نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع وکیل برای شرب خمر آشنا شوید.

    در این مقاله سعی داریم تا در خصوص وکیل برای شرب خمر توضیحات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین در مورد شرب خمر، شیوه های اثبات آن، نکات مهم در ارتباط با مشروبات الکلی، قاعده درء، مصرف شرب خمر در ماه های حرام و یا حمل آن از طریق وسایل نقلیه و مجازات در نظر گرفته در قانون اسلامی مطالب جامعی را برای شما عنوان می نماییم.

    آن چه در نوشتار وکیل برای شرب خمر، مورد بررسی قرار می گیرد:

    . شرب خمر چیست؟

    . حکم مصرف مشروبات الکلی چیست؟

    . قاعده درء به چه معناست؟

    . تایید جرم مشروبات الکلی به چه صورت انجام می گیرد؟

    . قانون مجازات اسلامی در خصوص استفاده از مشروبات الکلی چه غرامت نقدی را در نظر گرفته است؟

    . وکیل برای شرب خمر بایستی دارای چه مشخصه هایی باشد؟

    . اعمال مجازات مشروبات الکلی را بیان نمایید؟

    .  قانون اسلامی چه مجازاتی را برای خرید و فروش مشروبات الکلی خارجی و یا دست ساز در نظر گرفته است؟

    . حکم مجازات استفاده از مشروبات الکلی در ماه محرم چیست؟

    . انواع شرب خمر و مستی را نام ببرید؟

    . رانندگی در حالت مستی چه مجازاتی را در بر دارد؟ توضیح دهید.

    . وکیل پایه یک دادگستری کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟

    . ضرورت مساعدت از وکیل پایه یک دادگستری در مورد شرب خمر چیست؟

    . مجازات حمل شرب خمر برای نخستین بار چیست؟

    . قانون مجازات اسلامی چه مجازاتی را برای مصرف کنندگان مشروبات الکلی برای بار چهارم در نظر گرفته است؟

    . نتیجه گیری

     

    شرب خمر

    شرب خمر
    شرب خمر

    قب از پرداختن به موضوع وکیل برای شرب خمر، لازم است ابتدا با شرب خمر آشنایی پیدا کنیم.

    استفاده از مشروبات الکلی و یا شرب خمر که به تعبیر عمومی به (شراب خواری) شهرت دارد، از دو واژه شرب(به معنای نوشیدن) و همچنین خمر(به مفهوم مایعی) به وجود آمده است که به عنوان یک نوشیدنی مست آور شناخته شده است. به این ترتیب شرب خمر به استفاده و همچنین نوشیدن مشروبات الکلی گفته می شود.

    در مجموع میان شرابی که بر گرفته از انگور است و شرابی که تهیه شده از خرماست و مایع سردی که فرآوری شده از کشمش است و همچنین شرابی که نیز از گندم و یا ارزن به دست آمده است، هیچ مغایرتی وجود ندارد.

    زیرا تمامی آن ها به عنوان نوشیدنی مستی آور معروف است که خمر به حساب می آید. لازم است بدانید آب جو اشاره شده، حکم مشروبات الکلی را دارد ولو در صورتی که حالت مست کنندگی نداشته باشد.

    آشامیدن آن موجب حد است و مسکر حد مصرف نیز هشتاد ضربه شلاق (تازیانه) را به همراه دارد. نکته حائز اهمیت که بایستی در نظر داشته باشیم، اگر چه در این عنوان نوشیدن و همچنین شرب پیوسته مورد تاکید است، اما تزریق و دود کردن مشروبات الکلی هم موجب حد است. از این رو تنها خوردن و همچنین نوشیدن مسکرات فوق (شرب خمر) به شمار نمی آید.

    حکم استفاده خمر

    حکم استفاده خمر
    حکم استفاده خمر

    براساس ماده ی دویست و چهل و شش قانون مجازات اسلامی، استفاده مسکر(مشروب) نظیر تزریق، خوردن و یا دود کردن آن (کم یا زیاد)، (مایع یا جامد)، (مست کننده یا غیر مست کننده)،(خالص و یا ترکیب شده) به شکلی که آن را از نبیذ بودن بیرون نیاورد، موجب حد است.

    بایستی بیان نماییم که حد به مفهوم مجازاتی است که کیفیت و اندازه آن در آیین اسلام معین و روشن گردیده باشد. شرب خمر به عنوان یک مجازات (حدی) به حساب می آید که به منظور رسیدگی به آن، وکیل برای شرب خمر را می طلبد. به این ترتیب در قرآن نیز کیفیت آن و چگونگی آن برای عملکرد شرب خمر مشخص گردیده است.

    علاوه بر این، فقهای شیعه مصرف مشروبات را موجب حد می دانند. ولیکن در ماده فوق قانون مجازات اسلامی تصویب شده به سال هزار و سیصد و نود و دو، دود کردن و همچنین تزریق هم شمول حد معرفی گردیده است. براین اساس، تمایز حکم در ارتباط با تزریق و سست کردن(تدخیر) با به کارگیری از (قاعده درء) اجرای حد، انجام نشدنی است.

    در این راستا لازم است در خصوص قاعده درء بیان نماییم که:

    در این راستا لازم است در خصوص قاعده درء بیان نماییم که:
    در این راستا لازم است در خصوص قاعده درء بیان نماییم که:

    چنان چه در ارتباط با ارتکاب خطا (موجب حد) شبهه وجود داشته باشد، اساسی را بر پایه عدم ارتکاب در نظر می گیرند و به این ترتیب حد اجرا صورت نخواهد گرفت. بر این مبنا در صورتی که قاضی پرونده مربوطه بسته به اجرای جرم موجب، اطمینان کامل داشته باشد، در این رابطه رای را صادر نمی نمایند.

    تایید جرم شرب خمر

    این جرم از سه روش قابل تایید است:

    اقرار

    بایستی دقت نمود که استفاده کننده مسکر بایستی مختار، بالغ و قاصد باشد و همچنین به موضوع شرب خمر و یا رای نادان نباشد. در این صورت حدی بر وی واقع نمی گردد. در حکم اصراری (شماره چهارده) مورخ (8/5/1377) هیأت عمومی دیوان عالی کشور بی اطلاعی حکم را بسته به مسئله پذیرفتنی معرفی می نمایند.

    در بی اطلاعی موضوعی، ولو در صورتی که انجام دهنده ی رای جریان آگاه باشد، اما شاید اطلاع نداشته باشد که عملی که انجام داده چه توبیخ هایی را به همراه دارد، هنگامی پذیرفتنی است که عکس آن اثبات نگردیده باشد.

    اقرار آن گونه که براساس ماده صد و شصت و چهار قانون مجازات تصویب شده سال 1392 ارائه گردیده است، به مفهوم (اعلام فردی به ارتکاب خطا از سوی شخص است)

    و همچنین اقرار بایستی با نوشتن و یا واژه باشد که در حالت تعذر، با عملکرد حتی با تلویح صورت پذیرد که در هر صورت بایستی روشن و فاقد از هیچ گونه ابهامی باشد

    براساس ماده (167) قانون مزبور، اقرار بایستی قطعی باشد

    و علاوه بر آن براساس ماده (167) قانون مزبور، اقرار بایستی قطعی باشد و اعتراف کننده مطابق ماده (168) قانون مزبور بایستی مختار، بالغ و همچنین قاصد باشد و اذعان تحت اجبار و تغذیب و آسیب روحی و یا جسمی، عاری از اعتبار و اهمیت است و دادگاه مرتبط موظف است که از شخص متهم پرونده مجدداً تحقیق نماید.

    در این راستا مساعدت از وکیل برای شرب خمر می تواند به متهم کمک شایانی نماید. اقرار فرد ابله(سفیه) و همچنین فرد ورشکسته با توجه به امور کیفری درست و موثر است.

    با ذکر این که به طور کلی اقرار بیانگر تمام دلایل و برهان هاست، زمانی که اعتراف از سوی متهم صورت گرفت، دیگر مجالی برای سایر ادله نخواهد بود و به طور قطع براساس ماده (172) قانون مجازات اسلامی در این جرم دو بار اعتراف، آن هم به صورت دست خط در پرونده ضبط و ثبت گردیده است. البته امتناع پس از اقرار قابل شنیدنی نیست.

    شهادت

    از دیگر شیوه های اثبات جرم شرب خمر را می توان به (شهادت) اشاره کرد. در صورتی که روش تایید شرب خمر گواهی و یا شهادت باشد، تنها با گواهی دو آقای عادل و دادگر به اثبات می رسد و بایستی دقت نمود که شخص شاهد بایستی عاقل، با طهارت مولد، بالغ، عادل کلی وجود نفع برده برای شاهد و یا برطرف آسیب از شخص، نابودی خصومت دنیوی میان طرفین دعوا و همچنین شاهد، نبود اشتغال به ولگردی و تکدی گری نیز باشد.

    علم قاضی

    در اثبات استفاده مشروبات الکلی از دانش قاضی پرونده همچون یکی از ادله اثبات جرم عنوان نمی گردد، اما از اطلاق مواد (دویست و یازده و دویست و دوازده) قانون مجازات اسلامی می توان استناد نمود که دانش و نشان قاضی که می تواند از مهمترین ادله تایید جرم به حساب آید، به خطای خاصی مختص نیست و بدین ترتیب مشمول تعزیرات نیز می گردد و در این راستا تمامی فقهای اسلامی، علم و بینش قاضی را در کلیه جرایم تایید نموده اند.

    با توجه به مواردی که در خصوص اثبات جرم مشروبات الکلی بیان گردید، وکیل برای شرب خمر می تواند در این راستا به منظور تخفیف مجازات موکل خود اقدامات لازم را انجام نماید.

    حکم استفاده از مشروبات الکلی

    حکم استفاده از مشروبات الکلی
    حکم استفاده از مشروبات الکلی

    در این ارتباط به مسبب دو اصل می توان رای قطعی را اجرا نمود. نخستین اصل این است که فقط اجرایی که به شکل آشکار در قانون و آیین حرام عنوان شده اند، شامل مجازات شناخته شده اند.

    طبق آیین (قبح قاعده بلا بیان) امری که جرم بودن آن تاکید نگردیده باشد و همچنین مجازاتی به منظور آن معین نگردد، شامل مجازات نمی باشد. دومین اصل به این موضوع اختصاص دارد که (تشریح به نفع متهم) است که در صورت تردید بسته به بزه بودن امر صورت گرفته، رای عدم اعمال حد صادر می گردد. به این ترتیب نمی توان بیان نمود که مصرف این مواد حرام و همچنین دارای جزا است.

    نکته در مورد مجازات استفاده از خمر

    لازم است بدانید که حد بیان شده برای شرب خمر هشتاد ضربه شلاق بوده است که طبق قانون، استعمال مشروبات الکلی چه سبب مستی در فرد شود و یا چنین حالتی رخ ندهد، شامل اجرای حد است.

    با توجه به مطالبی که بیان نمودیم حال ممکن است سوالی برای شما مطرح گردد که سکر چیست؟

    هنگامی که عقل انسان نابوده گردیده و همچنین توانایی استدلال او تا حد بسیار زیادی تضعیف گردد، (سکر) می گویند. بنابراین ماده ای که چنین حالتی را در فرد به وجود نیاورد، با موردی که در آیین و فقه عنوان گردیده، مغایرت دارد.

    حد بر شخص مسلمانی که مشروبات الکلی را استفاده می نماید و در افراد غیر مسلمان فقط در مورد خودنمایی به استفاده مسکر، محکومیت به اعمال حد صورت می گیرد.

    در صورتی که شخص غیر مسلمان مشروبات الکلی را به شکل شخصی استفاده نماید اما به صورت مست در میان همگان و همچنین در معابر و یا امکان عمومی حضور آورد، متهم به مجازات می گردد.

    غرامت نقدی در مصرف شرب خمر

    آن گونه که روشن و آشکار است، مجازات اسلامی شرب خمر (حد) و یا هشتاد ضربه شلاق است و استعمال آشکار و در معابر شرب خمر را هم علاوه بر حد به دو الی شش ماه زندان مشخص نموده است.

    اما طبق ماده (702) قانون مجازات اسلامی مصوبه (22/8/1387) هر فردی که اقدام به تولید مشروبات الکلی نماید و یا خرید و فروش نماید و یا این محصول را نگهداری و جابجا نماید و در دسترس سایر افراد قرار دهد، مجازاتی در نظر گرفته شده به شش الی دوازده ماه حبس در زندان منصوب و همچنین به هفتاد و چهار ضربه شلاق و علاوه براین تادیه جزای نقدی، پنج برابری مقدار ارزش قانونی کالای ذکر شده محکوم می گردند.

    در ماده (703) اصلاحی مورخ 22/8/1378 واردات مشروبات شراب (مسکر) به داخل کشور قاچاق به حساب می آید و شخص وارد کننده با چشمپوشی از مقدار آن به مجازاتی مشمول بر شش الی پنج سال حبس و همچنین هفتاد و چهار ضربه شلاق و علاوه بر آن جزای نقدی در حدود ده برابر بهای قانونی (تجاری) کالای مزبور متهم می گردد و براساس ماده (704) قانون نامبرده:

    (برپا نمودن مکانی برای استفاده از مشروبات الکلی و یا فراخواندن عموم به آن محل، از سه ماه الی بیست و چهار ماه حبس و همچنین هفتاد و چهار ضربه شلاق و جزای نقدی و یا هر دوی آن را در بر می گیرد).

    برای اطلاع داشتن از تمامی مجازات شرب خمر می توانید از رهنمودهای بهترین و مجرب ترین وکیل برای شرب خمر بهره مند شوید.

    وکیل برای شرب خمر

    وکلایی که به پرونده هایی که شخص به مجازات مشروبات الکلی متهم شناخته شده اند، رسیدگی می نماید(وکیل برای شرب خمر) می گویند. استعمال این مایع نوشیدنی که حالت مست کنندگی را در فرد ایجاد می کند، عواقب نامطلوبی را بر روی روان و جسم افراد مصرف کننده به وجود می آورد.

    همان طور که بیان نمودیم، استفاده از این مشروبات در ایران مجازات ویژه ی دارد که در این راستا این افراد می توانند با کمک از وکیل برای شرب خمر به منظور رسیدگی به پرونده و دفاع از خود مساعدت و یاری بگیرند.

    بر مبنای قانون اسلامی، مراوده با اشخاصی که شرب خمر می کنند، ناپسند و مکروه شناخته می شود

    بر مبنای قانون اسلامی، مراوده با اشخاصی که شرب خمر می کنند، ناپسند و مکروه شناخته می شود. به این علت اکثر اشخاصی که از این نوشیدنی استفاده می نمایند، بر روی اعمال خود هیچ اختیاری نداشته و شاید صدمات جبران ناپذیری را برای خود و یا دیگران به همراه می آورند.

    از این رو به منظور اشخاص مصرف کننده مجازاتی لحاظ گردیده است. پس از آن که شخص به استفاده از مشروبات الکلی اعتراف نمود، مجازات حد برای وی اعمال می گردد که در این بین اشخاص متهم این امکان را دارند که از وکیل شرب خمر به منظور دفاع از خود استفاده نمایند تا حد امکان در این ارتباط عفو وی را از مراجع قضایی خواستار شوند.

    در صورتی که متهم پرونده پس از اعتراف بسته به خطایی که مرتکب شده است، توبه نماید و همچنین قاضی پرونده از ولی امر برای وی درخواست اجرای حکم و یا عفو نماید (مقصود از ولی امر در بین مسلمانان مقام معظم رهبری بوده است که در بعضی از مجازات و همچنین جرایم حدی می تواند دستور بخشودگی و عفو شخص متهم را بر مبنای توصیه قاضی پرونده صدور نماید).

    اعمال مجازات شرب خمر

    وکیل برای شرب خمر اذعان می دارد که اعمال مجازات مشروبات الکلی به صورت خاصی است که:

    برمبنای ضوابط مجازات جمهوری اسلامی به هیچ وجه شلاق نبایستی به صورت و یا سر متهم اصابت نماید. علاوه بر این مجازات بایستی زمانی انجام گیرد که شخص از حالت مستی بیرون آمده باشد.

    به این ترتیب شخص متهم به منظور تقلیل در مجازات خود می تواند از مجرب ترین و با سابقه ترین وکیل برای شرب خمر یاری گیرد. در صورتی که شخص یک بار از این نوشیدنی غیر مجاز استفاده نمود، مجازات او فقط یک بار اعمال می گردد.

    اما در صورتی که این جرم چندین بار انجام گیرد، شخص متهم بایستی دوباره شرب خمر را پرداخت نماید. بنابراین لازم به ذکر است در صورتی که شخص برای بار سوم به این جرم مرتکب شود، حکم مجازات او اعدام است.

    در این راستا سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود به این موضوع اختصاص دارد که به چه روشی می توان شرب خمر را اثبات نمود؟

    در پاسخ به این سوال بایستی بیان نماییم که از شیوه های متعددی می توان این ارتکاب جرم را ثابت نمود:

    1)    اعلان به روش ضابطین 2) آزمایش های حرکتی و تعادلی 3) ابزاری برای آزمایش الکل 4) بیانیه عنوان شده از سوی پزشک قانونی

    از مواردی است که به اثبات مصرف مشروبات الکلی کمک شایانی می نماید.

    نکات مهم در ارتباط با شرب خمر

    در خصوص موارد مهم ارتباط با شرب خمر بایستی متذکر شویم که:

    میزان و همچنین نوع مجازات مصرف مشروبات الکلی در آیین اسلامی به صورت روشن و آشکار بیان گردیده است.

    بهتر است بدانید که مسکر، شراب و خمر همه به یک معنا بوده و اثر مست کنندگی را به همراه دارد. تلفیق آن ها چه به صورت مواد شیمیایی و چه با مواد گیاهی ترکیب شده باشد، اثری در شناسایی آن ها بر جای نمی گذارد.

    بر مبنای قانون مجازات کشورمان، استعمال مشروبات الکلی به هر مقدار و به هر صورتی که باشد، اعمال (موجب حد) را در بر دارد.

    نکته  دیگری که در این راستا بایستی متذکر شویم این است که آب جو نیز رای مسکر قرار دارد، ولو در صورتی که مست کننده نبوده و مصرف آن به موجب حد محسوب می شود.

    مصرف آب انگوری که به حالت جوش رسیده باشد و یا به روش آتش و یا آفتاب جوشیده شود، حرام تلقی می گردد اما موجب حد نخواهد بود.

    در ارتباط با تزریق این نوشیدنی در بین فقهای شیعه دوگانگی وجود دارد

    در ارتباط با تزریق این نوشیدنی در بین فقهای شیعه دوگانگی وجود دارد که بعضی فقط مصرف آن را موجب حد معرفی می نمایند و براین باورند که تزریق آن موجب حد نمی گردد.

    در مواردی که شخص مصرف کننده بسته به نادانی حکم و یا موضوع شکایت کننده باشد و شکیبا بر درستی دعوا باشد، به موجب حد متهم نخواهد شد.

    شخصی که گرفتار این امر شده است و برای معالجه بیماری و یا خلاصی از مرگ این نوشیدنی را مصرف می نماید نیز متهم به موجب حد نخواهد شد.

    بر مبنای قانون مجازات کشورمان، حد استعمال مشروبات الکلی برای آقایان و بانوان در حدود هشتاد ضربه تازیانه بوده است.

    هشتاد ضربه شلاق

    نکته مهم دیگر این است که اشخاص غیر مسلمان فقط در حالت رویا به استفاده از مشروبات الکلی مجازات به هشتاد ضربه شلاق متهم می گردند. به غیر از آن به موجب حد نیز مغلوب خواهند شد.

    در مواردی که شخص متهم قبل از گواهی توبه نماید، موجب حد از او حذف می گردد. اما در صورتی که بعد از گواهی مبادرت به توبه نماید، حد از وی حذف نمی گردد.

    در صورتی که شخص بعد از اعتراف به این موضوع توبه کند، قاضی پرونده می تواند برای وی از ولی امر تقاضای عفو و یا به جریان انداختن حد نماید. اگر چه در این بین وکیل برای شرب خمر هم می تواند با عرضه دلایل استوار برای شخص متهم، درخواست بخش و عفو نماید.

    اثبات و همچنین تحکیم حد شرب خمر از سوی قانونگذار و به شیوه های متعدد ثابت می شود.

    در صورتی که شخصی چندین دفعه به این جرم مرتکب گردد و حد برای او ساری نگردد، برای تمامی آن ها فقط یک بار حد رایج می گردد.

    انتقال و نگهداری شرب خمر از سوی اشخاص غیر مسلمان در موردی که آشکار باشد، جرم محسوب نمی شود.

    کلیه نکات ذکر شده از موارد مهمی است که در خصوص مصرف مشروبات الکلی بایستی اطلاع و آگاهی کامل را داشته باشید. البته در ادامه این نکات بایستی متذکر شد متهمی که چندین بار به این جرم مرتکب شده است، قانون مجازات کشورمان جزای اعدام را برای وی در نظر می گیرد که در چنین مواقعی تمامی تلاش های مجرب ترین وکیل برای شرب خمر بی نتیجه خواهد بود.

    حکم استفاده مشروبات الکلی از سوی راننده خودرو

    استعمال شرب خمر از سوی رانندگان نیز جرم به حساب می آید و برای اثبات این موضوع به تایید پزشک قانونی نیاز نیست، بلکه در  مواردیکه راننده در زمان وقوع جرم و همچنین مستی از سوی مامورین انتظامی بازداشت شود و به این ترتیب پلیس مست و بی اراده بودن فرد را ثابت نماید، این بازگویی دیدگاه برای مجازات کردن شخص متهم کفایت می نماید. اما در مجموع، هم وجود الکل در خون فرد و هم مست بودن وی می تواند گواه استفاده از شرب خمر باشد.

    نقش مجرب ترین وکلای شرب خمر

    وکلای این جرایم، شخصی قانونمند است که به کلیه پرونده های کیفری درباره مشروبات الکلی رسیدگی می نماید و به این ترتیب هر شخصی که به این جرم مرتکب شده باشد، این فرصت را دارد که با دریافت متخصص ترین وکلای این امر در مقابل تادیب مشخص شده دفاع کند.

    بنابراین در این راستا در صورتی که برای پرونده های کیفری مشروبات الکلی در پی وکلای متبحر و باسابقه در این امر هستید، شما می توانید از وکیل برای شرب خمر راهنمایی و مساعدت های لازم را در تخفیف مجازات دریافت نمایید.

    به چه صورت امور کیفری خود را به مجرب ترین وکلای شرب خمر بسپاریم؟

    مناسب ترین و بهترین وکیل در این امر برای شما افرادی هستند که در تقلیل جزای شرب خمر مهارت و تخصص کافی را دارا باشند. برای تعیین مناسب ترین وکلا برای متهمین بایستی به شروطی مانند:

    1)    هزینه مشاوره اولیه 2) قیمت پیشنهادی و همچنین رزومه ی چندین وکیل 3) تشخیص دیگر کاربران به وکلا

    را لحاظ نموده و تنها کافیست تقاضای خود را در این حوزه ثبت نمایید تا موارد ذکر شده را از چندین وکیل مجرب دریافت نمایید.

    مجازات حمل شرب خمر در خودرو

    مجازات حمل شرب خمر در خودرو
    مجازات حمل شرب خمر در خودرو

    قانونگذار طبق بند یک ماده هفتصد و سه قانون مجازات اسلامی، برای انتقال شرب خمر از طریق خودرو چنین بیان می نماید که:

    اگر مقدار مشروبات الکلی بالغ بر بیست لیتر باشد، دو حالت رخ خواهد داد:

    1)    اگر مالک خودرو از حمل آن اطلاع و آگاهی کامل داشته باشد که از طریق خودروی او این جابجایی صورت می پذیرد، خودروی وی از سوی دولت توقیف می گردد.

    2)    چنان چه مالک خودرو از این حمل اطلاعی نداشته باشد، تنها به جریمه نقدی که برابر با قیمت خودرو است، متهم می گردد.

    بنابراین برای رفع این مسائل و رسیدگی های بیشتر از سوی مراجع قضایی، وجود با تجربه ترین وکیل برای شرب خمر را می طلبد که در این راستا به افراد کمک زیادی می نمایند.

    دقت نمایید که جزاهای عنوان شده، به مجازات های انتقال و جابجایی مشروبات الکلی نیز افزوده خواهد شد که این تنها برای حمل شرب خمر در خودرو است و جزای شخص، جدا از تادیب خودرو است.

    جزای انتقال شرب خمر برای نخستین بار

    جزای انتقال شرب خمر برای نخستین بار
    جزای انتقال شرب خمر برای نخستین بار

    در مواردی که شما نخستین بار مبادرت به حمل شرب خمر نموده اید و پیش از آن هیچ گونه سوء پیشینه ای در این عرصه نداشته باشید، این فرصت را دارید که از دادگاه مربوطه تقاضای تقلیل مجازات نمایید.

    البته لازم به ذکر است که تخفیف در مجازات تنها بسته به نظر قاضی پرونده دارد. عدم سابقه پیشین می تواند به فرد در اخذ تقلیل جرم صورت گرفته کمک نماید.

    تقلیل صورت گرفته می تواند در تعداد شلاق و همچنین حبس وی نیز اثرگذار باشد. براساس بند سه ماده هفتصد و سه قانون مجازات اسلامی، در حالی که قاچاق و شرب خمر برای اولین بار صورت گرفته باشد، مجال تعلیق جزا وجود ندارد. اما شما این اجازه را دارید که از دادگاه محترم درخواست تخفیف مجازات نمایید.

    تقلیل جزای حمل شرب خمر

    تقلیل جزای حمل شرب خمر
    تقلیل جزای حمل شرب خمر

    در ادامه مقاله وکیل برای شرب خمر بهتر است که در خصوص تخفیف مجازات جابجایی شرب خمر بیان نماییم که از آنجائی که خطای حمل شرب خمر، بخشی از تعزیرات است، قاضی پرونده می تواند در صورت صلاحدید، به گناهکار تقلیل دهد.

    شرایطی که سبب می گردد تا قاضی پرونده دستور به تقلیل مجازات نماید، متعدد خواهد بود. عدم سوابق در عرصه حمل شرب خمر، سوابق فردی و خانوادگی، حسن شهرت فرد، شیوه پشتیبانی شما در دادگاه مربوطه و … تماماً می تواند در نظر قاضی پرونده برای تقلیل نمودن مجازات حائز اهمیت باشد.

    مساعدت و یاری وکیل برای شرب خمر می تواند در این راستا به شما کمک بسیاری نماید، ولیکن قاضی این اختیار را ندارد که کلیه مجازات متهم را به حالت تاخیر در آورد.

    جزای خرید و فروش شرب خمر خارجی و دست ساز

    وکیل برای شرب خمر به منظور خرید و فروش مشروبات الکلی دست ساز و یا خارجی اذعان می دارد که مجازات این جرم کاملاً به یک میزان بوده است. در مواردی که شخص این مشروبات را خریداری نماید و یا بفروشد و یا اقدام به فروش این نوشیدنی نمایند، به جزای تعیین شده در ماده هفتصد و دو (بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی) متهم می گردد. این توبیخات شامل 1) جزای نقدی 2) هفتاد و چهار ضربه تازیانه 3) شش الی دوازده ماه حبس است.

    حکم مشروبات الکلی در ماه محرم

    حکم مشروبات الکلی در ماه محرم
    حکم مشروبات الکلی در ماه محرم

    لازم به ذکر است که در خصوص مصرف شرب خمر در ماه محرم نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. استفاده از شرب خمر در ماه های حرام سال از جمله ماه محرم، دستور جداگانه ای نداشته و دادگاه مربوطه این اجازه را دارد که اضافه بر جزای اساسی، شخص مرتکب جرم را به جزای تکمیلی از جمله طرد محکوم کند.

    در مواردی که زشتی(قبح) موضوع برای دادگاه بسیار باشد، می تواند متهم را به توقف اجباری در جایگاه مقرر، کار و یا حرفه مشخص، ممانعت از اشتغال به شغل، اجبار به فعالیت های عمومی و … محکوم نماید.

    این موضوع تماماً به نظر قاضی پرونده بستگی دارد و همچنین دادگاه مربوطه می تواند رای جزای تکمیلی بدهد و شخص را فقط به توبیخات اساسی خطا یعنی هشتاد ضربه تازیانه متهم نماید. شیوه پشتیبانی شما و همچنین بهره مندی از وکیل برای شرب خمر می تواند، دادگاه را متقاعد به عدم صدور جزای تکمیلی نماید.

    حکم مصرف مشروبات الکلی در ماه مبارک رمضان

    حکم مصرف مشروبات الکلی در ماه مبارک رمضان
    حکم مصرف مشروبات الکلی در ماه مبارک رمضان

    در ماه مبارک رمضان حکم مصرف این نوشیدنی حرام به این صورت است که:

    علاوه بر صدور جزای روزه خواری در این ماه، منجر به مجازات هشتاد ضربه تازیانه نیز می گردد. استفاده از این نوشیدنی در این ماه عزیز عملی ناپسند بوده و دادگاه مرتبط را به سمت اصدار جزای تکمیلی هدایت می کند. به طور کلی تمامی دادگاه ها در این موارد شخص را اخراج نموده تا مجازات وی در این ماه بیشتر گردد.

    در این خصوص بایستی بیان نمود که در این زمان جزاهای تکمیلی بیست و چهار ماه بوده و در صورت پیروی نکردن رای دادگاه محترم، هر بار که وی به این خطای خود ادامه دهد، میزان این مجازات افزایش می یابد.

    صدور جزاهای تکمیلی، الزامی و همچنین اجباری نبوده است و دادگاه مربوطه می تواند فقط رأی اساسی را صادر نماید. شما با مراجعه به مجرب ترین وکیل برای شرب خمر می توانید در تخفیف مجازات صدور یافته اقدامات لازم را انجام نمایید.

    در مجموع جزای قانون اسلامی شامل حدود، قصاص، تعزیرات و دیات است.

    مرتبه چهارم مجازات مصرف مشروبات الکلی

    مرتبه چهارم مجازات مصرف مشروبات الکلی
    مرتبه چهارم مجازات مصرف مشروبات الکلی

    چنان چه فردی بیش از سه بار به جزای شرب خمر مرتکب شود، مجازاتی که دادگاه برای وی در نظر می گیرد اعدام است. به این دلیل که طبق ماده صد و سی و شش:

    در صورتی که فردی بالغ بر سه بار انجام دهنده ی خطای موجب حد باشد و هر دفعه این خطا بر وی رایج گردد، حد او در مرتبه چهارم از سوی مقامات قضایی اعدام خواهد بود. نکته حائز اهمیت این است که برای اثبات جرایم نقدی حدی هر گونه جست و جو در این امر ممنوع بوده است و همچنین تایید آن از نظر شرعی نیز ممنوع است. بنابراین در صورتی که فردی به خطای شرب خمر بازداشت شود و اسنادی برای تایید شرب خمر در دسترس نباشد و فرد اقرار نکند، قاضی پرونده این اجازه را ندارد که در این خصوص تجسس نماید.

    انواع شرب خمر و مستی

    انواع شرب خمر و مستی
    انواع شرب خمر و مستی

    به طور کلی مستی به چند گونه تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

    مستی تعمدی

    این نوع مستی زمانی است که مجرم دانسته مشروبات الکلی را مصرف نموده باشد تا از این طریق بتواند خطا را با قوت قلب مضاعفی انجام دهد. براساس جدیدترین ماده صد و پنجاه و چهار قانون مجازات اسلامی در خصوص مستی فوق که گناهکار با نیت پیش بینی بر اجرای جرم یا معروف به چگونگی اثر مشروبات الکلی مرتکب گناه گردد.

    مستی اتفاقی

    در صورتی که شخصی به صورت اتفاقی مست شده است، به این مفهوم که از اثری که شرب خمر بر سلامت روان وی دارد، اطلاع کافی نداشته و همچنین اراده از وی به طور کامل سلب گردیده است.

    برای جرایمی که در صورت مستی وی آن را انجام داده است، مسئول محسوب نمی شود. اما در صورتی که بنا بر عادت اقدام به مصرف مشروبات الکلی نماید، به عبارتی اثرات مسکر را بر سلامت روان خود دریابد و در صورتی که اختیار خود را از دست داده باشد، دست بر قضا مرتکب خطا گردیده و بعید است که وی را از این جرم سلب مسئولیت نمود.

    مستی مزمن

    استفاده مفرط مشروبات الکلی در دراز مدت احتمال دارد، دگرگونی های جسمانی و همچنین روانی عمیقی را در فرد ایجاد نماید. اصلی ترین اختلالات روانی (الکلیسم) می بارگی حالت بیهوده گویی است. تقلیل بسیار حافظه، ناتوانی تدریجی توجه و مشکلات قوای والا نظیر بی نظمی قضاوت و برهان، تحولات حالات روانی در گام گسترده پیوستگی به شرب خمر است.

    در مجموع بایستی متذکر شد که تمامی مستی های نامبرده جرم شناخته می شود و مجازاتی برای آن ها نیز در نظر گرفته شده است، اما اثر این تقسیم بندی ها در دیگر جرایم که حالت مستی از سمت بزهکار صورت می گیرد، مغایر بوده است که هر یک از آن ها به تنهایی نیاز به بررسی و ارزیابی های جداگانه  دارند.

    به این ترتیب مستی از دیدگاه قانون مجازات اسلامی همچون یک جرم معرفی می گردد و برای آن توبیخات بدنی بسیار شدیدی مشخص گردیده است. از دیدگاه مذهب اسلامی، مستی به عنوان یک ناهنجاری شناخته شده است که جرم قلمداد می گردد. زیرا فرد در اثر مصرف آن به زوال عقلی مبتلا می گردد.

    اگر بخواهیم از نظر قانونی در خصوص مستی توضیحی بیان نماییم، باید گفت که این امر غیر قانونی بوده و همچنین جامعه شناسان نیز آن را همچون یک ضد هنجار عنوان می نمایند.

    نکته در مورد جزای شرب خمر

    نکته در مورد جزای شرب خمر
    نکته در مورد جزای شرب خمر

    بهتر است بدانید که اصل سیزده قانون اساسی ایرانیان مسیحی، زرتشتی و کلیمی تنها از کمترین نژادهای دینی هستند که در چارچوب قوانین در اعمال مراسم دینی آزاد بوده و سخت گیری های بسیاری را همانند ادیان دیگر نداشته و حالات شخصیتی و همچنین تعلیمات دینی مطابق سنت و آیین خود عمل می نمایند.

    بنابراین در صورتی که دیگر ادیان مصرف شرب خمر در آن جزایی نداشته و مبادرت به مصرف آن نمایند، در ضوابط و قوانین اسلامی نیز مجازاتی برای آن ها قائل نمی گردد. به این علت که براساس دین آن ها مصرف آن مشکلی نداشته اما در صورتی که این امر را به صورت آشکار انجام نمایند و یا ادا به مصرف مشروبات الکلی کنند، مشمول مجازات قرار می گیرند.

    رانندگی در حالت مستی

    رانندگی در حالت مستی
    رانندگی در حالت مستی

    شدت یافتن مجازات رانندگی در صورتی که فرد در حال مستی و مصرف شرب خمر باشد، در بر دارنده دو نوع جزا است:

    1) مجازات شرب خمر  2) رانندگی

    طبق ماده هفتصد و هجده قانون مجازات اسلامی، در مواردی که شخص در حین رانندگی در اثر مصرف مشروبات الکلی حالت مست کنندگی داشته باشد و این امر منجر به بروز تصادف در حین رانندگی گردد، مجرم بالغ بر دو سوم حداکثر جزای قانونی به عبارتی محکومیت بیشتر از پنج سال حبس متهم می گردد.

    علاوه براین بایستی بیان نماییم که دادگاه مربوطه این اجازه را دارد که شخص متهم را محروم به مدت یک الی پنج سال از رانندگی نماید که در این شرایط نیاز مبرم وکیل برای شرب خمر را نیز می طلبد. در ادامه این قانون چنین آمده است که:

    در خصوص مصرف مشروبات الکلی هر زمان که متصدی وسایل موتوری و یا راننده در زمان بروز بزه مست بوده یا هیچ اراده ی از خود نداشته باشد و یا فاقد پروانه بوده و بیش از سرعت مقرر رانندگی نماید

    از وسیله نقلیه موتوری با توجه به ایرادات و نقص مکانیکی موثر تاثیرگذار در تصادف مورد استفاده قرار داده باشد

    و همچنین از وسیله نقلیه موتوری با توجه به ایرادات و نقص مکانیکی موثر تاثیرگذار در تصادف مورد استفاده قرار داده باشد و در محل تردد برای عابرین پیاده نشان ویژه گذاشته شده است، ملاحظات لازم را انجام ندهد و همچنین از مکان هایی تردد نمایند که ممنوعیت داشته باشد، همان طور که بیان نمودیم، مجازاتی بالغ بر دو سوم مواد فوق متهم می گردد. البته بایستی  افزود که:

    مطابق بند (ب) ماده پانزده مقررات وسایل نقلیه تصویب شده سال هزار و سیصدو نود و پنج، شخص بیمه گر موظف است در خصوص رانندگی در صورت مستی و مصرف مواد روانگردان، تاثیرگذار در بروز تصادف که مورد تایید پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و یا دادگاه رسیده است، فاقد از هیچ گونه شروطی و دریافت ضمانت صدمات زیان دیده را متقبل شود و علاوه بر این بعد از آن این امکان را دارد که به قائم مقام متضرر به روش مراجع قانونی برای استحصال تمام و یا قسمتی از وجه پرداختی به فردی که سبب خسارت گردیده است مراجعه نماید.

    بنابراین متهم برای رسیدگی و بررسی بیشتر به پرونده کیفری خود می تواند از مجرب ترین وکلای شرب خمر بهره مند شود. از دیگر مجازاتی که قانونگذار برای این متهمین در نظر گرفته اند می توان به هشتاد ضربه تازیانه و همچنین وجوه نقدی توسط پلیس راهور اشاره کرد.

    مصرف شرب خمر و تاثیرات آن در آسیب های اجتماعی

    مصرف شرب خمر و تاثیرات آن در آسیب های اجتماعی
    مصرف شرب خمر و تاثیرات آن در آسیب های اجتماعی

    بایستی از چندین نظر به مسئله استعمال مشروبات الکلی در جامعه پرداخت به این صورت که:

    کلیه مدیران و مسئولین جامعه، اداره کنندگان ارگان های اجتماعی و همچنین کارگزاران نظام بایستی به ریشه و عوامل گرایش جوانان و جامعه به سمت استفاده از مشروبات الکلی دقت نمایند و توجه نمایند که اصل ازدیاد رشد مصرف کنندگان به این نوشیدنی و یا تقلیل سن مصرف کنندگان به این مشکل در چیست؟

    متولیان بایستی با استفاده از گنجایش مراکز علمی و همچنین اهل علم و با در نظر گرفتن مسائل رفتار شناسی، جامعه شناسی و همچنین روانشناسی بررسی و ارزیابی های لازم را انجام نمایند تا از این طریق بتوانند به جواب های موثر در گرایش جامعه به مصرف شرب خمر را جست و جو نمایند و سپس به شکل بنیادی و اساسی فعالیتی را آغاز نمایند که براساس آن، مسئله فوق نظارت، مدیریت و مهار گردد.

    اطلاع رسانی در خصوص میزان رشد استفاده مشروبات الکلی در بین جوانان مسئولیتی همگانی است که تمامی نهادهای جامعه موظفند تا سطح هوشیاری و همچنین آگاهی جامعه را افزایش دهند.

    علت گرایش جوانان به شرب خمر

    علت گرایش جوانان به شرب خمر
    علت گرایش جوانان به شرب خمر

    به طور کلی در جوامعی که میزان درصد بیکاری آن زیاد است، تمامی این سری از آسیب ها و همچنین مشکلات وجود دارد. براساس مطالعات انجام شده، بیکاری جوانان منشا و اساس تمامی جرایم اجتماعی و فردی است.

    اگر مدیریت جامعه برای رفع این معضل تدابیری نداشته باشد، عرصه های آلوده شدن و انحرافات جوانان نیز افزایش می یابد که بیانگر این است که بایستی رابطه میان گرایش جوانان به مصرف مشروبات الکلی و بیکاری مورد بازبینی های گسترده تری قرار گیرد.

    البته بایستی متذکر شد که میزان اطلاع رسانی و همچنین آموزش به تمامی افراد جامعه در این عرصه بسیار کم است که همین علت سبب بروز گرایش جوانان به این نوشیدنی زیان آور می شود. همچنین از دیگر دلایل مصرف جوانان را می توان به بی اعتنایی به اضطراب ها و نیازهای اجتماعی اشاره کرد.

    این موضوع که مسئولین در خصوص فراهم کردن تفریحات و سرگرمی های جامعه آن گونه که بایستی اقدام نمایند، موفق نیستند که می تواند فاکتور دیگر در گرایش جوانان و یا حتی نوجوانان به مصرف مشروبات الکلی به شمار آید.

    در مجموع با مشکلات اجتماعی بایستی به زبان اجتماعی و نگرش و همچنین علم اجتماعی توجه نمود. زیرا جنس مشکلات اجتماعی، رفتار، گفتار و ادبیاتش تماماً (اجتماعی) است که حل و فصل آن بایستی به روش کاملاً اجتماعی صورت پذیرد.

    وکیل پایه یک دادگستری

    وکیل پایه یک دادگستری
    وکیل پایه یک دادگستری

    در حال حاضر یکی از اموری که نیاز وکیل را برای بررسی های بیشتر پرونده های حقوقی می طلبد، در حوزه مصرف مشروبات الکلی است. این متهمین به منظور رسیدگی ارتکاب جرم شرب خمر براساس قوانین و همچنین مجازات اسلامی از وکلای پایه یک دادگستری مساعدت و یاری می گیرند.

    این وکلا با سپری کردن دوره مدرک لیسانس و بعد از اکتساب مدرک در عرصه فقه و مبانی حقوق اسلامی و همچنین حقوق و شرکت در سنجش وکلای دادگستری که برگزاری آن فقط سالی یک بار صورت می گیرد، رقابتی دشوار و سختی را سپری می نمایند تا به نتیجه قابل قبولی دست یابند.

    بعد از موفقیت در این سنجش، شخص بایستی استعلاماتی مانند تایید عدم اعتیاد و سوء پیشینه کیفری و غیره را از ارگان های امنیتی و همچنین پزشکی قانونی اخذ و عرضه دارند. بعد از دستیابی به نتایج قابل قبول در این سنجش و نشان دادن تمامی تاییدها و استعلامات لازم درخواست شده از وی، شخص همچون کارآموز وکالت معرفی می گردد.

    برای این که شخص به درجات بالاتر (وکیل پایه یک دادگستری)دست یابند، بایستی به مدت چهل و هشت ماه در حضور مجرب ترین وکلای پایه یک دادگستری که به عنوان وکیل سرپرست شناخته شده است، همچون کارآموز به فعالیت می پردازند و با حضور در جلسات دادرسی در کلیه عرصه های حقوقی به خصوص در حوزه شرب خمر اطلاعات و همچنین تجارب بسیاری را کسب نمایند.

    وکلا بایستی در جلسات آموزشی که هفته ی یک بار از سوی کانون وکلا برگزار می شود نیز حضور به هم رسانند

    لازم است متذکر شویم که این وکلا بایستی در جلسات آموزشی که هفته ی یک بار از سوی کانون وکلا برگزار می شود نیز حضور به هم رسانند و علاوه بر آن نمره قبولی در سنجش مهارت های کامپیوتری icdl را نیز به دست آورند. در گام بعدی و پس از سپری کردن دوره های نامبرده، شخص کارآموز بایستی در سنجشی که (آزمون اختبار) نام دارد، شرکت نمایند.

    وی باید در این سنجش که در دو مرحله ی شفاهی و همچنین کتبی برگزار می شود، نمره قبولی دریافت نمایند و بعد از اکتساب نمره قبولی در سنجش فوق، در مراسم تحلیف و یا سوگند شرکت نمایند و بعد از ذکر سوگندنامه به شکل رسمی همچون (وکیل پایه یک دادگستری) شهرت خواهند یافت.

    دلیل قابل اطمینان بودن وکیل پایه یک دادگستری

    دلیل قابل اطمینان بودن وکیل پایه یک دادگستری
    دلیل قابل اطمینان بودن وکیل پایه یک دادگستری

    یکی از عواملی که سبب می گردد تا وکلای پایه یک دادگستری برای دفاع از متهمین شرب خمر قابل اعتماد و اطمینان باشند این است که:

    برای این که شخص به این درجه از مقام وکالت برسد، بایستی مراحل متعددی را پشت سر بگذارد و همچنین در آزمون های گوناگونی به نمره قبولی دست یابند. بر همین اساس می توان به این نتیجه رسید که هر شخصی نمی تواند به مقام وکیل پایه یک دادگستری دست یابد و شخصی که به این مقام برسد، متخصص در عرصه مسائل حقوقی به حساب می آید.

    ضرورت یاری از وکیل یک پایه دادگستری در شرب خمر

    ضرورت یاری از وکیل یک پایه دادگستری در شرب خمر
    ضرورت یاری از وکیل یک پایه دادگستری در شرب خمر

    بی تردید یاری گرفتن از اشخاص متخصص در این عرصه می تواند اثر بسیاری در تسریع پروسه ی رسیدگی به موضوع شرب خمر و همچنین کسب بهترین نتیجه به همراه داشته باشد.

    همان طور که بیان نمودیم، وکیل پایه یک دادگستری شخصی متخصص در تمامی عرصه های حقوقی است که می تواند در پیگیری مسائل شرب خمر مساعدت های لازم را به متهمین نماید. اکثر اشخاصی که به دلایل متعددی از مراجعه به این وکلا ممانعت می ورزند، افرادی هستند که سرانجام از انجام این امر پشیمان خواهند شد.

    زیرا مساعدت های وکلا می تواند سبب تخفیفات بسیار در پرونده حقوقی آن ها شود. یاری از وکلای پایه یک دادگستری، علاوه بر کاهش فشارهای روحی و روانی در متهمین مرتکب به شرب خمر، سبب تسریع در مدت رسیدگی و همچنین صرفه جویی در کلیه هزینه های وارده شده نیز می گردد.

    بنابراین توصیه ما به این افراد این است که برای بررسی به مشکلات و همچنین امور کیفری و یا حقوقی خود از مجرب ترین و با سابقه ترین وکلای پایه یک دادگستری بهره مند شوید تا از این طریق به بهترین نتایج دست یابید.

    آیا میان وکیل پایه یک دادگستری و وکلای پایه دو دادگستری تفاوت وجود دارد؟

    آیا میان وکیل پایه یک دادگستری و وکلای پایه دو دادگستری تفاوت وجود دارد؟

    در پاسخ باید گفت که مهمترین تفاوت وکلای پایه یک و پایه دو دادگستری، در شیوه قبولی آن ها در سنجش وکالت است. به این ترتیب شخصی که در آزمون وکالت کانون وکلای ایران در قبولی این سنجش به موفقیت می رسند، در مقام (وکیل پایه یک دادگستری) شهرت می یابند و می توانند به موکلین خود مساعدت های لازم را ارائه نمایند. اما شخصی که در اخذ پذیرش توسط قوه قضائیه به نتیجه قابل قبولی دست نیابد، به عنوان وکیل پایه دو امکان ارائه خدمات به موکلین خود را دارا هستند.

    لازم است بدانید که کانون وکلای ایران ارگانی کاملاً غیر وابسته و مستقل است که قبل از انقلاب اسلامی راه اندازی شده است. قبولی توسط قوه قضائیه هر چند با پیچیدگی و مشکلات متعددی همراه است، اما بسته به سنجش کانون وکلای ایران به مراتب آسان و راحت تر خواهد بود. بر همین اساس درجه ارزش آن هم بسته به وکلای پایه یک دادگستری کمتر خواهد بود.

    قدرت پذیرش در دعاوی

    از دیگر مغایرت های اصلی وکلای پایه یک و پایه دو دادگستری می توان به قدرت پذیرش در دعاوی اشاره کرد. به این صورت که وکلای پایه یک دادگستری این امکان را دارند که در کلیه دعاوی به خصوص مسائل مرتبط با شرب خمر و همچنین کلیه مراحل آن به موکلین خود مساعدت و یاری نمایند.

    این در حالی است که عرصه فعالیت وکلای پایه دو کمتر و محدود است. بنابراین با توجه به تفاوت های ذکر شده، متهمانی که چندین بار مرتکب جرم مصرف مشروبات الکلی شده اند، می توانند به منظور رسیدگی بیشتر و تخفیف در مجازات از سوی قاضی پرونده از وکلای پایه یک در امر مسائل حقوقی خود استفاده نمایند.

    بهتر است بدانید که وکیل پایه یک دادگستری این امکان را دارد که عرصه های متعددی نظیر خانوادگی، ملکی، حقوقی، مهاجرت، مالیات، ثبت احوال، شرکت ها، جرایم مرتبط به مصرف مشروبات الکلی، چک و سفته به موکلین خود مساعدت و یاری نمایند.

    مفهوم وکالت

    مفهوم وکالت
    مفهوم وکالت

    واژه وکالت به معنای واگذار نمودن است و بایستی متذکر شد در واژگان حقوقی، وکالت پیمانی است که به سبب آن یکی از طرفین قرارداد، شخص دیگر را برای امور کاری خود وکیل و یا نایب می نماید.

    علاوه بر این وی این قابلیت را دارد که در جهت مشاوره های حقوقی به شما کمک زیادی نماید. با این اختلاف که قلمرو وظایف و همچنین صلاحیت های وکیل از مزیت های مشاوره حقوقی به مراتب بیشتر خواهد بود. با بستن عقد وکالت، موکل و وکیل در مقابل همدیگر وظیفه و حق و حقوقی را برعهده دارند. همچنین در ارتباطات حقوقی نیز تکالیف و تعهدات متقابل را دارا هستند.

    خصوصیات وکیل مجرب

    خصوصیات وکیل مجرب
    خصوصیات وکیل مجرب

    از ویژگی های وکیل خوب و تکالیفی که برعهده دارد، این است که قبل از جلسه بررسی و پیش از پشتیبانی از موکل خود با مطالعه دقیق و مشورت با متهم پرونده با توجه به آگاهی کامل از مسئله مصرف شرب خمر و همچنین شناخت کامل از وی با دستیابی به صحت و کذب اظهارات موکل این توانایی را داشته باشد تا به شیوه شایسته ای از موکل خود پشتیبانی نماید.

    براساس این که وکالت تضمین است، وکیل مکلف است کلیه تلاش های خود را برای پشتیبانی مناسب از موکل خود به کار گیرد و اساساً مسئولیتی در دستیابی به نتیجه حاصل ندارد و همچنین ضمانتی به منظور رسیدن به نتیجه ارائه نمی دهد.

    اما در خصوص ویژگی وکیل خوب بایستی متذکر شویم که بایستی پاسخگوی موکلین خود بوده و حس مسئولیت در وی اصلی ترین مشخصه ی شخصیتی وی باشد.

    در ادامه از ویژگی های وکیل مناسب و خوب در تعیین امور حقوقی بایستی بیان نماییم که:

    به کارگیری و اخذ مشاوره های حقوقی

    به کارگیری و اخذ مشاوره های حقوقی
    به کارگیری و اخذ مشاوره های حقوقی

    به کارگیری و همچنین اخذ مشاوره های حقوقی از مجرب ترین وکلای حقوقی برای رسیدگی به پرونده شرب خمر به عنوان یک هزینه به شمار نمی آید، بلکه بایستی بیان نمود که سرمایه گذاری حقیقی است که می تواند شما را از ناآرامی های حقوقی در خصوص مصرف مشروبات الکلی یاری نماید.

    این امکان وجود دارد که برای وکیل اختیاری خود محدودیتی را معین نمود که در چه عرصه ای حق وکالت از سوی شما را داشته باشد و یا خود فرد بایستی برای رسیدگی بیشتر با وکیل خود همراه باشد. در مجموع از ویژگی های یک وکیل مجرب می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

    امانتداری

    1)    یکی از بارزترین مشخصه های وکیل حقوقی که در عرصه رسیدگی به شرب خمر به موکلین خود یاری می نماید (امانتداری) وکیل است. در حقیقت وکیل محرم اسرار موکلین و همچنین معتمد وی است.

    وکیل همانند یک پزشک احتمال دارد که به موجب هویت شغلی خود با اسرار و واقعیت های بسیار همواره با موکلین خود مواجه شود که در منش حرفه ای می پذیرد که تمامی رازها را به هیچ وجه و همچنین تحت هیچ موقعیتی افشا و برملا نکند.

    پرهیز از بیان مطالب غیر ممکن

    2)    از مهمترین مشخصه های وکیل خوب می توان به پرهیز از بیان مطالب غیر ممکن و اغراق آمیز اشاره کرد که بیانگر تعهد منش اخلاقی وی است.

    به طور معمول عهد و پیمان دروغین به موکلین و همچنین امیدوار نکردن آن ها جزو منش و اخلاق حرفه ای یک وکیل است. وکیل دادگستری به شما این تضمین را می دهد که تمام سعی خود را در این راستا انجام می دهد که شما را به نتیجه مطلوب برساند اما تضمین صد درصدی را به شما نمی دهد.

    یک وکیل خوب در زمینه شرب خمر وکیلی است که با توجه به مهارت و تجاربی که در این زمینه به دست آورده است، مانند یک جراح متخصص مجرب برای بیمار خود توضیحات لازم را پیش از جراحی ارائه نماید. به این ترتیب، وکیل با بیان تمامی زوایای حقوقی به موکل خود وی را در جریان تمامی امور می گذارد و با واقعیات حقوقی او را آشنا می کند. بنابراین تمامی موارد ذکر شده از ویژگی های یک وکیل خوب و مجرب است.

    از دیگر ویژگی یک وکیل خوب این است که موکل خود را از انتخاب های نادرست باز دارد

    3)    از دیگر ویژگی یک وکیل خوب این است که موکل خود را از انتخاب های نادرست باز دارد و تنها به فکر منافع و حق الوکاله خود در این زمینه نباشد. به بیان دیگر از اصلی ترین مشخصه ی یک وکیل مجرب برای رسیدگی به پرونده شرب خمر می توان به راستگویی و همچنین صداقت وی در رویارویی با مسائل پیش آمده که موکل درگیر آن شده است، اشاره نمود.

    اگر بخواهیم توضیحات بیشتری را در خصوص ویژگی یک وکیل خوب بیان نماییم، این است که به منظور تسلط بیشتر بر روی موضوعات حقوقی صحیح ترین مسیر را تعیین نماییم. پس به هیچ عنوان نبایستی به منظور اخذ حق الوکاله بیشتر مسیری که نتیجه مطلوبی را در بر ندارد به موکلین خود توصیه نماییم زیرا این امر سبب خدشه دار شدن حیثیت و اعتبار یک وکیل مجرب می گردد.

    ساده سازی موضوعات حقوقی برای موکل

    4)  ساده سازی موضوعات حقوقی برای موکل خود از دیگر ویژگی یک وکیل خوب است که در این راستا تمام سعی خود را انجام دهد تا از دادرسی پیچیده و دشوار در این امر ممانعت نماید.

    بنابراین می توان استنباط کرد که یک وکیل خوب مکلف است که از تمامی مهارت ها و فنون تعلیم یافته برای راهنمایی قاضی پرونده بهره مند شود و در بسیاری از مواقع دانش و مهارت خود را در اختیار قضات پرونده های حقوقی قرار دهد

    و علاوه بر این، وکیل مجرب و خوب می تواند از این متد برای دستگاه های قضایی و همچنین قاضی به منظور احقاق حق و تاثیرات مثبت استفاده نماید، اما بایستی متذکر شد که این روش از اثرگذاری نبایستی جوانب غیر عادلانه و همچنین غرض ورزی را به خود اختصاص دهد.

    وکیل خوب، وکیلی است که مقام و جایگاه قاضی پرونده را رعایت نماید

    5)  وکیل خوب، وکیلی است که مقام و جایگاه قاضی پرونده را رعایت نماید و نهایت احترام را بر وی قائل گردد. بایستی بیان نمود که وکیل پایه یک دادگستری که حق وکالت پرونده شرب خمر را بر عهده دارد، نبایستی در مقابل قاضی پرونده از رفتارهایی مانند تحقیر، چاپلوسی و یا چرب زبانی استفاده نماید.

    همچنین وکلای مجرب حقوقی نبایستی با توجه به جایگاه علمی و همچنین اطلاعاتی که در خصوص جرایم شرب خمر در اختیار دارند، نسبت به مقام دادگاه و همچنین قاضی فخر و یا مباهات نمایند.

    لیکن از بارزترین ویژگی وکیل خوب بایستی با شأن و منشی که در این حرفه کسب نموده است و توانسته مقام دادگاه و از همه مهمتر جامعه را به سمت خود جذب نماید تا این مشخصه او زبانزد همگان قرار گیرد، اشاره نمود.

    با توجه به تمامی موارد ذکر شده در این بند بایستی بیان نمود که هر قدر وکیل پایه یک حقوقی که به پرونده های شرب خمر رسیدگی می نماید خاشع و متواضع تر باشد، در بین موکلین و قضات از احترام بیشتری برخوردار خواهد بود.

    در بعضی موارد احتمال دارد ظهور چنین رفتارهایی از جمله رفتارهای بسیار تلخ و تند و خارج از مقام قضایی بر پروسه پرونده موکل تاثیرگذار باشد و در نهایت سبب تجدید نظر قاضی پرونده شود.

    علم و دانش حقوقی بسیار بالا

    6)    از مهمترین ویژگی دیگر وکیل مجرب برای رسیدگی به پرونده های شرب خمر را می توان به علم و دانش حقوقی بسیار بالای وی در این امر اشاره نمود تا از این طریق بتواند مناسب ترین راهکارها را در مناسب ترین زمان های ممکن معرفی و در تعیین نوع شکوائیه، دادخواست و همچنین اقدامات قانونی شرب خمر از دانش حقوقی و معلومات خود بهره کافی را ببرد.

    همان طور که می دانید، در تعیین هر متخصصی، مورد اساسی لحاظ نمودن توانایی فن و همچنین تخصص وی در به جا آوردن تکالیف است.

    کلیه موارد ذکر شده از ویژگی های وکیل خوب جهبرایت رسیدگی به پرونده های حقوقی شرب خمر است که می تواند در این راستا به افرادی که مرتکب این جرم شده اند، کمک به سزایی نماید.

    نکات مهم در تعیین وکیل خوب

    نکات مهم در تعیین وکیل خوب
    نکات مهم در تعیین وکیل خوب

    در ادامه این مقاله سعی داریم تا از نکات مهمی که در تعیین وکیل مجرب برای مسائل شرب خمر به آن توجه نماییم، مواردی را متذکر شویم که عبارتند از:

    لازم است پیش از جست و جوی وکیل و تعیین آن در مورد محدوده تخصصی وکیل مربوطه، مقدار دریافتی حق الوکاله وی و همچنین قدرت عملی و علمی وی را در پشتیبانی از حقوق موکلین خود بررسی نمایید تا در این راستا بتوانید در نتیجه رای دادگاه، تجدید نظر فرمایید.

    در اغلب موارد، تبلیغات بسیار در مورد بعضی از وکلای قضایی به تنهایی نمی تواند برای تشخیص قابل اعتمادترین وکلا مثمر ثمر باشد. به این ترتیب لازم است تشخیص خود برای رسیدگی به پرونده را صرفاً بر مبنای این سری از تبلیغات معطوف ننمایید.

    بهترین و مناسب ترین راهکار

    در این راستا بهترین و مناسب ترین راهکار مراجعه به کانون وکلای دادگستری و همچنین سوابق وکیل مرتبط است که شما برای تخفیف در مجازات شرب خمر می توانید از دانش و سابقه کاری او بهره مند شوید.

    از مهمترین مواردی که بایستی متذکر شویم این است که جنس و همچنین سن وکیل یعنی آقا و یا خانم بودن معیار و پایه مطلوبی برای خوب و یا بد بودن وکیل نیست. همان طور که در مطالب بالا بیان نمودیم، در تعیین یک پزشک این معیارها ملاک اصلی نخواهد بود.

    در بعضی مواقع وکلای جوان تحصیلکرده این توانایی و قابلیت را دارا هستند که از یک وکیل میانسال که به ظاهر از تجارب بسیاری برخوردار است، در رای دادگاه تجدید نظر نمایند و یا کلیه مراحل قانونی را به موکلین خود نشان دهند. پس لازم است در تعیین وکیل خوب از هر گونه قضاوت نادرست خودداری نماییم.

    تمامی موارد ذکر شده از نکات مهم تعیین وکیل خوب است که می تواند در این راستا به شما کمک شایانی نماید.

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری
    نتیجه گیری

    در حال حاضر یکی از رایج ترین جرایم حقوقی در جامعه اختصاص به استفاده از مشروبات الکلی دارد. استفاده از مسکر دست ساز، سالانه جان کثیری از جوانان را می گیرد.

    بنابراین آگاهی از میزان مجازات ساخت، خرید و فروش، حمل و یا قاچاق آن از موارد مهمی است که در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل توضیح دهیم. استفاده از این نوشیدنی در ماه های حرام و همچنین ماه مبارک رمضان، مجازات خاص خود را دارد که مساعدت و یاری از وکلای مجرب شرب خمر می تواند در تقلیل مقدار مجازات کمک شایانی نماید.

    وکلای این حوزه با به کارگیری از تجارب و علمی که در طی سال ها کسب نموده اند، می توانند در جزای حداکثری و یا تکمیلی برای موکلین خود از سوی مقامات قضایی تخفیفات و بخشودگی لازم را کسب نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با