نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله ی حقوقی، موضوع نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه را به صورت کامل و مفصلی برای شما خوانندگان و مخاطبین عزیز تشریح خواهیم نمود. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

    همه شما به صورت معمولا و شاید به صورت روزانه شاهد عقد و ازدواج و شروع زندگی هایی تازه در بین جوانان جامعه می باشید. بسیاری از این زندگی ها به خوبی و خوشی ادامه دارند و زن و مرد سالیان سال در کنار هم و با صلح و صفا زندگی می کنند. البته در این بین مواردی نیز هستند که کار زن و شوهر به جدایی و طلاق و این گونه مسائل می انجامد.

    در این شرایط است که هر یک از ایشان به دنبال رسیدن به حق و حقوق خویش می باشند. ممکن است تا در طول زندگی مشترکی که با هم داشته اند، هر یک احساس نمایند که حقی از ایشان ضایع شده است.

    رسم و رسومات ما مسلمان ها و ایرانیان

    همچنین در رسم و رسومات ما مسلمان ها و ایرانیان شرایطی برای پشتیبانی بهتر از زوجه تنظیم شده است که منظور ما در این جا همان موضوع مهریه می باشد.

    با عنایت به موضوع مهریه و شرایطی که در بالا در خصوص طلاق و جدایی ذکر نمودیم، بعد از رخ دادن اختلاف ها و کشیدن سرانجام کار به طلاق، خانم ها معمولا به دنبال دریافت و مطالبه ی مهریه خویش می باشند.

    البته آن ها به خوبی با شرایط و مقررات حقوقی در این زمینه آشنا نیستند و گاهی با گرفتن تصمیم هایی عجولانه و فقط برای رهایی از شرایط پیش آمده، حق و حقوق قانونی خویش را نادیده گرفته و گاها آن را می بخشند.

    بهتر است، این افراد قبل از اقدام به مواردی احساسی و غیر منطقی از راهنمایی یک وکیل خبره و با تجربه و یا موسسات حقوقی معتبر در این زمینه بهره مند شوند. چه بسا این افراد در صورتی که از تجربیات وکلای خوب و با تجربه استفاده نمایند، به سادگی بتوانند به حق و حقوق قانونی خویش دست پیدا کنند.

    ما در ادامه ی نوشتار حقوقی خود در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه، تعدادی تیتر و سوالات متنوعی را برای تفهیم و تشریح بهتر موضوع مطرح خواهیم نمود که در ذیل به توضیح هر یک خواهیم پرداخت:

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    آیا با مجموعه راه های اصلی و اساسی برای طلب نمودن مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با مجموعه راه های فشار برای پرداخت مهریه از سوی مرد آشنایی دارید؟

    آیا با مهم ترین و اساسی ترین نکات در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با شیوه ی ارائه نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با چگونگی گردش کار در خصوص نمونه دادخوست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    آیا افراد برای توقیف اموال و یا تامین خواسته های خویش به استخدام وکیل نیاز دارند؟

    آیا در خصوص انواع نکته ها و شیوه های مربوط به مطالبه وجه چک ها و همچنین توقیف اموال اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص اموالی که مربوط به موضوع توقیف اموال و قرار تامین می باشند و امکان توقیف آن ها می باشد، اطلاعاتی دارید؟

    نمونه هایی دیگر از دادخواست های توقیف اموال برای مهریه

    آیا با مجموعه سوالات مهم در خصوص طلب نمودن مهریه و توقیف اموال آشنایی دارید؟

    آیا مهریه خانم ها در همه شرایط قابل طلب نمودن می باشد؟

    آیا تامین خواسته و درخواست توقیف اموال، فقط شامل صد و ده سکه می باشد، یا این که همه مهریه را شامل می شود؟

    آیا در خصوص مهریه و مهم ترین شرایط لازم در آن اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مهم ترین ویژگی های اسناد رسمی و لازم الاجرای ازدواج اطلاعاتی دارید؟

    آیا با شرایط مهریه در عقدهای دائمی و غیر دائمی آشنایی دارید؟

    آیا در خصوص شرایط پرداخت انواع مهریه ها اطلاعاتی دارید؟

    آیا با مهم ترین ویژگی های مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با انواع مهریه ها آشنایی دارید؟

    آیا می دانید یک وکیل خوب برای توقیف اموال مهریه چه ویژگی هایی دارید؟

    آیا با مجموعه راه های اصلی و اساسی برای طلب نمودن مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با مجموعه راه های اصلی و اساسی برای طلب نمودن مهریه آشنایی دارید؟
    آیا با مجموعه راه های اصلی و اساسی برای طلب نمودن مهریه آشنایی دارید؟

    در آغاز نوشتار نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه شما را با مجموعه راه ها و شیوه ها در خصوص مطالبه نمودن مهریه آشنا می سازیم. لطفا ما را همراهی نمایید.

    در این جا باید خدمت شما خوانندگان گرامی عرض کنیم که برای طلب نمودن قانونی و بدون مشکل مهریه دو شیوه ی اصلی و اساسی وجود دارد. انتخاب هر یک از این شیوه ها برای مطالبه نمودن مهریه، به شرایط زوجین بستگی دارد و بر اساس این موضوع است که کدام یک از روش ها شرایط بهتری را برای زوجه در نظر داشته و بیشتر به صلاح ایشان می باشند.

    حتی در برخی از موارد از ترکیبی از این دو شیوه استفاده می شود که معمولا مثمر ثمر نیز می باشد و نتیجه های مناسبی را به همراه دارد. در ادامه، این دو شیوه را ذکر می کنیم:

    در شیوه اول لازم است که یک دادخواست تنظیم شده و به دادگاه های مربوط به اختلاف های خانوادگی ارائه شود. در این دادخواست موضوع اصلی و مهم، همان طلب نمودن مهریه و یا فراهم نمودن خواسته توقیف نمودن اموال به نفع زوجه می باشد.

    اگر در این شرایط، خود زوجه نیز شرایط مالی مناسبی برای تامین هزینه ها و مخارج مربوط به دادرسی را ندارد

    اگر در این شرایط، خود زوجه نیز شرایط مالی مناسبی برای تامین هزینه ها و مخارج مربوط به دادرسی را ندارد، این امکان برای ایشان وجود دارد که به شکل همزمان، هم دادخواست طلب نمودن مهریه و توقیف اموال را بدهد و هم نسبت به اعسار پرداخت مخارج و هزینه های مربوط به دادرسی، تقاضا نماید. در این دادخواست ها درصدی از ارزش واقعی و به روز مهریه، به عنوان هزینه های مربوط به دادرسی تعیین و مشخص می شود.

    در شیوه ی دوم برای مطالبه نمودن مهریه و توقیف اموال به نفع زوجه، می توان به ادارات مربوط به اجرای ثبت مراجعه داشت و نسبت به صدور اجرائیه و توقیف مال و اموال فرد بدهکار که در این جا منظور مرد (زوج) می باشد، اقدام نمود.

    البته باز هم توصیه ی مهم و اساسی ما به شما مخاطبین گرامی این می باشد که با وکیل هایی که در زمینه مهریه فعالیت می کنند و در این خصوص از تجربیات خوبی نیز برخوردار می باشند، مشورت های لازم را انجام داده و بهترین و بیشترین استفاده ها را از تخصص، تجربه و دانش ایشان ببرید تا در کار خویش در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه موفق تر باشید.

    در مطالب فوق با دو شیوه برای به اجرا گذاشتن مهریه و حتی توقیف اموال زوج آشنا شدید.

    لازم است که در این جا توضیحات ذیل را نیز خدمت شما ارائه نماییم:

    در حال حاضر که در سال 1399 هجری شمسی و یا 2020 میلادی به سر می بریم، بر اساس قوانین و دستورالعمل هایی که برای این موضوع یعنی مهریه مورد تنظیم قرار گرفته اند، زوجه باید قبل از هر اقدامی، به اداره های ثبت مربوط به اجرای مهریه مراجعه کند.

    در این مرحله اگر امکان مناسبی برای توقیف اموال شوهر و دریافت کامل مهریه وجود نداشته باشد، می تواند برای ارائه دادن دادخواستی که مربوط به دریافت مهریه و یا توقیف اموال زوج می باشد، به یکی از دادگاه های خانواده مراجعه نماید. یعنی شیوه ای دیگر را مورد انتخاب خویش قرار دهد.

    معمولا هدف زوجه در این گونه موارد این است که اعمال فشار بیشتری از سوی دادگاه مذکور بر زوج وارد شود تا بهتر بتواند به حق و حقوق خویش در خصوص مهریه دست پیدا کند.

    آن چه از مطالب این قسمت از مقاله ی نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه به دست می آید، این می باشد که مراجعه ی مستقیم به دادگاه های خانواده با قصد طلب نمودن مهریه و یا اعمال توقیف اموال زوج، امکان پذیر نبوده و باید مراحل فوق به صورتی دقیق رعایت شده و مورد اجرا قرار بگیرند.

    پیشنهاد می کنیم از پست نمونه رای تعدیل اقساط مهریه دیدن کنید.

    طلب نمودن مهریه یک نمونه از دعواهای مالی می باشد:

    طلب نمودن مهریه یک نمونه از دعواهای مالی می باشد:
    طلب نمودن مهریه یک نمونه از دعواهای مالی می باشد:

    این نکته نیز در این جا حائز اهمیت می باشد که با عنایت به این که موضوع طلب کردن مهریه و یا دادخواست برای توقیف اموال زوج یکی از نمونه دعواهای مالی می باشد، پس در این جا فردی که دادخواست خویش را برای مطالبه ی مهریه ارائه می دهد و نسبت به این موضوع متقاضی می باشد، می بایست هزینه ها و مخارج مربوط به دادرسی را نیز تقبل و پرداخت کند.

    البته در برخی از شرایط که نوع مهریه مواردی غیر نقد مانند سکه، خانه، دیگر املاک و… می باشد، امکاناتی برای کم نمودن مخارج مربوط به هزینه های دادرسی در نظر گرفته شده است.

    در این موارد توصیه ما این می باشد که برای این که دعوای درستی طرح نموده و هم این که از پرداخت حداکثری هزینه های مربوط به دادرسی خودداری نمایید، با یک وکیل خبره در زمینه ی مهریه مشوریت نمایید.

    آیا با مجموعه راه های فشار برای پرداخت مهریه از سوی مرد آشنایی دارید؟

    آیا با مجموعه راه های فشار برای پرداخت مهریه از سوی مرد آشنایی دارید؟
    آیا با مجموعه راه های فشار برای پرداخت مهریه از سوی مرد آشنایی دارید؟

    در این قسمت از مقاله ی حقوقی خود با عنوان نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه، شما را با مجموعه راه ها و شیوه های اعمال فشار برای دریافت مهریه زوجه آشنا می سازیم. لطفا در این بخش هم با ما همراه باشید.

    برای این منظور یعنی اعمال حداکثری فشار به شوهر برای پرداخت حداکثری و کامل مهریه، شیوه هایی وجود دارد که به شرح ذیل می باشند:

    • تامین نمودن خواسته و یا توقیف نمودن مال و اموال شوهر
    • ممنوع الخروج نمودن شوهر
    • دریافت حکم جلب ایشان

    بر اساس شیوه های ذکر شده ی فوق و عنایت به شرایطی که موجود می باشد، می توان یک یا چند گزینه از موارد فشار فوق را مورد استفاده قرار داد.

    همچنین افراد می توانند تا برای افزایش اطلاعات و بالا بردن میزان اگاهی های خویش، مطالب علمی و حقوقی که در زمینه ی شیوه های مطالبه ی مهریه و روش های توقیف اموال به رشته تحریر درآمده اند را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند و یا با وکلایی خبره و کاردان در این زمینه مشورت نمایند.

    آیا با مهم ترین و اساسی ترین نکات در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با مهم ترین و اساسی ترین نکات در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟
    آیا با مهم ترین و اساسی ترین نکات در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    در این بخش از نوشتار نمونه دادخوست توقیف اموال برای مهریه، به ذکر و تشریح برخی از مهم ترین نکته ها و پارامترها در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه بپردازیم. خواهشمند است تا در این قسمت نیز ما را همراهی نمایید:

    • برای این که فرد بتواند تقاضای طلب نمودن مهریه خویش و اجرای آن را داشته باشد، می بایست در اولین گام به همان دفترخانه ای که پیمان عقد در آن صورت گرفته است، مراجعه نماید. همچنین اگر زوجه تمایل به ارائه دادخواست برای طلب نمودن مهریه داشته باشد، می بایست این درخواست را از طریق دفاتر سرویس ها و خدمات الکترونیکی قضایی اراده نماید.
    • برای ارائه درخواست و یا دادخواست ها در خصوص طلب نمودن مهریه و یا توقیف اموال، به مدارکی خاص نیاز می باشد که مشتمل بر موارد ذیل می باشند:
    • شناسنامه فرد تقاضا دهنده
    • کارت ملی زوجه یا درخواست کننده
    • سند رسمی ازدواج

    در شرایطی که زوجه دارای سندی رسمی در خصوص عقد و ازدواج نمی باشد، این امکان وجود دارد که یک کپی و یا رونوشت از سند را از دفترخانه ای که ثبت ازدواج در آن جا صورت گرفته است، دریافت نماید.

    اگر زوجه که متقاضی و مطالبه کننده ی مهریه و یا توقیف اموال زوج می باشد، قدرت مالی برای پرداخت نمودن مخارج دادرسی را ندارد، این امکان برای ایشان فراهم شده است که تؤام با ارائه دادخواست مربوطه، نسبت به ارائه ی درخواست اعسار از مخارح دادرسی نیز اقدام نماید.

    در شرایطی که زوجه تمایل دارد که نسبت به توقیف نمودن مال و اموال شوهر خویش اقدام نماید

    در شرایطی که زوجه تمایل دارد که نسبت به توقیف نمودن مال و اموال شوهر خویش اقدام نماید، مناسب تر این می باشد که در ابتدا و قبل از هر کاری از دادگاه مربوطه درخواست کند که فرمان مربوط به توقیف نمودن مال و اموال زوج، پیش از ابلاغ نیز اجرا گردد. به این صورت دیگر احتمال و امکانی برای مرد وجود ندارد که بتواند مال و دارایی خویش را مخفی و یا به مکانی نامعلوم منتقل نماید و یا این که آن ها را در فرصتی مناسب به نام فرد دیگری منتقل کند.

    برای این که زوجه بتواند دادخواست خویش را در خصوص طلب نمودن مهریه و یا توقیف اموال مرد ارائه دهد، واجب است که فرد درخواست کننده در سامانه ی الکترونیکی تحت عنوان ثنا، مشخصات خویش را ثبت و به تایید برساند.

    یکی از مهم ترین شیوه ها برای اعمال فشار بیشتر بر روی مرد در زمان ارائه دادخواست مطالبه ی مهریه و یا توقیف نمودن اموال این می باشد که در خصوص ممنوع الخروج نمودن ایشان اقدام گردد که در بخش مربوط به شیوه های اعمال فشار نیز مواردی در این خصوص ذکر نمودیم.

    در قانون و متون حقوقی نیز در خصوص ممنوع الخروج نمودن افراد و یا حتی رفع نمودن شرایط ممنوع الخروجی مقررات و شیوه های بسیار ذکر شده است که البته توضیح آن ها خارج از مقوله و بحث های این مقاله می باشد.

    آیا با شیوه ی ارائه نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با شیوه ی ارائه نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟
    آیا با شیوه ی ارائه نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    در این بخش از نوشتار حقوقی خود با موضوع نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه شما را با مهم ترین شیوه های ارائه دادخواست جهت توقیف اموال آشنا می سازیم. لطفا در این بخش هم با ما همراه باشید.

    ما در این قسمت یک نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه را برای شما آورده ایم و تا جایی که ممکن باشد، در خصوص بندهای آن توضیحاتی را نیز ارائه خواهیم نمود.

    در ابتدای دادخوست، مشابه بیشتر دادخواست های دیگر، مطمئنا نام و نام خانوادگی خواهان و خوانده ذکر می شوند. در بخشی از ابتدای این دادخواست نیز مشخصات وکیل ایشان آورده می شود.

    در ادامه نیز شرح درخواست مورد نظر و مقدار آن بیان می شود که معمولا در انواع نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه، از تعدادی سکه بهار آزادی در این بخش استفاده می شود. البته این مورد در تمام دادخواست های مربوط به طلب نمودن مهریه صادق و ثابت نمی باشد.

    درخواست توقیف نمودن مال و اموال خوانده

    موضوع دیگری که در این دادخواست مورد تقاضای زوجه می باشد، درخواست توقیف نمودن مال و اموال خوانده برای فراهم نمودن خواسته خواهان و در حد و اندازه ی مهریه ی ایشان می باشد. پس در واقع نمی توان برای بیشتر از ارزش مهریه، اموال زوج را مورد توقیف قرار داد.

    موضوع دیگری که در این نمونه دادخواست ها مطرح می باشد و ذکر می شود، این است که پرداخت های مربوط به مخارج دادرسی لازم و واجب می باشد که البته در بخش های قبلی اشاره هایی نیز در خصوص شرایط عدم توانایی در پرداخت هزینه های دادرسی را داشتیم و بیان کردیم که در برخی موارد زوجه می تواند نسبت به اعلام اعسار از پرداخت این هزینه ها اقدام نماید.

    ذکر دلیل ها و مستندات

    ذکر دلیل ها و مستندات
    ذکر دلیل ها و مستندات

    در انتهای دادخواست های مربوط به طلب نمودن مهریه و یا توقیف اموال می بایست مواردی در خصوص دلیل ها و مستندات کافی ذکر شود. در این جا می توان از کپی سند ازدواج، کپی شناسنامه ی هر دو طرف، مستندات مربوط به وکالت نامه و… استفاده نمود.

    شرح دادخواست ها در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه، در خطاب به ریاست دادگاه *** نوشته می شود.

    در ابتدای این شرح دادخواست ها مشخصات هر دو طرف که بر اساس مستندات موجود در عقدنامه ی رسمی که با هم ازدواج نموده اند، ذکر می شود. میزان مهریه که عمدتا از نوع سکه ی بهار آزادی می باشد نیز در شرح دادخواست بیان می شود.

    در این جا موضوع عندالمطالبه بودن مهریه نیز مطرح می گردد و نسبت به آن تاکید مجدد می شود. در پایان از مقام محترم قضایی خواسته می شود تا در خصوص پرداخت مهریه و یا توقیف اموال مرد در حد و اندازه های مهریه زوجه، دستورات و احکام لازم را صادر نموده و یا اقدامات لازم را صورت دهند.

    آیا با چگونگی گردش کار در خصوص نمونه دادخوست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با چگونگی گردش کار در خصوص نمونه دادخوست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟
    آیا با چگونگی گردش کار در خصوص نمونه دادخوست توقیف اموال برای مهریه آشنایی دارید؟

    در ادامه ی متن حقوقی خود با موضوع نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه در خصوص چگونگی گردش کار دادخواست های توقیف اموال توضیحاتی را برای شما خوانندگان گرامی ارائه خواهیم نمود. لطفا در این قسمت هم ما را همراهی نمایید.

    در بخش های پیشین، نمونه هایی از دادخواست و شرح دادخواست در خصوص مطالبه ی مهریه و یا توقیف اموال زوج را ملاحظه نمودید.

    با عنایت به این موضوع که زوجه که در این جا نقش خواهان را دارا می باشد، توأم با دادخواست خویش درخواستی نیز مبنی بر صادر نمودن قرار فراهم نمودن خواسته ارائه داشته است.

    از آن جایی که شرایط اساسی تقاضای ایشان آماده و فراهم می باشد، بنابراین دادگاه مربوطه بر اساس بند الف ماده های شماره ی 117 و 108 قانون آیینی دادرسی مدنی، قراری را برای تامین و فراهم نمودن خواسته ی خواهان صادر می نماید که این قرار تامین از نظر پولی و ریالی به همان اندازه ی مهریه ی مورد درخواست خواهان می باشد.

    قرار تامین معادل ریالی مهریه زوجه

    در واقع این قرار تامین معادل ریالی مهریه زوجه می باشد که بر روی اموال فرد خوانده اعمال و صادر می شود و تا پایان رسیدگی ها به پرونده ی مهریه ی ایشان دارای اعتبار قانونی می باشد. همچنین هزینه های مرتبط با اجرای این قرار فراهم نمودن، بر عهده ی زوجه که در این جا خواهان است، می باشد.

    نکته مهم و با ارزش در این جا این می باشد که پیش از این که این قرار تامین ابلاغ گردد، بایستی مورد اجرا در بیاید و اموال زوج مورد توقیف قرار گیرند. البته این رای صادر شده در خصوص قرار تامین در همان دادگاه و به مدت 10 روز قابلیت اعتراض را از سوی خوانده و یا وکیل ایشان دارد.

    در این جا نیز ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای بهتر پیش رفتن روند پیگیری پرونده و وصول به موقع مهریه و یا اعمال توقیف برای روی اموال زوج، با یک وکیل که در حوزه ی مهریه و موارد مرتبط با آن دارای تخصص می باشد، مشورت نموده و طبق نظرات ایشان عمل نمایید.

    آیا افراد برای توقیف اموال و یا تامین خواسته های خویش به استخدام وکیل نیاز دارند؟

    آیا افراد برای توقیف اموال و یا تامین خواسته های خویش به استخدام وکیل نیاز دارند؟
    آیا افراد برای توقیف اموال و یا تامین خواسته های خویش به استخدام وکیل نیاز دارند؟

    لازم است که در این جای مقاله ی نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه، لزوم استخدام وکیل و مشورت با ایشان را در این خصوص برای شما مخاطبین عزیز تشریح نماییم.

    اگر بخواهیم تا موضوع حقوقی توقیف نمودن اموال و همچنین تامین خواسته را تشریح نماییم، فرد خواهان که در مقاله ی ما منظور زوجه می باشد، می تواند در هر یک از اوقات ذیل برای این که مانع از مخفی سازی و پنهان نمودن اموال توسط فرد خوانده شود، نسبت به تامین خواسته و یا توقیف نمودن اموال فرد خوانده اقدام کرده و در این خصوص تقاضای خویش را به مقامات قضایی ارائه نماید:

    • قبل از این که دعوی خویش را طرح نماید.
    • همزمان به طرح نمودن دعوای خویش
    • پس از این که دعوای خویش را طرح و ارائه نمود و دادخواستش را تقدیم دادگاه کرد.

    موضوع تامین خواسته که در اصطلاح عامیانه به آن توقیف مال و اموال نیز گفته می شود، در عین سادگی که در ظاهر قضیه دارد، یکی از اساسی ترین و مهم ترین مرحله ها و بخش ها در یک دادرسی حقوقی می باشد، چرا که این موضوع یعنی توقیف نمودن اموال، اجرا نمودن حکم صادره و به دست آوردن فرد محکوم را پس از این که حکم صادر شده و اتمام دادرسی اعلام شد، ضمانت می کند.

    توقیف اموال

    توقیف اموال
    توقیف اموال

    پس حواستان به این موضوع باشد که اگر در حین مراحل مربوط به دادرسی خویش، این موضوع مهم یعنی توقیف اموال را اجرا ننموده باشید، این امکان وجود دارد که طرف مقابل شما، با شیوه های متنوع و گوناگون دارایی های خویش را اختفا سازی نموده و دیگر امکان دسترسی شما و حتی مراجع قضایی به آن ها نباشد.

    در این شرایط است که حتی اگر حکمی نیز در این خصوص صادر شود، اجرای آن حکم و دست یابی به محکوم و دارایی های ایشان با مشکلات و موانعی روبرو خواهد شد.

    آیا در خصوص انواع نکته ها و شیوه های مربوط به مطالبه وجه چک ها و همچنین توقیف اموال اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص انواع نکته ها و شیوه های مربوط به مطالبه وجه چک ها و همچنین توقیف اموال اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص انواع نکته ها و شیوه های مربوط به مطالبه وجه چک ها و همچنین توقیف اموال اطلاعاتی دارید؟

    در ادامه ما شما را با مهم ترین شیوه ها و روش ها در خصوص توقیف اموال طرف مقابل دعوی آشنا می سازیم. این شیوه ها و روش ها هر چند به شکلی کلی و در حالتی عمومی بیان می شوند، اما قابلیت کاربرد و تعمیم به دعواهای مربوط به زوج و زوجین بر سر مهریه و توقیف اموال یکی از طرفین را نیز دارا می باشند.

    پس لطفا به مهم ترین این نکته ها و روش ها توجه فرمایید:

    امکان توقیف مال و اموال و همچنین فراهم نمودن خواسته در سه موقعیت زمانی قبل، حین و بعد از طرح دعوی و اعلام خواسته، به موجب دادخوستی که ارائه می شود، قابل پیگیری تا حصول نتیجه ی مطمئن می باشد.

    در برخی از شرایط که موضوع توقیف نمودن مال و اموال زوجه پیش از مطرح نمودن اصل دعوا طرح می شود، موضوع توقیف نیز در همان دادگاهی مورد پیگیری قضایی قرار می گیرد که آن دادگاه دارای صلاحیت رسیدگی به دعوای اصلی ایشان باشد.

    در بعضی موارد که طرح دعوی اصلی و تامین خواسته تؤام با هم ارائه می شوند

    اما در بعضی موارد که طرح دعوی اصلی و تامین خواسته تؤام با هم ارائه می شوند، همان دادگاه که دارای صلاحیت پیگیری پرونده ی دعوی اصلی می باشد، به عنوان صالح شناخته می شود.

    همچنین اگر فرد خواهان، موضوع توقیف را بعد از طرح دعوای اصلی مطرح نماید، باید دادخواست مربوط به آن را نیز به همان دادگاه مبدأ که در حال رسیدگی پرونده ی اصلی می باشد، ارائه نماید و از آن طریق پیگیری های لازم را انجام دهد.

    اگر فردی در خصوص تامین خواسته و توقیف مال و اموال طرف مقابل پیش از دعوای اصلی اقدام کرده و در خواست دهد، نهایتا ده روز کاری را فرصت دارد که دادخواست مربوط به طرح دعوی اصلی را نیز به مراجعه ذی صلاح ارائه نموده و تقدیم کند.

    اگر نسبت به این کار کوتاهی نماید، با توجه به درخواستی که طرف مقابل یعنی خوانده ارائه می دهد، قرار مربوط به توقیف اموال ایشان ملغی خواهد شد.

    البته اگر در این شرایط خوانده درخواستی را در این زمینه برای لغو نمودن قرار تامین ارائه ننماید، قرار تامین به قوت خویش باقی بوده و دارای ارزش و اعتبار حقوقی می باشد.

    قراری که مبنی بر تامین خواسته و همچنین توقیف اموال زوج صادر می شود، دارای مهلتی ده روزه برای اعتراض از سوی زوج می باشد.

    شیوه معمول کار در خصوص ابلاغ قرارهای تامین خواسته و توقیف اموال

    شیوه معمول کار در خصوص ابلاغ قرارهای تامین خواسته و توقیف اموال به این صورت می باشد که این کار یعنی ابلاغ در اسرع وقت و به صورت فوری انجام شود. همچنین در برخی از شرایط و موقعیت که این احتمال وجود دارد که زوج، اموال و دارای هایی خویش را مورد پنهان سازی قرار دهد

    و به این صورت امکان دستیابی به ایشان و اموال ایشان برای زوجه وجود نداشته و احتمال برد که حق زوجه مورد تضییع واقع شود، بهتر است که از دادگاه رسیدگی کننده ی پرونده خواست که در ابتدای امر قرار تامین مورد اجرا واقع شده و بعد از آن ابلاغ گردد.

    از آن جایی که با صدور قرار تامین و توقیف اموال زوج احتمال ایجاد خسارت هایی وجود دارد، پس لازم است که این خسارت ها پرداخت شده و تامین گردند. البته در برخی از موارد در قانون شرایطی خاص تعریف شده است که بتوان بدون پرداخت خسارت های احتمالی نیز قرار تامین درخواست شده و صادر گردد.

    مثلا در برخی از موارد که احتمال تضییع نمودن خواسته و تفریط نسبت به آن وجود داشته باشد، صدور این قرار تامین برای توقیف اموال بدون دادن بهای خسارت های احتمالی صورت می پذیرد.

    خسارت سنگین

    در اغلب موارد میزان خساراتی که امکان دارد، در موارد مربوط به توقیف اموال و تامین خواسته متوجه فرد خوانده شود، زیاد و سنگین می باشد. در این شرایط فرد خوانده نیز دارای امکانی برای طلب نمودن خسارت وارده در خصوص توقیف اموال می باشد و ایشان نیز می تواند از حق و حقوقی که قانون برایش تعریف نموده است، استفاده نماید.

    البته بیشتر این مواردی که شامل خسارت می شوند، در خصوص چک ها و سفته ها می باشند. هر چند در خصوص موردهایی که مربوط به مهریه و توقیف اموال زوج می باشند نیز این احتمال وجود دارد و زوج نیز می تواند در این زمینه از حق خود دفاع نموده و در زمینه ی خسارت های به وجود آمده، اقدام نماید.

    البته یک نکته در این جا وجود دارد و آن این می باشد که باید بی حق بودن فرد خواهان در دعوی مربوطه ثابت شود. پس در اکثر دعواهایی که میان زوج و زوجه برقرار می باشند، موضوع خسارت و مطالبه آن از سوی زوج منتفی می باشد.

    معمولا زوجه صاحب حقی قانونی به نام مهریه است

    چون در اغلب این دعواها معمولا زوجه نیز صاحب حقی قانونی به نام مهریه است و اصل دعوای ایشان برای توقیف اموال زوج نیز برای همین حق یعنی مهریه می باشد،

    اما در کل در دعواهایی که موضوع مورد بحث آن ها توقیف اموال یکی از طرفین می باشد، در صورتی که شرایط برای اثبات بی حق بودن خواهان فراهم آید، در این صورت خوانده نیز می تواند در خصوص خسارت های وارد شده به علت توقیف اموال، طرح دعوی نموده و مطالبه ی خسارت کند.

    ایشان برای پیگیری این موضوع به مدت زمان 20 روز کاری فرصت دارد تا نسبت به طلب نمودن خسارت در خصوص صدور حکم قرار تامین اقدام داشته باشد. مطالبه ای که فرد خوانده در خصوص خسارت های احتمالی انجام می دهد، دارای هزینه ها و مخارج دادرسی نمی باشد و نیازی نیز به تشریفات دادرسی ندارد.

    قانون گذار برای فرد خوانده نیز امکانات و شرایطی را تعریف نموده است

    در برخی از شرایط که احتمال می رود، طرح دعوا از سوی خواهان یک موضوع واهی و بیهوده می باشد، قانون گذار برای فرد خوانده نیز امکانات و شرایطی را تعریف نموده است که اگر ایشان در خصوص توقیف اموال خویش متحمل خسارت هایی می شود، قادر باشد که از مقام محترم قضایی درخواست تامین داشته باشد.

    البته در شرایطی که خواهان خودش در این قضیه محکوم شود. در این موارد، دادگاه اگر تشخیص دهد که برای تامین خواسته قراری را صادر می نماید و مادامی که تامین از سوی خواهان ارائه نشود، پیگیری ها و دادرسی های مربوطه متوقف شده و ادامه نخواهند یافت.

    اگر فرد خواهان موفق نشود تا در مهلتی که قانون برایش در نظر گرفته است، تامین دهد

    همچنین اگر فرد خواهان موفق نشود تا در مهلتی که قانون برایش در نظر گرفته است، تامین دهد، با توجه به تقاضایی که فرد خوانده ارائه می دهد، قراری مبنی بر رد نمودن دادخواست فرد خوانده صادر می گردد.

    این امکان نیز برای خوانده وجود دارد که به میزان آن مالی که مورد توقیف واقع شده است، مبلغی را به شکل نقدی به صندوق دادگستری بدهد یا تقاضا نماید که مال توقیف شده فرد خواهان در صورت امکان با مالی دیگر جا به جا شود.

    بعد از این قرار، تامین صادر شده و اموال زوج مورد توقیف قرار می گیرند. ایشان به هیچ عنوان مجاز نمی باشد که اموال توقیف شده ی مذکور را به نام شخص دیگری منتقل نماید و اگر حتی موفق به انتقال اموال خویش به نام افرادی دیگری بشود، این نقل و انتقالات باطل شده حساب می شوند.

    هزینه های مربوط به توقیف اموال و فراهم نمودن خواسته نیز مشابه دیگر دعواهای غیر مالی می باشند.

    مبلغ های مربوط به هر گونه خسارت ناشی از توقیف اموال و قرار تامین توسط دادگاه، مورد تشخیص و تعیین قرار می گیرد و معمولا این مبلغ های نزدیک به یک پنجم از مبلغ مورد درخواست می باشند.

    آیا در خصوص اموالی که مربوط به موضوع توقیف اموال و قرار تامین می باشند و امکان توقیف آن ها می باشد، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص اموالی که مربوط به موضوع توقیف اموال و قرار تامین می باشند و امکان توقیف آن ها می باشد، اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص اموالی که مربوط به موضوع توقیف اموال و قرار تامین می باشند و امکان توقیف آن ها می باشد، اطلاعاتی دارید؟

    در ادامه ی مقاله ی حقوقی نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه در خصوص اموالی که شرایط توقیف برای مهریه را دارند، توضیحاتی را برای شما خوانندگان گرامی بیان خواهیم نمود. لطفا ما را همراهی نمایید.

    در لیست ذیل به ذکر مهم ترین اموالی خواهیم پرداخت که در موضوع نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه می توان در خصوص توقیف آن ها دادخوست داده و پیگیری های حقوقی لازم را انجام داد:

    • هر گونه مال ثبت شده ی غیر منقول مشتمل بر: زمین، ساختمان، آپارتمان و…
    • مبالغی که به عنوان موجودی حساب های بانکی فرد خوانده شناخته می شوند.
    • وسائل نقلیه و دیگر اموال منقول فرد خوانده شده.
    • مال ها و یا مبلغ هایی که صاحب اصلی ایشان فرد خوانده می باشد و در حال حاضر در اختیار فردی ثالث می باشند.
    • سهم های مربوط به کمپانی ها و شرکت های مختلف و انواع و اقسام اوراق دارای بهاء که مربوط به فرد خوانده می باشند.
    • و دیگر موارد

    بهتر است که در خصوص این اموال که قابلیت توقیف را به ویژه در موضوع مهریه دارند، با یک وکیل خبره ی مهریه مشورت نمایید و بر اساس اطلاعات و آگاهی های عمومی خویش عمل ننمایید. چون در این صورت است که می توانید بهترین نتیجه ها را از طرح دعوی خویش به دست آورید.

    نمونه هایی دیگر از دادخواست های توقیف اموال برای مهریه

    نمونه هایی دیگر از دادخواست های توقیف اموال برای مهریه
    نمونه هایی دیگر از دادخواست های توقیف اموال برای مهریه

    در این قسمت موارد دیگری از نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه را برای شما بیان می کنیم و تا حد امکان برخی از بندها و پارامترهای آن ها را نیز مورد تشریح قرار می دهیم.

    نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه شماره 1:

    متن مربوط به یک دادخواست در خصوص توقیف اموال و طلب نمودن مهریه می تواند چیزی شبیه به متن ذیل باشد:

    فرد خواهان: *** مشخصات شناسنامه ای خواهان در این جا ذکر می شود.

    شغل فرد خواهان: *** در بخش بعدی متن دادخواست می توان شغل فرد خواهان را بیان نمود.

    با وکالت وکیل رسمی دادگستری: *** که در این جا مشخصات فرد وکیل و آدرس ایشان ذکر می شود.

    فرد خوانده شده: *** که در این جا مشخصات زوج که به عنوان خوانده شناخته شده است، آورده می شود.

    همچنین شغل و دیگر مشخصات فرد خوانده مانند آدرس ایشان نیز ذکر می شود.

    تامین خواسته و میزان ارزش پولی آن:

    تامین خواسته و میزان ارزش پولی آن:
    تامین خواسته و میزان ارزش پولی آن:

    در این قسمت موضوع مورد درخواست که در حقیقت همان توقیف اموال فرد خوانده و زوج مطابق بهای مهریه می باشد، نوشته می شود. پس بهتر است که از متن:

    تامین خواسته و توقیف اموال فرد خوانده ( اجرای حکم قبل از ابلاغ ) استفاده شود و همچنین در این قسمت است که به ذکر ارزش و بهای مهریه که معمولا بر اساس تعداد سکه ی بهار آزادی می باشد، پرداخته می شود.

    در بخش پایانی و انتهایی متن دادخوست نیز ضمیمه ها و مستندات ذکر می شوند.

    در این جا یکی از مهم ترین مستندات، سند عقد و ازواج می باشد.

    در برخی از موارد که زوج و زوجه از هم جدا شده اند، مستنداتی در خصوص طلاق ایشان نیز آورده می شود.

    بعد از این موارد نیز شرح اصلی دادخواست نوشته و یا تایپ می شود:

    مخاطب این شرح دادخواست ریاست یکی از شعبه های دادگاه عمومی و حقوقی می باشد.

    با احترام مراتب دادخواست فرد موکل و خواهان به شرح ذیل به حضور شما رسانده می شود:

    با عنایت به این که در این دادخواست، میزان مهریه فرد خواهان و زوجه معادل *** سکه ی بهار آزادی می باشد و البته به تعداد ** از سکه ها برای صادر شدن حکم جدایی و طلاق ایشان مورد بخشش زوجه قرار گرفته است و از آن جایی که از بابت نقل و انتقال مال و اموال فرد خوانده نگرانی و بیم وجود دارد،

    لذا تقاضا می شود که در خصوص قرار تامین و توقیف نمودن اموال فرد خوانده، معادل مبلغ مهریه ذکر شده و بر اساس بند الف ماده های شماره ی 108 آیین دادرسی مدنی و بخش های انتهایی ماده ی شماره ی 117 قانون مذکور پیش از ابلاغ اقدام شده و توقیف اموال قبل از ابلاغ مورد اجرا قرار گیرد.

    در ادامه نمونه ای از یکی از رأی های دادگاه در خصوص توقیف اموال مربوط به مهریه را ذکر خواهیم نمود:

    دادنامه

    دادنامه
    دادنامه

    پرونده کلاسه شماره *** *** شعبه *** *** دادگاه خانواده *** *** به آدرس **** *** تصمیم نهایی شماره *** ***

    خواهان: خانم/ آقای *** نام پدر *** با وکالت **** وکیل دادگستری دارای آدرس *** *** ***

    خوانده: آقای *** *** دارای آدرس: *** ***

    موضوع مورد درخواست:

    تامین خواسته و توقیف نمودن اموال

     

    قرار دادگاه:

    قرار دادگاه:
    قرار دادگاه:

    با عنایت به این موضوع که فرد خواهان توأم با دادخواست، درخواستی را نیز مبنی بر صادر نمودن قرار تامین داشته است، از آن جایی که شرایط و ملزومات تقاضای ایشان فراهم می باشند، بنابراین دادگاه بر طبق ماده های شماره 108 و 117 قرار توقیف اموال بدون معارض فرد خوانده را به مبلغ *** *** ریال تا مراحل پایانی رسیدگی و پیگیری پرونده صادر کرده و اعلام می نماید.

    مخارج اجرا شدن این قرار دادگاه بر عهده فرد خواهان می باشد، همچنین قرار صادر شده قبل از این که مورد ابلاغ واقع شود، قابلیت اجرا را دارا می باشد و مهلت قانونی اعتراض در خصوص قرار صادر شده در همین دادگاه، 10 روز کاری می باشد.

    ریاست شعبه *** *** دادگاه عمومی ***

    آیا با مجموعه سوالات مهم در خصوص طلب نمودن مهریه و توقیف اموال آشنایی دارید؟

    آیا با مجموعه سوالات مهم در خصوص طلب نمودن مهریه و توقیف اموال آشنایی دارید؟
    آیا با مجموعه سوالات مهم در خصوص طلب نمودن مهریه و توقیف اموال آشنایی دارید؟

    در این جا تعدادی از سوالاتی که معمولا از سوی افراد مختلف جامعه و به ویژه خانم ها پرسیده می شود، پرداخته و هر یک را تا جایی که امکان داشته باشد، توضیح خواهیم داد.

    • سوال: آیا عیدی و پاداشی که در انتهای یک سال کاری به یک آقا پرداخت می شود، در زمره ی اموال ایشان به حساب می آید یا خیر؟ آیا زن می تواند آن را نیز جزء اموال مرد به توقیف برای مهریه خویش درآورد؟

    پاسخ این سوال مثبت می باشد. پس می توانیم روی عیدی و پاداش مرد نیز به عنوان یک مال و دارایی ایشان حساب نماییم و امکان توقیف نمودن آن برای مطالبه ی مهریه وجود دارد.

    • سوال: ماشین و وسیله نقلیه ی زوج بابت مطالبه نمودن مهریه و تامین خواسته زوجه به مدت زمان چندین ماه در پارکینگ دولتی مورد توقیف قرار گرفته است. در این شرایط هزینه ها و مخارج مربوط به پارکینگ بر عهده ی کدام یک از طرفین دعوا می باشد؟

    در این موارد هزینه و مخارج مربوط به پارکینگ بر عهده ی فردی است که در دعوا بدهکار می باشد که در این نمونه ی ذکر شده، فرد خوانده و همان بدهکار، زوج می باشد. پس مرد است که باید هزینه ها و مخارج مربوط به این پارکینگ را تقبل نموده و پرداخت کند.

    آیا مهریه خانم ها در همه شرایط قابل طلب نمودن می باشد؟

    آیا مهریه خانم ها در همه شرایط قابل طلب نمودن می باشد؟
    آیا مهریه خانم ها در همه شرایط قابل طلب نمودن می باشد؟

    در بخش دیگری از مقاله ی نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه در این خصوص که آیا مهریه زن ها در هر شرایطی قابل مطالبه می باشد، بحث خواهیم نمود. لطفا با ما همراه باشید.

    یکی از نکته های مهمی که بسیار حائز اهمیت می باشد و معمولا از سوی خانم ها مورد سوال واقع می شود، این است که موضوع مهریه در عقدهای دائم و غیر دائم قابل مطالبه نمودن می باشد و این مورد فقط مربوط به عقدهای دائمی نمی باشد.

    ضمنا در دو حالت عندالمطالبه و عندالاستطاعه، مهریه خانم قابل طلب نمودن می باشد و باز این مورد مختص موارد ذکر شده به صورت عندالمطالبه نمی باشد. البته در نوع دوم یعنی عندالاستطاعه، می بایست یکی از اموال زوج برای این موضوع معرفی گردد.

    همچنین این مورد نیز در مقررات و قوانین تنظیم شده گنجانده شده است که زوجه، همزمان با ارائه ی دادخواست برای طلب نمودن مهریه خویش، می تواند یک دادخواست توقیف اموال یا تامین خواسته را نیز به مقامات قضایی و دادگاه رسیدگی پرونده، ارائه نماید که موضوع آن توقیف اموال زوج از بابت مهریه زوجه می باشد.

    هدف اصلی این موضوع نیز همان گونه که در دیگر بخش های همین مقاله اشاره داشتیم، ممانعت از فرار دین مرد می باشد و برای این است که نگذاریم تا مرد، اموال خویش را مخفی سازی نموده و یا به نام فردی دیگر انتقال دهد.

    شما در حال مطالعه ی مقاله ای علمی و البته حقوقی در زمینه ی نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه می باشید. لطفا در ادامه نیز با ما همراه باشید.

    آیا تامین خواسته و درخواست توقیف اموال، فقط شامل صد و ده سکه می باشد، یا این که همه مهریه را شامل می شود؟

    آیا تامین خواسته و درخواست توقیف اموال، فقط شامل صد و ده سکه می باشد، یا این که همه مهریه را شامل می شود؟
    آیا تامین خواسته و درخواست توقیف اموال، فقط شامل صد و ده سکه می باشد، یا این که همه مهریه را شامل می شود؟
    • قبل از توضیح این تیتر و سوال، توجه شما را به یک موضوع مهم جلب می نماییم:

    اگر قصد توقیف نمودن مالی را از زوج دارید، باید این مورد را مورد بررسی قرار دهید که مال مربوطه در حوزه ی مستثنیات دین قرار نداشته باشد. اگر مال ایشان در این زمره قرار بگیرد، حتی بعد از این که شما از طریق دستگاه قضایی آن را توقیف می کنید، مرد می تواند اعتراض نموده و آن را از حالت توقیفی خارج نماید.

    در این جا می توانیم یک نمونه را مثال بزنیم:

    مثلا اگر مرد دارای فقط یک خانه باشد و آن خانه نیز دارای تناسب از نظر شأن و کاری باشد، از مستثنیات دین بیرون می آید. منتهی این موضوع در مورد خودرو و دیگر وسائل نقلیه صادق نمی باشد و اتومبیل حتی اگر تنها یک مورد نیز باشد، باز هم امکان توقیف آن وجود دارد.

    در خصوص این که آیا توقیف اموال همه مهریه را شامل می شود، یا تنها مشتمل بر تعداد 110 سکه می باشد، باید خدمت شما عرض کنیم که این موضوع شامل همه مهریه زوجه می باشد و امکان توقیف تا سقف مهریه ایشان وجود دارد.

    همچنین در این خصوص باید پیگیری های لازم صورت گیرد و فرد اقدامات خود را بعد از ثبت دادخواست نیز ادامه دهد. ایشان بعد از این که دادخواست را به ثبت رسانید، می بایست مدام به سایت مربوطه مراجعه نموده و متوجه شود که دادخواست ایشان به کدام یک از شعبه ها ارجاع شده است.

    بعد از مشخص شدن شعبه ی مورد نظر، ایشان باید در اسرع وقت به آن شعبه مراجعه نماید

    بعد از مشخص شدن شعبه ی مورد نظر، ایشان باید در اسرع وقت به آن شعبه مراجعه نماید. در ادامه ایشان می بایست یک لیست از دارایی ها و اموال زوج را تهیه نموده تا در زمان مناسب و لازم، آن را به شعبه مورد نظر ارائه دهد و برای صدور دستور توقیف اموال زوج، پیگیری های لازم را انجام دهد.

    بعد از این که موضوع توقیف نمودن اموال زوج با موفقیت به انجام رسید، زوجه فقط 10 روز کاری را فرصت دارد که برای طلب نمودن مهریه خویش نیز یک دادخواست تنظیم و ارائه دهد. ایشان می بایست این دادخواست را از راه یکی از دفترهای خدمات الکترونیکی قضایی ارائه نموده و به ثبت برساند.

    اگر زوجه در این خصوص اقدامات مناسب را انجام نداده و در فرصت مناسب ده روزه، نسبت به ارائه دادخواست طلب نمودن مهریه کوتاهی نماید، زوج این فرصت را پیدا می کند که دارایی های خویش را از حالت توقیف بیرون سازد و در این صورت اقدامات قبلی زوجه هدر رفته و می بایست دوباره تلاش خود را از سر گیرد.

    لطفا بخش های بعدی مقاله ی نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

    آیا در خصوص مهریه و مهم ترین شرایط لازم در آن اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مهریه و مهم ترین شرایط لازم در آن اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص مهریه و مهم ترین شرایط لازم در آن اطلاعاتی دارید؟

    در این بخش از مقاله ی خود، به توضیحاتی مهم در خصوص مهریه و مهم ترین شرایط لازم در آن خواهیم پرداخت. لطفا این قسمت از مقاله ی نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

    همان گونه که اطلاع دارید، مهریه یک مال می باشد که به محض این که دو طرف با هم عقد می کنند، پرداخت آن بر عهده ی زوج قرار می گیرد. مهریه می بایست از جنسی باشد که در بین جامعه و به ویژه جامعه اسلامی ما دارای حالت مالیت باشد.

    به عنوان مثال ما نمی توانیم شراب و یا دیگر مشروبات الکلی را به عنوان مهریه در نظر بگیریم، چون دارای مالیت در میان جامعه ی اسلامی ما نمی باشد.

    اما این امکان وجود دارد که اجناسی مانند سکه، طلا، پول نقد، دارایی های منقول و غیر منقول زوج را به عنوان مهریه لحاظ نماییم. حتی مهریه می تواند انجام یک کار و خدمت باشد که بر عهده ی زوج می باشد.

    به عنوان مثال مرد می تواند تعهد دهد که پس از انعقاد عقد، فلان سوره از قرآن مجید را به زوجه آموزش دهد.

    مهریه می بایست کاملا واضح و مشخص باشد

    همچنین مهریه می بایست کاملا واضح و مشخص باشد و دارای هیچ گونه ابهامی نباشد.

    به عنوان نمونه اگر مرد بیان نماید که یکی از خانه هایم، یک مورد از باغ ها و یا یک مورد از زمین هایم را به زوجه خواهم داد، این ها دارای ابهام می باشند و در موضوع مهریه دارای ارزش و رسمیت نمی باشند.

    همچنین اگر مرد بیان نماید که چند دانگ از منزلی که قرار است تا در آینده تهیه نمایم را پرداخت خواهم نمود، باز هم ابهام وجود دارد و موضوع نامعلوم و نامشخص می باشد. پس این نمونه مهریه نیز باطل و بی ارزش می باشد.

    به محض این که عقد انجام شد و به ثبت رسمی رسید، مهریه به عنوان یک بدهی برای زوج شناخته می شود و مانند یک دین، بر ذمه و عهده ی ایشان می باشد.

    بهتر است که برای کسب اطلاعاتی مفید تر و آشنایی با نکته هایی مهم تر در این خصوص با یک وکیل مهریه که دارای تجربه، تخصص و تعهد کافی باشد، مشورت نموده و از علم و تجربه ی ایشان نهایت بهره را ببرید.

    آیا در خصوص مهم ترین ویژگی های اسناد رسمی و لازم الاجرای ازدواج اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص مهم ترین ویژگی های اسناد رسمی و لازم الاجرای ازدواج اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص مهم ترین ویژگی های اسناد رسمی و لازم الاجرای ازدواج اطلاعاتی دارید؟

    در این قسمت از نوشتار خود، به تشریح مواردی مهم در خصوص مهم ترین خصوصیت های سندهای رسمی و اسناد لازم الاجرا مانند سند ازدواج خواهیم پرداخت. لطفا این بخش از نوشتار ما در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه را از دست ندهید و ما را تا پایان همراهی نمایید.

    مهریه چیزی است که می بایست در اسناد رسمی ازدواج به ثبت برسد. از مزیت های مهم این اقدام می توان به این مورد اشاره داشت که این اسناد، به صورت لازم الاجرا می باشند.

    مهم ترین ویژگی این اسناد رسمی و لازم الاجرا این می باشد که شما قادر خواهید بود تا برای دریافت اجراییه و به اجرا گذاشتن مهریه، به همان دفترخانه ثبت ازدواج مراجعه نموده و اقدامات اولیه را در خصوص به اجرا گذاشتن مهریه انجام داده و سپس به اداره ی مربوط به اجرای سندهای رسمی ثبت شده، مراجعه نمایید.

    بنابراین در خصوص این اسناد رسمی و لازم الاجرا، الزامی به مراجعه و پیگیری از سوی شعبه های دادگاه نمی باشد.

    خلاصه این که مهم ترین ویژگی این اسناد این می باشد که از هر دو طریق مراجعه به اداره ی ثبت و یا به شعبه های مختلف دادگاه قابل پیگیری می باشند و از این هر دو شیوه فرد می تواند مهریه خویش را وصول نماید.

    آیا با شرایط مهریه در عقدهای دائمی و غیر دائمی آشنایی دارید؟

    آیا با شرایط مهریه در عقدهای دائمی و غیر دائمی آشنایی دارید؟
    آیا با شرایط مهریه در عقدهای دائمی و غیر دائمی آشنایی دارید؟

    در این قسمت از نوشتار خود لازم می دانیم که به تشریح مواردی مهم در خصوص مهم ترین شرایط در عقدهای موقت و دائمی بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

    در حقیقت باید این گونه به عرض شما برسانیم که موضوع مهریه در هر دو نوع عقد، یعنی دائم و غیر دائم و از لحاظ کیفی و کمی یکی می باشد و تفاوت خاصی در آن ها وجود ندارد.

    البته یک تفاوت جزئی در این جا وجود دارد که باید برای شما آن را تشریح نماییم. آن تفاوت در خصوص تاثیرات در شکل گیری و به وجود آمدن نکاح و عقد می باشد.

    اگر میزانی برای مهریه در انواع عقدهای غیر دائمی و موقت در نظر گرفته شود

    اگر میزانی برای مهریه در انواع عقدهای غیر دائمی و موقت در نظر گرفته شود، یکی از شرایط لازم برای صحیح بودن آن عقد فراهم شده است. این به این معنی می باشد که اگر در یک مورد عقد موقتی چیزی به عنوان مهریه در نظر گرفته نشود، آن عقد موقت اصلا صحیح نمی باشد.

    منتهی این گونه شرط ها در عقدهای دائمی وجود ندارند و ضرورتی بر تعیین میزان و مقداری برای مهریه در عقدهای دائم وجود ندارد. در این گونه عقدهای دائمی اگر چیزی برای مهریه تعیین نگردد، هیچ اختلالی در صحیح بودن عقد ایجاد نمی شود.

    یعنی زوج اگر در یک عقد دائم زنی را عقد نماید و موردی را به عنوان مهریه در نظر نگیرد، عقد این دو نفر کاملا صحیح می باشد.

    البته نکته ای در این جا وجود دارد که در این گونه شرایط برای زوجه یک مهریه با عنوان مهر المثل لحاظ می شود. یعنی مورد و مبلغی را شبیه دیگر زنانی که دارای شرایطی مشابه با آن زوجه می باشند را برای ایشان در نظر می گیرند.

    همچنین شرایطی وجود دارد که اگر در عقدی دائمی، قبل از این که زوج و زوجه نزدیکی با هم داشته باشند، آن ها از هم جدا شوند و طلاق بگیرند و در صورتی که مهریه نیز تعیین نشده باشد، در آن شرایط مهریه ای تحت نام مهر المتعه برای زوجه در نظر گرفته می شود. معنی این عبارت این می باشد که میزان مهریه ی زن از روی شرایط مالی و دارایی های مرد مشخص می گردد.

    آیا در خصوص شرایط پرداخت انواع مهریه ها اطلاعاتی دارید؟

    آیا در خصوص شرایط پرداخت انواع مهریه ها اطلاعاتی دارید؟
    آیا در خصوص شرایط پرداخت انواع مهریه ها اطلاعاتی دارید؟

    سابقا و بر اساس مقررات محکومیت مالی به شماره 1377 شرایط مناسبی برای بازداشت نمودن مرد با وجود هر مبلغ مهریه ای مهیا بود و با ایشان نیز مانند سایر محکوم های مالی رفتار می شد. اما بعد ها یک رأی وحدت رویه صادر شد که مفهوم آن امکان طرح دعوای اعسار بود. بر این اساس تا زمانی که نتیجه ی مربوط به اعسار نیاید، بازداشتی برای زوج صورت نمی گیرد.

    در پایان نیز اگر حکمی در خصوص اعسار مرد صادر شود، ایشان موظف می شود که مهریه را در شرایط اقساطی مورد پرداخت قرار دهد. البته این ها در شرایطی هستند که زوج نسبت به اعسار خویش ادعا داشته باشد و این موضوع نیز به اثبات برسد و اگر خلاف آن ثابت شود، شرایط به گونه ای دیگر خواهد بود.

    آیا با مهم ترین ویژگی های مهریه آشنایی دارید؟

    آیا با مهم ترین ویژگی های مهریه آشنایی دارید؟
    آیا با مهم ترین ویژگی های مهریه آشنایی دارید؟

    در بخش دیگری از نوشتار نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه، به بیان مواردی در زمینه ی مهم ترین خصیصه های مهریه خواهیم پرداخت.

    یکی از اساسی ترین خصیصه ها برای مهریه این می باشد که در زمره ی دین های ممتاز و ویژه قرار دارد. یعنی امکان دریافت مهریه از فرد بدهکار قبل از هر نوع بدهی دیگری می باشد. علت این موضوع نیز حساس بودن کانون خانواده و ارتباط های میان زوج و زوجه می باشد. همچنین حمایت هایی که قانون از زوجه دارد، سبب این گونه امتیازها شده است.

    این موضوع که مهریه در زمره ی دین های ممتاز است، حتی در صورت فوت نمودن زوج نیز سبب می شود که مهریه بر دیگر بدهی های ایشان تقدم داشته باشد.

    یکی دیگر از اساسی ترین خصیصه های مهریه

    یکی دیگر از اساسی ترین خصیصه های مهریه این می باشد که امکاناتی برای بخشیدن و یا بذل آن فراهم می باشد. این بخشش می تواند به شکلی تمام و کمال و یا به صورت جزئی از آن باشد.

    موضوع بخشش و بذل مهریه نیز از همه ی شیوه های شناخته شده قابل اثبات و دارای سندیت امکان پذیر می باشد.

    همچنین زوجه این امکان را دارد که تا پیش از این که مهریه خویش را دریافت ننموده است، تمکین خاصی را نداشته باشد.

    البته ایشان دارای این اختیار نیز می باشد که حتی بدون دریافت مهریه خویش، تمکین نماید. نکته ای نیز در این جا قابل بیان می باشد که زن تا هنگامی که از حق حبس خویش بهره می برد، حتی اگر تمکین خاصی را انجام نداده باشد، باز هم مستحق می باشد که نفقه را به طور کامل دریافت نماید.

    آیا با انواع مهریه ها آشنایی دارید؟

    آیا با انواع مهریه ها آشنایی دارید؟
    آیا با انواع مهریه ها آشنایی دارید؟

    مهم ترین انواع مهریه به شرح ذیل می باشند:

    • مهریه ی عندالمطالبه
    • مهریه ی عندالاستطاعه
    • عندالاستطاعه السمی
    • مهرالمثل مهرالمثل
    • مهرالمثل مهرالمتعه

    در این جا، مقاله ی ما با عنوان نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه به پایان رسید. امیدواریم مطالبی که در خصوص نمونه دادخواست توقیف اموال برای مهریه برای شما بیان نمودیم، برای شما مفید بوده باشند و به خوبی با این موضوع آشنا شده باشید.

    باز هم توصیه مهم و اصلی ما به شما خوانندگان و مخاطبین عزیز این می باشد که در صورتی که تصمیم دارید تا برای به اجرا گذاشتن مهریه و یا توقیف نمودن اموال زوج اقدام هایی را انجام دهید، بهتر است که از تجربیات، دانش و تخصص یک وکیل ماهر بهره ببرید و یا با یکی از موسسه های معتبر حقوقی در این زمینه مشورت نمایید و از راهنمایی های ایشان استفاده نمایید. بهتر است که در این زمینه به اطلاعات عمومی و دانش کلی خویش اکتفا نکنید. در این صورت بیشترین موفقیت را کسب خواهید نمود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با