نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم موضوع قرار منع تعقیب خیانت در امانت را بررسی کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که خیانت در امانت یکی از اصلی ترین دعوی هایی است که در دادگاه ها مطرح می شود.

    نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت
    نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت

    نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که پرونده های خیانت در امانت گاهی مختومه اعلام می شوند و در این مرحله باید نسبت به آن اعتراض کرد،

    نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت
    نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت

    اما این که چطور باید اعتراض کرد و لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت به چه شکلی است، را در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

    در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    آیا می دانید در کشور ایران روند بررسی پرونده ها به چه صورت است؟

    آیا می دانید برای اعتراض به یک پرونده باید چه کاری انجام داد؟

    آیا با روند پرونده هایی با موضوع خیانت در امانت آشنایی دارید؟

    آیا می دانید قرار منع تعقیب به چه معنا است؟

    اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت چگونه است؟

    بعد از قبول اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت روند دادرسی چگونه است؟

    آیا می دانید رای دادگاه تجدید نظر به چه صورت می باشد؟

    امکان اعتراض به رای دادگاه تجدید نظر وجود دارد؟

    چه کسی توانایی نوشتن لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را دارد؟

    آیا می دانید یک وکیل خوب باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

    هزینه ی نوشتن لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت چگونه تعیین می شود؟

     

    آیا می دانید در کشور ایران روند بررسی پرونده ها به چه صورت است؟

    بسیاری از ما با این مشکل رو به رو شده ایم که در زندگی قصد شکایت کردن یا به نوعی مطرح کردن پرونده در مجتمع های قضایی را داشته ایم، اما به خوبی نمی دانستیم که از چه راهی باید شروع کنیم و در ادامه چه روندی باید ادامه داشته باشد، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم، با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این رابطه داشته باشید.

    برای مطرح کردن شکایت در ابتدا باید به دادسرا یا کلانتری مراجعه کنید، توجه داشته باشید که در ابتدا باید هدف خود از مطرح کردن شکایت را به طور کامل برای مامور مربوطه شرح دهید، زیرا این موضوع می تواند در ادامه روند دادرسی موثر باشد، بنابراین به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان مبالغه نکنید و موضوع را با صداقت شرح دهید.

    آیا می دانید در کشور ایران روند بررسی پرونده ها به چه صورت است؟
    آیا می دانید در کشور ایران روند بررسی پرونده ها به چه صورت است؟

    بعد از آن که شما شکایت خود را مطرح کرده اید، در ابتدا به طور اجمالی بررسی می شود و متناسب به نوع شکایت مطرح شده به مرجع ذی صلاح فرستاده خواهد شد. در این مرحله دو مرجع کلی برای رسیدگی به پرونده ها وجود دارد، یکی شورای حل اختلاف است و دیگری دادسرای عمومی هر شهر می باشد.

    آیا می دانید در کشور ایران روند بررسی پرونده ها به چه صورت است؟
    آیا می دانید در کشور ایران روند بررسی پرونده ها به چه صورت است؟

    پرونده ها بعد از شورای حل اختلاف به دادسرا فرستاده می شوند

    توجه داشته باشید که پرونده ها بعد از شورای حل اختلاف به دادسرا فرستاده می شوند و شورا به این دلیل است که بعضی از پرونده ها با موضوعاتی مانند چک هایی با مبلغ پائین قبل از آن که به دادسرا فرستاده شوند، حل شوند و احتمال این کار هم تقریبا بالا است، این موضوع باعث می شود که دادسراها کمی خلوت تر باشند و رسیدگی به سایر پرونده ها با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

    توجه داشته باشید که در دادسرا برای پرونده شما قرار صادر می شود، قرار با حکم نهایی تفاوت های بسیاری دارد، قرار اجرایی نیست، این در حالی است که حکم ها ضرورت اجرا دارند و در زمان تعیین شده باید حتما اجرا شوند. در دادسرا پرونده بررسی می شود و هر یک از طرفین پرونده مدارکی که در اختیار دارند، را برای اثبات حق خود به داگاه ارائه می دهند.

    در مرحله بعد پرونده به دادگاه های عمومی یا کیفری فرستاده می شود، نوع دادگاه به نوع پرونده بستگی دارد، اما توجه داشته باشید که روند بررسی پرونده در هر دادگاهی با دادگاه دیگر تفاوتی ندارد. در دادگاه هم جلسه هایی برگزار می شود که هر یک از طرفین بتوانند از حق خود دفاع کنند.

    توجه داشته باشید که روند دادرسی در ایران به این صورت است که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم و این موضوع ارتباطی با نوع پرونده ندارد، هر پرونده با هر موضوعی که داشته باشید، باید مراحل بالا را بگذرانید، مگر آن که قبل از هر مرحله ای، پرونده شما مختومه اعلام شده باشد، در این حالت می توانید با اعتراض کردن پرونده را باز هم به جریان بی اندازید، اما توجه داشته باشید که اعتراض کردن در هر مرحله ای شرط های خاصی دارد که در ادامه این موضوع را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

    آیا می دانید برای اعتراض به یک پرونده باید چه کاری انجام داد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در بعضی از موارد هنگامی که از حکم صادر شده راضی نیستید، نسبت به آن اعتراض کنید، در این قسمت قصد داریم روند اعتراض به یک حکم و شرط های لازم برای قبول بودن آن اعتراض را شرح دهیم و پیشنهاد می دهیم که این قسمت را از دست ندهید.

    در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که شما برای اعتراض کردن باید حتما این شرط را داشته باشید که حکم صادر شده به ضرر شما صادر شده باشد، در غیر این صورت اجازه اعتراض کردن به آن حکم را نخواهید داشت و اگر هم که اعتراض کنید، این اعتراض پذیرفته نخواهد شد و هزینه شما هدر می رود.

    شرط دیگری که برای اعتراض کردن وجود دارد، این است که اعتراض خود را در زمان تعیین شده ارائه دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که پرونده اگر در مرحله دادسرا مختومه اعلام شود و شما بخواهید اعتراض کنید، تنها ده روز برای این کار زمان خواهید داشت، این در حالی است که اعتراض به حکم دادگاه ها بیست روز مهلت دارد، پس اگر قصد اعتراض به حکمی خاص را دارید، به زمان آن هم توجه داشته باشید.

    متن لایحه ی اعتراض اهمیت بسیاری دارد

    به این نکته بسیار مهم هم توجه داشته باشید که متن لایحه ی اعتراض اهمیت بسیاری دارد، شما باید به تمام کلماتی که در لایحه ی اعتراض بیان می کنید، توجه بسیار داشته باشید، زیرا هر یک از کلمات می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. متن یک لایحه ی اعتراض باید کاملا حقوقی باشد و با استناد به ماده های قانونی نوشته شده باشد.

    به این موضوع توجه داشته باشید که اگر متن لایحه ی اعتراضی شما مناسب نباشد، احتمال آن که به آن رسیدگی شود، بسیار پائین خواهد بود، پس در هنگام نگارش نهایت دقت خود را به کار بگیرید، البته در ادامه نکته های کلیدی را در رابطه با نگارش لایحه ی اعتراض را بیان می کنیم تا با این موضوع به طور کامل آشنا شوید.

    لازم به ذکر است که برای اعتراض کردن به یک حکم خاص باید با دلیل و منطق حقوقی قاضی را مجاب کنید که به شما فرصت دیگری برای بیان مدارک خود ارائه دهد، متاسفانه در بعضی از مواقع شاهد این هستیم که یکی از طرفین برای اعتراض کردن، فقط به نوشتن جمله من اعتراض دارم بسنده می کند و هنگامی که جوابی نمی گیرد، ناراحت و سرخورده خواهد شد.

    توجه داشته باشید که شما باید به طور کامل بگویید که به چه موضوعی اعتراض دارید. لازم به ذکر است که در قانون مجازات اسلامی جرم ها دسته بندی شده اند و بعضی از آن ها اجازه اعتراض ندارند، زیرا درجه های بالایی دارند، یعنی جرم های کوچکی به حساب می آیند، به عنوان مثال مزاحمت تلفنی اگر ثابت نشود، امکان اعتراض هم ندارد.

    متن لایحه ی اعتراض اهمیت بسیاری دارد
    متن لایحه ی اعتراض اهمیت بسیاری دارد

    آیا با روند پرونده هایی با موضوع خیانت در امانت آشنایی دارید؟

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که پرونده هایی با موضوع خیانت در امانت به طور کلی با پرونده هایی به موضوع سرقت اشتباه گرفته می شوند و همین موضوع باعث می شود که شخص در ابتدا شکایت خود را اشتباه مطرح کند و در انتها هم به نتیجه دلخواه خود نرسد، در این قسمت قصد داریم در رابطه با موضوع خیانت در امانت بیشتر بحث کنیم تا بهتر با این موضوع آشنا شوید.

    آیا با روند پرونده هایی با موضوع خیانت در امانت آشنایی دارید؟
    آیا با روند پرونده هایی با موضوع خیانت در امانت آشنایی دارید؟

    خیانت در امانت به این معنی است که شخصی مالی از شما را بدون اطلاع از شما بردارد، البته همانطور که گفتیم، این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند. سرقت به این معنی است که شخصی ناشناس مال شما را به سرقت ببرد، این در حالی است که در موضوع خیانت به امانت شخص آشنا است و شما او را می شناسید.

    آیا با روند پرونده هایی با موضوع خیانت در امانت آشنایی دارید؟
    آیا با روند پرونده هایی با موضوع خیانت در امانت آشنایی دارید؟

    به عنوان مثال

    به عنوان مثال تصور کنید که شما مغازه دار هستید و کلید این مغازه را به شاگرد خود داده اید، یعنی شاگرد به عنوان امانتدار شما است، اگر شاگرد از مغازه شما مالی را برای خود بردارد، این موضوع سرقت نام ندارد، زیرا این شخص آشنا است و نمی توان از او به عنوان سارق نام برد، پس در علم حقوق به عملکرد او خیانت در امانت گفته می شود و شما هم برای طرح شکایت باید از همین عنوان استفاده کنید.

    در رابطه با عنوان شکایت خیانت در امانت در مطالب بالا توضیحاتی را ارائه دادیم، در این قسمت باید ادامه روند دادرسی را بیان کنیم. بعد از طرح شکایت متناسب با حقی که از شما ضایع شده است، پرونده به دادسرا یا شورای حل اختلاف فرستاده خواهد شد. توجه داشته باشید که در هر یک از مراحل شما باید مدارک لازم برای اثبات خیانت در امانت طرف مقابل خود را در اختیار داشته باشید.

    مدارک انواع مختلفی دارند، به عنوان مثال فیلم دوربین مخفی و دو شاهد مرد، می توانند برای اثبات خیانت در امانت شخص کافی باشند. اگر مدارک شما معتبر باشد، روند پرونده ادامه پیدا می کند و طبق مطالبی که در قسمت های قبل به آن اشاره شد، پیگیری می شوند، این در حالی است که در هر مرحله ای این امکان وجود دارد که قاضی مدارک شما را ناکافی بداند و قرار منع تعقیب صادر کند.

    آیا می دانید قرار منع تعقیب به چه معنا است؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که گاهی پرونده ها قرار منع تعقیب می خورند، قرار منع تعقیب یک اصطلاح حقوقی است که معنای خاص خود را دارد، اما بسیاری از افرادی که در رشته حقوق تحصیل نکرده اند با معنی آن آشنا نیستند، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم این اصطلاح را به طور کامل توضیح دهیم.

    توجه داشته باشید که در مطالب بالا روند دادرسی در ایران را بررسی کردیم و گفتیم که در مرحله ابتدایی پرونده در دادسرا بررسی خواهد شد (البته اگر شورای حل اختلاف را نادیده بگیریم)، به این موضوع توجه کنید که در دادسرا رای قطعی یا حکم نهایی صادر نخواهد شد، یعنی رای دادسرا قابلیت اجرایی ندارد، حال این سوال پیش می آید که

    پس در دادسرا چه رایی صادر می شود؟

    در پاسخ باید بگوییم که در دادسرا قرار صادر خواهد شد، قرار به معنی رای است که اجرا نمی شود، توجه داشته باشید که قرار منع تعقیب زمانی صادر می شود که شما مدارک کافی را برای اثبات دعوی خود ارائه نداده اید، در این حالت بازپرس پرونده قرار منع تعقیب صادر می کند، یعنی دیگر نیازی به ادامه روند دادرسی نیست و پرونده به نوعی مختومه اعلام می شود.

    البته به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که قرار منع تعقیب به معنی پایان پرونده نیست و اگر شما یک وکیل کارکشته و خبره داشته باشید، می توانید پرونده را باز هم به جریان بی اندازید و در مرحله های بعدی حقانیت خود را ثابت کنید، به دلیل اهمیت انتخاب یک وکیل خود در ادامه ویژگی های وکیل را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

    نکته دیگری که در رابطه با قرار منع تعقیب باید به آن توجه داشته باشید، این است که این قرار فقط در مرحله دادسرا صادر می شود، یعنی برای بستن پرونده در مرحله های دیگر از اصطلاحات دیگری استفاده می کنند که در این بخش فرصتی برای اشاره به آن وجود ندارد، پس توضیحی هم در رابطه با این موارد بیان نخواهیم کرد.

    اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت چگونه است؟

    در این قسمت قصد داریم نمونه یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را بررسی کنیم و نکات مهمی را در این رابطه شرح دهیم.

    در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت باید چه ویژگی هایی داشته باشد، به این موضوع توجه داشته باشید که داشتن این ویژگی های مستلزم رعایت یک سری نکات خاص است که این نکات را هم در ادامه توضیح خواهیم داد.

    توجه داشته باشید که یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت باید کاملا منطبق بر اصل قانون نوشته شده باشد، یعنی برای هر یک از ادله ای که در متن لایحه ذکر کرده اید، یک ماده ی قانونی را به عنوان اثبات ذکر کرده باشید تا برای قاضی به طور کامل مشخص شود که بر طبق قانون حق با شما می باشد.

    نکته ی بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت باید به طور خلاصه نوشته شده باشد.

    در شکایت هایی که به عنوان خیانت در امانت مطرح می شوند، معمولا دو طرف یکدیگر را به طور کامل می شناسند و در بعضی از موارد هم نسبت های خانوادگی با هم دارند.

    از ذکر جزئیات خانوادگی خودداری کنید

    به شما توصیه می کنیم که در هنگام نوشتن لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت از ذکر جزئیات خانوادگی خودداری کنید، زیرا باعث می شود که از موضوع اصلی دور شوید، البته توجه داشته باشید که در بعضی از موارد هم ذکر بعضی از جزئیات خاص مهم و الزامی است که در ادامه توضیح می دهیم که چگونه جزئیات مهم را از جزئیات بیهوده تشخیص دهید.

    نکته بعدی که باید در یک نمونه ی لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت به آن توجه داشته باشید، این است که یک لایحه باید متن بسیار روان و شیوایی داشته باشد، یعنی قاضی با خواندن آن به طور کامل با معانی جمله ها و کلمه های به کار برده شده آشنا باشد و به دنبال پیدا کردن معانی کلمات و جمله ها نباشد.

    پیشنهاد می کنیم که لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را حتما تایپ کنید، زیرا در بعضی از موارد خواندن بعضی از دست خطها سخت است و باعث می شود که قاضی در هنگام خواندن لایحه دچار اشتباه شود، اما اگر متن تایپ شده باشد، امکان بروز اشتباه به میزان بسیار بالایی کاهش پیدا می کند.

    نکته دیگری که در رابطه با لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت باید به آن توجه داشته باشید، این است که هر مطلبی که ذکر می کنید، با دلیل و منطق باشد و هر جمله و اتفاق را با صداقت کامل شرح دهیم، توجه داشته باشید که اگر صداقت نداشته باشید، در ادامه روند دادرسی مشخص می شود و نتیجه ی نهایی به ضرر شما خواهد بود، پس این اصل مهم و اساسی را فراموش نکنید.

    از ذکر جزئیات خانوادگی خودداری کنید
    از ذکر جزئیات خانوادگی خودداری کنید

    بعد از قبول اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت روند دادرسی چگونه است؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در بعضی از موارد قرار منع تعقیب برای دعوی خیانت در امانت صادر می شود و در قسمت قبل هم گفتیم که طرفین دعوی (آن کس که رای به ضرر او صادر شده است) می توانند با توجه به نکاتی که توضیح دادیم لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را تنظیم کنند، در این قسمت قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که اگر لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت قبول شود، روند دادرسی چگونه خواهد بود.

    توجه داشته باشید که بعد از قبولی لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت پرونده به دادگاه فرستاده می شود. در دادگاه جلسه های متعددی برگزار می شود که هر دو طرف دعوی باید در این جلسه ها حضور داشته باشند، البته طرفین می توانند خود غایب باشند، اما وکیل قانونی آن ها در جلسه حاضر باشد.

    در این جلسه ها هر کسی از خود دفاع می کند و مدارک محکمه پسندی را ارائه می دهد، به این موضوع توجه داشته باشید که مدارک باید ارزش قانونی داشته باشند. به عنوان مثال شما می توانید برای انجام یک فعل مانند دیدن سرقت جسمی خاص شاهد داشته باشید، اما برای عدم انجام آن فعل شاهدی پذیرفته نیست، در هنگام ارائه مدرک به این موضوعات توجه داشته باشید.

    اجازه اعتراض بعد از رای نهایی

    در ادامه قاضی با بررسی هایی که انجام می دهد، رای نهایی را صادر می کند. به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشید که بعد از رای نهایی در دادگاه شما باز هم اجازه ی اعتراض به آن را خواهید داشت، اما باز هم مواردی که در قسمت های قبل در رابطه با لایحه ی اعتراض بیان کردیم، در این قسمت هم صادق می باشد و باید به آن ها توجه داشته باشید، در غیر این صورت اعتراض شما پذیرفته نخواهد شد.

    بعد از آن که به رای دادگاه اعتراض کردید، در صورتی که اعتراض شما قبول شود، پرونده به دادگاه تجدید نظر فرستاده می شود و در این دادگاه عالی پرونده بررسی خواهد شد. لازم به ذکر است که روند بررسی پرونده در دادگاه تجدید نظر با دادگاه های عمومی و کیفری تفاوت هایی دارد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد و توضیحات مهمی را ارائه می دهیم.

    لازم به ذکر است که دادگاه تجدید نظر به عنوان یک مرجع عالی قضایی شناخته می شود و یکی از مهم ترین تفاوت های آن با دادگاه های عمومی و کیفری در شعبه های آن می باشد، به این صورت که در هر شهری یک شعبه ی دادگاه عمومی و کیفری وجود دارد، این در حالی است که دادگاه های تجدید نظر فقط در مراکز هر استان شعبه دارند.

    اجازه اعتراض بعد از رای نهایی
    اجازه اعتراض بعد از رای نهایی

    آیا می دانید رای دادگاه تجدید نظر به چه صورت می باشد؟

    در این قسمت قصد داریم در رابطه با رای صادر شده در دادگاه تجدید نظر مطالبی را بیان کنیم. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که در بعضی از پرونده ها، جلسه دادگاه تجدید نظر بدون حضور طرفین تشکیل می شود و قاضی فقط به خواندن پرونده، لایحه ها و مدارکی که در آن وجود دارد، بسنده می کند.

    این در حالی است که برای پرونده ای مانند پرونده ی خیانت در امانت، جلسه ی دادگاه تجدید نظر به صورت حضوری است و هر دو طرف پرونده باید در این جلسه حاضر باشند، علاوه بر طرفین پرونده، اگر از شاهد ها به عنوان مدرک معتبر استفاده کرده اید، شاهدها هم باید در جلسه دادگاه تجدید نظر حضور داشته باشند و نباید غایب شوند.

    در این جلسه باز هم طرفین به دفاع از خود می پردازند و آخرین دفاع های خود را انجام می دهند. نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در جلسه های دادگاه های تجدید نظر معمولا دو قاضی به طور همزمان حضور دارند و هر دو با هم پرونده را بررسی و قضاوت می کنند.

    آیا می دانید رای دادگاه تجدید نظر به چه صورت می باشد؟
    آیا می دانید رای دادگاه تجدید نظر به چه صورت می باشد؟

    حضور دو قاضی در جلسه دادگاه

    یکی از مهم ترین دلیل هایی که برای حضور دو قاضی در جلسه دادگاه تجدید نظر وجود دارد، این است که رای صادر شده در این دادگاه نهایی است و دیگر هیچ یک از طرفین اجازه اعتراض به آن را نخواهند داشت، پس اهمیت بالایی دارد که دو قاضی پرونده را بررسی کنند که احتمال بروز خطا و اشتباه کاهش پیدا کند.

    موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که متاسفانه بعضی از قاضی ها عملکردی شرافتمندانه ندارند، یعنی در مرحله ی تجدید نظر به دلیل آن که می دانند مرحله ی نهایی است و اجازه اعتراض کردن به رای صادر شده وجود ندارد، از یکی از طرفین پرونده رشوه قبول می کنند، اگر چه تعداد این قاضی ها بسیار کم است، اما باز هم بودن حتی یکی از این قاضی ها هم زیاد به حساب می آید.

    قانون گزار برای آن که بتواند از حق عموم مردم به خوبی دفاع کند، تصمیم گرفته است که در جلسه های دادگاه تجدید نظر دو قاضی به طور همزمان حضور داشته باشند تا در صورت اشتباه یکی از آن ها دیگری بتواند از حق، طرفی که حق با او است، به خوبی دفاع کند و در این بین حقی از کسی ضایع نشود.

    حضور دو قاضی در جلسه دادگاه
    حضور دو قاضی در جلسه دادگاه

    امکان اعتراض به رای دادگاه تجدید نظر وجود دارد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که امکان اعتراض به رای صادر شده از طرف دادگاه تجدید نظر وجود ندارد، اما در این قسمت قصد داریم که این موضوع را به طور کامل شرح دهیم و بگوییم که در بعضی از موارد این حق برای شخص در نظر گرفته می شود که بتواند به رای صادره از دادگاه تجدید نظر اعتراض کند، اما این کار مستلزم داشتن شرط هایی است که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

    به این نکته توجه داشته باشید که در بعضی از موارد خاص، اگر حق شما در دادگاه تجدید نظر ضایع شده باشد، می توانید درخواست اعتراض خود را به دادستان مطرح کنید، دادستان در روز خاصی در هفته جلسه حضوری دارد، یعنی می توانید شخصا به حضور دادستان بروید و درخواست خود را کتبی و به صورت شفاهی مطرح کنید.

    در این حالت درخواست شما بررسی می شود و اگر دادستان به این نتیجه برسد که در دادگاه تجدید نظر به هر دلیلی (این دلیل می تواند عمدی یا سهوی باشد و تفاوتی ایجاد نخواهد کرد)، حق شما ضایع شده باشد، پرونده شما باز هم به جریان می افتد و بررسی می شود تا حق شما به شما برگردانده شود.

    دادگاه تجدید نظر یک مرجع عالی قضایی به حساب می آید

    توجه داشته باشید که دادگاه تجدید نظر همانطور که گفتیم، یک مرجع عالی قضایی به حساب می آید و برای بررسی پرونده هایی که از این مرجع فرستاده می شود، باید یک مرجع عالی رتبه تر وجود داشته باشد، این در حالی است که هیچ دادگاهی بالاتر و عالی رتبه تر از دادگاه تجدید نظر نیست. حال سوال پیش می آید که این پرونده ها در چه مرجعی بررسی می شوند؟

    در پاسخ باید بگوییم که دیوان عدالت کشور جایی است که پرونده هایی که از دادگاه تجدید نظر فرستاده می شوند، را بررسی می کند، دیوان عالی کشور عالی ترین مرجع قضایی است و دیگر مرجعی بالاتر و عالی رتبه تر از آن وجود ندارد، پس یعنی رای صادر شده در این مرجع به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

    دادگاه تجدید نظر یک مرجع عالی قضایی به حساب می آید
    دادگاه تجدید نظر یک مرجع عالی قضایی به حساب می آید

    چه کسی توانایی نوشتن لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را دارد؟

    در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم که یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت باید چه ویژگی هایی را داشته باشد و رعایت چه نکاتی در هنگام نگارش این لایحه ضروری است، حال قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چه کسی توانایی نگارش یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را دارد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیان کنیم.

    در ابتدا باید بگوییم کسی که قصد دارد، لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را بنویسد، باید اطلاعات کافی از قانون کشور ایران را داشته باشد، نیازی نیست که همه ماده های قانونی را حفظ باشید، زیرا این ماده های قانونی را می توانید از روی کتاب قانون هم پیدا کنید، اما باید قدرت استدلال آن ها را داشته باشید.

    توجه داشته باشید که قدرت استدلال کردن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که در هنگام نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت به شما کمک می کند، پس اگر قصد دارید که این کار (یعنی نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت) را به صورت حرفه ای دنبال کنید، باید قدرت استدلال خود را تقویت کنید.

    چه کسی توانایی نوشتن لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را دارد؟
    چه کسی توانایی نوشتن لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را دارد؟

    قلم خوبی هم داشته باشد

    نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است؛ کسی که قصد دارد، یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را بنویسد، باید قلم خوبی هم داشته باشد، باید بگوییم که این مورد هیچ ارتباطی با تحصیلات شخص ندارد، بلکه مهارتی است، اکتسابی که با تمرین و تکرار به دست می آید و می توانید آن را بهبود ببخشید و تقویت کنید.

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که یک شخص برای نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت، باید تجربه بالایی در این کار داشته باشد، به یاد دارید، در مطالب قبلی گفتیم که ذکر بعضی از جزئیات ضروری است و ذکر بعضی دیگر بیهوده به حساب می آید؟ فقط یک شخص با تجربه می تواند تفاوت بین جزئیات ضروری و جزئیات بیهوده را به خوبی متوجه شود و از آن استفاده کند.

    نکته بعدی که در رابطه با ویژگی کسی که قصد دارد، لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را بنویسد باید به آن توجه داشته باشید، این است که این شخص باید به طور کامل در جریان روند پرونده باشد تا بتواند به خوبی و به درستی نکته های ذکر شده را رعایت کند، پس با این شخص هم صادق باشید تا نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.

    قلم خوبی هم داشته باشد
    قلم خوبی هم داشته باشد

    آیا می دانید یک وکیل خوب باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که یک وکیل خوب باید ویژگی های خاص داشته باشد تا شما بتوانید با اطمینان او را برای قبول پرونده های خود انتخاب کنید و مطمئن باشید که نتیجه پرونده به سود شما خواهد بود، در این قسمت قصد داریم ویژگی های یک وکیل خوب را بیان کنیم و به شما توصیه می کنیم که همچنان با ما همراه باشید.

    همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، برای نتیجه گیری پرونده های حقوقی، وکیل باید بتواند که از ماده های قانونی بهترین استدلال ممکن را داشته باشد، باید بدانید که بدون قدرت استدلال یک وکیل عملا هیچ توانایی خاصی ندارد، زیرا جلسه های دادگاه با ماده های قانونی و استدلال از آن ها می گذرد و هنگامی که یک وکیل نتواند استدلال کند، چه تفاوتی با افراد عادی دارد؟

    شرح دادن استدلال ها

    ویژگی دیگر یک وکیل خوب این است که بتواند استدلال های خود را به خوبی شرح دهد. تصور کنید که یک وکیل مهارت فوق العاده ای در استدلال کردن دارد، اما توانایی بیان آن ها را ندارد، عملا باید بگوییم که باز هم قدرت و توانایی او نمود پیدا نمی کند، زیرا ارائه نخواهد شد، پس یک وکیل خوب باید به خوبی بتواند صحبت کند.

    البته به این نکته هم دقت کنید که قدرت استدلال و مهارت سخن وری ویژگی هایی هستند که با کسب تجربه به دست می آیند، پس اگر شما وکیل هستید و کار خود را به تازگی شروع کرده اید، نگران نباشید، زیرا به مرور زمان و با کسب تجربه های بیشتر این مهارت ها در شما تقویت می شود و این موضوع بسیار مهمی به حساب می آید، یعنی باید بگوییم که یک وکیل خوب باید تجربه کافی هم داشته باشد.

    تجربه داشتن یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در بسیاری از موارد به کمک وکیل می آید تا بتواند پرونده های خود را به نتیجه دلخواه برساند. به این موضوع توجه داشته باشد که معمولا هر چه وکیل تجربه بیشتری داشته باشد، مهارت و تخصص بیشتری هم خواهد داشت و در نتیجه عملکرد او هم بهتر خواهد بود.

    توجه داشته باشید که یک وکیل خوب باید با موکل خود صادق باشد، بعضی از پرونده ها هیچ راهی برای نتیجه گیری ندارند و به اصطلاح پرونده ای کور نامیده می شوند، یک وکیل خوب باید این موضوع را برای موکل خود شرح دهد، متاسفانه بعضی از وکیل ها این کار را انجام نمی دهند و از موکل خود هزینه های هنگفتی را هم برای انجام چنین پرونده هایی دریافت می کنند!

    هزینه ی نوشتن لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت چگونه تعیین می شود؟

    یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت پیش می آید این است که نگارش چنین لایحه ای چه هزینه ای را به دنبال خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه ی نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت ثابت نیست و متناسب با عوامل خاصی مشخص می شود که در ادامه این عوامل را شرح خواهیم داد.

    توجه داشته باشید که اگر شما برای پرونده خود به وکیلی وکالت داده اید، پس نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت به عهده این وکیل است و شما هم هیچ هزینه ی اضافی برای این کار نباید پرداخت کنید، زیرا در ابتدای وکالت دادن و با توجه به حق الوکاله وکیل پرداخت شده است.

    متناسب با میزان پیچیدگی پرونده شما، هزینه ی نگارش لایحه هم افزایش پیدا می کند

    اما اگر وکیلی ندارید و قصد دارید، از وکیلی خاص بخواهید که برای شما لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت را بنویسد، باید بدانید که متناسب با میزان پیچیدگی پرونده شما، هزینه ی نگارش این لایحه هم افزایش پیدا می کند و به دلیل این موضوع قادر به بیان مبلغ خاصی نیستیم. لازم به ذکر است که میزان تخصص وکیل هم در رابطه با هزینه های دریافتی بی تاثیر نیست.

    متناسب با میزان پیچیدگی پرونده شما، هزینه ی نگارش لایحه هم افزایش پیدا می کند
    متناسب با میزان پیچیدگی پرونده شما، هزینه ی نگارش لایحه هم افزایش پیدا می کند

    در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت چگونه است و در نگارش این لایحه باید چه نکاتی را رعایت کرد. در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداختیم که یک لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت باید چه ویژگی هایی را داشته باشد.

    در این مقاله این موضوع را به طور کامل توضیح دادیم که برای مطرح کردن شکایت خود نسبت به خیانت در امانت باید به چه صورتی اقدام کنید و چه مدارکی به اثبات حقانیت شما کمک می کند، برای درک بهتر مخاطب هم تفاوت های بین خیانت در امانت و سرقت را به طور کامل و با ارائه یک مثال شرح دادیم تا ابهامی در این رابطه وجود نداشته باشد.

    توجه داشته باشید

    توجه داشته باشید که در این مقاله مفهوم قرار منع تعقیب را هم به طور کامل توضیح دادیم و گفتیم که اگر در پرونده ای حق با شما است، اما قرار منع تعقیب برای آن صادر می شود، باید چه کاری انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود نزدیک شوید. در این مقاله مطالبی را در رابطه با نحوه ی نگارش لایحه ی اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت بیان کردیم که به شما کمک بسیاری می کند.

    لازم به ذکر است که تفاوت های دادگاه تجدید نظر و دادگاه های عمومی و کیفری را هم به طور کامل شرح داده ایم و گفتیم که رای صادر شده در دادگاه تجدید نظر چه تفاوت هایی با رای صادر شده در دادسرا و دادگاه های عمومی و کیفری دارد و در چه حالتی می توانید به رای صادر شده از دادگاه تجدید نظر اعتراض کرد.

    از اینکه تا انتهای پست نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله نمونه لایحه اعتراض به قرار منع تعقیب خیانت در امانت لذت برده باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با