نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع فرم اقرار نامه ملک آشنا شوید.

    در این مقاله سعی داریم تا در مورد موضوع فرم اقرار نامه ملک توضیحات جامع و کاملی را برای شما عنوان نماییم. همچنین در خصوص اقرار در قانون، اقسام اقرار، شرایط اقرارنامه ملکی، موارد قابل بررسی و نمونه آن، دلایل اثبات دعوی، شرایط ابطال اقرارنامه و کلیه سوالاتی که در مورد اقرار نامه ممکن است برای شما پیش بیاید، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    اقرارنامه فروش ملک چیست؟

    اقرار در قانون چیست؟

    اقسام اقرار را نام ببرید؟

    شخص اقرار کننده باید دارای چه شرایطی باشد؟

    اقرار نامه ملکی چیست؟

    چه مواردی در اقرارنامه های فروش قابل بررسی هستند؟

    نمونه اقرار نامه فروش ملک در چه چارچوبی است؟

    اقرار در دفاتر اسناد رسمی و همچنین دادگاه ها به چه صورت انجام می گیرد. توضیح دهید؟

    ارتباط اقرارنامه وکالت بلاعزل و فروش در چیست؟

    نکات مهم که در خصوص اقرارنامه فروش ملک و در اختیار داشتن وکالت بلاعزل باید به آن توجه نماییم را نام ببرید؟

    وکیل ملکی چه کسی است و باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

    در چه مواردی به وکیل ملکی نیاز داریم؟

    انواع دعاوی ملکی را نام ببرید؟

    معامله وکالتی چیست؟

    مشکلات خرید و فروش ملک در وکالت نامه را شرح دهید؟

    وکالت در خرید به چه معناست؟

    دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند به چه استعلاماتی نیاز دارد؟

    دلایل اثبات دعوی را نام ببرید؟

    سند رسمی چیست؟

    ثبت اقرارنامه واگذاری ملک در محضر اسناد رسمی به چه صورت انجام می گیرد؟

    ابطال اقرارنامه واگذاری ملک باید دارای چه شرایطی باشد؟

    مبایعه نامه چیست؟

    نکاتی که فروشنده در تنظیم مبایعه نامه باید به آن توجه کند را نام ببرید؟

    مواردی را که شخص خریدار باید در نوشتن مبایعه نامه نیز به آن توجه نماید را ذکر کنید؟

    انواع مبایعه نامه را نام ببرید؟

    تفاوت اقرارنامه با صلح نامه در چیست؟

    اقرارنامه محضری چیست؟

    وجود اقرارنامه فروش ملک چیست؟

    برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    اقرارنامه فروش ملک

    یکی از ادله یا راهنمایان تایید دعوا را «اقرار» می نامند. یا به معنای دیگر این واژه به همراه اسناد کتبی، اماره، سوگند، علم قاضی و یا شهادت بیان می گردد که می تواند بیانگر علت تایید جرم و همچنین دعوی نیز باشد.

    به طور کلی اگر بخواهیم توضیحی در خصوص اقرار بیان نماییم، باید گفت که فردی بر مبنای هویت حقی به منظور فرد یا افراد دیگر به زیان خود اطلاع می دهد.

    واژه اقرار از لحاظ توصیفی، به این معنی است که برشمردن اطلاعات درست در برابر شخص اقرار کننده و به منفعت شخص دیگری است. در حقیقت واژه اقرار، برشمردن « یک حق بر ذمه» است که به طور کلی به زیان شخص اقرار کننده است.

    پیشنهاد می کنیم از پست اقرارنامه فروش ملک دیدن کنید.

    اقرار در قانون

    اقرار در قانون
    اقرار در قانون

    اقرار یا همان اقرارنامه، طبق مواد هزار و دویست و پنجاه و نه تا هزار و دویست و هشتاد و سه قانون مدنی در باب اصرار و پافشاری قرار گرفته است. همان طور که توضیح دادیم، این واژه یکی از راهنمایان تایید و اثبات دعواست که به همراه سوگند و یا شهادت عنوان می گردد.

    بهتر است بدانید، در صورتی که اقرار در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور ساماندهی و تنظیم گردد، به عنوان یکی از اسناد قابل اثبات در محاکم قضایی به حساب می آید. باید گفت که اقرار می تواند به صورت اقسامی که در زیر بیان می کنیم، عنوان شود که عبارتند از:

    1)    کتبی و در چارچوب نوشته 2) به صورت عملی بیان گردد. 3) به شکل ادای بیان انجام گیرد. 4) با اشاره نیز عنوان گردد.

    که از بین تمامی این اشکال، موردی که بیشتر از همه عنوان می گردد و جای بحث است، اقرار به شکل کتبی است.

    اقسام اقرار

    اقسام اقرار
    اقسام اقرار

    اقرار و یا اعتراف را می توان از جوانب متعدد دسته بندی کرد. از لحاظ نوع بیان (توضیح)، اقرار ضمنی و یا صریح و همچنین از لحاظ میانجیگری مقرله ( یعنی شخصی که اقرار با اعتراف به نفع اوست) به اقرار ابتدایی و یا اعتراف به جواب دعوی و از نظر وسعت، اعترافات جزئی و یا کلی، از نظر فرم به اقرار به دو صورت شفاهی و همچنین کتبی، و علاوه بر این مکانی نیز اقرار به دو شکل اقرار در محل دادگاه و یا خارج از دادگاه دسته بندی می شود.

    اقرار صریح

    این سری از اعترافات اقراری است که واضح و روشن بوده است و شک و یا با بیان خالی از ابهام(گنگی) و همچنین روشن دلالت یا رهنمودی بر حقی به سبب شخص دیگر ادا می گردد.

    این سری از اعترافات اگر در دادگاه مربوطه انجام گیرد و برنده دعوی نیز باشد، بر مبنای این اقرار حکم نهایی صادر می گردد. طبق ماده سیصد و بیست و نه آیین دادرسی کیفری، در خصوص این اقرار بیان کرده است که این اقرار و یا اعتراف نسبت به اقرارهای ضمنی برتر و قاطع تر بوده است.

    رهنمودی اقرار صریح می تواند از جنس ضمنی و یا مطابقتی نیز باشد. به طور کلی این اقرار بیشتر در اقرارنامه فروش ملک مورد استفاده قرار می گیرد.

    تا اینجا با مبحث اقسام اقرار آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    اقرار ضمنی

    اقرار ضمنی به معنای دلالت و رهنمودی تضمنی و نه به شکل صراحت (آشکار) بر اساس حقی بر عهده دیگری و به زبان مقر یا جایگاه است.

    در این اعترافات مجموع واژه ها، عبارت ها و همچنین کلماتی که شخصی به کار می برد، بر اساس حقی به ضرر او و به سود غیر، برداشت می شود.

    بهتر است که بدانید در این اعترافات نوع و همچنین راهنمایی ها در آن به شکل التزامی است. با توجه به این که در اعتراف ضمنی توانایی اعتراف و اقرار آشکار و روشن از نظر قالب وجود ندارد، اما هر زمان به صورت اعتراف و یا اقرار شناخته می شود.

    اقرار کتبی

    در صورتی که اقرار (اعتراف) به صورت کتبی اجرایی گردد «اقرار کتبی» می گویند. بر مبنای قانون دویست و چهار آیین نامه دادرسی «اقرار کتبی» ، اعترافی است که لوایح و یا اسناد که به دادگاه ارائه می گردد، اظهار و بیان شده باشد که این اقرارنامه در خارج از دادگاه نیز میسر می شود که به عنوان یک سند رسمی نیز شناخته شده است و یا بر اساس یک سند عادی نیز تنظیم گردیده است. علاوه بر این، قید دین یا بدهی در دفاتر تاجر در مقام «اقرار کتبی » است.

    اقرار در دادگاه

    اقرار و یا اعترافی است که در زمان گفت و گو و در جلسه علنی در دادگاه مربوطه از سوی یکی از طرفین دعوی بیان می گردد و یا در یکی از لایحه های تقدیمی به مقام دادگاه آشکار گردد.

    در صورتی که اقرارنامه به شکل شفاهی در جلسه علنی دادگاه و در مقابل قاضی بیان می گردد و در صورت مجلس درج و تنظیم می شود.

    در صورتی که اقرارنامه به صورت کتبی نوشته شده است، باید در برگه های رسمی و قانونی مرتبط به دادگاه پدیدار گردد. بهتر است بدانید که هر گونه اقرار و یا اعترافی که قبل و یا بعد از نشست دادرسی و بیرون از محدوده دادگاه تنظیم شده باشد «اقرار خارج از دادگاه» نامیده می شود.

    اقرار قاطع دعوی

    یکی دیگر از اقسام اقرار اختصاص به «اقرار قاطع دعوی» دارد که به دعوی اتمام می دهد. هر چند که کارگزار و یا وکیل ناظر به بخشی از تقاضا باشد.

    اقرار غیر قاطع

    اقراری است که کارگزار به مقدمات اثبات ادعا و همچنین اسباب مورد گواهمندی خواهان است و به این ترتیب دعوی با آن به اتمام نمی رسد.

    اقرار ساده

    در خصوص اقرار ساده باید گفت که این سری از اقرارنامه ها بدون هیچ قید و بند و یا شروطی نوشته شده باشد. این سری اعترافات دربردارنده پذیرش کلیه ادعای شخص و یا قسمتی از آن است و این امکان را دارد که با ادعای مدعی علیه (خواهان) و یا قسمتی از آن تطابق داشته باشد که باید گفت، در شکل اخیر آن هیچ گونه توصیف و یا قیدی به غیر از جزئی بودن اعتراف و یا اقرار در آن وجود ندارد.

    اقرار مرکب

    یکی دیگر از اقرارنامه ها اختصاص به « اقرار مرکب » دارد، از دو جزء آزاد تشکیل شده است. یا به عبارتی باید گفت که از دو اخبار جدا که یکی بیانگر اقرار است و دیگری عنوان کننده ی ادعا است.

    باید بیان کرد که در این اعتراف نامه، دو خبر مجزا صورت گرفته است که می توان آن ها را از همدیگر جدا و همچنین تفکیک کرد که در اخبار نخست به سود و نفع غیر و همچنین به زبان خود فرد اقرار می نماید. اما در اخبار دوم به سود و نفع خود سخن گفته و همچنین به ضرر و زیان غیر ادعا می نماید.

    کلیه موارد ذکر شده، از انواع و اقسام اقرار است که افراد با توجه به هر یک از این اقرارها می توانند در خصوص فروش ملک خود از بهترین اقرارنامه استفاده نمایند. شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید اطلاعات بیشتر و کاملتری را از وکلای مجرب، در مورد اقسام اقرار نامه کسب نمایید.

    شرایط اقرار

    شرایط اقرار
    شرایط اقرار

    در اقرارنامه، شخص اعتراف کننده باید از شرایط زیر برخوردار باشد تا از این طریق صلاحیت اعتراف را نیز داشته باشد که عبارتند از:

    1)  شخص اقرار کننده باید فردی بالغ باشد.

    2)  اقرار کننده باید عاقل و باهوش باشد.

    3)  به اجبار و یا به اکراه موضوعی را اقرار نکند و بر اساس میل باطنی خود و از روی اختیار، اعتراف خود را بیان نماید.

    4)  با اراده درونی (باطنی) و بر مبنای اراده ی خود در دادگاه مربوطه حضور به هم رسانده و اقرار نماید.

    5)  بسته به شرط و همچنین شروط دیگری نبوده باشد.

    6)  فردی که به سود او اعتراف می گردد، شروط لازم به منظور تحقق اعتراف را نیز داشته باشد. به طور مثال؛ شخص بتواند تملک اموال اعتراف شده را نیز داشته باشد.

    اقرار یا اعتراف در مواردی مانند لواط و یا زنا باید چهار بار بازگو شود

    موارد ذکر شده، از شرایط شخص اقرار کننده است که باید متذکر شد، اقرار یا اعتراف در مواردی مانند لواط و یا زنا باید چهار بار بازگو شود. اما باید گفت که در موارد معمولی و عادی مانند فروش ملک، یک بار اقرار نیز کافی است.

    در صورتی که اعتراف و یا اقرار به اجبار و یا از روی اکراه باشد و بعد از مدتی برای قاضی پرونده به اثبات برسد، این اقرارنامه باطل می گردد.

    اگر مایلید که در خصوص شرایط شخص اقرار کننده اطلاعات کاملی را کسب نمایید، بهتر است که با مشاوران سایت تهران لو تماس گرفته و با وکلای متخصص و متبحری که در اختیار دارند، مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

    اقرارنامه ملکی

    همان طور که توضیح دادیم، اقرارنامه می تواند در حکم یک سند رسمی محسوب شود. اما این امکان را ندارد که دلیل و برهان محکمی را به منظور ثابت کردن مالکیت برداشت نماید. ولی به عنوان یکی از موارد تایید مالکیت به حساب می آید.

    در صورتی که اقرار به شکل بخشش باشد، یکی از شروط قبولی آن تصاحب و در تملک داشتن اموال غیر منقول به طور مثال ملک و همچنین خانه خواهد بود.

    موارد قابل بررسی در اقرارنامه فروش

    به طور کلی در اسناد و مدارک، نام نویسی الکترونیکی از سوی مجربترین وکلا و یا دستیاران وی به شکل الکترونیکی امضا و همچنین درج می گردد.

    راهنمایی و همچنین تایید فرمی است که از سوی دستگاه ثبت الکترونیکی و یا از قبل آماده شده توسط وکیل تنظیم شده است و چکیده ای از مطالب مرتبط با سند درج شده را شامل می شود که شامل نسخه ی از دستورالعمل های نوشتاری از مشتری است که به وکیل معتمد این حق را می دهد که تمامی مراحل ثبت و ضبط را از جانب وی انجام دهد.

    این فرم های مخصوص اقرارنامه های فروش ملک، قابل تایید از سوی سیستم های ثبت الکترونیکی شامل موارد ذیل است که عبارتند از:

    1)  تصدیق شخص خریدار مبنی بر درستی اطلاعات مندرج شده

    2)  مجوز مشتری یا همان شخص فروشنده به وکیل به منظور ضبط و درج الکترونیکی سند

    3)  جواز شخص فروشنده به وکیل ملکی به منظور بستن قرارداد ثبت اسناد

    4)  اذعان مشتری با توجه به فهم و درک شخص خریدار از اطلاعات مندرج شده در سند

    5)  تضمین مشتری در خصوص ماهیت مشتری

    فرم های تایید و راهنما

    یکی دیگر از فرم های ثبت سیستم الکترونیکی را می توان به فرم های «تایید و راهنما» به منظور تهیه پنج شکل استاندارد گوناگون از دستورالعمل ها و همچنین تقدیرنامه ها اشاره داشت که به این صورت طراحی و برنامه ریزی شده است:

    انتقال دهنده، منتقل شده، شارژ، تخلیه وام و یا شارژ

    شایان ذکر است که این اسناد الکترونیکی قبل از منتشر شدن باید توسط مشتری (یا همان خریدار) ملاحظه و سپس امضا گردد. در بعضی از مواقع که این مدارک الکترونیکی، مرتبط با داد و ستدی باشد که ورود وکیل ملکی را می طلبد، باید بیانیه های نخست و درج شده به صورت تقدیرنامه و همچنین راهنما از وی در متن کامل آن جای داده شود. باید گفت که یک رونوشت واقعی باید تحت عنوان یک برنامه پیوست شود و علاوه بر این باید توسط شخص خریدار امضا گردد.

    تا اینجا با مبحث موارد قابل بررسی در اقرارنامه فروش آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    مندرجات موجود در این اسناد الکترونیکی

    مندرجات موجود در این اسناد الکترونیکی پیرو راهنما و همچنین تصدیق مطالب باید عیناً مرتبط با اسناد الکترونیکی باشد که ضبط و درج گردیده است.

    در مواردی که این فرم ها جنبه اداری و کلی ندارد، بعد از امضای تایید و راهنما (راهبر) در این اسناد انجام می گردد که یک تایید و همچنین دستورالعمل های اصلاحی است که محتوی آن شامل کلیه تغییرات است که از سوی شخص خریدار باید تامین و امضا گردد.

    باید متذکر شد که در بعضی از موارد، راهنما و همچنین تایید فقط نحوه اجرای شخص مشتری را به منظور این سری از ثبت های الکترونیکی مرتبط تایید می نماید.

    شما با مراجعه به مشاوران سایت تهران لو و مساعدت از بهترین وکلای این مجموعه، می توانید تمامی بندهایی که در این سری از اسناد الکترونیکی ثبت گردیده است را به منظور صحت و درستی مطالب موجود در آن مورد ارزیابی قرار دهید.

    نمونه اقرارنامه فروش ملک

    یکی از موارد بارز در اقرارنامه ها را می توان به «اقرارنامه فروش ملک» اشاره کرد. این اقرارنامه در مواقعی است که احتمال دارد تا شخص فروشنده از حق انتقال (واگذاری) به شخص خریدار خودداری (امتناع) نماید.

    به طور مثال؛  شخص فروشنده ملک در زمان فروش ملک در چارچوب وکالت، ملک مورد نظر را به شخص خریدار تسلیم می نماید. اما به مرور زمان بنا به دلایلی از ضمانت ها و تعهداتی که در قرارداد ذکر کرده است، انصراف داده و در نتیجه مشکلاتی را به تدریج برای شخص خریدار ایجاد می نماید.

    به منظور این که در چنین شرایطی برای شخص خریدار مشکلاتی روی ندهد، «دفاتر اسناد رسمی» از شخص فروشنده ملک اقرارنامه ی مبنی بر فروش ملک دریافت می نمایند تا این که بعد از خرید ملک، شخص خریدار با مشکل خاصی روبرو نشود.

    به همین دلیل است که اقرارنامه فروش ملک در این موارد یکی از مهمترین و اساسی ترین اعترافاتی است که باید بین شخص خریدار و فروشنده تنظیم گردد. شما برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در خصوص نمونه های اقرارنامه فروش ملک می توانید به سایت تهران لو مراجعه نمایید و اطلاعات کامل تری را کسب نمایید.

    اقرار در دفاتر اسناد رسمی و دادگاه ها

    بهتر است بدانید که در محاکم و یا دادگاه های قضایی، اقرار یا اعترافات می تواند به زیان شخص دیگری باشد. اما باید متذکر شد که اقرارنامه در دفاتر اسناد رسمی این امکان را دارد که فقط به زیان شخص اقرار کننده و همچنین شخص تنظیم کننده سند نیز صادر گردد.

    نکته حائز اهمیت این است که این دفتر رسمی معمولاً فرم قالب و همچنین نمونه انواع مختلف اقرارنامه را نیز در اختیار داشته و این امکان را دارند که سایر نمونه ها را از روی آن ها به دست آورند.

    این سری از اقرارنامه ها که در مراکز اسناد رسمی صادر می گردند، در دادگاه ها در حکم یک سند رسمی و اعتباری قابل استناد و گواهمندی خواهد بود.

    تا اینجا با مبحث نمونه اقرارنامه فروش ملک آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    ارتباط اقرارنامه وکالت بلاعزل و فروش

    ارتباط اقرارنامه وکالت بلاعزل و فروش
    ارتباط اقرارنامه وکالت بلاعزل و فروش

    باید متذکر شد که هر گونه خرید و یا فروش املاک و یا زمین احتیاج به ترددهای زیادی در مکان ها و مراجع قانونی و رسمی دارد تا این که بعدا شخص خریدار و یا فروشنده با مشکل خاصی روبرو نشوند.

    البته با توجه به وضعیت اقتصادی و همچنین تورم های بیش از اندازه، این احتمال وجود دارد که در خصوص مسئله خرید و یا فروش ملک، میان هر یک از طرفین مسائل جدی تری ایجاد شود.

    بر این اساس با توجه به گرفتاری هایی که بین افراد وجود دارد، شخص فروشنده به فرد خریدار وکالتی به نام «وکالت بلاعزل»  ارائه می دهد تا شخص بتواند تمامی امور اداری خرید و همچنین فروش را به طور کامل دنبال نماید. این امر بر اساس دلایلی مبنی بر:

    مشغله کاری شخص فروشنده

    مشغله کاری شخص فروشنده و همچنین گرفتاری هایی است که وی دارد، سبب می شود که شخص فروشنده وکالت بلاعزل را به خریدار داده تا از این طریق روند کاری فروش سریعتر انجام شود.

    یکی دیگر از مواردی که سبب می شود تا شخص فروشنده وکالت بلاعزل را به فرد خریدار ارائه نمایند، آماده نبودن سند ملکی است.

    هزینه نقل و انتقالات و همچنین واگذاری ملک به شخص خریدار نیز یکی دیگر از عواملی است که سبب شده فروشنده وکالت بلاعزل را به خریدار تقدیم نماید.

    موارد بیان شده از اقرارنامه فروش ملک و همچنین وکالت بلاعزل است که فروشنده و خریدار باید به آن توجه نمایند. در صورتی که هر یک از خریداران و یا فروشندگان در خصوص وکالت بلاعزل سوالی داشته باشند، می توانند به سایت تهران لو مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری را کسب نمایند تا از این طریق بعد از نقل و انتقالات ملک با مشکلی مواجه نشوند.

    تا اینجا با مبحث ارتباط اقرارنامه وکالت بلاعزل و فروش آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    نکات مهم در مورد اقرارنامه فروش ملک و در اختیار داشتن وکالت بلاعزل

    نکات مهم در مورد اقرارنامه فروش ملک و در اختیار داشتن وکالت بلاعزل
    نکات مهم در مورد اقرارنامه فروش ملک و در اختیار داشتن وکالت بلاعزل
    •   یکی از نکات مهمی که در زمان اقرارنامه فروش ملک باید به آن توجه نماییم، این است که در مقام شخص خریدار ملک تنها به دریافت وکالت بلاعزل بسنده نکنیم. بهتر است که در همان زمان عقد وکالت «مبایعه نامه» را هم به منظور معتبر بودن خرید انجام شده تنظیم نماییم.
    •   بهتر است بدانید که وکالت بلاعزل به معنی «سند مالکیت خریدار» نبوده است. بر همین اساس، خریداران باید خیلی سریع مقدمات انتقال و جابجایی سند رسمی و اعتباری ملک را فراهم سازند.
    •   نکته مهم در خصوص وکالت بلاعزل این است که در صورت فوت شخص فروشنده ملک، این وکالت نیز باطل می گردد. در این مواقع اگر وراث شخص متوفی مایل باشند که شخص خریدار ملک را به هر بهانه ی اذیت نمایند، شخص خریدار باید به شکل پیوسته و مدام درگیر مراحل دادگاهی باشد. به همین دلیل است که وکلای سایت تهران لو به تمامی مشتریان خود متذکر می شوند که بعد از وکالت بلاعزل در یک بازه زمانی کوتاه، کلیه عملیات واگذاری و یا نقل و انتقالات حتمی و قطعی را انجام دهند.

    کلیه موارد ذکر شده، از نکات مهمی هستند که طرفین قرارداد باید در اقرارنامه فروش ملک به آن توجه نمایند.

    وکیل ملکی

    وکیل ملکی
    وکیل ملکی

    اگر بخواهیم توضیحی در مورد وکیل ملکی ارائه دهیم، بهتر است بگوی م که بهترین وکیل در این حیطه شخصی است که متخصص دعاوی کیفری و همچنین حقوقی مرتبط به دارایی های غیر منقول است.

    به طور معمول، پرونده های ملکی که در آن اقرارنامه فروش ملک بیان شده است، دارای پیچیدگی و ابهامات زیادی است که به منظور برطرف کردن مشکلات آن می طلبد که از یک وکیل خبره و با تجربه در این زمینه مساعدت و همکاری بگیریم.

    بهترین وکیل ملکی شخصی است که مسئولیت پذیر و همچنین با وجدان باشد و علاوه بر این که این سری از پرونده های قضایی، دارای حساسیت و ارزش بسزایی است، بهتر است که در این راستا از یک وکیل ملکی متبحر که نسبت به رویه قضایی و  ضوابط و مقررات قانونی اطلاعات کاملی را دارد، مساعدت بگیریم.

    تا اینجا با مبحث نکات مهم در مورد اقرارنامه فروش ملک و در اختیار داشتن وکالت بلاعزل آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    وکیل ملکی با تجربه، در این حیطه تخصص های لازم را داراست

    وکیل ملکی با تجربه، در این حیطه تخصص های لازم را داراست و به کلیه زوایای متعدد پرونده و همچنین جنبه های پرونده تسلط کامل را دارد. یک وکیل ملکی باید به تمامی جزییات توجه نماید و بسیار ریز بین باشد.

    وکیل ملکی موظف است که با بیان مشاوره دقیق و موشکافانه و تفحص همه جانبه در پرونده به درستی و بسیار کارآمد، موکلین خود را که با مشکلات اقرارنامه فروش ملک همراه هستند را مساعدت و راهنمایی نماید.

    افرادی که به دنبال بهترین وکیل ملکی برای رفع مشکلات خود هستند، می توانند با مراجعه به سایت تهران لو، از وکلای مجربی که در این مجموعه فعالیت می کنند، مساعدت های لازم را دریافت نمایند.

    ویژگی های وکیل ملکی

    ویژگی های وکیل ملکی
    ویژگی های وکیل ملکی

    وکیل ملکی باید دارای مشخصه هایی نظیر حسن خلق، دانایی، حسن نیت و همچنین صادق باشد تا بتواند در این راستا به موکلین خود کمک نماید.

    یکی دیگر از ویژگی های این شخص این است که در مقابل مشکلات و همچنین چالش هایی که ممکن است برای یک پرونده قضایی روی دهد، بسیار صبور باشد و علاوه بر این، به خوبی بتواند مشکلات قضایی را تحلیل نماید و ادله های لازم را به طور کامل جمع آوری نماید.

    وی به احقاق حقوق موکلین خود کمک های لازم را می نماید و علاوه بر این، از صدمه رسیدن به دارایی و منافع وی و همچنین تضییع حقوق وی جلوگیری می نماید. بهتر است بدانید که یکی از مشخصه های اصلی و بارز وکیل ملکی این است که از دانش حقوقی بالا و همچنین تسلط داشتن وی به تمامی مسائل ثبتی مربوط به املاک آگاهی داشته و بتواند بهترین خدمات را به موکل خود ارائه دهد.

    او باید نسبت به مقررات و ضوابط مربوطه رأی وحدت رویه و همچنین رویه رایج در دادگاه ها آگاهی و اطلاعات کامل را در اختیار داشته باشد.

    از مهمترین مشخصه های وکیل ملکی

    از مهمترین مشخصه های وکیل ملکی می توان به این موضوع اشاره کرد که وی بتواند در این راستا به خوبی و به شکل ماهرانه ای، لایحه ارائه نماید و موارد مربوط به پرونده را به شکل صحیح و دقیق عنوان نماید و با تسلط کامل بر روی پرونده، در حضور قاضی پرونده به صورت عالی و صریح از حقوق موکل خود دفاع نماید.

    شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید از بهترین وکلای این مجموعه برای برطرف کردن مشکلات اقرارنامه فروش ملک خود مساعدت و همکاری های لازم را دریافت نمایید.

    تا اینجا با مبحث ویژگی های وکیل ملکی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    موارد الزامی و مورد نیاز به وکیل ملکی

    موارد الزامی و مورد نیاز به وکیل ملکی
    موارد الزامی و مورد نیاز به وکیل ملکی

    افرادی که از مراجعه به وکیل ملکی خودداری می نمایند، این امر سبب می شود که خسارت و آسیب های مالی جبران ناپذیری را برای وی به همراه آورد. به همین منظور بهتر است که برای موفقیت بیشتر در پرونده های کیفری ملکی و یا حقوقی از وکلای ملکی با تجربه و متخصص مساعدت و همکاری بگیریم.

    زیرا راهنمایی های آن ها در این راستا امری مهم و ضروری است. امروزه به دلیل مشکلات زیادی که در بخش اقرارنامه فروش ملک برای همه ی افراد به وجود می آید، بهتر است که از یک وکیل ملکی مساعدت بگیریم تا در این امر موفق شویم.

    شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید از وکلای این مجموعه به منظور جلوگیری از بروز مشکلات قضایی و حقوقی ملکی خود مساعدت های لازم را دریافت نمایید.

    تا اینجا با مبحث موارد الزامی و مورد نیاز به وکیل ملکی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    انواع دعاوی ملکی

    انواع دعاوی ملکی
    انواع دعاوی ملکی

    این دعاوی شامل دعاوی کیفری و همچنین حقوقی هستند که مرتبط به مسائل املاک است. این دعاوی دارای انواع متعددی است که عبارتند از:

    دسته ای از این دعاوی مرتبط به عدم اعمال تکالیف مقرر و معلوم ذکر شده در قرارداد و یا نقض عهد است. اما باید متذکر شد که در بعضی از موارد نیز ممکن است که یکی از طرفین دعاوی نسبت به ملک دیگران بدخواهی و بد اندیشی عمل و یا کار مجرمانه ی را انجام دهد که می طلبد شخص برای برطرف کردن این سری از مشکلات که در اقرارنامه های فروش ملک روی می دهد، از وکلای ملکی کمک و مساعدت بگیرد.

    علاوه بر این، در بعضی از معاملات ملکی که بین طرفین تنظیم می گردد، مسائل مرتبط به قانون و ضوابط ثبت املاک به طور کامل رعایت نمی شود که در این شرایط نیز احتمال این که بین هر یک از طرفین قرارداد دعاوی روی دهد نیز بسیار است.

    در مجموع، دعاوی ملکی به سه دسته ثبتی، حقوقی و همچنین کیفری دسته بندی می شوند. بهتر است بگوییم که در دعاوی کیفری، معمولاً یک جرم بیشتر روی نمی دهد.

    به منظور برطرف کردن مشکلات دعاوی ملکی بهتر است که به سایت تهران لو مراجعه کرده و از مجرب ترین وکلای این مجموعه بهره مند شوید.

    از سایر دعاوی ملکی می توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

    •   اجبار به سندهای ضمانتی و همچنین فک رهن
    •   تعدیل یا متعادل سازی در اجاره بها
    •   اجبار تنظیم سند رسمی به منظور املاک مرتبط
    •   دریافت و همچنین درخواست، دادخواست اجرت المثل

    و سایر موارد دیگر که از مشکلات دعاوی ملکی به حساب می آید، می باشد. از دعاوی ملکی کیفری هم می توان به:

    فروش مال غیر، جعل سند، انتقال فواید ملک غیر به افراد دیگر، تبانی در مورد خرید و فروش ملک و خیانت در امانت و … اشاره کرد. علاوه بر این، از دعاوی ثبتی ملکی هم باید به:

    افراز ملک، اجرای ثبت، باطل شدن سند مالکیت طرف مقابل، توقیف عملیات اجرایی در بخش های گوناگون کار و سایر موارد دیگر عنوان کرد.

    به طور کلی بعد از خرید و یا واگذاری سند، یا در هنگام خرید و همچنین بررسی سند اگر مشکلی در بخش مفاد سند و یا شیوه کاری به وجود آید، این سری از دعاوی روی می دهد که نیاز وکیل ملکی در این راستا امری مهم و ضروری است.

    تا اینجا با مبحث انواع دعاوی ملکی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    معامله وکالتی

    معامله وکالتی
    معامله وکالتی

    معامله ای است که  شخص فروشنده در زمان فروش، سند ملک را به نام خریدار واقعی ثبت نمی نماید. اما به خریدار ملک این وکالت را می دهد که خود، تمامی امور انتقال را به تنهایی انجام دهد که در اقرارنامه فروش ملک این سری از خرید و فروش های املاک نیز مشاهده می شود. علاوه بر خرید و فروش ملک، امروزه افراد برای خرید و فروش خودرو نیز از این واگذاری ها و یا نقل و انتقالات استفاده می نمایند.

    همان طور که توضیح دادیم، این معاملات به علت دلایل متعدد مانند رسمی نبودن سند و یا به علت نداشتن پایان کار تنظیم می گردد. البته در بعضی از موارد هم برخی از فروشندگان به دلیل پرداخت نکردن مالیات به شهرداری از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده و اقدام به سند وکالتی برای شخص خریدار می نماید.

    در بعضی از موارد هم شخص فروشنده به دلیل بعضی از مسائل در فروش ملک عجله دارد

    در بعضی از موارد هم شخص فروشنده به دلیل بعضی از مسائل در فروش ملک عجله داشته و تمایل دارد که خیلی سریع منزل را به فروش رساند که به دلیل طولانی بودن مراحل انتقال سند اقدام به معامله وکالتی می نماید.

    در بعضی از موارد مشاهده شده است که سند ملک در رهن بانک بوده و واگذاری و همچنین آزادسازی آن نیز برای وی مقدور نیست. نکته مهمی که باید متذکر شد این است که ملک های وکالتی به علت دلایلی که عنوان کردیم، نسبت به ملک هایی که دارای سند رسمی هستند، از قیمت کمتری نیز برخوردار هستند که این امر سبب شده تا بیشتر افراد به دلیل شرایط اقتصادی و تورم به این سری از ملک ها روی آورند.

    باید گفت که شاید این خانه ها از نظر محدوده قیمتی مناسب باشند، اما خطرات و صدماتی که از معامله به وی وارد می شود نیز بسیار بیشتر است.

    تا اینجا با مبحث معامله وکالتی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    نکته در مورد وکالت بلاعزل

    بهتر است بگوییم که در وکالت های بلاعزل انجام شده در مواردی که برای شخص فروشنده مرگ و یا بیماری پیش آید، باطل می گردد و کلیه شروط مندرج شده در این وکالت نامه ها بعد از فوت، دیگر ارزش قانونی ندارد.

    مشکلات خرید و فروش ملک با وکالت نامه

    مشکلات خرید و فروش ملک با وکالت نامه
    مشکلات خرید و فروش ملک با وکالت نامه

    در ادامه مطلب اقرارنامه فروش ملک، باید توضیحاتی را هم در خصوص مشکلات خرید و فروش ملک از طریق وکالت نامه نیز ارائه دهیم. سند نزدن و تقدیم کردن سند وکالتی و یا انجام وکالت بلاعزل از سوی شخص به وکیل ملکی خود مبنی بر دلایل خاصی صورت می گیرد که عبارتند از:

    یکی از موارد را می توان به زمان زیاد در واگذاری و یا نقل و انتقالات ملک در بین طرفین خریدار و فروشنده اشاره کرد که شاید به مدت یک روز کاری به زمان نیاز داشته باشد.

    هزینه های بالایی که جابجایی ملک از سوی فروشنده برای شخص خریدار انجام می گیرد نیز از عوامل دیگری است که سبب شده امروزه افراد از سند وکالتی برای نقل و انتقالات خود استفاده نمایند. البته باید متذکر شد که در صورت خرید ملک از طریق وام، اوراق نقل و انتقال سند هم برای خریدار هزینه های بالایی را نیز در بر می گیرد.

    در صورت مفقود شدن اسناد رسمی ملک معامله شده

    در صورت مفقود شدن اسناد رسمی ملک معامله شده نیز یکی دیگر از عواملی است که سبب زدن وکالت بلاعزل می گردد.

    بیشتر فروشندگان ملک به دلیل پرداخت نکردن و یا فرار از مالیات شهرداری اقدام به تنظیم این اسناد می نمایند.

    یکی دیگر از مواردی که سبب تنظیم وکالت بلاعزل می شود را می توان به آماده نبودن اسنادی که باید به شکل جدا شده باشند، اشاره کرد.

    موارد فوق، از مواردی هستند که سبب می گردد فرد اقدام به تنظیم وکالت نامه برای خرید ملک نماید. البته باید متذکر شد که تمامی این اسناد باید ضمیمه اقرارنامه فروش ملک گردد تا از بروز مشکلاتی که ممکن است برای خریدار روی دهد، جلوگیری شود. شما با مراجعه به سایت تهران لو و یاری از وکلای ملکی این مجموعه می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد اقرارنامه فروش ملک و یا اسناد وکالتی کسب نمایید.

    تا اینجا با مبحث مشکلات خرید و فروش ملک با وکالت نامه آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    وکالت در خرید

    وکالت در خرید
    وکالت در خرید

    بر اساس قانون مدنی کشورمان «وکالت نامه» به پیمانی می گویند که به سبب این قرارداد، یکی از دو طرف قرارداد فرد دیگری را به منظور اعمال امور کاری خود وکیل می نماید. شخصی که تمامی امور به وی ملحق می گردد « وکیل » نام دارد. شخصی که به فرد دیگری وکالت می دهد نیز « موکل » می گویند.

    بهتر است که متذکر شویم، وکالت نامه حتماً باید به شکل کتبی تنظیم گردد و همچنین در دفاتر اسناد رسمی ضبط و درج گردد، در غیر این صورت وکالت تنظیم شده باطل گردیده و هیچ ارزش قانونی ندارد.

    نکته مهم این است که وکالت نامه ای دارای ارزش قانونی است که در دفترخانه های رسمی به شکل کتبی تنظیم شود. زیرا از نظر دادگاه، این سری از وکالت نامه ها مانند اقرارنامه های فروش، دارای ارزش قانونی است.

    تا اینجا با مبحث وکالت در خرید آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    استعلام اسناد رسمی برای تنظیم سند

    استعلام اسناد رسمی برای تنظیم سند
    استعلام اسناد رسمی برای تنظیم سند

    دفترخانه ها به منظور ضبط و درج وکالت نامه و یا اقرارنامه فروش ملک باید از سایر ادارات مربوطه که در زیر به آن اشاره می کنیم، استعلامات لازم را دریافت نمایند که عبارتند از:

    استعلام از سازمان ثبت احوال

    دفترخانه زمان ثبت و درج تمامی اسناد، شماره ملی و همچنین تاریخ تولد وی را در دستگاه به صورت آنی ثبت می نماید. به این ترتیب ثبت احوال نیز به صورت آنی تمامی مشخصات وی را برای این مرکز به نمایش می آورد. علاوه بر این در خصوص وضعیت زنده بودن وی و همچنین معتبر بودن مشخصات وی از طریق این اداره تعیین می گردد.

    استعلام یا پرسش در خصوص اشخاص ممنوع المعامله

    بعد از این که اطلاعات کامل از طریق اداره ثبت مشخص شد، در مواردی که فرد بنا به هر دلیلی ممنوع المعامله باشد،  به شکل کامل عرضه می گردد. علاوه بر این باید متذکر شد که اگر وی قبلاً نیز ممنوع المعامله بوده و بعد از مدتی این مشکل رفع شده است، با ذکر علت در این سیستم بیان می گردد.

    استعلام از اداره پست

    به منظور مشخص شدن اقامتگاه قانونی فرد، استعلام شخص از این اداره مربوطه امری ضروری و مهم است. به این ترتیب اگر فرد، محل زندگی خود را تغییر داد، موظف است که به دفترخانه مربوطه مراجعه کرده و نشانی جدید را عرضه دارد و در سیستم ثبت نمایند. دفاتر اسناد رسمی با وارد کردن کد پستی فرد در دستگاه، آدرس کامل را به شکل سریع برای ادامه استعلامات لازم دریافت می نمایند.

    استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک

    یکی دیگر از مواردی که در اقرارنامه فروش ملک نیاز به استعلامات لازم است، اختصاص به پرسش از سازمان ثبت اسناد و املاک است. در مواردی که شخص فروشنده تمایل به جابجایی ملک و یا زمین خود را دارد، ابتدا باید از این سازمان مربوطه استعلامات لازم را دریافت نماید که از این طریق درستی اطلاعات درج شده در سند مانند مشخصات مالک و یا مالکین، پلاک ثبتی، بخش ثبتی، متراژ، ناحیه ثبتی و سایر موارد دیگر به شکل کامل تعیین شود.

    استعلام از اداره امور مالیاتی

    آخرین مرحله که نیاز به استعلام دارد، اختصاص به اداره امور مالیاتی دارد. دفاتر اسناد رسمی به منظور ثبت و درج اسناد فروش ملک و یا آپارتمان ، باید از این سازمان استعلامات لازم را دریافت نمایند و کلیه مالیات واگذاری را پرداخت نمایند. در صورتی که شخص فروشنده، هر گونه بدهی معوقه مالیاتی داشته باشد، موظف به پرداخت آن است.

    کلیه موارد ذکر شده، از مواردی است که در زمان تنظیم و ثبت سند وکالتی و یا اقرارنامه فروش دفاتر اسناد رسمی از اداره مربوطه استعلامات لازم را دریافت می نمایند.

    دلایل اثبات دعوی

    دلایل اثبات دعوی
    دلایل اثبات دعوی

    طبق ماده هزار و دویست و پنجاه و هشت آیین نامه قانون مدنی، در خصوص ادله اثبات دعوی باید گفت که:

    اقرار

    یکی از ادله اثبات دعوی را می توان به اقرار اشاره کرد. باید گفت که اقرار و یا اعتراف به حقی است برای دیگر که به زیان خود فرد است. یا به عبارتی باید گفت که اقرار به معنای اعتراف کردن به نفع شخص دیگر و به ضرر خود می باشد که می توان به اقرارنامه فروش ملک نیز در این خصوص اشاره کرد.

    بیان اقرار از سوی فرد با هر بیانی امکان پذیر است، اما به شرط این که شخص اقرار کننده عاقل، مختار، بالغ و همچنین صادق نیز باشد تا بتواند در خصوص اقرارنامه فروش ملک بهترین شواهد را عنوان نماید.

    سند

    اگر بخواهیم توضیحی در خصوص سند و یا مدرک ارائه دهیم، باید بگوییم که به کلیه اطلاعات ثبت و درج شده، اعم از دیداری، نوشتاری و یا شنیداری که از طریق افراد حقوقی و همچنین حقیقی بیان گردیده است و قابلیت ارزش نگهداری را نیز داشته باشد.

    بر اساس قانون مدنی ماده هزار و دویست و هشتاد و چهار، سند نوشته ای است که در رتبه دفاع و یا دعوی قابل اتکا و استناد است که در این خصوص باید متذکر شد که اسناد از لحاظ اعتبار قانونی شامل:

    اسناد رسمی

    این سند جزء اسنادی است که در سازمان ثبت اسناد و همچنین املاک و یا در دفترخانه های اسناد رسمی و در بعضی از موارد در حضور سایر مامورین که صلاحیت لازم را دارند، طبق ضوابط و مقررات قانونی ثبت و درج گردیده است. نظیر اسنادی که در محضر و یا دفتر اسناد تنظیم می گردد که شناسنامه، احکام استخدام، گواهینامه از این قبیل هستند.

    اسناد عادی

    بر اساس قانون هزار و دویست و هشتاد و نه آیین نامه قانون مدنی، به جز اسناد و مدارک مذکور در ماده هزار و دویست و هشتاد و هفت این قانون، اسناد دیگر «عادی» هستند.

    یا به عبارت دیگر باید گفت که این اسناد، سندی است که از سوی افراد غیر رسمی بدون این که مامورین رسمی در تنظیم و ثبت آن دخالتی داشته باشند، پیرو تشریفات ویژه و خاصی نبوده است. نظیر دفاتر و همچنین اسناد تجاری مانند دفتر دارایی، دفتر کل، دفتر روزنامه است.

    چنان چه سندهای تجاری بیان شده در مطالب بالا، پیرو تشریفاتی کم و بیش مشابه اسناد رسمی است، از آن سو که پلمپ و همچنین شماره گذاری آن ها از سوی مامورین رسمی نهادهای دولتی انجام می گیرد، اما این سندها جزئی از اسناد رسمی به حساب نمی آیند. بنابراین به عنوان سند عادی شناخته می شوند.

    شهادت

    یکی دیگر از دلایل اثبات دعوی اختصاص به « شهادت » دارد. شهادت به معنای تایید کردن و یا گواهی دادن است و در علم حقوقی به معنای شفاهی دادن و یا گواهی کتبی دادن در حضور دادگاه مربوطه است که بیشتر برای اقرارنامه فروش ملک بیان می گردد.

    امارت

    این واژه از نظر حقوقی به معنای احوال و همچنین اوضاعی است که به قضاوت و داوری قانون و یا به لحاظ قاضی برهان بر امری معرفی گردد.

    قسم

    قسم و یا سوگند، اعتراف و یا اقراری است که فرد از روی غیرت و یا بزرگواری خود عنوان می کند و به این ترتیب خدا و بزرگی آن را شاهد می گیرد. کلیه موارد ذکر شده، از ادله اثبات دعوی است که بیشتر آن ها نیز در اقرارنامه فروش ملک، شخص به منظور شهادت از آن ها استفاده می نماید.

    شما در حال مشاهده پست فرم اقرار نامه ملک می باشید.

    سند رسمی

    در ادامه مطلب «اقرارنامه فروش ملک» بهتر است که توضیحاتی را نیز در خصوص سند رسمی بیان نماییم.  طبق ماده هزار و دویست و هشتاد و شش آیین نامه قانون مدنی، سند به دو دسته سند عادی و همچنین سند رسمی دسته بندی می شود.

    همان طور که توضیح دادیم، کلیه اسنادی که در دفترخانه های اسناد رسمی توسط مامورین رسمی ثبت و درج می گردد را اسناد رسمی می گویند. هر سندی که غیر از این رویه باشد، سند عادی گفته می شود که از نظر دادگاه هیچ اعتباری ندارد.

    شما در حال خواندن مقاله فرم اقرار نامه ملک هستید.

    ثبت اقرارنامه واگذاری ملک در محضر اسناد رسمی

    ثبت اقرارنامه واگذاری ملک در محضر اسناد رسمی
    ثبت اقرارنامه واگذاری ملک در محضر اسناد رسمی

    در مواردی که اقرارنامه در دفترخانه های اسناد رسمی ثبت و درج گردیده باشد، مانند اقرارنامه فروش ملک از اعتبار و همچنین ارزش قانونی بالایی برخوردار است.

    باید متذکر شد که این دفاتر معمولاً نمونه و همچنین فرم انواع متعدد اقرارنامه را در دست دارند و می توانند نمونه ای از متن و همچنین فرم جدید اقرارنامه فروش ملک و یا واگذاری را از این مرکز معتبر دریافت کرد.

    همان طور که در بخش اقرارنامه توضیح دادیم، این سری از اعترافات که در محضر تنظیم می گردد، در دادگاه ها نیز در مقام یک سند رسمی قابل اتکا و گواهمندی است.

    شرایط ابطال اقرارنامه واگذاری ملک

    شرایط ابطال اقرارنامه واگذاری ملک
    شرایط ابطال اقرارنامه واگذاری ملک

    باید گفت که سندهای رسمی که در محضر و یا دفتر اسناد رسمی ثبت و درج می گردد، به آسانی قابل ابطال نیست. باطل نمودن هر گونه از اسناد رسمی، مستندات و همچنین دلایل قوی و محکم خود را می خواهد تا از این طریق بتواند دادرس دادگاه مربوطه را راضی به باطل کردن سند فوق نماید.

    در بعضی از مواقع ممکن است که اعترافات و یا اقرارنامه ها اشکالات و همچنین ایرادات اساسی و کلی داشته باشد که در این شرایط نیاز به ارائه برنامه «دعوای ابطال اقرارنامه» در مراجع قضایی دارد.

    در این راستا شما با مراجعه به سایت تهران لو از مشاوره و رهنمودهای بهترین وکلای این مجموعه می توانید در خصوص مراحل ابطال اقرارنامه اطلاعات کاملی را کسب نمایید.

    مبایعه نامه

    مبایعه نامه
    مبایعه نامه

    در ادامه مطلب اقرارنامه فروش ملک، بهتر است که توضیحاتی را نیز در خصوص مبایعه نامه برای شما ارائه دهیم. توافقی که بین شخص فروشنده و همچنین خریدار انجام می گیرد و معمولاً در فرم یک سند قابل دسترس است را « مبایعه نامه » می گویند. بهتر است بدانید، به منظور خرید و یا فروش ملک و یا هر وسیله دیگر می توانیم مبایعه نامه ای را تنظیم نماییم.

    باید متذکر شد که علاوه بر خرید و فروش ملک  از مبایعه نامه برای تمامی اموال دیگر که بتوان آن ها را داد و ستد کرد نیز استفاده می نمایند. اما به طور کلی باید گفت که از «مبایعه نامه» بیشتر به منظور خرید و یا فروش ملک استفاده می نمایند.

    این سند قابل دسترس نیز نظیر هر قرارداد رسمی دیگر به شکل کتبی استفاده می شود. به منظور خرید و یا فروش ملک، بعد از این که طرفین قرارداد یعنی مالک و شخص خریدار، باید یک سند با نام «مبایعه نامه» بنویسند که به قرارداد تنظیم گردیده بیع نامه و یا مبایعه نامه نیز می گویند.

    نکاتی که فروشنده در تنظیم مبایعه نامه ذکر می کند

    نکاتی که فروشنده در تنظیم مبایعه نامه ذکر می کند
    نکاتی که فروشنده در تنظیم مبایعه نامه ذکر می کند

    قبل از این که سند اصلی ثبت و درج گردد، بهتر است که توافقات لازم بین دو طرف قرارداد صورت بگیرد. به طور مثال بهتر است که قبل از واگذاری سند، از سوی شخص فروشنده برای فرد خریدار، بیشترین مبلغ خرید ملک و یا هر وسیله دیگری دریافت شده باشد و باقی آن را نیز می توانید به صورت یک چک قابل اعتماد و معتبر دریافت نمایید.

    در مواردی که قبل از ثبت اسناد رسمی، سازش و توافقات کلی صورت نگرفته است و علاوه بر این قسمتی از مبلغ را از سوی شخص خریدار دریافت نکرده اید، احتمال دارد که بعد از انتقال سند و همچنین به نام زدن ملک، مشکلاتی برای شخص خریدار و یا فروشنده روی دهد. به منظور نوشتن کتبی مبایعه نامه، طرفین قرارداد می توانند شرایطی را عنوان نمایند.

    به عنوان مثال؛ می توانید در متن مبایعه نامه عنوان کنید که در صورتی که چک های خریدار به صورت کامل و در زمان مقرر پرداخت نشود، قرارداد معامله طرفین باطل و فسخ می گردد و بعد از آن، شخص فروشنده هیچ تعهدی در قبال فرد خریدار ندارد.

    به منظور اطمینان بیشتر از روند کاری، فروشنده می تواند مشخصات کامل چک و یا سفته را در متن کامل مبایعه نامه عنوان نمایند.

    تا اینجا با مبحث نکاتی که فروشنده در تنظیم مبایعه نامه ذکر می کند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    نکاتی که شخص خریدار باید در نوشتن مبایعه نامه در نظر بگیرد

    نکاتی که شخص خریدار باید در نوشتن مبایعه نامه در نظر بگیرد
    نکاتی که شخص خریدار باید در نوشتن مبایعه نامه در نظر بگیرد

    همان طور که در انجام یک داد و ستد و یا معامله ممکن است برای شخص فروشنده مشکلاتی را به همراه داشته باشد، احتمال این که پیامدهایی را هم برای شخص خریدار پیش بیاید، وجود دارد. اگر خریدار یک ملک هستید، بهتر است که تضمینی نیز از شخص فروشنده در قبال خریدی که انجام داده اید، دریافت نمایید.

    زیرا این ضمانت تعهدی است که شخص فروشنده در قبال خرید شما انجام می دهد. زیرا احتمال دارد که شخص فروشنده ملک، قول فروش ملک و یا آپارتمان را به چند فرد دیگر نیز داده باشد. به همین دلیل است که توصیه می شود، قبل از تنظیم مبایعه نامه تمامی توافقات بین دو طرف صورت بگیرد.

    یکی از موارد دیگری را که می توان در زمان تنظیم مبایعه نامه در نظر بگیریم، این است که حاضر شدن شخص فروشنده در محضر به منظور ثبت سند رسمی را معین کرده و به سبب حضور نداشتن شخص فروشنده و یا انصراف او، مبلغی را بر مبنای خسارت مشخص نماید و سپس این قرارداد (مبایعه نامه) را باطل نماید.

    در مواردی که کلیه توافقات به خوبی بین دو طرف صورت گرفت

    اما در مواردی که کلیه توافقات به خوبی بین دو طرف صورت گرفت، بهتر است که زمانی را به عنوان عقد قرارداد تعیین نماییم و منتظر زمان محضر و یا دفاتر اسناد رسمی باشیم.

    در مواردی که کلیه شروط خسارت را در این قراردادها عنوان کرده باشید و بنا به هر دلیلی، شخص فروشنده ملک در تاریخ مشخص شده برای ثبت سند در محضر حضور نداشته باشد، شخص خریدار می تواند به منظور گرفتن خسارت اقدامات لازم را انجام دهد.

    یکی دیگر از شروطی که خریدار می تواند در این قراردادها عنوان نماید، این است که در مواقعی که شخص خریدار در این مدت اطلاع یابد که ملک و یا هر اموال دیگری که با هم به توافق رسیده اند، متعلق به شخص فروشنده نیست «حق فسخ قرارداد» از سوی وی امکان پذیر است.

    شما با مراجعه به سایت تهران لو می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص مبایعه نامه و همچنین اقرارنامه فروش ملک کسب نمایید.

    تا اینجا با مبحث نکاتی که شخص خریدار باید در نوشتن مبایعه نامه در نظر بگیرد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    انواع مبایعه نامه

    بهتر است بدانید که این سری از قراردادها نیز مانند سایر قراردادهای اسناد دیگر به دو شکل رسمی و همچنین عادی مکتوب می شود. باید متذکر شد که مبایعه نامه هایی که بین شخص فروشنده و همچنین خریدار عنوان می گردد، از نوع مبایعه نامه «عادی» به حساب می آید.

    اما مبایعه نامه های رسمی، قراردادهایی هستند که در دفاتر اسناد رسمی و یا در اداره ثبت اسناد از سوی مامورین دولتی و یا ثبت و درج شده از سوی رای دادگاه تنظیم می گردد. بهتر است بدانید که سایر مبایعه نامه ها غیر از این در گروه مبایعه نامه های عادی قرار می گیرند.

    تفاوت اقرارنامه با صلح نامه

    تفاوت اقرارنامه با صلح نامه
    تفاوت اقرارنامه با صلح نامه

    این دو قرارداد دارای یک تفاوت بسیار اساسی و بنیادی است. همان طور که بیان کردیم، اقرارنامه به عنوان یک سند حقوقی شناخته شده است که بر مبنای آن، یک فرد در برابر خود مطالبی را عنوان می نماید که کلیه بیانات وی به صورت کتبی نوشته می شود.

    اما در سند صلح باید گفت که قراردادی است که سبب حل اختلاف بین خریدار و فروشنده می شود و یا آن را به منظور واگذاری اموال امضا می نمایند. البته شایان ذکر است که در متن این قرارداد نیز، مواردی ذکر می گردد که همانند اقرارنامه است.

    اقرارنامه محضری

    ممکن است که خریدار و فروشنده با هم به توافق برسند که اقرارنامه را در یکی از دفاتر اسناد رسمی ثبت و درج نمایند که در این مورد به این قرارداد «اقرارنامه محضری» می گویند. اقرارنامه های محضری این امکان را دارد که در خصوص مسائل متعدد، از جمله در مورد املاک و یا «اقرارنامه فروش ملک» تنظیم و ثبت گردد.

    تا اینجا با مبحث تفاوت اقرارنامه با صلح نامه آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    وجود اقرارنامه فروش ملک

    وجود اقرارنامه فروش ملک
    وجود اقرارنامه فروش ملک

    باید بدانید که به منظور فروش املاک، یک وکالت نامه خاص قابل چاپ و همچنین ثبت بر روی یک کاغذ معمولی است. به دلیل این که یک برگه یا معامله قابلیت ضبط و درج اجباری تحت ضوابط و قوانین ثبت کشور است. به این ترتیب حق تمبر باید بر اساس مورد قابل بحث جمع آوری شده و بر روی کاغذ ثبت گردد.

    این در حالی است که زمان نام نویسی مشابه پیش از شخص درج کننده اعمال گردد. باید متذکر شد، در صورتی که وکالت نامه در خارج از کشور تنظیم گردیده باشد، نیاز است که مندرجات روی کاغذ را به صورت ساده منتشر کرد و بعد از تنظیم به کنسولگری و یا سفارت خانه در همان کشور مربوطه ارائه دهیم تا این که قبل از تقدیم به وکالت که از سوی مراجع رسمی پذیرفته می گردد، مدارک و یا سند ثبت گردیده را وصول نماییم.

    به این ترتیب وکیل این امکان را دارد که با تشکیل قرارداد فروش، پیرو سند بیع یا همان مبایعه نامه ضمیمه نسبت به مراحل ثبت اقدام نماید. هزینه قابل پرداخت را باید از شخص طرف اصلی قرارداد وصول کرد و بعد از اعمال مسئولیت های مالیاتی که از سوی وی باید پرداخت گردد، سند را به او انتقال داد.

    مساعدت از یک وکیل ملکی متعهد و معتقد

    در تمامی این مراحل شما با مساعدت از یک وکیل ملکی متعهد و معتقد می توانید تمامی این مراحل را به خوبی پشت سر بگذارید. کلیه حق و حقوق های بخشیده شده در این وکالت نامه باید به صورت دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا از این طریق از نگرانی های شخص خریدار کم شود.

    در صورتی که نیت از فروش، تنها یک ملک ویژه باشد، بهترین و مناسب ترین مدارک به منظور احقاق هدف کلی شما می تواند «وکالت نامه ویژه»  به منظور فروش ملک می باشد. در این خصوص شما با مراجعه به مشاوران سایت تهران لو می توانید از مجرب ترین وکلای این مجموعه، مساعدت های لازم را دریافت نمایید.

    تا اینجا با مبحث وجود اقرارنامه فروش ملک آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    سوالات رایج

    اقرارنامه فروش املاک چیست؟

    اقرارنامه فروش املاک چیست؟
    اقرارنامه فروش املاک چیست؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت که اقرار و یا اعتراف یکی از دلایل اثبات دعوا به حساب می آید. همچنین باید متذکر شد که اقرار به همراه شهادت، اسناد کتبی، سوگند، اماره و همچنین علم و دانش قاضی می تواند یکی از دلایل اثبات جرم و همچنین دعوی نیز باشد. اقرار به معنای این است که فردی در خصوص حقی برای فرد و   یا افراد دیگر و به زیان خود اخباری را ارائه می دهد.

    تا اینجا با مبحث اقرارنامه فروش املاک چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    شرایط اقرار چیست؟

    شرایط اقرار چیست؟
    شرایط اقرار چیست؟

    در زمان اقرارنامه شخص اقرار کننده باید دارای شرایط زیر باشد تا از نظر قانونی اعترافات وی مورد تایید قرار گیرد که عبارتند از:

    1)    بالغ بودن شخص اقرار کننده 2) عاقل بودن شخص اقرار کننده 3) وی از روی اختیار اقدام به اقرار نماید نه با اکراه و یا اجبار 4)  شخص اقرار کننده باید با نیت باطنی خود اقدام به اقرار نماید. 5) به شروط دیگری وابسته نباشد.

    و علاوه بر این، شخصی که به سود او اقرار می گردد، شرایط لازم به منظور انجام اقرار را نیز داشته باشد. به طور مثال بتواند ملکیت و یا تملک مال اقرار(اعتراف) شده را نیز دارا باشد.

    در زمان اقرارنامه های فروش ملک و همچنین داشتن وکالت جانشینی یا بلاعزل باید به چه نکاتی توجه نمایم؟

    –       یکی از نکاتی که در این خصوص باید به آن توجه نماییم، این است که شخص خریدار ملک تنها به دریافت وکالت بلاعزل بسنده نکند و در همان زمان بهتر است که «مبایعه نامه» را هم ترتیب دهند.

    –       باید به این نکته توجه نمایید که وکالت های بلاعزل به معنی سند مالکیت شخص خریدار نیست. به همین منظور وی باید در کوتاهترین زمان اقدام به انتقال اسناد رسمی ملک نماید.

    –       وصول این سری از اقرارنامه ها می تواند مدارک و اسناد محکم تر و قابل قبولی را در اختیار شخص خریدار قرار دهد. اما باید گفت که هیچ زمان مانند سندهای قطعی و رسمی به حساب نمی آید.

    –       نکته حائز اهمیت این است که این سری از وکالت نامه ها با فوت شخص فروشنده ابطال می گردد. در چنین مواقعی که اگر وراث بخواهند تا بر هر دلیلی، شخص خریدار را اذیت نمایند، وی باید به دلیل مشکلات پیش آمده مدام گرفتار دادگاه و مراحل قانونی ملک باشد. به همین دلیل است که وکلای ملکی مجرب، توصیه می کنند که بعد از توافقات لازم، سریعاً واگذاری ملک را رسمی و قطعی نمایید.

    تا اینجا با مبحث شرایط اقرار چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید.

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری
    نتیجه گیری

    در اقرارنامه های فروش ملک بهتر است از وکلایی مساعدت بگیریم که در حیطه مسائل قضایی و ملکی اطلاعات کاملی را داشته باشند و علاوه بر این، وی شخصی عاقل و بالغ نیز باشد. افراد در مورد مشکلات ملکی خود می توانند بیش از یک وکیل برای انجام مراحل قانونی تعیین نمایند.

    در زمان فروش ملک، به منظور قانونی بودن فروش بهتر است که از اقرارنامه های فروش ملک به صورت کتبی استفاده نماییم. زیرا در صورتی که بنا به هر دلیلی، مشکلی برای طرفین قرارداد پیش آید، این اسناد از طریق مراجع قضایی و دادگاه قابل استناد بوده و مورد پیگیری قرار می گیرد. در غیر این صورت از نظر مراجع قانونی، این برگه هیچ ارزش قانونی و اعتباری نخواهد داشت.

    از اینکه تا انتهای پست فرم اقرار نامه ملک با ما همراه باشید و امیدواریم از خواندن پست فرم اقرار نامه ملک بهره لازم را برده باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با