نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    اگر به دنبال یک نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات بسیاری را در این رابطه با شما در میان بگذاریم.

    می دانیم که امروزه استفاده کردن از مشاوره حقوقی می تواند منافع بسیاری برای شما داشته باشد که یکی ازمهم ترین آن ها، شانس پیروزی بیشتر شما در دادگاه و یا پرونده حقوقیتان است.

    اما مسئله اساسی این است که بسیاری از افراد به مشاوره حقوقی و اهمیتی که دارد، چندان توجهی نمی کنند. موارد بسیاری از جمله دستور تخلیه و یا قوانین مختلفی که در زمینه تجارت و یا املاک نوشته شده است، می تواند شامل قوانین و تبصره ها و ریزه کاری های زیادی شود که شناخت همه این ها می تواند نفع زیادی برای شما داشته باشد.

    بسیاری از افراد بر این باورند که شناخت پیدا کردن از همه جزئیات این قوانین می تواند مشکل ساز باشد

    اما طبیعتا کار مشکلی نیز می باشد. به همین جهت هم بسیاری از افراد بر این باورند که شناخت پیدا کردن از همه جزئیات این قوانین می تواند مشکل ساز باشد و باید راه حل های قانونی و اصولی برای آن باشد. همه این ها ما را مجاب می کند که به دنبال دریافت مشاوره حقوقی باشیم و همواره قوانین را از راه اصولی و دقیقشان پیگیری کنیم.

    به همین منظور، بسیاری از افرادی که درگیر مشکلات و پرونده های حقوقی می شوند، در اولین قدم به دنبال وکلا و مشاوران و کارشناسان حقوقی هستند تا بتوانند به آن ها بهترین و صحیح ترین راهکارهای ممکن را ارائه بدهند تا از میان این راهکارها نتایج مناسبی نیز پیدا کنند.

    در این مقاله قصد داریم تا به یکی از پرونده های مهم بپردازیم که شامل دعوی ملکی و استیجاری می شود که یکی از این موارد، دستور تخلیه فوری است.

    در این مقاله ما قصد داریم تا ضمن بررسی تمامی جزئیات این موارد، به شما توصیه هایی در رابطه با دریافت مشاوره حقوقی در زمینه دستور تخلیه فوری و همچنین در رابطه با نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری به شما ارائه بدهیم.

    با ما همراه باشید تا ضمن بررسی تمامی موارد فوق، موارد زیر را بررسی کنیم:

    آشنایی با قوانین ملکی

    نکاتی هنگام عقد قراردادهای ملکی

    انواع معاملات ملکی

    میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره

    قوانین مربوط به رهن و اجاره

    در چه مواردی رهن باطل می‌ شود؟

    عقد رهن و انواع آن

    در چه شرایطی دستور تخلیه فوری صادر می شود؟

    پیگرد قانونی در صورت عدم توجه به دستور تخلیه فوری

    چه میزان زمانی برای دستور تخلیه داده می شود؟

    چرا برای قراردادهای رهن باید از وکیل کمک گرفت؟

    ویژگی های بهترین موسسات حقوقی

    لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی

    چه نکاتی را باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی رعایت کنیم؟

    بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی

    چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است؟

    چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است؟

    نکاتی برای نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری

    نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری

     

    آشنایی با قوانین ملکی

    آشنایی با قوانین ملکی
    آشنایی با قوانین ملکی

    قوانین ملکی می تواند شامل موارد بسیار زیادی باشد. اما مسئله این است که ما چرا باید نسبت به قوانین ملکی آشنایی پیدا کنیم. در واقع قانون می تواند به شما در موارد بسیار زیادی کمک کند.

    از جمله این موارد شرایطی است که شما نیازمند دادخواست صدور دستور تخلیه فوری باشید. در این شرایط معمولا قانون می تواند با راه حل هایی که دارد، به شما در احقاق حقوقتان کمک کند.

    در واقع قوانین به همین منظور آمده اند که بتوانند به شما در احقاق حق کمک کنند که این موضوع می تواند از طریق تبصره ها و شرایط مختلفی که قانون در اختیار شما قرار می دهد، قابل پیگیری و اثبات باشد.

    آشنایی با قوانین ملکی می تواند برای شما مفید باشد

    آشنایی با قوانین ملکی می تواند برای شما مفید باشد. چرا که این قوانین ملکی می تواند در موارد بسیاری برای شما کارگشا باشد. اگر شما ملکی دارید و یا می خواهید برای خرید یک ملک اقدام کنید، قطعا آشنایی پیدا کردن نسبت به این قوانین می تواند برای شما مفید باشد.

    از سوی دیگر این موضوع نیز مهم است که همه افراد یک سر پناه برای خود لازم دارند و برای رسیدن به این هدف، می توانید از روش های مختلفی مانند رهن، اجاره و یا خرید و فروش ملک اقدام کنید.

    این موارد می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند و به همین دلیل هم لازم است که نسبت به قوانین ملکی و شرایط و نکات عقد قراردادهای ملکی آشنایی داشته باشید.

    لذا؛ لازم است که در کنار آگاهی داشتن نسبت به قوانین ملکی، باید نسبت به نکاتی در رابطه با عقد قراردادهای ملکی نیز آشنایی داشته باشید. در ادامه، نسبت به نکاتی هنگام عقد قراردادهای ملکی و همچنین نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری به شما اطلاعات بیشتری خواهیم داد.

    پیشنهاد می کنیم از پست نمونه دادخواست ابطال عقد رهن دیدن کنید.

    نکاتی هنگام عقد قراردادهای ملکی

    نکاتی هنگام عقد قراردادهای ملکی
    نکاتی هنگام عقد قراردادهای ملکی

    نکاتی هنگام عقد قراردادهای ملکی وجود دارد که آشنایی داشتن نسبت به این نکات می تواند به شما کمک بسیار زیادی در حل و فصل قراردادهای ملکی و مشکلات حقوقی مربوط به این قراردادها کند.

    لازم است که نکاتی را هنگام عقد قراردادهای ملکی رعایت کنیم. زیرا در اصل، قرارداد و قولنامه به این دلیل نوشته می شود که از بروز مشکلات در طی معامله و همچنین در شرایط بعد از معامله جلوگیری کند.

    عمده مشکلات و اختلافات در معاملات ملکی به این دلیل رخ می دهد که قرارداد و قولنامه دقیق نوشته نشده است و به همین دلیل هم زمانی که اجرای قرارداد فرا می رسد، طرفین می توانند از انجام تعهدات خود بر پایه ایراداتی که در قرارداد وجود دارد و یا به جهت شفافیتی که در قرارداد وجود ندارد، شانه خالی کنند.

    روشن بودن و شفاف بودن معامله

    به همین منظور هم بسیاری از افرادی که در معاملات ملکی درگیر هستند، تاکید زیادی بر روشن بودن و شفاف بودن معامله، ملک و همچنین تعهدات طرفین دارند. توصیه اکیدی که بسیاری از افراد می کنند، این است که نکات مهم را در طی یک قرارداد حقوقی ملکی رعایت کنید.

    از مهمترین این نکات می توان به روشن بودن قولنامه، شرایط ملکی و همچنین تعهدات طرفین اشاره کرد. اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که قوانین حقوقی و ملکی پیچیدگی های خاص خود را دارد و به همین دلیل هم حضور وکیل و یا فرد آشنا به فرایندهای حقوقی این قراردادها در زمان عقد قولنامه لازم است.

    نوع معاملات ملکی می تواند در قولنامه تاثیر داشته باشد و به همین دلیل هم لازم است که نسبت به انواع معاملات ملکی نیز در کنار این موارد آشنایی داشته باشیم.

    انواع معاملات ملکی

    انواع معاملات ملکی
    انواع معاملات ملکی

    آشنایی داشتن نسبت به انواع معاملات ملکی مهم و مفید می باشد و لازم است که نسبت به نوع قراردادهایی که در این رابطه تنظیم می شود نیز توجه داشته باشیم. اگر شما انواع معاملات ملکی را نیز بشناسید، می توانید نسبت به نوع قراردادی که برای این قراردادها تنظیم می کنید، آشنایی کامل داشته باشید.

    بسیاری از افراد که در زمینه های مربوط به املاک فعالیت می کنند، بر این مورد تاکید دارند که انواع معاملات ملکی را بشناسیم. چون قراردادها و همچنین قوانین نسبت به هر کدام از این معاملات می تواند متفاوت از هم عمل کند.

    برخی افراد به دنبال خرید املاک هستند که این امر به منظور سرمایه گذاری و یا داشتن یک ملک برای کاربری مسکونی، تجاری و اداری انجام می شود. برخی دیگر از معاملات و قولنامه های ملکی برای امور استیجاری تنظیم می شوند.

    در شرایطی که فرد بخواهد در یک ملک تجاری، مسکونی و یا اداری به صورت موقت حاضر باشد و یا مالکیت این ملک را به صورت موقتی داشته باشند، در قبال پرداخت هزینه های ماهیانه، می توانند برای مدت معینی که در قرارداد ذکر شده است، در ملک حضور داشته باشند.

    شرایط حضور می تواند متفاوت باشد

    همچنین شرایط حضور نیز می تواند متفاوت باشد و به همین دلیل هم توصیه شده است که همواره نسبت به نوع قرارداد و معاملات خود توجه داشته باشید. همچنین شما می توانید مبلغی را به عنوان رهن به صاحب ملک پرداخت کنید و برای مدت معینی، در ازای پرداخت آن مبلغ، ملک را در تصرف خود داشته باشید.

    در این شرایط هم می توان گفت که معامله رهن انجام شده است. همچنین معاملات مختلفی وجود دارد که هر کدام شرایط مختلفی دارند که لازم است نسبت به شرایط این معاملات اطلاعات کامل داشته باشید و این اطلاعات را از مشاوران حقوقی دریافت کنید.

    میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره

    میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره
    میزان اعتبار قولنامه رهن و اجاره

    قولنامه های رهن و اجاره هر کدام بسته به شرایط و ضمانت های مختلفی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، اعتبار مشخصی دارند. این قراردادها معمولا تا زمان پایان قرارداد اعتبار دارد.

    به همین دلیل هم توصیه اکثریت بر این است که حتما به مدت زمان قولنامه رهن و اجاره توجه داشته باشید و نسبت به مدت زمان این قولنامه نیز شفافیت های لازم را در زمان عقد قرارداد در نظر بگیرید. معمولا در دعاوی حقوقی و مشکلات مختلفی که در زمینه املاک ایجاد می شود، اولین اولویت برای دادگاه، قرارداد و قولنامه است.

    در واقع با قرارداد و قولنامه ای که طرفین میان خود امضا می کنند، می توان از بروز مشکلات حقوقی بعدی جلوگیری کرد. از طرفی هم باید مدت زمان قرارداد را نیز در نظر بگیریم. چرا که معمولا در مدت زمان مشخص هر قرارداد، اعتبار این قرارداد را می توان مشخص کرد.

    مهم است که نسبت به این قراردادها و شرایط انجام و مدت زمان آن ها آشنایی داشته باشیم

    مهم است که نسبت به این قراردادها و شرایط انجام و مدت زمان آن ها آشنایی داشته باشیم. البته برخی مواقع هم این امکان وجود دارد که یک قرارداد با توجه به شرایطی که دارد، حتی بعد از اتمام مدت زمان قولنامه هم با توجه به شرایط خاص، قابل پیگیری باشد.

    با همه این ها، معمولا معتبرترین سندی که می تواند گویای معامله ملکی میان طرفین باشد، همین قولنامه و قراردادی است که میان طرفین تنظیم می شود و به همین دلیل هم اعتبار بالایی نزد دادگاه خواهد داشت و می تواند به عنوان یک سند محکم برای دعوی حقوقی ملکی مورد استفاده طرفین قرار بگیرد.

    البته قوانینی هم که در زمینه رهن و اجاره و حتی خرید  و فروش ملک میان طرفین نوشته می شود نیز لازم است که مورد بررسی قرار بگیرد و به همین دلیل هم آشنایی پیدا کردن نسبت به این قوانین می تواند سود زیادی برای هر کدام از طرفین داشته باشد.

    قوانین مربوط به رهن و اجاره

    قوانین مربوط به رهن و اجاره
    قوانین مربوط به رهن و اجاره

    در زمینه های مختلف، قوانین بسیاری وجود دارد که می تواند در نظم دادن به معاملات کمک بسیار زیادی کنند. پیشتر گفتیم که شفافیت داشتن در معاملات ملکی می تواند کمک بسیاری در جلوگیری از بروز اختلافات حقوقی در دعاوی حقوقی شما کند و به همین منظور هم بسیاری از افرادی که در این زمینه ها فعالیت می کنند، به این موضوع توجه ویژه ای خواهند داشت که همواره بهترین راه ممکن را برای جلوگیری از بروز اختلافات حقوقی در معاملات ملکی خود داشته باشند.

    قوانین مربوط به رهن و اجاره تا حد زیادی روشن و شفاف است و با رعایت کردن این قوانین در معاملات، می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. دسته ای از این قوانین مربوط به حقوق صاحب ملک و دسته دیگر آن مربوط به حقوق مستاجر و یا شخصی است که ملک را در رهن خود دارد.

    در صورتی که شرایط ذکر شده در قرارداد توسط هر کدام از طرفین نقض شود، با توجه به متن قرارداد، حقوق طرفین به آن ها بر می گردد و قانون با استناد به قولنامه و همچنین با استناد به قوانین ملکی در زمینه رهن و اجاره، به این مسائل رسیدگی می کند.

    البته باید توجه داشته باشیم که در چه شرایطی این امکان وجود دارد که قراردادهای رهن و اجاره باطل شود و چگونه می توان برای این منظور پیگیری حقوقی داشته باشیم.

    چرا که در برخی از موارد، ابطال و یا لغو قرارداد، بخشی از فرآیند حقوقی رسیدگی به پرونده های ملکی نیز خواهد بود. در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

    در چه مواردی رهن باطل می‌ شود؟

    در چه مواردی رهن باطل می‌ شود؟
    در چه مواردی رهن باطل می‌ شود؟

    در برخی از مواقع این امکان وجود دارد که قرارداد رهن و اجاره و حتی قرارداد خرید و فروش میان طرفین با رعایت نکردن شرایط درون قرارداد و یا با دستور دادگاه و مراجع قضایی، باطل شود.

    اما شرایطی را باید در نظر بگیریم که چگونه درخواست رهن ابطال می شود. این موضوع از این جهت مهم است که ابطال رهن و اجاره، بخش مهمی از قراردادهای رهن و اجاره می باشد.

    شرایط بسیاری وجود دارد که در این شرایط، عقد رهن، غیر مجاز بوده و می توان گفت که ملک رهن داده شده یا ملکی که به صورت رهن و یا اجاره در اختیار فرد قرار گرفته است، شامل قوانین نمی شود و این قرارداد باطل است.

    مشاوره با مشاوران حقوقی می تواند به لحاظ حقوقی به شما کمک بسیاری کند

    به همین جهت هم مشاوره با مشاوران حقوقی می تواند به لحاظ حقوقی به شما کمک بسیاری کند که شما شرایط ابطال عقد رهن را با قرارداد و قولنامه ای که تنظیم می کنید، مقایسه کرده و نسبت به قانونی بودن آن آگاهی داشته باشید.

    البته این موضوع تنها به قراردادهای رهن مربوط نمی شود و در شرایطی که قرارداد اجاره و یا خرید و فروش داشته باشید نیز، چنین مسئله ای ممکن است. در برخی موارد، قرارداد ارزش قانونی ندارد و باطل است.

    برای مثال؛ اگر شما منفعت یک ملک را به رهن شخصی در بیاورید و یا قرارداد رهن شما مشخص و معین نباشد، قطعا این قرارداد به لحاظ قانونی مشمول رهن باطل می شود و موارد دیگر از این دست که می تواند زیر مجموعه مواردی شود که قرارداد را باطل می کند و می توان بر اساس آن حتی دستور تخلیه فوری نیز صادر شود.

    عقد رهن و انواع آن

    عقد رهن و انواع آن
    عقد رهن و انواع آن

    عقد رهن در متن قانون به این شکل توصیف شده است که شخصی به جهت دینی که دارد، مالی را به وثیقه به شخصی می دهد. در این شرایط، به شخصی که رهن می دهد، راهن و شخصی که رهن به وی داده شده است، مرتهن گفته می شود.

    معمولا معاملات مربوط به رهن جزو معاملات ملکی محسوب می شود که هر کدام از طرفین به موجب قراردادی، یک قولنامه رهن بین خود به امضا می رسانند.

    قولنامه ها و قراردادهای رهن الزاما ملکی نیستند و بیشتر به شرایطی گفته می شود که شخصی مالی را به شخصی دیگر به عنوان وثیقه بدهد. البته این مال می تواند شرایط خاص خود را داشته باشد و هر مالی نمی تواند به عنوان رهن در نزد شخص دیگری قرارداشته باشد.

    اما به هر حال موضوع رهن، بیشتر در معاملات ملکی مورد استفاده قرار می گیرد و قراردادهای رهن در صورتی که شرایط و تضامین آن توسط طرفین رعایت نشده باشد، ممکن است نیازمند دستور تخلیه از سوی دادگاه باشد.

    البته دستور تخلیه تنها مربوط به قراردادهای رهن نیست و در شرایطی که شخصی ملکی را در اجاره خود داشته باشد و یا معاملات خرید و فروش ملکی نیز صورت گرفته باشد نیز امکان صدور دستور تخلیه از سوی مراجع قضایی وجود دارد.

    عقد رهن می تواند انواع مختلفی داشته باشد

    به هر حال عقد رهن می تواند انواع مختلفی داشته باشد که شامل رهن تصرف، رهن قراردادی، رهن قضایی، رهن مستعار، رهن قطعی، رهن دین و منفعت، رهن مضاف، رهن مکرر باشد. در این شرایط می توان گفت که هر کدام از این موارد می تواند شرایط خاص و تبصره های مربوط به خود را داشته باشد.

    اما معمولا نوع قرارداد میان طرفین می تواند تعیین کننده این موضوع باشد که عقد رهن از کدام یک از این موارد خواهد بود. توجه داشته باشید که در صورت رعایت نکردن شرایط قولنامه و یا رهن و یا شرایط قانونی توسط هر کدام از طرفین، امکان صدور دستور تخلیه وجود دارد.

    در ادامه، بیشتر با دستور تخلیه آشنا خواهیم شد و همچنین، به بررسی نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری برای چنین مواردی خواهیم پرداخت.

    در چه شرایطی دستور تخلیه فوری صادر می شود؟

    در چه شرایطی دستور تخلیه فوری صادر می شود؟
    در چه شرایطی دستور تخلیه فوری صادر می شود؟

    دستور تخلیه فوری معمولا از سوی هر کدام از طرفین در معاملات ملکی صادر می شود و عموما هدف آن شخصی است که ملک را در تصرف خود دارد. در این شرایط باید قوانین مختلفی را مد نظر قرار بدهیم. سپس بر طبق این قوانین، برای دریافت دستور تخلیه فوری، اقدام کنیم.

    دستور تخلیه فوری می تواند شرایط خاصی داشته باشد که مرجع قضایی دارای صلاحیت این شرایط را بررسی می کند و بر طبق این موارد، حکم به دستور تخلیه فوری می دهد. مرجع قضایی صلاحیتدار برای رسیدگی به چنین مواردی، شورای حل اختلاف است که در اصل به این موارد رسیدگی می کند.

    این صلاحیت می تواند در شرایط مختلفی باشد که از جمله این موارد می توان گفت که قرارداد رهن و یا اجاره باید عادی باشد. باید امضای شاهدین امر که شامل دو شاهد می شود در این قرارداد موجود باشد.

    قرارداد باید مکتوب باشد

    قرارداد باید مکتوب باشد و در کنار همه این موارد، مبلغ قرارداد نیز باید ذکر شده باشد. با همه این شرایط، می توان شروط زیر را نیز به شرایط رسیدگی به این دعوی اضافه کرد. از جمله این موارد می توان به مدت زمان قرارداد، مبلغ قرارداد و همچنین، زمان اتمام مدت قرارداد اشاره کرد.

    اگر این شرایط برای شورای حل اختلاف احراز شود، فرآیند دادرسی و همچنین استماع دادگاه انجام می شود و پس از ابلاغ حکم رسمی از جانب دادگاه، مدتی برای اجرای حکم و دستور تخلیه در نظر گرفته می شود که در این مدت، شخصی که مال در تصرف اوست، ملزم به تخلیه فوری ملک خواهد بود. شاید این سوال ایجاد شود که اگر مستاجر و یا مرتهن، قصد تخلیه نداشته باشد، در این شرایط چگونه می توان شخص را الزام به تخلیه فوری کرد؟

    در واقع در این شرایط لازم است که دستور تخلیه فوری از جانب دادگاه صادر شود که ما در ادامه به ارائه یک نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری خواهیم پرداخت و همچنین توضیحات بیشتری در رابطه با الزام مستاجر به تخلیه فوری ملک نیز ارائه خواهیم داد.

    پیگرد قانونی در صورت عدم توجه به دستور تخلیه فوری

    پیگرد قانونی در صورت عدم توجه به دستور تخلیه فوری
    پیگرد قانونی در صورت عدم توجه به دستور تخلیه فوری

    در شرایطی که شخصی حاضر به تخلیه ملک نباشد، ممکن است اختلافات میان طرفین بیشتر باشد. در نظر داشته باشید که حتی گاها پیش می آید که با وجود صدور حکم تخلیه از جانب دادگاه، باز هم شخص، حاضر به تخلیه نخواهد شد که البته این موارد خیلی کم پیش می آید.

    اما باز هم ممکن است که رخ بدهد. در این موارد لازم است که حتما از طریق راه های قانونی اقدام کنید. چرا که حکم تخلیه دادگاه می تواند تاثیر زیادی در اجبار و الزام شخص به تخلیه ملک داشته باشد.

    معمولا اشخاص در این شرایط، با الزام حکم دادگاه و حضور مامور قانون، ملزم به تخلیه خواهند بود و شما می توانید با بررسی نمونه دادخواست صدور تخلیه فوری و یا تهیه یک دادخواست صدور تخلیه فوری و تنظیم آن نزد وکیل و مشاور حقوقی، برای الزام شخص به تخلیه ملک اقدام کنید.

    لازم است که کلیه مراحل به شکل قانونی و حقوقی و با حضور مامور قانون طی شود و تحت هیچ شرایطی، این مراحل را بدون اطلاع مراجع قانونی و انتظامی و با نزاع و مشاجره به انجام نرسانید.

    در شرایطی که قرارداد اجاره از طرف موجر لغو شود و این لغو و ابطال قرارداد کاملا قانونی باشد

    چرا که می تواند منجر به اختلافات حقوقی بیشتر بر علیه شما شود. در شرایطی که قرارداد اجاره از طرف موجر لغو شود و این لغو و ابطال قرارداد کاملا قانونی باشد، مستاجر باید برای تخلیه ملک اقدام کند و مبلغ اجاره نیز تا زمان تخلیه ملک از مبلغ رهن نزد موجر کسر می شود.

    البته اگر این مبلغ به بدهکاری تبدیل شود نیز می توان با توجه به شرایطی که قانون تعیین کرده است و با طی مراحل حقوقی و با ارائه اسناد و مدارک و شواهد، از شخص مستاجر برای پرداخت مابقی مبلغ اجاره بها شکایت کرد که این موارد فرآیند حقوقی جداگانه ای دارد.

    البته این سوال نیز وجود دارد که چه میزان زمانی برای تخلیه ملک در نظر گرفته می شود و شخص تا چه زمانی مجاز است که ملک را تخلیه کند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

    چه میزان زمانی برای دستور تخلیه داده می شود؟

    چه میزان زمانی برای دستور تخلیه داده می شود؟
    چه میزان زمانی برای دستور تخلیه داده می شود؟

    این موضوع می تواند به شرایط دادرسی نیز مربوط باشد. معمولا با توجه به شرایط داردسی و مدت زمانی که جلسات دادگاه و همچنین، مدت زمانی که بررسی اسناد و مدارک از سوی مرجع قضایی و صدور حکم بر اساس قانون طی می شود، زمان های مختلفی برای گرفتن دستور تخلیه در نظر گرفته می شود.

    البته نوع پرونده و شرایطی که دارد نیز می تواند منجر به دستور تخلیه سریعتر و یا دستور تخلیه فوری شود. ممکن است شخص تعهداتی داشته باشد که ملزم به انجام این تعهدات تا زمان تخلیه ملک باشد که در صورت عدم توجه به این تعهدات، ممکن است که دادگاه دستور تخلیه فوری و لازم الاجرا را اعلام کند. اما معمولا این فرآیندها زمان  مشخصی ندارند.

    ممکن است در املاک مسکونی، صدور دستور تخلیه مدت زمان بیشتری را شامل شود

    ممکن است در املاک مسکونی، صدور دستور تخلیه مدت زمان بیشتری را شامل شود که چند ماه تا حتی یک سال نیز به طول بیانجامد و البته همان طور که گفته شد، این موارد می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

    چرا که تعیین وقت از جانب دادگاه و مدت زمانی که به خواهان و خوانده برای ارائه دلایل خود داده می شود نیز شامل این موضوع خواهد شد. همچنین مرجع قضایی دارای صلاحیت برای رسیدگی به چنین پرونده هایی نیز می تواند در تعیین وقت دادگاه و مدت زمان دریافت حکم موثر باشد.

    اما معمولا زمانی که دستور تخلیه صادر می شود، چند ماه به طول می انجامد. ولی برای دستور تخلیه فوری می توان در مدت زمان خیلی کوتاه تری برای تخلیه ملک اقدام کرد. توجه داشته باشید که همواره در طی این مراحل، حضور یک وکیل می تواند موثر باشد.

    چرا که با حضور یک وکیل شما می توانید با ارائه مستندات و شواهد محکم تر و با استناد به قوانین، فرآیند دادرسی و دریافت حکم را تسریع کرده و برای این منظور به شکلی حقوقی و کاملا قانونی اقدام کنید.

    چرا برای قراردادهای رهن باید از وکیل کمک گرفت؟

    چرا برای قراردادهای رهن باید از وکیل کمک گرفت؟
    چرا برای قراردادهای رهن باید از وکیل کمک گرفت؟

    وکلا از جمله مهمترین ارکان در پرونده های حقوقی هستند. شما با کمک گرفتن از وکلا، می توانید تا حد زیادی پرونده حقوقی خود را به نتیجه برسانید. چرا که نقش وکیل به عنوان شخصی که از تمامی اجزای قانون آگاهی و آشنایی دارند، می تواند بسیار موثر باشد.

    مسئله این است که قراردادهای ملکی زمانی که تنظیم می شوند، می توانند موثرترین موارد را در آینده معامله حقوقی داشته باشند. به همین جهت هم حضور وکیل می تواند در زمان تنظیم قرارداد به شما راهکارهای حقوقی و قضایی بسیاری بدهد.

    این راهکارها در نهایت باعث می شوند که شما بتوانید قرارداد بهتری داشته باشید و از بروز مشکلات و دعاوی حقوقی در آینده جلوگیری کنید. معاملات ملکی به لحاظ قانونی، تبصره های بسیار زیادی داشته و یا نکات حقوقی زیادی در آن ها جای می گیرد.

    همچنین بسیاری از معاملات ملکی نیز هستند که در هنگام تنظیم قرارداد، ریزه کاری های حقوقی زیادی را شامل می شوند و حتی در حین تنظیم قرارداد و قولنامه نیز باید به صورت دقیق به ضمانت ها و همچنین اسناد و مدارک مالکیت زمین و … توجه داشته باشیم.

    با همه این ها می توان انتظار داشت که حضور یک وکیل در زمان عقد قراردادهای رهن، اجاره و حتی خرید و فروش ملک نیز لازم و ضروری است.

    وکیل می تواند به لحاظ حقوقی، ضمانت های لازم را در قرارداد قید کند

    چرا که وکیل می تواند به لحاظ حقوقی، ضمانت های لازم را در قرارداد قید کند تا جای فراری برای طرفین قرارداد از مسئولیت ها و تضامینی که داده اند، وجود نداشته باشد.

    متاسفانه عمده پرونده های حقوقی در دادگاه ها امروزه متعلق به قراردادهای ملکی است و معاملات ملکی به لحاظ حقوقی می توانند مشکلات بسیار زیادی را برای صاحبین املاک و یا کسانی که این املاک را در تصرف خود دارند، ایجاد کند.

    به همین جهت هم توجه به تمامی جزئیات قراردادها و مشاوره گرفتن از وکلا، موسسات حقوقی و مشاوران حقوقی می تواند موثر باشد. در ادامه، در رابطه با موسسات حقوقی به شما نکات بیشتری را خواهیم گفت و همچنین به بررسی نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری نیز خواهیم پرداخت.

    ویژگی های بهترین موسسات حقوقی

    ویژگی های بهترین موسسات حقوقی
    ویژگی های بهترین موسسات حقوقی

    موسسات حقوقی یکی از مهمترین مراکزی است که امروزه بیشتر در معرض توجه است و افراد زیادی برای حل مشکلات روزانه و یا خاص خود به آن ها مراجعه می ‌کنند.

    امروزه با افزایش و تنوع معاملات در زندگی اجتماعی، میزان جرم و کلاهبرداری نیز در این رابطه افزایش یافته و افراد برای رسیدن به حقوق قضایی و قانونی خود نیازمند حمایت هستند و این موسسات حقوقی می ‌توانند این حمایت را در راستای قانون برای شخص مورد نظر فراهم آورند.

    یکی از مهمترین ویژگی هایی که در بهترین موسسات حقوقی به چشم می‌ خورد، این است که خدماتی که ارائه می دهند، به صورت طبقه بندی شده و تخصصی است.

    این یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید در هنگام انتخاب مؤسسه حقوقی به وجود و یا عدم آن دقت کنیم.

    ارائه خدمات به صورت طبقه بندی شده و تخصصی

    ارائه خدمات به صورت طبقه بندی شده و تخصصی به این معناست که هر شخصی با مراجعه به این مؤسسه می ‌تواند خدماتی متناسب شرایط و اوضاع خودش کسب کند و این بهترین روش برای پیش بردن یک پرونده ی حقوقی و یا قضایی است.

    یکی دیگر از ویژگی هایی که یک مؤسسه حقوقی دارد،  این است که باید دارای نماد ثبت شده و رسمی باشد.

    داشتن این ویژگی به ما این امکان را می ‌دهد تا با استفاده از یک سند معتبر، با اطمینان خاطر کار خود را به یک مؤسسه معتبر بسپاریم و از جهت نتیجه ی آن خیالمان راحت باشد که نهایت تلاش در جهت انجام روند پرونده انجام گرفته است.

    وجود نیروی متخصص و کاردان هم ویژگی مهمی است که یک مؤسسه حقوقی باید آن را داشته باشد. بنابراین باید به نماد و اعتبار یک مؤسسه حقوقی و افرادی که در آن مؤسسه فعالیت می ‌کنند، دقت بسیاری داشته باشیم تا بتوانیم به حقوق اجتماعی و قضایی خود به طور کامل برسیم.

    لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی

    لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی
    لزوم دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی

    مشاوره همیشه راهی درست برای دستیابی به روشی مطمئن است که به هدفمان برسیم.

    گرفتن مشاوره و صحبت با افرادی که در این راه به ما کمک می‌ کنند، می ‌تواند تا حد زیادی ما را به نتیجه ی دلخواه نزدیک کند.

    مشاوره یکی از مهمترین بخش هایی است که برای انجام یک پرونده به آن نیازمندیم و باید برای انجام آن به موسسات حقوقی و یا افراد معتبر مراجعه کنیم.

    دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی همیشه به ما این امید را می ‌دهد که در مسیر درستی پیش می رویم.

    گرفتن مشاوره از کارشناسان حقوقی یک الزام است و باید آن را انجام بدهیم تا روند پرونده به درستی طی شود و بتوانیم به نتایجی درست برسیم.

    گرفتن مشاوره از کارشناسان حقوقی، بسیاری از مسائل را برایمان روشن می‌ کند

    گرفتن مشاوره از کارشناسان حقوقی، بسیاری از مسائل را برایمان روشن می‌ کند و این امکان را به ما می ‌دهد تا با علم بیشتری مسائل را ببینیم و بدانیم که چه گفته و سخنی به کار می‌آید و کدام کلام اشتباه است و نباید بر زبان بیاوریم.

    به طور کلی، مشاوران حقوقی همواره در پی آن هستند که بهترین روش ها را در زمان کوتاهی به مراجعین خود ارائه دهند تا آن ها با استفاده از این روش ها بهتر تصمیمم گیری کنند.

    لزوم مشاوره گرفتن از کارشناسان حقوقی، بیشتر به این دلیل است که این افراد با سوابق و تجربیاتی که در این زمینه دارند، راهنمايی های اثر بخشی را برایمان خواهند داشت.

    این کارشناسان اغلب راه های شکست و موفقیت پرونده ها را می ‌دانند و به همین علت می ‌توانند در بیشتر موارد ما را از یک راه اشتباه و خطا برهانند.

    بنابراین، مشاوره و مشورت با یک کارشناس حقوقی برای انجام پرونده حقوقی، در اغلب اوقات ضروری است. پس با مشاوره گرفتن، پرونده خود را به سمت درستی هدایت کنیم.

    چه نکاتی را باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی رعایت کنیم؟

    چه نکاتی را باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی رعایت کنیم؟
    چه نکاتی را باید هنگام دریافت مشاوره حقوقی رعایت کنیم؟

    مشاوره حقوقی از جمله مواردی است که باید همواره در نظر داشته باشید تا به عنوان بخشی از فرآیندهای قضایی خود مورد توجه قرار بدهید. توجه داشتن به فرآیندهایی مانند مشاوره حقوقی و کمک گرفتن از وکلا می تواند تاثیر زیادی در پیروزی پرونده حقوقی شما در دادگاه داشته باشد.

    اما نکته مهم این است که بسیاری از افراد در زمانی که به مشاوره حقوقی با وکلا و کارشناسان می پردازند، نمی توانند به درستی تمامی جوانب پرونده را بیان کنند و یا گاها مواردی را مطرح می کنند که می تواند در پرونده حقوقی آن ها تاثیر مثبت بگذارد.

    اما معمولا در زمان دادگاه، باید همه موارد و همه جوانب از همه نظر مورد بررسی قرار بگیرد و همین مسئله باعث می شود که برخی نکات در نظر گرفته نشود. پرونده های حقوقی و دعاوی قضایی هیچوقت یک جانبه به نتیجه نخواهد رسید و دادگاه، دفاعیات هر دو طرف را مورد بررسی قرار می دهد.

    تمامی وقایع یک پرونده حقوقی می تواند برای شخص موثر باشد

    به همین منظور هم لازم است که همه جوانب قضیه را در جلسات مشاوره با وکلای حقوقی خود بیان کنید. تمامی وقایع یک پرونده حقوقی می تواند برای شخص موثر باشد و اسناد و مدارک موجود در پرونده می تواند تاثیر زیادی در پیشبرد پرونده حقوقی شما داشته باشد.

    سعی کنید تا تمامی مواردی که می تواند در پرونده شما حتی کوچکترین تاثیری داشته باشد را مطرح کنید و همچنین تمامی شواهد و اسنادی که می توان از آن ها در رابطه با پرونده استفاده کرد را ارائه دهید.

    معمولا در معاملات ملکی، قرارداد و قولنامه مهمترین سندی است که تاثیر زیادی در دادخواست صدور دستور تخلیه فوری شما دارد. به همین دلیل هم اصل قولنامه و یا اسنادی با همان اعتبار هم می تواند موثر باشد.

    پس به همین دلیل هم توصیه اکثر وکلا و مشاوران حقوقی بر این است که تمام سعی خود را بر این اصل داشته باشید که تمامی اسناد و مدارک را در زمان تنظیم قرارداد در دست خود داشته باشید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید از آن ها استفاده کنید.

    بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی

    بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی
    بهترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی

    دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی همیشه یک راه امید بخش به سمت حل مشکلات بوده و هست. کارشناسان حقوقی معمولا در موسسات‌ حقوقی رسمی و دارای نماد فعالیت می ‌کنند و ما می ‌توانیم با مراجعه به این مؤسسات، با بهترین مشاوران حقوقی صحبت و مشورت داشته باشیم.

    این مشاوران و مؤسسات معمولا علاوه بر مکان های سازمانی، سایت ها و پیج هایی را در رابطه به فعالیت خود راه اندازی می ‌کنند تا افراد متقاضی بتوانند بهتر آن ها را بشناسند و مناسب ترین آن ها را پیدا کنند.

    یکی از مزیت های وب سایت های مشاوران حقوقی و موسسات‌ حقوقی این است که افراد می‌ توانند سوابق و زمینه ی فعالیت افراد و مؤسسات را از قبل ببینند و در رابطه با آن ها تحقیق کنند و این گونه بفهمند که چه میزان می ‌توانند از دانش افراد و فعالان مشاور کمک بگیرند.

    گسترش فضای مجازی

    امروزه نیز با گسترش فضای مجازی در هر حیطه ای، مؤسسات حقوقی نیازمند وب سایت هایی برای معرفی بیشتر و رونق کسب و کار خود هستند.

    از طرفی؛ بیشتر افراد امروزه به دلیل محدودیت های ترافیکی و یا حتی مسئله ی ویروس کرونا ترجیح می ‌دهند که بیشتر وقت خود را در منزل بگذرانند و برای انجام کارهای خود به صورت مجازی اقدام کنند.

    گرفتن مشاوره نیز یکی از اعمالی است که می ‌توان به صورت غیر حضوری تا حد زیادی آن را واقعی برگزار کرد.

    به همین دلیل است که امروزه گرفتن  مشاوره به صورت مجازی و وب سایتی را می توان بهترین و کم هزینه ترین روش از میان سایر روش ها دانست و با استفاده از آن میزان زیادی از مشاوره های الزامی را به انجام رسانید.

    چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است؟

    چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است؟
    چرا وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره است؟

    سابقه و تجربه،‌ یکی از مهمترین جنبه هایی است که یک کار و حرفه را معتبر می‌ کند. وب سایت تهران لو یکی از شناخته شده ترین وب سایت های مشاوره ای حقوقی است که احتمالا بیشتر شما خوانندگان این متن، اسم آن را شنیده باشید و یا به این وب سایت مراجعه کرده باشید.

    وب سایت تهران لو یکی از معتبرترین و بهترين راه های دریافت مشاوره است. چرا که با سابقه ی طولانی مدتی که دارد، از اعتبار زیادی برخوردار است.

    از طرفی وب سایت تهران لو  همیشه سعی در آن داشته تا با بهره گیری از بهترین و خبره ترین نیروهای مسلط به کار، اعتبار خود را بیفزاید و موفق به این کار نیز بوده است.

    سایت تهران لو با داشتن قیمت های متناسب و استاندارد مشاوره ای، یک راه درست و مقرون به صرفه برای دریافت مشاوره های مفید و کارساز در امر حقوقی مان خواهد بود.

    مشاوره های مجازی

    یکی از ویژگی های مهم وب سایت تهران لو، مشاوره های مجازی است که به متقاضیان خود ارائه می‌ دهد و جمع کثیری از این متقاضیان از مشاوره های دریافتی، رضایت زیادی دارند و با همین اعتبار می توان این وب سایت را در دسته بهترین ها طبقه بندی کرد.

    سایت تهران لو با ایجاد مشاوره ی مجازی و غیر حضوری، بسیاری از مشکلات تردد و رفت و آمد را برای مراجعین خود برطرف کرده و این یک مزیت است تا افراد با هزینه های صرف شده ی کمتری به یک مشاوره خوب و عالی برسند. وب سایت تهران لو بهترین راه دریافت مشاوره  حقوقی، قضایی و … است.

    این وب سایت با طراحی حساب شده و عالی می ‌تواند شما را در مسیرهای قضایی که به آن نیاز دارید، راهنمایی کند و به درستی مسیر را به شما نشان دهد.

    چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است؟

    چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است؟
    چرا راهنمایی از مشاوران سایت تهران لو مقرون به صرفه است؟

    یکی از بهترین راهکارهای وب سایت تهران لو، ارائه مشاوره به صورت غیر حضوری است که این ویژگی بسیار مهمی است.

    چرا که وقتی مشاوره به صورت غیر حضوری انجام می گیرد، بسیاری از هرینه های اضافی  از میان برداشته می شود. به طور مثال؛ هزینه های رفت و آمد دیگر وجود ندارد. بنابراین کاهش هزینه ها یکی از مهمترین جنبه های خوب وب سایت تهران لو است.

    ارائه خدمات با کیفیت بالا و هزینه ی مناسب هم یکی از مهمترین و مقرون به صرفه ترین ویژگی های وب سایت تهران لو است.

    بنابراین می ‌توانیم این خدمات درست و مقرون به صرفه را از وب سایت تهران لو دریافت کنیم و با اطمینان خاطر، پس از مراجعه به این وب سایت، مشاوره های درست و دقیقی از این وب سایت دریافت کنیم.

    نکاتی برای نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری

    نکاتی برای نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری
    نکاتی برای نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری

    توجه کردن به نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری می تواند به شما در نگارش این دادخواست ها کمک کند. مسئله این است که این دادخواست ها قطعیت ندارند و ممکن است شرایط پرونده شما، مبالغ، مسائل حقوقی دیگر و حتی ضمانت ها و استشهادی که در دادخواست ذکر می کنید، متفاوت باشد

    و به همین دلیل هم همواره لازم است که تنها به نوع و متن نگارش دادخواست دقت کنید و به نکاتی که در دادخواست های حقوقی و قضایی مورد استفاده قرار می گیرند نیز توجه داشته باشید.

    امروزه در فضای مجازی، دادخواست های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها به عنوان نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری استفاده کنید. اما تنها کپی کردن این دادخواست ها مناسب نیست.

    چرا که ممکن است در صورت مغایرت دادخواست با شرایط پرونده و مواردی از این دست، دادخواست شما از طرف دادگاه رد شود و مجددا نیاز به تنظیم دادخواست داشته باشید. توصیه ما به شما برای چنین شرایطی این است که حتما از یک وکیل و یا مشاور حقوقی برای دادخواست خود کمک بگیرید.

    امروزه راه های زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی وجود دارد

    خوشبختانه امروزه راه های زیادی برای دریافت مشاوره حقوقی و بررسی نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری وجود دارد. کمک گرفتن از وکلا و مشاوران وب سایت تهران لو یکی از همین راه حل های حقوقی است که امروزه مورد توجه بسیاری از مراجعین قرار گرفته است.

    به همین جهت هم توصیه می کنیم که حتما بررسی نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری را با کمک مشاوران و وکلای وب سایت تهران لو انجام بدهید و برای تنظیم دادخواست، از این وکلای مجرب در زمینه معاملات و دعاوی ملکی، کمک بگیرید. با همه این موارد، در ادامه این مطلب، به ارائه یک نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری و بررسی اجزای آن خواهیم پرداخت.

    نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری

    نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری
    نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری

    دادخواست های حقوقی معمولا لازم است که با نگارش خاصی نوشته شود و نکات زیادی را باید در این دادخواست ها ارائه کرد. در واقع کیفر خواست، همان متنی است که دادگاه بر اساس آن به بررسی پرونده شما می پردازد و خوانده و خواهان باید بر اساس آن چه در متن دادخواست نوشته شده است، در محل حاضر شده و نسبت به ارائه شواهد و اسناد و دفاعیات خود اقدام کنند.

    به همین جهت هم نگارش دادخواست و توجه به نکات ریز و درشتی که در آن وجود دارد، اهمیت ویژه ای برای دادگاه دارد. در ادامه به ارائه یک نمونه دادخواست صدور دستور تخلیه فوری می پردازیم و توصیه می کنیم که حتما برای نگارش این دادخواست ها، با وکیل و مشاوران حقوقی وب سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با