نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله به موضوع اعسار و موارد مربوط به ان خواهیم پرداخت. تا انتهای نوشتار مدارک لازم برای دادخواست اعسار همراه شما هستیم.

    شرکت در تمام دعاوی حقوقی نیازمند مدارکی است. دعاوی اعسار نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدارک لازم برای دادخواست اعسار شامل تمام مدارک شخصی و مدارک حقوقی و مالی شخصی است که تصمیم به ارائه دادخواست اعسار دارند.

    برای موفقیت در پرونده های حقوقی، به خصوص پرونده های مرتبط با اعسار نیاز است

    برای موفقیت در پرونده های حقوقی، به خصوص پرونده های مرتبط با اعسار نیاز است که مدارک کامل باشد. کمبود هر کدام از مدارک می تواند باعث شکست در دعوی و تحمیل هزینه های سنگین برای متهم شود.

    به همین دلیل نیاز است که از مدارک لازم برای دادخواست اعسار به طور کامل اطلاع داشت و پیش از ارائه دادخواست اعسار، تمام مدارک لازم برای دادخواست اعسار را تکمیل نمود.

    هر چقدر اطلاعات در زمینه مباحث قانونی کامل تر باشد. احتمال برد در پرونده ها و دعاوی بیشتر می شود، به خصوص در مورد دعاوی خاص مانند اعسار که با برد در آن ها فرد می تواند مزایای مختلفی کسب کند. بنابراین داشتن اطلاعات کافی بسیار ضروری می باشد.

    در صورتی که درگیر دعوی حقوقی به خصوصی هستید و تصمیم به ارائه دادخواست برای اعسار داشته و از مدارک لازم برای این کار اطلاع ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله در مورد شرایط لازم برای دادخواست اعسار و مدارک لازم برای دادخواست اعسار توضیحات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    اعسار چیست؟

    اعسار چند نوع دارد؟

    اوصاف اعسار چیست؟

    در صورت فوت درخواست دهنده اعسار، ورثه چه وضعیتی دارند؟

    به چه دلایلی نیاز به دادخواست اعسار است؟

    دادخواست اعسار چه تاثیری بر هزینه دادرسی دارد؟

    آیا در صورت ارائه دادخواست اعسار، سایر دعاوی شخص نیز تحت تاثیر قرار می گیرند؟

    ارائه دادخواست اعسار چه شرایطی دارد؟

    رسیدگی به دعوی اعسار با چه تشریفاتی انجام می گیرد؟

    آیا اعسار تفاوتی با ورشکستگی دارد؟

    اعسار در دعاوی خانوادگی به چه صورت است؟

    دعاوی مهریه چه نوع دعاوی هستند و تکلیف اعسار در این دعاوی به چه صورت است؟

    مدارک لازم برای دادخواست اعسار چیست؟

    ادعای اعسار از نفقه به چه صورت است؟

    صدور حکم اعسار چه مزایایی دارد؟

    آیا امکان اعتراض به حکم اعسار وجود دارد؟

    برای درخواست اعسار باید از طریق چه مرجعی اقدام کرد؟

    مقررات جزایی اعسار به چه صورت است؟

    محکومیت های مالی به چه صورت اجرا می شوند؟

    اعسار مطلق و نسبی چیست؟

    چه کسانی امکان ارائه دادخواست اعسار را دارند؟

    اثبات اعسار با شهود به چه صورت است؟

    آیا امکان حکم بازداشت در دادخواست اعسار وجود دارد؟

    تقسیط اعسار به چه صورت است؟

    در تنظیم دادخواست اعسار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    برای اطلاع از مدارک لازم برای دادخواست اعسار چه روش هایی مناسب هستند؟

     

    اعسار چیست؟

    اعسار چیست؟
    اعسار چیست؟

    افراد معمولا تا زمانی که نیاز به شرکت در یک دعوی حقوقی نداشته باشند، در مورد جزئیات و اصطلاحات مرتبط با این موضوع اطلاعاتی کسب نمی کنند.

    این مسئله باعث می شود که در رسیدگی به پرونده ای که فرد درگیر آن است، مشکلاتی ایجاد شود. به همین دلیل آشنایی با حداقل اصطلاحاتی که در یک دعوی حقوقی مورد نیاز است، ضروری می باشد.

    یکی از اصطلاحات پرکاربرد که در زمان یک دعوی، بیشتر شنیده شده و برای برخی گروه های خاص توصیه می شود، ارائه دادخواست اعسار است. در این بخش در مورد اعسار و معنی آن توضیحاتی را خواهیم داد.

    اعسار در لغت

    در لغت، واژه اعسار از کلمه عسر گرفته می شود. با جست و جوی کلمه عسر در فرهنگ لغات به واژه های “سختی و دشواری” می رسیم که هم معنی این کلمه می باشند.

    اعسار که از ین کلمه مشتق شده نیز، هم معنی با عسر بوده و در اصطلاح به شخصی که دچار ورشکستگی شده یا به سختی و دشواری افتاده، اشاره می کند.

    اعسار در حقوق

    از نظر حقوقی؛ اعسار، ناتوانی در پرداخت یک مال است. به شخصی که در پرداخت مال و هزینه ناتوان شده باشد، معسر گفته می شود. کاربرد اعسار در موارد قانونی زمانی است که فرد در یک دعوی حقوقی دچار شکست شده یا نیاز به آغاز یک دعوی حقوقی دارد. اما توانایی مالی پرداخت هزینه های دادرسی را ندارد.

    در این شرایط با ارائه مدارک لازم این ناتوانی را اثبات می کند. در صورتی که ناتوانی فرد در پرداخت هزینه های دادرسی به اثبات رسد، در واقع دادخواست اعسار فرد تایید شده و با شرایط خاص، دادرسی وی انجام شده و فرد از پرداخت هزینه های دادرسی معاف شده و یا در زمان و با شرایط خاص می تواند پرداخت هزینه ها را به بعد موکول کند.

    ارائه دادخواست اعسار، در درجه اول نیازمند مدارک لازم برای دادخواست اعسار می باشد. در واقع تکمیل بودن  مدارک، یکی از اولین شروط برای تایید اعسار و صدور این حکم است.

    در ادامه مقاله مدارک لازم برای دادخواست اعسار، به طور مفصل به ذکر توضیحاتی در زمینه اعسار، مدارک لازم برای دادخواست اعسار، مزایای آن و … می پردازیم.

    همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی در مورد شرایط ارائه دادخواست اعسار یا هر مشکل حقوقی دیگر دارید، می توانید با متخصصین سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    اعسار چند نوع دارد؟

    اعسار چند نوع دارد؟
    اعسار چند نوع دارد؟

    بیشتر مواد قانونی و حقوقی دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که اعسار نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی اعسار در تقسیم بندی های اولیه، به دو نوع تقسیم می شود.

    نوع اول اعسار، اعسار از هزینه دادرسی است و نوع دیگر آن اعسار از پرداخت چیزی است که فرد به آن محکوم شده، که باید پرداخت مال بوده و در اصطلاح به آن اعسار از پرداخت محکوم به گفته می شود. آشنایی با دو نوع اعسار می تواند به فرد در اطلاع از این که در کدام دسته بندی قرار داشته و مطابق با آن چه شرایطی دارد، کمک کند.

    اعسار از پرداخت هزینه دادرسی

    اولین نوع اعسار که در تقسیم بندی اولیه گفته شد، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی است. به جریان انداختن هر پرونده ای در دادگستری شامل پرداخت هزینه هایی است.

    در واقع از زمان به جریان انداختن و آغاز یک دعوی تا پیگیری دادرسی و دریافت نتیجه نهایی، هزینه هایی را شامل می شود که پرداخت آن برای در جریان بودن پرونده الزامی می باشد.

    در شرایطی که فرد پیگیر دعوی، توانایی پرداخت هزینه دادرسی را نداشته باشد، در ابتدا دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه بررسی شده و در صورت اثبات آن، درخواست اعسار فرد تایید می شود و عدم توانایی در پرداخت هزینه به طور موقت تایید می شود.

    اعسار از پرداخت محکوم به

    نوع دوم اعسار، اعسار از پرداخت محکوم به است. با توجه به موضوع پرونده های حقوقی، افراد ممکن است متحمل پرداخت جریمه های مالی در کنار سایر محکومیت ها شوند.

    در این شرایط، در صورتی که فرد به دلیل ورشکستگی یا سایر موارد توانایی پرداخت مبلغی که به آن محکوم شده را نداشته باشد، دادگاه با بررسی وضعیت فرد و اثبات عدم توانایی مالی، با در نظر گرفتن شرایط، مهلتی برای پرداخت محکومیت مشخص کرده یا برای پرداخت بدهی، اقدام به قسطی کردن آن می کند.

    برای اطلاع کامل از شرایط اعسار و انواع آن مشاورین ما در سایت تهران لو پاسخگوی شما می باشند. سایت تهران لو با وکلای مجربی که در اختیار دارد، می تواند در همه زمینه های حقوقی، راهنما و کارگشای مناسبی باشد.

    اوصاف اعسار چیست؟

    درخواست اعسار، درخواستی است که افراد ناتوان در پرداخت هزینه های مالی می توانند برای در جریان ماندن پرونده و نتیجه گیری از آن ارائه کرده و در صورت تایید و ثبت آن، دادگاه مطابق با شرایط فرد معسر و در نظر گرفتن آن قوانینی را برای پرداخت بعد از دادرسی به شکل قسطی یا با تاخیر مشخص می کند.

    نیاز به اثبات اعسار و شرایط آن

    با توجه به توضیح ذکر شده در بالا، برای اثبات و دادخواست اعسار نیاز به طرح دعوی و به جریان انداختن آن در مراجع قانونی است. این کار، خود شامل هزینه هایی می باشد که در صورت اثبات معسر بودن فرد، هزینه آن با شرایط مشخص پرداخت می شود. اعسار در اصطلاح حقوقی قائم به شخص می باشد.

    قائم به شخص بودن به معنی وابستگی کامل یک موضوع حقوقی به یک فرد خاص دارد. این بدان معناست که افرادی که قصد اثبات اعسار دارند، خود باید اقدام به این کار کرده و اعسار نسبت به شخص تایید می شود. در این شرایط، در صورت فوت فرد معسر، ورثه توانایی ادعا در این مورد را ندارند و امکان استفاده از اعسار متوفی را ندارند.

    اوصاف اعسار

    اعسار، اوصاف و شرایط مختلفی دارد. یکی از اوصاف اعسار، زمانی است که فرد در یک دعوی مالی، درخواست اعسار کرده و پیروز آن شود. در این شرایط هزینه دادرسی معسر از مبلغی که پیروز شده کسر می شود.

    به عنوان مثال در صورتی که فرد برای یک دعوی حقوقی، مبلغ 500 هزار تومان هزینه کرده باشد و در نهایت، 50 میلیون تومان پیروز شود، دادگاه پیش از پرداخت 50 میلیون تومان به برنده دعوی، ابتدا هزینه دادرسی را کسر می کند. از دیگر اوصاف اعسار، درخواست آن برای پرونده های مختلف، حتی در صورت عدم پذیرش آن در یک پرونده می باشد.

    متخصصین سایت تهران لو پاسخگوی شما در امر مسائل و دعاوی حقوقی گوناگون می باشند.

    در صورت فوت درخواست دهنده اعسار، ورثه چه وضعیتی دارند؟

    در صورت فوت درخواست دهنده اعسار، ورثه چه وضعیتی دارند؟
    در صورت فوت درخواست دهنده اعسار، ورثه چه وضعیتی دارند؟

    تا این بخش از مقاله مدارک لازم برای دادخواست اعسار، در مورد ماهیت اعسار توضیح داده شد. همچنین در بخش قبلی گفته شد که اعسار دادخواستی است که توسط افراد ناتوان از پرداخت هزینه دادرسی یا محکومیت به دادگاه ارائه کرده و در صورت ثبت و تایید پرداخت مالی با شرایط خاصی مانند تعویق، تقسیط یا کسر از مبلغ پیروزی در پرونده های مالی اتفاق می افتد.

    تعریف ورثه

    بعد از فوت هر فرد، اموال منقول و غیر منقولی از وی باقی می مانند که بازماندگان شخص، بسته به قوانین یا شرایط مشخص شده توسط متوفی از آن ها بهره می برند. همچنین تمام قراردادها و … که توسط متوفی تنظیم شده باشد، بعد از مرگ با گذراندن مراحل قانونی به عهده بازماندگان خواهد بود و رسیدگی و پیگیری آن ها باید توسط بازماندگان متوفی انجام گیرد.

    به تمام مدارک و اموال باقیمانده، ارث یا میراث گفته می شود. به بازماندگان نیز، ورثه یا وراث گفته شده و مطابق قانون، اموال و میراث دیگر میان آن ها تقسیم می شود. برخی از میراث قابلیت و حق انتقال داشته اما برخی میراث این امکان را ندارند که توسط قانون مشخص شده است.

    ورثه معسر

    یکی از موضوعات مهم که توسط افرادی که ورثه شخص معسر هستند و همواره پرسیده می شود، تکلیف دادخواست اعسار است. همان طور که گفته شد، اعسار قائم به شخص است و تنها شخصی که این دادخواست را ارائه داده است می تواند نسبت به آن حق مالکیت داشته و شامل وی می شود.

    در صورت فوت معسر حین دعوی، امکان استفاده از حکم اعسار برای مورث وجود ندارد. در واقع در صورتی که هر کدام از ورثه توانایی پرداخت هزینه دادرسی را داشته باشند، موظف به این کار شده و در صورتی که بازماندگان خود توانایی پرداخت مالی نداشته باشند و به عبارتی معسر به حساب آیند، می توانند درخواست اعسار داده و در صورت تایید این امر، شامل معافیت های پرداخت هزینه دادرسی می شوند.

    در صورت نیاز به راهنمایی حقوقی می توانید با مشاورین و متخصصین سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    به چه دلایلی نیاز به دادخواست اعسار است؟

    به چه دلایلی نیاز به دادخواست اعسار است؟
    به چه دلایلی نیاز به دادخواست اعسار است؟

    اعسار، یکی از شرایطی است که از طرف مراجع قانونی و حقوقی برای کمک به افرادی که به دلایل مختلف ناتوانی مالی، امکان پرداخت هزینه دادرسی را ندارند، تصویب شده است.

    اعسار در لغت به معنای رنج و سختی است و صرفا به این معنی نیست که فرد به طور کامل در فقر به سر برده و توانایی پرداخت هزینه را نداشته باشد، بلکه ممکن است در بازه زمانی دادرسی به هر دلیل، توانایی پرداخت مالی از وی سلب شده باشد.

    اعسار در شرایط نیاز به وکیل

    در مورد این گونه افراد که به دلیل ناتوانی مالی، اعسار برای آن ها تایید می شود، حتی قانون راه هایی را برای استفاده از وکیل به منظور پیشبرد کارها برقرار کرده است.

    یکی از این راه ها استفاده از وکیل معاضدتی است که به طور رایگان توسط دادگاه تعیین شده و معمولا حق الوکاله ای دریافت نکرده یا به شرط پیروزی در پرونده دریافت می کند.

    نخستین قوانین در زمینه اعسار در سال 1313 به تصویب رسیدند و تا کنون بسته به شرایط و نیازهای روز، اصلاحاتی در این قوانین اعمال شده است.

    فقر

    یکی از دلایلی که افراد نیاز به ارائه دادخواست اعسار دارند، فقر مطلق است. در این شرایط فرد تحت هیچ شرایطی پس اندازی برای پرداخت هزینه های دادرسی را نداشته اما به دلایل مختلف ممکن است نیاز به پیگیری یک پرونده در دادگاه و مراجع قضایی داشته باشد.

    در این شرایط معمولا حکم اعسار به تعویض پرداخت هزینه دادرسی یا تقسیط آن متناسب با شرایط فرد صادر می شود. در واقع در این شرایط، دارایی های فرد برای پرداخت هزینه های مربوط به دادرسی دعوی کافی نمی باشد.

    ناتوانی در استفاده از نقدینگی

    از دیگر دلایلی که افراد به دلیل آن اقدام به ارائه دادخواست اعسار می کنند، ناتوانی موقت فرد از استفاده از دارایی های مالی است. به عنوان مثال؛ در صورتی که تنها دارایی فرد برای پرداخت هزینه های دادرسی یا محکوم به، ملکی که در رهن بانک است باشد، دادگاه تا زمان آزاد شدن ملک و فروش آن برای پرداخت هزینه ها، این امر را به تعویق می اندازد.

    ورشکستگی

    از دیگر دلایلی که افراد نیاز به اعسار دارند، ورشکستگی است. در این شرایط نیز فرد توانایی مالی پرداخت هزینه های دعوی را نداشته و نیاز به اعسار و احکام وی برای بازگرداندن توانایی مالی خود دارد.

    همچنین مسائلی مانند کلاهبرداری و دیگر موارد، از جمله شرایطی هستند که با اثبات آن ها می توان دادخواست اعسار را ارائه کرد و در صورت تایید آن، پرداخت هزینه ها را به تعویق یا تقسیط انداخت.

    در صورت نیاز به استفاده از وکیل، می توانید با وکلای سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    دادخواست اعسار چه تاثیری بر هزینه دادرسی دارد؟

    دادخواست اعسار چه تاثیری بر هزینه دادرسی دارد؟
    دادخواست اعسار چه تاثیری بر هزینه دادرسی دارد؟

    در ادمه مقاله مدارک لازم برای دادخواست اعسار، به بررسی تاثیر این حکم بر هزینه های دادرسی خواهیم پرداخت. در بخش تقسیم بندی اعسار گفته شد که یکی از انواع کلی اعسار و پرونده هایی که در ارتباط با این دادخواست تشکیل می شوند، مربوط به زمانی است که فرد حتی برای دادرسی شخصی در این زمینه نیز توانایی مالی نداشته باشد.

    به عبارت دیگر اعسار نیز مانند هر دادخواست دیگری نیازمند طی کردن مراحل قانونی به خصوصی است که هر کدام از این مراحل، هزینه هایی را برای فرد خواهند داشت. حکم اعسار می تواند کمک کند که فرد در زمان مناسب و با شرایط ایده آل، هزینه های دادرسی را پرداخت کند.

    اعسار در دادرسی های مالی با احتمال پیروزی فرد

    یکی از انواع پرونده ها و دعوی حقوقی شرایطی است که فرد برای یک پرونده کلاهبرداری، ورشکستگی یا … احتمال پیروزی و دریافت مبلغی را داشته باشد. در این شرایط با تایید و صدور حکم اعسار، پرداخت هزینه های دادرسی مرتبط با این پرونده و دادخواست اعسار به بعد از پیروزی در پرونده موکول شده و در صورت عدم پیروزی، مطابق با شرایط و توانایی فرد، وضعیت پرداخت هزینه ها مشخص می شود.

    اعسار در دادرسی های غیر مالی

    در دیگر نوع دادرسی ها که دادرسی های غیر مالی بوده اما پیگیری دعوی خود شامل هزینه هایی می شود، معسر می تواند دادخواست اعسار داده و در صورت صدور آن پرداخت هزینه ها معمولا به تعویق افتاده یا مطابق با شرایط فرد به اقساط و دوره های مشخص تقسیم می شود.

    یکی از انواع دعاوی که ممکن است دادرسی آن ها با شرایط اعسار برای معسر کمک کننده باشد، پرونده هایی است که مجازات آن غیر مالی بوده، اما فرد برای اثبات عدم اتهام خود نیاز به پیگیری دعوی دارد که در این شرایط، با ارائه دادخواست اعسار فرد می تواند پرداخت هزینه ها را به بعد از دعوی موکول کرده و روند پیگیری را به صورت عادی طی کند.

    پرونده های اعسار، از جمله پرونده هایی هستند که رسیدگی به آن ها نیاز به وکیل دارد. برای راهنمایی یا پیدا کردن یک وکیل مناسب برای رسیدگی به دعوی خود می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    آیا در صورت ارائه دادخواست اعسار، سایر دعاوی شخص نیز تحت تاثیر قرار می گیرند؟

    آیا در صورت ارائه دادخواست اعسار، سایر دعاوی شخص نیز تحت تاثیر قرار می گیرند؟
    آیا در صورت ارائه دادخواست اعسار، سایر دعاوی شخص نیز تحت تاثیر قرار می گیرند؟

    یکی از مسائل مهم در مورد پرونده ها و دادخواست های اعسار شرایطی است که فرد چند پرونده مختلف در جریان داشته باشد و در برخی از این پرونده ها، محکوم به پرداخت هزینه یا جریمه های مالی شده و فرد در آن ناتوان می باشد. در این شرایط پرسش مهم امکان استفاده از یک درخواست اعسار برای چند پرونده یا عدم این امکان است.

    آثار اعسار از هزینه دادرسی

    در صورتی که فرد اعسار را به اثبات رسانده باشد، از هزینه دادرسی معاف می باشد. به منظور بهبود و نتیجه گیری مثبت از این امر، فرد حتی می تواند درخواست وکیل معاضدتی داده و بدون نیاز به پرداخت حق الوکاله از خدمات وکیل نیز استفاده کند.

    در این شرایط، معسر حتی از پرونده هایی که از مکان نامشخص برای وی تشکیل و به منظور رسیدگی به آن خوانده شده باشند نیز معاف می شود.

    البته معافیت از هزینه کاملا به شرایط فرد بستگی دارد. گاهی اوقات ممکن است، فرد از تمام هزینه معاف شده و گاهی اوقات تنها نیاز به پرداخت بخشی از هزینه ها می باشد.

    اعسار یک دعوی و تاثیر بر دعاوی دیگر

    در صورتی که یک مرحله از دعوی اعسار طی شده و مورد تایید دادگاه واقع شود، در پرونده ای که درخواست اعسار برای آن داده شده می توان از حکم ابتدایی استفاده کرد. البته این در شرایطی است که پرونده اعسار نیز تا آخر پیگیری شود. این مورد تنها درباره یک پرونده است.

    در واقع نمی توان از اعسار برای یک پرونده در مورد سایر پرونده ها استفاده کرد و حکم اعسار صادر شده تنها در زمینه پرونده ای است که ناتوانی فرد برای پرداخت هزینه دادرسی در زمینه آن به اثبات رسیده است.

    البته در شرایطی که فرد در دو پرونده محکوم بوده و هر دو پرونده در بازه زمانی یکسان به جریان افتاده باشند، امکان این مسئله که از اعسار یک پرونده برای پرونده دیگر استفاده شود، وجود دارد.

    نیاز به وکیل برای تمام دعوی ضروری می باشد. یکی از مراجع خوب برای پیدا کردن وکلای مجرب، سایت تهران لو می باشد.

    ارائه دادخواست اعسار چه شرایطی دارد؟

    ارائه دادخواست اعسار چه شرایطی دارد؟
    ارائه دادخواست اعسار چه شرایطی دارد؟

    بعد از آشنایی با اعسار، تعریف دقیق و انواع آن، ذکر این نکته نیز الزامی است که برای ارائه دادخواست اعسار و بالا بردن احتمال پیروزی در این دعوی و صدور حکم اعسار، شرایط خاصی وجود دارد که فرد باید از آن برخوردار باشد. یکی از شرایط خاص در مورد دادخواست اعسار، اثبات ناتوانی مالی است که این مورد خود به انواع و مسائل مختلفی تقسیم بندی می شود که در هر بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

    بدهکاری

    در چهار شرایط مختلف، فرد می تواند دادخواست خود را به منظور صدور اعسار به دادگاه ارائه کرده تا مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود.

    در واقع ارائه دادخواست اعسار به این گونه نیست که تمام افراد با تصور این که می توانند با استفاده از اعسار، پرداخت هزینه های خود را به تعویق بیندازند، از آن استفاده کرده و مشمول شوند. یکی از شرایطی که فرد در آن احتمال بیشتری در صدور اعسار دارد، بدهکاری است.

    بدهکاری به خصوص در مبالغ بالا و ورشکستگی یکی از عوامل صدور اعسار است. در این شرایط برای جلوگیری از تشکیل پرونده های مختلف در زمینه یک ورشکستگی ثابت، فرد می تواند درخواست اعسار داده تا تمام پرونده های یکسان نیز شامل اعسار شوند.

    متهم بودن در دعوی اقامه شده توسط طلبکار

    از دیگر شرایط برای صدور حکم اعسار، زمانی است که فرد در یک دعوی مالی متهم بوده و این دعوی توسط طلبکار آغاز شده باشد. در این شرایط، در صورتی که فرد عدم توانایی پیگیری دعوی از نظر مالی، از جانب خود را داشته باشد می تواند با ارائه دادخواست اعسار پرداخت هزینه های دادرسی را به تعویق انداخته و پیگیری پرونده را ادامه دهد.

    محکوم به

    همچنین در صورت محکوم شدن و نیاز به بررسی مجدد پرونده های حقوقی، هزینه هایی باید پرداخت شوند که در صورت عدم توانایی به پرداخت این گونه هزینه ها در شرایط محکوم به نیز امکان ارائه درخواست اعسار و بالا بودن درصد موافقت آن وجود دارد.

    صدور اجرائیه حکم

    از دیگر شرایطی که اعسار می تواند به فرد برای پرداخت بدون مشکل جریمه یا هزینه های دادرسی کمک کند، زمانی است که اجرائیه یک حکم محکومیت صادر شده باشد. در این شرایط فرد می تواند در صورت اطمینان از پذیرش اعسار، درخواست این امر را ارائه کرده و تا زمان نتیجه اعسار، اجرائیه معوق می گردد.

    یکی از مراجع خوب و معتبر برای ارتباط با وکلای حرفه ای سایت تهران لو می باشد.

    رسیدگی به دعوی اعسار با چه تشریفاتی انجام می گیرد؟

    رسیدگی به دعوی اعسار با چه تشریفاتی انجام می گیرد؟
    رسیدگی به دعوی اعسار با چه تشریفاتی انجام می گیرد؟

    پیش از توضیح و ذکر مدارک لازم برای دادخواست اعسار، نیاز است که اندکی با تشریفات این کار آشنا شد. ارائه دادخواست اعسار نیز مانند سایر دعوی نیاز به طی کردن مراحل و تشریفات به خصوصی است که این کار به طور قانونی و بدون کوچکترین مشکلی انجام شود.

    همچنین رسیدگی و بررسی به دعوی اعسار نیز دارای تشریفات به خصوصی است که قدم به قدم طی شدن آن ها به گرفتن نتیجه مثبت از اعسار کمک می کند.

    قدم اول

    تمام افرادی که قصد اقامه دعوی اعسار را دارند، باید از این مطلع باشند که این دعوی نیز مانند سایر پرونده های حقوقی یا قضایی نیازمند طی کردن مراحل خاصی در محاکم مختلف است که با پشت سر گذاشتن تمام آن ها، حکم نهایی صادر می شود.

    یکی از قدم های ابتدایی برای اقامه دعوی اعسار، ارائه دادخواست به مرجع قضایی مربوطه است. بعد از ارائه درخواست مدیر دفتر دادگاه، نهایتا تا 48 ساعت بعد از دریافت دادخواست، پرونده را به سمع و نظر قاضی خواهد رساند.

    قدم دوم

    در دومین قدم، قاضی اقدام به بررسی دادخواست خواهد کرد. بسته به مستند بودن مدارک ارائه شده، ممکن است نیاز به حضور و شهادت شهودی نیز باشد که در این صورت این امر به معسر اطلاع داده خواهد شد و شهود به همراه معسر در روز و تاریخ مشخص شده باید در دادگاه حضور داشته باشند. البته ممکن است قاضی با مدارک ارائه شده و شهادتنامه ای که در ضمیمه مدارک است نیز رای اعسار را صادر کند.

    قدم نهایی

    در نهایت، در صورتی که تمام مدارک ارائه شده فرد، تکمیل بوده و شهادت شاهدان نیز پذیرفته شود، رای به اعسار صادر می شود. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که برای هر دعوی، نیاز به یک دادخواست جداگانه از اعسار است.

    مگر در شرایطی که خوانده در چند دعوی یکی و مفرد بوده و دعاوی به طور همزمان به مراجع قانونی ارائه شده باشند. همچنین برای دریافت و صدور نهایی رای اعسار، نیاز است که فرد در دادگاه حضور داشته باشد. در غیر این صورت امکان صدور حکم وجود ندارد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشریفات ارائه درخواست اعسار یا رسیدگی به آن می توانید با متخصصین و وکلای سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    آیا اعسار تفاوتی با ورشکستگی دارد؟

    آیا اعسار تفاوتی با ورشکستگی دارد؟
    آیا اعسار تفاوتی با ورشکستگی دارد؟

    یکی از پرسش های مهم، به خصوص در میان تجاری که با ضرر و زیان های مالی روبرو شده اند، شرایط اعسار زمانی است که فرد دچار ورشکستگی شده باشد. با توجه به تفاوت قوانین اعسار در زمینه رسیدگی به شکایات ورشکستگی و درخواست اعسار توسط تجار با این مشکل، آشنایی با قوانین آن می تواند مفید واقع شود.

    پیش از توضیح اعسار و تفاوت و شرایط آن در زمینه پرونده های ورشکستگی، در مورد ورشکستگی و شرایطی که فرد در صورت آن ورشکسته خوانده می شود، اندکی توضیح خواهیم داد.

    ورشکستگی

    یکی از فعالیت های مهم اقتصادی یا به عبارتی مهمترین فعالیت اقتصادی دنیای امروز تجارت می باشد. تجارت، کار ساده ای نیست و برای موفقیت در آن نیاز به تجربه و آشنایی کامل با بازار و تحولات اقتصادی است.

    در غیر این صورت امکان شکست در تجارت وجود دارد. یکی از مسائل مهم در قوانین حقوقی، موضوع ورشکستگی است که تنها شامل تجار می شود.

    در واقع تنها افرادی ورشکست خوانده شده یا شامل قوانین ورشکستگی می ‌شوند که صاحب یک کسب و کار اقتصادی بزرگ از نوع تجارت باشند. به عبارت دیگر، افرادی که در کسب و کارهای کوچک فعالیت می کنند و به عبارتی کسبه خوانده می شوند، جزو تجار محسوب نشده و قوانین حقوقی ورشکستگی شامل آن ها نمی شود.

    ورشکستگی شرایطی است که فرد در آن به دلیل تحریم های اقتصادی یا تغییر و تحولات پیش بینی نشده بازار، تمامی و بیشتر سرمایه خود را از دست داده و مشمول پرداخت بدهی های سنگین می شود. گاهی اوقات وضعیت بدهی ها و ورشکستگی به گونه ای است که رسیدگی به آن ها تنها در دعاوی حقوقی انجام می گیرد.

    ورشکستگی و دادخواست اعسار

    در شرایط این چنینی، ممکن است تاجر نیاز به کمک گرفتن از قوانین حقوقی داشته باشد تا مبلغ محکوم شده را به بهترین شکل و با شرایط آسان پرداخت کند.

    تاجرانی که ادعای اعسار دارند، ابتدا باید ورشکستگی خود را به اثبات برسانند. در واقع تنها با ذکر این ادعا که فرد دچار ورشکستگی شده باشد، نمی ‌تواند برای دادخواست اعسار درخواستی ارائه کند.

    در زمینه ورشکستگی، قوانین حقوقی سخت تر می باشند و ارائه اعسار برای این گونه پرونده‌ها معمولاً با دقت و رسیدگی بیشتری انجام می‌ شود. تاجرانی که درخواست اعسار دارند، باید تنها به یک شغل یعنی معاملات تجاری مشغول باشند.

    در صورت نیاز به مشورت با وکیل برای ارائه دادخواست اعسار در زمینه ورشکستگی، می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    اعسار در دعاوی خانوادگی به چه صورت است؟

    اعسار در دعاوی خانوادگی به چه صورت است؟
    اعسار در دعاوی خانوادگی به چه صورت است؟

    همان طور که در بخش های بالایی مقاله مدارک لازم برای درخواست اعسار گفته شد، یکی از اقسام اعسار، اعسار در پرداخت محکوم به می باشد. در این نوع از پرونده ها، فرد در یک دعوی محکوم شده و محکومیت با پرداخت مالی انجام می شود. یکی از انواع این دعوا، دعاوی خانوادگی است.

    تعریف دعاوی خانوادگی

    دعاوی خانوادگی به دعواهای حقوقی گفته می شود که در زمینه رسیدگی به شرایط و مشکلات خانواده ها از یک زوج تا چند خانواده برگزار شده و انجام می گیرد.

    این دعاوی که به منظور حمایت از خانواده صورت می‌ گیرد، شامل خسارات ناشی از به هم زدن نامزدی، دعاوی مرتبط با عقد و نکاح دائم یا موقت، ازدواج مجدد و شروط ضمن عقد، مسائل مرتبط با مهریه، جهیزیه و نفقه، تمکین، طلاق و رجوع، وصیت، سرپرستی کودکان و حضانت، رسیدگی به امور زوج یا زوجه غایب یا مفقودالاثر و سایر پرونده هایی از این دست می باشد.

    اعسار در پرونده های خانوادگی

    در پرونده های خانوادگی نیز می توان دادخواست اعسار را ارائه کرد. در این گونه پرونده‌ها، هر دو قسم اعسار را می توان درخواست کرد.

    در صورتی که هر کدام از طرفین دعوا توانایی مالی برای پیگیری دعوی حقوقی را نداشته و امکان پیگیری و پرداخت هزینه دادرسی را نداشته باشند، می توانند درخواست اعسار داده و هزینه های دادرسی را به بعد از اجرای حکم موکول کنند.

    همچنین در صورتی که فرد در دعواهای حقوقی مانند مهریه یا نفقه محکوم شده باشد، می تواند با ارائه دادخواست اعسار، اعتراض یا پرداخت محکومیت خود را به تعویق یا تقسیط بیندازد.

    دعاوی مهریه چه نوع دعاوی هستند و تکلیف اعسار در این دعاوی به چه صورت است؟

    دعاوی مهریه چه نوع دعاوی هستند و تکلیف اعسار در این دعاوی به چه صورت است؟
    دعاوی مهریه چه نوع دعاوی هستند و تکلیف اعسار در این دعاوی به چه صورت است؟

    یکی از دعواهای رایج که در دادگاه های خانوادگی بیشتر می توان با آن مواجه شد، دعاوی مرتبط با موضوع مهریه می باشد.

    مهریه

    مهریه مالی است که در زمان عقد، چه موقت و چه دائم، تعیین شده و مرد موظف است که آن را به زن پرداخت کند. در واقع بعد از جاری شدن صیغه عقد، زن مالک مهریه بوده و مرد نسبت به پرداخت آن مدیون می باشد.

    همچنین زن می تواند هر گونه تصرفی در مهریه خود داشته باشد. به عنوان مثال؛ مهریه را تمام و کمال دریافت کرده یا آن را ببخشد. مهریه انواع مختلفی دارد اما در تمام انواع آن در صورت مطالبه مهریه توسط زن، مرد موظف است که آن را به طور کامل پرداخت کند. مهریه باید مالی بوده یا قابل تبدیل به مال باشد.

    همچنین مهریه جزو مواردی است که بعد از فوت زن به وراث وی می رسد. گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند دعواهای خانوادگی، زن برای دریافت مهریه خود به دادگاه مراجعه کرده و آن را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کند. در این شرایط، یک دعوی در دادگاه خانوادگی تشکیل شده که در آن مرد متهم بوده و در صورت صدور حکم پرداخت مهریه، موظف به پرداخت تمام و کمال آن می باشد.

    اعسار در پرداخت مهریه

    افرادی که به پرداخت مهریه محکوم می ‌شوند، در صورت عدم توانایی مالی در پرداخت مهریه می توانند دادخواست اعسار بدهند. این دادخواست ممکن است در شرایطی ارائه شود که مرد به طور کامل توانایی پرداخت مهریه را نداشته باشد یا توانایی پرداخت مهریه به صورت یکجا را نداشته باشد. در این شرایط بعد از درخواست اعسار و تایید آن، ممکن است  حکم به پرداخت مهریه به صورت قسطی داده شود.

    در صورت نیاز به مشاوره با یک وکیل مجرب در زمینه اطلاع از مدارک لازم برای دادخواست اعسار و رسیدگی به پرونده های مهریه، می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    مدارک لازم برای دادخواست اعسار چیست؟

    مدارک لازم برای دادخواست اعسار چیست؟
    مدارک لازم برای دادخواست اعسار چیست؟

    دعاوی اعسار از جمله دعاوی رایج در دادگستری ها می باشند که به منظور اثبات ناتوانی افراد در پرداخت هزینه دادرسی و محکومیت تشکیل شده و در صورت تایید و ثبت آن ها، فرد می تواند مبلغ دادرسی و محکومیت را با تعویق یا به طور قسطی پرداخت کند. برای پیگیری و شروع یک دعوی اعسار، نیاز به ارائه مدارک لازم برای دادخواست اعسار می باشد. مدارک لازم در مورد این گونه دعاوی از دو جنبه بررسی می شود.

    مدارک لازم برای دادخواست اعسار در هزینه دادرسی

    در مورد اعسار برای هزینه دادرسی، ابتدا فرد باید دادخواست خود را ارائه دهد. طرح و ارائه این دادخواست، هم می تواند همراه با دعوی اصلی و هم از طریق دادخواست جداگانه انجام گیرد.

    یکی از مدارک لازم برای دادخواست اعسار در این زمینه شهادت نامه شهود می باشد. این شهادت نامه که می تواند یک استشهاد کتبی که حداقل به امضای دو نفر در آمده باشد نیز باشد، برای ارائه درخواست الزامی است.

    البته برای رسیدگی، علاوه بر این مدارک، شهود نیز در زمان رسیدگی باید در دادگاه حضور داشته باشند.  مدارک شخصی و اثبات شغلی فرد از دیگر مدارکی است که برای ارائه دادخواست اعسار در زمینه هزینه های دادرسی مورد نیاز می باشند.

    همچنین مدارک مرتبط با مبلغ و هزینه دادرسی نیز باید ضمیمه دادخواست شوند. در نهایت فرم دادخواست آخرین مدرکی است که برای درخواست اعسار مورد نیاز است.

    مدارک لازم برای دادخواست اعسار محکوم به

    در صورتی که فرد با حکم دادگاه به پرداخت مبلغی محکوم شود، نیاز است که این محکومیت در بازه زمانی مشخص توسط دادگاه انجام شده و مبلغ مشخص به دادگاه پرداخت شود.

    در این شرایط فرد می تواند اعتراض کرده یا ارائه دادخواست اعسار داشته باشد. برای ارائه دادخواست اعسار در این زمینه نیاز است که مدارکی همچون مدارک شخصی فرد، مدارک نشاندهنده نوع محکومیت، شهادت شاهدین، میزان دقیق مبلغ محکومیت، مدارک اثبات کننده ارتباط شهود با متهم و در نهایت فرم دادخواست اعسار ضمیمه درخواست شده و ارائه شوند.

    در هر دو مورد، وجود مدرکی به عنوان شهادتنامه یا استشهاد برای به جریان افتادن سریع تر روند صدور اعسار، الزامی می باشد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک لازم برای دادخواست اعسار با مشاورین و وکلای سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    ادعای اعسار از نفقه به چه صورت است؟

    ادعای اعسار از نفقه به چه صورت است؟
    ادعای اعسار از نفقه به چه صورت است؟

    یکی از پرونده های حقوقی دیگر در دادگاه های خانواده پرونده های مرتبط با نفقه می باشند. نفقه نیز مانند مهریه مالی است که بر عهده مرد بوده و نسبت به زوجه و فرزندان موظف به پرداخت آن می باشد.

    در صورت عدم پرداخت نفقه یا پرداخت کمتر و خلاف مقدار تعیین شده در عقدنامه، زوجه می تواند درخواست دعوی کرده و رسیدگی به این مورد را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

    دعاوی نفقه نیز دارای شرایط به خصوصی می باشند و در صورت نیاز می توان برای آن ها، ارائه دادخواست اعسار کرد و از مزایای این دادخواست در این زمینه استفاده نمود.

    اعسار در پرداخت نفقه

    نفقه در تعریفی کلی تمام هزینه های زندگی مانند هزینه های خانه، لباس و غیره می باشد که بعد از عقد بر عهده مرد بوده و ملزم به پرداخت آن می باشد.

    در صورتی که مرد در پرداخت نفقه کوتاهی داشته باشد یا خلاف میزان تعیین شده و کمتر از آن پرداخت نفقه را داشته باشد، زن می‌تواند این موضوع را از طریق دادگاه پیگیری کند.

    همچنین درصورتی که مرد به دلیل عدم توانایی مالی، امکان پرداخت نفقه را نداشته باشد، می تواند درخواست اعسار کرده و پرداخت نفقه را به طور قسطی انجام دهد. در صورت تایید قسطی بودن نفقه، زن می تواند حکم حبس مرد یا پرداخت  یکجای نفقه را دریافت کند.

    در صورت پرسش در زمینه نفقه، اعسار، مدارک لازم برای دادخواست اعسار و رسیدگی به پرونده های نفقه، وکلای سایت تهران لو آماده راهنمایی شما می باشند.

    صدور حکم اعسار چه مزایایی دارد؟

    صدور حکم اعسار چه مزایایی دارد؟
    صدور حکم اعسار چه مزایایی دارد؟

    بعد از توضیح شرایط اعسار و مدارک لازم برای دادخواست اعسار، ممکن است این پرسش ایجاد شود که مزایای صدور اعسار چیست و برخورداری از آن چه کمکی به معسر می کند. به خصوص با توجه به این که فرد در نهایت باید مبلغ بدهی یا هزینه دادرسی را به طور قسطی یا با تعویق پرداخت کند، اطلاع از مزایای اعسار می تواند مفید باشد.

    معافیت موقت

    معافیت موقت از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه های دادرسی، یکی از مزایای مهم برای اشخاصی است که ادعای اعسار آن ها در دعاوی به ثبت رسیده باشد. در این شرایط فرد می تواند با برنامه ریزی مناسب و بدون استرس و نگرانی در زمینه پرداخت یکجای مبلغ بدهی، برای پرداخت دیون خود آمادگی لازم را پیدا کند.

    برخورداری از وکیل معاضدتی

    افرادی که ادعای اعسار آن ها تایید شود، همچنین می ‌توانند از وکیل معاضدتی استفاده کنند. هزینه حق الوکاله به طور عادی بسیار بالاست. این مسئله به خصوص در پرونده‌هایی که نیاز به وکیل برای موفقیت در آن ها وجود دارد، می تواند کمک کننده باشد. با اثبات اعسار معمولاً از طرف دادگاه، یک وکیل به عنوان وکیل معاضدتی به فرد معرفی می شود.

    مزیت دعاوی خانوادگی

    یکی از دعاوی خانوادگی رایج، دعاوی طلاق می باشد که معمولاً با مسئله مهریه همراه است. در شرایط عادی با استناد به قوانین حمایت از خانواده، طلاق بعد از پرداخت کلیه حقوق مالی زن توسط مرد مانند نفقه و مهریه انجام می شود.

    در این شرایط در صورتی که فرد بتواند دادخواست اعسار خود را به ثبت برساند، صیغه طلاق فوراً جاری شده و پرداخت مهریه به طور قسطی و بعد از طلاق انجام می شود.

    حذف ممنوع الخروجی

    یکی از شرایط مهم و قوانین در زمینه بدهکاری، ممنوع الخروج کردن فرد بدهکار می باشد. در این شرایط به خصوص زمانی که فرد برای جبران بدهی خود نیاز به سفر خارج از کشور داشته باشد، اعسار کمک کننده می باشد. در صورتی که فرد بتواند ناتوانی و اعسار را به اثبات برساند، حکم ممنوع الخروجی لغو شده و فرد می تواند از کشور خارج شود.

    اطلاعات بیشتر در این زمینه با مراجعه به سایت تهران لو و ارتباط با وکلای متبحر، قابل دریافت می باشد.

    آیا امکان اعتراض به حکم اعسار وجود دارد؟

    آیا امکان اعتراض به حکم اعسار وجود دارد؟
    آیا امکان اعتراض به حکم اعسار وجود دارد؟

    اعسار، یکی از دعاوی حقوقی است که مانند سایر دعاوی دو نتیجه پیروزی یا شکست دارد. در صورت پیروزی در دعوی اعسار، حکم اعسار صادر شده و فرد می تواند از مزایای حکم صادر شده بهره مند شده و در دعوی اصلی خود از آن استفاده کند. اما در صورت شکست در دعوی اعسار، چه اقدامی باید انجام داد. در این بخش از مقاله مدارک لازم برای دادخواست اعسار، به این موضوع خواهیم پرداخت.

    اعتراض به حکم اعسار

    به منظور ارائه دادخواست اعسار، نیاز به مدارکی است که در صورت کامل بودن آن توسط دادگاه بررسی شده و نتیجه نهایی به خواهان اعلام می‌ شود. گاهی اوقات به دلایلی مانند تکمیل نبودن مدارک یا نقص در آن ها دادگاه با درخواست اعسار موافقت نکرده و فرد موظف است که هزینه دادرسی یا مبلغی که به آن محکوم شده را پرداخت کند.

    در این شرایط مطابق قانون جدید آیین دادرسی، افراد می ‌توانند به حکم اعسار اعتراض کرده و در مرحله تجدید نظر مجدداً به وضعیت دادخواست رسیدگی شود.

    البته این مورد برای طلبکار یا شاکی نیز قابل انجام می باشد. به عنوان مثال؛ در صورتی که فرد بدهکار حکم اعسار را دریافت کرده باشد، طلبکار می تواند با اعتراض به این حکم و ارائه مدارک مستند، وضعیت را به نفع خود بازگرداند.

    تمام اطلاعات در این زمینه با مراجعه به سایت تهران لو و مشورت با وکلای این سایت قابل دریافت می باشد.

    برای درخواست اعسار باید از طریق چه مرجعی اقدام کرد؟

    برای درخواست اعسار باید از طریق چه مرجعی اقدام کرد؟
    برای درخواست اعسار باید از طریق چه مرجعی اقدام کرد؟

    همان طور که گفته شد، برای ارائه دادخواست اعسار دو حالت وجود دارد که می ‌توان در حال تحول دادخواست اعسار را همراه با دادخواست اصلی ارائه کرد یا به طور جداگانه اقدام به ارائه آن کرد. همچنین گفته شد که اعسار  دارای دو قسمت است و می تواند، هم در زمینه پرداخت هزینه های دادرسی و هم در زمینه پرداخت بدهی صادر شود.

    دادگاه صلاحیت دار برای ارائه دادخواست اعسار دادگاهی است که دعوی اصلی در آن رسیدگی می ‌شود یا فرد در آن محکوم شده باشد.

    به منظور تسریع امور فردی که ادعای اعسار دارد، باید تمام مدارک مورد نیاز مانند صورت های مالی در داخل یا خارج کشور و اطلاعات کامل حساب خود را که در اختیار خود یا نزدیکان می باشد، به اطلاع دادگاه رسانده و ضمیمه درخواست کند.

    همچنین بسته به نوع دادخواست ممکن است نیاز به شهادت شهود نیز باشد که در این شرایط، شهود باید از میان افرادی انتخاب شوند که علاوه بر صداقت و برخورداری از سایر ویژگی ها، از وضعیت زندگی فرد اطلاعات کامل داشته باشند.

    همچنین در صورت نیاز به ارائه دادخواستی مجزا، این کار از طریق تمام دعاوی قانونی مانند دادگستری ها قابل انجام می باشد. ارائه دادخواست اعسار از طریق مرجعی که پرونده اصلی در آن در جریان است، مزایای مختلفی دارد. یکی از مزایای مهم این امر، تسریع در روند رسیدگی به پرونده اعسار می باشد.

    در صورت نیاز به کسب اطلاع در این زمینه، می توانید با مشاورین سایت تهران لو در تماس باشید.

    مقررات جزایی اعسار به چه صورت است؟

    مقررات جزایی اعسار به چه صورت است؟
    مقررات جزایی اعسار به چه صورت است؟

    هر گونه دعوی که در مراجع قانونی مطرح می شود، شامل مقررات جزایی مختلفی است که به منظور رسیدگی بیشتر و بهتر به این دعاوی برقرار شده است. در زمینه دعاوی مرتبط با اعسار نیز مقررات مختلفی وجود دارد که رسیدگی به این گونه دعاوی را ساده تر می کند.

    مقررات جزایی مربوط به اعسار

    از جمله مقررات مرتبط با اعسار می توان به شرایطی اشاره کرد که فرد در زمینه یک پرونده محکوم به ارائه دادخواست اعسار کرده باشد و مدارک وی برای این دادخواست مورد تایید قرار نگرفته باشد.

    در این شرایط، علاوه بر رد دادخواست اعسار، تمام هزینه‌های دادرسی مرتبط با رسیدگی به دعوی نیز باید توسط فرد پرداخت شود. همچنین در صورتی که دادگاه برای فرد یک وکیل معاضدتی تعیین کرده باشد، حق الوکاله نیز باید پرداخت شود.

    از دیگر مواردی که جزو مقررات اعسار می باشد، قابل اجرا بودن محکومیت در مورد اوراق اجراییه ثبت اسناد است. در صورتی که مدعی اعسار برای تایید پرونده اعسار خود تخلفی کرده باشد، حتی ممکن است به حبس نیز محکوم شود.

    این در شرایطی است که خود را به دروغ نیازمند اعسار معرفی کرده باشد یا پس از صدور اعسار مشخص شود که شهود شهادت دروغ داده باشند.

    همچنین در صورتی که فرد یک پرونده اعسار دروغین با طلبکار تقلبی برای عدم متهم شدن در سایر پرونده‌های خود ایجاد کرده باشد نیز متهم شناخته شده و مجازات حبس خواهد داشت.

    سایت تهران لو مرجعی مناسب برای پیدا کردن بهترین وکلا در زمینه پرونده ها و دعاوی مرتبط با اعسار و رسیدگی به شرایط مختلف افراد در زمینه اعسار می باشد. در صورت نیاز به ارتباط با وکیل در این زمینه، تنها کافی است به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    محکومیت های مالی به چه صورت اجرا می شوند؟

    محکومیت های مالی به چه صورت اجرا می شوند؟
    محکومیت های مالی به چه صورت اجرا می شوند؟

    یکی از محکومیت ها، که ممکن است در زمینه شکایات و پرونده های مختلف صادر شود، محکومیت مالی می باشد. از انواع محکومیت های مالی می توان محکومیت مالی در پرداخت مهریه و نفقه، محکومیت مالی در ورشکستگی و پرداخت طلب به طلبکاران و محکومیت های مالی که در جرایم غیر نقدی به عنوان مجازات تعیین شده یا برای خرید سایر مجازات ها تعیین می شود، اشاره کرد.

    در هر کدام از این محکومیت ها تا همین چند سال پیش، یعنی حدود سال پنجاه و دو، اشخاص بعد از محکومیت مالی و عدم توانایی در پرداخت محکومیت به زندان می رفتند. این امر مشکلاتی مانند ناتوانی در پرداخت بدهی ها و موارد دیگری را به همراه داشت. میزان حبس در آن زمان 1 روز به ازای هر 50 ریال بوده است.

    امروزه اما برای کمک به متهمین و رفاه حال آن ها در پرداخت بدهی ها، قانون منع بازداشت برقرار شده و قوانین اعسار نیز کمک زیادی به افراد می کند.

    در این شرایط، در صورتی که متهم مالی، بتواند ادعای اعسار خود را به اثبات رساند، علاوه بر عدم صدور حکم بازداشت، در پرداخت محکومیت نیز با شرایطی مانند تقسیط و تعویق که پرداخت بدهی را ساده تر می کند، مواجه خواهند شد.

    وکلای سایت تهران لو برای راهنمایی و کمک در این زمینه، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

    اعسار مطلق و نسبی چیست؟

    اعسار مطلق و نسبی چیست؟
    اعسار مطلق و نسبی چیست؟

    علاوه بر دو قسم ذکر شده اعسار، از نظر شرایط فرد نیز می توان اعسار را به دو بخش تقسیم بندی کرد. اولین تقسیم بندی اعسار از نظر شرایط فردی، اعسار مطلق و تقسیم‌ بندی بعدی اعسار نسبی می ‌باشد که هر کدام دارای شرایط مختلف از نظر ارائه دادخواست و نتیجه می باشند.

    اعسار مطلق

    زمانی که فرد به طور کامل از پرداخت هزینه های دادرسی و محکومیت خود عاجز بوده و تا زمانی نامشخص به اموال منقول یا غیر منقول خود دسترسی نداشته باشد، فرد شامل شرایط و قوانین اعسار مطلق می شود.

    در اعسار مطلق، افراد توانایی پرداخت، چه به صورت یکجا و چه به صورت قسطی را را ندارند. در این شرایط معمولاً علاوه بر کم شدن مقدار هزینه های دادرسی، تعویق پرداخت هزینه ها تا زمان کسب شرایط مناسب اتفاق خواهد افتاد.

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل برای اعسار دیدن کنید.

    اعسار نسبی

    اما گاهی اوقات فرد امکان پرداخت یکجای هزینه دادرسی را ندارد و در صورت قسطی کردن آن، امکان پرداخت در بازه ها و دوره های زمانی مشخص را خواهد داشت.

    در این شرایط دادگاه با بررسی کامل وضعیت زمان ها و نوع پرداخت، قسط را برای متهم مشخص می کند. به منظور اثبات ادعای اعسار به خصوص در اعسار مطلق، نیاز به معرفی حداقل چهار شاهد می باشد.

    افرادی که به عنوان شاهد، چه در اعسار نسبی و چه در اعسار مطلق به دادگاه معرفی می شوند، باید به طور کامل نسبت به وضعیت زندگی و شرایط فرد معسر اشراف داشته باشند.

    در صورت ادعا و شهادت دروغین، اولین مجازات برای شهود، پرداخت جریمه و در صورت سنگین بودن میزان اعسار دروغین، حتی احتمال حبس شاهدین نیز وجود دارد. به همین منظور نیاز است که به صلاحیت و صداقت شهود دقت و توجه شود.

    در صورتی که رسیدگی به این امر با یک وکیل حرفه ای و مجرب انجام شود، تا حد زیادی از بروز مشکلات جلوگیری می شود. وکلای خوب و با تجربه در زمینه دعاوی اعسار را می توانید از طریق سایت تهران لو پیدا کرده و با آن ها در ارتباط باشید.

    چه کسانی امکان ارائه دادخواست اعسار را دارند؟

    چه کسانی امکان ارائه دادخواست اعسار را دارند؟
    چه کسانی امکان ارائه دادخواست اعسار را دارند؟

    هر چند دادخواست اعسار روشی است برای کمک به افراد ناتوان در پرداخت هزینه های مالی دادرسی یا محکومیت، اما تمام افراد نمی توانند این دادخواست را ارائه کنند یا در صورت ارائه آن با دادخواست تمامی افراد موافقت نمی شود. یکی از شروط موافقت دادخواست اعسار، بدهکار بودن فرد است.

    در واقع در صورتی که فرد، بدهکار پرونده ای باشد که طلبکار آن را اقامه کرده و فرد بتواند اعسار خود را به اثبات برساند، می تواند از مزایای این حکم استفاده کند. همچنین فرد در شرایطی می تواند درخواست اعسار دهد که علاوه بر مطالبه و اقامه دعوی توسط طلبکار، محکومیت وی ثابت شده باشد و حتی اجرائیه برای محکومیت از طرف دادگاه صادر شده باشد.

    در این شرایط با ارائه دادخواست اعسار می توان در اجرای محکومیت، تخفیف یا تعویق قائل شد. افراد با شرایط خاص مالی در تمام پرونده ها می توانند این درخواست را به دادگاه ارائه دهند.

    حتی پرونده هایی که در انتها محکومیت مالی نداشته باشند نیز برای رسیدگی و پیگیری، نیازمند پرداخت هزینه هایی هستند که در صورت تایید اعسار، پرداخت این هزینه ها با شرایطی که مناسب متهم یا خواهان پرونده باشد، انجام می گیرد.

    وکلای سایت تهران لو پاسخگوی شما برای تمام مشکلات حقوقی، به خصوص در زمینه رسیدگی به امور اعسار و شرکت در دعاوی با این موضوع می باشند.

    اثبات اعسار با شهود به چه صورت است؟

    اثبات اعسار با شهود به چه صورت است؟
    اثبات اعسار با شهود به چه صورت است؟

    در بخش مدارک لازم برای دادخواست اعسار، گفته شد که یکی از مدارک مورد نیاز برای ارائه این دادخواست که به تایید آن کمک زیادی می کند شهادتنامه یا اشتهادیه است.

    این شهادتنامه که توسط 2 تا 4 نفر بسته به شدت اعسار، از نظر مطلق یا نسبی بودن تایید و امضا می شود، به منظور اثبات عدم توانایی فرد در پرداخت های مالی مورد نیاز است.

    البته این طور نیست که بتوان هر کس را به عنوان شاهد در مورد دعاوی اعسار معرفی کرد. شاهد باید در دادگاه های مشخصی حضور داشته باشد. همچنین باید از زندگی و وضعیت معسر، اطلاعات کافی و کامل داشته باشد.

    در صورت عدم اطلاعات شهود از زندگی معسر یا تقلب هر کدام از شهود در ارائه دلایل و شهادت خود، هم معسر و هم شهود متحمل پرداخت جریمه های دو برابری در هزینه های دادرسی شده و در برخی شرایط حتی شهود حبس خواهند شد. معمولا برای ارائه شهادت نامه و تعیین شهود، صلاحیت هایی توسط دادگاه مشخص می شود.

    در واقع شهود باید با موارد مشخص شده توسط دادگاه مطابقت داشته باشند. شهود باید عاقل، بالغ، در سلامت کامل ذهنی و … باشند. پیدا کردن وکیل خوب برای رسیدگی به امور اعسار ضروری است.

    وکیل خوب باید در مورد تمام شرایط شهود و شرایطی که باعث پیروزی در دعاوی اعسار می شود، اطلاعات داشته و این اطلاعات را در اختیار موکل بگذارد. در صورت نیاز به ارتباط با این وکلا می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    آیا امکان حکم بازداشت در دادخواست اعسار وجود دارد؟

    آیا امکان حکم بازداشت در دادخواست اعسار وجود دارد؟
    آیا امکان حکم بازداشت در دادخواست اعسار وجود دارد؟

    پرونده های مالی، جزو پرونده هایی هستند که نیاز به بازداشت در آن ها کمتر از سایر پرونده هاست. به خصوص در صورت اثبات اعسار فرد، احتمال این که قرار بازداشت صادر شود، بسیار کاهش یافته و در بسیاری از موارد به صفر می رسد.

    با این حال احتمال بازداشت در برخی موارد نیز وجود دارد. یکی از مهمترین مواردی که پرونده را در نهایت به بازداشت منتهی می کند، زمانی است که فرد در ادعای اعسار خود دروغی گفته یا در ارائه مدارک لازم برای اثبات اعسار به عمد مدرکی را مخدوش کرده یا از قلم انداخته باشد.

    همچنین در پرونده هایی مانند پرونده مهریه، در صورتی که فرد بعد از ارائه حکم اعسار، مالی کسب کرده و آن را به اطلاع دادگاه نرساند نیز احتمال صدور حکم بازداشت به دلیل تقلب در نتیجه وجود خواهد داشت.

    در صورت نیاز به آَشنایی بیشتر با این موارد، مراجعه به سایت تهران لو و مشورت با وکلای با تجربه در این زمینه، بسیار مفید می باشد.

    تقسیط اعسار به چه صورت است؟

    تقسیط اعسار به چه صورت است؟
    تقسیط اعسار به چه صورت است؟

    معمولا در نهایت، تمام پرونده هایی که با اثبات اعسار همراه باشند، با تقسیط یا تعویق پرداخت به اتمام خواهند رسید. با شرایط مختلف، تقسیط یکی از روش های پرداخت هزینه های دادرسی یا محکومیت می باشد.

    البته تقسیط در پرونده های محکوم به بیشتر از پرونده های هزینه دادرسی مشاهده می شود. در این گونه پرونده ها که بارزترین مثال آن مهریه است، با در نظر گرفتن شرایط فرد مانند زمان دریافت حقوق، هزینه های ماهانه و … تاریخی در هر ماه یا هر چند ماه یک بار برای پرداخت مبلغی مشخص تعیین می گردد.

    در تنظیم دادخواست اعسار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    با توجه به این که هر گونه مغایرت اطلاعات وارد شده در دادخواست با اطلاعات واقعی معسر می تواند تقلب و جرم محسوب شود، در درجه اول صداقت و دقت در ورود اطلاعات الزامی می باشد.

    همچنین در صورت نیاز به مدارک برای تسریع رسیدگی به دادخواست اعسار باید مدارک به طور کامل ضمیمه دادخواست شوند. شهود این دادخواست باید به گونه ای انتخاب شوند که امکان حضور در زمان تعیین شده توسط دادگاه را داشته باشند. بهتر است از مدارک، یک کپی برابر اصل به منظور حفظ بهتر نیز تهیه شود.

    برای اطلاع از مدارک لازم برای دادخواست اعسار چه روش هایی مناسب هستند؟

    برای اطلاع از مدارک لازم برای دادخواست اعسار چه روش هایی مناسب هستند؟
    برای اطلاع از مدارک لازم برای دادخواست اعسار چه روش هایی مناسب هستند؟

    یکی از مناسب ترین روش ها برای اطلاع از مدارک لازم برای دادخواست اعسار، مراجعه به سایت های معتبر مانند سایت تهران لو و ارتباط با مشاورین و وکلای این سایت می باشد. همچنین در صورت نیاز به اطلاع از مدارک لازم برای دادخواست اعسار،  می توان از اشخاصی که قبلا سابقه این گونه پرونده ها را داشته اند نیز راهنمایی گرفت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با