نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله ی علمی حقوقی تصمیم داریم تا در مورد موضوع مهم نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی برای شما عزیزان صحبت نماییم و مهم ترین موارد مرتبط با نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی را برای شما توضیح دهیم. از همه ی شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ی کاربردی ما را همراهی نمایید.

    به این نکته توجه کنید که یکی از اساسی ترین مراحل دادرسی، تجدید نظر خواهی می باشد و در مشخص کردن حکم نهایی یا همان قرار نهایی، بسیار مورد تاکید می باشد.

    در ادامه و برای این که موضوع نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی را به بهترین شکل مورد بسط قرار دهیم، مهم ترین موضوعات مرتبط با آن را در قالب تیترهایی بیان می کنیم و در هر بخش از نوشتار علمی حقوقی خود، آن تیترها را مورد توضیح قرار می دهیم.

    خواهشمند است، در ادامه با مقاله ی نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی همراه باشید.

    مهم ترین تیترهای نوشتار نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی به شرح ذیل می باشند:

    اطلاعات و آشنایی شما درباره ی روال دادرسی در کشور ایران به چه صورت می باشد؟

    توضیح همه ی رخداد به صورت کامل و شفاف

    چه شرایط و چه ضوابطی وجود دارد که پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال خواهد شد؟

    آیا شما اطلاع دارید که تفاوت های دادگاه های تجدید نظر با دیگر دادگاه ها کدام می باشند؟

    به نظر شما در یک دادگاه تجدید نظر، رأی نهایی به چه صورت صادر می شود؟

    پرونده هایی که از حساسیت بالایی برخوردار می باشند

    آیا در رابطه با لایحه تجدید نظر خواهی، اطلاعات و آشنایی دارید؟

    عدم ضرورت بر تشکیل جلسه ی تجدید نظر

    آیا با ویژگی های لایحه تجدید نظر خواهی، آشنایی کافی دارید؟

    کدام موضوعات را در هنگام نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی باید در اولویت قرار دهیم و رعایت کنیم؟

    چه اشخاصی می توانند لایحه تجدید نظر خواهی مناسبی را بنویسند؟

    داشتن قلمی روان و شیوا

    کدام ویژگی ها را باید یک وکیل خوب برای دادگاه تجدید نظر خواهی داشته باشد؟

    نتیجه گیری درست

    آیا در زمینه ی قیمت و هزینه نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی اطلاعاتی دارید؟

    تاثیر موضوع پرونده بر میزان هزینه ها

    آیا در زمینه ی محتوای یک نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی اطلاعاتی دارید؟

    کلام آخر

     

     

    اطلاعات و آشنایی شما درباره ی روال دادرسی در کشور ایران به چه صورت می باشد؟

    اطلاعات و آشنایی شما درباره ی روال دادرسی در کشور ایران به چه صورت می باشد؟
    اطلاعات و آشنایی شما درباره ی روال دادرسی در کشور ایران به چه صورت می باشد؟

    در این بخش از نوشتار نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی تصمیم گرفته ایم که روی موضوع روال دادرسی در کشور ایران با هم تبادل نظر کنیم.

    اما قبل از آن به این سوال باید پاسخ دهیم که اطلاع یافتن شما از روال دادرسی چه سودی برای شما دارد؟ در پاسخ به این سوال می توانیم مطرح کنیم که با دانستن روال کار، شما خیلی راحت می توانید به حق خود در این مورد برسید و چون این مساله برای همه با اهمیت است و نباید از آن غافل شد، در نتیجه از شما می خواهیم که به ادامه مطالب نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی، توجه خود را معطوف کنید.

    بر فرض مثال یک مالی از شما مورد سرقت واقع شده است و شما قصد پیدا کردن دزد را دارید. از لحاظ قانونی و روال دادرسی اولین کار شما باید به این صورت باشد که شکایت خودتان را طرح کنید.

    برای انجام این کار باید به کلانتری یا دادسرا رجوع کنید و در یکی از دو محل ذکر شده شکایت خود را طرح کنید و برای رسیدن به حق خود درخواست دهید. البته باید به این موضوع توجه کامل داشته باشید که نحوه ی طرح کردن و تنظیم کردن شکایت بسیار مهم هست.

    توضیح همه ی رخداد به صورت کامل و شفاف

    توضیح همه ی رخداد به صورت کامل و شفاف
    توضیح همه ی رخداد به صورت کامل و شفاف

    زمانی که می خواهید شکایت را تنطیم کنید، که البته به این موضوع شکایت نویسی نیز گفته می شود؛ می بایست شما همه رخدادهایی را که اتفاق افتاده است، به صورت جامع و کامل، اما مختصر و مفید توضیح دهید.

    به گونه ای که اگر هر شخص دیگری که نسبت به موضوع پیش آمده آگاهی ندارد، متن شما را بدون هیچ گونه ابهام یا پرسشی بخواند و آن را به درستی متوجه شود. در نتیجه به شما سفارش می کنیم که برای انجام این امر مهم با افرادی که در این زمینه تجارب کامل و درستی دارند، مشورت کنید تا به نتیجه رضایت بخشی دست یابید.

    در ادامه روال کار؛ شکایت شما مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به میزان و نوع مال سرقت شده، پرونده شما یا به دادسرا و یا شورای حل اختلاف ارسال می شود.

    البته متذکر می شویم که پرونده هایی که میزان و مبلغشان کمتر از میزان مشخص شده باشد، برای رسیدگی به شورای حل اختلاف ارسال خواهد شد. سپس پرونده شکایت در آنجا مورد رسیدگی قرار می گیرد و چنان چه مسئله پرونده در اینجا حل نشود، آن پرونده برای ادامه و کامل کردن روال دادرسی به دادسرا فرستاده خواهد شد.

    ادامه کار که در دادسرا برگزار می شود، به این صورت است که یک جلسه ای را برای آن پرونده در نظر می گیرند و البته باید در این جلسه هر یک از طرفین پرونده، منظور کسی که شاکی است و همچنین شخصی که از او شکایت شده است، (در صورت مشخص و قطعی بودن آن شخص) به دادسرا احضار می شوند

    حضور اجباری است

    و البته این حضور هم اجباری است. گر چه ذکر این نکته ضروری است که در تعدادی از پرونده ها اگر شخص نتواند بیاید، باید یک وکیل مدافع قانونی داشته باشد که می تواند او را به عنوان جایگزین خود به دادسرا بفرستد و این وکیل باید از حق او دفاع کند و این یک حق قانونی برای هر یک از طرفین پرونده در نظر گرفته می شود.

    کاملا مشخص است که در این جلسه، شورا پرونده ای را که مورد بررسی قرار می دهد، قرار را نیز صادر می کند. البته لازم به ذکر است که در این مرحله در دادسرا هیچ حکمی صادر نمی شود، بلکه بنا به دلایلی از جمله نداشتن مدارک و شواهد کافی و لازم برای ثابت کردن ادعا پرونده مختومه می شود و یا آن پرونده برای رسیدگی های بیشتری به دادگاه ارسال خواهد شد.

    پیشنهاد می کنیم از پست نمونه لایحه اعتراض به رای دادگاه تجدید نظر دیدن کنید.

    برای رسیدگی به پرونده در دادگاه نیز این قانون همچنان وجود دارد

    برای رسیدگی به پرونده در دادگاه نیز این قانون همچنان وجود دارد که هر دو طرف پرونده و یا وکلای قانونی آن ها باید در جلسه ها حضور یابند. در اینجا روال رسیدگی به پرونده باید به نقطه صدور رأی برسد.

    اگر رأی به حکمی اطلاق شود که باید قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد که در واقع آن رأی به شعبه های اجرای احکام ارسال خواهد شد، قطع به یقین باید آن رأی اجرا شود.

    البته در این مرحله که پرونده به دادگاه رسیده است نیز دو حالت پیش می آید. به این صورت که پرونده در همین مرحله خاتمه می یابد و سپس به شعبه های اجرای احکام فرستاده می شود و یا جریان آن پرونده هنوز ادامه دارد. با ما همراه باشید تا شما را از شرایط و حالت هایی که پرونده بعد از مرحله دادگاه همچنان ادامه دارد، آگاه و مطلع کنیم.

    لطفا با بخش های بعدی از نوشتار نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی با ما همراه باشید.

    چه شرایط و چه ضوابطی وجود دارد که پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال خواهد شد؟

    چه شرایط و چه ضوابطی وجود دارد که پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال خواهد شد؟
    چه شرایط و چه ضوابطی وجود دارد که پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال خواهد شد؟

    همان طور که در مطالب قبلی در مقاله ی نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی ذکر کردیم، احتمال دارد که تعدادی از پرونده ها در همان مرحله دادگاه مختومه اعلام شوند و بر عکس آن پرونده هایی نیز وجود دارند که جریان آن ها هنوز ادامه دارد. ما در این بخش تصمیم گرفته ایم که این مسئله را بررسی کنیم که با کدام شرایط، یک پرونده به دادگاه تجدید نظر راه می یابد. ما را در ادامه ی این بحث و بررسی همراهی کنید.

    در مباحث پیشین به این مبحث رسیدیم که پرونده هایی نیز وجود دارند که هنوز بسته نشده اند. البته یکی از مهمترین دلایل این موضوع این است که یکی از دو طرف پرونده برای رأی صادر شده توسط دادگاه اعتراض دارد و این اعتراض به رأی داگاه به این معنی می باشد که مطابق با قوانین و مقرارت کشور، حق و یا حقوق شما نادیده گرفته شده است.

    این اعتراض فقط با بیان عبارت و جمله “من اعتراض دارم” باعث رفتن پرونده مورد نظر به دادگاه تجدید نظر نمی شود.در اینجا شما باید شرط کافی را نیز به جا آورید و آن ارائه دلیل و منطق درست و کافی به قاضی پرونده می باشد.

    نوشتن یک لایحه

    البته باید در نظر داشته باشید که اولین کار شما برای اعتراض کردن به نظر و رأی دادگاه، نوشتن یک لایحه است و باید آن را در زمان تعیین شده ای به دادگاه ارائه دهید.

    همچنین این نکته حائز اهمیت را در نظر بگیرید که روال رسیدگی به پرونده در دادگاه تجدید نظر تفاوت های زیادی با دادگاه های عادی دارد. گر چه توضیح در مورد این مسئله را به جای مناسب دیگری از مقاله موکول می کنیم و آن را به طور کامل توضیح می دهیم.

    البته گفتن این مطلب مهم لازم به ذکر می باشد که همه پرونده هایی که یکی از دو طرف آن پرونده به رأی صادره شده اعتراض داشته باشند، به دادگاه تجدید نظر ارسال نخواهند شد و در واقع برای ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر، شرایط خاصی وجود دارد که در ادامه قصد داریم تا به طور مفصل در مورد آن توضیح دهیم.

    برای ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر یک شرط مهم و اساسی وجود دارد

    برای ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر یک شرط مهم و اساسی وجود دارد و آن این است که آن طرفی از پرونده که به رأی صادره اعتراض کرده، در واقع آن حکم به ضرر و زیان او باشد و این به این معنی است که آن طرف پرونده که رأی صادره به نفع او صادر شده است، اجازه هیچ گونه اعتراض و نارضایتی را ندارد.

    البته در مواردی پیش آمده است که شخص به میزان مجازات طرف مقابل اعتراض می کند، در حالی که این نوع اعتراض پذیرفته نمی باشد و باعث ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر نمی شود.

    لایحه اعتراض باید بر اساس قوانین تدوین و نگاشته شود

    یکی دیگر از مهمترین شرط های ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر این است که آن لایحه اعتراض باید بر اساس قوانین تدوین و نگاشته شود. گر چه در ادامه مقاله به ویژگی های لازم یک لایحه ی تجدید نظر خواهی می رسیم و توضیح کامل می دهیم. اما در نظر داشته باشید که لایحه تجدید نظر خواهی و لایحه ی اعتراض یکی نیستند، بلکه فرق هایی با هم دارند، اما در برخی از شرایط شبیه به یکدیگر می باشند.

    به طور مثال در لایحه اعتراض که برای ارسال به داگاه تجدید نظر ارائه می شود، باید به این صورت عمل کنید: بر فرض مثال شما برای ثابت کردن ادعای خود شاهد را مورد استفاده قرار داه اید؛ در مقابل قاضی دادگاه شهادت و گواهی شاهد شما را قبول نکرده است.

    در این شرایط باید بیان کنید که بر طبق ماده … از قانون مدنی، استفاده از شهادت شاهد در دادگاه برای یک مدرک محکمه پسند، جایز و مورد قبول است و این بند را می گویند که مطابق با قانون نوشته شده است.

    از شما عزیزان درخواست می نماییم تا در بخش های بعدی مقاله ی نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی با ما همراه باشید.

    آیا شما اطلاع دارید که تفاوت های دادگاه های تجدید نظر با دیگر دادگاه ها کدام می باشند؟

    آیا شما اطلاع دارید که تفاوت های دادگاه های تجدید نظر با دیگر دادگاه ها کدام می باشند؟
    آیا شما اطلاع دارید که تفاوت های دادگاه های تجدید نظر با دیگر دادگاه ها کدام می باشند؟

    بر اساس مطالبی که در بندهای قبلی از نوشتار نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی ذکر کردیم، ممکن است که این سوال به ذهن مخاطب ما برسد که دادگاه تجدید نظر اساسا چه فرق هایی می تواند با دادگاه های دیگر داشته باشد.

    در این بخش می خواهیم به این مطلب بپردازیم. اما با توجه به این که فهم کلمات تخصصی و عربی متون حقوقی برای عموم مردم دشوار و سخت می باشد، ما در تلاش هستیم که مطالب را به گونه ای بیان کنیم که برای همه مخاطبین قابل درک و فهم باشند.

    نکته ای که در اینجا قابل یاد آوری می باشد، این است که این دادگاه تجدید نظر یکی از دادگاه های عالی محسوب می شود. اگر دقت کرده باشید، در هر کدام از شهرها و مراکز تمامی استان ها، یک و یا چند دادگاه غیر تجدید نظر و یا همان دادگاه عمومی قرار دارد.

    البته این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که این که چه تعداد شعبه های دادگاه عمومی در یک شهر یا مرکز یک استان وجود داشته باشد، به میزان جمعیت آن شهر وابسته می باشد.

    اما در مقابل؛ داگاه های تجدید نظر هستند که وجود این نوع دادگاه مختص به مرکز هر استان می باشد. در واقع اگر شما به رأی پرونده خود اعتراض داشته باشد و شما در یک شهرستان باشید، پرونده شما برای تجدید نظر باید به مرکز استان خودتان فرستاده شود تا مورد رسیدگی و تجدید نظر قرار بگیرد.

    مساله دیگر که باعث تفاوت دادگاه تجدید نظر با دادگاه عمومی می شود

    یک مساله دیگر که باعث تفاوت دادگاه تجدید نظر با دادگاه عمومی می شود، در این است که نحوه و طریق برگزار کردن جلسات این دو نوع دادگاه نیز با یکدیگر متفاوت است.

    اگر به دقت به یک جلسه دادگاه عمومی توجه کرده باشید، متوجه می شوید که در این دادگاه فقط یک قاضی وجود دارد و کار رسیدگی به پرونده را انجام می دهد.

    گر چه بررسی کردن جرم های خیلی متفاوت و خاص در دادگاه های انقلاب رسیدگی می شود، اما در مقابل آن دادگاه تجدید نظر است که برای رسیدگی به یک پرونده حضور دو قاضی الزامی می باشد و در واقع حکم با اعلان نظر هر دو قاضی صادر می شود. ما در ادامه مقاله نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی، به بررسی نکته ها و مطالب مهمی درباره دادگاه تجدید نظر می پردازیم.

    اگر دو طرف برای دادگاه تجدید نظر احضار شوند

    این یک نکته اساسی و مهم است که اگر دو طرف برای دادگاه تجدید نظر احضار شوند، ممکن است شرایطی پیش بیاید که یکی از دو طرف پرونده نتواند در جلسه دادگاه تجدید نظر حاضر شود و در واقع یک نفر از آن ها غیبت داشته باشد.

    در این صورت رأی نهایی به شکل غیابی صادر خواهد شد. برای اجرا کردن رأی صادره از این دادگاه تجدید نظر باید یک وثیقه با اعتبار فراهم شود.

    به همین دلیل برای شما یک توصیه مهم داریم و آن هم این است که در جلسات دادگاه تجدید نظر به هیچ عنوان غیبت نکنید. اگر چه دادگاه تجدید نظر به راحتی فقط نیازمند یک جلسه می باشد که بتواند رأی نهایی را صادر کند و دیگر نیازی به جلسه های بعدی نیز ندارد.

    شما در حال مطالعه ی مقاله ای علمی حقوقی با عنوان نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی هستید. خواهشمند است در بخش های دیگر این نوشتار نیز ما را همراهی نمایید.

    به نظر شما در یک دادگاه تجدید نظر، رأی نهایی به چه صورت صادر می شود؟

    به نظر شما در یک دادگاه تجدید نظر، رأی نهایی به چه صورت صادر می شود؟
    به نظر شما در یک دادگاه تجدید نظر، رأی نهایی به چه صورت صادر می شود؟

    ما در تیترهای قبل از نوشتار نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی به این موضوع رسیدیم که رأیی که از دادگاه تجدید نظر صادر می شود، با رأیی که از دادگاه عمومی صادر می شود، یک سری تفاوت هایی دارد. اکنون قصد داریم همین موضوع را بیشتر توضیح دهیم و بررسی کنیم. پس لطفا ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

    البته فرق بین رأی های این دو نوع دادگاه از آنجا سر چشمه می گیرد که دادگاه تجدید نظر یک دادگاه عالی محسوب می شود و این به خودی خود نشاندهنده کلی تفاوت می باشد.

    اگر دقت کرده باشید، در روال رسیدگی به پرونده که در هخمین مقاله به طور مفصل با آن آشنا شدیم، یک سری سلسله مراتبی وجود دارد که نشاندهنده رتبه های پایین دست و یا بالا دست می باشد.

    اگر پرونده در شورای حل اختلاف بسته نشود، باید به دادسرا انتقال داده شود

    بهتر است تا مقصود خود را به این صورت بیان کنیم که اگر پرونده در شورای حل اختلاف بسته نشود، باید به دادسرا انتقال داده شود و این یعنی این که دادسرا نسبت به شورای حل اختلاف در مقام و مرتبه بالاتری قرار دارد و به همین صورت پرونده مختوم نشده در دادسرا، باید به دادگاه عمومی برود و اگر در دادگاه عمومی هم شرایط مختومه شدن پرونده پیش نیامد و یکی از طرفین پرونده به رأی صادر شده اعتراض کردند، باید پرونده به به دادگاه تجدید نظر انتقال یابد و همه این مراتب دلالت بر این دارد که دادگاه تجدید نظر یک مرجع عالی رتبه تر و بالاتر می باشد.

    اگر دقت کرده باشید، این موضوع به صراحت بیان نشده است که رأی صادر شده دیگر از دادگاه تجدید نظر به جای دیگری ارسال نخواهد شد و این نشاندهنده این است که بعد از دادگاه تجدید نظر، مرتبه ای بالاتر و عالی مقام تر از دادگاه تجدید نظر نداریم و رأی صادر شده از این دادگاه باید به منصه اجرا برسد و هیچ گونه اعتراضی بر آن وارد نیست.

    پرونده هایی که از حساسیت بالایی برخوردار می باشند

    پرونده هایی که از حساسیت بالایی برخوردار می باشند
    پرونده هایی که از حساسیت بالایی برخوردار می باشند

    البته یک مورد استثنایی و کاربردی وجود دارد که امکان دارد، پرونده بعد از دادگاه تجدید نظر نیز ارجاع داده شود و آن در شرایطی است که پرونده از حساسیت بسیار بالایی برخوردار باشد و در نتیجه پیگیری های مکرر و و زیاد وکیل مدافع پرونده بعد از دادگاه تجدید نظر، پرونده مذکور به دیوان عالی کشور فرستاده می شود و کار رسیدگی پایانی پرونده در این مرجع عالی رتبه قضایی پیگیری شود.

    اما در واقع بسیار نادر و کمیاب هستند، پرونده هایی که در دادگاه تجدید نظر مختومه اعلام نشوند و به دیوان عالی کشور ارجاع داده شوند. می توان گفت که قریب به اکثریت پرونده ها در همان مرحله و دادگاه تجدید نظر رأی قطعی را اعلام می کنند.

    البته اگر به خاطر بیاورید، در مطالب قبلی ذکر کردیم که در دادگاه تجدید نظر از دو قاضی استفاده می شود و لازم است، این نکته حائز اهمیت را در اینجا مطرح کنیم که یکی از دلیل هایی که باعث می شود تا در دادگاه تجدید نظر از دو قاضی استفاده شود،

    هیچ یک از طرفین پرونده اجازه هیچ گونه اعتراضی بر رأی صادره ندارند

    همین امر است که هیچ یک از طرفین پرونده اجازه هیچ گونه اعتراضی بر رأی صادره نداشته باشند و در واقع رأی صادر شده همان رأی نهایی و قطعی و بدون هیچ گونه تغییری است.

    (البته به شرط این که آن درصد بسیار کم پرونده هایی که به دیوان عالی کشور ارجاع داده می شوند را در نظر نگیریم)، چون بودن دو شخص قاضی در یک زمان مشخص در کنار یکدیگر منجر می شود به این که درصد خطا در رأی صادر شده به شدت کم شود.

    البته اگر این موضوع را به درستی بررسی کنیم، متوجه می شویم که بودن دو قاضی در کنار هم فقط منجر به کاهش احتمال خطای غیر عمدی نیست، بلکه اگر احتمال خطای عمدی نیز وجود داشته باشد، بودن دو قاضی در مرحله تجدید نظر منجر به کاهش این احتمال نیز می شود. البته با توجه به حساس بودن موضوع قضاوت، بودن یک قاضی ناعادل نیز بسیار تاسف برانگیز است.

    در واقع در مرحله تجدید نظر از دو قاضی استفاده می شود که اگر تحت شرایطی یکی از آن ها دچار خطا و لغزش شد و تصمیم گرفت که به شکل ناعادلانه ای به نفع یکی از طرفین پرونده نظر دهد و رأی صادر کند، آن قاضی دیگر به او اجازه انجام چنین امری را ندهد، چون امکان اعتراض در این دادگاه وجود ندارد و باعث ضایع شدن حق طرف دیگر پرونده می شود. در نتیجه قانون با در نظر گرفتن همین مسئله تدابیر ویژه ای را مد نظر قرار می دهد.

    آیا در رابطه با لایحه تجدید نظر خواهی، اطلاعات و آشنایی دارید؟

    آیا در رابطه با لایحه تجدید نظر خواهی، اطلاعات و آشنایی دارید؟
    آیا در رابطه با لایحه تجدید نظر خواهی، اطلاعات و آشنایی دارید؟

    در این بخش از مقاله نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی به عنوان اصلی مقاله مورد نظرمان نزدیک می شویم و در همین مرحله می خواهیم در ارتباط با لایحه تجدید نظر خواهی اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهیم.

    در مطالب بالاتر مطرح کردیم که برخی از پرونده با داشتن یک سری شرایط مشخص به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده می شوند تا به یک حکم قطعی و نهایی برسند. پس در نتیجه در این مرحله از دادگاه تجدید نظر نیز مانند دادگاه عمومی، یکی از دو طرف پرونده برای احقاق حق خود باید لایحه بنویسد.

    اما در اینجا یک مسئله وجود دارد و آن هم این است که ممکن است، در دادگاه تجدید نظر برگزاری جلسه دادگاه را مشاهده نکنیم و با توجه به این موضوع یک سوال اساسی پیش می آید که چگونه قاضی به آن لایحه تجدید نظر دست می یابد.

    اگر در مرحله تجدید نظر خواهی، اعتراض یکی از طرفین پرونده پذیرفته شود

    در پاسخ به این سوال چنین گفته می شود که اگر در مرحله تجدید نظر خواهی، اعتراض یکی از طرفین پرونده پذیرفته شود و اگر جلسه دادگاه شکل گرفت، آن شخص مثل جلسه دادگاه عمومی باید لایحه خودش را در روز دادگاه به قاضی پرونده تحویل دهد. البته این شرایط برای زمانی است که اعتراض شما پذیرفته می شود و جلسه دادگاهی هم تشکیل می شود،

    اما مسئله اینجاست که حالت دومی پیش بیاید. یعنی اگر اعتراض شما پذیرفته شود، ولی جلسه دادگاهی تشکیل نشود، به چه صورت روال کار ادامه می یابد. قبل از بیان هر نکته ای باید در نظر بگیرید که تشکیل جلسه دادگاهی یک موضوع اختیاری و سلیقه ای نمی باشد، بلکه تحت قوانین خاصی می باشد.

    در واقع در قانون بیان شده است که برای کدام جرم ها باید جلسه تجدید نظر دادگاهی شکل بگیرد و برای کدام جرم ها ضرورتی بر تشکیل جلسه تجدید نظر خواهی نیست.

    عدم ضرورت بر تشکیل جلسه ی تجدید نظر

    عدم ضرورت بر تشکیل جلسه ی تجدید نظر
    عدم ضرورت بر تشکیل جلسه ی تجدید نظر

    اگر شرایطی پیش بیاید که در آن برگزار کردن جلسه تجدید نظر ضرورتی نداشته باشد و در واقع جلسه ای هم تشکیل نشود، در این صورت به هر یک از طرفین پرونده اختیار می دهند که لایحه تجدید نظرشان را آماده کنند و به دادگاه ارائه دهند.

    در این فرصت مشخص شده، شما به عنوان یکی از طرفین پرونده باید یک لایحه مناسب که کامل و جامع باشد را آماده کنید و آن را به یک شعبه ای که از قبل به شما اطلاع رسانی کرده اند، بفرستید تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

    به این موضوع خیلی مهم دقت کافی داشته باشید که نوشتن این لایحه تجدید نظر به این اندازه اساسی است که شما به عنوان آخرین برگ برنده خود از آن استفاده می کنید.

    نهایت دقت خود را در نگاشتن لایحه تجدید نظر خواهی به کار ببرید

    با توجه به این امر خطیر باید نهایت دقت خود را در نگاشتن لایحه تجدید نظر خواهی به کار ببرید که یک متن مناسب و در واقع مختصر و مفید را بتوانید در دفاع از حق خود به دادگاه تجدید نظر ارائه دهید. برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که اگر برای تجدید نظر خواهی یک جلسه ای برگزار شود، نوشتن لایحه تجدید نظر اصولا ضرورتی ندارد.

    به دلیل این که خود آن ها در این جلسه حاضر هستند. در واقع این یک کار کاملا نادرست و اشتباهی است. اگر به خاطر رسیدگی به پرونده شما در دادگاه تجدید نظر یک جلسه ای هم برگزار شود،

    در این صورت شما باز هم نیازمند این هستید که برای دفاع کردن از حقوق خود و جلوگیری از تباه شدن آن، یک لایحه تجدید نظر خواهی مناسب را آماده کنید و به دادگاه ارائه دهید. چون قاضی پرونده برای صادر کردن رأی نهایی و قطعی، لایحه تجدید نظر شما را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند بر اساس آن رأی خود را اعلام کند.

    همیشه به این موضوع دقت کافی داشته باشید که انسان ممکن است، کلام و صدا را فراموش کند، اما آن چه که بر روی کاغذی نوشته شده باشد، همیشه جاودان و پایدار است. پس با توجه به این موضوع، حتما نوشتن یک لایحه تجدید نظر مناسب را در کارهای دادگاهی در اولویت اول قرار دهید.

    آیا با ویژگی های لایحه تجدید نظر خواهی آشنایی کافی دارید؟

    آیا با ویژگی های لایحه تجدید نظر خواهی آشنایی کافی دارید؟
    آیا با ویژگی های لایحه تجدید نظر خواهی آشنایی کافی دارید؟

    در مطالب قبلی مقاله ی نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی،  درباره لایحه تجدید نظر خواهی شرح دادیم و بیان کردیم که به کدام لایحه، لایحه تجدید نظر می گویند و همچنین با ضرورت نوشتن لایحه تجدید نظر و سبک نگارش آن آشنا شدیم.

    در ادامه مطلب در خدمت شما هستیم تا این مساله را بیان کنیم که یک لایحه تجدید نظر خواهی باید کدام ویژگی ها را در بر بگیرد، پس ما را همراهی کنید تا این ویژگی ها را به شکل مفصل توضیح دهیم.

    همان طور که قبلا به اهمیت سبک نگارش لایحه تجدید نظر خواهی و اثر آن در صادر شدن رأی نهایی پردختیم، در آغاز این مطلب باید به اهمیت این موضوع نیز پی ببرید که یک سری نکات مهمی در رابطه با نگارش لایحه تجدید نطر خواهی وجود دارند که باید مد نظر قرار بگیرند و اگر این نکات را اعمال نکنید، با قطعیت کامل می گوییم که شما هیچ شانسی برای پیروز شدن در مرحله دادگاه تجدید نظر را نخواهید داشت. تا پایان این مطلب و در قسمت های بعدی به طور مفصل به شرح این نکته ها خواهیم پرداخت تا به طور کامل نسبت به آن ها آگاه شوید.

    به جز رعایت نکات در نگاشتن لایحه تجدید نظر خواهی، این لایحه حتما باید تعداد دیگری از ویژگی هایی را نیز داشته باشد

    به جز رعایت نکات در نگاشتن لایحه تجدید نظر خواهی، این لایحه حتما باید تعداد دیگری از ویژگی هایی را نیز داشته باشد. از جمله این که این لایحه باید در زمانی که از قبل مشخص شده است، به دادگاه ارائه شود، نه دیرتر و نه حتی زودتر و در واقع ممکن است که شما برای نوشتن یک لایحه با رعایت نکات ویژه بسیار زحمت کشیده باشید، اما نتوانسته اید آن را در زمان مقرر به قاضی و دادگاه ارائه دهید و متاسفانه هر چه رشته اید، پنبه می شود و کار شما بیهوده می شود.

    به تناسب هر پرونده ای زمان تحویل دادن لایحه تجدید نظر خواهی نیز تعیین می شود. به این موضوع دقت کامل کنید که اگر تحت شرایطی در دادگاه تجدید نظر خواهی یک جلسه دادگاهی ترتیب داده شود، شما می بایست لایحه تجدید نظر خواهی را نیز در همین جلسه به قاضی پرونده تحویل دهید، اما در حالتی دیگر یعنی این که جلسه تجدید نظر خواهی تشکیل نشود، در این صورت برای شما چند روز را فرصت می دهند که بتوانید طی آن لایحه تجدید نظر خواهی خود را به دادگاه تحویل دهید.

    هزینه نگاشتن لایحه

    یکی دیگر از ویژگی های لایحه تجدید نظر خواهی که باید در نظر گرفته شود، هزینه نگاشتن آن لایحه است. البته موضوع هزینه و قیمت در بیشتر مسائل زندگی انسان نقش عمده و اساسی را به عهده دارد و برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است.

    تعدای از افراد هنگام نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی از دیگران درخواست کمک می کنند که غالبا آن ها وکیلشان می باشد. به این موضوع دقت کنید که نوشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی مانند دیگر موارد باید یک قیمت و هزینه کاملا معقول و منطقی را داشته باشد که در بخش های بعدی حتما این موضوع را بیشتر توضیح می دهیم که قیمت یک لایحه تجدید نظر خواهی را چگونه و به چه صورت تعیین می کنند.

    ویژگی دیگر یک لایحه تجدید نظر خواهی با ضرب المثل معروف کم  گوی و گزیده گوی چون در، ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارد. پس توجه داشته باشید که لایحه تجدید نظر نیز باید در عین کامل و جامع بودن، مختصر و مفید باشد

    و در واقع باید به این مساله توجه کافی را داشته باشید که در نوشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی مناسب باید تمام مطالبی را ذکر کنید که قاضی را به راحتی هدایت کند که رأی دادگاه را به سود شما اعلام کند و در عین حال هرگز نباید به تفصیل به شرح ما وقع بپردازید.

    به گونه ای که قاضی حوصله و وقت خواندن آن لایحه را نداشته باشد. چون اگر دقت کرده باشید، نوشته های بلند و طولانی به دقت و تمرکز زیادی نیازمند هستند.

    کدام موضوعات را در هنگام نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی باید در اولویت قرار دهیم و رعایت کنیم؟

    کدام موضوعات را در هنگام نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی باید در اولویت قرار دهیم و رعایت کنیم؟
    کدام موضوعات را در هنگام نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی باید در اولویت قرار دهیم و رعایت کنیم؟

    در قسمت های قبل تر از نوشتار نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی، به این موضوع اشاره کردیم که نوشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی تا چه اندازه مهم می باشد و یک سری از ویژگی های کلی سبک نگارش این لایحه را بیان کردیم، اما اکنون قصد داریم تا ویژگی های خاص تر و مهمتری از سبک نگارش لایحه مورد نظر را مورد بحث و بررسی بیشتر قرار دهیم.

    پس لطفا برای آگاهی بیشتر تا پایان مطلب با ما همراه باشید. اولین نکته خیلی مهمی که در نگارش لایحه تجدید نظر باید مد نظر قرار گرفته شود، این است که این لایحه باید به طور دقیق و کامل با قانون انطباق داشته باشد، البته پیش تر این مطلب انطباق با قانون را به طور مفصل توضیح داده ایم.

    حال اگر لایحه تجدید نظر خواهی با قانون انطباق نداشته باشد، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در جواب باید بگوییم که آن لایحه هیچ ارزش و وجهه قانونی ندارد و نمی تواند برای احقاق حق شما مفید واقع شود.

    در واقع قاضی دادگاه بدون کمترین توجهی از آن چشم پوشی می کند و به هیچ عنوان آن را بررسی نمی کند. پس به شما توصیه می کنیم که این موضوع مهم را سر لوحه و گام اولیه در نگارش لایحه تجدید نظر خواهی خود قرار دهید تا بتوانید به نتیجه مطلوبی از ارائه آن به دادگاه برسید.

    متن لایحه شما باید سلیس و روان باشد

    یک ویژگی دیگر که در نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی بسیار مهم بوده است و باید با دقت کامل رعایت شود، این است که متن لایحه شما باید سلیس و روان باشد.

    البته منظور از سلیس و روان بودن متن لایحه این است که آن متن به گونه ای نوشته شود که خواننده آن بتواند با هر سطح سوادی آن را بخواند و متوجه مفهوم اصلی اش شود.

    گاهی اوقات این مساله رخ داده است که متاسفانه نویسنده لایحه از کلمات نامانوس و واژگان غریبی استفاده کرده است، به شکلی که خواندن و درک کردن آن لایحه کاری بس دشوار می باشد، با هدف این که بالا بودن سطح سواد خود را نشان دهد.

    البته در نظر داشته باشید که مطالب نوشته شده در سطر بالا دلیل بر این نیست که در نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی، کاهلی و بی اهمیتی قرار بگیرد.

    به گونه ای که آن را مانند یک نامه کاملا عادی بنویسند، چرا که در هر صورت این لایحه یک نامه اداری و کاملا رسمی شمرده می شود و به طور خلاصه می توان گفت که منظور از روان بودن متن لایحه تجدید نظر این است که شما مطالب مورد نظرتان را بر اساس قانون کاملا ساده و بدون تکلف و پیچیدگی، اما به سبک و سیاق حقوقی بنویسید.

    مثلا خود ما در همین مقاله اگر دقت کرده باشید، برای درک و فهمیدن درست و راحت شما، هیچ کدام از مطالب را با زبان و سبک و سیاق حقوقی بیان نکرده ایم.

    نباید با به کار بردن واژگان و اصطلاحات حقوقی یک متن سخت و غیر قابل درک ایجاد کرد

    اما برای نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی نباید این گونه عمل کرد و همچنین نباید با به کار بردن واژگان و اصطلاحات حقوقی یک متن سخت و غیر قابل درک ایجاد کرد و در واقع با به کار گرفتن همه نکته ها در حد متوسط، یک کار عاقلانه و معقول را انجام دهیم.

    نکته مهم بعدی در نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی، شیوا بودن متن لایحه است که باید مورد توجه کامل قرار گیرد، البته اگر دقت کرده باشید، این ویژگی با ویژگی قبلی یعنی روان بودن متن ارتباط کاملا مستقیمی دارد.

    دقت کنید که متن لایحه تجدید نظر خواهی نباید طولانی شود و در هنگام نوشتن رعایت کنید که یک متن کاملا واضح و در واقع یک متن شسته رفته را ارائه دهید.

    منظور این است که در کوتاه ترین شیوه ممکن تمام مطالب کلیدی و مهم را بیان کرده باشید و برای رسیدن به این هدف باید از نوشتن مطالب جزئی و کم ارزش و در واقع مطالب حاشیه ای پرهیز نمایید.

    چه اشخاصی می توانند لایحه تجدید نظر خواهی مناسبی را بنویسند؟

    چه اشخاصی می توانند لایحه تجدید نظر خواهی مناسبی را بنویسند؟
    چه اشخاصی می توانند لایحه تجدید نظر خواهی مناسبی را بنویسند؟

    در سطرها و بخش های قبلی از مقاله ی علمی حقوقی نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی به این نکات پرداختیم که یک لایحه تجدید نظر خواهی مناسب که بتواند مفید واقع شود، چه ویژگی هایی باید داشته باشد و آن ها را به طور مفصل شرح دادیم.

    اما اکنون این سوال در ذهن ما ایجاد می شود که آیا کسی هست که بتواند بر اساس آن نکات، یک لایحه تجدید نظر مناسب را بنوسید؟ برای اطلاع یافتن از توانایی اشخاص در نوشتن لایحه با ما در ادامه مطالب همراه باشید تا به طور کامل به این موضوع کلیدی و مهم نیز دست یابیم.

    اگر فقط بحث نوشتن در میان باشد که هر شخصی که سواد خواندن و نوشتن را داشته باشد، پس می تواند یک لایحه تجدید نظر خواهی را بنویسد. اما اگر بحث نوشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی مناسب و مفید باشد، باید بگوییم که هر کسی از پس نوشتن درست آن بر نمی آید.

    اگر به خاطر داشته باشید، اولین ویژگی یک لایحه مناسب را انطباق با قانون بودن آن مطرح کردیم. پس کاملا واضح و مبرهن است که شخصی قادر به نگارش متن لایحه تجدید نظر خواهی مناسب است که با قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران کاملا آشنا و مانوس باشد تا به راحتی بتواند نوشته خود را با آن ها انطباق دهد.

    اگر به عمق مطلب بیان شده در سطر بالا توجه و دقت کافی را مبذول کنید

    البته اگر به عمق مطلب بیان شده در سطر بالا توجه و دقت کافی را مبذول کنید، متوجه می شوید که شخصی می تواند در نوشتن لایحه موفق عمل کند که تحصیلکرده ای در رشته حقوق باشد و یا این که در زمینه این رشته معلومات کامل و جامع و درستی داشته داشته باشد تا بتواند به راحتی از ماده های قانونی در جای مناسبشان استفاده کند و به استدلال درستی در موضوع مطرح شده برسد و باید بیان کنیم که این یکی از مهمترین ویژگی های نویسنده متن لایحه است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد، چون موفقیت در نوشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی به شدت به آن وابسته است.

    گاهی برخی اشخاص هستند که در علم حقوق تحصیل کرده اند و با اصطلاحات مختص این رشته آشنایی کامل دارند، ولی در نوشتن یک لایحه تجدید نظر مناسب عاجز می مانند. اگر به دقت به نوشته این اشخاص نگاه کرده باشیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم که متن لایحه ای که این اشخاص نوشته اند، شیوا و روان نیست.

    پس صرف داشتن تخصص در علم حقوق و به کار بردن اصطلاحات مخصوص این رشته نمی تواند نوشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی مناسب را برای شما ضمانت کند و در یک جمله، روان و سلیس بودن متن ارتباط مستقیم و کاملی با رشته دانشگاهی شخص نویسنده ندارد.

    داشتن قلمی روان و شیوا

    داشتن قلمی روان و شیوا
    داشتن قلمی روان و شیوا

    گاهی اوقات برخی از افراد را مشاهده می کنیم که با داشتن سطوح بالای علم و دانش، اما متاسفانه قادر به نوشتن چند جمله مناسب و مرتبط نیستند و البته عکس این موضوع نیز صادق می باشد، یعنی این که افرادی هستند که با وجود نداشتن سطح سواد بالا و یا تحصیلات عالیه، به راحتی متونی روان و شیوا را ایجاد می کنند.

    پس نتیجه می گیریم که برای نوشتن یک لایحه تجدید نظر مناسب و معقول، شخص نگارنده باید علاوه بر داشتن علم تخصصی حقوق و کاربرد مناسب و بجا و آشنایی با اصطلاحات و واژگان حقوقی، باید قلمی روان و شیوا نیز داشته باشد.

    ویژگی بعدی که یک نگارنده خوب لایحه نویسی باید داشته باشد، ارتباط مستقیمی با مفهوم این ضرب المثل دارد که می گوید کار نیکو کردن از پر کردن است. به این معنی که شخص نویسنده لایحه باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. اگر چه برخی از افراد گمان می کنند که تجربه نقش مهمی در این کار ندارد و در واقع از اهمیت آن و کاربردش در نوشتن لایحه مناسب کاملا غافل و بی خبر هستند. اما ما می خواهیم در بخش های بعدی به این موضوع بیشتر بپردازیم و توضیحات کامل تری را در این زمینه ارائه دهیم. با ما بمانید.

    همان طور که در تیترهای قبلی اشاره داشتیم و اکنون نیز تاکید بسیار می کنیم که در زمان نوشتن لایحه باید جزئیات و حواشی بی اهمیت را از ذهن و همچنین از لایحه نوشته شده پاک کنیم و در واقع آن ها را نادیده بگیریم.

    تنها نکات و مطالب کلیدی که راهگشا و در واقع راهنمایی برای قاضی می باشد در متن لایحه تجدید نظر گنجاند

    در کل منظور ما این است که تنها نکات و مطالب کلیدی که راهگشا و در واقع راهنمایی برای قاضی می باشد تا بتواند بر اساس آن رأی درست نهایی را صادر کند را باید در متن لایحه تجدید نظر گنجاند. اما با توجه به این موضوع ذهن انسان درگیر می شود که گاهی اوقات باید جزئیات را نیز بیان کرد.

    در حالی که در شرایط دیگری باید از ذکر جزئیات خودداری کرد و این ما را به اشتباه می اندازد. بنابراین اکنون می خواهیم ببینیم که به چه صورت ما می توانیم تشخیص دهیم که کدام جزئیات کلیدی و مهم هستند و کدام جزئیات بی ارزش و حاشیه ای هستند. پس برای پیدا کردن پاسخ این سوال مهم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

    پاسخ به این سوال مهم در یک کلمه مهم گنجانده می شود و آن کلمه هم تجربه می باشد. یعنی یک نفر که لایحه تجدید نظر خواهی می نویسد، فقط از طریق کسب تجربه می تواند به مرور تشخیص دهد که کدام جزئیات ضروری و مهم هستند و کدام جزئیات اضافه هستند و ذکر کردنشان کار درستی نیست و در واقع ارزش کاربردی ندارند. با دانستن این مطلب اکنون به ارزش و جایگاه مهم تجربه برای نوشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی مناسب پی خواهیم برد.

    کدام ویژگی ها را باید یک وکیل خوب برای دادگاه تجدید نظر خواهی داشته باشد؟

    کدام ویژگی ها را باید یک وکیل خوب برای دادگاه تجدید نظر خواهی داشته باشد؟
    کدام ویژگی ها را باید یک وکیل خوب برای دادگاه تجدید نظر خواهی داشته باشد؟

    در تیتر قبلی از نوشتار نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی، در مورد ویژگی های یک لایحه تجدید نظر مناسب صحبت کردیم و در ادامه مطلب به بیان و توضیح ویژگی هایی که یک نویسنده ماهر که بتواند لایحه تجدید نظر را مطابق با اصول و قوانینی بنویسد پرداختیم.

    با توجه به این مطالب، ما به یک نتیجه گیری خوب می رسیم و آن این است که یک وکیل خوب و ماهر همان شخصی است که این ویژگی های ذکر شده را داشته باشد و به نوشتن یک لایحه تجدید نظر مناسب توانا می باشد.

    اکنون می خواهیم به این موضوع بپردازیم که یک وکیل ماهر باید کدام ویژگی ها را داشته باشد. پس ادامه مقاله را از دست ندهید. چون می خواهیم به این موضوع مهم به طور مفصل بپردازیم.

    توانایی و قدرت استدلال یکی از برجسته و اساسی ترین خصلت های یک وکیل مدافع خوب می باشد و در واقع این شخص وکیل باید به اندازه ای توانمند باشد که از تمام نکات کلی و جزئی که در دادگاه اتفاق می افتند، به سود موکلش استفاده نماید و این مهم به دست نمی آید مگر این که او توانایی بالایی در استدلال کردن را در وجودش داشته باشد و به این معنی که یک وکیل خوب با داشتن توانایی در کنار هم قرار دادن مطالب و اتفاقات و درک درست از آن ها به نتیجه گیری های درست و منطقی دست یابد.

    نتیجه گیری درست

    نتیجه گیری درست
    نتیجه گیری درست

    نتیجه گیری درست، یک موضوع مهمی است و دارای اهمیت زیادی است. چون اگر شما مطالب را با یک چیدمان درست و خوب کنار هم قرار دهید و نتوانید از آن ها یک نتیجه درست و منطقی بگیرید، پس آن استدلال که شما به دست آورده اید نیز هیچ گونه ارزش قانونی در دادگاه را ندارد. پس داشتن قدرت بالای استدلال برای یک فرد وکیل جزء ویژگی های مهم می باشد.

    اگر در جریان باشید و از روال کار آگاه باشید، می بینید که در جلسه های دادگاه غالبا دو طرف پرونده صحبت نمی کنند، مگر در برخی موارد از جمله این که قاضی پرونده و یا وکیل مدافع طرف مقابل آن ها را خطاب قرار دهند.

    یعنی در بیشتر اوقات این وکیل است که کار صحبت کردن را در اختیار دارد و در واقع شخص وکیل باید از قدرت بالای سخنوری نیز برخوردار باشد و حقیقتا این وکیل مدافع است که در جلسه های دادگاه حرف می زند و به سوالات قاضی پاسخ می دهد و در واقع می تواند رأی دادگاه را به نفع موکل خود تغییر دهد.

    با توجه به این موضوع باید خاطر نشان کنیم که اگر یک فرد وکیلی قدرت بیان و سخنوری خوبی نداشته باشد، در عمل باید گفته شود که او در جلسه دادگاه هیچ گونه توان و قدرتی ندارد.

    توان مدیریتی بالا

    ویژگی دیگر یک وکیل مدافع خوب که در اینجا می خواهیم مفصل به آن بپردازیم، توان مدیریتی بالا می باشد. در بعضی از جلسات دادگاه دیده شده که یک وکیل مدافع دارای قدرت بالایی در مدیریت می باشد و به گونه ای مدیریت جلسه دادگاه را به عهده می گیرید و همین موضوع باعث می شود که راحت تر بتواند رأی دادگاه را به نفع موکل خودش تغییر دهد. پس باید به این موضوع مهم اهمیت داده شود و نباید از آن چشم پوشی کرد.

    حال و احوال و روحیات شخصی فرد وکیل نیز بر روند جلسه دادگاه به صورت غیر مستقیم اثر گذار می باشد و یکی از این احوالات روحی، خونسردی شحص وکیل می باشد.

    چون گاهی اوقات پیش می آید که در برخی جلسات دادگاه رأی به نفع موکل جلو نمی رود و این موضوع می تواند آرامش شخص وکیل را تحت تاثیر قرار دهد، به این صورت که اگر وکیل بتواند خونسردی خود را حفظ کند، راحت تر و بهتر می تواند جلسه دادگاه را تحت مدیریت خود بگیرد. در حالی که اگر بر عکس این حالت پیش بیاید، دیگر هیچ گونه کاری از او بر نمی آید که بتواند بر روند بهتر جلسه اثر گذار باشد.

    یکی دیگر از ویژگی های مهم یک وکیل مدافع خوب، امانتداری و داشتن صداقت در کار او می باشد. چون این امکان وجود دارد که اگر وکیل شخص صادقی نباشد، در پی این مسئله می باشد که از موکل خود هزینه های بیشتری را دریافت کند که در واقع این مساله مخالف ارزش ها و آرمان های درست انسانی می باشد و گمان می رود که اهمیت این امانتداری و داشتن صداقت بر هر کسی، یک موضوع واضح و مبرهن است که دیگر نیازی به توضیح بیشتر درباره این موضوع نمی باشد.

    آیا در زمینه ی قیمت و هزینه نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی قیمت و هزینه نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی قیمت و هزینه نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی اطلاعاتی دارید؟

    همان طور که  ملاحظه فرمودید در مطالب قبل تر از متن خود با عنوان نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی بیان کردیم که یکی از ویژگی های یک لایحه تجدید نظر خوب این است که باید هزینه و قیمت مناسبی هم داشته باشد.

    اکنون و در این بخش از مقاله تصمیم داریم تا درباره قیمت نوشتن و تنظیم کردن یک لایحه تجدید نظر خواهی به طور مفصل برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم تا با این موضوع آشنایی پیدا کنید. زیرا همان طور که قبلا نیز گفتیم، مساله بار مالی و هزینه های نگاشتن یک لایحه تجدید نظر خواهی یک مساله با اهمیت و مهمی می باشد و باید به آن به طور ویژه توجه کرد.

    هزینه و قیمت نوشتن و تنظیم لایحه تجدید نظر خواهی به علل و موارد متفاوتی وابسته می باشد. قبل از هر چیز این بستگی به شرایط خود شما به عنوان یکی از طرفین پرونده دارد.

    اگر که شما برای پرونده خود وکیل اختیار کرده اید، پس دیگر نباید نگران هزینه نوشتن لایحه تجدید نظرتان باشید، چون نوشتن و تنظیم کردن این لایحه یکی از چند وظیفه وکیل پرونده به شمار می آید،

    اما اگر شرایط شما برای روال رسیدگی به پرونده تان در دادگاه به گونه ای بوده است که وکیل اختیار نکرده باشید، در این صورت برای نوشتن و تنظیم کردن لایحه تجدید نظر خواهی نیاز دارید که از یک وکیل برای این کار کمک بگیرید.

    تاثیر موضوع پرونده بر میزان هزینه ها

    تاثیر موضوع پرونده بر میزان هزینه ها
    تاثیر موضوع پرونده بر میزان هزینه ها

    مطلب دیگری که در هزینه نوشتن و تنظیم لایحه تجدید نظر تاثیر گذار است، وابسته به موضوع پرونده می باشد و این که پرونده شما یک پرونده ساده و یا یک پرونده پیچیده باشد، قیمت نوشتن لایحه اش متفاوت می شود.

    البته این یک موضوع کاملا آشکار و مبرهن است که هر چه پرونده ساده تر باشد، هزینه نوشتن لایحه تجدید نظر خواهی آن نیز کمتر و پایین تر است و البته عکس این موضوع نیز صادق می باشد و برای پرونده با سطح پیچیدگی بیشتر، باید هزینه بیشتری را متحمل شوید.

    البته یک نکته خیلی مهم را لازم است که اینجا یاد آور شویم که نهایت تلاش خود را به کار ببرید تا کار نوشتن و تنظیم لایحه تجدید نظر خواهی خود را به یک وکیل ماهر و با تجربه بسپارید که اطمینان حاصل کنید، هزینه ای را که در این زمینه متحمل می شوید را تباه نکرده اید. البته ما در قسمت های قبل تر همین نوشتار، راجع به ویژگی های یک وکیل خوب توضیح داده ایم و شما با مراجعه به آن ها و تاکید بر آن ویژگی ها می توانید با اطمینان بیشتری وکیل مناسب را انتخاب کنید.

    آیا در زمینه ی محتوای یک نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی، اطلاعاتی دارید؟

    آیا در زمینه ی محتوای یک نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی، اطلاعاتی دارید؟
    آیا در زمینه ی محتوای یک نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی، اطلاعاتی دارید؟

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی قصد داریم تا نمونه هایی عینی و واقعی لایحه های مربوط به دفاعیه تجدید نظر حقوقی را برای شما عزیزان بیان نماییم. خواهشمند است با دقت به محتوای این لایحه ها دقت نمایید:

    کلام آخر

    در اینجا مجموعه توضیحات ما در زمینه ی نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی به پایان رسید. امید داریم تا موارد مختلفی که در مقاله ی علمی حقوقی نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی برای شما عزیزان بیان کردیم، مفید و مثمر ثمر بوده باشند و به خوبی با شرایط مربوط به نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی آشنا شده باشید.

    به شما عزیزان خواننده توصیه می کنیم که در پرونده های واقعی که در ارتباط با لایحه دفاعیه تجدید نظر حقوقی دارید، با افراد متخصص و با تجربه که در حوزه ی این پرونده ها از سابقه ی خوبی برخوردار هستند، مشورت نمایید. این ها پرونده هایی کاملا تخصصی می باشند و با تکیه بر دانش فردی و یا تجربه ی افراد غیر متخصص به نتیجه های خیلی مناسبی دست پیدا نخواهید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با