نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم به ارائه یک نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب بپردازیم.

    میدانیم که قوانین مختلف در زندگی روزمره ما وجود دارد که این قوانین میتواند چهارچوب و ساختار اجتماعی یک جامعه را مشخص کند.

    قوانین مختلفی در زندگی انسان وجود دارد، این قوانین از زمان کودکی همراه انسان بوده و با بیشتر شدن سن، قوانین بیشتری هم درجامعه وضع میشود. برخی از این قوانین به عنوان عُرف جامعه شناخته شده و برخی هم به عنوان قوانین رسمی تلقی میشود.

    نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب
    نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب

    در برخی موارد هم قوانین عُرفی و رسمی با هم تداخل داشته و گاهی اوقات هم عُرف جامعه چیزی را نمیپسندد که به لحاظ قانونی منعی ندارد.

    در طول زمان قوانین از میزان کمتر به بیشتر تغییر داشته است و امروزه هرچه بیشتر به جلو میرویم با گسترش جنبه ها و ابعاد مختلف زندگی انسان ها، قوانین بیشتری نیز وضع میشود.

    قانون بیشتر به جهت احقاق حق انسان ها وضع میشود

    قانون بیشتر به جهت احقاق حق انسان ها وضع میشود و از طرفی هم زندگی اجتماعی انسان ها را منظم میکند. به هر حال شناختن قوانین و اطلاع داشتن از نحوه اجرای آن ها در زندگی اجتماعی و فردی انسان ها باعث میشود که کمتر دچار مشکلات مختلف بشوند.

    در این مقاله قصد داریم به نشر اکاذیب و افترا بپردازیم و از طرفی با ارائه یک نمونه شکایت نامه نشر اکاذیت، نحوه نگارش آن را بررسی کنیم. همچنین، به شما میگوییم که:

    1. _انسان و قانون
    2. _نقش قانون در زندگی
    3. انواع قوانین_
    4. اهمیت دانستن قانون_
    5. _راه های آگاهی پیدا کردن از قوانین
    6. _نقش وکیل در سیستم قضایی
    7. _چرا بهتر است، با وکیل مشورت کنیم
    8. _داشتن یک وکیل تا چه اندازه میتواند فرایند قانونی را تسریع کند
    9. _ویژگی های یک وکیل چیره دست
    10. _وکالت تضمینی چیست
    11. _بهترین وب سایت حقوقی
    12. _بررسی قانون افترا
    13. _بررسی قانون نشر اکاذیب
    14. _میزان مجازات افترا و نشر اکاذیب
    15. _راه های اثبات جرم افترا و نشر اکاذیب
    16. _نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب با ما همراه باشید.

    قانون بیشتر به جهت احقاق حق انسان ها وضع میشود
    قانون بیشتر به جهت احقاق حق انسان ها وضع میشود

    انسان و قانون

    در زبان یونانی قانون، از کلمه ی “کانون” که به معنای ترتیب و قاعده است، گرفته شده است. قانون به طور معمول سیستمی است، از مجموعه ای از احکامی که از طرف نهاد های دولتی و اجتماعی اتخاذ می‌شوند تا به وسیله ی آنها رفتار ها تنظیم گردد و نظم برقرار شود.

    به اصطلاح قانون به مجموعه ای از مقررات گفته میشود که توسط شخصی که اختیار قانونگذاری را دارد، تبیین میشود و دیگران ملزم به اجرای درست و به موقع آن می‌شوند.

    در واقع قانون به قواعد و الزاماتی مطلق میشود که براساس عقل و منطق و همچنین تجربیات علمی بشریت باشد، هیچگاه قانون را بر پایه ی تخیلات و یا فرضیاتی که به قطعیت نرسیده اند تبیین نمیکنند، چرا که قانون زندگی اشخاص و ملت ها و حکومت هایی را تحت تاثیر خود قرار میدهد،

    فراگیر بودن قوانین

    یک قانون در یک جای کشوری ممکن است، شخصی از کشور دیگری را حتی درگیر خود کند، بنابراین قوانین به دلیل فراگیر بودنشان باید به نحوی تدوین شوند تا آنچه که در نتیجه ی آنها پدید می‌آید خود نقض قانون دیگری را باعث نشود.

    همه ی ملت‌ها و سرزمین ها از گذشته تا به امروز زندگی خود را بر محوریت قواعد و قانون هایی که خودشان ترسیم کردند گذرانده اند، در هر دوره و هر عصری قانون های مختلفی از سوی فرمانروایان و حاکمان آن زمان بر مردم ملزم می‌شد، مردم هم باید به آنها عمل میکردند تا می‌توانستند در آن دوره زندگی کنند.

    هر چه علم پیشرفت کرد و سطح زندگی افراد جوامع بالاتر رفت، قوانین نیز سطوح بالاتری کسب کردند و هر چه که می‌توانستند تبیین قوانین را بر پایه ها انسان دوستی و گسترش صلح قرار دادند.

    در زمانهای دور که خبری از این افکار و قوانین نبود، هر شخص حتی به تنهایی برای خود قانون گذاری می‌کرد، به طوری که اگر با شخصی خصومتی داشت، سعی می‌کرد تا خودش این نزاع را برطرف کند، به عبارتی کمتر کسی بود که برای گرفتن حق خود به دادگاه ها و یا حاکمان مراجعه می‌کرد به همین علت درگیری ها و نزاع ها بیشتر بود،

    افراد برای گرفتن حق قانونی خود به دادگاه ها مراجعه می‌کنند

    اما امروز اکثرا افراد برای گرفتن حق قانونی خود به دادگاه ها مراجعه می‌کنند، نه تنها یک شخص، بلکه یک کشور نیز برای گرفتن حقوق از دست رفته و پایمال شده ی خود به دادگاه‌های بین المللی مراجعه میکند.

    چرا که دادگاه ها تنها راه رسیدن به حقوقی است که از افراد ضایع شده است.

    کشورهایی که تحت ظلم و سلطه ی غاصبان قرار می‌گیرند و هیچ دستی آنها را یاری نمی‌دهد با مراجعه به دادگاه های بین المللی و شکایت در آنجا میتوانند تا آنجا که ممکن است، به حق و حقوق خود برسند، گرچه که عادل و عالم بودن حاکمان این دادگاه ها نیز بر این روند تاثیرگذار است.

    افراد برای گرفتن حق قانونی خود به دادگاه ها مراجعه می‌کنند
    افراد برای گرفتن حق قانونی خود به دادگاه ها مراجعه می‌کنند

    انواع قانون

    به طور کلی قوانینی که در هر کشور و ملت های گوناگون، برای تنظیم روابط میان انسان ها موجود است، در سه دسته ی کلی طبقه بندی می‌شوند:

    1 قوانین اساسی

    2 قوانین عادی

    3 قوانینی که دولت و وزیران تصویب می‌کنند

     

    قوانین اساسی

    به قواعد و مقرراتی مطلق میشود که اصولی که بر ساختار حکومت حاکم هستند، انواع نهاد های اجتماعی و سیاسی، چگونگی روابط سیاسی افراد با دولت و همچنین چگونگی توزیع قدرت میان حاکمان و شهروندان را تدوین و تبیین میکند.

    این قانون بر همه‌ی انواع قوانین دیگر برتری و الویت دارد و در یک کشور و نظام سیاسی قانون اول و برتر است و همچنین ثابت بوده و تغییر نمی‌کند.

    در کشور ما شورای نگهبان وظیفه دارد تا از اصول و قواعد این قانون نگهداری کند و اجازه ندهد به آن تعرضی صورت گیرد، تضمین آن و تطابق آن با قوانین عادی نیز بخشی از وظایفی است که این شورا برعهده دارد.

    قوانین عادی:

    مجموعه ای از قوانین و مقرراتی که بر زندگی روزانه ی مردم حاکمیت میکنند و نسبت به قانون اساسی از ثبات و دوام کمتری برخوردارند و معمولا با توجه به نیاز های جامعه هرچند گاهی تغییر میکنند تا بتواند پاسخگوی این نیاز های متغیر باشد.

    برخی کشور ها از نظر ساختار قوه ای که تعیین کننده ی این قانون ها هستند، دو مجلسی نامیده می‌شوند و برخی دیگر یک مجلسی هستند.

    مصوباتی که هیئت دولت و وزیران تبیین می‌کنند:

    علاوه بر مصوباتی که مجلس قانون گذاری ترسیم می‌کند، وزیران و هیئت دولت نیز بخش هایی از قانون ها و آیین نامه هایی را تببین و صدور میکنند که همه آنها باید با چارچوب های قانون اساسی و قوانینی که در مجلس تصویب می‌شوند برابری داشته باشند و از این دایره تجاوز نکنند.

    مصوباتی که هیئت دولت و وزیران تبیین می‌کنند:
    مصوباتی که هیئت دولت و وزیران تبیین می‌کنند:

    اهمیت دانستن قانون

    همه ی ابعاد زندگی یک شخص قوانینی دارد، چه زندگی معنوی و دینی چه زندگی اجتماعی وی، همه ی اینها تحت تاثیر قوانین هدایت می‌شوند که اهمیت ندادن و رعایت نکردن این قانون ها او را به مقصد نخواهد رساند.

    اولین قوانینی که شخص ملزم به اجرای آنها شد، قوانینی بود که خدا برای او تعیین کرد و هرکس که به خدا ایمان داشت، باید آنها را اجرا میکرد تا از افرادی که ایمان نداشتند شناخته شوند و با عمل به این احکام و قوانین به سعادت ابدی برسند.

    رعایت و اهمیت قانون از آنجا شروع میشود که شخصی که قانون‌گذار است، بتواند قوانینی درست و مناسب با عرف جامعه تبیین کند.

    اگر این مهم انجام گیرد و قوانینی که در هر جامعه تبیین می‌شوند متناسب با ساختار فرهنگی و اجتماعی آن جامعه باشد، افراد نیز با میل بیشتری به قانون عمل می‌کنند.

    همانطور که میدانید، اجرای قانون در هر بعدی مفید و حائز اهمیت است، اهمیت قائل شدن برای قانون و اجرای آن فوایدی بسیار دارد، میتوان گفت از مهمترین و بارزترین این فایده ها به ایجاد و ثبات امنیت میتوان اشاره کرد.

    به عبارتی در جامعه ای که افراد و نهاد های تشکیل دهنده ی آن قانون را زیر پا گذارند دیگر جایی برای امنیت باقی نمی‌ماند.

    امنیت خودش مکمل قانون مندی است

    امنیت خودش مکمل قانون مندی است، جامعه ای که افراد در آن قانون را به درستی رعایت کنند و برای اجرای همیشگی آن اهمیت قائل باشند، از امنیت هم برخودار خواهند بود.

    امنیت امروزه به عنوان یک نعمت در جوامع تلقی میشود که این مهم به دست نمی‌آید مگر با قانون مندی.

    رعایت قانون و اهمیت دادن به آن در زندگی از موارد بدیهی در نظام های اجتماعی است که در عین روتین بودنش نیاز به توجه ویژه دارد.

    میتوان گفت اهمیتی که قانون و رعایت آن در زندگی دارد، همه ی روابط و همه ی جنبه ها را تحت‌الشعاع خود قرار میدهد به طوری که با رعایت آن همه چیز به درستی پیش میرود و با عدم رعایت و بی اهمیتی به آن همه چیز مختل می‌شود و از کار باز می ایستد.

    میتوان گفت قانون همانند، سوخت برای دستگاها و ماشین های سوختی است که در نبود آن این دستگاها و ماشین ها از کار می افتد و هیچ چیز نمی‌تواند آن‌ را جبران کند.

    امنیت خودش مکمل قانون مندی است
    امنیت خودش مکمل قانون مندی است

    راه های آگاهی پیدا کردن از قوانین

    امروزه قوانین بسیاری بر جامعه و زندگی افراد حاکم است، به طوری که شناختن و آگاهی کامل از همه ی آنها برای هر فرد تقریبا امری ناممکن است. قوانینی که بخش های مختلف زندگی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

    برای شناخت هر چیز و دریافتن آن راههای گوناگونی وجود دارد.

    میتوان به عالم آن مراجعه کرد، کسی که در شناختن و راهنمایی کردن آن چیز خبره و ماهر باشد، میتوان برای پی بردن به چیزی و درک آن دستورالعمل آن را مورد مطالعه قرار داد، همچنین میتوان از افرادی که قبلا آن را تجربه کردند نیز سوال کنیم و بخواهیم تا جوانب آنرا برایمان توضیح دهند.

    به هرحال این راه ها هر کدام ممکن است، ما را به مقصد و هدفی که در پی آن هستیم برساند، البته این احتمال وجود دارد که برخی از این راه ها آن چه که ما به دنبالش هستیم به ما ندهد، به همین دلیل برای آگاهی یافتن از هر موضوع و دانستن هر چیزی بهتر این است که راههایی را انتخاب کنیم که احتمال و درصد خطا در آنها حداقل ممکن باشد.

    در شناخت قوانین حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی خود نیز باید همین راه را انتخاب کنیم، در این مسیر نیز گزینه هایی همچنان که ذکر کردیم، برای آگاهی به قوانین و اجرای درست آنها وجود دارد که هر کدام ممکن است، شناخت مارا بهتر کنند و در اجرای آنها به ما کمک کنند.

    مراجعه به وکیل

    یکی از این راهها مراجعه به وکیل و درخواست قبول وکالت از وی است، گاهی نیز وکلا بدون آنکه وکالت شخص را برعهده داشته باشند، نیز به سوالات او پاسخ می‌دهند و او را از آنچه درگیر اوست مطلع می‌کند. یک وکیل با توجه به نوع دادخواهی و شکایتی که فرد دارد، به او کمک میکند.

    مثال واقعی

    برای مثال: زنی که درخواست طلاق از همسرش را دارد و حق طلاق نیز با همسر وی است، از طرفی همسرش راضی به طلاق نمی‌شود.

    در صورتیکه این فرد دارای مشکلات عدیده ای است، درگیر اعتیاد است، همسر و فرزند خود را آزار میدهد، هزینه ی معاش آنان را تامین نمی‌کند و حتی هزینه و خرج خود را نیز از زنش با متوسل شدن به زور تامین میکند و. . .

    چنین وضعیتی را تنها یک وکیل خبره می‌تواند به پیش ببرد و با مواد مختلف قانونی و بند هایی که در قانون ذکر شده اند، این حق را به زن بدهد و طلاقش را بگیرد،

    در صورتی که اگر این زن تنها بخواهد این مسئله را حل کند

    در صورتی که اگر این زن تنها بخواهد این مسئله را حل کند، از آنجا که به قانون طلاق ضوابط و بند های گوناگونی که دارد، آگاهی ندارد، شاید نتواند حق خود را از دادگاه بگیرد.

    همچنین در موارد دیگر قضایی همچون حضانت فرزند، گرفتن حق پایمال شده، انواع کلاهبرداری ها، گرفتن زمین ها و املاکی که صاحب اصلی آنان مشخص نیست، سرقت ها، آدم ربایی ها، قتل، شکایت افترا و نشر اکاذیب و. . . .

    همه و همه نیازمند به داشتن یک وکیل خبره در زمینه خودشان هستند، چنانچه اگر بخواهیم این امور را بدون داشتن یک وکیل انجام دهیم کارمان بسیار دشوار خواهد بود و احتمال موفقیت مان نیز در آن تقریبا صفر میباشد.

    امروزه در دادگاه ها، برای انواع جرایم خود دادگاه برای آنان که برای کار خود وکیلی نگرفته اند اختصاص می‌دهند تا قضاوت عادلانه تر انجام گیرد.

    در صورتی که اگر این زن تنها بخواهد این مسئله را حل کند
    در صورتی که اگر این زن تنها بخواهد این مسئله را حل کند

    نقش وکیل در سیستم قضایی

    در حقیقت وکیل در سیستم قضایی، نقش نماینده فرد شاکی و مرتکب را در دادگاه دارد. وکلا با توجه به آشنایی کافی که نسبت به قوانین دارند، سعی دارند تا به موکلین خود در جلسات دادگاه مشاوره و راهنمایی بدهند و همینطور به عنوان نماینده شخص، اجازه صحبت کردن در دادگاه از جانب موکل را دارند.

    همچنین، در برخی از مواقع که شخص مرتکب با صدور قرار بازداشت، در زندان یا بازداشت بسر میبرد، وکیل وی حق دارد تا فرآیند های دادرسی و همچنین کارهای مربوط به پرونده حقوقی وی را انجام دهد.

    معمولا این قرار داد میان شخص و وکیل امضا میشود و وکلا هم مبلغی را به عنوان حق الوکاله بابت دستمزد دریافت میکنند.

    بعضی اوقات هم این مشکل ایجاد میشود که شخص توانایی اختیار کردن وکیل و دفاع از حقوق خود در دادگاه را ندارد. به همین دلیل هم در سیستم قضایی این مشکل پیش بینی شده و تدابیری نیز سنجیده شده است تا شخص بتواند با بهره گیری از وکلایی که دادگاه برای شخص تعیین میکند، از حقوق خود در جلسه دادگاه دفاع کند. معمولا به این وکلا، وکلای تسخیری میگویند که از جانب دادگاه به عنوان نماینده شاکی و یا مجرم انتخاب میشوند.

    حضور وکیل در دادگاه و دسترسی وکیل به پرونده متهم

    حضور وکیل در دادگاه و دسترسی وکیل به پرونده متهم یا متهمان، از حقوقی است که هر فرد در سیستم قضایی دارد. به این معنا که وکلا میتوانند به تمامی اسناد و شواهد درج شده در پرونده شخص دسترسی کامل داشته باشند و در غیر اینصورت، دادگاه موظف است تا اسناد را در اختیار وکلا قرار بدهد.

    معمولا وکلا باید علم کافی نسبت به قانون و مجازات و همچنین، فرآیند های دادرسی داشته باشند و برتری وکلا در هر دادگاه به میزان علم و آگاهی آن ها از قوانین برمیگردد. وکلا هرچه بیشتر نسبت به قوانین آگاهی داشته باشند، شانس اینکه بتوانند با استفاده از بند ها و تبصره های مختلف درج شده در قانون، از موکلین خود دفاع کرده و پرونده را با موفقیت حل کنند، وجود دارد.

    به طور کلی وکالت به عنوان مسئله ای شناخته میشود که تقریبا در تمام دنیا به رسمیت شناخته شده و در سیستم قضایی تمامی کشور ها حضور وکیل و داشتن وکیل از حقوق متهم محسوب میشود.

    وکلا همچنین، نقش دادن مشاوره و راهنمایی در رابطه با پرونده های حقوقی را نیز دارند که معمولا اشخاصی که میخواهند قرارداد های مختلفی تنظیم کنند و یا پرونده ی حقوقی دارند و میخواهند از راه و مسیر حل پرونده آگاهی پیدا کنند، از وکلا و مشاوران حقوقی کمک میگیرند.

    حضور وکیل در دادگاه و دسترسی وکیل به پرونده متهم
    حضور وکیل در دادگاه و دسترسی وکیل به پرونده متهم

    چرا بهتر است با وکیل مشورت کنیم؟

    در نظر بگیرید مسئله ای برای شما پیش بیاید که نیازمند تسلط کافی نسبت به قوانین هستید، ولی آیا مطالعه و تسلط کافی نسبت به تمام قوانین کار آسانیست؟

    همواره در قوانین کشوری راهکار هایی وجود دارد تا نگذارند که حق و حقوق شما پایمال شوند و این راهکارها با تسلط کافی بر قوانین به دست می آید، اما جای نگرانی نیست، وکیل شما با تجربه و اطلاع کافی از قوانین ایستاده تا از حقوق شما دفاع کند.

    برای مثال، حتما پیش آمده در مسائلی نظیر عقد قرار داد ها و یا فرایند های پرداخت مالی، خواهان آن باشید که بدانید آیا در قراردادی که در حال منعقد کردن آن هستید، هیچ خلاء قانونی وجود ندارد، یا نمیشود که طرف دیگر قرار داد با راه های مختلف از انجام تعهدات خود سر باز زند.

    خب جای نگرانی نیست، چرا که یک وکیل با تجربه با مشاوره حقوقی مناسب میتواند این راه را برای شما هموار کرده و باعث اطمینان خاطر شما شود.

    تصور کنید، مسئله ای برای شما پیش آمده یا میخواهید در رابطه با قانونی خاص اطلاع کافی پیدا کنید، اما بعد از گفتگو با اطرافیانتان دچار سردرگمی میشوید. اطرافیان شما به صورت ضد و نقیض به شما پیشنهاد ها و راهکار های مختلفی میدهند که خیلی از این پیشنهاد ها بدون اطلاع کافی از کلیت قانون مورد نظر میتواند برای شما فاجعه آفرین باشد!

    شما نمیخواهید که بازنده این میدان باشید، اما بهتر است، توجه داشته باشید که یک دادگاه قضایی مخصوصا اگر به موضوعی سرنوشت ساز برای شما بپردازد اصلا جای اشتباه نیست و همواره باید با تجربه و اطمینان کافی بتوانید از حق خود دفاع کنید.

    مشاوره حقوقی

    در این مورد شما حتما به یک مشاوره حقوقی که بتواند به شما راهکار های تضمینی بدهد احتیاج دارید، یک وکیل که بتواند کِیس حقوقی شما را بررسی کند و با ارائه راهکار هایی مطمئن که همخوانی با قوانین دارند، شما را بهتر راهنمایی کند.

    داشتن وکیل نه تنها در عقد قرارداد ها و معاملات، بلکه میتواند در مسائل تجاری هم به عنوان یک مشاور حقوقی درکنار شما بایستد. امروزه مشکلات بسیاری به لحاظ حقوقی در کسب و کار های متنوع ایجاد میشوند، مطالباتی که نقد نمیشود و یا معاملاتی که به هر دلیل یکی از طرفین به تعهدات خود در قولنامه پایبند نیست.

    حضور وکلا در معاملات و قراردادهای تجاری

    این مسئله به خصوص در تجارت هایی نظیر معاملات ملکی و خودرو و کالاهای گران قیمت بیشتر دیده میشود. معمولا در این معاملات حضور یک وکیل و یا فردی که نسبت به تمامی زوایای قانونی معامله و کالا آشنایی دارد، در هنگام عقد قرار داد ضروری است.

    بسیاری از معاملات هستند که از نبود تعهدات کافی در قرارداد رنج میبرند. این خلا خالی باعث میشود که پس از مدتی و زمانی که هر یک از طرفین در انجام تعهدات به مشکل بخورد و به قرارداد تنظیم شده بین طرفین رجوع کنند، متوجه مشکلات مختلف حقوقی و کمبود های حقوقی آن بشوند و در ادامه مشکلات پیچیده تر و جدی تری به وجود بیاید. به همین دلیل معمولا قرارداد ها لازم است که حتما توسط فردی آگاه به قوانین و شرایط عقد قرار داد نوشته شده و به امضای طرفین برسد.

    اطلاع از تمامی زوایای یک قانون برای افراد بسیار مشکل است

    اطلاع از تمامی زوایای یک قانون برای افراد بسیار مشکل است و قطعا شما نمیتوانید تمامی جنبه های قانونی یک مسئله را به تنهایی به خاطر بسپارید و یا رعایت کنید.

    این مسئله برای شرکت ها و کمپانی های بزرگتر باعث به وجود آمدن مشکلات جدی میشود، چرا که مدیران نمیتوانند هم بر راهبرد شرکت و تجارت خود تمرکز کنند و هم بر قوانین تعریف شده برای کسب و کار خود، بنابراین در این مواقع حضور یک وکیل میتواند کسب و کار را از ضرر ها و هزینه های آتی نجات بدهد.

    اطلاع از تمامی زوایای یک قانون برای افراد بسیار مشکل است
    اطلاع از تمامی زوایای یک قانون برای افراد بسیار مشکل است

    نقش وکیل در موضوعات کیفری و خانوادگی

    این مسئله در موضوعات کیفری، خانواده، اجتماعی و. . . نیز به چشم میخورد. قطعا حضور وکیلی که به مسائل خانواده و یا قوانین مدنی و کیفری آشنایی داشته باشد، در تعیین مسیر موفقیت شما و همچنین پیروزی کیس حقوقی شما میتواند نقش به سزایی داشته باشد.

    به هرحال یک وکیل چیره دست با شناخت کاملی که از قانون دارد، میتواند در مشاوره های خود میتواند دید بهتری نسبت به مشکل حقوقی شما به شما بدهد و از طرفی ترسیم مسیر پیشرفت شما در پرونده را نیز بسیار آسان تر میکند.

    در مواردی مانند مسائل کیفری که جرم های سنگین تر و مجازات های سنگین تری هم برای آن وجود دارد، وکیل میتواند با آشنایی کامل به قوانین و اطلاع از زوایای مختلف پرونده، تخفیف بیشتری در مجازات فرد بگیرد. این مسئله کاملا به آگاهی وکیل نسبت به قوانین و نحوه دفاع کردن از موکل خود در دادگاه برمیگردد.

    قوانین دیگری نیز وجود دارد، برای نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب از جمله قوانینی است که لازم است، حتما زیرنظر یک وکیل و موسسه حقوقی معتبر و آشنا به قوانینی از این دست انجام شود.

    خوشبختانه امروزه ضرورت حضور وکیل در هر پرونده و در هر شرایطی برای اشخاص مختلف و بخصوص صاحبان کسب و کارها واضح و مشخص است. از طرفی هم امروزه بسیاری پیش از انجام هرکار، از مشاوره های حقوقی وکلا استفاده کرده و راهنمایی های لازم را دریافت میکنند. همین موضوع باعث شده است که پیشگیری بیشتری از وقوع هرگونه اختلاف میان طرفین صورت بگیرد.

    نقش وکیل در موضوعات کیفری و خانوادگی
    نقش وکیل در موضوعات کیفری و خانوادگی

    داشتن یک وکیل تا چه اندازه میتواند فرآیند قانونی را تسریع کند

    بهتر است، درنظر بگیریم که شما درگیر یک مناقشه قانونی هستید. این قوانین هستند که حالا میان شما و طرف دیگر مناقشه حاکم اند و شما باید سعی کنید، در این بین حقوق خود را بگیرید و حق خود را به قانون اثبات کنید.

    معمولا فرآیند های قانونی در این بین بسیار طولانی میشود. فرآیند هایی مانند تعیین وقت دادگاه، جلسات و نوبت های مختلف برگزاری جلسه دادگاه، ارائه شواهد و مستندات و. . .

    حضور یک وکیل در کنار شما باعث میشود که ضمن آشنایی بهتری که نسبت به این موارد دارد، بتواند فرآیند انجام مراحل قانونی و دادگاه را سریعتر پیگیری کند.

    به هرحال سریعتر طی شدن مراحل قانونی میتواند حقوق از دست رفته شما را سریعتر به شما بازگرداند و این مسئله تنها با کمک یک وکیل آشنا به قوانین و مقررات قابل حل میباشد.

    شکایت افترا و نشر اکاذیب

    برای نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب، از جمله شکایت هایی است که پیش از هر چیز باید به اثبات محکم آن در طی مراحل دادرسی پرداخته شود. قطعا اگر شما بتوانید با یک وکیل آشنا به این مسائل مشورت داشته باشید، میتواند دلایل اثبات این موضوع را سریعتر روشن کرده و در دادگاه ارائه دهید.

    معمولا هرچه مدارک و شواهد واضح تر باشد، دادگاه شانس بیشتری برای پیروزی در پرونده به شما میدهد و از طرفی هم مراحل انجام دادرسی را بسیار سریعتر پیش میبرد.

    بسیاری از مشاغل و کسب و کارها هستند که به دلیل مشغله های بالایی که در کسب و کار خود دارند، توان اینکه پیگیری مسائل حقوقی را انجام بدهند را نداشته و در نتیجه مجبورند زمان زیادی را برای پیگیری مناقشات حقوقی خود صرف کنند.

    در صورتی که حضور یک وکیل فعال و آشنا به این مسائل میتواند در نهایت به تسریع طی شدن این مسائل کمک کند و از طرفی هم نگرانی شما را از بابت زمانی که قرار است، برای حل این مشکلات صرف کنید، کاملا از بین میبرد.

    شکایت افترا و نشر اکاذیب
    شکایت افترا و نشر اکاذیب

    ویژگی های یک وکیل چیره دست

    قطعا اولین مسئله هنگام مواجه با مشکلات قضایی، انتخاب یک وکیل چیره دست برای حل پرونده است. حتی اگر بخواهید از یک وکیل مشاوره حقوقی بگیرید، قطعا وکلایی که در کار خود خبره هستند، مشاوره بهتری به شما ارائه میدهند.

    اما انتخاب وکیلی که بتواند در امور حقوقی بهترین مشاوره را به شما ارائه دهد، امری مشکل است و لازم است که حتما نسبت به ویژگی های یک وکیل خوب و کارکشته آشنایی داشته باشید.

    وکلای خوب پیش از هر چیز، آشنایی کامل نسبت به قوانین دارند. این وکلا میدانند که دقیقا در رابطه با هر مشکل قانونی که شما دارید، از چه راهی برای گرفتن حق شما وارد عمل شده و مشکل را برطرف کنند.

    ابزار اصلی وکیل

    ابزار اصلی یک وکیل که میتواند با استناد به آن، مشکلات حقوقی مختلف را برطرف کند قانون است. قطعا کسی که نسبت به قانون اشراف کامل داشته باشد و یا در حیطه تخصصی خود، آشنایی کامل نسبت به قوانین و راه حل های قانونی داشته باشد، میتواند مشاور بهتری برای شما باشد.

    برای مثال اگر بخواهیم به یک وکیل در امور تجاری اشاره کنیم، قطعا این وکیل باید نسبت به عقد قرار داد های تجاری محکم آشنایی کامل داشته باشد. از طرفی هم وکلایی که با کسب و کار های کوچک و بزرگ همکاری میکنند، راه های مختلف پیگیری مطالبات، پیگیری حق برند و. . . را نیز میدانند.

    استفاده از وکلای حقوقی در قراردادهای تجاری

    به همین دلیل است که معمولا شرکت های تجاری و کسب و کار های مختلف برای کوچکترین قرارداد های تجاری خود از وکلای حقوقی مشورت گرفته و بعد اقدام به تنظیم و امضای قرار داد میکنند.

    در قوانین مدنی هم همین ماجرا صادق است. بسیاری از ما در اطرافیان و آشنایان خود این مسئله را به وضوح دیده ایم که به دلیل مشکلات حقوقی مختلف و عدم آشنایی شخص با این مسائل، به راحتی حق و حقوق آن ها پایمال شده است. قطعا اگر با چنین اشخاصی صحبت کنید، اولین اشتباه خود را عدم اطلاع کافی از قانون و عدم مراجعه به وکیل و موسسات حقوقی میدانند. این مناقشات میتواند شامل شکایت در زمینه های مختلفی باشد. برای نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب، قوانین مربوط به خانواده، اعاده حیثیت و. . .

    توجه داشته باشید که میزان تبحر یک وکیل در کار وکالت و آگاهی از قوانین، به میزان پولی که از موکلین دریافت میکد ارتباطی ندارد، بنابراین بهتر است که به این مورد توجه کافی داشته باشید.

    استفاده از وکلای حقوقی در قراردادهای تجاری
    استفاده از وکلای حقوقی در قراردادهای تجاری

    وکلای باتجربه و کارکشته

    معمولا وکلایی که کیس های حقوقی موفق تری داشته اند، به مراتب وکلای بهتر و کارکشته تری هستند. این موضوع به تجربیاتی که در جلسات مختلف دادگاه و پیگیری شکایت های مختلف داشته اند باز میگردد.

    به طور کلی، زمانی که وکلا حضور فعال تری در پرونده ها حقوقی مختلف داشته باشند، این حضور فعال منجر میشود تا با فرآیند های دادرسی و مسائل قانونی مربوطه به طور کامل آشنایی پیداکنند و در تسریع فرآیند قانونی و گرفتن حق و حقوق موکل خود تلاش بیشتری داشته باشند.

    وکلای خوب همواره در نظر دارند تا حقیقت را با شما در میان بگذارند

    البته درنظر داشته باشید که وکلای خوب همواره در نظر دارند تا حقیقت را با شما در میان بگذارند. بسیاری از وکلا هستند که هنگام ارائه مشاوره حقوقی، شانس حل پرونده را بالا میدانند در حالی که در حقیقت پرونده ممکن است، شانس موفقیت کمتری داشته باشد،

    اما وکلای خبره با توجه به آشنایی که نسبت به قوانین دارند، معمولا به پرونده هایی ورود میکنند که شانس موفقیت در این پرونده ها بالا باشد. به طور کلی صداقت در مشخص شدن و روشن تر کردن وضعیت موفقیت یک پرونده حقوقی شاید یکی از مهمترین ویژگی های یک وکیل خوب باشد.

    از آنجایی که گاها پرونده های حقوقی میتواند تاثیر بسیار مهمی در زندگی شما و یا در ادامه کسب و کار و حتی زندگی خانوادگی شما داشته باشد. بهتر است، پیش از هر چیز، با نگاهی به سوابق وکلا و همچنین تعداد پرونده های موفقی که داشته اند به خوب بودن و تجربه بالای وکیل پی برده و بعد برای ارجاع پرونده حقوقی خود به وکیل مورد نظر اقدام کنید.

    وکلای خوب همواره در نظر دارند تا حقیقت را با شما در میان بگذارند
    وکلای خوب همواره در نظر دارند تا حقیقت را با شما در میان بگذارند

    وکالت تضمینی چیست

    امروزه با موارد مختلفی در میان آگهی های تبلیغاتی شرکت های حقوقی و وکلا آشنا میشویم که وکالت تضمینی یکی از این موارد است.

    قطعا اینکه وکالت تضمینی، میتواند شانس پیروزی شما را در پرونده بیشتر کند شکی وجود ندارد. در حقیقت، وکالت تضمینی معمولا در شرایطی رخ میدهد که کیس حقوقی که به وکیل خود ارائه میدهید کاملا شرایطی به نفع شما داشته باشد. در این شرایط است که معمولا وکلا با مطالعه دقیق پرونده حقوقی اقدام به قبول پرونده با تضمین موفقیت آن میکنند.

    در حقیقت کاری که یک وکیل تضمینی برای شما انجام میدهد، دادن اطمینان کافی به شماست که این پرونده اگر به نفع شما تمام نمیشد، هرگز آن را قبول نمیکردیم پس ما به کار خود اطمینان داریم و از راهکار های حقوقی موجود اطلاع کافی داریم.

    در وکالت تضمینی دریافت حق الوکاله منوط به پیروزی در پرونده قضایی است

    در وکالت تضمینی دریافت حق الوکاله منوط به پیروزی در پرونده قضایی است و ما با این تضمین با شما در روند پیروزی و یا شکست پرونده شریک خواهیم شد. معمولا در وکالت تضمینی، در پیروزی و یا شکست یک پرونده هم وکیل و هم موکل شریک و سهیم هستند،

    چرا که بسیاری از وکلای تضمینی، دریافت حق الوکاله خود را منوط به موفقیت پرونده و رسیدن موکل به خواست و حقوق قانونی خود میدانند و در نتیجه باعث میشود که اطمینان بیشتری از حل شدن پرونده در شخصی که در این زمینه فعالیت میکند وجود داشته باشد.

    توجه داشته باشید که مراجعه به وکلای تضمینی نمیتواند تضمین کننده شانس شما در پیروزی پرونده باشد. در بسیاری از مواقع این مسئله پیش می آید که پرونده حقوقی شما شانسی برای پیروزی در دادگاه ندارد.

    در این شرایط نمیتوانید با مراجعه به وکیل تضمینی یا موسسات حقوقی که ضمانتی برای پیروزی پرونده به شما میدهند، شانس پیروزی خود را افزایش دهید،

    چرا که اساسا پرونده شما به لحاظ قانونی این امکان را ندارد که بتواند پیروز دادگاه باشد. مگر اینکه راهی وجود داشته باشد که این مسئله از عهده وکلای خبره و چیره دست برمی آید، اما به طور کلی پرونده هایی که به لحاظ قانونی توان موفقیت ندارند، نمیتوانند در موسسات حقوقی وکالت ضمانتی موفق باشند.

    شناخت موسسات نسبت به پیچ و خم های عقد قرارداد

    بسیاری از موسسات هم هستند که متاسفانه با توجه به شناختی که نسبت به پیچ و خم های عقد قرارداد دارند، اقدام به تنظیم قرار داد با موکل به صورت تضمینی کرده و پس از عدم موفقیت پرونده، با توجه به راهکار هایی که خودشان در قرارداد وارد کرده اند، از شما حق الوکاله خود را تقاضا میکنند.

    بهتر است، پیش از هر چیز خودتان نگاهی به موقعیت پرونده خود داشته باشید و شانس موفقیت خود را تا حدودی تخمین بزنید، البته ما پیشنهاد میدهیم که در مواردی مانند شکایت افترا و نشر اکاذیب و مورد های حقوقی پیچیده تر، از راهنمایی وکلای خوب و موسسات حقوقی حرفه ای تر کمک بگیرید.

    معمولا شانس موفقیت پرونده حقوقی شما با مشاوره با یک وکیل کاربلد و موفق، مشخص میشود و وکلایی که صداقت کافی در شرایط پیگیری پرونده داشته باشند، تمام زوایا و ابعاد مختلف پرونده و فرآیند دادرسی را برای شما مشخص کرده و بعد اقدام به ارائه راه حل های مختلف قانونی میکنند یا اگر شانسی برای موفقیت در پرونده وجود نداشته باشد، این مسئله را با شما با صداقت کامل در میان میگذارند.

    شناخت موسسات نسبت به پیچ و خم های عقد قرارداد
    شناخت موسسات نسبت به پیچ و خم های عقد قرارداد

    بهترین وب سایت حقوقی

    امروزه با پیشرفت استفاده از تکنولوژی و اینترنت در عرصه های مختلف، میتوانیم فعالیت های مختلف و نیاز های روزمره خود را از طریق اینترنت و وب سایت های مختلف برطرف کنیم.

    در این زمینه، موسسات حقوقی هم عقب نیوفتاده و با پیشرفت استفاده از اینترنت، شروع به فعالیت در وب سایت های خود کرده اند. امروزه وب سایت هایی وجود دارند که وابسته به وکلا و موسسات حقوقی فعالیت میکنند.

    این وب سایت ها با در نظر گرفتن این که شما مجبور به پرداخت هزینه های مختلف برای دریافت مشاوره از وکیل و همچنین، صرف زمان برای نوبت مشاوره با وکلا هستید. اقدام به راه اندازی سامانه هایی کرده اند که به راحتی میتوانید با استفاده از این سیستم ها، موارد حقوقی مختلف خود را با وکلا و مشاوران سایت در میان بگذارید.

    شما در حال مشاهده مقاله نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب می باشید.

    اگر وب سایت های حقوقی به موسسات حقوقی و وکلای واقعی متصل باشند

    اگر وب سایت های حقوقی به موسسات حقوقی و وکلای واقعی متصل باشند، قطعا میتوانند راهکارهای مناسبی به شما ارائه دهند و شما هم میتوانید مشاوره خوبی از جانب وکلا دریافت کنید. با این اوصاف، استفاده از وب سایت های حقوقی برای دریافت مشاوره در زمینه های مختلف، مانند شکایت افترا و نشر اکاذیب، موارد مربوط به قوانین خانواده و قوانین مدنی و کیفری، اقدام کنید.

    در این بین وب سایت های مختلفی وجود دارند که سایت تهران لو به عنوان بهترین سایت در این زمینه توانسته است، با بهره گیری از وکلای حرفه ای و ماهر، اقدام به حل و فصل پرونده های حقوقی مختلف بکند.

    امروزه شاهدیم که پرونده های حقوقی که به دست وب سایت تهران لو پیگیری شده است، توانسته اند راه موفقیت را سریعتر و مطمئن تر طی کنند و در حال حاضر این موسسه حقوقی توانسته است، با سابقه درخشانی که در حل کردن پرونده های حقوقی در زمینه های مختلف دارد، به بهترین وب سایت در این حیطه تبدیل شود.

    پرونده های حقوقی شما به هر شکل و با هر عنوانی که باشد، توسط مشاوران وب سایت تهران لو بررسی شده و با ارائه راهنمایی و مشاوره در زمینه پرونده حقوقی شما، شانس موفقیت و مسیر موفقیت در پرونده حقوقی شما را مشخص میکنند.

    اگر وب سایت های حقوقی به موسسات حقوقی و وکلای واقعی متصل باشند
    اگر وب سایت های حقوقی به موسسات حقوقی و وکلای واقعی متصل باشند

    دنیای اینترنت و وکالت

    امروزه مشخص شده است که استفاده از خدمات اینترنتی که در وب سایت های مختلف ارائه میشود، به لحاظ صرف هزینه و زمان بسیار به صرفه تر و سریعتر انجام میشود. بدیهی است که زمانی که شما برای مراجعه حضوری به وکلا صرف میکنید، بسیار بیشتر از زمانی که بخواهید از طریق وب سایت با وکلای خود در ارتباط باشید، است. و به همین ترتیب نیز هزینه های بیشتری از هزینه حق الوکاله گرفته تا حق مشاوره و. . . از شما دریافت میشود.

    وب سایت تهران لو، با بهره گیری از نرخ ها و هزینه های بسیار مناسب تر نسبت به دیگر موسسات حقوقی و وکلا، سعی داشته است تا همواره به ارائه خدماتی با هزینه های کمتر به مشتریان خود پای بند باشد. همین مسئله توانسته است، رضایت مشتریان وب سایت را بیشتر از پیش کسب کند.

    همچنین بهتر است، در نظر داشته باشید که یافتن یک وکیل مجرب و کار بلد، امری حیاتی و در عین حال مشکل است، اما شما تنها با رجوع به وب سایت تهران لو، میتوانید به راحتی از وکلای کارکشته و مجرب این شرکت برای حل کیس های حقوقی خود بهره ببرید.

    به همین دلیل است که این وب سایت به عنوان بهترین وب سایت در زمینه امور حقوقی شناخته میشود، چرا که توانسته است، بهترین و کار بلد ترین وکلای حال حاضر درتهران و ایران را برای ارائه بهترین خدمات و مشاوره ها به مشتریان خود گرد هم جمع کند و نیاز ها و نگرانی های مشتریان را برطرف کند.

    اگر پرونده حقوقی شما به هر عنوانی که باشد، به خصوص در عنوانی مانند شکایت افترا و نشر اکاذیب و موارد مربوط به قوانین خانواده و. . . میتوانید به سرعت و با راحتی از خدمات وکلای وب سایت تهران لو استفاده کنید.

    بررسی قانون افترا

    قطعا قوانین بسیاری در قانون اساسی هرکشور وجود دارد تا حق و حقوق شهروندان را گرفته و نظم را بر جامعه و روابط افراد حاکم کند. این قوانین هر چه خلا کمتری داشته باشند، به مراتب میتواند تاثیر بیشتری در نظم یافتن جامعه داشته باشد.

    بررسی قانون افترا
    بررسی قانون افترا

    یکی از این قوانین که درگذشته خلا قانونی آن بسیار حس میشد، قانون افترا است. در حقیقت، قانون افترا یک اصطلاح قانونی است، برای نسبت دادن یک جرم و یا یک عمل مجرمانه توسط شخصی به شخص دیگر. معمولا در چنین شرایطی فردی که اقدام به افترا میکند،

    شواهد و دلایل محکمه پسندی ندارد و گفته او تنها بر مبنای بیان خودش است. در این شرایط است که میگوییم فرد افترا زده است. از طرفی افترا در حقیقت مساوی با عمل تهمت زدن است و حتی میتواند برای منتسب کردن ابزار جرم به شخصی دیگر نیز بکار برود.

    در نظر بگیریم که فردی اقدام به انجام یک عمل مجرمانه میکند. این عمل حتی میتواند به وسیله یک وسیله یا ابزاری صورت گرفته باشد. شخص پس از مبادرت به جرم، اقدام به قرار دادن ابزار جرم در خانه و یا لوازم شخصی فرد دیگری میکند و با این عمل، جرم را به آن شخص نسبت میدهد. در این شرایط است که میگوییم فرد به شخصی تهمت زده است.

    قانون افترا در این مواقع وارد عمل میشود، البته لزوما نمیتوان این قانون را برای شرایطی دانست که فرد ابزار جرم را به شخصی نسبت دهد، بلکه نسبت دادن خود انجام جرم نیز میتواند مشمول قانون افترا شود.

    در قانون، در ماده شماره ی 697 قانون تغزیرات و قانون مجازات اسلامی، این موضوع به این صورت نقل شده است، که:

    در قانون، در ماده شماره ی 697 قانون تغزیرات و قانون مجازات اسلامی، این موضوع به این صورت نقل شده است، که:
    در قانون، در ماده شماره ی 697 قانون تغزیرات و قانون مجازات اسلامی، این موضوع به این صورت نقل شده است، که:

    در قانون دیگری که مربوط به افترا میشود، در ماده شماره ی 699 همین قانون نیز قید شده است، که:

    در قانون دیگری که مربوط به افترا میشود، در ماده شماره ی 699 همین قانون نیز قید شده است، که:
    در قانون دیگری که مربوط به افترا میشود، در ماده شماره ی 699 همین قانون نیز قید شده است، که:

    قانون افترا شامل چند جرم میشود. مانند افترای قولی و فعلی.

    افترای قولی از اساس انتساب یک جرم به دیگری از راه انواع رسانه یا روزنامه ها و مقررات چاپی و همچنین به کمک نطق در مجامع میباشد.

    افترای فعلی معمولا زمانی رخ می دهد که فرد به قصد متهم کردن شخص دیگری، ابزار جرم را در خانه و یا وسایل و لوازم شخصی فرد قرار میدهد. وقتی در این شرایط قانون آن فرد را مورد پیگرد قانونی قرار بدهد، میگوییم شخص اول مرتکب افترای فعلی شده است.

    مواردی نیز وجود دارد که شخصی دیگری را از روی عصبانیت مورد توهین قرار میدهد. در این شرایط ممکن است، فرد دیگری را با الفاظی مانند دزد خطاب کند. در این شرایط شامل قانون افترا نمیشود، بلکه این بحث توهین است.

    اینکه یک شخص بخواهد ادعا کند که فردی وسیله ای را از او سرقت کرده اند و در این بین شخص دومی را به عنوان سارق به مراجع قضایی معرفی کند، در این شرایط شخص دوم مورد پیگرد قانونی و قضایی قرار میگیرد.

    اثبات بیگناهی

    حال پس از اثبات بیگناهی شخص دوم و صدور قرار منع پیگرد قانونی توسط مراجع قضایی، شخص اول مرتکب جرم افترا شده است و شخص دوم میتواند بر حسب این قانون از وی شکایت کند، اما این مسئله میتواند چند تبصره داشته باشد.

    اول اینکه ممکن است، شخص در حقیقت وسیله ای داشته باشد که به سرقت رافته است و صاحب وسیله با دلایل شخصی که داشته است، به این موضوع رسیده باشد که شخص دوم مجرم است و این موضوع در دادگاه هم به اثبات برسد. در اینجا نمیتوان شاکی را مفتری دانست.

    شخص وسیله ای واقعا سرقت شده داشته باشد

    مسئله بعدی این است که شخص وسیله ای واقعا سرقت شده داشته باشد، اما شخص دوم آن را سرقت نکرده باشد، بلکه شخص دیگری سارق اصلی باشد. در این شرایط هم به دلیل آنکه شاکی چاره ای به غیر از دادخواهی و اظهار شکایت نداشته است و منظور و هدف او تنها رسیدن به حقوق خود بوده و نه بیشتر، مفتری محسوب نخواهد شد.

    حال ممکن است، وسیله شاکی سرقت نشده باشد، یا به طور کل وسیله ای برای سرقت نداشته باشد. در این شرایط اگر وی جرم را به شخص دیگری نسبت بدهد و شکایت وی به طور کامل مردود بشود،

    وی به عنوان مفتری تحت پیگرد قرار میگیرد، چرا که در این شرایط شاکی قصد داشته است که بر خلاف واقعیت و با اهداف مختلف اقدام به هتک حرمت شخص دیگری کند و اصلا او قصد تظلم خواهی در دادگاه نداشته است.

    البته این مسئله را هم میتوان در نظر گرفت که اگر شاکی بر اثر یک اشتباه کوچک و قابل چشم پوشی، شخصی را متهم کرده و جرمی را به وی نسبت بدهد و علمی به کذب بودن قضیه نداشته باشد، میتوان گفت که شاکی تحت پیگرد به دلیل قانون افترا قرار نخواهد گرفت.

    شخص وسیله ای واقعا سرقت شده داشته باشد
    شخص وسیله ای واقعا سرقت شده داشته باشد

    بررسی قانون نشر اکاذیب

    قانون دیگری نیز در قوانین اسلامی وجود دارد که به آن قانون نشر اکاذیب میگویند. هر چند این قانون تا حد زیادی به قانون افترا شباهت دارد و به خصوص افترای قولی.

    در اصل، این قانون به این معناست که هر کس به قصد تشویش اذهان عمومی بخواهد مطالبی خلاف واقع و کذب را منتشر کند، بر طبق قانون نشر اکاذیب به عنوان مجرم تلقی میشود.

    جرم نشر اکاذیب از جرم های مطلق است و تحقق پیداکردن آن موظف به وقوع نتیجه نیست. به این معنا که شخص با بیان اکاذیب چه نتیجه مضر داشته باشد و تنها با اثبات عمل نشر اکاذیب، مجرم شناخته میشود.

    تفاوت این قانون با افترا در این است که در نشر اکاذیب عمل خاصی به فردی نسبت داده نمیشود و تنها بیان موارد جعلی و کذب میتواند تعیین کننده وقوع جرم باشد،

    همچنین در متن قانون نیز آمده است که اگر مواردی خلاف واقع را به شخصی نسبت بدهید هم میتواند شامل قانون نشر اکاذیب بشود. آنچه در متن قانون و در ماده 698 قانون مجازات اسلامی قید شده است، به این شکل بوده است، که:

    بررسی قانون نشر اکاذیب
    بررسی قانون نشر اکاذیب

    قانون گذار، شرط وقوع جرم را تنها اظهار کردن دانسته است

    آنچه از متن قانون به دست می آید این است که قانون گذار، شرط وقوع جرم را تنها اظهار کردن دانسته است. به این معنا که تنها گفتن و یا در لغت، فاش کردن و آشکار کردن و بیان کردن یک مسئله میتواند باعث منجر به وقوع جرم شود. آنچه مسلم است، این است که برای اثبات وقوع جرم باید حتما جرم آشکار و علنی بشود.

    همچنین آنچه مشخص است، این است که اگر فرد اکاذیبی را در یکی از وسایل مورد نظر قانون مکتوب کند مانند نامه، اما به جز خودش شخص، فرد دیگری نامه را یا وسایل در شده در قانون را نخواند، این مورد شامل نشر اکاذیب نمیشود، چرا که مورد به آن شکل که در متن قانون آمده است، آشکار نشده است.

    اگر نامه به مقامات صاحب صلاحیت ارسال نشده باشد

    همچنین نامه اگر به مقامات صاحب صلاحیت ارسال نشده باشد، یا به نوعی موجب تشویش اذهان عمومی نگردد، جرم تلقی نمیشود. همچنین، بر طبق قانون در بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، توهین و افترا به هر شخص از طریق انتشار تصویر و کاریکاتور، ممنوع است، همچنین بر اساس ماده 30 قانون، انتشار مطلابی که باعث تهمت و افترا و توهین و ناسزا به شخصی باشد، ممنوع است.

    شخصی که مدعی است، فردی است که باید اثبات کند که مطالب منتشر شده کذب است. در واقع شخص باید در مقام دفاع، اظهارات خود را اثبات کند و در صورتی که بتواند مطالبی که نشر داده و اظهار کرده است، را به اثبات برساند، تبرئه میشود. آنچه در این قانون مشخص است، این است که اظهارات شخص باید شامل اخبار و موارد بی اساس در کنار نسبت دادن اظهارات کذب به شخص دیگری است.

    اگر نامه به مقامات صاحب صلاحیت ارسال نشده باشد
    اگر نامه به مقامات صاحب صلاحیت ارسال نشده باشد

    میزان مجازات افترا و نشر اکاذیب

    برای هر جرم یک سری مجازات در قانون مشخص شده است. این مجازات ها به عنوان عامل باز دارنده برای وقوع جرم شناخته میشود و معمولا شخص با آگاهی از پیامد های امر خود و مجازات هایی که در قانون ذکر شده است، از مبادرت به انجام جرم خودداری میکند.

    جرم و شکایت افترا و نشر اکاذیب، به عنوان یک عمل مجرمانه در قانون برایش مجازات های مختلفی در نظر گرفته شده است. در رابطه با جرم افترا، قانون به صراحت مشخص کرده است که فرد مفتری حبس خود را از یک تا 12 ماه متحمل میشود،

    همچنین در کنار این حبس، 74 ضربه شلاق هم به عنوان مجازات این عمل در قانون پیش بینی شده است، البته این موضوع به نوع افترای شخص هم بستگی دارد. برای مثال، افترای فعلی حبس از 6 ماه تا 3 سال یا 74 ضربه شلاق را دارد.

    فرد در انتخاب میان نوع مجازات خود که حبس یا شلاق است، مخیر است

    معمولا فرد در انتخاب میان نوع مجازات خود که حبس یا شلاق است، مخیر است. معمولا مجازات ها بسته به میزان جرم نسبت داده شده به شخص، شکایت فرد، پیامد های این عمل برای شخص مورد هتک حرمت واقع شده و. . . میتواند میزان مجازات را تعیین کند،

    همچنین گاها میزان تعداد شلاق هایی که فرد مجبور به تحمل آن هاست هم در این بین متغیر بوده است و به این امر وابسته است.

    در قانون راه ها و تبصره های مختلفی برای شخص مفتری تعیین شده است و در شرایطی که وی واقعا قصد ضرر رساندن به شخص دیگر را نداشته باشد، قانون شخص مفتری را مجرم نشناخته و تبرئه میکند.

    در رابطه با نشر اکاذیب، قوانین و مجازات های پیچیده تری وجود دارد. آنچه در قانون آمده است، حبس دو تا 24 ماه یا تحمل تا 74 ضربه شلاق است، اما شرایط مختلفی برای احراز جرم وجود دارد، از جمله اینکه باید اکاذیب و نشریات به صورت عمومی و آشکار منتشر شود و باعث تشویش اذهان عمومی بشود.

    شما در حال خواندن پست نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب هستید.

    انتخاب حبس یا شلاق

    معمولا دادگاه در انتخاب حبس یا شلاق، بسته به نوع جرم و پیامد هایی که برای فرد داشته مخیر است، همچنین اینکه قصد فرد در این عمل چه بوده هم مسئله مهمی است که میتواند در تخفیف یا تشدید مجازات فرد موثر باشد. آنچه در این قانون در آن تصریح شده است، اظهار عمومی اکاذیب و نیت شخص از اظهارات خود است. پس در نتیجه انگیزه و نیت و قصد فرد مهم است.

    در این بین محکومیت های مختلفی وجود دارد. اولین مسئله این است که به دلیل آنکه افترا ممکن است، باعث کسر اعتبار و حیثیت شخص شود، شخصی که به عنوان مفتری و اظهار کننده اکاذیب شناخته میشود، باید به اقداماتی که قانون برای بازگرداند اعتبار و حیثیت شخص انجام میدهد احترام گذاشته و هزینه های مواردی مانند درج حکم در روزنامه با هزینه شخصی محکوم علیه را پرداخت کند.

    همچنین معمولا جرم انتشار موارد کذب و دورغ تنها در شرایطی قابل پیگیری است که پرونده شاکی خصوصی داشته باشد. در صورتی که شاکی از شکایت خود صرفه نظر کند، بسته به نوع جرم و نیت مجرم، دادگاه میتواند در مجازات تخفیف داده یا حتی قرار منع تعقیب شخص را صادر کند.

    انتخاب حبس یا شلاق
    انتخاب حبس یا شلاق

    راه های اثبات جرم افترا و نشر اکاذیب

    هر جرمی شرایط تحقق دارد و لازم است که جرم کاملا از جانب قانون احراز شود. از طرفی هم شخص باید بتواند که در دفاع از اظهارات خود نسبت به جرمی که مرتکب شده است، مستندات و دلایل قانع کننده ای را ارائه دهد.

    اول ما سعی میکنیم با این نگاه ماجرا را مورد بررسی قرار بدهیم که شخص در حقیقت قصد دارد، از جرمی که به شخصی نسبت داده است، دفاع کند. این شخص لازم است، پیش از هر چیز، پیش از بیان تهمت و نسبت دادن یک عمل به شخصی دیگر، تمامی دلایل و مستندات محکمه پسند خود را آماده کند.

    اینکه شما بتوانید در جلسات دادگاه به اثبات برسانید که برای امر خود دلیلی داشتید یا ظن و گمانی وجود داشته است، میتواند تا حد زیادی در محکومیت شما موثر باشد.

    ما این فرض را بر این میگیریم که شخص مفتری قصد دارد تا بیگناهی خود را به اثبات برساند. با توجه به مواردی که پیش تر گفته شده است، وجود ظن و گمان و یا دلیلی برای تصمیم گیری و نسبت دادن جرم به شخص در فرد خاطی، میتواند باعث تبرئه شدن شخص از جرم افترا شود.

    با این اوصاف، لازم است که کلیه شواهد لازم و قانع کننده برای اثبات دلیل خود را جمع آوری کنید و یا حداقل دلیلی بر اثبات اینکه میتوانستید ظن و گمان داشته باشید، نسبت به شخص دوم را ارئه دهید.

    سه شرط در قانون برای تحقق جرم افترا پیش بینی شده است

    به طور کلی سه شرط در قانون برای تحقق جرم افترا پیش بینی شده است. اولین شرط نسبت دادن یک عمل مجرمانه به دیگری است. در واقع حتما باید این نسبت دادن از جانب فرد مفتری به شخص دوم انجام شده باشد. همچنین، واژه ی ( کسی ) که در متن قانون ذکر شده است، بیانگر قابل پیگیری بودن افترا برای اشخاص حقیقی است و نه اشخاص حقوقی.

    شرط دوم، ناتوان بودن مفتری از ارائه سند برای اثبات ادعای خود است. در واقع اگر شخص مفتری نتواند صحت افترای خود را به شخص دیگر به اثبات برساند یا حداقل ظن و گمان خود را اثبات کند، مجرم شناخته خواهد شد.

    در نهایت، شرط سوم بحث روانی افترا است. برای آنکه جرم افترا تحقق پیدا کند، در پس عمل باید یک سوء قصد وجود داشته باشد و فرد مفتری با توجه به قانون، عمل خود را عامدانه و عالمانه به قصد هتک حرمت شخص دوم انجام داده باشد.

    تخفیف در جرم افترا

    جهت تخفیف در جرم افترا، راه های دیگری نیز به عنوان چند نکته در قانون قید شده است. اول اینکه شخصی که مرتکیب به جرم شده است، باید کاملا کار خود را عامدانه و با قصد و نیت مشخصی انجام داده باشد.

    به این معنا که جرم مرتکب شده نباید تحت تاثیر مواد مخدر یا مشروبات الکلی، بیهوشی و یا مواردی که شخص اختیاری بر اعمال خود ندارد، صورت گرفته باشد.

    دوم اینکه شخص باید کاملا عالمانه به جرم خود دست زده باشد. در واقع شخصی که افترا میزند باید از ماهیت اتهام آور اشیا و ابزار و. . . آگاه باشد.

    سوم اینکه شخص باید به قصد متهم کردن دیگری اقدام به ارتکاب جرم کرده باشد و سوء نیت خاص، حتما لازم است که در پس اتهام وی وجود داشته باشد.

    اگر مواردی برخلاف موارد فوق وجود داشته باشد، عملا شخص مجرم شناخته نخواهد شد.

    نشر اکاذیب نیز به همین ترتیب میتواند دلایلی برای ثابت نمودن یا عدم اثبات جرم داشته باشد. در اثبات کذب بودن اظهارات فرد، شخصی که مورد اتهام قرار گرفته است، باید این موضوع را در نظر بگیرد که آیا شخص مدعی، کذب را با قصد و نیت خاصی اظهار کرده است، یا نه.

    کذب بودن یک گفته

    همچنین، کذب بودن یک گفته حتی اگر به هدف ضرر رسانی باشد، برای ثابت شدن جرم کافی نیست، بلکه باید کذبیاتی که نشر شده است، سبب تشویش در افکار عمومی شود و یا مسئله کذب به کلی آشکار شود. در این شرایط میتوان اثبات کرد که فرد مدعی مطلب کذب به دادگاه ارائه داده است.

    بنابراین، اگر شما نیز به عنوان شخص متهم در مسئله نشر اکاذیب قرار گرفته اید، لازم است که حتما دلایل و مستندات کافی برای دادگاه ارائه دهید و یا حداقل دلیلی برای وقوع اشتباه در اظهارات کذب خود داشته باشید تا بتوانید از دادگاه تخفیف گرفته و یا حتی با رای دادگاه، تبرئه شوید.

    در موارد اینچنینی لازم است که حتما با وکلای کارکشته و مجرب اقدام به تنظیم شکایت کنید. در ادامه، نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب را به شما ارائه میدهیم. همچنین، اگر پرونده ای در زمینه نشراکاذیب و افترا دارید، میتوانید از مشاوران و وکلای کارکشته وب سایت تهران لو برای مشاوره و راهنمایی در پرونده حقوقی خود مشورت بگیرید.

    کذب بودن یک گفته
    کذب بودن یک گفته

    شما در حال مطالعه مقاله نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب هستید.

    نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب

    لازم است که حتما نمونه شکایت را با حضور وکیل و راهنمایی موسسات حقوقی و وکلا تنظیم کنید. مسئله طرح شکایت مسئله بسیار مهمی است، چرا که میتواند در روند دادرسی شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

    ما در ادامه، نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب را آورده ایم و همچنین پیشنهاد میکنیم که حتما شکایت خود را پیش از تنظیم با وکلای وب سایت تهران لو درمیان گذاشته و از راهنمایی ها و نظرات آن ها بهره مند شوید.

    نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب
    نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب

    همچنین در مواردی نیز، نشر اکاذیب و افترا به صورت اینترنتی انجام میشود که به عنوان افترا رایانه ای شناخته میشود. در این موارد هم این مسئله قابل پیگیری است. بنابراین، در ادامه نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب رایانه ای را نیز برای شما ارائه میدهیم.

    نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب
    نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب

    در رابطه با موارد فوق ذکر چند مورد لازم به توجه است. اول اینکه سعی کنید، پیش از شروع نوشتن شکوائیه، ادب و احترام لازم را به جای آورده و آغاز نامه حتما با نام خدا باشد.

    معمولا در شکوائیه ها، کلمه دوم واژه سلام است

    معمولا در شکوائیه ها، کلمه دوم واژه سلام است و باید در گام سوم، ضمن ارائه توضیحات لازم و به کار بردن تاریخ و مکان و همچنین، نام شخص و کلیه مواردی که میتواند در روند دادرسی تسریع ایجاد کند، اقدام به بیان شکایت خود کنید.

    همچنین، پس از پایان متن نیز، تشکر را به جای آورده و به امضا برسانید یا انگشت بزنید. بدیهی است که به کار بردن مشخصات فردی هر دو طرف درگیر در مناقشه الزامی است.

    در این جا مقاله بررسی نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب به پایان رسید. مجددا به همه ی شما پیشنهاد می کنیم برای دریافت مناسب ترین مشاوره ها و معرفی بهترین وکیل ها به سایت تهران لو مراجعه نمایید.

    از اینکه تا پایان مقاله نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله نمونه شکایت افترا و نشر اکاذیب اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با