نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم موضوع نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مهمی را در این رابطه بیان کنیم.

    نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری
    نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری

    به این موضوع توجه داشته باشید، که تصرف عدوانی یکی از مهم ترین شکایت هایی است، که در رابطه با ملک ها ثبت می شود، این که بدانید تصرف عدوانی به چه مواردی گفته می شود، و چگونه برای ثبت شکایت باید اقدام کرد، موضوعات مهمی است، که در این مقاله به طور کامل آن را شرح می دهیم و پیشنهاد ما این است، که ادامه مطالب را از دست ندهید.

    در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    1. آیا با مفهوم تصرف عدوانی آشنایی دارید؟
    2. آیا می دانید پرونده تصرف عدوانی کیفری چه ویژگی هایی دارند؟
    3. آیا می دانید برای ثبت شکایت هایی با موضوعیت تصرف عدوانی باید چه کارهایی کرد؟
    4. آیا می دانید برای اثبات شکایت تصرف عدوانی کیفری به چه مدارکی نیاز دارید؟
    5. آیا با مفهوم لایحه ها آشنایی دارید؟
    6. آیا با نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنا هستید؟
    7. آیا می دانید یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
    8. آیا با نکات مهم در حین نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنایی دارید؟
    9. آیا می دانید چه کسی توانایی نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری را دارد؟
    10. آیا با هزینه های نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنایی دارید؟

     

    آیا با مفهوم تصرف عدوانی آشنایی دارید؟

    در این قسمت قصد داریم برای شروع در رابطه با مفهوم تصرف عدوانی بحث کنیم و مطالبی را در این رابطه بیان کنیم، به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که در هنگام ثبت شکایت باید اطلاعات کافی در رابطه با موضوع آن داشته باشید، زیرا در صورت اشتباه پرونده شما در همان ابتدا بررسی نخواهد شد، به همین دلیل در ابتدا این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

    اگر بخواهیم تصرف عدوانی را شرح دهیم، باید در ابتدا معنی کلمات تصرف و عدوانی را به صورت های مجزا بیان کنیم، تصرف کردن مالی به این معنی است، که کسی (غیر از صاحب اصلی آن) در طی اقداماتی مال کسی را از ید خارج کند، یعنی آن ملک را به تصرف خود در آورد و با این کار صاحب اصلی ملک اختیاری برای استفاده از آن ملک نداشته باشد.

    کلمه عدوانی به معنی دشنمی می باشد

    به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که کلمه عدوانی به معنی دشنمی می باشد، البته این معنی برای توضیح مفهوم تصرف عدوانی کارایی چندانی ندارد، اما به هر حال برای آشنایی بیشتر شما باید آن را توضیح می دادیم، حال برای آن که مفهوم تصرف عدوانی را به طور کامل متوجه شوید، یک مثال در این رابطه شرح خواهیم داد.

    کلمه عدوانی به معنی دشنمی می باشد
    کلمه عدوانی به معنی دشنمی می باشد

    به عنوان مثال تصور کنید که شما یک ملک مسکونی دارید، و نیازی به استفاده از آن ندارید، یا به اصطلاح ملک شما خالی است، حال یکی از دوستان شما با مشکل مسکن رو به رو می شود، و از شما می خواهد که برای مدت زمان محدودی در ملک شما ساکن باشد، و شما هم این موضوع را قبول می کنید، و به او کلید می دهید.

    بعد از مدتی به ملک خود نیاز دارید، و از دوست خود می خواهید که منزل را تخلیه کند، اگر در این حالت دوست شما اقدام به تخلیه نکند و همچنان در محل مورد نظر ساکن باشد، شما می توانید از او به عنوان تصرف عدوان شکایت کنید و در مراجع قضایی معتبر به پرونده شما رسیدگی خواهد شد.

    در قانون جمهوری اسلامی ایران برای تصرف عدوانی دو نوع جرم در نظر گرفته اند

    نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است، که در قانون جمهوری اسلامی ایران برای تصرف عدوانی دو نوع جرم در نظر گرفته اند، یکی تصرف عدوانی حقوقی است، و دیگری تصرف عدوانی کیفری می باشد، دقت کنید که این دو جرم اگر چه تفاوت هایی با هم دارند، اما اصل و اساس هر دو جرم یکی است، یعنی شخص بدون اجازه مالک، ملکی را از اختیار صاحب آن خارج کرده است.

    در اینجا با مفهوم کلی تصرف عدوانی آشنا شدید، شما می توانید برای داشتن اطلاعات بهتر به سایت تهران لو مراجعه نمایید. تهران لو بهترین مشاوره های حقوقی را در خصوص تصرف عدوانی به مخاطبین خود ارائه می دهد.

    در قانون جمهوری اسلامی ایران برای تصرف عدوانی دو نوع جرم در نظر گرفته اند
    در قانون جمهوری اسلامی ایران برای تصرف عدوانی دو نوع جرم در نظر گرفته اند

    آیا می دانید پرونده تصرف عدوانی کیفری چه ویژگی هایی دارند؟

    در قسمت قبل به این موضوع اشاره داشتیم که جرم تصرف عدوانی به دو نوع کیفری و حقوقی تقسیم می شود، در این قسمت قصد داریم که تصرف عدوانی کیفری را توضیح دهیم، زیرا موضوع این مقاله در رابطه با لایحه تصرف عدوانی کیفری است، اما برای توضیح این موضوع نیاز داریم که اشاره ای بسیار کوتاه و خلاصه هم بر روی تصرف عدوانی حقوقی داشته باشیم، تا مخاطب این مقاله تفاوت بین دو را به خوبی درک کند.

    در مطالب بالا که مفهوم جرم تصرف عدوانی را توضیح داده ایم، با توجه به این موضوع می توان گفت که جرم تصرف عدوانی با چند جزء شناخته می شود، جزء اول ملکی است، که در رابطه با جرم تصرف عدوانی اتفاق افتاده است، به این موضوع توجه داشته باشید، که این ملکی که مورد بحث می باشد، اهمیت بسیار بالایی در جرم تصرف عدوانی دارد.

    مثالی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم را به یاد آورید، در بالا گفتیم که شما صاحب یک ملک هستید، و آن را به طور امانت به دوست خود داده اید، در صورتی که مالکیت ملک به اسم شما باشد، و دوست شما تصرف عدوانی کرده باشد، می گوییم که جرم اتفاق افتاده تصرف عدوانی کیفری است، در حالت هایی هم هست که شما مالک ملک نیستید.

    به عنوان مثال ممکن است، که شما خود منزل مسکونی را اجاره کرده باشید، یا شما مالک آن نباشید و سند ملک به اسم کسی دیگر از اقوام شما باشد، در این حالت می گوییم که تصرف عدوانی حقوقی اتفاق افتاده است، که، البته بحث در رابطه با این موضوع خارج از موضوع اصلی این مقاله می باشد، و به آن اشاره ای نخواهیم داشت.

    تصرف مال باید به طور عمدی اتفاق افتاده باشد

    نکته دیگری که در جرم تصرف عدوانی کیفری باید به آن توجه داشته باشید، این است، که تصرف مال باید به طور عمدی اتفاق افتاده باشد، در همان مثالی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، اگر دوست شما به صراحت بیان کند که منزل را تخلیه نمی کنم و قصد دارم که باز هم در آن ساکن باشم، در این حالت می گوییم که جرم اتفاق افتاده، تصرف عدوانی کیفری می باشد.

    یکی دیگر از مواردی که در تصرف عدوانی کیفری باید به آن توجه داشته باشید، این است، که جرم تصرف عدوانی کیفری در رابطه با اموال غیر منقول می باشد، در علم حقوق اموال  به دو دسته منقول و غیر منقول تقسیم می شوند، و باید بگوییم که تصرف عدوانی بر روی اموال منقول هیچ جرمی به حساب نمی آید.

    در این بخش با ویژگی های عمومی تصرف عدوانی آشنا شدید، بهتر است برای کسب نمودن اطلاعات بیشتر به سایت مشاوره ی  تهران لو مراجعه فرمائید. تهران لو برترین مشاوره های حقوقی و مدنی را در زمینه ویژگی های عمومی تصرف عدوانی و دیگر مسائل حقوقی به بازدیدکنندگان خود ارائه می کند.

    تصرف مال باید به طور عمدی اتفاق افتاده باشد
    تصرف مال باید به طور عمدی اتفاق افتاده باشد

    آیا می دانید برای ثبت شکایت هایی با موضوعیت تصرف عدوانی باید چه کارهایی کرد؟

    در مطالب بالا اطلاعات کاملی را در رابطه با جرم تصرف عدوانی کیفری بیان کردیم و نکته بسیار مهم در مطالب فوق این بود که به زبانی این موضوع را شرح دادیم که هر کسی به راحتی می تواند آن را درک کند و نیازی به داشتن اطلاعات و سواد حقوقی نیست، در این قسمت قصد داریم موضوع دیگری را بررسی کنیم.

    حال قصد داریم به شرح پاسخ این سوال بپردازیم که اگر با مشکل تصرف عدوانی رو به رو شدیم، باید چه کارهایی را انجام دهیم، یا به نوعی باید چگونه و به کجا شکایت کنیم؟

    در ابتدا توجه داشته باشید، که تنها مرجع معتبر برای رسیدگی به جرم تصرف عدوانی کیفری، مراجع قضایی می باشد، و در انتخاب محل هم باید نهایت دقت را به کار بگیریم و شکایت را همان شهری ثبت کنیم که جرم در آن اتفاق افتاده است، یعنی همان شهری که ملک در آن قرار دارد.

    ابتدا باید به شعبه های دادسرا در محل زندگی خود مراجعه کنید

    در ابتدا باید به شعبه های دادسرا در محل زندگی خود مراجعه کنید، در این محل شکایت نامه ای تنظیم می شود، لازم به ذکر است، که برای ثبت شکایت باید به دفاتر قضایی الکترونیکی مراجعه کنید، البته این موضوع در سال های اخیر به قانون ما اضافه شده است، اما باز هم نباید از آن غافل شد، بعد از ثبت شکایت باز هم باید برای تهیه تمبر به دادسرا مراجعه کنید و سپس منتظر باشید، تا زمان رسیدگی به پرونده شما برسد.

    ابتدا باید به شعبه های دادسرا در محل زندگی خود مراجعه کنید
    ابتدا باید به شعبه های دادسرا در محل زندگی خود مراجعه کنید

    در این مرحله پرونده شما بررسی می شود، و متناسب با موضوع آن تعیین شعبه خواهد شد. لازم به ذکر است، که در شهر های کوچک معمولا در هر دادگاه یک شعبه را به جرم خاصی اختصاص می دهند، اما در شهر های بزرگ متناسب با میزان رخ دادن آن جرم، تعداد شعبه هایی هم به آن اختصاص می دهند بیشتر خواهد بود.

    به این نکته توجه کنید که بعد از بررسی پرونده در دادسرا، پرونده شما به دادگاه کیفری یا عمومی (متناسب با نوع جرم) ارجاع داده می شود، در جرم تصرف عدوانی کیفری، پرونده به دادگاه کیفری استان ارجاع داده خواهد شد، لازم به ذکر است، که این در حالی است، که پرونده شما در مرحله دادسرا قرار منع تعقیب نخورده باشد.

    مدارک کافی برای اثبات حقانیت

    بعد از بررسی های انجام شده در دادگاه کیفری استان، برای پرونده شما رای نهایی یا همان حکم صادر خواهد شد، توجه داشته باشید، که اگر مدارک کافی برای اثبات حقانیت خود به دادگاه ارائه داده باشید، در مرحله دادسرا با منع تعقیب رو به رو نخواهید شد، و در مرحله دادگاه هم حکم نهایی به نفع شما خواهد بود.

    در نهایت اگر یکی از طرفین پرونده به رای نهایی صادر شده، معترض باشد، می تواند به آن اعتراض کند و در مرحله بعدی پرونده شما در دادگاه تجدیدنظر بررسی می شود، لازم به ذکر است، که رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر با دیگر دادگاه تفاوت های بسیاری دارد، و مهم ترین تفاوت این است، که رای صادر شده قطعی است، و به هیچ عنوان امکان اعتراض به آن وجود ندارد.

    در این قسمت با انواع ثبت شکایات در زمینه ی تصرف عدوانی  آشنایی پیدا کردید، پیشنهاد می کنیم برای دریافت نمودن آگاهی های  بیشتر به تهران لو که سایتی معتبر در این زمینه است، مراجعه نمایید. تهران لو بهترین وکیل ها را در خصوص پیگیری موضوع ثبت شکایات در زمینه ی تصرف عدوانی  به مخاطبین خود معرفی می نماید.

    مدارک کافی برای اثبات حقانیت
    مدارک کافی برای اثبات حقانیت

    آیا می دانید برای اثبات شکایت تصرف عدوانی کیفری به چه مدارکی نیاز دارید؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برا ثبت شکایت با موضوعیت تصرف عدوانی کیفری باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید، در این قسمت قصد داریم به این موضوع بسیار مهم بپردازیم که برای اثبات ادعای خود مبنی بر تصرف عدوانی کیفری چه مدارکی را باید به دادگاه ارائه دهید، پس با ما همراه باشید.

    در ابتدا باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که برای اثبات حقانیت خود به دادگاه باید مدارکی را ارائه دهید که محکمه پسند باشند و قاضی بتواند با استناد به آن مدارک رای بر احقاق حق شما صادر کند، این مدارک بسیار ساده هستند، و به راحتی می توانید آن را داشته باشید، و به دادگاه ارائه دهید.

    لازم به ذکر است، که در هنگام توضیح مفهوم تصرف عدوانی کیفری به این موضوع اشاره کرده ایم که شما باید مالک آن ملک مشخص شده باشید، پس طبیعتا شما باید یک سند را به دادگاه ارائه دهید که مالک بودن شما را ثابت کند، پس ارائه سند ملک مشخص شده الزامی است، و نمی توان از آن غافل شد.

    در ادامه به این نکته اشاره کرده ایم که در تصرف عدوانی کیفری، شخص متصرف باید به طور واضح بیان کرده باشد، که اقدامی در جهت تخلیه ملک انجام نمی دهد، طبیعتا این شخص در هنگام برگزاری جلسه های دادگاه به این کار خود اعتراف نمی کند، زیرا می داند که چه جریمه ای در انتظار او خواهد بود، پس شما برای اثبات عمدی بودن این کار باید چه کاری انجام دهید؟

    استفاده از شهادت شهود

    در چنین حالتی به سادگی می توانید از شهادت شهود استفاده کنید، برای این کار کافی است، که دو نفر (مرد) شاهد این گفتگو بوده باشند، و البته این دو تن حاضر باشند، که در جلسه های دادگاه به نفع شما شهادت دهند، در این حالت به سادگی می توانید حقانیت و ادعای خود را به دادگاه و قاضی ثابت کنید.

    توجه داشته باشید، که اگر دو مرد شاهد گفتگوی شما نبوده است، شما می توانید از چهار زن یا دو زن و یک مرد برای شهادت استفاده کنید، متاسفانه باید بگوییم که در قانون ایران شهادت دو زن معادل یک مرد به حساب می آید و همین موضوع سبب می شود، که در صورت نداشتن شاهد مرد، کار شما کمی سخت تر باشد.

    لازم به ذکر است، که اثبات تصرف عدوانی کیفری به همین مدارک نیاز دارد، اما مهم ترین موضوع در رابطه با احقاق حق در دادگاه، مدارک ارائه شده نیست، اگر چه مدارک هم تاثیر فوق العاده زیادی دارد، اما باید بگوییم که نحوه بیان وکیل شما و همچنین لایحه هایی که بر روی پرونده قرار دارد، تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه نهایی دارد، که در ادامه این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد.

    شما در این مطلب با انواع مدارک مورد نیاز جهت اثبات تصرف عدوانی  آشنایی پیدا نمودید، توصیه  می کنیم جهت به دست آوردن آگاهی های  بیشتر به تهران لو که یک سایت معتبر در این خصوص می باشد، مراجعه فرمایید. تهران لو با تجربه ترین وکیل ها را در زمینه ی پیگیری مدارک مورد نیاز جهت اثبات تصرف عدوانی  به کاربران  خود معرفی می کند.

    استفاده از شهادت شهود
    استفاده از شهادت شهود

    آیا با مفهوم لایحه ها آشنایی دارید؟

    در این بخش از مقاله قصد داریم مفهوم بسیار مهمی را شرح دهیم، همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کرده ایم، موضوع اصلی این مقاله لایحه تصرف عدوانی کیفری می باشد، به همین دلیل لازم است، که در ابتدا در رابطه با مفهوم لایحه اطلاعاتی داشه باشید، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم این موضوع بسیار مهم را شرح دهیم.

    توجه داشته باشید، که لایحه ها در اصل برگه های ساده ای هستند، که هیچ فرمت و الگوی خاصی هم در آن وجود ندارد، به عنوان مثال در هنگام ثبت شکوایه یا دادخواست برگه های مخصوصی را مشاهده کرده اید که فرمت و الگوی خاصی دارند، این در حالی است، که لایحه ها هیچ الگویی ندارند و به سادگی بر روی هر کاغذ معمولی (A4) می توانید یک لایحه را بنویسید.

    همان طور که گفتیم لایحه ها برگه های معمولی هستند، اما مطلبی که بر روی آن نوشته می شود، به هیچ عنوان معمولی نیست، زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روی رای نهایی صادر شده دارد.

    به این موضوع توجه کنید که بر روی لایحه های اظهارت هر یک از طرفین نوشته می شود، به عنوان مثال شما در یک لایحه خاص مطالبی را می نویسید که تصور می کنید، قاضی با خواندن آن ها رای را به نفع شما صادر خواهد کرد، زیرا در نهایت قاضی با توجه به مطالبی رای را صادر می کند، که در یک لایحه ذکر شده است.

    آیا با مفهوم لایحه ها آشنایی دارید؟
    آیا با مفهوم لایحه ها آشنایی دارید؟

    قاضی در هنگام صدور رای در ابتدا پرونده شما را می خواند

    به این موضوع بسیار مهم توجه کنید که قاضی در هنگام صدور رای در ابتدا پرونده شما را می خواند، این خواندن را از متن شکوایه شروع می کند، سپس اظهاراتی را مطالعه می کند، که هر یک از طرفین در جلسه های دادرسی بیان کرده اند، پس توجه داشته باشید، که در جلسه های دادرسی چه مطالبی را بیان می کنید، زیرا ثبت خواهد شد.

    در مرحله بعد قاضی لایحه هایی که بر روی پرونده قرار دارد، را می خواند و با مدارک موجود در پرونده مقایسه می کند. به عنوان مثال اگر شما در لایحه خود ذکر کرده باشید، که دوست شما به طور علنی در حضور دو تن دیگر از دوستانتان اظهار کرده است، که ملک مورد نظر را تخلیه نمی کنم، در این هنگام قاضی این ادعا را با اظهارات شاهدهایی که در جلسه دادگاهی شهادت داده اند مقایسه خواهد کرد.

    قاضی در هنگام صدور رای در ابتدا پرونده شما را می خواند
    قاضی در هنگام صدور رای در ابتدا پرونده شما را می خواند

    به این نکته بسیار مهم و کاربردی توجه داشته باشید، که قاضی در هنگام صدور رای به شخص شما دسترسی ندارد و با توجه به مطالبی که در لایحه نوشته اید، اقدام به صدور رای می کند، البته باید توجه داشته باشید، که هر ادعای مطرح شده در لایحه را باید با مدرکی معتبر ثابت کنید، در غیر این صورت ارزش چندانی ندارد و نمی توان به آن استناد کرد.

    قاضی در هنگام صدور رای در ابتدا پرونده شما را می خواند
    قاضی در هنگام صدور رای در ابتدا پرونده شما را می خواند

    آیا با نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنا هستید؟

    در این قسمت قصد داریم در رابطه با نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری مطالبی را بیان کنیم به این موضوع توجه داشته باشید، که در مطالب بالا در رابطه با اهمیت نوشتن لایحه اطلاعات مهمی را بیان کرده‌ایم و همان‌طور که می‌دانید نوشتن یک لایحه تاثیر بسیار زیادی بر روی رأی نهایی شما دارد، حال این سوال پیش می‌آید که نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری باید به چه صورتی نوشته شود، تا تاثیر به سزایی در حکم نهایی داشته باشد.

    توجه داشته باشید، که در لایحه شما باید مستند صحبت کنید، یعنی زمانی مطلبی را بیان کنید که مدرک کافی برای اثبات آن داشته باشید، در مطالب بالا به این موضوع اشاره کرده‌ایم که برای اثبات حقانیت خود در پرونده‌هایی با موضوعیت تصرف عدوانی کیفری باید چه مدارکی را به قاضی پرونده ارائه دهید، همان‌طور که گفتیم ارائه سند مالکیت یکی از مهم‌ترین مدارک برای اثبات حقانیت شما است.

    آیا با نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنا هستید؟
    آیا با نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنا هستید؟

    بنابراین باید به شما بگوییم زمانی که در لایحه تصرف عدوانی کیفری بیان می‌کنید که مالک یک ملک خاص هستید، ( حال این ملک ممکن است، منزل مسکونی، مغازه، مجتمع اداری، مجتمع تجاری و غیره ) باشد. لازم به ذکر است، که در غیر این ‌صورت ادعای شما که در لایحه تصرف عدوانی ثبت شده باشد، ارزش چندانی ندارد و قاضی نمی‌تواند با استناد به آن رأی نهایی را به نفع شما صادر کند.

    آیا با نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنا هستید؟
    آیا با نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنا هستید؟

    عمدی بودن عدم تخلیه متصرف

    موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است، که در یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید عمدی بودن عدم تخلیه متصرف را به طور دقیق و کامل ذکر کنید و البته برای اثبات ادعای خود مدارکی را هم بیان کنید که در مطالب بالا گفتیم برای اثبات چنین موضوعی باید از شاهد استفاده کنید.

    عمدی بودن عدم تخلیه متصرف
    عمدی بودن عدم تخلیه متصرف

    توجه داشته باشید، که متناسب نبودن متن نوشته شده در لایحه با مدارکی که در دادگاه ارائه می‌دهید می‌تواند بر علیه شما باشد، یعنی قاضی نتواند رای را به نفع شما صادر کند.

    در یک نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری شما باید در ابتدا مشخصات خود را به طور کامل و دقیق بیان کنید ( اگر دو اسمه هستید، و طرف دیگر پرونده یعنی همان شخص متصرف شما را با اسم دوم که در شناسنامه ثبت نشده است، می‌شناسد، این نام را هم در لایحه ذکر کنید ) توجه داشته باشید، که بعد از این باید ادعای خود را به طور کامل و دقیق شرح دهید، تا قاضی در هنگام خواندن آن به خوبی با این موضوع آشنا شود، که شما به دنبال چه هدفی هستید.

    در هنگام نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید

    نکته دیگری که به آن توجه باید داشته باشید، این است، که در هنگام نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید، در صورت عدم رعایت این نکات باید به شما بگوییم که لایحه‌ای که نوشته اید ارزش چندانی نخواهد داشت. به دلیل اهمیت بالای این نکات در ادامه و در قسمتی جداگانه آن‌ها را به طور کامل شرح خواهیم داد.

    شما در مطالب بالا با انواع لایحه های مرتبط با موضوع تصرف عدوانی  آشنایی پیدا کردید، از شما درخواست داریم به منظور به دست آوردن اطلاعاتی مناسب تر و   بیشتر به وب سایت اینترنتی تهران لو که یک سایت با سابقه در این مورد می باشد، مراجعه فرمایید. تهران لو کارکشته ترین  وکلا را در زمینه ی انواع لایحه های مرتبط با موضوع تصرف عدوانی  به مخطبان  خود معرفی می کند.

    آیا می دانید یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    در این قسمت قصد داریم ویژگی‌های یک لایحه‌ای تصرف عدوانی کیفری را برای شما شرح دهیم. در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید، که برای نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد، اما توجه کنید طی یک لایحه تصرف عدوانی خوب باید این نکات را به طور کامل در آن رعایت شده باشد.

    متناسب بودن متن لایحه تصرف عدوانی کیفری با مدارک ارائه شده در پرونده ویژگی مهمی است، که یک لایحه که باید آن را داشته باشد، توجه کنید که در مطالب بالا مدارک مورد نیاز برای اثبات حقانیت شما را به طور کامل بیان کرده ایم، اگر در هنگام نوشتن لایحه مدرک خاصی را در اختیار دارید، اما آن مدرک را در لایحه خود ذکر نکنید، به حق خود خیانت کرده‌اید، زیرا قاضی متناسب با لایحه و مدارک موجود نظر خود را که همان رأی نهایی اعلام می‌کند.

    توجه داشته باشید، که عکس این موضوع هم صادق می باشد، یعنی اگر شما مدرک خاصی را در اختیار ندارید ( به ‌عنوان مثال مالک حقیقی یک ملک نیستید و فقط آن را اجاره کرده اید )، اما در لایحه تصرف عدوانی ذکر کنید که مالک آن ملک شما هستید، در این ‌صورت هم قاضی رای نهایی را به نفع شما صادر نخواهد کرد، زیرا مدارک کافی برای اثبات ادعای خود در اختیار ندارید.

    یکی دیگر از ویژگی های یک لایحه تصرف عدوانی کیفری

    یکی دیگر از ویژگی های یک لایحه تصرف عدوانی کیفری این است، که با استفاده از ماده های قانونی و با استناد به آن ها نوشته شود، در قانون برای جرم تصرف عدوانی کیفری مجازات های خاصی در نظر گرفته شده و در ماده های خاصی هم این جرم به طور کامل تشریح شده است، در هنگام نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری باید به این موارد توجه داشته باشید، و آن ها را ذکر کنید.

    به این نکته توجه داشته باشید، که متن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید سلیس و روان باشد، یعنی از کلمه های ثقیل و نامفهوم در نگارش استفاده نکرده باشید، توجه داشته باشید، که قاضی هم مانند هر شخص دیگری علاقه ای به خواندن مطلب های نامفهوم و پیچیده ندارد و اگر موضوعی برای او به خوبی شرح داده شده باشد، بهتر می تواند نتیجه گیری کند.

    از دیگر ویژگی یک لایحه خوب می توان به این مورد اشاره کرد که جامعیت دارد، و کامل می باشد، بعضی از افراد در هنگام نگارش یک لایحه تصرف عدوانی کیفری موضوعات مهمی را بیان نمی کنند و این موضوع باعث می شود، که نیاز به نوشتن لایحه های دیگری هم باشد، در صورتی که در یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید همه مطالب مورد نیاز برای صدور رای قاضی به طور کامل نوشته شود.

    متن لایحه تصرف عدوانی کیفری نباید طولانی و خسته کننده باشد

    البته لازم به ذکر است، که متن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری نباید طولانی و خسته کننده باشد، اگر چه شما باید در لایحه خود همه مطالب را ذکر کنید، اما با خلاصه سازی های مناسب می توانید مطالب با ارزش را بیشتر توضیح دهید و مطالبی را با ارزش کمتر را فقط ذکر کنید تا قاضی از آن اطلاع داشته باشد.

    توجه داشته باشید، که یک لایحه تصرف عدوانی کیفری مناسب باید هزینه معقولی هم برای شما به دنبال داشته باشد، و البته در مدت زمان مناسبی هم نوشته شده باشد، لازم به ذکر است، که برای ارائه یک لایحه تصرف عدوانی کیفری به دادگاه مدت زمان محدودی فرصت دارید، و در صورتی که این مدت به اتمام برسد، دیگر نمی توانید لایحه تصرف عدوانی کیفری را به دادگاه ارائه دهید.

    متن لایحه تصرف عدوانی کیفری نباید طولانی و خسته کننده باشد
    متن لایحه تصرف عدوانی کیفری نباید طولانی و خسته کننده باشد

    آیا با نکات مهم در حین نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنایی دارید؟

    در مطالب بالا بارها به این موضوع بسیار مهم اشاره کردیم که در هنگام نگارش یک تصرف عدوانی کیفری باید نکات خاصی را رعایت کنید، در این قسمت قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما این نکات را بیان کنیم. لازم به ذکر است، این که یک لایحه تصرف عدوانی کیفری بر اساس قانون نوشته شود، مهم ترین نکته ای است، که باید به آن توجه داشت.

    نکته دیگری که در هنگام نگارش یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید به آن توجه داشته باشید، سادگی متنی است، که نگارش می کنید، به عنوان مثال همین مقاله را در نظر بگیرید، ما در این مقاله این مفهوم مهم حقوقی را توضیح داده ایم، اما به دلیل آن که از اصطلاحات عجیب و غریب و ثقیل عربی استفاده نکرده ایم، هر کسی با هر سطح سوادی به آسانی می تواند مطالب نوشته شده را متوجه شود، در هنگام نگارش یک لایحه تصرف عدوانی کیفری هم باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

    البته بسیاری از افراد تصور می کنند، که می توانند به سادگی و با کم ترین اطلاعات حقوقی یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را بنویسند، در صورتی که این گونه نیست، هر کسی توانایی انجام این کار را ندارد، زیرا متن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری در کمال سادگی و روانی، باید متنی در قانون هم باشد، و این مهم ترین موضوع به حساب می آید.

    به هیچ عنوان نباید ادعایی داشته باشید که قادر به اثبات آن نیستید

    نکته دیگری که باید در هنگام نگارش یک لایحه تصرف عدوانی کیفری به آن توجه داشته باشید، این است، که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید ادعایی داشته باشید، که قادر به اثبات آن نیستید، اجازه دهید که این موضوع را با یک مثال شرح دهیم. در مثالی که در مطالب بالا آورده ایم، به این نکته اشاره کردیم که شما مالک این منزل مسکونی هستید، و کلید آن را به دوست خود می دهید تا برای مدتی در آن جا ساکن باشد.

    در این حالت در صورت عدم تخلیه می توانید شکایتی با موضوعیت تصرف عدوانی کیفری را ثبت کنید، حال تصور کنید که شما مالک آن منزل نیستید، به عنوان مثال خود شما یک مستاجر هستید، در این حالت علاوه بر این که موضوع شکایت تغییر می کند، دیگر به هیچ عنوان نمی توانید ادعایی مبنی بر مالک بودن را در لایحه مطرح کنید، زیرا برای اثبات این ادعا نیاز به سند مالکیت دارید، و شما که مالک نیستید که سند داشته باشید!

    نکته دیگری که توجه به آن در هنگام نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری ضروری است، ذکر نکردن مسائل و جزئیات بی اهمیت می باشد، مطمئن باشید، قاضی هیچ علاقه ای ندارد بداند که شما در هنگام صحبت با شخص متصرف چه لباسی پوشیده اید، این مثال را به این دلیل ذکر کردیم که به خوبی با جزئیات بی اهمیت آشنا شوید، این جزئیات تاثیری بر روی روند پرونده و حکمی که قاضی صادر می کند، نخواهد داشت و با نوشتن آن ها فقط فرصت ذکر مطالب مهم را از خود می گیرید.

    به هیچ عنوان نباید ادعایی داشته باشید که قادر به اثبات آن نیستید
    به هیچ عنوان نباید ادعایی داشته باشید که قادر به اثبات آن نیستید

    آیا می دانید چه کسی توانایی نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری را دارد؟

    بعد از آن که نکته های مهم برای نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را بیان کردیم، باید به این موضوع مهم بپردازیم که چه کسی توانایی نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری را دارد؟ آیا هر کسی به سادگی قادر است، که یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را برای شما بنویسد؟ آیا شما می توانید برای خودتان یک لایحه تصرف عدوانی کیفری بنویسد؟ با ما همراه باشید، تا پاسخ این سوال ها را بیان کنیم.

    به این مورد توجه داشته باشید، که هر کسی قادر به نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری می باشد، اما مسلما کیفیت لایحه هایی که توسط افراد متخصص نوشته می شود، با کیفیت لایحه ای که شخصی بدون هیچ اطلاعات حقوقی آن را می نویسد، تفاوت بسیاری دارد، پس می توان به این نتیجه رسید که برای نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری خوب و مناسب باید ویژگی های خاصی را داشت.

    مطلع بودن از قوانین و مقررات

    یکی از مهم ترین و اساسی ترین ویژگی هایی که نمی توان از آن غافل شد، مطلع بودن از قوانین و مقررات است، همانطور که گفتیم در هنگام نگارش یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید از ماده های قانونی خاصی استفاده کنید که با استفاده از آن ها استدلال کنید که حق ادعا شده، صحیح است،

    و از قاضی بخواهید که رای به نفع اثبات ادعای شما صادر کند، این در حالی است، که اگر شخصی از قوانین آگاهی نداشته باشد، قادر به نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری خوب نیست.

    ویژگی بعدی که آن را بررسی می کنیم، مربوط به قلم و طرز نگارش، کسی است، که قصد نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را دارد، توجه داشته باشید، که برای نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری نیازی به آگاهی از فنون نویسندگی و استفاده از آرایه های ادبی و غیره نیست،

    اما باید متنی نوشته شود، که قاضی انگیزه ای برای خواندن آن داشته باشد، سادگی، روانی، شیوایی و سلیس بودن متن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری اهمیت بالایی دارد، و به همین دلیل کسی هم که قصد نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را دارد، باید بتواند متنی با این ویژگی ها بنویسد.

    مطلع بودن از قوانین و مقررات
    مطلع بودن از قوانین و مقررات

    مطلع بودن از اتفاق های رخ داده

    توجه داشته باشید، که مطلع بودن از اتفاق های رخ داده هم ویژگی دیگری است، که شخص برای نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید دارا باشد، اگر از یک وکیل یا هر کسی دیگری با ویژگی های فوق می خواهید که برای شما یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را بنویسد، اتفاق های رخ داده شده را به طور کامل برای او تعریف کنید تا به خوبی قادر به نگارش آن ها باشد.

    یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه داشت، تجربه است. توجه داشته باشید، که تجربه نقش بسیار مهمی را در هنگام نگارش یک لایحه تصرف عدوانی کیفری ایفا می کند، یک شخص با تجربه به خوبی می داند که چه مطالبی را باید چگونه و با چه ادبیاتی در لایحه ذکر کند تا تاثیر بیشتری داشته باشد، پس برای تجربه افراد ارزش بسیاری قائل باشید.

    مطلع بودن از اتفاق های رخ داده
    مطلع بودن از اتفاق های رخ داده

    آیا با هزینه های نگارش لایحه تصرف عدوانی کیفری آشنایی دارید؟

    هزینه در همه موارد یکی از مهم ترین موضوعات به حساب می آید و در رابطه با نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری باز هم اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند، که اگر از یک وکیل بخواهند که برای آن ها یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را تنظیم کند، باید هزینه بسیاری را پرداخت کنند، در صورتی که چنین نیست.

    هزینه یک لایحه تصرف عدوانی کیفری با توجه به عوامل معینی مشخص می شود، که در ادامه این عوامل را شرح خواهیم داد، اما توجه داشته باشید، که هزینه نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری مبلغ هنگفتی نیست و بابت آن نگرانی نداشته باشید، البته اگر شما مبلغ کمی را برای نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری صرف کنید، در نهایت و با صدور رای به نفع شما، این هزینه جبران خواهد شد، یعنی به نوعی نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری ارزش صرف هزینه را دارد.

    اگر شما برای پرونده ای که با موضوعیت تصرف عدوانی کیفری شکایت کرده اید، یک وکیل را در اختیار داشته باشید، این وکیل وظیفه دارد، که برای شما لایحه تصرف عدوانی کیفری را بنویسد و دیگر نیازی به صرف هزینه برای شما نخواهد بود، البته اگر وکیل ندارید هم نگران نباشید هزینه نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری با توجه به پیچیدگی پرونده شما مشخص خواهد شد.

    اگر پرونده شما روال عادی داشته باشد

    اگر پرونده شما روال عادی داشته باشد، و اتفاقی خاص باعث پیچیدگی موضوع آن نشده باشد، لازم نیست و مبلغ بالایی را برای نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری پرداخت کنید، این در حالی است، که هر چه پرونده شما پیچیده تر باشد، شما باید هزینه بیشتری هم برای نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری صرف کنید و این موضوع هم کاملا واضح و مشخص است.

    در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان نتیجه گرفت که نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری به چه صورتی است. در این مقاله سعی بر این داشتیم که اطلاعات کاملی را در رابطه با لایحه تصرف عدوانی کیفری بیان کنیم و به همین منظور برای آگاهی بهتر و بیشتر مخاطب در ابتدا مفهوم تصرف عدوانی کیفری را شرح دادیم و گفتیم که تصرف عدوانی در قانون به دو نوع است.

    فهم بهتر تصرف عدوانی

    برای فهم بهتر تصرف عدوانی کیفری یک مثال را بیان کردیم و گفتیم که یک شخص برای اثبات ادعای خود مبنی بر تصرف عدوانی کیفری باید چه مدارکی را به دادگاه ارائه دهد، در ادامه به شرح این موضوع پرداختیم که لایحه چه مفهومی دارد، و برای نوشتن یک لایحه تصرف عدوانی کیفری باید چه نکاتی را رعایت کرد.

    توجه داشته باشید، که مطالب مفیدی هم در رابطه با ویژگی های یک لایحه تصرف عدوانی کیفری خوب، هزینه ای که برای نوشتن لایحه تصرف عدوانی کیفری باید بپردازید، ویژگی های شخصی که یک لایحه تصرف عدوانی کیفری را می نویسد و در نهایت نکاتی که باید رعایت شود، بیان کردیم.

    از اینکه تا پایان مقاله نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله نمونه لایحه تصرف عدوانی کیفری لذت برده باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با