایی آن را نداشته باشد ، این شخص می تواند از سوی دادگاه برای رسیدگی به پرونده ی کیفری خود درخواست وکیل تسخیری نماید.

    بنابراین اگر دادگاه مربوطه تشخیص دهد که متهم پرونده از نظر مالی توانایی انتخاب وکیل مجرب را ندارد از طریق بودجه در نظر گرفته شده از سوی دادگستری برای متهم پرونده وکیل تسخیری انتخاب و تعیین می گردد.

    ویژگی های وکیل مجرب و خوب

    یکی از وظایف وکیل مجرب و خوب این است که قبل از جلسه ی علنی دادگاه و همچنین قبل از دفاع از موکل خود باید به موارد زیر توجه کند که عبارتند از :

    1)  مطالعه ی کامل پرونده متهم

    2)  گفتگو و مشاوره ی حضوری با متهم پرونده

    ضمن اینکه آگاهی کامل از اتهامات وارد شده و همچنین اطلاعات و مشخصات کامل از متهم خود دارد و با توجه به درستی و نادرستی بیاناتی که موکل برای وکیل خود بازگو می کند به بهترین شکل می تواند از موکل پرونده ی خود در دادگاه مربوطه دفاع نماید. وکیل شخص متهم وظیفه دارد که تمام سعی خود را به منظور دفاع از موکل انجام دهد

    و همچنین از نظر قانونی در برابر رای صادر شده از سوی دادگاه مسئولیتی را برعهده دارد. وکیل به موکل خود تضمینی در مورد اینکه می تواند رای دادگاه را به نفع موکل خود صد در صد تغییر دهد نمی دهد.

    در مجموع وکیل خوب وکیلی است که در مقابل سوالات موکل خود پاسخگو بوده و همچنین در یکی از خصوصیات بارز وکیل احساس مسئولیت در برابر پرونده ی قضایی موکل خود است که وکیل تصادفات تهران تمامی یک ویژگی های که یک وکیل خوب باید داشته باشند را دارد.

    ویژگی های وکیل خوب

    ویژگی های وکیل خوب
    ویژگی های وکیل خوب

    به طور کلی وکیل خوب دارای ویژگی های متعددی است که عبارت اند :

    یکی از ویژگی های که مختص به وکیل خوب است امانت داری است یا به عبارت دیگر وکیل مجرب وکیلی است که 1) محرم اسرار 2) امین موکل خود باشد.

    به طور مثال همانطور که یک پزشک متخصص در مورد نوع بیماری مریض خود حقایق و واقعیت های را می داند وکیل خوب هم با توجه به جرمی که موکل خود مرتکب شده است با حقایق و رازهای روبرو می شود که وجدان کاری مقرر می کند که راز موکل خود در مورد حقایق به هیچ عنوان فاش نکند و به صورت یک راز در برابر مشکل موکل خود امانت داری کند.

    یکی دیگر از ویژگی های وکیل خوب تعهد اخلاقی است

    یکی دیگر از ویژگی های وکیل خوب تعهد اخلاقی است به این منظور که از گفتن مطالب غیرقابل فهم و درک نیز خودداری نمایند. از عواملی که باعث می شود تعهدات اخلاقی وکلا زیر سوال برد 1) وعده های دروغین به موکل خود 2) امیدواری نافرجام است.

    بنابراین بهتر است که یک وکیل خوب همانند یک جراح متخصص حرفه ای مشکلاتی که ممکن است در حین جراحی برای بیمار ایجاد شود را به طور کامل توضیح دهد و به موکل خود متذکر شود که در زمان دادرسی ممکن است عواملی رخ دهد که باعث تغییر در رای دادگاه گردد و امیدواری صددرصد به موکل خود در مورد رای دادگاه ندهد. بازگو کردن واقعیات های کاری و همچنین مراحل رسیدگی و پیگیری به پرونده موکل یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب و مجرب است.

    یکی از ویژگی های وکیل خوب این است که موکل خود را از انتخاب یک مسیر بی سرانجام بازدارد. یا به عبارت دیگر از دریافت حق الوکاله که نتیجه ی مطلوبی را به همراه دارد برای موکل خود در نظر بگیرد زیرا این امر سبب میشود که اعتبار قانونی خود را دچار مشکل نماید.

    بازگو کردن مسائل حقوقی به زنان ساده

    یکی از وظایفی که برعهده ی وکیل حقوقی است بازگو کردن مسائل حقوقی به زنان ساده و  صریح برای موکل خود است.

    وکیل تصادفات تهران شخصی است که شان و مقام قاضی دادگاه را به طور کامل احترام گذاشته و به مراجع قضایی احترام ویژه ی بگذارد.

    یکی دیگر از ویژگی های وکیل خوب این است که در مورد مسائل حقوقی اطلاعات کامل و جامعی را داشته باشد و همچنین در مورد علم و دانش حقوقی نیز آگاهی کاملی را داشته باشد.

    موارد ذکر شده از ویژگی های وکیل مجرب و باتجربه است که به مسائل حقوقی و کیفری در مورد تصادفات رانندگی اطلاعات کامل و جامعی را داشته باشد و بتواند حق و حقوقات شخصی که دچار خسارت شده است را از اداره ی بیمه دریافت نماید.

    دلیل مشاوره از وکیل تصادفات تهران

    دلیل مشاوره از وکیل تصادفات تهران
    دلیل مشاوره از وکیل تصادفات تهران

    طبق نتایج بدست آمده بیشترین آماری که از سوی راهنمایی و رانندگی گزارش داده شده است متخلص به تصادفات رانندگی است که به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل در مرگ و میر و همچنین صدمه های بدنی غیرعمد است.

    به طور مثال اگر سانحه ی تصادف رانندگی منجر به فوت شخص شود ، شخص مقصر علاوه بر اینکه باید دیه شخص متوفی را به طور کامل پرداخت کند که از سوی اداره ی بیمه این دیه پرداخت میگردد این شخص محکوم به شش ماه حبس نیز می شود.

    در این صورت برای رسیدگی و پیگیری های لازم برای پرونده قضایی بهتر است که از یک وکیل تصادفات تهران مجرب و خوب که بتواند در این راستا مشاوره حقوقی لازم را به شخص مقصر در رانندگی بدهد استفاده نماییم.

    بنابراین در صورتی که تصادف ایجاد شده منجر به 1) نقص عضو 2) صدمه ی جزئی خودرو ( مالی ) 3) آسیب دیدگی و جراحت جزئی بدنی باشد ، شخص مقصر باید دیه و جریمه نقدی را به طور کامل به شخص متضرر( شخصی که در تصادف مقصر بوده است) پرداخت نماید.

    ویژگی های بارز وکیل تصادفات

    ویژگی های بارز وکیل تصادفات
    ویژگی های بارز وکیل تصادفات

    وکیل تصادفات باید در حرفه ی خود مهارت و تخصص کامل را داشته باشد علاوه بر این وکیل تصادفات باید از یک فن بیان بالای برخوردار باشد زیرا این شخص ارتباط زیادی با دادگاه و دادسراها نیز دارد و باید با تسلط کامل و قدرت تمام بتواند در مراجع قضایی با در دست داشتن مستندات لازم رای دادگاه را به نفع موکل خود صادر کند.

    یکی دیگر از ویژگی های وکیل تصادفات تهران جدیدت در کار است بنابراین وکیل باید به قدری در کار خود جدیدت داشته باشد که از این طریق بتواند کلیه ی حق و حقوقات موکل خود را که براثر تصادف رانندگی منجر به خسارت های جانی و مالی شده است را از سوی دادگاه به نفع خود بگیرد. علاوه براین 1) شجاعت 2) تلاش 3) هوش 4) تجربه کاری از موارد دیگری است که از ویژگی های یک وکیل تصادفات است.

    مشخصه های کارشناس تصادفات رانندگی

    مراجع قضایی کارشناسی را که به صحنه تصادف برای رسیدگی به صحنه ی تصادف ارسال می کند به عنوان یک شاهد از سوی مقامات شناخته شده است همین امر سبب شده که ویژگی های که برای شخص شاهد در نظر گرفته میشود برای کارشناس قضایی هم نیز شامل می شود تنها تفاوتی که کارشناس قضایی دارد این است که باید در حرفه ی خود باتجربه و باهوش و ذکاوت باشد زیرا این شخص باید مقصر واقعی در تصادف را شناسایی کند.

    ویژگی های کارشناس تصادفات شامل :

    –       یکی از ویژگی های که کارشناس تصادفات رانندگی باید داشته باشد 1) ایمان 2) عقلانیت است که از نظر مراجع قضایی مورد قبول باشد همچنین درستی و عدالت کارشناس قضایی برای طرفین تصادف احراز شده باشد.

    –       یکی دیگر از ویژگی های که کارشناس تصادفات رانندگی باید داشته باشد این است که 1) سوء پیشینه 2) اعتیاد به مواد مخدر در پرونده ی شخصی خود نداشته باشدتا از این طریق مورد صلاحدید مراجع قضایی نیز باشد.

    –       نبردن نفع شخصی و یا اینکه رفع زیان خود از کارشناسی انجام شده باشد.

    –       یکی از ویژگی های کارشناس تصادفات باید داشته باشد این است که نباید به دلیل دشمنی که با شخص مقابل دارد در رای دادگاه تخلخل ایجاد نماید.

    –       کارشناس قضای که از سوی دادگاه برای رسیدگی به صحنه ی تصادفات مراجعه می کند نباید در پرونده ی شغلی خود گدایی و یا ولگردی ثبت شده باشد.

    موارد ذکر شده از مشخصه های کارشناس تصادفات رانندگی است که با ایمان و اعتقاداتی که مقصر واقعی تصادف را با دیدن صحنه تصادف شناسایی کرده و رای را به مراجع قضایی صادر می کند.

    قوانین دیه در تصادفات ( جرحی )

    قوانین دیه در تصادفات ( جرحی )
    قوانین دیه در تصادفات ( جرحی )

    انواع دیه

    درصورتیکه به ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند نبوده باشیم منجر به حوادث غیرمترقبه می شود که خسارت های 1) جانی 2) مالی را به دنبال دارد که باید به چند نکته توجه کنیم. طبق ماده شانزده قانون بیمه اجباری برای دارندگان وسایل نقلیه این طور آمده است که :

    1)    اگر در سانحه رانندگی منجر به جراحت و آسیب های بدنی به شخص متضرر شود ( غیر از فوت) بیمه گر وسیله ی نقلیه ی ( عمومی و یا خصوصی) موظف است بعد از اینکه مستندات کارشناس راهنمایی رانندگی را دریافت نمود در کوتاهترین زمان باید حداقل پنجاه درصد از ( دیه تقریبی شخص ثالث زیان دیده ) شخص متضرر پرداخت نماید و پنجاه درصد دیگر را بعد از تعیین میزان قطعی دیه به شخص متضرر پرداخت نماید.

    نکته در مورد دیه

    در تصادفات رانندگی که منجر به فوت شخص متضرر می شود شرکت بیمه ی مربوطه می تواند در صورتیکه 1) راننده مقصر تصادف 2) اولیای دم ( ورثه متوفی ) ، بدون اینکه نیازی به رای صادره از سوی مراجع قضایی باشد ، دیه و همچنین      خسارت های بدنی که به شخص متضرر وارد شده است به طور کامل پرداخت می نماید.

    قوانین دیه در تصادفات رانندگی منجر به فوت متضرر

    قوانین دیه در تصادفات رانندگی منجر به فوت متضرر
    قوانین دیه در تصادفات رانندگی منجر به فوت متضرر

    تصادفات رانندگی که منجر به فوت شخص متضرر می شود دارای دو جنبه است 1) جنبه عمومی 2) جنبه خصوصی نیز دارد. جنبه ی عمومی شامل : 1) مجازات حبس 2) جزای نقدی است و همچنین جنبه خصوصی شامل دیه می شود که در صورتی که ورثه ی متوفی یا اولیای دم دیه را مطالبه نمایند این دیه از سوی اداره بیمه قابل اجرا بوده و پرداخت می گردد.

    طبق ماده ی هفتصد و چهارده قانون مجازات اسلامی بی توجهی به قوانین و ضوابط رانندگی و همچنین عدم مهارت راننده که منجر به قتل غیرعمد می شود علاوه بر پرداخت دیه شخص متخلف محکوم به شش ماه حبس می شود.

    طبق قوانین و مقرراتی دیه 1)رانندگانی که در حالت غیرطبیعی ( مست) رانندگی می کنند 2) عدم ارائه ی گواهینامه ی رانندگی 3) داشتن سرعت غیرمجاز 4) رانندگی با خودروی که دارای نقص فنی است 5) بی توجهی به محل عبور عابر پیاده 6) گذر از محل های که دارای تابلوی عبور ممنوع دارند و … از عواملی هستند که مجازات راننده مقصر را تشدید می کند به طوری که مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته شده برای این افراد متخلف را به میزان ( دو و سه دهم ) از سایر افراد دیگر که بر اثر بی توجهی مرتکب جرم شده اند افزایش می دهد.

    همانطور که توضیح دادیم قتلی که ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می دهد به عنوان قتل غیر عمد شناخته شده است و شخص مقصر باید دیه ی این شخص را به طور کامل پرداخت نماید.

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری
    نتیجه گیری

    بی توجهی و رعایت نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی منجر به تصادفات می شود که به منظور رسیدگی و پیگیری به حق و حقوقات شخص متضرر از سوی مراجع قضایی می توانیم از وکیل تصادفات تهران استفاده کنیم. خسارتی که بر اثر سانحه ی تصادف به شخص متضرر وارد می شود از سوی شرکت بیمه شده با توجه به سقف تعهدات بیمه پرداخت می گردد.

    16 پاسخ

    1. سلام
      من از دارنده این وب سایت که این پاراگراف خارق العاده را در اینجا به اشتراک گذاشته سپاسگزارم.

    2. از این مقاله اطلاعات زیادی بدست آوردم ، باید این استراتژی ها را همچنان در وب سایت خود اعمال کنید.
      تشکر

    3. خیلی باحال! چند نکته فوق العاده معتبر! من از نوشتن این مقاله قدردانی می کنم و همچنین بقیه وب سایت نیز بسیار خوب است.

    4. با تشکر فراوان برای این نکات خاص ، کلی جستجو کردم تا بالاخره یه مطلب خوب در این مورد اینجا پیدا کردم!

    5. آنقدر پست دوست داشتنی و آنقدر اطلاعات در مورد این شهر کامل و جامع بود که احساس کردم باید ازتون تشکر کنم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با