نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    امروز با موضوع وکیل برای رفع توقیف خودرو در خدمت شما هستیم.

    یکی از روش هایی که از طریق آن حقوق افراد در قبال دینی که دیگران نسبت به آن ها دارند تحقق می یابد، توقیف اموال فرد است و یکی از رایج ترین موارد توقیف اموال، توقیف خودرو می باشد.

    در صورتی که خودروی فرد مدیون مورد توقیف قرار گیرد، توانایی هیچ دخل و تصرف و جلوگیری از آن را نخواهد داشت. اما برای رفع توقیف خودروی فرد مدیون روش های خاصی وجود داشته که توسط وکلای خبره و حرفه ای صورت می گیرد و بسیاری از افراد به دنبال یک وکیل برای رفع توقیف خودرو خود می باشند.

    سایت تهران لو بهترین سایت برای پیدا کردن وکیل برای رفع توقیف خودرو می باشد که با استفاده از وکلای حرفه ای و متخصص که بر انواع روش ها و راه کار های رفع توقیف خودرو تسلط دارند، این کار را برای شما انجام می دهد. در این مطلب به بررسی موضوع توقیف خودرو به دلایل متفاوت و همچنین پیدا کردن وکیل برای رفع توقیف خودرو می پردازیم.

    در ادامه به سوالات زیر خواهیم پرداخت:

    توقیف خودرو چیست؟

    نحوه ی توقیف اموال

    توقیف فیزیکی خودرو

    توقیف قانونی خودرو

    توقیف خودرو توسط طلبکار چه تفاوتی با توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی دارد؟

    دلایل توقیف خودرو چیست؟

    آیا توقیف خودرویی که قبلا توقیف شده امکان پذیر می باشد؟

    مراحل ترخیص خودرو توقیف شده توسط راهنمایی و رانندگی به چه صورت است؟

    برای ترخیص خودرو از پارکینگ چه مدارکی لازم است؟

     

    توقیف خودرو چیست؟

    توقیف خودرو چیست؟
    توقیف خودرو چیست؟

    در بعضی از مواقع به دلیل انجام برخی از تخلفات رانندگی و زیر پا گذاشتن قوانین و همچنین برخی از مشکلات حقوقی دیگر ممکن است خودروی افراد توقیف شده و به پارکینگ منتقل شود.

    در واقع توقیف خودرو یکی از روش های اعمال فشار بر افراد متخلف می باشد و به منظور جلوگیری از انجام بیشتر تخلفات رانندگی و یا رفع بدهی و … شخص انجام می شود. به طور کلی از لحاظ حقوقی توقیف خودرو را به دو صورت توقیف فیزیکی خودرو و توقیف قانونی خودرو تقسیم می شود.

    در صورت توقیف خودروی یک فرد، فرد توانایی فروش آن و یا انتقال به غیر را نداشته و در صورت توقیف فیزیکی خودرو شخص حتی توانایی دخل و تصرف و استفاده از خودروی خود را نیز نخواهد داشت. بر اساس تشخیص دادگاه نوع توقیف خودرو مشخص شده و کارشناس مربوطه را به محل اعزام می کند تا خودرو را ضبط و ارزش گذاری کند.

    در واقع توقیف خودروی یک فرد به این منظور می باشد که فرد دینی را به فرد دیگری دارد و آن را ادا نکرده است، به منظور آزاد سازی خودروی خود سریع تر این دین را رفع نماید.

    توقیف خودرو می تواند دلایل بسیار متنوعی داشته باشد

    همانطور که اشاره کردیم توقیف خودرو می تواند دلایل بسیار متنوعی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به تخلفات رانندگی متفاوت و همچنین داشتن پرونده های حقوقی مانند مهریه و چک و سفته و … اشاره کرد. در ادامه ی مطلب به بررسی بیشتر هر کدام از این دلایل می پردازیم.

    نکته ی قابل توجه در توقیف خودرو این است که در صورت خودداری شخص مدیون در تحویل خودرو، دادگاه قادر خواهد بود که خودروی فرد را مصادره کند و هزینه ی عملیاتی مصادره را نیز از فرد دریافت نماید. به این ترتیب با توجه به مواردی که تا اینجای کار اشاره کردیم، روند توقف خودرو پروسه ی پیچیده ای می باشد که افراد به طور قطع به یک وکیل برای رفع توقیف خودروی خود نیاز خواهند داشت.

    در ادامه ی مطلب بیشتر به بحث در باره ی رفع توقیف خودرو و همچنین انواع دلایل توقیف خودرو می پردازیم. اما باید گفت که سایت تهران لو بهترین سایت برای پیدا کردن وکیل های متخصص و حرفه ای می باشد. اگه به دنبال وکیل برای رفع توقیف خودرو خود هستید می توانید با مراجعه به سایت تهران لو از حرفه ای ترین وکلا استفاده کنید.

    پیشنهاد می کنیم از پست نمونه دادخواست تامین دلیل خسارت خودرو دیدن کنید.

    نحوه ی توقیف اموال

    نحوه ی توقیف اموال
    نحوه ی توقیف اموال

    معمولا روش های مختلف و حالت های مختلفی برای توقیف مال یا اموال افراد وجود دارد و حتی در برخی از موارد قبل از بررسی پرونده در دادگاه و طرح دعوا، شخص طلبکار با استفاده از نهاد تأمین خواسته دارایی فرد را توقیف می کند. به این ترتیب اگر فرد لازم باشد مال خود را به اجرا بگذارد، بعد از صدور رأی نمی تواند مال خود را به نام دیگری انتقال دهد و توقیف زود تر مال او نیز به همین منظور انجام می شود.

    به عنوان مثال فردی یک خودرو را از شخص دیگری خریداری کرده است و این فرد در مدت وعده داده شده سند رسمی را به نام خریدار انتقال نداده است. به این ترتیب خریدار می تواند به دادگاه مراجعه کرده و با طرح دعوا خودروی فرد را توقیف کرده و در صورتی که حکم دادگاه به نفع خریدار صادر شود، دیگر نیازی به نگرانی برای انتقال سند به نام خود نخواهد داشت.

    و یا فردی که محکوم به پرداخت مقادیر زیادی مهریه می باشد و آن را پرداخت نکرده است در صورت شکایت، قانون می تواند خودروی فرد را توقیف کرده و از طریق مزایده و فروش آن طلب فرد را وصول کند.

    توقیف فیزیکی خودرو

    توقیف فیزیکی خودرو
    توقیف فیزیکی خودرو

    در صورت داشتن برخی از مشکلات قانونی و یا حقوقی خودروی فرد به دادگاه و یا بخش اجرای احکام مربوطه معرفی می شود و به این ترتیب از طرف دادگاه فردی مأمور می شود تا به محل خودروی مورد نظر اعزام شده و با انجام صورت برداری لازم و مشخص کردن ویژگی ها و مشخصات خودرو و ارزیابی آن به عنوان حافظ برای خودرو تعیین می شود.

    این مأمور معمولا شخصا خودروی مورد نظر را به پارکینگ مربوطه منتقل می کند. به این ترتیب در این نوع از توقیف خودرو مالک خودرو امکان دخل و تصرف در خودرو و همچنین استفاده از آن را نخواهد داشت.

    در صورتی که در زمان طرح دعوا و در روند رسیدگی به پرونده درخواست توقیف فیزیکی خودرو مطرح شود در مقام تأمین خواسته دفتر دادگاه به سرعت مسئله را به محضر دادگاه می رساند تادر دادگاه در باره ی صدور یا عدم صدور تأمین خواسته تصمیم گیری شود.

    در صورتی که یک خانم در هنگام رسیدگی به پرونده ی طلاق خود، مهریه ی خود را مطالبه کند

    به طور مثال در صورتی که یک خانم در هنگام رسیدگی به پرونده ی طلاق خود، مهریه ی خود را مطالبه کند و فرد اموال خود را برای فرار از پرداخت مهریه به نام اشخاص دیگر منتقل نکرده باشد، دادگاه در مقام تأمین خواسته توقیف فیزیکی خودروی شخص را صادر می کند.

    در صورتی که در روند رسیدگی به پرونده ی دادگاه این خانم پیروز پرونده باشد و دادگاه مرد را به پرداخت مهریه محکوم کند، می تواند مهریه ی خود را از طریق خودروی توقیف شده وصول کند.

    توقیف قانونی خودرو

    توقیف قانونی خودرو
    توقیف قانونی خودرو

    این نوع از توقیف خودرو نیز یکی از روش های ایجاد انگیزه و اعمال فشار بر روی افراد مدیون می باشد. این نوع از توقیف خودرو بیشتر به منظور اعمال فشار بر روی فرد برای رفع بدهی خود می باشد.

    در این نوع از توقیف خودرو مالک خودرو توانایی انتقال و یا فروش خود را نخواهد داشت. توقیف قانونی بیشتر برای دین هایی مانند مهریه، چک و سفته و …. انجام می شود. البته توقیف قانونی خودرو می تواند دلایل بسیار متنوعی داشته باشد.

    توقیف خودرو توسط طلبکار چه تفاوتی با توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی دارد؟

    توقیف خودرو توسط طلبکار چه تفاوتی با توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی دارد؟
    توقیف خودرو توسط طلبکار چه تفاوتی با توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی دارد؟

    همانطور که تا اینجای مطلب اشاره کردیم برخی از اوقات توقیف خودرو به دلایلی مانند بدهی فرد بوده (مانند مهریه و یا چک و سفته و بدهی طلبکار و ..) و دادگاه این حق را به فرد طلبکار می دهد تا با توقیف اموال فرد مدیون طلب خود را وصول کنند.

    به این ترتیب تفاوتی ندارد که در قالب تأمین خواسته این کار انجام شود و یا در قالب تأمین محکوم بعد از صدور حکم باشد و در هر دوی این موارد فرد به طلب خود از طریق توقیف اموال فرد مدیون دست می یابد.

    اما در بعضی از موارد توقیف خودرو ارتباطی با بدهی و دین فرد ندارد و این مورد با تأمین خواسته و … تفاوت زیادی دارد. پلیس راهنمایی و رانندگی بر اساس قوانین تصویب شده می تواند در صورت مشاهده ی تخلفات معین توسط راننده، خودروی فرد را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند.

    رانندگانی که با ماشین خود کار های قاچاق و یا تخلفات رانندگی مشخصی را انجام می دهن

    به طور مثال رانندگانی که با ماشین خود کار های قاچاق و یا تخلفات رانندگی مشخصی را انجام می دهند، پلیس راهنمایی و رانندگی این توانایی را دارد که خودروی فرد متخلف را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند.

    همچنین در بیشتر این موارد علاوه بر توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ برای فرد جریمه های مشخصی در نظر گرفته می شود تا راننده از انجام دوباره ی این تخلفات خودداری کند.

    اما تفاوتی که در این دو مورد از توقیف خودرو ها وجود دارد این است که در توقیف خودروی فرد توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، مالک خودرو می تواند با همراه داشتن مدارک لازم و پرداخت جریمه ی تعیین شده نسبت به رفع توقیف خودروی خود اقدام کند.

    اگر توقیف خودرو در مقام بدهی و پرونده های قضایی باشد

    اما اگر توقیف خودرو در مقام بدهی و پرونده های قضایی باشد، تا زمانی که طلب فرد طلبکار پرداخت نشود و یا مشکل قضایی فرد بر طرف نشود، مالک خودرو توانایی رفع توقیف آن را نخواهد داشت و حتی ممکن است به علت عدم پرداخت بدهی خودروی فرد به مزایده گذاشته شده و فروخته شود.

    به این ترتیب همانطور که اشاره کردیم در مواردی که خودروی فرد به دلیل پرونده های قضایی و حقوقی توقیف می شود، فرد باید با مراجعه به دادگاه نسبت به رفع توقیف خودروی خود اقدام کند.

    بسیاری از افراد امروزه به دنبال یافتن وکیل برای رفع توقیف خودرو خود هستند و قطعا یک وکیل حرفه ای و متخصص می تواند برای رفع توقیف خودرو و سایر اموال به افراد کمک زیادی بکند. سایت تهران لو بهترین سایت برای پیدا کردن وکلای متخصص و حرفه ای و همچنین وکیل برای رفع توقیف خودرو می باشد.

    در ادامه ی مطلب به بررسی بیشتر انواع دلایل توقیف خودرو می پردازیم و شما را با انواع روش های رفع توقیف خودرو آشنا می کنیم.

    دلایل توقیف خودرو چیست؟

    دلایل توقیف خودرو چیست؟
    دلایل توقیف خودرو چیست؟

    همانطور که می دانیم یکی از بیشترین تخلفاتی که در کشور ما صورت می گیرد، تخلفات رانندگی می باشد. انجام بسیاری از تخلفات رانندگی می تواند باعث ایجاد خسارات جانی و مالی بسیار زیادی شده و ممکن است پشیمانی های بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد.

    پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از انجام بیشتر این تخلفات و همچنین جلوگیری از خسارات ناخواسته در پی این تخلفات، جریمه های سنگینی را برای افراد متخلف در نظر گرفته است. علاوه بر این جریمه ها یکی از جدی ترین روش هایی که برای جلوگیری از انجام تخلفات در نظر گرفته شده است، توقیف خودرو می باشد.

    اما توقیف خودرو دلایل بسیار مختلف و متنوعی دارد که قانون گذار به منظور برقراری بیشتر امنیت جاده ها و رانندگی در آن ها در نظر گرفته است. در ادامه ی این مطلب شما را با انواع مختلف دلایل توقیف خودرو آشنا می کنیم.

    تأخیر در پرداخت جریمه ها و عدم توجه به ابلاغیه ها

    تأخیر در پرداخت جریمه ها و عدم توجه به ابلاغیه ها
    تأخیر در پرداخت جریمه ها و عدم توجه به ابلاغیه ها

    بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی در صورتی که مالک یک خودرو پس از گذشت 4 ماه از تاریخ ابلاغیه ی برگ جریمه نسبت به پرداخت آن اقدام نکند و فرد نسبت به ابلاغیه های بعد از آن توجهی نداشته باشد، برای آخرین بار پلیس راهنمایی و رانندگی به مالک خودرو ابلاغ می کند که تنها یک ماه برای پرداخت جریمه های خودروی خود فرصت دارد.

    بر اساس ماده ی 8 قوانین رسیدگی به تخلفات رانندگی ، اگر مهلت یک ماهه ی فرد به پایان برسد و مالک نسبت به پرداخت جریمه های خود اقدام نکرده باشد و همچنان از پرداخت آن خودداری کند هم گواهینامه ی فرد مذکور ضبط شده و هم خودروی او مورد توقیف واقع شده و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

    در بسیاری از موارد در صورتی که جریمه ی افراد از 3 ملیون تومان بالا تر رود، اداره ی راهنمایی و رانندگی به وسیله ی پیامک مالک خودرو را از این وضعیت آگاه ساخته و فرد یک ماه فرصت دارد نسبت به پرداخت جریمه ی خود اقدام کند. در غیر این صورت پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند خودروی فرد متخلف را توقیف کند.

    رانندگی با خودرو بدون داشتن گواهینامه ی رانندگی

    رانندگی با خودرو بدون داشتن گواهینامه ی رانندگی
    رانندگی با خودرو بدون داشتن گواهینامه ی رانندگی

    همانطور که می دانیم رانندگی بدون داشتن گواهینامه یک تخلف بزرگ محسوب شده وبه عبارت دیگر جرم محسوب می شود. همچنین در صورت رخداد هر گونه تصادفات فرد راننده ی بدون گواهینامه مقصر بوده و در موارد تصادفات منجر به قتل، قتل عمد محسوب می شود.

    در صورتی که برای بار اول پلیس راهنمایی و رانندگی شما را در حال رانندگی بدون داشتن گواهینامه متوقف کند، باید جریمه ی نقدی معین را پرداخت کنید.

    اما در صورتی که برای بار دوم خودروی شما توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده و گواهینامه نداشته باشید به حبس مجازات می شوید. بر اساس قوانین تخلفات رانندگی در صورت مشاهده ی چنین موردی پلیس موظف است که خودروی فرد را توقیف کرده و راننده را به مراجعه قضایی ارجاع دهد.

    همچنین می دانیم که بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگان در حین رانندگی باید تمامی مدارک لازم اعم از کارت شناسایی خودرو، بیمه ی شخص ثالت، گواهینامه رانندگی و برگه معاینه فنی که تمامی مدارک باید دارای اعتبار باشند، را همراه داشته باشند.

    در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی به هر دلیل خودروی شما را متوقف کند

    در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی به هر دلیل خودروی شما را متوقف کند باید تمامی مدارک لازم را همراه داشته باشید و آن ها را به افسر پلیس ارائه دهید.

    بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی در صورتی که راننده هر کدام از مدارک خواسته شده را همراه نداشته باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند خودروی مورد نظر را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند.

    البته نکته ی قابل توجه این است که مدارکی که گفته شد تنها برای وسایل نقلیه ی سواری بوده و در صورت داشتن وسایل نقلیه ی باری و مسافر بری باید علاوه بر این مدارک برخی دیگر از مدارک لازم را نیز همراه داشته باشید.

    کشف حجاب

    کشف حجاب و بی حجابی در داخل خودرو یکی دیگر از مواردی می باشد که توسط پلیس امنیت اخلاقی می تواند به توقیف خودروی شما بیانجامد. یکی از مواردی که امروزه ی در باره ی آن بحث می شود، این است که خودرو حریم شخصی افراد بوده و افراد مختار هستند که در حریم شخصی خود هر عملی را انجام دهند.

    اما این مرز تا جایی می باشد که قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین قوانین اجتماعی و اخلاقی زیر سوال نرود. بر اساس قوانین تصبیت شده رویت هر گونه بی حجابی و یا بد حجابی با افراد برخورد قانونی می شود. این برخورد های قانونی شامل تعهد کتبی، جریمه ی نقدی و توقیف خودرو می باشد.

    در صورتی که پلیس راهور هر کدام از موارد زیر را در داخل خودروی یک شخص مشاهده کند، موظف است که نسبت به توقیف خودروی مذکور و انتقال آن به پارکینگ اقدام کنند.

    • بی حجابی در داخل خودرو
    • بد حجابی در داخل خودرو
    • پوشش نامناسب و روابط نامشروع در داخل خودرو
    • آلودگی صوتی زیاد و ایجاد مزاحمت از این طریق
    • همراه داشتن سگ در داخل خودرو
    • روزه خواری در ماه رمضان در داخل خودرو

    در صورتی که افسر پلیس راهنمایی و رانندگی اینگونه تخلفات را در داخل خودروی یک فرد مشاهده کند می تواند که خودروی مذکور را به مدت یک تا سه هفته در پارکینگ توقیف کرده و پس از سپری شدن این مدت به جرائم مالک خودرو رسیدگی شود.

    پس از گذشت مدت زمان توقیف خودرو پرونده ی فرد متخلف به پلیس امنیت ارجاع داده شده و به این ترتیب افرادی که اقدام به کشف حجاب کرده اند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

    در این باره در بین افراد جامعه اختلاف نظر های بسیار زیادی وجود دارد

    در این باره در بین افراد جامعه اختلاف نظر های بسیار زیادی وجود داشته و برخی از افراد به دلیل اینکه خودرو خود را حریم شخصی می دانند، تصور می کنند که مختار هستند که هر کاری را که بخواهند داخل خودروی خود انجام دهند.

    اما این در حالی است که بر اساس قانون صیانت از عفاف و حجاب خودرو حریم شخصی محسوب نشده و رعایت کلیه ی شئونات اسلامی در داخل آن الزامی می باشد.

    اما نکته ی قابل توجه این است که پلیس امنیت اخلاقی برای شناسایی افراد متخلف در مواردی مانند بی حجابی داخل خودرو، ایجاد آلودکی صوتی، ایجاد مزاحمت برای بانوان و … مأمورانی را به صورت نامحسوس در سطح شهر مستقر کرده است.

    به این ترتیب این مأموران با یادداشت شماره ی پلاک این خودرو ها و ارسال آن برای پلیس امنیت، از طرف پلیس امنیت پیامکی برای مالک این پلاک ها ارسال شده که از آن ها درخواست می شود تا در مهلت تعیین شده به پلیس مراجعه نمایند.

    تعهد کتبی

    در صورت مراجعه ی مالک خودرو به پلیس و بررسی مسئله معمولا در بار اول فقط یک تعهد کتبی از افراد دریافت می شود و خودروی آن ها توقیف نمی گردد. اما در صورتی که فرد متخلف در ظرف مدت یک ماه پس از دریافت پیامک به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکند، در صورت مشاهده خودروی مذکور توقیف شده و به پارکینگ منتقل می شود.

    اما نکته ی قابل توجه این است که افراد متخلف می توانند شخصا به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکرده و وکیل خود را برای پیگیری مسئله به آنجا بفرستند.

    در بسیاری از موارد یک وکیل حرفه ای می تواند از توقیف خودروی شما و انتقال آن به پارکینگ جلوگیری نماید. در صورتی که پیامکی مبنی بر بی حجابی داخل خودرو برای شما ارسال شده است می توانید با استفاده از یک وکیل حرفه ای و خبره امور قانونی خود را پیگیری کنید.

    سایت تهران لو بهترین سایت برای پیدا کردن وکیل برای رفع توقیف خودرو و همچنین پیگیری امور مربوط به تخلف بی حجابی داخل خودرو می باشد.

    پارک کردن خودرو در مکان های پارک ممنوع

    پارک کردن خودرو در مکان های پارک ممنوع
    پارک کردن خودرو در مکان های پارک ممنوع

    همانطور که می دانیم پارک کردن خودرو شخصی در برخی از قسمت های سطح شهر ممنوع می باشد و هر کدام از این ممنوعیت ها ممکن است به دلایل متفاوتی باشد.

    ممنوعیت پارک کردن در این قسمت ها به وسیله ی تابلو های پارک ممنوع یا حمل با جرثقیل به اطلاع عموم مردم رسیده است. به طور مثال این مکان ها ممکن است محل عبور یا پارک کردن خودرو های مربوط به بیمارستان ها و یا سایر سازمان های حساس باشد.

    در صورتی که خودروی خود را در این محل ها پارک کنید ممکن است که منجر به بسته شدن راه و ایجاد ترافیک شوید و یا باعث ایجاد اختلال در کار آتش نشانی ها و بیمارستان ها و … شوید.

    توقیف تمامی خودرو هایی که در محل های پارک ممنوع توقف کرده اند

    بر اساس قوانین تخلفات رانندگی، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است که تمامی خودرو هایی که در محل های پارک ممنوع توقف کرده اند را توقیف کرده و با استفاده از جرثقیل به پارکینگ منتقل کنند.

    نکته ی قابل توجه این است که پس از توقیف خودروی شما به علت پارک در مکان های ممنوع بهتر است که سریعا با در دست داشتن مدارک لازم و پرداخت جریمه ی خود نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

    زیرا در صورت ماندن خودرو در پارکینگ باید هزینه ی دیر کرد آن نیز پرداخت شود. همچنین افراد قبل از ترخیص خودروی خود از پارکنیگ باید تمامی جریمه ها و خلافی های خودروی خود را نیز پرداخت کنند.

    نقص فنی موثر در خودرو

    نقص فنی موثر در خودرو
    نقص فنی موثر در خودرو

    در صورتی که خودروی شما دارای نقص فنی باشد ممکن است که در جاده ها و یا خیابان های شهر باعث ایجاد اتفاقات ناگوار شده و تا حدود زیادی احتمال خطر تصادفات را افزایش می دهد.

    بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس موظف می باشد که در صورت مشاهده ی نقص فنی مهم در خودروی افراد، آن را توقیف کرده و به تعمیرگاه انتقال دهد.

    بهتر است که معاینه ی فنی خودرو دارای اعتبار باشد. وجود عیب و نقص در خودرو می تواند باعث ایجاد حوادث و اتفاقات بسیار ناگواری شود لذا بهتر است که قبل از ورود به جاده از عدم وجود نقص فنی در خودروی خود مطمئن شوید.

    توقیف خودرو به دلیل مهریه

    در پرونده های مربوط به پرداخت مهریه، یکی از روش های رایج برای دست پیدا کردن به مهریه توقیف خودرو می باشد. در روش توقیف خودرو برای گرفتن مهریه از طریق دادگاه، باید فرد دادخواستی مبنی بر مطالبه مهریه به دادگاه ارائه کرده و همزمان با آن تقاضای تأمین خواسته را نیز نماید.

    به این ترتیب پس از صدور رای به نفع زوجه فورا خودروی روج توقیف شده و دیگر فرصتی برای انتقال سند خودرو به نام فرد دیگری نخواهد بود. پس از معرفی خودرو به عنوان تأمین خواسته زوجه باید اقدام به استعلام از پلیس راهور کند تا خودرویی که به نام مرد می باشد توقیف کرده تا پس از این تاریخ انتقال سند خودرو به نام فرد دیگری ممکن نباشد.

    یکی دیگر از روش های توقیف خودرو برای دریافت مهریه اقدام از طریق اجرای ثبت اسناد می باشد

    اما یکی دیگر از روش های توقیف خودرو برای دریافت مهریه اقدام از طریق اجرای ثبت اسناد می باشد. در این روش با معرفی خودروی شخص به اداره ی ثبت اسناد دستور توقیف گرفته شده و پس از آن مورد ابلاغ قرار می گیرد. ابلاغ برای روج دارای مهلت محدودی می باشد که در این مدت فرد مهلت دارد که مهریه را پرداخت کند.

    در صورتی که فرد مهریه ی تعیین شده را در این مدت پرداخت نکند، 3 روز به فرد مهلت داده می شود تا خودروی خود را معرفی کند. در صورتی که در این مدت نیز فرد خودروی خود را معرفی نکند، دستور توقیف خودرو صادر شده و به پلیس راهور ارجاع می شود تا نسبت به توقیف خودرو اقدام کنند.

    در این نوع از پرونده های توقیف خودرو وجود وکیل برای رفع توقیف خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد. وکیل حرفه  ای و متخصص می تواند به افراد کمک کند تا قبل از مزایده ی خودروی خود نسبت به رفع توقیف خودروی خود اقدام کنند. سایت تهران لو بهترین سایت برای پیدا کردن وکیل برای رفع توقیف خودرو می باشد.

    نداشتن بیمه نامه شخص ثالت

    نداشتن بیمه نامه شخص ثالت
    نداشتن بیمه نامه شخص ثالت

    همانطور که می دانیم یکی از قوانین استفاده از وسایل نقلیه ی سواری داشتن بیمه نامه شخص ثالث می باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که استفاده از یک وسیله ی نقلیه بدون داشتن بیمه نامه شخص ثالث ممنوع بوده و ممکن است باعث توقیف خودروی شما شود.

    در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی یک خودرو را متوقف کرده و از او درخواست بیمه نامه شخص ثالث بکند، در صورتی که بیمه نامه همراه فرد نباشد و یا تاریخ اعتبار آن به پایان رسیده باشد، پلیس علاوه بر جریمه ی نقدی فرد متخلف خودرو را توقیف کرده و به نزدیک ترین پارکینگ موجود منتقل می نماید. برای اینکه فرد بتواند خودروی خود را در این حالت از پارکنیگ خارج کند باید بیمه نامه ی خود را تمدید کرده باشد.

    ارتکاب همزمان دو تخلف با خودرو

    ارتکاب همزمان دو تخلف با خودرو
    ارتکاب همزمان دو تخلف با خودرو

    یکی دیگر از مواردی که به توقیف خودروی افراد می انجامد، انجام همزمان دو تخلف رانندگی با یکدیگر می باشد. از جمله تخلفاتی که انجام همزمان آن ها باعث توقیف خودروی افراد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • انجام هر گونه حرکات نمایشی با خودرو به طور مثال لایی کشیدن و یا دور زدن در جا
    • داشتن سرعت غیر مجاز که در هر مکان مقدار آن ممکن است متفاوت باشد.
    • گرفتن سبقت غیر مجاز در جاده های دو طرفه
    • رد کردن چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی
    • حرکت زیگزاگ و مارپیچ در خیابان و یا جاده های بین شهری و اتوبان ها
    • انحراف به چپ در مسیر های دو طرفه
    • استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر یا روان گردان

    در صورتی که پلیس به مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر توسط راننده شک داشته باشد

    در صورتی که پلیس به مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر توسط راننده شک داشته باشد باید با استفاده از تجهیزات لازم و دستگاه های مناسب نسبت به تشخیص این حالت ها اقدام کند و در صورتی که حالت مستی و یا تحت تأثیر بودن  مواد مخدر یا روان گردان راننده اثباط شود، باید مورد را به مراجعه قضایی تحویل دهد.

    افراد در این حالات مجاز به رانندگی نبوده و در صورت مشاهده ی این حالات با جریمه ی نقدی مواجه شده و گواهینامه ی آن ها نیز به مدت 6 ماه ضبط شده و همچنین خودروی آن ها نیز توقیف می گردد.

    همانطور که اشاره کردیم در این موارد باید افراد به مراجع قضایی ارجاع داده شوند و در دادگاه به مسئله ی آن ها رسیدگی شود. بنابراین وجود وکیل متخصص و خبره در این موارد بسیار حیاتی می باشد.

    افراد در این موارد می توانند از وکیل برای رفع توقیف خودرو خود استفاده کنند. سایت تهران لو بهترین سایت برای یافتن وکلای حرفه ای و متخصص به منظور رفع توقیف خودرو و سایر پرونده های قضایی می باشد.

    استفاده از پلاک غیر مجاز

    استفاده از پلاک غیر مجاز
    استفاده از پلاک غیر مجاز

    بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی تمامی وسایل نقلیه ی موتوری و غیر موتوری که به جاده ها وارد شده و یا در راه های مختلف تردد می کنند باید دارای شماره پلاک مخصوص به خود باشند.

    همانطور که می دانیم رانندگی با یک خودرو که فاقد پلاک باشد و یا شماره پلاک آن غیر مجاز باشد، غیر قانونی بوده و ممنوع می باشد. البته در مواردی خاص افراد با داشتن مجوز مستقیم از اداره ی راهنمایی و رانندگی می توانند تردد کنند.

    نکته ی قابل توجه این است که حتی در زمانی که شما خودروی جدیدی را خریده اید و قصد تعویض پلاک آن را دارید، تا زمانی که پلاک جدید بر روی خودرو نصب نشده است نباید از خودروی خود استفاده کنید و در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی شما را با خودروی بی پلاک متوقف کنند ممکن است خودروی شما را توقیف کنند.

    ارائه مدرک معتبر و تعهد نامه مبنی بر تعویض پلاک

    در صورتی که در این حالت خودروی شما توقیف شود تا زمانی که مدرک معتبر و تعهد نامه مبنی بر تعویض پلاک را ارائه ندهند توانایی ترخیص خودرو از پارکینگ را نخواهند داشت.

    در بعضی از مواقع رانندگان متخلف برای فرار از پرداخت جریمه ها و یا انجام تخلفات بدون مشخص شدن مالک اصلی پلاک خودرو، اقدام به مخدوش کردن پلاک خود می کنند.

    داشتن پلاک مخدوش به طوری که شماره ی پلاک به خوبی و از فاصله ی دور نیز قابل مشاهده نباشد یک تخلف محسوب می شود. در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک مخدوش را مشاهده کند در لحظه می تواند خودروی فرد را متوقف ساخته و با انتقال این خودرو به پاکینگ آن را توقیف نماید.

    استفاده از وسایل نقلیه ی بدون مدارک

    استفاده از وسایل نقلیه ی بدون مدارک
    استفاده از وسایل نقلیه ی بدون مدارک

    بر اساس قوانین رسیدگی به تخلفات رانندگی افراد در صورتی که با یک خودرو رانندگی می کنند حتما باید مدارک و کارت خودرو را همراه خود داشته باشند. زیرا در صورتی که یک خودرو مدارک نداشته باشد، به معنی غیر قانونی بودن تردد آن می باشد و به این خودرو ها پلاک قانونی تعلق نخواهد گرفت.

    همچنین در برخی از موارد بدون مدارک بودن یک خودرو می تواند به معنی دزدی بودن آن باشد. به این ترتیب در صورتی که پلیس خودروی فاقد مدارک را متوقف کند ، خودروی مورد نظر توقیف شده و راننده به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

    آیا توقیف خودرویی که قبلا توقیف شده امکان پذیر می باشد؟

    آیا توقیف خودرویی که قبلا توقیف شده امکان پذیر می باشد؟
    آیا توقیف خودرویی که قبلا توقیف شده امکان پذیر می باشد؟

    یکی از مسائلی که در مورد توقیف خودرو ها مطرح می شود این است که آیا خودرویی که قبلا به دلایل دیگری توقیف شده است دوباره قابلیت توقیف شدن دارد یا خیر. به عنوان مثال یک خانم که مهریه ی خود را مطالبه می کند و فرد از پرداخت آن سر باز زده است و همچنین خودروی او به دلیل بدهی های دیگر در توقیف می باشد.

    در این صورت آیا این خانم نیز می تواند از طریق توقیف خودرو به طلب خود برسد یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید گفت که در این نوع از پرونده ها دادگاه به طور دقیق میزان طلب فرد اول و ارزش خودروی توقیف شده را محاسبه کنند.

    به عبارت دیگر از طلب فرد اول از میزان ارزش خودرو کم تر باشد، با مزایده و فروش خودرو میزان بدهی فرد اول پرداخت شده و ما بقی نیز صرف پرداخت میزان مهریه ی مشخص فرد می شود.

    مراحل ترخیص خودرو توقیف شده توسط راهنمایی و رانندگی به چه صورت است؟

    مراحل ترخیص خودرو توقیف شده توسط راهنمایی و رانندگی به چه صورت است؟
    مراحل ترخیص خودرو توقیف شده توسط راهنمایی و رانندگی به چه صورت است؟

    در ادامه ی مطلب به بررسی مراحل ترخیص خودرو توقیف شده توسط راهنمایی و رانندگی می پردازیم. نکته ی قابل توجه این است که این مراحلی که در پایین مشاهده می کنیم فقط برای توقیف خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و به دلیل انجام تخلفات رانندگی می باشد.

    به عبارت دیگر افرادی که به دلیل بدهی و سایر مشکلات قضایی خودرویشان توقیف می شود باید ابتدا مشکل حقوقی خود را در دادگاه و به کمک وکیل خود برطرف کرده و سپس نسبت به تحویل خودروی خود از پارکینگ اقدام کنند.

    داشتن وکیل برای رفع توقیف خودرو در مواردی که پرونده های قضایی در میان است بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و می تواند از فروش و مزائده ی خودروی شما جلوگیری کند.

    سایت تهران لو

    سایت تهران لو بهترین سایت برای پیدا کردن وکیل برای رفع توقیف خودرو می باشد که با مراجعه به آن می توانید بهترین وکیل موجود را پیدا کرده و مشاوره های لازم را از او دریافت کنید.

    در صورتی که خودروی شما به دلیل انجام تخلفات رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و به پارکینگ منتقل شده است، برای ترخیص خودروی خود بهتر است ابتدا با پلیس 110 تماس حاصل کنید و از انتقال خودروی خود به پارکینگ اطمینان حاصل کرده و همچنین نام و آدرس پارکینگ مورد را دریافت کنید.

    پس از دانستن نام و آدرس پارکینگی که خودرو در آن قرار دارد، خود فرد مالک خودرو و یا وکیل قانونی او می تواند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به پارکینگ مراجعه کند. در صورتی که خودروی توقیف شده به نام شما نمی باشد باید از مالک اصلی خودرو وکالت نامه برای رفع توقیف خودرو دریافت کنید.

    پرداخت جریمه ها

    قبل از ترخیص خودرو از پارکینگ باید تمامی جریمه های رانندگی و خلافی های خودرو پرداخت شده باشد و با رسید صفر بودن خلافی خودرو به پارکنیگ مراجعه نمایید.

    همچنین باید از پرداخت عوارض شهرداری نیز اطمینان حاصل کنید.

    در هنگام مراجعه به پارکینگی که خودرو به آن منتقل شده است باید برگه توقیف خودرو و برگه جریمه ی آن را نیز دریافت کنید.

    پس از آن باید به ستاد ترخیص پلیس راهور شهرستان مراجعه نمایید و نسبت به کار های اداری لازم اقدامات مناسب را انجام دهید.

    پس از پرداخت تمامی هزینه های مربوط به توقیف خودرو یعنی هزینه هایی مانند جرثقیل و پارکینگ و … در ستاد ترخیص، می توانید مجوز ترخیص خودروی توقیفی خود را دریافت کنید.

    دریافت مجوز ترخیص

    پس از دریافت مجوز ترخیص خودروی توقیفی می توانید با خیال راحت به پارکینگ مراجعه کرده و خودروی خود را از آن خارج کنید. همچنین بهتر است که قبل از خروج خودروی خود از پارکینگ بدنه ی آن را به خوبی کنترل کنید و از عدم آسیب دیدگی آن اطمینان حاصل نمایید.

    اما نکته ی قابل توجه این است که بر اساس آنچه که در پشت قبض توقیفی درج شده است، مسئولیت حفاظت از تمامی اشیاء و لوازم داخل خودرو بر عهده ی مال خودرو بوده و پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین پارکینگ هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ها ندارد.

    این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که در صورتی که قبض توقیفی خودروی شما مفقود شود، انجام روند قانونی مراحل ترخیص خودرو منوط به احراز مالکیت خودرو می باشد.

    برای ترخیص خودرو از پارکینگ چه مدارکی لازم است؟

    برای ترخیص خودرو از پارکینگ چه مدارکی لازم است؟
    برای ترخیص خودرو از پارکینگ چه مدارکی لازم است؟

    همانطور که پیش تر اشاره کردیم هرچقدر که خودروی شما در پارکینگ بماند، باید هزینه ی بیشتری را برای ترخیص خودروی خود پرداخت نمایید. به این ترتیب بهتر است که در اسرع وقت نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام نمایید.

    ستاد های ترخیص پلیس راهور معمولا از ساعت 7 صبح کار خود را شروع کرده و به درخواست های افراد رسیدگی می کنند. افراد قبل از انجام امور لازم برای ترخیص خودروی توقیفی خود بهتر است که از مدارک مورد نیاز برای ترخیص مطلع باشند و پس از آماده کردن تمامی مدارک نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

    در ادامه ی مطلب مدارک لازم برای ترخیص خودرو های توقیفی را به شما معرفی می کنیم.

    • اصل و کپی مدارک خودرو اعم از کارت خودرو، برگ سبز خودرو، بیمه نامه شخص ثالث خودرو
    • اصل و کپی تمامی مدارک شخصی مالک خودرو از جمله شناسنامه و کارت ملی و همچنین گواهینامه
    • برگه ی وضعیت خلافی پرداخت شده ی خودرو
    • فیش یا قبض پرداختی عوارض شهرداری
    • برگه ی پرداخت تمامی هزینه های مربوط به انتقال خودرو به پارکینگ و هزینه ی پارکینگ و …
    • تکمیل فرم اطلاعات فردی

    رفع توقیف خودرو چگونه صورت می گیرد؟

    رفع توقیف خودرو چگونه صورت می گیرد؟
    رفع توقیف خودرو چگونه صورت می گیرد؟

    در صورتی که یک فرد به منظور دریافت طلب و دین خود برگه ی اجراییه را از دادگاه دریافت کند، پس از طی کردن مراحل قانونی می تواند خودروی شخص مدیون را مورد توقیف قرار دهد.

    داشتن یک وکیل حرفه ای در این پرونده ها برای افراد مدیون بسیار مهم و حیاتی می باشد. زیرا وکیل قانونی فرد می تواند با ارائه ی تقاضانامه ی رفع توقیف خودرو به دادگاه و ارائه ی مدارک لازم، به دادگاه ثابت نماید که خودروی فرد شامل یکی از بند های مستثنیات دین بوده و یا به عنوان وسیله ی امرار معاش شخص مورد استفاده قرار می گیرد.

    در صورتی که دادگاه با دلایل و مدارک وکیل فرد مدیون موافقت کند

    به این ترتیب در صورتی که دادگاه با دلایل و مدارک وکیل فرد مدیون موافقت کند، حکم رفع توقیف خودروی فرد را صادر می کند. اما در صورتی که دلایل و مدارک کافی و تقاضانامه ی مناسبی توسط وکیل فرد مدیون به دادگاه ارائه نشود، خودروی فرد همچنان در حالت توقیف باقی مانده و حتی ممکن است خودرو به مزایده گذاشته شده و فروخته شود تا دین فرد پرداخت شود.

    به این ترتیب همانطور که اشاره کردیم وکیل می تواند نقش بسیار مهم و حیاتی را در این پرونده ها بر عهده بگیرد. یافتن یک وکیل برای رفع توقیف خودرو بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و افراد باید در انتخاب وکیل دقت کافی را داشته باشند. در صورتی که به دنبال یافتن یک وکیل برای رفع توقیف خودرو خود هستید می توانید با مراجعه سایت تهران لو از بهترین وکلا برای رسیدگی به پرونده های قضایی خود مشاوره دریافت کنید.

    برای جلوگیری از توقیف خودرو و همچنین رفع توقیف خودرو روش های متنوعی وجود دارد. در ادامه ی مطلب به بررسی بیشتر این روش ها می پردازیم.

    • در صورتی که فرد قبل از توقیف خودرو آن را به نام شخص ثالثی انتقال داشته باشد، شخص ثالث می تواند ادعای تصرف و مالکیت خودرو را داشته باشد و به این ترتیب توقیف خودرو را رفع نماید.
    • اگر در دادگاه توسط وکیل فرد مدیون ثابت شود که این وسیله ی نقلیه شامل یکی از بند های مستثنیات دین می باشد، دادگاه حکم رفع توقیف خودروی مذکور را صادر می کند.
    • در صورتی که فرد طلبکار پس از صدور قرار تأمین خواسته و در مدت معین پس از صدور قرار نسبت به اقامه ی دادخواست و دعوی اصلی خود اقدام نکند، شخص مدیون می تواند نسبت به رفع توقیف خودروی خود اقدام نماید.
    • یکی از رایج ترین روش هایی که در آن خودروی توقیف شده، رفع توقیف می شود دریافت رضایت طلبکار می باشد. به عبارت دیگر در صورتی که رضایت طلبکار اخذ شود، موضوع تأمین خواسته تغییر کرده و رفع توقیف خودرو صورت می گیرد.

    نقش وکیل در رفع توقیف خودرو چیست؟

    نقش وکیل در رفع توقیف خودرو چیست؟
    نقش وکیل در رفع توقیف خودرو چیست؟

    همانطور که می دانیم رفع توقیف خودرو کار چندان راحتی نبوده و به این مسئله ارتباطی ندارد که خودرو به صورت فیزیکی و یا قانونی توقیف شده است.

    در هر صورت افراد برای رفع توقیف خودرو باید با بسیاری از مواد قانون ها آشنایی داشته باشند و علاوه بر تسلط کافی بر قانون اساسی باید با زبان حقوقی نیز آشنایی لازم را داشته باشند.

    برای رفع توقیف یک خودرو روش های خاصی وجود دارد

    همانطور که در بالا تر اشاره کردیم برای رفع توقیف یک خودرو روش های خاصی وجود دارد که انجام هر کدام از این روش ها در صورت نداشتن وکیل حرفه ای و متخصص کار آسانی نمی باشد.

    به طور مثال اثبات اینکه خودروی توقیف شده جزو یکی از بند های مستثنیات دین می باشد، به مهارت و تجربه ی بالایی نیاز دارد و معمولا وکلای متخصص و با تجربه از پس این کار بر می آیند.

    داشتن یک وکیل با تجربه و حرفه ای شانس پیروزی افراد در پرونده های حقوقی و قضایی را افزایش داده و به اجرای هر چه بهتر عدالت کمک می کند.

    به این ترتیب اگر به دنبال یک وکیل حرفه ای برای رسیدگی به پرونده های حقوقی خود و همچنین به دنبال وکیل برای رفع توقیف خودرو هستید ما سایت تهران لو را به شما معرفی می کنیم. سایت تهران لو بهترین سایت برای پیدا کردن وکلای با تجربه و متخصص می باشد.

    توقیف اموال از طریق مهریه به چه صورت است؟

    توقیف اموال از طریق مهریه به چه صورت است؟
    توقیف اموال از طریق مهریه به چه صورت است؟

    همانطور که در این مطلب نیز اشاره کردیم یکی از رایج ترین دلایل توقیف خودرو های افراد به غیر از انجام تخلفات رانندگی، درخواست دریافت مهریه می باشد. همانطور که می دانیم زوجه در صورت عقد دائم و یا موقت می تواند برای دریافت مهریه ی خود اقدام کند.

    بر اساس قوانین تصویب شده زوجه علاوه بر دادخواست مطالبه مهریه می تواند با دادن داخواست تأمین خواسته از طریق دفاتر خدمات قضایی، درخواست توقیف اموال را برای دریافت مهریه صادر نماید.

    نکته ی قابل توجه این است که زوجه می تواند تمام یا بخشی از مهریه ی خود را به واسطه ی توقیف اموال شوهر از او دریافت کند. در صورتی که قصد مطالبه ی مهریه ی خود از طریق توقیف خودرو و یا سایر اموال فرد را دارید بهتر است که ابتدا با یک وکیل با تجربه مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از او دریافت کنید.

    یکی از نکات حائز اهمیت در توقیف اموال برای مطالبه  ی مهریه

    یکی از نکات حائز اهمیت در توقیف اموال برای مطالبه  ی مهریه این می باشد که اموال نباید جزو مستثنیات دین قرار بگیرند زیرا در صورت توقیف این اموال شوهر می تواند نسبت به رفع توقیف اموال خود اقدام کند.

    پس از توقیف اموال فرد باید در مدت 10 روز پس از صدور قرار تأمین از سوی دادگاه، زوجه باید دادخواست مطالبه مهریه را در دفتر خدمات قضایی به ثبت برساند. زیرا در غیر این صورت زوج می تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای رفع توقیف اموال خود را انجام دهد.

    رفع توقیف خودرو در جرایم مربوط به مواد مخدر به چه صورت است؟

    رفع توقیف خودرو در جرایم مربوط به مواد مخدر به چه صورت است؟
    رفع توقیف خودرو در جرایم مربوط به مواد مخدر به چه صورت است؟

    یکی از جرایمی که در بسیاری از نقاط کشور خلافکاران را خود مشغول کرده است، قاچاق مواد مخدر و خرید و فروش آن می باشد. در صورتی که پلیس خودروی این افراد را شناسایی کند می تواند پس از دستگیری این افراد و انتقال او به دادگاه، خودروی فرد را نیز توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کنند. اما بر اساس قوانین تصویب شده شرایطی وجود دارد که در آن ها فرد می تواند خودروی خود را رفع توقیف نماید.

    به طور مثال در صورتی که مالک خودرو شخص دیگری غیر از فرد متهم باشد و بتواند اثبات کند که جرم بدون اطلاع او انجام شده و او از انجام جرم اطلاعی ندارد.

    همچنین این نکته نیز قابل توجه است که در صورتی خودرو فرد مورد توقیف قرار می گیرد که میزان و کیفیت مواد مخدر به گونه ای باشد که حمل این مقدار توسط یک فرد امکان پذیر نباشد. در غیر این صورت خودروی مذکور، حامل مواد شناخته نشده و مورد توقیف واقع نمی شود.

    چگونه یک وکیل برای رفع توقیف خودرو انتخاب کنیم؟

    چگونه یک وکیل برای رفع توقیف خودرو انتخاب کنیم؟
    چگونه یک وکیل برای رفع توقیف خودرو انتخاب کنیم؟

    همانطور که اشاره کردیم در برخی از موارد برای رفع توقیف خودرو نیاز زیادی به وجود یک وکیل مناسب و حرفه ای وجود دارد. بنابراین باید بردانیم که چگونه یک وکیل برای رفع توقیف خودرو انتخاب کنیم.

    در ابتدا توصیه ی ما به شما این است که برای رفع توقیف خودروی خود در مواردی که پرونده های حقوقی در میان است با استفاده از روش قانونی و وکلای متخصص و حرفه ای از حقوق خود دفاع کنید. به این ترتیب باید توجه داشت که وکیلی که انتخاب می نماییم از طرف مراجع قضایی دارای صلاحیت  باشد و به عبارت دیگر پروانه ی وکالت را نیز داشته باشد.

    همچنین یکی دیگر از مواردی که در انتخاب یک وکیل برای رفع توقیف خودرو باید توجه کرد این است که وکیل شما باید در زمینه ی توقیف خودرو و انواع دلیل های توقیف خودرو، انواع تخلفات رانندگی و …. اطلاعات کامل و کافی داشته باشد و همچنین در بخشنامه های مربوط به روشرفع توقیف خودرو ها نیز تسلط کافی داشته باشد.

    در صورتی که وکیلی که برای رفع توقیف خودرو خود استفاده می کنید، بر این بخشنامه ها و قوانین اشراف کامل نداشته باشد

    به عبارت دیگر در صورتی که وکیلی که برای رفع توقیف خودرو خود استفاده می کنید، بر این بخشنامه ها و قوانین اشراف کامل نداشته باشد، قطعا نخواهد توانست در روند بررسی پرونده شما را به پیروزی برساند و ممکن است که از برقراری عدالت جلوگیری به عمل آید.

    به این ترتیب باید قبل از انتخاب یک وکیل برای رفع توقیف خودرو با او مشاوره ی اولیه را انجام دهید و در باره ی پرونده های قبلی او تحقیق کنید و سوالاتی را در این زمینه از وکیل خود بپرسید تا بدانید که آیا این وکیل بر تمامی مسائل و قوانین مربوط به رفع توقیف خودرو اشراف کامل دارد یا خیر.

    ممکن است با مراجعه به یک وکیل نامعتبر برای بررسی پرونده ی شما نتوانید خودروی خود را در این پرونده ها نجات دهید و به راحتی خودروی خود را از دست بدهید.

    نکته ی قابل توجه نیز این است که ممکن است حتی با مراجعه به یک وکیل نا معتبر و اقدام از طریق روش های غیر قانونی توسط او و دادن رشوه و … خودروی شما نیز آزاد شود.

    اقدام از طریق روش های غیر قانونی

    اما همانطور که می دانیم اقدام از طریق روش های غیر قانونی در روند قضایی کار بسیار اشتباهی بوده و جرایم سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

    به این ترتیب اگر به دنبال یافتن یک وکیل برای رفع توقیف خودرو خود هستید که بنا بر هر دلیلی توقیف شده است و به تنهایی قابلیت رفع توقیف آن را ندارید باید به موارد خاصی دقت کنید.

    داشتن دانش کافی در این زمینه و همچنین اعتبار وکیل یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب وکیل می باشد. به همین دلیل ما سایت تهران لو را به شما پیشنهاد می کنیم.

    تمامی وکلایی که در سایت تهران لو حضور دارند از فیلتر های خاصی عبور کرده اند که هر کدام از آن ها دارای دانش کافی و تجربه ی مناسب در زمینه های خاصی می باشند که در این سایت توضیح داده شده است.

    افراد با مراجعه به سایت تهران لو می توانند از بین تعداد بسیار زیادی از وکلای حرفه ای موجود یکی را انتخاب کرده و مشاوره های لازم را با او انجام دهند. به این ترتیب سایت تهران لو بهترین سایت برای انتخاب وکیل برای رفع توقیف خودرو می باشد.

    جمع بندی

    جمع بندی
    جمع بندی

    در این مطلب سعی کردیم که تمامی جوانب قضیه ی توقیف خودرو را بررسی کنیم. همانطور که اشاره کردیم روش های مختلف و حالت های مختلفی برای توقیف مال یا اموال افراد وجود دارد که در واقع این روش ها به منظور اعمال فشار بر افراد متخلف می باشد و به منظور جلوگیری از انجام بیشتر تخلفات رانندگی و یا رفع بدهی و … شخص انجام می شود.

    توقیف خودروی یک فرد می تواند در اثر انجام تخلفات رانندگی متنوع باشد که بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات برای آن ها علاوه بر جریمه ی نقدی توقیف خودرو نیز در نظر گرفته شده است.

    در ادامه ی مطلب به بررسی توقیف فیزیکی و توقیف قانونی خودرو پرداختیم و تفاوت های آن ها را بررسی کردیم. همانطور که اشاره کردیم تنها در برخی از موارد خاص خودروی افراد توسط طلبکاران و به علت بدهی و … به وسیله ی حکم قانونی دادگاه توقیف می شود.

    در بسیاری از موارد پلیس راهنمایی و رانندگی شخصا به واسطه ی تخلفاتی که راننده ی یک خودرو انجام داده است این خودرو را به پارکینگ منتقل می کند. در ادامه ی مطلب انواع بسیار متنوع و گوناگون دلایل توقیف خودرو را نام بردیم.

    یکی از رایج ترین تخلفات در سراسر کشور ما تخلفات رانندگی می باشد

    همانطور که می دانیم یکی از رایج ترین تخلفات در سراسر کشور ما تخلفات رانندگی می باشد و به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از انجام بیشتر این تخلفات و همچنین جلوگیری از خسارات ناخواسته در پی این تخلفات، جریمه های سنگینی را برای افراد متخلف در نظر گرفته است. علاوه بر این جریمه ها یکی از جدی ترین روش هایی که برای جلوگیری از انجام تخلفات در نظر گرفته شده است، توقیف خودرو می باشد.

    یکی از شایع ترین دلایلی که در پرونده های قضایی منجر به توقیف خودرو افراد می شود، عدم پرداخت مهریه می باشد. هنگامی که یک خانم به دلیل عدم دریافت مهریه ی خود به دادگاه مراجعه می کند، می تواند همزمان با ارائه ی دادخواست مطالبه ی مهریه به دادگاه، تقاضای تأمین خواسته را نیز نماید.

    به این ترتیب دادگاه در صورتی که رأی را به نفع این خانم صادر کند به سرعت خودروی زوج را متوقف می سازد تا زوج فرصت انتقال مال به نام غیر را نداشته باشد.

    در صورتی که زوجین به توافق نرسند و زوج نتواند مهریه ی زوجه را پرداخت کند

    به این ترتیب در صورتی که زوجین به توافق نرسند و زوج نتواند مهریه ی زوجه را پرداخت کند، دادگاه به صورت قانونی خودروی فرد را به مزایده گذاشته و پس از فروش آن میزان طلب مهریه ی زوجه را وصول می کند.

    همچنین در این مطلب اشاره کردیم که یک وکیل برای رفع توقیف خودرو باید چه ویژگی هایی را داشته باشد و به عبارت دیگر به این مسئله پرداختیم که یک وکیل مناسب برای پرونده های رفع توقیف خودرو کیست.

    همانطور که اشاره کردیم یک وکیل مناسب باید دانش و اطلاعات کافی را در زمینه ی انواع قوانین مربوط به توقیف اموال و توقیف خودرو و … داشته باشد و همچنین بهتر است که در این زمینه تجربه ی چندین پرونده را نیز داشته باشد.

    سایت تهران لو بهترین سایت کشور برای پیدا کردن وکلای متخصص و حرفه ای می باشد. در سایت تهران لو می توانید بهترین وکیل برای رفع توقیف خودرو را پیدا کرده و با مشاهده ی سوابق و تخصص های او و همچنین انجام مشاوره و پرسش و پاسخ مستقیم با او، از صلاحیت وکیل برای بررسی پرونده ی خود اطمینان حاصل کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با