نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این نوشتار علمی و حقوقی قصد داریم، موضوع نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما را به شکلی کامل و مفصل برای شما عزیزان خواننده مورد بررسی قرار دهیم و مهم ترین موضوعات مرتبط با بحث نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما را برای شما توضیح دهیم. خواهشمند است تا انتهای این نوشتار کاربردی با ما همراه باشید.

    موضوعات اصلی که در این مقاله بررسی خواهیم نمود، به پیمانکار و کارفرما مربوط خواهند بود. معمولا ما این واژه ها را در کارها و پروژه های اجرایی مختلف شنیده ایم و عمدتا از این دو کلمه در پروژه ها و قراردادهای ساختمانی و ساخت و ساز استفاده می شود. منتهی باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که واقعا کارها و برنامه های میان پیمانکاران و کارفرماها تنها مختص به کارهای ساختمانی نمی باشند.

    در هر صورت این دو گروه می توانند با هم قراردادهای کاری ببندند. در بعضی موارد نیز بین گروه پیمانکاران و کارفرما، مشکلات و اختلاف هایی پیش می آید.

    بحث پیمانکار می تواند در مورد یک شخص و یا فرد بیان شود

    به این نکته توجه داشته باشید که بحث پیمانکار می تواند در مورد یک شخص و یا فرد بیان شود، اما معمولا این پیمانکارها دارای یک تیم و گروهی از نفرات و کارگرهایی نیز می باشند. چه بسا در مورد اعضای تیم پیمانکاری مشکلاتی پیش آید و ایشان قصد داشته باشند که از کارفرمای مربوطه شکایت نمایند و نسبت به یک موضوع مشخص، مطالبه ای را از مراجعه قضایی و دادگاهی داشته باشند.

    پس باید این مسئله را مد نظر خود داشته باشیم که پیمانکار می تواند شامل گروهی از افراد باشد که مجری خواسته ها و سلیقه های کارفرما می باشند و این امکان وجود دارد که در بخش هایی از پروژه ی مورد نظر، اختلاف هایی بین ایشان پیش بیاید.

    ما در این مقاله مهم ترین مواردی که مرتبط با نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما می باشند را با شما عزیزان در میان خواهیم گذاشت.

    قبل از ورود به بحث ها و بخش های اصلی این نوشتار، لازم است مطلب مهمی را برای شما بیان کنیم. موضوع این است که در دعاوی مختلفی که بین افراد پیش می آیند، بهتر است که ما به دنبال کسب اطلاعات، تحقیق و بررسی از منابع معتبر آن موضوع باشیم. در حال حاضر برخی از وب سایت ها هستند که مشاوره های حقوقی را به افراد حقیقی و حقوقی ارائه می نمایند.

    سایت تهران لو

    بهتر است، در خصوص دعاوی خود و به ویژه در زمینه ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، به وب سایت های معتبر و شناخته شده مراجعه نمایید. یکی از برترین وب سایت ها در حوزه ی مشاوره های مختلف حقوقی، سایت تهران لو می باشد که سالیان سال است، در این حوزه فعالیت می نمایند.

    در ادامه و برای بسط بهتر موضوع نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما لازم می دانیم تا برخی از موارد مهم را به صورت تعدادی سوال و یا تیتر بیان نماییم و در هر کدام از بخش های این مقاله آن ها را تشریح نماییم.

    از همه ی شما سروران گرامی دعوت می نماییم تا پایان این مقاله ی علمی حقوقی با ما همراه باشید.

    مهم ترین تیترهای مرتبط با نوشتار نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما به شرح ذیل می باشند:

    آیا در زمینه ی پیمانکار اطلاعاتی دارید؟

    پیمانکار عمومی

    پیمانکار دست دوم

    پیمـانکار جزء

    آیا در زمینه ی قرارداد پیمانکاری اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی چگونگی مطالبه دستمزد و حق الزحمه پیمانکار از کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    شیوه شکایت پیمانکار از کارفرما

    آیا در زمینه ی مهم ترین قسمت های یک دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    طرفین دادخواست مطالبه دستمزد پیمانکار

    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات مربوط به دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    شرح دادخواست

    دادگاه صالح برای رسیدگی به شکایت پیمانکارها علیه کارفرمایان

    آیا در زمینه ی مهم ترین نکته ها و اقدام ها برای موفقیت بیشتر در پرونده های شکایت پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    ثبت رسمی قراردادهای بین پیمانکار و کارفرما

    آیا در زمینه ی داوری برای حل اختلاف های بین پیمانکار و کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    هیات رسیدگی به شکایات در مناقصات

    دادخواست مطالبه وجه قرارداد با تامین خواسته

    آیا با نمونه هایی واقعی از شکایت پیمانکار از کارفرما آشنایی دارید و می دانید در متن این شکایت ها باید به چه مواردی توجه شود؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین دعاوی مطرح شده میان پیمانکارها و کارفرماها اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    کلام آخر

     

    آیا در زمینه ی پیمانکار اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی پیمانکار اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی پیمانکار اطلاعاتی دارید؟

    در قسمت ابتدایی از نوشتار نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، قصد داریم تا در مورد پیمانکار مواردی را برای شما عزیزان توضیح دهیم. در حقیقت زمانی که صحبت از شکایت پیمانکار از فرد کارفرما می شود، ما باید قبل از آن با واژه ی پیمانکار و شرایط مربوط به آن آشنا باشیم.

    در واقع ایشان یعنی پیمانکار یک شخص می باشد که می تواند جایگاهی حقیقی و یا حقوقی را داشته باشد. بر اساس قرارداد و تعهدنامه ای که بین پیمانکار و کارفرما منعقد می شود، ایشان نسبت به اجرای صحیح کاری که مورد نظر آن قرار می باشد، تعهد می دهد و وظیفه دارد، در راستای انجام آن اقدام و تلاش نماید.

    همان گونه که در جریان هستید، یک پروژه ی پیمانکاری موارد متنوعی از قبیل گزینه های ذیل را شامل می شود: باشد:

    انتقال برق به یک منطقه

    پروژه های ساختمانی

    ساخت پل، جاده و موارد دیگر

    همچنین در برخی از قرادادها، یک پیمانکار می تواند نماینده قانونی و جانشینی را برای خود انتخاب نماید. در این صورت این افراد نیز در حکم خود پیمانکار مورد نظر می باشند.

    در ادامه برخی از انواع پیمانکار را برای شما همراهان گرامی معرفی می نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

    مهم ترین انواع پیمانکار در قراردادهای پیمانکاری به شرح ذیل می باشند:

    پیمانکار عمومی

    پیمانکار دست دوم

    پیمـانکار جزء و غیره

    که در ادامه، هر یک از آن ها را به اختصار معرفی می نماییم:

    پیمانکار عمومی

    پیمانکار عمومی
    پیمانکار عمومی

    در حقیقت منظور از پیمانکار عمومی این می باشد که شرکت و پیمانکار مورد نظر در زمینه ی اجرای پروژه های مختلف ساختمانی، نصبی و غیره تجربه ی بالایی داشته و قادر باشد که در یک زمان واحد، چندین پروژه را مورد مدیریت و اجرا قرار دهد.

    پیمانکار دست دوم

    در حقیقت این نیز یکی از انواع پیمانکار می باشد که در این نمونه، مهندس مشاور پروژه ی اصلی بر اساس موادی که برای تغییرات و اصلاحات می باشند، پیمانکار دومی را به عنوان پیمانکار ثانویه مورد به کارگیری قرار می دهد.

    پیمـانکار جزء

    پیمـانکار جزء
    پیمـانکار جزء

    ایشان نیز یکی از اشخاص حقیقی و یا حقوقی می باشد که در برخی از کارها و فعالیت های اجرایی دارای تخصص لازم می باشد. در حقیقت، یک پیمانکار رده اول و یا عمومی، بخش هایی از کار پروژه های خود را به پیمانکارهای جزء می دهد. مثلا می تواند کارهایی مانند جوشکاری یا لوله کشی یک ساختمان بزرگ را بر اساس یک یا چند قرارداد به پیمانکارهای جزء سپرد.

    این ها موارد کلی انواع پیمانکاری بودند که حضور شما عزیزان بیان نمودیم. برای آشنایی بیشتر، می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل متخصص اداره کار تبریز دیدن کنید.

    همچنین با توجه به موضوع و حوزه فعالیت پیمانکارها، ما می توانیم انواع جزئی ذیل را نیز برای پیمانکارها ذکر نماییم:

    پیمانکاری حمل و نقل

    پیمانکاری کاوش ‌های زمینی

    پیمانکاری ارتباطات

    پیمانکاری کشاورزی

    پیمانکاری صنعت

    پیمانکاری برق

    پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات

    پمانکاری ساختمان

    پیمانکاری آب

    پیمانکاری خدمات

    شما عزیزان خواننده می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتری در زمینه ی انواع پیمانکار و شرایط مربوط به آن ها به وب سایت تهران لو که یکی از بهترین سایت های اینترنتی در حوزه ی مشاوره ی حقوقی می باشد، مراجعه نمایید.

    از همه ی شما عزیزان دعوت می نماییم تا در ادامه ی نوشتار نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، همراه ما باشید.

    آیا در زمینه ی قرارداد پیمانکاری اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی قرارداد پیمانکاری اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی قرارداد پیمانکاری اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که مشاهده فرمودید در قسمت قبلی از نوشتار نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، برخی از مهم ترین انواع پیمانکارها را برای شما عزیزان تشریح نمودیم. در این بخش از نوشتار خود بنا داریم که در مورد قراردادهای پیمانکاری برای شما همراهان گرامی صحبت نماییم.

    خواهشمند است، در این بخش نیز با ما همراه باشید.

    منظور از قرارداد پیمانکاری این است که بین پیمانکار و کارفرما یک قرارداد منعقد شود و ایشان نسبت به مواردی که در قرارداد ذکر می شوند، متعهد شوند. هر کدام از طرفین قرارداد دارای تعهداتی نسبت به سوی مقابل معاهده می باشند.

    در قراردادهای پیمانکاری؛ اجرای عمل مشخصی با شرایط معلومی که در معاهده ذکر می شود، بر عهده ی پیمانکار قرار می گیرد. البته کارفرما نیز متعهد می شود که هزینه های مربوط به این کارهای اجرایی را در زمان های مناسب و تعیین شده به پیمانکار پرداخت نماید.

    هر قرارداد پیمانکاری قطعا باید دارای یک عنوان و یا موضوع باشد

    هر قرارداد پیمانکاری قطعا باید دارای یک عنوان و یا موضوع باشد. معمولا در قراردادهای مختلف پیمانکاری از موضوعاتی مانند: ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا استفاده می شود و البته برخی از قراردادها می توانند شامل موارد دیگری نیز باشند.

    یک عامل مهم در قراردادهای مختلف پیمانکاری که نباید نسبت به آن بی توجه بود، بحث زمان می باشد. کارهای اجرایی مربوط به یک پروژه باید در زمان مقرری که در قرارداد ذکر شده است، انجام شوند.

    معمولا اختلاف هایی که بین پیمانکار و کارفرما پیش می آید، بر سر بحث زمان و همچنین موضوعات مالی و پرداخت حق الزحمه ها می باشند. پس بهتر است، در این دو مورد ذکر شده دقت بیشتری را داشته باشید.

    برای کسب اطلاعات بهتر و مناسب تر مرتبط با قراردادهای پیمانکاری و موارد اختلافی که بین پیمانکار و کارفرما پیش می آیند، به سایت تهران لو مراجعه فرمایید. وب سایت تهران لو بهترین و معتبرترین وب سایت اینترنتی در زمینه ی مشاوره های مختلف حقوقی می باشد.

    لطفا در بخش های آتی از مقاله ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما ما را همراهی نمایید. در ادامه تصمیم داریم تا موارد جالب دیگری را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

    آیا در زمینه ی چگونگی مطالبه دستمزد و حق الزحمه پیمانکار از کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی چگونگی مطالبه دستمزد و حق الزحمه پیمانکار از کارفرما اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی چگونگی مطالبه دستمزد و حق الزحمه پیمانکار از کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    در بخش دیگری از متن نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، موضوع مهم مطالبه دستمزد و حق الزحمه پیمانکار از کارفرما را برای شما عزیزان توضیح می دهیم. خواهشمند است، در این قسمت نیز ما را همراهی نمایید.

    دراین بخش باید حضور شما عرض نماییم که قرارداد پیمانکار شبیه دیگر انواع قراردادها می باشد و قاعدتا دارای دو طرف می باشد که یک طرف آن پیمانکار و سوی دیگر آن کارفرما می باشد.

    زمانی که این قرارداد به تایید و امضاء می رسد، هر کدام از این طرفین، تعهداتی و وظایفی را برای خود ایجاد می نمایند. این تعهدات در مقابل سوی دیگر قرارداد می باشد و ایشان نسبت به اجرا و برآورده نمودن آن ها موظف می شوند.

    در حقیقت قانون ایشان را ملزم به این کار کرده است که به تعهدات خویش پایبند باشند.

    یک مورد از اصلی ترین تعهدات کارفرما در مقابل پیمانکار، موضوع پرداخت دستمزد و حق الزحمه ها می باشد

    لازم به ذکر است که یک مورد از اصلی ترین تعهدات کارفرما در مقابل پیمانکار، موضوع پرداخت دستمزد و حق الزحمه ها می باشد. به طور معمول اختلاف هایی که بین این دو طرف پیش می آید نیز بر سر موضوعات حق و حقوق افراد (کارگرها، پیمانکار و غیره) می باشد.

    در این شرایط است که پیمانکار وارد ارائه شکایت به محاکم قضایی و دادخواست خود می شود. در این وضعیت پیمانکارها به افراد حقوقدان و وکیلی نیاز دارند که در ارائه ی این دادخواست، ایشان را راهنمایی نماید.

    بهتر است که در این موارد، افراد به منابع و گروه های حقوقی معتبری مراجعه داشته باشند و با آن ها به مشورت بپردازند. یکی از بهترین وب سایت ها برای پیگیری و رسیدگی به پرونده های مرتبط با شکایت های بین پیمانکار و کارفرما، سایت تهران لو می باشد. بهتر است، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی مطالبه دستمزد و حق الزحمه پیمانکار از کارفرما به سایت تهران لو مراجعه نمایید.

    شیوه شکایت پیمانکار از کارفرما

    شیوه شکایت پیمانکار از کارفرما
    شیوه شکایت پیمانکار از کارفرما

    در زمانی که قرار است، موضوع های درج شده در قرارداد مورد اجرا قرار گیرند، ممکن است که اتفاق های زیادی رخ دهند. برخی از رخدادها در اختیار و اراده ی هیچ یک از طرفین نمی باشند و البته برخی از این موارد نیز ممکن است، به شکل مستقیم با هر یک از دو طرف قرارداد ارتباط داشته باشند.

    در هر دو صورت و بر اساس هر یک از حالت های ذکر شده، ممکن است، بین طرفین معاهده اختلاف هایی پدیدار شود. در بعضی از این شرایط این اختلاف ها اوج می گیرند و به جاهای باریک کشیده می شوند.

    به طور معمول بین افراد جامعه، اختلاف هایی پیش می آید و به ویژه در انواع قراردادهایی که بین افراد منعقد می شوند، موضوع ایجاد اختلاف بین طرفین معاهده یک موضوع عادی و یا طبیعی می باشد.

    اصولا ذات و درون آدمیزاد، بر اساس اختلاف اندیشه ها قرار داده شده است که برای بحث رشد و تعالی انسان، یک مورد میمون و مناسب نیز می باشد. اما در برخی از موارد، ضرر و زیان هایی برای افراد پیش می آید که این زیان ها ممکن است، مادی و یا معنوی باشند.

    این موضوع در قراردادهای عمرانی و پیمانکاری نیز وجود دارد.

    معاهده ای به عنوان یک واقعیت اجتماعی و بر طبق ماده ی شماره ی ۱۴۰ قانون مدنی،

    اصولا معاهده ای به عنوان یک واقعیت اجتماعی و بر طبق ماده ی شماره ی ۱۴۰ قانون مدنی، یک وسیله ی مهم برای تملک اموال و انتقال برخی از دارایی ‌ها می باشد. در همان ماده ی ذکر شده، چند مورد از وسیله های تملک اموال وجود دارند که عقود و قراردادها یکی از آن موارد می باشند.

    در اینجا ما نیازی به تشریح تک تک موارد مذکور در آن ماده نداریم، اما بهتر است که این نکته را خدمت شما عزیزان عرض نماییم که دولت‌ ها در همه مناطق دنیا وظیفه دارند تا به اختلاف های پیش آمده میان افراد و آحاد ملت خود رسیدگی نمایند و کاری کنند که خصومت ها و اختلاف ها به پایان خوش برسند. یکی از این اختلاف ها، شاید در اغلب موردها ناشی از معاهده ها و معاملات مختلف می باشد.

    شکایت یکی از طرفین از طرف مقابل قرارداد

    در اینجا است که موضوع شکایت یکی از طرفین از طرف مقابل قرارداد پیش می آید و این اتفاق فقط می تواند در مراجع معتبر قضایی رخ دهد. پس بهتر است، افراد در این زمینه، آگاهی های خود را بالاتر ببرند.

    برای کسب اطلاعات مفیدتری در زمینه ی شکایت پیمانکار از کارفرما بهتر است که سری به وب سایت تهران لو بزنید و از مجموعه اطلاعات ارائه شده در آنجا استفاده نمایید. شما عزیزان می توانید در وب سایت تهران لو بهترین مشاوره های مختلف حقوقی را دریافت نمایید. این سایت بهترین وب سایت ارائه مشاوره های حقوقی در ایران می باشد.

    شما مخاطبین گرامی در حال قرائت مقاله ای علمی حقوقی با عنوان نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما هستید. خواهشمند است بخش های بعدی این نوشتار را از دست ندهید. در بخش های بعدی، قصد داریم که مطالب مفید دیگری را با شما به اشتراک بگذاریم.

    آیا در زمینه ی مهم ترین قسمت های یک دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین قسمت های یک دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین قسمت های یک دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    در قسمت قبلی از مقاله ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، توضیحاتی را در مورد چگونگی مطالبه دستمزد و حق الزحمه پیمانکار از کارفرما و برخی اختلاف های پیش آمده بین دو طرف یک قرارداد برای شما عزیزان ارائه نمودیم. در این بخش از مقاله، قصد داریم که اصلی ترین قسمت های یک دادخواست پیمانکار علیه کارفرما را برای شما تشریح و بیان نماییم.

    از همه ی شما درخواست می شود، در ادامه نیز ما را همراهی نمایید.

    دادخواست پیمانکار علیه کارفرما دارای بخش های گوناگونی می باشد. در این شرایط است که یک وکیل خبره که در حوزه ی پرونده های مربوط به اختلاف های بین پیمانکار و کارفرما دارای تجربه ی کافی می باشد، می تواند هر کدام از قسمت های این دادخواست ها را برای افراد توضیح دهد.

    به طور معمول هر دادخواست دارای 3 بخش می باشد. این سه بخش در عموم دادخواست ها وجود دارند و در مورد دادخواست پیمانکار علیه کارفرما نیز صادق می باشد.

    مهم ترین قسمت ها در یک دادخواست پیمانکار علیه کارفرما به شرح ذیل می باشند:

    در ابتدا مشخصات هر دو طرف دعوا به همراه آدرس محل سکونت ایشان ذکر می شود.

    در بخش دوم، مستندات و مدارک احتمالی دادخواست ذکر می شود.

    در نهایت و در بخش سوم نیز نوبت به شرح دادخواست و توضیح کامل ماجرا و درخواست اصلی یکی از طرفین می رسد.

    طرفین دادخواست مطالبه دستمزد پیمانکار

    طرفین دادخواست مطالبه دستمزد پیمانکار
    طرفین دادخواست مطالبه دستمزد پیمانکار

    همان گونه که در بخش های دیگر همین مقاله نیز ذکر شد، این دعوی دارای دو طرف می باشد که فرد یا گروه پیمانکاری نقش مطالبه کننده را دارند و به عنوان خواهان در دادخواست مربوط به مطالبه دستمزد پیمانکار شناخته می شوند. همچنین نقش کارفرما در اینجا پرداخت کننده ی دستمزد و یا تامین کننده ی خواسته های پیمانکار می باشد. پس از ایشان با عنوان خوانده یاد می شود.

    در حقیقت در دادخواست های رسمی برای ذکر دو طرف دادخواست مربوطه، از واژه های خواهان و خوانده استفاده می شود.

    البته در برخی از موارد، یک یا هر دو طرف دادخواست، شرکت می باشند و نقش فرد حقوقی را دارند که در این صورت مدیر عامل و یا وکیل ایشان در جلسه های مربوط به پرونده ی مورد نظر شرکت می نمایند.

    در بحث آدرس و نشانی هر یک از طرفین، این دادخواست باید به این موضوع دقت شود که همان آدرسی باید قید شود که در قرارداد پیمانکاری بین دو طرف بیان شده است.

    البته اگر این افراد در سامانه ی مربوط به ثنا ثبت نام کرده باشند، در اینجا و از طریق کد ملی هر کدام از ایشان، آدرس دقیقی که در سیستم موجود صورت وضعیت ها و یا اصل قرارداد پیمانکاری باشد، به عنوان آدرس آن ها در نظر گرفته می شود.

    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات مربوط به دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات مربوط به دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین مستندات مربوط به دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    همان طور که مشاهده فرمودید در بخش پیشین از مقاله ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما مهم ترین بخش های دادخواست مورد نظر را بیان نمودیم و شما عزیزان با طرفین دعوا آشنا شدید. در ادامه و بخش دیگری از این نوشتار، تصمیم داریم که اصلی ترین مستندات این دادخواست را برای شما توضیح دهیم.

    لطفا در این بخش نیز ما را همراهی نمایید.

    یک دادخواست پیمانکار علیه کارفرما قطعا باید دارای مدارک و مستنداتی باشد. حال ممکن است، این موارد از قبل در اختیار پیمانکار باشند. از این قبیل مستندات می توانیم مواردی چون: صورت وضعیت ها و یا اصل قرارداد پیمانکاری را نام ببریم.

    البته قطعا پیمانکارها بخشی از پروژه ی مورد نظر را انجام داده اند، اما به احتمال قوی نمی توانیم توقع داشته باشیم که برای این موضوع نیز دارای مستندات مناسبی باشند. البته در این شرایط افراد خبره و با تجربه که در پرونده های مختلف مربوط به دادخواست پیمانکار علیه کارفرما تجربه ی مناسبی دارند، می توانند به پیمانکارها کمک نمایند و راه حل های خوبی را به ایشان ارائه نمایند.

    یک راه حل مناسب در این شرایط، درخواست تامین دلیل و جلب نظر کارشناس مربوطه می باشد.

    یک وکیل خبره که در پرونده های این چنینی دارای سابقه ی مناسبی است، مستندات موجود در پرونده ی شکایت پیمانکار علیه کارفرما را به صورت ذیل به مراجع دارای صلاح تقدیم می کند:

    1- کپی برابر با اصل قرارداد پیمانکاری
    ۲-  کپی برابر با اصل صورت وضعیت های پروژه
    ۳-  کپی برابر با اصل قرار تامین دلیل انجام شده و نظریه کارشناس مورد نظر
    ۴-  جلب نظر کارشناس
    ۵ – کپی برابر با اصل کارت ملی فرد پیمانکار

    شرح دادخواست

    دادخواستی که برای شکایت پیمانکار از فرد یا شرکت کارفرما می باشد، همانند دیگر دادخواست ها باید دارای یک توضیح و شرح واقعه باشد. در حقیقت این قسمت یکی از مهم ترین بخش های دادخواست مربوطه می باشد. علت این موضوع نیز این است که قاضی پرونده بر اساس موارد ذکر شده، در این بخش پیگیری های لازم را صورت داده و رأی خود را صادر می نماید.

    پس باید در تکمیل دقیق این بخش دقت فراوانی داشت. بهتر است، در این مورد با افراد و وکلای با تجربه و با سابقه مشورت نمایید.

    یکی از کارهای تخصصی که از سوی یک وکیل خبره و با تجربه در پرونده های مربوط به دادخواست پیمانکار علیه کارفرما صورت می گیرد، تنظیم دقیق همین بخش شرح دادخواست می باشد.

    چه بسا اگر یک وکیل در پر نمودن صحیح این بخش دقت نکند، هم از نظر مالی ضرر خواهد کرد و هم اعتبار خود را در پرونده های بعدی از دست خواهد داد.

    به شما عزیزان خواننده پیشنهاد می دهیم که برای ارتباط با بهترین وکیل ها برای پیگیری پرونده های مرتبط با شکایت پیمانکار علیه کارفرما، به وب سایت تهران لو مراجعه نمایید.

    وب سایت تهران لو یکی برترین سایت ها در زمینه ی مشاوره های حقوقی می باشد.

    دادگاه صالح برای رسیدگی به شکایت پیمانکارها علیه کارفرمایان

    دادگاه صالح برای رسیدگی به شکایت پیمانکارها علیه کارفرمایان
    دادگاه صالح برای رسیدگی به شکایت پیمانکارها علیه کارفرمایان

    در این خصوص سه مورد از دادگاه های دارای صلاحیت رسیدگی به پرونده های مرتبط به شکایت پیمانکارها علیه کارفرمایان می باشند. این موضوع بر اساس ماده 13 قانون آیین دادرسی مدنی می باشد.

    این سه دادگاه به شرح ذیل می باشند:

    دادگاه محل انعقاد قرارداد پیمانکاری

    دادگاه محل اجرای تعهد

    دادگاه محل اقامت خوانده

    در اینجا باید به این نکته توجه داشته باشید که پیمانکار بر اساس شرایطی که دارد و برای راحتی خود می تواند یکی از این سه دادگاه را مورد انتخاب قرار دهد و دادخواست خود را از طریق آن ارائه نماید.

    آیا در زمینه ی مهم ترین نکته ها و اقدام ها برای موفقیت بیشتر در پرونده های شکایت پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین نکته ها و اقدام ها برای موفقیت بیشتر در پرونده های شکایت پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین نکته ها و اقدام ها برای موفقیت بیشتر در پرونده های شکایت پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    همان طور که دقت فرمودید در قسمت قبلی از نوشتار نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، مهم ترین مستندات مربوط به دادخواست پیمانکار علیه کارفرما را خدمت شما عزیزان بیان نمودیم. در ادامه و قسمت دیگری از این مقاله قرار است تا اقدام های مهم و نکته های کلیدی این موضوع را برای شما توضیح دهیم. خواهشمند است، در این بخش نیز با ما همراه باشید.

    در آغاز این بخش بهتر است که مقداری در زمینه ی مراجعه دادگستری مرتبط با دادخواست پیمانکار علیه کارفرما با شما عزیزان صحبت نماییم.

    همان طور که می دانید بر اساس اصل شماره ی ۱۵۷ قانون اساسی و ماده های شماره ی ۱ الی ۳ قانون آیین دادرسی مدنی، دادگستری؛ مرجع رسمی برای تظلم های عمومی جامعه می باشد.

    همچنین همه ی اشخاص می توانند اختلاف ها، شکایت ها و درخواست های خود مانند شکایت پیمانکار از کارفرما را بر طبق مورد به دادگاه های مربوط به دادگستری اعلام نمایند و در این زمینه به تظلم خواهی و دادخواهی خود بپردازند.

    در انواع قراردادهای مربوط به پیمانکار و کارفرما، اگر آن چیزی که مورد اختلاف و معارضه است، مطالبه پول و اجرت پیمانکار باشد

    پس در انواع قراردادهای مربوط به پیمانکار و کارفرما، اگر آن چیزی که مورد اختلاف و معارضه است، مطالبه پول و اجرت پیمانکار باشد، افراد می توانند دادخواست مطالبه وجه را ارائه نمایند. همچنین در برخی از موارد ممکن است، پیمانکار به تعهدهای خود عمل نکرده باشد. در این صورت نیز طرف مقابل می تواند دادخواست التزام به تعهد و قرارداد را ارائه نماید و یا درخواست نماید که قرارداد مورد نظر فسخ شده و برای جبران خسارت، درخواست خود را ارائه نماید.

    در هر صورت زمانی که قراردادی بین طرفین موجود می باشد، ایشان می تواند به بندهای قید شده در آن مراجعه نمایند و به این بندها استناد نمایند.

    ثبت رسمی قراردادهای بین پیمانکار و کارفرما

    ثبت رسمی قراردادهای بین پیمانکار و کارفرما
    ثبت رسمی قراردادهای بین پیمانکار و کارفرما

    یکی از بهترین اقدام ها در زمان عقد چنین قراردادهایی این است که ایشان قرارداد پیمانکار خود را در یکی از دفترهای اسناد رسمی به ثبت رسمی برسانند. در این صورت این افراد می توانند از مزیت های ثبتی و اجرای یک سند رسمی استفاده نمایند.

    این کار دارای قدرت و مزیت های فراوانی می باشد. در این موارد افراد می توانند به یک سند معتبر و رسمی استناد نمایند و از آن در دادگاه مربوطه استفاده نمایند. ایشان نباید به هیچ عنوان نسبت به انکار این اسناد رسمی نگران باشند.

    علت این موضوع نیز این است که دادگاه ها به طور معمول اصل را بر مستند بودن این قراردادهای رسمی می گذارند و معمولا ثابت نمودن خلاف این موارد کار نسبتا دشواری است. پس شما می توانید از این قراردادهایی که به ثبت رسمی رسیده اند، نهایت استفاده را ببرید.

    در برخی از موارد نیز بین پیمانکار و کارفرما، یک قرارداد رسمی و یا مکتوب وجود ندارد. در این شرایط است که شما می توانید دو عدد شاهد را بیاورید که ایشان شاهد وقوع عقد یا قرارداد مربوطه بوده اند و نسبت به این موضوع شهادت دهند. در این صورت است که می توانید وقوع عقد مربوطه را ثابت نمایید.

    آیا در زمینه ی داوری برای حل اختلاف های بین پیمانکار و کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی داوری برای حل اختلاف های بین پیمانکار و کارفرما اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی داوری برای حل اختلاف های بین پیمانکار و کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    همان طور که دقت فرمودید در قسمت پیشین از متن نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، مهم ترین اقدام های قانونی برای به اثبات رساندن محتوای قرارداد پیمانکاری را برای شما توضیح دادیم. در این بخش از نوشتار خود نیز قصد داریم، در زمینه ی داوری بین طرفین قراردادهای پیمانکاری مطلب هایی را مورد تشریح قرار دهیم.

    از همه ی شما سروران گرامی دعوت می نماییم تا در ادامه ی این بخش با ما همراه باشید.

    یکی از بهترین شیوه ها برای بر طرف نمودن اختلاف ها بین پیمانکار و کارفرمایی که با هم قرارداد پیمانکاری دارند، این است که به یک داور که از طرف هر دو طرف معاهده مورد تایید باشد، مراجعه نمایند، البته لازم است، این فرد مرضی الطرفین در بندی از قرارداد مورد معرفی قرار گرفته باشد.

    همچنین باید برای این داوری اختیارات مشخصی تعیین شده باشد. ضمنا باید برای ایشان یک مهلت منطقی برای رسیدگی به اختلاف های احتمالی پیش آمده بین پیمانکار و کارفرما در نظر گرفته شده باشد.

    در این صورت ایشان می تواند بین دو طرف داوری نماید و رأی خود را صادر کند. در این شرایط رأیی که او صادر می کند، دارای اعتبار کافی و قدرت اجرایی نیز می باشد. این یکی از روش های کم هزینه برای رفع اختلاف بین طرفین قراردادهای پیمانکاری می باشد. از طرفی از سرعت نسبتا خوبی نیز برخوردار می باشد.

    در صورتی که دو طرف معاهده، چنین فردی را به عنوان داور مشخص نکرده باشند

    در صورتی که دو طرف معاهده، چنین فردی را به عنوان داور مشخص نکرده باشند و مشخصات و اختیارات ایشان را تعیین نکرده باشند، هنوز دیر نشده است و در وضعیت فعلی این طرفین قرارداد می توانند از دادگاه مربوطه تقاضا نمایند تا یک داور را به ایشان معرفی نماید.

    زمانی که یک داور از سوی دادگاه معرفی شد، ایشان باید برای رفع اختلاف پیش آمده به طرفین دعوی مراجعه نمایند.

    شما عزیزان خواننده می توانید برای کسب آگاهی های بیشتر مربوط به داوری برای رفع اختلاف میان پیمانکار و کارفرما به وب سایت های معتبر مشاوره های حقوقی مراجعه داشته باشید و از مجوعه مطالب ارائه شده در آنجا نهایت استفاده را ببرید.

    یکی از برترین و معتبرترین سایت های حقوقی ایران که در حوزه ی مشاوره های حقوقی دارای سابقه ی بسیار مناسبی می باشد، وب سایت تهران لو می باشد. پس در اولین فرصت به وب سایت تهران لو مراجعه نمایید.

    هیات رسیدگی به شکایات در مناقصات

    هیات رسیدگی به شکایات در مناقصات
    هیات رسیدگی به شکایات در مناقصات

    یک شیوه ی دیگر برای پیگیری شکایت های صورت گرفته از سوی پیمانکارها، مراجعه به هیات رسیدگی به شکایات در مناقصات می باشد. در سال های اخیر، قانونگذار نسبت به این موضوع توجه نموده است و برای مناقصات مختلف پیمانکاری هیات هایی را برای رسیدگی در نظر گرفته است.

    پس در شرایطی که اختلاف ها در حوزه ی مناقصه های پیمانکاری باشند، این شکایت ها به هیات رسیدگی به شکایات در مناقصات ارجاع داده می شوند. همچنین اساس نامه ایجاد و تشکیل این هیات ها به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

    دادخواست مطالبه وجه قرارداد با تامین خواسته

    دادخواست مطالبه وجه قرارداد با تامین خواسته
    دادخواست مطالبه وجه قرارداد با تامین خواسته

    این امکان وجود دارد که شما نیز این شرایط را تجربه نموده باشید. یعنی با طرف مقابل، قراردادی را منعقد کرده اید و نسبت به انجام کاری مشخص، تعهد داده اید و بر اساس این قرارداد، انجام یک پروژه را به عهده گرفته اید.

    در این وضعیت ممکن است، شما همه ی کارهای محوله را به خوبی و در زمان مناسبی انجام داده باشید، اما طرف مقابل یعنی کارفرما نسبت به پرداخت حق الزحمه ی مشخص شده اقدامی نکرده باشد و حتی از این کار سر باز زده باشد.

    در این شرایط اگر دو طرف قرارداد به توافق نرسند و مذاکره های ایشان نتیجه ی مناسبی را نداشته باشد، می توان یک دادخواست حقوقی به دادگاه صالحه ارائه نمود و به این صورت در پی رسیدن حق و حقوق خود تلاش نمود.

    در این نمونه دادخواست، فرض بر این مورد بوده است که خواهان درخواست کننده ی صدور قرار تامین خواسته نیز بوده است.

    آیا با نمونه هایی واقعی از شکایت پیمانکار از کارفرما آشنایی دارید و می دانید، در متن این شکایت ها باید به چه مواردی توجه شود؟

    آیا با نمونه هایی واقعی از شکایت پیمانکار از کارفرما آشنایی دارید و می دانید، در متن این شکایت ها باید به چه مواردی توجه شود؟
    آیا با نمونه هایی واقعی از شکایت پیمانکار از کارفرما آشنایی دارید و می دانید، در متن این شکایت ها باید به چه مواردی توجه شود؟

    در بخش دیگری از نوشتار خود تحت عنوان نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما قصد داریم که مهم ترین مواردی که در شکایت پیمانکار از کارفرما باید مورد رعایت قرار گیرند را برای شما تشریح نماییم.

    پیمانکارها و کارگرها باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که ایشان در کارهای پروژه ای و پیمانکاری خود دارای حق و حقوق مشخصی می باشند و کسی حق ندارد و نمی تواند حقوق ایشان را نادیده گرفته و آن را پایمال نماید.

    یکی از وطیفه های کارفرما این است که حق و حقوق پیمانکارها و مجموعه ی ایشان را بر اساس موارد تعریف شده در قانون پرداخت نماید.

    اگر کارفرما قصد داشته باشد که نسبت به این موضوع بی توجه باشد و حق الزحمه ی مربوط به پیمانکار و مجموعه ایشان یعنی کارگرها را پرداخت نکند، ایشان می توانند از کارفرمای مربوطه شکایت نمایند.

    در این صورت قانون، کارفرما را ملزم می نماید که حقوق و پرداخت های معوقه ایشان را مورد پرداخت قرار دهد.

    در این شرایط، پیمانکارها به یک متن مناسب برای ارائه ی شکایت و دادخواست خویش نیاز دارند.

    زمانی که پیمانکار و یا مجموعه پیمانکاری شکایت خود را تنطیم و ارائه می نمایند

    زمانی که پیمانکار و یا مجموعه پیمانکاری شکایت خود را تنطیم و ارائه می نمایند، بعد از مدتی متن شکایت ایشان به فرد کارفرما ابلاغ شده و ایشان نیز از شکایت مربوطه با خبر می شود.

    در این صورت است که کارفرما باید در زمانی مشخص برای دفاع از خود حضور به هم رساند.

    پس موضوع دادخواست و محتوای آن یکی از مهم ترین موارد در زمان تنظیم انواع شکایت ها می باشد.

    همان طور که به یاد دارید، در بخش های دیگری از همین مقاله نیز بخش های مهم یک دادخواست را مورد تشریح قرار دادیم.

    پیمانکار باید مشخصات کامل خود را در بخشی از دادخواست وارد نماید.

    مهم ترین بخش دادخواست، قسمت شرح ماوقع می باشد. به عنوان مثال به دادخواست زیر توجه نمایید:

    به نام خدا

    اینجانب **** **** به مدت *** سال در پروژه ی *** که مربوط به کارفرمای ذکر شده می باشد، کار کرده‌ام و حداقل مبلغ های قانونی به بنده پرداخت نشده است. این موارد به شرح ذیل می باشند:

    حداقل های قانونی ما به التفاوت دستمزد عیدی

    پاداش سنوات ایام کار

    دیگر مواردی که بر اساس قرارداد می بایست مورد پرداخت قرار گیرند و غیره

    پس متوجه شدیم که پیمانکار باید برای شرح دادخواست خود یک متن مناسب را البته با مشاوره ی وکیلی با تجربه و خبره تنظیم و به مراجعه قانونی ارائه نماید.

    البته پیمانکار الزامی ندارد که همه ی مطالبه های خود را در شرح دادخواست توضیح دهد. در حقیقت ایشان می تواند موارد مهم را به صورت خلاصه بیان نموده و جزئیات کار را در جلسه های دادگاه و به صورت شفاهی اعلام نماید. البته ایشان باید کلیات درخواست های خود را قید نموده باشد.

    بهتر است تا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وب سایت تهران لو که یکی از برترین و با سابقه ترین گروه های مشاوره ی حقوقی می باشد، مراجعه نمایید.

    آیا در زمینه ی مهم ترین دعاوی مطرح شده میان پیمانکارها و کارفرماها اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین دعاوی مطرح شده میان پیمانکارها و کارفرماها اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین دعاوی مطرح شده میان پیمانکارها و کارفرماها اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که مشاهده کردیم، در بخش قبلی از نوشتار نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما برخی از موارد جزئی که باید در متن دادخواست و شکایت به آن ها توجه شود را مورد توضیح قرارا دادیم. اکنون و در ادامه این مقاله، تصمیم داریم تا مهم ترین دعواهایی که ممکن است، بین پیمانکارها و کارفرمایان پیش آید را برای شما همراهان گرامی بیان نماییم. از همه ی شما خوبان دعوت می کنیم، در این بخش نیز ما را همراهی نمایید.

    مهم ترین موارد دعوای پیش آمده بین گروه های پیمانکاری و گروه های کارفرمایی به شرح ذیل می باشند:

    دعوای الزام کارفرما به پرداخت مطالبه های مختلف

    دعوای ملزم نمودن کارفرما به پرداخت مطالبه ها می تواند نشأت گرفته از از موارد زیر باشد:

    مطالبه های نشأت گرفته از صورت وضعیت موقت

    مطالبه های نشأت گرفته از صورت وضعیت قطعی یا دائم

    مطالبه های نشأت گرفته از وضعیت تعدیل

    مطالبه های نشأت گرفته از صورت کارهای اضافی انجام شده

    مطالبه های نشأت گرفته از تغییر مقادیر و سفارشات

    مطالبه های نشأت گرفته از هزینه های دوران توقف کار

    مطالبه های نشأت گرفته از هزینه های بالاسری

    مطالبه های نشأت گرفته از حقوق و دستمزد نیروی انسانی

    مطالبه های نشأت گرفته از سود پیمانکار

    مطالبه های نشأت گرفته از تمدید ضمانت نامه های بانکی

    مطالبه های نشأت گرفته از کرایه حمل بار، خاکبرداری و سنگ و دیگر موارد

    برای دریافت جزئیات مربوط به این موارد و کسب اطلاعاتی بهتر می توانید سری به وب سایت تهران لو بزنید و آخرین اطلاعات به روز شده را از آنجا به دست آورید.

    آیا در زمینه ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما اطلاعاتی دارید؟

    در این بخش از مقاله ی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، قصد داریم تا یک نمونه دادخواست واقعی که برای مطالبه حق الزحمه گروه پیمانکاری مورد استفاده قرار می گیرد را برای شما عزیزان ارائه نماییم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    در ذیل یک نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما آورده شده است:

    کلام آخر

    در این بخش، به انتهای مقاله ی علمی حقوقی نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما رسیدیم. امید است، موارد مطرح شده در نوشتار نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما برای همه ی شما خوانندگان گرامی مفید بوده باشند و به خوبی با نمونه دادخواست پیمانکار علیه کارفرما آشنا شده باشید و بتوانید موارد بیان شده در قسمت های مختلف این مقاله را مورد کاربرد قرار دهید.

    مجددا به همه ی شما عزیزان توصیه می نماییم که در پرونده های مرتبط با دادخواست پیمانکار علیه کارفرما، از گروه های حقوقی با تجربه و متخصص کمک بگیرید و به سایت های معتبر حقوقی مراجعه کنید و با آن ها به مشورت بپردازید. یکی از بهترین سایت های حقوقی برای ارائه ی انواع مشاوره های حقوقی، وب سایت اینترنتی تهران لو می باشد.

    پس همینک به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با