نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع وکیل برای اعسار آشنا شوید.

    عموما اگر شما هم در دسته ی افرادی باشید که سر و کارتان به دادگاه یا شورای حل اختلاف و غیره افتاده باشد، حتما در این مکان ها کلمه ی اعسار هم به گوشتان خورده است.

    برای مثال در پرونده های مهریه که خانم درصدد شکایت از همسرش برآمده و علت آن پرداخت نکردن مهریه به وسیله ی همسر است، مرد می تواند مدعی شود که توانایی پرداخت مهریه را ندارد.

    یا در شرایطی که شخصی به مال شخص دیگر خسارت وارد کرده و طرف مورد خسارت قرار گرفته، از شخصی که مسبب این امر بوده شکایت کرده و ادعای خسارت می کند. اما طرف دیگر دعوا بیان می کند که توانایی این را ندارد که خسارت مورد نظر را پرداخت کند.

    در چنین شرایطی و شرایط مشابه دیگر، فرد خوانده در حالتی که شرایط خاصی برای وی وجود داشته باشد، می تواند مدعی شود که در وضعیت اعسار قرار داشته و شرایط مالی وی به شکلی است که توانایی پرداخت بدهی ها را ندارد.

    معسر

    به فردی که به علت شرایط بد مالی، قادر نیست تا بدهی های خود را پرداخت کند، معسر گفته می شود و به وضعیتی که وی به آن دچار شده است، وضعیت اعسار گفته می شود.

    اعسار انواع مختلفی داشته و فرد می بایست توانایی اثبات آن را به صورتی که در ادامه مقاله وکیل برای اعسار به آن می پردازیم، داشته باشد. علاوه بر این، این فرد قادر است تا با توجه به شرایطی که دارد، از وکیل برای اعسار بهره ببرد.

    در این مطلب، قصد داریم تا به طور مفصل به اعسار، شرایط آن، انواع آن و نیز در اختیار گرفتن وکیل برای اعسار بپردازیم. با ما همراه باشید.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    منظور از واژه ی اعسار چیست؟

    منظور از واژه ی معسر چیست و به چه کسی معسر گفته می شود؟

    انواع اعسار چیست؟

    اعسار مطلق به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟

    اعسار نسبی به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟

    در چه شرایطی یک شخص می تواند دادخواست خود مبنی بر اعسار را به دادگاه ارائه دهد؟

    پس از محرز شدن شرایط ارائه دادخواست اعسار، چه اتفاقی رخ می دهد؟

    آیا وجود قانون اعسار فایده ای هم دارد؟

    به اثبات رساندن دادخواست اعسار چه مزیت هایی برای فرد معسر دارد؟

    سایر مزیت هایی که برای ارائه دادخواست اعسار و پذیرفته شدن آن از سوی دادگاه وجود دارند، چیست؟

    آیا می توان به حکم اعسار صادر شده اعتراض کرد؟

    اگر فردی که دادخواست اعسار داده، ولی در واقعیت معسر نباشد و مرتکب تخلف شده باشد، چه مجازاتی در انتظار او است؟

    آیا دادخواست اعسار فقط برای بدهی ها و دین هایی که بر عهده ی خواهان است، قابل انجام می باشد؟

    اعسار از کلیه ی هزینه های مربوط به دادرسی چیست و دادخواست آن چگونه قابل ارائه است؟

    اعسار از پرداخت کردن محکوم به، به چه صورت بوده و دادخواست آن چگونه قابل ارائه است؟

    برای این که دادخواست اعسار خود را ارائه دهیم، می بایست به کدام مرجع مرتبط مراجعه کنیم؟

    برای ارائه ی دادخواست اعسار به چه مدارکی نیاز داریم؟

    ارائه ی دادخواست اعسار به وسیله ی شهادت شهود به چه صورت است؟

    چند نکته ی مهم که در مورد دادخواست اعسار و حکم صادر شده برای آن وجود دارند.

    چگونه دادخواست و پرونده ی مربوط به اعسار خود را به یک وکیل ماهر و زبردست بسپاریم؟

    یک وکیل زبده در زمینه ی اعسار می بایست چه مشخصه هایی داشته باشد؟

    امانتدار بودن وکیل برای اعسار

    داشتن تعهدات اخلاقی و حرفه ای و صادق بودن با موکل خود

    به روز بودن وکیل و مطلع بودن وی از کلیه ی تغییرات به وجود آمده در قوانین

    پرهیز از مادی گرایی و ارائه ی بهترین و در عین حال کم خرج ترین روش ممکن به موکل

    یک وکیل زبده می بایست قلمی شیوا و روابط عمومی عالی داشته  و نیز به شدت اثرگذار باشد.

    در هنگام انتخاب وکیل برای اعسار، چه نکته هایی را می بایست در نظر داشته باشیم؟

    چگونه بهترین وکیل برای اعسار را برای خودمان انتخاب کنیم؟

    هزینه ی گرفتن وکیل برای پرونده ی اعسار به چه صورت می باشد؟

    نتیجه گیری

    منظور از واژه ی اعسار چیست؟

    منظور از واژه ی اعسار چیست؟
    منظور از واژه ی اعسار چیست؟

    اعسار یک واژه ی عربی است که از ریشه ی عسر به معنای سختی و دشواری مشتق می شود. این واژه جای خود را در اصطلاح های حقوقی هم باز کرده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در حقوق، این واژه به مفهوم وضعیتی است که فرد از نظر مالی در آن قرار گرفته و قادر نیست تا بدهی ها و دیون خود را پرداخت کند.

    حال می خواهد نداشتن پول و مال باشد، یا دسترسی نداشتن به پول و اموال. حتی گاهی پیش می آید که فرد نمی تواند هزینه های مربوط به دادرسی خود را هم پرداخت کند و از پس آن ها بر بیاید.

    پس به صورت کلی می توانیم بگوییم، در حالتی که یک شخص به هر دلیلی در وضعیتی قرار دارد که اموالی در اختیار ندارد یا اموالش در اختیار خودش نیستند و نمی تواند به آن ها دسترسی داشته باشد، به وضعیت اعسار در آمده است و نمی تواند بدهی ها و دین هایی را که بر عهده اش هست پرداخت کند.

    درخواست اعسار فقط برای مردم معمولی قابل ارائه است

    به این نکته دقت داشته باشید که درخواست اعسار فقط برای مردم معمولی قابل ارائه است و برای افرادی که شغل آن ها تجارت می باشد، نمی توان از این وضعیت بهره گرفت.

    علاوه بر این، شرکت های حقوقی هم مشمول تقاضای اعسار نمی شوند و نمی توانند این ادعا را داشته باشند که نمی توانند دین ها و بدهی های خود را پرداخت کنند و فقط اشخاص در حالت عادی و معمولی قادر هستند تا برای این درخواست اقدام کنند.

    اگر به دنبال وکیل برای اعسار هستید و نمی توانید وکیلی حرفه ای و مجرب پیدا کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت تهران لو مراجعه کنید و از طریق آن ها بهترین وکیل ها را برای خود پیدا کرده و از آن ها استفاده کنید.

    منظور از واژه ی معسر چیست و به چه کسی معسر گفته می شود؟

    منظور از واژه ی معسر چیست و به چه کسی معسر گفته می شود؟
    منظور از واژه ی معسر چیست و به چه کسی معسر گفته می شود؟

    حال که در مورد اعسار اطلاعات به دست آوردیم و با مفهوم آن آشنا شدیم، این سوال پیش می آید که اصولا معسر کیست و به چه کسی معسر گفته می شود؟ معسر هم از ریشه ی عسر می آید و به فردی گفته می شود که در شرایط سختی و رنج قرار دارد.

    در مسائل حقوقی، اگر فرد قادر نباشد تا بدهی های خود را باز پس دهد و علت این امر این باشد که او یا مالی نداشته یا اموال او از اختیارش خارج بوده و به آن ها دسترسی نداشته باشد، می تواند درخواست اعسار داده و به عنوان معسر شناخته می شود.

    پیشنهاد می کنیم از پست عدم پرداخت پیش قسط اعسار دیدن کنید.

    ماده ی پانصد و چهار قانون اساسی

    در ماده ی پانصد و چهار قانون اساسی این گونه بیان می شود که فردی را معسر از مخارج دادرسی به شمار می آوریم که این فرد به علت نداشتن پول و یا اموال و یا به علت دسترسی نداشتن به آن ها، حتی قادر نیست که مخارج و هزینه های مربوط به دادرسی را هم پرداخت کند

    و البته این امر به صورت موقتی می باشد. فرد معسر به عنوان محجور شناخته نمی شود و قادر است، در مال و داشته های خودش به تصرف بپردازد.

    این امر درست برخلاف آن چه که در بحث ورشکستگی مطرح می شود، می باشد. چرا که در این نوع جریان، فرد ورشکسته قادر نیست که در اموال خودش تصرف داشته باشد.

    اگر برای پرونده ی حقوقی خود به دنبال وکیل هستید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت تهران لو بزنید. به کمک این سایت قادر هستید تا برای تمامی کارهای حقوقی خود وکیل های زبده و حرفه ای پیدا کنید. به خصوص در زمینه ی وکیل برای اعسار، این سایت قادر است تا مجرب ترین وکیل ها را به شما پیشنهاد دهد.

    انواع اعسار چیست؟

    انواع اعسار چیست؟
    انواع اعسار چیست؟

    همان طور که در بالاتر هم گفتیم، اگر شخصی بدهی خاصی بر گردن داشته باشد، اما مالی برای پرداخت آن در اختیار نداشته باشد، در شرایط اعسار قرار می گیرد و می تواند دادخواست اعسار دهد.

    اگر این شخص قادر باشد که اعسار خود را به وسیله  شاهدهایی که در اختیار دارد، ثابت کند و دادگاه، دادخواست این فرد را قبول کند؛ او به عنوان معسر شناخته می شود و موقتا لازم نیست تا بدهی های خود را پرداخت کند.

    برای فردی که در معسر باشد، دو حالت اعسار پیش می آید:

    1. اعسار مطلق
    2. اعسار نسبی

    در ادامه مقاله وکیل برای اعسار، به توضیح هر یک از این انواع اعسار می پردازیم. اما پیش از این اگر شما در جست و جوی وکیل برای اعسار هستید و هر قدر که تلاش می کنید، گزینه ی مناسب و مورد نظر خود را پیدا نمی کنید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت تهران لو بزنید. به کمک سایت تهران لو، قادر هستید تا بهترین و مجرب ترین وکیل ها را برای انجام امور حقوقی خود پیدا کنید.

    اعسار مطلق به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟

    اعسار مطلق به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟
    اعسار مطلق به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟

    یکی از انواع وضعیت های اعسار، شرایطی است که به آن اعسار مطلق گفته می شود. در این نوع از اعسار فردی که بدهی ها و دیون بر عهده ی او است، مدعی می شود که تحت هیچ شرایطی نمی تواند مبلغی را پرداخت کند.

    حال این مبلغ می خواهد در ارتباط با هزینه های دادرسی باشد یا این که مبلغی باشد که او محکوم به پرداخت آن شده است. به بیان دیگر، اعسار مطلق زمانی پیش می آید که فرد در شرایط مالی بسیار نامناسبی قرار گرفته است که به هیچ صورتی نمی تواند نسبت به پرداخت کردن بدهی ها و دین هایی که بر عهده ی او است، بر بیاید و آن ها را پرداخت کند و حتی توانایی مالی برای پرداخت حق و حقوق و هزینه های مربوط به دادگاه را هم در اختیار نخواهد داشت.

    وضعیتی پیش می آید که فرد نیازهای اولیه ی یک زندگی را در اختیار نداشته باشد

    حتی بعضا وضعیتی پیش می آید که این فرد نیازهای اولیه ی یک زندگی اعم از مسکن، ماشین، شغلی که منبع درآمد وی باشد و حتی گاها سلامتی برای مشغول به کار شدن و کسب درآمد را هم در اختیار نداشته باشد.

    در اصطلاح حقوقی، چنین شرایط و وضعیتی را اعسار مطلق به حساب می آورند و شخصی را هم که در این وضعیت قرار گرفته، به نام معسر مطلق می شناسند.

    اگر فردی قادر باشد تا ادعای معسر بودن خود از نوع مطلق را در دادگاه به اثبات برساند، در نتیجه ی آن می تواند از ماده ها و تبصره هایی که برای او وجود دارد، بهره بگیرد که یکی از این ها بهره مندی از معافیت از پرداخت کردن بدهی و دینی است که بر گردن او است.

    به طور کلی، شخصی که در شرایط اعسار مطلق است، تحت هیچ عنوان چه به شکل یکباره و چه به صورت قسطی و خرد خرد قادر نیست تا بدهی هایی را که بر گردن او است را پرداخت کند.

    اعسار نسبی به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟

    اعسار نسبی به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟
    اعسار نسبی به چه معنا است و به چه شرایطی گفته می شود؟

    در قسمت پیشین در مورد یکی از انواع اعسار یعنی اعسار مطلق صحبت کردیم و شرایط این که فردی به این عنوان در دادگاه شناخته شود را هم بیان نمودیم.

    حال در ادامه می خواهیم در مورد نوع دیگر اعسار یعنی اعسار نسبی به صحبت بپردازیم. این نوع از اعسار زمانی مطرح می شود که فرد بدهکار، مال و اموالی در اختیار دارد و قادر است تا مخارج مربوط به دادرسی که برای دادگاه است و نیز بدهی هایی را که بر عهده ی وی است را بپردازد.

    فقط این مشکل وجود دارد که نمی تواند آن ها را به شکل یک دفعه ای و تماما پرداخت کند. در این شرایط به فردی که در این وضعیت قرار دارد، معسر نسبی گفته می شود و وضعیت وی را به نام اعسار نسبی می شناسند.

    فردی که به عنوان معسر نسبی شناخته شده و وضعیت وی اعسار نسبی است

    فردی که به عنوان معسر نسبی شناخته شده و وضعیت وی اعسار نسبی است، می بایست بدهی که بر عهده ی او است را به صورت قسطی و در چند قسط که کم و کیف آن را دادگاه و با توافق طرفین تعیین می کند به خواهان شکایت پرداخت کند.

    دقت کنید که همانند اعسار مطلق، اعسار نسبی هم می بایست به وسیله ی فرد به اثبات رسیده و مورد قبول دادگاه واقع شود. این شرایط عبارت هستند از در اختیار داشتن 4 شاهد که کاملا در مورد اوضاع زندگی فرد معسر اطلاعات داشته و در جریان وضعیت زندگی او هستند. این افراد می بایست در دادگاه حضور پیدا کرده و برای فرد معسر نسبی شهادت ارائه دهند.

    در چه شرایطی یک شخص می تواند دادخواست خود مبنی بر اعسار را به دادگاه ارائه دهد؟

    در چه شرایطی یک شخص می تواند دادخواست خود مبنی بر اعسار را به دادگاه ارائه دهد؟
    در چه شرایطی یک شخص می تواند دادخواست خود مبنی بر اعسار را به دادگاه ارائه دهد؟

    برای این که فردی بتواند دادخواست اعسار خود را در دادگاه مطرح کند، می بایست شرایط خاصی برای وی حاکم باشد و به این شکل نیست که هر کسی که پرونده ای برای او در مورد بدهی ها و دیونش وجود داشته باشد، این گونه مدعی شود که در وضعیت اعسار قرار دارد و سپس به دنبال آن درخواست آن را به دادگاه ارائه دهد.

    برای این که فردی قادر باشد تا در دادگاه ادعای اعسار کند، می بایست برای وی شرایط زیر برقرار باشند:

    1. نخستین شرط این است که این فرد به شخصی بدهکار باشد و دین و بدهکاری بر ذمه ی او وجود داشته باشد.
    2. شرط دوم این است که فردی که این بدهی متعلق او است و طلبکار به شمار می آید، برای گرفتن پول خود نسبت به شکایت از فرد بدهکار اقدام کرده باشد و مدعی دریافت پول خود باشد.
    3. شرط سوم در مورد اعسار این است که می بایست طی پروسه ی دادرسی، حتما برای دادگاه با دلیل و مدرک و شاهد به اثبات برسد و در عین حال هم نتیجه ی دادگاه به نفع فرد طلبکار وی باشد. یعنی دادگاه بدهکار را محکوم به پرداخت بدهی های خود کند و در نهایت هم اجرائیه های لازم و مورد نیاز از سوی دادگاه صادر شده باشد و به نوعی اجرای حکم در جریان باشد.

    پس از محرز شدن شرایط ارائه دادخواست اعسار چه اتفاقی رخ می دهد؟

    پس از محرز شدن شرایط ارائه دادخواست اعسار چه اتفاقی رخ می دهد؟
    پس از محرز شدن شرایط ارائه دادخواست اعسار چه اتفاقی رخ می دهد؟

    همان طور که گفتیم، برای این که فردی دادخواست اعسار خود را به دادگاه ارائه دهد، می بایست شرایطی که در بالا ذکر شد، برای او برقرار باشد. حال این سوال پیش می آید که پس از تحقق این شرایط، چه اتفاقی می افتد و فرد معسر می بایست چه کاری انجام دهد؟

    اگر فردی کلیه ی این شرط ها برای وی تحقق پیدا کرده بودند، می تواند در نهایت ادعای اعسار کند و درخواست خود مبنی بر این شرایط را به دادگاه ارائه دهد. پس از این که دادخواست اعسار به دادگاه ارائه شد، فرد معسر می بایست در صدد اثبات این دادخواست و ادعای خود بر بیاید. شرایط اثبات برای هر یک از انواع اعسار متفاوت است که در ادامه و در بخش های مرتبط به خودشان به طور کامل به آن ها می پردازیم.

    اگر شما در یک دعوی حقوقی گیر افتاده اید

    اگر شما هم در یک دعوی حقوقی گیر افتاده اید و به شدت در جست و جوی وکیل برای اعسار هستید، پیشنهاد ما به شما بهره گیری از خدمات سایت تهران لو است.

    در سایت تهران لو تعداد زیادی وکیل مجرب و حرفه ای وجود دارد که شما می توانید به کمک آن ها در کلیه ی دعاوی حقوقی خود پیروز شوید. برای اطلاع از شرایط و چگونگی عقد قرارداد و سایر مواردی از این دست می توانید به سایت تهران لو مراجعه کرده و از مشاوره ی موجود در آن بهره بگیرید.

    آیا وجود قانون اعسار فایده ای هم دارد؟

    آیا وجود قانون اعسار فایده ای هم دارد؟
    آیا وجود قانون اعسار فایده ای هم دارد؟

    همیشه این سوال وجود داشته که اصولا فایده ی وجود این قانون چیست؟ چرا فردی که پولی را از کسی گرفته یا مال و اموالی را به قرض دریافت کرده است، به هر دلیلی نباید نسبت به پرداخت آن مال یا حق اقدام کند؟

    قانونگذاران این گونه بیان می کنند که به کمک به ثبت رساندن این دست از مصوبه ها و قوانین که از جمله ی آن ها می توان به قانون اعسار اشاره کرد، کلیه ی افراد قادر هستند تا به قانون و برقراری عدالت دسترسی کامل داشته باشند و به کمک این قونان، راهی که پیش روی این دسته از افراد قرار داشته و بسیار سخت و پر فراز و نشیب بوده، تا حدودی صاف و بدون دردسر شده است.

    به کمک این قانون اگر شخصی خود را درباره امری محق بداند ولی همین فرد تمکن مالی لازم و کافی را برای این که شکایت خود را در دادگاه طرح کند در اختیار خود نداشته باشد، قادر است تا با کمک آن نسبت به طرح شکایت خود اقدام کرده و پرونده ی خود را به جریان انداخته تا زمانی که قادر باشد، حق خود را ثابت کرده و باز پس گیرد.

    بدون نیاز به نوبت گرفتن

    طرح دادخواست اعسار و رسیدگی کردن به آن به وسیله ی دادگاه محترم نیازی به نوبت گرفتن و در نوبت ماندن نداشته و کاملا بیرون از نوبت های موجود جدا بوده و این پرونده ها و دادخواست ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و حکم لازمه صار خواهد شد. مرجع مربوطه برای رسیدگی به این دادخواست هم همان دادگاهی به شمار می آید که رسیدگی به پرونده ی اولیه و اصلی را نیز بر عهده داشته است.

    البته اگر دادخواست مورد نظر در مورد محکوم شدن برای اوراق قابل اجرا باشد، دادگاهی که می بایست به دادخواست اعسار رسیدگی کند، همان دادگاهی است که در محل سکونت فردی که دادخواست اعسار را مطرح نموده و ارائه داده است، قرار دارد.

    به اثبات رساندن دادخواست اعسار چه مزیت هایی برای فرد معسر دارد؟

    به اثبات رساندن دادخواست اعسار چه مزیت هایی برای فرد معسر دارد؟
    به اثبات رساندن دادخواست اعسار چه مزیت هایی برای فرد معسر دارد؟

    هنگامی که فردی موفق شود تا به وسیله ی خود یا وکیل برای اعسار، دادخواست اعسار خود را ارائه داده و در آن موفق شود؛ یعنی دادگاه شواهد و مدارکی را که در مورد این دادخواست به وسیله ی شخص معسر ارائه شده است، بپذیرد و اعسار فرد برای آن محرز شده و اثبات شود، می تواند از مزیت هایی که بر اثر این دادخواست عاید وی می شود بهره ببرد.

    برخی از این مزیت ها که در اثر پذیرفته شدن دادخواست اعسار برای فرد به وجود می آید، عبارت هستند از:

    معاف شدن فرد معسر از پرداخت کردن مخارج مربوط به دادرسی. این امر می تواند به دو صورت باشد. یا فرد از کلیه ی هزینه ها معاف می شود و یا از پرداخت قسمتی از آن ها معاف می شود که این امر بستگی به پرونده، ملاحظات قاضی پرونده و سایر عامل هایی از این قبیل خواهد داشت.

    بهره مندی فرد از وکیل بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای آن و حتی این فرد قادر است به صورت موقت از پرداخت هزینه های مربوط به وکیل و دستمزد وی هم معاف گردد.

    البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر فردی که ادعای اعسار می کند و درخواست آن را به دادگاه ارائه می دهد، در شکایتی که علیه او وجود دارد اصطلاحا محکوم له شناخته شود. یعنی حکم دادگاه برای او و به نفع او می باشد. در این وضعیت فرد معسر می بایست تمامی هزینه های مربوط به دادرسی را به دادگاه بپردازد.

    سایر مزیت هایی که برای ارائه دادخواست اعسار و پذیرفته شدن آن از سوی دادگاه وجود دارند، چیست؟

    سایر مزیت هایی که برای ارائه دادخواست اعسار و پذیرفته شدن آن از سوی دادگاه وجود دارند، چیست؟
    سایر مزیت هایی که برای ارائه دادخواست اعسار و پذیرفته شدن آن از سوی دادگاه وجود دارند، چیست؟

    پیش از پرداختن به موضوع وکیل برای اعسار، می خواهیم به مزیت های دیگری که در صورت به اثبات رسیدن دادخواست فرد معسر برای وی به وجود می آیند و وی می تواند از آن ها بهره مند شود، بپردازیم. برخی از این مزیت ها به شرح زیر هستند:

    مزیت دیگری که در این مورد و در بحث حقوق خانواده وجود دارد، به این صورت است که بر اساس قانون های موجود، مرد می بایست کلیه ی حقوقی را که بر عهده ی وی بوده و متعلق به زن است را پرداخت کند.

    اما اگر دادخواست مرد مبنی بر اعسار به وسیله ی دادگاه پذیرفته شود و یا دادگاه وی را به پرداخت قسطی حق و حقوق محکوم کند، طلاق زوجین بدون این که نیازی باشد تا حق و حقوق مالی پرداخت شود و تا آن زمان این پروسه به درازا بیانجامد، انجام خواهد شد.

    پس از این که حکم طلاق جاری شد، بر اساس حکم دادگاه، مرد محکوم است تا کلیه ی بدهی های خود را بر اساس زمانی که دادگاه برای او تعیین کرده و مهلتی که به وی داده است، به همسر سابق خود پرداخت کند.

    فرد شاکی می خواهد نسبت به گرفتن اجازه ی عدم خروج فرد بدهکار از مرزهای خارجی و یا گاها داخلی اقدام کند

    یکی دیگر از فایده هایی که در مورد به اثبات رسیدن دادخواست اعسار وجود دارد و می توانیم به آن اشاره کنیم، در حالتی است که فرد شاکی می خواهد نسبت به گرفتن اجازه ی عدم خروج فرد بدهکار از مرزهای خارجی و یا گاها داخلی اقدام کند.

    در این شرایط بر اساس قانون های موجود دادگاهی که مسئول اجرا کردن حکم پرداخت بدهی می باشد، می بایست در صورت درخواست شاکی حکم، عدم اجازه ی خروج بدهکار را صادر کند. اما اگر فرد معسر شناخته شود و دادخواست اعسار او به اثبات برسد، دیگر امکان ممنوع الخروج کردن وی وجود ندارد.

    اگر به دنبال یک سایت خوب برای پیدا کردن وکیل حرفه ای و زبده هستید، ما به شما سایت تهران لو را پیشنهاد می کنیم. به کمک این سایت، قادر هستید تا هر نوع وکیلی را برای هر نوع پرونده ی حقوقی، اعم از وکیل برای اعسار، وکیل برای پرونده های دادگاه خانواده و سایر مواردی از این دست را پیدا کرده و از وی بهره ببرید.

    آیا می توان به حکم اعسار صادر شده اعتراض کرد؟

    آیا می توان به حکم اعسار صادر شده اعتراض کرد؟
    آیا می توان به حکم اعسار صادر شده اعتراض کرد؟

    یکی از سوال هایی که همواره برای افراد در زمینه ی اعسار پیش می آید این است که آیا فردی که ادعای اعسار کرده است، قادر است تا در صورت رد شدن آن به آن اعتراض داشته باشد یا خیر؟ به طور کلی هنگامی که فرد، دادخواست اعسار خود را به دادگاه ارائه می دهد، نتیجه ای که برای وی به وجود می آید دو حالت کلی دارد که به شرح زیر هستند:

    در حالت اول

    وضعیت به گونه ای پیش می رود که دادگاه و مرجع قضایی مربوطه دلیل ها و مدارک و مستنداتی که فرد برای به اثبات رساندن اعسار خود ارائه کرده است را کافی تشخیص داده و دادخواست فرد مبنی بر اعسار را قبول می کند.

    در حالت دوم

    دادگاه با بررسی مدرک ها، مستندات و شهادت شاهدهای فرد معسر به این نتیجه می رسد که کلیه ی این ها برای به اثبات رساندن اعسار کافی نبوده و در نتیجه فرد را معسر تشخیص نمی دهد و دادخواست وی را رد می کند.

    حال با در نظر گرفتن این دو نتیجه می خواهیم ببینیم که آیا امکان اعتراض به حکم صادر شده از سوی دادگاه موجود است یا خیر؟ براساس مقرراتی که آیین دادرسی مدنی به تازگی آن را وضع نموده است، در هر یک از این دو حالت روی داده برای دادخواست اعسار فرد، حال می خواهد قبول کردن دادخواست باشد یا رد آن، فرد می تواند دادخواست تجدید نظر خود را به دادگاه ارائه داده و منتظر نتیجه ی آن باقی بماند.

    این را به یاد داشته باشید که این نوع از دادخواست و ارائه ی تجدید نظر برای آن را نمی توان برای بررسی به دیوان عالی کشور ارجاع داد.

    اگر فردی که دادخواست اعسار داده، ولی در واقعیت معسر نباشد و مرتکب تخلف شده باشد، چه مجازاتی در انتظار او است؟

    اگر فردی به دادگاه دادخواست اعسار خود را ارائه دهد تا دادگاه او را معسر شناخته و از پرداخت بدهی ها و حتی هزینه های دادرسی بخشی از آن ها یا همه ی آن ها معاف گرداند، اما در واقعیت به این صورت نباشد یا این که دادگاه ادله و شهادت شهود وی را قبول نکند و درخواست اعسار او را رد کند، اتفاقی که می افتد به این صورت است که علاوه بر این که دادگاه مربوطه دادخواست او را نمی پذیرد، بلکه فرد را محکوم می کند تا هزینه هایی را که به شرح زیر هستند را پرداخت کند:

    کلیه ی خرج و مخارجی که برای دادخواست اعسار فرد هزینه شده است. این مبلغ دوبله شده ی مبلغی است که برای دادخواست های معمولی می بایست پرداخت شود.

    حق وکالت و تمامی هزینه های مربوط به وکیلی که برای فرد به ظاهر معسر گرفته شده است.

    اگر علاوه بر این که دادگاه، دادخواست اعسار فرد را رد کرده و به این نتیجه برسد که فرد مدعی اعسار به دروغ این ادعا را ارائه کرده است و در این راه مرتکب تخلف شده است، این فرد را به رفتن به زندان و کشیدن حبس محکوم می کند.

    شرایطی که اگر برای دادگاه به اثبات برسند، مرجع مربوطه قادر است تا فرد را به حبس محکوم کند، عبارت است از:

    اگر مشخص شود که شاهدهای فردی که دادخواست ارائه کرده است، در شهادت خود صادق نبوده اند، حتی شاهدان نیز محکوم بوده و دادگاه می تواند حکم زندان رفتن آن ها را صادر کند.

    اگر وضعیتی وجود داشته باشد که فرد درخواست دهنده ی اعسار با شخص دیگری وارد معامله شده و با او نسبت به تبانی اقدام کرده است، علاوه بر فرد مدعی، فردی که اقدام به تبانی را پذیرفته است هم می تواند حکم زندان برایش صادر شود.

    در صورتی که برای دادگاه ثابت شود که این فرد دادخواست خود را به دروغ ارائه داده است و اصلا در وضعیت اعسار قرار ندارد.

    در صورتی هم که فردی که دادخواست اعسار ارائه داده است، بعد از این که حکم اعسار او پذیرفته شده و به صدور رسیده، به پولی دسترسی پیدا کرده که می توانسته هزینه ها، بدهی ها و دیونی را که بر عهده اش است را پرداخت کند؛ اما این امر را پنهان کرده و همچنان به تقاضای معسر بودنش ادامه داده باشد، متخلف شناخته می شود.

    آیا دادخواست اعسار فقط برای بدهی ها و دین هایی که بر عهده ی خواهان است، قابل انجام می باشد؟

    آیا دادخواست اعسار فقط برای بدهی ها و دین هایی که بر عهده ی خواهان است، قابل انجام می باشد؟
    آیا دادخواست اعسار فقط برای بدهی ها و دین هایی که بر عهده ی خواهان است، قابل انجام می باشد؟

    یکی از سوال های بسیار رایج و معمول که برای افرادی که درگیر پرونده های حقوقی و اعسار هستند به وجود می آید، این است که آیا دادخواست اعسار را می شود تنها برای پرداخت هزینه ها و بدهی هایی که بر گردن فرد معسر است و قادر به پرداخت آن ها نیست ارائه داد یا اعسار شامل انواع دیگری هم می شود؟ در پاسخ باید گفت که دادخواست اعسار در دو نوع کلی قابل ارائه است. این دو نوع دادخواست به شرح زیر هستند:

    1. اعسار از کلیه ی هزینه های مربوط به دادرسی
    2. اعسار از پرداخت کردن محکوم به

    در ادامه نوشتار، به طور تفصیل به این دو نوع از دادخواست اعسار خواهیم پرداخت. اگر شما هم به دنبال وکیل برای اعسار هستید و در عین حال نتوانسته اید تا یک وکیل خوب و حرفه ای برای خود پیدا کنید، بهتر است وقت مختصری را به مراجعه به سایت تهران لو اختصاص دهید و به کمک این سایت و خدمات آن برای خود یک وکیل زبده و حرفه ای انتخاب کنید تا کارهای حقوقی شما را به بهترین وجه ممکن به انجام برساند.

    اعسار از بخشی یا کلیه ی هزینه های مربوط به دادرسی چیست و دادخواست آن چگونه قابل ارائه است؟

    اعسار از بخشی یا کلیه ی هزینه های مربوط به دادرسی چیست و دادخواست آن چگونه قابل ارائه است؟
    اعسار از بخشی یا کلیه ی هزینه های مربوط به دادرسی چیست و دادخواست آن چگونه قابل ارائه است؟

    همان طور که در بالاتر هم گفتیم، اعسار در دو نوع قابل درخواست دادن می باشد که یکی از آن ها ارائه ی دادخواست اعسار از  پرداخت بخشی یا کلیه ی هزینه های مربوط به دادرسی است.

    به طور کلی پروسه ی انجام کارهای قانونی و حقوقی به این شکل است که هنگامی که فردی تصمیم می گیرد تا شکایتی را در هر موضوعی که می خواهد باشد، به دادگاه یا مراجع حل اختلاف و به طور کلی هر مرجع مربوطه و مرتبطی ارائه کند، می بایست در نخستین گام یک نامه تحت عنوان دادخواست به ثبت برساند.

    برای این که این فرد شاکی قادر باشد تا این دادخواست را در مرجع های مربوطه به ثبت برساند، می بایست که هزینه ها و مخارجی را متقبل شده و نسبت به پرداخت آن ها اقدام کند. به مجموع این هزینه ها و مخارج، مخارج دادرسی گفته می شود.

    برای هر پرونده ی حقوقی مبلغی که برای هزینه های دادرسی می بایست به وسیله ی فرد درخواست دهنده برای دادخواست به دادگاه پرداخت شود، با پرونده های دیگر متفاوت بوده و به عامل های مختلفی مانند نوع شکایت مطرح شده، ارزشی که این شکایت از نظر مالی در بر دارد و سایر مواردی از این دست وابسته است.

    توانایی مالی

    حال، برخی اوقات شرایطی به وجود می آید که فردی که می خواهد دادخواست خود را به دادگاه ارائه دهد، توانایی مالی برای این که این مخارج و هزینه های دادرسی را بپردازد در اختیار نداشته باشد. در این وضعیت، فرد می تواند از قانونی بهره ببرد که نام آن اعسار از کلیه ی مخارج دادرسی یا بخشی از آن است.

    به کمک این قانون، افرادی که شاکی بوده و خود را در مورد پرونده محق می دانند، اما قادر نیستند تا کلیه ی هزینه های دادرسی یا بخشی از آن را پرداخت کنند؛ قانون در این مورد به کمک این افراد آمده و به آن ها این امکان را ارائه داده است که در صورتی که بتوانند این عدم توانایی مالی را برای دادگاه به اثبات برسانند، از پرداخت مخارج مربوط به دادرسی معاف خواهند شد.

    اعسار از پرداخت کردن محکوم به، به چه صورت بوده و دادخواست آن چگونه قابل ارائه است؟

    نوع دیگر اعسار را می توان اعسار فرد از آن چه که به آن محکوم شده است و به نام محکوم به شناخته می شود، به شمار آورد. در این روش فرد خواهان که مالی را طلب دارد، شکایتی به دادگاه برای گرفتن حق خود ارائه می دهد.

    طرف دیگر این دعوی که به نام خواسته شناخته می شود، بر اثر حکم دادگاه محکوم می شود که بدهی را که بر عهده ی او است به صورت تمام و کمال به خواهان پرداخت کند.

    در این وضعیت خواسته یا همان شخصی که بدهی دارد، می تواند در صورت عدم بهره مندی از تمکن مالی برای پرداخت این بدهی، دادخواستی به دادگاه ارائه دهد که تحت عنوان دادخواست اعسار از محکوم به شناخته می شود.

    این دادخواست بسته به شرایط فرد معسر می تواند برای شرایط اعسار نسبی و اعسار مطلق باشد که در بالاتر به صورت مفصل به آن ها پرداختیم.

    بررسی دادخواست

    دادگاه، این دادخواست فرد را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که شواهد و مدارک موجود برای دادگاه کافی بود، صحت این ادعا برای دادگاه به اثبات می رسد و بر اساس نوع اعسار درخواست شده، فرد از پرداخت بخشی از بدهی خود یا همه ی آن معاف می گردد.

    لازم به ذکر است که اگر فرد معسر تمکن مالی در اختیار داشته باشد، اما به اموال خود به هر دلیلی دسترسی نداشته باشد هم قادر است که دادخواست اعسار از محکوم به را به دادگاه ارائه دهد. اگر به دنبال وکیل برای اعسار و اثبات آن هستید، پیشنهاد ما به شما سایت تهران لو است.

    به کمک سایت تهران لو می توانید نسبت به پیدا کردن یک وکیل خوب و حرفه ای اقدام کنید و از ادامه ی روند پرونده ی حقوقی خود اطمینان خاطر حاصل کنید. برای دریافت هر گونه اطلاعات بیشتر به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    برای این که دادخواست اعسار خود را ارائه دهیم، می بایست به کدام مرجع مرتبط مراجعه کنیم؟

    برای این که دادخواست اعسار خود را ارائه دهیم، می بایست به کدام مرجع مرتبط مراجعه کنیم؟
    برای این که دادخواست اعسار خود را ارائه دهیم، می بایست به کدام مرجع مرتبط مراجعه کنیم؟

    برای این که فرد معسر قادر باشد تا دادخواست مربوط به اعسار خود را ارائه دهد، می تواند هم به شکل مستقل عمل کند و هم در جریان پرونده ی اصلی این کار را به انجام برساند.

    به طور کلی می توان گفت که مرجع مرتبطی که قادر است تا به دادخواست اعسار فرد، حال از هر نوعی که می خواهد باشد، رسیدگی کرده و آن را مورد بررسی قرار دهد، همان مرجعی است که از ابتدا شکایت پیش آن مطرح شده است و پرونده ی اصلی در آنجا به جریان افتاده است.

    مقصود از پرونده ی اصلی همان شکایتی است که فرد طلبکار از فرد معسر ارائه کرده است و در آن فرد معسر محکوم شناخته شده و می بایست بر اساس حکم دادگاه مربوطه بدهی خود را پرداخت کند.

    برای ارائه ی دادخواست اعسار به چه مدارکی نیاز داریم؟

    برای ارائه ی دادخواست اعسار به چه مدارکی نیاز داریم؟
    برای ارائه ی دادخواست اعسار به چه مدارکی نیاز داریم؟

    برای این که قادر باشیم، دادخواست اعسار خود را در پرونده ای که به آن محکوم شده ایم، به دادگاه ارائه دهیم، می بایست یک سری مدارک و مستندات را آماده کرده و به مرجع قضایی مربوطه ارائه دهیم تا دادگاه بتواند آن ها را مورد بررسی قرار داده و سپس رای نهایی را صادر کند. از جمله ی این مدارک می توان به این موارد اشاره کرد:

    فرد می بایست کلیه ی دارایی های خود را لیست کرده و به دادگاه ارائه دهد. در این لیست، تعداد این اموال، ارزش و بهای آن ها و نیز قیمت هر کدام به صورت کاملا دقیق و واضح و با جزئیات ذکر شده باشد.

    به این لیست یا فهرست صورت اموال گفته می شود. به غیر از این مورد هم فرد باید کلیه ی حساب های بانکی خود را که در بانک ها یا موسسه های مالی اعتباری دارد و در ایران یا خارج از کشور موجود هستند، ضمیمه شده به همراه کلیه ی مشخصه های آن به دادگاه ارائه دهد.

    در کنار این ها هم اگر این فرد معسر دارای مال و اموالی باشد که نزد دیگری به امانت یا تحت هر عنوانی قرار دارد نیز می بایست در این صورت اموال آورده شود.

    مطالبات و اموال

    مورد بعدی که می بایست در این لیست به آن اشاره شود، مطالبات و اموالی است که این فرد از سایرین داشته که باید آن را به همراه کلیه ی جزئیات از جمله انتقال مالکیت آن ها یا هر تغییری که در آن ها ایجاد شده است، نیز آورده شود.

    تمامی این اموال و بدهی ها و دارایی ها می بایست تا 12 ماه پیش از ارائه ی دادخواست اعسار وجود داشته باشد و به دادخواست ضمیمه گردد.

    اگر در شرایطی قرار دارید که به یک وکیل برای انجام کارهای حقوقی خود نیازمند هستید و نمی دانید از کجا وکیلی خوب و مطمئن و در عین حال با تجربه و کاربلد پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم تا سری به سایت تهران لو بزنید و از کلیه ی خدماتی که این سایت برای پیدا کردن وکیل از جمله وکیل برای اعسار، وکیل خانواده و سایر مواردی از این دست، بهره ببرید.

    ارائه ی دادخواست اعسار به وسیله ی شهادت شهود به چه صورت است؟

    ارائه ی دادخواست اعسار به وسیله ی شهادت شهود به چه صورت است؟
    ارائه ی دادخواست اعسار به وسیله ی شهادت شهود به چه صورت است؟

    در ادامه ی مبحث و پیش از این که به وکیل برای اعسار بپردازیم، می خواهیم در مورد شهودی که برای ارائه ی شهادت اعسار به دادگاه به آن ها نیاز است، صحبت کنیم.

    در حالت دیگر وضعیتی به وجود می آید که فرد می خواهد ادعای مربوط به اعسار خود را به کمک شاهدانی که در اختیار دارد، ارائه کند. در این وضعیت فرد می بایست از شاهدهای خود شهادتنامه ی کتبی داشته باشد.

    در این شهادتنامه، شهود ذکر می کنند که این فرد معسر بوده و هیچ مال و اموالی برای پرداخت بدهی هایی که بر عهده اش هست، در اختیار ندارد.

    این شهادتنامه ها می بایست به عنوان پیوست در دادخواست اعسار موجود باشند. همچنین از مشخصه های این شهود این است که می بایست کاملا در مورد زندگی فرد درخواست دهنده اطلاعات داشته باشند و از نزدیک با وی در ارتباط باشند.

    تقدیم مدارک لازم به دادگاه

    پس از این که دادخواست آماده ی ارائه به دادگاه شد و کلیه ی مدارک لازم برای آن تهیه شد و به پرونده پیوست شد، فرد معسر آن را به دادگاه مربوطه تقدیم می کند و منتظر نتیجه ی بررسی ها باقی می ماند.

    دادگاه نیز در طی بررسی این پروسه از مرجع هایی که وجود دارند، استعلام های لازم را دریافت کرده و مدارک موجود را تحت بررسی قرار می دهد تا در مورد درست بودن و یا درست نبودن آن ها به یک نتیجه ی کلی برسد و در نهایت حکم صحیح و منصفانه را صادر کند.

    این نکته را در نظر بگیرید که اگر دادخواست فرد مبنی بر اعسار از سوی دادگاه قبول شود، اگر اعسار این فرد نسبی باشد و بتواند تا حدی نسبت به پرداخت بدهی های موجود اقدام کند، دادگاه با در نظر  گرفتن شرایط و مبلغ بدهی های فرد به او زمان می دهد تا بدهی موجود را پرداخت کرده و یا در شکل نیاز این بدهی را قسط بندی کرده و فرد بدهکار را ملزم به پرداخت آن کند.

    نکته ی بعدی هم در خصوص فوت فرد معسر است که در این صورت اعسار وی برداشته شده و ورثه اگر معسر هستند، می بایست نسبت به ثابت کردن آن اقدام کنند.

    چند نکته ی مهم که در مورد دادخواست اعسار و حکم صادر شده برای آن وجود دارند

    چند نکته ی مهم که در مورد دادخواست اعسار و حکم صادر شده برای آن وجود دارند
    چند نکته ی مهم که در مورد دادخواست اعسار و حکم صادر شده برای آن وجود دارند

    در این بخش از مطلب وکیل برای اعسار، قصد داریم تا در مورد نکته هایی که در باب این درخواست و حکم آن وجود دارند، به صحبت بپردازیم.

    نخست این که اگر فردی که ادعای اعسار کرده است، در شکایتی که علیه او ارائه شده پیروز شود و دادگاه حکم را به نفع وی صادر کند، این فرد از وضعیت اعسار بیرون آمده و اگر تقاضای اعسار از مخارج دادرسی را ارائه کرده باشد، اعسار وی باطل شده و می بایست کلیه ی هزینه ها را پرداخت کند.

    چگونه دادخواست و پرونده ی مربوط به اعسار خود را به یک وکیل ماهر و زبردست بسپاریم؟

    چگونه دادخواست و پرونده ی مربوط به اعسار خود را به یک وکیل ماهر و زبردست بسپاریم؟
    چگونه دادخواست و پرونده ی مربوط به اعسار خود را به یک وکیل ماهر و زبردست بسپاریم؟

    حال که در مورد اعسار و شرایط موجود برای آن و چگونگی درخواست و سایر موارد مربوط به آن، به تفصیل به صحبت پرداختیم، نوبت به این می رسد که ببینیم، چگونه قادر هستیم تا پرونده ی خود را به یک وکیل اعسار بسپاریم و از روند پیشروی آن مطمئن باشیم.

    به طور کلی وقتی دادخواستی مطرح می شود، فرد در صورتی که تمایل داشته باشد می تواند خود به دفاع از دادخواست مطرح شده یا شکایتی که علیه او ارائه شده و سایر مواردی از این دست بپردازد.

    اما گاها برخی افرادی که قادر به انجام این کار نیستند و یا تمایلی به انجام آن ندارند، ترجیح می دهند که این کار را به شخصی بسپارند که در زمینه ی مورد نظر کاملا اطلاعات داشته و برای آن آموزش دیده است. لذا این افراد تصمیم می گیرند که پرونده ی خود را به یک وکیل بسپارند تا پیگیر کارهای آن و روند اجرایی شدن پرونده شود.

    این موضوع برای اعسار هم وجود داشته و فرد معسر که می خواهد اقدام به ارائه ی دادخواست اعسار کند، می بایست به دنبال وکیل برای اعسار باشد. یعنی تخصص وکیلی که انتخاب می کند در انجام پرونده هایی باشد که در زمینه ی اعسار  هستند.

    برای پیدا کردن وکیل برای اعسار، پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت تهران لو است. به کمک این سایت شما قادر هستید تا وکیل مناسب خود را پیدا کرده و از خدمات وی در طول جریان پرونده ی خود بهره ببرید.

    یک وکیل زبده در زمینه ی اعسار می بایست چه مشخصه هایی داشته باشد؟

    یک وکیل زبده در زمینه ی اعسار می بایست چه مشخصه هایی داشته باشد؟
    یک وکیل زبده در زمینه ی اعسار می بایست چه مشخصه هایی داشته باشد؟

    به طور کلی وکیل شخصی است که از سوی یک شخص دیگر که می تواند هم حقیقی و هم حقوقی باشد، برای به ثمر رساندن کاری یا به جریان انداختن پرونده ای حقوقی مامور به اجرا می شود.

    این فرد می بایست به خوبی با قانون آشنا بوده و از زیر و بم آن اطلاع داشته باشد. معمولا وکیل ها یک زمینه کاری خاص را برای خود انتخاب کرده و در آن رشته و تخصص مشخص مشغول به کار می شوند تا به درجه ای برسند که در زمینه ی کاری خود تجربه ی فراوانی کسب کرده و به نوعی کارکشته ی آن شوند.

    چه وکیل قضایی باشد، چه تسخیری و چه وکیل برای اعسار، می بایست یک سری مشخصه ها و ویژگی هایی برای این فرد وجود داشته باشد که وی را به وکیلی خوب و حرفه ای بدل کند.

    صرف نظر از ویژگی های پرتکرار و اصلی مانند شجاعت، دانش بالا، توانایی صحبت کردن خوب، حافظه ی خوب، هوش بالا و غیره،

    یک وکیل خوب و حرفه ای می بایست دارای ویژگی هایی به صورت عمومی و کلی هم باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.این ویژگی ها عبارت هستند از:

    1. امانتدار بودن وکیل
    2. داشتن تعهدات اخلاقی و حرفه ای و صادق بودن با موکل خود
    3. به روز بودن وکیل و مطلع بودن وی از کلیه ی تغییرات به وجود آمده در قوانین
    4. پرهیز از مادی گرایی و ارائه ی بهترین و در عین حال کم خرج ترین روش ممکن به موکل
    5. یک وکیل زبده می بایست قلمی شیوا و روابط عمومی عالی داشته و نیز به شدت اثرگذار باشد.

    در ادامه به توضیح مختصری راجع به هر یک از این مشخصه ها می پردازیم.

    امانتدار بودن وکیل

    امانتدار بودن وکیل
    امانتدار بودن وکیل

    نخستین و مهم ترین ویژگی یک وکیل، حال در هر زمینه ای که می خواهد باشد، امانتداری وی است. چرا که وکلا اسرار و مطالب زیادی را در مورد موکل خود می دانند و اگر امانتدار نباشند و به خوبی این اسرار را حفظ نکنند، می تواند به موکل ضربه وارد آید. این امر به خصوص در مورد افراد معروف یا صاحب نفوذ و قدرت صدق می کند.

    داشتن تعهدات اخلاقی و حرفه ای و صادق بودن با موکل خود

    یک وکیل خوب و حرفه ای به صداقت متعهد است و سعی نمی کند با بزرگنمایی موضوعات به موکل خود امید واهی ارائه دهد. به طور کلی، گفتن مطالب نادرست یا عنوان کردن مطالب درست با آب و تاب و ندادن وعده ها و امیدهای کذب به موکل یکی از مهم ترین مشخصه هایی است که یک وکیل حرفه ای می بایست از آن بهره مند باشد. علاوه بر این، این موضوع، هم از انسانیت و هم از اخلاق کاری و حرفه ای به دور است.

    در نتیجه بهتر است که وکیل با صداقت کامل کلیه ی احتمال هایی که ممکن است، در روند رسیدگی به پرونده به وجود بیایند را با موکل خود مطرح کرده و به او اطلاعات درست و دقیق ارائه دهد و وی را برای انواع پیشامدهای احتمالی آماده سازد.

    به روز بودن وکیل و مطلع بودن وی از کلیه ی تغییرات به وجود آمده در قوانین

    یکی از مهم ترین مشخصه هایی که یک وکیل خوب و حرفه ای از آن بهره مند است، به روز بودن و به اصطلاح آپدیت بودن است. این فرد می بایست در حوزه ی کاری خود مطالعه ی روزانه داشته و به صورت مستمر به بررسی قوانین موجود بپردازد تا در صورتی که یک قانون تغییر کرد، از آن مطلع شده و بتواند در پرونده های خود به درستی عمل کند.

    بدترین چیز ممکن برای یک وکیل این است که به علم و دانسته های خود که در زمان دانشگاه، آن ها را فرا گرفته، بسنده کند و به دنبال پیشرفت و یادگیری موارد جدید و به روز کردن خود نباشد.

    پرهیز از مادی گرایی و ارائه ی بهترین و در عین حال کم خرج ترین روش ممکن به موکل

    یک وکیل حرفه ای و منصف می بایست پس از این که با موکل خود به صحبت پرداخت و در مورد پرونده، اطلاعات لازم و کافی را کسب نمود، نسبت به ارائه ی بهترین راه ممکن برای پیشبرد پرونده اقدام کرده و در این راه تنها به فکر منافع موکل خود باشد و به دنبال راهی برای افزایش دستمزد و درآمد خود و به طور کلی مادی گرایی نباشد.

    یک وکیل زبده می بایست قلمی شیوا و روابط عمومی عالی داشته و نیز به شدت اثرگذار باشد

    یک وکیل زبده می بایست قلمی شیوا و روابط عمومی عالی داشته و نیز به شدت اثرگذار باشد
    یک وکیل زبده می بایست قلمی شیوا و روابط عمومی عالی داشته و نیز به شدت اثرگذار باشد

    یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک وکیل حرفه ای و موفق می بایست داشته باشد، این است که در ابتدا از نوشتاری شیوا و روان و بانفوذ برخوردار باشد تا بتواند متن دفاعیه را به بهترین نحو ممکن تنظیم کند.

    در عین حال این فرد باید دارای روابط عمومی خوب بوده و بسیار خوش صحبت باشد تا هم بتواند با موکل خود به خوبی نسبت به برقراری ارتباط اقدام کند و هم در جلسه های دفاع در دادگاه قادر باشد تا به خوبی از موکل خود دفاع کرده و به صورتی تاثیرگذار دفاعیه ی خود را در دادگاه ارائه دهد.

    وی همچنین باید ذهنی پویا و فعال داشته باشد تا در صورت متوقف شدن بین صحبت هایش و منحرف شدن مسیر صحبت، قادر باشد که خود را جمع و جور کرده و سریعا به موضوع جدید ارجاع کند و دفاعیات خود را به خوبی ارائه دهد.

    در هنگام انتخاب وکیل چه نکته هایی را می بایست در نظر داشته باشیم؟

    در هنگام انتخاب وکیل چه نکته هایی را می بایست در نظر داشته باشیم؟
    در هنگام انتخاب وکیل چه نکته هایی را می بایست در نظر داشته باشیم؟

    برای این که قادر باشید تا برای خود وکیلی خوب و حرفه ای انتخاب کنید، می بایست یک سری نکته ها و موارد را مد نظر داشته باشید. پیش از این که به این نکته ها بپردازیم، می خواهیم شما را با سایت تهران لو آشنا کنیم. اگر به دنبال یک وکیل با کلیه ی مشخصاتی که در بالا گفته شد هستید، پیشنهاد می کنیم تا سری به این سایت بزنید.

    خواهید دید که به راحتی می توانید وکیل مورد نظر را در هر حوزه ی کاری که بخواهید؛ اعم از وکیل قضایی، وکیل اداری، وکیل برای اعسار و سایر حوزه های وکالت پیدا کرده و نسبت به عقد قرارداد قدام کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت تهران لو مراجعه کنید و با دریافت مشاوره، وکیل مناسب خود را برگزینید.

    نکته هایی که برای انتخاب یک وکیل خوب و حرفه ای می بایست آن ها را در نظر داشته باشیم، به شرح زیر هستند:

    نخست این که خوب است بدانید سامانه ای وجود دارد به نام وکیل تاپ که در آن اطلاعات مربوط به وکلا آورده شده است. اطلاعاتی از قبیل تحصیلات آکادمیک وکیل مورد نظر، زمینه ی کاری که در آن متخصص است، این که وکیل مورد نظر پایه ی 1 است یا پایه ی 2، شرح کلی از فعالیت ها و پرونده های وکیل به صورت علمی و عملی و حتی میزان رضایت موکل های پیشین این فرد نیز در این سامانه آورده شده است.

    وکیل مورد نظر خود را در این سامانه جست و جو کرده و پروفایل وی را مورد مطالعه قرار دهید تا ببینید آیا مناسب انجام کار برای شما هست یا خیر. همچنین در انتخاب وکیل بهتر است فریب تبلیغات و وعده های موجود را نخورده و با تحقیق و بررسی پیش بروید.

    شما می توانید با حضور در دفتر وکیل مورد نظر در مورد رضایت یا عدم رضایت موکلان وکیل مورد نظر، اطلاعات کسب کنید. حتی گاها بهتر است به تجربه ی دوستان و آشنایان خود اطمینان کرده و وکیلی را که آن ها از وی رضایت داشته اند، انتخاب کنید. البته اگر پرونده ها در یک حوزه قرار داشته باشند.

    مورد دیگر نیز این که خیلی به سن و سال و یا جنس وکیل اعم از مرد یا زن توجه نکنید. این باور قدیمی را دور بیندازید که وکلای سالخورده با تجربه ترند. چه بسا که وکیلی جوان باشد و در عین حال نیز بسیار زبده و کارکشته عمل کند. بهتر است به کفایت و لیاقت و توانایی های وکیل مورد نظر توجه خاصی ارائه دهید تا جنس و یا سن وی.

    چگونه بهترین وکیل اعسار را برای خودمان انتخاب کنیم؟

    چگونه بهترین وکیل اعسار را برای خودمان انتخاب کنیم؟
    چگونه بهترین وکیل اعسار را برای خودمان انتخاب کنیم؟

    همان طور که پیشتر هم گفتیم، بهتر است برای هر پرونده ای وکیلی را انتخاب کنیم که در آن حوزه ی کاری تخصص داشته باشد. پس در زمینه ی دادخواست اعسار نیز می بایست از وکیل برای اعسار بهره ببریم تا بتوانیم بهترین نتیجه ی ممکن را برای دعاوی خود داشته باشیم.

    حال این سوال پیش می آید که این فرد را چگونه انتخاب کنیم؟ نخست بهتر است، چند وکیل را در حیطه ی کاری مورد نظر خود یعنی اعسار انتخاب کنید.

    سپس در مورد رزومه ی هر یک از آن ها به تحقیق بپردازید. هزینه ای که هر یک بابت حق الوکاله از شما دریافت خواهند کرد را هم از آن ها بپرسید.

    حتی در بحث هزینه از قیمتی که برای جلسه ی نخست مشاوره می بایست پرداخت کنید هم غافل نشوید و حدود آن را به دست آورید.

    سپس این چند مورد را در همه ی زمینه ها با هم مقایسه کرده و در نهایت هر فردی را که بهتر و متناسب تر با شرایط شما است را انتخاب کنید و در این راه از نظر موکلان پیشین هر یک از این وکیل ها و پرونده های موفق و ناموفقی که داشته اند، غافل نشوید.

    هزینه ی گرفتن وکیل برای پرونده ی اعسار به چه صورت می باشد؟

    هزینه ی گرفتن وکیل برای پرونده ی اعسار به چه صورت می باشد؟
    هزینه ی گرفتن وکیل برای پرونده ی اعسار به چه صورت می باشد؟

    همیشه یکی از مهم ترین دغدغه ها و چالش هایی که برای هر موضوعی وجود دارد، بحث مالی آن است. در مورد انتخاب وکیل برای پرونده ی اعسار هم چیزی جز این وجود ندارد و بحث مالی و هزینه ها و حق الوکاله، قسمت مهمی را برای موکل به وجود می آورند.

    به خصوص که در این مورد پای عدم تمکن مالی در میان بوده و به همین دلیل هم هزینه اهمیت بالایی پیدا می کند. عموما هزینه هایی که یک وکیل اعسار به عنوان حق الوکاله طلب می کند، درصدی از ارزش کل پرونده مورد نظر می باشد و به توافق طرفین هم بستگی دارد. علاوه بر حق الوکاله، حق مشاوره نیز هست که معمولا جداگانه دریافت می شود.

    اگر به دنبال وکیل هایی حاذق و با تجربه هستید، می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید. این سایت مرجعی مطمئن و معتبر برای پیدا کردن بهترین وکیل ها در سطح تهران است.

    نتیجه گیری

    در این مطلب، به طور مفصل در مورد اعسار صحبت کرده و شرایط اثبات و انواع آن را برشمردیم. سپس به ارائه ی ویژگی های یک وکیل خوب و حرفه ای برای اعسار پرداختیم و در مورد نحوه ی انتخاب وکیل هم به طور کامل صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب بتواند برای شما راهگشا باشد.

    2 پاسخ

    1. شما در واقع می فهمید که چگونه می توان یک مسئله را برجسته و مهم جلوه داد

      افراد بیشتری باید این مطلب را بخوانند و این جنبه را درک کنند

      سپاس

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با