نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    امروز با موضوع وکیل مالیاتی تهران در خدمت شما هستیم.

    در تعریف شهر آمده است ، شهر ، سکونت گاهی نسبتا بزرگ و دائمی است  و در سال 1367 سازمان ملل متحد شهر را با این جملات تعریف می کند : شهر مکانی با تراکم بالای جمعیت و مرکزیت سیاسی ، اداری و تاریخی است که در آن فعالیت اصلی مردم ، غیرکشاورزی است و دارای مختصات شهری بود که ازطریق دولت محلی ، اداره می شود .

    به دنبال ایجاد شهرها ، شهرنشینی پدید آمد . با انتقال جمعیت از روستاها به شهرهای تازه تاسیس شده ، شهرها گسترش پیدا می کنند و پیرو آن نیازها و مشکلات خود را به همراه می آورند .

    بدین سبب برای اداره ی بهینه شهرها که از مهمترین آنها می توان به : ساخت ، تعمیر و نگهداری خیابان ها ، ساختمان ها ، فضاها سبز ، سیستم های فاضلاب و هزاران هزار موضوع که بیان و آوردن حتی اسم آنها در این مقوله امکان پذیر نیست نیاز به دراختیار داشتن بودجه های هنگفت و قابل توجه است که می بایست ازطریق دولت و بودجه های دولتی توسط شهرداری مرکز به سایر شهرداری های محلی و منطقه ای تزریق و توسط آنها اجرائی گردد .

    هرساله بودجه ی مورد نیاز دولت ، قبل از فرارسیدن سال مالی توسط کارشناسان مربوطه بررسی ، تدوین و توسط ریاست جمهور هر کشوری برای بررسی و تایید به مجلس قانون گذاری ارائه می شود .

    یکی از مهمترین منابع برای تامین بودجه مورد نیاز

    یکی از مهمترین منابع برای تامین بودجه مورد نیاز ، اخذ مالیات از فعالین اقتصادی و اجتماعی با هر عنوان و هر موضوعی ، که در اثر فعالیتشان ایجاد درآمد کرده و از آن فعالیت دارای سود می گردند .

    در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

    مالیات چیست ؟

    راه حل رفع مشکل چیست ؟

    وظایف یک وکیل مالیاتی چیست ؟

    چه وقت به وکیل مالیاتی تهران یا تیم وکلای مالیاتی مراجعه کنیم ؟

    حضور وکیل مالیاتی در تمام سال در شرکت به چه معنا می باشد ؟

    سوال های متداول و لزوم وکیل مالیاتی برای جوابگوئی به آنها

    دغدغه ها و اضطراب های پرداخت کنندگان مالیات چیست ؟

    مالیات استارت آپ ها چگونه است ؟

    بخشودگی های مالیاتی و نقش وکلای مالیاتی چیست ؟

    مودیان مالیاتی غیر متعارف چه کسانی هستند؟

    فرار مالیاتی چیست ؟

     

    مالیات چیست؟

    مالیات چیست؟
    مالیات چیست؟

    در تعریف مالیات می توان چنین گفت : هر دولتی برای تحصیل مردم خود به درآمد و سود امکانات و ابزارهای لازم را در اختیار آنان می گذارد و همان مردم به دنبال بهره مندی از آن امکانات و ابزارها و منافی که به دست می آورند ، بخشی از سود حاصله از فالیت های اقتصادی را به دولت پرداخت می کنند .

    در ایران مالیات به دو گروه مالیات مستقیم و غیرمستقیم می باشد . انواع مالیات مستقیم به مالیات های بر دارایی و بردرآمد گفته می شود که باتوجه به مقدار دارایی و درآمد افراد بدون هیچ واسطه ای وضع می گردد مانند :

    مالیات بر املاک ، مشاغل ، اشخاص حقوقی ( شرکت ها ، موسسات نجاری ، کارخانجات ، تولیدی ها و ….. ) ، مالیات برحقوق ( منظور میزان درآمدی است که درقبال تسلیم نیروی کار خود برحسب مدت و یا کار انجام گرفته نقدی  یا غیرنقدی تحصیل می شود ) ، کشاورزی ، اتفاقی ( مانند جوایزی که درقبال برد در مسابقات ورزشی و غیره بدست می آید ) ، بردارایی ها و حق الصاق یا ابطال تمبر برای اسناد ملکی و غیره .

    مالیات غیرمستقیم شامل کالاهای مورد مصرف افراد است ه بر روی کالاها کشیده می شود و دیگری مالیات بر واردات مانند : حقوق گمرکی ، سودبازرگانی ، حق ثبت سفارش کالا ، واردات اتومبیل  و دیگری مالیات بر معاملات مانند : فرآورده های نفتی ، تولید الکل طبی و بهداشتی ، فروش سیگار ، اتومبیل و مالیات بر ارزش افزوده است .

    مشکلات مالیاتی

    مشکلات مالیاتی
    مشکلات مالیاتی

    از مهمترین شاخصه های ضعف نظام مالیاتی در ایران که منجر به این  شده است که فقط هشت درصد از کل مالیات هائی که می بایست پرداخت شود ، اخذ می گردد و در نتیجه رتبه ی جهانی ایران در شاخص پرداخت مالیات مابین کشورهای جهان 149 گردیده عبارتند از : توهم مالیاتی ، معافیت های پنهانی مالیاتی ، ساختار مالیات ستانی ، هزینه های بالای وصول مالیات ، عدم نظارت و عدم شفافیت و نبود بانک داده .

    باتوجه به معضلات و صدها مشکل که درپیش پای فعالین اقتصادی که مکلف به پرداخت مالیات به هر شیوه ممکن می باشد ، باعث گردیده است تناسب بین مبلغ واقعی مالیاتی که باید پرداخت شود ومبلغی که از سوی کارشناسان ادارات و سازمان های مرتبط ابلاغ می شود ازبین رفته و سردرگمی و در نتیجه منجر به تاخیر در تسلیم اظهارنامه مالیاتی و نادیده گرفتن و منجر به مجازات های قانونی که شامل ، حبس از شش ماه تا دو سال ، پرداخت جریمه نقدی ، محرومیت از برخی حقوق و فعالیت ها ی  اجتماعی و شغلی و حتی ممنوع الخروج شدن از کشور گردد .

    ترفندهای مالیاتی

    ترفندهای مالیاتی
    ترفندهای مالیاتی

    گاهی اوقات فعالین اقتصادی که گرفتار مشکلات و معضلات مالیاتی شده اند و قادر به پرداخت مبالغ ابلاغ شده از ارگان های مربوطه نمی باشند ، دست به ترفندهای مالیاتی می زنند تا با انجام به اصطلاح حساب سازی ها توسط حسابداران ، مالیات خود را پرداخت نکرده و یا مبلغ کمتری را بپردازند .

    این اعمال سبب شده است که دولت ها قوانین مقابله جویانه وضع نمایند که در دو دسته ی مرجع شبه قضایی اداری و مرجع نظارتی به این موضوعات رسیدگی می گردد .

    راه حل رفع مشکل چیست ؟

    راه حل رفع مشکل چیست ؟
    راه حل رفع مشکل چیست ؟

    معمولا برای حل مشکلات و معضلات حقوقی و مالی وجود وکیل مالیاتی تهران و یا سایت هائی که دارای تیم وکلای مالی هستند مانند سایت 21 مهر ، می تواندگامی بلند ، صحیح و اساسی را به سوی رسیدن به اهداف تعیین شده برداریم . اما وکیل کیست ؟ با وکیل مالیاتی تهران چه تفاوت یا مزیت هائی دارد ؟ و وکیل مالیاتی تهران خوب و قانوندان چه کسی می باشد؟

    طبق تعاریف به عمل آمده ، وکیل یا نماینده یا جانشین کسی است که از طرف شخصی دیگر ( حقوقی یا حقیقی ) به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مامور شود .

    انواع وکالت بطور کلی عبارتند از :

    وکالت مطلق و وکالت مفید . وکیل مطلق به شخصی اطلاق می شود که برای تمامی امور شخصی دیگر وکالت نماید . وکیل مفید شخصی است که باید در یک موضوع یا مورد خاص عمل نماید

    وکلا به گونه های دیگری هم تقسیم بندی می شوند که عبارتند از : انتخابی ، تسخیری ، معاضدتی و اتفاقی . آنچه در این خصوص موردنظر ما است ” وکیل مالیاتی ” می باشد که جزو شاخه های وکیل انتخابی قرار  می گیرند .

    وکیل مالیاتی چه کسی است ؟ مهمترین دلیل برای مراجعه به یک وکیل مالیاتی چیست ؟ وکیل مالیاتی چه کمکی می تواند به انجام برساند ؟ برای مشاوره با وکیل مالیاتی به چه جائی باید مراجعه کنیم ؟

    همانطور که از نام آن هم مشخص است ، وکیل مالیاتی تهران شخصی است که تحصیلات وکالت نموده و از سازمان های ذیربط دارای مدرک و تاییدیه های معتبر می باشد . لکن تخصص او در موضوعات مالی و مالیاتی است . ولی آیا همین شرایط برای اینکه دفاعیات مالی خودمان را درخصوص مشکلات مالیاتی پیش آمده یا برای اینکه به روشی عمل نمائیم که مشکل مالی و مالیاتی برایمان پیش نیاید ، به او بسپاریم کفایت می کند ؟ مسلما خیر .

    پس به چه موارد دیگری باید توجه داشته باشیم ؟

    یک وکیل مالیاتی خوب حداقل باید دارای شرایط زیر باشد :

    • اخلاق مدار باشد .
    • با قوانین حقوقی و مالی داخلی و بین المللی کاملا آشنا باشد و اطلاعات او اصطلاحا به روز باشد .
    • با بخشنامه ها و تبصره های ابلاغ شده آگاهی روز به روز داشته باشد .
    • دارای فن بیان قوی و آشنا به فنون مذاکره باشد .
    • خوش نام و دارای سوابق خوب اخلاقی و تخصصی باشد .
    • در رزومه ی کاری او دارای تعداد قابل توجهی پرونده های موفق باشد .

    باید توجه داشت که وکیل مالیاتی تهران قبل از اینکه  با حضور در مراجع حل اختلاف برای استیفای حقتان  حضور یابد ، باید یک مشاور مالی و مالیاتی خوب برای شما باشد تا نیازی به ورود به این اماکن نباشد .  وکیل مالیاتی تهران خوب می تواند با ارائه راه کارهای مناسب و مشاوره های حرفه ای می تواند از بروز مشکلات و معضلات مالی و مالیاتی جلوگیری نماید .

    بیشترین ویژگی وکیل مالیاتی تهران

    بیشترین ویژگی یک وکیل مالیاتی این مورد است که آشنایی کامل به قوانین مالیاتی مثل قانون مالیات مستقیم ، ارزش افزوده  و آیین نامه های اجرائی و نیز تا حدودی از امور مالی و حتی حسابداری سررشته داشته باشد. داشتن ادبیات حقوقی جهت تدوین لایحه ها از دیگر محاسن وکیل مالیاتی تهران است . در این خصوص مشاوره و استفاده از خدمات سایت 21 مهر مفید فائده خواهد بود ، حتما نگاهی به آن بیندازید .

    در مورد اخذ مشاوره از وکلای مالیاتی که درحقیقت یک پیشگیری ، قبل از وقوع هر مشکلی است می توانید در زمان پلمپ دفاتر قانونی ، تنظیم برگه های اعتراض ، حضور در جلسات تشخیص و اعتراضیه تخصیص مالیات نیز بهره ببرید .

    از مواردی که ناخودآگاه بعضی از مودیان مالیاتی به آن گرفتار می شوند ، این مساله است که با تنظیم غیرصحیح دفاتر ، متهم به همکاری در پول شویی می گردند ، که اخیرا بسیاری از دولت ها در تمامی کشورها به آن شدیدا حساس شده و برخوردهای سختی را به انجام رسانیده و جرائم سنگینی را منظور می کنند .

    همکاری در یک موسسه حقوقی

    وکلای مالیاتی که عموما با همکاری در یک موسسه حقوقی درکنار سایر وکلا با تخصص های گوناگون ارائه خدمات می دهند . وکیل پرونده های مالیاتی به مواردی همچون دارایی اشخاص باتوجه به تعهدات مربوط به ارث و انحصار وراثت و مستقلات و املاک را مورد بررسی قرار می دهند که درحقیقت معطوف به افراد حقیقی می شوند .

    چه بسیار اشخاص هستند که فکر می کنند داشتن وکیل مالیاتی تهران انحصارا برای کارخانجات ، تولیدی ها و امثال آنها مفید است ولی به تعداد غیرقابل شمارشی پرونده های مالیاتی وجود دارد که اشخاص و افراد حقیقی ، بخش بزرگی از دارایی های خود را از این طریق و با سهل انگاری از دست داده اند .

    از دیگر مشاوره ها و نتیجتا ارائه راه کارها که وکلای مالیاتی قادر به انجام آن هستند نظارت برتنظیم و یا اصلاح وصیت نامه ها ، تقسیم نهایی دارایی ها بین وراث ، حذف تعهدات مالیاتی و جریمه های مرتبط و ابطال بدهی ها هستند .

    پیرو افزایش معاملات داخلی و خارجی و تنوع در نوع معاملات بسیاری از مدیران کارخانجات ، تولیدی ها و حتی افراد حقیقی با یک تیم وکلای مالیاتی قراردادهای دائمی دارند و برای هر یک از فعالیت های اقتصادی خود که ملزم به عقد قرارداد و صدور فاکتور است ، از مشاوره های ایشان بهره می برند .

    وظایف یک وکیل مالیاتی چیست ؟

    وظایف یک وکیل مالیاتی چیست ؟
    وظایف یک وکیل مالیاتی چیست ؟

    اطلاع رسانی درخصوص قوانین پیچیده مالی و مالیاتی ، کاهش های مجاز مالیاتی ، ساده کردن مفاهیم سخت و تخصصی حقوقی برای افراد ، مسافرت به شهرها و کشورهای دیگر به وکالت از طرف موکل خود در راستای انجام تعهدات منعقده با موکل خود ، که این امر خدمتی مضاف برای اشخاص محسوب می باشد .

    چه وقت به وکیل مالیاتی یا تیم وکلای مالیاتی مراجعه کنیم ؟

    چه وقت به وکیل مالیاتی یا تیم وکلای مالیاتی مراجعه کنیم ؟
    چه وقت به وکیل مالیاتی یا تیم وکلای مالیاتی مراجعه کنیم ؟

    درظاهر امر بهترین موقع برای مراجعه به وکیل مالیاتی تهران زمانی است که مشکل مالیاتی و اکثرا با این موضوع که بیش از انتظارمان مبلغ مالیاتمان ابلا غ گردیده است ، می باشد . چه بین  شرکت ها ، موسسات ، کارخانجات و……… با ادارات مالیات و یا ، بین اشخاص که برای مثال قرارداد همکاری با یکدیگر به امضاء رسانیده اند و حالا بین آنان در اجرای مفاد قرارداد اختلاف نظر بوجود آمده .

    اما این نظر اصلا صحیح نیست ، تجربه ثابت کرده است بهترین موقع ، قبل از انعقاد قرارداد و به توافق رسیدن طرفین است . چنانچه قبل از بروز هر مشکلی از مشاوره ی وکیل مالی و ا مالیاتی بهره مند شوید ، امتیازات بسیاری به دست خواهید آورد . به کار گماردن وکیل مالیاتی تهران مختص به حل مشکل پس از بروز آن نیست .

    آمارهای موجود نشان از این می دهد که ، پرونده هائی که پس از ابلاغیه با اعتراضات وکلای مالی به هیئت های حل اختلافات مالی تقدیم شده است ، در صورت موفقیت وکیل فقط بخشی از مبالغ بخشیده شده است ، مگر در حالت های استثناء و بسیار کم .

    هریک از بندهای هر قرارداد  ، دارای صدها معنا است

    هریک از بندهای هر قرارداد  ، دارای صدها معنا است که حتی می تواند هیچ دخلی به قوانین مربوطه نداشته باشد .  با بهره گیری از وکیل مالیاتی تهران و مشاوره از او می توان کمک های شایانی در تنظیم تمامی توافقات و اتخاذ استراتژی های لازم درجهت بهره مندی از معافیت ها و بخشودگی ها و حتی جوایز مربوطه استفاده کرد

    اگر شما درگیر قراردادهای بین المللی هستید ، حضور وکیل مالی و مالیاتی متضمن سودآوری های قابل ملاحظه ای خواهد بود و از سویی دیگر از بروز بسیاری از اختلافات و ضررهای مالی جلوگیری خواهد کرد .

    درخصوص کم کردن مبالغ مالیات های تعلق گرفته به شرکت ها ، کارخانجات ، افراد و غیره دو کار اساسی توسط وکیل مالیاتی تهران صورت می پذیرد : دادرسی مالیاتی و دیگر پشتیبانی مالیاتی . وکیل مالیاتی تهران با در دست گرفتن پرونده ی متقاضی ، با هدف کم کردن و کاهش مبالغ ابلاغیه آن را در هیئت های حل اختلاف و مراجع قانونی که موظف به رسیدگی هستند مطرح می نماید .

    صاحبان مشاغل

    صاحبان مشاغل هرساله در یک نوبت موظف به پرکردن فرم های اظهارنامه مالیاتی و ارسال آن به اداره مالیات هستند . کارشناسان و ممیزان ادارات مالیاتی براساس اظهارات و اسناد مالی ارائه گردیده ، چنانچه با مورد یا موارد مشکوکی روبرو گردند و در صحت و درستی ارقام اعلام گردیده شک نمایند ، می توانند اظهارنامه ی مذکور را رد کرده و درخواست ارائه مستندات جدید را نموده تا براساس آنها رقم مالیات واقعی را مشخص نماید .

    در این زمان ورود شخص متخصصی بنام وکیل مالیاتی تهران باعث می گردد که در مراجع ذیصلاح که همان  هیئت های حل اختلاف های مالی می باشند با حضور نمایندگان ادارات مالیه به یک توافق بینا بینی برسند . و یا چنانچه از شخص کارآمدی استفاده نگردد امکان برخوردهای قانونی وجود دارد . در اینجا تخصص وکیل مالیاتی تهران و آشنایی او به قوانین ، مقررات ، تبصره ها و نحوه ی ارائه دفاعیات بسیار مهم است .

    سایت های متعددی مدی دراختیار داشتن وکلای مالیاتی خبره و متخصص هستند ، لکن شما می توانید با استفاده از وکلای زبده در سایت 21 مهر به وکلای مطمئنی دسترسی پیدا نمایید .

    پشتیبانی مالیاتی

    از دیگر تلاش های وکلای مالیاتی برای کاهش مبالغ اختصاص یافته به عنوان مالیات دارایی های اشخاص حقیقی ” پشتیبانی مالیاتی ” است .

    پشتیبانی مالیاتی همان پیشگیری قبل از حدوث مشکلات می باشد . به این معنا  : قبل از اینکه اوراق اظهارنامه های مالیاتی توسط حسابداری های شرکت ها و موسسات و درکل مودیان مالیاتی ، تنظیم و به ادارات ذیصلاح ارسال گردد ، وکلای مالیاتی قادر می باشند با توجه به آشنائی آنها به کلیه مقررات و آئین نامه ها که در هر دوره دارای تغییرات خواهد بود

    و نیز بانظر به تجربیات عملی که نسبت به سایر پرونده ها بدست آورده اند کارکنان و حسابداران شرکت را که پرونده ی مالیاتی آنها دراختیار اوست را برای تنظیم صورت های مالی راهنمایی نموده و با ایجاد شفافیت و دقت ، ضمن نظارت برقراردادهای منعقده و بررسی نحوه ی پرداختی ها و دریافتی ها هدایت نماید .

    حضور وکیل مالیاتی در تمام سال در شرکت به چه معنا می باشد ؟

    حضور وکیل مالیاتی در تمام سال در شرکت به چه معنا می باشد ؟
    حضور وکیل مالیاتی در تمام سال در شرکت به چه معنا می باشد ؟

    یک شرکت ، کارخانه ، تولیدی و غیره در تمام طول سال درگیر خرید ، فروش ، عقد قراردادهای داخلی و خارجی ، صادرات و واردات محصولات و در یک کلام مبادلات اقتصادی است .

    در بسیاری از موارد برای به انجام رسیدن آنها می بایست اقدام به عقد قراردادهای قانونی از اشخاص گرفته به عنوان سرمایه گذار تا بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و مشارکت با سازمان های دولتی و غیردولتی ، تنظیم فرمت های بازرگانی برای واردات مواد اولیه و صادرات محصولات آماده نماید .

    در این وقت اگر حسابداران و مدیران اقتصادی ، صرفا براساس تجربیات خود بدون آگاهی از قوانین و مقررات ، ضوابط و تبصره ها ی ادارات مالیات عمل نمایند چه بسا ، در زمان تقدیم اظهارنامه ها در پایان سال مالی دچار تخصیص یافتن مبالغ هنگفت گردند که باعث مبالغ پرداختی دو چندان می شوند .

    از طرف دیگر تاجران ، صادرکنندگان و واردکنندگانی درحال فعالیت هستند که چنانچه بدون اطلاع از قوانین مالیاتی اقدام به عقد قرارداد ، خرید و فروش ، واردات و صادرات به داخل یا خارج کشور نمایند به همین مشکل برخورد خواهند کرد .

    در نوعی دیگر ممکن است گروهی اقدام به خرید ، فروش ، ساخت و ارائه ی املاک نمایند . این افراد نیز اگر از قوانین مالیاتی اطلاعات کافی و لازم را نداشته باشند ، ممکن است بیش از آنکه از زحمات خود سود حاصل کنند ، دچار ضرر و زیان گردند .

    فرض نمائید یک خانواده ای می خواهد با به میان آوردن مبلغی جزئی جهت تحکیم اجرای قرارداد ، اقدام به عقد قرارداد رسمی می نمایند

    بیائیم کمی ساده تر به موضوع مالیات و وکیل مالیاتی تهران نگاه کنیم . فرض نمائید یک خانواده ای می خواهد با به میان آوردن مبلغی جزئی جهت تحکیم اجرای قرارداد ، اقدام به عقد قرارداد رسمی می نمایند ، که لزوما می بایست در زمان مقرر مالیات سود حاصله را پرداخت نمایند .

    و یا اینکه افرادی از امکانات و بودجه های دولتی استفاده نموده و تحصیل نمایند ، و یا در خارج از کشور به فعالیت های اقتصادی بپردازند . در این حالت هم در زمانی خاص باید مالیات پرداخت کنند . از این نمونه موارد بسیار زیاد می باشد که ، در مدتی کوتاه با زمان پرداخت مالیات های ابلاغ شده روبرو خواهند شد . در تمامی موارد ذکر شده حضور یک وکیل و مشاور مالیاتی ، تحت عنوان ” پشتیبان مالیاتی ” معنا پیدا می کند .

    از تمامی مباحث ذکر شده یک مفهوم ساطع می شود و آن این است که : هر فعال اقتصادی به هر نوع و هر شکل و در هر اندازه که نتیجه ی فعالیت های او به سود آوری منتهی می شود ،

    و حتی در پاره ای از موضوعات فعالیت های فرهنگی ، باید مالیات بدهد و جهت تضعیع حقوق طرفین حضور یک مشاور یا وکیل مالی و مالیاتی آگاه و متخصص به حقوق وبالخصوص حقوق مالی الزام اقتصادی دارد . در این مورد مجموعه عای خدمت رسانی حقوقی مالیاتی مانند سایت 21 مهر با دراختیار داشتن وکلای متخصص ، با سواد و با تجربیات عملی  قادر

    هستند راه های روشن را به شما نشان بدهند .

    نگاهی تیتروار به وظایف یک وکیل مالیاتی :

    نگاهی تیتروار به وظایف یک وکیل مالیاتی :
    نگاهی تیتروار به وظایف یک وکیل مالیاتی :
    • تقبل پرونده های مالیاتی .
    • ارائه مشاوره های تخصصی مالیات های بر ارزش افزوده به عنوان یکی از عمده مشکلات مالیاتی .
    • پیگیری بخشودگی ها ، جرائم و عوارض .
    • پیگیری مالیات بردرآمد شرکت ها ، موسسات ، اجاره ها ، املاک ، دامداری و دامپروری و کشاورزی .
    • بخشودگی برای مالیات بر سر قفلی و مستقلات .

    –    تنظیم و ارائه لوایح اعتراضیه  ، دفاعیه های مالیاتی و حضور در هیات های حل اختلاف مالیاتی .

    – تنظیم شکایات و لوایح برای رای های قطعی  و قابل اعتراض هیاتهای  بدوی و تجدیدنظر حل اختلافات مالیاتی .

    نکته ای ظریف و باریک 

    گاهی اوقات در اثر عدم آگاهی ، اظهارنامه یک فرد یا مجموعه را از اشتباه محاسباتی ، به فرایند یک پول شویی تبدیل کرده و ناگزیر ، درگیر هیئت های حل اختلافات مالی و غیره می نماید . برای پیشگیری و ممانعت از این امر ، مشاوره و دراختیار داشتن یک وکیل آشنا و آگاه به امور مربوطه از بسیاری معضلات و پیش آمدهای ناخودآگاه ممانعت خواهد شد .

    مشکلات مالیات بر ارزش افزوده

    مشکلات مالیات بر ارزش افزوده
    مشکلات مالیات بر ارزش افزوده

    از قوانین بسیار جدی و جدیدی که جهت سامان بخشیدن به دریافت مالیات  اجرائی گردیده ، مالیات برارزش افزوده است . در بسیاری از کشورها با اجرای صحیح این روش موفقیت های چشمگیری بدست آمده است . این قانون در راستای  اهداف نظام مالیاتی یعنی تخصیص ، باز توزیعی و تامین منابع مالی مورد نیاز دولت در مالیات های مستقیم است .

    این قانون از ابتدای مهر ماه  1387 به اجرا درآمده است . باتوجه به اینکه یک قانون جدید بود و عمومیت   فعالان در زمینه های اقتصادی با انواع و اشکال متفاوت آن ، برخوردها و مقاومت هائی صورت پذیرفت .

    البته باید اذعان کرد به عنوا ن یک پدیده جدید در گرفتن مالیات از چالش ها و مشکلاتی برخوردار بود که می بایست در طول   مدت  اجرا ، نقص های آن برطرف و اصلاح شود .

    از مهمترین معضلات این قانون

    از مهمترین معضلات این قانون ، بی اطلاعی یا کم اطلاعی و عدم آموزش بازرگانان ، کارخانه داران ، تولیدکنندگان و مجموعه فعالان اقتصادی بود . این معضل هم اکنون نیز  وجود دارد و بسیاری از مودیان مالیاتی که می بایست از این شیوه ، اقدام به پرداخت مالیات نمایند از سویی مبالغ هنگفتی را از دست می دهند و یا به عنوان فراریان مالیاتی

    درگیر هیئت های حل اختلاف و امثال آنها هستند .

    این موضوع یکی از مواردی است که وجود و حضور یک وکیل مالیاتی تهران آشنا به قوانین می تواند قبل از به وقوع پیوستن مشکلی ، مشاوره ها و راهنمائی های لازم را انجام داده و یا چنانچه مجموعه ای اقتصادی درگیر آن گردید با ورود به موضوع از طریق تنظیم لایحه ها ، اظهارنامه ها و امثال آنها مشکلات پدید آمده را ازطریق قانون حل و فصل نموده و یا با پرداخت حداقل مبالغ ، پرونده ی باز شده را بسته و خاتمه دهد . استفاده از وکلای آگاه و با تجربه ای همکار در سایت 21  مهر می توانند خدمات مفیدی را به شما  ارائه دهند .

    مده ترین مشکلات

    در ذیل به عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان و بازرگانان که در رابطه با پرداخت مالیات با آن درگیر بوده و لزوما به جهت پیچیدگی آنها نیازمند به وکلای خبره و با تجربه مالیاتی هستند آورده می شود :

    • مالیات بر ارزش افزوده .
    • شرکت های صوری و کاغذی و پدیده ی فروش کد اقتصادی .
    • عدم انعطاف در مدیریت نظام مالیاتی .
    • طولانی بودن فرآیند استرداد مالیاتی .
    • اخذ سود از جریمه تاخیر .
    • فرآیند طولانی بودن دادرسی .
    • آشنا نبودن کامل ممیزان مالیاتی به قوانین و بالخصوص تبصره ها .
    • عدم توجه ممیزان به اعتبارات مالی شرکت ها .

    –    علی الراس شدن بی رویه مالیات فعالان اقتصادی .

    –   تسری اعمال  قوانین مالیاتی بین شرکت ها  با  هیئت مدیره مشابه .

    –  زمینه سازی برای پرداخت مالیات های ضروری .

    –   شمول فعالیت های درآمدزای اتحادیه ها .

    –   لزوم تعیین پنجره ی واحد مالیاتی .

    –  عدم تعداد کارشناسان به تعداد کافی در دعاوی مالیاتی حوزه ی صنعت .

    –  عدم شفافیت در تعاریف قوانین مالیاتی که به صورت سلیقه ای بوده و درنتیجه  بررسی سود و ضرر واحدهای اقتصادی منوط به تصمیم افراد است .

    با توجه به موارد فوق الذکر بدیهی است چنانچه قبل از تنظیم و ارسال اظهارنامه های مالیاتی و یا چنانچه به علت عدم آشنایی کامل با یکی از موارد ذکر شده مشکلی ایجاد گردد ، حضور وکلای مالیاتی و مخصوصا آن وکیل هایی که به صورت گروهی در مجموعه ها و سایت های حقوقی مالی معتبر مانند سایت 21 مهر فعالیت می نمایند اشاره نمود ، چه مقدار مهم و ضروری است .

    سوال های متداول و لزوم وکیل مالیاتی برای جوابگوئی به آنها

    سوال های متداول و لزوم وکیل مالیاتی برای جوابگوئی به آنها
    سوال های متداول و لزوم وکیل مالیاتی برای جوابگوئی به آنها

    در ادامه تعدادی از سوال هائی که فعالان اقتصادی با آن روبرو هستند و جوابگوئی به آنها برای پیشگیری و حلشان دراختیار وکلای مالیاتی خبره و با تجربه است طرح می گردد :

    • چگونگی نقل و انتقال معادن و واگذاری آنها به چه صورت است و آیا بابت این موضوع باید مالیات پرداخت شود ؟
    • نحوه ی اخذ مالیات ارزش افزوده در فاکتورهائیکه شرکت یا موسسه ی ثبت نشده هستند چگونه است ؟
    • آیا فعالیت های ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند ؟ اگر چنین نیست ، در کدام شاخه ها باید مالیات و به چه میزانی پرداخت شود ؟
    • مبلغ مالیات برای مال الاجاره چگونه است ؟
    • مرجع رسیدگی به تخلفات کارکنان و ممیزان مالیاتی چه شخص یا ارگانی است ؟
    • اگر شرکتی ضمانت نامه ی بانکی در آخر سال دریافت کند ولی مستندات آنرا در سال بعد ارائه کند ، جدول مالیاتی او چگونه است ؟
    • بارنامه هائی که به نام اشخاص صادر می شوند ، نه به نام شرکت های ثبت شده ، مالیات آنها به چه صورت است ؟

    سوالات بالا و صدها و صدها ، سوال متفاوت را چگونه باید کارشناسی و پاسخگوئی کرد ؟  آیا برای تمامی این موارد  وجود وکیل مالیاتی تهران و یا یک تیم مالیاتی که در یک مجموعه مانند سایت 21 مهر گرد هم آمده اند را واجب و ضروری نمی دانید ؟

    دغدغه ها و اضطراب های پرداخت کنندگان مالیات چیست ؟

    دغدغه ها و اضطراب های پرداخت کنندگان مالیات چیست ؟
    دغدغه ها و اضطراب های پرداخت کنندگان مالیات چیست ؟

    هرفعال اقتصادی ، هر مقدار هم که دارای تیم حسابداری خوبی باشد در زمان ارائه اظهارنامه های خود و انتظار برای پاسخگویی کارشناسان و ممیزان خود روزهای دارای اظطرابی را سپری می کند ، در زیر مواردی را متذکر می شویم که دراختیار داشتن و به اصطلاح به کارگماردن وکیل یا وکلای مالیاتی آشنا به قوانین و تبصره ها را برطبق آخرین دستورالعمل ها باعث آرامش و اطمینان خاطر می گردد .

    پرداخت کنندگان  مالیات عموما با دو شکل عدم زیرساخت  های پرداخت مالیات  توسط پرداخت پرداخت الکترونیک و عدم آشنایی با تعامل مناسب با ممیزان و کارشناسان مالیاتی از جهت بکارگیری اصطلاحات ، الفاظ ، قوانین ، جداول ابلاغیه هر ساله برای تبادل و اطمینان از تفهیم کامل منظور یکدیگر روبرو هستند .

    کارشناسان و محققان حوزه ی مالیات یکی از مهمترین چالش های موجود را نحوه ی تعامل مالیات دهندگان با کارمندان و یا ممیزان سازمان ها و ادارات مالیاتی می دانند ، که چنانچه این امر به تحقق برسد باعث افزایش  سطح تمکین ارباب رجوع می گردد ، که متاسفانه به جهت عدم آگاهی و اطلاع کامل مودیان مالیاتی از قوانین در حال حاضر اینکار را غیرممکن کرده است .

    نحوه ی نگرش کارکنان حوزه ی مالیاتی به مالیات دهندگان باید تغییر کند

    از سویی دیگر طبق آمارهای بدست آمده از نظرات مودیان نحوه ی نگرش کارکنان حوزه ی مالیاتی به مالیات دهندگان باید تغییر کند. مالیات دهندگانی که به ادارات حوزه ی مالیاتی مراجعه می کنند ، بدهکار سازمان هستند و نه افراد و از طرف دیگر بسیاری از مودیان به این نظر واقف هستند که تبدیل و ثبت الکترونیک اظهارنامه ها ، کاری نوین و جدید است و نهادینه شدن آن زمان می برد به همین جهت با آموزش کارکنان ، اگر چگونگی برخورد آنها اصلاح شود و ازطریقی آموزش های لازم و اطلاع رسانی های کامل قوانین برای مودیان مالیاتی در بروز شدن این تعامل ها و در نتیجه به حل کامل موضوع بسیار کمک خواهد کرد .

    با دقت به این موضوع ، بدیهی است تا زمان اصلاح زیرساخت ها و ارائه ی آموزش های لازم و یک دست شدن رابطه  ی   قانونی بین کارکنان مالیاتی و مالیات دهندگان ، آیا حضور یک وکیل یا تیم وکلای مالیاتی ضروری نمی باشد ؟ وکلای مالیاتی دقیقا در همین موضوع آموزش دیده و تخصص پیدا کرده اند .

    استفاده صحیح از زیر ساخت های الکترونیک ، نحوه ی تعامل با کارکنان مالیاتی و در نهایت و در صورت نیاز ، ورود به حوزه های قانونی و هیئت های حل اختلاف ، همان چیزی است که یک پرداخت کننده ی مالیات نیاز دارد . در این مبحث به موضوعاتی می پردازیم که به عنوان مشکلات  مالیاتی و مالیات دهندگان به آنها پرداخته شده است .

    سوت زنی مالیاتی

    سوت زنی مالیاتی
    سوت زنی مالیاتی

    این موضوع در کشور ایران چندان متداول نیست ، لکن به عنوان یکی از مشکلات مالیاتی در سطح کلان در بسیاری از کشورهای بزرگ مطرح شده است .

    در سال 1989 میلادی در کشور آمریکا ، دولت این کشور از مردم درخواست کرد چنانچه در جایی فرار مالیاتی مشاهده کردند به اطلاع ارگان های ذیزبط برسانند و از این طریق پس از اثبات جرم درصدی از مبالغ اثبات شده را به عنوان پاداش دریافت کنند . به این موضوع سوت زنی مالیاتی یا افشای مالیاتی می گویند .

    در سال 2012 با افشای این جرم در بانک سوئیسی UBS که به ثروتمندان آمریکائی درخصوص مخفی و کتمان کردن مالیاتشان کمک می کرد ، 780 میلیون دلار جریمه گردید که البته از این مبلغ در حدود 104 میلیون دلار به افشاء کننده این موضوع که یک کارمند بانک بود پاداش داده شد .

    به دنبال اجرای این  قانون ، موضوع اصلاح قانون وال استریت و حفاظت از مصرف کنندگان پیش آمد . با آمارهای بدست آمده ازطریق قانون سوت زنی ، در حدود40% مفاسد اقتصادی از طریق اطلاع رسانی مردمی به دست دولت مردان کشورها می رسد .

    این قانون در 9 آذر 1398 طبق ماده ی 34 آئین نامه اجرائی ماده 219  قانون  مالیات های مستقیم   در ایران ابلاغ گردیده و چنانچه شخصی اقدام به اینکار نماید  پس از ثابت شدن درحدود 15% از مبلغ جریمه به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد .

    مالیات استارت آپ ها چگونه است ؟

    مالیات استارت آپ ها چگونه است ؟
    مالیات استارت آپ ها چگونه است ؟

    از مشکلات نوپا که چندی است ، در جریان قرارگرفته است ، نحوه ی محاسبه و پرداخت کسب و کارهای جدید و به اصطلاح استارت آپ ها است . مشکل و معظل در این موضوع همان است که قبلا متذکر شده ایم .

    با توجه به جدید بودن بحث مربوطه ، هنوز زیر ساخت محکم و بدون نقصی صورت نگرفته است و مودیان مالیاتی در این مبحث با مشکلات فراوانی روبرو هستند ، چون هنوز حتی تعریف جامعی از مورد ذکر شده در دسترس نیست . تقریبا تمامی استارت آپ ها این سوال را مطرح می کنند که : نحوه ی محاسبه ی مالیات آنها چگونه است ؟

    متاسفانه باید اذعان کرد بسیاری از استارت آپ ها ، هر ساله با پرداخت مبالغ زیاد به جهت عدم آگاهی و اطلاعات لازم از قوانین و مقررات متضرر می گردند و مبلغ واقعی مالیات خود را نمی پردازند .

    خوشبختانه تعدادی از وکلای مالیاتی در سایت هائی که به صورت گروهی و تیمی مانند سایت 21 مهر فعالیت می کنند ، یکی از تخصص های خود را نحوه ی محاسبه و پرداخت مالیات استارت آپ ها قرارداده اند .

    و کسانی که قبل از تکمیل و ارائه ی اظهارنامه های مالیاتی خود ( در همین حوزه ) توانسته اند به مبالغ واقعی مالیات های متعلقه ی خود دست پیدا نمایند ، و اگر چنانچه دجار اعلام مبالغ غیرمتعارف شده اند و لزوما درگیر هیئت های رفع اختلافات مالی گردیده اند ، با استفاده از وکلای مالی متخصص در این موضوع موقعیت هائی را تحصیل کرده اند .

    جرم و جرم شناسی مالیاتی

    جرم و جرم شناسی مالیاتی
    جرم و جرم شناسی مالیاتی

    یکی دیگر از مشکلات مربوط به مودیان مالیاتی مبحث فرارهای مالیاتی است که خودآگاه یا ، ناخودآگاه به وقوع جرم در پرداخت مالیات مربوط می گردد ، و چه اشخاصی که ناخودآگاه درگیر مشکلات شده اند .

    برای جرم های مالیاتی هفت مصداق مطرح شده است :

    تنظیم دفاتر حسابداری ، ارائه ی مدارک و مستندات غیرواقعی ، کتمان مبادلات مالی و اقتصادی ، جلوگیری از ماموران مالیاتی برای دسترسی به تمامی دفاتر حسابداری و فایل های مالی شرکت ، امتناع از ارسال اطلاعات مالی شرکت ، انجام ندادن تکالیف قانونی درخصوص مالیات های مستقیم و ارزش افزوده ، تنظیم فاکتورها و قراردادهای خود به نام دیگران ،  عدم ارسال دفاتر و اظهارنامه های مالی در سه سال متوالی و استفاده از کارت بازرگانی دیگران برای معاملات شرکت .

    آیا برای پرهیز و جلوگیری از موارد فوق به استخدام گماردن یک کارشناس و حقوق دان به نام وکیل مالیاتی تهران واجب به نظرتان نمی رسد ؟

    واردات کالا و مشکلات آن با عنوان فرار مالیاتی

    پرداخت مالیات درخصوص کالاهای وارداتی از سایر کشورها جزو مالیات های تدوین شده است و قدمتی دیرینه دارد . اما در این مقوله متاسفانه بعضی از بازرگانان به دلایل مختلف و عموما برای فرار مالیاتی از کارت بازرگانی اشخاصی استفاده می کنند که به اصطلاح حتی یک ستاره هم در این عالم ندارند و وصول مالیات از آنها غیرممکن و غیرقابل پیگیری است .

    این عمل دانسته یا ندانسته جرم محسوب شده و ماموران مالیاتی شدیدا با این موضوع برخورد های قانونی می کنند . آگاهی و اطلاع پیدا کردن و اخذ مشاوره با کارشناسان و وکلای مالی می تواند از بسیاری از ضررهای مجرمانه جلوگیری نموده و چنانجه بازرگانی به این مقوله دچار گردید ، با دراختیار داشتن وکیل یا تیم وکلای مالی و مالیاتی کارآمد واجب و الزامی است ، چون در غیراین صورت می تواند عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد .

    مشکلی به نام مالیات مال الاجاره ، املاک و مستغلات

    مشکلی به نام مالیات مال الاجاره ، املاک و مستغلات
    مشکلی به نام مالیات مال الاجاره ، املاک و مستغلات

    از مواردی که بسیاری از افراد در جوامع شهری بدان دچار میشودند اوراق مالیاتی است که معمولا به صورت نا بهنگام  به در منازل اجاره دهندگان یا به اصطلاح موجرین ، پس از فروش و یا خرید املاک ، مستغلات ، باغ ، ویلا و امثال آنها از سوی ادارات و سازمان های مالیاتی ابلاغ می شوند ، که هیچ برنامه ریزی مالی برای پرداخت آنها نشده است .

    در این زمان اشخاص مذکور بدون هیچ شناختی مجددا دچار پرداخت هزینه ها و مبالغی می گردند که برایشان نتیجه ای در بر ندارد و یا با بی خیالی از پرداخت آنها خودداری کرده که باعث جریمه های مضاعف می گردد

    بدین جهت مشاوره و اخذ اطلاعات لازم قبل از انجام معاملات و درصورت دیگر ، پس از دریافت ابلاغیه های لازم  با وکلای مالی که تخصص آنان به صورت گروهی در این خصوص است ، مانند سایت 21 مهر می تواند اشخاص را از سردرگمی ، اتلاف وقت و پرداخت مبالغ غیر واقعی و غیرلزوم نجات بخشد .

    موضوعی نا آشنا با عنوان  مالیات بر ارث و بر ثروت

    موضوعی نا آشنا با عنوان  مالیات بر ارث و بر ثروت
    موضوعی نا آشنا با عنوان  مالیات بر ارث و بر ثروت

    مالیات بر ارث و بر ثروت را در دسته ی مالیات های مستقیم قرارداده اند مقصود این است که چنانچه  شخصی ، ثروتی از قبل بدست آورده ، انباشته یا به او ارث رسیده است درصدی از جمع مبالغ آنها به عنوان مالیات درنظر گرفته می شود .

    این مبحث چنانچه دارای آیتم ها و موارد گوناگون است که آگاهی از تمامی آنها تخصص های خاصی را می طلبد . در سایت های مالی که وکلائی با تخصص های مالی در آنها مشغول به خدمت هستند در طول سالیان فعالیت ، توانسته اند تجربیات لازم را کسب نموده و با کسب اطلاعات روزانه از قوانین و مقررات قادر می باشند صرفه جوئی های لازم را ارائه کنند . برای آگاهی از بعضی از موارد به شما کمک خواهد کرد که به حساسیت آن بیشتر واقف شوید .

    • معافیت های مالیاتی ارث .
    • تاثیرموقعیت وراث بر مقدار مالیات برارث .
    • چگونگی ارزش یابی و ارزش گذاری دارایی ها .
    • بررسی و برآورد مالیات بر وقوف و نذورات .

    بخشودگی های مالیاتی و نقش وکلای مالیاتی چیست ؟

    بخشودگی های مالیاتی و نقش وکلای مالیاتی چیست ؟
    بخشودگی های مالیاتی و نقش وکلای مالیاتی چیست ؟

    در این بخش به موضوعی می پردازیم که نقش وکلای مالی در آنجا بسیار پررنگ و اثر پذیر است و آن چگونگی گرفتن بخشودگی ها و حتی جوائز و ارفاقات مالیاتی برای موکلین آنها می باشد .

    در پاره ای از اوقات دولت ها برای تشویق مودیان و بدهکاران مالیاتی راه کارهائی را درنظر می گیرند تا باعث تشویق آنان به پرداخت به موقع مالیات های آنان شده و از این طریق یک منفعت دوسویه را بدست آورند .

    برای مثال در تاریخ اردیبهشت ماه 1399 شورای عالی هماهنگی اقتصادی ابلاغیه ای صادر نمود که در حمایت از تولید ، وصول معوقات و ارتقای سلامت اداری ، سازمان امور مالیاتی کشور مجاز است تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین مالیات های مستقیم  و ارزش افزوده را مورد بخشودگی قراردهد .

    اجرای این بخشنامه به چه صورتی و برای چه مشاغل و صنوفی امکان پذیر است

    اجرای این بخشنامه به چه صورتی و برای چه مشاغل و صنوفی امکان پذیر است ، نیاز به بررسی کارشناسان و متخصصین مالیاتی دارد . در این مرحله  وجود و حضور وکلای مالیاتی بسیار مثمر ثمر خواهد بود و با اطلاعات به روزی که ایشان دراختیار دارند ، شرکت ها و صنوف ذیصلاح می توانند از این موقعیت ها استفاده نمایند .

    چنانچه یک فعال اقتصادی به صورت یومیه و دائمی از خدمات وکلای مالیاتی و مخصوصا وکلایی که تحت پوشش سایت های مربوطه مانند سایت 21 مهر فعالیت می نمایند این موقعیت ها را می توانند به اطلاع طرف قرارداد خود رسانیده و بدین طریق مبالغ قابل  توجهی را ایفاد نماید .

    البته اطلاع رسانی ، یک طرف قضیه است و طرف مهم تر و اصلی ، نحوه ، شرایط ، چگونگی و بسیاری از نکات ریز و مهم است که باعث می گردد شرکت ها و فعالین اقتصادی ذیربط به بیراهه کشانیده نشوند و موقعیت های بدست آمده را از دست ندهند.

    در اینجا به چند مورد از مشکلات مالیاتی پاره ای از فعالان صنعت و پژوهش پرداخته می شود .

    شرکت های دانش بنیان

    ابتدا به سراغ شرکت های دانش بنیان می رویم . این شرکت ها نظر به اینکه موضوعی جدیدالتاسیس هستند ، بسیاری از موارد مالی بر روی آنها تاثیرات مهمی گذاشته است ، مانند : انعقاد قراردادهای بازاریابی ، وصول مطالبات که در دراز مدت باعث صدمات زیادی برای آنها گردیده است و در نهایت چون در راستای فعالین دارای درآمد شناخنه شده اند می بایست مانند سایر مشاغل اقدام به پرداخت مالیات نمایند .

    در حال حاضر با توجه به تحقیقات به عمل آمده ، آنچه در بخش مالی و اقتصادی شرکت های دانش بنیان بیش از هر چیزی اهمیت دارد ، حضور کارشناسان حقوق قضایی و حقوق مالی و مالیاتی به موازات حسابداری آنها می باشد .

    با اینکه در سال 1391 ، لایحه ی حمایت از ” شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها ” به تصویب مجلس شورای اسلامی  رسیده است ، ولی هنوز با مشکلات  عدیده ای روبرو می باشد .

    شرکت های دانش بنیان در بدو تاسیس ، موقعیت های خوبی را به دست آورده اند ولی در طول زمان برای دریافت مبلغ قراردادهای خود درگیر عدم پرداخت و چک های بلند مدت شده اند . و از آن مهمتر چون در زمان عقد قرارداد ها رعایت آئین نامه ها و قوانین حقوقی ، مالی و مالیاتی را نکرده اند متاسفانه  بسیاری از آنها به عنوان ورشکست درگیر مسائل مالی و مالیاتی شده اند .

    پاره ای از افراد ، وجود شرکت های دانش بنیان را چالشی برای رانت خواری شناخته اند

    پاره ای از افراد ، وجود شرکت های دانش بنیان را چالشی برای رانت خواری شناخته اند و با آن مقابله می کنند. بدین سبب حضور و بکار گماردن و استفاده از دانش حقوقی مالی و مالیاتی وکلای مالیاتی ، راه کار بسیار مناسبی برای دچار نشدن به صدها مشکلی است که در پیش پای آنها می باشد و از مهمترین آنها پرداخت مالیات است که اگر دقیق ، علمی و صحیح تنظیم نگردد و در صورت ورود به هیئت های حل اختلاف مالی از وکیل و کارشناس خبره استفاده  نشود می تواند تمامی زحمات آنان را ازبین ببرد .

    تعاونی ها و مشکلات مالی

    تعاونی ها و مشکلات مالی
    تعاونی ها و مشکلات مالی

    در کشورمان ایران قریب به 13000 واحد صنفی دارای پروانه می باشند . تعاونی ها نقش بسیار پررنگی در ایجاد درآمد برای تامین بودجه دولت از طریق پرداخت به موقع مالیات دارند .

    ولی اکثریت تعاونی ها به صورت سنتی اداره می شوند و از همان طریق اقدام به تنظیم اظهار نامه های مالیاتی و پرداخت مالیات می کنند . در سال های اخیر با تحول در موضوع بورس ، اهم تعاونی ها علاقمند به ورود به آن می باشند ، تا از این راه تحولات بنیادی در ایجاد درآمد به عمل آورند .

    این موضوع نیز ، در دیدگاه عدم شناخت دقیق و کامل قوانین و آئین نامه های مالی و مالیاتی قرار می گیرد و چه بسا تعاونی هائی که با نیت ایجاد پیشرفت  و ترقی  پا به میدان گزارده اند ولی به جهت شتابزدگی ، بدون بررسی و مطالعه ی دقیق و کامل و مهمتر از همه عدم استفاده از مشاوران و وکلای خبره مالی و مالیاتی ، مشکلاتی برای خود و اعضاء تعاونی بوجود آورده اند .

    نظر به اینکه تعاونی ها با تعریف یک موضوع کاری ولی با تعداد زیادی از شرکت ها و اعضاء فعالیت می نمایند ، با موارد متفاوت بیشتر و سلیقه های گوناگون برخوردار هستند . بدین جهت پیشنهاد می گردد در یک تعاونی به جای یک وکیل مالی و مالیاتی ، با یک تیم مالیاتی اقدام به همکاری گردد چون در یک تیم وکالتی ، تجربیا ت کاری وکلا درکنار یکدیگر قرارگرفته اند و مجموعه ای بی نقص و باتجربه را فراهم خواهد آورد .

    این تیم های حقوقی مالی را از طریق مطالعه در سایت های مربوطه می توان جستجو کرد که از معتبرترین آنها می توان به سایت 21 مهر اشاره نمود .

    موضوع و مشکلی به نام اجرای IFRS

    موضوع و مشکلی به نام اجرای IFRS
    موضوع و مشکلی به نام اجرای IFRS

    به دنبال هدایت  جامعه و سازمان ها و کلا ، مجموعه ی ذیربط دولت و مجموعه ی نظام اداری کشور به حالت الکترونیک که ایجاد نظم و هماهنگی بین المللی را ایجاد خواهد کرد ، موضوع ” استانداردهای گزارشگری مالی سازمان  حسابرسی یا ( IFRS ) است . که در حال حاضر در مجموعه مقررات مالی دولت قرار گرفته است و به زودی پای خود را در بخش خصوصی باز خواهد کرد .

    این کار نیز به جهت تازه و جدید بودن آن در حال ایجاد زیر ساخت های اجرائی در بخش های دولتی و خصوصی  می باشد . و مطمئن باشید  به زودی زود ، ابلاغیه های لازم برای ورود بخش خصوصی اعلام خواهد شد .

    این موضوع نیز چون دارای بخش های پیچیده ی کاری ، حقوقی ، قانونی ، مالی و مالیاتی می باشد لازم می باشد تا با اخذ مشاوره از وکلای مالی و مالیاتی که در این زمینه اشراف و آگاهی دارند ، زیرساخت های لازم ایجاد گردد تا با رسیدن زمان مقرر که مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید شرکت ها و فعالان اقتصادی دچار مشکل و معظل نگردند .

    پزشکان و مشکلات مالیاتی

    تا چندی پیش مالیات جامعه پزشکان ازطریق علی الراس شدن براساس جداول و تجربه ی عملی و نوع صلیقه ممیز و کارشناس مالیاتی مشخص می گردید . بر اساس ارائه خدمات الکترونیکی و دستورالعمل اجرائی موضوع ماده 169 قانون مالیات های مستقیم ، پزشکان نیز می بایست ازطریق اظهارنامه های مالیاتی عمل کنند . در اینجا نیز حضور و بودن وکیل مالی یا مالیاتی الزام خود را نشان می دهد .

    خود اظهاری مالیاتی تولیدی های کوچک و متوسط

    خود اظهاری مالیاتی تولیدی های کوچک و متوسط
    خود اظهاری مالیاتی تولیدی های کوچک و متوسط

    تا قبل از اردیبهشت ماه 1396 چگونگی و میزان مبلغ مالیات تولیدی ها ی کوچک و متوسط توسط کارشناسان و ممیزان سازمان و ادارات مالیاتی مشخص و ابلاغ می گردید . اما بعد از این تاریخ کسبه های مذکور موظف به تنظیم و ارائه اظهارنامه گردیدند .

    این موضوع مشکل و معظلی گردید که باعث ضرر دوچندان برای آنان شده است . از سویی تولیدی های کوچک و متوسط با چگونگی دفتر نویسی های مالیاتی ، تنظیم آنها در پوشه های الکترونیکی که عموما مورد تایید و شیوه ی پذیرش کارشناسان مالیاتی است و انتقال آنها به فرم های اظهارنامه ها و ارائه در زمان ها و تاریخ های مقرر ، نا آشنا و بیگانه هستند و چه بسا برای رهایی از این مشکل ، از انجام آنها خودداری کرده که باعث ضررهای تاخیر پرداخت و غیره می گردد .

    یا اینکه دچار افراد و حسابداران نا آشنا با مقررات ، آئین نامه ها و تبصره ها ی مالیاتی می شوند و این نیز مشکل دیگری را بوجود می آورد .

    با دقت در این موضوع که تعداد تولیدی های کوچک و متوسط که ملزم به پرداخت مالیات هستند ، بسیار زیاد هستند و مبلغ قابل توجهی را بوجود می آورد پیشنهاد می گردد ، حتما از بدو شروع و آماده سازی مقدمات نوشتن دفاتر حسابداری تا زمان ارائه به ادارات مربوطه و در صورت لزوم  اقدام به دفاعیه از وجود وکلای مالی و مالیاتی استفاده گردد تا باعث ضررو زیان نگردد .

    مودیان مالیاتی غیر متعارف چه کسانی هستند؟

    • تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده ی اموال و املاک
    • هر شخص ایرانی که با اخذ درآمد از فعالیت در ایران با خارج کردن مبالغ ، در خارج از کشور تحصیل کند
    • هر شخص ایرانی مقیم و ساکن در خارج از کشور که از درآمدهای حاصله در ایران ، تحصیل می کند .

    چگونگی پرداخت مالیات شرکت های ثبت شده ی غیرفعال

    چگونگی پرداخت مالیات شرکت های ثبت شده ی غیرفعال
    چگونگی پرداخت مالیات شرکت های ثبت شده ی غیرفعال

    هر شرکتی ممکن است پس از ثبت در سازمان ثبت شرکت ها ، به هر دلیلی از ادامه ی کار و فعالیت انصراف حاصل نماید . در این حالت مانند شرکت های فعال می بایست در پایان سال  مالی علاوه بر ارائه دفاتر و مستندات لازم ، نامه ای تحت عنوان اعلام عدم فعالیت ضمیمه نماید .

    پس از ارسال مستندات کارشناسان مربوطه اقدام به بررسی و صحت موارد اعلام شده  می پردازند .

    در این خصوص مدیران شرکت می بایست به موارد زیر توجه نمایند .

    • تشکیل پرونده ی مالیاتی .
    • اعلام عدم فعالیت به صورت سالیانه .
    • عدم مراوده ی مالی به نام صاحبان شرکت و مدیران آن .
    • ارائه دفاتر سفید مالیاتی .
    • ارائه ی اظهارنامه ی مالیات بر ارزش افزوده به صورت سفید .
    • عدم وجود هرگونه فاکتورهای خرید و فروش به نام شرکت .

    ذکر موارد فوق بدین جهت است که حتی ممکن است با ارائه ی مستندات مذکور ، مورد قبول ممیزان و کارشناسان مالیاتی قرار نگیرد . در این موقع کارشناسان اقدام به علی الراس کردن شرکت می نمایند و براساس معیارهائی که در دست دارند مبلغی را به عنوان مالیات درنظر می گیرند .

    در زیر به بعضی از آن موارد و معیارها اشاره می گردد .

    • عدم ارائه به موقع مستندات از سوی شرکت .
    • خودداری از دادن مدارک درخواست شده از سوی کارشناسان ادارات مالیات .
    • ارائه ی بخشی از مستندات و ندادن هزینه های قابل قبول کارشناسان .

    چنانچه مستندات ارائه شده به صورتی باشد که غیر قابل بررسی و رسیدگی تشخیص داده شود ، پرونده به هیئت رسیدگی سه نفره ارجاع می گردد و چنانچه آنان نیز درخصوص مستندات ، شک و شبه مشاهده نمایند آن را به دادستانی انتظامی مالیاتی اعلام می کنند .

    توجه داشته باشید که به چه سادگی ، یک شرکت می تواند برای خود مشکلات مالیاتی عدیده ای بوجود آورد که درگیر آن بوده و شاید از این طریق ضرر و زیان  غیرقابل جبران پرداخت نماید . درحالیکه با بکار گماردن وکلای مالیاتی و اخذ مشاوره از آنها و مراجعه ی آنها به ارگان های مربوطه به نمایندگی از شرکت های مذکور ، مسائل را به بهترین نحو ممکن حل نمایند .

    فرار مالیاتی چیست ؟

    فرار مالیاتی چیست ؟
    فرار مالیاتی چیست ؟

    از مشکلات مالیاتی که جوامع و دولت ها در تمام کشورها با آن برخورد دارند فرار مالیاتی ( Tax Evasion ) و اجتناب مالیاتی ( Tax Avoidance ) است .

    فرار مالیاتی ، ندادن مالیات تعلق گرفته بدون درنظر گرفتن قوانین و اجتناب مالیاتی عدم پرداخت مالیات با استفاده از روزنه های قانونی است . درنتیجه یک چیز حاصل می شود و آن عدم پرداخت مالیات است که باعث کاهش در بودجه ی سرانه یک کشور می شود . این دو موضوع جزو موارد بسیار حساسی است که کارشناسان و ممیزان مالیاتی روی آنها حساسیت های خاص دارند .

    نظر به اینکه فراریان مالیاتی و یا اجتناب کنندگان از پرداخت مالیات عموما از تولیدکنندگان ، کارخانجات و بازرگانان بزرگ و عمده هستند ، چنانچه فعال اقتصادی متهم به این موضوع گردد عواقب بدی به دنبال خواهد داشت . حتی در بعضی از موارد اینگونه موضوعات را به پول شویی ربط می دهند که باعث ضررهای خطیری می گردد .

    در این مبحث نیز چه تعداد فعالینی ناخودآگاه و بدون نیت ، دچار و گرفتار شده اند و چون نتوانسته اند مستندات لازم را ارائه کنند و یا به زبان کارشناسان مالیاتی به گفتگو بپردازند شدیدا به سختی افتاده اند . داشتن وکیل مالیاتی تهران و حتی یک تیم از وکلای مالیاتی در بسیاری از اوقات توانسته اند ، تمامی سوء تفاهم ها و مشکلات

    مالیاتی که به آنها تعلق گرفته را برطرف نمایند .

    کلام آخرین

    چه بسیار اوقات دیده ایم که افرادی ، در حالیکه  پرونده و پوشه ی قطوری در زیر بغل و به همراه خود دارند را در راهروها و پله های سازمان ها و ادارات مالیاتی و یا در هیئت های حل اختلافات مالیاتی سرگردان هستند و دائما در حال شکوه و شکایت برای ضایع شدن حقشان هستند .

    در زمان مکالمه و بحث با کارشناسان وکارکنان ادارات مالیاتی متوجه منظور یکدیگر نمی شوند ، چون ادبیات و نحوه ی گفتمان  مسائل مالی و مالیاتی را نمی دانند. در این موضوع و در مجامع دانشگاهی افرادی تحصیل کرده  و در مدت زمان  فعالیتشان در بطن جامعه دارای تجربیات فراوان شده اند .

    اینان گره گشایان معضلات و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی هستند . وکلای مالی و مالیاتی تربیت شده اند تا بتوانند با دارا بودن  دانش مالی و مالیاتی و ده ها دانش دیگر ، از ضایع شدن حق فعالان اقتصادی جلوگیری کرده و از سویی دیگر با روشن کردن مبلغ واقعی مالیات موکل خود ، برای رشد و پیشرفت جامعه و کشورشان مفید خواهند بود .

    وکیل مالیاتی مسلط به دانش حسابداری ، حسابرسی و اشراف کامل به قوانین قدیم و جدید حوزه های مالیاتی ضمن دارا بودن تجربه های عملی به دنبال سال ها خدمت رسانی به تمامی فعالان اقتصادی و تجاری هستند .

    از سویی دیگر وکیل مالیاتی تهران ، یک حقوقدان هم هست و به پرونده ها از منظر حقوقی نگاه کرده و آن را بررسی و تحلیل می نماید . هیچگاه بکار گماردن وکیل مالیاتی تهران را با استخدام یک حسابدار اشتباه نگیرید .

    خلاصه وظیفه ی وکیل مالیاتی چیست ؟

    • پشتیبانی مالی .
    • دادرسی مالیاتی .
    • دادن مشاوره به مدیران و فعالان اقتصادی درجهت افزایش سود بیشتر .
    • حفاظت از مسیر صحیح مالی شرکت .
    • تنظیم لایحه های حقوقی  برای   دفاع از دارائی ها و صیانت شرکت .
    • نظارت بر کارکنان مالی و حسابداری شرکت در جهت طی صحیح مراحل حسابداری و حسابرسی .

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل ارزان تهران دیدن کنید.

    ویژگی های یک وکیل مالی چیست ؟

    • دارا بودن اطلاعات کامل حقوقی .
    • روابط عمومی و گفتمان صحیح مالی .
    • هدایت فعالان و مدیران اقتصادی به سوی ، سودآوری و حفظ منافع مالی شرکت .

    14 پاسخ

    1. سلام. من وبلاگ شما را از طریق Google پیدا کردم در حالی که به دنبال موضوعی قابل مقایسه بودم ، وب سایت شما ظاهر شد. مطالبتون عالی به نظر می رسد

    2. تمایل داشتم بگم مقاله تون شگفت انگیزه و وضوح پست شما عالی است و من می توانم تصور کنم که در این زمینه متخصص هستید،لطفاً به کار با ارزش خود ادامه دهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با