نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    مشاوره گرفتن از وکیل منابع طبیعی تهران قبل از طرح شکایت امور مربوط به منابع طبیعی ضرورت بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه قوانین و مقررات مربوط به منابع طبیعی از جمله مراتع و جنگل ها که دارای مسائل گوناگونی مانند واگذاری، بهره برداری، حفاظت و غیره هستند، باعث شده تا قوانین که بر حوزه منابع طبیعی حاکم و لازم الجرا می باشند به سختی و دشواری مورد شناسایی قرار گیرند.

    در صورتی که به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید می توانید با مشاوران سایت تهران لو تماس بگیرید تا از مشاوره ای مفید بهره مند شوید.

    در دادگاه ها روزانه تعداد زیادی از پرونده های متنوع قضایی مورد بررسی قرار می گیرند

    امروزه شاهد این موضوع هستیم که در دادگاه ها و مکان های قضایی، روزانه تعداد زیادی از پرونده های متنوع قضایی مورد بررسی قرار می گیرند. برخی از این پرونده ها مربوط به انواع تخلفات و شکایت های کیفری و حقوقی و … می باشند و در برخی از این پرونده ها افراد با هم مشکلات و تعارضات شخصی دارند.

    همچنین برخی از افراد، جرم هایی عمومی را مرتکب می شوند و در حقیقت در پرونده های قضایی خویش با فرد دیگری روبرو نمی باشند و این دولت و قانون است که به عنوان مدعی العموم در مقابل ایشان قرار می گیرد.

    در واقع جرمی که این افراد مرتکب می شوند، جنبه های عمومی دارد و دادستان کل باید به عنوان مدعی العموم در پرونده های ایشان ورود نماید.

    در بعضی از جلسه های دادگاه و نشست های قضایی، تعارضات بر سر اراضی ملی و یا منابع طبیعی می باشد

    در بعضی از جلسه های دادگاه و نشست های قضایی، تعارضات بر سر اراضی ملی و یا منابع طبیعی می باشد. بنابراین ما در این مقاله که دارای عنوان وکیل منابع طبیعی می باشد، می خواهیم وارد بحث و بررسی این گونه پرونده ها شویم

    و در همین ابتدای مقاله، به عرض شما عزیزان می رسانیم که موضوع مورد بحث ما یکی از سوژه های فنی و تخصصی در حوزه ی علم حقوق می باشد و هر وکیل و کارشناس حقوقی نمی تواند در این پرونده ها ورود پیدا کند. چون فردی که قرار است تا پرونده های مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی را مورد وکالت خویش قرار دهد، باید در این گونه پرونده ها دارای تجربه و سابقه های خوبی باشد.

    لذا ما از همین ابتدای کار به شما عزیزان توصیه می کنیم که اگر در زمینه ی اراضی و یا منابع طبیعی دارای تعارضات و مشکلاتی حقوقی می باشید، برای پرونده های خود از یک وکیل منابع طبیعی با تجربه و با سابقه کمک بگیرید.

    یکی از مهم ترین پیشنهادهای ما برای رسیدگی امور مربوط به پرونده های منابع طبیعی

    در این قسمت، یکی از مهم ترین پیشنهادهای ما برای رسیدگی امور مربوط به پرونده های منابع طبیعی این می باشد که از وب سایت تهران لو و همچنین گروه مشاوره ی حقوقی تهران لو برای معرفی و پیدا کردن یک وکیل منابع طبیعی خوب و با تجربه استفاده نمایید. چون سایت تهران لو در زمینه ی پرونده های مربوط به منابع طبیعی دارای تجارب زیاد و تخصصی کامل می باشند و می توانند بهترین وکیل منابع طبیعی را به شما و دیگر متقاضیان معرفی نمایند.

    در ادامه ی نوشتار وکیل منابع طبیعی، برای این که بتوانیم این موضوع را بهتر و به شکلی مناسب تر مورد بررسی و تفهیم قرار دهیم، مجبور هستیم که برخی از مهم ترین موضوعات مرتبط با وکیل منابع طبیعی را در قالب تعدادی تیتر و یا سوال بیان نماییم و در هر کدام از قسمت های مقاله ی وکیل منابع طبیعی به تشریح سوال ها و تیترهای مربوطه بپردازیم.

    در این مقاله قصد داریم در مورد منابع حقوقی که به منابع طبیعی مربوط بوده و همچنین تخصص و مهارت هایی که یک وکیل منابع طبیعی باید در این زمینه از آنها برخوردار باشد اطلاعات مفید و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و به پاسخ پرسش های زیر بپردازیم.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    وظایف اصلی و مهم وکیل منابع طبیعی تهران کدامند؟

    آیا وکیل منابع طبیعی تهران باید با منابع اصلی طبیعی ایران آشنایی داشته باشد؟

    منظور از اصول تشخیص منابع طبیعی چیست؟

    ممیزی مراتع به چه معنی می باشد؟

    آیا وکیل منابع طبیعی تهران راه سند دار کردن اموال بدون سند را می داند؟

    وکیل منابع طبیعی تهران برای رسیدگی به پرونده های اراضی چه نکاتی را مورد توجه قرار می دهد؟

    از نظر وکیل منابع طبیعی تهران مهمترین دعاوی مربوط به منابع طبیعی کدامند؟

    وکیل منابع طبیعی تهران اراضی ملی را چگونه تعریف می کند؟

    ملی بودن اراضی توسط چه کسی تشخیص داده خواهد شد؟

    چه کسی اراضی منابع طبیعی را تشخیص می دهد؟

    چه شیوه هایی برای تشخیص اراضی ملی شده مورد استفاده قرار می گیرد؟

    چه کسانی می توانند به موجب قانون به ملی شدن اراضی اعتراض کنند؟

    مشاوره با وکیل منابع طبیعی تهران چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

    آیا در زمینه ی قوانین مربوط به منابع طبیعی و سابقه ی این قوانین، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مالکیت های عمومی و خصوصی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی از سال 1341 و قوانین وضع شده این دوره در زمینه ی وکیل منابع طبیعی تا کنون اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی منابع طبیعی و قوانین مربوط به آن در دوران بعد از انقلاب اسلامی اطلاعاتی دارید؟

    آیا با منابع طبیعی کشور ایران آشنایی دارید؟

    حوزه های آبخیز

    آیا در خصوص مهم ترین وظیفه های وزارت کشاورزی در قبال منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص ثروت های طبیعی و منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    مهم ترین ویژگی های ثروت های طبیعی:

    آیا در خصوص ویژگی های منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص موضوع تشخیص که یکی از اصل های مهم در منابع طبیعی می باشد، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مجموع وظایف هیات 7 نفره واگذاری و احیا نمودن اراضی ملی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص ممیزی مراتع اطلاعاتی دارید؟

    آیا با ماده 690 قانون مجازات های اسلامی در خصوص مجازات های تعیین شده در زمینه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟

    تبصره اول از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:

    تبصره دوم از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:

    آیا در خصوص پیگیری پرونده های حقوقی مرتبط با منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    آیا با مجموعه اقدام های یک وکیل منابع طبیعی خوب در دعواهای حوزه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟

    آیا در خصوص مرجع تشخیص دادن زمین های منابع ملی و زمین های غیر ملی اطلاعاتی دارید؟

    جمع بندی

     

    وظایف اصلی و مهم وکیل منابع طبیعی تهران کدامند؟

    وظایف اصلی و مهم وکیل منابع طبیعی تهران کدامند؟
    وظایف اصلی و مهم وکیل منابع طبیعی تهران کدامند؟

    از آنجایی که مجلس قانون گذاری در دوران مشروطیت و زمان های گذشته به وجود آمده به همین جهت لازم است که وکیل منابع طبیعی تهران نخستین منبع قانون گذاری در مورد منابع طبیعی را جستجو کرده و همچنین نسبت به چگونگی قانون گذاری در مجالس و حکومت قدیم آگاهی کامل داشته باشد.

    در حقیقت می توان گفت یکی از وظایف اصلی و مهم وکیل منابع طبیعی این است که دوره های قانون گذاری و نظام حقوقی حاکم بر منابع طبیعی، مراتع و جنگل ها را مورد توجه قرار دهد. این دوره ها به دو قسمت تقسیم می شوند که در ادامه هر یک از آنها را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

    به قوانین دوره مالکیت عمومی و مالکیت خصوصی تا سال 1341 توجه کند:

    در قانون اساسی دوران مشروطیت و الحاقیه آن، تمام قوانین و مقرراتی که به منابع طبیعی و جنگل ها مربوط هستند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای اولین بار به مسئله مراقبت کردن از جنگل ها همیت داده شده است.

    البته باید بگوییم که نخستین چیز مربوط به مدیریت منابع طبیعی مورد قبول واقع شده به سال 1303 شمسی برمی گردد که تحت عنوان جنگل ها هیات وزیران آن را تصویب کردند.

    از زمان دوره مشروطه تا زمانی که قانون ملی شدن جنگل های کشور در سال 1341 به تصویب رسید، دوره مالکیت دولتی یا عمومی و همچنن مالکیت داشتن خصوصی بر جنگل ها و منابع طبیعی حاکمیت داشت. در این دوران، یا دولت ها جنگل ها را تصرف می کردند و یا تحت مالکیت خصوصی قرار می گیرند.

    در سال 1311 قانون مراتع و منابع طبیعی صنعتی و غیر صنعتی به تصویب درآمد و مجاورت دریای خزر به دو قسمت صنعتی و غیر صنعتی تقسیم شد. اولین قانون مربوط به جنگل ها در دی ماه سال 1321 بوده و تصویب آن در مجلس شورای ملی انجام گرفت. در این قانون وزارت کشاورزی وظیفه داشت از جنگل ها مراقبت کرده و بهره برداری از آن را کنترل کند.

    لایحه قانونی جنگل ها و مراتع کشور در سال 1338 تصویب گردید و برای اولین بار نام مرتع در کنار جنگل ها مورد استفاده قرار گرفت. از طرفی دیگر به کویر، بیابان ها و جلوگیری از کندن خارها و بوته های مناطق کوهستانی نیز اهمیت داده شد.

    قوانین دوره ی مالکیت عمومی از سال 1341 تا کنون را بداند:

    در اولین دوره ای که قانون گذاری در کشور به اجرا درآمد، یعنی از زمان آغاز دوره مشروطیت تا سال 1341 با توجه به اینکه دولت بر جنگل ها و مراتع به طور کامل حاکمیت داشت قانون مربوطه به تحقق دست پیدا نکرد.

    اما در انقلاب سفید که مواردی از جمله اصطلاحات اقتصادی ، اجتماعی و ارضی دنبال می شدند توانست در دوره ی دوم پهلوی رشد کند و ملی شدن جنگل ها و مراتع به عنوان یکی از اصول انقلاب ذکر شده به شمار رفت که در ماده 19 تنظیم گردید.

    با توجه به اینکه در سال 1341 قانون ملی شدن جنگل های کشور انجام شد، جنگل های کشور در مالکیت دولت قرار گرفته بودند. از این مدت و به اجرا درآمدن این قانون پس از آن، نظام حقوقی ملی بودن جنگل ها  و منابع طبیعی بر کشور به عنوان یک اصل و قانون به حاکمیت درآمد.

    به طوری که همه مردم باید آن را می پذیرفتند. برای اینکه این قاعده برقرار باشد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع در سال 1346 نیز تصویب شد و ادبیات حقوقی و قانون گذاری دیگر از اصطلاح منابع طبیعی با پذیرش قانون تاسیس وزارت منابع طبیعی برخوردار بود.

    این وزارت، سازمان جنگلبانی، شیلات، آبزیان و غیره را تحت کنترل خود قرار داد. در سال 1350 هنگامی که قانون نوسازی تشکیلات و مشخص کردن تعهدات سازمان های وزارت کشاورزی و منابع طبیعی مورد قبول واقع شد وزارت منابع طبیعی تضعیف و وزارت کشاورزی با منابع طبیعی با یکدیگر ادغام شدند.

    از قوانین دوره مالکیت عمومی از انقلاب اسلامی تا کنون آگاه باشد:

    پس از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و قانون اساسی تنظیم گردید به وضوح دیدیم که در قوانین 45و48و50 منابع طبیعی و مراتع مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفتند، به اندازه ای که جزء یکی از اصول قانون اساسی به شمار آمد و نگهداری از منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست انسانی در جایگاه قانون اساسی قرار گرفت. علاوه براین در سال 1385 نیز تمام قوانین و مقررات دیگری که به جنگل ها و مراتع مربوط بودند پذیرفته شدند.

    بدون شک وکیل منابع طبیعی که به تمام پرونده های مرتبط با منابع طبیعی رسیدگی می کند و در این زمینه مشغول به کار و فعالیت می باشد لازم است که نه تنها بر نحوه وضع کردن قانون به طور کامل مسلط بوده بلکه نسبت به معنی و مفهوم هر یک از ماده ها آگاهی داشته باشد.

    همچنین او باید در حوزه شیوه هایی که اداره ها، وزارتخانه ها و مراجع صالحه مورد استفاده قرار می دهند از تجربه کافی برخوردار باشد. در صورتی که به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید می توانید با مشاوران سایت تهران لو تماس بگیرید تا از مشاوره ای مفید بهره مند شوید.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل جنوب تهران دیدن کنید.

    آیا وکیل منابع طبیعی تهران باید با منابع اصلی طبیعی ایران آشنایی داشته باشد؟

    آیا وکیل منابع طبیعی تهران باید با منابع اصلی طبیعی ایران آشنایی داشته باشد؟
    آیا وکیل منابع طبیعی تهران باید با منابع اصلی طبیعی ایران آشنایی داشته باشد؟

    آشنایی وکیل منابع طبیعی تهران با منابع اصلی طبیعی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگامی که او قصد دارد پرونده را به صورت حقوقی پیگیری کند حتما باید صلاحیت های محلی را مورد توجه قرار دهد. منابع طبیعی ایران شامل حوضه ی آبخیز و مناطق اکولوژیکی می باشد.

    حوضه ی آبخیز:

    فضایی می باشد که آبراهه ها آب حاصل از باران را بر روی آن جاری می کنند و به سمت رودخانه، آب انباشت، تالاب، دریاچه و دریا که هر یک از آنها یک خروجی محسوب می شوند منتقل می کند.

    در تعریفی دیگر می توان گفت حوضه ی آبخیز شامل تمام سطحی خواهد شد که آب های سطحی موجود در آن ناحیه به طرف نقطه یا منطقه معینی هدایت می شود.

    منظور آبخیزداری به طور مداوم برنامه ریزی کردن و به اجرا درآوردن کارهای مورد نیاز برای مدیریت منابع حوضه های آبخیز از جمله طبیعی، کشاورزی، اقتصادی و انسانی می باشد. به طوری که در منابع آب و خاک تاثیرات غیر مثبت را به وجود نخواهد آورد.

    در حقیقت باید گفته شود آبخیزداری برای اینکه از منابع طبیعی محافظت کرده و آنها را به درستی و با دوام مورد استفاده قرار دهد حوزه را طراحی و کنترل خواهد کرد.

    با توجه به اینکه وزارت نیرو تقسیمات آب را انجام داده فضای حوضه های آبخیز ایران از حوضه هایی چون حوضه دریای خزر به همراه 7 حوضه کوچکتر، حوضه آبخیز خلیج فارس و دریای عمان به همراه 9 حوضه کوچکتر، حوضه آبخیز دریاچه ارومیه، حوضه آبخیز فلات مرکزی به همراه 9 حوضه کوچکتر، حوضه آبخیز مرزی شرق به همراه 3 حوزه کوچکتر و حوضه آبخیز قره قوم برخوردار می باشد که با مساحت کل کشور مساوی است.

    منطقه های اکولوژیکی کشور:

    منطقه های اکولوژیکی کشور:
    منطقه های اکولوژیکی کشور:

    با توجه به اینکه مناطق جغرافیایی شمال و جنوب کشور از نظر وجود دشت ها، میزان ارتفاعات و همچنین شرایط آب و هوایی با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند، باعث شده تا سرزمین ایران متنوع تر دیده شود. به طوری که مناطق رویشی و تعداد زیادی از گونه های گیاهی در آن قرار گرفته اند. از نواحی اکولوژیکی کشور می توان به مناطقی از جمله خزری، تورانی، زاگرس، خلیج فارس عمانی و ارسباران اشاره کرد.

    همانطور که اشاره کردیم وکیل مناع طبیعی باید با منابع اصلی طبیعی کشور نیز آشنایی کامل داشته باشد. در صورتی که به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید می توانید با مشاوران سایت تهران لو تماس بگیرید تا از مشاوره ای مفید بهره مند شوید.

    منظور از اصول تشخیص منابع طبیعی چیست؟

    منظور از اصول تشخیص منابع طبیعی چیست؟
    منظور از اصول تشخیص منابع طبیعی چیست؟

    به مجموعه ای از اقدامات قانونی که برای مورد شناسایی قرار دادن، تشخیص و جداسازی اراضی ملی از جمله جنگل ها، مراتع، بیشه های طبیعی و اراضی جنگلی موضوع ماده یک قانوم ملی شدن جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام گرفته و به تفکیک و نشان دادن رمز همیشگی میان اراضی ملی و مستثنیات اشخاص، باطل شدن سند مالکیت قبلی و دریافت سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت خواهد بود.

    در حقیقت می توان گفت منظور از تشخیص ثبت حقایق داخلی و خارجی منبع طبیعی، نوع منبع، میزان مشخصات و مساحت و غیره می باشد.

    ممیزی مراتع به چه معنی می باشد؟

    ممیزی مراتع به چه معنی می باشد؟
    ممیزی مراتع به چه معنی می باشد؟

    اداره کل منابع طبیعی استان وظیفه دارد حق استفاده دامدار را از مرتع به طور دقیق تعیین کند. اصل 45 قانون اساسی منابع طبیعی به این صورت بود که منابع طبیعی در اختیار حکومت اسلامی قرار داده شد.

    در حقیقت منظور از اختیار حاکمیت می باشد. یکی از نمونه های آشکار اعمال حاکمیت بر منابع طبیعی در ماده 2 قانون حفاظت جنگل ها مصوب 1346 به تحقق دست یافت. نگهداری، احیا، تصحیح و توسعه برداری از جنگل و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگل ملی شده مربوط به دولت را سازمان جنگلبانی ایران به عهده دارد.

    از نظر حقوقی از دو جهت مدنی و کیفری اعمال حاکمیت امکان پذیر خواهد بود. هنگام عمل احتمال اینکه اقداماتی از جمله به اجرا درآمدن طرح های اصلاح، توسعه بهره برداری و حمایت قضایی در مواردی پیش از تشخیص رسمی انجام بگیرد وجود خواهد داشت که به عنوان اعمال حاکمیت محسوب شده است.

    به دلیل اینکه پایه و اساس این بوده که با وضع کردن قانون حاکمیت دولت از قبل به اثبات رسیده است. با توجه به ماده قانون حفاظت به تصرف درآوردن منابع طبیعی مجازات حبس را در پی خواهد داشت.

    اگر به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید ا مشاوران سایت لو تماس بگیرید.

    آیا وکیل منابع طبیعی تهران راه سند دار کردن اموال بدون سند را می داند؟

    آیا وکیل منابع طبیعی تهران راه سند دار کردن اموال بدون سند را می داند؟
    آیا وکیل منابع طبیعی تهران راه سند دار کردن اموال بدون سند را می داند؟

    در صورتی که وکیل منابع طبیعی تهران در مورد تمام ماده ها و قوانین اطلاعات کافی داشته باشد بدون شک بهترین راه  برای سند دار کردن امولی که بدون سند می باشند را پیشنهاد خواهد داد.

    تصویب قانون ثبت در سال 1310 بود. در قسمتی از این قانون تعیین کرده بودند که تمام املاکی موجود در کشور باید به ثبت رسیده و برای آن دسته از اموالی که غیر منقول هستند سند رسمی صادر گردد. علاوه براین همه ارگان های دولتی و محاکم تنها کسانی که دارای سند رسمی بودند را به عنوان مالک می شناختند.

    قطعا افراد تا به امروز در مورد زمین هایی که به چند نفر دیگه فروخته شدند چیزهایی را شنیده اند. معمولا این زمین ها کاملا بدون سند می باشند و باعث به وجود آمدن یک سری از مشکلات برای مردم و قوه قضاییه خواهند شد. به همین جهت نباید بدون دیدن سند ملکی که قصد خریداری آن را داریم هزینه ای را پرداخت کنیم.

    در سال 1365 و 1370 برای تنظیم و تعیین تکلیف کردن ساختمان ها، زمین های کشاورزی و باغ هایی که بدون سند بودند یا از طریق قانون امکان صادر کردن سند برای آن وجود نداشت، ماده های 147 و 148 قانون ثبت اسناد و املاک تصحیح شدند.

    مهلت اجرای این ماده ها

    مهلت اجرای این ماده ها به دلیل انتقاداتی که به آنها وارد کرده بودند چندین دفعه تمدید گردید و در آذرماه سال 1383 مهلت آن به اتمام رسید. قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های بدون سند رسمی به منظور اصلاح، تکمیل و برطرف کردن موانع یا مشکلات دو ماده مذکور را تصویب کرد.

    مهلت به اجرا درآوردن ماده های 147 و 148 قانون ثبت اسناد و املاک در آذرماه سال 1383 تمام شد. اما تمام مشکلات به طور کامل برطرف نشده بودند و تعداد زیادی از املاک همچنان مشکل سند داشتند. به غیر از آن مشکلات، چگونگی تصحیح کردن ماده های ذکر شده خود مشکلات دیگری را نیز به جود آورده و شرایطی برای سوء استفاده فراهم شده بود.

    پس از گذشت چند سال لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های بدون سند رسمی، برای تصحیح ماده های 147 و 148 قانون ثبت ارائه گردید تا نه تنها مشکلات قانون قبلی حل شوند بلکه راهی برای برطرف کردن مشکل املاک بدون سند نیز وجود داشته باشد.

    وکیل منابع طبیعی تهران برای رسیدگی به پرونده های اراضی چه نکاتی را مورد توجه قرار می دهد؟

    وکیل منابع طبیعی تهران برای رسیدگی به پرونده های اراضی چه نکاتی را مورد توجه قرار می دهد؟
    وکیل منابع طبیعی تهران برای رسیدگی به پرونده های اراضی چه نکاتی را مورد توجه قرار می دهد؟

    وکیل منابع طبیعی تهران نکات بسیار مهم رویه قضایی در مورد چگونگی رسیدگی به پرونده های مربوط به اراضی را مورد توجه قرار می دهد که شامل موارد زیر می شود:

    سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تشخیص اولیه اراضی را اعمال خواهد کرد که در هر یک از حوزه های ثبتی سازمان منابع طبیعی متصدی تشخیص اراضی ملی کنونی است.

    اولین اعتراض به تشخیص، در صلاحیت کمیسیون ماده واحده قانون مشخص کردن تکلیف اراضی که اختلافی هستند مسئله اجرای ماده 56 قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع بوده و نظر کمیسیون وصف شده قبلا در مراجع قضایی قابلیت اعتراض را داشتند که با توجه به تبصره یک ماده 9 قانون مربوط به بالا رفتن میزان بهره وری دادگاه خاصی می باشد که به عنوان مرجع اعتراض به این تشخیص به شمار می آید. رئیس قوه قضائیه در مرکز هر یک از استان ها آن را با این هدف تشکیل داده است.

    تمام زمین هایی که در سطح کل کشور قرار گرفته اند دارای مالک می باشند

    در حال حاضر تمام زمین هایی که در سطح کل کشور قرار گرفته اند دارای مالک می باشند. به طور که آن بخش هایی که قبل از ملی شدن قانون جنگل ها و مراتع در تاریخ 27/10/1341 اشخاص آنها را احیا کردند و با وجود اینکه پس از آن دولت آنها را به اشخاص واگذار کرد ملک شخصی به حساب خواهند آمد.

    بخش بزرگی از زمین های کشور که از مراتع، بیشه زار و جنگل برخوردار می باشد با توجه به قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع که در تاریخ 27/10/1341 به تصویب رسید ملی به شمار می آید که دولت به عنوان انفال آنها را در اختیار دارد.

    بخش دیگری از زمین ها شامل داخل محدوده شهر و خارج محدوده جزئی از زمین های موات بوده که آنها نیز دولتی محسوب می شوند. به همین جهت حیازت مباحات و تحجیر اموال غیر منقول که در ق م آن را پیش بینی کرده بودن از نظر عقلی هیچ گونه صحتی ندارد به دلیل اینکه هر یک از زمین ها دارای مالک هستند.

    در بعضی از قوانین به عنوان یک مورد استثناء مشاهده کرده ایم که مقنن، پیش بینی محرومیت حقوق مالکانه به منظور اجرا کردن طرح را بدون هر گونه انحراف یا خطایی انجام داده است.

    بند 9 ماده 50 قانون برنامه و بودجه کشور

    در بند 9 ماده 50 قانون برنامه و بودجه کشور ذکر شده، زمین هایی که در بیرون از محدوده شهرها و در طول مسیر ره های اصلی، فرعی، خطوط مواصلاتی، برق، مجاری آب، لوله های نفت و گاز قرار دارند با رعایت کردن تمام موارد و الزاماتی که هیات وزیرات مشخص خواهد کرد دولت آن را مورد استفاده قرار می دهد و از بابت این حق ارتفاق هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی گردد.

    در این ماده قانونی آورده شده است که محرومیت حقوق مالکانه به صورت کاملا رایگان خواهد بود به طوری که حتی هیچ جریمه ای نیز پرداخت نمی شود.

    زمین های بایر و دایر صاحبان ملک که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان سال 1359 در نواحی غیر کردنشین و تا پایان سال 1363 در نواحی کردنشین قرار گرفته بودند به غیر مالکین داده شد.

    آنها به صورت موقتی تا سال 1365 بر روی زمین ها به کشت و کار مشغول بودند. پس از آن با توجه به تصویب مجلس شورای اسلامی در تاریخ 8/8/1365 هیئت های هفت نفره به صورت بیع شرط اراضی را به آنها واگذار کردند که به زمین های کشت موقت نامیده شده است. این زمین ها که اغلی آنها دایر بودند به 850 هکتار در سراسر کشور رسیده است.

    از نظر وکیل منابع طبیعی تهران مهمترین دعاوی مربوط به منابع طبیعی کدامند؟

    از نظر وکیل منابع طبیعی تهران مهمترین دعاوی مربوط به منابع طبیعی کدامند؟
    از نظر وکیل منابع طبیعی تهران مهمترین دعاوی مربوط به منابع طبیعی کدامند؟

    به گفته وکیل منابع طبیعی تهران در چند سال اخیر به دلیل اینکه میزان ارزش ملک و زمین افزایش پیدا کرد، تعداد زیادی از صاحبان ملک و سازمان های زیر مجموعه وزارت جهاد و کشوری دعاوی مربوط به زمین های موات، دعاوی منابع طبیعی و دعاوی زمین شهری را مورد توجه قرار دادند.

    در این حوزه قوانین اصلی از جمله قانون مدنی، قانون ثبت و الحاقات و پیوست های آن، قوانین موضوعه از جمله قوانین اصلاحات ارضی، اراضی موات شهری و غیر شهری، منابع طبیعی و ملی شده، قوانین تغییر کاربری به منظور باطل کردن مالکیت اختصاص یافته اشخاص وضع شده اند.

    دعاوی مربوط به منابع طبیعی شامل موارد زیر می شود.

    • دعاوی اعتراض کردن به رای صادر شده توسط کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری و یا باطل کردن رایی که کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری و دعاوی دیگر مربوط به زمین های موات شهری صادر کرده است.
    • دعاوی اعتراض کردن به رای هیات 7 نفره واگذار شدن زمین در مقایسه با زمین های موات و بایر و همچنین دعاوی باطل کردن رای هیات 7 نفره نیز به عنوان یکی از این دعاوی محسوب می گردد.
    • یکی دیگر از دعاوی زمین های بیرون از محدوده شهری به عنوان دعاوی اعتراض کردن به رای صادر شده توسط قاضی هیات ماده واحده قانون مشخص کردن تکلیف زمین های اختلافی مسئله به اجرا درامدن ماده 56 قانون جنگل ها و مراتع، دعاوی باطل شدن رای و صادر کردن حکم بر علیه سازمان کل منابع طبیعی می باشد. در این نوع دعاوی که اسناد و مدارک مربوط به هر دعوا با یکدیگر تفاوت دارند ابتدا در هیات رسیدگی به اختلاف موضوع ماده 6 اصول و قوانین اصلاحی تصویب شده سال 1390 پیش بینیشده که آن دسته از کسانی که به تشخیص منابع ملی اعتراض دارند باید اعتراض خود را در فرم های خاصی تنظیم کرده و به همراه مدارک و اسناد مورد نیاز به دبیرخانه هیات استقرار یافته در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرتبط با آن تحویل داده و شماره و تاریخ ثبت آن را دریافت خواهند کرد.

    در صورتی که به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید با مشاوران سایت لو تماس بگیرید.

    وکیل منابع طبیعی تهران اراضی ملی را چگونه تعریف می کند؟

    وکیل منابع طبیعی تهران اراضی ملی را چگونه تعریف می کند؟
    وکیل منابع طبیعی تهران اراضی ملی را چگونه تعریف می کند؟

    وکیل منابع طبیعی تهران اراضی ملی را اینگونه تعریف می کند تمام زمین های ملی که محل قرارگیریآنها در خارج از محدوده شهری می باشد به اداره منابع طبیعی تعلق دارند و آنهایی که در درون محدوده شهری قرار گرفته اند به سازمان مسکن و شهرسازی تعلق خواهند گرفت. زمین هایی که انسان هیچ گونه مداخلی در آنها نداشته و شکل اولیه و طبیعی خود را از دست نداده اند جزء زمین های ملی به شمار می آیند.

    اما در صورتی که بر روی یکی از زمین ها کارهای کشاورزی و غیره انجام شده باشد به آن زمین احیا شده می گویند. باید این نکته را مورد توجه قرار داد که براساس تصویب قانون ملی شدن جنگل های کشور در سال  1341 قدمت احیا زمین ملاک تشخیص می باشد و سند مالکیتی که بدون احیا است هیچ اعتباری نخواهد داشت.

    به این معنی که اگر احیا شدن زمین درست قبل از تاریخ تصویب قانون ملی شدن جنگل ها جزء اراضی ملی به حساب نخواهد آمد. هنگامی که یک زمین قبل از ارزیابی و طی کردن مراحل در گروه اراضی ملی قرار داده شود این اعتراض با توجه به قانون آگهی می شود و دوره زمانی معینی به عنوان فرصت اعتراض برای شخص ثالت مورد پذیرش قرار می گیرد.

    در صورت نیاز داشتن به وکیل منابع منابع طبیعی می توانید با مشاوران سایت لو تماس بگیرید.

    ملی بودن اراضی توسط چه کسی تشخیص داده خواهد شد؟

    لازم است در این مقاله این نکته را نیز یادآوری کنیم که تنها از طریق کمیسیون ماده 56 منابع طبیعی ملی بودن اراضی تشخیص داده می شود. اگر یک زمین با توجه به این ماده کمیسیون جزء زمین های ملی محسوب شود فرد هیچ گونه اختیاری نسبت به آن ملک یا زمین ندارد و در دسته املاک دولتی قرار خواهد گرفت.

    برای اینکه به این رای صادر شده اعتراض شود باید به کمیسیون ماده واحده استقرار یافته در اداره منابع طبیعی مراجعه شود و در صورتی که در این مرحله به حل و فصل اختلافات رسیدگی نگردد، می توان به دادگستری که محل حل شدن اختلافات نهایی می باشد مراجعه کرد.

    کارشناسان رسمی دادگستری این صلاحیت را دارند که زمین های ملی را از زمین های احیا شده تشخیص دهند. اما معیارهایی نیز موجود بوده که با تکیه بر آنها امکان تشخیص هر یک از این دو وجود خواهد داشت.

    چه کسی اراضی منابع طبیعی تشخیص می دهد؟

    چه کسی اراضی منابع طبیعی تشخیص می دهد؟
    چه کسی اراضی منابع طبیعی تشخیص می دهد؟

    وزارت جهاد سازندگی با رعایت مواردی که در قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع تعریف شدند منابع ملی و مستثنیات ماده 2 قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع را تشخیص خواهد داد.

    شش ماه پس از اینکه اخطار به صورت کتبی داده شد و یا ارائه دادن آگهی با استفاده از روزنامه های کثیر الانتشار مرکز و یکی از روزنامه های محلی و وسایل دیگر مناسب محلی، اداره های ثبت وظیفه دارند پس از اینکه مهلت تعیین شده به پایان رسید در صورتی که هیچ گونه اعتراض کننده ای با توجه به اعلام وزارت جهاد سازندگی وجود نداشت برای صادر کردن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به عمل آورند.

    براساس ماده 1:

    اعتراض کنندگان قادر هستند پس از اخطار و آگهی داده شده توسط وزارت جهاد سازندگی اعتراض های خود را با ارائه دادن دلایل مثبت به منظور رسیدگی به هیات ذکر شده در قوانین تعیین و تکلیف مین های اختلافی مسئله به اجرا درآمدن ماده 56 قانون جنگل ها و مراتع به تصویب رسیده در تاریخ 22/6/1367 مجلس شورای اسلامی تحویل دهند. صادر شدن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران از مراجعه اعتراض کننده به هیات مذکور جلوگیری نخواهد کرد.

    براساس ماده 2:

    عبارت وزارت کشاورزی در انتهای ماده واحده قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگل ها و مراتع تصویب شده در تاریخ 22/6/1367 مجلس شورای اسلامی و ماده 6 انتهای آن به وزارت جهاد سازندگی دچار دگرگونی شده و کمیسیون موضوع ماده واحده هنوز به اعتراض های اجرای ماده 56 قانون جنگل ها و مراتع رسیدگی خواهد کرد.

    اگر به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید با مشاوران سایت لو تماس حاصل فرمایید.

    چه شیوه هایی برای تشخیص اراضی ملی شده مورد استفاده قرار می گیرد؟

    چه شیوه هایی برای تشخیص اراضی ملی شده مورد استفاده قرار می گیرد؟
    چه شیوه هایی برای تشخیص اراضی ملی شده مورد استفاده قرار می گیرد؟

    همانطور که در قسمت مقاله اشاره کردیم زمین هایی که احیا شده هستند را می توان با استفاده از سند مالکیت در اختیار افراد قرار داد. اما وکیل منابع طبیعی تهران به منظور تشخیص دادن این زمین ها لازم است که نکاتی را مورد توجه قرار دهد که شامل موارد زیر می شود:

    در صورتی که در زمین ها کارهای کشاورزی و باغبانی به انجام رسیده باشد، این مورد به عنوان ارتجاع یافته به حساب می آید. باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد فعالیت هایی که مورد نیاز اعمال های کشاورزی و زراعی شناخته شده اند در این بخش صدق خواهد کرد.

    زمین هایی که در منطقه ی اراضی یک روستا قرار گرفته اند و یا قسمتی از مزارع به شمار می آیند.

    زمین هایی که مداخله ها و دستکاری های پیش کشاورزی و یا آماده سازی بر روی آنها اعمال شده است.

    زمین هایی که شیب آنها خارج از حد مناسب نمی باشند و از قابلیت کشت برخوردار هستند.

    زمین هایی که امکان کشت و آبیاری آنها وجود دارد و از تعیین کردن مرز ثبتی و یا متداول برخوردار می باشند.

    زمین هایی که در مسیر آنها جوی های قدیمی جاری بوده یا قبل از این سرازیر شده و در حال حاضر می توان اثرات آن را به وضوح مشاهده کرد.

    زمین هایی که در آنها درختانی با قدمت بالا و مسیر آبیاری وجود داشته باشد.

    زمین هایی که در قسمت بالایی آنها مسیر آب بوده و در واقع در زیر جریان آب قرار گرفته اند.

    مشاهده احیا قدیمی

    زمین هایی که در تصویرهای هوایی بتوان با استفاده از استرئوسکوپ احیا قدیمی در آنها را مشاهده کرد که این موضوع به تشخیص کارشناس صالح مربوط بوده و باید به آن رسیدگی کند.

    آن دسته از زمین هایی که در نقشه های هوایی محل قرارگیری آنها در قسمت زرد یعنی زمین های زراعی باشد. لازم است این نکته را ذکر کنیم که کارشناسان باید این مورد را تشخیص دهند.

    زمین های که شرایط فعلی آنها به گونه ای ثابت خواهد کرد که قبلا فعالیت های کشاورزی و زراعی بر روی آنها انجام گرفته بود شواهد مختلفی از جمله وضعیت خاک، مسیرهای آبیاری، اندازه شیب و غیره این مطالبه را بیان خواهد کرد.

    زمین هایی که از نظر عرفی و محلی امکان قرار دادن آنها در گروه مراتع وجود نداشته باشد.

    زمین هایی که تقسیم بندی شده اند و طول عمر هر یک از آنها به طور دقیق مشخص باشد.

    زمین هایی که در قسمتی از آنها خرمن هایی که سن آنها بالا بوده و قدیمی می باشند وجود دارد.

    زمین هایی که از مسیرهای عبور قدیمی شده برخوردار می باشند و به طور دقیق مشخص باشد که چنین مسیرهایی سال ها قبل به منظور رفت و آمد زراعی به کار برده می شدند.

    زمین هایی که در گروه باغ ها قرار گرفته می شوند باید در آنها درختانی با قدمت بالا وجود داشته باشد.

    زمین هایی که از فعالیت های کشاورزی انجام شده بر آنها از پوشش گیاهی برخوردار شدند.

    زمین هایی که بدون پوشش های گیاهی مرتعی و با طول عمر بسیار بالا می باشند.

    موفقیت در در جلسه های رسیدگی در مراجع قضایی

    وکیل منابع طبیعی تهران به دلیل اینکه بر قوانین، مقررات و آیین نامه های مربوط به دعاوی منابع طبیعی مسط می باشد قادر خواهد بود در جلسه های رسیدگی در مراجع قضایی به موفقیت دست پیدا کند و موکل را به نتیجه مورد نظر خود برساند.

    او نه تنها در شکل وکالت می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد بلکه با گرفتن مشاوره از او می توان از بهترین راهکارها نیز آگاهی های لازم را به دست آورد.

    وکیل منابع طبیعی باید ازتمام قوانین و آیین نامه های مختص دعاوی منابع طبیعی از جمله قانون ملی شدن جنگل های کشور، آیین نامه های اجرایی قانون ملی شدن جنگل ها، قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، آیین نامه اجرایی ماده 56 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و بسیاری از موارد دیگر به طور کامل مطلع بوده تا در دعاوی منابع طبیعی شرایط به موفق رسیدن برای او فراهم گردد.

    اگر به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید با مشاوران سایت لو تماس حاصل فرمایید.

    چه کسانی می توانند به موجب قانون به ملی شدن اراضی اعتراض کنند؟

    چه کسانی می توانند به موجب قانون به ملی شدن اراضی اعتراض کنند؟
    چه کسانی می توانند به موجب قانون به ملی شدن اراضی اعتراض کنند؟

    زارعینی که مالک اراضی نسق می باشند: افرادی که به دلیل اجرای قوانین اصلاحات ارضی مرتبط با دوران پیش از انقلاب زمینی در اختیار آنها قرار گرفته است.

    کسانی که مالک هستند: اشخاص حقیقی یا حقوقی که با توجه به قوانین مالک زمین می باشند.

    کسانی که مالک باغ ها و تاسیسات می باشند: آن دسته از افرادی که ادعا کننده مالکیت عرصه و اعیان باغ ها و تاسیسات هستند.

    موسسات دولتی و همچنین سازمان ها قادر هستند به موجب قانون به ملی شدن اراضی اعتراض داشته باشند. در صورتی که از طرف معترضان هیچ گونه اعتراضی صورت نگیرد و پس از تشخیص دادن منابع ملی با مورد توجه قرار دادن تشریفات مخصوص، با نمایندگی وزارت جهاد کشاورزی و در نواحی آزاد تجاری صنعتی و همچنین نواحی خاص اقتصادی با نمایندگی سازمان منطقه سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد.

    برای اعتراض به ملی شدن اراضی و دعاوی مربوط به آن، به دلیل قوانین های متعدد و عدم شیوه قضایی انسجام یافته و یکسان از پیچیدگی بسیار زیادی برخوردار است که بدون استفاده از وکیل های متخصص و مجرب نمی توان به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد. بنابراین در صورتی که به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید با مشاوران سایت لو تماس حاصل فرمایید.

    مشاوره با وکیل منابع طبیعی تهران چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

    مشاوره با وکیل منابع طبیعی تهران چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟
    مشاوره با وکیل منابع طبیعی تهران چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

    همانطور که می دانید دعاوی اراضی ملی بسیار مبهم و پیچیده می باشند و همچنین از قوانین بسیار زیاد و شرایط خاصی برخوردار هستند. به همین جهت قبل از اینکه هر اقدامی صورت بگیرد لازم است که ابتدا با کارشناسان و وکلای مربوطه مشاوره ای داشته باشید.

    برای اعتراض کردن به آرایی که کمیسیون اراضی ملی منابع طبیعی صادر می کنند که اگر با مشاوره حقوقی رایگان در مورد این مسئله مشورت کنید و همچنین پرونده خود را به او بسپارید قادر خواهید بود در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت و اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید.

    از دیگر مزایای مشاوره با وکیل منابع طبیعی تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • فرد نسبت به قوانینی که با موضوع مورد مشاوره مرتبط هستند آگاه خواهد شد.
    • افراد با مشاوره گرفتن در زمان صرفه جویی خواهند کرد و باعث می شود تا خیلی سریع به درخواست های آنها رسیدگی شود.
    • با پرداخت کمترین هزینه می توان تجربه و دانش وکیل منابع طبیعی را مورد استفاده قرار داد و از صرف هزینه های اضافی و بیهوده که ممکن است در آینده مجبور آنها شویم جلوگیری کنیم.
    • به منظور انجام امور اقتصادی و غیر انتفاعی از نظر مادی و معنوی هیچ گونه ضرری ایجاد نخواهد شد.
    • هنگام رسیدگی به اراضی ملی می توان به سود و منفعت بیشتری دست پیدا کرد.
    • یکی دیگر از مزیت های داشتن وکیل منابع طبیعی این است که تصمیمات را با توجه به قوانین خواهد گرفت.

    در صورتی که به وکیل منابع طبیعی نیاز دارید با مشاوران سایت لو تماس حاصل فرمایید.

    آیا در زمینه ی قوانین مربوط به منابع طبیعی و سابقه ی این قوانین، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی قوانین مربوط به منابع طبیعی و سابقه ی این قوانین، اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی قوانین مربوط به منابع طبیعی و سابقه ی این قوانین، اطلاعاتی دارید؟

    در همین بخش های آغازین مقاله ی وکیل منابع طبیعی خدمت شما عرض می نماییم که ما در حوزه ی منابع طبیعی، با تعداد بالایی از قوانین و مقررات وضع شده روبرو می باشیم که این قوانین و مقررات دارای تنوع موضوعی می باشند و معمولا به موضوعات ذیل مربوط می شوند:

    واگذاری جنگل ها و مرتع ها

    بهره برداری از انواع جنگل ها و مراتع

    چگونگی حفاظت از جنگل ها و مراتع

    و …

    لذا می توانیم به این نتیجه مهم برسیم که شناخت و رسیدگی به مشکلات و تعارضاتی که در زمینه ی موضوعات اشاره شده ی بالا رخ می دهند، امری نسبتا دشوار و تخصصی می باشد.

    در این متن حقوقی، با مهم ترین قوانین و منابع حقوقی که در رابطه با منابع طبیعی می باشند، آشنا شویم

    لذا تصمیم داریم تا در این متن حقوقی، با مهم ترین قوانین و منابع حقوقی که در رابطه با منابع طبیعی می باشند، آشنا شویم و در خصوص مجموعه اطلاعات لازم برای یک وکیل منابع طبیعی توضیحاتی را ارائه نماییم.

    اگر بخواهیم در پی اولین سرچشمه های مربوط به قوانین وضع شده در خصوص منابع طبیعی باشیم، باید به مسیر طی شده توسط قانون گذاری در مجلس ها و دولت های قبلی ایران نگاهی گذرا داشته باشیم. چون همه ی ما می دانیم که مجلس مربوط به قانون گذاری، از دوران مشروطیت بنا شده است.

    بر اساس این توضیحات باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم که دوره ی زمانی که مربوط به وضع قوانین در خصوص منابع طبیعی و نظام حاکم بر آن باشد را می توانیم در دو گروه ذیل تقسیم کرده و مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

    دوره زمانی مربوط به مالکیت دولتی یا عمومی و مالکیت خصوصی تا سال ۱۳۴۱ هجری خورشیدی

    مالکیت عمومی از ۱۳۴۱ هجری خورشیدی تا به امروز

    که ما در ادامه، هر یک از این موارد را مورد تشریح قرار خواهیم داد.

    آیا در خصوص مالکیت های عمومی و خصوصی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مالکیت های عمومی و خصوصی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص مالکیت های عمومی و خصوصی اطلاعاتی دارید؟

    در قانون اساسی که مربوط به دوران مشروطیت بوده است، قوانین وضع شده در مورد جنگل ها مورد واکاوی قرار گرفت و برای نخستین بار محافظت و نگهداری از جنگل ها و مراتع مورد عنایت و توجه قرار گرفت.

    همچنین اولین موردی که به عنوان یک مصوبه رسمی در زمینه ی مدیریت منابع طبیعی مورد تایید هیات وزیران قرار گرفت، در سال 1303 هجری خورشیدی بود.

    دوره ی زمانی که در خصوص مالکیت عمومی یا دولتی و مالکیت خصوصی بر روی جنگل ها و منابع طبیعی می باشد، از محدوده ی انقلاب مشروطه تا مصوب شدن قوانین مربوط به ملی شدن جنگل ها و مراتع در سال 1341 هجری خورشیدی می باشد.

    در این محدوده ی زمانی، برخی از مناطق جنگلی در تصرف بخش دولتی و بخش دیگری از آن ها در اختیار مالکیت های خصوصی بود. در سال 1311 هجری خورشیدی بود که قانونی در زمینه ی مرتع ها و منابع طبیعی صنعتی و غیر صنعتی به تایید رسید و به این صورت بود که سواحل کناری دریای خزر به دو قسمت تقسیم شدند که شامل بخش صنعتی و قسمت غیر صنعتی می شد.

    نخستین مصوبه و قانونی که در زمینه ی جنگل ها به تایید رسید

    نخستین مصوبه و قانونی که در زمینه ی جنگل ها به تایید رسید، مربوط به سال 1321 هجری خورشیدی می باشد. در آن زمان بود که وزارت کشاورزی مسئولیت مراقبت و نگهداری از جنگل ها و منابع طبیعی را عهده دار شد و همچنین در سال 1338 بود که لایحه ی مربوط به قانون جنگل ها و منابع طبیعی نیز مورد تصویب واقع شد. در این زمان، یعنی همان سال 1338 بود که در کنار جنگل ها از عنوان مراتع نیز استفاده شد.

    حتی در آن زمان، نگاه ها نسبت به بیابان و کویر نیز تغییر کرد و نسبت به منابع طبیعی نیز توجه بهتری شد تا جایی که دستور داده شد، خارها و بوته های کویر و ناحیه های کوهستانی به هیچ عنوان مورد کندن و تخریب واقع نشوند.

    در این جا باید خدمت شما عزیزان عرض نماییم، فردی که می تواند به خوبی به این گونه قانون ها توجه نموده و اطلاعات مناسب و لازم را از آن ها مورد استخراج قرار دهد، یک وکیل منابع طبیعی خوب می باشد.

    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی از سال 1341 و قوانین وضع شده این دوره در زمینه ی وکیل منابع طبیعی تا کنون اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی از سال 1341 و قوانین وضع شده این دوره در زمینه ی وکیل منابع طبیعی تا کنون اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی از سال 1341 و قوانین وضع شده این دوره در زمینه ی وکیل منابع طبیعی تا کنون اطلاعاتی دارید؟

    در قسمت قبل از نوشتار حقوقی وکیل منابع طبیعی، تا حدودی با تاریخچه قوانین وضع شده در مورد منابع طبیعی و جنگل ها آشنا شدیم و به این قسمت رسیدیم که این موضوع را می توانیم در دو بخش و دوره ی زمانی مورد بحث قرار دهیم. در این بخش از مقاله ی خود می خواهیم وارد بحث در خصوص دوره ی زمانی مربوط به مالکیت عمومی از سال 1341 به بعد شویم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    در دوره ی نخست که در خصوص قانون گذاری و وضع مقررات مربوط به آن توصیح دادیم و مربوط به قبل از سال 1341 هجری خورشیدی می باشد، هدف هایی که مربوط به حاکمیت کامل دولت بر روی جنکل ها و منابع طبیعی بود، به طور کامل برآورده نشدند.

    در اینجا و در دوره ی مربوط به انقلاب سفید بود که موضوعاتی مانند اصلاحات اقتصادی، اجتماعی و همچنین مواردی در خصوص اصلاح اراضی به میان آمدند و این سوژه ها مربوط به دوره دوم پهلوی بود. یکی از اصل های مورد هدف در این زمان ملی شدن جنگل ها و منابع طبیعی بود که در بند 19 آن قانون مورد توجه واقع شد.

    قوانینی که در سال 1341 در زمینه ی ملی شدن جنگل ها و منابع طبیعی وضع شد

    بر اساس قوانینی که در سال 1341 در زمینه ی ملی شدن جنگل ها و منابع طبیعی وضع شد، همه ی عرصه و اعیان مربوط به این منابع طبیعی در اختیار دولت قرار گرفت و این دولت بود که مالکیت کامل این منابع طبیعی را در اختیار داشت.

    از این زمان به بعد، یعنی از زمان ملی شدن منابع طبیعی در سال 1341 بود که نظام حقوقی که مربوط به ملی شدن این منابع طبیعی بود، به عنوان اصلی مهم در بین مردم نیز پذیرفته شد و در ذهن های همه به شکلی نهادینه قرار گرفت.

    به جهت محکم نمودن این قانون، در سال 1346 هجری خورشیدی نیز قانون مربوط به نگهداری و حفاطت از جنگل ها و منابع طبیعی مورد تصویب واقع شد و از این تاریخ بود که واژه و اصلاح منابع طبیعی نیز، همزمان با قانون ایجاد وزارت مربوط به منابع طبیعی به ادبیات حقوقی کشورمان ورود پیدا کرد.

    از سازمان های مهمی که در آن زمان تحت اختیار وزارت مربوط به منابع طبیعی قرار گرفتند، می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

    سازمان جنگل بانی

    شیلات و آبزیان و …

    همه ی این موارد تحت اختیار و همچنین نظارت وزارت ذکر شده بودند.

    البته در سال 1350 بود که وزارت منابع طبیعی منحل و این وزارت با وزارتخانه ی کشاورزی ادغام شد. در آن سال بود که قانون تجدید تشکیلات و تعیین وظایف برخی از سازمان ها مانند وزارت کشاورزی مورد تایید و تصویب واقع شد.

    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی منابع طبیعی و قوانین مربوط به آن در دوران بعد از انقلاب اسلامی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی منابع طبیعی و قوانین مربوط به آن در دوران بعد از انقلاب اسلامی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص دوره ی مالکیت عمومی منابع طبیعی و قوانین مربوط به آن در دوران بعد از انقلاب اسلامی اطلاعاتی دارید؟

    در بخش قبلی از مقاله ی وکیل منابع طبیعی، موضوع مالکیت عمومی بعد از سال 1341 و مقررات مربوط به آن را مورد بحث قرار دادیم و اینک تصمیم داریم تا موضوعات مرتبط با قوانین منابع طبیعی و مالکیت عمومی را در محدوده ی زمانی پس از انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در این بخش نیز با ما همراه باشید.

    زمانی که انقلاب اسلامی در سال 1357 به پیروزی رسید و شاهد تدوین و نگارش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بودیم، این نکته در زمینه ی قوانین مربوط به منابع طبیعی حائز اهمیت است که در اصل های شماره ی 45، 48 و 50 از قانون اساسی، به موضوعات مرتبط با منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع پرداخته شده است.

    این توجه تا حدی بوده است که این موضوع در قانون مادر که همان قانون اساسی نیز وارد شده است و این نشانگر اهمیت موضوع حفظ جنگل و منابع طبیعی می باشد.

    یک سال بعد از انقلاب اسلامی و در سال 1358 شاهد این بودیم که مقررات و قوانین جدیدی نیز در خصوص منابع طبیعی به تصویب رسیدند که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

    یک سال بعد از انقلاب اسلامی و در سال 1358 شاهد این بودیم که مقررات و قوانین جدیدی نیز در خصوص منابع طبیعی به تصویب رسیدند که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:
    یک سال بعد از انقلاب اسلامی و در سال 1358 شاهد این بودیم که مقررات و قوانین جدیدی نیز در خصوص منابع طبیعی به تصویب رسیدند که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

    لایحه ی قانونی در خصوص افراد متجاوز به اموال عمومی و مردم

    اصلاح و اعمال تغییراتی در قانون نحوه ی واگذاری در جمهوری اسلامی ایران

    قانون مربوط به واگذاری و احیا کردن اراضی

    هیات ماده واحده برای تعیین تکلیف اراضی دارای اختلاف و تعارض

    قانون و مقررات مربوط به حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخیره های جنگلی در سطح کشور

    قانون و مقررات مربوط به تعیین تکلیف اراضی

    قانون و مقررات مربوط به تعیین تکلیف اراضی دارای اختلاف و تعارض موضوع اجرای ماده شماره ی ۵۶ قانون نگهداری و بهره برداری از جنگل ها و مراتع به انضمام آیین نامه اجرایی مربوط به آن

    آیین نامه اجرایی ماده ی شماره ی سی و سه اصلاحی قانون نگهداری و بهره برداری از جنگل ها و منابع طبیعی

    قانونی برای بالا بردن بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در سال ۱۳۸۹ به توصیب رسید.

    آیین نامه اجرایی ماده ی شماره ی ۱۸ قانون بالا بردن بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی

    برنامه و طرحی برای بهینه نمودن پایش، حفظ، بهره برداری و اداره ی مناسب جنگل های کشور که در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسید.

    جرایم مربوط به قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع که در سال ۱۳۹۶ به تصویب نهایی رسید.

    همه ی موارد ذکر شده ی فوق، دارای هدفی مشترک در مسیر حفظ و نگهداری بهتر از محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل ها ی سطح کشور بودند که این موردها در دوره ی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 به تایید و تصویب رسیدند.

    داشتن اطلاعات کامل در مورد قوانین و آیین نامه ها

    به طور قطع به یقین، زمانی که یک فرد به عنوان وکیل منابع طبیعی می خواهد پرونده ی مرتبط با این موضوع را مورد بررسی و پیگیری های لازم قرار دهد، لازم است که از قوانین و آیین نامه های فوق و لایحه های مرتبط با آن ها اطلاع کافی و کاملی را داشته باشد تا بتواند پرونده های مورد نظر را به نتیجه هایی مطلوب برساند.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات مفیدتر در خصوص مجموعه قوانینی که در سال های اخیر در زمینه ی منابع طبیعی مورد تصویب واقع شده اند، به سایت تهران لو مراجعه نمایید. همچنین اطلاعات ارائه شده در سایت تهران لو برای افراد و یا ارگان هایی که دارای پرونده های مرتبط با منابع طبیعی می باشند، بسیار مفید می باشد. این سایت یکی از بهترین مراجع برای پیدا نمودن و معرفی وکیل منابع طبیعی با تجربه و با سابقه می باشد.

    آیا با منابع طبیعی کشور ایران آشنایی دارید؟

    آیا با منابع طبیعی کشور ایران آشنایی دارید؟
    آیا با منابع طبیعی کشور ایران آشنایی دارید؟

    در بخش قبلی از مقاله ی وکیل منابع طبیعی، مهم ترین قانون ها و مقرراتی که از بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 و در حوزه ی منابع طبیعی مورد تصویب واقع شده اند را برای شما عزیزان بیان نمودیم. حال، در این قسمت از نوشتار خود تصمیم داریم که وارد بحث منابع طبیعی مختلف در کشورمان ایران شویم و آن ها را برای شما تشریح نماییم. لطفا در این قسمت نیز ما را همراهی نمایید.

    در این بین می توانیم از مهم ترین منابع طبیعی در ایران، حوزه های آبخیز و همچنین ناحیه های اکولوژیکی کشور ایران را نام برده و هر کدام را به صورت مجزا مورد تشریح قرار دهیم.

    حوزه های آبخیز

    حوزه های آبخیز
    حوزه های آبخیز

    در حقیقت منظور از این واژه، عرصه ای می باشد که روان آب های به دست آمده از انواع بارش (باران و یا برف) بر سطح آن، به واسطه ی برخی از آب راه ها جمع شده و به سوی یک قسمت خروجی نظیر رودخانه، تالاب، دریاچه و … مورد هدایت و انتقال قرار می گیرند.

    و یا می توانیم از این توضیح استفاده کنیم که حوزه ی آبخیز، همه ی سطحی می باشد که آب های جاری در آن ناحیه به سمت یک مکان معلومی در حرکت و جریان می باشند.

    در این جا منظور از آبخیزداری یک علم و هنر برای طرح ریزی مستمر و انجام کارهای مورد نیاز برای اداره نمودن بهتر حوزه های آبخیز می باشد که این حوزه های آبخیز می توانند در موضوعات کشاورزی، اقتصادی و انسانی قرار داشته باشند.

    این اقدام ها نباید دارای اثراتی منفی در منابع آبی و یا خاکی کشور باشند

    در این بین، این اقدام ها نباید دارای اثراتی منفی در منابع آبی و یا خاکی کشور باشند. پس در این علم و هنر که با عنوان آبخیزداری از آن یاد می شود، طرح و برنامه ای مشخص برای حفاظت بهینه از منابع طبیعی (آب و خاک) و استفاده درست از این منابع تنظیم شده و مورد اجرا قرار می گیرد.

    یکی از نکته های مهمی که در این برنامه ها و طرح های آبخیزداری مورد هدف قرار می گیرد، موضوع استفاده ی درست و البته پایدار از منابع ذکر شده می باشد.

    محدوده ی مربوط به حوزه های آبخیز سطح کشور، مشتمل بر شش ابرحوزه ی بزرگ می باشد که دقیقا همه ی مساحت کل کشور را مورد پوشش خود قرار می دهد. همچنین هر کدام از ابرحوزه ها به حوزه هایی کوچک تر تقسیم می شوند و امکان این تقسیم بندی به بخش های کوچک تر تا چندین سطح نیز وجود دارد.

    شش ابرحوزه ی مهم و شناخته شده در سطح کشور به شرح ذیل می باشند:

    حوزه آبخيز درياي خزر که دارای ۷ حوزه كوچك تر نیز می باشد.

    حوزه آبخيز خليج فارس و دريای عمان که دارای ۹ حوزه كوچك تر نیز می باشد.

    حوزه آبخيز درياچه اروميه

    حوزه آبخيز فلات مركزی که دارای ۹ حوزه كوچك تر نیز می باشد.

    حوزه آبخيز مرزی شرق که آن هم دارای ۳ حوزه كوچك تر می باشد.

    حوزه آبخيز قره‌ قوم

    در ادامه وارد توضیحاتی در خصوص منطقه های اکولوژیکی ایران می شویم:

    در حقیقت کشور ایران از نظر اکولوژیکی به 5 ناحیه ی مهم تقسیم می شود که این منطقه ها به شرح ذیل می باشند:

    در حقیقت کشور ایران از نظر اکولوژیکی به 5 ناحیه ی مهم تقسیم می شود که این منطقه ها به شرح ذیل می باشند:
    در حقیقت کشور ایران از نظر اکولوژیکی به 5 ناحیه ی مهم تقسیم می شود که این منطقه ها به شرح ذیل می باشند:

    منطقه ی هیرکانی یا خزری

    منطقه ی ایران تورانی

    منطقه ی رشته کوه های زاگرس

    منطقه ی خلیج فارس عمانی

    منطقه ی ارسباران

    آن دسته از افراد و ارگان هایی که ممکن است، در خصوص موارد ذکر شده ی فوق دارای اختلاف ها و تعارضاتی باشند، بهتر است که برای پیشرفت مناسب تر روند کاری پرونده های خود، با وکلایی مشورت داشته باشند که در حوزه منابع طبیعی دارای تخصص و تجربه های فراوانی می باشند.

    به این منظور شما می توانید برای یافتن یک وکیل منابع طبیعی خوب، از سایت تهران لو کمک بگیرید. وب سایت تهران لو، یکی از منابع معتبر برای معرفی نمودن وکیل منابع طبیعی با تجربه و متخصص در حوزه ی منابع طبیعی می باشد.

    آیا در خصوص مهم ترین وظیفه های وزارت کشاورزی در قبال منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مهم ترین وظیفه های وزارت کشاورزی در قبال منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص مهم ترین وظیفه های وزارت کشاورزی در قبال منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    در بخش قبلی از مقاله ی وکیل منابع طبیعی، با مهم ترین منابع طبیعی در سطح کشور ایران آشنا شدید. اکنون در این قسمت، تصمیم داریم تا مهم ترین وظیفه های محول شده بر وزارت کشاورزی که با موضوع منابع طبیعی مرتبط می باشند را برای شما عزیزان خواننده مورد تشریح قرار دهیم. از شما عزیزان درخواست می شود که در این قسمت از مطلب نیز ما را همراهی نمایید.

    مهم ترین وظیفه های تعریف شده برای وزارت کشاورزی که با موضوع منابع طبیعی مرتبط می باشند و در مصوبه های سال 1381 مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفته اند، به شرح ذیل می باشند:

    ممانعت از تغییر و تبدیل کاربردی زمین های کشاورزی و جنگلی

    اجرای طرح های مربوط به آبخیزداری و ثابت نمودن شن های روان و از بین بردن بیابان ها

    تشخیص و جداسازی حریم قانون اراضی ملی از مستثنیات اشخاص حقیقی، حقوقی و …

    و موارد دیگر

    تنوع و تعدد زیاد قوانین مرتبط با حوزه ی منابع طبیعی

    با عنایت به این موضوع که قوانین مرتبط با حوزه ی منابع طبیعی از تنوع و تعدد زیادی برخوردار می باشند و این حوزه دارای مقررات پراکنده ای نیز می باشد، مهم ترین توصیه ما به شما عزیزان این است که قبل از هر کاری در حوزه ی منابع طبیعی، با یک وکیل منابع طبیعی خبره مشورت نمایید. در این صورت از انواع آسیب های کاری احتمالی در امان خواهید بود و وقت و زمان خویش را نیز بیهوده هدر نخواهید داد.

    مجددا یکی از پیشنهادهای ما برای پیدا نمودن و معرفی یک وکیل منابع طبیعی خبره، استفاده از اطلاعات و موارد معرفی شده در سایت تهران لو می باشد. این وب سایت، یکی از معتبر ترین منابع اینترنتی برای یافتن بهترین وکیل منابع طبیعی می باشد. پس بهتر است تا در موارد و پرونده های مرتبط با حوزه ی منابع طبیعی، سری به وب سایت تهران لو زده و از مجموعه اطلاعات موجود در آن نهایت بهره را ببرید.

    آیا پرونده های مرتبط با حوزه ی منابع طبیعی توسط وکیل های مختلف قابل بررسی و پیگیری مناسب می باشد؟

    آیا پرونده های مرتبط با حوزه ی منابع طبیعی توسط وکیل های مختلف قابل بررسی و پیگیری مناسب می باشد؟
    آیا پرونده های مرتبط با حوزه ی منابع طبیعی توسط وکیل های مختلف قابل بررسی و پیگیری مناسب می باشد؟

    در بخش قبل از مقاله ی وکیل منابع طبیعی، به برخی از مهم ترین وظیفه های تعریف شده برای وزارت کشاورزی در حوزه ی منابع طبیعی پرداختیم. در این جا می خواهیم در این خصوص بحث نماییم که آیا در پرونده های مربوط به منابع طبیعی، می توانیم به سراغ هر وکیلی برویم یا این که لازم است تا موارد و نکات خاصی را مد نظر داشته باشیم؟

    رسیدگی و بررسی پرونده هایی که مربوط به منابع طبیعی و یا اراضی ملی می باشند، در قدرت و توان هر وکیلی نمی باشد

    بر اساس آن چه در بخش های متنوع این مقاله برای شما مخاطبین گرامی تشریح نمودیم، مطمئنا متوجه شده اید که رسیدگی و بررسی پرونده هایی که مربوط به منابع طبیعی و یا اراضی ملی می باشند، در قدرت و توان هر وکیلی نمی باشد و اگر فرد مورد نظر دارای سابقه و یا تجربه ی مناسبی در این زمینه (منابع طبیعی) نباشد، نمی توان به دریافت نتیجه های مناسبی در امر پرونده ی مربوطه امیدوار بود.

    در این موضوعات، پیچیدگی هایی علمی وجود دارند که میزان آن ها بیشتر از پیچیدگی هایی می باشند که ما از موضوعات تئوری و قوانین مربوطه انتظار داریم. حال، در صورتی که شما مخاطب عزیز به دنبال یک وکیل منابع طبیعی هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به وب سایت تهران لو سری بزنید و بر اساس مواردی که این وب سایت به شما معرفی می نماید، عمل نمایید. وب سایت تهران لو می تواند بهترین وکیل منابع طبیعی را به شما معرفی نماید.

    آیا در خصوص ثروت های طبیعی و منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص ثروت های طبیعی و منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص ثروت های طبیعی و منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    در بخش پیشین از نوشتار خود با موضوع وکیل منابع طبیعی، به این موضوع پرداختیم که پرونده های حوزه ی منابع طبیعی توسط همه ی وکلا قابل بررسی و پیگیری نمی باشند و در این خصوص لازم است، از وکیل های با تجربه و دارای سابقه ی مناسب در حوزه ی منابع طبیعی استفاده نمود. در این جا می خواهیم مقداری در خصوص ثروت ها و منابع طبیعی توضیح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

    از زمان های قدیم، حکما، مظاهر دنیای هستی را در 4 گروه دسته بندی می کردند که این گروه ها عبارت هستند از:

    از زمان های قدیم، حکما، مظاهر دنیای هستی را در 4 گروه دسته بندی می کردند که این گروه ها عبارت هستند از:
    از زمان های قدیم، حکما، مظاهر دنیای هستی را در 4 گروه دسته بندی می کردند که این گروه ها عبارت هستند از:

    جماد

    نبات

    حیوان

    انسان

    در نگاه جدید که انسان ها در مورد انواع پدیده های طبیعی دارند، این پدیده ها که بدون دخالت انسان ها به وجود آمده اند را به دو گروه ذیل تقسیم می کنند:

    ثروت های طبیعی

    منابع طبیعی

    عنوان های دیگری که برای ثروت های طبیعی مورد کاربرد قرار می گیرند؛ موارد ذیل می باشند:

    ذخایر طبیعی

    منابع زیرزمینی

    منابع غیر قابل تجدید

    برای تشریح ثروت های طبیعی می توانیم از این توضیح استفاده نماییم: منظور از این ثروت ها، ماده هایی می باشد که به صورت طبیعی ایجاد شده اند و در پیدایش آن ها، انسان ها دارای دخالتی نبوده اند و هر اندازه ای هم که در بهره برداری و استخراج این ثروت ها صرفه جویی نماییم، باز به هر حال روزی به اتمام خواهند رسید.

    از این موارد می توانیم همه ی معادن، ذخیره های زیرزمینی نظیر آهن، مس و … را نام ببریم.

    مهم ترین ویژگی های ثروت های طبیعی:

    مهم ترین ویژگی های ثروت های طبیعی:
    مهم ترین ویژگی های ثروت های طبیعی:

    از مهم ترین خصوصیت های این ثروت های طبیعی می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

    این مواد معمولا در قسمت زیرین خاک قرار دارند و جزئی از موارد زیر زمینی می باشند و از آن ها با عنوان کانی نیز یاد می شود.

    این مواد و ثروت های طبیعی، پس از این که مورد استخراج قرار می گیرند، مجددا تجدید نمی گردند و بعد از این که مدتی از بهره برداری آن ها می گذرد، به آن اندازه از میزان آن ها کم می شود که امکان ادامه دادن بهره برداری از آن ها وجود ندارد و سرانجام زمانی نیز به اتمام خواهند رسید.

    همچنین انسان ها هیچ تاثیر و دخالتی در به وجود آمدن این مواد ندارند.

    آیا در خصوص ویژگی های منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص ویژگی های منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص ویژگی های منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    در بخش قبلی از مقاله ی خود با عنوان وکیل منابع طبیعی، به توضیحی در خصوص ثروت های طبیعی پرداختیم و در این قسمت قصد داریم که انواع و ویژگی های منابع طبیعی را برای شما عزیزان مورد بیان قرار دهیم. لطفا تا پایان این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    این ثروت های طبیعی در سه نوع کلی جامد، مایع و گاز مورد تقسیم بندی واقع می شوند.

    از مهم ترین خصوصیت های این منابع می توانیم موارد ذیل را نام ببریم:

    اگر به شکلی بی رویه از آن ها استفاده نکنیم، این منابع به اتمام نمی رسند.

    ما انسان ها در پیدایش آن تاثیر و نقشی نداشته ایم.

    عمدتا این منابع طبیعی در بخش های رویی زمین واقع شده اند.

    بعد از این که ما انسان ها از این منابع طبیعی بهره برداری می کنیم، باز هم امکان تجدید و ایجاد دوباره ی آن ها وجود دارد.

    همچنین در بعضی از قوانین و مقررات وضع شده، به مصداق های بازر منابع طبیعی اشاره هایی شده است.

    اصول منابع طبیعی نیز مواردی شامل: تشخیص، حاکمیت، نگهداری و بهره برداری و … می باشند.

    آیا در خصوص موضوع تشخیص که یکی از اصل های مهم در منابع طبیعی می باشد، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص موضوع تشخیص که یکی از اصل های مهم در منابع طبیعی می باشد، اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص موضوع تشخیص که یکی از اصل های مهم در منابع طبیعی می باشد، اطلاعاتی دارید؟

    در قسمت بالا از نوشتار وکیل منابع طبیعی، به مواردی از منابع طبیعی و توضیحاتی در مورد آن ها پرداختیم. در این قسمت از متن حقوقی خود می خواهیم وارد تشریح موضوع تشخیص شویم. با ما همراه باشید.

    منظور از این عبارت، یک سری از کارها و اقدام های قانونی می باشد که هدف از این کارها، شناسایی، تشخیص و مجزا ساختن زمین های ملی شامل (جنگل، مرتع، بیشه و زمین های جنگلی)، سوژه های مرتبط با ماده ی شماره 1 مقررات ملی شدن جنگل ها، آبخیزداری و … می باشد.

    در نهایت نتیجه ای که از این اقدام ها به دست می آید، شامل: جداسازی و رسم نمودن یک مرز همیشگی بین زمین های ملی و موارد استثنای افراد، باطل نمودن سندهای پیشین و دریافت سندهای جدیدی مبنی بر مالک بودن دولت بر روی زمین های ملی می باشد.

    مفهوم دیگر این عبارت یعنی این مورد ضبط قرار دادن واقع های عینی و خارجی منابع طبیعی

    در حقیقت مفهوم دیگر این عبارت یعنی این مورد ضبط قرار دادن واقع های عینی و خارجی منابع طبیعی، حد و مشخصه های آن ها، مساحت، اعیان و … می باشد.

    همچنین در ادامه، قصد داریم تا وارد توضیح برخی از نهادهای مربوط به تشخیص شویم. یکی از این موارد، واحد ممیزی می باشد که در اداره های منابع طبیعی مستقر می باشد و کار این بخش، تشخیص دادن و جداسازی زمین های ملی از دیگر موارد مستثنیات می باشد.

    در این جا، با توجه به اصل موضوع مقاله که وکیل منابع طبیعی می باشد، باید خدمت شما عزیزان خواننده عرض نماییم، در مواردی که اختلاف هایی در خصوص موضوعات بیان شده ی این بخش پیش می آید، افراد نمی توانند از وکیل های شاخه های عمومی و دیگر حوزه های وکالت استفاده نمایند و بهتر است تا از وکیل منابع طبیعی استفاده نمایند که پیش از این، سابقه و تجربه مناسبی در این شاخه را برخوردار باشد.

    همچنین برخی از وب سایت ها هستند که به معرفی وکیل های مختلفی در حوزه های متنوعی می پردازند.

    در این جا پیشنهاد ما این است که برای پیدا کردن و معرفی یک وکیل منابع طبیعی خبره و با تجربه، به سایت تهران لو مراجعه نمایید. سایت تهران لو، مهم ترین و معتبرترین وب سایت برای معرفی یک وکیل منابع طبیعی خوب می باشد.

    آیا در خصوص مجموع وظایف هیات 7 نفره واگذاری و احیا نمودن اراضی ملی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مجموع وظایف هیات 7 نفره واگذاری و احیا نمودن اراضی ملی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص مجموع وظایف هیات 7 نفره واگذاری و احیا نمودن اراضی ملی اطلاعاتی دارید؟

    در قسمت قبلی از نوشتار وکیل منابع طبیعی، موضوع تشخیص که از اصل های مهم در منابع طبیعی می باشد را مورد توضیح قرار دادیم و در این بخش از مقاله، تصمیم داریم مجموعه وظیفه هایی که بر عهده ی هیات 7 نفره واگذاری و احیا نمودن اراضی ملی است را برای شما توضیح دهیم. لطفا در این قسمت نیز همراه ما باشید:

    این هیات، مرجع مناسبی برای تشخیص دادن زمین های موات و باطل نمودن سند آن ها می باشند و همچنین می توانند زمین های موات خارج از حوزه ی شهرها را نیز مورد تشیخص قرار دهند.

    همچنین تشخیص دادن زمین های مواتی که در حوزه ی داخل شهری می باشند، از وظیفه های وزارت مسکن و شهرسازی می باشد. (قانون زمین های شهری)

    همچنین اقدام هایی نظیر تشخیص دادن این که چه زمین های مواتی داخل روستا می باشند نیز بر عهده ی کمیسیون تشخیص حریم می باشد.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع این بخش و برای پیدا کردن یک وکیل منابع طبیعی خوب به وب سایت تهران لو سری بزنید و از مجموعه اطلاعات مناسب ارائه شده در آن نهایت استفاده را ببرید.

    آیا در خصوص ممیزی مراتع اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص ممیزی مراتع اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص ممیزی مراتع اطلاعاتی دارید؟

    در بخش قبلی از مقاله ی خود تحت موضوع وکیل منابع طبیعی در خصوص مهم ترین وظیفه های هیات 7 نفره واگذاری و احیای زمین های ملی و همچنین کمیسیون تشخیص حریم، مواردی را خدمت شما عزیزان بیان نمودیم. حال در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا شما را با ممیزی مراتع آشنا سازیم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراهی نمایید.

    مشخص نمودن این موضوع که یک دامدار برای دام های خود از چه مراتع مشخصی استفاده نماید، بر عهده ی اداره های کل منابع طبیعی در هر یک از استان های کشور می باشد.

    بر اساس اصل شماره ی 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، منابع طبیعی به طور کلی در اختیار حکومت اسلامی قرار دارند.

    معنی این اختیار همان حاکمیت می باشد.

    یکی از نمونه های بارز این حاکمیت و اختیار را ما می توانیم در ماده ی شماره ی دو نگهداری و مراقبت از جنگل ها ملاحظه نماییم که این قانون در سال 1346 مورد تحقق قرار گرفته است.

    سازمان جنگل بانی موظف به انجام اقدام های ذیل می باشد:

    حفظ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره برداری از جنگل ها و مرتع ها

    نگهداری و مراقبت از بیشه های طبیعی

    حفظ و احیای اراضی جنگل ملی شده که به دولت تعلق دارند و موارد دیگر

    همچنین به لحاظ حقوقی می توان حاکم بودن دولت بر منابع طبیعی را از دو منظر مدنی و یا کیفری مورد اعمال قرار داد.

    در عمل شاهد این مورد می باشیم که برخی از کارها نظیر: اجرای طرح های اصلاح، توسعه بهره برداری و حمایت قضایی، امکان دارد که در موردهایی پیش از تشخیص های رسمی اتفاق بیفتند که در آن ها اعمال حاکم بودن دولت مورد تلقی قرار گرفته است.

    تصرف نمودن منابع طبیعی

    تصرف نمودن منابع طبیعی بر اساس ماده قانون نگهداری و مراقبت از آن ها، کیفر و حبس به دنبال خواهد داشت.

    بر اساس موارد مهمی که در این بخش در خصوص ممیزی مراتع و مقررات آن بیان نمودیم، در صورتی که شما خواننده ی عزیز مایل به کسب اطلاعاتی بیشتر و مفید در این زمینه می باشید، می توانید با مراجعه به سایت تهران لو آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهید.

    در صورتی که دارای مشکلات و تعارضاتی در زمینه ی منابع طبیعی می باشید، بهتر است که از یک وکیل خبره و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. یکی از معتبرترین سایت ها برای یافتن و معرفی نمودن وکیل منابع طبیعی، وب سایت تهران لو می باشد.

    آیا با ماده 690 قانون مجازات های اسلامی در خصوص مجازات های تعیین شده در زمینه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟

    آیا با ماده 690 قانون مجازات های اسلامی در خصوص مجازات های تعیین شده در زمینه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟
    آیا با ماده 690 قانون مجازات های اسلامی در خصوص مجازات های تعیین شده در زمینه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟

    در بخش قبلی مقاله ی وکیل منابع طبیعی مهم ترین ممیزی های مربوط به منابع طبیعی را برای شما عزیزان مورد بحث قرار دادیم. در این جا می خواهیم وارد بحث و بررسی ماده ی 690 قانون مجازات های اسلامی در خصوص منابع طبیعی شویم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    هر فردی بخواهد با انجام یکی از اقدام های ذیل، تصرف خود و یا ذی حق بودن خود بر موارد ذکر شده را نشان دهد و یا بدون دریافت مجوزهای قانونی و لازم از سوی سازمان های مربوطه و مرجع های دارای صلاحیت، تخریب و تغییراتی را در محیط زیست و منابع طبیعی ایجاد نماید، به مجازاتی معادل 1 الی 12 ماه حبس محکوم می شود.

    موارد اقدامی ایشان می توانند شامل گزینه های ذیل باشند:

    پی‌ کنی

    دیوارکشی

    تغییر حدود و مرزها

    امحا و نابود سازی مرزهای قبلی

    کرت ‌بندی

    نهرکشی حفر چاه

    غرس اشجار و ‌زارعت و امثال آن

    ایجاد اثرهای تصرف در اراضی مزروعی اعم از آن هایی که مورد کشت واقع شده اند.

    یا در محدوده های زراعی، جنگل ها و مراتع ملی شده واقع شده اند.

    کوهستان ها، باغ ها، قلمستان ها، ‌منابع مختلف آب

    چشمه ‌سارها، رودخانه های طبیعی و پارک های ملی

    تاسیسات کشاورزی و دامداری و دامپروری

    کشت و صنعت و اراضی موات و بایر

    سایر‌ اراضی و املاک متعلق به دولت یا شرکت های تحت نظارت دولت یا شهرداری ها یا اوقاف

    همچنین اراضی، املاک و موقوفات

    محبوسات و اثلاث‌ باقیمانده که برای مصرف های عام‌المنفعه اختصاص یافته و …

    همان گونه که در ابتدای همین بخش برای شما ذکر نمودیم، میزان حبس مشخص شده برای این موارد 1 الی 12 ماه تعیین شده است.

    در این شرایط ،دادگاه نیز وظیفه دارد تا بر اساس شرایط موردی، نسبت به این موارد اقدام های قانونی خود را اجرا نماید که اقدام های دادگاه می توانند شامل گزینه های ذیل باشند:

    از بین بردن تصرف عدوانی

    از بین بردن مزاحمت یا ممانعت از حق

    برگرداندن وضع و اوضاع به شرایط قبل و سابق

    در این ماده دو تبصره نیز مورد نظر بوده و برای آن برنامه ریزی هایی نیز اتخاذ شده است.

    تبصره اول از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:

    تبصره اول از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:
    تبصره اول از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:

    برای این که به جرم های ذکر شده ی بالا رسیدگی شود، نیازی به رعایت نوبت پرونده ها نمی باشد و این موردها خارج از نوبت قابل بررسی و پیگیری می باشند.

    در این شرایط مرجع معتبر قضایی با تنظیم نمودن یک صورت جلسه، نسبت به توقف عملیات و اقدام های مجرمانه ی ذکر شده، دستورات مقتضی را صادر می نماید. این کار تا قبل از این که حکم قطعی صادر شود، انجام می شود.

    تبصره دوم از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:

    تبصره دوم از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:
    تبصره دوم از ماده 690 قانون مجازات های اسلامی:

    در برخی موارد، شرایط به صورتی می باشد که تعداد افراد متهم 3 نفر و یا بیشتر می باشد و قرینه هایی قوی و محکم در خصوص رخداد جرم توسط ایشان وجود دارد. بنابراین در این وضعیت، قرار بازداشت برای آن ها صادر می شود.

    در این جا مدعی قادر است، نسبت به یکی از موارد ذیل تقاضای خود را ارائه نماید:

    خلع ید

    از بین بردن بنا و اشجار

    از میان برداشتن آثار تجاوز

    نکته ای که بیان آن در این قسمت از مقاله ی وکیل منابع طبیعی خالی از لطف نیست، این می باشد که اهالی برخی از روستاها بر این تصور می باشند که به علت زیاد بودن تعدادشان، قادر خواهند بود تا بر زمین های ملی احاطه پیدا کنند که باید به ایشان عرض نمود که هیچ فرد و یا گروهی نمی توانند حریف قانون و مقررات وضع شده در زمینه ی منابع طبیعی شوند.

    مشورت با وکیل منابع طبیعی

    بر اساس موارد مهم و جزئیات بیان شده در خصوص ماده 690 قانون مجازات های اسلامی و تبصره های آن که در حوزه ی منابع طبیعی می باشند، در صورتی که شما عزیزان خواننده مایل به دریافت اطلاعاتی بیشتر در این زمینه می باشید، می توانید برای رفع مشکلات خود در این زمینه با یک وکیل منابع طبیعی خوب مشورت نمایید و از مجموعه تجربه، دانش و تخصص ایشان در حوزه ی منابع طبیعی استفاده نمایید.

    همچنین این نکته نیز حائز بیان می باشد که یکی از بهترین منبع های معتبر برای معرفی نمودن یک یا چند مورد وکیل منابع طبیعی خوب به شما مخاطبین گرامی، وب سایت تهران لو می باشد که در خصوص پیدا نمودن و معرفی وکیل منابع طبیعی دارای تجربه و سابقه های درخشانی می باشد.

    شما نیز می توانید برای یافتن یک وکیل منابع طبیعی با تجربه به سایت مربوط به گروه مشاوره ی حقوقی تهران لو مراجعه نمایید. ایشان قادر هستند که بهترین وکیل منابع طبیعی را به شما عزیزان معرفی نمایند.

    آیا در خصوص پیگیری پرونده های حقوقی مرتبط با منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص پیگیری پرونده های حقوقی مرتبط با منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص پیگیری پرونده های حقوقی مرتبط با منابع طبیعی اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که ملاحظه فرمودید، در بخش قبلی از نوشتار وکیل منابع طبیعی، ماده 690 قانون مجازات های اسلامی در حوزه ی منابع طبیعی و تبصره های مهم مربوط به آن را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. در این قسمت نیز تصمیم داریم که پیگیری پرونده های مربوط به منابع طبیعی را برای شما عزیزان مورد توضیح قرار دهیم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    با توجه به این که وکیل منابع طبیعی دارای تسلط و تجربه های بسیار خوبی در مورد قانون ها، مقررات و تبصره های موجود در زمینه ی منابع طبیعی می باشد، قادر است که به خوبی در همه ی جلسه های مختلف مراجع قضایی شرکت داشته و کمک کند تا موکل به بهترین نتیجه ها و هدف ها برسد.

    یکی از مهم ترین خدمت ها و کارهایی که یک وکیل منابع طبیعی می تواند انجام دهد

    یکی از مهم ترین خدمت ها و کارهایی که یک وکیل منابع طبیعی می تواند انجام دهد، همان موضوعات پذیرش وکالت پرونده های مرتبط با موکلین در ارتباط با منابع طبیعی می باشد و علاوه بر این، خیلی از افراد می توانند با وجود این که آن وکیل منابع طبیعی با تجربه، وکیل رسمی و اصلی ایشان نمی باشد؛

    حداقل در پرونده ها و مسئله های پیش آمده ی آن ها که در مورد منابع طبیعی می باشند، از وکیل منابع طبیعی خوب مشورت گرفته و از ایشان استفاده های متعددی در حوزه ی مشاوره ی منابع طبیعی داشته باشند.

    ایشان می بایست به خوبی با قانون ها و آیین نامه های ویژه ای که مخصصوص دعواهای حوزه منابع طبیعی می باشند، آشنا بوده و از مقرراتی که مربوط به موضوعات مختلف منابع طبیعی می باشند، آگاه باشند.

    ایشان لااقل باید در موارد ذیل اطلاعات مناسبی داشته باشند:

    قانون ملی شدن جنگل های کشور

    آیین نامه های اجرایی مقررات ملی شدن جنگل ها

    مقررات مربوط به حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مرتع ها

    آیین نامه اجرایی ماده ی شماره ی 56 مربوط به قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مرتع ها و …

    به این صورت ایشان می توانند در دعاوی متنوع حوزه ی منابع طبیعی موفق تر بوده و بهترین نتیجه ها را برای موکلین خویش رقم بزنند.

    شما نیز در صورتی که به دنبال یک وکیل منابع طبیعی خوب، با تجربه و با سابقه می باشید، بهتر است که با مراجعه به وب سایت تهران لو در این خصوص اقدام نمایید.

    وب سایت تهران لو یکی از برترین منابع معتبر اینترنتی برای شناساندن و معرفی مناسب ترین وکیل ها در حوزه های مختلف و به ویژه شاخه ی منابع طبیعی می باشد. بهتر است، در اسرع وقت به وب سایت تهران لو سری زده و از به روز ترین اطلاعات درج شده در این سایت اینترنتی معتبر در حوزه مشاوره های حقوقی، نهایت استفاده را ببرید.

    آیا با مجموعه اقدام های یک وکیل منابع طبیعی خوب در دعواهای حوزه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟

    آیا با مجموعه اقدام های یک وکیل منابع طبیعی خوب در دعواهای حوزه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟
    آیا با مجموعه اقدام های یک وکیل منابع طبیعی خوب در دعواهای حوزه ی منابع طبیعی آشنایی دارید؟

    در قسمت قبلی، وضعیت پیگیری پرونده های حقوقی که در حوزه ی منابع طبیعی می باشند را برای شما عزیزان تشریح نمودیم و متوجه شدید که این یک موضوع کاملا تخصصی می باشد که از عهده ی هر وکیلی نیز بر نمی آید و باید از افرادی که دارای تخصص و سابقه های زیادی در این حوزه می باشند، استفاده شود.

    در این قسمت می خواهیم برخی از مجموعه اقدام های ایشان را در خصوص پرونده های حوزه ی منابع طبیعی مورد بحث قرار دهیم. لطفا در این قسمت از متن نیز با ما همراه باشید.

    از مهم ترین اقدام های حقوقی که توسط یک وکیل منابع طبیعی صورت می گیرند، می توانیم موارد ذیل را مورد اشاره قرار دهیم:

    تقاضای صادر نمودن دستور موقت در خصوص ممانعت از صدور سند به نام دولت که این مورد یک موضوع مهم و با ارزش برای وکیل ایشان می باشد.

    تقاضای صادر نمودن موقت در خصوص ممانعت از اصلاح و ایجاد تغییراتی در سندهای مالکیت

    همه ی این موردها می توانند مانع از تضییع حق و حقوق افراد مختلف شوند.

    ایشان بر اساس سابقه، تجربه و تخصص هایی که در حوزه ی منابع طبیعی دارد، می تواند مدارک و شرایط هر پرونده ی مرتبط با منابع طبیعی را با دقت مورد بررسی قرار داده و در برخی از موارد که تشخیص می دهد که ادامه ی روند آن دعوا به جای مناسب و هدف های مورد نظر نخواهد رسید، مشاوره و نظرات لازم را به موکل خویش ارائه نموده و ایشان را متقاعد می نماید که وقت و هزینه ی خود را بیشتر از این صرف ننمایند. چون به هر حال در برخی از پرونده ها، شرایط به طور تمام و کمال به سود فرد موکل نمی باشند.

    البته این موضوعی می باشد که تنها یک وکیل منابع طبیعی خوب و با تجربه می تواند به آن واقف بوده و آن را به خوبی مورد تشخیص قرار دهد.

    بر اساس موارد بیان شده در این بخش که در زمینه ی مهم ترین اقدام های یک وکیل منابع طبیعی خوب بودند، شما خوانندگان عزیز نیز می توانید برای دریافت آگاهی های بیشتر در زمینه ی اقدام های وکیل منابع طبیعی به وب سایت تهران لو مراجعه نموده و از مجموعه اطلاعات به روز آن وب سایت استفاده نمایید.

    این سایت اینترنتی به خوبی می تواند بهترین و مناسب ترین وکیل ها را در شاخه های متنوع حقوقی و از جمله حوزه ی منابع طبیعی به مراجعین خود معرفی نماید. لطفا همین حالا برای دریافت اطلاعاتی بسیار مناسب در خصوص وکیل منابع طبیعی به سایت اینترنتی تهران لو مراجعه نمایید.

    آیا در خصوص مرجع تشخیص دادن زمین های منابع ملی و زمین های غیر ملی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مرجع تشخیص دادن زمین های منابع ملی و زمین های غیر ملی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص مرجع تشخیص دادن زمین های منابع ملی و زمین های غیر ملی اطلاعاتی دارید؟

    در قسمت قبلی از این مبحث حقوقی در حوزه ی وکیل منابع طبیعی، به مهم ترین اقدام های حقوقی یک وکیل منابع طبیعی پرداختیم و متوجه شدیم که این گروه از وکلا دارای چه ارزش و امتیازهایی در پرونده های حوزه ی منابع طبیعی می باشند.

    در این قسمت نیز می خواهیم بدانیم که چه کسی می تواند موضوع زمین های منابع ملی و غیر ملی را از هم تشخیص دهد و نظر خود را در این باره اعلام نماید. لطفا تا پایان این بخش نیز با ما همراه باشید.

    موضوع تشخيص دادن زمین های منابع ملی و استثنائات ماده ی شماره 2 قانون ملی شدن جنگل‌ ها و مرتع ها بر عهده ی وزارت جهاد سازندگی می باشد که 6 ماه بعد از این که اخطار کتبی از سوی این وزارتخانه صادر شد و یا مورد چاپ در آگهی های کثیرالانتشار گذشت و به هر یک از شیوه های مرسوم به اطلاع عموم رسید، اداره های ثبت اسناد وظیفه دارند تا پس این که مهلت ذکر شده به پایان رسید و در صورتی که فرد یا افرادی به عنوان معترض، اعتراض خود را اعلام نکردند، در خصوص صادر نمودن اسناد مربوطه به نام دولت اقدام کنند.

    در این خصوص، تبصره هایی نیز وجود دارند که مهم ترین آن، تبصره ی شماره ی 1 است که به این شرح می باشد:

    تبصره ی شماره ی 1: افراد معترض این امکان را دارند که بعد از درج اخطاریه در شیوه های ذکر شده ی بالا که از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد، با بیان دلیل هایی موجه و مشخص اعتراض های خود را ارائه نمایند. حتی در صورتی که سندی به نام دولت صادر شده باشد، این موضوع مانعی برای مراجعه افراد معترض به هیات مورد نظر نخواهد بود.

    جمع بندی

    در این جا مجموعه توضیحات علمی و حقوقی ما در خصوص وکیل منابع طبیعی به پایان رسید. امید داریم که موارد بیان شده ی ما در زمینه ی وکیل منابع طبیعی برای شما عزیزان خواننده مورد توجه واقع شده باشند و به خوبی با موضوعات و شرایط مرتبط با وکیل منابع طبیعی آشنا شده باشید.

    همان گونه که در بخش های متنوع این نوشتار نیز برای شما مخاطبین گرامی بین نمودیم، لازم است که شما در پرونده های مختلف حوزه ی منابع طبیعی از یک وکیل با تجربه و خبره استفاده نمایید و در این خصوص بهتر است تا از معتبرترین منابع که یک وکیل منابع طبیعی خوب را مورد معرفی قرار می دهند، استفاده نمایید.

    باز هم مهم ترین پیشنهاد ما به شما عزیزان همراه این می باشد که برای دریافت اطلاعاتی کامل در خصوص وکیل منابع طبیعی و پیدا نمودن یک وکیل منابع طبیعی خوب و با سابقه به سایت اینترنتی تهران لو مراجعه نمایید.

    این وب سایت دارای سابقه های درخشانی در خصوص مشاوره های حقوقی و معرفی کردن یک وکیل منابع طبیعی خوب می باشد. هم اکنون به سایت تهران لو وارد شده و از مجموعه موضوعات متنوع و وکیل های معرفی شده از سوی سایت تهران لو استفاده نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با