نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم موضوع نمونه لایحه دفاعیه افترا را مورد بررسی قرار دهیم. برای این کار نیاز داریم که اطلاعاتی در رابطه با روند دادرسی و روند دفاعیه توضیح دهیم،

    نمونه لایحه دفاعیه افترا
    نمونه لایحه دفاعیه افترا

    توجه داشته باشید که در این مقاله اطلاعات بسیار مهمی در رابطه با افترا، انواع آن و چگونگی ثابت کردن آن را بیان خواهیم کرد که برای شما مفید خواهد بود، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید، به خصوص اگر قصد دارید که چنین شکایتی را مطرح کنید، یا از شما شکایت شده است.

    نمونه لایحه دفاعیه افترا
    نمونه لایحه دفاعیه افترا

    در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    1. آیا با جرم افترا آشنایی دارید؟
    2. آیا با انواع جرم های افترا آشنایی دارید؟
    3. آیا می دانید برای مطرح کردن شکایت با موضوع افترا باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟
    4. آیا می دانید برای اثبات جرم افترا چه مدارکی نیاز است؟
    5. در صورت صدور قرار منع تعقیب برای شکایتی با موضوع افترا باید چه اقدامی کنید؟
    6. با نمونه لایحه دفاعیه افترا تا چه حد آشنا هستید؟
    7. یک لایحه ی دفاعیه افترا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
    8. در هنگام نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید چه نکاتی را رعایت کرد؟
    9. چه کسی توانایی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا را دارد؟
    10. آیا با ویژگی های یک وکیل آشنایی دارید؟
    11. هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا چگونه مشخص می شود؟

     

    آیا با جرم افترا آشنایی دارید؟

    متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که جرم افترا بیش از اندازه افزایش پیدا کرده است، اما باز هم برای بسیاری از افراد سوال پیش می آید که افترا به چه معنی است و به چه جرم هایی گفته می شود، در این قسمت قصد داریم برای آشنایی بیشتر و بهتر مخاطب این موضوع را به طور کامل توضیح دهیم.

    به طور کلی باید بگوییم که معمولا جرم افترا با توهین همراه است و در دعوا ها اتفاق می افتد، افترا به معنی تهمت زدن است و به همین دلیل در مشاجره ها بیشتر شاهد این هستیم، البته افترا انواع مختلفی دارد که در ادامه به طور کامل آن را شرح خواهیم داد، اما در این قسمت به این موضوع توجه کنید که معنی لغوی کلمه افترا، تهمت می باشد.

    در علم حقوق افترا را به صورت دیگری هم معنی می کنند

    در علم حقوق افترا را به صورت دیگری هم معنی می کنند، توجه داشته باشید که معنی حقوقی افترا یعنی این که یک عملی که جرم به حساب می آید را به کسی نسبت دهیم که آن کار را انجام نداده است، یعنی به نوعی همان تهمت زدن است، اما به جای آن که عمل دیگری را به شخص تهمت بزنند، یک جرم را به او نسبت می دهند.

    به عنوان مثال تصور کنید که شما به شخص خاصی شک دارید که از شما سرقت کرده است، از وی شکایت می کنید، اما هیچ مدرک معتبر و محکمه پسندی برای اثبات ادعای خود ندارید، در این حالت شخص می تواند از شما به جرم افترا شکایت کند، یعنی از حق خود دفاع کند، زیرا شما تهمت ناروایی را بدون آن که مطمئن شوید و مدرک داشته باشید، به او نسبت داده اید، البته توجه داشته باشید که این مثال فقط یک نمونه از جرم افترا بوده و در ادامه انواع افترا را شرح خواهیم داد.

    در علم حقوق افترا را به صورت دیگری هم معنی می کنند
    در علم حقوق افترا را به صورت دیگری هم معنی می کنند

    تا اینجا با مبحث آیا با جرم افترا آشنایی دارید آشناد شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه افترا با ما همراه باشید.

    آیا با انواع جرم های افترا آشنایی دارید؟

    در مطالب بالا به این مورد اشاره کردیم که جرم افترا انواع مختلفی دارد، به دلیل آن که برای مطرح کردن شکایت خود باید در ابتدا نوع افترای وارده را بدانید، پس در این قسمت قصد داریم به این موضوع بسیار مهم بپردازیم و انواع افتراهایی که در قانون ایران برای آن ها مجازات تعیین شده است و جرم هستند، را بیان کنیم و پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.

    افترا به طور کلی به دو گروه تقسیم می شود، توجه داشته باشید که افترا به هر صورتی که باشد، جرم به حساب می آید و شخصی که این کار را انجام می دهد، مجرم شناخته می شود، البته کاملا واضح و مشخص است که این جرم، مجازات های مختلفی هم دارد که متناسب با جرمی که انجام شده است، مجازات تعیین خواهد شد.

    افترا قولی

    نوع اول افترا، افترا قولی است. افترا قولی به این معنی است که شما در لفظ و صحبت به شخصی تهمت بزنید و این شخص از شما شکایت کند. به عنوان مثال شما در یک مشاجره شخص رو به روی خود را دزد می خوانید و این اتفاق هم در جمع رخ داده باشد، در این حالت شخص می تواند از شما شکایت کند به جرم افترا و این موضوع هم واضح و مشخص است.

    نوع دیگر افترا، افترا فعلی است. در این نوع از افترا شخص برای آن که شما را متهم کند، فعلی را علیه شما انجام می دهد. به عنوان مثال شخصی قصد دارد که به شما تهمت بزند و به همین دلیل مقداری مواد مخدر در جیب شما قرار می دهد و شما را به این کار متهم می کند،

    اگر شما بتوانید ثابت کنید که این مواد به شما تعلق ندارد و با بررسی هایی که انجام می گیرد، بدانید که چه کسی این کار را انجام داده است، به آسانی می توانید بر علیه او شکایت کند و شکایت شما پیگیری خواهد شد.

    نکته ی بسیار مهمی که در رابطه با افترا باید به آن توجه داشته باشید، این است که ثابت کردن افترا کمی زمان بر است و پیچیده می باشد، به عنوان مثال اگر کسی مواد مخدری در جیب شما قرار داده باشد، برای اثبات بی گناهی خود به یک وکیل کار کشته نیاز خواهید داشت تا از حق شما به طور کامل و اصولی دفاع کند.

    افترا قولی
    افترا قولی

    تا اینجا با مبحث آیا با انواع جرم های افترا آشنایی دارید آشناد شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه افترا با ما همراه باشید.

    آیا می دانید برای مطرح کردن شکایت با موضوع افترا باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که افترا به چه جرمی گفته می شود و شما به خوبی با انواع افترا ها آشنا شدید، در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که برای طرح شکایت با موضوعیت افترا باید به چه صورتی اقدام کنید و مراحلی که باید پشت سر بگذارید را به طور کامل و با ذکر مثال هایی توضیح خواهیم داد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که ادامه مطالب را از دست ندهید.

    در ابتدا برای طرح شکایت افترا باید به شعبه های دادسرا مراجعه کنید و شکایت خود را مطرح و سپس آن را ثبت کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که در شعبه هایی که ثبت شکایت نامه انجام می شود، مشاوره های حقوقی هم هستند که به شما راهنمایی های لازم را ابلاغ می کنند، توصیه می کنیم که به این مشاوره ها مراجعه کنید و به طور رایگان از آن ها مشورت بگیرید.

    در مرحله بعدی شاهد این هستیم که پرونده شما در دادسرا رسیدگی خواهد شد. در دادسرا یک بازپرس مسئول رسیدگی به پرونده ها می باشد و جلسه ها با ریاست این شخص برگزار می شود. در جلسه های دادسرا شما باید مدارک لازم برای بی گناهی خود را ارائه دهید، در این مرحله شما باید یک لایحه ی دفاعیه افترا تنظیم کنید که در قسمت های بعدی به طور کامل در رابطه با آن توضیح خواهیم داد.

    آیا می دانید برای مطرح کردن شکایت با موضوع افترا باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟
    آیا می دانید برای مطرح کردن شکایت با موضوع افترا باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟

    در مرحله ی دادسرا دو حالت برای پرونده شما پیش می آید

    در مرحله ی دادسرا دو حالت برای پرونده شما پیش می آید، یا قاضی مدارک شما را کافی می داند و آن را به مرجع بالاتر یعنی دادگاه عمومی ارجاع می دهد، یا مدارک کافی و معتبر نیستند و قرار منع تعقیب صادر خواهد شد، یعنی پرونده به نوعی مختومه اعلام خواهد شد. به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت صدور قرار منع تعقیب تا ده روز می توانید به این حکم اعتراض کنید.

    در صورتی که اعتراض شما قبول شود، پرونده باز هم به دادگاه ارجاع داده خواهد شد. به این موضوع دقت داشته باشید که برای نوشتن اعتراض باید از مبانی قانونی اقدام کنید، یعنی در اعتراض خود ذکر کنید که چه مدارک معتبری را ارائه داده اید و تقاضا دارید که قاضی با توجه به این مدارک پرونده را مختومه نکند.

    بعد از این که پرونده شما به دادگاه راه یافت، باز هم جلسه هایی با حضور هر دو طرف پرونده، شاهدان و… برگزار خواهد شد. در این جلسه ها باز هم هر یک از طرفین باید از حق خود دفاع کنند. توجه داشته باشید که در دادگاه حکم صادر می شود، این در حالی است که در دادسرا قرار صادر می شود و حکم و قرار با یکدیگر تفاوت هایی دارد، از جمله آن که حکم ضمانت اجرایی دارد، این در حالی است که قرار اجرا نمی شود.

    توجه داشته باشید که به رای دادگاه عمومی هم می توانید اعتراض کنید، البته این در صورتی است که رای به ضرر شما صادر شده باشد. در این مرحله پرونده ی شما به دادگاه تجدید نظر فرستاده می شود و در این دادگاه عالی به پرونده رسیدگی خواهد شد. لازم به ذکر است که حکم صادره از دادگاه تجدیدنظر نهایی است و دیگر امکان اعتراض به آن وجود ندارد.

    آیا می دانید برای اثبات جرم افترا چه مدارکی نیاز است؟

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که اثبات جرم افترا هم مانند دیگر جرم ها به یک سری مدارک نیاز دارد. لازم به ذکر است که اگر در مراحل دادرسی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، مدارک معتبری را ارائه ندهید، رای دادگاه به ضرر شما خواهد بود و البته بدون مدارک معتبر و محکمه پسند، امکان اعتراض هم نخواهید داشت. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم که در این مقاله در رابطه با مدارک مورد نیاز برای اثبات جرم افترا بحث کنیم.

    آیا می دانید برای اثبات جرم افترا چه مدارکی نیاز است؟
    آیا می دانید برای اثبات جرم افترا چه مدارکی نیاز است؟

    قبل از آن که مدارک مورد نیاز را برای اثبات جرم افترا شرح دهیم، نیاز داریم که مطالب مهم دیگری در رابطه با افترا بدانید. توجه داشته باشید که افترا تنها در چند صورت جرم تلقی می شود، پس شما باید این موارد را به طور کامل و دقیق بدانید که بتوانید به طور صحیح شکایت کنید و مدارک را جمع آوری کنید.

    توجه داشته باشید که افترا یا تهمتی که به شخص نسبت داده می شود، باید در جمع باشد و به نوعی این اتفاق افتد که با آبروی آن شخص بازی شده باشد. به عنوان مثال در یک جمع خانوادگی به شما جرم دزدی را نسبت دهند و این کار را به صورتی انجام دهند که دیگران شک کنند که آیا شما دزد هستید، یا نه، پس اگر شخصی در جمع با شما شوخی کند و همه افراد حاضر در جمع به شوخی بودن موضوع پی ببرند، این کار جرم به حساب نمی آید.

    افترا نسبت داده شده به شخص باید اعتبار او را از بین ببرد

    افترا نسبت داده شده به شخص باید اعتبار او را از بین ببرد. به عنوان مثال اگر شما شخص امینی هستید و دیگران وسایل خود را برای نگهداری به شما می سپارند، در صورتی که شخصی به شما تهمت بزند و این تهمت اعتبار شما را مخدوش کند، شما می توانید از این شخص خاص شکایت کنید و البته شرط قبلی هم باید صادق باشد.

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که برای اثبات افترا وجود دو شاهد مرد کافی است و اگر قصد دارید، از شاهد زن برای اثبات حقانیت خود استفاده کنید، باید از چهار خانوم بخواهید که به نفع شما شهادت دهند، البته در بعضی از موارد هم مدارک دیگری مانند فیلم دوربین های مدار بسته هم به عنوان مدرک استفاده می شود، اما به دلیل آن که فیلم دوربین معمولا فاقد صدا است، بهره مند بودن از شاهد بهتر و کاربردی تر می باشد.

    به این موضوع مهم توجه داشته باشید که برای اثبات افترا باید مراحل گفته شده در بالا را به طور کامل سپری کنید، در غیر این صورت رای به نفع شما صادر نخواهد شد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که افترا در صورتی که منتشر نشده باشد، جرم به حساب نمی آید، پس این موضوع را هم در نظر بگیرید.البته شرط های دیگری هم برای اثبات افترا وجود دارد که به نوعی در همین دو شرط خلاصه می شوند.

    افترا نسبت داده شده به شخص باید اعتبار او را از بین ببرد
    افترا نسبت داده شده به شخص باید اعتبار او را از بین ببرد

    تا اینجا با مبحث آیا می دانید برای اثبات جرم افترا چه مدارکی نیاز است آشناد شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه افترا با ما همراه باشید.

    در صورت صدور قرار منع تعقیب برای شکایتی با موضوع افترا باید چه اقدامی کنید؟

    در قسمت هاى قبل به اين موضوع اشاره كرديم كه گاهى در دادسرا براى پرونده ی شما قرار منع تعقيب صادر مى شود، در اين قسمت قصد داريم به شرح اين موضوع بپردازيم كه در اين حالت یعنی صدور قرار منع تعقیب بايد چه اقدامى كنيد، با ما همراه باشيد تا اطلاع كافى از اين موضوع داشته باشيد.

    در ابتدا بايد به شما بگوييم كه در قرار منع تعقيب علت آن كه قاضى صلاح دانسته است، كه پرونده جريان نداشته باشد، به طور كامل ذكر شده است، اين علت ها را به طور دقيق بررسى كنيد و از يك وكيل براى اين كار كمك بگيريد. به اين موضوع توجه داشته باشيد كه گاهى علت منع تعقيب با اصطلاحات حقوقى بيان مى شود، كه درك آن براى افراد معمولى كمى سخت است.

    در جلسه های دادسرا باید یک لایحه ی دفاعیه افترا برای خود تنظیم کنید

    لازم به ذکر است که شما در جلسه های دادسرا باید یک لایحه ی دفاعیه افترا برای خود تنظیم کنید و به بازپرس پرونده تقدیم کنید. توجه داشته باشید که قرار نهایی با توجه به همین لایحه صادر می شود، پس در نگارش آن باید نهایت دقت و توجه خود را به کار بگیرید و نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه این نکات را ذکر خواهیم کرد.

    در جلسه های دادسرا باید یک لایحه ی دفاعیه افترا برای خود تنظیم کنید
    در جلسه های دادسرا باید یک لایحه ی دفاعیه افترا برای خود تنظیم کنید

    پس با توجه به این مطلب می توان به این نتیجه رسید که قرار منع تعقیب در دو حالت صادر می شود، یا شما لایحه ی دفاعیه را مستند تنظیم نکرده اید، یعنی مدارکی که برای اثبات حقانیت خود در دست دارید، را به طور دقیق در این لایحه شرح نداده اید، یا در حالت دیگر شما این کار را انجام داده اید، اما قاضی نسبت به آن بی توجه بوده است.

    این که بدانید کدام حالت برای شما پیش آمده است، موضوعی است که با توجه به علت های صدور قرار منع تعقیب می توان به آن رسید. به عنوان مثال در متن قرار منع تعقیب ذکر شده است که پرونده به علت عدم وجود مدارک کافی مختومه اعلام می شود، یا مدارک ارائه شده برای قاضی قابل قبول نبوده است.

    در این دو حالت شما باید باز هم یک لایحه ی اعتراض تنظیم کنید و بر روی پرونده قرار دهید، اگر مدارک کافی در دست ندارید، در متن اعتراض بنویسید که به این مدارک دسترسی ندارید و در مرحله ی دادگاه آن ها را ارائه خواهید داد و اگر مدارک را ارائه داده اید، اما قاضی به آن بی توجه بوده است، باز هم به مدارک خود اشاره کنید تا برای قاضی یادآوری شود.

    با نمونه لایحه دفاعیه افترا تا چه حد آشنا هستید؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که شما در مرحله ی دادسرا و البته در مرحله ی دادگاه هم، باید یک لایحه ی دفاعیه افترا داشته باشید و به قاضی تقدیم کنید، زیرا در زمانی که قاضی پرونده ها را به صورت نهایی بررسی می کند و برای هر یک قرار یا حکم صادر می کند، شما پیش قاضی حضور ندارید که توضیحات خود را بیان کنید و قاضی متناسب با لایحه ای که در دست دارد، رای خود را صادر می کند.

    در این قسمت قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم که لایحه ی دفاعیه افترا چیست، البته در قسمت قبلی تا حد زیادی با این لایحه آشنا شده اید، اما در این قسمت قصد داریم که به صورت دقیق و جامع این موضوع را بررسی کنیم تا دیگر جای هیچ گونه ابهامی برای مخاطب ها باقی نماند.

    اگر به جرم افترا از یک شخصی شکایت کرده باشید

    توجه داشته باشید که شما اگر به جرم افترا از یک شخصی شکایت کرده باشید، یعنی شخص خاصی به شما تهمتی زده است که باعث تزلزل آبرو و همچنین اعتبار شما شده است، در این حالت باید چگونگی انجام این فعل، شاهد هایی که برای اثبات حق خود در اختیار دارید و البته درخواست خود از قاضی را به طور دقیق ذکر کنید.

    اگر به جرم افترا از یک شخصی شکایت کرده باشید
    اگر به جرم افترا از یک شخصی شکایت کرده باشید

    البته به این موضوع توجه داشته باشید که منظور از دقیق بودن، طولانی و پیچیده بودن نیست، رعایت این موضوع که شما به طور دقیق یک مطلبی را بیان کنید، اما در عین دقیق بودن خلاصه هم باشد، نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید و در ادامه این موضوع را هم به طور کامل توضیح خواهیم داد.

    یک لایحه ی دفاعیه افترا به نوعی بیان کننده ی اظهارات شما در هر زمان و مکانی می باشد، یعنی شما فقط می توانید مدت محدودی و در جلسه های دادرسی نزد قاضی باشید و او را قانع کنید که حق با شما می باشد، این در حالی است که قاضی می تواند در هر زمانی که می خواهد و در هر مکانی که قرار دارد، لایحه شما را بخواند، پس باز هم به اهمیت تنظیم یک لایحه ی دفاعیه پی می بریم.

    تا اینجا با مبحث با نمونه لایحه دفاعیه افترا تا چه حد آشنا هستید آشناد شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست نمونه لایحه دفاعیه افترا با ما همراه باشید.

    یک لایحه ی دفاعیه افترا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که لایحه ی دفاعیه افترا به چه معنی است و چرا باید در نگارش آن نهایت دقت خود را به کار بگیرید. در این قسمت قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم که یک لایحه ی دفاعیه افترا خوب باید چه ویژگی های مهم و اساسی داشته باشد و پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.

    لاز به ذکر است که یکی از مهم ترین ویژگی های یک لایحه ی دفاعیه افترا این است که مدارک و ماده قانونی هایی که مورد نیاز است، را به طور کامل پوشش داده باشد. به عنوان مثال ذکر کنید که بر اساس ماده قانونی 699 اگر کسی مرتکب به جرم افترا فعلی شده باشد، (این نوع از افترا را در مطالب قبلی به طور کامل توضیح داده ایم) مجرم شناخته می شود و باید بین 6 ماه تا 3 سال حبس را بگذراند، به این نوع نگارش، منطبق بر قانون گفته می شود و در نگارش لایحه ی دفاعیه افترا اهمیت بالایی دارد.

    ساده و روان بودن

    ویژگی دیگری که یک لایحه ی دفاعیه افترا باید داشته باشد، ساده و روان بودن است. توجه داشته باشید که شما نمی خواهید یک داستان معمایی را برای قاضی تعریف کنید و از او بخواهید که در آخر مجرم را شناسایی کند، بلکه باید اطلاعاتی که در اختیار دارید و با توجه به آن ها تصور می کنید که حق با شما است، را برای قاضی شرح دهید، پس باید این کار را به صورتی انجام دهید که قاضی به طور کامل منظور شما را متوجه شود و جای ابهامی برای او باقی نماند.

    لازم به ذکر است که در یک لایحه ی دفاعیه افترا باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید تا متنی زیبا و البته حقوقی و قانونی را بنویسید، در ادامه این نکات را به طور کامل شرح خواهیم داد، اما باید توجه داشته باشید که رعایت این نکات تنها ویژگی های یک لایحه ی دفاعیه افترا خوب نیست و هزینه ی نگارش هم تاثیر به سزایی در خوب بودن یک لایحه ی دفاعیه افترا دارد.

    هزینه همیشه و برای همه افراد اهمیت بالایی دارد و نباید از این موضوع مهم غافل شد. به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای تحویل لایحه ی دفاعیه افترا به قاضی هیچ هزینه ای نباید پرداخت کنید و کافی است که در یکی از جلسه های رسیدگی این لایحه را بر روی پرونده قرار دهید، اما برای نگارش آن گاهی مجبور به پرداخت هزینه هایی هستید که در ادامه این موضوع را هم به طور کامل شرح خواهیم داد.

    ساده و روان بودن
    ساده و روان بودن

    در هنگام نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

    همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم، در هنگام نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید یک سری نکات خاص و مهم را در نظر داشت که در این قسمت قصد داریم این نکات را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که مهم ترین نکته ای که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید، ذکر منابع قانونی در لایحه ی دفاعیه افترا می باشد، زیرا اهمیت فوق العاده ای دارد و به قاضی ثابت می کند که شما برای احقاق حق خود ثابت قدم هستید.

    به این موضوع توجه داشته باشید، همانطور که در مطالب بالا هم به آن اشاره کردیم، شما برای قاضی نمی خواهید که داستان تعریف کنید، پس از ذکر جزئیات بی ارزش خودداری کنید، به خصوص اگر کسی که به شما افترا زده است، از آشنایان می باشد، باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید که جزئیات بیهوده و روابط فامیلی را تعریف نکنید، این کار باعث می شود که از موضوع اصلی پرونده دور شوید و قاضی هم برای لایحه ی دفاعیه افترا شما ارزشی قائل نشود.

    در هنگام نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید چه نکاتی را رعایت کرد؟
    در هنگام نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

    توجه داشته باشید که برای نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید از یک شخص متخصص و آگاه کمک بگیرید، در ادامه ویژگی های شخصی را بیان می کنیم که می تواند در نگارش لایحه ی دفاعیه افترا به شما کمک کند و در این قسمت به این موضوع اشاره ای نخواهیم کرد. توجه داشته باشید که متن لایحه ی دفاعیه افترا نباید پیچیده باشد.

    مدارکی که برای اثبات حق خود در اختیار دارید، را در متن لایحه ی دفاعیه افترا ذکر کنید

    مدارکی که برای اثبات حق خود در اختیار دارید، را در متن لایحه ی دفاعیه افترا ذکر کنید، البته نه به طور کامل، بلکه به آن اشاره ای داشته باشید. به عنوان مثال اگر برای اثبات حق خود به عنوان مدارک از اظهارات شاهدان کمک بگیرید، نام دو شاهد را در متن لایحه ی دفاعیه افترا ذکر کنید و بگویید که این دو از موضوع اطلاع کامل دارند و در جلسه ی دادرسی شهادت می دهند.

    البته کاملا واضح و مشخص که این دو شاهد باید در جلسه های دادرسی حضور داشته باشند، در غیر این صورت لایحه ی دفاعیه افترایی که تنظیم کرده اید، ارزش قانونی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که نیازی به ذکر جزئیاتی که شاهد ها بیان می کنند، نیست، زیرا این اظهارات در برگه هایی خاص ثبت می شوند.

    نکته ی دیگری که در حین نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید به آن توجه داشته باشید، این است که متن لایحه باید در کمال احترام نوشته شود و این احترام هم باید در رابطه با قاضی پرونده وجود داشته باشد و هم در رابطه با کسی که از او شکایت دارید، باید احترام را حفظ کنید، در غیر این صورت لایحه ی دفاعیه افترا شما بی ارزش خواهد شد.

    مدارکی که برای اثبات حق خود در اختیار دارید، را در متن لایحه ی دفاعیه افترا ذکر کنید
    مدارکی که برای اثبات حق خود در اختیار دارید، را در متن لایحه ی دفاعیه افترا ذکر کنید

    چه کسی توانایی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا را دارد؟

    در مطالب بالا نکاتی را بیان کردیم که در هنگام نگارش یک لایحه ی دفاعیه افترا باید به آن توجه داشته باشید، اما این سوال مهم پیش می آید که چه کسی می تواند این نکات را رعایت کند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را شرح دهیم. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که پاسخ این سوال را با کمی استدلال در مطالب بالا می توان به آسانی متوجه شد.

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که یک لایحه ی دفاعیه افترا باید کاملا بر اساس ماده های قانونی و منطبق بر آن نگارش شده باشد، پس کاملا واضح و مشخص است که نگارنده ی یک لایحه ی دفاعیه افترا باید سواد حقوقی داشته باشد و معمولا وکیل تنها کسی در جامعه است که سواد حقوقی کامل و صحیحی دارد، البته شما می توانید از شخص دیگری هم که به سواد او اعتماد دارید، اما وکیل نیست، هم کمک بگیرید.

    نگارنده یک لایحه دفاعیه افترا باید قلمی شیوا داشته باشد

    توجه داشته باشید که نگارنده یک لایحه دفاعیه افترا باید قلمی شیوا داشته باشد تا بتواند مطالب را به زیبایی و روانی شرح دهد، لازم به ذکر است که متن لایحه ی دفاعیه افترا باید به صورتی نوشته شود که برای خواننده خسته کننده نباشد، این موضوع یعنی یک نگارنده لایحه ی دفاعیه افترا باید نویسنده ی خوبی هم باشد.

    به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام نگارش لایحه ی دفاعیه افترا تجربه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که ذکر جزئیات اهمیت ویژه ای دارند و نتیجه نهایی به آن ها بستگی دارد، اما در بعضی از موارد هم می بینیم که ذکر جزئیات باعث می شود که قاضی از موضوع اصلی دور شود.

    تنها عاملی که باعث می شود، یک شخص بتواند تفاوت بین یک جزئیات مهم و یک جزئیات بی اهمیت را به خوبی تشخیص دهد، تجربه است، در غیر این صورت احتمال بروز خطا و اشتباه بسیار بالا خواهد بود، زیرا شما نمی دانید که باید چه جزئیاتی را ذکر کنید و از بیان کدام یک خودداری کنید.

    به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید، کسی که قصد دارد، برای شما یک لایحه ی دفاعیه افترا را تنظیم کند، باید به طور کامل، دقیق و البته صحیح (از دروغ گفتن بپرهیزید، زیرا ضرر آن فقط به شما می رسد) از موضوع آگاه باشد، در غیر این صورت قادر به توضیح در رابطه با موضوع نخواهد بود و البته کاملا هم طبیعی است.پس در هنگام تعریف کردن ماجرا برای شخص نگارنده ی لایحه ی دفاعیه افترا به این موضوع هم توجه داشته باشید.

    نگارنده یک لایحه دفاعیه افترا باید قلمی شیوا داشته باشد
    نگارنده یک لایحه دفاعیه افترا باید قلمی شیوا داشته باشد

    آیا با ویژگی های یک وکیل آشنایی دارید؟

    در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که یک وکیل بهترین کسی است که می تواند برای شما متن لایحه ی دفاعیه افترا را بنویسد، به دنبال این موضوع و برای آگاهی بیشتر مخاطب ها، تصمیم گرفتیم که در این قسمت مطالبی را در رابطه با ویژگی های یک وکیل خوب بیان کنیم و به شما پیشنهاد می دهیم که با ما همراه باشید.

    در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که یک وکیل خوب باید حس امانتداری و البته صداقت بالایی داشته باشد، زیرا این دو مورد در روند دادرسی پرونده اهمیت بسیار بالایی دارد، در بعضی از موارد شاهد این هستیم که یک وکیل تخصص و مهارت بالایی دارد، اما متاسفانه صادق نیست، به شما پیشنهاد می کنیم که از چنین وکیل هایی دوری کنید، زیرا برای شما ضررهای مالی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

    تخصص و مهارت یک وکیل در چند اصل خلاصه می شود، یک وکیل باید بتواند به خوبی از ماده های قانونی به نفع موکل خود استدلال کند، به خوبی در جلسه های دادرسی صحبت کند، یعنی فن بیان قوی داشته باشد، یک وکیل باید قلم روان و شیوایی برای نگارش لایحه ها داشته باشد، یک وکیل باید تجربه ی بالایی در مدیریت جلسه های دادرسی داشته باشد و در نهایت یک وکیل باید به کار خود علاقه داشته باشد، توجه داشته باشید که این مورد آخر اهمیت بسیار بالایی دارد.

    مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست نمونه لایحه دفاعیه افترا می باشید.

    قدرت استدلال وکیل

    نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد، این است که یک وکیل با قدرت استدلال خود می تواند در جلسه های دادرسی از موکل خود دفاع کند، زیرا ماده های قانونی هیچ گاه و در هیچ پرونده ای تغییر نخواهد کرد، اما موکل ها و پرونده ها تغییر می کنند و یک وکیل باید متناسب با هر شرایطی به خوبی استدلال کند.

    قدرت فن بیان بالا و همچنین توانایی نگارش لایحه سبب می شود که یک وکیل بتواند استدلال های خود را به خوبی بیان کنید و البته اهمیت این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا بدون بیان کردن استدلال در حقیقت آن استدلال هیچ ارزش قانونی نخواهد داشت، البته لازم به ذکر است که این مهارت ها تقویت می شوند.

    قدرت استدلال وکیل
    قدرت استدلال وکیل

    به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که یک وکیل در صورتی که تجربه ی کافی نداشته باشد، در جلسه های دادرسی دچار استرس و اضطراب می شود و به خوبی نمی تواند از حق موکل خود دفاع کند. علاقه به کار وکالت باعث می شود که وکیل در برابر سختی ها مقاومت کند، زیرا در بعضی از پرونده ها به وکیل پرونده سوء قصد جانی می شود.

    البته ما در این مقاله در رابطه با جرم افترا مطالبی را بیان کردیم و در چنین جرم هایی احتمال سوء قصد به جان وکیل بسیار پائین می باشد، اما در بعضی از پرونده هایی مانند قتل و اختلاس این مشکل وجود دارد و متاسفانه هنوز راهی برای جلوگیری از این تهدیدها وجود ندارد، پس یک وکیل باید شجاع و نترس هم باشد، که البته این موضوع با علاقه با کار وکالت رابطه ای مستقیم دارد و علاقه تاثیر گذار می باشد.

    شما در حال مطالعه مقاله نمونه لایحه دفاعیه افترا هستید.

    هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا چگونه مشخص می شود؟

    در این قسمت قصد داریم در رابطه با هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا بحث کنیم و مطالب مهمی را در این رابطه بیان کنیم. در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم، این که چه کسی برای شما لایحه ی دفاعیه افترا را می نویسد، تاثیر به سزایی بر روی هزینه و قیمت نهایی خواهد داشت، در ادامه دیگر عوامل را هم به طور کامل توضیح می دهیم.

    به این موضوع توجه داشته باشید که اگر از یک دوست یا فامیل که تحصیلات حقوقی دارد، بخواهید که برای شما لایحه را بنویسد، معمولا هزینه را پرداخت نخواهید کرد، البته توجه داشته باشید که این شخص حتما ویژگی های یک نگارنده لایحه ی دفاعیه افترا را که در مطالب بالا شرح داده ایم را داشته باشد.

    نکته ی بعدی که باید به آن توجه کنید، این است که اگر برای پرونده خود یک وکیل دارید، باز هم نیازی به پرداخت هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا نیست، زیرا نگارش این لایحه از وظایف اصلی وکیل به حساب می آید. توجه داشته باشید که در غیر این صورت متناسب با نوع پرونده و مرحله پرونده باید هزینه ی مشخصی را برای نگارش لایحه ی دفاعیه افترا بپردازید.

    البته لازم به ذکر است، عواملی که در مطالبی قبلی برای تعیین هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا ذکر شد، برای هر کسی با دیگری تفاوت های عمده ای دارد و به همین منظور در این قسمت نمی توانیم مبلغ دقیقی را به عنوان هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا بیان کنیم و به بیان همین عوامل گفته شده بسنده خواهیم کرد

    هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا چگونه مشخص می شود؟
    هزینه ی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا چگونه مشخص می شود؟

    نتیجه گیری

    در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان به این نتیجه رسید که نمونه لایحه دفاعیه افترا چگونه است و در هنگام نگارش یک لایحه ی دفاعیه افترا باید به چه نکاتی توجه داشت. به این موضوع توجه کنید که ما در این مقاله اطلاعات کاملی را در رابطه با افترا، انواع آن و چگونگی اثبات افترا در روند دادرسی را بیان کرده ایم.

    در این مقاله به شرح این موضوع پرداختیم که برای اثبات جرم افترا به چه مدارکی نیاز دارید و این مدارک را باید چگونه در لایحه ی دفاعیه افترا ذکر کنید تا ارزش قانونی داشته باشد. لازم به ذکر است که در حین نگارش لایحه ی دفاعیه افترا باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید که در مطالب بالا این نکات را به طور کامل شرح داده ایم.

    در این مقاله سعی بر این داشتیم بگوییم که برای نگارش یک لایحه ی دفاعیه افترا باید منطبق بر قانون عمل کنید، از ذکر جزئیات بیهوده خودداری کنید، قلمی شیوا و روان داشته باشید و مطالب را در کمال صداقت بیان کنید. لازم به ذکر است که در این مقاله به این موضوع هم پرداختیم که چه کسی توانایی نگارش لایحه ی دفاعیه افترا را دارد.

    در این مقاله ویژگی های یک وکیل خوب را هم بیان کردیم تا اگر برای نگارش لایحه ی دفاعیه افترا یا برای وکالت پرونده ی خود به دنبال یک وکیل خوب هستید، بدانید که به دنبال چه ویژگی هایی باید باشید و در نهایت عوامل موثر بر هزینه های نگارش یک لایحه ی دفاعیه افترا را هم به طور کامل توضیح دادیم.

    از اینکه تا پایان مقاله نمونه لایحه دفاعیه افترا با ما همراه باشید و امیدواریم از خواندن مقاله نمونه لایحه دفاعیه افترا لذت برده باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با