نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله ی علمی حقوقی، قصد داریم تا موضوع نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع را به شکلی کامل و مفصل مورد بررسی قرار دهیم و مهم ترین موردهایی که در رابطه با نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع هستند را برای شما عزیزان توضیح دهیم. از همه ی شما عزیزان درخواست می شود تا انتهای این نوشتار کاربردی ما را همراهی نمایید.

    در ابتدای صحبت باید به این سوال مهم و کاربردی پاسخ دهیم که موضوع انحصار وراثت ذینفع در چه شرایط پیش می آید و بهترین پاسخ آن است که اگر یک شخصی به جز وراث حقیقی، ادعا کنند که نسبت به ما ترک شخص متوفی سهم و حق دارند، در این حالت انحصار وراثت ذینفع مطرح می شود.

    همان طور که مستحضر هستید و طبق قوانین شرعی و قانونی دین اسلام و کشور ایران، بعد از این که شخصی دار فانی را وداع گفت، ما ترک وی در میان ورثه اش تقسیم خواهد شد.

    در کنار ورثه ممکن است اشخاصی وجود داشته باشند که بتوانند بر ما ترک، ادعای سهم و ارث کنند

    اما در کنار ورثه ممکن است اشخاصی وجود داشته باشند که بتوانند بر ما ترک، ادعای سهم و ارث کنند. از جمله این اشخاص می تواند شخص طلبکار متوفی و یا وصی ایشان باشد که طبق قانون نیز این اشخاص می توانند درخواست انحصار ورثه نمایند.

    در این شرایط شخصی که از متوفی طلبکار است، برای دریافت طلب خود از ماترک آن مرحوم طلب سهم می کند و شخصی که ادعا می کند وصی می باشد نیز بر اساس وصیت نامه متوفی در ما ترک وی می تواند ادعای سهم و ارث کند.

    اگر چنین شرایطی پیش بیاید، اشخاص ذی نفع باید با در دست داشتن مدارک معتبر و مرتبط خود با دادخواست به نزد شورای حل اختلاف بروند و آن را ارائه دهند. یعنی شخص وصی با در دست داشتن وصیت نامه متوفی و شخص طلبکار با داشتن مدارک دال بر طلبش از متوفی می توانند حق خود را از ماترک متوفی خواستار شوند.

    شما می توانید با مراجعه به سایت های حقوقی با شرایط دقیق نحوه درخواست و دادخواست انحصار وراثت ذینفع بیشتر آشنا شوید که یکی از این وب سایت های معتبر، سایت تهران لو می باشد.

    در ادامه و برای این که موضوع نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع را به بهترین شکل ممکن مورد بسط قرار دهیم، مهم ترین موردهایی که در ارتباط با نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع می باشند را به صورت چند تیتر و یا سوال بیان کرده و در بخش های مختلف نوشتار خود آن ها را مورد تشریح قرار خواهیم داد.

    اصلی ترین تیترها و سوال های مرتبط با نوشتار نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع به شرح ذیل می باشند:

    آیا می دانید، چه مدارکی برای حصر وراثت به وسیله ذینفع مورد نیاز می باشد؟

    آیا با مرحله های انحصار وراثت به وسیله اشخاص ذینفع آشنایی دارید؟

    آیا می دانید که انحصار وراثت به وسیله شخص ذینفع چه هزینه ای را در بر دارد؟

    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت تا چه زمانی معتبر خواهد بود؟

    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت چه کاربردهایی دارد؟

    آیا با دادگاه صالح برای انجام انحصار وراثت آشنایی دارید؟

    آیا می دانید که اظهار نامه انحصار وراثت به چه صورت می باشد؟

    آیا می دانید که کدام سامانه مخصوص استعلام گواهی نامه انحصار وراثت می باشد؟

    آیا درباره ماده 9 قانون انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟

    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت به چه صورتی می باشد؟

    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت باید به کجا فرستاده شود؟

    آیا می دانید که برای تهیه گواهی انحصار وراثت به چه مدارکی نیاز دارید؟

    آیا می دانید که کدام اشخاص می توانند برای انحصار وراثت درخواست ارائه دهند؟

    آیا می دانید که برای اخذ گواهی انحصار وراثت، کدام مراحل را باید طی نمایید؟

    آیا در زمینه ی پنج نکته کلیدی مربوط به انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟

    تحویل گرفتن یک فرم ویژه چاپی

    اکنون زمان تایید کردن وراثت است

    مشخص کردن تکلیف مالیات بر ارث

    رجوع کردن به شورای حل اختلاف ذی صلاح

    این مراحل بدون حضور شما

    آیا با یک نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع واقعی آشنایی دارید؟

    کلام آخر

     

    آیا می دانید، چه مدارکی برای حصر وراثت به وسیله ذینفع مورد نیاز می باشد؟

    آیا می دانید، چه مدارکی برای حصر وراثت به وسیله ذینفع مورد نیاز می باشد؟
    آیا می دانید، چه مدارکی برای حصر وراثت به وسیله ذینفع مورد نیاز می باشد؟

    در مقدمه این مقاله با عنوان دادخواست انحصار وراثت ذینفع، مطالبی را درباره این که این دادخواست در چه شرایط پذیرفته می شود و این که اشخاص ذینفع باید به کجا برای انجام دادخواست خود مراجعه کنند، صحبت کردیم.

    اکنون می خواهیم به این موضوع بپردازیم که این اشخاص ذینفع باید چه مدارک معتبری در دست داشته باشند که بتوانند دادخواست خود را ارائه دهند و به هدف خود برسند. پس برای اطلاع یافتن از این موضوع تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

    اگر افرادی ذینفع یعنی همان وصی و یا شخص طلبکار در شرایطی قرار بگیرند که ورثه اصلی شخص متوفی برای انجام انحصار ورثه با آن ها همراهی نکنند و در واقع در پی کارشکنی باشند، این افراد می توانند با در دست داشتن مدارک که در زیر ارائه می شود، برای درخواست صدور گواهی حصر وراثت اقدام کنند.

    از جمله این مدارک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص متقاضی

    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص متقاضی(طلبکار و وصی) که به عنوان مدارک شناسایی آن شناخته می شوند.

    داشتن استشهادیه از محضر

    اگر متقاضی وصی می باشد، داشتن اصل وصیت نامه

    اگر متقاضی طلبکار باشد، داشتن سندها و مدرک های لازم از جمله چک، سفته، قرارداد، قولنامه و …

    درخواست کردن استعلام مدارک شناسایی وراث از ثبت احوال

    اگر شما به سایت های معتبر حقوقی از جمله وب سایت حقوقی تهران لو سر زده باشید، می بینید که خیلی راحت شما را با مطالب مهم و جزئیات لازم در این مورد آشنا می کنند.

    از همه ی شما عزیزان درخواست می شود تا در ادامه ی مقاله ی نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع با ما همراه باشید.

    آیا با مرحله های انحصار وراثت به وسیله اشخاص ذینفع آشنایی دارید؟

    آیا با مرحله های انحصار وراثت به وسیله اشخاص ذینفع آشنایی دارید؟
    آیا با مرحله های انحصار وراثت به وسیله اشخاص ذینفع آشنایی دارید؟

    در تیتر قبل شما را با مدارک لازم برای ثبت درخواست انحصار وراثت به وسیله اشخاص ذینفع چه وصی و چه طلبکار آشنا کردیم. اکنون در این بخش از مقاله می خواهیم شما را با مراحل انحصار وراثت توسط اشخاص مذکور آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

    اولین مرحله انحصار وراثت اشخاص ذینفع آن است که باید به دریافت کردن استشهادیه محضری روی آورند.

    در واقع باید عنوان کنیم که اگر اطلاع داشته باشید، استشهادیه محضری یک فرم می باشد که باید در دفتر اسناد رسمی، تعداد 3 نفر شاهد، مطالب مندرج در آن فرم را که شامل نام و تعداد دقیق وراث امضاء و تایید نمایند.

    برای این کار می بایست شخص ذینفع فرم مذکور را به وسیله امضای سه شخص شاهد پر کند و شخصی که مسئول دفتر اسناد رسمی است، آن را گواهی و تایید نماید.

    بعد از تکمیل شدن فرم توسط سه شاهد، شخص ذینفع باید به یکی از دفترهای قضایی رجوع کند. در واقع شخص ذینفع با ارائه اسناد و مدارک لازم به دفتر الکترونیک خدمات امور قضائی و پر کردن فرم درخواست صدور گواهی انحصار ورثه در پی به دست آوردن حقوق قانونی خود باشد.

    زمانی که هر یک از این مراحل در زمان مشخص شده ای انجام گرفت، صدور گواهی انحصار وراثت به عهده شورای حل اختلاف قرار داده می شود.

    یکی از مهمترین مدارک لازم برای درخواست گواهی انحصار ورثه

    همان طور که آشکار است، یکی از مهمترین مدارک لازم برای درخواست گواهی انحصار ورثه، شناسنامه و کارت ملی اشخاص ذینفع می باشد.

    اما از آن جا که وراث در این زمینه با اشخاص ذینفع همکاری نمی کنند، بهترین راه این است که اشخاص ذینفع از شورای حل اختلاف درخواست کنند تا هویت ورثه را خود شورا از سازمان ثبت احوال درخواست و استعلام نماید.

    بعد از این که شورای حل اختلاف استعلام لازم را به سر انجام رساند، می بایست آگهی انحصار ورثه متوفی را از طریق یک روزنامه انتشار دهد. دلیل انجام این آگهی این است که این امکان وجود داشته باشد که اگر شخص ذینفع دیگری وجود دارد، از این موضوع اطلاع یابد و با مراجعه و ثبت کردن ادعای خود به حق خود برسد.

    البته ثبت کردن ادعای اشخاص ذینفع دیگر محدود به یک مهلت یک ماهه می شود که از زمان انتشار آگهی فرصت انجام این کار را دارند. سپس اگر کم و کسری و یا مسئله ای در پرونده موجود نباشد، گواهی درخواست انحصار ورثه صادر خواهد شد.

    برای توضیح و تشریح این موضوع به صورت کامل و دقیق می توانید از مشاوران حقوقی که در وب سایت تهران لو مشغول خدمت رسانی هستند، کمک و بهره بگیرید.

    لطفا در بخش های بعدی از نوشتار نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع ما را همراهی نمایید.

    آیا می دانید که انحصار وراثت به وسیله شخص ذینفع چه هزینه ای را در بر دارد؟

    آیا می دانید که انحصار وراثت به وسیله شخص ذینفع چه هزینه ای را در بر دارد؟
    آیا می دانید که انحصار وراثت به وسیله شخص ذینفع چه هزینه ای را در بر دارد؟

    تا اینجای مقاله با موضوع نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع، ابتدا به شرح شرایطی پرداختیم که در آن چه اشخاصی را ذینفع به حساب می آورند.

    سپس به این موضوع رسیدیم که برای رسیدن به حقوق قانونی و مشروع خود باید این اشخاص ذینفع از چه راهی اقدام نمایند و برای انجام دادخواست انحصار ورثه احتیاج به چه مدارکی دارند و در واقع با انجام چند مرحله می توانند به هدف خود دست یابند و این که اولین مرحله کار باید در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گیرد.

    در ادامه مطلب و در این بخش قصد داریم بدانیم که آیا درخواست انحصار ورثه برای اشخاص ذینفع هزینه و مخارجی را در بر دارد یا خیر؟ پس برای مطلع شدن از این موضوع از شما درخواست می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

    هزینه انجام دادخواست انحصار ورثه در سال های مختلف

    هزینه انجام دادخواست انحصار ورثه در سال های مختلف، متفاوت بوده و برای هر سال عدد خاصی تعیین شده است که باید این مبلغ در دفتر خدمات قضائی پرداخت شود.

    اگر درخواست صدور گواهی انحصار وراثت محدود باشد، نیاز به چاپ و ثبت و انتشار آن در روزنامه نمی باشد. اما اگر گواهی نامحدود باشد و لازم شود که در روزنامه منتشر شود، باز هم نیازی به پرداخت هزینه آن به وسلیه اشخاص ذینفع نمی باشد.

    شما می توانید با مراجعه و جست و جو در وب سایت حقوقی معتبر تهران لو از ریز جزئیات درباره این موضوع اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

    از همه ی شما سروران گرامی دعوت می نماییم تا در قسمت های بعدی از نوشتار نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع ما را همراهی نمایید.

    پیشنهاد می کنیم از پست نمونه دادخواست مطالبه مهریه از وراث همسر دیدن کنید.

    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت تا چه زمانی معتبر خواهد بود؟

    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت تا چه زمانی معتبر خواهد بود؟
    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت تا چه زمانی معتبر خواهد بود؟

    در بخش قبلی مقاله ی نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع، به میزان هزینه و مخارج برای ثبت و تنظیم درخواست گواهی انحصار وراثت پرداختیم و شرایطش را به طور کامل بیان کردیم. در این بخش می خواهیم به مدت زمانی که این گواهی انحصار وراثت اعتبار دارد، بپردازیم. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

    بر اساس قوانین حقوقی کشورمان، زمان اعتبار این گواهی که شورای حل اختلاف آن را صادر کرده است، به صورت نامحدود می باشد. به بیانی دیگر می توان گفت که در این گواهی صادر شده فقط ذکر این مطلب قید می شود که ورثه متوفی چه اشخاصی هستند و سهم هر یک از آن ها از ما ترک وی چه میزان می باشد و در واقع از مدت اعتبار آن هیچ سخنی به میان نمی آید و با گذشت زمانی طولانی از اعتبار آن کم نمی شود.

    در وب سایت حقوقی تهران لو که یکی از بهترین سایت های حقوقی می باشد، به طور صریح به این موضوع اشاره شده است و شما می توانید با مراجعه به این وب سایت با اطمینان خاطر از کامل بودن و به روز بودنش از محتویات این وب سایت استفاده کنید.

    شما خواننده ی گرامی در حال مطالعه ی مقاله ای علمی حقوقی با عنوان نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع هستید. خواهشمند است، قسمت های بعدی از این نوشتار کاربردی را از دست ندهید و در ادامه با ما همراه باشید.

    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت چه کاربردهایی دارد؟

    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت چه کاربردهایی دارد؟
    آیا می دانید که گواهی انحصار وراثت چه کاربردهایی دارد؟

    زمانی که شخصی دار فانی را وداع می گوید، بازماندگان وی باید برای فروش و یا انتقال دادن اموال متوفی و یا استفاده از آن ها اقدام کنند و بر اساس قانون فروختن و یا منتقل کردن اموال متوفی فقط با انجام دادن و پشت سر گذاشتن یک سری کارهای اداری و قانونی قابل اجرا می باشد.

    با توجه به مطالبی که در تیترهای قبل بیان کردیم، در ابتدا شخص برای این که بتواند ادعای خود را مبنی بر این که از ورثه متوفی می باشد، به اثبات برساند می بایست نسبت به گواهی انحصار وراثت اقدام کند و سپس آن را دریافت کند.

    این موضوع دریافت گواهی انحصار وراثت، یک مساله اساسی می باشد. چون این گواهی یک مدرک مستند و قانونی می باشد که تک تک ورثه را با دقت و کامل تعیین می کند.

    در این گواهی مقادیر سهم هر یک از ورثه از ما ترک متوفی مشخص می شود

    البته این تنها دلیل مهم و با ارزش بودن این گواهی نیست، بلکه دلیل دیگر مهم بودنش این است که در این گواهی مقادیر سهم هر یک از ورثه از ما ترک متوفی مشخص می شود.

    هر شخص از ورثه برای رجوع به هر یک از اداره های دولتی لازم است که گواهی حصر وراثت را با خود به همراه داشته باشد. زیرا بدون داشتن این گواهی انحصار ورثه، امکان این که شخص بتواند ثابت کند که جزء ورثه شخص متوفی می باشد، وجود ندارد.

    برای این که به راهکارهای درست و دقیق دریافت کردن این گواهی نامه انحصار وراثت دست یابید، می توانید به وب سایت حقوقی معتبر تهران لو مراجعه کنید و با نظرات و مشاوره وکلای این وب سایت به مطالب مهم و کاربردی این موضوع دست یابید.

    از شما درخواست می شود، قسمت های بعدی از مقاله ی نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع را از دست ندهید. در ادامه قصد داریم تا موارد مهم و کاربردی دیگری را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

    آیا با دادگاه صالح برای انجام انحصار وراثت آشنایی دارید؟

    آیا با دادگاه صالح برای انجام انحصار وراثت آشنایی دارید؟
    آیا با دادگاه صالح برای انجام انحصار وراثت آشنایی دارید؟

    در مطالب قبلی ذکر کردیم که گواهی انحصار وراثت چه کاربردهایی دارد و نداشتن این گواهی ممکن است، چه مسائل و مشکلاتی را در پی داشته باشد. در این بخش از مطلب می خواهیم به این موضوع مهم بپردازیم که گواهی انحصار وراثت را چه ارگانی اجازه صدورش را دارد. از شما می خواهیم تا ما را همراهی کنید.

    با توجه به قانون اساسی کشور؛ دادگاه، اجازه صادر کردن گواهی حصر وراثت را ندارد، بلکه این موضوع یکی از وظایف شورای حل اختلاف می باشد.

    شورای حل اختلافی که در منطقه و محدوده محل سکونت متوفی نزدیک باشد، صلاحیت صدور این گواهی نامه را دارد. اشخاص برای آگاه شدن از این که کدام شعبه شورای حل اختلاف برای صدور گواهی انحصار وراثت آن ها صلاحیت و شایستگی دارد، باید به دفترهای الکترونیک خدمات امور قضائی مراجعه نمایند.

    برای دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر درباره این مورد و موضوعات مربوط به دادگاه صالح برای انجام انحصار وراثت می توانید به وب سایت های حقوقی و معتبر مراجعه نمایید. یکی از برترین وب سایت ها برای ارائه مشاوره های مختلف حقوقی به ویژه در زمینه ی موضوعات مرتبط با انحصار وراثت، وب سایت تهران لو می باشد.

    آیا می دانید که اظهار نامه انحصار وراثت به چه صورت می باشد؟

    آیا می دانید که اظهار نامه انحصار وراثت به چه صورت می باشد؟
    آیا می دانید که اظهار نامه انحصار وراثت به چه صورت می باشد؟

    در این مقاله با عنوان نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع به موضوعاتی از جمله اشخاص ذینفع و شورای حل اختلاف، هزینه درخواست انحصار ورثه، مهلت و اعتبار گواهی صادر شده از انحصار ورثه و شعبه های ذی صلاح صدور این گواهی پرداختیم. در حال حاضر می خواهیم به موضوع اظهار نامه انحصار وراثت بپردازیم. پس در این بخش از مقاله نیز با ما همراه باشد.

    برای پرداخت کردن مالیات، وراث وظیفه دارند که یک لیست کامل و دقیقی از املاک و دارائی های شخص متوفی را آشکار و بیان کنند. بعضی از وراث عنوان اظهار نامه انحصار وراثت را به آن لیست مذکور می دهند، در حالی که این تعریف درست و منطقی نمی باشد و در واقع به لحاظ قانونی اصطلاح مالیات بر ارث را برای این لیست اظهار نامه مورد تایید و تاکید قرار می دهند.

    وراث دقیقا از زمان فوت شخص متوفی وقت دارند که لیست اظهار نامه خود را کامل نمایند

    البته وراث دقیقا از زمان فوت شخص متوفی وقت دارند که لیست اظهار نامه خود را کامل نمایند و آن را باید به اداره امور مربوط با مالیات ارائه دهند. اگر وراث بنا به هر دلیلی از زمان موعد برای اظهار نامه استفاده نکرده باشند، چه اتفاقی برای آن ها پیش می آید؟

    در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که پیش آمد خاصی رخ نمی دهد، فقط این که اگر در انجامش تاخیر رخ دهد، تعدادی از معافیت های مالیات بر ارث دیگر شامل حالشان نخواهد شد.

    شما می توانید برای اطلاع دقیق و دسترسی به توضیحات کامل مربوط به این اظهار نامه و مالیات بر ارث به سایت های حقوقی معتبر از جمله وب سایت معتبر تهران لو رجوع کنید و با آگاه شدن از مطالب آن از این معافیت های مالیاتی بر ارث خود بهره مند شوید.

    آیا می دانید که کدام سامانه مخصوص استعلام گواهی نامه انحصار وراثت می باشد؟

    آیا می دانید که کدام سامانه مخصوص استعلام گواهی نامه انحصار وراثت می باشد؟
    آیا می دانید که کدام سامانه مخصوص استعلام گواهی نامه انحصار وراثت می باشد؟

    همان طور که در مطلب قبل بیان کردیم، ارائه لیست از اموال و دارائی های شخص متوفی برای انجام امور اداری یک کار ضروری و مهم می باشد که در تاریخ معینی از زمان فوت شخص متوفی باید صورت گیرد تا بتوان از مزایای مالیاتی آن نیز بهره مند شد. اکنون می خواهیم بررسی کنیم که سامانه مخصوص برای استعلام گواهی انحصار وراثت کدام می باشد. از شما درخواست داریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

    ثبت کردن درخواست صدور گواهی انحصار وراثت یک کار الزامی و واجب می باشد که می توان آن را در یک سامانه اینترنتی به نام سامانه ثنا ثبت کرد. همان طور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، در اینجا هم تاکید می کنیم که مراجعه کردن به یکی از دفاتر الکترونیک مربوط به امور خدمات قضایی یکی از مرحله های درخواست صدور گواهی انحصار وراثت می باشد.

    بعد از این که وراث به دفتر خدمات قضائی رجوع کردند، مسئول مربوطه اقدام به ثبت نام ورثه در سامانه ثنا می کند

    بعد از این که وراث به دفتر خدمات قضائی رجوع کردند، مسئول مربوطه اقدام به ثبت نام ورثه در سامانه ثنا می کند. در اینجا خاطر نشان می کنیم که اگر ورثه از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده بودند، دیگر نیازی به انجام مجدد این کار ندارند.

    در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت همگانی، هر یک از وراث می توانند در منزل خود از راه اینترنت در سامانه ثنا به نشانی اینترنتی adliran. ir وارد شوند و ثبت نام کنند.

    البته برخی از وراث سایت ثنا را به اسم سایت استعلام گواهی انحصار وراثت می خوانند. البته به یاد داشته باشید که درخواست استعلام گواهی تنها به شکل حضوری و با رجوع به شعبه شورای حل اختلاف دارای صلاحیت رسیدگی کننده ممکن می باشد.

    اگر به سایت های معتبر حقوقی به خصوص وب سایت حقوقی و معتبر تهران لو مراجعه کنید، به راحتی می توانید از شرایط ثبت نام در سامانه ثنا و موضوعات مشابه اطلاع یابید.

    آیا درباره ماده 9 قانون انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟

    آیا درباره ماده 9 قانون انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟
    آیا درباره ماده 9 قانون انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟

    با توجه به مطالب بیان شده در بخش قبلی این مقاله به این موضوع رسیدیم که ورثه می بایست برای استعلام گواهی انحصار وراثت تا یک زمان مشخصی به سایت و سامانه اینترنتی ثنا مراجعه و ثبت نام کنند. در این بخش می خواهیم راجع به موضوع ماده 9 قانون انحصار وراثت اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم. پس اگر شما به این مطلب مایل هستید، ما را تا ادامه این قسمت همراهی نمائید.

    بر طبق ماده 9 انحصار وراثت؛ اگر شخصی با دانستن این موضوع که جزء ورثه نمی باشد، با این وجود بتواند گواهی انحصار ورثه را دریافت نماید، در نتیجه این عملش یک نوع کلاهبرداری به حساب می آید.

    البته موضوع دیگری که در اینجا مطرح می شود، این است که اگر شخص با آگاه بودن از بودن ورثه دیگری به جز خودش آن ها را انکار و یا پنهان نماید، در این صورت این مورد نیز جزء کلاهبرداری به حساب می آید.

    در هر دوی این حالت ها اشخاص علاوه بر این که باید خسارت کارشان را پرداخت نمایند، باید همچنین به مجازاتی که برای جرم کلاهبرداری در نظر گرفته شده است، نیز گردن نهند.

    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت به چه صورتی می باشد؟

    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت به چه صورتی می باشد؟
    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت به چه صورتی می باشد؟

    اگر به خاطر داشته باشید، در بخش قبیل به بررسی موضوع ماده 9 انحصار وراثت پرداخیتم و این که در چه شرایطی اشخاص با درخواست و دریافت گواهی انحصار ورثه ممکن است، به کلاهبرداری متهم شوند. اکنون می خواهیم در این بخش به نمونه دادخواست حصر ورثه بپردازیم. پس لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

    دادخواستی که بر طبق آن وراث از دادگاه بخواهند که گواهی حصر ورثه برایشان صادر کند را نمونه دادخواست انحصار ورثه می گویند. به همین دلیل یک دادخواست تهیه و تنطیم خواهد شد و سپس به دادگاه مربوطه ارائه داده می شود.

    این نمونه دادخواست انحصار ورثه در ابتدا باید به وسیله خود ورثه درخواست داده شود و اگر وراث دیگر در ارائه دادن این درخواست همیاری لازم را نکنند، در روال بررسی دادخواست خللی ایجاد نمی شود. البته به خاطر داشته باشید که انجام دادخواست انحصار وراثت به مذهب و دین اشخاص ورثه کاملا مربوط می شود.

    چون همان طور که مستحضر هستید، شیوه تقسیم اموال و دارائی متوفی در مذهب های مختلف متفاوت می باشد. پس به این نکته مهم هم باید توجه شود که نوع مذهب نیز باید در گواهی انحصار وراثت را بیان نمود. شما می توانید با رجوع به سایت های معتبر حقوقی از جمله وب سایت حقوقی تهران لو از مطالب کاملا مرتبط به موضوع انحصار ورثه کاملا آگاه شوید.

    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت باید به کجا فرستاده شود؟

    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت باید به کجا فرستاده شود؟
    آیا می دانید که نمونه دادخواست انحصار وراثت باید به کجا فرستاده شود؟

    با توجه به مطالبی که در تیتر قبل تر اشاره کردیم، به موضوع نمونه دادخواست انحصار وراثت پرداختیم و گفتیم که این دادخواست باید به وسیله خود وراث تهیه و تنظیم گردد و این که انحصار ورثه بر اساس مذهب های مختلف به شکل متفاوتی صورت می گیرد. اکنون می خواهیم ببینیم که بعد از آماده شدن، دادخواست انحصار وراثت باید برای چه ارگانی ارسال شود؟ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    بر اساس قانون حقوقی کشور، دادخواست انحصار وراثت را نمی توان به هر دادگاهی فرستاد، بلکه باید به دادگاهی ارسال شود که شایسته رسیدگی به این موضوع باشد و در واقع دادگاهی این صلاحیت را دارد که نزدیک به محل زندگی شخص متوفی است و به عنوان دادگاه صالح از آن یاد می شود.

    البته به این نکته توجه دقیقی داشته باشید که می بایست نمونه دادخواست حصر وراثت را به مکان هایی از جمله دادگاه های عمومی و دادگاه های انقلاب تحویل دهند.

    اگه به دنبال پیدا کردن یک دادگاه صالح برای ارائه دادخواست انحصار وراثت خود هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که به سایت های حقوقی معتبر از جمله وب سایت حقوقی تهران لو مراجعه کنید تا در این زمینه و زمینه های مشابه آن به اطلاعات درستی دست پیدا کنید.

    آیا می دانید که برای تهیه گواهی انحصار وراثت به چه مدارکی نیاز دارید؟

    آیا می دانید که برای تهیه گواهی انحصار وراثت به چه مدارکی نیاز دارید؟
    آیا می دانید که برای تهیه گواهی انحصار وراثت به چه مدارکی نیاز دارید؟

    همان طور که در بخش پیشین بیان کردیم، نمونه دادخواست انحصار ورثه باید به دادگاه صالح که شایستگی رسیدگی به این پرونده را دارد، ارائه شود و در ادامه بیان کردیم که غالبا دادگاه صالح باید در منطقه مسکونی شخص متوفی تعیین شود. در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که تنظیم گواهی انحصار ورثه به چه مدارکی نیازمند است؟ پس ادامه مطلب را از دست ندهید و با ما همراهی نمائید.

    مدارک مورد نیاز

    در بخش زیر مدارک مورد نیاز را برای شما مشخص می کنیم که می بایست شخص با در دست داشتن آن مدارک مورد نیاز، علاوه بر دادخواست انحصار ورثه برای به دست آوردن گواهی انحصار ورثه به دادگاه صالح تقدیم نماید. این مدارک شامل مواردی چون:

    اصل شناسنامه شخص متوفی

    گواهی دال بر فوت شخص متوفی

    اسم اشخاص ورثه، امضای دو نفر که ورثه را به طور کامل می شناسند و گواهی سندهای رسمی برای امضاها که این موارد را روی هم رفته به عنوان استشهادیه محضری نام گذاری می کنند.

    رسید گواهی مالیاتی

    برای مشخص کردن تک تک مدارک مورد نیاز برای گواهی انحصار وراثت می توانید از مشاورین و وکلای زبر دستی که در وب سایت معتبر حقوقی تهران لو مشغول هستند، مشورت و راهنمایی بگیرید.

    آیا می دانید که کدام اشخاص می توانند برای انحصار وراثت درخواست ارائه دهند؟

    آیا می دانید که کدام اشخاص می توانند برای انحصار وراثت درخواست ارائه دهند؟
    آیا می دانید که کدام اشخاص می توانند برای انحصار وراثت درخواست ارائه دهند؟

    در مطالب قبل به این موضوع اشاره کردیم که ورثه برای دریافت گواهی انحصار وراثت به چه مدارکی نیاز دارند. در ادامه مطلب به این موضوع می پردازیم که آیا هر کسی اجازه درخواست انحصار وراثت را دارد یا نه؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

    بر اساس ماده ی 360 قانون، کارهای حسبی هر شخصی که جزء ورثه باشد و یا اشخاص ذینفع، چه اشخاصی که در زمان حیات متوفی از ایشان طلبکار باشند و قول نامه و یا قرارداد داشته باشند و چه اشخاصی که با در دست داشتن مدرک و وصیت نامه معتبری که نشاندهنده وصی بودن این اشخاص می باشد، می توانند به لحاظ قانونی درخواست گواهی انحصار وراثت دهند.

    اگر شرایطی پیش بیاید که یکی از ورثه بنا به دلایلی از تحویل دادن مدارک مورد نیاز خودداری نماید

    اگر شرایطی پیش بیاید که یکی از ورثه بنا به دلایلی از تحویل دادن مدارک مورد نیاز خودداری نماید، برای بقیه وراث جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. چون بر اساس قانون حقوقی؛ هر یک از ورثه این امکان را دارد که خودش به تنهایی برای انحصار ورثه درخواست استعلام نماید. البته این درخواست استعلام باید در اداره ثبت احوال و بقیه ارگان های مرتبط انجام شود.

    به همین صورت اگر بقیه وراث برای گرفتن گواهی انحصار ورثه همکاری لازم را نداشته باشند، تنها یک نفر از ورثه خودش این اجازه و امکان را دارد که برای حصر وراثت، گواهی درخواست آن را پیگیر شود و هیچ لزومی به گرفتن وکالت از بقیه وراث را ندارد.

    اگر شما جزء ورثه اصلی و یا ورثه ذینفع می باشید و برای دریافت گواهی استعلام حصر ورثه به دنبال اطلاعات دقیق تری می باشید، می توانید به سایت های حقوقی معتبر رجوع کنید و مشاوره های لازم را در این مورد دریافت کنید. یکی از معتبرترین این سایت ها، وب سایت حقوقی تهران لو می باشد که با داشتن کادری مجرب در خدمت شما می باشد.

    آیا می دانید که برای اخذ گواهی انحصار وراثت کدام مراحل را باید طی نمایید؟

    آیا می دانید که برای اخذ گواهی انحصار وراثت کدام مراحل را باید طی نمایید؟
    آیا می دانید که برای اخذ گواهی انحصار وراثت کدام مراحل را باید طی نمایید؟

    همان طور که در قسمت قبل این مقاله با عنوان نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع ذکر کردیم، اشخاصی که صلاحیت و امکان درخواست گواهی انحصار وراثت را دارند، چه کسانی می باشند. در این بخش می خواهیم بدانیم که برای دریافت انحصار وراثت چه مراحلی را باید طی کرد. پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

    گرفتن فرم های ویژه این کار از شورای حل اختلاف محلی که متوفی در آنجا زندگی می کرده است.

    تهیه یک برگ تاییدیه وراثت در دفتر اسناد رسمی

    حساب کردن و پرداخت کردن مالیات همه اموال و دارائی های مربوط به شخص متوفی

    تحویل دادن همه مدارک لازم به شورای حل اختلاف به منظور صادر کردن گواهی انحصار وراثت

    شما می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز مطالب مربوط به مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت، به سایت های معتبر حقوقی رجوع کنید و از مطالب مفید آن ها استفاده لازم را ببرید. ما برای این کار وب سایت حقوقی تهران لو را با داشتن سابقه ای درخشان در امور حقوقی به شما معرفی می کنیم.

    آیا در زمینه ی پنج نکته کلیدی مربوط به انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی پنج نکته کلیدی مربوط به انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی پنج نکته کلیدی مربوط به انحصار وراثت اطلاعاتی دارید؟

    اگر با دقت به بند قبلی توجه کرده باشید، مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت را برای شما بازگو کردیم. در این بخش قصد داریم تا پنج نکته مهم را در این باب برایتان بگوئیم. پس از شما می خواهیم که با ما همراه باشید.

    تحویل گرفتن یک فرم ویژه چاپی

    در ابتدای درخواست گواهی انحصار وراثت باید به شورای حل اختلاف مراجع کرده، سپس یک فرم مخصوص چاپی را از آنجا تحویل بگیرید.

    شورای حل اختلاف ذی صلاح: به این مسئله توجه کنید که شما مجاز نیستید که برای انجام گواهی انحصار ورثه به هر شعبه ی شورای حل اختلاف به دلخواه خود مراجعه کنید، بلکه می بایست به نزدیک ترین شعبه به آخرین محل سکونت شخص متوفی رجوع کنید.

    تکمیل کردن فرم مخصوص انحصار وراثت: شما باید بعد از مراجعه به شورای حل اختلاف از آن ها درخواست فرم مخصوص را داشته باشید. سپس مشغول به پر کردن آن فرم شوید و باید اسم تمام اشخاصی که جزء ورثه هستند را در آن یادداشت کنید و همچنین نسبت هر یک از آن ورثه را با شخص متوفی بیان کنید.

    البته در این مرحله، کار درخواست انحصار وراثت به پایان نمی رسد، بلکه باید به دو قسمت دیگر رجوع کنید تا بتوانید مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید و سپس با همان فرم تکمیل شده به شعبه ذی صلاح شورای حل اختلاف باز گردید.

    اکنون زمان تایید کردن وراثت است

    اکنون زمان تایید کردن وراثت است
    اکنون زمان تایید کردن وراثت است

    در این بخش شما باید فرمی را که از شورای حل اختلاف دریافت و کامل کرده اید را به همراه گواهی فوت شخص متوفی و به همین صورت اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی همه اشخاص ورثه را به یک دفتر اسناد رسمی که به راحتی در هر منطقه ای یافت می شود، ببرید.

    البته طبق صحبت های قبلی مان باید در این مرحله دو شخص به عنوان شاهد با شما باشند که در واقع ورثه را بشناسند و در واقع هدف از این مرحله این است که با تنظیم شدن شهادت نامه ای توسط دفتردار و درخواست وی از شاهدان که باید آن را امضا کنند و گواهی دهند، مبنی بر این موضوع که وراث متوفی را به شکل رسمی تایید می نمایند.

    به اهمیت این فرم باید پی ببرید و بدانید که این فرم یک مدرک مهمی است که در مراحل بعدی شورای حل اختلاف ذی صلاح برای ادامه روند کار این فرم را از شما می خواهد.

    مشخص کردن تکلیف مالیات بر ارث

    مشخص کردن تکلیف مالیات بر ارث
    مشخص کردن تکلیف مالیات بر ارث

    در این بخش، اشخاص ورثه باید لیست کاملی از دارائی ها و اموال منقول و غیر منقول شخص متوفی را مشخص کنند و به صورت یک فهرست آن را تهیه کنند.

    تعیین کردن مالیات بر ارث:

    در این مرحله یکی از وارثان می بایست به اداره دارائی رجوع کند تا در آنجا وضعیت و تکلیف مالیات بر ارث آن ها مشخص شود. البته به خاطر داشته باشید که این مشخص شدن مالیات بر اساس یک قانون معینی انجام می گیرد و شما با رجوع به سایت های اینترنتی معتبر در این زمینه به نحوه محاسبه آن به طور دقیق پی ببرید.

    در این باب باید به این موضوع توجه کامل کنید که مالیات بر ارث بر طبق نسبت اشخاص ورثه با شخص متوفی تعیین و دریافت می شود. شما با رجوع به سایت معتبر حقوقی تهران لو می توانید به طبقه بندی اشخاص ورثه پی ببرید.

    بعد از مشخص شدن طبقه و نسبت شما با فرد متوفی، اداره دارایی به شما یک رسید تحویل خواهد داد و این رسید نیز یکی از همان مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت می باشد.

    رجوع کردن به شورای حل اختلاف ذی صلاح

    برای این مرحله مراجعه به شورای حل اختلاف، شما نیازمند مدارکی هستید که در مراحل قبل تهیه و اخذ کرده اید. از جمله آن مدارک اشاره می کنیم به همان فرم ویژه که می بایست به امضاء شاهدان و گواهی آن ها در یکی از دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد.

    کپی برابر شده با اصل شناسنامه همه وارثان، گواهی مرگ شخص متوفی، کپی برابر شده با اصل عقدنامه همسر متوفی، دادخواست گواهی حصر وراثت و همان رسید گواهی از اداره مالیات که در واقع همان مالیات بر ارث می باشد.

    بعد از در دست داشتن و کامل کردن همه مدارکی که در تیتر بالا آن ها را بیان کردیم، شما می توانید به شعبه ذی صلاح شورای حل اختلاف مراجعه کنید. البته به این نکته مهم هم توجه کنید که در کنار کپی شناسنامه های وارثان، باید اصل آن شناسنامه ها را نیز به همراه خود داشته باشید.

    البته برای انجام دادخواست گواهی انحصار ورثه هیچ اجباری بر حضور همه وارثان در شورای حل اختلاف نمی باشد، بلکه بودن یک نفر از ورثه با در دست داشتن همه مدارک لازم برای گرفتن گواهی انحصار ورثه کافی می باشد.

    این مراحل بدون حضور شما

    اکنون که زمان صادر شدن گواهی انحصار ورثه رسیده است، دیگر نیاز به حضور هیچ کدام از شما نمی باشد و در واقع باید کار را به عهده خود شورای حل اختلاف بگذارید. اکنون مرحله کار به اینجا می رسد که منجر به چاپ آگهی در روزنامه می شود. به این صورت که مقام قضائی مربوطه بعد از این که اسناد و مدارکی را که شما تحویل داده اید، بررسی و ملاحظه کرد،

    با دریافت یک مبلغ مشخص از خود شما ورثه متوفی، اقدام به چاپ تقاضای شما در یک روزنامه کثیر الانتشار می کند تا اگر شخص دیگری به عنوان ورثه اصلی یا به عنوان ورثه ذینفع از جمله اشخاص طلبکار و یا وصی، شامل این انحصار ورثه می شوند، این آگهی را ببیند و برای دریافت سهم الارث خود مراجعه نمایند.

    بعد از طی شدن مدت زمان یک ماه از چاپ این آگهی، در شرایطی که هیچ کسی به آن اعتراض نداشته باشد، بدون انجام جلسه و یا دعوت شدن ورثه، مقام قضائی مربوطه گواهی حصر وراثت را صادر خواهد کرد.

    برای مطلع شدن از همه مطالب مرتبط به این موضوع و موضوعات مشابه می توانید به سایت های معتبر حقوقی از جمله وب سایت تهران لو مراجعه کنید و از نظریات درست کارشناسان این سایت به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید.

    آیا با یک نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع واقعی آشنایی دارید؟

    آیا با یک نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع واقعی آشنایی دارید؟
    آیا با یک نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع واقعی آشنایی دارید؟

    در بخش های قبلی از مقاله ی نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع، موضوعات مهمی که در ارتباط با نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع بودند را برای شما عزیزان توضیح دادیم. اینک و در قسمت پایانی از این مقاله نوبت به این می رسد که یک نمونه ی واقعی از دادخواست های انحصار وراثت ذینفع را برای شما بیان نماییم.

    لطفا در این بخش نیز ما را همراهی نمایید.

    در قسمت ذیل یک نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع آورده شده است. لطفا با دقت به آن توجه نمایید.

    با سلام

    با احترام به استحضار می رساند:

    شادروان *** (مورث اینجانب) فرزند *** دارای شماره شناسنامه ی *** دارای تاریخ تولد *** صادر شده از *** که دارای نسبت *** با بنده می باشند که مورخ *** به دلیل *** در خانه/ مرکز درمانی فوت نموده اند. متوفی پیرو دین *** و دارای مذهب*** بوده است و وارث های نامبرده در زمان فوت به شرح ذیل می باشند:

    1- *** فرزند *** دارای شماره شناسنامه *** متولد سال ***

    2- *** فرزند *** به شماره شناسنامه ی *** متولد سال ***

    3- *** فرزند *** دارای شماره شناسنامه *** متولد سال *** و ***

    فرد فوت شده به جز ورثه ای که در بالا به آن ها اشاره شده است، وارث های دیگری را ندارد و دارایی نامبرده بر اساس گواهی مالیات بر ارث که پیوست شده است، می باشد. لذا رسیدگی و صادر نمودن گواهی انحصار وراثت مورد استدعا می باشد.

    با تشکر

    این یک نمونه ی واقعی از دادخواست انحصار وراثت ذینفع بود که حضور شما عزیزان ارائه شد.

    کلام آخر

    در اینجا مجموعه توضیحات ما در زمینه ی نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع به پایان رسید. امید است که موارد بیان شده در بخش های مختلف مقاله ی نمونه دادخواست انحصار وراثت ذینفع برای همه ی شما مفید و مثمر ثمر بوده باشند و به خوبی با شرایط مربوط به دادخواست انحصار وراثت ذینفع آشنا شده باشید.

    همان گونه که دقت فرمودید، در بخش های مختلف این مقاله به شما عزیزان توصیه کردیم که در پرونده های مختلفی که در ارتباط با دادخواست انحصار وراثت ذینفع دارید، با وکیل های خبره و با تجربه مشورت نمایید و بهتر است تا بر اساس دانش و یا تجربه ی شخصی در این رابطه اقدام نکنید.

    برخی از سایت های معتبر حقوقی به ارائه ی مشاوره های مناسب و همچنین معرفی وکیل های متخصص در حوزه ی دادخواست انحصار وراثت ذی نفع می پردازند. یکی از برترین وب سایت ها در این مورد، سایت تهران لو می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با