نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله می خواهیم به وظایف وکیل اداره کار در قزوین و مسائل مربوط به آن بپردازیم. برای آگاهی و اطلاعات بیشتر در این باره کافیست که پاسخ کاملی به پرسش های ذیل داده شود. چنان چه تمایل به انتخاب وکیل در اداره کار قزوین دارید، توصیه می کنیم تا انتها با ما مقاله ی وکیل اداره کار قزوین همراه باشید تا بتوانید بهترین وکیل را انتخاب کنید.

    1. در چه مواردی به وکیل اداره کار در قزوین نیاز است؟
    2. حقوق کارگر شامل چه مواردی می شود؟
    3. قرارداد کار چیست و باید چه الزاماتی را دارا باشد؟
    4. روند رسیدگی به دعوی اداره کار در قزوین به چه صورت است؟
    5. وظیفه مراجع رسیدگی به دعوی اداره کار چیست؟
    6. وکیل دعاوی اداره کار کیست؟
    7. ویژگی های یک وکیل خوب در اداره کار قزوین چیست؟
    8. ضرورت مشاوره با وکیل اداره کار در قزوین چیست؟

    در چه مواردی به وکیل اداره کار در قزوین نیاز است؟

    در چه مواردی به وکیل اداره کار در قزوین نیاز است؟
    در چه مواردی به وکیل اداره کار در قزوین نیاز است؟

    گاهی مواردی در حیطه کاری بین کارگر و کارفرما به وجود می آید که در بعضی اوقات به صورت توافقی قابل حل هستند، اما در برخی موارد دچار مشکل می شوند، از این رو که این مشکلات بسیار مهم و ضروری هستند، نیاز اساسی به رسیدگی دارند.

    امروزه با گسترش جوامع صنعتی حجم کار و تعداد کارگران مشغول به کار افزایش بسیاری پیدا کرده است، همچنین مسائل و مشکلات کارگران با کارفرما نیز رو به فزونی است.

    کارگر:

    کارگر به فردی گفته می شود که در ازای دریافت مبلغ و مزایایی اقدام به کاری می کند که کارفرما از او می خواهد. به تمام افرادی که دارای این شرایط هستند، کارگر گفته می شود و تفاتی بین مسئول فنی و نگهبان یک کارگاه تولید وجود ندارد.

    از طرفی صاحبکار فردی است که کارگر با دریافت حقوق به تقاضا و اعتبار او اقدام به انجام کار می کند، همچنین اگر مدیر و یا مسئولی از طرف کارفرما عهده دار اداره کردن کارگاه شود، نماینده صاحبکار معرفی می شود.

    کارگاه:

    کارگاه نیز مکانی است که در آن کارگر به تقاضای کارفرما اقدام به کار می کند، از جمله کارگاه ها می توان به مرکزهای صنعتی، شرکت های کشاورزی، معدن ها، کارگاههای ساختمانی، مراکز خدماتی، شرکت های مسافربری، امکان تجاری، مکان های عمومی و امثال آن ها اشاره داشت.

    عموما برای همکاری بین کارگر و کارفرما معاهده ای چه به صورت نوشتار و چه شفاهی منعقد می شود که طی آن کارگر موظف است، در قبال دریافت دستمزد کار تعیین شده توسط کارفرما را در مدت زمان کوتاه یا بلند مدت انجام دهد.

    در این قرارداد تعداد ساعت کار، نحوه انجام کار، میزان حقوق و دیگر مسائل مربوط به کار با جزئیات کامل قید می شود تا در آینده در صورت بروز مشکل بتوان از آن استفاده کرد.

    مراجع رسیدگی به مسائل در حیطه کار:

    مراجع رسیدگی به مسائل در حیطه کار:
    مراجع رسیدگی به مسائل در حیطه کار:

    طبق قانون کار، مراجع حل اختلاف به دو گروه تقسیم می شوند، یکی هیئت های تشخیص که به عنوان مرجع بدوی کار و فعالیت می کنند و دیگری هیئت های رفع اختلاف که به مثابه مرجع تجدید نظر فعالیت می کنند که تعداد این هیئت ها در استان های مختلف متفاوت است و به میزان وسعت آن استان بستگی دارد.

    هر موقع روابط بین کارگر و کارفرما دچار مشکل شود، به طور مثال اگر کارفرما اقدام به اخراج کارگر بدون دلیل بکند و یا عدم پرداخت حقوق و مشکلاتی از این دست، کارگر می تواند از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و صاحب کار به اداره کار مربوطه برای طرح اختلاف مراجعه کند.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل تخلفات اداری دیدن کنید.

    اگر کارگاه در حوزه فعالیت اداره کار باشد

    اگر کارگاه در حوزه فعالیت اداره کار باشد، این اداره صلاحیت دارد که مورد پیش آمده بین کارگر و کارفرما را بررسی کند، برای انجام این امر کارگر بایستی به اداره کار مراجعه کند و شکایت خود را طی 2 صفحه ارائه دهد و در مواردی که کارگر توانایی ارائه طرح را نداشته باشد، می تواند از وکیل دعاوی اداره کار کمک بگیرد.

    برای گرفتن وکیل بعد از انتخاب یک وکیل مناسب و خوب باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند تا وکالت نامه را تنظیم کند، چرا که حضور وکیل در هر کدام از مراجع حل اختلاف فقط با داشتن وکالت نامه ممکن است.

    عموما مراجع حل اختلاف از قبول کردن وکالت نامه های خطی و بدون اصالت خودداری می کنند، مگر آن که اصالت آن وکالت نامه از طریق دیگری برای مراجع حل اختلاف محرز شده باشد. انتخاب یک وکیل با تجربه و کاربلد نقش به سزایی در تعیین نتیجه دارد.

    اگر به عنوان یک کارگر نیازمند مشاوره و راهنمایی وکیل در امور مربوط به کار در قزوین هستید، توصیه می کنیم، از سایت تهران لو استفاده کنید.

    حقوق کارگر شامل چه مواردی می شود؟

    حقوق کارگر شامل چه مواردی می شود؟
    حقوق کارگر شامل چه مواردی می شود؟

    هر شخصی که به عنوان یک کارگر در مدت زمانی مشخص اقدام به انجام فعالیت برای کارفرما می کند، طبق قانون کار از حقوق و مزایایی برخوردار می باشد که چنانچه صاحبکار از پرداخت و دادن این حقوق و مزایا خودداری کند کارگر می تواند از وی شکایت کند. در این بخش از مطلب به انواع حقوق کارگر می پردازیم برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

    سنوات کارکرد:

    طبق ماده 24 قانون کار، صاحبکار بعد از پایان معاهده کارگری که چه به صورت موقت چه دائم برای مدت زمانی برابر با یکسال و یا بیشتر مشغول به فعالیت بوده است، باید برای تمام سنواتی که کارگر به صورت مداوم یا متناوب برای ایشان کار کرده است، هزینه ای معادل 30 روز حقوق را بابت هر سال کارکرد کارگر به وی پرداخت نماید.

    همچنین برابر با ماده 27 قانون حق سنوات وقتی که کارگر آیین نامه های انضباطی را رعایت نکند و از انجام امور محول شده سر باز زند صاحبکار می تواند با پرداخت سنوات به طور کامل و رضایت شورای کار اقدام به اخراج کارگر کند. در ادامه طبق ماده 32 قانون کار اگر اتمام قرارداد به علت افت توانایی جسمی و فکری ناشی از کار کارگر باشد، کارفرما می بایست مبلغی معادل 2 ماه حقوق را به عنوان سنوات به کارگر پرداخت کند.

    بیمه:

    ماده 148 قانون کار می گوید که تمامی کارفرمایان کارگاه ها و مشاغل می بایست به بیمه کردن افراد کارگر خود اقدام کنند. در ادامه ماده 183 قانون کار ، صاحبکارانی که طبق ماده 148 قانون اقدام به بیمه کارگران خود نکرده باشند، علاوه بر پرداخت کلیه حقوق و مزایا مربوط به کارگر بایستی به خاطر انجام جرم، جریمه نقدی معادل 2 تا 10 برابر حق بیمه را بپردازند.

    بیمه بیکاری:

    بیمه بیکاری:
    بیمه بیکاری:

    دلایل بسیاری از جمله تورم، اوضاع نابسمان اقتصادی، کرونا و غیره باعث شده است که بعضی از کارگاه ها و کارخانجات تولیدی اقدام به تعدیل نیرو کنند، از این رو تعداد کارگران که بابت بیمه بیکاری مراجعه می کنند، افزایش یافته است.

    در همین رابطه طبق ماده 2 قانون بیمه بیکاری، کارگر بیکار فردی است که بدون میل خود و خارج از اراده بیکار شده است. در صورتی که قرارداد کار وجود نداشته باشد و یا بدون دلیل و بی مقدمه کارگر اخراج شود، می تواند با مراجعه به مراجع حل اختلاف طرح شکایت کند. در نتیجه حکمی با محوریت بازگشت به کار تنظیم خواهد شد.

    اگر دلیل بیکاری فرد خارج از موارد ذکر شده باشد، دولت بودجه ای تخصیص داده است که جهت پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده مورد استفاده قرار میگیرد، که البته باید نامه از کارفرما به واحد بیمه بیکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ارائه شود.

    البته طبق قانون ماده 1 قانون کار افرادی از جمله بازنشسته ها و از کار افتاده های کلی، صاحبان حرفه و مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری، اتباع خارجی از استفاده بیمه بیکاری مستثنی هستند و نمی توانند از این مبلغ استفاده کنند.

    دستمزد:

    حقوق و دستمزد کارگر معمولا به صورت ماهانه محاسبه می شود که حداقل آن توسط وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی طبق شرایط ماده 41 و تبصره های این ماده هر ساله تعیین می شود. این حداقل حقوق مطابق با ساعات کاری بوده است که برای 44 ساعت کاری در هفته و 176 ساعت در ماه معین شده است. در ساعاتی کمتر و یا بیشتر از مقدار تعیین شده باید حقوق و مزایای خاص همان مقدار پرداخت شود.

    از دیگر موارد حقوق می توان به عیدی، پاداش، مزایای خدمت، حق اولاد و حق مسکن، بن های کارگری اشاره داشت که از حقوق کارگر است و حدود آن مشخص است.

    برای گرفتن حقوق و مزایای خود در اداره کار نیازمند یک وکیل با تجربه هستید، برای مشورت با وکلای اداره کار قزوین می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    قرارداد کار چیست و باید چه الزاماتی را دارا باشد؟

    قرارداد کار چیست و باید چه الزاماتی را دارا باشد؟
    قرارداد کار چیست و باید چه الزاماتی را دارا باشد؟

    طبق ماده 7 قانون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف قرارداد کار بدین صورت است:

    قرارداد کار عبارت است، از معاهده ای نوشتاری یا شفاهی که به خاطر آن، کارگر در مقابل اخذ حق ‌السعیف خدمتی را برای زمانی گذرا یا زمانی غیر ‌موقت برای کارفرما انجام می‌دهد.

    در طی این ماده قانون 2 تبصره وجود دارد:

    تبصره1: نهایت زمان موقت برای کارهایی که ماهیت آنها حالتی غیر مستمر دارد، به واسطه ی وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تایید هیأت وزیران خواهد رسید.

    تبصره 2: در فعالیت های که طبیعت آنها حالتی مستمر دارد، اگر مدت زمانی برای معاهده ذکر نشود، قرارداد دائمی همیشگی می‌شود.

    قرار داد کار بر اساس قوانین اداره کار و امور اجتماعی باید ویژگی ها و شروط بنیادی نیز داشته باشد که هر دو طرف ملزم به رعایت این شروط باشند. طبق ماده 9 قانون کار اگر قراردادی بین کارگر و کارفرما بسته شود که ویژگی های ذیل را نداشته باشد، دارای نقص و اشکال است.

    1. مشروعیت مورد قرارداد
    2. معین بودن موضوع قرار داد
    3. عدم ممنوع بودن قانونی و شرعی دو طرف در اختیار گرفتن اموال یا انجام فعالیت مورد نظر

    ماده 10 قانون کار ملزم کرده است، که:

    1. تعیین نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن باید مشغول باشد
    2. میزان حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن را مشخص می کند.
    3. ساعت کار تعطیلات و مرخصی ها باید به طور دقیق مشخص شود
    4. محل انجام کار در قرارداد ذکر شود
    5. تاریخ بستن قرارداد به طور دقیق مشخص شود
    6. مدت قرار داد، این که برای چه مدت زمانی کارگر باید مشغول به کار باشد.
    7. عرف و عادت شغل یا محل ایجاب می نماید باید ذکر شود

    اگر قرارداد به صورت کتبی تنظیم شده باشد، باید در 4 رونوشت تهیه شود که یکی از آن به اداره کار، یکی دست کارگر، یک رونوشت دست کارفرما و رونوشت آخر در اختیار شورای اسلامی کار قرار می گیرد.

    تعلیق قرارداد کار:

    طبق ماده 15 قانون کار قرارداد کار به حالت معلق در می آید آن هم در صورتی که طی حوادث و مسائلی که از عهده و اختیار طرفین خارج باشد، تمام و بخشی از کارگاه محل کار از بین برود و این مسئله مورد تایید قوه قهریه قرار گرفته باشد.

    قرارداد های کار به 3 دسته تقسیم بندی می شوند که در ذیل توضیح داده ایم:

    قرارداد مدت موقت:

    به نوعی از قرارداد گفته می شود که علاوه بر تاریخ آغاز به کار کارگر، تاریخ خاتمه آن نیز مشخص شده باشد. از قراردادهای مدت موقت می توان به قرارداد پاره وقت نام برد. که در صورت پاره وقت بودن می بایست به روزهای خاصی از هفته و یا ساعات خاصی از روز اشاره داشت.

    قرارداد مدت دائم:

    قرارداد مدت دائم به قراردادی می گویند که تاریخ شروع کار کارگر را تعیین می کنند، اما تاریخ خاتمه کار ذکر نمی گردد. در این نوع از قرارداد ها می توان زمان کارکرد را به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در نظر گرفت، البته در کارهایی که جنبه مستمر دارند، قراردادهای شفاهی دائم شناخته می شوند.

    وکیل اداره کار در قزوین می تواند این موارد را به اثبات برساند.

    قرارداد کار معین:

    هنگامی که برای انجام کاری مشخص قراردادی معین منعقد می شود و زمان اجرای آن وابسته به اتمام کار مورد نظر است. در قرارداد کار معین می توان شرط زمانی قرار داد علاوه بر این ترکیب هر دو نوع پاره وقت و تمام وقت در این نوع قرار داد قابل اجرا است.

    به طور کلی سه مورد ذکر شده انواع قراردادهای رایج بین کارگر و کارفرما هستند. برای اثبات هر 3 قرارداد و دفاع از حقوق خود می توانید از سایت تهران لو بهره ببرید.

    روند رسیدگی به دعوی اداره کار در قزوین به چه صورت است؟

    روند رسیدگی به دعوی اداره کار در قزوین به چه صورت است؟
    روند رسیدگی به دعوی اداره کار در قزوین به چه صورت است؟

    بعد از این که شکایت مطرح شد زمان دقیق بررسی طرح شکایت به صورت ابلاغ نامه به اطلاع کارگر و صاحب کار می رسد تا هر دو طرف دعوا در تاریخ مشخص شده در محل حاضر شوند و با مدارک و مستندات معتبر از خود دفاع کنند. گاهی لازم است، بررسی های بیشتری در این باره انجام شود، بازرسان اداره کار با روش های محسوس و نامحسوس اقدام به انجام این بررسی ها می کنند.

    بعد از صادر شدن رای توسط هیئت تشخیص هر دو طرف دعوی به مدت 15 روز مهلت دارند تا اعتراض خود را نسبت به رای داده شده اعلام کنند تا مجدد بررسی شود و رای نهایی صادر شود که این رای قطعی است.گفتنی است، این رای در دیوان عدالت اداری قابل بررسی مجدد است. در پرونده هایی که منجر به خسارت و دیه به کارگر شده است، دادگستری و مراجع قضایی اقدام به رسیدگی می کنند و حکم را مجدد بررسی می کنند.

    اگر بین مشاجره های کارگر و صاحب کار فحاشی صورت گرفته باشد، مرجعی مثل دادسرا باید وارد عمل شود و پرونده را بازبینی کند، چرا که این مسائل جزئی از قوانین عمومی محسوب می شود.

    بخش اجرای احکام دادگستری

    بخش اجرای احکام دادگستری تمامی رای های صادر شده در شورای حل اختلاف که قطعی هستند را اجرا می کند، همچنین رای صادر در محکمه های دادگستری نیز در این بخش قابل اجراست. گاهی رای صادره صاحب کار را ملزم به پرداخت حقوق و یا دادن کار مجدد به کارگر می کند که در این صورت صاحب کار موظف است، ظرف 10 روز رای صادره را اجرایی کند.

    بهتر است، برای رسیدن به نتیجه مطلوب از وکلای سایت تهران لو مشاوره و راهنمایی بگیرید.

    طبق ماده ی 157 قانون کار رسیدگی و تصمیم گیری در مورد مشکلات پیش آمده در روابط کارگر و کارفرما و همچنین اختلافات موجود بین آن ها، بر عهده هیئت های تشخیص و هیئت حل اختلاف است، طبق ماده 157 قانون کار چنان چه اختلافات بین کارگر و صاحبکار در شرایط ذیل باشد، رسیدگی و بررسی های آن مربوط به هیئت های ذکر شده میباشد:

    • اگر اختلاف میان کارگر و صاحب کار ناشی از انجام قانون کار و دیگر مقررات کار باشد و یا به خاطر قرارداد کارآموزی، موافقت نامه های کارگاهی و یا پیمان های دسته جمعی کار باشد.
    • چنان چه دو طرف به توافق نرسند و آشتی نکنند.

    وظیفه مراجع رسیدگی به دعوی اداره کار چیست؟

    وظیفه مراجع رسیدگی به دعوی اداره کار چیست؟
    وظیفه مراجع رسیدگی به دعوی اداره کار چیست؟

    مراجع رسیدگی به دعوا در حوزه های کار و کارگر به دو دسته تقسیم می شوند، یکی هیئت های تشخیص و دیگری هیئت های حل اختلاف که در ادامه این مطلب به توضیح حدود وظایف این دو مرجع می پردازیم.

    هیئت های تشخیص:

    هیئت های تشخیص:
    هیئت های تشخیص:

    در هیئت های تشخیص وظایف مشخصی تعیین شده که برخی از آن ها عبارتند از:

    1. بررسی و دادن حکم در مورد اختلافات فردی میان صاحبکار و کارگر یا کارآموز که به خاطر انجام مقررات قانون فعالیت، معاهده ی کارآموزی و یا توافقنامه های کارگاهی ایجاد شده باشد.
    2. بررسی اختلافاتی که به علت قراردادهای کار در زمان موقت و یا برای انجام دادن کاری مشخص رخ داده باشد.
    3. در هر زمان که کارگر کارهای مربوط به خود را انجام ندهد و یا آیین انضباطی کارگاه را نقض نماید، صاحبکار وی می تواند در صورت اعطای رای مثبت شورای اسلامی کار قرارداد کار را فسخ کند، اما باید حقوق و حق سنوات ایشان را به طور کامل پرداخت نماید، اما زمانی که کارگاه شامل شورای اسلامی کار نباشد و انجمن صنفی نداشته باشد، می توان از بیان رای مثبت هیئت تشخیص برای فسخ کردن قرارداد استفاده کرد.

     هیت تشخیص از افراد ذیل تشکیل شده است:

    یک فرد نماینده وزارت کار و امور اجتماعی ( که مورد تایید وزارت کار و مدیر کل کار و امور اجتماعی است)

    یک فرد نماینده کارگران که از کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان انتخاب می شود.

    یک فرد نماینده از کانون انجمن صنفی صاحبکاران استان

    که این افراد باید شرایط خاصی نیز داشته باشند، از جمله: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دار بودن حداقل 25 سال تمام، دارا بودن حداقل گواهینامه پایان دوره ابتدایی، داشتن حداقل 5 سال سابقه کار یا آشنایی با مقررات کار و تامین اجتماعی که با توجه به داشتن این شرایط هر نماینده حداکثر تا 2 سال بعد از تاریخ صدور اعتبار می توانند فعالیت داشته باشند.

    نمایندگان در شرایط خاص حق عضویت در هیئت را از دست خواهند داد شرایطی نظیر: استعفا، فوت، رای دادگاه مبنی بر محرومیت از حقوق اجتماعی، انتهای دوره نمایندگی، رعایت نکردن آیین نامه مرتبط با مقررات چگونگی تشکیل جلسات و عدم تایید از وزارت کار و امور اجتماعی

    نحوه رسیدگی و تشکیل جلسات:

    نحوه رسیدگی و تشکیل جلسات:
    نحوه رسیدگی و تشکیل جلسات:

    در هیت های رسیدگی بعد از ثبت شکایت طبق نوبت، زمان رسیدگی مشخص می شود و از کارگر و کارفرما برای ارائه توضیحات دعوت می شود، که البته عدم حضور آنان مانع از رسیدگی به پرونده نخواهد شد. جلسه هیئت تشخیص در وزارت کار و امور اجتماعی در ساعت اداری برگزار می شود و ریاست آن را نماینده وزارت کار و امور اجتماعی بر عهده دارد. تصمیم نهایی با اکثریت آرا صادر می شود.

    هیئت های حل اختلاف:

    هیئت های حل اختلاف نیز وظایف خاص خود را برعهده دارند که این وظایف عبارتند از:

    1. بررسی و رسیدگی به اعتراضاتی که در زمان تعیین شده توسط هئیت تشخیص اعلام شده است.
    2. بررسی تقاضانامه های کارگر بیمه شده که با عذر موجه بیکار شده است و اعلام بیکاری وی به اداره کار و امور اجتماعی در مدت زمان تعیین شده.
    3. بررسی اختلافات ایجاد شده به دلیل انجام طرح گروه بندی مشاغل

    هیئت های حل اختلاف از 3 شخص تشکیل می شوند که نماینده کارگران هستند و از کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان، کانون انجمن های صنفی کارگران و یا مجمع نمایندگان کارگران منطقه انتخاب می شوند که مورد تایید مدیر کل کار و امور اجتماعی، رئیس دادگستری و فرماندار می باشند.

    نحوه رسیدگی و تشکیل جلسات:

    در هیئت حل اختلاف بعد از دریافت شکایت با توجه به نوبت زمان رسیدگی تعیین می شود و از کارگر و کارفرما برای ارائه توضیحات بیشتر به صورت کتبی دعوت می شود. عدم حضور هر کدام از طرفین و یا نماینده ایشان مانعی برای رسیدگی به پرونده نمی باشد، هیئت حل اختلاف تا یک ماه بعد از جلسه اقدام به صدور رای لازمه می کند.

    جلسات حل اختلاف در خارج از وقت اداری و در محل وزارت کار و امور اجتماعی برگزار می شود که ریاست این جلسات به عهده مدیر کل وزارت کار و امور اجتماعی و یا نماینده ایشان می باشد.

    هیئت حل اختلاف، همچنین می تواند از کارشناسان متعددی برای نظر دادن استفاده کند. در این جلسه که با حضور حداقل 7 نفر از اعضا رسمیت پیدا می کند و رای صادره توسط 5 نفر از اعضا مورد تایید است.

    رای صادر شده در هیئت حل اختلاف لازم الاجرا و قطعی است، ، اما از آراء قطعی این هیئت می توان در دیوان عدالت اداری نیز شکایت کرد.

    دیوان عدالت اداری:

    بررسی اعتراض و شکایت ها از رای های صادر شده توسط هیئت رفع اختلاف کارگر و صاحبکار، بر اساس بند شماره 22 ماده دهم قانون تشکیلات و آیین دادرسی در دیوان عدالت اداری تصویب شده در سال 1392 به عهده دیوان عدالت اداری می باشد، البته دیوان عدالت اداری فقط از جهت نقض قوانین و مقررات و یا مخالفت قوانین با رای مورد نظر رسیدگی لازم را انجام می دهد. قانون کار در مورد کارگران و کارکنان شرکت های خصوصی و دولتی و کارگاه ها از موارد بسیار با اهمیت هستند.

    در مراجع اداره کار قزوین برای رسیدن به نتیجه مطلوب و دفاع از حقوق خود می توانید از وکلای سایت تهران لو استفاده کنید.

    وکیل دعاوی اداره کار کیست؟

    وکیل دعاوی اداره کار کیست؟
    وکیل دعاوی اداره کار کیست؟

    وکیل اداره کار به شخصی گفته می شود که تحصیلات حقوقی دارد و از نظر دادگستری به عنوان وکیل پایه یک شناخته می شود و پرونده های مربوط به اداره کار را پیگیری می کند.

    وکیل اداره کار قزوین شخصی است که توسط کارگر یا کارفرما برای دفاع در مراجع قانونی انتخاب می شود. وکیل طی وکالت نامه ای تمام اختیارات در مورد حضور در مراجع قانونی و رسیدگی به پرونده را به عهده می گیرد.

    چنان چه شما یک کارگر هستید و در امور کاری با صاحبکار خود دچار مشکل شده اید، پیشنهاد می کنیم، از وکلای سایت تهران لو مشاوره بگیرید. طبق قانون هر کارگر در برابر کاری که انجام می دهد، باید حقوقی را دریافت نماید که شامل: عیدی، پاداش،سنوات، بن کارگری، حق اولاد، حق مسکن، حق بیمه می شود.

    تحت هر شرایطی چنان چه کارگر حقوق ذکر شده را دریافت نکند می تواند از صاحبکار خود شکایت کند که این شکایت در مراجع ذی صلاح از جمله هیئت های تشخیص و هیئت های حل اختلاف بررسی می شود و سپس رای صادر می شود، چنان چه به رای صادر شده اعتراضی داشته باشید، می توانید از طریق دیوان عدالت اداری اقدام نمایید.

    در این زمینه می توانید برای گرفتن تمام حقوق خود از یک وکیل مناسب و با تجربه استفاده کنید. در طرف مقابل اگر شما یک صاحبکار باشید و کارگری از شما شکایت کرده باشد، باید بتوانید از خود دفاع کنید.

    دفاعیات کارفرما در مرحله نخست

    دفاعیات یک کارفرما در مرحله نخست در مورد این که کارگر موقتی بوده یا دائم باید انجام گیرد، در مرحله دوم در مورد این که چه مدت زمانی کارگر مشغول به کار بوده است، باید دفاع صورت گیرد و در مرحله سوم کارفرما بایستی در مورد حداقل حقوق و مزایای کارگر به دفاع از خود بپردازد.

    بنابراین از مسائل مهم در پرونده های اداره کار مدت زمان اشتغال کارگر است، همچنین مدت زمانی که کارگر بیمه شده است. برای مثال اگر شاکی کارگری باشد که مدت زمانی مشخص برای کارفرما کار کرده است، اما بیمه نشده است، طی بررسی های انجام شده کارفرما باید علاوه بر پرداخت حق بیمه کارگر، جریمه بیمه را نیز بپردازد.

    داشتن یک وکیل مناسب

    داشتن یک وکیل مناسب همانطور که برای کارگر حائز اهمیت است، برای کارفرما نیز ضروری به شمار می رود، چرا که می تواند از زیان های احتمالی و غیر قابل جبران جلوگیری کند. در این زمینه وکلای سایت تهران لو می توانند کمک شایانی را به شما داشته باشند.

    همچنین وکیل اداره کار قزوین می تواند شما را از بیش از حد طولانی شدن پرونده های بین کارگر و کارفرما رهایی بخشد. در تمامی موارد اختلاف در حیطه کار و کارگری هر دو طرف یک قرارداد، یعنی کارگر و کارفرما هر دو می توانند به وکیل اداره کار مراجعه کنند که عموما کارگر برای طرح شکایت و کارفرما برای دفاع از خود اقدام به گرفتن و یا مشاوره با وکیل می کنند. وکیل سایت تهران لو می تواند شما را از نتیجه و عاقبت پرونده مطلع سازد تا برای تصمیم گیری با احتیاط بیشتری عمل کنید.

    ویژگی های یک وکیل خوب در اداره کار قزوین چیست؟

    ویژگی های یک وکیل خوب در اداره کار قزوین چیست؟
    ویژگی های یک وکیل خوب در اداره کار قزوین چیست؟

    وکلایی که در زمینه کار و کارگر فعالیت دارند، اطلاعات زیادی در مورد حقوق کارگر و کارفرما دارند و بر تمام قوانین تسلط نسبی دارند، این شرایط باعث شده که در این حوزه از تبحر و دانش بالایی برخوردار باشند. عموما هر وکیلی قادر به انجام پرونده ها در حوزه اداره کار نمی باشد، چرا که فعالیت در این موارد نیازمند تجربه و مهارت زیادی است.

    یک وکیل خوب با داشتن اطلاعات و دانش کافی و آشنایی کامل با قوانین کار باید بتوانند به مراجعین خود مشاوره مناسب و درست را بدهد به طور مثال اگر کارگر هستید و می خواهید در شرکتی مشغول به فعالیت شوید، باید بدانید از چه حقوق و مزایای برخوردار هستید، همچنین اگر کارفرما هستید و می خواهید اقدام به استخدام کارگری کنید، باید بدانید برای او پرداخت چه حقوقی را باید عهده دار شوید.

    به طور کلی وکیل اداره کار قزوین می تواند تعهداتی را به موکل خود بدهد از جمله:

    تعهد تامین خوابگاه و تامین سرویس رفت و آمد

    تعهد نسبت به تعیین زمان برگشت سفته های ضمانت حسن انجام کار

    تعهد نسبت به تامین یک وعده غذا در طول هر شیفت کاری

    تعهد تامین مهد کودک جهت کارگران دارای فرزند شیرخوار

    و تعهدات دیگری که بنا بر شرایط هر کارگاه می توانند بسیار متنوع باشند

    هنگام طرح شکایت توسط کارگر باید کدرهگیری و سابقه بیمه را به همراه داشته باشید تا به همراه دادخواست پر شده به دادگاه ارائه دهید، همچنین اطلاعاتی شخصی مانند کپی کارت ملی را نیز ضمیمه کنید. برای دریافت کدرهگیری باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و در سایت وزارت رفاه ثبت نام کنید، همچنین برای دریافت سابقه بیمه نیز باید به شعب تامین اجتماعی در هر کجایی که هستید، مراجعه کنید.

    اولین و مهمترین موردی که در اداره کار بررسی می شود

    اولین و مهمترین موردی که در اداره کار بررسی می شود، اثبات رابطه کارگر و کارفرمایی است که مطابق قانون ابتدای ورود به اداره کار برای شکایت باید این ادعا ثابت شود. طبق ماده 87 قانون آیین دادرسی کار اثبات وجود قراردادی که شامل میزان حقوق و مزدی بیشتر از حداقل های قانونی است، به عهده کارگر می باشد و ارائه مدارک برای تایید این حقوق و یا عدم تایید آن به عهده کارفرما می باشد.

    معمولا کارگران از کارفرمای خویش به اداره کار شکایت می کنند و در صورت عدم کسب نتیجه دلخواه به سراغ وکیل می روند که این روند باعث پیچیدگی بیش از حد پرونده می شود و شانس کسب نتیجه دلخواه را از کارگران سلب می کند.

    وکلای سایت تهران لو آماده اند که به شما در دفاع از خود در اداره کار کمک کنند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید.

    ضرورت مشاوره با وکیل اداره کار قزوین چیست؟

    ضرورت مشاوره با وکیل اداره کار قزوین چیست؟
    ضرورت مشاوره با وکیل اداره کار قزوین چیست؟

    مسائل کار و کارگر از مسائل مهم و پرکاربرد دنیای امروزه به حساب می آید. با توجه به صنعتی شدن و دستیابی به پیشرفت های اقتصادی در جوامع امروزی این امر ضرورت بیشتری پیدا کرده است. هرگاه حجم کارهای تولیدی و نیروی کار افزایش پیدا کند، برخوردها و اختلافات نیز زیاد میشود. استفاده و مشاوره با یک وکیل متخصص و کارآمد می تواند بسیار سازنده باشد.

    هنگامی که یک کارگر به دلیل بعضی از جنبه های مثبت مشاغل از حقوق اصلی خود صرف نظر کند، چنان چه بعد از مدتی بخواهد از حقوق و مزایای کامل خود استفاده کند، بنا به دلایلی یا فرصت استفاده را از دست داده اند، یا اصلا محق شناخته نمی شوند،

    بنابراین بهتر است، قبل از اقدام به هر کاری، ابتدا با مقررات و قوانین مربوط به آن آشنایی داشت، همچنین داشتن اطلاعات در مورد قانون کار و ضوابط آن تضمین کننده امنیت فرد است.

    اولین ضابطه مورد ارزیابی در کار قرارداد کاری است که به صورت کتبی و یا شفاهی بین دو یا چند نفر منعقد می شود.

    اگر کارگر برای انجام طرح شکایت خود بدون کمک از وکیل متخصص اقدام کند

    اگر کارگر برای انجام طرح شکایت خود بدون کمک از وکیل متخصص اقدام کند احتمال اینکه نتواند به تمامی حقوق و مزایای خود برسد بسیار زیاد است، چرا که از تمامی قوانین و مقررات کار اطلاعات و دانش کافی ندارد، همچنین با روند رسیدگی این گونه از پرونده ها آشنایی ندارد. پس استفاده از وکیل امری ضروری و به صرفه است.

    برای استفاده از خدمات وکیل اداره کار قزوین می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید تا همکاران ما شما را در مراحل اقدام قانونی خود همراهی کنند.

    در این جا به انتهای مقاله ی وکیل اداره کار قزوین رسیدیم. امید است مطالب بیان شده در خصوص وکیل اداره کار قزوین برای شما مفید بوده باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با