نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله به بررسی موضوع وکیل جنوب تهران خواهیم پرداخت.

    افرادی که با قانون و دادگاه سر و کار پیدا کرده اند، می دانند که این کار چقدر پیچیده و سخت است و هر کسی از پس انجام آن بر نمی آید. قانون و مسائل حقوقی به قدری زیاد است و به موارد مختلف مربوط می شود که یادگیری و حفظ آن همه قانون و ماده کار بسیار سختی می باشد.

    به همین دلیل افرادی که می خواهند از طریق قانون به حق خود برسند و مشکل شان را حل کنند، نیاز به شخصی دارند که از تمام قوانین مربوط به مشکل فرد اطلاع داشته باشد و به مواد قانونی آن مسئله مسلط باشد و راه هایی قانونی شکایت و دادخواست را به یاد داشته باشد.

    استفاده از وکیل برای حل مشکلات

    به افرادی که می خواهند در مشکلات قانونی خود موفق باشند، توصیه می کنیم، حتما از وکیل برای مشکلات خود استفاده کنند. به شخصی به قوانین مسلط باشد، وکیل گفته می شود.

    سایت تهران لو دارای وکلای با تجربه زیادی می باشد که می توانند در زمینه های مختلف قانونی به افراد کمک و از حق قانونی آنها دفاع کنند.

    به افرادی که در جنوب تهران برای مسائل قانونی خود به وکیل نیاز دارند، توصیه می شود، به سایت تهران لو مراجعه و مشکل خود را مطرح کنند و از تجربه وکلای این سایت استفاده کافی ببرند و برای خود وکیل ماهر و با تجربه انتخاب کنند.

    در مقاله وکیل جنوب تهران قصد داریم به تعریف وکیل، وکالت و انواع وکیل بپردازیم تا دوستان با این اصطلاحات و وظایف وکلا آشنا شوند تا راحت تر و بهتر بتوانند وکیل مورد نیاز خود را از سایت تهران لو پیدا کنند.

    چرا افراد به وکیل نیاز دارند؟

    به چه کسی وکیل گفته می شود؟

    در چه مواردی می توان از وکیل مشاوره و راهنمایی گرفت؟

    وکیل نسبت به موکل چه تعهداتی دارد؟

    تعهدات خاص وکیل

    انواع حقوق قانونی

    انواع وکیل حقوقی

    انواع تخصص های وکلای حقوقی

    انواع وکالت از لحاظ وظیفه و زمینه انجام کار

    انواع وکیل از نظر حوزه فعالیت

    انواع وکالت از لحاظ رسمیت

    تعریف بخشی از اصطلاحات وکالت

    اگر وکیل همزمان به دو یا چند دادگاه مختلف دعوت شود، چه باید بکند؟

    اگر وکیلی در حق موکل خود و انجام وظایفش کوتاهی کند چه حکمی دارد؟

    برای اینکه بتوان یک وکیل دادگستری با تجربه و خوب انتخاب کرد به چه مسائلی باید توجه نمود؟

    اثر و نتیجه قرارداد وکالت متوجه چه کسی است؟ وکیل یا موکل؟

    تعریف موسسه حقوقی

    شرایط و وضعیت موسسات حقوقی در کشور ایران

    وضعیت و شرایط موسسات حقوقی در سایر کشورها

    تفاوت خدمات موسسه حقوقی با وکیل های فردی چیست؟

    وظایف و ویژگی های خاص وکیل

    یک وکیل و نماینده حقوقی باید چه شرایطی را داشته باشد؟

    اختیارات وکیل چیست؟

    در چه مواردی یک وکیل از امر وکالت تعلیق می شود؟

    امیدواریم که با اطلاعاتی که در این مقاله ارائه می دهیم بتوانیم به دوستان کمک کنیم تا در انتخاب وکیل با تجربه از سایت تهران لو موفق تر و مطمئن تر عمل کنند.

    چرا افراد به وکیل نیاز دارند؟

    چرا افراد به وکیل نیاز دارند؟
    چرا افراد به وکیل نیاز دارند؟

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص نیاز افراد به وکیل خواهیم پرداخت.

    با توجه به وسعت روابط اجتماعی و زیاد شدن اختلاف بین افراد یک جامعه، افراد باید برای حل اختلافات خود به مراجع قضایی مراجعه کنند. برای موفق شدن در گرفتن حق خود در مراجع قضایی فرد باید از قوانین مسلط بر آن کشور آگاه باشد.

    آگاهی از این قوانین نیاز به مطالعه کتاب های مختلف دارد که مطالعه و آگاهی از این کتاب ها از توان همه افراد یک جامعه خارج است، بنابراین افراد عادی یک جامعه که از این قوانین آگاهی کامل ندارند و به حقوق خود آشنا نیستند، نمی توانند به خوبی از حق خود دفاع کنند و دچار زیان های زیادی می شوند.

    اگر افرادی هم باشند که از این قوانین و حقوق خود آگاه باشند، ممکن است، وقت کافی برای مراجعه به مراکز قضایی را نداشته باشند و تنوانند به امور خود رسیدگی کنند.

    بنابر گفته های فوق افرادی که از قوانین آگاه نیستند و افرادی که وقت مراجعه به مراکز قضایی را ندارند، بهتر است، برای احیای حق خود از یک شخص آگاه و مطلع استفاده کنند و از طریق سایت تهران لو یک وکیل با تجربه و متخصص برای امور حقوقی خود استخدام کنند.

    قانون هم برای افرادی که با محاکم قضایی سر و کار پیدا می کنند، اجازه و حق گرفتن وکیل برای دفاع از حقوق خود می دهد و حتی برای کسانی که توانایی مالی برای استخدام وکیل را ندارند، خود دادگاه وکیل در نظر می گیرد.

    به چه کسی وکیل گفته می شود؟

    به چه کسی وکیل گفته می شود؟
    به چه کسی وکیل گفته می شود؟

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص این که به چه کسی وکیل گفته می شود خواهیم پرداخت.

    وکیل حقوقی به شخصی گفته می شود که از طرف کسی که نیاز به کمک و مشاوره حقوقی دارد و موکل خوانده می شود، اجازه دارد، در مورد مسائل حقوقی در مراجع قضایی و غیر قضایی و دادگاه ها حضور پیدا کند.

    هر گونه اقدامی که برای رسیدن موکل به حقوقش در مراجع قضایی و غیر قضایی نیاز باشد، توسط وکیل انجام می شود و نتایج و آثار آن به موکل می رسد.

    در چه مواردی می توان از وکیل مشاوره و راهنمایی گرفت؟

    در چه مواردی می توان از وکیل مشاوره و راهنمایی گرفت؟
    در چه مواردی می توان از وکیل مشاوره و راهنمایی گرفت؟

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص این که در چه مواردی می توان از وکیل مشاوره و راهنمایی گرفت خواهیم پرداخت.

    یک وکیل و مشاور حقوقی در تمام مسائل حقوقی می تواند مشاوره دهد و راهنمایی کند، اما برای دریافت مشاوره بهتر است، از وکیلی که در آن مورد خاص تخصص و تجربه دارد، مشاوره گرفته شود.

    معمولا وکلا دارای تجارب و تخصص خاص در زمینه های مختلف می باشند. در کشور های پیشرفته هر وکیلی در زمینه ای که تخصص دارد، مشاوره انجام می دهد و وکالت قبول می کند،

    اما در ایران چنین قانونی وجود ندارد و هر وکیلی در هر زمینه ای می تواند وکالت قبول کند، اما برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید، پیشنهاد می شود، از سایت تهران لو، وکیل با تجربه و تخصص در زمینه مورد نیازتان را انتخاب کنید و به او مراجعه نمایید.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل تخلفات اداری دیدن کنید.

    وکیل نسبت به موکل چه تعهداتی دارد؟

    وکیل نسبت به موکل چه تعهداتی دارد؟
    وکیل نسبت به موکل چه تعهداتی دارد؟

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص تعهدات ویکل نسبت به موکل خود خواهیم پرداخت.

    زمانی که یک شخص نیاز به وکیل دارد، در وکالت نامه ای که بین وکیل و موکل تنظیم می شود، وظایف و اختیارات وکیل مشخص می شود. این وکالت نامه های غیر قضایی در دفاتر اسناد رسمی و وکالت نامه های قضایی در مراکز مراجع قضائی صادر می شوند.

    در این وکالت نامه ها قسمتی با عنوان حدود اختیارات و وظایف وکیل مشخص شده است که طبق انتظارات موکل از کاری که قرار است، از وکیل بخواهد در این قسمت حدود و اختیارات وکیل را ذکر می کند.

    تعهدات وکیل هم به اینکه موکل چه انتظاری از وی دارد و قرار است، در مورد چه زمینه ای از حق موکل خود دفاع کند بستگی دارد. مثلا شخصی برای انجام امور مربوط به شهرداری وکالت شخص را قبول می کند و شخص دیگری امور مربوط به مراکز قضایی یا دادگاه را بر عهده می گیرد.

    طبق وکالتنامه وکیل موظف است، به جای موکل خود در تمام جلسات و امور قضائی شرکت کند و حضور داشته باشد، مگر به خاطر موارد خاصی نتواند در جلسات دادگاه شرکت کند. این مسائل و موارد در ماده 41 قانون آیین دادرسی مدنی توضیح داده شده است.

    در زیر بعضی تعهدات خاصی که وکیل نسبت به موکل خود دارد را شرح می دهیم.

    تعهدات خاص وکیل:

    تعهدات خاص وکیل:
    تعهدات خاص وکیل:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص تعهدات خاص وکیل خواهیم پرداخت.

    زمانی که یک وکیل وکالت یک شخص را می پذیرد در قبال آن شخص تعهداتی دارد که در زیر به خلاصه ای از تعهدات وکیل نسبت به موکل اشاره می شود.

    اگر به خاطر عملکرد وکیل یا بد عمل کردن او خسارتی متوجه موکل شود، وکیل نسبت به جبران خسارت موظف است.

    زمانی که وکیل موظف به انجام امور موکل می باشد، باید به فکر مصلحت موکل باشد و تمام امور را به نفع موکل پیش ببرد.

    وکیل موظف است، چیزی را که به جای موکل خود در طی انجام وکالت دریافت می کند را حتما به موکل خود بدهد.

    اگر برای انجام اموری یک شخص چند وکیل را استخدام کرده باشد و قید شود که انجام امور باید توسط همه وکلای مزبور انجام شود، یک وکیل نمی تواند به تنهایی و بدون حضور سایر وکلا اقدام به انجام کاری نماید.

    زمانی که وکیلی برای انجام کاری استخدام می شود، نمی تواند انجام امور را به شخص دیگری واگذار کند مگر اینکه آن وکیل حق توکیل داشته باشد.

    انواع حقوق قانونی:

    انواع حقوق قانونی:
    انواع حقوق قانونی:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص انواع حقوق قانونی خواهیم پرداخت.

    حقوق قانونی به سه قسمت تقسیم می شوند:

    حقوق عمومی

    حقوق خصوصی

    حقوق بین الملل

    حقوق عمومی:

    حقوق عمومی به حقوقی گفته می شود که مربوط به ادارات و نهاد های دولتی یا موسسات عمومی مربوط می شود و به مردم خدمات متقابل ارائه می دهد. و روش انجام آن ها هم در حقوق عمومی توضیح داده شده است. برای مثال وظایف شهرداری و حقوقی که شهرداری که یک موسسه عمومی محسوب می شود، نسبت به شهروندان، از انواع حقوق عمومی به حساب می آید. از جمله موارد دیگر حقوق عمومی می تواند وظایف و حقوق سازمان ها و ادارات دولتی مانند سازمان ثبت اسناد در قبال مردم را نام برد.

    حقوق خصوصی:

    حقوق خصوصی به دو دسته تقسیم می شود:

    یکی حقوقی که همه اشخاص حقیقی که در یک جامعه زندگی می کنند، از آن برخوردار هستند، می باشد که به این ترتیب میزان و چگونگی اجرای آن حقوق جزء حقوق خصوصی به حساب می آید. برای مثال می توان حق دادخواهی، حق اشتغال و این قبیل مسائل را به عنوان حقوق خصوصی نام برد.

    دیگری حقوقی است که به شرکت های تجاری یا غیر تجاری مربوط می شود. شرکت ها در قانون به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته می شود. به عنوان مثال شرکت ها و موسسات عام المنفعه ای که در یک جامعه وجود دارند، از انواع حقوق خصوصی می باشند و چگونگی انجام وظایف و اختیارات و صلاحیت های آنها هم در موضوع حقوق خصوصی بیان شده است.

    حقوق بین الملل:

    حقوق بین الملل به دو دسته تقسیم می شوند:

    حقوق بین المل عمومی:

    حقوق بین الملل به روابط بین دولت ها با هم و با سازمان های جهانی گفته می شود. به این نوع از حقوق بین الملل، حقوق بین الملل عمومی گفته می شود. سازمان بین الملل و سازمان فائو (خوار و بار جهانی) جزء سازمان های جهانی محسوب می شود که بررسی و رسیدگی به اختلاف بین کشورها و دولت ها با این سازمان ها در دسته حقوق بین الملل عمومی قرار می گیرند.

    حقوق بین الملل خصوصی:

    مسائل حقوقی مربوط به افرادی که در کشورهای مختلف زندگی می کنند، هم جزء حقوق بین الملل محسوب می شود و این نوع از حقوق بین الملل، حقوق بین الملل خصوصی نامیده می شود.

    مسائل مربوط به حقوق شهروندان کشورهای مختلف و همچنین اشخاص حقوقی شرکت با کشورهای دیگر معامله می کنند و ارتباط بر قرار می کنند، در دسته حقوق بین الملل خصوصی قرار می گیرند. و اگر اختلافی بین این گروه ها به وجود بیاید، باید بر اساس قوانین بین المللی حل و فصل گردد.

    تا اینجا در مورد انواع مسائل حقوقی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم انواع وکیل حقوقی را ذکر کنیم.

    انواع وکیل حقوقی:

    انواع وکیل حقوقی:
    انواع وکیل حقوقی:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص انواع وکیل حقوقی خواهیم پرداخت.

    همانطور که در بالا گفته شد که از وکیل می توان در زمینه های مختلفی مشاوره گرفت و وکیل بر اساس موضوع وکالتنامه می تواند به موضوعات مختلفی ورود کند.

    به همین دلیل وکلا به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان مثال: وکیل دادگستری، وکیل رسمی دفاتر اسناد رسمی، وکیل معاضدتی، وکیل اتفاقی و وکیل تسخیری. در زیر در مورد هر یک از این انواع وکلا توضیحاتی می دهیم:

    وکیل انتخابی:

    طبق ماده 346 و ماده 347 قانون آیین دادرسی کیفری وقتی شخصی با انتخاب خود و طبق میل و نظر خودش شخصی را انتخاب می کند تا کارهای حقوقی او را انجام دهد، گفته می شود که وکیل انتخابی گرفته است. وکلای انتخابی به دو دسته تقسیم می شوند. وکیل رسمی و وکیل دادگستری

    وکیل رسمی:

    وکیل انتخابی هم می تواند هم از بین وکلای رسمی انتخاب شود و وظیفه انجام کارهای مربوط به ادارات، شهرداری یا خرید و فروش اموال موکل را بر عهده دارد.

    وکیل دادگستری:

    به وکیلی که کارهای قضایی و سازمان های مربوط به آن مانند شعبه حل اختلاف و مراجع انتظامی مربوط به موکل خود را انجام می دهد، وکیل دادگستری گفته می شود.

    وکیل تسخیری:

    بر اساس ماده 348 قانون آیین دادرسی زمانی که یک شخصی در مورد مسائل مهم کیفری مانند قتل و امثال آن متهم می شود و توانایی مالی برای گرفتن وکیل ندارد، دادگاه یکی از وکلای دادگستری را برای دفاع از حقوق چنین شخصی انتخاب می کند و هزینه های مربوط به حق الوکاله وکیل طبق تعرفه های قانون وکالت از طرف دولت پرداخت می شود.

    وکیل معاضدتی:

    بر اساس ماده 24 قانون وکالت، اگر فردی در رابطه با مسائل قضائی به مشکل برخورد کند و به دادگاه اثبات کند که توانایی مالی برای استخدام وکیل را ندارد و از دادگاه درخواست وکیل کند، دادگاه از طریق کانون وکلا یا مشاوران و وکلای قوه قضائیه یک وکیل برای این شخص انتخاب می کند تا از حقوق او دفاع کند. وکیل معاضدتی، حق الوکاله ای دریافت نمی کند.

    وکیل اتفاقی:

    بر اساس ماده 2 قانون وکالت، افراد فامیل درجه یک که دارای اطلاعات و معلومات کافی در مورد امور حقوقی را داشته باشند و توانایی انجام وکالت را دارا باشند،

    اما پروانه وکالت نداشته باشند، می توانند در سال یک یا دو بار با دریافت مجوز وکالت اتفاقی از کانون مربوطه، کار وکالت را برای نزدیکان و فامیل های درجه یک و دو خود انجام دهند. در این صورت با اثبات فامیلیت نزدیک بین این افراد قاضی دادگاه با صلاحدید خود اجازه پذیرفتن این وکالت را می دهد.

    وکیل حقوقی شرکت ها و سازمان ها:

    ادارات و سازمان های دولتی هم در مواقع اقامه دعوا یا دفاع از حقوق سازمان از بین افرادی که در آن شرکت مشغول به کار است را به عنوان نماینده حقوقی خود به دادگاه معرفی می کنند تا از حق و حقوق و منافع شرکت دفاع کند.

    انواع تخصص های وکلای حقوقی:

    انواع تخصص های وکلای حقوقی:
    انواع تخصص های وکلای حقوقی:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص انواع تخصص های وکلای حقوقی خواهیم پرداخت.

    همانطور که قبلا هم گفته شد هر وکیلی در زمینه ای خاص تخصص و تجربه دارد و با تسلط و اطلاع از قوانین حقوقی مربوط به آن مورد می تواند در آن زمینه به خوبی و به طور کامل از موکل خود دفاع نماید. این تخصص ها به شرح زیر می باشند:

    • تخصص حقوقی در مورد تجارت و امور مالی
    • تخصص حقوقی در مورد مسائل خانواده و همه قوانین و مقررات مربوط با آن
    • تخصص حقوقی در مورد مسائل کیفری
    • تخصص حقوقی در مورد مسائل حقوقی مدنی مانند انواع قراردادهای معین و نا معین، ارث و میراث و حق شفعه و…
    • تخصص حقوقی در مورد دیوان عدالت اداری و حدود وظایف آن

    و به طور کلی می توان گفت در موارد زیر یک شخص به وکیل متخصص در آن زمینه نیاز دارد:

    • وکیل متخصص املاک و اراضی
    • در زمینه نفت گاز و پتروشیمی
    • در زمینه بازرگانی داخلی و خارجی
    • در زمینه حقوق بانکی
    • در زمینه حقوق بیمه
    • در زمینه حقوق بازار بورس
    • در زمینه حقوق ورزشی
    • در زمینه فن آوری اطلاعات
    • در زمینه مشاغل مانند استارت آپ ها
    • در زمینه حمل و نقل داخلی و بین المللی
    • در زمینه حقوق کیفری و جزائی

    در ادامه به توضیح بعضی از موارد فوق می پردازیم:

    تخصص حقوقی در مورد مسائل خانواده و همه قوانین و مقررات مربوط با آن:

    به شخصی که کار وکالت امور خانوادگی را به عهده می گیرد و به امور حقوقی و مقررات مربوط به مسائل خانوادگی به طور کامل مسلط و آگاه می باشد، وکیل خانواده گفته می شود. وکیل خانواده هم وکیل محضری می باشد و هم وکیل دادگستری.

    وکیل محضری خانواده:

    وکیل محضری توسط یک شخص در دفتر خانه اسناد رسمی انتخاب می شود و وظیفه او انجام امور خانوادگی و دفاع از حق و حقوق اعضای خانواده که تضییع شده است، می باشد.

    وکیل دادگستری خانواده:

    وکیل دادگستری به وکیلی گفته می شود که به وسیله یک فرد انتخاب می شود تا از طرف موکل خود در دادگستری و زیر مجموعه های آن امور مربوط به مسائل قضائی را مطرح کند و از حق موکل خود دفاع نماید.

    وکیل ملکی:

    به وکیلی که وظیفه او رسیدگی به املاک بایر و غیر بایر موکل خود می باشد و به قوانین و امور حقوقی و غیر حقوقی در این زمینه مسلط می باشد، وکیل ملکی گفته می شود.

    وکیل مهاجرت:

    وظیفه وکیل مهاجرت رسیدگی به امور مرتبط با مهاجرین کشورهای دیگر و گرفتن تابعیت برای موکل خود از کشوری که موکلش در آنجا مقیم است، می باشد.

    وکیل مهاجرت باید به تمام مسائل حقوقی مربوط به مهاجرت و اقامت در کشور مزبور تسلط داشته باشد. و همچنین وکیل مهاجرت باید بتواند از حقوق مهاجرین در کشورهای مقیم دفاع کند و کارهای مربوط به تابعیت موکل خود را انجام دهد.

    وکیل امور قراردادها:

    وکیلی که برای مسائل قراردادی استخدام می شود، باید در مورد قوانین و حقوق مربوط به قراردادها اطلاعات کامل و کافی را داشته و به آنها تسلط داشته باشد. قراردادها هم بین اشخاص حقیقی می تواند تنظیم شود و هم بین اشخاص حقوقی. استفاده از یک وکیل باتجربه و ماهر در امور قراردادها می تواند از احتمال اتفاق افتادن خسارت ها و کلاهبرداری ها جلوگیری نماید.

    وکیل شرکت ها:

    وکیل که در مورد مسائل مربوط به شرکت و انواع آنها و امور حقوقی و قضائی آن اطلاعات کامل داشته باشد و به قوانین مربوط به آن تسلط داشته باشد، وکیل شرکت ها گفته می شود.

    شرکت های تجاری:

    شرکت هایی که برای خود وکیل استخدام می کنند، هم می توانند شرکت های تجاری باشند، مانند شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت های تضامنی. که شرکت های تجاری از قوانین مربوط به تجارت تبعیت می کنند.

    شرکت های عام المنفعه و فرهنگی:

    شرکت هایی که برای استفاده عموم مردم می باشند و با اکثر افراد در ارتباط هستند، شرکت های عامل المنفعه و فرهنگی هستند که در زمینه های مربوط به سازمان های خود می توانند از وکیل استفاده کنند.

    وکیل چک و سفته:

    وکیلی که مسائل مربوط به چک های صادره از بانک های متفاوت و سفته ها را رسیدگی می کند را وکیل چک و سفته می نامند. وکیل چک و سفته باید به تمام امور حقوقی و قضائی مربوط به انواع چک ها و سفته ها، گواهی عدم پرداخت انواع چک ها، واخواست سفته ها، ظهر نویسان چک ها و حقوق و وظایف مرتبط با آنها مسلط باشد و تمام راهکارهای قانونی را بشناسد تا بتواند به خوبی و به درستی از حقوق موکل خود دفاع نماید.

    انواع وکالت از لحاظ وظیفه و زمینه انجام کار:

    انواع وکالت از لحاظ وظیفه و زمینه انجام کار:
    انواع وکالت از لحاظ وظیفه و زمینه انجام کار:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص انواع وکالت از لحاظ وظیفه و زمینه انجام کار خواهیم پرداخت.

    وکالتی که موکل به یک وکیل می دهد، به دو دسته تقسیم می شود. وکالت مطلق و وکالت مقید.

    • وکالت مطلق: وکالت مطلق به وکالتی گفته می شود که شخصی اجازه انجام تمام امور خود مانند امور اداری و مالی را به یک وکیل واگذار می کند. امور اداری و مالی شامل کلیه امور خرید و فروش یا پرداخت هزینه خانواده می شود. زمانی که یک نفر به وکیل وکالت مطلق می دهد، دیگر در انجام امور به وجود و اجازه موکل نیازی نیست. در وکالت مطلق به وکیل اجازه انجام تمام امور از جانب موکل داده می شود.
    • وکالت مقید: وکالت مقید به وکالتی گفته می شود که در آن وکیل فقط برای یک کار و وظیفه مشخص استخدام می شود. در وکالت مقید دقیقا وظیفه وکیل ذکر می شود. مثلا ذکر می شود که وکیل فقط حق فروش خانه یا ماشین را به جای موکل دارد و در دیگر امور به وکیل اجازه داده نشده است.

    انواع وکیل از نظر حوزه فعالیت:

    انواع وکیل از نظر حوزه فعالیت:
    انواع وکیل از نظر حوزه فعالیت:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص انواع وکیل از نظر حوزه فعالیت خواهیم پرداخت.

    از نظر حوزه فعالیت، وکلا به سه دسته تقسیم می شوند. وکیل دادگستری، وکیل مدنی و وکیل مع الواسطه

    وکیل دادگستری:

    وکیلی که در مقطع لیسانس و بالاتر در رشته های حقوق، مبانی و فقه تحصیل کرده است و در آزمون کانون وکلای دادگستری هم شرکت کرده و موفق به پشت سر گذاشتن آزمون شده است، وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود.

    یک وکیل پایه یک ابتدا باید دوره های کارآموزی را با موفقیت بگذراند تا بتواند پروانه وکالت را به دست آورد. بعد از دریافت پروانه وکالت وکیل دادگستری می تواند پرونده های حقوقی را پذیرفته و به آنها رسیدگی کند.

    وکیل مدنی:

    اموری هم وجود دارند که نیازی به وکیل دادگستری نیست و یک فرد می تواند برای انجام امور حقوقی یا اداری خود یک وکیل را به عنوان وکیل مدنی خود انتخاب کند.

    برای اینکه این وکالت رسمیت پیدا کند باید وکالتنامه ای بین وکیل مدنی و موکل در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود. این نوع وکالتنامه ها می توانند برای اموری مانند طلاق، خرید و فروش خانه، فسخ اجاره و رسیدگی به امور سازمان ها و ادارات دولتی بین موکل و وکیل تنظیم شود.

    وکیل مع الواسطه:

    در بعضی از موارد یک فرد نمی تواند برای خود وکیل انتخاب کند و شرایط لازم برای انتخاب وکیل را دارا نیست. به همین دلیل به فردی دیگری می گوید تا برای او وکیل انتخاب کند.

    وکیلی که توسط فردی دیگر و برای یک نفر دیگر انتخاب می شود، وکیل مع الواسطه گفته می شود. وکیل مع الواسطه معمولا برای پیگیری و رسیدگی به امور جزایی یا مسائل مالی استخدام می شود. زمانی وکیل مع الواسطه استخدام می شود که موکل به دلیل حبس خودش توان انتخاب وکیل را ندارد.

    انواع وکالت از لحاظ رسمیت:

    انواع وکالت از لحاظ رسمیت:
    انواع وکالت از لحاظ رسمیت:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص انواع وکالت از لحاظ رسمیت خواهیم پرداخت.

    وکالت از لحاظ رسمیت به سه نوع تقسیم می شود. وکالت رسمی، وکالت عادی و وکالت شفاهی.

    وکالت رسمی:

    وکالت رسمی به وکالتی گفته می شود که در محضر ثبت اسناد به طور رسمی به ثبت رسیده است و رسمیت قانونی دارد.

    وکالت عادی:

    این نوع وکالت شامل وکالتنامه هایی می باشد که به صورت عادی به شخصی داده می شود و در دفاتر ثبت اسناد ثبت نشده است.

    وکالت شفاهی:

    این نوع وکالت هم که اعتبار قانونی کمتری دارد، به وکالتی گفته می شود که به صورت شفاهی و غیر رسمی به شخصی داده می شود.

    زمانی به شخصی وکالت داده می شود که طبق قانون و به شکل طبیعی در انحصار یک فرد نباشد. مثلا وکالت برای شرکت در جلسه معامله که خودش باید حتما حضور داشته باشد و نمی تواند شخص دیگری را به جای خود بفرستد مگر اینکه وکالت به یک شخص داده باشد.

    ضمنا زمانی می توان وکیل برای انجام اموری انتخاب کرد که آن امور در اختیار خود موکل باشد و بتواند انجام دهد. مثلا وقتی شخصی ورشکسته شده است، نمی تواند در اموال دخالت کند و در نتیجه نمی تواند برای فروش اموال خود وکیل استخدام کند.

    تعریف بخشی از اصطلاحات وکالت:

    تعریف بخشی از اصطلاحات وکالت:
    تعریف بخشی از اصطلاحات وکالت:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص تعریف بخشی از اصطلاحات وکالت خواهیم پرداخت.

    در زیر تعدادی از اصطلاحات و شرایط مربوط به وکالت را بیان می کنیم.

    • وکیل در توکیل: اگر وکیلی از جانب موکل خود اجازه تعیین وکیل دیگری را داشته باشد، گفته می شود، وکیل در توکیل انجام داده است.
    • وکالت بلاعزل: اگر در وکالتی، پایان وکالت وکیل منوط به شرط مشخص و لازمی ذکر شده باشد، گفته می شود که وکالت بلاعزل داده شده است.
    • روش انقضای وکالت: طبق ماده 678 قانون مدنی زمانی یک وکالت منقضی می شود که وکیل استعفا دهد، یا موکل عزل شود و با فوت یا بیماری جنون موکل یا وکیل هم وکالت منقضی می شود.
    • روش فسخ وکالت: وکالت با روش ها و طرق زیر می تواند فسخ شود:
    • زمانی که وظیفه وکیل که در وکالت نامه ذکر شده است، به پایان رسیده باشد، وکالت به خودی خود فسخ می شود.
    • عملی از طرف موکل انجام شده باشد که با وکالت وکیل تضاد داشته باشد. در این صورت وکیل درخواست فسخ وکالت را می دهد.
    • زمانی که خود موکل بتواند کاری که به وکیل محول کرده است را انجام دهد، وکالت فسخ می شود.

    اگر وکیل همزمان به دو یا چند دادگاه مختلف دعوت شود، چه باید بکند؟

    اگر وکیل همزمان به دو یا چند دادگاه مختلف دعوت شود، چه باید بکند؟
    اگر وکیل همزمان به دو یا چند دادگاه مختلف دعوت شود، چه باید بکند؟

    بر اساس ماده 42 قانون آیین مدنی اگر وکیل به طور هم زمان به دو یا چند دادگاه دعوت شود و امکان حضور در همه آنها نباشد باید دادگاهی که طبق قانون آیین دادرسی کیفری یا سایر قوانین ضروری می باشد، حضور یابد و برای دادگاه های دیگر لایحه بفرستد و یا اگر حق توکیل داشته باشد، می تواند وکیل دیگری را به جای خود به دادگاه های دیگر معرفی کند و بفرستد.

    اگر وکیلی در حق موکل خود و انجام وظایفش کوتاهی کند چه حکمی دارد؟

    اگر وکیلی در حق موکل خود و انجام وظایفش کوتاهی کند چه حکمی دارد؟
    اگر وکیلی در حق موکل خود و انجام وظایفش کوتاهی کند چه حکمی دارد؟

    اگر وکیل نسبت به انجام وظایف خود و در حق موکلش کوتاهی و قصور کند و به موکل خود خساراتی وارد نماید، این کارش تخلف انتظامی به حساب می آید و موکل می تواند درخواست تعقیب انتظامی و تحمیل کیفر انتظامی کند، همچنین ممکن است، از نظر قانون مدنی و یا قانون کیفری هم باعث ابطال حق وکالت گردد.

    برای اینکه بتوان یک وکیل دادگستری با تجربه و خوب انتخاب کرد به چه مسائلی باید توجه نمود؟

    برای اینکه بتوان یک وکیل دادگستری با تجربه و خوب انتخاب کرد به چه مسائلی باید توجه نمود؟
    برای اینکه بتوان یک وکیل دادگستری با تجربه و خوب انتخاب کرد به چه مسائلی باید توجه نمود؟

    برای اینکه پاسخ درستی به این سوال بدهیم ابتدا باید مشخص شود که شما به عنوان یک شخص حقیقی نیاز به وکیل دارید، یا به عنوان یک شخص حقوقی.

    به عنوان یک شخص حقیقی به دنبال وکیل هستید:

    اگر به عنوان یک شخص حقیقی می خواهید یک وکیل دادگستری را انتخاب کنید، حتما قبل از بررسی دانش و تجربه وکیل انتخابی خود، به دنبال شناختن شخصیت فردی آن وکیل باشید.

    اگر در سمت جنوب تهران به دنبال وکیل خوب و با تجربه می گردید، حتما به سایت تهران لو مراجعه کنید و با مقایسه وکلای معرفی شده در سایت بهترین وکیل را که دارای تجربه کافی در زمینه مورد نظر شما می باشد را انتخاب کنید.

    اگر فردی که به عنوان وکیل انتخاب می کنید، دارای شخصیت مناسبی باشد، می توانید مطمئن شوید که آن شخص تنها برای دریافت حق الوکاله پرونده شما را نمی پذیرد، بلکه اگر تخصص کافی در آن مورد را نداشته باشد، به صراحت به شما اعلام می کند که نمی تواند پرونده شما را بپذیرد.

    و حتما به شما کمک خواهد کرد که وکیل مناسبی که در زمینه پرونده شما تخصص کافی و اطلاعات لازم را داشته باشد، پیدا کنید و اگر خودش چنین وکیلی را سراغ داشته باشد، به شما معرفی می کند و در این زمینه راهنمایی های لازم را به شما می دهد.

    به عنوان یک شخص حقوقی نیاز به وکیل دارید:

    اگر شخص حقوقی هستید و برای مسائل کاری و مالی خود نیاز به وکیل دارید، یا اگر شخص حقیقی هستید، اما نمی توانید وکیلی که بتوانید به او اعتماد داشته باشید را پیدا کنید، توصیه می شود، از موسسات حقوقی که به شکل یک شرکت حقوقی اداره می شوند، مشاوره بگیرید.

    در موسسات حقوقی تعداد زیادی وکیل درکنار هم امور حقوقی را انجام می دهند. در سایت تهران لو هم مانند موسسات حقوقی وکلای زیادی گرد هم آمده اند،تا به مراجعین محترم و افرادی که در جنوب تهران نیاز به وکیل دارند، کمک کنند و مشاوره دهند.

    برای اینکه بتوانید از موسسات حقوقی یک وکیل خوب و مناسب را پیدا کنید، توصیه می شود، به موارد زیر توجه کنید.

    شرکت یا موسسه کار خدمات مشاوره ای و وکالتی حقوقی را انجام دهند و به شکل سازمانی فعالیت داشته باشند.

    ساختار فعالیت شرکت حقوقی کاملا مشخص باشد و حق الوکاله ها منطقی و طبق موضوعات و پرونده ها نسبتا مشخص باشد.

    پرهیز از قدرت های غیر قانونی و اعمال نفوذ

    توجه نمایید که آن موسسه حقوقی از استفاده قدرت های غیر قانونی و اعمال نفوذ و این قبیل مسائل حتما پرهیز نماید. دقت نمایید که کسانی که از این قدرت ها و عناوین استفاده می کند قصد فریب موکل و اشخاص را دارد. و کسی که از ابتدای کار هدفش فریفتن موکل باشد و کارش از پایه خلاف قانون و شرع باشد، نمی تواند وکیل مناسبی محسوب شود.

    برای مسائل مربوط به کسب و کار و تجارت خود حتما از وکیلی که در این امور تخصص دارد و به تمام قوانین حاکم بر این زمینه ها مسلط می باشد، استفاده نمایید. هیچ وکیلی نمی تواند ادعا کند که در تمام زمینه ها تخصص دارد، می تواند در همه زمینه ها وکیل موفقی باشد و راهکار همه موارد را می داند.

    یک وکیل خوب و با تجربه در زمینه های خاص تخصص دارد

    یک وکیل خوب و با تجربه در زمینه های خاص تخصص دارد و می تواند موفق عمل کند، بنابراین حتما سراغ وکیلی بروید که تخصص لازم را در رابطه با مشکل شما داشته باشد.

    موسسات حقوقی که بخش های مختلف تخصصی حقوقی را در همه زمینه ها دارند، حتما برای هر رشته و زمینه فعالیت وکیل متخصص آن رشته را دارا هستند. و با توجه به نیازتان می توانید از وکیل متخصص همان رشته استفاده کنید. ضمنا مدیریت موسسه حقوقی بر عملکرد وکیل متخصص نظارت دارد.

    سایت تهران لو تجربه و دانش لازم در این زمینه را دارد و به راحتی می توانند وکیل متخصص و با تجربه در هر زمینه ای را به شما معرفی کند. وکلایی که در سایت تهران لو معرفی می شوند، از دانش تخصصی و تجربیات زیادی در زمینه های مختلف برخوردارند و شما به راحتی می توانید برای هر رشته ای وکیل مورد نظر خود را بیابید و از تجربیات و مشاوره های او استفاده کنید.

    اثر و نتیجه قرارداد وکالت متوجه چه کسی است؟ وکیل یا موکل؟

    زمانی که یک قرارداد وکالت بین وکیل و یک شخص بسته می شود، وکیل این اختیار را دارد تا از جانب موکل خود در انجام امور محوله دخالت کند. آثار و نتایج تمام کارهایی که از طریق قرارداد وکالت به وکیل واگذار می شود، متوجه موکل خواهد بود. در نتیجه تمام تعهداتی که وکیل از طرف موکل خود در هر زمینه ای و هر کاری و در هر سازمانی می دهد، به عهده موکل می باشد و تمام منافع هم که از انجام امور قرارداد وکالت به دست می آید هم برای موکل خواهد بود. وکیل تنها می تواند حق الزحمه خود را دریافت کند.

    تعریف موسسه حقوقی:

    در این قسمت از مقاله وکیل جنوب تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص تعریف موسسه حقوقی خواهیم پرداخت.

    موسسه حقوقی یک شرکت و شخصیت حقوقی است که از طریق ثبت شرکت ها تاسیس می شود و به ثبت می رسد. وظیفه و زمینه فعالیت موسسه حقوقی، انجام خدمات حقوقی برای افراد می باشد.

    موسسه حقوقی یک واحد اقتصادی انتفاعی به حساب می آید. در واقع موسسه حقوقی یک شرکت است که کارش ارائه خدمات حقوقی به مشتریانش می باشد.

    شرایط و وضعیت موسسات حقوقی در کشور ایران:

    شرایط و وضعیت موسسات حقوقی در کشور ایران:
    شرایط و وضعیت موسسات حقوقی در کشور ایران:

    همانطور که در بالا گفته شد موسسه حقوقی یک شرکت است و یک شرکت هم یک شخصیت حقوقی به حساب می آید. وقتی اسمی از شرکت برده می شود، یک سازمان با اهداف، استراتژی و برنامه های مشخص تصور می شود که همه افراد آن سازمان برای رسیدن به اهداف تعیین شده در آن سازمان فعالیت می کنند.

    اما متاسفانه در ایران خدمات حقوقی در بیشتر موسسه حقوقی به صورت فردی انجام می شود و فرقی با فعالیت های فردی ندارند و تنها نام آن موسسه حقوقی است. و این مسئله زمانی بغرنج تر شد که طبق ماده 187 قانون نامه سوم توسعه پروانه وکالت برای افراد متقاضی وکالت صادر می شود، اما هر وکیلی باید یک موسسه حقوقی یک نفره برای خود تاسیس کنند.

    بنابراین وقتی یک نفر قصد استخدام وکیل دارد و می خواهد از طریق یک موسسه حقوقی اقدام کند باید حتما به این مسئله توجه کند که موسسه ای که به آن مراجعه می کند واقعا یک موسسه و شامل چندین وکیل متخصص می باشد، نه یک موسسه تک نفره.

    اگر موسسات حقوقی به فکر برند سازی حقوقی برای خودشان باشند، این می تواند در موفقیت یک موسسه حقوقی بسیار تاثیر گذار باشد. مانند سایت تهران لو که هر شخصی با نام آن آشنایی دارد و می تواند یک وکیل با تجربه از بین وکلای متخصص آن انتخاب کند، اما متاسفانه تعداد موسساتی که به دنبال برند سازی حقوقی هستند، بسیار کم است.

    وضعیت و شرایط موسسات حقوقی در سایر کشورها:

    در سایر کشور های دنیا موسسه حقوقی به معنای واقعی کلمه وجود دارد. یعنی یک شرکت متشکل از تعداد زیادی وکیل متخصص در زمینه های مختلف مشغول فعالیت و خدمت رسانی به افراد جامعه می باشند.

    هر موسسه حقوقی دارای یک برند برای خود هستند و افراد جامعه هر موسسه را بر اساس همان برند حقوقی می شناسند و می توانند به آنها مراجعه کنند.

    فعالیت این موسسه های حقوقی بسیار مشخص می باشد و در نتیجه کیفیت کار آنها قابل کنترل است و هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به راحتی به این موسسات مراجعه و از بین وکلای متخصص آنجا وکیل مورد نظر خود را انتخاب کند.

    تفاوت خدمات موسسه حقوقی با وکیل های فردی چیست؟

    تفاوت خدمات موسسه حقوقی با وکیل های فردی چیست؟
    تفاوت خدمات موسسه حقوقی با وکیل های فردی چیست؟

    یک موسسه حقوقی سعی در ایجاد یک برند حقوقی دارد و برای رسیدن به این موفقیت تلاش می کند تا موسسه خود را از لحاظ کمیت و کیفیت خدمات ارتقاء دهد، این وسیله ای برای برند سازی اش شود.

    یک موسسه حقوقی برنامه مشخص و فرآیندها و روال قابل کنترل و معینی دارد و همین مسئله باعث می شود که ارزیابی مراحل کار ارائه خدمات به افراد به آسانی انجام شود.

    یک موسسه حقوقی تعداد زیادی وکیل در زمینه های گوناگون دارد که هر وکیل در مورد یک رشته خاص تخصص دارد، در نتیجه مراجعین می توانند مطمئن باشند که وکیلی که از موسسه حقوقی اختیار کرده اند، دانش و تخصص لازم را در زمینه مورد نظرشان را دارد و می تواند به آنها کمک زیادی کند.

    هزینه حق الوکاله نسبت به وکلای فردی

    چون در موسسات حقوقی به شکل سازمانی و شرکتی فعالیت می کنند، هزینه حق الوکاله وکیل نسبت به وکلای فردی بسیار کمتر می باشد، اما کیفیت آن خیلی بالاتر از گرفتن وکیل فردی است. و چیزی که خیلی مهمتر است، مشخص بودن و شفافیت روابط وکیل و موکل است.

    شما می توانید همیشه و در همه حال از وکلای باتجربه و متخصص موسسه حقوقی استفاده کنید و آنها همیشه به سوالات و مشکلات شما پاسخ می دهند و می توانید مطمئن باشید که موسسه حقوقی با ارائه خدمات متنوع همیشه تا رسیدن به نتیجه دلخواه تان همراه شما است و شما را در هر زمینه ای راهنمایی می کند.

    در موسسه حقوقی به خاطر وجود وکلای بسیار و با تجربه در صورتی که مشکل خاصی در زمینه متفاوتی در پرونده موکل پیش بیاید، وکیل شما می تواند آن را با سایر وکلای موسسه مطرح کند و از مشاوره های آنها هم راهنمایی بگیرد تا پرونده شما به بهترین شکل حل شود و خاتمه یابد.

    وظایف و ویژگی های خاص وکیل:

    1. وکیل موظف است، به موکل خود مشاوره حقوقی در همه مسائل و زمینه ها بدهد، اما بهتر است، در زمینه های مشخص و خاص که در آن تجربه و تخصص دارد، به موکل خود مشاوره دهد.
    2. در وکالتنامه ای که بین وکیل و موکل تنظیم می شود، می توان برای وکیل حد و مرز تعیین کرد که در چه مواردی می تواند به جای موکل خود ورود و اقدام کند و در چه زمینه هایی باید خود موکل حضور داشته باشد و بر انجام امور نظارت کند.
    3. وکیل دادگستری باید اینقدر به روال انجام امور تسلط داشته باشد که در مراحل مختلف کار از ایجاد دعوای بی مبنا و مطرح کردن شکایات بی اساس و بی نتیجه پرهیز کرده و همه جوانب را برای روشن شدن کلیه مراحل پرونده بسنجد و تمام تلاش خود را برای بهتر انجام شدن روال دادرسی بکند و مسیر دادرسی را به سمت پیدا کردن حکم منطبق بر موضوع وکالتنامه سوق دهد.
    4. وکیل دادگستری باید به موضوعات پرونده تسلط کامل داشته باشد و برای رسیدن به این تسلط باید قبل از هر اقدامی و قبل از جلسه رسیدگی و جلسه دفاع از موکل خود پرونده را به طور کامل مطالعه کند و با متهم پرونده هم دیداری داشته باشد و در مورد پرونده به طور مفصل صحبت کند و اطلاعات لازم را از او بگیرد. و متهم را تشویق کند که تمام اطلاعات را بی کم و کاست برای او تعریف کند تا بهتر بتواند در جلسات دادگاه از متهم دفاع کند.

    یک وکیل و نماینده حقوقی باید چه شرایطی را داشته باشد؟

    یک وکیل و نماینده حقوقی باید چه شرایطی را داشته باشد؟
    یک وکیل و نماینده حقوقی باید چه شرایطی را داشته باشد؟

    در ماده 32 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) شرایطی که باید یک نماینده حقوقی داشته باشد تا بتواند کار وکالت را انجام دهد، ذکر شده است. در زیر شرایط لازم برای وکیل بودن و انجام وکالت بیان می شود.

    یک وکیل به عنوان نماینده حقوقی باید یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

    • وکیل باید مدرک تحصیلی لیسانس حقوق را داشته باشد و علاوه بر این باید حداقل دو سال سابقه کارآموزی هم در دفاتر حقوقی دستگاه های مرتبط گذرانده باشد.
    • وکیل باید حدود دو سال سابقه کار قضایی یا وکالت داشته باشد و نباید از اشتغال به مشاغل قضاوت یا وکالت به هر دلیلی محروم یا منع قانونی شده باشد.

    لازم به ذکر است که تشخیص داشتن شرایط فوق به عهده بالاترین مقام اجرایی سازمان یا قائم مقام قانونی آن فرد است و علاوه بر این وکیل باید هنگام مراجعه به مراکز قضایی حتما معرفی نامه نمایندگی حقوق خود را به مراجع قضایی ارائه دهد.

    اختیارات وکیل چیست؟

    یک وکیل طبق مواردی که در وکالتنامه ذکر شده است و در زمینه های مشخص شده در وکالتنامه دارای اختیاراتی می باشد. در زیر به چند نمونه از اختیارات وکیل اشاره می شود:

    1. انجام وکالت در مصالحه و سازش به نفع موکل
    2. انجام وکالت در تعیین جاعل
    3. انجام وکالت در استرداد دادخواست یا استرداد دعوا به نمایندگی از جانب موکل
    4. انجام وکالت در دعاوی اعسار از جانب موکل
    5. انجام وکالت در مورد اعتراض به رای، تجدید نظر، فرجام خواهی و اعاده دادرسی برای موکل

    در چه مواردی یک وکیل از امر وکالت تعلیق می شود؟

    در چه مواردی یک وکیل از امر وکالت تعلیق می شود؟
    در چه مواردی یک وکیل از امر وکالت تعلیق می شود؟

    در ماده 17 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری قانونی مطرح شده است که در آن ذکر می شود که هیچ وکیلی را نمی شود، از وکالت معلق یا ممنوع کرد، مگر اینکه به خاطر دلیل خاص و شرایط خاصی دادگاه انتظامی حکم قطعی تعلیق و باطلی پروانه وکالت را برای آن وکیل صادر کند.

    در ادامه شرایط و مواردی را که باعث تعلیق یا ممنوعیت وکالت یک وکیل می شود را بیان می کنیم.

    تعلیق وکیل تحت پیگرد انتظامی از شغل وکالت:

    اگر وکیلی به خاطر انجام یک کار خاص و قرار گرفتن در شرایط خاصی تحت پیگرد انتظامی قرار بگیرد فقط وزیر دادگستری یا رئیس هیئت مدیره کانون وکلا می توانند در خواست تعلیق موقت را به دادگاه انتظام وکلا ارائه دهد، البته آن هم در صورتی می توان اینکار را انجام داد که اشتغال وکیل تحت تعقیب را برای انجام کار وکالت متقاضی نباشد.

    شما در حال خواندن پست وکیل جنوب تهران هستید.

    تعلیق وکیل تحت پیگرد کیفری از شغل وکالت:

    طبق ماده 87 آ.ا.ل.ق.ا.ک.و.د بیان می شود که اگر وکیلی متهم به انجام جنحه یا جنایت شود و برای آن کیفر خواست صادر شود، دادستان باید یک نسخه از آن کیفر خواست را به کانون وکلا ارسال کند و از طرف کانون وکلا به دادگاه انتظامی وکلا مراجعه شود و اگر دادگاه دلائل و مدارک ارائه شده را کافی و مستند بداند و آن را قوی تشخیص دهد، برای وکیل مزبور حکم تعلیق موقت را صادر خواهد کرد.

    به دوستان عزیز توصیه می شود که برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وکلا و زمینه فعالیت و تخصص آنها به سایت تهران لو مراجعه کنند و از مشاوره و راهنمایی های وکلای متخصص آنها استفاده کنند.

    در این جا به پایان نوشتار خود با عنوان وکیل جنوب تهران رسیدیم و امید وار هستیم موارد مطرح شده در خصوص وکیل جنوب تهران برای شما مفید بوده باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با