نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این نوشتار علمی حقوقی، قصد داریم تا موضوع نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی را به طور مفصل و کامل مورد بررسی قرار دهیم و مهم ترین نکته هایی که در ارتباط با نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی می باشند را برای شما عزیزان توضیح دهیم. از شما درخواست می شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    همه ی ما امروزه شاهد این موضوع هستیم که افراد مختلف، به علت های گوناگون دچار اختلاف هایی با هم می شوند. در بیشتر موردها، این اختلاف ها به شکایت و دادگاه انجامیده و این افراد نیازمند پیگیری های مختلف حقوقی می باشند.

    یکی از این موارد، تصرف عدوانی حقوقی و رفع تصرف عدوانی حقوقی و یا کیفری می باشد که ما در مقاله ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی به شکل جامعی به این موضوعات و موارد مرتبط با آن ها خواهیم پرداخت.

    تصرف عدوانی یکی از انواع شکایت ها می باشد

    بهتر است این موضوع را مورد عنایت خود قرار دهید که تصرف عدوانی یکی از انواع شکایت ها می باشد که برای مطرح نمودن آن و همچنین ارائه ی بهترین دفاعیات مربوط به آن، باید دقت زیادی را داشته باشیم. در این صورت است که می توانیم بهترین نتیجه ها را دریافت نماییم. لذا ما نیز قصد داریم که این موارد را در مقاله ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی برای شما عزیزان توضیح دهیم.

    در همین بخش مقدمه ی مقاله، باید حضور شما عزیزان عرض نماییم که بهتر است تا در انواع پیگیری های حقوقی خود به معتبرترین منابع و شناخته شده ترین سایت های مرجع مراجعه نمایید. یکی از بهترین سایت های حقوقی به ویژه در حوزه ی پرونده های مربوط به دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی سایت تهران لو می باشد. شما می توانید برای پیگیری انواع پرونده های حقوقی خود به این وب سایت مراجعه نمایید.

    در ادامه و برای این که موضوع نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی را به خوبی مورد بسط و تفهیم قرار دهیم، اصلی ترین موارد مرتبط با آن را به شکل چند تیتر و سوال بیان نموده و در بخش های گوناگون این نوشتار، آن ها را مورد تشریح قرار خواهیم داد.

    اصلی ترین سوال های مرتبط با موضوع نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی به شرح ذیل می باشند:

    آیا در زمینه ی مفهوم تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    مفهوم واژه ی عدوانی

    آیا در زمینه ی چگونگی مطرح نمودن تصرف عدوانی در دادگاه اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مدت  زمان و مهلت مربوط به شکایت تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی انواع مختلف تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    مهم ترین شرایط مربوط به تصرف عدوانی کیفری

    آیا در زمینه ی مهم ترین مرحله ها مربوط به دادرسی و ترتیب آن ها اطلاعاتی دارید؟

    برخی از پرونده ها به شعبه های تجدید نظر خواهی ارسال می شوند

    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات و مدارکی که برای اثبات تصرف عدوانی مورد نیاز است، اطلاعاتی دارید؟

    آیا با مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب برای پیگیری پرونده های مربوط به تصرف عدوانی آشنایی دارید؟

    قدرت بیان  وکیل مورد نظر

    ویژگی های مناسب اخلاقی

    آیا در زمینه ی نمونه های واقعی دادخواست برای  رفع تصرف عدوانی حقوقی اطلاعاتی دارید؟

    آیا با مهم ترین نکته های مربوط به نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی آشنایی دارید؟

    کلام آخر

     

    آیا در زمینه ی مفهوم تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مفهوم تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مفهوم تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    در بخش آغازین از متن علمی حقوقی خود که در خصوص نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی می باشد، قصد داریم تا مفهوم کلی عبارت تصرف عدوانی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. لطفا ما را در این بخش همراهی نمایید.

    این امکان وجود دارد که قبل از این، عبارت تصرف عدوانی را شنیده باشیم. اما به شکلی دقیق معنا و مفهوم آن را ندانیم.

    در اینجا باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که این عبارت ترکیبی از دو واژه می باشند. این واژه ها عبارت هستند از: تصرف و عدوانی.  در این بخش از مقاله، معنای این دو واژه را به همراه مفهوم دقیق عبارت تصرف عدوانی برای شما توضیح خواهیم داد.

    معنای واژه ی تصرف

    معنای واژه ی تصرف
    معنای واژه ی تصرف

    در ابتدا هر کدام از این دو واژه را به شکل جداگانه مورد توضیح قرار می دهیم. معنای واژه ی تصرف این می باشد که شما یا فرد دیگری قادر باشید تا از یک مال و وسیله ای استفاده نمایید و آن را در اختیار خود داشته باشید. واژه ی تصرف عدوانی، یک کلمه می باشد که دارای مفهوم حقوقی می باشد و به لحاظ فقهی نیز با واژه ید مرتبط می باشد.

    مفهوم در ید داشتن این می باشد که شما قادر هستید که به هر شکل که مایلید، از آن وسیله و مال استفاده نمایید. این بدین معنی است که در صورتی که شما یک مال یا وسیله را در ید خود داشته باشید، به عنوان مالک اصلی و قانونی آن شیء شناخته می شوید و یکی از مهم ترین نکته ها در این حوزه این می باشد که هیچ فردی تحت هیچ شرایط و وضعیتی قادر نخواهد بود تا وسیله و مال مورد نظر را از تصرف شما خارج نماید.

    به جز در مواردی که دارای دلیل منطقی باشد و بتواند از طریق قانون و با توجه به مقررات موجود، به این مهم دست پیدا نماید. یعنی ایشان نیز باید دارای دلیل هایی منطقی برای اثبات مالکیت خویش باشد.

    مفهوم واژه ی عدوانی

    مفهوم واژه ی عدوانی
    مفهوم واژه ی عدوانی

    در اینجا نوبت به بررسی و توضیح واژه ی عدوانی می رسد. برای درک بهتر مفهوم این واژه باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که این واژه ریشه ای در زبان عربی دارد. معنی لغوی آن، تصاحب شده می باشد. البته شرایط این تصاحب باید به گونه ای باشد که رضایت کامل فرد مالک آن وسیله جلب شده باشد و این کار بدون رضایت ایشان رخ نداده باشد.

    همه ی ما نسبت به این موضوع واقف هستیم که هیچ گاه نسبت به تصرف عدوانی مال و وسیله خویش احساس رضایت نداریم و دوست نداریم تا فرد دیگری، یکی از اموال و وسیله های ما را بدون اجازه مورد تصرف قرار دهد.

    مفهوم تصرف عدوانی

    حال می توانیم واژه ی ترکیبی تصرف عدوانی را به شکل مناسب تری مورد بررسی و بیان قرار دهیم. بر اساس موردهایی که در این بخش به آن ها اشاره داشتیم، مفهوم تصرف عدوانی به این صورت قابل بیان می باشد که یک فرد، مال و یا وسیله ای خاص را که به شخص دیگری تعلق دارد، مورد تصرف خویش قرار دهد و از آن مال استفاده های شخصی داشته باشد.

    در این شرایط، قطعا فرد مالک اصلی نسبت به این موضوع و تصرفی که بر وسیله ی ایشان انجام شده است، ناراضی می باشد. چون در این وضعیت، خود مالک اصلی نمی تواند از مال و وسیله ی خویش استفاده نماید. علت ناراضی بودن ایشان نیز همین موضوع می باشد.

    از شما عزیزان خواننده دعوت می شود، در بخش های بعدی نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی نیز با ما همراه باشید تا موضوعات کاربردی و مفیدی را با شما به اشتراک بگذاریم.

    پیشنهاد میکنیم از پست نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری دیدن کنید.

    آیا در زمینه ی چگونگی مطرح نمودن تصرف عدوانی در دادگاه اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی چگونگی مطرح نمودن تصرف عدوانی در دادگاه اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی چگونگی مطرح نمودن تصرف عدوانی در دادگاه اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که در بخش قبلی از نوشتار حقوقی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی مشاهده فرمودید، به بررسی واژه ی ترکیبی تصرف عدوانی پرداختیم و توضیحاتی را در این باره خدمت شما همراهان گرامی ارائه دادیم. در ادامه ی مقاله ی خود، قصد داریم تا چگونگی مطرح نمودن این موضوع را در دادگاه مورد تشریح قرار دهیم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    پس از آشنایی اجمالی با معنا و مفهوم عبارت تصرف عدوانی، وقت آن می رسد که بدانیم در شرایطی که تصرف عدوانی رخ می دهد، چگونه باید این موضوع را از طریق مراجع قضایی و دادگاه ها مورد پیگیری قرار داد.

    در اینجا باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که تصرف عدوانی دارای انواع گوناگونی می باشد که ما آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

    اگر مال و یا وسیله ای از شما تحت تصرف عدوانی فرد دیگری قرار گرفت

    یک نکته ی مهم را در این قسمت خدمت شما عزیزان عرض می نماییم و آن این موضوع است که اگر مال و یا وسیله ای از شما تحت تصرف عدوانی فرد دیگری قرار گرفت، باید این موضوع را به خوبی مورد توجه قرار دهید که شکایت شما باید به شکلی صحیح و دقیق به دادگاه ارائه شود.

    برای ارائه ی شکایت به دادگاه و در مورد تصرف عدوانی، می بایست انواع مختلف این موضوع حقوقی را بشناسید و اطلاعات مناسبی در این باره داشته باشید.

    همچنین باید شرح دقیق و جامعی را از تصرف عدوانی رخ داده به دادگاه ارائه فرمایید.

    با کمال تاسف باید حضور شما عزیزان عرض نماییم که امروزه و در اقصی نقاط کشورمان شاهد این مسئله هستیم که با رخ دادن موضوع تصرف عدوانی، برخی از افراد به جای این که این موضوع را با شکایت و از طریق مراجع معتبر قضایی مورد پیگیری قرار دهند، خودشان  و به صورت شخصی برای پس گرفتن ملک مورد نظر اقدام می نمایند.

    باید حضور شما همراهان عزیز عرض نماییم که این شیوه به طور قطع به یقین اشتباه و خطا می باشد. پس در چنین شرایطی شما نباید به هیچ عنوان شخصا و بدون مشورت با افراد متخصص اقدام کنید.

    مراجعه به سایت تهران لو

    شما می توانید با مراجعه به سایت تهران لو و مشاوره با مجرب ترین وکلا در هر زمینه حقوقی، به حقوق از دست رفته خود برسید.

    شما قادر خواهید بود با ارائه ی یک شکایت دقیق و منطقی به دادگاه، موضوع تصرف عدوانی خود را به بهترین نحو ممکن مورد پیگیری قرار دهید. تنها کافی است تا به یکی از دفترهایی که خدمات الترونیک قضایی را به افراد مختلف ارائه می نمایند، مراجعه داشته باشید و شکایت خود را با طرح موضوع تصرف عدوانی در آنجا تنظیم نمایید.

    این موضوع مورد توجه می باشد که قانون و مراجع مربوط به آن، همه ی کارهای لازم را برای شما انجام می دهند و نیازی نیست که خود شما و به صورت شخصی در این باره اقدامی را داشته باشید.

    رسیدگی به شکایت شما در دادسرا و دادگاه

    بعد از این که شکایت خود را تنظیم نمودید، بقیه کارهای مربوط به رسیدگی شکایت شما با موضوع تصرف عدوانی در دادسرا و دادگاه مربوطه، مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

    البته این موضوع نیز قابل توجه است که معمولا روندی که برای بررسی پرونده های تصرف عدوانی در دادسرا طی می شود، زمانبر و کمی طولانی می باشد.

    اما به هر حال بهتر است تا از طریق قانون اقدام نمایید و این موضوع دارای مزیت های فراوانی می باشد و از طرفی تنها راه صحیح و منطقی در خصوص پرونده های مربوط به تصرف عدوانی، همین موضوع شکایت از طریق مراجع قضایی می باشد. البته می توانید از وکلای سایت تهران لو که معتبرترین سایت در این زمینه می باشد، کمک بگیرید.

    از شما همراهان گرامی دعوت می نماییم تا در بخش های بعدی مقاله ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی نیز با ما همراه باشید تا مطالب مفید و کاربردی را برای شما بیان نماییم. این مطالب در پرونده های مربوط به تصرف عدوانی بسیار مهم و کاربردی می باشند و شما می توانید از این موارد و البته زیر نظر یک وکیل با تجربه و خبره استفاده نمایید.

    آیا در زمینه ی مدت زمان و مهلت مربوط به شکایت تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مدت زمان و مهلت مربوط به شکایت تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مدت زمان و مهلت مربوط به شکایت تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که در قسمت قبلی از متن نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی مطالعه فرمودید، چگونگی طرح شکایت مربوط به تصرف عدوانی را مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت از مقاله ی خود قصد داریم تا به بیان مدت زمان و مهلت شکایت مربوط به تصرف عدوانی بپردازیم. از شما عزیزان درخواست می شود که در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    بر اساس قانون، جرم تصرف عدوانی در گروه جرم های قابل گذشت قرار دارد

    در اینجا باید خدمت شما عرض نماییم که بر اساس قانون، جرم تصرف عدوانی در گروه جرم های قابل گذشت قرار دارد و در صورتی که رضایت شاکی خصوصی پرونده جلب شود و ایشان گذشت نمایند، دادسرای مربوطه ادامه رسیدگی به پرونده ی مورد نظر را متوقف می نمایند.

    لذا بر اساس آن چه در ماده 106 قانون مجازات اسلامی ذکر شده است، فرد شاکی یعنی فردی که بر مال و اموالش تصرف عدوانی صورت گرفته است، می بایست ظرف نهایتا 12 ماه شکایت خود را به مراجع قضایی ارائه نماید و پیگیری های لازم را انجام دهد.

    در مجموع و در جرم هایی که مانند تصرف عدوانی قابل گذشت می باشند، مهلت لازم برای ارائه شکایت به محاکم قضایی نهایتا 1 سال می باشد. این مدت زمان از تاریخ وقوع جرم مورد نظر مورد محاسبه قرار می گیرد.

    در صورتی که فرد متضرر در مدت زمان قانونی ذکر شده شکایت خود را ارائه ننماید، حق شکایت کیفری ایشان از بین می رود.

    اگر فرد شاکی در مدت زمان بیان شده ی 1 ساله برای ارائه شکایت، در تسلط فرد متهم قرار داشته باشد

    البته در این مورد نیز موارد استثنائی نیز وجود دارد. مثلا اگر فرد شاکی در مدت زمان بیان شده ی 1 ساله برای ارائه شکایت، در تسلط فرد متهم قرار داشته باشد و به نوعی قادر نباشد تا شکایت خود را در مهلت قانونی ارائه نماید، یا این که به دلیل های مختلفی که خارج از اراده ی فرد شاکی بوده اند، ایشان موفق نشده باشد که شکایت خود را در محکمه های قضایی ارائه کند.

    در این شرایط و زمانی که مانع و یا موانع مورد نظر رفع شدند، مهلت ذکر شده برای ارائه شکایت در خصوص تصرف عدوانی، از تاریخ رفع موانع مورد محاسبه قرار می گیرد و ایشان بعد از این، تنها 12 ماه فرصت دارند که شکایت خود را در خصوص تصرف عدوانی به مراجع مربوطه ارائه نمایند.

    زمانی که فرد متضرر در مهلت 1 ساله ای که برای طرح شکایت تصرف عدوانی در نظر گرفته شده است، اقدامی نداشته باشد

    در یک مورد خاص و زمانی که فرد متضرر در مهلت 1 ساله ای که برای طرح شکایت تصرف عدوانی در نظر گرفته شده است، اقدامی نداشته باشد و در این مدت ایشان فوت نماید، اگر فرد متضرر دلیلی برای انصراف از شکایت مربوط به تصرف عدوانی نداشته باشد، وارثین قانونی ایشان نیز می توانند طرح شکایت داشته باشند.

    البته برای این افراد نیز مهلت 6 ماهه ای در نظر گرفته شده است. یعنی آن ها می توانند  بعد از فوت فرد متضرر اصلی، شکایت خود را نهایتا تا مدت زمان 6 ماه ارائه نمایند.

    از شما عزیزان درخواست می نماییم، بخش های بعدی نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی را از دست ندهید. در ادامه قصد داریم تا موارد مهم دیگری را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که در قسمت پیشین از نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی اشاره شد، موضوع مهلت قانونی که برای طرح شکایت مربوط به رفع تصرف عدوانی در نظر گرفته شده است را مورد بررسی قرار دادیم. اینک و در ادامه ی مقاله ی خود تصمیم داریم تا در زمینه ی مجازات هایی که برای تصرف عدوانی در نظر گرفته شده اند، صحبت نماییم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود، در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    در این قسمت لازم است توضیحاتی را در زمینه ی مجازات های تعیین شده برای موضوع تصرف عدوانی برای شما عزیزان ارائه نماییم تا متوجه شوید، در صورتی که یکی از اموال و یا وسیله های شما دچار تصرف عدوانی شدند، برای فرد مجرم، چه مجازات هایی در نظر گرفته می شود.

    در همین ابتدای بخش باید حضور شما سروران گرامی عرض نماییم که موضوع تصرف عدوانی در گروه جرم های سنگین قرار دارد. در حقیقت باید این گونه خدمت شما بگوییم که هر کدام از جرم هایی که در سطح جامعه رخ می دهند، در سطح های مختلفی قرار دارند. لذا برای هر یک از آن ها نیز سطوح متنوعی از مجازات ها در نظر گرفته می شود.

    برای برخی از جرم ها مجازات هایی مانند شلاق زدن و یا جریمه های نقدی در نظر گرفته می شود

    مثلا برای برخی از جرم ها مجازات هایی مانند شلاق زدن و یا جریمه های نقدی در نظر گرفته می شود. ولی برای جرم هایی که در گروه جرم های سنگین قرار دارند، مجازات های سنگین تری  در نظر گرفته شده است. معمولا در این موارد و از جمله تصرف عدوانی، از مجازات های حبس و زندان نمودن فرد مجرم استفاده می شود.

    در حقیقت؛ جرم تصرف عدوانی نیز در آن گروه از جرائم قرار دارد که مجازات های حبس و زندان برای آن در نظر گرفته اند.

    همه ی مواردی که در گروه  مجازات های مربوط به تصرف عدوانی قرار دارند، در ماده ی شماره ی 31 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران توضیح داده شده است.

    ماده ی 31 قانون مدنی

    در ماده ی 31 قانون مدنی این چنین بیان شده است که میزان مجازاتی که برای فرد مجرم تصرف عدوانی در نظر گرفته شده است، معمولا از 1 الی چندین ماه می باشد. البته میزان دقیق این حبس به چند علت و عامل بستگی دارد. یکی از مهم ترین عواملی که بر روی میزان مجازات های  مربوط به تصرف عدوانی تاثیر دارد، نوع و مدل تصرف عدوانی رخ داده می باشد.

    البته ما در بخش جداگانه ای از این مقاله به موضوع انواع تصرف عدوانی خواهیم پرداخت و بعد از مطالعه آن قسمت، شما عزیزان به شرایط موثر بر میزان مجازات های در نظر گرفته شده برای جرم تصرف عدوانی بهتر پی خواهید برد.

    نکته ی مهمی که در اینجا حائز بیان می باشد، این موضوع است که تنها فردی که می تواند مقدار دقیق مجازات در نطر گرفته شده برای هر نوع تصرف عدوانی را تعیین نماید، فرد قاضی پرونده ی تصرف عدوانی مورد نظر می باشد.

    یعنی ایشان فقط می تواند این موضوع را مورد تشخیص قرار داده  و آن را مورد تعیین قرار دهد و نسبت به اجرای آن دستور دهد.

    البته ایشان نیز بر پایه ی مقررات و قانون هایی که برای تصرف عدوانی لحاظ شده اند، اقدام به ارائه ی رأی و نظر خود می نماید و نمی تواند بر اساس سلیقه ی شخصی خود عمل نماید. در غیر این صورت، افراد متضرر می توانند به رأی ایشان اعتراض داشته و اعتراض خود را به شکلی رسمی اعلام نمایند.

    جرم تصرف عدوانی دارای مجازات زندان و حبس می باشد

    حداقل موضوعی که در این خصوص باید اطلاع داشته باشید، این است که جرم تصرف عدوانی دارای مجازات زندان و حبس می باشد. حال ممکن است میزان در نظر گرفته شده برای این حبس، 1 ماه و یا بیشتر باشد که عامل های مختلفی در میزان دقیق آن دخیل می باشند.

    یک موضوع مهم که در حوزه ی تصرف عدوانی باید به آن عنایت دقیقی داشته باشید، این است که مجازات های تعیین شده برای موضوع تصرف عدوانی اجرا می شوند. البته در این مورد نیز استثناء وجود دارد و آن مربوط به زمانی می باشد که فرد متضرر و شاکی از شکایت خود منصرف شود و در این خصوص، رضایت خود را اعلام نماید. در حقیقت در این موقع، ایشان تمایلی به مجازات فرد خاطی و مجرم ندارد.

    شما خواننده ی گرامی در حال مطالعه ی مقاله ای علمی حقوقی با عنوان نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی هستید. لطفا در قسمت های بعدی این مقاله نیز ما را همراهی نمایید.

    آیا در زمینه ی انواع مختلف تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی انواع مختلف تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی انواع مختلف تصرف عدوانی اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که مشاهده کردید، در قسمت قبلی از مقاله ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی موضوع مجازات هایی که برای جرم تصرف عدوانی در نظر گرفته شده اند را مورد بررسی قرار دادیم و ملاحظه فرمودید که این جرم از جرم های سنگین بوده و برای آن مجازاتی معادل 1 ماه حبس و یا بیشتر در نظر گرفته شده است.

    در بخش قبل دیدیم که چند عامل می توانند بر میزان دقیق حبس و زندان در نظر گرفته شده برای موضوع تصرف عدوانی تاثیر داشته باشند. یکی از مهم ترین علت ها، موضوع نوع تصرف عدوانی می باشد. ما در این بخش از مقاله ی خود تصمیم داریم تا انواع اصلی تصرف عدوانی را برای شما عزیزان مورد تشریح قرار دهیم. خواهشمند است در این بخش نیز با ما همراه باشید.

    به شکل کلی می توانیم موضوع تصرف عدوانی را به دو بخش اساسی تقسیم نماییم. این دو بخش مهم و کلی عبارت هستند از تصرف عدوانی حقوقی و تصرف عدوانی کیفری.

    هر مورد از انواع تصرف عدوانی دارای شرایط و ویژگی های خاص خود می باشند

    هر مورد از انواع تصرف عدوانی دارای شرایط و ویژگی های خاص خود می باشند که البته ما در مقاله ی خود، بیشتر موضوع حقوقی را در پیش خواهیم گرفت. اما بهتر است موارد مختصری را نیز در خصوص نوع کیفری خدمت شما عزیزان ارائه نماییم.

    موضوع مهم در همه ی تصرف های عدوانی این است که فرد متضرر در هنگام ارائه ی شکایت خود از نوع تصرف عدوانی که برای ایشان رخ داده است، اطلاع کامل داشته باشد.

    در ابتدا به برخی از ویژگی های مربوط به تصرف عدوانی کیفری می پردازیم. در حقیقت زمانی که شما از ویژگی های این نوع از تصرف عدوانی اطلاع داشته باشید، درک و فهم خصوصیت های مربوط به تصرف عدوانی حقوقی نیز برای شما امکان پذیر و آسان خواهد بود. چرا که در مواردی از تصرف عدوانی که خبری از خصوصیت های نوع کیفری تصرف عدوانی نباشد، می توانیم نتیجه بگیریم که آن نوع از تصرف عدوانی، نوع حقوقی می باشد.

    در هر صورت شما یا هر فرد شاکی در خصوص تصرف عدوانی باید از نوع تصرف عدوانی رخ داده مطلع باشید و در زمان ثبت شکایت، این موضوع را در شکایت خود لحاظ نمایید.

    مهم ترین شرایط مربوط به تصرف عدوانی کیفری

    مهم ترین شرایط مربوط به تصرف عدوانی کیفری
    مهم ترین شرایط مربوط به تصرف عدوانی کیفری

    اصلی ترین شرایط و ویژگی هایی که در تصرف عدوانی کیفری وجود دارند به شرح ذیل می باشند:

    این نوع از تصرف عدوانی مربوط به مال های غیر منقول می باشد. یعنی اگر موضوع تصرف عدوانی بر روی مال های غیر منقول نباشد، نمی توانیم بگوییم از نوع کیفری است.

    مورد دیگری که در خصوص ملک و مال مورد نظر و تصرف عدوانی رخ داده و باید به آن توجه داشت، این است که در زمان ثبت شکایت، ملک مورد نظر باید به نام فرد شاکی بوده باشد. یعنی فرد شاکی دارای سندی رسمی دال بر مالیکتش بر ملک مورد نظر باشد.

    پس اگر فردی در یک ملک، مستأجر باشد و یا این که ملک مورد نظر به یکی از افراد خانواده ی ایشان متعلق باشد، ایشان نمی تواند و حق ندارد در خصوص تصرف عدوانی رخ داده، شکایتی را ثبت و ارائه نماید.

    موضوع دیگری که در این نوع از تصرف عدوانی وجود دارد، بحث عمدی و علنی بودن تصرف عدوانی می باشد. یعنی فرد مجرم، به شکل علنی پس ندادن ملک مورد نظر را اعلام نموده باشد.

    در این باره می توانیم از مثال و نمونه ی واقعی ذیل استفاده نماییم:

    در این باره می توانیم از مثال و نمونه ی واقعی ذیل استفاده نماییم:
    در این باره می توانیم از مثال و نمونه ی واقعی ذیل استفاده نماییم:

    مثلا شما دارای یک ملک و خانه هستید و در حال حاضر نیز قصد سکونت در آنجا و استفاده از آن را ندارید.

    مثلا شما دارای یک ملک و خانه هستید و در حال حاضر نیز قصد سکونت در آنجا و استفاده از آن را ندارید. در این شرایط یکی از نزدیکان و یا دوستان شما به یک واحد مسکونی نیاز دارد که در آنجا سکونت نمایید. در این شرایط ممکن است شما در روابط دوستی خودتان، خانه ی مورد نظر را در اختیار ایشان قرار دهید، تا برای مدتی از آن استفاده نماید.

    حال ممکن است بعد از طی شدن مدتی، شما خودتان به آن ملک نیاز داشته باشید و از دوست خود تقاضا کنید که خانه ی مورد نظر را خالی نماید. اگر ایشان از این کار سر باز زند و علنا اعلام نماید که قصد خالی نمودن ملک مورد نظر را ندارد، در حقیقت در اینجا یک مورد تصرف عدوانی از نوع کیفری رخ داده است.

    اگر در این شرایط، دوست شما مهلتی را از شما درخواست نماید تا بتواند خانه ای را برای خود و خانواده ی خویش پیدا نماید

    حال اگر در این شرایط، دوست شما مهلتی را از شما درخواست نماید تا بتواند خانه ای را برای خود و خانواده ی خویش پیدا نماید، دیگر نمی توانیم بگوییم که تصرف عدوانی رخ داده است.

    البته همین موضوع نیز می تواند جنبه ی مجرمانه داشته باشد و اگر مهلت تعیین شده برای یافتن یک خانه ی دیگر زیاد و غیر منطقی باشد و نشانه ای از سوء استفاده و رفتار مجرمانه در این موضوع دیده شود، باز هم شما می توانید به عنوان مالک آنجا و به شکل دیگری از ایشان شکایت نمایید.

    در اینجا لازم است خدمت شما عزیزان عرض نماییم که موضوع تصرف عدوانی حقوقی در شرایطی رخ می دهد که موضوع مورد تصرف عدوانی، یک ملک و یا خانه نباشد. یعنی این موضوع شامل مال و یا وسیله ای دیگر باشد.

    برای درک بهتر این موضوع می توانید به سایت تهران لو مراجعه بفرمایید.

    لطفا با دیگر قسمت های نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی نیز همراه باشید.

    آیا در زمینه ی مهم ترین مرحله ها مربوط به دادرسی و ترتیب آن ها اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین مرحله ها مربوط به دادرسی و ترتیب آن ها اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین مرحله ها مربوط به دادرسی و ترتیب آن ها اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که ملاحظه فرمودید، در قسمت پیشین از نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی، انواع مهم و مختلفی از تصرف عدوانی را برای شما عزیزان مورد تشریح قرار دادیم. در آن قسمت متوجه شدید که هر گاه موضوع مورد تصرف شامل یک ملک باشد، در شاخه ی تصرف عدوانی کیفری قرار می گیرد و در غیر این صورت جزء انواع تصرف عدوانی حقوقی می باشد.

    در این بخش از مقاله ی خود بنا داریم تا مهم ترین مراحل مربوط به دادرسی و ترتیب آن ها به ویژه در مورد پرونده های مربوط به انواع تصرف عدوانی را برای شما عزیزان توضیح دهیم. از شما همراهان گرامی دعوت می نماییم، در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    در ابتدای این قسمت باید حضور شما عرض نماییم که در برخی از موارد و بعضی پرونده ها، روند دادرسی و رسیدگی به پرونده ی مورد نظر تا حدودی زمان گیر و طولانی می شود. لذا برخی از پرونده ها وارد مرحله هایی می شوند. این مراحل ممکن است از ترتیب خاصی نیز برخوردار باشند.

    اولین مرحله ی مربوط به دادرسی پرونده های حقوقی

    ما در این بخش، موضوع مرحله های مختلف مربوط به دادرسی و ترتیب آن ها را  مورد بررسی قرار می دهیم. اولین مرحله ی مربوط به دادرسی پرونده های حقوقی، موضوع ثبت شکایت از فرد یا افراد متهم و خاطی می باشد.

    پس فرد مورد نظر باید به مراجع قضایی مراجعه نماید و بابت موضوع مشخصی مانند تصرف عدوانی، شکایت خویش را به ثبت برساند.

    در ادامه پرونده ی مورد نظر، وارد مرحله ی جدیدی از دادرسی می شود. در این گام، بر اساس موضوعی که شما نسبت به آن شکایت خود را ثبت نموده اید، یکی از شعبه ها برای آن انتخاب می شود. این موضوع در دادسرا انجام می شود.

    یکی از نکات مهم این است که پرونده ی مورد نظر در همان آغاز مرحله های دادرسی به دادگاه ارسال نمی گردد.

    یکی از نکات مهم این است که پرونده ی مورد نظر در همان آغاز مرحله های دادرسی به دادگاه ارسال نمی گردد. در حقیقت بخش های اولیه از رسیدگی به آن پرونده در دادسرا انجام می شوند. برای این موضوع ممکن است، چند جلسه ی رسیدگی در دادسرا ترتیب داده شود.

    در صورتی که در یکی از این مرحله ها فرد قاضی به این نتیجه دست پیدا نماید که حق با شما و یا هر فرد شاکی دیگری می باشد و فرد شاکی برای ثابت نمودن حقانیت خویش دارای مستندات مناسب و کافی می باشد، پرونده ی مورد نظر به دادگاه مربوطه ارسال خواهد شد. در غیر این صورت برای پرونده ی مورد  نظر، قرار منع تعقیب صادر می گردد.

    این موضوع به این مفهوم می باشد که مرحله های رسیدگی به پرونده ی مورد نظر متوقف شده و پرونده بسته می گردد. یعنی دیگر مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

    البته باید توجه داشته باشید که برای پرونده ی مورد نظر و همچنین پرونده های مربوط به تصرف عدوانی، چندین جلسه ی دادگاه نیز برگزار می شود. در این مورد شما که یک فرد شاکی در خصوص تصرف عدوانی و یا دیگر پرونده ها هستید، باید دارای مستندات و مدرک های کافی باشید تا بتوانید حقانیت خود را به اثبات برسانید.

    البته افرادی که که در قالب افراد مجرم و مورد شکایت به دادگاه احضار می گردند، باید برای اثبات بی گناه بودن خود دارای مدارک و مستندات قوی و محکمه پسندی باشند تا بتوانند نسبت به شکایت صورت گرفته، اتهام های وارد بر خود را رد نمایند.

    برخی از پرونده ها به شعبه های تجدید نظر خواهی ارسال می شوند

    برخی از پرونده ها به شعبه های تجدید نظر خواهی ارسال می شوند
    برخی از پرونده ها به شعبه های تجدید نظر خواهی ارسال می شوند

    البته رأی و حکم نهایی از سوی دادگاه مربوطه صادر می گردد که البته این حکم قابل اعتراض نیز می باشد و در صورتی که یکی از دو طرف نسبت به آن اعتراض داشته باشند، می توانند اعتراض خود را اعلام نمایند. در این صورت پرونده ی ایشان در دادگاه دیگری به نام دادگاه تجدید نظر خواهی مورد رسیدگی مجدد واقع می شود.

    اگر بعد از ارائه ی رأی نهایی توسط دادگاه و قاضی مربوطه، اعتراضی نسبت به آن وجود نداشته باشد، پرونده ی مورد نظر مختومه اعلام می گردد.

    بعد از این که پرونده ی مربوطه مختومه شد، آن را برای اجرا به شعبه های ویژه ای ارسال می نمایند.

    در مواقعی که رأی یک قاضی و دادگاه، به یکی از شعبه های تجدید نظر خواهی ارسال می گردد، رأی صادر شده از سوی شعبه های مربوط به تجدید نظر، دیگر قابل تغییر نمی باشد و به عنوان یک نظر نهایی و قطعی قابل اجرا می باشد.

    قطعی بودن و نهایی بودن رأی صادر شده از سوی دادگاه تجدید نظر

    همه ی ما نیز می دانیم که قطعی بودن و نهایی بودن رأی صادر شده از سوی دادگاه تجدید نظر، یک موضوع عادی و البته طبیعی می باشد. در غیر این صورت، معلوم نبود که روند رسیدگی به پرونده های مختلف و از جمله پرونده های تصرف عدوانی تا چه میزان طولانی و زمانبر می شد.

    پس این دادگاه تجدید نظر است که به عنوان گام پایانی، رسیدگی به پرونده های تصرف عدوانی را مورد شناخت قرار می دهد. چون همان گونه که خدمت شما عزیزان بیان کردیم، رأی اعلام شده از سوی این دادگاه قابل اعتراض نمی باشد و به عنوان گام نهایی به حساب می آید.

    خواهشمند است بخش های بعدی مقاله ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی را از دست ندهید. در ادامه، موارد مهم دیگری را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات و مدارکی که برای اثبات تصرف عدوانی مورد نیاز است، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات و مدارکی که برای اثبات تصرف عدوانی مورد نیاز است، اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات و مدارکی که برای اثبات تصرف عدوانی مورد نیاز است، اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که در بخش قبل از نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی دقت فرمودید، مهم ترین مرحله های مربوط به دادرسی پرونده های مختلف و از جمله پرونده های تصرف عدوانی را مورد تشریح قرار دادیم.

    در بخش دیگری از این مقاله، تصمیم داریم تا اصلی ترین مدرک هایی که برای اثبات تصرف عدوانی مورد نیاز می باشند را برای شما همراهان گرامی توضیح دهیم. از شما سروران گرامی درخواست می نماییم، در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    همان گونه که دقت فرمودید و در یکی از بخش های همین مقاله نیز به آن اشاره داشتیم، موضوع تصرف عدوانی بر دو نوع کیفری و حقوقی می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از مدارک برای اثبات این انواع تصرف عدوانی، مشترک و مشابه می باشند و البته در برخی از آن ها نیز تفاوت هایی وجود دارد.

    اصلی ترین مدرکی که می توان برای همه ی انواع تصرف عدوانی و به ویژه تصرف عدوانی حقوقی در نظر داشت

    اصلی ترین مدرکی که می توان برای همه ی انواع تصرف عدوانی و به ویژه تصرف عدوانی حقوقی در نظر داشت و با کمک آن می توان به شکل بهتری موضوع تصرف عدوانی را به اثبات رساند، این می باشد که شما موضوع عمدی بودن تصرف عدوانی فرد متصرف را ثابت نمایید.

    یعنی ثابت نمایید که فرد متهم به شکلی عمدی و کاملا علنی بر یکی از اموال و یا املاک شما تصرف نموده و اختیار استفاده از آن را در دست خود گرفته است.

    مناسب ترین مدرک و مستندات برای اثبات این موضوع، داشتن یک فرد به عنوان شاهد و یا مطلع می باشد. باید از ایشان دعوت شود که در دادگاه و محکمه ی مورد نظر حاضر شود و نسبت به این موضوع، شهادت خود را ارائه نماید. در این صورت کمک زیادی به شما خواهد شد.

    یک نکته ی مهم در خصوص ارائه شهادت در مورد افعال و جرائم مختلف

    یک نکته ی مهم در خصوص ارائه شهادت در مورد افعال و جرائم مختلف این می باشد که شهاد بر فعال باشد. یعنی آن فرد خودش و با گوش های خویش شنیده باشد که آن فرد مجرم و متهم به تصرف عدوانی موضوع، عمدی بودن تصرف عدوانی خود را به شکل علنی بیان کرده باشد.

    مثلا گفته باشد که ملک و خانه ی شما را خالی نمی کند و یا این که مال و وسیله شما را به هیچ عنوان به شما پس نخواهد داد.

    موضوع دومی که می تواند به عنوان یک مورد مهم و یکی از مستندات با ارزش در پرونده های تصرف عدوانی مورد کاربرد قرار گیرد، بحث تعداد افرادی است که نسبت به موضوع تصرف عدوانی شهادت خود را اعلام می دارند.

    در بحث شهادت و از جمله در پرونده های تصرف عدوانی باید حضور شما همراهان گرامی عرض نماییم که شهادت دو زن با 1 مرد معادل یکدیگر می باشند. البته این موضوعی است که در قانون کشور ما در نظر گرفته می شود.

    در برخی موارد که فرد شاهد در جلسه ی مورد نظر حضور ندارد، شخص شاکی و شخصی که از موضوع تصرف عدوانی دچار ضرر شده است، می تواند صدایی که فرد شاهد ضبط نموده است را ارائه نماید و برای ادامه ی روند پیگیری پرونده ی مربوط به تصرف عدوانی از آن کمک بگیرد.

    اگر موضوع تصرف عدوانی برای ملک و یا خانه ای باشد

    اگر موضوع تصرف عدوانی برای ملک و یا خانه ای باشد، فرد شاکی و شخص متضرر باید سندی دال بر مالکیت خویش بر آن ملک ارائه نماید تا ثابت کند که مالک قانونی و رسمی ملک مورد تصرف می باشد.

    در غیر این صورت، آن فرد نمی تواند برای املاک دیگر افراد خانواده اش شکایتی را تنطیم و به مرجع قضایی ارائه نماید.

    شما همراه گرامی می توانید برای پیگیری روند پرونده های مربوط به تصرف عدوانی خود به سایت تهران لو مراجعه نمایید. در این خصوص واجب است که برای بهتر طی شدن مسیر پرونده ی تصرف عدوانی با یک وکیل خبره مشورت نمایید. یکی از بهترین وب سایت هایی که به معرفی برترین وکیل ها در زمینه ی  تصرف عدوانی می پردازد، وب سایت تهران لو می باشد.

    لطفا در بخش های باقیمانده از نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی نیز با ما همراه باشید.

    آیا با مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب برای پیگیری پرونده های مربوط به تصرف عدوانی آشنایی دارید؟

    آیا با مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب برای پیگیری پرونده های مربوط به تصرف عدوانی آشنایی دارید؟
    آیا با مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب برای پیگیری پرونده های مربوط به تصرف عدوانی آشنایی دارید؟

    همان طور که در بخش قبلی از مقاله ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی عنوان شد، برخی از مهم ترین مدرک ها و مستندات لازم برای پرونده های مربوط به انواع تصرف عدوانی را برای شما عزیزان بیان نمودیم.

    اینک و در قسمت دیگری از متن خود، بنا داریم تا برخی از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خبره و خوب را برای پیگیری روند پرونده های تصرف عدوانی مورد توضیح قرار دهیم.

    همان طور که دقت فرمودید، در بخش های دیگری از این مقاله برخی از مهم ترین پیگیری ها و اقدام ها را برای پرونده های تصرف عدوانی خدمت شما گفتیم و تعدادی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای این پرونده ها را برای شما توضیح دادیم.

    افرادی که از حوزه ی تصرف عدوانی دچار ضرر می شوند به تنهایی نمی توانند برای پرونده های خود اقدام های لازم را صورت دهند

    با همه ی این احوالات، افرادی که از حوزه ی تصرف عدوانی دچار ضرر می شوند و ملک و یا مالی از ایشان در تصرف و اختیار افراد دیگری قرار می گیرد، به تنهایی نمی توانند برای پرونده های خود اقدام های لازم را صورت دهند و لازم است که در این باره با یک فرد با تجربه و یک وکیل متخصص مشورت نمایند.

    در این صورت می توانند به دریافت بهترین نتیجه ها در خصوص پرونده ی تصرف عدوانی امیدوار باشند. یکی از منابع معتبری که بهترین و با تجربه ترین وکلا را به افراد مراجعه کننده معرفی می نماید، وب سایت تهران لو می باشد که به عنوان یکی از معتبرترین سایت های حقوقی در کشور شناخته می شود.

    اگر افراد با یک وکیل چیره دست مشورت نمایند و پرونده ی تصرف عدوانی خود را به ایشان بسپارند، موضوع رفع تصرف عدوانی کار ساده ای می باشد. در حقیقت وکیل مربوطه می تواند کمک های بسیاری را در این زمینه به فرد مورد نظر ارائه نماید.

    مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب برای پیگیری روند پرونده های تصرف عدوانی شامل موارد ذیل می باشند:

    مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب برای پیگیری روند پرونده های تصرف عدوانی شامل موارد ذیل می باشند:
    مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب برای پیگیری روند پرونده های تصرف عدوانی شامل موارد ذیل می باشند:

    در وهله ی اول ایشان باید در حوزه ی تصرف عدوانی تخصص و تجربه ی کافی را داشته باشد. باید بدانید، وکیلی که برای پرونده ی تصرف عدوانی مورد انتخاب قرار داده اید، در این حوزه تخصص دارد یا خیر؟

    میزان تجربه ی ایشان در این  زمینه تا چه اندازه می باشد؟ منظور ما از تخصص این می باشد که ایشان قادر باشد تا بر اساس قوانینی که در زمینه ی تصرف عدوانی موجود می باشند، بهترین و مناسب ترین مواد و تبصره ها را مورد استخراج و استفاده قرار دهد و به این صورت بهترین نتیجه ها را برای موکل خود رقم بزند.

    موضوعی که در اینجا باید به آن اشاره داشته باشیم، این می باشد که خیلی از وکیل ها نسبت به این موضوع اعتراف و اظهار می کنند که هر وکیل می تواند از قانون ها و ماده های موجود، مفاهیم خاصی را مورد استخراج خود قرار دهد.

    یعنی همه ی مواد و قوانین موجود می باشند و البته باید ببینیم که وکیل مورد نظر چه استدلال و استنباطی را از آن ها به عمل می آورد.

    شما در سایت تهران لو، علاوه بر دستیابی به وکلای گوناگون، موفقیت وکلا در زمینه های گوناگون را نیز می توانید مورد بررسی قرار دهید. از این جهت است که سایت تهران لو، معتبرترین سایت در این زمینه می باشد.

    قدرت بیان  وکیل مورد نظر

    قدرت بیان  وکیل مورد نظر
    قدرت بیان  وکیل مورد نظر

    یکی ویژگی مهم دیگر که در پرونده های مربوط به تصرف عدوانی بسیار لازم و مثمر ثمر می باشد، بحث قدرت بیان فرد وکیل می باشد. بهتر است در این پرونده ها با وکیلی مشورت نمایید که از سر و زبان خوبی برخوردار باشد و دارای کلامی شیوا و خوب باشد.

    بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که حتی یک وکیل با تجربه و متخصص در امر پرونده های تصرف عدوانی نیز اگر از قدرت بیان خوبی برخوردار نباشد، قادر نخواهد بود تا در پرونده ی مربوط به تصرف عدوانی از موکل خویش به خوبی دفاع نماید و به این صورت نمی توان به نتیجه های خوبی از این گونه پرونده ها امیدوار بود. پس بهتر است، نسبت به این خصوصیت نیز توجه ویژه ای داشته باشید و به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.

    ویژگی های مناسب اخلاقی

    ویژگی های مناسب اخلاقی
    ویژگی های مناسب اخلاقی

    مورد دیگری که می توانیم برای وکیل مناسب پرونده های تصرف عدوانی به آن اشاره داشته باشیم، بحث خصوصیت های اخلاقی ایشان می باشد.

    یک مورد مهم که به خصوصیت های اخلاقی وکیل مربوط می شود، موضوع امانتداری فرد وکیل می باشد. در صورتی که شما با یک وکیل امانتدار مشورت نمایید، به خوبی می توانید به او اعتماد نمایید و مهم ترین مستندات و مدارک مربوط به پرونده ی تصرف عدوانی را در اختیار ایشان قرار دهید و به این شکل به بهترین نتیجه ها نیز امید داشته باشید.

    این ها مهم ترین مواردی بودند که در ارتباط با ویژگی های وکلای مناسب تصرف عدوانی به آن ها اشاره داشتیم. یکی از وب سایت های معتبر که بهترین و مناسب ترین وکیل ها را در مورد پرونده های تصرف عدوانی معرفی می نماید، وب سایت تهران لو می باشد. در حال حاضر، سایت تهران لو یکی از معتبرترین و مطمئن ترین وب سایت ها در امر مشاوره های حقوقی می باشد.

    شما عزیزان خواننده نیز می توانید در پرونده های مختلف کیفری و حقوقی خویش و به ویژه پرونده هایی که در حوزه ی تصرف عدوانی می باشند، به وب سایت تهران لو مراجعه داشته باشید و از بهترین و با تجربه ترین وکیل هایی که از سوی این سایت اینترنتی معرفی می شوند، نهایت استفاده را ببرید.

    آیا در زمینه ی نمونه های واقعی دادخواست برای رفع تصرف عدوانی حقوقی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی نمونه های واقعی دادخواست برای رفع تصرف عدوانی حقوقی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی نمونه های واقعی دادخواست برای رفع تصرف عدوانی حقوقی اطلاعاتی دارید؟

    در قسمت قبلی از نوشتار نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی، برخی از مهم ترین خصوصیت های یک وکیل خوب را برای پرونده های مختلف و به ویژه پرونده های مربوط به تصرف عدوانی مورد تشریح قرار دادیم. در این قسمت نیز قصد داریم تا یک نمونه ی واقعی از دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی را برای شما همراهان گرامی بیان نماییم. لطفا ما را در این قسمت نیز همراهی نمایید.

    لطفا به نمونه های ذیل توجه داشته باشید. شما می توانید از این نمونه دادخواست ها در پرونده های مربوط به تصرف عدوانی خود استفاده نمایید. البته باز هم توصیه و پیشنهاد ما به شما عزیزان این می باشد که در کنار آشنایی با این نمونه دادخواست ها و مطالعه ی آن ها، با یک وکیل چیره دست و خبره نیز مشورت داشته باشید.

    قابل ذکر است که مراجعه به سایت تهران لو، خالی از لطف نیست.

    آیا با مهم ترین نکته های مربوط به نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی آشنایی دارید؟

    آیا با مهم ترین نکته های مربوط به نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی آشنایی دارید؟
    آیا با مهم ترین نکته های مربوط به نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی آشنایی دارید؟

    در قسمت قبلی از متن نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی، نمونه ای واقعی از یک دادخواست که مربوط به تصرف عدوانی می باشد را برای شما عزیزان بیان نمودیم. در ادامه و بخش دیگری از مقاله ی خود، قصد داریم تا به نکته هایی طلایی که مربوط به تصرف عدوانی هستند، اشاره نماییم. از همه شما عزیزان درخواست می شود، در این بخش نیز با ما همراه باشید.

    مهم ترین نکته های طلایی در خصوص پرونده های تصرف عدوانی به شرح ذیل می باشند:

    مهم ترین نکته های طلایی در خصوص پرونده های تصرف عدوانی به شرح ذیل می باشند:
    مهم ترین نکته های طلایی در خصوص پرونده های تصرف عدوانی به شرح ذیل می باشند:

    دعواهایی که مربوط به تصرف عدوانی می باشند، تنها برای مال هایی از نوع غیر منقول امکان طرح شدن را دارند.

    منظور از مال های غیر منقول این می باشد که این مال ها امکان جابجایی و نقل و انتقال را ندارند و برای این که بتوانیم آن ها را مورد انتقال قرار دهیم، باید مورد تخریب واقع شوند. در این رابطه می توانیم مواردی همچون خانه، باغ و املاک دیگر را نام ببریم.

    دومین مورد طلایی این می باشد که موضوع بدون اذن و اجازه ی صاحب مال می باشد. یعنی فرد متصرف، بدون کسب اجازه از صاحب واقعی آن مال آن را به تصرف خود درآورده است و صاحب اصلی آن مال نسبت به این موضوع رضایت ندارد.

    بر اساس ماده شماره 167، اگر دو یا چند نفر نسبت به یک مال غیر منقول دارای تصرف باشند و برای مدت زمانی از این مال استفاده نمایند و بعد از مدتی، یکی از این اشخاص مانع استفاده ی فرد یا افراد دیگر شود، این موضوع نیز دارای حکم تصرف عدوانی می باشد و شامل مقررات مربوط به تصرف عدوانی می شود.

    به عنوان سومین نکته باید به این موضوع توجه داشته باشید که مرجع دارای صلاحیت که می تواند نسبت به پرونده های تصرف عدوانی اقامه ی دعوی داشته باشد، همان دادگاهی می باشد که در محل واقع شدن مال مربوطه قرار دارد.

    چهارمین نکته ی طلایی مربوط به تصرف عدوانی

    همچنین به عنوان چهارمین نکته ی طلایی مربوط به تصرف عدوانی باید حضور شما عزیزان عرض نماییم که  دادگاه  مربوطه، وظیفه دارد تا به این گونه دعاوی به شکل فوری و خارج از مهلت قانونی تعیین شده رسیدگی نماید و از طرفی،  بر اساس ماده 147 قانون اجرای احکام، رسیدگی به دعواهای تصرف عدوانی، مستلزم پرداخت هزینه ی دادرسی مربوط به دعواهای غیر مالی می باشد.

    به عنوان مورد پنجم در خصوص تصرف عدوانی باید به این مهم اشاره داشته باشیم که در دعواهای تصرف عدوانی، ارائه و استناد به سند رسمی، تنها در مورد ثابت نمودن سابقه تصرف قابلیت استناد دارد و بر طبق ماده ی شماره ی 174، دادگاه در دعواهای تصرف عدوانی ، صرفا به سابقه تصرف و استفاده از حق خواهان و عدوانی بودن تصرف خوانده عنایت می کند.

    شما خواننده عزیز برای این که بتوانید مهم ترین نکته های مربوط به دعاوی تصرف عدوانی را به خوبی مورد رعایت قرار دهید، بهتر است به وب سایت های معتبری که در این حوزه و دیگر شاخه های حقوقی فعالیت دارند، مراجعه نمایید.

    یکی از بهترین و معتبرترین وب سایت های مطمئن و شناخته شده ای که می توانیم برای پرونده های تصرف عدوانی به شما عزیزان معرفی نماییم، وب سایت تهران لو می باشد که در حوزه ی پرونده های مرتبط با تصرف عدوانی، دارای سوابق درخشانی می باشد و بهترین وکیل های چیره دست را به شما و دیگر مراجعه کنندگان گرامی معرفی می نماید. در حال حاضر وب سایت مربوط به گروه تهران لو یکی از معتبرترین وب سایت های مشاوره ی حقوقی در سطح کشور می باشد.

    کلام آخر

    کلام آخر
    کلام آخر

    در اینجا مجموعه توضیحات ما در زمینه ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی به پایان رسید. امید است مواردی که در مقاله ی نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی بیان شد، برای همه ی شما عزیزان مفید بوده باشند و شما سروران گرامی به خوبی با مهم ترین موضوعات و شرایط مربوط به نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی حقوقی آشنا شده باشید.

    باز هم پیشنهاد و توصیه ی ما به شما مخاطبین عزیز این می باشد که در مواردی که با موضوعات مرتبط با تصرف عدوانی روبرو می شوید، برای این که بتوانید تصرف عدوانی مربوطه را به راحتی مورد رفع قرار دهید، بهتر است با وکیل های خبره ای که در این حوزه دارای تخصص کافی می باشند، مشورت نمایید.

    معمولا این وکیل ها از سوی وب سایت های معتبر حقوقی مورد معرفی قرار می گیرند. یکی از بهترین وب سایت ها برای معرفی بهترین وکیل ها به منظور پرونده های تصرف عدوانی، وب سایت تهران لو می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با