نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    همراه ما باشید تا با وکیل طلاق توافقی در اهواز آشنا شوید.

    در این مقاله سعی داریم در مورد وکیل طلاق توافقی در اهواز اطلاعات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. همچنین در مورد وکیل مجرب دادگستری ، مراحل قانونی طلاق توافقی و مدارک مورد نیاز برای اخذ طلاق توافقی توضیحات کاملی را عنوان می کنیم. وکیل مجرب و دانا برای انجام امور حقوقی در این راستا به زوجین کمک و یاری بسزایی می نماید تا طبق ضوابط و مقررات قانونی طلاق توافقی صورت بگیرد.

    وکیل دادگستری طلاق توافقی کیست؟

    طلاق توافقی چیست؟

    مدارک مورد نیازی که زوجین برای انجام طلاق توافقی باید در اختیار داشته باشند را نام ببرید؟

    مراحل طلاق توافقی را نام ببرید؟

    جلسات مشاوره طلاق توافقی به چه صورت انجام می گیرد؟

    ثبت دادخواست طلاق توافقی را توضیح دهید؟

    دادگاه خانواده به چه صورت در امر طلاق توافقی رسیدگی های لازم را انجام می دهد؟

    ثبت طلاق در محضر را بطور کامل توضیح دهید؟

    مزیت های وکیل طلاق توافقی در اهواز در امر طلاق را ذکر کنید؟

    ویژگی های که وکیل طلاق توافقی باید دارا باشد را نام ببرید؟

    توافق حضانت ، نفقه ، ملاقات فرزند میان زوجین در طلاق توافقی طبق قوانین به چه صورت انجام می گیرد؟

    توافق بین زوجین در خصوص مهریه در طلاق توافقی توضیح دهید؟

    توافق بین زوجین در خصوص نفقه در طلاق توافقی را نیز بیان کنید؟

    حق و حقوق جهیزیه در طلاق توافقی با چه کسی است توضیح دهید؟

    عوامل تاثیرگذار در هزینه ی طلاق توافقی را نام ببرید؟

    طلاق توافقی برای زوجین خارج از کشور به چه صورت انجام می گیرد؟

    انجام طلاق توافقی در دوران عقد به چه نحوی است توضیح دهید؟

    انواع طلاق را نام ببرید؟

     

    وکیل دادگستری طلاق توافقی

    وکیل دادگستری طلاق توافقی
    وکیل دادگستری طلاق توافقی

    بعد از اینکه تلاش و مداومت به منظور آشتی و همچنین سازگاری و توافق بین زوجین میسر و امکان پذیر نشد اتمام دادن به رابطه ی زوجین با طلاق انجام می گیرد که در این مواقع باید از وکیل طلاق توافقی مشورت و مساعدت بگیریم تا راهنمایی های لازم را به دو طرف متذکر شوند.

    وکیل طلاق توافقی شخصی است که روال و همچنین پیش بردن طلاق توافقی را برعهده دارد و چنانچه طلاق توافقی یک رویداد و جریانی است که طلاق را برای دو طرف کسالت آور و سخت می کند کمک و یاری از یک وکیل طلاق توافقی در اهواز به منظور انجام طلاق توافقی که سبب سرعت دهی و همچنین استفاده از راحت ترین شیوه ی جدایی را به زوجین پیشنهاد می نماید

    در این راستا امری الزامی است. وکیل دادگستری طلاق توافقی باید بر تمام سختی و دشواری های مراحل طلاق توافقی واقف بوده و آنها را به زوجین متذکر شود.

    طلاق توافقی

    طلاق توافقی
    طلاق توافقی

    از نظر وکیل طلاق توافقی در اهواز یکی از شیوه های طلاق که زوجین با یکدیگر به توافق رسیده اند مختص به طلاق توافقی است. در طلاق توافقی زن و مرد در مورد تمامی اموری که مرتبط با برابری و توازن بین زوجیت است و مشمول 1) مهریه 2) نفقه 3) حضانت فرزند 4) جهیزیه 5) حقوق مالی می گردد با هم به توافق رسیده اند و همچنین از شیوه های توافقی استفاده کرده اند که می توانند طبق ضوابط قانونی از یکدیگر جدا شوند.

    درصورتیکه زوجین در مورد تمامی موارد ذکر شده با یکدیگر با هم به توافق رسیده باشند این توافقات را به دادگاه مربوطه ارائه می دهند که بر مبنای این توافقات قاضی پرونده می تواند طبق این توافقات رای دادگاه را صادر نماید و همچنین دو طرف موظف هستند که از تمامی مفاد پیروی نمایند.

    بطور مثال در صورتی که زن مهریه خود را در برابر طلاق ببخشد

    بطور مثال در صورتی که زن مهریه خود را در برابر طلاق ببخشد بعد از طلاق توافقی و ثبت آن توسط بازپرس پرونده انجام بگیرد و شخص پشیمان گردد امکان اینکه مهریه به وی برگردانده شود میسر نبوده است زیرا بخشش مهریه از سوی زن در رای دادگاه منعکس گردیده است و اجرا کردن آن الزامی و واجب بوده است و توسط دو طرف امضاء گردیده است.

    بطور کلی در بین تمامی طلاق ها طلاق توافقی یکی از سریعترین و همچنین بهترین شیوه های جدایی زوجین است که توسط وکیل مجرب طلاق توافقی انجام می گیرد.

    بنابراین در مواردی که دو طرف به این نتیجه رسیده اند که ادامه ی زندگی برای آنها مقدور نیست می توانند طلاق توافقی که یکی از بهترین و مناسب ترین شیوه ی جدایی به حساب می آید را استفاده نمایند.

    پیشنهاد می کنیم از پست نمونه لایحه طلاق از طرف زوجه دیدن کنید.

    مدارک مورد نیاز به منظور طلاق توافقی

    مدارک مورد نیاز به منظور طلاق توافقی
    مدارک مورد نیاز به منظور طلاق توافقی

    مدارکی که به منظور انجام طلاق توافقی توسط بهترین و مجرب ترین وکیل طلاق توافقی در اهواز صورت می گیرد شامل:

    •   یکی از مدارک مورد نیاز که برای انجام طلاق توافقی ضروری و الزامی است را میتوان به شناسنامه زوج و همچنین زوجه اشاره کرد.
    •   زوج و زوجه باید کارت ملی و یا اینکه شماره ملی خود را به وکیل پرونده ارائه دهند زیرا این مدرک به عنوان یکی دیگر از مدارکی است که برای انجام امور طلاق توافقی الزامی است.
    •   یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز در امر طلاق ، عقدنامه است که در صورت گم شدن این عقدنامه زوج باید به دفتر ازدواجی که در آن ازدواج آنها ثبت گردیده است مراجعه کرده و رونوشت آن را به دادگاه مربوطه ارائه دهند.
    •   ارائه ی گواهی مرکز مشاوره که در این گواهی کلیه ی توافقات دوطرف در مورد مسائل و مشکلات مالی و همچنین غیر مالی که مشمول 1) نفقه ، 2) مهریه ، 3) حضانت فرزند( در صورت داشتن فرزند ) 4) دریافت وجه در قبال روزهای زندگی مشترک 5) ملاقات با فرزند 6) جهیزیه زوجه ، با یکدیگر به توافق رسیده اند به دادگاه مربوطه ارائه دهند تا از این طریق مراحل طلاق توافقی در سریعترین زمان انجام بگیرد.
    •   یکی دیگر از مدارک مهم و اساسی در زمان امر طلاق 1) گواهی عدم بارداری زوجه 2) گواهی نامه پزشک قانونی در خصوص تایید دوشیزگی زوجه است.

    تمامی مدارک مورد نیاز باید به دادگاه مربوطه ارائه شود

    تمامی موارد ذکر شده از مدارک مورد نیازی است که زوجین برای انجام طلاق توافقی باید به دادگاه مربوطه ارائه دهند. بهتر است بدانید که کامل نبودن هر یک از این مدارک در پیشبرد اجرای کردن انجام طلاق تداخل ایجاد کرده و مراحل طلاق با تاخیر صورت می گیرد،

    برهمین اساس بهتر است که دو طرف قبل ازاینکه به دادگاه مراجعه نمایند مدارک ذکر شده را به طور کامل تهیه کرده و در اختیار مجرب ترین و بهترین وکیل طلاق توافقی در اهواز قرار دهند تا از این طریق از مشورت و یاری وی نتیجه و بهره ی کافی بگیرند.

    نکته در مورد وکیل طلاق توافقی

    نکته در مورد وکیل طلاق توافقی
    نکته در مورد وکیل طلاق توافقی

    بهتر است بدانید که استفاده از یک وکیل طلاق توافقی در اهواز این امکان را برای زوجه ایجاد می کند که تا حد زیادی از بروز هرگونه خطا و یا اینکه اشتباه در مراحل انجام دادرسی برای زوجین بکاهد و آنها را در این مسیر همراهی نماید.

    مراحل طلاق توافقی

    درصورتیکه زن و مرد تصمیم به انجام طلاق توافقی گرفتند، ناگزیر به رأی دادگاه به منظور انجام طلاق توافقی هستند و باید به این نکته توجه داشته باشند که بدون رای دادگاه و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر ثبت طلاق جدایی آنها امکان پذیر نبوده است. انجام طلاق توافقی از نظر وکیل طلاق توافقی در اهواز به این ترتیب است که :

    جلسات مشاوره

    طبق دستور کار برنامه ی صادره در باب طلاق توافقی در اولین اقدامی که زوجین می توانند انجام دهند انجام مشاوره های قبل از طلاق توسط سامانه نوبت دهی طلاق و همچنین یکی از مراکز مربوط به غربالگری در اهواز را برای انجام امور طلاق خود انتخاب نمایند. مرکز مربوطه زوجین را به یک مرکز مشاوره که از نظر بهزیستی اهواز مورد تایید است معرفی می نماید.

    بنابراین در این مرکز مشاوره با توجه به تشخیص مشاوران زوجین باید بین یک تا نه جلسه در این جلسات حضوری شرکت نمایند. در نتیجه زمانی که دو طرف پافشاری بر انجام جدایی باشند این مرکز گواهی طلاق را مبنی بر اینکه دو طرف کلیه ی جلسه های مشاوره را پشت سر گذرانده و به توافق رسیده اند که از یکدیگر جدا شوند را صادر می نمایند.

    ثبت دادخواست طلاق توافقی

    ثبت دادخواست طلاق توافقی
    ثبت دادخواست طلاق توافقی

    بعد از اینکه مشاوره و همچنین گواهی مرکز مشاوره مبنی بر طلاق زوجین صادر گردید، زن و مرد باید تمامی مدارک ذکر شده را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در اهواز ارائه داده و از این طریق دادخواست طلاق توافقی را ثبت نمایند. مواردی که دادخواست طلاق توافقی باید ذکر شود شامل :

    1) اقامتگاه زوجین 2) دادخواست طلاق 3) خواسته طرفین از دادگاه مربوطه 4) توافقات انجام شده بین زوجین 5) ذکر داشتن فرزند 6) حضانت فرزند، بطور کامل کلیه موارد در این دادخواست ارائه می گردد. بنابراین بعد از اینکه دادخواست ثبت گردید دو طرف باید منتظر « دریافت پیامک » از سوی دادگاه خانواده مربوط باشند که در این پیامک ارسالی شماره پرونده و همچنین شعبه ی مربوطه به طور کامل مشخص می گردد.

    رسیدگی دادگاه

    همانطور که توضیح دادیم بعد از اینکه دادخواست زوجین ثبت گردید و زوجین به یکی از نزدیکترین شعب دادگاه خانواده محل سکونت خود ارجاع داده شدند، به منظور رسیدگی بیشتر به تقاضایی زن (زوجه) و مرد (زوج ) تاریخی را اختصاص می دهند.

    بنابراین دو طرف باید در روز تاریخ ذکر شده در جلسه ی علنی دادگاه حضور داشته باشند و در مورد تمامی مسائل حقوقی ( مالی و غیرمالی ) که با یکدیگر به توافق رسیده اند با قاضی پرونده گفتگو نمایند.

    دادگاه مربوطه بعد از نتیجه ی عدم بارداری زوجه ، گواهی عدم امکان سازش را برای زوجین صادر می نماید. نکته ی حائز اهمیت این است که در صورتی که زوجین در مورد 1) حضانت فرزند 2) مهریه 3) نفقه با هم اختلاف نظر داشته باشند و با یکدیگر به توافق رسیده باشند دادگاه مربوطه حکم طلاق توافقی را صادر نمی نماید و رأی دادگاه به زمانی دیگری موکول می گردد.

    ثبت طلاق در محضر

    ثبت طلاق در محضر
    ثبت طلاق در محضر

    بعد از اینکه دادگاه مربوطه گواهی« عدم امکان سازش » را صادر کرد، زن و مرد سه ماه بعد از تاریخ نهایی رای دادگاه زمان دارند که به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه کرده و طلاق توافقی خود را در این مرکز ثبت نمایند.

    باید به این نکته توجه داشته باشید درصورتیکه در این مدت زمان ( سه ماه ) زوجین طلاق خود را در دفاتر رسمی طلاق ثبت نکنند و همچنین در صورتیکه یکی از زوجین در این دفتر حضور نداشته باشد و شخص نتواند طلاق را در این مرکز ثبت کند رأی صادره ی دادگاه مربوطه بعد از این مدت اعتبارو ارزش خود را از دست می دهد و دیگر هیچ وجه ی قانونی ندارد.

    در مواردی که زوج ( مرد ) به زوجه ( زن ) اجازه ی تام الاختیار را در امر طلاق اعطا می نماید و در صورتی که نتواند در دفاتر رسمی طلاق حضور داشته باشد زن ( زوجه ) میتواند با وکالتنامه ی که از سوی زوج دارد ( بدون نیاز وی در دفترخانه طلاق) طلاق توافقی خود را ثبت نماید.

    کلیه موارد ذکر شده از مراحل طلاق توافقی است که طبق نظر وکیل طلاق توافقی در اهواز انجام می گیرد.

    مزیت های گرفتن وکیل طلاق در امر طلاق توافقی

    مزیت های گرفتن وکیل طلاق در امر طلاق توافقی
    مزیت های گرفتن وکیل طلاق در امر طلاق توافقی

    همانطور که میدانید امروزه کلیه فعالیت ها به شکل کاملاً تخصصی صورت می گیرد و زوجین می توانند به منظور پیش بردن بهترین و همچنین سریعترین مراحل روند دادرسی و علاوه براین به منظور

    1) کاهش هزینه ها 2) جلوگیری از اتلاف زمان 3) جلوگیری از نافرجام بودن نتیجه ی رای دادگاه 4) جلوگیری از شکست در رای دادگاه، می توانند از یک وکیل طلاق توافقی در اهواز مساعدت بگیرند تا از این طریق مراحل انجام طلاق بهتر و همچنین بسیار دقیق تر انجام بگیرد.

    زوجین با کمک و یاری وکیل طلاق توافقی می توانند به منظور دستیابی هرچه بهتر رأی دادگاه مراحل پرونده را با اطمینان و اعتماد بیشتر به وی واگذار نمایند.

    زوجین به منظور جلوگیری از رفت و آمد مکرر به دادگاه مربوطه و همچنین دخالت زن و مرد در امر طلاق و از همه مهمتر انجام شدن طلاق توافقی در کوتاهترین زمان اخذ گواهی عدم امکان سازش از سوی مشاورین وکلای دادگستری (طلاق توافقی) به زوجین توصیه می گردد.

    زمانی که زوجین به یکی از دفاتر وکالت مراجعه می نمایند و تصمیم خود را برای طلاق گرفته باشند

    زمانی که زوجین به یکی از دفاتر وکالت مراجعه می نمایند و برای انجام طلاق توافقی تصمیم نهایی خود را گرفته باشند « توافقنامه ی طلاق توافقی » از سوی وکیل طلاق توافقی در اهواز تنظیم می گردد و در نهایت با انجام امضاء وکالتنامه از سوی زن و مرد ، طلاق توافقی آنها صادر می گردد.

    نکته ی حائز اهمیت این است که زوجین به منظور انتخاب یک وکیل طلاق توافقی باید از مهارت و تجربه های وی در امر جریان طلاق تا حدی از مراحل قانونی آن اطلاع و آگاهی داشته باشند و حدالمقدور در این زمینه مطالعاتی را انجام دهند تا در زمان حضور در جلسات مشاوره با وکیل تمامی مشکلات و مسائل مالی و غیرمالی و همچنین کلیه ی شروطی که با هم به توافق رسیده اند را به وی ارائه دهند.

    بهتر است که زوجین با وکیل مجرب خود گفت و گو کرده و یا اینکه آنها را به وی مکتوب نمایند تا از این طریق در طی صورتجلسه ای که وکیل تنظیم کرده است با امضاء زوجین توافقنامه تنظیم و صادر گردد.

    از مزیت های دیگر وکیل طلاق توافقی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد که عبارتند از :

    •   درصورتیکه زن و مرد تصمیم نهایی به اخذ طلاق توافقی گرفتند، مدت زمان این امر (طلاق )کمتر از ده روز انجام پذیر است که با کمک وکیل طلاق توافقی در اهواز نیاز به اینکه زوجین در جلسه های اجباری مشاوره و یا اینکه جلسه ی علنی دادگاه حضور داشته باشند نبوده است و انجام صیغه نامه ی طلاق توافقی در یکی از دفاتر رسمی طلاق با حضور وکیل مجرب انجام می گیرد.
    •   یکی از مزیت های دیگر وکیل طلاق توافقی این است که با اخذ وکیل مجرب دیگر نیازی نیست که زن و یا مرد در هیچ یک از جلسه های حضوری دادگاه مراجعه کرده باشند و همچنین از انجام تنش ها و یا اینکه اختلافات احتمالی که ممکن است بین دو طرف در ملاقات حضوری با یکدیگر انجام بگیرد نیز جلوگیری می گردد.
    •   وکیل مجرب دادگستری با توجه به آشنا بودن به تمامی مراحل طلاق توافقی تمام تلاش خود را انجام می دهد که با پیگیری و بررسی های بیشتر طلاق توافقی را در کوتاهترین زمان انجام دهد.
    •   همانطور که میدانید وجود وکیل طلاق توافقی هزینه و همچنین حق الوکاله ی را در برمی گیرد که پرداخت آن به وکیل دادگستری الزامی است اما می تواند از پرداخت هزینه های گزاف و بی مورد که زوجین باید آن را متقبل شوند نیز خودداری نماید.

    تمامی موارد ذکر شده از مزیت های وکیل طلاق توافقی در اهواز است که زوجین به منظور تسریع در مراحل قانونی می توانند از وی کمک و یاری بگیرند.

    نکته در مورد طلاق توافقی

    نکته در مورد طلاق توافقی
    نکته در مورد طلاق توافقی

    براساس قوانین و ضوابط قانون مدنی، زوجه ( زن ) حق اجازه ی طلاق را ندارد مگر در موارد مستثنی و همچنین در مواردی که زوجه در بندهای یکی از شروط عقد ازدواج خود حق طلاق را ذکر کرده باشد و از زوج وکالت بلاعزل در مورد حق طلاق را دریافت کرده باشد.

    بهترین وکیل طلاق توافقی

    بهترین وکیل طلاق توافقی
    بهترین وکیل طلاق توافقی

    در بعضی از موارد در پرونده های طلاق بقدری مسائل و مشکلات درهم پیچیده و دشوار است که برای زوجین مشکلاتی را ایجاد می کند که در این مواقع کمک و یاری از یک وکیل باتجربه و همچنین دانا که به تمامی این مشکلات واقف است امری ضروری و مهم است.

    یک وکیل طلاق توافقی خوب و مجرب شخصی است که وجدان کاری داشته باشد و تمام سعی خود را به منظور از جلوگیری از اتلاف و همچنین هدر رفتن حقوق موکل خود انجام دهد.

    یکی از نکات مهم در مورد بهترین و مجرب ترین وکیل طلاق توافقی

    یکی از نکات مهم در مورد بهترین و مجرب ترین وکیل طلاق توافقی این است که با انجام بهترین ارائه مشاوره به موکلین خود آنها را در امر طلاق کمک و یاری کند.

    وکیل دادگستری طلاق توافقی موفق شخصی است که به تمامی نکات ریز و درشت و همچنین بررسی و رسیدگی دقیق تر مسائل حقوقی پرونده طلاق در زمان درست آن بهترین و مناسب ترین اقدام را انجام دهد و همچنین با کوتاهی و یا سهل انگاری خود منافع زوجین را دچار مشکل و اختلال ننماید.

    وکیل مجرب و باسابقه طلاق توافقی در اهواز زندگی شخصی موکل ( زن یا مرد ) خود را مهمترین ملاک قرار می دهد و تمام سعی خود را در روال پروسه ی طلاق انجام می دهد تا به دلیل داشتن مشکلات و درگیری های فکری که دارد او را یاری کند و برهمین اساس 1) صادقانه 2) آگاهانه 3) طبق ضوابط و مقررات حقوقی ، به موکلین خود در این راستا مساعدت می نماید.

    بطورکلی بهترین وکیل طلاق شخصی است که دلسوزانه و همچنین صادقانه به تمامی حق و حقوقات موکل خود رسیدگی کرده و علاوه بر این 1) امانتدار 2) رازدار 3) حافظ اسرار خصوصی موکل خود باشد.

    توافق سرپرستی ، نفقه ، ملاقات فرزند میان زوجین در طلاق توافقی

    توافق سرپرستی ، نفقه ، ملاقات فرزند میان زوجین در طلاق توافقی
    توافق سرپرستی ، نفقه ، ملاقات فرزند میان زوجین در طلاق توافقی

    زن و مرد قبل از اینکه اقدام به انجام طلاق توافقی نمایند در مورد نگهداری و سرپرستی فرزندان و همچنین نفقه ی فرزند باید با یکدیگر به توافق برسند زیرا اگر در روز جلسه ی دادگاه با هم اختلاف نظر داشته باشند رای دادگاه به روز دیگری موکول می گردد.

    بهتر است بدانید که براساس قانون مدنی سرپرستی و نگهداری فرزند که پدر و مادر آنها به دلیل نداشتن تفاهم از یکدیگر جدا شده اند تا سن هفت سالگی بر عهده ی مادر است بعد از این مدت در صورتی که بین زوجین اختلاف نظر وجود داشته باشد دادگاه مربوطه با توجه به صلاح و مصلحت فرزند و همچنین نوع اختلاف بین زوجین برای سرپرستی و نگهداری فرزند تعیین تکلیف می نماید.

    وکیل طلاق توافقی در اهواز در توافقی که بین زوجین در امر طلاق توافقی انجام گرفته است در صورت داشتن فرزند به زوج متذکر می شوند که نفقه فرزند و یا فرزندان بر عهده ی پدر است و زوج موظف است که نفقه را حتی در صورتی که نگهداری و سرپرستی آنها بر عهده ی زوجه است نیز به صورت کامل بپردازد.

    گاهی زوجه به منظور کسب حضانت فرزند خود پرداخت تمامی نفقه و امور را نیز برعهده می گیرد

    « در بعضی از موارد زوجه به منظور کسب حضانت فرزند خود پرداخت تمامی نفقه و امور را نیز برعهده می گیرد که در این صورت باید بصورت کتبی این مورد را به دادگاه مربوطه اعلام کرده و آن را امضاء نماید».

    از نظر ملاقات فرزند، در فرزندانی که پدر و مادران آنها به صورت طلاق توافقی از هم جدا شده اند طبق قانون مدنی در صورتی که فرزند تحت نگهداری و سرپرستی یکی از زوجین است از سوی مقام دادگاه حق ملاقات فرزند خود برای شخص مقابل صادر می گردد.

    نکته ی حائز اهمیت در طلاق توافقی

    نکته ی حائز اهمیت در طلاق توافقی این است که مشخص شدن زمان و مکان و همچنین سایر موارد دیگر طبق توافقی است که زن و مرد با هم انجام داده اند و در مواردی که زن و مرد با هم اختلاف نظر داشته باشند دادگاه مربوطه زمان ملاقات را تعیین می نماید.

    کلیه ی موارد ذکر شده از بندهای است که زن و مرد قبل از طلاق توافقی باید با هم به توافق برسند و تمامی این موارد در توافقنامه ی بین زوجین لحاظ شده باشد در غیر این صورت دادگاه مربوطه از صادر کردن گواهی « عدم امکان سازش » خودداری می نماید که این امر سبب می گردد که طلاق توافقی امکان پذیر نباشد.

    (زوجین با کمک و یاری وکیل طلاق توافقی در اهواز می توانند از تمامی این بندها و تبصره ها در مورد طلاق توافقی آشنا بوده و قبل از حضور در دادگاه با یکدیگر به توافق برسند).

    موافقت میان زوجین در خصوص مهریه در طلاق توافقی

    موافقت میان زوجین در خصوص مهریه در طلاق توافقی
    موافقت میان زوجین در خصوص مهریه در طلاق توافقی

    همانطور که می دانید یکی از ضمانت ها و همچنین مهمترین دیونی که در عقد ازدواج برای تمامی مردان ایجاد می گردد مهریه است که جزئی از دیون ممتاز به حساب می آید و زوجه ( زن ) در مورد طلب مهریه خود از زوج (مرد ) نسبت به سایر طلبکاران دیگر برتری دارد.

    درصورتیکه زوجین در امر طلاق توافقی با یکدیگر به توافق نرسیده باشند دادگاه مربوطه از صدور گواهی « عدم امکان سازش » صرف نظر می نماید و در نهایت امکان اینکه این دو طرف از هم طلاق توافقی بگیرند امکان پذیر نخواهد بود که در این مورد قبل از صدور حکم دادگاه زوجین می توانند با مساعدت از یک وکیل طلاق توافقی کلیه ی امور حقوقی خود را به راحتی انجام دهند.

    زوج باید به این نکته توجه داشته باشد که به محض جاری شدن صیغه عقد ازدواج، زوجه این حق را دارد که مهریه خود را به صورت کامل از زوج پرداخت نماید. حق مالکیت زن بر مهریه به قدری مهم است که قانونگذار هم نیز از زوجه حمایت می کند

    و حتی در صورتی که زوج این حق و حقوق را پرداخت نماید « حق حبس» و یا اینکه مجازاتی را برای وی در نظر می گیرد. وکیل مجرب طلاق توافقی در اهواز در امر طلاق توافقی به زوجین در مورد حق مهریه قبل از روز جلسه ی علنی در دادگاه نکاتی را متذکر می شود که باید هم زوج و هم زوجین به آن توجه داشته باشند كه عبارتند از :

    زوجین باید با یکدیگر به توافق برسند که زوج چه میزان از مهریه ی که در سند ازدواج « عقدنامه » ذکر شده است را باید به زوجه (زن) پرداخت نماید.

    زوجه می تواند تمامی و یا اینکه بخشی از مهریه خود را ببخشد

    زوجه می تواند تمامی و یا اینکه بخشی از مهریه خود را ببخشد، و یا اینکه به وکیل مجرب خود متذکر شوند که هیچ بخشی از مهریه خود را نمی بخشند و تمامی آن را زوج دریافت می نمایند که در این صورت مرد موظف است که مهریه را بطور کامل بپردازد.

    زوجه برای دریافت مهریه خود به زوج مهلت می دهد که این مهلت از سوی مقام قضایی مشخص و همچنین معین می گردد و در صورتی که زوج در سر زمان معین شده مهریه را پرداخت نکند به دلیل نیرنگ و غفلت یا « غرری » بودن باطل می گردد.

    در مواردی که زوجه تمامی مهریه خود را نبخشد و فقط بخشی از آن را در قبال سایر امتیازات دیگر نظیر: 1) سرپرستی و نگهداری از فرزند 2) ملاقات فرزند از زوج دریافت نماید، پرداخت مهریه باید در زمان معین و مقرر پرداخت گردد و به صورت شفاف و بدون هیچ ابهامی در توافق نامه ی بین آنها که توسط وکیل طلاق توافقی تنظیم گردیده است مشخص شده و دو طرف آن را امضاء نمایند.

    تمامی موارد ذکر شده از توافقاتی است که بین زن و مرد در امر طلاق توافقی قبل از اینکه در دادگاه مربوطه با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند با هم به توافق کامل رسیده باشند.

    موافقت میان دو طرف در مورد نفقه در طلاق توافقی

    موافقت میان دو طرف در مورد نفقه در طلاق توافقی
    موافقت میان دو طرف در مورد نفقه در طلاق توافقی

    وکیل طلاق توافقی در اهواز یکی از اموری که جزء حقوق مالی زن می داند و به زوج برای پرداخت آن متذکر می گردد را نفقه معرفی می کند. وکلای مجرب یکی از تفاوت های بارزی که بین مهریه و نفقه وجود دارد را این طور بازگو می کنند که در عقدنامه ی ازدواج مهریه زن بصورت کامل و روشن ذکر شده است

    اما در مورد نفقه در وکالت نامه چیزی ذکر نشده است یا به عبارتی زوج در قبال نفقه مبلغی مشخصی را که بصورت کتبی در آن ذکر شده باشد امضاء نکرده است.

    همانطور که توضیح دادیم در مورد مهریه به محض این عقد صورت گرفت زوجه این اجازه را دارد که مهریه خود را از زوج دریافت نماید اما در مورد نفقه به این صورت نیست در طول زندگی مشترک می تواند نفقه را از زوج طلب نماید.

    در توافق نامه ی که به منظور انجام طلاق توافقی بین زوجه و زوج صورت می گیرد باید مقرر گردد که پرداخت نفقه بر تعهد و ضمانت زوج باقی مانده است یا خیر.

    در صورتی که نفقه برعهده ی زوج باشد

    در صورتی که نفقه برعهده ی زوج باشد وکیل مجرب و با سابقه که در این زمینه تجارب زیادی را کسب کرده است در مورد شرایط و همچنین پرداخت آن به طور کامل به زوج توضیحاتی را ارائه می دهد.

    نکته ی حائز اهمیت این است که در صورتی که زوجین در مورد نفقه با یکدیگر به توافق رسیده باشند دادگاه خانواده مربوطه از صادر کردن گواهی « عدم امکان سازش» خودداری کرده و همین امر سبب شده که حکم طلاق توافقی از سوی مقام قضایی امکان پذیر نباشد و به زمان دیگری موکول گردد.

    موافقت بین زن و مرد در خصوص جهیزیه در طلاق توافقی

    موافقت بین زن و مرد در خصوص جهیزیه در طلاق توافقی
    موافقت بین زن و مرد در خصوص جهیزیه در طلاق توافقی

    وکیل مجرب طلاق توافقی به زوجینی که برای گرفتن طلاق توافقی به آنها مراجعه کرده اند متذکر می شود که مالک جهیزیه زوجه است مگر در صورتی که زوجه بتواند ثابت کند که کلیه ی وسایل زندگی مشترکشان را خود و یا اینکه خانواده ی وی تهیه کرده اند.

    برای ثابت کردن این مالکیت ، در اکثر خانواده های دختر رسم براین است که جهیزیه ی را که برای دختر تهیه و خریداری می نمایند توسط لیستی که به عنوان سیاهه جهیزیه مرسوم است تهیه می کنند و سپس اعضای خانواده داماد و همچنین خود داماد این لیست را امضاء می نمایند.

    در این صورت زمانی که زوجین اقدام به طلاق توافقی نمایند با داشتن این سند ( امضاء لیست سیاهه جهیزیه ) زوجه میتواند برای جهیزیه خود مالکیت داشته باشد.

    یکی از شیوه های دیگری که زوجه میتواند مالکیت خود را در جهیزیه به اثبات برساند فاکتور خرید کلیه ی اجناس خریداری شده است به این ترتیب درصورتیکه لیست سیاهه موجود نباشد و یا اینکه بعضی از اجناس بعد از عروسی توسط زوجه خریداری شده باشد با ارائه ی کلیه ی فاکتورهای خرید می توانند مالکیت خود را بر روی جهیزیه ی خود به اثبات برساند.

    بنابراین بطور کلی جهیزیه یکی از داراییها و حقوق زن ( زوجه ) به حساب می آید که مقرر شدن آنها به منظور صدور « گواهی عدم امکان سازش » برای امر طلاق توافقی الزامی است.

    نکته در مورد طلاق توافقی ( هدایای زوجین)

    نکته در مورد طلاق توافقی ( هدایای زوجین)
    نکته در مورد طلاق توافقی ( هدایای زوجین)

    درصورتیکه زن و مرد در زمان عقد ازدواج هدایای ( نظیر: سکه ، طلا ، لباس و یا هرچیز دیگری ) را به یکدیگر اهداء کرده باشند ، باید هدایا را به یکدیگر برگردانده تا از این طریق نسبت به آنها ادعا و یا درخواستی نداشته باشند و توسط وکیل مجرب طلاق توافقی قبل از روز جلسه ی علنی دادگاه در توافقنامه ی خود ثبت نمایند.

    هزینه وکیل طلاق توافقی

    هزینه وکیل طلاق توافقی
    هزینه وکیل طلاق توافقی

    بطور کلی هزینه وکیل به منظور انجام طلاق توافقی مانند طلاق معمولی بر عهده ی 1) درخواست کننده 2) خواهان پرونده است. همچنین در صورتی که زوجین هر دو توافقنامه ی طلاق را به وکیل پرونده ارائه دهند ، هزینه ها به شکل ( نصف نصف ) به عهده ی زوجه و زوج است که باید متقبل شوند.

    در مواردی که زوج از پرداخت کردن 1) فقه 2) مهریه خودداری نماید ، زن می تواند علاوه بر اینکه نفقه و همچنین مهریه خود را دریافت نماید «حق وکالت» را در دادخواست خود به وکیل پرونده متذکر شده و آن را از زوج دریافت نماید.

    یکی دیگر از هزینه های که دو طرف در مراحل انجام طلاق باید بپردازند می توان به هزینه ی 1) دادخواست طلاق در دفاتر الکترونیک قضایی 2) هزینه ی جلسات مشاوره خانواده که در پیشبرد طلاق توافقی امری ضروری و اجباری است اشاره کرد.

    یکی دیگر از عواملی که در هزینه ی وکیل طلاق توافقی تاثیرگذار است و به عنوان هزینه نهایی میتوان متذکر شد « هزینه صدور گواهی عدم امکان سازش » است که در دفاتر رسمی طلاق ثبت می گردد.

    از سایر هزینه های طلاق توافقی میتوان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از :

    •   انجام پنج جلسه مشاوره خانواده به منظور رسیدگی و بررسی بیشتر برای حل مشکل بین زوجین است که از هزینه های طلاق توافقی به حساب می آید.
    •   برگشت دادن زوجین از سوی دادگاه برای انجام مشاوره که بستگی به مجتمع قضایی دارد یکی دیگر از هزینه های طلاق توافقی محسوب می شود.
    •   یکی دیگر از هزینه های طلاق توافقی که برعهده ی زوجین است هزینه دادرسی است.
    •   درصورتیکه هریک از زوجین به منظور حق الوکاله ی خود یک وکیل طلاق توافقی برای خود اخذ نمایند بر هزینه ی طلاق توافقی تاثیرگذار است.

    کلیه ی موارد ذکر شده از هزینه های طلاق توافقی است که زوجین باید برای گرفتن بهترین و مجرب ترین وکیل طلاق توافقی متقبل شوند.

    نکته در مورد جلسات مشاوره

    باید توجه داشته باشید که حضور زوجین در جلسات مشاوره الزامی و اجباری است مگر اینکه وکیل طلاق توافقی در اهواز به انجام امور طلاق توافقی تسلط کامل داشته باشد.

    طلاق توافقی برای زوجین مقیم خارج از کشور

    طلاق توافقی برای زوجین مقیم خارج از کشور
    طلاق توافقی برای زوجین مقیم خارج از کشور

    درصورتیکه زن و یا مرد در خارج از کشور زندگی می کنند و تمایل به ادامه ی زندگی نداشته باشند و مایل بوده که طلاق توافقی خود را در ایران ثبت نمایند به دو طریق می توانند درخواست خود را ثبت کنند

    1) اولین اقدامی که می توانند برای ثبت طلاق توافقی انجام دهند از طریق سفارت آن کشور و یا اینکه کنسولگری آن بوده است 2) وکالتنامه را به منظور امر طلاق توافقی از طریق دادگاه مربوطه به فردی که در ایران می شناسند ارائه دهند تا اینکه فرد از طریق دریافت وکالتنامه طلاق به وکیل دادگستری و یا اینکه به وکیل طلاق توافقی در اهواز مراجعه کرده تا از این طریق مراحل طلاق توافقی صورت بگیرد

    3) زوجین خارج از کشور میتوانند به صورت مستقیم وکالتنامه ی طلاق خود را به وکیل مجرب طلاق توافقی در ایران ارائه دهند تا از این طریق وکیل متبحر و با تجربه کلیه ی مراحل طلاق توافقی قانونی را برای زوجین در ایران با رعایت تمامی ضوابط و مقررات موجود در کشور انجام دهند.

    طلاق توافقی در دوران عقد

    درصورتیکه زن و مرد ( زوجین ) در دوران عقد یا اینکه قبل از تشکیل زندگی مشترک به دلیل نداشتن تفاهم و سازگاری تصمیم به جدایی نمایند و همچنین رابطه ی زناشویی نیز نداشته باشند یا به عبارتی زن ( زوجه ) باکره باشد نصف مهریه از سوی زوج باید متقبل گردد.

    چنانچه زوجین تصمیم بگیرند که بصورت توافقی از یکدیگر جدا شوند در مورد بخشش مهریه و همچنین پرداخت اقساط آن باید قبل از مراجعه به دادگاه با یکدیگر به توافق برسند.

    نکته مهم این است که در مورد طلاق توافقی در دوران عقد حذف اسم زوج از شناسنامه ی زوجه در صورتی که زوجه باکره باشد نیز امکان پذیر است. دادگاه مربوطه زن ( زوجه ) را به منظور انجام معاینات بیشتر به پزشک قانونی معرفی کرده و درصورتیکه باکره بودن زن از سوی پزشک قانونی تایید گردید، زن

    می تواند با گرفتن نامه از دفاتر رسمی ثبت طلاق به نزدیکترین اداره ی ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کرده و به این ترتیب اسم همسر اول خود را بعد از سپری کردن مراحل قانونی از شناسنامه ی خود حذف نمایند به این ترتیب زوجه شناسنامه ی خود را اصلاح می نمایند.

    انواع طلاق

    انواع طلاق
    انواع طلاق

    درصورتیکه زوجین در زندگی مشترک خود با یکدیگر تفاهم و سازگاری نداشته باشند و یا اینکه عدم تفاهم آنها از همان دوران عقد صورت بگیرد می توانند اقدام به انجام طلاق از راه قانونی نمایند که به این ترتیب طلاق شامل:

    1)    طلاقی که به درخواست زوج (مرد) تنظیم می گردد.

    2)    طلاقی که به دادخواست و یا درخواست زوجه ( زن ) ارائه می گردد.

    3)    طلاقی که به درخواست زوجه (زن) و زوج (مرد) ارائه می گردد که به آن طلاق توافقی می گویند.

    در تمامی این موارد قبل از اینکه حکم طلاق از سوی مقام قضایی دادگاه صورت بگیرد با کمک و یاری وکیل طلاق توافقی در اهواز می توان بین زوجین صلح و آشتی برقرار کرد، درصورتیکه دو طرف با هم به تفاهم نرسیده باشند می توانند مراحل حقوقی خود را از طریق وکیل مجرب دادگستری انجام دهند.

    سوالات رایج در مورد طلاق توافقی

    سوالات رایج در مورد طلاق توافقی
    سوالات رایج در مورد طلاق توافقی

    یکی از سوالات رایج که از سوی زوجین بسیار مطرح می گردد مختص به طلاق توافقی است؟

    همانطور که توضیح دادیم یکی از انواع طلاق ها که بین زوجین در صورت عدم سازگاری و تفاهم ایجاد می شود به طلاق توافقی اختصاص دارد. در این طلاق زوجین ( زن و مرد ) با یکدیگر به توافق می رسند که بصورت توافقی از هم جدا شوند که این توافقنامه ی زوجین در رأی دادگاه مربوطه ثبت می گردد

    و همچنین تعهد اجرای قانونی پیدا می کند. در این طلاق تمامی موارد برمبنای توافق بین زن و شوهر صورت می گیرد تا بتواند در کوتاهترین زمان از هم جدا شوند که از نظر قانون مدنی این طلاق « طلاق بائن» نامیده می شود.

    بهتر است بدانید که در طلاق توافقی زوجین تصمیم میگیرند که به زندگی مشترک خود پایان دهند و کلیه ی شرط با توافق بین دو طرف معین می گردد. در طلاق توافقی زن و شوهر بررسی و رسیدگی های بیشتر که شامل :

    1) مهریه 2) نفقه 3) جهیزیه 4) سرپرستی و نگهداری فرزند یا فرزندان است را به دادگاه خانواده مراجعه می نمایند. زوجین برای اینکه از تمامی مراحل طلاق توافقی و هزینه های این امور آگاهی و اطلاعات بیشتری داشته باشند از یک وکیل مجرب و با تجربه که در این زمینه تخصص زیادی را بدست آورده است کمک و مساعدت می گیرند.

    بعد از اینکه زن و شوهر به دادگاه مربوطه درخواست خود را مبنی بر « عدم امکان سازش » ارائه دادند توافق زوجین ثبت گردید که زمان و روز معین آن از طریق پیامک به دو طرف اعلام میگردد تا از این طریق طلاق توافقی آنها با رعایت تمامی ضوابط و مراحل قانونی انجام گیرد.

    وضعیت مهریه در طلاق توافقی به چه صورت است توضیح دهید؟

    یکی از متداول ترین سوالاتی که در مورد طلاق توافقی از وکلای مجرب دادگستری پرسیده می شود مختص به وضعیت مهریه زوجه است.

    در توافقنامه ی کتبی که بین زوجین تنظیم می گردد در مورد مشکلات و مسائل مهم که مختص به تمامی حق و حقوق های بانوان است نباید هیچ گونه دوگانگی و پیچیدگی وجود داشته باشد بلکه باید کلیه ی موارد به صورت روشن و واضح در این توافقنامه ذکر گردد تا از این طریق اختلاف نظری رخ ندهد و یا اینکه در مراحل پروسه طلاق وقفه ی ایجاد نشود.

    در توافقنامه ی که زوجین با یکدیگر در حضور وکیل دادگستری طلاق توافقی انجام داده اند باید چگونگی پرداخت مهریه زن از سوی همسر به صورت کامل تعیین گردد و یا اینکه در صورتیکه زن در قبال گرفتن حق حضانت فرزندان مهریه خود را ببخشد باید این توافقنامه را امضاء و ثبت نمایند.

    درصورتیکه زوجه در دوران عقد به دلیل نداشتن تفاهم تمایل به جدایی از هم را داشته باشند در صورتیکه زن با تایید پزشک قانونی« باکره » باشد پرداخت مهریه به صورت نصف انجام می گیرد که بر عهده ی زوج است و باید متقبل شود.

    یکی دیگر از سوالهای که بیشتر زوجین در مورد طلاق توافقی دارند این است که مدت زمان طلاق چقدر است؟

    زمانی که زوجین در جلسات مشاوره شرکت کردند و در این جلسه ها با هم به تفاهم و صلح نرسیدند وکلای مجرب گواهی عدم امکان سازش را صادر می نماید که با در دست داشتن کلیه ی مدارک مورد نیاز برای انجام طلاق توافقی می توانند به دادگاه مربوطه مراجعه کرده و با کمک وکیل مجرب در یک بازه ی زمانی کوتاه که معمولاً حدود چهارده روز بیشتر زمانبر نیست می توانند طلاق توافقی خود را از سوی مقام قضایی دادگاه دریافت نمایند.

    بعد از دریافت حکم قضایی به مدت سه ماه زوجین فرصت دارند که به یکی از دفاتر رسمی طلاق محل سکونت خود مراجعه کرده و طلاق خود را ثبت نمایند. نکته ی مهم این است که اگر در این مدت زوجین به این مرکز مراجعه نماید حکم طلاق توافقی باطل می گردد و دیگر ارزش قانونی ندارد.

    آیا در صورتی که زوجین در طلاق توافقی در مورد 1) نفقه 2) حضانت فرزندان 3) مهریه 4) جهیزیه با هم به توافق برسند و بعد از صیغه نامه طلاق توافقی زیر توافقنامه خود بزنند زوجین می توانند از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری نمایند؟

    در صورتی که زوج و یا زوجه از انجام توافقات مندرج در گواهی صرف نظر نمایند

    بعد از اینکه « گواهی عدم امکان سازش» بر مبنای توافق زوجین صادر گردید و صیغه ی طلاق توافقی جاری شد در صورتی که زوج و یا زوجه از انجام توافقات مندرج در گواهی صرف نظر نمایند و به توافقات خود پایبند نباشند ، شخص ذینفع می تواند درخواست صدور اجرائیه را در مورد عدم امکان سازش در خصوص تعهدات مالی نظیر:

    مهریه و یا اینکه تعهدات غیر مالی نظیر : سرپرستی و نگهداری فرزند به دادگاه مربوطه ارائه دهد، طبق تبصره ی ماده بیست و نه قانون حمایت از خانواده ( در سال هزار و سیصد و نود و یک ) این چنین آمده است که :

    بعد از ثبت طلاق در دفاتر رسمی طلاق، زوجه برای دریافت تمامی حقوق خود می تواند از طریق اجرای احکام دادگستری طبق ضوابط و مقررات قانونی اقدام نماید که باید به این نکته توجه داشته باشید که این مورد به معنی محدودیت در حکم امکان صدور اجرائیه به کلیه ی حقوق مالی برای زوجین نیست بلکه به منظور رسیدگی و بررسی های بیشتر از سوی مقامات قضایی است که به نفع وی صادر می گردد.

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری
    نتیجه گیری

    امروزه زوجین درصورتیکه در زندگی مشترک خود تفاهم و یا سازگاری نداشته باشند با انجام توافقاتی که بین یکدیگر انجام می دهند اقدام به طلاق توافقی می نمایند. بنابراین زوجین برای تسریع در امور طلاق از یک وکیل طلاق توافقی در اهواز مساعدت و یاری می گیرند تا مراحل قانونی آنها در کوتاهترین زمان انجام بگیرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با