نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله می خواهیم به شرح وظایف و ویژگی های وکیل تهرانپارس کیفری بپردازیم. امروزه با توجه به مشکلات زیادی که در حوزه های اقتصادی و اجتماعی برای عموم مردم جامعه به وجود می آید افراد زیادی به مراجع قضایی مراجعه می کنند که برای گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است، از وکیل خبره و با تجربه برای کارهای حقوقی خود استفاده کنند.

    تمامی کسانی که دارای پرونده های کیفری می باشند، می توانند از سایت تهران لو برای مشاوره های حقوقی، انتخاب وکیل مناسب و کسب اطلاعاتی در خصوص وکیل تهرانپارس کیفری خود بهره ببرند.

    برای داشتن اطلاعات کامل و بیشتر درباره وکیل تهرانپارس کیفری پاسخ به پرسش های ذیل بسیار مهم است:

    1. وکیل کیست؟
    2. وظیفه وکیل چیست و چند نوع وکیل در مورد دعوای حقوقی داریم؟
    3. وکالت چیست و انواع وکالت به چه صورت است؟
    4. وکیل کیفری و وکالت کیفری چگونه است؟
    5. در چه مواردی نیاز به وکیل است؟
    6. مزایای داشتن وکیل چگونه است؟
    7. برای انتخاب وکیل مناسب باید به چه ویژگی هایی توجه داشت؟
    8. حق الوکاله وکیل به چه صورت محاسبه و پرداخت می شود و صحت وکالت به چه صورت است؟

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل تهرانپارس کیفری با ما همراه باشید.

    وکیل کیست؟

    وکیل کیست؟
    وکیل کیست؟

    در آغاز نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بررسی مفهوم وکیل می پردازیم.

    وکیل به معنای نماینده است و به فردی گفته می شود که از طرف شخصی دیگر چه حقوقی چه حقیقی مامور انجام و یا رسیدگی به کاری مشخص می شود.

    در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصل 35 آمده است که هر فرد در دادگاه های کل کشور می تواند برای خود وکیل اختیار کند چنان چه فردی نتواند برای خود وکیل برگزیند، باید امکاناتی فراهم شود تا آن شخص نیز بتواند از مزیت های داشتن وکیل بهره ببرد.

    واژه وکیل الرعایا از زمان صفوی که نایب السلطنه را وکیل می گفتند ماندگار شده است. برای وکیل می توان حد و مرز انتخاب کرد و زمینه وکالت را به طور دقیق مشخص کرد.

    وکیل پایه یک دادگستری:

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بررسی و بیان نکاتی در خصوص وکیل پایه یک دادگستری خواهیم پرداخت.

    اگر فردی تحصیلات دانشگاهی خود در رشته های فقه، حقوق، مبانی اسلامی و یا هم تراز آن در حوزه علمیه در مقطع کارشناسی و یا بالاتر را به اتمام برساند و در آزمون وکلای دادگستری که سالی یک بار برگزار می شود و رقابتی سخت بین وکلا محسوب می شود، برنده شود، یا به اصلاح از تراز مطلوب برخوردار شود، می تواند به عنوان کارآموز مشغول به کار شود.

    بعد از گذراندن 18 ماه دوره کارآموزی شخص باید در آزمون اختبار به صورت شفاهی و کتبی شرکت کند و چنان چه موفق به قبولی در هر دو مرحله آزمون شود، مجاز است که در مراسم تحلیف حضور پیدا کند. در این مراسم طی تشریفاتی خاص و سوگند یاد کردن توسط فرد، ایشان به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می شود.

    اگر در رابطه با دعوای حقوقی خود در منطقه تهرانپارس نیاز به یک وکیل پایه دادگستری دارید، می توانید از سایت تهران لو استفاده کنید تا در این امر همرایتان کنیم.

    تفاوت وکیل مدنی و وکیل دادگستری:

    تفاوت وکیل مدنی و وکیل دادگستری:
    تفاوت وکیل مدنی و وکیل دادگستری:

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص تفاوت وکیل مدنی و وکیل دادگستری خواهیم پرداخت.

    در رابطه با تعریف وکیل دادگستری می توان توضیح داد که وکیل دادگستری به شخصی گفته می شود که پروانه وکالت خود را از دادگستری گرفته باشد و از سمت موکل خود اجازه دارد، در مراجع قضایی حضور پیدا کند و از پرونده و حق موکل خویش به صورت تمام و کمال دفاع کند.

    هر شخصی که پروانه وکالت دادگستری را نگرفته باشد، اما طی یک قرار داد وکالت اجازه انجام امور و یا رسیدگی به کاری را به عهده گرفته باشد، را وکیل مدنی می نامند. گاهی وکیل مدنی تحصیلات در رشته حقوق نیز ندارد و صرفا به صورت تجربی کار می کند.

    برای ورود به مراجع قضایی و دادگاه ها به منظور دفاع و یا رسیدگی به پرونده ای داشتن پروانه و جواز دادگستری الزامی است و شخصی که پروانه وکالت دادگستری را نداشته باشد، نمی تواند در دادگاه ها اقدام به کاری کند.

    وکیل متخصص:

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص وکیل متخصص خواهیم پرداخت.

    برای این که بدانیم یک وکیل در چه حوزه ای متخصص است، هیچ ابزار و معیار کنترل و نظارتی وجود ندارد. صرفا برخی وکلا با توجه به تجربه بیشتر در یک حوزه و یا داشتن دانش تخصصی در یک حوزه خود را متخصص در آن حوزه معرفی می کنند. در نتیجه وکیل متخصص نامی است که هر کس خودش آن را انتخاب می کند و معیاری برای راستی آزمایی آن در دست نیست.

    وکیل متخصص می تواند در حوزه هایی نظیر: املاک و اراضی، نفت گاز و پتروشیمی، بازرگانی داخل و بین الملل، حقوق بانکی، حقوق بیمه، حقوق بازار بورس، حقوق ورزشی، فن آوری اطلاعات، استارت آپ ها، حمل و نقل داخلی و بین المللی، حقوق کیفری فعالیت داشته باشد.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله نمونه لایحه دفاعیه کیفری دیدن کنید.

    وظیفه وکیل چیست و چند نوع وکیل در مورد دعوای حقوقی داریم؟

    وظیفه وکیل چیست و چند نوع وکیل در مورد دعوای حقوقی داریم؟
    وظیفه وکیل چیست و چند نوع وکیل در مورد دعوای حقوقی داریم؟

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص انواع وکیل در دعاوی حقوقی خواهیم پرداخت.

    فردی که به نام وکیل فعالیت می کند وظایف متعددی را بر عهده دارد که اولین آن مشاوره دادن به مراجعه کنندگان در موارد گوناگون است. افراد برای پیش برد پرونده خود در دادگستری ها به دلیل نداشتن سواد حقوقی به سراغ وکلا می روند، در این مواقع وکیل باید به آن ها مشاوره بدهد و ایشان را با تمام راه های قانونی پرونده آشنا کند.

    در انتها اگر مراجعه کننده باز هم تمایل به داشتن وکیل داشته باشد، طبق توافق نامه ای وکالت نامه تنظیم می شود و وکیل می تواند با در اختیار داشتن این وکالت نامه در دادگستری حاضر شود و به دفاع از موکل خود بپردازد.

    از کارهای مهم دفتری در امر وکالت

    از کارهای مهم دفتری در امر وکالت می توان به تهیه پیش نویس ها، قراردادها و نامه ها برای درج در پرونده و پیشبرد امور حقوقی و جمع آوری و نگهداری مستندات و مدارک مرتبط با پرونده، اشاره داشت که قبل از طی شدن روال قانونی پرونده امری ضروری است.

    بعد از این مراحل وکیل می تواند در جلسات مرتبط با پرونده حضور داشته باشد تا بتواند اطلاعات و جزئیات بیشتری در رابطه با پرونده کسب کند، معمولا وکلای تیزبین در این شرایط با استفاده از جزئیات و مواردی که از دید مامور قانون پنهان مانده است، می توانند موکل خود را تبرئه و یا در مجازات او تخفیف بگیرند و به نحوی نتیجه پرونده را به نفع موکل خود به اتمام برسانند.

    یکی دیگر از وظایف مهم وکیل دفاع از موکل خود به نحو شایسته است، به این معنا که وکیل موظف است، تمام تلاش خود را برای دفاع از حق موکل خود داشته باشد،

    البته قانونا مسئولیتی در به نتیجه رسیدن پرونده ندارد، اما باید از هیچ تلاشی برای سود رساندن به موکل خود خودداری نکند و در برابر موکل خود احساس مسئولیت داشته باشد، به گونه ای که سود و زیان خودش و موکلش را در یک امر ببیند و در آن راستا گام بردارد.

    وظیفه اصلی وکیل

    وظیفه اصلی وکیل این است که غبطه موکل خویش را حفظ کند به این معنا که در اجرای وکالت خود به صورت قانونی، عرفی و عقلی عمل کند و تمام موارد را رعایت کند، حتی چنان چه به وکیلی اختیار تام داده شود، باز هم ایشان باید باید مسائل مربوط به حدود قانون، عرف و اخلاقی را رعایت کند.

    از دیگر وظایف وکیل این است که باید موکل خویش را از تمام مراحل بررسی پرونده با جزئیات مطلع کند، بدین صورت که هر قدمی که در راستای به نتیجه رسیدن پرونده برمیدارد باید موکل خویش را باخبر سازد.

    وکیل چندین نوع دارد که در ادامه به توضیح انواع وکیل می پردازیم:

    وکیل انتخابی:

    چنان چه شخص حقیقی و یا حقوقی خود اقدام به انتخاب وکیل کند و با انعقاد قرار داد از وکیل برای دفاع از حق خود در دادگستری ها می خواهد که وکالت را بر عهده بگیرد در این موارد از واژه وکیل انتخابی استفاده می شود.

    وکیل تسخیری:

    در بعضی مواقع فرد به دلیل نداشتن بضاعت مالی امکان گرفتن وکیل را ندارد و یا اینکه فردی از داشتن وکیل امتناع می کند، اما حضور وکیل برای ادامه دادن بررسی پرونده امری ضروری به حساب می آید. در این شرایط دادگاه دستور به استفاده از وکلای دادگستری به صورت رایگان را می دهد. وکیلی که از این طریق از پرونده ای دفاع می کند وکیل تسخیری گفته می شود.

    وکیل معاضدتی:

    اگر فردی بنا به دلایلی شخصی نتواند وکیل بگیرد، اما حضور وکیل در پرونده امری ضروری باشد، با تشخیص عسر و حرج وکیل از سمت دادگاه و یا تشخیص کمیسیون معاضدت کانون وکلا، وکیلی به صورت رایگان در اختیار شخص معسر قرار می گیرد.وکیل معاضدتی به وکیلی گفته می شود که دفاع از این نوع پرونده ها را بر عهده دارد.

    وکیل اتفاقی:

    گاهی شخصی از بستگان که تحصیلات حقوقی دارد، اما به عنوان وکیل فعالیت نمی کند و در آزمون کانون وکلا شرکت نکرده است، می تواند برای یک مورد خاص با گذراندن دوره هایی در کانون وکلای دادگستری و صرف هزینه های مربوط به آن اقدام به گرفتن جواز موردی کند. تا بدین ترتیب بتواند از پرونده مربوطه دفاع کند. به شخصی که از این روش برای دفاع در دادگستری استفاده می کند وکیل اتفاقی گفته می شود که معمولا برای موارد خاص کاربرد دارد.

    وکیل تبرعی:

    وکیل تبرعی:
    وکیل تبرعی:

    این نوع وکیل ممکن است، رایگان و یا با حق الوکاله اقدام به فعالیت کند. وکیل تبرعی معمولا همان وکیل مجانی است، در این نوع وکالت تمبر مالیاتی بر روی وکالت نامه الصاق نمی شود، چرا که این تمبر به مبلغ حق الوکاله بستگی دارد. چنان چه وکیل به صورت تبرعی پرونده ای را قبول کند به معنای آن است که حق الوکاله ای دریافت نکرده است.

    طبق ماده 103 قانون مالیات های مستقیم آمده است که وکلای دادگستری و کسانی که در محکمه های اختصاصی وکالت می کنند، موظفند که مبلغ حق الوکاله را در وکالت نامه به صورت واضح ذکر کنند و 5 درصد از آن را بابت مالیات به صورت تمبر الصاق و ابطال کنند، اما وکیل تبرعی چون هزینه ای دریافت نمی کند احتیاجی به الصاق تمبر ندارد.

    وکالت چیست و انواع وکالت به چه صورت است؟

    وکالت چیست و انواع وکالت به چه صورت است؟
    وکالت چیست و انواع وکالت به چه صورت است؟

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص این که انواع وکالت به چه صورت است خواهیم پرداخت.

    وکالت در معنای لغوی به تفویض و واگذار کردن است که در مسائل حقوقی وکالت عقدی است که در حیطه مقررات مدنی تعیین شده است و طرفین عقد قرارداد به نام موکل و وکیل شناخته می شوند.

    طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ماده 656 وکالت امری است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد.

    با تنظیم عقد هر دو طرف ( وکیل و موکل) نسبت یه یکدیگر دارای وظایف و مسئولیت هایی می شوند که باید در این راستا قدم بردارند. امروزه در عرصه های مختلفی همچون اجتماعی و اقتصادی و بانک ها از وکالت و عقد استفاده زیادی می شود.

    وکالت از جنبه های مختلف قابل تقسیم بندی است که در ادامه این مقاله وکالت را از 3 نظر تقسیم بندی کرده و به صورت جداگانه به توضیح خلاصه وار آن پرداخته ایم.

    وکالت از نظر حدود قرارداد به دو صورت قابل انجام است:

    وکالت مطلق:

    زمانی که شخصی برای کارهای خود وکیلی را انتخاب می کند و به او وکالت مطلق می دهد، به این معناست که وکیل اجازه هر گونه خرید و فروش، پرداخت هزینه ها و…… را بدون اجازه موکل دارد. و به اصطلاح اختیار تام در تمامی امور را به عهده می گیرد. طبق مفاد ماده 661 قانون مدنی جمهوری اسلامی در صورتی که وکالت به طور مطلق داده شده و قیدی در آن نیامده مربوط به اداره اموال خواهد بود.

    وکالت مقید:

    در وکالت مقید موکل وکالت محدود می دهد و مورد را به صورت خاص تعیین می کند و وکیل فقط در مورد مشخص شده می تواند کار وکالت را انجام دهد. طبق مفاد قانون مدنی 663 وکیل نمی تواند عملی را خارج از حدود وکالت است، انجام دهد.

    حدود:

    زمانی که شخصی برای رسیدگی و دفاع از خود اقدام به گرفتن وکیل دادگستری می کند اصولا وکیل تمام اختیارات لازم برای اقامه دعوا را دارد، مگر این که موکل بعضی از اختیارات را از وی سلب کند، همچنین برخی امور اصلا قابلیت وکالت دادن را ندارند و باید خود شخص آن را انجام دهد. حدود اختیارات وکیل در قانون اساسی با حدود اختیارات وکیل در وکالتنامه دو امر جداست که گاهی شبیه به یکدیگر است.

    حدود اختیارات وکیل در قانون طبق ماده 35 قانون اساسی تمام اختیارات در رابطه با امر دادرسی در مورد موضوع خاص به وکیل داده می شود، به جز مواردی همچون سوگند، شهادت، اقرار، لعان و ایلاء که قابلیت وکالت ندارند و گاهی ممکن است، موکل برخی از اختیارات وکیل در دادرسی را از وی بگیرد، اما در مورد حدود اختیارات وکیل در وکالت نامه این گونه است که باید تمام موارد ذیل ذکر شود:

    وکالت در رابطه با اعتراض به رای، تجدید نظر، فرجام خواهی و اعاده دادرسی

    وکالت در مصالحه و سازش

    وکالت در ادعای جعل و انکار و تردید نسبت به سند طرف و استرداد سند

    وکالت در تعیین جاعل

    وکالت در ارجاع دعوا به داوری و تعیین داور

    وکالت در توکیل

    وکالت در تعیین مصدق و کارشناس

    وکالت در دعوای خسارت

    وکالت در استرداد دادخواست یا استرداد دعوا

    وکالت در جلب شخص ثالث و دفاع از دعوای ثالث

    وکالت در ورود شخص ثالث و دفاع از دعوای ورود ثالث

    وکالت در دعوای متقابل دفاع در قبال آن

    وکالت در دعوای اعسار

    وکالت در قبول یا رد سوگند

    این ها مواردی هستند که به طور عموم در وکالت نامه قید می شود و موکل می تواند هر کدام را که بخواهد از لیست حذف کند و در آخر اقدام به امضای آن وکالت نامه کند.

    گاهی امکان دارد که وکیل از حدود خود خارج شود و دچار تعدی و یا تفریط در اختیارات شود و این امر سبب خسارات برای موکل شود که در عرف وکیل باعث آن مشکل شناخته شود.

    در این صورت وکیل مسئول جبران خسارت است، اگر وکیل (وکالت در توکیل) نداشته باشد و اقدام به استفاده از شخص ثالث کند و در این راستا موجب خسارت به موکل شوند، وکیل و شخص ثالث هر دو مسئول جبران خسارت موکل خواهند بود.

    همچنین در نوعی دیگر از تقسیم بندی وکالت با موارد قضایی و غیر قضایی مواجه هستیم، در ذیل تفاوت این دو را به صورت کوتاه بیان کرده ایم.

    وکالت غیر قضایی:

    هنگامی که فردی اعم از حقوقی و حقیقی برای انجام اموری مثل امور اداری یا کاری اقدام به گرفتن وکیل می کند در اصل وکالت غیرقضایی داده است.

    وکالت قضایی:

    چنان چه شخصی در امور دادگاهی خود دچار مشکل شود و نیاز به همراهی یک وکیل داشته باشد، می تواند از وکالت قضایی استفاده کند، بدین ترتیب شخص دیگری همچون وکلای دادگستری را برای دفاع از پرونده خود انتخاب می کند. وکالت در این نوع محدود به امور قضایی است.

    از جهت عزل، وکالت نیز تقسیم بندی صورت گرفته است که به وکالت عادی و وکالت بلاعزل شهرت دارد.

    وقتی صحبت از وکالت و عقد می شود، مسلما واضح است که شخص موکل در هر زمان که بخواهد می تواند وکیل خود را عزل کند و کنار بگذارد. بعضی از وکلا اقدام به گرفتن این حق از موکل خود می کنند تا ایشان نتواند وکیل را عزل و برکنار کند. بدین خاطر وکیل یک عقد دیگر به عنوان عقد لازم را مندرج می کند، به این معنا که دیگر قابلیت فسخ نداشته باشد.

    وکالت نامه هایی که موکل بتواند وکیل را در هر زمان عزل و برکنار سازد را وکالت عادی می نامند و وکالت نامه هایی که طبق آن این امتیاز از موکل سلب می شود و ایشان تا پایان مهلت قرارداد نمی تواند وکیل را برکنار کند وکالت نامه بلاعزل نامیده می شود.

    وکیل کیفری و وکالت کیفری چگونه است؟

    وکیل کیفری و وکالت کیفری چگونه است؟
    وکیل کیفری و وکالت کیفری چگونه است؟

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص وکیل کیفری و وکالت کیفری چگونه است خواهیم پرداخت.

    برای آشنایی با وکالت کیفری بهتر است، به توضیح مختصری در مورد شکایت کیفری بپردازیم. شکایت کیفری به شکایتی گفته می شود که فرد متهم مرتکب جرم و کار خلاف قانونی شده باشد و شخصی از ایشان شکایت کرده باشد و قانون مجازاتی را برای جرم انجام شده در نظر گرفته باشد.

    در ابتدا شکوائیه خطاب به دادستان نوشته می شود، در نتیجه ابتدا در دادسرا مورد بررسی قرار می گیرد و سپس به دادگاه ارجاع داده می شود.

    تعریف وکیل امور کیفری:

    تعریف وکیل امور کیفری:
    تعریف وکیل امور کیفری:

    در بعضی مواقع همچون سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، انتقال مال غیر، جعل، استفاده از سند مجعول و….. نیاز به وکیل کیفری است تا از حقوق شخص دفاع کند. در پرونده های کیفری شخص فقط می تواند به وکیل دادگستری مراجعه کند و از وی کمک بگیرد.

    در اغلب این نوع پرونده ها به دلیل تخصصی بودنشان شاکی و متهم می توانند به وکیل دادگستری مراجعه کنند و از وی مشاوره بگیرند. وکلای متخصص در این گونه پرونده ها نقش به سزایی می توانند داشته باشند. عموما حضور وکیل در بررسی این پرونده های کیفری امری ضروری و از الزامات محسوب می شود،

    چنان چه متهم نتواند به هر دلیل از وکیل استفاده کند دادگاه حکم به استفاده رایگان از وکلای داخل دادگستری را می دهد. حضور وکیل از این جهت بسیار مهم است که معمولا نتیجه دادگاه کیفری می تواند ضرر و آسیب های جبران ناپذیری را به شاکی یا متهم وارد کند، بنابراین وجود وکیل با دانش و آگاهی بالا می تواند این آسیب ها را به حداقل برساند.

    وکیل کیفری علاوه بر تحصیل در رشته های حقوق و جزا و گرفتن پروانه وکالت از دادگستری به صورت تخصصی با توجه به علاقه خود در حوزه کیفری اقدام به فعالیت می کند و از امور جزایی و کیفری مطلع است و بر قوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری تسلطی نسبی دارد.

    حوزه کیفری یکی از حساس ترین حوزه ها در امر وکالت است

    حوزه کیفری یکی از حساس ترین حوزه ها در امر وکالت است که وکیل فعال در این حوزه باید از دانش و تبحر بالایی برخوردار باشد. معروف است که یک جمله از وکیل می تواند مرز بین اعدام و برائت را مشخص کند، چنان چه وکیل کیفری از دانش و تبحر کافی برخوردار نباشد، می تواند ضررهای فراوانی را به موکل خود وارد کند.

    تفاوت وکالت امور حقوقی با وکالت امور کیفری:

    اصول وکالت در هر دو مورد یکسان است و از شرایط مشابهی پیروی می کند. بیشترین تفاوت در مورد اصل قانون و آیین دادرسی در موارد حقوقی و کیفری است.

    برای پرونده های کیفری یک مرحله مقدماتی به نام دادسرا وجود دارد که وکیل می تواند کار خود را از آنجا آغاز کند و پیگیری های پرونده را انجام دهد که چنین مرحله ای در پرونده های حقوقی وجود ندارد و وکیل حقوقی فقط با قاضی دادگاه روبرو خواهد شد، در صورتی که وکیل کیفری با دادیار، بازرس، نماینده دادستان و دادستان و در آخر با قاضی دادگاه روبرو خواهد شد.

    روال محاکمه نیز در موارد حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است. در موارد حقوقی روند کار و به نتیجه رسیدن پرونده در مدت زمان کوتاهتری انجام می شود و معمولا شاکی خصوصی می باشد که در صورت رضایت پرونده مختومه اعلام می شود،

    اما در پرونده های کیفری مدت زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن پرونده صرف می شود و عموما شاکی خصوصی و عمومی دارد که عموم جامعه مورد توجه است. و در آخر نتیجه پایانی در پرونده های جزایی و کیفری به اعدام، قطع عضو، شلاق و تبعید ختم می شود، اما در موارد حقوقی به هیچ عنوان چنین نتیجه هایی کسب نمی شود.

    در چه مواردی نیاز به وکیل است؟

    در چه مواردی نیاز به وکیل است؟
    در چه مواردی نیاز به وکیل است؟

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص این که در چه مواردی نیاز به وکیل است خواهیم پرداخت.

    در زندگی روزمره اتفاقی موجب می شود که پای اشخاص به دادگاه ها و مراجع قضایی باز شود، این افراد به دلیل نداشتن اطلاعات و دانش کافی در زمینه های حقوقی و آشنایی نداشتن با روند دادگاه ها و نحوه بررسی پرونده توسط قضات مختلف احتیاج به گرفتن وکیل دادگستری حرفه ای دارند. داشتن وکیل در موارد بسیاری می تواند کمک کننده باشد

    و همچنین اتلاف وقت کمی را برای شما داشته باشد. در مواردی نظیر پرونده های نزاع، قتل، قاچاق، کلاهبرداری، پولشویی، اختلاس، خیانت در امانت، ضرب و جرح، دعوای خانوادگی، امور بانکی و خیلی از موارد دیگر که ممکن است، در زندگی روزمره به وجود بیاید، حس نیاز به حضور وکیل احساس می شود. با مشاوره و کمک یک وکیل دادگستری خوب می توانید بهترین نتیجه را از دادگاه بگیرید.

    مزایای داشتن وکیل چگونه است؟

    مزایای داشتن وکیل چگونه است؟
    مزایای داشتن وکیل چگونه است؟

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص مزایای داشتن وکیل خواهیم پرداخت.

    در سیستم های حقوقی جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت به ضرورت داشتن وکیل در دادگستری اجباری نشده است، چرا که اجبار و تحمیل در این موارد چندان بازخورد مناسبی ندارد، مراجعه به وکیل امری اختیاری است،

    اما در سال های اخیر برخی از نهاد ها همچون کانون وکلا دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی قوه قضائیه و خود قوه قضائیه در تلاش بوده اند تا با ارائه طرح هایی نظیر طرح خانواده و طرح وکیل اجباری برای خواهان، داشتن وکیل دادگستری را برای تعداد زیادی از پرونده ها اجباری کنند، منتهی این طرح ها با شکست مواجه شده است. بهترین راه برای مراجعه بیشتر افراد به وکیل آگاه کردن و فرهنگ سازی برای جامعه است که ضرورت حضور وکیل را مشخص کند.

    از مزیت های داشتن یک وکیل خوب می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

    رسالت اصلی یک وکیل خوب این است که موکل خود را از انتخاب خود مطلع و آگاه می کند و نتیجه پایانی را برای موکل خود شفاف سازی می کند تا ایشان بتواند راحت تر اقدام به تصمیم گیری برای ادامه روند بررسی و انتخاب راه درست کند.

    وکیل دادگستری خوب می تواند این حس را به موکل خود انتقال دهد که از انتخاب خود اطمینان خاطر داشته باشد و تفاوت داشتن وکیل در مراجع قضایی را با نداشتن وکیل و انجام امور توسط خود شخص را به صورت شفاف مورد بررسی قرار می دهد.

    داشتن یک وکیل دادگستری خود در مسائل کیفری نه تنها هزینه نیست، بلکه یه صرفه جویی در هزینه هم محسوب می شود، چرا که وکیل خوب می تواند از طرح دعوا به روش آزمون و خطا و صرف هزینه های متعدد جلوگیری کند.

    یک فرد عادی با دانش کم حقوقی نمی تواند آن چنان که باید و شاید از حق خود دفاع کند و با تمام قوانین و راه کارهای حقوقی آگاه باشد، با داشتن یک وکیل خوب می توان به تمام این موارد دسترسی داشت.

    گاهی اوقات مقدماتی لازم به اجراست که قبل از طرح دعوای اصلی مطرح می شود

    گاهی اوقات مقدماتی لازم به اجراست که قبل از طرح دعوای اصلی مطرح می شود و ممکن است، اگر انجام نشود، شخص به نتیجه مطلوب در پرونده نرسد. از این موارد مقدماتی می توان تامین دلیل، تامین خواسته، ارسال اظهارنامه را نام برد که انجام این امور تاثیر مثبتی بر روند پرونده دارد.

    این که این موارد را به چه صورت و در چه زمانی انجام داد، یکی از مزیت های داشتن وکیل دادگستری خوب است. ایشان با آشنایی به تمام مراحل و اشراف کامل به پرونده می تواند، در زمان درست و به صورت درست این امور را انجام دهد تا تاثیر زیادی در نتیجه پرونده داشته باشد.

    طی سال های اخیر این نظریه که فرد با مطالعه مختصری در رابطه با قانون می تواند خود کار دفاع را انجام دهد و وکیل خود در دادگاه باشد، در جامعه رواج پیدا کرده، اما متاسفانه کاملا اشتباه است. وکیل دادگستری همچون مشاغلی دیگر نظیر پزشکی، مهندسی، معماری و….. حساس و تخصصی است و پیچیدگی های مربوط به خود را دارد

    تسلط نداشتن بر قانون

    اگر شخصی با تمام این پیچیدگی های آشنایی نداشته باشد و تسلط کافی بر قانون نداشته باشد، مطمئنا در روند پرونده به مشکل برخورد می کند. برای امر وکالت به جز دانش و تجربه کافی باید اطلاعاتی در مورد رویه عملکرد دادگاه ها و روش قضات مختلف دادگستری داشته باشید که این امر فقط با داشتن وکیل به وقوع می پیوندد.

    از دیگر مزایای وکیل خوب این است که قبل از طرح دعوا تمامی جوانب آن را بررسی می کند و دعوای خود را با آگاهی از نتیجه شروع می کند. این بررسی به موضوعاتی همچون دادگاه صالح چه دادگاهی است و یا نظر قاضی احتمالی چه می تواند باشد، رویه دادگاه های مختلف نسبت به دعوای مورد نظر چیست به طور کلی می توان گفت یک وکیل خوب تا حد زیادی می توان نتیجه را پیش بینی کند.

    از مزیت های مهم دیگر داشتن وکیل دادگستری این است که می تواند دفاعیات احتمالی طرف دعوا و وکیل دادگستری وی را پیش بینی کند و برای آن ها جواب مناسبی را برای ارائه در دادگاه آماده می کند.

    وقتی شما از یک وکیل خوب و باتجربه دادگستری استفاده می کنید، می توانید روند دادرسی را کوتاه تر کنید، زیرا یک وکیل خوب می داند راحت ترین و سریعترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب چه راهی است.

    نظر یک مدیران کانون وکلا در خصوص ضرورت داشتن وکیل:

    نظر یک مدیران کانون وکلا در خصوص ضرورت داشتن وکیل:
    نظر یک مدیران کانون وکلا در خصوص ضرورت داشتن وکیل:

    عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکزی در این رابطه معتقد است که 95 درصد از پرونده ها بدون داشتن وکیل انجام می گیرد. مطابق ماده 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی هر دو طرف دعوا حق دارند، از وکیل دادگستری انتخابی خود در محاکمه استفاده کنند و چنان چه توانایی انتخاب وکیل نداشته باشند، دولت باید شرایط آن را فراهم آورد،

    همچنین ایشان اظهار داشت که فرهنگ داشتن وکیل دادگستری در بین مردم ایجاد نشده است، در حال حاضر کمتر از 5 درصد از پرونده های بررسی شده در دادگاه ها دارای وکیل دادگستری هستند و بقیه موارد وکیل ندارند.

    بهتر است فرهنگ داشتن وکیل دادگستری در بین مردم رواج پیدا کند تا بتوانند بهتر از حق خود دفاع کنند، بدین ترتیب همه پرونده ها با حضور وکیل رسیدگی می شود.

    مراجعه به دادگستری کمتر از مراجعه به پزشک برای درمان نیست

    این عضو هیئت مدیره تاکید کرده که مراجعه به دادگستری کمتر از مراجعه به پزشک برای درمان نیست، همانطور که دولت برای مراجعه مردم به پزشک امکاناتی چون بیمه را در اختیار قرار می دهد، باید در بحث مراجعه مردم به دادگستری نیز امکاناتی را فراهم آورد تا هم تمامی پرونده ها با حضور وکیل بررسی شود و حقی ضایع نشود، هم تمامی فارغ التحصیلان رشته های حقوق بتوانند مشغول به کار شوند.

    این عضو هیئت مدیره در رابطه آشنایی مسئولان با حقوق اذعان داشت که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هیچ کدام از مسئولین ارشد و معاونین حقوقی وزات خانه ها دارای تحصیلات حقوقی نبوده اند و رئیس جمهور فعلی اولین شخص است که با رشته حقوق تا حدودی آشنایی دارد.

    این عدم آشنایی در مجلس هم مشاهده می شود تا آن جا اکثر افراد نماینده در مجلس شورای اسلامی پزشک، مهندس و معلم هستند و تعداد کمی از آن ها حقوق دان می باشند، این امر سبب شده تا تاثیرات منفی بر روی جامعه حقوقی کشور داشته باشد.

    برای انتخاب وکیل مناسب باید به چه ویژگی های توجه داشت؟

    برای انتخاب وکیل مناسب باید به چه ویژگی های توجه داشت؟
    برای انتخاب وکیل مناسب باید به چه ویژگی های توجه داشت؟

    در ادامه ی نوشتار وکیل تهرانپارس کیفری به بیان نکاتی در خصوص این که برای انتخاب وکیل مناسب باید به چه ویژگی های توجه داشت خواهیم پرداخت.

    در جوامع امروزی با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی امکان بروز مشکلات بسیار زیاد است و افرادی زیادی در موارد حقوقی دچار مشکل می شوند و با دادگاه ها سر و کار پیدا می کنند، اما به علت وسیع بودن و گستردگی علم حقوق نمی توانند آنچنان که باید از حق خود دفاع کنند، در نتیجه باید از یک وکیل مناسب و زبده کمک بگیرند.

    در این رابطه چون تعداد وکلا همچون دیگر مشاغل بسیار زیاد است، انتخاب یک وکیل مناسب کاری سخت به نظر می آید. برای انتخاب یک وکیل مجرب باید به نکات ویژه ای توجه داشت تا بتوان وکیل مناسب و خوبی را انتخاب کرد، چرا که یک انتخاب نادرست و غلط باعث تبعات سنگین و گاهی غیر قابل جبرانی خواهد شد.

    پرداخت مبلغی برای مشاوره گرفتن و یا انتخاب یک وکیل کارکشته صرفا هزینه به شمار نمی آید، بلکه یک سرمایه گذاری واقعی است، چرا که می تواند شما را از بحران های حقوقی و کیفری نجات دهد.

    شخصیت و اخلاق فردی وکیل

    برای انتخاب وکیل چنان چه یک شخص حقیقی هستید و می خواهید برای موردی خاص از یک وکیل دادگستری با تجربه کمک بگیرید بهتر است، در مرحله اول شخصیت و اخلاق فردی وکیل را مورد بررسی قرار بدهید،

    چرا که بیشتر از دانش و تجربه اهمیت دارد، همچنین مطمئن شوید که اگر وکیل مورد نظرتان توانایی به انجام رساندن پرونده شما را ندارد، صراحتا به شما اعلام می کند و کمک می کند که وکیل مناسب را انتخاب کنید.

    اما زمانی که شما یک شخص حقوقی هستید و برای امور شرکت و کسب و کار خود اقدام به گرفتن وکیل می کنید، بهتر است، شخصی را انتخاب کنید که اعتماد کامل را به او داشته باشید و یا از گزینه بهتری بهره ببرید، همچون موسسات حقوقی که توسط چندین وکیل کنار هم اداره می شوند

    برای انتخاب یک شرکت حقوقی مناسب به نکات ذیل حتما توجه داشته باشید:

    موسسه حقوقی باید به صورت سازمانی اقدام به فعالیت کرده باشد.

    روند کار در موسسه حقوقی باید کاملا شفاف باشد و حق الوکاله معقولی با توجه به پرونده ارائه بدهند.

    موسسه حقوقید باید از اقدامات فراقانونی و یا استفاده از نفوذ و قدرت کاملا خودداری کند.

    در موسسات حقوقی به این دلیل که وکلای متخصص در زمینه های مختلف در کنار یکدیگر کار می کنند، خیلی راحت می توانند وکیل متخصص در پرونده شما را انتخاب کنند و روند کار را تحت نظارت داشته باشند.

    سایت تهران لو وکلای متخصص و برجسته ای را در منطقه تهرانپارس به شما معرفی می کند و می توانید از مشاوره های این سایت استفاده لازم را ببرید.

    ویژگی ها و خصوصیت یک وکیل خوب

    امانت داری:

    وکیل خوب باید خصوصیات امین بودن، محرم اسرار بودن را داشته باشد. وکیل خوب همچون یک پزشک ممکن است، با اسرار زیادی از سوی موکل خود مواجه شود، که البته اخلاق حرفه ای باعث می شود که این اسرار را درسینه نگه دارد و به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی فاش نکند.

    پرهیز از بزرگنمایی و وعده های دروغ:

    پرهیز از بزرگنمایی و وعده های دروغ:
    پرهیز از بزرگنمایی و وعده های دروغ:

    یک وکیل با اخلاق و حرفه ای امیدواری واهی و بیخود به موکل خود نمی دهد و اقدام به دادن وعده های دروغین و بی جهت را برای جلب رضایت موکل خود نمی کند.

    اصولا تعهد یک وکیل دادگستری به وسیله است، نه به نتیجه پس بهتر است که وکیل مانند یک پزشک جراح تمامی مشکلات و موانعی که احتمال دارد، در حین دادرسی پرونده به وجود آید را به موکل خود بگوید تا ایشان با اطلاعات کامل و چشم باز بتواند برای ادامه راه انتخاب کند،

    به طور کلی یکی از خصوصیات یک وکیل با اخلاق و خوب واقع بین بودن ایشان است، به طوری که مسائل را همان گونه که هست برای موکل خود شرح دهد و از وعده دادن پیروزی 100 درصد به شدت پرهیز کند، چرا که نتیجه آخر با قانون است، نه با وکیل.

    بازداشتن موکل از بیراهه:

    وکیل خوب نباید به طمع حق الوکاله خود موکل را به پروسه های رسیدگی غیر ضروری وارد کند. اصلی ترین خصوصیت یک وکیل صداقت و راستگویی ایشان است.

    وکیل مجرب مسلما نسبت به موکل خود اشراف بیشتری بر روی پرونده دارد و قادر است، بهترین مسیر را انتخاب کند، در نتیجه برای گرفتن حق الوکاله بیشتر نباید راهی نادرست یا بدون نتیجه را به موکل خود نشان دهد.

    مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله وکیل تهرانپارس کیفری هستید.

    ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل:

    وکیل با تجربه با فن بیان بالا می تواند مسائل را ساده سازی کند تا درک آن برای موکل بسیار راحت شود، همچنین با پیچیده نکردن موضوعات برای قاضی می تواند، به روند انجام پرونده و تصمیم گیری قاضی کمک شایانی داشته باشد. این گونه رفتار می تواند تاثیرات مثبتی بر روی نتیجه دادگاه داشته باشد.

    احترام به مقام قاضی

    وکیل دادگستری نباید تملق و چاپلوسی قاضی را انجام دهد، همچنین قاضی را مورد تمسخر و تحقیر قرار ندهد. یک وکیل متواضع و افتاده می تواند احترام بیشتری را جذب کند. رفتارهای خارج از عرف ممکن است، نظر قاضی را بر روی پرونده تغییر دهد و گاهی سبب ایجاد ضرر برای موکل خود خواهد شد.

    داشتن اطلاعات و دانش حقوقی کافی

    داشتن اطلاعات و دانش حقوقی کافی
    داشتن اطلاعات و دانش حقوقی کافی

    وکیلی مناسب و خوب شناخته می شود که دانش حقوقی بالایی داشته باشد، چرا که لازمه انتخاب بهترین راه کار، بهترین شکوائیه، بهترین دادخواست و اقدامات قانونی لازم داشتن اطلاعات بالا و معلومات حقوقی زیاد است.

    شما در حال خواندن پست وکیل تهرانپارس کیفری هستید.

    حق الوکاله وکیل به چه صورت محاسبه و پرداخت می شود و صحت وکالت به چه صورت است؟

    حق الوکاله وکیل به چه صورت محاسبه و پرداخت می شود و صحت وکالت به چه صورت است؟
    حق الوکاله وکیل به چه صورت محاسبه و پرداخت می شود و صحت وکالت به چه صورت است؟

    دستمزد وکیل که به حق الوکاله شهرت دارد، بر اساس قواعد خاصی تعیین و پرداخت می شود. در قرار داد وکالت باید تمامی جزئیات در رابطه با مورد وکالت درج شود، همچنین در صورت لزوم شکایت دیگری طرح شود و یا چنان چه شخص ثالثی وارد دعوی شود، باید هزینه آن جداگانه پرداخت شود.

    مبلغ حق الوکاله یا بر اساس تعرفه مندرج در آیین نامه تعرفه وکالت

    مبلغ حق الوکاله یا بر اساس تعرفه مندرج در آیین نامه تعرفه وکالت تعیین و پرداخت می شود و یا اینکه هر دو طرف بر مبلغ مشخصی توافق می کنند و موکل اقدام به پرداخت آن می کند. که این حق الوکاله توافقی می تواند در فرم چاپی وکالت نامه یا برگه های جداگانه ذکر شود و هر دو طرف پس از تائید امضا کنند،

    البته در این شرایط هیچ محدودیتی برای مبلغ و زمان پرداخت وجود ندارد، اما مبلغ مورد توافق باید در وکالت نامه ذکر شود و حدود 60 درصد از حق الوکاله در زمان تنظیم عقد و به امضا رسیدن آن توسط موکل به وکیل پرداخت می شود و 40 درصد باقی مانده بعد از به نتیجه رسیدن پرونده پرداخت می شود.

    موکل، همچنین قبول می کند که در طی روند پرونده چنان چه سازش با طرف دعوا انجام شد و یا جریان پرونده خاتمه پیدا کرد، باز هم اقدام به پرداخت 40 درصد باقی مانده کند، همچنین در طی روند پرونده اگر موکل بخواهد وکیل را عزل کند، باید حق الوکاله ایشان را تا آن مرحله به صورت کامل بپردازد. و اگر وکیل خودش بخواهد کناره گیری کند از گرفتن حق الوکاله محروم می شود.

    شرایط صحت وکالت:

    برای تنظیم وکالت شرایطی وجود دارد که از جمله این شرایط می توان به این اشاره داشت که وکیل و موکل باید بالغ و عاقل باشند و در صحت کامل عقلی اقدام به تنظیم قرارداد کنند. موکل باید امری که می خواهد وکالت دهد، با موازین شرعی و قانونی مغایرت نداشته باشد.

    کاری که مورد وکالت قرار می گیرد، باید در ملکیت موکل قرار بگیرد و فقط قابلیت نیابت را داشته باشد، در این صورت موکل در مورد چیزهایی که در آینده می خواهد بخرد و فعلا صاحب آن نیست، نمی تواند وکالت دهد. وکالت زمانی صحیح به شمار می آید که تحقق آن وابسته به تحقق امری دیگر نباشد، چرا که در این صورت این وکالت صحیح نیست،

    همچنین از دیگر شرایط وکالت این است که اگر ( ضمن عقد خارج لازم ) در وکالت ذکر شود، موکل دیگر نمی تواند وکیل خود را عزل و برکنار کند که این مورد معمولا در وکالت طلاق زنان کاربرد زیادی دارد، به طور مثال هنگام عقد اگر زن وکالت طلاق خود را ضمن یک قرارداد لازم به دست آورده باشد، به این ترتیب شوهر نمی تواند در طلاق نقشی داشته باشد.

    در این قسمت به انتهای نوشتار خود با عنوان وکیل تهرانپارس کیفری رسیدیم. امید واریم نکات ارائه شده در زمینه ی وکیل تهرانپارس کیفری برای شما مثمر ثمر بوده باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با