نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    اگر به دنبال یک نمونه دادخواست ابطال عقد رهن هستید، در این مقاله ما قصد داریم به ارائه و بررسی این نمونه بپردازیم، همچنین این مقاله جدای از بررسی نمونه دادخواست، قصد دارد تا موضوعات بسیار مهمی را پیرامون عقد رهن، ابطال عقد و قوانین و قواعد ابطال و معاملات رهن و اجاره بگوید.

    به طور کلی عقد رهن تنها مربوط به رهن و اجاره و مواردی از این دست نمیشود، بلکه زمانی هم ممکن است، عقد رهن برای در اختیار گذاشتن ملک در ازای بدهی به شخصی صورت بگیرد، البته این موضوع در معاملات ملکی نیز صادق است و فردی با در اختیار گذاشتن مبلغی به شخصی، برای یک مدت مشخص از ملک وی استفاده کرده و با پایان یافتن مهلت، مبلغ پرداخت شده را پس میگیرد.

    اما نکته اینجاست که بتوانیم این قوانین را بشناسیم و از آن آگاهی داشته باشیم، چرا که همیشه معاملات و مواردی از این دست آنطور که ما میخواهیم پیش نمیرود و گاهی اوقات ممکن است، در برخی از معاملات و یا توافق نامه ها به اختلاف برخورد کنیم.

    اگر اختلافی بر سر موضوعی ایجاد شود

    زمانی که اختلافی بر سر موضوعی ایجاد شود، این قانون است که حاکم میان طرفین بوده و به عنوان قاضی میان طرفین عمل میکند. دادگاه در این بین نقش مهمی دارد، چرا که حکم را دادگاه پس از بررسی و استماع نظرات هر دو طرف صادر میکند.

    برای آنکه در این مرحله پیروز شوید، لازم است که قوانین را به خوبی شناخته و نسبت به شناختی که از قوانین دارید، ادله و مستندات خود را به دادگاه ارائه کنید، البته شناخت قوانین همیشه کار آسانی نیست و لازم است که با کمک یک وکیل و یا کارشناس حقوقی به عنوان مشاور، از راهنمایی هایی که به شما ارائه میدهند، نهایت استفاده را درجهت گرفتن نتیجه مثبت بکنید.

    با ما همراه باشید تا در مقاله نمونه دادخواست ابطال عقد رهن به بررسی بیشتر انواع رهن، نوع آن و همچنین قوانین و نمونه دادخواست ابطال عقد رهن بپردازیم و به شما بگوییم که:

    در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

    1. آشنایی با قوانین ملکی
    2. نکاتی هنگام عقد قرارداد های ملکی
    3. انواع معاملات ملکی
    4. میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره
    5. قوانین مربوط به رهن و اجاره
    6. در چه مواردی رهن باطل می‌شود
    7. عقد رهن و انواع آن
    8. چرا برای قرارداد های رهن باید از وکیل کمک گرفت
    9. ویژگی های بهترین موسسات حقوقی
    10. لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی
    11. چه نکاتی باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی بیان کنیم
    12. بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی
    13. چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است
    14. چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است
    15. بررسی نکاتی برای نمونه دادخواست ابطال عقد رهن
    16. نمونه دادخواست ابطال عقد رهن

     

    آشنایی با قوانین ملکی

    آشنایی با قوانین ملکی
    آشنایی با قوانین ملکی

    در این قسمت از بررسی موضوع نمونه دادخواست ابطال عقد رهن به بیان مطالبی در خصوص قوانین ملکی خواهیم پرداخت.

    در معاملات مربوط به املاک قوانین مشخصی وجود دارد. معمولا در حوزه های مربوط به معاملات و مسائل مالی، مشکلات بسیاری ایجاد میشود، اما در زمینه ملکی این مشکلات پیچیده تر و بیشتر میشود.

    از جمله این مسائل میتوان به مشکلاتی از قبیل اختلافات بر سر تعریض ها، قیمت، ورثه، مشاعات و… نام برد، البته این مسئله تنها به اینها خلاصه نمیشود، چرا که مشکلاتی هم در مواردی مانند رهن و اجاره نیز ممکن است، باعث اختلاف بین افراد شود.

    با وجود این مسئله، عجیب نیست، اگر ببینیم تا چه اندازه در حوزه املاک مشکلات مختلف ایجاد میشود، اما با همه این ها، قوانین بسیاری وجود دارد که با حاکمیت خود بر بطن جامعه توانسته است، کلیه معاملات و مشکلات ملکی را در چهارچوب خود گنجانده و حل و فصل کند.

    اگر کلیه معاملات و قراردادها، در یک چهارچوب و خط قرمز های مشخص قرار بگیرد، بیشتر به خود شکل قانونی میگیرد، کما اینکه بعد ها درصورت بروز اختلاف مابین طرفین هم میتوان از این چهارچوب ها برای حل اختلافات استفاده کرد.

    نکته مهم این است که ما با قوانینی که در زمینه ملک و املاک وجود داشته باشد، آشنایی داشته باشیم و یا با شخصی به عنوان وکیل متخصص در حوزه املاک در ارتباط بوده و از وی راهنمایی و مشاوره های کامل دریافت کنیم.

    قوانینی در حوزه املاک وجود دارد که چند بخش دارد

    معمولا قوانینی در حوزه املاک وجود دارد که چند بخش دارد، اما مهمترین بخشی که معمولا در معاملات و قرارداد ها به آن پرداخته میشود، بخش سندیت، رهن، اجاره و خرید و فروش است.

    چند مورد اصلی هم در این زمینه ها وجود دارد که جزء پرمناقشه ترین مسائل در حوزه املاک به حساب می آید. از جمله میتوان به اختلافات بر سر پرداخت های مالی اشاره کرد و یا مسائل مربوط به ابطال سند مانند ابطال سند مشاعی و یا تنظیم نمونه دادخواست ابطال عقد رهن و یا فسخ قولنامه های دیگر مانند اجاره، خرید، فروش و…

    همه این موارد اگر قولنامه و قرارداد اولیه در یک چهارچوب مشخص و منظم نوشته و تنظیم نشده باشد، ممکن است، باعث ایجاد اختلافات و درگیری های حقوقی مابین طرفین شود، البته برای رهایی از این مشکل مسائل بسیاری وجود دارد که با رعایت کردن آن ها میتوانید یک معامله بدون مشکل و نقص داشته باشید و از بروز هرگونه درگیری و اختلاف میان شما و طرف دیگر معامله جلوگیری کنید.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله نمونه دادخواست مطالبه خسارت دیدن کنید.

    نکاتی هنگام عقد قرارداد های ملکی

    نکاتی هنگام عقد قرارداد های ملکی
    نکاتی هنگام عقد قرارداد های ملکی

    در این قسمت از بررسی موضوع نمونه دادخواست ابطال عقد رهن به بیان مطالبی در خصوص نکات مهم هنگام عقد قرارداد های ملکی خواهیم پرداخت.

    وقتی می‌خواهیم قرارداد ملکی را امضا کنیم و یا اینکه ملکی را مورد معامله قراردهیم، باید به نکاتی توجه داشته باشیم که شاید همیشه در نظرمان بیهوده و الکی بوده اند.

    چرا که در انجام یک معامله ملکی هزینه و سرمایه ما دخالت دارد و باید نهایت توجه و دقت را در آن به خرج دهیم تا پشیمانی به بار نیاید.

    از جمله این نکات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    گاهی ممکن است، هرکدام از طرفین یک معامله ملکی، وکیل خود را برای عقد قرارداد به جای خود بفرستد و ما اگر با چنین چیزی رو به رو شدیم بهتر است، به موارد زیر دقت کنیم:

    ابتدا باید از صحت وکالت نامه مطلع شویم و بدانیم که این وکالت نامه از نظر قانونی مورد اعتماد است و یا خیر.

    بعد از اینکه از صحت وکالت نامه اطلاع یافتیم باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که مبایعه نامه و وکالت نامه در کنار هم معتبر خواهند بود و باید در صحت یک وکالت نامه دقت داشته باشیم که اولا وکالت نامه ای که ارائه میشود نباید متعلق به چند نفر باشد و دوما وکالت نامه نباید محدودیت زمانی داشته باشد.

    همچنین وکالت نامه نباید محتوی کلی داشته باشد، به عبارتی مربوط به تمام اموال شخص مربوطه باشد.

    هنگامی‌که قراردادی را امضا میکند، دقت داشته باشیدکه این قولنامه خط خوانایی داشته باشد. تمام جملات و کلمات آن به خوبی و درستی نوشته و خوانده شود، چرا که بعدها که به این اسناد محتاج شوید، ممکن است، اگر با خطی ناخوانا نوشته شده باشند، تشخیص آنها دشوار شود و مشکلاتی به وجود آید.

    در قراردادهایی که امضا میکنیم باید تمامی ارقام به حروف نوشته شوند.

    حتما اعداد را به حروف نیز بنویسید.

    ننوشتن اعداد به حروف و اکتفا کردن آن فقط به نوشتن اعداد ممکن است، زیان های مالی بزرگی را سبب شود. کم و زیاد شدن یک صفر وقتی که اعداد به رقم نوشته می‌شوند، باعث می‌شود مبالغ زیادی کم و یا زیاد گردد، بنابراین باید دقت کافی در این مورد هم به خرج داد.

    آیا فروشنده مورد نظر حق معامله و فروش دارد؟

    یک موضوع مهم دیگر که در معاملات ملکی بسیار شایع است. این است که فروشنده باید حق معامله و فروش داشته باشد. این به این معناست که ممکن است، فروشنده این ملک به دلیل ورشکستگی که برایش به بار آمده، مجبور شده تا ملک را از قبل برای این ورشکستگی ها از دست بدهد.

    اما شما از این موضوع اطلاعی ندارید و ملک را خریداری میکنید و بعد متوجه می‌شوید که این ملک از قبل به فروش رسیده است و آن وقت دیگر کار از کار گذشته است. گاهی هم مالکان، ملک خود را به چندین نفر می‌فروشند و بعد این افراد خریدار متوجه این موضوع می‌شوند و این هم یک مشکل تقریبا حل نشدنی و از نوع کلاهبرداری است.

    وقتی می‌خواهیم ملکی را از شخص فروشنده خریداری کنیم، بهتر است که برای اطمینان خاطر بیشتر، کارت شناسایی و پایان خدمت فرد فروشنده را ملاحظه کنیم. اینکار به ما کمک می‌کند که از فراری نبودن فروشنده مطلع شویم.

    شخص فروشنده باید از نظر عقلی در صحت و سلامت کامل قرار داشته باشد.درغیر این صورت معامله اعتباری ندارد، چرا که شخص ممکن است، در شرایطی باشد که با عقل سلیم خود قرارداد را تنظیم نکرده باشد.

    انواع معاملات ملکی

    انواع معاملات ملکی
    انواع معاملات ملکی

    معامله هایی که روزانه در بنگاهای املاک صورت می‌گیرد، به شکل های گوناگونی هستند.

    در یک سری از این معاملات بخشی از املاک به معامله گذاشته می‌شوند و همه ی آن مورد معامله قرار نمی‌گیرد.

    بعضی از این معاملات گاهی به صورت شریکی انجام می‌گیرند، یعنی چند نفر در خرید یک ملک با یکدیگر شریک هستند. هرکدام از بخشهای این ملک ممکن است، متعلق به یکی از این افراد باشد.

    در این نوع معاملات باید دقت داشت که تمام شرکای معامله از اعتماد به هم و قانونی بودن این شراکت مطلع باشندکه سند آن به نامش خورده است.

    در برخی از معاملات هم یک ملک به طور کامل متعلق به یک نفر است.در این نوع معاملات که بین دو طرف صورت می‌گیرد، یک ملک از اختیار یک نفر به یک نفر دیگر در می آید.

    املاکی که به خرید و فروش گذاشته می‌شوند، به طور معمول ابتدا توسط بنگاه به مشتریان معرفی می‌شوند و بعد از اینکه مشتری از ملک خوشش بیاید و آن را بپسندد میتواند از بنگاه بخواهد تا طرف قرارداد دیگر که فروشنده است را مطلع سازد.

    بعد از اینکه بنگاه به مشتری درباره ی ملک توضیحاتی را ارائه داد و شرایط، قیمت و دیگر ویژگی های آنرا ذکر کرد، میتوانند در حضور شخص فروشنده قرارداد را تنظیم کنند و معامله را انجام دهند.

    نقش رهن و اجاره

    در معاملات ملکی، تنها خرید یک ملک مطرح نیست. رهن و اجاره هم جزیی از این معاملات به شمار میروند.معاملات رهن و اجاره که اغلب هم شمار بیشتری از معاملات را شامل می‌شوند هم توسط بنگاه های خرید فروش و رهن ملک انجام میگیرد.

    در شهر های بزرگ کار به این صورت است که شخصی که میخواهد ملک خود را رهن و یا اجاره بدهد، ابتدا به یک بنگاه مراجعه می‌کند(همانطور که برای خرید اغلب به بنگاهای املاک مراجعه می‌کنند) و بعد از اینکه شرایط خود را برای بنگاه دار توضیح دادند، بنگاه دار متناسب با نیاز آنها ملکی را به آنها پشنهاد می‌کند.

    خریدار بعد از اینکه ملک مورد نظر را ببیند تصمیم خود برای رهن و اجاره آن را خواهد گرفت.گاهی دیدن یک مورد هم اکتفا نمی‌کند و باید بعد از دیدن چند ملک به آنچه دلخواهش هست برسد.

    برخی ملک ها را رهن کامل میکنند،یعنی در مدت زمان مشخصی که معمولا طولانی است، ملکی را رهن کرده و همان ابتدا یک مبلغ را به صاحب ملک می‌دهند و مبلغ اندکی را هم هر ماه به عنوان اجاره می‌پردازند.

    اما ملکی که اجاره باشد، معمولا پولی که در ابتدا توسط اجاره کننده به صاحب ملک داده می‌شود نسبت به رهن بسیار کمتر بوده، اما در عوض اجاره بیشتری هر ماه پرداخت می‌شود.

    میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره

    میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره
    میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره

    قولنامه یک نوشته است که در آن به وقوع یک عقد پرداخته می‌شود.

    طبق قولنامه دو طرف متعهد می‌شوند که در یک تاریخ تعیین شده در دفتر خانه حضور یابند و طبق تعهدات خود در قولنامه عمل کنند. اگر هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکرد و یا در تاریخ معین در محل حاضر نشد، باید مبلغی را به طرف دیگر معامله به عنوان جریمه بپردازد.

    قولنامه های رهن و اجاره ای که همه روزه در بنگاهای سراسر کشور میان اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد میشود دارای میزان اعتبار هستند. هرکدام از این قولنامه ها اعتباری مشخص دارند که این اعتبار مشخص، قبل از منعقد شدن این قرارداد بین طرفین تعیین می‌شود و هرکدام از طرفین قرارداد باید بر این میزان اعتبار پایبند و استوار باشد.

    در قولنامه ها احکام و قوانینی که ذکر شده است، لازم الاجرا است.در قولنامه ها دو طرف به یک سری وظایف تعیین شده و ذکر شده در قولنامه متعهد می‌شوند و باید آنها را انجام دهند. هر یک از این وظایف که تعیین شده اند، دارای یک موعد مقرر هستند که اگر انجام نشود، قولنامه عملا دیگر جنبه ی قانونی ندارد و اعتباری ندارد.

    قولنامه باید جامع و در بردارنده ی همه ی جنبه ها باشد

    برای عقد یک قرارداد و قولنامه باید توجه کنیم که اولا قولنامه ای که نوشته و تدوین می‌شود جامع و در بردارنده ی همه ی جنبه ها باشد.

    این یعنی اینکه اگر موردی برای بحث وجود داشته باشد، اما در قولنامه ذکر نشده باشد، دیگر نمی‌توان طرف مقابل را به انجام آن مجبور کرد.پس دقت کنیم که همان اول و حین عقد قرارداد همه‌ی توجه خود را به خرج دهیم تا موارد ذکر شده جامع و کامل باشد تا بعدا مشکلی به وجود نیاید.

    یکی دیگر از مواردی برای معتبر شدن قولنامه در بنگاه لازم است، اینکه، شاهد باید حتما ذیل این قولنامه را امضا کند تا اگر بین دو طرف اختلافی به وجود آید، شاهدی برای اثبات ادعا ها وجود داشته باشد.

    مهر و امضای صاحب بنگاه هم برای اطمینان بیشتر از قولنامه و اینکه جنبه ی قانونی به خود بگیرد لازم است و باید توجه کنیم که وقتی قولنامه ای را امضا میکنیم مهر یک بنگاه معتبر در آن درج شده باشد تا اگر مشکلی به وجود بیاید آن بنگاه پاسخگو باشد.

    وجود امضای طرفین قرارداد هم برای معتبر و قانونی بودن قولنامه لازم است. دو طرف معامله بعد از اینکه تمام قولنامه را با دقت کافی مطالعه کردند و از صحت و اعتبار آن اطلاع یافتند باید زیر قولنامه را امضا کنند.

    قوانین مربوط به رهن و اجاره

    قوانین مربوط به رهن و اجاره
    قوانین مربوط به رهن و اجاره

    در میان معاملات و قراردادهایی که در بخش املاک تنظیم میشود. بخش مهمی از معاملات و قراردادها به رهن و اجاره ملک اختصاص میابد. امروزه خرید و فروش ملک با توجه به هزینه های بالای خرید ملک و زمین بسیار مشکل است.

    تعداد زیادی از مردم و به خصوص کسانی که به تازگی توانسته اند، زندگی جداگانه و مستقلی برای خود ایجاد کنند، توان خرید ملک تجاری، مسکونی و یا اداری را نداشته و معمولا به دنبال اجاره کردن خانه و یا رهن کردن آن میپردازند.

    قوانین بسیاری در این حوزه وجود دارد که لازم است، نسبت به چند مورد کلی آن ها آشنایی کافی داشته باشید تا بدانید که قوانین رهن و اجاره در چه زمینه ای هایی حساسیت بیشتری دارند.

    اولین موردی که در این حوزه وجود دارد، این است که شما نباید ملکی را که مال غیر است، اجاره یا رهن کنید. بدیهی است که این مسئله پایه ای ترین و اساسی ترین بحث در معاملات است که از خرید و فروش مال غیر بدون کسب اجازه یا داشتن وکالت نامه رسمی باید خودداری شود.

    ملک باید دقیقا طبق شرایط قولنامه و قرارداد معامله شود

    نکته مهم بعدی هم این است که ملک باید دقیقا طبق شرایط قولنامه و قرارداد معامله شود، چرا که بعد ها ممکن است، مشکلاتی ایجاد شود. مسائلی مانند افزایش اجاره خارج از مبلغ تعیین شده در قرارداد یا تخلیه نکردن خانه در موعدی که مستاجر باید خانه را تخلیه کرده و در اختیار موجر قرار بدهد.

    همچنین نکته ای که گاها ایجاد مناقشه میکند این است که بسیاری از کسانی که به عنوان مالک، خانه را در اختیار مستاجر قرار میدهند، تاکید بسیاری دارند که خانه دقیقا به همان شکل که تحویل داده، تحویل گرفته شود.

    این مسئله وجهه قانونی دارد و مستاجر موظف است که مال موجر را همانطور که دریافت کرده است، تحویل دهد و در صورت وارد کردن هر گونه خسارت، مستاجر ملزم به پرداخت و جبران خسارت های وارد شده به ملک موجر خواهد بود.

    حداکثر تعداد اجاره های پرداخت نشده

    همچنین، نکته مهمی که در قراردادهای رهن و اجاره مورد توجه است، این است که هیچگاه نباید میزان اجاره های پرداخت نشده مستاجر بیش از دو الی سه قسط باشد. در صورت بیشتر شدن میزان پرداخت های عقب افتاده، موجر حق دارد تا با پیگیری حقوقی و قانونی، اقدام به گرفتن حکم تخلیه کرده و مستاجر را ملزم به تخلیه ملک کند.

    تعهدات موجر

    در مقابل هم موجر ملزم است تا ملک را از زمانی که در قولنامه قید شده است، در اختیار مستاجر قرارداده و در زمان تعیین شده هیچگونه تغییری ایجاد نکند و در صورت بروز تاخیر، حتما در قولنامه تمهیداتی برای جبران خسارت مستاجر پیش بینی شود.

    البته این موارد به صورت کلی بیان شده است و تبصره ها و شرایط مختلفی دارد که فرد را ملزم میکند که از کارشناسان حقوقی و وکلا در این بین کمک بگیرند. شما میتوانید در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه معاملات ملکی و قرادادهای رهن و اجاره، با وکلا و کارشناسان حقوقی وب سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    درچه مواردی عقد رهن باطل میشود

    درچه مواردی عقد رهن باطل میشود
    درچه مواردی عقد رهن باطل میشود

    ما در این مقاله به بررسی و ارائه نمونه دادخواست ابطال عقد رهن میپردازیم و لازم است که در این بین به توضیحی در رابطه با چرایی ابطال عقد رهن نیز بپردازیم.

    معمولا برای ابطال عقد و شرایطی مانند فسخ قولنامه، لازم است که اختلافی در قولنامه ایجاد شده باشد و یا یک نفر از طرفین در انجام تعهدات خود تخطی کرده باشد.

    این مورد میتواند برای اکثر قولنامه ها موثر باشد و تنها به قراردادهای رهن مرتبط نیست. از جمله مسائلی که منجر به فسخ یک قولنامه رهن میشود، این است که شخص در ارائه ودیعه یا همان مبلغی که برای رهن تعیین شده است، کوتاهی کرده باشد.

    به هر حال ملکی در این بین قرار است، به عنوان رهینه در اختیار شخص قرار بگیرد و در ازای آن شخص باید مبلغی را بر اساس آنچه توافق کرده اند، به مالک پرداخت کند، اما زمانی که این مبلغ برطبق آنچه در قولنامه یا قرارداد ذکر شده است، پرداخت نشده باشد، قولنامه به دلیل رعایت نشدن مفاد اولیه آن، خود به خود فسخ خواهد شد.

    نکته مهم در مورد پایان یافتن زمان رهن

    یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد، زمانی که پایان زمان رهن رسید، در صورتی که شخص از تخلیه خانه یا ملک مالک خودداری کرده باشد، این مسئله میتواند باعث بروز اختلاف شود.

    معمولا این اختلاف بر سر قیمت ها یا زمان بندی هایی که در قولنامه قید نشده است، ایجاد میشود و با این حال مالک میتواند از طریق قانون، شخص را مجبور به تخلیه ملک کرده و کلیه خسارت ها و هزینه ها را از دادگاه دریافت کند.

    همچنین شرایط دیگری نیز برای فسخ قراداد های رهن وجود دارد که با توجه به شرایط متفاوت و همچنین، مفادی که در قولنامه و قرارداد ذکر شده است، این شرایط مشخص میشود.

    آنچه مهم است، این است که در قولنامه کاملا صریح و روشن به مشکلاتی که ممکن است، در این بین میان طرفین ایجاد شود، پرداخته شود تا از بروز اختلافات بعدی جلوگیری شود.

    عقد رهن و انواع آن

    عقد رهن و انواع آن
    عقد رهن و انواع آن

    آنچه در لغت به معنای رهن شناخته میشود، معنای ثبات و دوام است. در واقع عقد رهن همان قراردادی است که مالی به عنوان دین یا وثیقه در اختیار فردی در ازای چیزی قرار میگیرد.

    طبق استنباطی که میتوان از ماده 771 قانون مدنی داشت، رهن به عنوان آنچه که شخص به عنوان بدهکاری خود به شخصی که از وی طلبکار است، میدهد، البته این مال بیشتر حکم وثیقه داشته و شخص باید هنگام پرداخت دین، وثیقه را به صورت تمام و کمال به وی بازگرداند.

    تصور کنید که فردی به فردی دیگر بدهکار باشد. این بدهکاری موجب این میشود که شخص مالی که در اصل به عنوان ملک شناخته میشد، به وی به عنوان وثیقه تا زمان اتمام بدهکاری خویش بدهد.

    از این مدل عقد بیشتر در املاک استفاده میشود

    از این مدل عقد بیشتر در املاک استفاده میشود و شما حتما واژه رهن را بارها شنیده اید. معمولا در قرارداد های رهن ساختمان و واحد های مسکونی یا تجاری، به این شکل نیست که شخصی به شخصی دیگر بدهکار باشد و در ازای بدهکاری خود، ملک آن شخص را از وی به عنوان وثیقه قبول کند. شاید شکل کلی به این صورت نباشد،

    اما به لحاظ قانونی زمانی که شخصی مبلغی را به شخصی دیگر میدهد، او به وی مدیون است که مبلغ را بازگرداند. شخص دیگر در ازای آن به مدت یک سال ملک یا زمین وی را در اختیار میگیرد. پس از پایان یک سال، مبلغ دین را دریافت کرده و ملک را تخلیه میکند.

    البته این یک سال زمانی است که به صورت فرضی بیان شده و بازه های زمانی متفاوت است و بسته به توافق طرفین میباشد.

    حال دیدیم که در چنین معاملاتی در اصل شخص دیگر بدهکار نیست، اما در ازای دریافت پول، معامله شکل بدهکاری به خود گرفته و خود به خود حالت رهن ایجاد میشود. معمولا معاملات و قرارداد های مربوط به رهن املاک در بنگاه ها تنظیم میشود و لازم است که حتما یک قرارداد و یا قولنامه محکم میان طرفین به امضا برسد.

    راهن و مرتهن

    معمولا در قرارداد های مربوط به رهن، شخصی را که مالی را میدهد راهن و شخصی را که مال را قبول میکند مرتهن مینامند. رهینه هم در این بین همان مالی است که طرفین به یکدیگر پرداخت کرده اند.

    عقد رهن ماهیت دوگانه دارد، به همین دلیل هم معمولا عقد رهن به راهن نسبت داده میشود و عقد لازم و نسبت به مرتهن نیز جایز میباشد. به زبان ساده تر اینکه شخصی که به عنوان راهن شناخته میشود توان فسخ قرارداد را ندارد، اما شخصی که به عنوان مرتهن شناخته میشود، میتواند قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کند.

    البته در ادامه بیشتر به نمونه دادخواست ابطال عقد رهن و شرایط آن میپردازیم.

    به طور کلی معمولا این شرایط به صورت قانونی مشخص میشود، اما زمانی که طرفین اقدام به رهن مال میکنند این شرایط به کل متفاوت بوده و در اصل بحث بدهکاری یا دین در میان نیست و صرفا نوعی قرارداد از میان قراردادهای مربوط به معاملات املاک میباشد.

    حتما با مشاوران حقوقی در ارتباط باشید

    اگر شما قصد دارید که اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، لازم است که حتما با مشاوران حقوقی در ارتباط باشید. این مشاوران در اصل کارشناسان حقوقی هستند که به شما راهنمایی ها را بر طبق قانون ارائه میدهند.

    همواره قرارداد ها و قولنامه ها تنها به متن آن تکیه نمیکند، بلکه شرایط مختلفی وجود دارد که هنگام بروز اختلاف میان طرفین، رای دادگاه را مشخص میکند.

    در این بین لازم است که برای هرگونه اختلافی که در قرارداد های رهن یا دیگر قراردادهای خود دارید، با وکلا و کارشناسان حرفه ای در ارتباط باشید تا با دانستن تمامی زوایای پرونده و شرایط شما، بهترین راهنمایی ها و مشاوره ها را در اختیار شما قرار بدهند.

    وب سایت تهران لو به عنوان یک موسسه حقوقی میتواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت..

    چرا برای قراردادهای رهن باید از وکیل کمک گرفت؟

    چرا برای قراردادهای رهن باید از وکیل کمک گرفت؟
    چرا برای قراردادهای رهن باید از وکیل کمک گرفت؟

    در حقیقت، کمک گرفتن و راهنمایی خواستن از وکیل، نه تنها در قراردادهای رهن که در بسیاری از قولنامه ها و قراردادهای حقوقی، امری موثر تلقی میشود. نمیتوان گفت که شما بدون حضور وکیل میتوانید، به راحتی اقدام به بستن و پیگیری کردن قرارداد های حقوقی کنید، بلکه لازم است، حتما این موارد با پیگیری وکیل انجام شود.

    آنچه وکیل برای شما انجام میدهد این است که از لحاظ قانونی به قرارداد شما نگاه میکند و به پیچ و خم های آن و همچنین راه هایی که طرف دیگر قرارداد میتواند بدون رعایت آن ها از زیرتعهدات خود خارج شود، نیز توجه میکند.

    اما این مسئله تنها به این قسمت ختم نمیشود، بلکه قرارداد ها از لحاظ قانونی هم باید در یک چهارچوب مشخص تنظیم شده باشند تا بتوان آن ها را در چهارچوب قانون پیگیری کرد.

    وکیل به این موضوع نیز توجه زیادی میکند که شما تا چه اندازه مسئولیت های حقوقی در هنگام تنظیم قرارداد بر دوشتان خواهد بود. در اصل هرچه بار حقوقی و تعهدات کمتری در یک قرارداد داشته باشید، امکان اینکه در آینده مشکلات بیشتری به لحاظ قانونی برای شما ایجاد بشود کمتر است.

    اما در هر صورت، قرارداد باید به گونه ای تنظیم شود که در صورت بروز اختلاف در میان هرکدام از طرفین بتواند به عنوان راهکاری برای حل مشکل شناخته شود. در این بین نیز وکیل میتواند با تنظیم قرارداد، بررسی مستندات را انجام داده و همچنین با توجه به شناختی که نسبت به معاملات ملکی دارد، سند و استعلامات قانونی ملک را نیز بررسی کند.

    قراردادهای بسیار حساس و پیچیده

    قراردادهای رهنی که در شرایطی مانند قرارگرفتن در رهن بانک و… تنظیم میشوند، از جمله قراردادهای بسیار حساس و پیچیده هستند که در آن مشکلات و پیچیدگی های قانونی بسیاری دیده میشود، همچنین عقد رهن و ابطال آن معمولا شرایط خاصی دارد که این شرایط با توجه به نحوه تنظیم قرارداد و شرایطی که هنگام عقد رهن وجود داشته مشخص میشود.

    به همین دلیل، معمولا کارشناس حقوقی که نسبت به این مدل قراردادها آشنایی داشته باشد، میتواند هنگام انجام معامله و عقد رهن، به شما بهترین راهنمایی ها و مشاوره های حقوقی را برساند.

    اگر قصد دارید، در رابطه با قراردادهای رهنی و همچنین، در رابطه با نوشتن نمونه دادخواست ابطال عقد رهن اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما به شما مشاوران و کارشناسان سایت تهران لو را پیشنهاد میدهیم و همچنین در ادامه به بررسی بیشتر این وب سایت حقوقی میپردازیم.

    ویژگی های بهترین موسسات حقوقی

    ویژگی های بهترین موسسات حقوقی
    ویژگی های بهترین موسسات حقوقی

    ما از لزوم استفاده از وکلا و کارشناسان حقوقی هنگام انجام قراردادهایی مانند عقد رهن و ابطال آن گفتیم، اما لازم است که به این مورد هم توجه داشته باشید که تنها وکلا نیستند که میتوانند در چنین مناقشاتی به شما یاری برسانند.

    بلکه در پرونده های بزرگتر و یا حساس تر، استفاده از یک تیم وکلای حرفه ای میتواند تاثیر زیادی در شانس موفقیت شما داشته باشد که در این بین موسسات حقوقی به عنوان بهترین راه حل شناخته میشوند.

    زمانی که بخواهید از یک موسسه حقوقی برای پیشبرد پرونده خود کمک بگیرید، در اصل از چند وکیل و کارشناس حقوقی که هرکدام تخصص و تجربه خاص خود را دارند، کمک گرفته اید که میتواند تاثیر زیادی در شانس پیروزی شما در دادگاه داشته باشد.

    تصور کنید که بخواهید یک پرونده تخصصی در زمینه رهن املاک را به یک وکیل بسپارید. وکیل مربوطه ممکن است، تخصصی در این زمینه نداشته باشد و تنها به عنوان یک وکیل نسبت به کلیت قوانین آشنایی داشته باشد، اما پرونده های ملکی و به خصوص پرونده های مربوط به رهن از پیچیدگی بسیاری برخوردار هستند که لازم است، حتما وکلایی که به صورت تخصصی بر این پرونده ها کار کرده اند، بر روی پرونده شما کار کنند.

    سپردن پرونده ها به موسسات معتبر حقوقی

    حال نکته مهم دیگر این است که پرونده های حقوقی از نظر اینکه توسط یک موسسه حقوقی که در آن وکلای بسیاری حضور دارند، بررسی شود، به مراتب پشتوانه بهتری خواهد داشت، چرا که معمولا نکاتی در متن قانون یا در شرایط پرونده وجود دارد که ممکن است، به هر دلیل از نظر وکیل جا مانده باشد. این نکات، البته با کمک سایر کارشناسان حقوقی و وکلایی که بر پرونده شما کار میکنند، هرگز جا نمانده و به خوبی به آن پرداخته میشود.

    اما اینکه شما بتوانید برای کیس حقوقی خود بهترین موسسه را انتخاب کنید، مسئله بسیار مهمی است.

    موسسات حقوقی در اینترنت

    معمولا موسسات حقوقی بسیاری را در اینترنت یا در شهر مشاهده میکنید، اما آیا میتوان با همه آن ها کار کرد و نتیجه قابل قبولی گرفت؟ مسلما نه. راه هایی برای شناخت بهترین آن ها وجود دارد که از جمله مهمترین راه ها، شناخت میزان موفقیت هر موسسه در پرونده های حقوقی که به وی سپرده میشود است.

    هر چه قدر یک موسسه در پرونده های خود موفقیت بالاتری داشته باشد، شانس شما در پیروزی در دادگاه را بیشتر میکند. در این بین اعتبار موسسات حقوقی را هم نباید دست کم گرفت. باید بدانید که یک موسسه حقوقی از چه میزان اعتباری در سیستم قضایی و میان دیگر موسسات برخوردار است و این موضوع را میتواند با کمی تحقیق مطلع شوید.

    میزان آشنایی وکلا و مشاوران و کارشناسان موسسه را از قانون نادیده نگیرید، چرا که ابزار کار یک وکیل قانون است و در هر پیشه ای که شخص شناخت خوبی نسبت به ابزار کار خود داشته باشد، قطع به یقین در آن پیشه موفقیت تر خواهد بود.

    لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی

    لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی
    لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی

    وقتی در رابطه با دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی صحبت میکنیم، هدف تنها این است که شما بتوانید در کیس حقوقی خود، با زوایای مختلف پرونده و تمامی احتمالات ممکن آشنا شوید.

    مشاوران حقوقی شما تنها به شما این موضوع را بیان نمیکنند که به لحاظ قانونی پرونده شما در چه وضعیتی است و چگونه میتوان ادله و شهود شما را با قانون منطبق کرد.

    بلکه به این موضوع میپردازند که چه قدر پرونده و کیس حقوقی شما شانس پیروزی در دادگاه دارد و از چه طریقی میتوان این شانس را افزایش داد. با افزایش دادن شانس پیروزی شما در دادگاه، میتوان تقریبا پرونده را حل شده دانست.

    انتخاب مشاورانی که با شما رو راست باشند

    مشاوران شما به شما این امکان را میدهند که بدانید دقیقا چه راهی را باید برای موفقیت در کیس حقوقی پیش بگیرید و یا در صورتی که شانس پیروزی برای شما در پرونده وجود ندارد، از چه راهی میتوانید میزان مجازاتی که برای شما تعیین میشود را کاهش دهید. به همین دلیل، معمولا انتخاب مشاورانی که با شما رو راست باشند، از اولین و مهمترین بخش های دریافت مشاوره حقوقی است.

    همیشه شانس پیروزی در تمامی پرونده های حقوقی وجود ندارد و پرونده های بسیاری است که ممکن است، شما در آن شانس چندانی برای موفقیت نداشته باشید. به همین دلیل رو راست بودن از همه چیز مهمتر است.

    بیشتر شدن شانس پیروزی

    با دریافت مشاوره از مشاوران حقوقی، ممکن است، در پرونده هایی که حساسیت آن ها به میزانی است که در زندگی شما اثر گذاری بسیار زیادی دارد، شانس پیروزی بیشتری داشته باشید و به همین دلیل هم لازم است که حتما از یک راهنمای حقوقی در کنار خود بهره ببرید.

    نکته مهم دیگر این است که مشاوران حقوقی در اصل به شما کمک میکنند تا شانس پیروزی بیشتری در دادگاه داشته باشید و در نتیجه هزینه هایی که مربوط به اصل مناقشه میشود و همچنین هزینه هایی که ناشی از دادرسی و وکیل میباشد هم بر شما تحمیل نمیشود.

    از این جهت معمولا مشاوره گرفتن از وکلا و مشاوران حقوقی هم میتواند در پیروزی در پرونده ای که به زندگی شما مربوط میشود موثر باشد و هم در پیشگیری از ضرر ها و زیان های ناشی از هزینه های دادرسی موثر باشد.

    چه نکاتی باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی بیان کنیم

    چه نکاتی باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی بیان کنیم
    چه نکاتی باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی بیان کنیم

    شما باید بدانید که دقیقا چه نکاتی را هنگام دریافت مشاوره حقوقی با مشاوران خود درمیان بگذارید و از آنها دقیقا چه مواردی را بخواهید. همان اندازه که انتظار میرود وکلای شما و مشاوران حقوقی شما با شما رو راست بوده و تمامی احتمالات پیش رو را با شما در میان بگذارند. به همان میزان هم لازم است که شما نسبت به مشاوران و وکلای خود صداقت داشته باشید.

    به همین دلیل هم به عنوان اولین نکته هنگام دریافت مشاوره حقوقی، به این مسئله میرسیم که شما باید همه زوایا و مواردی که پیش آمده را به صورت کامل و واضح برای مشاوران و کارشناسان تشریح کنید.

    اینکه شما بخواهید مسئله را برای دادگاه در خواسته خود به صورت کاملا صریح بیان کنید، مسئله مهمی است، اما گاها لازم است، بسیار بیشتر از آنچه در خواسته خود در دادگاه بیان کرده اید، برای مشاوران حقوقی با جزئیات بالا تعریف کنید.

    گاها پیش می آید که یک نکته بسیار کوتاه و کوچک در پرونده وجود دارد که میتوان با اتکا به این نکته، به طور کامل روند دادرسی را تغییر داد و به آن سرعت بخشید و یا رای دادگاه را به نفع خودتان تغییر دهید.

    این نکات ریز تنها در جزئیات بالایی که در بیان مسئله دارید، مشخص خواهد شد

    این نکات ریز تنها در جزئیات بالایی که در بیان مسئله دارید، مشخص خواهد شد و به همین دلیل هم صداقت و روشن بودن طرح مسئله هنگام دریافت مشاوره حقوقی مسئله ای بسیار مهم است.

    نکته حائز اهمیت دیگر این است که مطمئن باشید که تمامی ادله و شهودی که دارید را با مشاور حقوقی خود درمیان بگذارید. اینکه ادله شما و راه های اثبات شما، هرچند که به ظاهر ضعیف برسند، بازم هم در مشاوره بیان شود، میتواند تاثیری در روند پرونده شما داشته باشد، چرا که معمولا دادگاه از طریق آنچه شما به عنوان ادله برای اثبات ادعای خود ارائه میدهید، رای را به نفع شما ثبت میکند.

    لازم است که حتما فرآیند دادرسی خود را چه به لحاظ اداری و چه به لحاظ حقوقی از مشاور حقوقی خود جویا شوید. دانستن مراحلی که برای رسیدن به نتیجه مناسب در دادگاه طی میکنید، میتواند در تسریع بخشیدن به انجام مراحل و کارها کمک بسیاری بکند.

    بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی

    بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی
    بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی

    موارد بسیاری در رابطه با دریافت مشاوره بیان کردیم و همچنین، نکاتی هم در این زمینه گوش زد شد، اما در رابطه با اینکه شما در چه شرایطی و از کجا میتوانید بهترین مشاوره حقوقی را دریافت کنید، لازم است، مطالبی بیان شود.

    اول اینکه دریافت مشاوره حقوقی از طریق دفاتر و موسسات حقوقی امکان پذیر است و شما در ازای پرداخت مبلغی حق مشاوره، میتوانید با کارشناسان حقوقی و وکلا گفتگو کنید.

    اما زمانی که بخواهیم بهترین راه را بیان کنیم، لازم است، توجه کنیم که بهترین راه همواره کم هزینه ترین، مقرون به صرفه ترین، سریعترین و آسان ترین راه است، البته این مسئله که بهترین راه، همان راهی است که بهترین نتیجه را میتوانید بگیرید هم مسئله قابل تاملی است.

    بهتر است از جنبه مادی تر به راه های مختلف برای دریافت مشاوره نگاه کنیم

    اما بهتر است، از جنبه مادی تر به راه های مختلف برای دریافت مشاوره نگاه کنیم و به همین دلیل هم ما راه آسان تر و سریعتر، یعنی از طریق اینترنت را برگزیده ایم. زمانی که شما برای دریافت مشاوره حقوقی به دفاتر مراجعه میکنید، طبیعتا زمان بسیاری را صرف میکنید تا در نوبت بوده و یا در رفت و آمد باشید.

    همچنین، حضور در دفاتر برای برخی از پرونده های حقوقی ممکن است، مسئله بیان مسئله را مشکل کند و بسیاری در ملاقات های حضوری در این مراکز نمیتوانند به خوبی مشکلات خود را بیان کنند.

    بنابراین همواره استفاده از مشاوره حقوقی از راه اینترنتی یکی از راه های مورد استقبال اکثریت بوده است و مردم بسیاری از این روش برای دریافت مشاوره و راهنمایی های حقوقی خود با کارشناسان و متخصصان ارتباط برقرار میکنند.

    دسترسی آسان

    مسئله بعدی مسئله دسترسی آسان است. میدانیم که بسیاری از شهرها و مناطق هستند که افراد در این مناطق دسترسی کافی به وکلا نداشته و نمیتوانند از بهترین مشاوره های حقوقی بهره مند شوند. به همین دلیل هم استفاده از اینترنت برای برقراری ارتباط میان وکلا یکی از راحت ترین و درعین حال بهترین راه ها میباشد، چرا که همه میتوانند در هر نقطه با بهترین و مجرب ترین وکلا به انتخاب خودشان در ارتباط بوده و مشاوره های حقوقی لازم را دریافت کنند.

    به هر حال پرونده های حقوقی ممکن است، تاثیر زیادی در زندگی شخص داشته باشد و به همین دلیل هم راهنمایی گرفتن از کسی که آشنایی کافی و کامل نسبت به قوانین دارد، از مهمترین کارهاست.

    به این منظور، ما وب سایت تهران لو را به شما معرفی میکنیم و در ادامه نیز بیشتر به این وب سایت و فعالیت های آن خواهیم پرداخت. وب سایت تهران لو همواره یکی از بهترین وب سایت ها و راه های دریافت مشاوره حقوقی بوده است و هر زمان که بخواهید میتوانید با دسترسی آسان و شرایط مناسب از طریق این وب سایت با مشاوران و کارشناسان حقوقی در ارتباط باشید.

    چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است

    چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است
    چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است

    اینکه بدانید چرا وب سایت تهران لو بهترین است، اول از همه به این مسئله برمیگردد که اساسا استفاده از وب سایت تهران لو به دلیل ماهیت اینترنتی بودن آن و همچنین برقراری آسان تر ارتباط با مشاوران و کارشناسان، خود یکی از بهترین راه ها محسوب میشود.

    اما وب سایت های بسیاری در این زمینه فعالیت میکنند و امروزه رقابت بسیاری در این بین وجود دارد و ما در میان بسیاری از وب سایت ها، تهران لو را به شما معرفی میکنیم، چرا که خدمات این وب سایت نسبت به دیگر وب سایت های فعال در زمینه حقوقی بسیار بهتر و حرفه ای تر است.

    تهران لو به عنوان یک سایت حقوقی با پشتوانه یک موسسه حقوقی متشکل از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی با تجربه، سابقه خوبی در مشاوره و راهنمایی افراد برای حل و فصل کردن پرونده های حقوقی آن ها داشته است و میتوان گفت که یکی از بهترین ها در این زمینه محسوب میشود.

    تجربه فاکتور بسیار مهمی برای دریافت مشاوره حقوقی میباشد. کسانی که تجربه بسیار بالایی در موارد تخصصی در زمینه حقوقی دارند، میدانند که دقیقا چه زوایایی از پرونده را بررسی کرده و چه مواردی را برای تاثیر گرفتن در دادگاه استفاده کنند.

    دادگاه معمولا به نکات ریز و درشت بسیاری در پرونده دقت میکند که این ریزه کاری های حقوقی از افراد با تجربه بر می آید. لازم است که حتما توجه داشته باشید که هرچه وکلا تجربه بالاتری داشته باشند، هنگام مشاوره بهتر میتوانند احتمالات خود را از آینده پرونده و نتیجه ای که در دادگاه ممکن است، کسب کنید، بیان کنند.

    تجربیات موفقیت آمیز وب سایت تهران لو

    از طرفی هم تنها تجربه کافی نیست، بلکه بهتر است، بدانیم تجربیاتی که این وب سایت در مشاوره و راهنمایی کاربران داشته است، از موفقیت آمیز ترین تجربیات بوده و رضایت کاربران نیز از این سایت بسیار بالا بوده است و روزانه متقاضیان زیادی برای دریافت مشاوره به این سایت وارد میشوند.

    با زیاد بودن رضایت کاربران، درمیابیم که خدماتی که این سایت به کاربران خود ارائه میدهد از بهترین خدمات در میان سایت های بی شمار در زمینه ارائه مشاوره حقوقی میباشد.

    از طرفی هم، بیان مشاوران و کارشناسان حقوقی سایت کاملا دوستانه و در فضایی آرام بوده و شما میتوانید کلیه زوایای پرونده حقوقی خود را با مشاوران و وکلای این سایت درمیان بگذارید. آنچه مهم است، این است که سایت تهران لو همیشه در تلاش بوده است تا برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به مشتریان و کاربرانش، از بهترین وکلا و کارشناسان بهره ببرد و این مسئله همواره جزئی از دغدغه های اصلی مشاوران و کارشناسان این سایت بوده است.

    مشاوران و کارشناسان این وب سایت در زمینه های مختلفی از قانون مهارت دارند و هرکدام به عنوان متخصص در یک زمینه و دسته بندی حقوقی شناخته میشوند. زمانی که بخواهید در زمینه ای مانند مشکلات ملکی و یا رهن و اجاره مشاوره حقوقی دریافت کنید، کارشناسان متخصص در این مورد با شما صحبت کرده و تمامی زوایای مسئله را برای شما بازگو میکنند.

    ارتباط با متخصصین حقوقی

    نکته این است که شما بتوانید با کسانی ارتباط برقرار کنید که به صورت تخصصی نسبت به یک موضوع آشنایی کامل دارند و قطعا تسلط آن ها نسبت به قوانین مربوط به هر موضوع میتواند در پیروزی شما در پرونده حقوقی تان موثر باشد.

    تفاوتی ندارد که شما پرونده حقوقی در زمینه خانواده داشته باشید، یا پرونده شما به مسائل مدنی یا کیفری اشاره داشته باشد، وکلای سایت تهران لو با فعالیت تخصصی خود در همه این زمینه ها میتوانند به شما بهترین و سریعترین راه حل ها را برای حل و فصل پرونده حقوقی تان بیان کنند.

    این نکته را فراموش نکنید که سایت تهران لو، توانسته است، با هزینه های کمتری که نسبت به دیگر سایت های فعال در این زمینه دریافت میکند، عملا یک راه مقرون به صرفه برای کاربران تبدیل شود که همواره اولین انتخاب آن ها برای دریافت مشاوره در مناقشه های حقوقی آن ها باشد.

    در ادامه بیشتر در رابطه با دلیل اینکه سایت تهران لو را مقرون به صرفه ترین سایت برای دریافت مشاوره های حقوقی میدانیم صحبت کرده ایم.

    چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است

    چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است
    چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است

    ما وب سایت تهران لو را به عنوان بهترین وب سایت ارائه خدمات حقوقی معرفی کردیم و دلایل آن را بیان کردیم. نکته ای که وجود دارد، این است که این وب سایت با توجه به امکاناتی در اختیار کاربران قرار میدهد، توانسته است، به یکی از مقرون به صرفه ترین راه های کسب مشاوره حقوقی از کارشناسان قضایی تبدیل شود.

    کارشناسان فعال در وب سایت تهران لو، به شما این امکان را میدهند تا بتوانید با کمترین هزینه مشاوره ای بسیار حرفه ای و جامع دریافت کنید. وب سایت تهران لو روزانه به کاربران بسیاری خدمات حقوقی ارائه میدهد. این خدمات در زمینه های مختلف ارائه میشود و به همین دلیل هم این وب سایت هزینه بسیار کمتری را نسبت به دیگر موسسات و وب سایت های حقوقی دریافت میکند.

    اما مقرون به صرفه تر بودن مشاوره های سایت تهران لو تنها به حق مشاوره کمتر ختم نمیشود.

    مسئله بحث به صرفه تر بودن استفاده از خدمات اینترنتی برای دریافت مشاوره و یا دیگر خدمات است.

    اینترنت امروزه توانسته است، بخش مهمی از زندگی روزمره ما را با خود مشغول کند. از طرفی هم توانسته است، پیشبرد کارها را هم به میزان قابل توجهی تسریع ببخشد. هزینه های کمتری را بر افراد جامعه تحمیل کند و راحتی کار را نیز بیشتر کند.

    دریافت مشاوره از طریق اینترنت

    اما استفاده از اینترنت جنبه های بسیاری دارد که دریافت مشاوره یکی از این جنبه هاست. دریافت مشاوره مسئله ای جدید است که امروزه به تازگی از آن در فضای اینترنت استفاده میشود، اما توانسته است، به سرعت بازخورد بسیار مثبتی از طرف کاربران دریافت کند. دلیل این موضوع هم مشخص است.

    معمولا وب سایت هایی که به ارائه مشاوره در اینترنت میپردازند، هزینه کمتری از کاربران دریافت میکنند، چرا که این وب سایت هزینه های جاری که دفاتر وکالت دارند را نداشته و به همین دلیل هم هزینه های دریافتی آن ها کمتر است.

    به دلیل راحتی و آسانی کار و همچنین، آسان تر بودن بیان مسائل به شیوه مجازی، بسیاری از مردم هم تمایل به استفاده از وب سایت ها برای دریافت مشاوره پیدا کرده اند و همین ازدیاد درخواست باعث شده است که هزینه های مربوط به حق مشاوره کاهش پیدا کند.

    از طرفی هم، استفاده از وب سایت های حقوقی برای دریافت مشاوره و به خصوص وب سایت تهران لو، دلایل دیگری برای به صرفه تر بودن دارد.

    از جمله این دلایل میتوان شرایطی مانند عدم نیاز به فوت وقت برای حضور در دفاتر وکالت و پرداخت حق الوکاله های سنگین تر را نام برد. معمولا برای حضور در دفاتر هزینه هایی از قبیل ایاب و ذهاب و… باید پرداخت شود که بر هزینه نهایی دریافت مشاوره شما اثر گذار است.

    تصور کنید که بخواهید زمان بسیاری را برای نوبت ماندن در دفاتر وکالت طی کنید. این زمان هم به نوعی برای شما هزینه برخواهد بود، در حالی که میتوانید به آسانی و بدون صرف زمان زیاد به یک وکیل مجرب و با تجربه توسط وب سایت تهران لو وصل شده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

    استفاده از تجربیات وکلا

    بخش دیگری از هزینه ها هم به کل مربوط به بحث استفاده از تجربیات وکلاست. در اصل بسیاری از پرونده های حقوقی وجود دارد که برای یکی از طرفین زیان های بسیاری دارد و این زیان ها جدای از موضوع مورد مناقشه، شامل هزینه های دادرسی و وکالت نیز میشود.

    اما نکته اینجاست که زمانی که شما بتوانید در اسرع وقت با یک وکیل در ارتباط باشید و از تجربیات وی استفاده کنید، شاید بتوانید جلوی بسیاری از این زیان ها را پیش از اینکه بر شما تحمیل بشود بگیرید.

    همچنین، معمولا وکلا نقش سازنده ای در این میان دارند که به شما کمک کنند تا حد ممکن پیروز دادگاه باشید. به همین دلیل هم زمانی که شما در دادگاه رای مثبت دریافت کنید، هزینه های دادرسی و موضوع مورد بحث بر شما تحمیل نخواهد شد.

    این ها موارد اندکی بود از دلیل مراجعه بسیاری از مردم به وب سایت های حقوقی و به خصوص وب سایت تهران لو که میتواند، هزینه های جاری آن ها برای پیگیری های حقوقی را تا حد زیادی کاهش دهد.

    بررسی نکاتی برای نمونه دادخواست ابطال عقد رهن

    بررسی نکاتی برای نمونه دادخواست ابطال عقد رهن
    بررسی نکاتی برای نمونه دادخواست ابطال عقد رهن

    معمولا درخواست برای ابطال عقد رهن، به چند صورت انجام میشود. اول اینکه دعوای ابطال عقد رهن به صورتی باشد که تنها فک رهن ملاک باشد. این حالت زمانی ایجاد میشود که شخصی برای مثال، ملک خود را در رهن شخص دیگری برای مثال بانک قرار داده باشد.

    در این حالت امکان دارد که بانک با فک رهن مخالفت داشته باشد و در این شرایط، فرد باید اثبات کند که تمام بدهی خود را به بانک پرداخت کرده است. پس از اثبات و ارائه ادله کافی، بانک موظف به فک رهن و ابطال عقد رهن خواهد بود.

    اما ممکن است، بانک از چنین تصمیمی سر باز بزند، با این استنباط که شخص همچنان بابت پرونده های مالی دیگر، به بانک بدهکار است. در این حالت ملکی که در رهن بانک بده است، از شکل امانی به ضمانی تبدیل شده است و حکم ضمانت دارد. به همین دلیل هم شخص راهن میتواند با ارائه نمونه دادخواست ابطال عقد رهن خود به دادگاه و دیگر مسئولان قضایی، درخواست خسارت کند.

    پرداخت خسارات ملک در عقد رهن توسط بانک

    این خسارت کاملا قانونی بوده و جدای از الزام بانک به فک رهن خواهد بود و بانک باید تمامی هزینه های روز هایی که ملک در عقد رهن بانک بوده است را پرداخت کرده و در کنار آن هم لازم است که خسارت هایی که مربوط به هزینه های دادرسی، وکیل و… میشود را پرداخت کند.

    البته بانک ها به دلیل آشنایی با قوانین حقوقی، چنین اقداماتی را انجام نخواهند داد و مثال فوق تنها یک فرض برای تعریف ساده تر مسئله است.

    در این شرایط شخص میتواند با تنظیم یک نمونه دادخواست ابطال عقد رهن و توضیح مسئله و بیان مشکل، برای حل مسئله از مراجع قضایی کمک بگیرد. معمولا در این شرایط لازم است که ابتدا شخص به طور کامل و صحیح نام و نام خانوادگی خود را ذکر کرده و بانک مورد نظر را به عنوان یک شخص حقوقی مشخص کند.

    بیان شرح مسئله و آنچه رخ داده

    پس از طی مراحل ارائه مشخصات و شخص باید در بیان مسئله به طور روشن و واضح شرح مسئله و آنچه رخ داده است را به صورت صریح بیان کند. کلیه ادله و رسید پرداخت های مالی را نیز ضمیمه پرونده کرده و برای ارائه به مراجع قضایی ارسال کند.

    هرچه پرونده به لحاظ ادله و شواهد کامل تر باشد، شانس شما بیشتر بوده و احتمال بسیار زیاد هم، تسریع در انجام پرونده به خوبی انجام میشود. در این بین، اما حضور یک وکیل آشنا به تمامی امور حقوقی از این دست هم میتواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

    در صورتی که از راهنمایی یک وکیل با تجربه بهره مند باشید، میتوان امیدوار بود که پرونده حقوقی شما به خوبی سپری شده و نتیجه دادگاه به نفع شما خواهد بود.

    نمونه دادخواست ابطال عقد رهن

    نمونه دادخواست ابطال عقد رهن
    نمونه دادخواست ابطال عقد رهن

    در این بخش از مقاله به ارائه یک نمونه دادخواست ابطال عقد رهن میپردازیم. نمونه دادخواست ابطال عقد رهن بسیار مهم است، چرا که شرایط را در دادگاه تعیین میکند. نقش تعیین کننده دادخواست و خواسته هایی که در متن آن بیان شده است، به حدی بالاست که میتواند حتی روند دادگاه را به نفع طرفین تغییر بدهد.

    اما لازم است، به این نکته توجه داشته باشید که دادخواست باید از یک سری شمایل کلی و رسمی تبعیت کند. هرچه دادخواست شما رسمی تر باشد، دادگاه ارزش و اعتبار بیشتری به آن میدهد.

    شمایل کلی دادخواست میتواند شامل به کار بردن دقیق مشخصات طرفین، آدرس ها، وکلا، بیان نوع ادله و شهود و همچنین، بیان مسئله به طرزی روشن و واضح باشد.

    اگر خواسته شما به صورت ناقص بیان شده باشد

    در نظر داشته باشید که زمانی که خواسته شما به صورت ناقص بیان شده باشد، دادگاه میتواند رای به ناقص بودن خواسته بدهد و از شما بخواهد که نقص های احتمالی را برطرف کرده و اقدام به تکمیل دادخواست خود کنید که این مسئله میتواند یک امتیاز منفی برای شما در جلسه دادگاه باشد.

    دادخواستی که به عنوان نمونه ارائه میشود، عموما یک دادخواست کلی است و تنها قصد آن است که یک شمایل کلی و به عنوان یک الگو از نحوه تنظیم دادخواست به شما بدهد. اینکه بدانید در یک دادخواست به صورت کلی چه مواردی لازم است، میتواند تاثیر زیادی در تسریع روند ارائه دادخواست و تشکیل دادگاه داشته باشد.

    دادگاه معمولا پس از تشکیل شدن، بر اساس دادخواست نوشته شده و خواسته های بیان شده در آن به بررسی پرونده میپردازد و برای کیس حقوقی تعیین تکلیف میکند.

    از وکیلی متبحر کمک بگیرید

    سعی کنید، در تنظیم دادخواست حتما از یک وکیل آشنا به امور مربوطه کمک بگیرید. وکلای آشنا به تنظیم دادخواست در رابطه با اموری که به آن تخصص دارند، به طور دقیق میدانند که در دادخواست خود چه مواردی را ذکر کنید و از بیان چه مسائلی اجتناب کنید.

    اینکه هر مسئله چه تاثیری در روند دادگاه میگذارد از نظر وکلا کاملا مشهود بوده و میتوانند این موضوع را به شما گوشزد و به همین دلیل هم حضور وکیل در فرآیند دادرسی از تنظیم دادخواست تا رسیدن رای دادگاه مهم است.

    سعی کنید، در بیان آدرس ها و به خصوص در زمانی که قصد دارید، در پرونده های ملکی مانند دادخواست تنظیم کنید، دقت بسیاری داشته باشید و آدرس ملکی که برای آن دادخواست ابطال عقد رهن داده اید را به صورت کامل و دقیق بیان کنید.

    حتما دادخواست تنظیم شده را به رویت وکیل و کارشناسان حقوقی وارد به این مسائل برسانید

    در نهایت اینکه حتما دادخواست تنظیم شده را به رویت وکیل و کارشناسان حقوقی وارد به این مسائل برسانید تا از بروز اشتباهات و مشکلاتی از این دست تا حد امکان پیشگیری کنید، همچنین حتما به شرایط انجام قولنامه خودتان و قراردادی که بسته اید توجه کرده و بعد آن را با دادخواستی که به عنوان نمونه ارائه میشود تطبیق بدهید.

    معمولا شرایط پرونده ها و قراردادها بسیار متفاوت است و لازم است که حتما وکلا نسبت به شرایط پرونده شما نظر خود را بدهند و دادخواستی کاملا متناسب با مسئله حقوقی خودتان تنظیم کنید تا خواسته های ذکر شده در دادخواست کاملا منطبق با شرایط پرونده حقوقی شما باشد.

    در این جا به انتهای مقاله ی نمونه دادخواست ابطال عقد رهن رسیدیم و امید داریم که مطالب بیان شده در مورد نمونه دادخواست ابطال عقد رهن برای ما مفید واقع شده باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با