نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم که در مورد وکیل ارزان تهران صحبت کنیم.

    در گذشته های نه چندان دور، اختلافات بسیار ساده و پیش پا افتاده ی بین مردم به دعوا، آشوب و گاها جنگ های بزرگ قبیله ای ختم می شد.

    خیلی از این جنگ ها نسل به نسل به آیندگان نیز منتقل می شد، به شکلی که نوادگان آن ها عمدتا نمی دانستند که برای چه چیزی دارند می جنگند و کشته می شوند.

    مراجعه به روحانی یا شخص خوش نام

    در مناطقی هم که سطح فرهنگ کمی بالاتر بود، مردم برای حل اختلافات و مشکلات خود سراغ بزرگ منطقه، روحانی و یا شخصی که به خوش نامی مشهور بود می رفتند و او بین آن ها قضاوت می کرد.

    از آن جایی که در آن زمان قانون مدونی وجود نداشت، این اشخاص طبق عرفی که در آن زمان رایج بود و یا بر طبق نظرات شخصی و خود بین مردم قضاوت می نمود. در این بین دیده می شد که سهوا و یا عمدا حق بعضی از افراد ضایع می شد.

    از این رو حاکمان وقت اقدام به تهیه ی قوانین مدون و درست کردن نهادهایی برای قضاوت بین مردم کردند. این قانون ها و دادگاه ها روز به روز پیشرفته تر و به روزتر شدند تا به امروز رسیدند. امروزه نیز با به وجود آمدن مسائل جدید، باز هم نیاز است که این قوانین به روز شوند.

    در ادامه مقاله ی وکیل ارزان تهران قصد داریم که با پاسخ به سوالات زیر بیشتر با مسائل قانونی و مفاهیم مربوط به آن آشنا شویم.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    تاریخچه ی قانون در ایران و جهان چگونه است؟

    دادگاه چیست و چه انواع و اقسامی دارد؟

    قاضی کیست؟

    خصوصیات یک قاضی خوب چیست؟

    وکیل کیست؟

    خصوصیات یک وکیل خوب چیست؟

    برای چه کارهایی نیاز به وکیل داریم؟

     

    تاریخچه ی قانون در ایران و جهان:

    بسیاری از مورخین معتقدند که شروع قانون گذاری به دوران پیامبر اسلام بر می گردد. دلیل حرفشان هم قراردادی می باشد که در آن دوران منعقد شده و اولین قرارداد تاریخ می باشد. این قرارداد که در سال یک هجری نوشته شده است، را می توان اولین قانون اساسی تاریخ دانست. این قانون که برای حمایت از افراد ضعیف و نیازمند شهر نوشته شده بود همانند یک بیمه نامه عمل می کند.

    این قرارداد را یک باستان شناس آلمانی برای بار اول کشف کرده است و بعدها به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

    تاریخچه ی قانون درغرب

    تاریخچه ی قانون درغرب
    تاریخچه ی قانون درغرب

    در این بخش از نوشتار وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص تاریخچه ی قانون درغرب خواهیم پرداخت.

    ارنست، باستان شناس فرانسوی در یکی از اکتشافات خود در منطقه ی بین النهرین آثاری و نشانه هایی از وجود قانون در این منطقه پیدا کرده است.

    آثار به جا مانده در مورد شکل دادگاه ها در تمدن سومریان بوده است.

    اما در صورتی که بخواهیم دقیق تر به این موضوعات نگاه کنیم، متوجه می شویم که اولین قانون ثبت شده در دنیای باستان قانون اورنامو می باشد. گفته می شود که این قانون در 2050 سال پیش از میلاد و به دستور پادشاه شهر اور و بر روی سفال حک شده است.

    قانون حمورابی

    اگر بخواهیم به یک نمونه ی دیگر در تاریخ جهان باستان اشاره کنیم، قانون حمورابی می باشد. این قانون به وسیله ی پادشاه وقت بابل تدوین شده است.

    از همه ی این ها که بگذریم، به جامع ترین قانون بشر در جهان باستان می رسیم. می توان گفت که جامع ترین قانون در دنیای باستان مربوط به منشور حقوق بشر کوروش بزرگ می باشد.

    این منشور آنقدر مهم می باشد که یک نسخه از آن را در مقر سازمان ملل نگه داری می کنند.

    از جمله ی سایر قوانینی که در دنیای باستان وجود داشت و در کشور یونان استفاده می شد، توسط شخصی با نام دراکو نوشته شده است. این قانون بسیار سخت گیرانه می باشد، به شکلی در آن برای هر جرمی، جریمه ی اعدام و مرگ در نظر گرفته شده است.

    این قانون بعدها و در دوران حکومت حاکمی به نام سولون و به کمک اشراف زاده ای به نام کلئیستنس تغییر داده شد.

    اما اگر بخواهیم تاثیرگذار ترین و موثرترین قانون را در تاریخ اروپا نام ببریم، باید به قانونی که توسط امپراطور بیزانس تدوین شده است، اشاره کنیم. می توان گفت که این قانون نقطه ی عطف تدوین قانون مدنی در اروپا می باشد.

    در امریکا نیز برای اولین بار در سال 1788 قانون اساسی تدوین شد و در چند ایالت آن به اجرا در آمد. در تدوین این قانون اساسی افرادی مثل پلی بوش فیلسوف معروف یونانی، جان لاک فیلسوف بریتانیایی و شارل دو مونتسکو متفکر فرانسوی نقش مهمی داشتند.

    در عصر مدرن و در دوران روشن فکری نیز، کشورهایی مثل جمهوری کرس و کشور سوئد، جزء اولین کشورهایی بودند که قانون اساسی خود را تغییر دادند.

    تاریخچه قوانین در ایران

    تاریخچه قوانین در ایران
    تاریخچه قوانین در ایران

    در این قسمت از مقاله ی وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در خصوص تاریخچه قوانین در ایران خواهیم پرداخت.

    اگر منشور حقوق بشر کوروش بزرگ را در نظر نگیریم، در ایران معاصر برای اولین بار همزمان با نهضت مشروطه، قانون اساسی نیز در زمان مظفر الدین شاه به تصویب رسید.

    بعد از انقلاب نیز اولین پیش نویس قانون اساسی نیز توسط امام تدوین شد و سپس توسط دولت موقت و شورای انقلاب بررسی و تکمیل شد. در نهایت نیز در سال 58 آن را برای اطلاع مردم در روزنامه چاپ کردند.

    مجلس خبرگان برای برای بررسی و تایید نهایی قانون اساسی

    در مرحله ی اخر نیز مجلس خبرگان برای بررسی و تایید نهایی قانون اساسی شکل گرفت. از اول انقلاب نیز چندین بار قانون اساسی مورد بازنگری قرار گرفته است.

    در این قسمت با تاریخچه ی شکل گیری قانون از نقطه ی صفر و تا به امروز آشنا شدیم. به وجود آمدن قانون باعث ایجاد محدودیت هایی در زمینه های مختلف شده است.

    برای این که بتوانیم در چارچوب قانون قدم بگذاریم باید با آن آشنا باشیم، ولی آشنایی کامل با قانون با تمام پیچیدگی هایی که دارد، برای یک شخص عادی میسر نمی باشد. از این رو توصیه می شود که در زمینه های مختلف کاری با مشاورین و وکلای با تجربه ی سایت تهران لو تماس بگیرید و از آن ها مشاوره بگیرید.

    به وجود آمدن قانون باعث شکل گیری مفاهیمی نیز شد. به عنوان مثال دادگاه، قاضی و وکیل سه عنصر مهم هستند که به تبع شکل گیری قانون به وجود آمدند.

    در ادامه شما را بیشتر با این مفاهیم آشنا می کنیم.

    دادگاه:

    دادگاه:
    دادگاه:

    دادگاه شخص یا نهادی می باشد، (اغلب دولتی) که مسئول رسیدگی به مشکلات حقوقی و اجرای عدالت بین اشخاص حقوقی و حقیقی می باشد. این مشکلات می توانند مدنی، کیفری و یا اداری باشند.

    دادگاه کیفری:

    دادگاه‌‌های کیفری یکی از انواع دادگاه ها می باشند که وظیفه ی آن ها رسیدگی به شکایات کیفری است.

    جرم هایی جزء دسته ی جرم های کیفری شناخته می شوند که فرد متهم به ارتکاب جرم هایی مثل حمل و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی، زنا، لواط و… باشد. برای این جرم ها مجازات هایی مثل زندان، شلاق، قصاص و… در نظر گرفته می شود.

    دادگاه مدنی:

    دادگاه مدنی، دادگاهی است که در آن به اختلافات شخصی بین مردم و گروه های مختلف رسیدگی می شود.

    قاضی:

    به شخصی قاضی گفته می شود که به شخصه و یا به عنوان عضو اصلی هیئت قضات وظیفه ی مدیریت دادگاه، قضاوت بین طرفین دعوا و اجرای عدالت را به عهده دارد.

    قاضی صحبت های هر دو طرف دعوا را گوش می دهد و مدارک و مستندات هر کدام را بررسی می نماید، سپس با کنار هم گذاشتن تمام این اطلاعات تصمیم گیری می کند و حکمی را صادر می نماید.

    در ادامه بیشتر با خصوصیات و ویژگی های قاضی آشنا می شویم.

    ویژگی های مورد نیاز قاضی:

    ویژگی های مورد نیاز قاضی:
    ویژگی های مورد نیاز قاضی:

    قاضی باید به روز باشد. مسائل حقوقی مدام در حال تغییر و تحول هستند. مجلس مدام در حال وضع قوانین مختلف می باشد. یکی از خصوصیات مهم جملات حقوقی این می باشد که کلمه کلمه ی آن می تواند مهم و تاثیر گذار باشند. قاضی به صورت مداوم باید پیگیر اخبار جدید باشد و آن ها را بتواند تفسیر بنماید.

    قاضی باید ریزبین باشد. تمام مدارک و مستندات ارائه شده را به خوبی بررسی کند و در مورد هر کدام به خوبی فکر کند، اتفاقات را کنار هم بچیند و در مورد صحت آن ها فکر کند.

    قاضی باید توانایی مدیریت بالایی داشته باشد. جلسات دادگاه معمولا جلسات آرامی نیستند. قاضی به عنوان رئیس جلسه باید بتواند این جلسات را مدیریت نماید.

    قاضی باید توانایی گوش دادن بالایی داشته باشد

    قاضی باید توانایی گوش دادن بالایی داشته باشد. متاسفانه دیده شده است که بعضی از قضات شنونده های خوبی نیستند و اجازه نمی دهند، افراد حرفشان را کامل بزنند. همین مسئله ممکن است، باعث شود که در صدور رای دچار مشکل شوند.

    متهم یک پرونده صرفا مجرم نیست. تا وقتی که جرم کسی ثابت شود، وی را نمی توان مجرم خواند. قاضی باید نحوه ی برخورد با متهم و نحوه ی بازجویی از آن را زیر نظر داشته باشد. گرفتن اعتراف زیر فشار اصلا معتبر نمی باشد.

    قاضی باید منطقی باشد. یعنی این که بدون هیچ پیش داوری و بدون این که نظرات و علایق شخصی خود را وارد مسئله کند، بتواند تصمیم گیری کند.

    مهارت ها و دانش های مورد نیاز قاضی

    مهارت ها و دانش های مورد نیاز قاضی
    مهارت ها و دانش های مورد نیاز قاضی

    در این قسمت از نوشتار وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در خصوص مهارت ها و دانش های مورد نیاز قاضی خواهیم پرداخت.

    شاید مهم ترین کار یک قاضی، تصمیم گیری باشد. قاضی باید توانایی تفکیک و آنالیز مسائل و در نهایت تصمیم گیری درست را داشته باشد.

    همان طور که گفته شد قاضی باید توانایی تحلیل بالایی داشته باشد. یعنی مسائل را در ذهن خود تحلیل کند و مثل یک پازل آن ها را کنار هم بچیند تا تصور درستی از آن ها پیدا کند. به این شکل، در صورتی که یکی از طرفین ادعای دروغی داشته باشد و یا سند سازی کرده باشد، قاضی می تواند که متوجه بشود.

    یکی دیگر از مهارت هایی که قاضی باید داشته باشد، مهارت های شنیداری و نوشتاری می باشد. قاضی باید خوب بشنود و خوب بنویسد.

    ارتباط عمومی بالا

    ارتباط عمومی بالا. از جمله دیگر خصوصیات یک قاضی، داشتن توانایی بالا در ارتباط با سایرین می باشد.

    توانایی مدیریت بالا. در حین برگزاری جلسه ی دادگاه، قاضی مدیر آن جلسه می باشد. از همین رو او باید توانایی بالایی در مدیریت جلسه داشته باشد. در صورت نداشتن این توانایی ممکن است، جلسه به آشوب کشیده شود.

    از دیگر مهارت هایی که قاضی باید داشته باشد، مدیریت زمان می باشد. جلسه ی دادگاه اگر طولانی شود، جدا از این که وقت سایرین گرفته می شود، ممکن است که به حاشیه کشیده شود.

    قاضی باید توانایی به روز ماندن را داشته باشد. یعنی این که مسائل روز جامعه را بشناسد و از ابعاد مختلف آن ها آگاهی داشته باشد.

    تحصیلات لازم برای تصدی شغل قضاوت

    تحصیلات لازم برای تصدی شغل قضاوت
    تحصیلات لازم برای تصدی شغل قضاوت

    در این قسمت از موضوع مورد بررسی خود با عنوان وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در خصوص تحصیلات لازم برای تصدی شغل قضاوت خواهیم پرداخت.

    توجه کنید که هر کسی نمی تواند قاضی باشد. برای تصدی صندلی قضاوت باید تحصیلات خاصی داشته باشید که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

    • دادگستری و قوه ی قضائیه دانشگاه مخصوص به خود را دارند. فارغ التحصیلان رشته ی قضاوت این دانشگاه ها می توانند در صورت داشتن سایر شرایط قاضی بشوند.
    • به دلیل این که قوانین ما برگرفته از شرع می باشند، طلبه های حوزه ی علمیه و روحانیون می توانند قاضی بشوند.
    • دانشجویان رشته ی حقوق در هر دانشگاهی که درس خوانده باشند، می توانند قاضی بشوند.

    معمولا دادگستری هر ساله یک آزمون جامع و سراسری برگزار می کند و از بین آن ها نیروهایی که نیاز دارد، را جذب می کند.

    دانش آموختگان رشته های زیر می توانند در این آزمون شرکت کنند

    • فارغ التحصیلان رشته ی کارشناسیحقوق در هر گرایشی
    • فارغ التحصیلان رشته ی کارشناسیالهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
    • فارغ التحصیلان رشته ی کارشناسی فقه و حقوق
    • فارغ التحصیلان رشته ی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و حقوق در هر گرایشی
    • فارغ التحصیلان رشته ی کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
    • طلابی که مدرک سطح دو عمومی فقه و اصول را دارند.
    • طلابی که مدرک سطح دوتخصصی با گرایشحقوق و قضای اسلامی را دارا می باشند.

    وکیل:

    وکیل:
    وکیل:

    در این قسمت از موضوع مورد بررسی خود با عنوان وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در خصوص مفهوم وکیل خواهیم پرداخت.

    معنای لغوی وکالت واگذاری و تفویض می باشد. وکیل نیز به شخصی گفته می شود که از طرف شخص حقیقی یا حقوقی دیگری به عنوان نماینده ی وی مامور به انجام کاری می شود.

    در اصل وکالت قراردادی است که به موجب آن شخص حقیقی یا حقوقی، شخص دیگری را برای انجام کاری نایب یا نماینده ی خود قرار می دهد.
    توجه داشته باشید که این قرارداد یک قرارداد رسمی می باشد و طرفین پس از عقد قرارداد نسبت به هم دیگر مسئولیت و تعهداتی پیدا می کنند.

    مسائل قانونی و حقوقی مسائل پیچیده و مبهمی هستند

    مسائل قانونی و حقوقی مسائل پیچیده و مبهمی هستند و نیازمند کارشناس و آدم خبره ی خود دارند. اگر یک شخص عادی کتاب قانون را مطالعه کند، شاید به سختی متوجه بعضی از جملات آن شود و البته احتمالا خیلی از آن ها را اصلا متوجه نشود. از این رو در مسائل حقوقی وجود یک وکیل خبره ضروری می باشد. برای کسب مشاوره های حقوقی می توانید با مشاورین سایت تهران لو تماس بگیرید و از تجربیات آن ها استفاده کنید.

    وکالت انواع و اقسام مختلفی دارد که در ادامه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

    انواع وکالت

    در این بخش از موضوع مورد بررسی خود با نام وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در زمینه ی انواع وکالت خواهیم پرداخت.

    وکالت مطلق:

    در این نوع از وکالت شما، شخصی را برای تمام مسائل زندگی خود وکیل می کنید. یعنی این شخص اختیار دار تمام مسائل زندگی شما و اموالتان می شود. در این حالت وکیل شما می تواند جای شما بخرد، بفروشد.

    وکالت مقید:

    این نوع وکالت بر خلاف نوع قبلی، محدود می باشد و وکیل فقط در مورد مشخص شده در وکالت نامه، وکیل و نائب شما می باشد. به عنوان مثال شما قصد خروج از کشور را دارید، قبل از رفتن به برادرتان وکالت می دهید که خانه و ماشینتان را بفروشد و پول آن را برایتان ارسال کند. در این حالت او فقط در فروش خانه و ماشین خاص و مشخصی وکیل شما می باشد.

    در یک دسته بندی دیگر نیز وکالت از نظر رسمیت نیز به دو دسته ی وکالت رسمی و یا وکالت شفاهی تقسیم می گردد.

    در دسته بندی دیگری نیز می توان انواع وکالت نامه ها را به دو دسته ی وکالت نامه های قضایی و غیر قضایی دسته بندی نمود.

    وکالت قضایی:

    در این بخش از موضوع مورد بررسی خود با نام وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در زمینه ی وکالت قضایی خواهیم پرداخت.

    در این نوع وکالت نامه هاشخص وکیل فقط برای انجام و سر و سامان دادن به امور قضایی و دادگاهی وکیل و نماینده ی شما می باشد. به عنوان مثال شما قصد شکایت از کسی را دارید. به دفتر وکیل رفته و اسناد و مدارک خود را به او تحویل می دهید. او پیگیر امور دادگاه و شکایت می شود. در این حالت فقط باید به وکلای رسمی و مورد تایید دادگستری وکالت بدهید.

    وکالت غیر قضایی:

    وکالت غیر قضایی:
    وکالت غیر قضایی:

    در این حالت شما هر شخصی که مورد اعتمادتان می باشد، را می توانید به صورت رسمی یا شفاهی برای انجام امور کاری و کارهای اداری خود وکیل کنید.

    وکالت ساده و وکالت بلا عزل:

    اسم وکالت بلاعزل را زیاد شنیده ایم، ولی آیا معنای دقیق آن را می دانیم؟

    در این قسمت ما قصد داریم که بیشتر در این مورد توضیح دهیم.

    وکالت ساده همان وکالت نامه های معمولی می باشد که در طی آن با استعفای وکیل و یا درخواست موکل می توان آن را باطل نمود. همه ی وکالت نامه ها ساده هستند، مگر این که بلاعزل بودن در آن قید بشود.

    اما وکالت بلاعزل، به وکالتی گفته می شود که در طی آن موکل امکان عزل وکیل و فسخ وکالت نامه را ندارد. امروزه در خرید و فروش ها، مخصوصا خرید و فروش ماشین این مسئله زیاد استفاده می شود.

    وکالت یک مسئله ی تخصصی و پیچیده می باشد

    توجه کنید که وکالت یک مسئله ی تخصصی و پیچیده می باشد. در مسائل حقوقی کلمه به کلمه ی قانون مهم می باشد و هر کسی توان تفسیر آن ها را ندارد. به همین دلیل شما چه شخص حقوقی باشید و چه شخص حقیقی، در مسائل قانونی نیاز دارید که یک نفر متخصص در این مسائل در کنارتان باشد و شما را راهنمایی کند. سایت تهران لو با کادری مجرب از وکلای درجه یک و با تجربه، در موارد نیاز می تواند به شما کمک کند.

    در ادامه شما را با تعدادی از اصطلاحات حقوقی آشنا می کنیم.

    حدود وکالت

    همان طور که گفته شد در وکالت نامه حد و حدودی برای وکیل مشخص می شود. وکیل نیز باید در محدوده ی همان حد و حدود گام بردارد.
    در وکالت نامه های مطلق نیز که در آن محدودیتی وجود ندارد، حیطه ی اختیار وکیل، در اداره ی اموال و مسائل مادی شخص می باشد.

    مورد وكالت:

    مورد وکالت در اصل همان موضوعی می باشد که شخص در مورد آن کس دیگری را وکیل می کند. به عنوان مثال شما برادر خود را در مورد فروش ماشینتان وکیل خود می کنید. در این جا فروش ماشین مورد وکالت می باشد.

    تعهدات وكيل:

    تعهدات وكيل:
    تعهدات وكيل:

    در این قسمت از مقاله ی حقوقی مورد بررسی خود با نام وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در زمینه ی تعهدات وكيل خواهیم پرداخت.

    امضای هر قراردادی، تعهداتی به همراه خود دارد. شما وقتی زیر یک چیزی را امضا می کنید، به تبع آن امضا یک سری منافع نصیبتان می شود و هم چنین یک سری تعهدات بر عهده ی شما می افتد. اگر از جانب وکیل (کم کاری وی، احمال کاری یا هر مسئله ی دیگری که وظیفه ی او بوده و وی در انجام آن کوتاهی کرده) ضرر و آسیبی به موکل برسد، وی مسئول خواهد بود.

    تعهدات موكل:

    هر قراردادی دو طرف دارد. همان طور که وکیل با امضای وکالت نامه مسئولیت ها و تعهداتی را گردن می گیرد، شما نیز با امضای آن قرارداد، مسئولیت هایی را متعهد می شوید. به عنوان مثال تمام مخارجی که وکیل برای کار موکل خود هزینه می کند را باید موکل پرداخت کند. هم چنین اجرت وکیل را باید طبق قرارداد و بی کم و کاست بپردازد.

    همان گونه که مشاهده کردید وکیل انواع و اقسام مختلفی دارد. شما می توانید در یک مسئله فرزند، همسر یا برادرتان را وکیل خودتان کنید، اما وقتی که پای مسائل حقوقی و قانون در میان باشد، شما باید از کسانی استفاده کنید که درس این کار را خوانده اند و تجربه ی آن را دارند. به همین دلیل وقتی اسم وکیل می آید شما ناخوداگاه به یاد وکیل های دادگستری می افتیم. کسانی که درس این کار را خوانده اند و با قانون و تبصره آشنا هستند.

    سایت تهران لو، با داشتن تیمی از وکلای با تجربه می توانند در انجام کارهای حقوقی شما، در کنارتان باشند.

    در ادامه بیشتر با ویژگی های یک وکیل خوب آشنا می شویم.

    ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل خوب:

    در این قسمت از مقاله ی حقوقی مورد بررسی خود با نام وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در زمینه ی ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل خوب خواهیم پرداخت.

    برای انجام درست و کامل هر شغلی باید یک سری ویژگی ها و خصوصیات را در خود تقویت کنیم. وکالت نیز مانند سایر شغل ها نیازمند یک سری ویژگی است که هر وکیلی که می خواهد در این شغل موفق باشد، باید آن ها را داشته باشد.

    به روز بودن

    همان طور که گفته شد قانون مدام در حال تغییر است. یک وکیل خوب باید علاوه بر این که به قانون به صورت تمام و کمال مسلط است، باید متوجه تغییرات و قوانین جدیدی که در مجلس تصویب می شود، نیز باشد. گاها با یک تبصره می توان شخصی را از مرگ یا ضرر های سنگین نجات داد. پس تسلط به قوانین و به روز بودن از اهمیت زیادی برخوردار است.

    امانت داری

    شما وقتی به وکیل مراجعه می کنید، گاها ناچار می شوید که یک سری مسائل خصوصی و ناگفته هایی که کسی از آن خبر ندارد، را به او بگویید. از خصوصیات یک وکیل باید امانت داری و رازداری وی باشد. صحبت هایی که بین وکیل و موکل رد و بدل می شود، هرگز نباید به جایی درز کند. موکل باید به وکیل خود اعتماد کند و شرط اول اعتماد نیز رازداری است.

    صادق بودن

    صادق بودن
    صادق بودن

    یک وکیل خوب باید با موکل خود صادق و رو راست باشد. اگر حس می کند که درخواست وی غیر قانونی و یا نا حق است، او را از این موضوع آگاه کند. اگر موکل درخواستی دارد که انجام آن مشکل می باشد، نیز، الکی برای بستن قرارداد به او امیدواری ندهد، بلکه او را کامل روشن و آگاه کند. هم چنین یک وکیل خوب باید فقط از مجاری قانونی ورود کند و هیچ گاه به فکر دور زدن قانون نیفتد.

    به صرفه ترین راه

    معمولا برای انجام هر کاری چندین راه وجود دارد. یک وکیل خوب باید همیشه بهترین راه ها را پیشنهاد کند. بهترین راه، راهی است که مطمئن و به صرفه باشد. یعنی در یک زمان معقول و با یک هزینه ی معقول به جواب و نتیجه برسد.

    استفاده از تجربیات دیگران

    غرور می تواند افت یک وکیل باشد. یک وکیل خوب علاوه بر تکیه به علم و دانش و تجربیات خود، از تجربیات دیگران نیز استفاده می کند. خیلی کم پیش می آید که بین پرونده های حقوقی دو مورد کاملا مشابه باشند. در قانون نیز کوچک ترین جزئیات می توانند تاثیر گذار باشند. از این رو استفاده از تجربیات دیگر همکاران می تواند مفید باشد.

    برخورد مناسب با قاضی و طرفین دیگر دعوا

    یک وکیل خوب باید رفتار و برخورد موجهی نیز داشته باشد. درست است که با طرفین دیگر

    دعوا رقیب هستید و هر کدام سعی دارید، حرف خود را بر کرسی بنشانید، ولی باز هم دلیل نمی شود که به آن ها توهین و بی احترامی شود.

    تخصص گرایی

    تخصص گرایی
    تخصص گرایی

    حوزه ی حقوق و قانون بسیار وسیع و گسترده می باشد. قتل، سرقت، دعوا، طلاق و… همگی موضوعات مختلفی هستند که ممکن است، در آن ها اتفاقی رخ دهد. هر کدام از این حوزه ها جزئیات بسیار بسیار زیادی دارند که احاطه به همه ی آن ها از توان یک شخص خارج می باشد. پس بهتر است که یک وکیل در یک یا چند حوزه ی خاص فعالیت کند و در همان حوزه خود را تقویت کند.

    روابط عمومی بالا، فن بیان مناسب و قلمی سنگین

    در جلسات دادگاه شما وقت زیادی برای داستان تعریف کردن ندارید. به همین دلیل یک وکیل خوب باید بتواند در کوتاه ترین زمان، به بهترین حالت منظور خود را برساند. هم چنین در مسائل حقوقی، نوشتن بسیار مهم تر از گفتن است. یک وکیل خوب باید توانایی نوشتن بالایی داشته باشد. وکلای خبره می توانند با یک لایحه، نظر دادگاه را 180 درجه تغییر بدهند.

    شجاعت

    یک وکیل خوب باید شجاع باشد، حرف هایش را بدون هیچ ترسی بزند و از حق موکل خود دفاع کند. اگر دید که حق او را دارند، می خورند بدون هیچ ترسی و با شجاعت، هر طور که شده حقش را بگیرد.

    تا به این جای کار با خصوصیات و ویژگی های شغل وکالت آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم که راه های وکیل شدن را به شما نشان دهیم.

    برای ورود به شغل وکالت چه تحصیلاتی لازم می باشد؟

    برای ورود به شغل وکالت چه تحصیلاتی لازم می باشد؟
    برای ورود به شغل وکالت چه تحصیلاتی لازم می باشد؟

    در این قسمت از مقاله ی حقوقی مورد بررسی خود تحت عنوان وکیل ارزان تهران به بررسی و بیان نکاتی در زمینه ی این که برای ورود به شغل وکالت چه تحصیلاتی لازم می باشد خواهیم پرداخت.

    همان طور که گفته شد برای ورود به شغل وکالت باید تحصیلات مربوط به آن رشته را داشته باشید. بعد از آن که شما مدارک دانشگاهی لازم را اخذ نمودید، سپس باید آزمون دادگستری بدهید. اگر در آن آزمون قبول شدید تازه می توانید وکالت کنید.

    علاوه بر فارغ التحصیلان رشته ی حقوق دانشجویان رشته های زیر نیز می توانند آزمون وکالت بدهند.

    فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق

    فارغ التحصیلان کارشناسی الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق خصوصی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق سردفتری

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق ثبت اسناد و املاک

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق اسناد و قراردادهای تجاری

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق بین الملل

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق حمل و نقل

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق جزا و جرم شناسی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق کیفری اطفال و نوجوانان

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق عمومی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق نفت و گاز

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق بشر

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق مالکیت فکری

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق اقتصادی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق دادرسی اداری

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق هنری و ادبی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق محیط زیست

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق تجارت بین الملل

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق خانواده

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق تجاری اقتصادی بین المللی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق شرکتهای تجاری

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی حقوق ارتباطات

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت نظارت و بازرسی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی

    فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت دادگستری

    از آن جایی که قانون ما ریشه در دین ما دارد، طلاب حوزه ی علمیه نیز می توانند در آزمون وکالت شرکت کنند و در صورت اخذ نمره ی قبولی به عنوان وکیل به کار خود ادامه دهند.

    البته قبولی در این آزمون تازه ابتدای راه طولانی وکالت است. آن ها تا چند سال باید در کنار یک وکیل کارکشته به کسب تجربه بپردازند و سپس بعد از مدتی می توانند مستقل کار کنند.

    شما برای کسب مشاوره های حقوقی و داشتن یک وکیل ارزان قیمت در تهران در زمینه های مختلف می توانید با سایت تهران لو تماس حاصل نمایید.

    همان طور که گفته شد، مسائل حقوقی آنقدر بزرگ و پیچیده هستند که هر کسی می تواند در یک یا چند تای آن ها تخصص پیدا کند. در ادامه به توضیح تعدادی از رایج ترین حوزه های تخصصی وکالت می پردازیم.

    رایج ترین حوزه های تخصصی وکالت

    وکیل قتل:

    قتل جزء اتفاقاتی است که در تمام نقاط دنیا جرم شناخته می شود. فرقی نمی کند که کجای دنیا زندگی می کنید، در هر صورت قتل یکی از سنگین ترین جرم های ممکن است، اما خود قتل انواع و اقسام مختلفی دارد که هر کدام از این انواع مختلف مجازات خاص خود را دارند.

    در قانون کشور ما قتل به سه دسته ی قتل عمد، شبه عمد و یا خطای محض تقسیم بندی می شود.

    کسی که متهم به قتل باشد، حتی در صورتی که خود وکیل استخدام نکند، خود دادگاه برای او وکیلی در نظر می گیرد. به این شیوه ی تخصیص وکیل، وکیل تسخیری می گویند.

    در میان مباحث کیفری، سخت ترین و مشکل ترین پرونده ها، پرونده های قتل می باشند.

    وکالت قاتل را بر عهده بگیرد یا وکالت اولیای دم مقتول را قبول کند. در هر دو حالت به چنین وکیلی وکیل قتل اطلاق می شود. در این پرونده ها هم خانواده ی مقتول و هم شخص قاتل می توانند وکیل استخدام کنند. وکیل قاتل سعی می کند با ارائه دلایل مختلف، موکل خود را تبرئه کند و یا این که ثابت کند که این اتفاق بدون برنامه ریزی قبلی بوده است.

    وکیل طلاق:

    وکیل طلاق:
    وکیل طلاق:

    یکی دیگر از موضوعاتی که متاسفانه امروزه در جامعه ی ما زیاد دیده می شود، مسئله ی طلاق می باشد. طلاق نیز انواع و اقسام مختلفی دارد. طلاق توافقی درخواست طلاق از طرف مرد و یا درخواست طلاق از طرف خانم است.

    معمولا پرونده های طلاق، پرونده های پر دردسر و پیچیده ای می باشند. مهریه، حضانت فرزندان، اموال، جهیزیه، طلاها و… همگی مسائلی هستند که قبل از طلاق باید حل بشوند.

    هم خانم و هم آقا می توانند برای پرونده ی طلاق وکیل بگیرند. طلاق های توافقی معمولا خیلی پروسه ی راحت تر و سریع تری دارند، چون از قبل هر دو طرف سر مسائل مختلف توافق کرده اند. طلاق از طرف مرد پروسه ی راحت تری نسبت به درخواست طلاق از طرف خانم دارد. خانم ها برای مجاب کردن قاضی به طلاق باید ادله و مدارک زیادی بیاورند. از این رو پروسه ی آن نیز زحمت زیادی لازم دارد.

    وکیل ملکی:

    یکی دیگر از مشکلات رایج در کشور ما، مشکلات و اختلافات بر سر مالکیت یک زمین می باشد. در گذشته پدران و پدر بزرگان ما برای زمین های خود سند نمی گرفتند.

    آن زمان جمعیت کم بود و همه هم دیگر را می شناختند. هر کسی در آن شهر و یا روستا می دانست که این زمین مال فلانی است. با گذشت زمان اما، شهرها و روستاها گسترش پیدا کردند و جمعیت نیز افزایش پیدا کرد. همین مسئله باعث شد که بین خیلی ها دعواها و اختلافاتی بر سر مالکیت زمین ها پیش بیاید.

    چون این حوزه برای خود یک حوزه ی بزرگ محسوب می شود، عده ای از وکیلان به صورت تخصصی بر روی دعاوی ملکی کار می کنند.

    اختلافات ملکی، شامل مجموعه اختلافاتی هستند که بین اموال غیر منقول (اموالی که امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد، یعنی نمی توان آن ها را از مکانی به مکان دیگر منتقل نمود) و انسان ها رخ می دهند.

    وکیل حقوقی:

    وکیل حقوقی:
    وکیل حقوقی:

    یکی دیگر از مسائلی که اشخاص و شرکت ها مدام درگیر آن هستند، مسائل حقوقی می باشد. مسائل حقوقی شامل تمام موارد و مسائلی می شود که پول در آن دخیل می باشد. شرکت ها معمولا از یک وکیل حقوقی با تجربه برای تنظیم قراردادهای مختلف بین خودشان و کارمندانشان و یا سایر شرکت ها کمک می گیرند.

    توجه کنید که تنظیم قرارداد از امنیت بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که یک مورد بسیار کوچک در قرارداد ذکر نشده باشد، طرف مقابل می تواند از آن سوء استفاده کند.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل تهران اکباتان دیدن کنید.

    استفاده از وکیل در مسائل حقوقی

    اشخاص معمولی نیز در بسیاری از مسائل باید برای انجام کارهای حقوقی خود، از وکیل متخصص در این حوزه استفاده کنند. به عنوان مثال فرض کنید که شما می خواهید خانه ای را خریداری کنید و یا برعکس، بفروشید.

    برای این کار بدون مشورت با وکیل و با اعتماد به مشاور املاک قراردادی را امضا می کنید. بسیار دیده شده است که طرف مقابل با مشاور املاک دست به یکی کرده و اقدام به کلاه برداری از شخص بی اطلاع کرده اند.

    شما می توانید در بسیاری از موارد ریز و درشت زندگی خود با وکیل مشورت بگیرید. سایت تهران لو به عنوان یک سایت معتبر در زمینه ی مسائل حقوقی می تواند، در زمینه های مختلف مسائل حقوقی در کنار شما باشد. اگر به دنبال یک وکیل با کیفیت و ارزان قیمت در تهران هستید، حتما به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    ما در این مقاله سعی کردیم که شما را تا حدودی با مسائل مختلف حقوقی آشنا کنیم.

    در این جا به پایان نوشتار وکیل ارزان تهران رسیدیم و امید است که موارد مطرح شده در خصوص وکیل ارزان تهران برایتان مفید واقع شده باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با