نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله ی علمی حقوقی قصد داریم تا به صورت کامل و مفصل موضوع نمونه شکایت سوگند دروغ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و مهم ترین مواردی که در ارتباط با نمونه شکایت سوگند دروغ می باشند را برای شما عزیزان توضیح دهیم. از همه ی شما سروران گرامی دعوت می نماییم تا انتهای این نوشتار کاربردی با ما همراه باشید.

    امروزه شاهد اتفاقات زیادی در سطح جامعه هستیم. برخی از این رخدادها منجر به ایجاد اختلاف هایی بین افراد مختلف شده و ممکن است، کار این افراد به شکایت و محکمه های قضایی برسد.

    همچنین در برخی از موارد ممکن است که افراد دارای شاکی خصوصی نیز نباشند، اما با این حال بر اساس جرم و کار خطایی که انجام داده اند، باید جنبه ی عمومی جرم خود را بپذیرند و بابت آن مورد مجازات قرار گیرند.

    در این بین یکی از ابزارهای مهم و البته با ارزش برای ثابت نمودن برخی از ادعاها و پیگیری امور مربوط به پرونده های حقوقی، وجود شاهد و یا شاهدینی می باشد که می توانند در خصوص آن رخداد و یا جرم رخ داده اظهار نظر نمایند و شهادت خویش را در محاکم قضایی ارائه می کنند.

    نظر و شهادتی که این افراد می دهند، از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد

    نظر و شهادتی که این افراد می دهند، از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد و در حقیقت این افراد نیز به نوبه ی خود دارای مسئولیت هایی هستند که باید به طور کامل به این موضوع توجه داشته باشند.

    افرادی که در جریان یک موضوع حقوقی نمی باشند و شاهد قضیه ی مهمی که در رابطه با پرونده ی مورد نظر نبوده اند، نمی توانند به دروغ شهادت دهند و همچنین مجاز نیستند که بابت شهادت خود در خصوص موضوع مورد نظر سوگند (قسم) یاد نمایند.

    ما در این مقاله موضوعاتی که در ارتباط با شهادت، ادای سوگند، سوگندهای دروغین و غیره می باشند را برای شما عزیزان مطرح می نماییم تا به خوبی با شرایط حقوقی این موضوع آشنا شوید.

    همچنین به این موضوع می پردازیم که اگر بر علیه یک فردی شهادت و سوگند دروغی ادا شود، ایشان چگونه می تواند برای خود یک شکایت را با عنوان شکایت بر علیه سوگند دروغ تنظیم نماید و به مراجع قضایی تحویل نماید؟

    مشورت با وکیل های خبره و با تجربه

    این یک مقاله ی علمی حقوقی است که ما مطالعه ی دقیق آن را به شما عزیزان توصیه می نماییم. همچنین یکی از پیشنهادها و توصیه های ما این است که در کنار خواندن بخش های مختلف این نوشتار علمی حقوقی، با گروه های مشاوره های حقوقی معتبر و یا وکیل های خبره و با تجربه مشورت داشته باشید.

    در ادامه ی مقاله ی نمونه شکایت سوگند دروغ و برای تفهیم و بسط بهتر این موضوع، لازم است تا تعدادی از مهم ترین مواردی که در ارتباط با سوژه ی نمونه شکایت سوگند دروغ می باشند را در قالب چند تیتر بیان نموده و در هر کدام از بخش های مقاله، تیترهای مورد نظر را توضیح دهیم.

    از شما عزیزان خواننده در خواست می شود، در ادامه و با بخش های متنوع این مقاله با ما همراه باشید.

    مهم ترین موضوعات مرتبط با نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ به شرح ذیل می باشند:

    آیا در زمینه ی جایگاه و موقعیت سوگند خوردن در ثابت نمودن دعواهای مختلف اطلاعاتی دارید؟

    آیا می دانید که در زمینه ی ادای سوگند و یا قسم دروغ در قرآن، به چه مواردی اشاره شده است؟

    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به سوگند و قسم های کذب اطلاعاتی دارید؟

    ماده 649 قانون مجازات های اسلامی

    ماده 650 قانون مجازات های اسلامی

    نمونه پرونده هایی مربوط به ادای سوگندهای دروغین:

    نمونه ی اول از پرونده های ادای سوگند دروغین:

    نمونه ی دوم از پرونده های ادای سوگند دروغین:

    نمونه ی سوم از پرونده های ادای سوگند دروغین:

    آیا در زمینه ی نحوه ی اثبات سوگند دروغ اطلاعاتی دارید؟

    آیا می دانید که برای ارائه ی شکایت در خصوص سوگند دروغین باید به کجا مراجعه نماییم؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین مدارک و مستنداتی که برای اثبات سوگند دروغین مورد نیاز می باشند، اطلاعاتی دارید؟

    آیا می دانید که برای اثبات سوگندهای دروغ بهتر است، از یک وکیل متخصص بهره مند شوید؟

    آیا با نمونه شکایت های سوگند دروغ آشنایی دارید؟

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 2

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 3

    کلام آخر

     

    آیا در زمینه ی جایگاه و موقعیت سوگند خوردن در ثابت نمودن دعواهای مختلف اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی جایگاه و موقعیت سوگند خوردن در ثابت نمودن دعواهای مختلف اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی جایگاه و موقعیت سوگند خوردن در ثابت نمودن دعواهای مختلف اطلاعاتی دارید؟

    در همین قسمت ابتدایی از مقاله ی خود با عنوان نمونه شکایت سوگند دروغ قصد داریم تا جایگاه سوگند در اثبات دعاوی گوناگون را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در این بخش با ما همراه باشید.

    به صورت کلی افراد مختلف برای این که بتوانند دعوایی را در محاکم قضایی مورد طرح قرار دهند، می بایست دارای مدارک، ادله و مستندات مختلفی در خصوص موضوع مورد نظر باشند.

    در غیر این صورت نمی توانند سوژه مورد دعوا را به اثبات برسانند.

    به عنوان نمونه افرادی که در حال پیگیری پرونده های مربوط به دعواهای حقوقی هستند، می تواند برای اثبات دعوای مورد نظر خود از مواردی مانند اقرار، ارائه سند رسمی، شهادت و غیره بهره ببرند.

    همچنین اگر این اشخاص دلیل های محکم محکمه پسندی را نداشته باشند، می توانند از ساز و کار دیگری استفاده نمایند که از آن با عنوان اتیان سوگند یاد می شود.

    در این صورت و با کمک گرفتن از اتیان سوگند می توانند دعوی خویش را طرح ریزی نموده و برای اثبات آن تلاش نمایند.

    مهم ترین مواردی که قانونگذار برای اثبات دعواهای مختلف حقوقی به آن ها اشاره نموده است، موارد ذیل می باشند:

    اقرار

    شهادت

    قسم

    علم فرد قاضی

    این ها مهم ترین موردهایی می باشند که به عنوان ابزارهای مهم برای اثبات دعواهای کیفری مورد کاربرد قرار می گیرند. در این صورت و بر مبنای این موارد افراد می توانند ادعایی حقوقی که دارند را در محاکم قضایی به اثبات برسانند.

    یکی از ابزارها برای اثبات انواع دعواهای حقوقی، سوگند و قسم خوردن می باشد

    تا اینجای مطلب خود به این نتیجه ی مهم دست پیدا کردیم که یکی از ابزارها برای اثبات انواع دعواهای حقوقی، سوگند و قسم خوردن می باشد. مورد مهمی که باید در اینجا متذکر شویم، این می باشد که فردی که سوگندی را ادا می نماید، باید مسئولیت کامل آن را نیز مورد پذیرش قرار دهد و در واقع ایشان در مقابل ادای سوگند خویش مسئول می باشد.

    اگر ایشان سوگندی را به دروغ بیان نماید و قسم ادا شده ی ایشان خلاف واقعیت و حقیت رخ داده باشد، در این صورت بر اساس موارد قانونی موجود، برای ایشان مجازات هایی در نظر گرفته می شود.

    پس افراد باید در مورد عواقب اقدام های حقوقی خود از جمله ادای سوگند و یا قسم فکر نمایند و سپس اقدام کنند.

    از شما عزیزان خواننده درخواست داریم تا در قسمت های  بعدی از مقاله ی  نمونه شکایت سوگند دروغ نیز با ما همراه باشید. در ادامه بنا داریم تا موضوعات متنوعی دیگری را برای شما عزیزان مطرح نماییم.

    آیا می دانید که در زمینه ی ادای سوگند و یا قسم دروغ در قرآن به چه مواردی اشاره شده است؟

    آیا می دانید که در زمینه ی ادای سوگند و یا قسم دروغ در قرآن به چه مواردی اشاره شده است؟
    آیا می دانید که در زمینه ی ادای سوگند و یا قسم دروغ در قرآن به چه مواردی اشاره شده است؟

    همان گونه که دقت فرمودید، در بخش قبلی از نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ به جایگاه و موقعیت قسم و سوگند در دعواهای حقوقی اشاره داشتیم و موضوعات مهمی را برای شما بیان کردیم. در این قسمت از نوشتار علمی حقوقی خود تصمیم داریم که برخی از موارد مرتبط با ادای قسم و سوگند که در قرآن کریم نیز به آن ها اشاره شده است را برای شما همراهان گرامی شرح دهیم. خواهشمند است، در این بخش نیز ما را همراهی نمایید.

    در قرآن کریم به دو نوع از قسم خوردن و ادای سوگند اشاره شده است که این دو مورد به این شرح می باشند:

    نوع اول قسم مربوط به حالتی می باشد که افراد برای انجام یک کار و اقدام در آینده قسم می خورند و در واقع آن ها برای قول و وعده ی خویش که قرار است کاری را در آینده به انجام برسانند، از ادای قسم استفاده می کنند.

    نوع دوم ادای سوگند

    نوع دوم ادای سوگند در خصوص زمانی می باشد که اشخاص می خواهند موضوع مهمی را به اثبات برسانند و یا سوژه ی مهمی را مورد نقض قرار دهند.

    خداوند در یکی از حدیث های قدسی خود به این صورت بیان می کند که: فردی که سوگندهای دروغینی را بر من یاد می کند، شامل رحمت من نخواهد بود و از رحمت من چیزی به او نخواهد رسید.

    البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که نوع دوم سوگند و قسم در محکمه ها و دادگاه ها ادا شده و برای اثبات و یا نقض برخی موارد، مورد کاربرد قرار می گیرد. همچنین کاربرد دیگری از قسم های نوع دوم در ارتباط های روزمره ی بین افراد می باشد که البته آن نوع کاربرد سوگند از رسمیت سوگندهای ادا شده در دادگاه برخوردار نمی باشد.

    هر گاه فردی در ارتباط هایی که با دیگر افراد جامعه دارد، دچار ادای سوگند دروغین شود

    به این نکته ی مهم عنایت کنید که هر گاه فردی در ارتباط هایی که با دیگر افراد جامعه دارد، دچار ادای سوگند دروغین شود، در حقیقت این فرد کار گناه و عمل حرامی را انجام داده است.

    همچنین در شرایط مهم تر، اگر همان فرد در یکی از محکمه های قضایی دچار سوگند دروغین شود و نزدیک قاضی قسم دروغین بخورد، آن گاه به جز بحث حرام و گناه بودن کار ایشان، عمل وی دارای برخی از تبعات و اثرهای حقوقی نیز می باشد که در قبال آن ها مسئول می باشد. ما نیز در مقاله ی خود این موارد حقوقی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    لطفا در ادامه ی مقاله ی نمونه شکایت سوگند دروغ ما را همراهی نمایید. در بخش های آتی از این مقاله ی علمی حقوقی قصد داریم تا موارد مهم دیگری را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به سوگند و قسم های کذب اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به سوگند و قسم های کذب اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مجازات های مربوط به سوگند و قسم های کذب اطلاعاتی دارید؟

    همان طور که مشاهده فرمودید؛ در قسمت قبلی از نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ، مواردی که در قرآن کریم و در زمینه ی سوگندها آمده است را برای شما عزیزان مخاطب بیان کردیم. اینک و در قسمت دیگری از این مقاله بنا داریم تا در خصوص مجازات هایی که در قانون برای ادای سوگند کذب آمده است، برای شما همراهان گرامی صحبت نماییم. از همه ی شما درخواست داریم که در این قسمت نیز ما را همراهی نمایید.

    بر اساس آن چه در قانون های مجازات اسلامی تعریف شده است، هر عمل و یا ترک فعلی که در قانون های مصوب، مجازاتی برای آن مشخص شده باشد، یک جرم محسوب شده و آن اقدام فرد خواهد عملی باشد و یا ترک فعل، دارای مجازات هایی می باشد.

    در این میان برخی از عمل های افراد بر ضد دیگر اشخاص و یا باعث ضایع شدن حق ایشان می شوند. لذا فردی که متضرر شده است، در خصوص احقاق حق ایشان دست به دامان قانون و محاکم قضایی شده و نسبت به تنظیم کردن یک شکایت اقدام می نمایند که البته ایشان نیز ممکن است، در این مسیر از افراد متخصص و خبره کمک بگیرند.

    در هر صورت فرد شاکی برای این که بتواند مدعای خویش را به اثبات برساند، به برخی از مستندات، مدارک و ادله ی محکمه پسند احتیاج دارد. در برخی از شرایط نیز این افراد یعنی اشخاص شاکی دارای دلیل و یا مدرکی نمی باشند. در این شرایط یکی از ابزارهایی که به کمک ایشان می آید، ادای سوگند در محکمه های قضایی می باشد.

    در شرایطی که یکی از طرفین دعوا، سوگند و یا قسم دروغینی را یاد کنند

    در شرایطی که یکی از طرفین دعوا، سوگند و یا قسم دروغینی را یاد کنند و آن چه را حق بوده است را به شکل یک مورد نا حق جلوه دهند، مجرم شناخته شده می شوند.

    به این موضوع توجه داشته باشید که خورشید همواره پشت ابر باقی نمی ماند و روزی می رسد که حقیقت موضوع آشکار می شود.

    در آن صورت مراجع قضایی به این موضوع پی می برند که سوگند ادا شده از سوی یکی از طرفین دعوا به دروغ ادا شده است. در این صورت آن فردی که سوگند دروغین خورده است، مجرم شناخته می شود و باید بر اساس قانون های تعریف شده ی مجازات اسلامی مورد مجازات قرار گیرد.

    در ادامه برخی از مواد قانونی که برای ادای سوگند کذب تعریف شده اند را برای شما عزیزان توضیح می دهیم. این مواد قانونی به شرح ذیل می باشند:

    ماده 649 قانون مجازات های اسلامی

    ماده 649 قانون مجازات های اسلامی
    ماده 649 قانون مجازات های اسلامی

    بر اساس آن چه در ماده ی شماره ی 649 قانون مجازات های اسلامی آمده است:

    هر گاه فردی در یک دعوا؛ خواه حقوقی و یا جزایی بوده باشد، سوگندی را به دروغ ادا نماید، آن شخص به مجازات محکوم می شود و هر گاه یک شخص در یکی از محکمه های قضایی به دروغ قسمی را بخورد و به اصطلاح شهادت دروغ بدهد، به یک مجازات که مقدار آن در قانون تعریف شده است، محکوم می شود.

    ماده 650 قانون مجازات های اسلامی

    ماده 650 قانون مجازات های اسلامی
    ماده 650 قانون مجازات های اسلامی

    همچنین در ماده 650از همین قانون این چنین بیان شده است که:

    اگر یک شخص در نزد یکی از قاضی ها و یا یکی از محکمه های قضایی شهادتی را به دروغ ادا نماید، به 91 روز الی 2 سال حبس محکوم می شود. البته در برخی از موارد برای این افراد به جای موضوع حبس از جریمه های نقدی نیز استفاده می کنند که بر اساس همین قانون، میزان تعیین شده برای این جریمه از 1 میلیون و 500 هزار الی 12 میلیون ریال می باشد که فرد باید آن را مورد پرداخت قرار دهد.

    خواهشمند است بخش های آتی از نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ را از دست ندهید. در دیگر قسمت های این متن علمی حقوقی، تصمیم داریم که موضوعات مهم و کاربردی دیگری را با شما به اشتراک بگذاریم.

    این مطالب در پرونده های واقعی که در خصوص سوگندهای دروغین دارید، برای شما مفید و قابل کاربرد می باشند. البته توصیه ی مهم ما خدمت شما عزیزان این است که همراه با قرائت بخش های مختلف این نوشتار، با گروه های مشاوره ی حقوقی و یا وکیل های با تجربه نیز مشورت داشته باشید.

    نمونه پرونده هایی مربوط به ادای سوگندهای دروغین

    نمونه پرونده هایی مربوط به ادای سوگندهای دروغین
    نمونه پرونده هایی مربوط به ادای سوگندهای دروغین

    همان طور که مشاهده کردید در قسمت قبلی از متن نمونه شکایت سوگند دروغ، برخی از مجازات های تعیین شده در خصوص ادای سوگندهای دروغین را برای شما عزیزان مورد تشریح قرار دادیم و در این بخش از مقاله ی خود قصد داریم که چند نمونه و مثال از پرونده های مربوط به سوگندهای دروغین را برای شما همراهان گرامی توضیح دهیم.

    از شما دعوت می شود، در این بخش نیز ما را همراهی نمایید.

    نمونه ی اول از پرونده های ادای سوگند دروغین:

    نمونه ی اول از پرونده های ادای سوگند دروغین:
    نمونه ی اول از پرونده های ادای سوگند دروغین:

    مثلا ممکن است، یک نفر یک دعوا را مطرح نماید و در این دعوای حقوقی فرد دیگری را به عنوان یک سارق و دزد معرفی نماید. در این شرایط به فرد شاکی خواهان و به فردی که مورد اتهام سرقت می باشد، خوانده می گویند. حال در برخی از موارد پیش می آید که فرد خوانده در دادگاه مورد نظر حاضر شده و سوگندی را به دروغ ادا می کند.

    در این صورت و بر اساس سوگندی که ایشان ادا می کند، بی گناه شناخته شده و به قول معروف تبرئه می شود. همان طور که در بخش های بالایی نیز خدمت شما عرض کردیم، این موارد بعد از گذشت مدت زمانی مورد کشف قرار گرفته و مشخص می شود که ایشان سوگند خود را به دروغ ادا نموده است.

    مثلا ممکن است، مدارک و یا آثاری پیدا شود که وجود آن مدارک باعث اثبات دزدی و سرقت توسط این فرد شود.

    در این صورت فرد خوانده که قبل از این سوگند خود را به دروغ ادا کرده است، دچار یک جرم با عنوان ادای سوگند کذب شده است و باید مطابق مواد قانونی که برای این مورد تعریف شده اند، مورد مجازات قرار گیرد.

    در همین شرایط فرد خواهان نیز می تواند بر علیه ایشان یک شکایت تنظیم نماید. در حقیقت ایشان می تواند در خصوص جرم سوگند به کذب فرد خوانده شکایت و اقدام نماید.

    پس همان گونه که خدمت شما عرض شد، در صورتی که فردی قسم دروغی را بخورد و باعث اثبات موضوع ناحقی شود، مرتکب یک جرم شده و بر اساس ماده های قانونی شماره ی ۶۴۹ و ۶۵۰ قانون مجازات اسلامی، مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

    نمونه ی دوم از پرونده های ادای سوگند دروغین

    نمونه ی دوم از پرونده های ادای سوگند دروغین
    نمونه ی دوم از پرونده های ادای سوگند دروغین

    در این نمونه ممکن است، یک شخص بر علیه فرد دیگری شکایت نموده باشد و موضوع شکایت ایشان این باشد که توسط فرد خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

    در این شرایط این امکان وجود دارد که فرد خوانده برای راحت شدن خود و فرار از چنگال قانون، قسمی را به دروغ بخورد. در این صورت این فرد بر اساس سوگند دروغینی که ادا نموده است، رفع اتهام می شود.

    حال ممکن است، بعد از مدتی مشخص شود که ایشان به دروغ سوگند یاد کرده است و بنابراین این فرد مجرم شناخته می شود و در قبال سوگند دروغینی که یاد کرده است، مسئول می باشد.

    در این شرایط، هم مجازات جرم ضرب و جرح برای ایشان در نظر گرفته می شود و هم این که ایشان باید مجازات های مربوط به سوگند دروغین را متحمل شود.

    نمونه ی سوم از پرونده های ادای سوگند دروغین

    نمونه ی سوم از پرونده های ادای سوگند دروغین
    نمونه ی سوم از پرونده های ادای سوگند دروغین

    در این نمونه شرایطی را در نظر می گیریم که یک فرد دعوای مطالبه ی مالی را بر علیه شخص دیگری مطرح می نماید و مبنای کار خویش را با یک سوگند به انجام می رسانند. ممکن است، این فرد بر مبنای سوگند دروغینی که یاد کرده است، موفق شود تا حکم مورد نظر را بر علیه فرد مربوطه کسب نماید.

    در این صورت زمانی که مشخص شود و ثابت گردد که سوگند ایشان بر پایه ی کذب بوده است، فرد مقابل می تواند در محاکم کیفری از ایشان شکایت نماید.

    در حقیقت این نمونه نیز یکی از نمونه های سوگند دروغین می باشد و به عنوان یک جرم شناخته می شود و فردی که مرتکب آن شده است، یک مجرم بوده و باید مجازات های تعیین شده برای این جرم را تحمل و تقبل نماید.

    شما خواننده ی محترم در حال مطالعه ی مقاله ای علمی حقوقی با موضوع نمونه شکایت سوگند دروغ هستید. از همه ی شما سروران گرامی دعوت می شود تا در بخش های بعدی از این مقاله نیز با ما همراه باشید. در قسمت های باقیمانده از متن نمونه شکایت سوگند دروغ، قرار است که چند موضوع مهم و جالب دیگر را برای شما تشریح نماییم.

    آیا در زمینه ی نحوه ی اثبات سوگند دروغ اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی نحوه ی اثبات سوگند دروغ اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی نحوه ی اثبات سوگند دروغ اطلاعاتی دارید؟

    همان گونه که ملاحظه فرمودید در قسمت پیشین از نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ، برخی از مهم ترین نمونه ها و مثال های عینی پرونده های حقوقی که در ارتباط با سوگند دروغ می باشند را برای شما عزیزان بیان کردیم.

    اینک و در قسمت دیگری از این نوشتار علمی حقوقی بنا داریم تا در مورد چگونگی به اثبات رساندن یک سوگند دروغ مواردی را برای شما بیان نماییم. از شما مخاطب گرامی درخواست می شود، در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

    در همین ابتدای بحث باید حضور شما عرض نماییم که برای اثبات کردن یک سوگند دروغ، شیوه ها و روش های متنوع و زیادی وجود دارد.

    یکی از مرسوم ترین شیوه ها که برای اثبات دروغین بودن یک سوگند بسیار مناسب می باشد

    یکی از مرسوم ترین شیوه ها که برای اثبات دروغین بودن یک سوگند بسیار مناسب می باشد، این است که فردی که در خصوص ادای سوگندی که به صورت کذب مطرح شده است و ضرر و زیان دیده است، یک شکایت کیفری را مطرح کند و شکوائیه ی مربوطه را به دادگاه مورد نظر تقدیم نماید.

    در این صورت ایشان می تواند درخواست خود را برای تعقیب شخصی که سوگند دروغین را ادا کرده است، ارائه نماید.

    در این صورت مرجع معتبر کیفری می تواند بررسی های خود را برای ثابت کردن سوگند دروغین فرد مورد تعقیب انجام دهد و چنان چه این موضوع برای مراجع قضایی دارای صلاح محرز گردد، بر اساس آن چه در ماده ی شماره ی 649 قانون مجازات های اسلامی آمده است، مرجع قضایی حکم مربوطه را صادر می کند.

    قانون و ماده ی ذکر شده در سال 1375 مصوب شده است.

    در این خصوص باید حضور شما عرض نماییم که فردی که از موضوع سوگند دروغین ضرر دیده است، می تواند از راه اعاده ی حیثیت نیز اقدام نماید و ایشان قادر خواهد بود تا دادخواستی را با مضمون اعاده دادرسی ارائه نماید.

    جبران ضرر و زیان های احتمالی

    در این دادخواست موضوع مهمی که مورد درخواست فرد درخواست کننده می باشد، جبران ضرر و زیان های احتمالی ناشی از سوگند دروغین فرد مقابل می باشد.

    یک شیوه ی دیگر برای ثابت کردن موضوع سوگند دروغین، علم فرد قاضی می باشد. این علم در بیشتر پرونده هایی که جنبه ی کیفری دارند، منشا اثر می باشد.

    بر این اساس و بر طبق علم فرد قاضی، دادگاه مربوطه سوگند یاد شده از سوی فرد مورد نظر را ترتیب اثر نداده و در حقیقت آن سوگند را مورد پذیرش خود قرار نمی دهد.

    همان گونه که در قسمت های بالاتر نیز بیان داشتیم، شیوه های دیگری نیز برای اثبات سوگندهای دروغین وجود دارند که ما در این مقاله روش های مهم و مرسوم را مورد توضیح قرار دادیم.

    لطفا در ادامه ی مقاله ی نمونه شکایت سوگند دروغ با ما همراه باشید.

    آیا می دانید که برای ارائه ی شکایت در خصوص سوگند دروغین، باید به کجا مراجعه نماییم؟

    آیا می دانید که برای ارائه ی شکایت در خصوص سوگند دروغین، باید به کجا مراجعه نماییم؟
    آیا می دانید که برای ارائه ی شکایت در خصوص سوگند دروغین، باید به کجا مراجعه نماییم؟

    موضوع مهمی که در اینجا قابل بیان می باشد و ممکن است که این سوال برای افراد زیادی نیز پیش بیاید، بحث این است که ما برای شکایت انجام پیگیری های لازم در خصوص سوگندهای کذب باید به کجا مراجعه داشته باشیم؟

    مقاله ی علمی حقوقی ما تحت عنوان نمونه شکایت سوگند دروغ به این موضوع نیز می پردازد.

    افرادی که در اثر سوگندی که به دروغ ادا شده است دچار ضرر و زیان هایی شده اند، برای این که در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهند، باید در همان محلی که سوگند مربوطه ادا شده است، به یکی از دادگاه های کیفری مراجعه نمایند.

    مثلا اگر جرم مربوط به ادای سوگند دروغین در دادگاه کیفری پایتخت رخ داده است، فرد متضرر نیز می تواند از طریق دادسرای کیفری تهران (پایتخت) شکایت خود را مطرح نماید. این کار از طریق ثبت اینترنتی شکایت مربوطه در دفترهای خدمات قضایی نیز قابل انجام و پیگیری می باشد.

    خواهشمند است بخش های آتی از نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ را مورد مطالعه قرار دهید.

    آیا در زمینه ی مهم ترین مدارک و مستنداتی که برای اثبات سوگند دروغین مورد نیاز می باشند، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی مهم ترین مدارک و مستنداتی که برای اثبات سوگند دروغین مورد نیاز می باشند، اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی مهم ترین مدارک و مستنداتی که برای اثبات سوگند دروغین مورد نیاز می باشند، اطلاعاتی دارید؟

    در ادامه ی نوشتار علمی حقوقی خود با موضوع نمونه شکایت سوگند دروغ قصد داریم که اصلی ترین مدارک و مستنداتی که برای ثابت کردن سوگندها و قسم های کذب مورد نیاز می باشند را برای شما عزیزان بیان نماییم.

    در برخی از موارد، سوگند ادا شده به استناد یک رأی و یا یک صورتجلسه ی رسمی و معتبر می باشد. در این موارد فردی که قصد دارد تا کذب بودن یک سوگند را مورد اثبات قرار دهد، باید یک رونوشت برابر اصل از آن رأی را ضمیمه پرونده ی شکایت خویش نماید. در این صورت بهتر می تواند موضوع کذب بودن سوگند فرد مقابل را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

    همچنین در برخی از موارد اظهار شهادت برخی از شاهدها در کار می باشد. در این شرایط باید شهادت تایید شده ی افراد شاهد نیز مورد ضمیمه ی پرونده قرار گیرد.

    این ها مهم ترین مستنداتی می باشند که فرد شاکی به منظور اثبات سوگندهای دروغین باید در تهیه ی دقیق آن ها کوشا باشد. در این صورت شانس موفقیت ایشان بیشتر خواهد بود.

    شما مخاطب گرامی در حال خواندن نوشتاری علمی حقوقی با موضوع نمونه شکایت سوگند دروغ هستید. خواهشمند است بخش های بعدی از این نوشتار را از دست ندهید.

    آیا می دانید که برای اثبات سوگندهای دروغ، بهتر است تا از یک وکیل متخصص بهره مند شوید؟

    آیا می دانید که برای اثبات سوگندهای دروغ، بهتر است تا از یک وکیل متخصص بهره مند شوید؟
    آیا می دانید که برای اثبات سوگندهای دروغ، بهتر است تا از یک وکیل متخصص بهره مند شوید؟

    همان گونه که دقت فرمودید در بخش قبلی از نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ، مدارک و مستندات مهمی که برای اثبات موضوع سوگند دروغین مورد احتیاج می باشند را برای شما بیان کردیم.

    در این قسمت از مقاله نوبت به این موضوع می رسد که در پرونده های مرتبط با موضوع نمونه شکایت سوگند دروغ بهتر است، افراد به دانش احتمالی خود و یا تجربه ای که از قبل دارند، اکتفاء نکنند.

    در این موارد لازم است، فرد متضرر با یک وکیل متخصص مشورت نماید. لازم است، وکیل مورد نظر در پرونده های این چنینی که در حوزه ی نمونه سوگند دروغ می باشند، دارای تجربه و سابقه ی بسیار خوبی باشند.

    بحث شکایت سوگند دروغ یک موضوع کاملا تخصصی در علم حقوق و محاکم قضایی می باشد

    برای این که افراد بتوانند کذب بودن سوگند یاد شده توسط شخص مقابل را مورد اثبات قرار دهند، باید به این موضوع واقف باشند که بحث شکایت سوگند دروغ یک موضوع کاملا تخصصی در علم حقوق و محاکم قضایی می باشد و این سوژه به دانش و تخصص نیاز دارد.

    بهتر است، افراد قبل از این که هر اقدام غیر علمی و غیر اصولی را انجام دهند، با فردی که دارای تخصص و سابقه ی خوبی در پرونده های مربوط به شکایت سوگند دروغ می باشد، مشورت نمایند و بر اساس رأی و نظر ایشان عمل کنند.

    لطفا در قسمت های باقیمانده از مقاله ی نمونه شکایت سوگند دروغ، ما را همراهی نمایید. در ادامه قصد داریم تا چند نمونه از شکایت های واقعی بر علیه قسم های دروغین را خدمت شما بیان کنیم.

    آیا با نمونه شکایت های سوگند دروغ آشنایی دارید؟

    آیا با نمونه شکایت های سوگند دروغ آشنایی دارید؟
    آیا با نمونه شکایت های سوگند دروغ آشنایی دارید؟

    همان طور که دقت فرمودید در قسمت پیشین از نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ، در مورد تخصصی بودن این موضوع و شکواییه های مربوط به سوگند دروغ برای شما عزیزان صحبت نمودیم و به شما عزیزان پیشنهاد دادیم که در این پرونده ها و همچنین موارد مشابه لازم است که به وکیل خبره و با تجربه مراجعه نمایید.

    در این بخش از مقاله نوبت به این می رسد که چند مورد واقعی از نمونه شکایت های مربوط به سوگند دروغ را برای شما عزیزان بیان نماییم تا با بخش های مختلف هر یک از نمونه ها به خوبی آشنا شوید و بتوانید در پرونده هایی که خودتان یا دیگر دوستانتان در رابطه با شکایت سوگند دروغ دارید، از آن ها کمک بگیرید.

    تا انتهای این نوشتار حقوقی، همراه شما هستیم.

     

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 1

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 2

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 2
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 2

    در اینجا یک نمونه ی دیگر از شکایت های صورت گرفته در خصوص سوگندهای دروغین را برای شما آورده ایم. لطفا به این نمونه نیز با دقت توجه فرمایید.

    بسمه‌تعالی

    شاکی/ شاکیه /شکات   ***  فرزند/ فرزندان  ***  دارای آدرس   ***

    مشتکی ‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌ عنهم  ***  فرزند/ فرزندان  ***  دارای آدرس   ***

    موضوع: قسم (سوگند) دروغ

    ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان   ***

    با سلام و عرض ادب

    احتراماً به استحضار حضرت عالی می‌رساند؛ این جانب در حدود ***  ماه پیش پرونده‌ای را در شعبه *** دادگستری *** به کلاسه *** داشته ام که در پرونده مورد نظر آقای / خانم  ** که دارای یک نزدیکی و خویشاوندی سببی نیز با اینجانب می‌باشد با وارد کردن اتهام دروغین جرم ***  به بنده، موجب شده است که بنده تحت تعقیب و تحت پیگرد قانونی قرار گیرم.

    از آنجایی که محکومیت بنده بر اساس دادنامه ی شماره ی  *** تاریخ  ***  صادره از شعبه ی ***  دادگاه عمومی آن دادگستری و بر طبق اتیان قسم دروغ مشارالیه صورت پذیرفته است و هیچ نوع دلیل و مدارکی برای اثبات مبنی بر رخداد جرم انتسابی  توسط بنده وجود ندارد؛

    بنابراین با عنایت به  ماده ی شماره ی ۶۴۹ قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده در خصوص رسیدگی و تعقیب کیفری فرد مذکور از محضر عالی درخواست دستور و اقدام را دارم.

    با تجدید احترام

    امضاء  فرد شاکی

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 3

    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 3
    نمونه شکایت سوگند دروغ شماره ی 3

    در این قسمت یک مثال و نمونه دیگر که در ارتباط با شکایت بر علیه سوگند دروغین می باشد را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

    خواهشمند است که این نمونه شکایت را نیز با دقت مورد عنایت قرار دهید.

    شاکی/ شاکیه /شکات *** فرزند/ فرزندان ***  دارای آدرس  ***

    مشتکی‌ عنه/ متشاکی/ مشتکی ‌عنهم  *** فرزند/ فرزندان  *** دارای  آدرس ***

    تاریخ وقوع جرم مورد نظر  ***

    موضوع: قسم (سوگند) دروغ

    شرح شکواییه:

    شرح شکواییه:
    شرح شکواییه:

    ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ***

    احترما با عنایت  به این موضوع که خانم  *** که بر اساس عقدنامه موجود، همسر شرعی و قانونی بنده می باشد و ما دارای  1 فرزند خردسال نیز هستیم و با عنایت به این موضوع که با توجه به فعالیت معیشتی، هیچ نوع کم و کاستی و کوتاهی در همه ی موارد برای ایشان تمامی ملزومات زندگی را فراهم آورده و به عنوان شوهر ایشان به نوعی تحت اطاعت امر ایشان در زندگی برای حفظ کیان خانواده ی خود بوده ام

    و در حقیقت تنها دلخوشی اصلی بنده به همسر و فرزند و خانواده ام بوده است و به شوق ایشان زندگی کرده ام و با کمال تاسف باید به عرض برساند که همسر  بنده خانم  ***  بدون علت و بی پایه و متاسفانه با زدن تهمت و افترای متنوع،  زندگی من را ترک نموده و به ناچار در شعبه ***  دادگاه عمومی حقوقی خانواده شهرستان ***

    تمکین اقامه دعوا

    در باب مربوط به تمکین اقامه دعوا کرده ام و متاسفانه همسر بنده در آن شعبه با زدن تهمت و افترا و ادای قسم دروغ آن هم با لفظ جلاله((ولله بالله و تالله)) بر علیه اینجانب قسم یاد کرده و همسر بنده تهمت های ناروا و بسیار زشت و زننده ای را با الفاظ ناپسند به من روا داشته است

    که همه ی الفاظ و تهمت های دروغین ایشان که بر من روا کرده است، عینا در دادنامه ی شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان ***  به شرح پرونده  *** برابر دادنامه شماره  ***  مورخه ***  منعقد گردیده که با بررسی و قرائت آن متوجه بر اهانت و افترا و تهمت های ایشان خواهید شد که با عنایت به این رأی و از آنجایی که حکم  مورد  نظر فاقد وجاهت قانونی بوده و کلا نسبت به من تهمت بی مورد  بوده است، در شعبه ***

    در مهلت قانونی اقامه تجدید نظر کرده ام

    دادگاه تجدید نظر استان ***  به شماره پرونده ***  در مهلت قانونی اقامه تجدید نظر کرده ام که با عنایت به درایت قاضی های محترم و  دقت به این موضوع که مطالب و تهمت های ایشان بر علیه من کاملا بی مورد و دروغ محض بوده است، حکم شعبه ***  دادگاه حقوقی خانواده **  نقض و با توجه به ماده ی شماره ی ۳۵۸ آئین دادرسی مدنی، نقض رأی مربوطه نیز برابر دادنامه شماره ***  مورخه ***  حکم به الزام ایشان به تمکین داده شد.

    با عنایت به موارد توضیح داده شده که این فرد (همسر بنده) از روی عمد و قهر و برای تخریب شخصیت اینجانب دست به این  تهمت و افترا علیه من زده است، در مقام شکایت و اعاده حیثیت بر علیه ایشان برآمده ام و با توجه به مستنداتی که ضمیمه  پرونده می باشند

    و این موضوع که ایشان شأن و شخصیت و ارزش خانوادگی و اجتماعی بنده را در مجامع عمومی و همچنین نزد خانواده ام و دوستان و مردم زیر سوال برده و  برای این تهمت و افترا، سوگند دروغ ادا کرده است و بر همین اساس و بر پایه ی مواد قانونی ذکر شده، درخواست رسیدگی به موضوع مستند به ماده ی  شماره ی ۶۴۹ قانون مجازات های اسلامی مورد استدعای این جانب می باشد.

    باتشکر

    امضاء فرد شاکی

    کلام آخر

    در این قسمت مجموعه توضیحات ما در زمینه ی نمونه شکایت سوگند دروغ به پایان رسید. امید داریم، مواردی که در بخش های مختلف این مقاله برای شما عزیزان مطرح شد، مورد استفاده و مفید واقع شده باشند و به خوبی با قوانین و شرایط مربوط به نمونه شکایت سوگند دروغ آشنا شده باشید.

    همان گونه که در بخش های مختلف نوشتار نمونه شکایت سوگند دروغ خدمت شما عرض کردیم، موضوع شکایت در خصوص سوگند دروغ یک مورد تخصصی در حوزه ی علوم حقوقی می باشد و نیاز است تا افراد در مواقعی که با این مشکل یعنی ادای سوگندهای دروغین از سوی دیگر اشخاص مواجه می شوند، برای تنظیم یک شکایت و انجام پیگیری های بعد از آن، با گروه های مشاوره های حقوقی و یا وکیل هایی که در این باره تجربه و سابقه ی مناسبی دارند، مشورت نمایند و بر اساس آن چه ایشان اعلام می کنند، عمل نمایند.

    مجددا توصیه می شود که در پرونده های مربوط به شکایت در خصوص سوگند دروغ، به تنهایی و بدون مشورت با یک وکیل با تجربه و متخصص اقدامی را صورت ندهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با