نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    اگر به دنبال نمونه دادخواست ابطال لاشه چک هستید، در این مقاله ما قصد داریم ضمن بررسی کامل موارد مربوط به ابطال لاشه چک، به بررسی کامل تر نمونه های دادخواست ابطال لاشه چک بپردازیم.

    امروزه ما قوانینی داریم که لازم است، برای زندگی و کسب و کار بهتر در چهارچوب این قوانین عمل کنیم. هرکدام از این قوانین جنبه ای از زندگی فردی ما را در برمیگیرد و دقیقا رفتار ما را در جامعه و میان مردم ترسیم میکند.

    هیچ جامعه ای نتوانسته است، بدون چهارچوب ها و خط کشی های قانونی خودش را رشد بدهد و نظم و هماهنگی خود را با دیگر اجزای جامعه حفظ کند. به همین دلیل هم قوانینی تنظیم شده اند تا بتواند جامعه را بیش از پیش منظم تر و هماهنگ تر به پیش ببرد.

    در بین قوانین، قوانین مشخصی هم وجود دارد که به مباحث مالی و تجارت و کسب و کار ها میپردازد. این قوانین میتواند تعیین کند که در معامله ها و شکواییه های مربوط به امور مالی دقیقا چه خط مشی را دنبال کنیم که حق هیچ طرفی در این بین پایمال نشود. به همین دلیل هم وجود این قوانین در چهارچوب قوانین جامعه لازم است، چرا که تعداد شکایت ها در موارد مربوط به امور مالی به مراتب بیشتر است.

    در مقاله دادخواست ابطال لاشه چک قصد داریم ضمن بررسی دقیق موارد فوق، به قوانین و دادخواست های مربوط به ابطال چک بپردازیم و به شما بگوییم که:

    در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

    1. _قانون
    2. _چرا امور مالی نیاز به قوانین دارد،
    3. _قوانین مربوط به تجارت و کسب و کار
    4. _چرا لازم است که حتما از قوانین مالی با خبر باشید
    5. _چگونه میتوانید به قوانین مالی آشنایی داشته باشید.
    6. _چرا بهتر است، کسانی که در حوزه کسب و کار هستند، وکیل داشته باشند.
    7. _وکیل دقیقا برای کسب و کار شما چه میکند
    8. _اهمیت حضور وکیل در تنظیم قرار داد و چک ها
    9. _چک و نقش حقوقی آن در امور مالی
    10. _ نکاتی در رابطه با نوشتن چک
    11. _قوانین مربوط به چک
    12. _چک بلا محل
    13. _قوانین مربوط به ابطال چک
    14. _چگونه یک دادخواست ابطال لاشه چک تنظیم کنیم؟
    15. _ نمونه دادخواست ابطال لاشه چک
    16. _بررسی دادخواست ابطال لاشه چک
    17. _برای مشاوره حقوقی خود به کجا مراجعه کنیم؟
    18. _ آیا میتوان از طریق وب سایت مشاوره های حقوقی دریافت کرد؟
    19. _چرا تهران لو بهترین است؟

     

    قانون

    قانون
    قانون

    مجموعه ای از قواعد و چهارچوب هایی که در نهایت باعث میشود تا روابط بر اساس آن تنظیم شود، را قانون می‌نامند. قانون در جهات گوناگونی گسترده است، در واقع هرآنچه که در آن قاعده و نظم معنا داشته باشد، قانون هم دخیل است و حرف اول را میزند.

    قوانین را میتوان به طور کلی و عمده به دو گروه فردی و اجتماعی تقسیم بندی کنیم.

    قوانین فردی، اجزا کوچکتری از قوانین اجتماعی است. در واقع رعایت و شناخت قوانین فردی است که قوانین اجتماعی را معنا می‌بخشد.

    رعایت قوانین

    پس در درجه ی اول، هر فرد باید قوانین زندگی خود را بشناسد و در رعایت آنها تلاش کند.

    حتی قوانین اجتماعی نیز توسط همین افراد باید شناخته و رعایت شود، اما این قوانین جزء دسته ای از قانون ها هستند که نه تنها زندگی خود فرد را درگیر میکند، بلکه ممکن است، زندگی بخش عظیمی از جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

    در حالیکه قوانین فردی تنها روی خود فرد تاثیر میگذارند. رعایت و یا عدم رعایت آنها به سود و یا زیان خود فرد خواهد بود.

    از دیر باز برای تشکیل حکومت ها و جوامع داشتن قانونی کلی و اساسی از الزامات به شمار میرود. هر جامعه چه کوچک و چه بزرگ با تناسب فرهنگ، مذهب، روابط اجتماعی افراد جامعه قانون مختص خود را توصیف می‌کند و آن را برای همه مصوب می‌کند.

    به طور معمول نباید قانون میان کوچک و بزرگ، فقیر و ثروتمند تفاوتی قائل شود و اینکه یک سیستم دارای قانون تا چه حد محکم باشد که در اجرا احکام آن مشکل بزرگی به وجود نیاید، به سیاستمداران و قانون گذاران، مجریان قانون و البته جامعه هدف این قوانین بستگی دارد.

    مجریان خوب برای اجرای قوانین

    بالطبع یک قانون خوب و دقیق که وضع میشود، باید مجریان خوبی هم برای اجرای آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت در کل این قانون اشکال به وجود خواهد آمد.

    نظام ها و دولت های امروزی هم برای حفظ امنیت، حریم و فرهنگ خود باید قوانینی وضع کنند که با نیاز های جدید جامعه و تفاوت فرهنگی که از دیر باز تا به امروز به وجود آمده مطابقت کند.

    قوانینی که افراد به طور روزانه با آن سر و کار دارند، هر چند وقت یک بار در آنها تجدید نظر صورت می‌گیرد، اما قانون اساسی هر ملت و دولت و جمهوری با تغییر نظام حقوقی، تعقیر خواهد کرد.

    چرا امور مالی نیاز به قوانین دارد

    چرا امور مالی نیاز به قوانین دارد
    چرا امور مالی نیاز به قوانین دارد

    امور مالی که صورت لاتین آن Finance است، مجموعه ای از لفظ ها و تعاریف برای اموری است که پول در آنها دخالت دارد.

    مدیریت منابع مالی چه فردی و چه اجتماعی، نحوه درست استفاده از این منابع، سرمایه گذاری منطقی با این منابع و در نهایت یک سیستم سالم برای دریافت وجوه مالی و نگهداری صحیح آن، در گستره ی تعاریف امور مالی قرار دارد.

    نظام مالی و امور مالی هم برای برگزاری درست وظایف خود نیاز به قانون گذاری درست دارند.

    همانطور که وجود قانون در همه جا از الزامات برقراری نظم و انضباط است، در سیستم امور مالی نیز از همین درجه از اهمیت برخوردار است.

    امور مالی از آنجا که با سرمایه افراد سر و کار دارد، قوانینی نیاز دارد که باید اجرای آنها با امنیت بالایی انجام شود و افراد دخیل در این سیستم افراد توانمند و مورد اعتمادی باشند تا سرمایه های افراد در هر سطحی که هست حفظ و نگهداری شود.

    بخش های امور مالی

    امور مالی را میتوان در سه سطح کلی طبقه بندی کرد.

    امور مالی فردی، امور مالی مربوط به شرکت های خصوصی و امور مالی دولتی

    امور مالی فردی، مربوط به خود اشخاص میشود. اینکه یک فرد از سرمایه و پولی که دارد، چطور استفاده و نگهداری کند چیزی است که خودش تصمیم گیری می‌کند.

    امور مالی شرکتی که اغلب خصوصی هستند، هم مجموعه ای از افراد هستند که سرمایه های خود را برای انجام کاری شریک شده اند و نیاز به یک مسئول مالی دارند تا از فعالیت شرکت به طور کامل آگاهی داشته باشد و همچنین در زمینه امور مالی هم سررشته داشته باشد تا بتواند که به خوبی به وظایف خود برسد و آنها را انجام دهد.

    امور مالی دولتی هم نظامی گسترده از امور مالی است

    امور مالی دولتی هم نظامی گسترده از امور مالی است که برای اجرای آنها افراد و متخصصین زیادی دخیل هستند تا به درستی انجام شود و از هرگونه فساد به دور باشند.

    همه اینها انجام شدنی نخواهد بود مگر با وضع قوانینی که همه را موظف به انجام آنها به بهترین شیوه بکنند.

    امور مالی را باید با وضع قوانین به پیش برد و غیر آن نباید به راه دیگری واصل شد. همانطور که اشاره کردیم، امور مالی با سرمایه سروکار دارد و اهمیت آن بسیار است و برای حفظ آن باید قانون گذاری انجام شود و به آن عمل شود.

    شرایط اقتصادی هر جامعه ای با همین امور می‌چرخد و می‌توان گفت همه چیز به این موضوع وابستگی شدید دارد و برای درست انجام شدن آن وضع قوانین لازم و ضروری است.

    قوانین مربوط به تجارت و کسب و کار

    قوانین مربوط به تجارت و کسب و کار
    قوانین مربوط به تجارت و کسب و کار

    در حوزه کسب و کار که از جمله مهمترین حوزه های زندگی هر فرد و به خصوص اقتصاد یک کشور شناخته میشود، لازم است که قوانین مشخصی وجود داشته باشد. قوانین مربوط به تجارت، البته منظور قوانینی نیست که مربوط به اماکن تجاری باشد، بلکه بیشتر اشاره به قوانینی دارد که در رد و بدل های مالی مورد توجه قرار میگیرد.

    این قوانین عمدتا توسط قانون گذار مشخص میشود

    این قوانین عمدتا توسط قانون گذار مشخص میشود تا بتواند در اختلافات و دعواهای حقوقی که بر سر مسائل مالی ایجاد میشود، حاکم میان طرفین دعوا باشد. همانطور که گفته شد در حوزه کسب و کار و تجارت هم لازم است، قوانین مشخصی وضع شود و این قوانین در نهایت میتواند به بهتر شدن فضای کسب و کار و همچنین به قرار گرفتن رد و بدل شدن پول در یک چهارچوب مشخص کمک کند.

    قوانین بسیاری در حوزه تجارت و کسب و کار وجود دارد که بخشی از این قوانین مربوط به قراردادهای تجاری میشود و بخشی دیگر هم مربوط به رد و بدل شدن پول و مواردی از این دست.

    قراردادهای تجاری در اصل تعهداتی است که یک شرکت یا یک واحد صنفی یا یک شخص نسبت به شخصی حقیقی یا حقوقی دیگر دارد. قرارداد فی مابین طرفین حکم میکند که هرکدام از طرفین نسبت به پرداخت های مالی و انجام تعهدات خود متعهد بمانند و در صورت تخطی هر کدام از طرفین از مفاد قرار داد، طرف مقابل حق دارد، برای اجرایی شدن قرار داد و ملزم کردن طرف مقابل به انجام تعهداد خود، به دادگاه مراجعه کند.

    رد و بدل شدن پول

    بخش دیگری از این قوانین هم شامل رد و بدل شدن پول میشود که تا حدی هم وابسته به همان قرارداد است. هنگامی که شما برای خرید یک خودرو اقدام میکنید، در اصل در حال انجام یک قرارداد هستید که در صورت دریافت خودرو مورد نظر خود، مبلغی که برای آن تعیین شده است، را پرداخت کنید.

    حال در این مثال تحویل گرفتن خودرو از فروشنده و پرداخت کردن مبلغ آن با توجه به شرایطی که توافق شده است، از جمله تعهدات هرکدام از طرفین است، اما ممکن است، گاها رد و بدل شدن پول ها به صورت چک، سفته و یا موارد این چنینی برای تاریخ مشخصی انجام شود. در این شرایط هم تعهدی برای پاس شدن چک برای صاحب چک وجود دارد که این تعهد لازم به انجام است.

    قوانین بسیاری هم برای چک و پرداخت و رد و بدل شدن پول وجود دارد تا در صورتی که هرکدام از طرفین از پرداخت حقوق طرف مقابل سر باز زد، قانون میان طرفین حکم کرده و فرد خاطی را ملزم به پرداخت حقوق طرف مقابل کند.

    به طور کلی بسیاری از پرونده های حقوقی که امروزه در دادگاه ها مورد بررسی قرار میگیرند، مربوط به اختلافات مالی است و به همین دلیل هم مشخص بودن و داشتن اطلاعات کافی از قوانین مالی میتواند کمک بسیار زیادی به حل کردن دعوی حقوقی میان افراد کند.

    چرا لازم است که حتما از قوانین مالی با خبر باشید

    چرا لازم است که حتما از قوانین مالی با خبر باشید
    چرا لازم است که حتما از قوانین مالی با خبر باشید

    قوانین مالی مجموعه ای از قوانینی هستند که موسسات مالی را بر اجرای خود ملزم می‌دارند تا اتحاد نظام مالی و سلامت آن به بهترین وجه صورت گیرد.

    این مقررات شرایط و حدودی را مشخص و تعیین می‌کنند و این موسسات را بر اجرای درست آنها ملزم میکنند.

    این مقررات در سیستم های دولتی توسط نهاد های خود دولت تنظیم شده و در شرکت های خصوصی نیز قوانینی و قرارداد هایی توسط خود افراد مصوب می‌شود که البته چارچوب آن باید با قوانینی که نظام دولتی تصویب کرده برابری داشته باشد.

    حال می‌خواهیم به الزام شناخت این قوانین بپردازیم.

    شناخت در هر حوزه ای برای آگاهی به آن و درک بهتر ساختار، شناخت قوانین و انجام درست آنها ضروری است.

    در واقع شرط احاطه بر هر چیزی شناخت آن است.

    ما باید در حوزه مسائل مالی از قوانین آن باخبر باشیم تا امور خود را به درستی انجام دهیم. این شناخت به کمک می‌کند تا برای سرمایه های خود بخش امنی را شناسایی کنیم و از ضرر کردن هایی که ناشی از عدم آگاهی بر شناخت این قوانین است، پیشگیری کنیم.

    مدیریت جرائم مالی

    امروزه جرایم مالی بسیار شایع شده، به طوری که مدیریت و کاهش آنها بسیار سخت و دشوار شده است.

    اگر به آمار این جرایم نگاه بیندازیم حتما به این نکته خواهیم رسید که بیشتر آنها ناشی از عدم آگاهی افراد به قوانینی هست که با آنها سروکار داشتند.

    پس شناخت و آگاهی به این قوانین از یک جنبه به نفع خودمان است تا جلوی زیان های مالی که ممکن است، به ما تحمیل شوند، را بگیریم.

    همچنین شناخت و آگاهی داشتن از قوانین مالی باعث میشود که ما حساب شده عمل کنیم و برای سرمایه خود برنامه ریزی انجام دهیم تا آنچه که انتظار داریم انجام گیرد و یا حداقل به آنچه که در نظر داشتیم نزدیک باشد.

    اگر به قانونی شناخت نداشته باشیم ممکن است، عدم رعایت آن برایمان دردسرساز باشد، پس شناخت قوانین مالی برای انجام آنها هم الزام آور است.

    به طور کلی شناختن قوانین در حیطه ای که با آن سروکار داریم از اهمیت زیادی برخوردار است.

    چگونه میتوانید به قوانین مالی آشنایی داشته باشید

    چگونه میتوانید به قوانین مالی آشنایی داشته باشید
    چگونه میتوانید به قوانین مالی آشنایی داشته باشید

    شناخت قوانین مالی بسیار مهم است و تا آنجا که میتوان باید آنها را درست و اصولی شناخت.

    از طرفی باید توجه کنیم که این شناخت نمی‌تواند از هر منبع و راهی صورت گیرد. شناخت قوانین باید به نحوی باشد که از صحت آنها اطمینان کامل داشته باشیم و در درست بودن آنها شکی نداشته باشیم.

    وکیل یک راه مطمئن برای شناخت کامل قوانین در هر زمینه ای است. وکلای قانون با تحصیلات و دانشی که دارند، در زمینه های مختلف این آگاهی ها را در اختیار مان قرار می‌دهند.

    داشتن یک وکیل و مشاوره گرفتن از آن در انجام امور قضایی به ویژه امور مالی بسیار لازم است.

    چرا که معتبر ترین راه برای شناختن قوانین است و وقتی این شناخت را پیدا کنیم، از صحت آن هم مطمئن هستیم.

    همراهی یک وکیل در حوزه مالی

    از طرفی داشتن یک وکیل در امور مالی یک نیاز پر اهمیت است. امور پیچیده ای همچون امور مالی، نیازمند به یک خبره و کار بلد هستند تا در صورت بروز هر مشکلی آن را رفع کند و حافظ سرمایه ی مان از راه قانون باشد.

    گرچه که حکم نهایی و اجرای آن برعهده ی قاضیان و داد رسان دادگستری است، اما وجود وکیل هم در این دادگاه ها نقش پررنگی را ایفا میکند. به طوری که امروزه معمولا برای هر جرم و کیفری وجود وکیل چه برای متهم و چه مجرم لازم است و هر کس برای دفاع از حق خود به وکیل اتکا می‌کند.

    گاهی وکلا کارشان تنها در مرحله ی مشاوره صورت می‌گیرد. این مشاوره برای جرایم و گاهی شروع کارهای بزرگ و… صورت میگیرد.

    مراجعه به یک وکیل کار بلد

    ممکن است، شخصی برای پاس کردن چک خود به مشکل بربخورد و نتواند آن را با مصالحه رفع کند و از طرفی شناخت کافی هم برای شکایت و دعوی در این زمینه ندارد، بنابراين بهترین راه برای آگاهی به راهای قانون مراجعه به یک وکیل کار بلد و خبره در زمینه مورد نظر است.

    یک وکیل با شناخت همه ی بندها و تبصره های قانونی در زمینه ی فعالیت خود میتواند خیلی سریع تر به امور رسیدگی کند و برای برطرف شدن آنها چاره ای بیاندیشد. یک شخص عادی هرچه هم در زمینه قانون آگاهی داشته باشد، باز هم نمی‌تواند مثل یک وکیل با سابقه برای کار خود چاره سازی کند.

    راه هایی برای شناخت و دسترسی به وکلای آگاه، خبره و کار بلد وجود دارد. سایت تهران لو یک مرجع برای یافتن یک وکیل مناسب در زمینه های متفاوت به شمار میرود که با مراجعه به آن حتما آنچه که می‌خواهیم را خواهیم یافت.

    چرا بهتر است، کسانی که در حوزه کسب و کار هستند، وکیل داشته باشند

    چرا بهتر است، کسانی که در حوزه کسب و کار هستند، وکیل داشته باشند
    چرا بهتر است، کسانی که در حوزه کسب و کار هستند، وکیل داشته باشند

    داشتن یک وکیل می‌تواند برای کسب و کاری که انجام می‌دهیم بسیار لازم باشد.

    کسب و کار ما در هر حوزه ای ک باشد، نیاز به یک پشتوانه ی قوی قانونی دارد، چه پشتوانه ای بهتر از یک وکیل خبره که به همه‌ی راه های قانون آشنایی دارد و میتواند به راحتی همه ی گیرودارهایی که در یک شغل و کسب و کار وجود دارد، را از راه قانونی و درست آن برطرف کند.

    داشتن یک وکیل خبره این اطمینان را به صاحب کسب و کار می‌دهد که اگر مشکلی به وجود آید، از یک راه مطمئن و توسط یک شخص قابل اعتماد قابل پیگیری خواهد بود.

    راه هایی برای مشکلات و مسائل قضایی هست که شاید هر فرد عادی به آن آشنایی نداشته باشد و حتی اگر آشنا هم باشد، باز نمیتواند آن طور که باید از حقوق خود دفاع کند.

    وجود یک وکیل در امور مربوط به کسب و کار

    وجود یک وکیل در امور مربوط به کسب و کار کمک شایانی به جلوگیری از ضرر و زیان های مالی وارده به آن کسب و کار خواهد کرد.

    همانطور که پیشتر اشاره کردیم، جمع زیادی از افرادی که در کسب و کار خود دچار ضرر می‌شوند، همان هایی اند که با یک ناآگاهی از قوانین مربوط به تجارت و کسب و کار خود رو به رو هستند و با همین ناآگاهی و اطلاعات ناکافی وارد عرصه کار می‌شوند و دچار زیان های مالی بزرگ خواهند شد.

    اما اگر از حضور یک وکیل در کسب و کار خود استفاده کنیم و بهره ببریم، جلوی تقریبا بخش زیادی از این ضررها را خواهیم گرفت و با شناخت قوانین بیشتر حافظ اموال خود خواهیم بود.

    داشتن وکیل مهم است، اما اهمیت داشتن یک وکیل خوب و با سابقه با اهمیت تر است. اینکه وکیلی که در حوزه کسب و کارمان به ما کمک می‌کند در کار خودش خبره و درجه یک عمل کند بالطبع برایمان یک نکته مهم خواهد بود.

    سایت تهران لو با معرفی وکلای خبره و کاربلد شما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

    وکیل دقیقا برای کسب و کار شما چه میکند

    وکیل دقیقا برای کسب و کار شما چه میکند
    وکیل دقیقا برای کسب و کار شما چه میکند

    یک شخص به عنوان وکیل وظایف مختلف و مهمی را برعهده دارد. این وظایف در بخش های گوناگونی گسترده می‌شوند.

    حقوق کیفری، حقوق خانواده، حقوق بین‌الملل، جرم شناسی و… از جمله حوزه های کاری یک وکیل به شمار می‌رود.

    یک وظیفه مهم و اساسی و اولیه ی یک وکیل چگونگی ارائه راهکارها به افراد مراجعه کننده است.

    یک وکیل می‌تواند با علمی که به مسائل دشوار قضایی مربوطه دارد، آنها را به زبان ساده و قابل فهم برای افراد عادی تفهیم کند و با ارائه راهکار های درست به آنها و دادن اطلاعات لازم آنها را مطلع کند که روند انجام پرونده ی آنها چگونه خواهد بود.

    این مشاوره و راهنمایی باعث میشود که اگر نیازی به حضور وکیل نباشد و یا بالعکس توسط خود شخص مراجعه کننده تصمیم گیری شود.

    اگر فرد بعد از گرفتن مشاوره بخواهد که در این مسیر وکیل او را یاری کند، وکیل وکالتش را برعهده خواهد گرفت. وکیل باید یک امانت دار خوب باشد، امانت دار رازهایی که برای دفاع از آنها مجبور به دانستن آنها است.

    از وظایف وکلا:

    عقد قرارداد های مالی بزرگ، مذاکرات برای عقد این قرار داد ها، دفاع از حقوق اشخاص در صحن دادگاه و… از وظایف وکلا به شمار می‌رود.

    وکلای خبره در زمینه ی دفاع از حقوق موکل خود ممکن است، مستندات و مدارکی را به دادگاه ارائه دهد که از قبل وجود آنها روشن و محرز نبوده. و خود فرد هم به تنهایی نمی‌توانسته از وجود این مدارک آگاه شود، بنابراین وجود یک وکیل در امور قضایی هم از جمله الزامات موفقیت در آن ها به شمار می‌رود.

    اگر بخواهیم وظایف یک وکیل را بیان کنیم، به مجموعه ای از وظایف خواهیم رسید که هر کدام از آنها زیر مجموعه هایی از وظایف دیگر را شامل می‌شوند.

    اما به طور جامع یک وکیل راهی است، برای بهتر و درست عمل‌کردن در گیر و دارهای قضایی از راه‌های میانبر است.

    اهمیت حضور وکیل در تنظیم قرار داد و چک ها

    اهمیت حضور وکیل در تنظیم قرار داد و چک ها
    اهمیت حضور وکیل در تنظیم قرار داد و چک ها

    همه روزه در سراسر دنیا قراردادهایی منعقد می‌شوند که برای تنظیم آنها به طور اساسی و حساب شده حتما به حضور یک وکیل نیاز است.

    وکلایی که در این زمینه مهارت دارند و دانش خود را در این راه خرج می‌کنند میتوانند با چک کردن یک قرارداد و تنظیم مقررات و قواعد آن به شخصی که در این قرارداد سهیم است، کمک کنند و این کمک آنها اطمينان را هم به دنبال خود می‌آورد، چون شخصی که یک طرف قرارداد است، ممکن است، بدون در نظر گرفتن برخی قانون ها و محکم کاری هایی در عقد قرار داد مضرور شود،

    یعنی با بی توجهی به بند های قرار داد آنها را امضا کند و بعدا دچار مشکلات بزرگ شود. وجود یک وکیل خبره و کار بلد می‌تواند از حجم زیادی از این موارد جلوگیری کند.

    چک هایی که همه روزه برای معاملات گوناگون خرد و درشت صادر می‌شوند، هم اغلب دردسرهای زیادی را برای افراد ناآگاه به وجود آورده است.

    چک های بی‌محل

    چک های بی‌محلی که افراد صادر میکنند، چک های ضمانت که شخص برای ضمانت آن را به فردی میسپارد و آن شخص بعد از پایان ضمانت چک را به فرد بار نمیگرداند و از آن سوء استفاده می‌کند.

    همه ی اینها جرایمی هستند که میتوانند از طریق چک های بانکی و یا در تنظیم قرارداد ها رخ دهند.

    اگر از همان ابتدا برای چنین کارهایی که در آنها سرمایه خود را دخیل داده ایم از یک شخص کاربلد و ماهر استفاده کنیم، بعدا دچار حسرت و زیان هم نخواهیم شد.

    جدای از این مسائل وجود یک کارشناس و یا یک مشاوره که از جنبه روانی نیز کارمان را تحت نظر خود بگیرد هم لازم است.

    وکیل هم یک مشاور به شمار می‌رود و هم یک وکیل برای راه انداختن گیر و دارهایی که در ضمن یک کار با آن مواجه هستیم. پس حضور وکیل برای تنظیم قرادادها و چک ها هم می‌تواند از الزامات و اصول این کار محسوب شود.

    چک و نقش حقوقی آن در امور مالی

    چک و نقش حقوقی آن در امور مالی
    چک و نقش حقوقی آن در امور مالی

    همانطور که پیشتر گفته شد، چک نقش مهمی در رد و بدل شدن پول میان طرفین دارد، اما به لحاظ حقوقی چک معنای دیگری دارد. آنچه در قوانین حقوقی مشخص است، این است که معمولا چک در قوانین به معنی تعهدی است که یکی از طرفین برای انجام کار یا پرداخت پول به طرف دیگر معامله میدهد.

    این تعهد، البته با قرار داد میان طرفین مشخص شده و چک گاها به عنوان ضمانت و گاهی هم به عنوان پول نقد قلمداد میشود. مسئله این است که فردی که اقدام به دادن چک میکند و در آن تاریخ و مبلغی را مشخص میکند، در اصل به فرد متعهد میشود که در تاریخ ذکر شده مبلغ عنوان شده در چک را به فرد پرداخت کند. برخی چک ها تاریخ روز هستند و به این معنا که فرد میتواند در تاریخ همان روز اقدام به نقد کردن چک کند و برخی چک ها نیز مدت دار میباشند.

    معمولا شرایط هرچک اعم از ضمانتی بودن یا امانتی بودن چک در پشت برگه چک قید میشود و به نوعی چک پشت نویسی میشود. همه این موارد در امور مالی و موارد مربوط به رد و بدل کردن پول میتواند برای طرفین بار حقوقی داشته باشد. این بار حقوقی، اما بیشتر متوجه صاحب چک است، چرا که چک صادر شده توسط وی بیشتر به نوعی تعهد در قبال شخصی است که چک در ید اوست.

    مفهوم تعهد برای چک

    در نظام حقوقی چک معنای تعهد است و این تعهد مانند یک قرارداد مابین طرفین است و به همان میزان هم بار حقوقی دارد. به همین دلیل هم چک هایی که اصطلاحا برگشت میخورند به لحاظ بار حقوقی که دارند، قابل پیگیری هستند و در صورت پیگیری حقوقی توسط شخصی که چک در ید اوست، طرف دیگر ملزم به پرداخت مبلغ چک به علاوه کلیه هزینه های دادرسی شخص مقابل میباشد.

    البته گاها دادگاه با توجه به مواردی مانند کاهش ارزش پولی و یا تورم بالا و… فرد را ملزم به پرداخت مبلغی مازاد مبلغ چک به عنوان تورم پولی میکند که البته چنین مسئله ای شرایط خاص خود را نیز دارد.

    در مواردی هم چک ممکن است، به عنوان ضمانت یا امانت نزد شخصی قرار داشته باشد که در این شرایط هم معمولا بار حقوقی متوجه طرفین و به خصوص شخصی است که چک به عنوان امانت نزد وی قرار دارد.

    در این شرایط هم معمولا موضوع به امور مالی مربوط میشود، چرا که چکی که برای ضمانت نزد طرف دیگر قرار دارد، گاها ممکن است، به عنوان تضمینی برای پرداخت وجه باشد و اگر شخص در صورت پرداخت وجه طرف دیگر معامله، باز هم اقدام به وصول چک کند، مرتکب خیانت در امانت شده و شخص میتواند بر طبق این اقدام فرد دیگر اقدام به شکایت کردن از وی کند.

    نکاتی در رابطه با نوشتن چک

    نکاتی در رابطه با نوشتن چک
    نکاتی در رابطه با نوشتن چک

    همانطور که گفتیم، امروزه پرونده های بسیاری در دادگاه ها وجود دارد که به موارد مالی و چک مربوط میشود. مشکلات بسیاری از قبیل صدور چک هایی که از اعتبار کافی برخوردار نیستند و یا وصول نشده اند از جمله ی این مشکلات است.

    کلاهبرداری ها و دزدی هایی از این طریق صورت می‌گیرد که باید با آگاهی از قوانین نوشتن چک و رعایت آنها از این قبیل کلاهبرداری ها جلوگیری کرد.

    همه ی این مشکلات نتیجه ی نا آگاهی است، پس باید در رابطه با صدور چک آگاهی هایی را کسب کنیم تا آمار این بی قانونی ها کاهش یابد و خودمان نیز کمتر دچار مشکل و ضرر شویم.

    چند نکته مهم که در نوشتن چک باید به آنها توجه کنیم:

    در نوشتن متن چک حتما باید دقت داشته باشیم که این کار را خودمان انجام دهیم و حتی اگر فردی مورد اطمینان ماست، باز هم تا حد امکان این کار را به وی واگذار نکنیم.

    هدف و منظور چک را حتما قید کنیم و ذکر کنیم که برای چه کاری نوشته شده است. اینکار می‌تواند از سوء استفاده هایی که ممکن است، شکل گیرد، جلوگیری کند.

    در نوشتن چک حتما مبلغ چک را هم با حروف و هم ارقام به درستی و خوانا ذکر کنیم. در قسمت وجه، وجه را با نام شخص مورد نظر ذکر کنیم.

    در نوشتن چک اگر خط خوردگی وجود نداشت حتما در قسمت بالای چک این را قید کنیم و در دو طرف آن علامت ضربدر بزنید.

    به این صورت: ×بدون خط خوردگی×

    حتما ته چک را کامل کنید.

    مبلغ، تاریخ و شخصی که چک را به آن دادید، ذکر کنید.

    نگهداری دست چک هم بسیار مهم است، سعی کنید، آن را در جای امن نگه دارید.

    قوانین مربوط به چک

    قوانین مربوط به چک
    قوانین مربوط به چک

    پیش از این از اهمیت آشنایی با قوانین حقوقی به خصوص در زمینه امور مالی گفتیم، البته این موضوع را هم ذکر کردیم که برای آشنایی بیشتر بهتر است، با یک وکیل کارکشته در ارتباط باشید.

    قوانین مختلفی در حوزه کسب و کار وجود دارد که یکی از مهمترین این قوانین، قوانین مربوط به چک است، البته این قوانین هم میتواند تا حدی مربوط به دادخواست ابطال لاشه چک باشد، چرا که تا حدی دادخواست قوانین مربوط به چک با دادخواست ابطال لاشه چک یکسان است.

    با مشاوران و کارشناسان وب سایت حقوقی تهران لو در ارتباط باشید

    شما میتوانید برای کیس های حقوقی خود در زمینه امور مربوط به چک با مشاوران و کارشناسان وب سایت حقوقی تهران لو در ارتباط باشید تا کیس های حقوقی خود را با اطمینان خاطر بیشتری از پیروزی در پرونده مورد نظر پیگیری کنید، اما در صورتی که میخواهید آشنایی بیشتری هم با قوانین مربوط به چک داشته باشید، در این مطلب به برخی از این قوانین اشاره میکنیم.

    در گذشته بسیاری متصور بوده اند که چک هایی که بار حقوقی پیدا میکنند قابل پیگیری نیستند، اما در اصل شاید چک های حقوقی امکان مجازات کیفری برای شخص را نداشته باشند، اما میتوان با استناد به چک، تقاضای توقیف اموال و مواردی از این دست را داشت، البته این مسئله شرایط مخصوص به خود را دارد.

    اول اینکه چک باید به صورت نقد صادر شده باشد و در آن هیچ وعده ای داده نشده باشد. در صورت وجود وعده مشخصی در چک مانند تعیین روز یا ماه و یا سال مشخص، چک وعده دار تلقی میشود و در نتیجه بار حقوقی به خود میگیرد و همانطور که گفته شد، چک های حقوقی معمولا قابلیت پیگیری کیفری ندارند.

    با توجه به این مسئله اثبات اینکه چک حقوقی است، میتواند تاثیر زیادی در رای دادگاه داشته باشد و به همین دلیل هم حضور یک وکیل کارکشته که بتواند در دعاوی حقوقی این چنینی به دفاع از موکل خود بپردازد اهمیت بسیار زیادی دارد.

    منشاء چک

    مسئله بعدی برای حقوقی بودن چک این است که منشا چک باید کاملا منطبق با مبلغ بدهکاری فرد باشد. مانند همان شخصی که اقدام به خرید خودرو کرده و متعهد شده است که مبلغ خودرو را به صورت چک به فروشنده پرداخت نماید. در اینجا مبلغ بدهکاری فرد به فروشنده برابر با مبلغی است که برای خرید خودرو میان طرفین توافق شده است، بنابراین در این شرایط هم چک مشمول پیگیری کیفری نخواهد شد.

    مسئله بعدی این است که چک بدون تاریخ و مبلغ یا اصطلاحا، چک به صورت سفید امضا ارائه شده باشد. معمولا در چک های سفید امضا نیز شخص دچار پیگیری کیفری نخواهد شد و البته لازم است که این مسئله توسط صاحب چک به اثبات برسد.

    همچنین لازم است که صادرکننده چک نزد قاضی این مسئله را به اثبات برساند که چک صادر شده بدون تاریخ بوده است و شخصی که چک در ید او بوده است، قبل از وصول اقدام به درج تاریخ کرده است. در این شرایط هم چک حقوقی شده و فرد مسئولیت کیفری نخواهد داشت.

    اگر در چک یا در قولنامه یا به طور کلی هنگام صدور چک یک شرط برای چک گذاشته باشد و وصول چک هم منوط به انجام شدن شرط مذکور باشد، در این شرایط هم صادرکننده دچار پیگیری کیفری نشده و چک حقوقی قلمداد میشود.

    موارد گفته شده تنها بخشی از حقوق و قوانین مربوط به چک بوده است. در ادامه بیشتر به ابطال چک و دادخواست ابطال لاشه چک میپردازیم.

    چک بلا محل

    چک بلا محل
    چک بلا محل

    یکی از مشکلات رایج، صدور چک های بی محل است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا خیلی کوتاه به توضیحی در رابطه با چک های بی محل بپردازیم و پس از آن به بررسی کامل دادخواست ابطال لاشه چک بپردازیم.

    در واقع اگر بخواهیم چک را تعریف کنیم، باید اینطور عنوان کنیم، کسی که چک را صادر میکند، صاحب چک، نزد بانکی که باید چک را بپردازد وجوهی دارد.

    حالا چک بلامحل چکی است که در تاریخی که در آن درج شده در بانکی که باید چک را بپردازد پولی موجود نیست.

    به عبارتی وقتی شخصی که چک در دست اوست به بانک مراجعه می‌کندف برای دریافت وجه از بانک میبیند که هیچ وجهی در بانک و حساب مورد نظر نیست و به عبارتی حساب خالی است.

    رسیدگی به این نوع چک ها و تبدیل کردن آنها به چکی که معتبر باشد، از چند راه قابل انجام است، مانند دعوی حقیقی، دعوی کیفری و پیگیری از طریق اجرای ثبت.

    قوانین مربوط به ابطال چک

    قوانین مربوط به ابطال چک
    قوانین مربوط به ابطال چک

    در پیرامون موارد مربوط به چک و نگارش چک، مواردی هم وجود دارد که مربوط به ابطال چک میشود. در حقیقت زمانی که شخصی برای ابطال چک اقدام میکند میتواند چند دلیل عمده داشته باشد. اولین دلیل مفقود شدن چک است.

    ممکن است، شما چکی را نوشته و نگهداری کرده باشید، اما تا پیش از رسیدن موعد چک شما مفقود شده باشد. خب در این شرایط طبیعتا این امکان نیز وجود دارد که چک مفقود شده شما به دست شخص دیگری افتاده و آن شخص اقدام به سوء استفاده از چک شما کند.

    همچنین این امکان نیز وجود دارد که چک شما توسط شخص دیگری بنا به دلایلی مانند امانت و یا ضمانت نگهداری شده باشد که بعد ها شخص بدون توجه به ضمانت بودن چک، اقدام به وصول مبلغ آن کند و در این شرایط هم شما میتوانید اقدام به ابطال چک کنید.

    حتی در برخی موارد ممکن است، شخص دیگر با توجه به اینکه شما مبلغ بدهی خود را پرداخت کرده اید، اقدام به سوء استفاده و وصول چک کند. در این شرایط هم شما میتوانید با ارائه دادخواست ابطال لاشه چک، اقدام به باطل کردن چک ارائه شده کنید.

    اگر چک شما توسط شخصی به سرقت رفته باشد

    حتی در برخی موارد ممکن است، چک شما توسط شخصی به سرقت رفته باشد و این مسئله خود باعث نگرانی شما از سوء استفاده فرد دیگر از چک شما بشود. لازم به ذکر است که در این مورد هم شما میتوانید با اعلام سرقت چک به بانک و به دادگاه و ارائه دادخواست ابطال لاشه چک، اقدام به باطل کردن آن کنید.

    اما همه این موارد زمانی محقق میشود که شما بتوانید اثبات کنید که باطل کردن چک شما با توجه به خواسته های شما در دادخواست، از لحاظ قانونی مشروعیت دارد.

    شما باید کلیه مستندات مربوط به ادعای خود را به دادگاه ارائه دهید و از دادگاه بخواهید که احکام حقوقی مربوطه را برای شما صادر کرده و بعد اقدام به ابطال لاشه چک کنید.

    البته قوانین پیچیده ای در این بین هم وجود دارد که لازم است، برای دانستن آن ها با یک کارشناس حقوقی مشورت کنید، که البته وب سایت تهران لو به عنوان بهترین موسسه حقوقی که به پشتیبانی و ارائه مشاوره کارشناسی شده به کاربران خود میدهد، میتواند برای پیگیری پرونده حقوقی شما موثر واقع شود.

    اما بهتر است، کمی بیشتر در رابطه با قوانین مربوط به ابطال لاشه چک بدانیم.

    ارائه مدارک

    اول اینکه شما ملزم هستید تا مدارکی برای انجام فرآیند ابطال چک به دادگاه ارائه دهید. این مدارک شامل تصویر صحیح از چک، کارت ملی برای احراز هویت و همچنین، کارت بانکی برای پرداخت هزینه های مربوط به دادگاه و پیگیری های حقوقی، اما در شرایطی که موارد فوق را در اختیار ندارید، میتوانید از استماع شهادت شهود و اثیان سوگند و… برای اثبات گفته خود استفاده کنید.

    فرآیندی که معمولا طبق قانون برای ابطال چک طی میشود این است که شما در مرحله اول در صورت مفقود یا سرقت رفتن چک، به بانک مراجعه کرده و پس از احراز هویت، درخواست ابطال چک را به بانک ارائه میدهید و بانک هم طبق قانون موظف است، از پرداخت مبلغ چک به شخصی که چک در ید او باشد، خودداری کند.

    پس از آن بانک به شما مهلت میدهد تا با حضور در دادگاه و ارائه شواهد و مستندات خود و دریافت گواهی مفقودی چک از مرجع قضایی و ارائه آن به بانک، فرآیند ابطال چک را طی کنید.

    در نتیجه مطابق با تبصره دوم ماده چهاردهم قانون صدور چک، دستور دهنده باید بعد از اعلام به بانک، شکایت خود را به مرجع قضایی تقدیم کرده و بعد از یک هفته گواهی تقدیم شکایت خود را به بانک ارائه دهد.

    چگونه یک دادخواست ابطال لاشه چک تنظیم کنیم؟

    چگونه یک دادخواست ابطال لاشه چک تنظیم کنیم؟
    چگونه یک دادخواست ابطال لاشه چک تنظیم کنیم؟

    مهمترین مسئله هنگام تنظیم شکایت، نوشتن دادخواست است. اینکه شما بدانید دادخواست با چه ادبیات و با استناد به چه مواردی نوشته میشود اهمیت بسیار زیادی دارد، البته یک وکیل چیره دست میتواند به خوبی دادخواست مورد نظر شما را تنظیم کند و معمولا نوشتن دادخواست توسط وکیل به دلیل آشنایی بیشتر و توجه زیادی که به ریزکاری های مسئله دارد، بهتر است.

    اما مواردی وجود دارد که شما میخواهید به تنهایی اقدام به نوشتن دادخواست کنید و یا دادخواست تنظیم شده توسط شخص دیگری را میخواهید بررسی کنید. در این شرایط، علم به نوشتن صحیح دادخواست و بیان مسئله اهمیت زیادی دارد.

    دادخواست شما در اصل بیان مسئله توسط شماست

    دادخواست شما در اصل بیان مسئله توسط شماست و اینکه شما به طور واضح و روشن تمامی جوانب کار را برای دادگاه مشخص کرده و مستندات خود را روشن سازید میتواند در روند دادرسی تاثیر زیادی داشته باشد.

    یک دادخواست اصولی تمامی جنبه های مهم مسئله را پوشش میدهد و به تمامی موارد میپردازد و میتواند یکی از مستنداتی باشد که در دادگاه مورد بررسی قرار میگیرد. به همین دلیل هم بیان مسئله و تنظیم دیگر موارد در دادخواست اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که میتواند روند دادرسی را به کلی تغییر دهد.

    دادخواست شما اصل مسئله را برای دادگاه روشن میسازد و متناسب با آنچه شما در دادخواست تنظیم کرده اید، دادگاه خوانده را ملزم به پاسخگویی در برابر موارد مطرح شده در دادخواست شما میکند.

    عدم تعیین سن و سال برای تنظیم دادخواست

    برای تنظیم دادخواست در قانون به صراحت سنی مشخص نشده است، اما آنچه نوشته شده است، عاقل بودن، مجنون و محجور نبودن و رسیدن به سن بلوغ از مواردی است که فرد واجد این شرایط میتواند برای دعوی خود دادخواست تنظیم کرده و به دادگاه ارائه بدهد، همچنین ارائه دادخواست میتواند علاوه بر خود شخص توسط وکیل، وصی، قیم و… به دادگاه ارائه شود.

    دادخواست باید به زبان فارسی که زبان رسمی کشور است، تنظیم شده باشد و همچنین برگه مخصوصی برای طرح دادخواست وجود دارد که باید بر روی این برگه دعوی تنظیم شده باشد، البته در مواردی همچون دعوی کیفری فرد میتواند بر روی برگه معمولی یا به شکل شفاهی به ارائه دادخواست خود بپردازد. در موارد مالی که کیفری محسوب نمیشود، دادخواست باید در برگه های مخصوصی نوشته و تنظیم شده باشد.

    اول از همه باید تمامی مشخصات مانند نام و نام خانوادگی، محل اقامت یا محل کار خواهان به طور دقیق بر روی دادخواست نوشته شده باشد و همچنین لازم است که در صورت دخالت وکیل، نام و مشخصات وکیل نیز درج شده باشد.

    مشخصات فردی

    مسئله بعدی هم نام و نام خانوادگی و مشخصات خوانده است، اما در این مسئله نیز لازم است که طرف دیگر دعوی در صورتی که آدرس محل سکونت یا کار وی مشخص نباشد، باز هم رسیدگی به پرونده انجام شود.

    توجه داشته باشید که همانطور که گفته شد باید بیان مسئله صریح و دقیق باشد و در صورتی که مسئله به صورت دقیق در دادخواست توسطه خواهان نوشته نشده باشد، دادگاه پس از ارسال اخطار رفع نقص و در صورت رفع نشدن نواقص، از خواهان کلیه هزینه های دادرسی را به نفع خوانده دریافت میکند.

    میتوانید چند مسئله را در یک دادخواست عنوان کنید

    شما میتوانید چند مسئله را در یک دادخواست عنوان کنید، اما توجه داشته باشید که دادگاه معمولا در شرایطی به این موضوع میپردازد که مسائل مطرح شده با یکدیگر ارتباط کامل داشته باشد. در صورتی که هیچگونه ارتباطی میان شکایت های مطرح شده در دادخواست وجود نداشته باشد، شما ملزم هستید که برای هر مسئله، یک دادخواست مجزا تنظیم کنید.

    نکته ای که در دعاوی مالی مانند چک ها و… وجود دارد، این است که بیان تاریخ و مبلغ دقیق در این دعاوی لازم است، اما در دیگر موارد، نوشتن مبلغ یا تاریخ مشخصی برای خواسته لازم نمیباشد. در صورتی که مبلغ بهای خواسته در متن دادخواست ذکر نشده باشد، اخطار نقص دادخواست از سوی دادگاه برای خواهان صادر میشود.

    البته توجه داشته باشید که در شرایطی مانند ابطال چک، مواردی مانند خیانت در امانت و یا سوء استفاده و… ممکن است، اتفاق بیفتد که میتواند در صورت وجود هرکدام از این موارد، به دلیل ارتباطی که با خواسته شما دارد، آن را در دادخواست خود ذکر نمایید.

    نمونه دادخواست ابطال لاشه چک

    نمونه دادخواست ابطال لاشه چک
    نمونه دادخواست ابطال لاشه چک

    در این بخش از مقاله قصد داریم نمونه ای از دادخواست ابطال لاشه چک را به شما ارائه دهیم. در حقیقت، اینکه یک نمونه دادخواست را بخواهید به عنوان سندی برای تنظیم دادخواست خود تلقی کنید، امر اشتباهی است. لازم است که حتما دادخواست تنظیم شده از سوی شما توسط موسسات حقوقی و یا توسط یک وکیل بررسی شده باشد و تمامی جوانب آن برای ارائه به دادگاه سنجیده شده باشد.

    معمولا نمونه دادخواست ها برای این ارائه میشود که شما بتوانید یک شمایل کلی از شکل دادخواست داشته باشید. دادخواست ارائه شده برای شما باید به عنوان یک راهنما مورد استفاده قرار بگیرد و نه به عنوان یک مرجع برای تنظیم درخواست شکایت.

    اما چرا ما این قدر تاکید بر عدم کپی برداری دقیق از نمونه دادخواست ها داریم. مسئله این است که بسیاری از دادخواست های ارائه شده به صورت نمونه، شرایط مختلفی که ممکن است، در متن دادخواست شما لازم باشد که قید کنید، را ندارد.

    تفاوت در شرایط دعوی حقوقی

    شرایط مسئله و دعوی حقوقی در پرونده های مختلف با یکدیگر بسیار متفاوت است و همین تفاوت هم عملا باعث میشود که شخص دادخواست خود را کاملا منطبق با شرایط خود تنظیم کند. این مسئله در تمامی پرونده های حقوقی یکسان است و به خصوص در پرونده های مالی که ممکن است، مواردی مانند مبلغ خواسته و هزینه های دیگر در دادخواست شما ذکر شده باشد، هم باعث میشود که در صورت کپی برداری عینی از نمونه دادخواست، مشکلاتی ایجاد شود.

    برخی از پرونده های ابطال لاشه چک نیز وجود دارند که با موارد دیگری مانند خیانت در امانت یا سوء استفاده و مواردی از این دست آمیخته شده اند. در چنین پرونده هایی قطعا باید دادخواست متفاوتی به دادگاه ارائه داد، چرا که عملا چند شکایت مختلف که با هم ارتباط دارند، در یک دادخواست درج شده و تنظیم چنین دادخواستی پیچیدگی های خاص خود را دارد.

    به هر حال دادخواستی که شما به دادگاه محترم ارائه میکنید، به عنوان شکایت شما و مسئله شما در دادگاه مورد بررسی قرار میگیرد و بر اساس مسئله بیان شده دادگاه برگزار شده و طرفین را دعوت میکند.

    درخواست ابطال چک تنها به دلیل مفقود شدن

    در برخی موارد هم ممکن است، درخواست ابطال چک تنها به دلیل مفقود شدن و مواردی از این دست باشد که طرفین درگیر نداشته و تنها یک طرف لازم است، در دادگاه حاضر شده و ادله خود را ارائه دهد. در این شرایط دادخواست پیچیدگی و حساسیت به خصوصی ندارد، اما با این حال لازم است که برای نتیجه گیری بهتر، دادخواست شما یا توسط یک وکیل تنظیم شده باشد، یا حداقل یک وکیل دادخواست شما را رویت کرده و نظر خود را به شما اعلام کند.

    شما میتوانید برای بررسی دادخواست خود و یا مشورت با وکلای حرفه ای و کارشناسان حقوقی از طریق وب سایت تهران لو اقدام کرده و کلیه راهنمایی های حقوقی لازم را دریافت کنید.

    همچنین در ادامه به نمونه دادخواست ابطال لاشه چک میپردازیم.

    بررسی دادخواست ابطال لاشه چک

    بررسی دادخواست ابطال لاشه چک
    بررسی دادخواست ابطال لاشه چک

    با توجه به اینکه دعاوی چک و موارد مالی به عنوان بخش رایجی از دعوای در دادگستری و پرونده های حقوقی است، قصد داریم تا دادخواست ارائه شده برای ابطال لاشه چک را مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات بیشتری نسبت به تنظیم دادخواست برای این مقوله داشته باشید.

    اول اینکه در دادخواست ارائه شده، مسئله این بوده است که شما یک فقره چک را که از طریق کلاهبرداری به دست دارنده رسیده است، را میخواهید باطل کنید. معمولا در چنین شرایطی برای ابطال چک لازم است که در دادگاه ادله خود را مطرح کنید و همچنین در چنین دادخواستی، هر دو طرف در دادگاه حاضر شده و اقدام به ارائه ادله خود خواهند کرد.

    البته دادخواست های دیگری نیز میتوان برای ابطال لاشه چک ارائه داد مانند زمانی که شخصی قصد خیانت در امانت داشته و چکی که برای امانت یا به عنوان حسن انجام کار و… در اختیار وی گذاشته اید را به جهت سوء استفاده قصد دارد، پیگیری حقوقی کند. معمولا در این شرایط شما لازم است که از نوع دادخواست دیگری استفاده کنید و خواسته دیگری را مطرح کنید.

    در این بین توجه به چند نکته حائز اهمیت است که این نکات در متن دادخواست نیز به آن پرداخته شده است.

    اول اینکه در این دادخواست از دادگاه صالح به معنی مرجع قضایی صالح مانند شورای حل اختلاف و یا دادگاه عمومی نام برده شده است. معمولا منظور دادگاه عمومی و یا شورای حل اختلاف محل زندگی خوانده مدنظر قرار میگیرد که درحقیقت در این شکواییه خوانده کسی است که از استرداد چک امتناع میکند.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل جنوب تهران دیدن کنید.

    مبلغ خواسته

    نکته دیگری که پیش از این نیز به آن اشاره کرده بودیم، مسئله مبلغ خواسته است. در واقع اینکه مبلغ خواسته اهمیت زیادی در فرآیند دادرسی دارد، بسیار مهم است، چرا که معمولا در مراکز شورای حل اختلاف، مبالغ زیر بیست ملیون تومان مورد حل و فصل قرار میگیرد و برای چک ها و مبالغی که بالای بیست ملیون تومان باشد، لازم است که حتما به دادگاه عمومی مراجعه شود.

    همچنین در برخی از مراکز که خدمات قضایی و حقوقی به مراجعین ارائه میشود، رسیدگی به دادخواست توسط این دفاتر انجام میشود، اما شما میتوانید دادخواست خود را توسط یک وکیل تنظیم کرده و به دادگاه ارائه بدهید.

    توجه داشته باشید که در شرایطی که قصد دارید تا مورد خیانت در امانت را مطرح کنید، باید از طریق اظهار نامه و عدم استرداد توسط شخصی که لاشه چک در ید آن است، اقدام کنید تا بتوان بر اساس این اظهارنامه از وی شکایت کرد.

    نکات مربوط به نحوه نگارش

    چند مورد لازم است که حتما در دادخواست رعایت شود. اول اینکه تمام مواردی که در رابطه با نحوه نگارش مطالب دادخواست به شما گفته بودیم را حتما باید رعایت کنید. همچنین، لازم است که حتما در دادخواست، الزام خوانده به استرداد چک از دادگاه درخواست شود.

    هدف کلی این است که خواهان بتواند لاشه چک خود را از خوانده دریافت کند و چک دیگر قابلیت پیگیری حقوقی نداشته باشد.

    همچنین لازم است که کلیه مدارک و مستندات لازم مبنی بر امانی بودن چک در ید خواهان به دادگاه ارائه شود تا بتوان خیانت در امانت و یا کلاهبرداری بودن قضیه از سوی خواهان به دادگاه اثبات شود.

    توجه داشته باشید که طبق قوانین دعاوی مالی، باید تمبر هزینه ای که بابت دادرسی توسط دادگاه دریافت میشود را ابطال کنید. همچنین، کلیه هزینه های دادرسی مطابق با قوانین مرتبط با دعاوی مالی، باید در بدو انجام دادگاه پرداخت شود و همچنین، مبلغ چک نیز از سوی شخصی که دادگاه ملزم به پرداخت مال کرده است، باید به طور کامل پرداخت شود، البته قوانینی هم وجود دارد که اگر فرد توان پرداخت مبلغ را نداشت بتواند اعسار از پرداخت هزینه دادرسی انجام بدهد.

    برای مشاوره حقوقی خود به کجا مراجعه کنیم؟

    برای مشاوره حقوقی خود به کجا مراجعه کنیم؟
    برای مشاوره حقوقی خود به کجا مراجعه کنیم؟

    قطعا اولین مسئله که به ذهن شما میرسد این است که برای دریافت مشاوره حقوقی خود به مراکز و دفاتر حقوقی و یا موسساتی که به ارائه راهنمایی های حقوقی به مشتریان خود میپردازند مراجعه کنید.

    معمولا برای دریافت مشاوره حقوقی نیاز به یک کارشناس متخصص در زمینه فعالیت های حقوقی دارید که آشنایی کافی نسبت به قوانین داشته باشد. آشنایی به قوانین میتواند فرآیند دادرسی شما را کوتاه تر کرده و از طرفی هم به شانس موفقیت شما در کیس حقوقی تان کمک بسیاری بکند.

    بررسی تمام جنبه های پرونده

    لازم است که حتما به این مورد توجه داشته باشید که وکیل و کارشناس حقوقی شما تمام جنبه های پرونده را به خوبی بررسی کرده و کلیه موارد از جمله مشکلاتی که در پرونده وجود دارد، با شما در میان بگذارد. وکیل شما به عنوان مشاور شما در پرونده حقوقی عمل میکند و لازم است که کلیه جوانب پرونده را با شما درمیان بگذارد.

    اگر کیس حقوقی شما قرار نیست، در یک دادگاه به پیروزی برسد یا مستندات شما برای ارائه به دادگاه کافی نیست، وکیل شما لازم است که این موضوع را با صراحت کامل با شما در میان بگذارد.

    در این بین مراکز بسیاری هم وجود دارند که به ارائه خدمات مشاوره حقوقی میپردازند، اما آیا تمام این مراکز میتوانند بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند؟

    ما در اینجا وب سایت تهران لو را به عنوان یک وب سایت موفق در زمینه پرونده های حقوقی به شما معرفی میکنیم. این وب سایت توانسته است، در طول مدت فعالیت خود مشاوره ها و راهنمایی های بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهد و وکلای موسسه هم در پرونده های حقوقی بسیاری موفق بوده اند.

    در ادامه این مقاله بیشتر به بررسی وب سایت تهران لو میپردازیم و تمام جوانب این موسسه را با شما درمیان میگذاریم.

    آیا میتوان از طریق وب سایت مشاوره های حقوقی دریافت کرد؟

    آیا میتوان از طریق وب سایت مشاوره های حقوقی دریافت کرد؟
    آیا میتوان از طریق وب سایت مشاوره های حقوقی دریافت کرد؟

    فضای اینترنت و به طور کلی فضای مجازی، امروزه توانسته است، جایگاه بسیار مهمی در میان زندگی افراد باز کند و این جایگاه هم به مرور مهمتر میشود. امروزه فعالیت های بسیاری از طریق اینترنت انجام میگیرد که از جمله مهمترین این فعالیت ها که شاید در ابتدا هدف شبکه اینترنت بوده است، فعالیت های مرتبط با ارتباطات میان افراد است.

    نکته جالب در این بین این است که افراد با برقراری ارتباط بیشتر، میتوانند از مطالب مختلف استفاده کرده و اطلاعات بیشتری هم در رابطه با مطالب مختلف دریافت کنند. این اطلاعات میتواند شامل دریافت مشاوره در رابطه با موارد مختلف شود و این مشاوره ها هم معمولا از طریق اینترنت و به وسیله کارشناسان متخصص در هر موضوع به افراد داده میشود.

    عجیب نیست، اگر بگوییم که شما میتوانید حتی از طریق گفتگو با کارشناسان وب سایت یک موسسه حقوقی، مشاوره های لازم را در رابطه با دعوی حقوقی دریافت کنید. این مسئله، اما برای کسانی که قصد دارند، یک کیس حقوقی را پیگیری کنند، به مراتب به صرفه تر خواهد بود.

    تصورکنید که بخواهید مانند گذشته با مراجعه به دفتر وکیل و پرداخت حق مشاوره، با وکیل گفتگو کنید. جدای از زمانی که برای رفت و آمد صرف میکنید، هزینه های بیشتری هم باید بابت مشاوره به وکیل خود پرداخت کنید، اما استفاده از روش های پیشرفته تر مانند وب سایت های حقوقی و گفتگو با کارشناسان حقوقی وب سایت، روش بهتری برای دریافت مشاوره میباشد. اولین دلیلی که این راه را به عنوان روش بهتری معرفی میکند این است که شما از این طریق نیاز به پرداخت هزینه های رفت و آمد و مراجعه به دفتر وکیل نیستید.

    هزینه های منسب در تهران لو

    نکته مهم بعدی این است که وب سایت حقوقی تهران لو، معمولا هزینه های مناسب تری برای حق مشاوره نسبت به دفاتر وکلا از شما دریافت میکند و همین امر هم باعث میشود که امروزه استفاده از وب سایت های حقوقی، به خصوص وب سایت موسسه حقوقی تهران لو، برای کسانی که دعوی حقوقی داشته و یا کیس حقوقی به خصوصی را پیگیری میکنند به صرفه تر باشد.

    شما از طریق این وب سایت در هرکجای کشور که باشید، میتوانید به راحتی با بهترین وکلا ارتباط برقرار کرده و مشاوره حرفه ای و تخصصی از وکلای موسسه دریافت کنید.

    ما میدانیم که بسیاری از پرونده های حقوقی به دلیل عدم دسترسی افراد به وکیل خوب و چیره دست ممکن است، آنطور که لازم است، در انتها احقاق حق نشود. به همین دلیل هم پیگیری پرونده های حقوقی و دریافت مشاوره به صورت اینترنتی از طریق وب سایت اینترنتی تهران لو باعث میشود که همه افراد در هرکجای کشور به وکلای خوب و چیره دست برای حل پرونده های خود دسترسی داشته باشند.

    چرا تهران لو بهترین است؟

    چرا تهران لو بهترین است؟
    چرا تهران لو بهترین است؟

    امروزه با توجه به شیوع کارهای اینترنتی و انجام اغلب کارها به وسیله اینترنت و جستجوی اطلاعات از راه کلیک کردن همه ی افراد در پی آن هستند که کسب و کارخود را از این راه رونق بخشند، افراد خبره و با استعدادی که خلاقانه از توانمندی های خود بهره می‌برند.

    تهران لو یک سایت مشاوره دهنده و معرفی کننده است که میتوان در آن هر آنچه که راجع به قوانین و مقررات، وکلا و دیگر امور مشاوره ای و قضایی احتیاج داریم را برایمان فراهم آورد.

    ویژگی های زیادی وجود دارد که یک سایت را به سایتی مناسب و مورد اطمینان تبدیل می‌کند.

    سایت تهران لو شاید از این ویژگی ها که ذکر شد، بیش از نیمی از آنها را دارا باشد.

    داشتن رابطه صمیمی و نزدیک با مراجعان، ارائه خدمات با کیفیت، اطمینان از خدماتی که ارائه می‌دهند همه باعث شده تا این سایت، یک سایت مورد اطمینان و خوب محسوب شود و در رده بهترین ها قرار گیرد. بهترین ها همیشه سعی در آن دارند که کیفیت بهتری را در قبال هزینه کمتر ارائه بدهند، تهران لو از این ویژگی برخوردار است و سعی در جلب رضایت و توجه مراجعه کنندگان خود دارد.

    در واقع همین مشتری مداری از راز های موفقیت تهران لو به شمار می‌رود.

    در این جا به انتهای نوشتار خود تحت عنوان دادخواست ابطال لاشه چک رسیدیم. امید داریم که موارد مطرح شده در خصوص دادخواست ابطال لاشه چک برایتان سودمند بوده باشند.

    یک پاسخ

    1. سلام من برای گرفتن دست چک جدید باید هشتاد درصد از چکها به بانک میرفت واز طرفی برای بیمه کردن خودرو به سه عدد برگ چک نیاز داشتم ولاشه یک عدد چک سفید امضا دردست داشتم که کارمند بانک آنهم از من گرفت که ارگز حساب خاج کند و آن برگ چک جایی به عنوان ضمانت بوده وسفید امضا آیا بعدا خطری من را تهدید نمیکند ممنون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با