نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم موضوع نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی را مورد بررسی قرار دهیم و مطالبی را در رابطه با این موضوع بیان کنیم. در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که مزاحمت ملکی می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد که البته به این موضوع در ادامه رسیدگی خواهیم کرد

    نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی
    نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی

    نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که برای نوشتن یک لایحه باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید که این نکات را هم در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد، پس پیشنهاد می کنیم که اگر قصد تنظیم چنین لایحه ای را دارید، ادامه مطالب را از دست ندهید.

    در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    • آیا با مفهوم مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟
    • آیا می دانید مزاحمت ملکی چه انواعی دارد؟
    • آیا با نحوه ی اثبات مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟
    • آیا با نمونه لایحه ی مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟
    • برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
    • نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی چه اهمیتی دارد؟
    • یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
    • چه کسی توانایی نگارش لایحه ی مزاحمت ملکی را دارد؟
    • هزینه ی دادرسی مزاحمت ملکی چگونه تعیین می شود؟
    • هزینه ی نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه عواملی بستگی دارد؟

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی با ما همراه باشید.

    آیا با مفهوم مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟

    برای آن که بتوانیم مطالبی را در رابطه با لایحه ی مزاحمت ملکی بیان کنیم، نیاز داریم که در ابتدا در رابطه با مزاحمت ملکی اطلاعات کاملی را داشته باشیم، به همین دلیل برای شروع قصد داریم که در ابتدا مفهوم مزاحمت ملکی را به طور کامل شرح دهیم تا با این موضوع بهتر و بیشتر آشنا شوید.

    در ابتدا باید مفهوم مزاحمت را بیان کنیم، توجه داشته باشید که هر گونه آزار و اذیت شخص دیگری به معنی مزاحمت می باشد، اگر چه این مثال ارتباطی با مزاحمت ملکی ندارد، اما برای درک بهتر مزاحمت های خیابانی را تصور کنید، در این مزاحمت های شخصی باعث اذیت و آزار شخص دیگری می شود، حال این اذیت می تواند روانی یا جسمی باشد که البته برای هر یک قانون خاصی هم وجود دارد، اما بحث در رابطه با این موضوع خارج از موضوع اصلی این مقاله است.

    حال که معنی مزاحمت را به طور کامل متوجه شدید، به سادگی می توان مفهوم مزاحمت ملکی را هم شرح داد، در این گونه مزاحمت ها، شخص به واسطه ملک و مالی از شما برای شما مزاحمت ایجاد می کند که البته انواع مختلفی هم دارد، اما برای درک بهتر آن تصور کنید که یک منزل مسکونی را به شخصی اجاره داده اید، اما بعد از پایان اجاره نامه شخص منزل شما را تخلیه نمی کند.

    آیا با مفهوم مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟
    آیا با مفهوم مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟

    مزاحمت های ملکی می تواند صورت های مختلفی داشته باشد

    به این نکته توجه داشته باشید که مزاحمت های ملکی می تواند صورت های مختلفی داشته باشد، اما معمولا بر عکس دیگر مزاحمت ها اثبات آن ساده تر خواهد بود، زیرا دیگر مزاحمت ها در زمان خاصی اتفاق می افتند و بعدا شخص مزاحم از صحنه دور می شود و دیگر اثبات مزاحمت کار سختی می باشد، این در حالی است که مزاحمت ملکی به این صورت نمی باشد.

    به عنوان مثال تصور کنید که شخصی با دیگری یک مغازه به طور شریکی دارند، این دو شخص به دلیل های خاصی به مشکل بر می خورند و مغازه را بسته نگه می دارند، بعد از مدتی یکی از طرفین می خواهد که مغازه را باز کند، اما دیگری با فحاشی از این کار جلوگیری می کند، در این حالت باید بگوییم که مزاحمت ملکی ایجاد شده است. در ادامه انواع مختلف مزاحمت های ملکی را برای شما شرح خواهیم داد.

    نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مزاحمت ملکی باید به صورتی باشد که مالک نتواند از ملک خود بهره برداری کند، یعنی مزاحمت باید برای ملک باشد، نه برای مالک، به عنوان مثال اگر شما صاحب یک ملک خاصی هستید و شخصی به شما توهین می کند، این مزاحمت ملکی نیست، اما اگر این شخص اجازه ی وارد شدن به ملک را به شما ندهد، این مورد مزاحمت ملکی به حساب می آید.

    مزاحمت های ملکی می تواند صورت های مختلفی داشته باشد
    مزاحمت های ملکی می تواند صورت های مختلفی داشته باشد

    تا اینجا با مبحث آیا با مفهوم مزاحمت ملکی آشنایی دارید آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی با ما همراه باشید.

    آیا می دانید مزاحمت ملکی چه انواعی دارد؟

    نکته ی بسیار مهمی که در رابطه با مزاحمت های ملکی باید به آن توجه داشته باشید، این است که مزاحمت باید به صورتی اتفاق افتاده باشد که شما به عنوان صاحب ملک توانایی استفاده از ملک خود را نداشته باشید و این موضوع با هنگامی که ملک را از تصرف شما خارج کنند، تفاوت بسیاری دارد. در حالت اول شما هم چنان مالک ملک هستید و می توانید از مزاحم شکایت کنید، اما در حالت دوم موضوع دعوی تغییر خواهد کرد.

    مزاحمت های ملکی می تواند صورت های مختلفی داشته باشد، اما ما در این مقاله قصد داریم نوع های رایج این مزاحمت ها را شرح دهیم. در بعضی از موارد شاهد این هستیم که مزاحمت به صورت سهوی انجام شده است، یعنی شما به دلیل ایجاد مزاحمت هایی نمی توانید از ملک خود بهره برداری کنید، اما شخص مزاحم این کار را به صورت عمدی انجام نداده است.

    مزاحمت ملکی اگر به صورت سهوی انجام شود

    نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که مزاحمت ملکی اگر به صورت سهوی انجام شود، مجازاتی ندارد، اما مزاحم باید به مرجع های قضایی به طور دقیق ثابت کند که مزاحمتی که ایجاد کرده است، سهوی بوده در غیر این صورت به عنوان مزاحمت سهوی شناخته نخواهد شد.

    نکته ی دیگری که در رابطه با انواع مزاحمت های ملکی باید به آن دقت داشته باشید، این است که اگر مزاحمت ایجاد شده، عمدی باشد، یعنی شخص مزاحم به این هدف که شما نتوانید از ملک خود استفاده کنید، مزاحمت را ایجاد کرده است، در این حالت ایجاد این مزاحمت ها مجازات دارد و باید پیگرد قانونی شود.

    به عنوان مثال تصور کنید که شما یک باب مغازه دارید و شخص مزاحم با این نیت که شما نتوانید از مغازه ی خود هیچ درآمدی داشته باشید، اقدام به مزاحمت بر علیه شما می کند، در این حالت می توانید بر علیه وی شکایتی مطرح کنید و در این شکایت خواهان حق ضایع شده خود باشید و اطمینان حاصل کنید که در دادگاه به پرونده شما رسیدگی خواهد شد.

    مزاحمت ملکی اگر به صورت سهوی انجام شود
    مزاحمت ملکی اگر به صورت سهوی انجام شود

    تا اینجا با مبحث آیا می دانید مزاحمت ملکی چه انواعی دارد آشنا شدید و  پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی با ما همراه باشید.

    آیا با نحوه ی اثبات مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که مزاحمت های ملکی به چه معنی است و این مزاحمت چه انواعی دارد، همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، اگر مزاحمت ملکی به صورت عمدی باشد، شما می توانید برای مجازات مزاحم اقدام کنید، در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید عمدی بودن یک مزاحمت ملکی را ثابت کنید.

    توجه داشته باشید که برای شکایت کردن، نیاز دارید که مدارک محکمه پسند و معتبری را به مقام قضایی ارائه دهید، مدارکی از دیدگاه مقام قضایی معتبر هستند، شامل؛ شاهد، فیلم ضبط شده و اعتراف خود مزاحم می باشد، اگر شما برای اثبات حق خود به یکی از این مدارک نیاز خواهید داشت.

    به عنوان مثال تصور کنید که شخصی برای شما مزاحمت ایجاد می کند و اجازه نمی دهد که از مغازه ی خود استفاده کنید، در این حالت اگر دو نفر مرد، عقل و بالغ شاهد این مزاحمت باشند و در دادگاه شهادت دهند که با چشم های خود دیده اند و با گوش های خود شنیده اند که مزاحم خود به شما می گوید که نمی گذارم از مغازه خود استفاده کنی! در این حالت شکایت شما مدرک معتبری دارد.

    آیا با نحوه ی اثبات مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟
    آیا با نحوه ی اثبات مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟

    اثبات حق خود از فیلم دوربین مداربسته

    توجه داشته باشید که اگر برای اثبات حق خود از فیلم دوربین مداربسته می خواهید کمک بگیرید، باید به این نکته توجه داشته باشید که در فیلم عمدی بودن مزاحمت شخص به خوبی نمایان باشد، تنها در این حالت قادر به اثبات حق خود خواهید بود، در غیر این صورت به علت عدم وجود مدارک معتبر پرونده شما مختومه اعلام می شود و قرار منع تعقیب می خورد.

    نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که شهادت می تواند بر انجام یک فعل باشد، به عنوان مثال شاهدهای شما می توانند شهادت دهند که شخص مزاحم را در هنگام ایجاد مزاحمت دیده اند، اما شخص مزاحم نمی تواند برای اثبات حق خود از شاهد استفاده کنید، زیرا شهادت بر عدم فعل برای دادگاه قابل قبول نخواهد بود.

    نکته ی بعدی که باید به آن دقت کنید، این است که وجود دو نفر شاهد، زمانی کافی می باشد که شاهدهای شما مرد هستند، در صورتی که از شاهدهای خانم بخواهید کمک بگیرید، باید چهار خانم برای شما شهادت دهند تا بتوانید حق خود را ثابت کنید، البته در مواردی هم می توانید از یک مرد و دو زن برای این کار کمک بگیرید.

    تا اینجا با مبحث آیا با نحوه ی اثبات مزاحمت ملکی آشنایی دارید آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملک با ما همراه باشید.

    آیا با نمونه لایحه ی مزاحمت ملکی آشنایی دارید؟

    در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که نمونه لایحه ی مزاحمت ملکی به چه شکلی است، توجه داشته باشید، برای آن که با نمونه لایحه ی مزاحمت ملکی آشنایی داشته باشید، باید در ابتدا اطلاعاتی در رابطه با لایحه ها داشته باشید، البته اطلاعات تکمیلی در رابطه با اهمیت نوشتن لایحه را در ادامه بیان خواهیم کرد.

    به این موضوع توجه داشته باشید که لایحه اصطلاحا به برگه ای گفته می شود که هر یک از طرفین دعوی یا نماینده ی حقوقی آن ها برای اثبات حق خود، اظهارات خود را بر روی آن می نویسند و آن را به دادگاه و مرجع قضایی تقدیم می کنند، لایحه ها انواع مختلفی دارند، اما ما در این جا در رابطه با نمونه لایحه ی مزاحمت ملکی بحث خواهیم کرد.

    بعد از آن که شما مزاحمت ملکی خود را به مراجع قضایی اعلام کردید، یعنی شکایت خود را به صورت قانونی و حقوقی ثبت کرده اید، در این مرحله برای بررسی پرونده شما جلسه هایی تشکیل می شود، این جلسه ها در ابتدا در دادسرا، مرحله بعدی در دادگاه و سپس در صورت اعتراض در دادگاه تجدیدنظر تشکیل می شود و در هر یک از مرحله ها شما برای آن که بتوانید حقانیت خود را به اثبات برسانید، باید لایحه ی مزاحمت ملکی را به دادگاه ارائه دهید.

    در یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید اظهارت خود را به طور کامل و دقیق ذکر کنید

    در یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید اظهارت خود را به طور کامل و دقیق ذکر کنید، البته در ادامه نکات مهمی را بیان خواهیم کرد که به شما کمک می کند که یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب و دقیق را بنویسید، توجه داشته باشید که نوشتن لایحه کار بسیار ساده ای است، اگر نکات آن را به طور کامل و دقیق بدانید.

    در یک نمونه لایحه ی مزاحمت ملکی شما مشاهده می کنید که باید چه مطالبی را ذکر کنید و البته ذکر چه مطالب دیگری غیر ضروری است و باید حذف شود. لازم به ذکر است که نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت بسیاری دارد، یعنی باید گفت که نتیجه ی پرونده لایحه ی مزاحمت ملکی تا حدود زیادی به لایحه ای بستگی دارد که بر روی پرونده قرار می گیرد، در ادامه نکات مهم و اطلاعات کامل تری را در رابطه با لایحه ی مزاحمت ملکی بیان خواهیم کرد.

    در یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید اظهارت خود را به طور کامل و دقیق ذکر کنید
    در یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید اظهارت خود را به طور کامل و دقیق ذکر کنید

    برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید یک سری نکات خاص را رعایت کرد، در این قسمت قصد داریم که این نکات را شرح دهیم. توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی این است که از ماده قانونی های درست استفاده کنید.

    در علم حقوق می گویند که یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید مبتنی بر زبان حقوقی نوشته شود و کاملا واضح و بدیهی است که زبان حقوقی، همان زبان قانون است، یعنی شما برای هر ادعایی که در لایحه ی مزاحمت ملکی بیان می کنید، باید ماده ی قانونی خاص آن را ذکر کنید، در غیر این صورت لایحه ی مزاحمت ملکی که نوشته اید، اعتبار چندانی نخواهد داشت و نمی توان به آن امیدوار بود.

    برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
    برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    نکته ی دیگری که در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید به آن توجه کنید، این است که از شخص قابل اعتمادی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی اگر چه سخت نیست، اما نیاز به مهارت بالایی دارد و اگر شخص غیر قابل اعتمادی این کار را برای شما انجام ندهد، نتیجه نهایی برای او چندان اهمیتی نخواهد داشت و در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به این فکر است که فقط نوشتن تمام شود، یا به اصطلاح می گویند که این کار را با جان و دل انجام نمی دهد.

    در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید مطالبی را بیان کنید که برای قاضی پرونده مفید باشد
    در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید مطالبی را بیان کنید که برای قاضی پرونده مفید باشد

    در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید مطالبی را بیان کنید که برای قاضی پرونده مفید باشد

    توجه داشته باشید که در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید مطالبی را بیان کنید که دانستن آن برای قاضی پرونده مفید خواهد بود و به او کمک می کند که رای را به نفع شما صادر کند، بنابراین از نوشتن جزئیات بیهوده اجتناب کنید. لازم به ذکر است که اگر در پرونده شما، طرف مقابل یکی از اعضاء خانواده شما می باشد، روابط شما با دیگر اعضای خانواده به قاضی هیچ ارتباطی ندارد، پس آن را شرح ندهید!

    نکته ی بعدی که در هنگام نگارش لایحه ی مزاحمت ملکی باید به آن توجه داشته باشید، این است که قاضی از خواندن متن های بلند و طولانی و کسل آور خسته می شود و هنگامی که احساس خستگی کند، طبیعتا نمی تواند به خوبی قضاوت کند، پس به شما توصیه می کنیم که متن لایحه ی مزاحمت ملکی را به صورتی بنویسید که خواندن آن لذت بخش باشد و قاضی برای ادامه دادن آن رغبت داشته باشد.

    مطالب را به طور بیهوده طول و تفسیر ندهید، آن را به طور خلاصه و به صورتی بیان کنید که هم قابل فهم باشند و هم طولانی نباشند، توجه کنید که اگر خلاصه کردن یک متن باعث نامفهوم شدن آن می شود، نباید آن را خلاصه کنید، یک متن بلند، اما قابل فهم بهتر از یک متن کوتاه، اما نا مفهوم می باشد!

    به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید از شخصی کمک بگیرید که بتواند برای شما یکی از بهترین لایحه های ممکن را تنظیم کند، لازم به ذکر است که باید برای نگارش و تنظیم لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت ویژه ای قائل باشید، زیرا تاثیر فوق العاده ای بر روی نتیجه نهایی دارد و نباید از آن غافل شد.

    نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی چه اهمیتی دارد؟

    در مطالب بالا بارها به اين موضوع اشاره كرديم كه نوشتن لايحه ی مزاحمت ملكى اهميت بالايي دارد و در اين قسمت تصميم داريم كه دليل هاىی براى اين اهميت داشتن را شرح دهيم، اگر شما از آن دسته افرادى هستيد كه يك دعوى با موضوع مزاحمت ملكى را ثبت كرده ايد، ادامه ی مطالب را از دست ندهيد، زيرا اهميت بسيارى دارد.

    توجه داشته باشيد كه در دادسرا، دادگاه و دادگاه تجديدنظر شكايت هايى با موضوعات مختلفى ثبت شده اند و در يك روز قاضى بايد جلسه هاى متعددى با موضوعات مختلفى را اداره كند، حال اين سوال پيش مى آيد كه آيا بعد از اتمام جلسه دادرسى، قاضى همه ی مطالب ذكر شده در جلسه را به ياد دارد، آيا موضوعات مختلف باعث سردرگمى وى نمى شود؟ و سوال هاى بسيارى كه جواب همه آن ها واضح و مشخص است.

    نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی چه اهمیتی دارد؟
    نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی چه اهمیتی دارد؟

    قاضى يك پرونده هم مانند همه ما انسانى با قدرت ذهنى محدود است

    توجه داشته باشيد كه قاضى يك پرونده هم مانند همه ما انسانى با قدرت ذهنى محدود است، بعد از آنكه يك جلسه دادرسى به اتمام مى رسد، قاضى بعضى از مطالب را به ياد دارد، اما بسيارى از آن ها را به علت مشغله هاى ذهنى فراموش مى كند و البته اين موضوع هم كاملا واضح و بديهى است و نبايد از قاضى خرده گرفت.

    حال اين سوال پيش مى آيد كه در اين صورت و با توجه به مطالبى كه در بالا به آن اشاره كرده ايم، قاضى چگونه می تواند در رابطه با یک پرونده ای خاص حکم صادر کند، جواب این سوال را در تنظیم لایحه ها می دانیم. اگر برای بررسی یک شکایت به دادگاهی خاص مراجعه کرده باشید، با این صحنه مواجه می شوید که شما و طرف مقابل شما در دادگاه هر چیزی که بیان کند، به طور کامل نوشته می شود و البته نماینده ی حقوقی شما هم یک لایحه تنظیم می کند و آن را در اختیار قاضی قرار می دهد.

    بعد از آن که جلسه ی دادرسی شما به پایان رسید و قاضی قصد داشت که برای پرونده شما حکم صادر کند به پرونده رجوع می کند و با توجه به اظهارت شما در جلسه دادرسی، مدارکی که برای اثبات حق خود به دادگاه ارائه داده اید و البته با توجه به مطالبی که در لایحه های خود نوشته اید، اقدام به صدور حکم می کند.

    یعنی باید یگوییم که در هنگام صدور حکم نهایی شما یا نماینده ی حقوقی شما در نزد قاضی نیستید که از حق خود دفاع کنید و چیزی که در آن لحظه از حق شما دفاع می کند، لایحه ای است که از قبل تنظیم کرده اید و بر روی پرونده قرار داده اید، پس به این موضوع توجهی ویژه و خاص داشته باشید.

    یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    در مطالب بالا نکاتی را بیان کردیم که در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به شما مک می کند، حال قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم که یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب و مناسب چه ویژگی هایی دارد، یعنی در هنگام تنظیم یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید به چه موارد توجه داشته باشید.

    در ابتدا به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشید که در یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید نکاتی که در مطالب بالا به آن اشاره کرده ایم به طور کامل رعایت شده باشد، تنها در این صورت می توان اطمینان داشت که یک لایحه با زبانی حقوقی و مبتنی بر قانون دارید، پس برای این نکات اهمیتی خاص قائل باشید و نسبت به آن بی تفاوت نباشید.

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید متنی روان داشته باشد، در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم، اما به دلیل اهمیت آن باز هم آن را توضیح می دهیم، بسیاری از کسانی که لایحه ی مزاحمت ملکی را می نویسند، تصور می کنند که باید از کلمه های ثقیل و نا مفهوم عربی استفاده کنند تا به قاضی بفهمانند که علم کافی و دقیقی در این رابطه دارند، در صورتی که این موضوع گاهی نتیجه ای عکس برجای می گذارد.

    یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
    یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید تعادل را به خوبی رعایت کنید

    توجه داشته باشید که شما در هنگام نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید تعادل را به خوبی رعایت کنید، یعنی با استفاده از ماده های قانونی به قاضی بفهمانید که از حق و حقوق خود آگاهی کامل دارید، اما استفاده از کلمه های ثقیل و نامفهوم سبب می شود که قاضی از خواندن لایحه ی مزاحمت ملکی شما احساس خستگی کند و این موضوع به هیچ عنوان نتیجه ای مثبت را به همراه نخواهد داشت.

    یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید توسط شخص آگاه هم نوشته شده باشد، توجه داشته باشید که در ادامه در رابطه با ویژگی های کسی که قصد دارد، لایحه ی مزاحمت ملکی را بنویسید، بیان خواهیم کرد، اما در این قسمت باید بگوییم که یک نفر برای نوشتن یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید از روند پرونده آگاهی داشته باشد، در غیر این صورت قادر به شرح وقایع به طور کامل و صحیح نیست و البته این موضوع مشکل ساز خواهد شد.

    هزینه ی نهایی و تمام شده لایحه برای شما باید هزینه ی معقولی باشد

    ویژگی بعدی در رابطه با نوشتن یک لایحه ی مزاحمت ملکی این است که هزینه ی نهایی و تمام شده لایحه برای شما باید هزینه ی معقولی باشد، در غیر این صورت ارزش چندانی نخواهد داشت، لازم به ذکر است که در هنگام تعیین هزینه های نگارش لایحه ی مزاحمت ملکی باید به موضوعات مختلفی توجه داشت که هر یک از آن ها نقش ویژه ای در هزینه ی نهایی دارند، به دلیل اهمیت این موضوع و البته طولانی بودن آن، در قسمت دیگری آن را بررسی خواهیم کرد.

    نکته ی بسیار مهم دیگری که در رابطه با ویژگی های یک لایحه ی مزاحمت ملکی خوب و مناسب باید به آن توجه داشته باشید، این است که یک لایحه باید در زمان مشخص شده ای به دادگاه ارائه شود، لازم به ذکر است که شما فرصت محدود و تعیین شده ای برای ارائه لایحه ی مزاحمت ملکی به دادگاه دارید، در صورتی که این فرصت به اتمام برسد، لایحه ای که تنظیم کرده اید، تحویل گرفته نمی شود و بررسی نخواهد شد، پس در هنگام تنظیم لایحه ی مزاحمت ملکی باید به زمان آن هم توجهی ویژه داشته باشید.

    هزینه ی نهایی و تمام شده لایحه برای شما باید هزینه ی معقولی باشد
    هزینه ی نهایی و تمام شده لایحه برای شما باید هزینه ی معقولی باشد

    چه کسی توانایی نگارش لایحه ی مزاحمت ملکی را دارد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی کار بسیار ساده ای است، در صورتی که از نکات مربوط به آن مطلع باشید و بتوانید آن را به خوبی اجرا کنید، در این قسمت قصد داریم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که چه کسانی می توانند لایحه ی مزاحمت ملکی را بنویسند.

    اولین ویژگی برای کسانی که می توانند یک لایحه ی مزاحمت ملکی را بنویسند این است که از قانون جمهوری اسلامی ایران آگاهی کامل داشته باشند، در مطالب بالا گفتیم که استفاده از ماده های قانونی در متن یک لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت بسیاری دارد و این موضوع تاثیرات مثبتی خواهد داشت، پس کاملا بدیهی است که نگارنده ی یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید این قوانین را بلد باشد.

    اما نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که فقط بلد بودن چند ماده ی قانونی کافی نیست، زیرا ماده های قانونی ثابت و بدون تغییر هستند، اما موضوعی که اهمیت دارد، چگونگی استدلال از آن ماده های قانونی است که ماده ی قانونی به نفع شما در دادگاه حضور داشته باشد، پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

    متن یک لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت بسیاری دارد

    همانطور که در مطالب بالا هم گفتیم، متن یک لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت بسیاری دارد و نگارنده ی یک لایحه ی مزاحمت ملکی نباید از کلمات عجیب و غریب استفاده کند، همین موضوع باعث می شود که یکی دیگر از ویژگی های شخصی که می تواند لایحه ی مزاحمت ملکی را بنویسد را هم به خوبی درک کنیم.

    نویسنده ی یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید قدرت نویسندگی قابل قبولی داشته باشد، البته نیازی به استفاده از آرایه های ادبی نیست و شما نمی خواهید که یک متن ادبی را بنویسید، اما آگاهی از دستور زبان فارسی ضروری است، زیرا در غیر این صورت متنی که می نویسد، گنگ و نا مفهوم می باشد، نگارنده ی یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید قلمی روان داشته باشد تا بتواند متنی زیبا را بنویسد.

    تجربه

    تجربه هم ویژگی مهمی است که از داشتن آن نباید غافل شد. نوشتن یک لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت فوق العاده ای دارد و این اهمیت باعث می شود که گاهی نویسنده، حساس شود، یا استرس به دلیل دانستن این اهمیت به او اجازه ندهد که به خوبی متن کاربردی و زیبایی را بنویسد، این در حالی است که اگر تجربه ی کافی داشته باشد، به آسانی می تواند متنی قابل قبول و خوب را بنویسد.

    لازم به ذکر است که ذکر بعضی از جزئیات در متن لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت بسیاری دارد و ذکر بعضی دیگر کاملا اضافی و بیهوده می باشد و تنها عاملی که می تواند تفاوت بین این دو موضوع را به طور کامل مشخص کند، تجربه است، پس به شما پیشنهاد می دهیم که برای افراد با تجربه در زمینه ی نگارش لایحه ی مزاحمت ملکی ارزش ویژه ای قائل باشید.

    در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر از شخص خاصی می خواهید که برای شما یک لایحه ی مزاحمت ملکی را بنویسد، روند پرونده و هر آن چه در قبل از شکایت و در جلسه های دادرسی اتفاق افتاده است، را برای او تعریف کنید، زیرا این شخص باید اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند متن خوبی را بنویسد.

    با توجه به مطالب گفته شده در بالا باید به شما بگوییم که یک وکیل متخصص، ماهر، با تجربه و آگاه بهترین کسی است که می تواند لایحه ی مزاحمت ملکی را برای شما بنویسد و به این موضوع توجه داشته باشید که وکلا افراد قابل اعتمادی هستند و اگر نماینده ی حقوقی شما باشند، وظیفه دارند که به طور کامل از حق و حقوق قانونی شما دفاع کنند.

    تجربه
    تجربه

    هزینه ی دادرسی مزاحمت ملکی چگونه تعیین می شود؟

    موضوع بسیار مهمی که در رابطه با لایحه ی مزاحمت ملکی پیش می آید این است که هزینه ی دادرسی این چنین پرونده هایی چگونه مشخص می شود؟ به این موضوع توجه داشته باشید که در این قسمت به دو هزینه بر می خورید، هزینه ی ابتدایی، مبلغی است که برای نگارش لایحه ی مزاحمت ملکی باید پرداخت کنید که به این موضوع در قسمت بعدی به طور کامل می پردازیم تا جای هیچ ابهامی برای مخاطب باقی نماند.

    هزینه ی دیگری که شخص باید بپردازد، هزینه ی دادرسی می باشد، یعنی شما برای ثبت شکایت خود به مراجع قانونی باید هزینه ی خاصی را پرداخت کنید که به آن هزینه ی دادرسی گفته می شود، این مبلغ به حساب دادگستری وارد می شود و هیچ کس دیگری از قاضی گرفته تا وکیل به آن دسترسی نخواهد داشت.

    مبلغ بسیار کمی برای ثبت شکایت از شما گرفته می شود

    در رابطه با هزینه ی دادرسی باید بگوییم که مبلغ بسیار کمی برای ثبت شکایت از شما گرفته می شود، البته توجه داشته باشید که در سال های اخیر شکایت ها به صورت الکترونیکی ثبت می شوند، یعنی برای ثبت شکایت باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید و البته هزینه ی مجزایی هم به عنوان دستمزد به کسی پرداخت کنید که این شکایت را برای شما ثبت می کند، البته نگران نباشید، این هزینه زیاد نیست.

    هزینه ی اصلی که به عنوان هزینه ی دادرسی از آن یاد می شود، هزینه ای است که متناسب با ارزش ملک از شما گرفته می شود، یعنی شما درصد خاصی از ارزش ملک خود را باید به عنوان هزینه ی دادرسی به دادگاه پردازید تا به شکایت شما رسیدگی شود! کاملا مشخص است که هر چه ارزش ملک شما بیشتر باشد، این هزینه هم بیشتر خواهد بود!

    مبلغ بسیار کمی برای ثبت شکایت از شما گرفته می شود
    مبلغ بسیار کمی برای ثبت شکایت از شما گرفته می شود

    تا اینجا با مبحث هزینه ی دادرسی مزاحمت ملکی چگونه تعیین می شود آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی با ما همراه باشید.

    هزینه ی نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه عواملی بستگی دارد؟

    همانطور که در مطالب بالا هم گفتیم، هزینه ی دیگری هم وجود دارد که شما صرفا برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی باید آن را بپردازید و البته این هزینه یا هزینه ی دادرسی که در مطالب بالا به آن اشاره شد تفاوت های بسیاری دارد، با ما همراه باشید و ادامه ی مطالب را از دست ندهید تا پاسخ این سوال را هم به طور کامل شرح دهیم.

    هزینه ی نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه عواملی بستگی دارد؟
    هزینه ی نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی به چه عواملی بستگی دارد؟

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که شما می توانید برای بررسی پرونده خود از یک وکیل کمک بگیرد و او را به عنوان نماینده ی قانونی خود به دادگاه معرفی کنید، در این حالت یک وکیل وظیفه دارد که دادخواست ها و لایحه هایی که برای پرونده نیاز است، را به طور دقیق بنویسد و البته نیازی هم به پرداخت هزینه ی مجدد به عنوان دستمزد نخواهد بود، نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی هم یکی از این لایحه هایی است که یک وکیل وظیفه دارد، آن را بنویسد.

    اما این در حالتی است که شما برای پرونده ی خود وکیل داشته باشید، اما در بعضی از موارد شاهد این هستیم که خود شخص نیازی نمی بیند که از یک وکیل برای رسیدگی به پرونده خود کمک بگیرید، اگر چه ما این حالت را تائید نمی کنیم، اما باز هم به شما توصیه می کنیم که برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی از شخص آگاهی کمک بگیرید که در این حالت باید مبلغی را به عنوان دستمزد به او بپردازید.

    شما در حال مطالعه مقاله نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی هستید.

    نوع پرونده

    توجه داشته باشید که در این حالت مبلغ پرداختی به نوع پرونده ی شما بستگی دارد، هر چه پرونده ی شما ساده تر باشد، لایحه ی مزاحمت ملکی که برای آن نوشته می شود، هم ساده تر خواهد بود و در نتیجه هزینه ی کمتری هم برای شما به دنبال خواهد داشت، این در حالی است که هر چه پرونده پیچیده تر باشد، هزینه هم بیشتر خواهد بود و این موضوع کاملا واضح و بدیهی است.

    البته به شما توصیه می کنیم که برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی از وکیل کمک بگیرید، زیرا وکلا باید از تعرفه ای خاص تبعیت کنند و نمی توانند مبلغ های هنگفت و نجومی را برای نوشتن لایحه ی مزاحمت ملکی درخواست کنند، این در حالی است که افرادی که به صورت غیر قانونی کار می کنند، معمولا هزینه های زیادی را برای نگارش لایحه ی مزاحمت ملکی درخواست می کنند.

    نوع پرونده
    نوع پرونده

    در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که نمونه لایحه ی مزاحمت ملکی چه ویژگی هایی دارد. در این مقاله سعی داشتیم این موضوع را به طور کامل شرح دهیم که لایحه ی مزاحمت ملکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و در چه صورتی این لایحه برای شما نتیجه های مثبتی را به ارمغان می آورد.

    به این موضوع توجه داشته باشید که ما در این مقاله برای آن که به طور کامل با موضوع مزاحمت ملکی آشنا شوید، در ابتدا مفهوم مزاحمت و سپس مفهوم مزاحمت ملکی را به طور کامل بیان کرده ایم

    و البته توضیحات را به زبانی ساده بیان کردیم که هر کسی صرف نظر از سطح تحصیلات و مدرکی که دارد، به آسانی این مطالب را درک کند.

    توجه داشته باشید که در این مقاله انواع مزاحمت های ملکی را هم شرح داده ایم و گفتیم که در صورت بروز این مشکل برای شما، چگونه و با استفاده از چه مدارکی می توانید حقانیت خود را به دادگاه ثابت کنید، لازم به ذکر است که این مدارک در مطالب فوق الذکر به طور کامل توضیح داده شده اند و در این قسمت دیگر اشاره ای به آن نخواهیم کرد.

    در این مقاله به این موضوع هم پرداختیم که یک لایحه چه معنی دارد و در چرا به کار برده می شود، همانطور که گفتیم، نوشتن یک لایحه ی مزاحمت ملکی اهمیت فوق العاده ای دارد، زیرا به نوعی در هنگام صدور رای تنها وسیله ای است که از حق شما دفاع می کند و این موضوع اهمیت بسیاری دارد که به هیچ عنوان نمی توان از آن غافل شد.

    امیدواریم تا اینجا از مقاله نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

    رعایت نکات در هنگام نگارش

    نکته ی بعدی که در این مقاله به آن پرداختیم این بود که در هنگام نگارش یک لایحه ی مزاحمت ملکی باید چه نکاتی را رعایت کرد، توجه داشته باشید، همانطور که در مطالب بالا هم توضیح داده ایم، ارزش و اعتبار یک لایحه ی مزاحمت ملکی به این است که تا چه اندازه این نکات در نگارش آن رعایت شده است، پس باید به این نکات توجه خاصی داشته باشید.

    در ادامه به شرح این موضوع پرداختیم که چه کسی توانایی نگارش یک لایحه ی مزاحمت ملکی را دارد و همانطور که گفتیم، هر کسی می تواند یک لایحه ی مزاحمت ملکی را بنویسد، اگر بتواند نکات گفته شده در بالا را به طور دقیق رعایت کند و با توجه به نکاتی که وجود دارد، باید یگوییم که یک وکیل بهترین کسی است که می تواند یک لایحه ی مزاحمت ملکی را بنویسد.

    توجه داشته باشید که در انتهای این مقاله مطالبی در رابطه با هزینه ی دادرسی برای پرونده های مزاحمت ملکی را بیان کردیم و علاوه بر این گفتیم که هزینه ی نگارش یک لایحه ی مزاحمت ملکی هم چگونه مشخص می شود و در انتها باز هم به شما توصیه کردیم که برای نگارش یک لایحه ی مزاحمت ملکی از یک وکیل معتبر کمک بگیرید.

    از اینکه تا پایان پست نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالب گفته در مقاله نمونه لایحه دفاعیه رفع مزاحمت ملکی شده لذت برده باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با