نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    با ما همراه باشید تا بیشتر با موضوع وکیل اداره کار تبریز آشنا شوید.

    در این مقاله سعی داریم تا در خصوص وکیل اداره کار تبریز اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در مورد وکیل اداره کار، وظایف آن، مرجع رسیدگی به اختلافات، مزیت های وکیل اداره کار، ویژگی های وکیل و علاوه بر این، مستنداتی که وکیل اداره کار به منظور احقاق حق موکلین خود در دادگاه مربوطه استفاده می نماید و سایر سوالات دیگری که ممکن است برای شما در این راستا پیش آید، اطلاعات کاملی را برای شما عنوان نماییم.

    وکیل اداره کار چه کسی است؟

    وکیل اداره کار چه نقشی را بر عهده دارد. توضیح دهید؟

    وکیل اداره کار در خصوص وکالت کارگران به چه مواردی توجه می نماید. توضیح دهید؟

    تعهداتی که کارفرما در چارچوب قانون کار موظف به انجام آن است را نام ببرید؟

    وکیل قانون کار چه کسی است؟

    قرارداد کاری چیست؟

    تبصره های ماده هفت قانون کار، اداره تعاون، کار و امور اجتماعی را توضیح دهید؟

    دوره های آموزشی کار با موافقت کارفرما و کارگر دارای چه ضوابط و مقرراتی است. شرح دهید؟

    اداره کار تبریز چه وظایفی را بر عهده دارد؟

    وکیل کار دعاوی اداره کار به چه مشکلاتی رسیدگی می کند؟

    اختلافات بین کارفرما و کارگر در چه مرجعی رسیدگی و پیگیری می شود؟

    روال رسیدگی به پرونده دعاوی اداره کار به چه صورت است. توضیح دهید؟

    اختلافات متداول بین کارگر و کارفرما چیست؟

    وظایف و همچنین اختیارات هیئت تشخیص را نام ببرید؟

    اعضای هیئت تشخیص دعاوی قراردادهای کاری چه افرادی هستند؟

    شروط عضویت نمایندگان کارگران و مدیران در هیئت حل اختلاف چیست؟

    نحوه بررسی و تشکیل جلسات در هیئت حل اختلاف به چه صورت است؟

    اعضای هیئت حل اختلاف را نام ببرید؟

    وکیل مجرب و خوب برای اداره کار باید دارای چه قابلیت هایی باشد. توضیح دهید؟

    اخراج کارگر توسط کارفرما بر چه مبنایی صورت می گیرد و آیا از نظر قانونی معتبر است؟

    ویژگی های وکیل اداره کار را نام ببرید؟

    مزیت های وکیل کار، در قراردادهای کاری بین کارفرما و کارگر را نیز نام ببرید؟

    وکیل اداره کار از چه مستنداتی برای دفاع از موکلین خود در دادگاه مربوطه استفاده می نماید؟

     

    وکیل اداره کار

    وکیل اداره کار
    وکیل اداره کار

    بهتر است که در ابتدای معرفی وکیل اداره کار تبریز توضیحاتی در مورد وکیل اداره کار برای شما ارائه دهیم. به طور کلی در مواقعی که بین کارفرما و همچنین کارگر مشکلاتی به وجود می آید، به منظور رفع اختلافات کاری بهتر است که از وکیل اداره کار مساعدت و یاری بگیرید.

    وکیل اداره کار موظف است که از کارفرما و یا کارگران که دعوی حق هستند پشتیبانی نماید. شما با انجام مشاوره های پیش از آغاز کار می توانید مناسب ترین و بهترین تصمیم را در راستای گرفتن حق در امور کاری خود بگیرید.

    وکیل اداره کار موظف است که در مورد مسائل مهمی مانند عیدی، سنوات، عدم پرداخت حقوق کارگران، بیمه و سایر مشکلات دیگر که بین کارگران محترم و همچنین کارفرمایان به وجود می آید، به علت نداشتن شناخت کافی از ضوابط و قوانین کاری از سوی کارگران، زمینه ساز خواسته های حقوقی آن ها باشد.

    البته باید متذکر شد که تعداد کثیری از کارفرمایان به روابط کارگری، پیروی از قوانین کاری و همچنین کارفرمایی ارج نهاده و به منظور رفاه حال کارگران، اقدامات لازم را انجام داده اند. اما در این بین، کارفرمایانی هم وجود دارند که به علت آگاهی نداشتن کارگران از ضوابط و همچنین مقررات اداره کار، کلیه حق و حقوق کارگران خود را باطل نمایند.

    در همین راستا وکیل اداره کار تبریز در مقام نماینده قانونی کارگران تقاضا کننده، وارد عمل شده و براساس تخصص و همچنین تسلط کاملی که از قوانین و ضوابط کاری دارد، بسته به دادرسی حق موکلان خود، اقدامات لازم را انجام می دهد.

    نقش وکیل اداره کار

    نقش وکیل اداره کار
    نقش وکیل اداره کار

    وکیل اداره کار تبریز به علت اطلاع داشتن از وضعیت اقتصادی کارگران زحمتکش، حق وکالت کمتری را نسبت به پرونده های قانونی دیگر از موکلین خود در این راستا دریافت می نماید که این موضوع می تواند یاری کننده کارگران زحمتکش لحاظ گردد. در بعضی از موارد، کارگر و همچنین کارفرما در مورد حق و حقوق مرتبط، به شکلی با همدیگر توافق می نمایند.

    اما در بیشتر موارد بین دو طرف قرارداد توافقات لازم صورت نمی گیرد و کارگران محترم به منظور دستیابی بیشتر به تمامی حق و حقوق خود در اولین گام، اقدام به شکوائیه از کارفرمایان خود به اداره تعاون، کار و امور اجتماعی می کنند. حضور وکیل اداره کار تبریز در این راستا می تواند به کارگران کمک بسزایی نماید.

    باید گفت که در بخش کثیری از شکوائیه های کارگران از کارفرمایان خود به علت بسته نشدن قرارداد، کارگران محترم نمی توانند، مسائل مرتبط با کارگری و کارفرمایی را به صورت کامل به اثبات برسانند.

    عدم تنظیم قرارداد از سوی کارفرما نیز از جانب مراجع قانونی یک تخلف به حساب می آید

    بهتر است بدانید که عدم تنظیم قرارداد از سوی کارفرما نیز از جانب مراجع قانونی یک تخلف به حساب می آید. طبق مطالعات انجام شده در خصوص پرونده های حقوقی کارگران و کارفرمایان، مشاهده شده است که کارفرمایان به علت سهل انگاری و همچنین سادگی کارگران، رونوشتی از قرارداد تنظیم شده را در اختیار کارگران خود قرار نمی دهند که این امر از نظر قانونی نیز خلاف مقررات شناخته شده است که وکیل اداره کار تبریز می تواند در این مورد بر علیه کارفرما در دادگاه مربوطه شکوائیه ای را به مقام قضایی ارائه دهد.

    در مجموع، در اختیار نداشتن رونوشتی از قرارداد تنظیم شده بین کارگر و همچنین کارفرما از سوی کارفرمای وابسته، موجب می گردد که کارگر نتواند به راحتی بر علیه وی در اداره کار شکوائیه را ارائه دهد.

    اما به طور طبیعی ثابت کردن این مسئله احتیاج به سلطه و قدرت حقوقی به کلیه قوانین اداره کار دارد. بر همین مبنا، ضرورت های دادرسی کارگران محترم که جزء قشر زحمتکش و رنجبر جامعه هستند، می طلبد که وکیل اداره کار تبریز نسبت به مشاوره های لازم و همچنین پذیرش پرونده مرتبط، بنا بر تقاضای کارگر، اقدامات لازم را انجام دهند.

    در این راستا لازم به ذکر است که اگر شما به دنبال وکیل مجرب و متبحری می گردید، می توانید به سایت تهران لو که کارآزموده ترین وکلا در کلیه زمینه های حقوقی را در اختیار دارند، مراجعه نمایید.

    وکیل اداره کار و وکالت کارگران

    وکیل اداره کار و وکالت کارگران
    وکیل اداره کار و وکالت کارگران

    تمامی کارمندان، کارگران و همچنین نیروهای تحت قرارداد اعم از حقیقی و حقوقی، در اولین اقدام می توانند با مراجعه حضوری به دفتر وکیل اداره کار و همچنین بستن قرارداد وکالت، با توجه به اعطای شیوه تعقیب شکوائیه خود از کارفرما مرتبط به وکیل اداره کار تبریز، اقدامات لازم را اعمال نمایند.

    وکیل مربوطه با مهارت و همچنین آگاهی زیاد از کلیه قوانین و ضوابط اداره کار، شکوائیه طرح خواسته (دعوی) علیه کارفرما را ساماندهی کرده و تا زمان مقرر صدور رأی دادگاه و همچنین دستورات نهایی، همراه موکلان خود که قشر کارگران زحمتکش جامعه هستند، قرار می گیرند.

    یکی از مهمترین موضوعاتی که کارگران بعد از شکواییه علیه کارفرما باید به آن توجه داشته باشند و نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهند، موضوع «اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی» است که بر مبنای ماده هشتاد و هفت (ق.آ.ن.د.م) مشخص گردیده است. در این ماده آمده است که:

    ارائه ادله و مدارک

    «ارائه ادله و همچنین مدارک حاکی بر این است که میزان دستمزد، مزایای بیشتر از حداقل قانونی، رابطه کاری بین طرفین قرارداد، میزان سوابق کاری در کارگاه، نشان دادن ادله و اسناد برای ادعا کردن حقوق مذکور و یا عدم حیطه مقررات و ضوابط قانون کار به انتساب طرفین بر عهده ی کارفرمای قرارداد است».

    در اکثر موارد مشاهده شده است که کارگران زحمتکش جامعه نسبت به شکوائیه از کارفرمایان خود اقدام نموده اند که نتوانسته اند به نتیجه قابل قبولی دست پیدا نمایند و در این راستا مجبور به مراجعه به وکیل اداره کار تبریز می شوند.

    نکته حائز اهمیت این است که این اقدام باعث پیچیدگی پرونده و همچنین پایین آمدن شانس دستیابی به بهترین نتیجه مطلوب برای کارگران می گردد.

    به همین منظور توصیه می شود که کارگران محترم پیش از تنظیم شکوائیه طرح خواسته (دعوی) از کارفرما، به وکیل اداره کار به منظور اطلاع و آگاهی بیشتر از مشاوره های حقوقی و همچنین در اختیار قرار گرفتن از وکلای مجرب و متخصص در این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

    البته شایان ذکر است که وکیل اداره کار تبریز در تمامی مراحل فرجام خواهی به منظور طرح شکوائیه کارگران محترم نیز قادر است که نتیجه مطلوب و اثربخشی را به نفع موکل خود دریافت نماید.

    تعهدات کارفرما در چارچوب قانون کار

    تعهدات کارفرما در چارچوب قانون کار
    تعهدات کارفرما در چارچوب قانون کار

    باید گفت که دو توصیف مرسوم و همچنین بنیادی از کارفرما از طریق سازمان تامین اجتماعی و همچنین اداره تعاون، کار و امور اجتماعی عرضه گردیده است که با هم وجه تشابه دارند و تنها از لحاظ ادبیات جاری و همچنین معنای آن با یکدیگر تفاوت دارند.

    طبق ماده سه قانون کار و امور اجتماعی و اداره تعاون، توصیفی که از کارفرما داشته است این بوده که:

    «کارفرما، شخصی حقیقی و یا حقوقی است که شخص کارگر به تقاضای وی و همچنین به حساب او در برابر فعالیتی که انجام می دهد، حق الزحمه دریافت می نماید.

    مسئولان، مدیران و یا همه افرادی که متعهد اداره کارگاه ها قرار دارند، «نماینده کارفرما» به حساب می آیند و همچنین کارفرما موظف به تمامی تعهداتی است که نمایندگان ذکر شده در برابر کارگر مسئولیت دارند. در مواردی که نماینده کارفرما به تعهدات خود پایبند نباشد و علاوه بر این، کارفرما آن را عهده دار نباشد، در برابر کارفرما متعهد است.»

    تشریحی از کارفرما بر اساس (آ.ن.د.ر.م) سازمان تامین اجتماعی:

    «کارفرما فردی حقیقی و یا حقوقی است که شخص بیمه شده به فرمان و یا حساب او اقدام به فعالیت می نمایند. به طور کلی تمامی افرادی که در مقام مدیر و یا مسئول، متعهد اداره کارگاه ها هستند نیز «نماینده کارفرما» به حساب می آیند و شخص کارفرما موظف به اعمال تمامی تعهداتی است که نمایندگان نامبرده در مقابل شخص بیمه شده (کارگر) متعهد می شوند.»

    شما با مراجعه به سایت تهران لو و بهره مندی از بهترین وکلای حقوقی این مجموعه می توانید اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص وکیل اداره کار تبریز کسب نمایید.

    بر این اساس و با توجه به توصیفات ارائه شده، می توانید به خوبی رابطه بین کارفرما و همچنین کارگر را معلوم نمایید و بر مبنای قراردادی که بین طرفین قرارداد تنظیم شده است، کلیه تعهدات و توصیف وظایف کارگر و کارفرما به شکل روشن و شفاف مشخص می گردد.

    وکیل قانون کار

    وکیل قانون کار
    وکیل قانون کار

    فردی که در عرصه ی قانون کار و همچنین حقوق مربوط به روابط کار، سلطه و قدرت کاملی دارد و قادر است که به فرد در این حیطه کاری مساعدت و یاری نماید، وکیل قانون کار یا همان وکیل اداره کار و امور اجتماعی می گویند.

    قرارداد کار

    قرارداد کار
    قرارداد کار

    طبق ماده هفت قانون (اداره تعاون، کار و امور اجتماعی) قرارداد کار عبارتند از:

    «قرارداد نوشتاری (کتبی) و یا عملی (شفاهی) که براساس آن کارگر در ازاء دریافت حق الزحمه، فعالیتی را به صورت موقتی و یا ثابت برای کارفرمای خود اعمال می نماید».

    در ادامه باید متذکر شد که این آیین نامه از دو تبصره نیز تشکیل شده است:

    تبصره یک

    در این تبصره آمده است که حداکثر زمان ناپایدار (موقت) به منظور فعالیت هایی که طبیعت آن ها دارای دیدگاه غیر مستمر است که از سوی وزارت کار و امور اجتماعی تامین و مورد تایید هیات وزیران قرار خواهد گرفت، «قرارداد موقتی» می گویند.

    تبصره دو

    در فعالیت هایی که سرشت آن ها دارای دیدگاه مستمر است، در مواردی که زمان آن در قرارداد بین کارفرما و کارگر ذکر نگردیده باشد، این قرارداد «قرارداد دائمی» تلقی می شود.

    شما با مراجعه به سایت تهران لو و انتخاب بهترین وکلای حقوقی کار قبل از شروع فعالیت خود می توانید، اطلاعات کاملی را در خصوص تبصره و قوانین قرارداد کار و همچنین وکیل اداره کار تبریز به دست آورید.

    بر همین اساس، این قراردادها دارای الزاماتی است که بر مبنای قانون کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لحاظ گردیده است:

    این سری از قراردادها همانند سایر پیمان ها و همچنین قراردادها، مشمول شروط اساسی و همچنین ویژگی هایی است که طرفین قرارداد ملزم به پیروی از آن ها هستند. طبق ماده نه و ده قانون کار آمده است که:

    «مشخصه ها و همچنین الزاماتی که معطوف به قرارداد کار بین کارفرما و کارگر است، مشخص و موظف گردیده است». بالطبع قراردادهای کاری که از ویژگی های زیر برخوردار نباشند، از لحاظ قانونی دارای اشکالات و نواقصی هستند که عبارتند از:

    در ماده 9 قانون کار چنین بیان شده است که:

    به منظور درستی قرارداد کار در زمان انعقاد قرارداد، پیروی از دستورالعمل های قانونی که در زیر ذکر شده است، الزامی است:

    1)    مشروعیت (منطبق بودن بر رویه کاری) مورد قرارداد

    2)    مشخص شدن موضوع قرارداد

    3)    عدم بازدارندگی قانونی و همچنین شرعی طرفین (کارفرما و کارگر) در تصاحب دارایی ها و یا اعمال فعالیت مورد نظر

    تبصره: اساس بر درستی تمامی قراردادهای کاری است، به جز مواردی که ابطال و نقص آن ها در مراجع دارای صلاحیت ثابت شده باشد.

    شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید با کمک وکلای مجرب این مجموعه، اطلاعات کاملتری را در مورد الزامات و تبصره های قرارداد کاری کسب نمایید و با بهترین وکیل اداره کار تبریز، مشورت نمایید.

    ماده 10 قانون کار:

    در قرارداد کار، علاوه بر مشخصات کامل و دقیق طرفین قرارداد، مستلزم موارد زیر نیز می باشد:

    –       نوع فعالیت، وظیفه و همچنین حرفه ای که کارگر بایستی به آن بپردازد.

    –       مزد و یا حقوق اساس و ضمایم (لواحق) آن

    –       مرخصی ها، تعطیلات و همچنین ساعت کاری

    –       محل اعمال فعالیت

    –       تاریخ زمان عقد قرارداد

    –       زمان قرارداد در صورتی که فعالیت برای زمان معینی تنظیم گردیده باشد.

    –       سایر موارد دیگر که عادت و همچنین روال قانونی شغل و یا محل می پذیرد.

    تبصره: در صورتی که قرارداد کار به شکل نوشتاری و یا کتبی باشد، قرارداد بایستی در چهار رونوشت تنظیم گردد:

    • یک رونوشت از آن به اداره کار محل 2) یک رونوشت نزد کارگر 3) یک رونوشت به کارفرما 4) و رونوشت دیگر نیز در دست شورای اسلامی کار و همچنین کارگاه هایی که بدون شورا هستند و تقدیم به نماینده کارگران قرار می گیرد.

    دوره های آموزشی کار با موافقت کارفرما و کارگر

    دوره های آموزشی کار با موافقت کارفرما و کارگر
    دوره های آموزشی کار با موافقت کارفرما و کارگر

    در بعضی از موارد، کارگر وابسته فاقد مهارت و توانایی هایی بایسته در مورد فعالیت صورت گرفته است و احتیاج به یادگیری آموزش های مشخصی دارد. در این خصوص قانون با نام دوره های یادگیری و آموزشی در قالب ماده 11 قانون کار، مشخص و همچنین موظف گردیده است.

    ماده 11 قانون کار:

    براساس این ماده، هر یک از طرفین قرارداد ( کارگر و کارفرما) می توانند با موافقت یکدیگر زمانی را با عنوان «دوره آموزشی کار» معین نمایند. در طی این دوره، هر یک از طرفین قرارداد این اجازه را دارند که بدون هشدار قبلی و همچنین بدون آن که مستلزم به پرداخت جریمه باشند، روابط کاری را قطع کنند.

    در مواردی که قطع رابطه کاری از سوی کارفرمایان باشد، کارفرما موظف به پرداخت حق و حقوق کلیه دوره های آموزشی است و علاوه بر این، در صورتی که کارگر روابط کاری خود را قطع نماید، تنها کارگر شایسته دریافت حق و حقوق زمان اعمال فعالیت در این مجموعه است. این ماده، تبصره نیز دارد که در آن آمده است:

    زمان دوره آموزشی بایستی در قراردادهای کاری تعیین گردد

    «زمان دوره آموزشی بایستی در قراردادهای کاری تعیین گردد. به این ترتیب حداکثر زمان آموزش به منظور کارگران ساده و یا به عبارتی نیمه ماهر، سی روز کاری بوده و همچنین برای کارگران مجرب و با سابقه که دارای تخصص رده بالایی هستند نیز نود روز کاری یا سه ماه است».

    شما با مراجعه به سایت تهران لو و با مساعدت از وکیل اداره کار تبریز می توانید اطلاعات بیشتری را در خصوص ماده 11 قانون کار کسب نمایید. وکلای این مجموعه با تجربه و تخصصی که در حیطه امور حقوقی قراردادهای کاری دارند، می توانند در هر زمینه ای به شما کمک بسزایی نمایند.

    وکیل اداره کار تبریز به کلیه کارگران متذکر می شود که بعد از امضاء قرارداد کاری که بین کارفرما و کارگر تنظیم گردیده است، قوانین و ضوابط کاری و همچنین کسب مشاوره های لازم از افرادی که واجد شرایط مهارت و تخصص لازم مانند وکیل اداره کار هستند، اقدام به عقد قرارداد کاری نمایند تا در خصوص موضوعاتی نظیر عیدی، پاداش، بیمه، حقوق، سنوات و سایر موارد دیگر با مشکلات متعددی همراه نشوند.

    علاوه بر این، در مواردی که اختلاف و مشکلی بین کارگران و کارفرمایان ایجاد می شود، می توانید با مراجعه به سایت تهران لو و مساعدت از وکلای اداره کار در خصوص چگونگی انعقاد عقد قرارداد، اطلاعات کاملی را کسب نمایید.

    وظایف و نقش اداره کار تبریز

    وظایف و نقش اداره کار تبریز
    وظایف و نقش اداره کار تبریز

    از امور ویژه و خاصی که بر عهده اداره کار تبریز است، می توان به «مرجع حل اختلاف ادعای کارگر و همچنین کارفرما» اشاره کرد. به بیان دیگر باید گفت که رسیدگی  به درگیری هایی که بین طرفین قرارداد کاری ایجاد می شود، توسط اداره ذکر شده مورد پیگیری و همچنین ارزیابی قرار می گیرد.

    ساماندهی و همچنین تعامل رابطه کارگر و کارفرما یکی دیگر از وظایف اساسی و مهم اداره کار تبریز است. در مواردی که این روابط بین کارگر و کارفرما به صورت صحیح و درست ساماندهی نگردد، وکیل اداره کار تبریز می تواند در این راستا به شما کمک بسزایی نماید. علاوه بر موارد ذکر شده، این اداره موظف است که:

    1)    تعادل در بازار کار 2) گسترش و پیشرفت مولفه های رفاه اجتماعی 3) توسعه و ترقی بیمه های اجتماعی 4) کاهش بهاء پیدایش آسیب های اجتماعی؛ را به انجام رساند.

    همچنین از وظایف و یا اهداف اداره کار، برتری بیجا (تبعیض) قائل نشدن برای طرفین دعوی می باشد. به خصوص در روزهایی که جامعه درگیر این ویروس کشنده و اخلالگر شده است.

    وکیل کار دعاوی اداره کار

    وکیل کار دعاوی اداره کار
    وکیل کار دعاوی اداره کار

    امروزه رسیدگی و تفحص رابطه بین کارگر و کارفرما، امری مهم و ضروری بوده است. به همین دلیل توصیه می شود که رابطه ی این دو به صورت دقیق مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

    در حال حاضر، با پیشرفت و توسعه جوامع و همچنین روند صعودی صنعتی شدن و بالا رفتن رشد اقتصادی و در عین حال حجم بسیاری از امور تولیدی، می طلبد که به منظور رسیدگی بیشتر رابطه ی بین کارفرما و کارگر از یک وکیل مجرب و متخصص در این امر مساعدت و یاری بگیریم. به طور کلی در تمامی فعالیت های شغلی، اختلاف و مشکل بین کارگر و همچنین کارفرما وجود دارد.

    از نظر قانونی، کارگر شخصی است که در برابر مزایا و همچنین حقوقی که کارفرما به وی عرضه می دارد، در محل اقدام به فعالیت می نماید. بر مبنای این توصیف، هر فردی که از شرایط ذکر شده برخوردار باشد«کارگر» به حساب می آید و از این نظر محافظ یک بخش اقتصادی نیز شناخته می شود. وکیل اداره کار تبریز بر این باورند که:

    کارفرما

    فردی که با پرداخت حقوق و همچنین مزایای اقتصادی، فرد جویای کار یا همان کارگر را به فعالیت (کار) دعوت می نماید را « کارفرما» نیز می گویند.

    باید متذکر شد که تمامی مدیران و مسئولان میانی که اداره بخش اقتصادی و یا کارگاهی را در نبود کارفرما بر عهده دارند را نیز «نماینده کارفرما» می نامند. محلی که کارگر، بنا به درخواست کارفرما در آنجا اقدام به فعالیت می نماید را «کارگاه» می گویند. باید گفت که کلیه:

    1) موسسات کشاورزی 2) صنعتی 3) مدنی 4) ساختمانی 5) مسافری 6) تجاری 7) خدماتی

    و همچنین اماکن عمومی از نظر اداره کار و تعاون امور اجتماعی «کارگاه» نامیده می شوند. همان طور که در مطالب بالا توضیح دادیم، قرارداد کار به دو صورت قرارداد موقت و همچنین قرارداد دائم تنظیم می گردد.

    بر مبنای قرارداد تنظیم شده، کارگر مکلف است که در زمان های مشخص با حجم کاری تعیین شده اقدام به فعالیت نماید تا در قبال کار انجام شده، حق الزحمه ماهانه ی خود را دریافت نماید.

    نکته حائز اهمیت این است که نخستین منبع به منظور حل دوگانگی و درگیری بین کارگر و کارفرما «قرارداد کاری» است که بین کارگر و همچنین کارفرما بسته شده است. شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید با یاری و مساعدت از بهترین وکلای این مجموعه در خصوص دعاوی اداره کار، اطلاعات کاملتری را به دست آورید.

    مراجع حل اختلاف کارفرما و کارگر

    مراجع حل اختلاف کارفرما و کارگر
    مراجع حل اختلاف کارفرما و کارگر

    یکی از مهمترین و اصلی ترین مراجع حل اختلاف قرارداد کاری مشتمل بر مراحل ابتدائی (هیئت های تشخیص) و همچنین مراحل تجدید نظر (هیات های حل اختلاف) هستند که اولین مرجع یعنی هیئت های تشخیص همچون ابتدایی ترین مرجع و دومین مرجع نیز برای دعاوی تجدید نظر دسته بندی می شود. به این ترتیب کارگران در مواقعی نظیر:

    1)    خروج از کار بدون دلیل موجه 2) پرداخت نکردن حق و حقوق کارگران

    می توانند به این مراجع قضایی مراجعه نمایند. البته باید متذکر شد که در بعضی مواقع، کارگران به منظور رسیدگی بیشتر می توانند از راه انجمن صنفی کارگری و یا نماینده کارفرمایان و همچنین کارگران در اداره کار و امور اجتماعی، اختلافات و درگیری های طرفین قرارداد را به صورت دقیق رفع نمایند.

    در مجموع، کارگاهی که کارگران در آن اقدام به فعالیت می نمایند را اداره کار می گویند که به عنوان نخستین منبع به منظور پیگیری و همچنین حل اختلاف بین کارفرما و کارگر است.

    رویه حل اختلاف به این شکل است که شخص شاکی پرونده (کارگر) به اداره کار مرتبط به صورت حضوری مراجعه کرده و تقاضای خود را برای مراجع قضایی در دو صفحه تنظیم می نمایند و سپس دبیرخانه این مجموعه، تقاضای کارگر را در سیستم ضبط و درج می نماید.

    در مواردی که کارگری از روند ادعای دعوی خود اطلاع کافی را در اختیار نداشته باشد

    در مواردی که کارگری از روند ادعای دعوی خود اطلاع کافی را در اختیار نداشته باشد، می تواند با مساعدت و یاری وکیل کار دعاوی از این مجموعه، وکیل و یا نماینده خود را به منظور حل اختلاف به کارفرما ارائه دهد.

    به منظور اعمال این امور، خواهان (کارگر مدعی) بایستی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نماید و وکیلی را به منظور حل مشکلات به کارفرمای کارگاه معرفی نماید.

    باید متذکر شد که نماینده کارگر بایستی در مراجع قضایی حضور به هم رساند و با عرضه وکالت نامه در محل حاضر شود. شایان ذکر است که وکیل فرد شاکی (کارگر) وکیل کاری و یا وکیل دادگستری است.

    به همین دلیل است که مراجع حل اختلاف، هویت کارگر که از طریق وکالتنامه دستی تعیین نمی گردد را به هیچ وجه نباید وصول نمایند. به جز مواردی که به منظور حل اختلاف بین طرفین قرارداد کاری، شیوه های دیگری وجود نداشته باشد و قادر به استفاده از آن ها نبوده باشیم.

    کارگران محترم و زحمتکش با انتخاب و بهره مندی از بهترین و مجرب ترین وکلای دعاوی اداره کار می توانند در مراجع قضایی رای دادگاه را به نفع خود گرفته و از مساعدت ایشان نهایت استفاده را ببرند.

    رسیدگی به پرونده دعاوی اداره کار

    رسیدگی به پرونده دعاوی اداره کار
    رسیدگی به پرونده دعاوی اداره کار

    بهتر است بدانید، مادامی که شخص شاکی پرونده (کارگر) تقاضا و همچنین شکوائیه خود را بر علیه کارفرما به اداره کار تقدیم کرد، اداره فوق زمانی را به منظور بررسی و پیگیری های بیشتر تعیین می نماید که در روز مقرر باید کارفرما و همچنین کارگر به اداره ذکر شده به صورت حضوری مراجعه نمایند.

    هر یک از طرفین موظفند که در تاریخ مقرر به اداره کار رجوع کرده و بر مبنای اسناد و مستندات، دفاعیات خود را به مراجع قضایی عرضه دارند.

    در مواردی که اداره تعاون و امور اجتماعی نیاز به بازرسی و همچنین مطالعات بیشتر بین طرفین قرارداد کاری داشته باشند، بازرسان این اداره به شکل آشکار (محسوس) و یا پنهان (نامحسوس) به محل کارگاه مراجعه کرده و از روند و شیوه پیدایش اختلاف بین کارفرما و همچنین کارگر اطلاعات لازم را جمع آوری می نمایند و گزارشات جمع آوری شده را ضمیمه پرونده می نمایند.

    در مواردی که هر یک از طرفین دعوی نسبت به حکم صادره از مراجع قضایی معترض باشند

    در مواردی که هر یک از طرفین دعوی نسبت به حکم صادره از مراجع قضایی معترض باشند، این اجازه را دارند که تا مدت پانزده روز بازخواست  خود را به شکل نوشتاری یا کتبی تنظیم و به اداره مربوطه تقدیم نمایند.

    بعد از این زمان، هیات رسیدگی حل اختلاف دوباره مسئله اختلافات را مورد بازبینی و رسیدگی بیشتر قرار می دهند که در این راستا حضور وکیل اداره کار تبریز می تواند به شما کمک بسزایی نماید.

    باید متذکر شد که این بار حکم صادره از سوی هیات حل اختلاف، قطعی و حتمی بوده است و طرفین قرارداد کاری تنها می توانند از طریق دیوان عدالت اداری به رای مرجع قضایی اعتراض نمایند.

    باید بدانید که بازخواست به حکم دستور داده شده نسبت به اجرای حکم منعی را ایجاد نمی نماید، مگر در مواردی که مراجع قضایی حکم فرماید که اجرای حکم منوط گردد.

    در برخی از موارد نظیر کوتاهی و تقصیر کارفرما بسته به پرداخت دیه و یا خسارت و همچنین حوادث مترقبه ناشی از فعالیت، فقط مراجع دادگستری و محاکم می توانند مسئله و روند کاری را بررسی و پیگیری نمایند.

    نکته در مورد وکیل دعاوی اداره کار

    بهتر است بدانید، در مواردی که بین کارفرما و یا کارگر فحاشی و یا توهین صورت می گیرد، تنها مرجع حل اختلاف «دادرسی محل» است که موظف است به این درگیری رسیدگی و بازبینی کامل داشته باشد.

    زیرا این موضوعات به قوانین و روال جامعه مرتبط است. دادگستری علاوه بر این که می تواند فتوای صادره دیوان دادگستری را اجرا نماید، متعهد به اعمال آرای ماخذ حل اختلاف است.

    باید متذکر شد، در مواردی که مرجع حل اختلاف حکم اعاده به کار را به کارفرما اعلام نماید، کارفرما موظف است که در ده روز آینده بعد از دستور اجراییه از سوی دادگستری، حکم صادر شده را اجرایی کند. باید گفت که کلیه این امور از سوی وکیل اداره کار انجام می گیرد.

    اختلافات رایج بین کارگر و کارفرما

    اختلافات رایج بین کارگر و کارفرما
    اختلافات رایج بین کارگر و کارفرما

    در مواردی که بین کارفرما و یا کارگر دوگانگی ایجاد شود و همچنین کارفرما قرارداد کار را با کارگر برقرار نکرده باشد، بهترین راه حل برای رفع مشکل این است که هر دو طرف قرارداد کاری، با یکدیگر آشتی نمایند و یا با پا در میانی فردی این اختلاف را به اتمام برسانند.

    شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید در مورد شیوه های رفع اختلافات قراردادهای کاری از طریق بهترین وکلای این مجموعه اطلاعات کاملی را کسب نمایید.

    وظایف و اختیارات هیات تشخیص

    وظایف و اختیارات هیات تشخیص
    وظایف و اختیارات هیات تشخیص
    •   بازبینی و همچنین تصمیم گیری در خصوص اختلافات فردی ناشی از ضوابط و مقررات کارآموزی، کارگاهی، قرارداد و همچنین قراردادهای کارگاهی میان کارفرما، کارآموز و همچنین کارگر.
    •   بررسی درخواست کتبی فرد بیمه شده بیکار مبتنی بر عذر معقول و پذیرفتنی بر اظهار بیکاری به اداره تعاون و امور اجتماعی در زمان مشخص.
    •   تحقیق و تفحص اختلافات میان کارگر و کارفرما برآمده از برنامه طبقه بندی مشاغل.

    از مواردی هستند که بر عهده اختیارات هیات تشخیص حل اختلاف قراردادهای کاری بین کارفرما و کارگر است که شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید در خصوص وظایف این هیئت حل اختلاف، اطلاعات جامع و کامل تری را کسب نمایید.

    اعضای هیات تشخیص

    –       قائم مقام(نماینده) وزارت کار و همچنین کارهای اجتماعی بر مبنای اعلام مدیر کل کار، امور اجتماعی و علاوه بر این، تصویب وزارت کار

    –       قائم مقام (نماینده) کارگران بر مبنای تعیین کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان، در مواردی که کانون فوق الذکر در استان مربوطه دایر نباشد، مباشر کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی

    –       نماینده یا قائم مقام روسای صنایع بر مبنای تعیین کانون انجمن های گروه های صنفی متعدد صاحبکاران استان

    شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید اطلاعات کاملی را در خصوص اعضای هیات تشخیص حل اختلافات قرارداد کاری کسب نمایید.

    شروط عضویت نمایندگان کارگران و مدیران در هیئت

    شروط عضویت نمایندگان کارگران و مدیران در هیئت
    شروط عضویت نمایندگان کارگران و مدیران در هیئت

    نمایندگان کارگران و همچنین مدیران هیئت باید دارای شرایط ذیل باشند که عبارتند از:

    1)    ملیت (تابعیت) جمهوری اسلامی ایران 2) حداقل سنی کارگران بیست و پنج سال تمام 3) دارا بودن حداقل گواهینامه دوره آموزشی ابتدایی 4) آگاهی از مقررات و ضوابط کار و همچنین تامین اجتماعی دست کم پنج سال تمام

    باید متذکر شد که نمایندگان قادرند که از مدت تاریخ صادر شده به مدت بیست و چهار ماه (دوسال) «عضو هیئت تشخیص» باشند. در این بین شرایطی نیز به منظور از دست دادن عضو بودن نمایندگان کارگران و همچنین روستا در بخش هیات تشخیص و حل اختلاف وجود دارد که شامل:

    استعفا، فوت، پایان یافتن دوره نمایندگی، حکم دادگستری مبتنی بر بی نصیبی (محرومیت) از حقوق اجتماعی، اظهار مراجع تعیین کننده و همچنین اثبات وزارت کار و امور اجتماعی، بهره مند نبودن از اساسنامه مربوط با ضوابط روش تشکیل جلسات و همچنین شیوه بررسی هیات تشخیص

    از بندهایی هستند که سبب از دست دادن عضویت نمایندگان کارگران در بخش هیات تشخیص می گردد. شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید اطلاعات کاملتری را در مورد شروط عضویت نمایندگان در هیات تشخیص به دست آورید.

    شیوه بررسی و تشکیل جلسات

    در ادامه مقاله وکیل اداره کار تبریز، باید گفت که بعد از وصول شکوائیه از سوی هیات تشخیص، هیات نامبرده مدتی را به منظور بررسی، معین می نمایند و مقرر می گردد که هر یک از طرفین (کارگر و کارفرما) در اداره کار و تعاون اجتماعی حاضر شوند و تفاسیر خود را برای مرجع قضایی عرضه دارند. ولو در مواردی که کارفرما و یا نماینده وی نیز در جلسه حاضر نشده باشد، باز هم این نشست برگزار خواهد شد.

    بهتر است بدانید که جلسات تشخیص و همچنین حل اختلاف به منظور رسیدگی و پیگیری های لازم در اداره کار و تعاون اجتماعی در پیشگاه نماینده (قائم مقام) سازمان تامین اجتماعی و همچنین در زمان ساعت های کاری تکوین می گردد. تصمیم و عزم جمعی، اصلی ترین اساس به منظور عرضه آرا بوده است

    و اگر در مدتی موردی پیچیده و یا دارای ابهام باشد، به بخش هیات پژوهش محول می گردد. باید متذکر شد که کلیه این فعالیت ها از سوی «وکیل اداره کار» انجام می گیرد که شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید اطلاعات جامعی را در خصوص شیوه بررسی و تشکیل جلسات هیات تشخیص به دست آورید.

    اعضای هیئت حل اختلاف

    بهتر است بدانید هیئت حل اختلاف متشکل از:

    –        سه تن از نمایندگان کارگران بر مبنای تعیین کانون شورای اسلامی کار استان.

    –       و یا سه نفر از کانون انجمن صنفی کارگران.

    –       انجمن نمایندگان کارگران بخش های منطقه.

    –       سه تن از نماینده کارفرما و یا بر مبنای تعیین مدیران واحدهای منطقه.

    –       سه تن از افراد به نمایندگی از دولت مشتمل بر مدیر کار و تعاون اجتماعی، رئیس دادگستری محل و یا نمایندگان آن ها و همچنین فرماندار که به مدت بیست و چهار ماه تعیین می گردد.

    شایان ذکر است که هیئت وزارت کار و رفاه اجتماعی این امکان را دارد که در سطح استانی، جلسه های حل اختلاف خود را ارائه نماید که کلیه این مراحل نیز باید از سوی وکیل اداره کار تبریز انجام گیرد.

    وکیل مجرب و خوب برای اداره کار

    وکیل مجرب و خوب برای اداره کار
    وکیل مجرب و خوب برای اداره کار

    اعمال فعالیت در حیطه اداره کار مستلزم تبحر و همچنین تخصص خاصی می باشد. معمولاً وکلایی که در این حیطه اقدام به فعالیت می نمایند، باید در مورد کارفرما و یا کارگر اطلاعات جامعی را در اختیار داشته باشند و علاوه بر این، تجربه های گوناگونی را در این حیطه کسب کرده باشند. بنابراین باید توجه داشته باشید که کلیات و همچنین قوانین اداره کار، امری تخصصی و حرفه ای است.

    در حال حاضر با وجود وکلای گوناگونی که در هر استان ارائه خدمت می نمایند، طرح دعوا و یا دفاع در اداره کار و امور اجتماعی مستلزم تبحر و همچنین تجربه کافی است.

    اساساً هر وکیلی قادر نیست که این ادعاها را متقبل شود و احتیاجات موکلین خود را رفع نماید. به همین دلیل است که ما به شما سایت تهران لو را معرفی می نماییم تا با مراجعه به آن از بهترین و مجرب ترین وکلای این مجموعه بهره مند شوید.

    در صورتی که کارگر هستید و قصد دارید که از کارفرمای خود شکایت نمایید

    در صورتی که کارگر هستید و قصد دارید که از کارفرمای خود شکایت نمایید و یا مایلید در محلی اقدام به فعالیت نمایید، شما حتما نیازمند مشورت با وکلای باتجربه و حرفه ای اداره کار هستید.

    در برخی از موارد نیز احتمال دارد که کارفرما از کارگر خود شکایت نماید که در این مورد باید متذکر شد که کارفرما با شرکت در مراجع صالح اداره تعاون و امور اجتماعی، از حق خود پشتیبانی نماید و بر علیه خواسته های کارگر در دادگاه دلیل آورده و همچنین پرداخت کلیه حق و حقوق کارگر را نیز اثبات نماید.

    نکته حائز اهمیت این است که زمانی که کارگر بر علیه کارفرمای خود شکوائیه را تنظیم می نماید، حتماً علاوه بر شکوائیه که تکمیل کرده است، باید لیست بیمه و همچنین کد رهگیری را نیز به اداره کار و تعاون امور اجتماعی تحویل دهد.

    با توجه به موارد ذکر شده، بهترین و مجرب ترین وکیل برای اداره کار شخصی است که سابقه کاری و همچنین تخصص کامل را در این حیطه به دست آورده باشد و به تمامی نکات این اختلافات آگاهی لازم را داشته باشد. شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید از بهترین وکلای این مجموعه مساعدت و یاری بگیرید.

    اخراج کارگر توسط کارفرما

    اخراج کارگر توسط کارفرما
    اخراج کارگر توسط کارفرما

    به طور معمول قراردادهای کاری بین کارفرما و کارگر به صورت موقتی بوده است. در صورتی که اختلافاتی میان هر یک از طرفین قرارداد و یا پیروی نکردن از فعالیت آن ها وجود داشته باشد و این ناسازگاری با اتمام قرارداد نیز همراه باشد، می توان از درگیری و یا اختلاف احتمالی نیز پیشگیری کرد.

    به این ترتیب کارفرما، کارگر خود را اخراج نمی نماید، بلکه از ادامه قرارداد کار با وی خودداری می نماید. البته بعضی مواقع نیز ممکن است که قرارداد بین کارگر و کارفرما به شکل ثابت و یا دائمی باشد.

    از سویی هم بنا به دلایلی کارفرما قصد انفصال کارگر را داشته باشد. در این صورت باید اخراج کارگر کاملاً موجه باشد. زیرا غیر از این، قانون کار، شرایط سخت و دشواری را برای کارفرمایان لحاظ می نماید.

    ویژگی های وکیل اداره کار

    ویژگی های وکیل اداره کار
    ویژگی های وکیل اداره کار

    وکیل اداره کار باتجربه و متخصص شخصی است که بر قانون تامین اجتماعی، آیین نامه، قانون کار، بخشنامه و همچنین سایر ضوابط و قوانین مربوط به قراردادهای کاری آگاهی و اطلاع کافی را داشته باشد. وکیل کاری می داند که در شکوائیه خود باید به کدام یک از بندهای قانونی متوصل شود

    و همچنین از چه دلایل و مستنداتی در مراجع قضایی نیز استفاده نماید. علاوه بر این، در خصوص مواردی که می خواهد در نشست های بازبینی در مرجع های اداره کار بیان کند، تسلط کامل را داشته باشد و از یک فن بیان گیرا و در عین حال قوی نیز برخوردار باشد.

    مزیت های وکیل کار در قراردادهای کاری بین کارفرما و کارگر

    مزیت های وکیل کار در قراردادهای کاری بین کارفرما و کارگر
    مزیت های وکیل کار در قراردادهای کاری بین کارفرما و کارگر

    بهره مندی از وکیل اداره کار تبریز در قراردادهای کاری منعقد شده بین کارگر و کارفرما دارای مزیت های متعددی است که عبارتند از:

    عرضه مشاوره های تلفنی رایگان برای کارگر و کارفرما.

    اجرای جلسات مشاوره های حضوری در پیشگاه وکلای متخصص و باتجربه در حیطه روابط کاری و همچنین بیمه تامین اجتماعی.

    بازبینی کامل کارشناسی بند به بند مستندات و همچنین مدارک از سوی چند نفر از وکلای متبحر و مجرب.

    دریافت حق المشاوره وکیل با سابقه و متبحر البته با بهره مندی از دانش و تجارب چند نفر از وکلا

    تعقیب پرونده ها در ناسازگاری میان کارگر و کارفرما در مرجع های رسیدگی کننده فاقد وجود موکلین در مراجع نامبرده.

    بازبینی مستندات و همچنین مدارک و پیش بینی میزان پیروزی پرونده بعد از طرح در مراجع مربوطه.

    اطلاع دادن به موکلین خود از جزئیات جریان پرونده در مراجع حل اختلاف اداره کار.

    تنسیق (تنظیم) قراردادهای کاری بدون نقص و همچنین قانونی با پرسنل.

    از مزیت های وکیل اداره کار تبریز محسوب می شود که شما به منظور آگاهی بیشتر در خصوص مزیت های این مشاوره ها با مراجعه به سایت تهران لو می توانید اطلاعات کامل و جامع تری را کسب نمایید.

    مستندات مورد نیاز وکیل اداره کار

    مستندات مورد نیاز وکیل اداره کار
    مستندات مورد نیاز وکیل اداره کار

    وکیل اداره کار به منظور رسیدگی بیشتر در دعاوی کارگر و کارفرما از مستنداتی استفاده می نماید. به این ترتیب باید گفت که مستندات و یا دلایل اثبات دعوا به مواردی می گویند که کارفرما و همچنین کارگر در توضیح دفاع در نشست های رسیدگی در اداره کار به منظور ثابت کردن فرمایشات خود از آن ها استفاده می کند. این سری از ادله ها شامل:

    –       اقرارنامه «به مفهوم ذکر خبری که به نفع دیگران و به زیان خود باشد.»

    در این راستا بهتر است که از وکلای اداره کار استفاده نماییم تا از این طریق بتوانیم از گفتن سخنان بیهوده و همچنین غیر مربوط نیز خودداری نماییم.

    –       شهادت شهود «اشخاصی که از مسئله آگاهی و اطلاع داشته باشند، در نزد مقامات قضایی حاضر می شوند و از جریان مذکور وی را آگاه و مطلع می سازند.»

    سند

    نوشته ای که حاکی از وجود حقی به منظور صاحب آن باشد. اسناد و مدارکی که در اداره کار نشاندهنده حق و حقوق کارگر است شامل:

    1)    قرارداد کاری 2) فرم های ماموریت 3) فیش واریز حقوقی 4) فرم واریز بیمه

    و سایر موارد دیگر که هر یک از این اسناد سبب می شود که روابط بین کارفرما و کارگر برای مراجع قضایی ثابت شود.

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل برای چک سفید امضا دیدن کنید.

    سوگند

    یکی دیگر از مستنداتی که وکیل اداره کار در دادگاه رسیدگی به منظور احقاق حق استفاده می نماید، سوگند است. سوگند به معنی این که خدا را شاهد و ناظر رویداد اتفاق افتاده قرار می دهند و از سوگند نام خدا به منظور تایید ادعا استفاده می نمایند.

    کلیه موارد ذکر شده، از مستنداتی است که وکیل اداره کار تبریز برای اثبات دعاوی کارگر و کارفرما استفاده می نماید.

    نتیجه گیری

    امروزه در قراردادهای کاری که میان کارگر و کارفرما منعقد می گردد، اختلافات کاری متعددی نیز روی می دهد که به منظور رفع این مشکلات بهتر است که از وکیل اداره کار مساعدت و یاری بگیریم. وکیل اداره کار با در اختیار داشتن کلیه مستندات و مدارک لازم از موکل خود می توانند در دادگاه حل اختلاف به نفع موکل خود تجدید نظر فرمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با