نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    با ما همراه شوید تا بیشتر به موضوع وکیل برای توقیف خودرو بپردازیم.

    امروزه با پیشرفت و گسترش زندگی بشری و زیاد شدن وسایل نقلیه ی شخصی از جمله خودرو، گاها پیش می آید که به دلایل مختلفی این وسایل توقیف می شوند؛ مثل تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی، بدهکاری مهریه و نفقه، بدهی به اشخاص دیگر، چک برگشتی و غیره.

    اغلب این توقیف ها و پارکینگ فرستان خودرو توسط دادگاه و مامورین اجرایی، سبب ایجاد استرس و سردرگمی در فرد می شود و گاها نمی داند برای رفع توقیف و آزاد کردن خودرو چه راه هایی را باید بگذراند و به چه مراجعی رجوع کند و در هنگام ترخیص چه مدارکی باید همراه داشته باشد و موارد دیگر.

    در ادامه مطلب وکیل برای توقیف خودرو، سعی کردیم بسیاری از دلایل توقیف خودرو، راه های رفع توقیف خودرو، مراجع قانونی توقیف کننده، مدارکی که نیاز دارید ارائه دهید و بسیاری اطلاعات دیگر را در اختیارتان قرار دهیم و نقش اساسی وکیل برای توقیف خودرو را نیز بیان کنیم تا به شما کمک کند، علاوه بر بالا بردن سطح اطلاعات در این زمینه؛ درک درستی از وکیل برای توقیف خودرو به دست آورید.

    ابتدا سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید را بیان می کنیم و توضیحات بیشتر هر کدام نیز در ادامه شرح داده خواهد شد. سایت تهران لو نیز در این زمینه همره شما است تا به تمامی سوالات شما در این راستا پاسخ بدهد.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    ۱ – توقیف خودرو چیست؟

    ۲ – نقش وکیل برای توقیف خودرو چیست؟

    ۳ – مزایای یک وکیل برای توقیف خودرو موفق و با تجربه چیست؟

    ۴ – توقیف سیستمی خودرو یعنی چه؟

    ۵ – در چه مواردی پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه ی توقف خودرو را دارد؟

    ۶ – توقیف فیزیکی خودرو چگونه است؟

    ۷ – بهترین وکیل برای توقیف خودرو کیست؟

    ۸  – آیا مهریه می تواند سبب توقیف خودرو شود؟

    ۹ – آیا نپرداختن عوارض خودرو باعث توقیف خودرو می گردد؟

    ۱۰ – چند دلیل توقیف سریع خودرو در مرکزهای تعویض پلاک چیست؟

    ۱۱ – توقیف خودرو در اثر چک برگشتی چگونه است؟

    ۱۲ – چگونه خودروهای در رهن شرکت خودروسازی یا لیزینگ را می توان توقیف کرد ؟

    ۱۳ – اگر شخص بدهی خود را پس از توقیف خودرو پرداخت نکند، چه کنیم؟

    ۱۴ – چگونه خودروی توقیف شده توسط راهنمایی و رانندگی را ترخیص کنیم؟

    ۱۵ – چه زمان نمی توان خودرو را توقیف فیزیکی کرد؟

    ۱۶ – مراحل توقیف فیزیکی خودرو توسط دادگاه چگونه است؟

    ۱۷ – چه مطالباتی اجازه ی توقیف خودرو دارد؟

    ۱۸ – در صورت شکایت قضایی، توقیف خودرو چگونه است؟

    ۱۹ – چرا دانستن موضوع شکایت قضایی علیه توقیف خودرو مهم است ؟

    ۲۰ – اگر مالک خودروی توقیفی شخص ثالث باشد، آیا قابل توقیف است؟

    ۲۱ – راهکاری که می توان از توقیف خودرو بابت بدهی جلوگیری کرد.

    ۲۲ – چه نهادهایی پاسخگوی وکیل برای توقیف خودرو هستند؟

    ۲۳ – چگونه می توان خودروهای تصادفی را رفع توقیف کرد؟

    ۲۴ – برای خارج کردن خودرو توقیف شده از پارکینگ چه باید کرد؟

    ۲۵ – هزینه اخذ وکیل برای امور توقیف خودرو چه میزان است؟

    ۲۶ – آیا خودروهای گذر موقت را می توان توقیف کرد؟

    ۲۷ – چگونه می توان از پلاک خودرو رفع توقیف کرد؟

    ۲۸ -آیا سفته می تواند سبب توقیف خودرو شود؟

     

    توقیف خودرو چیست؟

    توقیف خودرو چیست؟
    توقیف خودرو چیست؟

    توقیف یعنی بر اساس قانون و بنا به دلایل قانونی، مال شخصی را برای روشن شدن موضوع پیش آمده، مدتی از مالک آن جدا کرد. به طور کلی توقیف خودرو با دو انگیزه و به دو شکل متفاوت صورت می گیرد:

    توقیف فیزیکی خودرو:

    در این مورد فرد باید ابتدا بدهی خود را بپردازد تا بتواند به خودروی خود درسترسی داشته باشد. توقیف فیزیکی خودرو به ااین صورت است که فرد به هیچ عنوان اجازه استفاده از خودروی خود را ندارد. همچنین از سوی دادگاه، کارشناسی برای ارزش گذاری خودرو مامور می شود.

    توقیف قانونی خودرو:

    زمانی که خودرو به صورت قانونی توقیف می شود فرد، به اجبار مجبور می شود که ابتدا بدهی هایی که برای جریمه خودرو دارد را پرداخت کند. در این مورد فرد نمی تواند خودروی خود را به فروش برساند و یا به فرد دیگری منتقل کند. برای این اقدامات ابتدا فرد باید بدهی های خود را پرداخت نماید.

    لازم به ذکر است، در صورتی که بدهکار، بدهی خود را پرداخت نکند و یا توانایی پرداخت بدهی خود را نداشته باشد و طلبکار بر درخواست خود اصرار کند، دادگاه قادر خواهد بود که خودرو را مصادره کرده و پس از کسر هزینه های حمل و نقل، پارکینگ و غیره، مابقی را به عنوان تمام و یا بخشی از دین طلبکار به وی بپردازد.

    نقش وکیل برای توقیف خودرو چیست؟

    نقش وکیل برای توقیف خودرو چیست؟
    نقش وکیل برای توقیف خودرو چیست؟

    جالب است بدانید وکلا می توانند در حوزه های مختلف فعالیت کنند. اما اگر یک وکیل بتواند در یک حوزه خاص فعالیت کند، می تواند تسلط بهتری بر روی پرونده ها داشته باشد. حال وکلایی هستند که در زمینه توقیف خودرو فعال هستند و می توانند به پرونده هایی که در این زمینه هستند، بسیار کمک کنند.

    از این رو اگر فردی قصد توقیف خودرویی را دارد، می تواند با کمک این افراد اقدام کند تا خودروی مورد نظر توقیف گردیده و با اعتماد به آن ها می توان امید داشت که حقوق قانونیمان حفظ خواهد شد و تکیه بر تجربیات آن ها موجب پیشبرد بهتر پرونده های توقیفی می شود.

    پس اگر در خصوص توقیف خودرو یا رفع توقیف پلاک خودرو با مشکلی مواجه شدید که استدلالی برای این مشکل نداشتید، از مشاوران آگاه این حیطه بهره ببرید تا بسیاری از دغدغه هایتان بابت این مسائل آزاد گردد.

    مزایای یک وکیل برای توقیف خودرو موفق و با تجربه چیست؟

    مزایای یک وکیل برای توقیف خودرو موفق و با تجربه چیست؟
    مزایای یک وکیل برای توقیف خودرو موفق و با تجربه چیست؟

    ۱  – به روند دادرسی و رسیدن به هدف نهایی سرعت می دهد.

    ۲ – بدون این که نیاز باشد تا موکل مکررا در دادگاه و دادرسی ها حضور داشته باشد، وکیل گزارشات لازم را به صورت منظم به وی اطلاع می دهد.

    ۳ – ضمن رسیدگی پیگیرانه ی پرونده و استفاده از اطلاعات خصوصی و اسرار داده شده توسط موکل برای پیروزی در این گونه موارد، از این اطلاعات محافظت کرده و اصل رازداری را رعایت می کند.

    ۴ – موکل از مسائل قانونی بی اطلاع است و وکیل برای وی آن ها را شفاف سازی و واضح می کند.

    ۵ – تا زمانی که به نتیجه  برسیم، وکیل به صورت منظم پیگیر پرونده است.

    ۶ – یک وکیل منصف مسلما حق الوکاله ی منصفانه نیز دارد.

    ۷ – از به روز ترین اطلاعات حقوقی و قضایی اطلاع دارد.

    ۸ – از به روز شدن سیستم فناوری و آنلاین شدن بسیاری از فعالیت های حقوقی اطلاع دارد و در تسریع پرونده استفاده می کند.

    ۹ – از شخصیت و وقار وکالت آگاه است و محترمانه با موکل، قاضی و سایر افرادی که در جریان پرونده با آن ها روبرو است، برخورد می کند.

    ۱۰ – از تجارب سایر همکاران خود در صورت لزوم بهره گیری می کند.

    توقیف سیستمی خودرو یعنی چه؟

    توقیف سیستمی خودرو یعنی چه؟
    توقیف سیستمی خودرو یعنی چه؟

    زمانی که دادگاه به هر دلیلی رای به توقیف خودرو بدهد و راهنمایی و رانندگی این رای به توقیف را در سایت راهور وارد و ثبت کند، اصطلاحا می گوییم توقیف سیستمی اتفاق افتاده و از آن هنگام به بعد در استعلام های راهنمایی و رانندگی، توقیفی بودن خودرو نشان داده می شود.

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل برای رفع توقیف خودرو دیدن کنید.

    در چه مواردی پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه ی توقف خودرو را دارد؟

    در چه مواردی پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه ی توقف خودرو را دارد؟
    در چه مواردی پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه ی توقف خودرو را دارد؟

    گاهی مالک خودرویی به دلیل عدم اطلاع از قوانین  یا رعایت نکردن آن ممکن است باعث ایجاد خطر، آسیب و یا تصادف شود و خود و دیگران را دچار لطمات و صدمات کند. به همین سبب ماموران راهنمایی و رانندگی مجاز هستند تا این گونه خودرو ها را توقیف کنند. برخی از این دلایل که راهنمایی و رانندگی به سبب آن می تواند خودرویی را متوقف کند، به شرح زیر است:

    خودرو نقص فنی مهم و موثری داشته باشد که موجب تصادف یا خطر شود:

    به عنوان مثال معیوب بودن چراغ خطر یا ترمز، دود شدید اگزوز و غیره

    مصرف مواد روانگردان، مشروبات الکلی و مواد مخدر:

    اگر مامور راهنمایی و رانندگی تشخیص دهد که راننده مشکوک است و طی تست های اولیه مشخص شود، راننده در اثر مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در حالت غیر نرمال است و ممکن است باعث آسیب به خود یا دیگران شود، خودروی وی را توقیف می کنند و گواهینامه راننده  به مدت شش ماه ضبط می شود.

    رانندگی بدون به همراه داشتن بیمه شخص ثالث:

    عبور و مرور هر خودرویی نیازمند داشتن بیمه نامه ی شخص ثالث است و ماموران راهنمایی معمولا با هر رسیدگی و توقف خودروها مشاهده ی آن را تقاضا می کنند. اگر راننده، بیمه نامه شخص ثالث را نداشته باشد، پلیس می تواند ماشین او را توقیف نماید و به پارکینگ ارسال کند.

    تصادف منجر به جرح یا فوت:

    گاهی در تصادف دو خودرو یا خودرو با شخص ثالث، ممکن است که شخصی فوت کند یا مجروح و دچار سانحه شود. در این گونه موارد، راهنمایی و رانندگی اجازه ی توقیف خودرو یا مابقی خودروهای درگیر تصادف و ارسال آن به پارکینگ را دارد.

    به دستور مقام قضایی در صورتی که مالک خودرویی شاکی خصوصی، حقوقی و کیفری داشته باشد ، خودروی وی اگر در تردد باشد، می تواند توسط پلیس راهنمایی توقیف گردد.

    حرکات نمایشی خطرساز:

    اگر راننده ای با حرکات نمایشی خطرناک، مارپیچ و آکروباتیک، ایجاد خطر برای سایرین کند، مامور راهنمایی موظف است خودرو را توقیف نموده و به پارکینگ منتقل کند.

    تجاوز از سرعت مجاز:

    سرعت هر خودرو بستگی به شرایط و زمان دارد و اگر راننده از این سرعت های مجاز تخطی کند، ممکن است برای خود و دیگران ایجاد خطر کند. از این حیث می توان وی را متوقف و خودرو را روانه ی پارکینگ کرد.

    سبقت خطرساز در مسیر دو طرفه:

    سبقت گرفتن طبق مقررات و در مکان های مجاز بلامانع است. اما در موارد نادرست امکان توقف خودرو و انتقال آن به پارکینگ را فراهم می کند.

    عبور از چراغ راهنمایی قرمز:

    در صورتی که چراغ راهنمایی قرمز باشد، حق تردد با یک لاین دیگر است و عبور از چراغ قرمز، تجاوز به حق سایرین است و ممکن است سبب تصادف با خودروی دیگر یا عابر شود و این جریان خلاف قانون است و سبب توقف خودرو می شود.

    استفاده از خودرویی با پلاک مخدوش، ناخوانا یا بدون پلاک:

    طبق مقررات راهنمایی و رانندگی، هر وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری که پلاکش ناخوانا باشد یا پلاک تداشته باشد، حق تردد ندارد و در صورت تردد، مرتکب خلاف گردیده و خودروی وی توسط مامور راهنمایی و رانندگی توقیف می گردد.

    عدم پرداخت جریمه:

    اگر جریمه های راننده ای به یک میلیون تومان رسید و این موضوع توسط مامور راهنمایی و رانندگی به راننده گزارش شد، راننده موظف است تا کمتر از یک ماه نسبت به پرداخت جریمه اقدام کند. در غیر این صورت، پلیس راهنمایی و رانندگی حق دارد خودرو را توقیف نموده و روانه پارکینگ کند.

    انجام همزمان دو تخلف خطرساز:

    اگر راننده ی یک خودرو مرتکب یک تخلف شود، توسط مامور راهنمایی و رانندگی جریمه می شود. اما اگر همزمان دو تخلف را با هم انجام دهد، می توان خودرو را به پارکینگ منتقل کرد.

    نداشتن مدارک خودرو و گواهینامه:

    یک راننده قبل از نشستن پشت فرمان خودرو، باید از به همراه داشتن مدارک ضروری خودرو و گواهینامه ی خود اطمینان حاصل کند. از جمله این مدارک می توان به بیمه نامه ی خودرو، کارت خودرو و در صورت گذشتن ۵ سال از تولید خودرو، برگه ی معاینه فنی ماشین اشاره کرد.این مدارک ممکن است که طی رانندگی توسط پلیس کنترل شود و در صورت به همراه نداشتن هر کدام، می تواند خودرو را توقیف کند.

    برای این که وکیل بتواند با ارائه راهکاری برای رفع توقیف هر کدام از موارد بالا به شما کمک کند، به میزان مهارت، سابقه کاری و تخصص وکیل در حوزه ی کاری خودش بستگی دارد.

    این تکامل تجربه به سن وکیل نیست و بستگی به پرونده های موفق وی دارد. این موفقیت های یک وکیل متخصص توقیف خودرو نشانه ی تبحر وکیل در رسیدگی و سرعت بخشیدن در پرونده هاست. پس در انتخاب وکیل متخصص در زمینه توقیف خودرو دقت لازم را داشته باشید.

    توقیف فیزیکی خودرو چگونه انجام می شود؟

    توقیف فیزیکی خودرو چگونه انجام می شود؟
    توقیف فیزیکی خودرو چگونه انجام می شود؟

    گاهی مواقع فرد توانایی پرداخت بدهی خود را ندارد. حال این بدهی می تواند در زمینه پرداخت مهریه یا هر موضوع دیگری باشد. در این مواقع فرد طلبکار می تواند اموال او را توقیف کند.

    یکی از اموالی که می توان توقیف کرد، خودرو است. توقیف خوردو همان طور که گفتیم، می تواند به صورت توقیف فیزیکی باشد. با این کار فرد نمی تواند خودروی خود را به فروش رسانده و یا به فرد دیگری منتقل کند. بدین سبب برای بدهکار، فشار بیشتری ایجاد می شود که در جهت پرداخت بدهی اش اقدام کند. این توقیف فیزیکی به این شرح انجام می شود:

    در مرحله نخست، فرد باید ابتدا درخواست خود را بدهد و سپس بعد از شناسایی و بررسی به همراه یک مامور به محل مورد نظر برود. در این قسمت باید وضعیت خودرو کاملا بررسی شود و به صورت دقیق مکتوب شود. این موارد باعث می شود که دادگاه به صورت دقیق تر ارزش گذاری را انجام دهد. بعد از آن می توان خودرو را توقیف کرد.

    شخص مدعی با اعلام محلی امین به دادگاه در این مدت توقیف، خودرو را به صورت امانت در حفاظت مکان معرفی شده قرار می دهد. صورت جلسه ی پرونده تنظیم گردیده و روند کار جهت تحصیل بدهی ادامه پیدا می کند. تا زمان تسویه حساب، حافظ خودرو مسئولیت نگهداری و محافظت صحیح از خودرو را به عهده دارد.

    بهترین وکیل برای توقیف خودرو کیست؟

    بهترین وکیل برای توقیف خودرو کیست؟
    بهترین وکیل برای توقیف خودرو کیست؟

    قبل از هر چیزی باید بدانید که یک وکیل خوب در  زمینه توقیف خودرو می تواند ویژگی های زیادی داشته باشد. اما در حالت کلی یک وکیل خوب باید در این زمینه سابقه داشته باشد. همچنین باید بتواند با وکلایی که در این زمیه سابقه دارند، ارتباط برقرار کنند. به شما پیشنهاد می کنیم، از وکلایی که در این زمینه در سایت تهران لو فعال هستند، کمک بگیرید.

    آیا مهریه می تواند سبب توقیف خودرو شود؟

    هر مردی هنگام بستن پیوند زناشویی و عقد نکاح، مسئولیت پرداخت دینی به همسرش را به عهده می گیرد که زن هر وقت تمایل داشته باشد، می تواند نسبت به دریافت این حق قانونی اش اقدام کند و مرد ملزم به پرداخت مهریه است. یکی از روش هایی که زن می تواند در صورت عدم اقدام همسرش نسبت به پرداخت مهریه، اموال مرد را توقیف کند و این گونه به حق خود برسد، توقیف خودرو می باشد.

    دو روش کلی برای توقیف خودرو وجود دارد. روش اول؛ فرد می تواند از طریق دادگاه خودرویی را توقیف کند. روش دوم؛ این است که فرد از ثبت اسناد رسمی اقدام نماید. همراه ما باشید تا در ادامه مقاله، بیشتر این دو موضوع را توضیح دهیم:

    توقیف خودرو از طریق دادگاه

    هنگامی که زن تصمیم می گیرد تا مهریه اش را از همسرش مطالبه کند، می تواند درخواستش را به دادگاه ارائه دهد و تقاضای تامین خواسته کند تا بتواند زمانی که رای دادگاه صادر شد، خودروی وی را توقیف کند. چرا که ممکن است همسرش خودرو را مخفی نموده و یا به نام شخص دیگری کند.

    پس از اعلام خودرو به عنوان تامین خواسته، پلیس راهنمایی و رانندگی پس از مشاهده می تواند خودرو را توقیف نموده و به پارکینگ ارسال کند.

    توقیف خودرو از طریق ثبت اسناد

    زن پس از معرفی خودرو به اجرای ثبت اسناد، به عنوان درخواست مهریه ابلاغیه ای  برای همسرش ارسال می گردد که به وی اطلاع داده شود تا در مهلت داده شده، اقدام به پرداخت مهریه کند.

    اگر مرد از انجام این امر سر باز زند و خودداری کند، اجرای ثبت اسناد، دستور توقیف خودروی مربوطه را صادر کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اجرا است.

    اگر در تلاش هستید تا مهریه ی خودتان را از همسرتان با توقیف خودرواش مطالبه کنید، وکیلان با تجربه و کاردان ما در زمینه توقیف خودرو آماده ی ارائه ی مشاوره به شما هستند تا علاوه بر تسریع کار، راهنمای شما تا انتهای مسیر باشند.

    آیا نپرداختن عوارض خودرو باعث توقیف خودرو می گردد؟

    آیا نپرداختن عوارض خودرو باعث توقیف خودرو می گردد؟
    آیا نپرداختن عوارض خودرو باعث توقیف خودرو می گردد؟

    هنگامی که وسیله ی نقلیه ای از جمله سواری، خریداری می کنید، باید بدانید که علاوه بر هزینه هایی که ممکن است بابت فنی ماشین انجام دهید؛ برخی هزینه های دیگر وجود دارد که به تردد خودروی شما بستگی دارد.

    از جمله عوارض شهرداری خودرو. این عوارض باید پرداخت شود. در غیر این صورت با گذشت زمان، مشمول جریمه گشته و روز به روز بر مبلغ آن افزوده می شود و کار پرداخت را مشکل و سخت تر می کند. عوارض خودرو به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

    عوارض آزادراهی:

    به عوارضی که باید برای تردد در آزادراه ها پرداخت کرد. در حال حاضر، هنوز در خیلی از شهرها و در خروجی شهر، ایستگاه های عوارضی دریافت کننده ی عوارض آزادراه ها وجود دارند. اما با پیشرفت تکنولوژی، این سیستم در حال الکترونیکی شدن است و وظیفه ثبت آن به عهده ی دوربین های بین راهی است.

    عوارض طرح ترافیک:

    در هر شهر، مکان هایی وجود دارد که تردد بیشتر است و نیاز به اعمال طرح ترافیک دارد. خودروها باید بر حسب قوانین رفت و آمد کنند و عوارض ورود به این محدوده را نیز پرداخت کنند.

    عوارض شهرداری:

    سالانه هر خودرو بر حسب نوع آن، باید برای تردد در سطح شهر، مبلغی به عنوان عوارض شهرداری پرداخت کند.

    پرداخت نکردن عوارض خودرو باعث ایجاد جریمه می شود. اما اجازه برای توقیف خودرو را نمی دهد. وکیلان متخصص در زمینه ی توقیف خودرو، امروزه به صورت حضوری و الکترونیکی پاسخگوی تمامی سوالات شما در حوزه ی توقیف خودرو می باشند.

    چند دلیل توقیف سریع خودرو در مرکزهای تعویض پلاک چیست؟

    چند دلیل توقیف سریع خودرو در مرکزهای تعویض پلاک چیست؟
    چند دلیل توقیف سریع خودرو در مرکزهای تعویض پلاک چیست؟

    خودروهای نو یا به اصطلاح صفر کیلومتر که از کارخانه خریداری می شوند، به قطع دارای شکایت و بدهی و در ادامه توقیفی نیستند. پس بحث ما در اینجا نقل و انتقالات خودروی دست دوم است.

    هنگامی که خریداری اقدام به خرید دست دوم خودرو می کند و برای تعویض پلاک با به همراه داشتن وکالت به مراکز تعویض پلاک مراجعه می کند، ممکن است علاوه بر این که موفق به تعویض پلاک نمی شود، خودرواش نیز به پارکینگ انتقال داده و توقیف شود. از جمله ی این موارد می توان موارد زیر را نام برد:

    شکایت پلیس امنیت اخلاقی:

    هنجارشکنی مانند بی حجابی  در محیطی مثل خودرو که امروزه بیشتر شاهد آن هستیم، باعث سوق دادن جامعه به بی بند و باری و نقض ارزش های دینی و اجتماعی می شود.

    هنگامی که پلیس راهور با چنین خودروها یا رانندگانی مواجه می شوند، علاوه بر تذکر به راننده، قدرت این را دارند که خودرو را توقیف نموده و به مدت یک هفته راهی پارکینگ کند و پرونده را به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع داده و راننده متخلف را به مراجع قضایی معرفی کنند و کمترین برخورد با آن ها محدودیت از خدمات عمومی است.

    اگر به ایست پلیس در خیابان توجه نشود، با توجه به شماره پلاک و اطلاعات ثبت شده برای پلاک به شماره ی صاحب خودرو پیامک ارسال شده و درخواست حضور برای توضیحات را دارد.

    اگر حضور انجام نشود، پلیس می تواند دستور توقیف را ثبت کند و در جایی مثل تعویض پلاک خودرو، شناسایی و توقیف شود. از جمله موارد دیگر این موضوع می توان به مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، انجام اعمال منافی عفت در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان و غیره اشاره کرد.

    بانک شاکی یا سند در رهن بانک:

    در این مورد قبل از هر چیزی باید در زمان خرید به اولین موردی که توجه می کنید، برگ سبز خودرو است. زیرا در این برگه تمامی اطلاعات ثبت می شود.

    توجه داشته باشید که اگر خودرویی در رهن بانک باشد، فرد به جز موارد خاص نمی تواند خودرو را بفروشد و یا سند بزند. همچنین اگر فرد در زمان انتقال متوجه شود که سند در رهن بانک است، می تواند خودرو را توقیف کند. این موضوع را به خاطر بسپارید، خودرویی که سند آن در رهن بانک است، نمی تواند در هیچ دفتر اسناد رسمی معتبر ثبت شود.

    شکایت قضایی مثل توقیف اموال برای مهریه:

    اگر زن برای مهریه اقدام کند و شکایت رسمی به دادگاه ارائه دهد و مرد بلافاصله برای جلوگیری از توقیف خودرو قصد فروش و تعویض پلاک داشته باشند، در زمان تعویض پلاک این شکایت مشخص و خودرو توقیف می گردد.

    مشکلات انحصار وراثت:

    پس از فوت شخصی، اموال و دارایی اش برای بازماندگان و وراث می ماند. اگر قبل از انحصار وراثت، مالی مانند اتومبیل در تصرف شخصی باشد و سایر وراث از وی شکایت کنند، به محض اقدام برای تعویض پلاک طی شکایت قانونی، خودرو توقیف می گردد.

    داشتن شکایت قاچاق یا پلاک جعلی:

    همان طور که مشخص است، اگر پلاک خودرو در حین تعویض پلاک مشخص گردد که متعلق به خودرو نیست و جعلی اتفاق افتاده، خودرو توقیف می گردد. در زمینه ی قاچاق که از اسمش نیز پیداست، خلاف است و سبب توقیف خودرو می گردد.

    وکیل برای توقیف خودرو بب تسلط کاملی که بر روی امور و جریانات دارد، باید بتواند تمامی امور را تحلیل و بررسی کند و همچنین سعی کند تا هر آن چه که نیاز است، برای پیشبرد پرونده انجام دهد. همچنین برای پیگیری بیشتر باید تعاملات بیشتری با وکلای دیگر در این حوزه داشته باشد. ما سعی کرده ایم تا در این مسیر، از بهترین و خبره ترین وکلا در این زمینه در سایت معتبر تهران لو در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

    توقیف خودرو در اثر چک برگشتی چگونه است؟

    توقیف خودرو در اثر چک برگشتی چگونه است؟
    توقیف خودرو در اثر چک برگشتی چگونه است؟

    اگر شخصی به دیگری بابت تسویه هر موضوعی چک بدهد و آن را پرداخت نکند، شخص طلبکار می تواند با اجرای توقیف خودروی شخص بدهکار، وی را در شرایط سخت قرار دهد و به وی تلنگری بزند تا برای پرداخت و تسویه حساب بدهی اش اقدامات لازم را انجام دهد. ممکن است شخص مدعی، خودروی بدهکار را به صورت قانونی توقیف کند که در این شرایط، مالک خودرو فقط حق فروش و انتقال خودرو را ندارد.

    ولی اگر توقیف فیزیکی کند، علاوه بر حذف حق نقل و انتقال، دیگر حق استفاده فیزیکی از خودرو را نیز ندارد. اگر فرد بدهی خود را پرداخت کند، اجازه رفع توقیف خودرو به وی داده می شود. اما اگر شرایط پرداخت دین خود را نداشت؛ اگر ارزش خودرو برابر بدهی طلبکار باشد به وی داده می شود.

    ولی اگر ارزش خودرو کمتر از میزان بدهی باشد، خودرو توسط دادگاه به مزایده و فروش گذاشته می شود و بعد از کسر شدن هزینه های مزایده، پارکینگ، حمل،  پرداخت بدهی طلبکار و موارد دیگر، مابقی مبلغ به بدهکار عودت داده می شود.

    چگونه خودروهای در رهن شرکت خودروسازی یا لیزینگ را می توان توقیف کرد ؟

    چگونه خودروهای در رهن شرکت خودروسازی یا لیزینگ را می توان توقیف کرد ؟
    چگونه خودروهای در رهن شرکت خودروسازی یا لیزینگ را می توان توقیف کرد ؟

    رهن خودرو یعنی زمانی که فرد از شرکت خودرو سازی، ماشین اقساطی خریداری می کند، بر روی برگ سبز خودرو قید می شود که سند خودرو در رهن است تا اگر مالک قصد ارائه به ارگان ها یا اشخاص دیگر  داشت، مشخص شود که سند در رهن است.اگر حساب ها تسویه شود و اقساط پرداخت گردد، دوباره روی برگ سبز ذکر می شود که خودرو فک رهن شده است.

    حال اگر صاحب خودرو در قبال شخص دیگری بدهکار باشد، شخص طلبکار می تواند درخواست توقیف خودرو بکند که با توجه به هزینه، خودرو توقیف می شود.

    بهتر است بدانید که یک وکیل موفق و خبره کمک می کند که تا حد امکان اقدامات لازم را برای موکل خود انجام دهد و جریان دادرسی را به نفع موکل خود تغییر داده و از ضایع شدن حق موکل جلوگیری نماید.

    اگر شخص بدهی خود را پس از توقیف خودرو پرداخت نکند، چه کنیم؟

    اگر شخص بدهی خود را پس از توقیف خودرو پرداخت نکند، چه کنیم؟
    اگر شخص بدهی خود را پس از توقیف خودرو پرداخت نکند، چه کنیم؟

    اگر مالک خودرو پس از این که خودرو اش چه توقیف فیزیکی شد و چه توقیف قانونی؛ باز هم اقدام به پرداخت بدهی و تسویه حساب نکرد، دادگاه مجاب می شود که اقدام به مزایده و فروش خودروی توقیفی بپردازد و با مبلغ فروش، علاوه بر پرداخت همه یا قسمتی از بدهی به شخص مدعی، مبلغ صرف شده بابت هزینه های مزایده را نیز به دادگاه پرداخت می کند و سند خودرو را به نام مالک جدید آن می زند و در اداره ثبت اسناد و مدارک رسمی منعکس می گردد و مالک سابق، دیگر هیچ حق قانونی در خصوص خودرو نخواهد داشت.

    با انتخاب یک وکیل کارکشته و فعال در زمینه ی توقیف خودرو می توان کلیه ی امور و مراحل در این جهت را به درستی و و به بهترین نحو ممکن پیش برد و بهترین نتیجه را اتخاذ کرد.

    چگونه خودروی توقیف شده توسط راهنمایی و رانندگی را ترخیص کنیم؟

    خودرویی که توسط راهنمایی و رانندگی متوقف و روانه ی پارکینگ شده است، برای ترخیص شدن باید مراحلی را طی کند که به شرح زیر است:

    ابتدا مالک یا وکیل وی باید به یکی از ستادهای ترخیص خودرو در سطح شهر مراجعه کرده و همراه با اصل مدارک شناسایی معتبر خود و خودرو، اصل سند یا کارت خودرو، اصل بیمه نامه شخص ثالث و سند پرداخت صورت وضعیت خلافی های خودرو را همراه داشته باشد.

    ضمن پر کردن فرم ترخیص، باید هزینه های حمل خودرو به پارکینگ، هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ را نیز پرداخت کند. در این شرایط داشتن یک وکیل با تجربه و آگاه به مراحل ترخیص خودرو علاوه بر راهنمایی و کمک شایانی که فراهم می کند، در سرعت انجام امور و روند رفع توقیف خودرو تاثیر فراوانی دارد.

    چه زمان نمی توان خودرو را توقیف فیزیکی کرد؟

    چه زمان نمی توان خودرو را توقیف فیزیکی کرد؟
    چه زمان نمی توان خودرو را توقیف فیزیکی کرد؟

    اگر خودرویی توقیف شده باشد، اجازه ی رفع توقیف به هیچ عنوان وجود ندارد مگر این که شخص بدهکار تماما دین خود را به فرد طلبکار و شاکی پرداخت کند تا بتواند رفع توقیف خودرو کند.

    مگر در شرایطی که فرد بدهکار از طریق خودروی مورد نظر کسب درآمد و امرار معاش کند و به عبارتی وسیله شغلی وی محسوب شود و فرد، ضمن ارائه مدارک لازم ثابت کند که توانایی انجام شغل دیگری را  ندارد. در این مورد امکان توقیف فیزیکی خودروی وی وجود ندارد.

    حتی در صورت توقیف، دادگاه حکم به رفع آن می دهد. لازم به ذکر است، در این مورد اگر دادگاه تشخیص دهد که با مبلغ کمتر از ارزش خودروی فعلی، شخص می تواند خودروی با قیمت پایین تر جهت رفع احتیاج خریداری کند، رای به رفع توقیف خودرو نخواهد داد.

    انتخاب یک وکیل خوب و مسلط به امور توقیف خودرو

    وجود این مسائل باعث شده که با انتخاب یک وکیل خوب و مسلط به امور توقیف خودرو و آگاه با چالش های دادگاه که می تواند با ارائه ی مدارک لازم، یا اثبات کند که خودرو برای زندگی فرد بدهکار بسیار ضروری است و تامین کننده ی خرج صاحب خودرو است و بدین سبب از توقیف خودرو جلوگیری کند و یا مدارکی موثق و با استناد بسیار بالا به دادگاه ارائه بفرماید که خودرو قابل توقیف است و وسیله ی امرار معاش فرد نیست،

    و یا فرد قادر به تهیه وسیله دیگر است؛ در همه مواردی که ذکر شد، این علم و آگاهی یک وکیل متخصص توقیف خودرو است که توانایی این را دارد که رای دادگاه را به نفع موکل خود تغییر دهد.

    مراحل توقیف فیزیکی خودرو توسط دادگاه چگونه است؟

    مراحل توقیف فیزیکی خودرو توسط دادگاه چگونه است؟
    مراحل توقیف فیزیکی خودرو توسط دادگاه چگونه است؟

    پس از صدور رای توقیف خودرو توسط دادگاه، مامور اجرای حکم یا دادورز، زیر نظر مدیر اجرا که وظیفه ی انجام و اعمال مفاد و مندرجات اجرائیه های دادگاه و اداره ی ثبت اسناد و املاک کشور را دارد، حکم را اجرا می کند.

    فرد بعد از اینکه نتیجه دادگاه اعلام شد، می تواند به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کند. البته یکی از راه های دیگر این است که فرد به اداره ی ثبت استاد برود و اقدامات لازم را انجام دهد.

    شایان ذکر است که اگر خواهان فقط  درخواست توقیف فیزیکی خودرو را تقدیم دادگاه کند، تنها ده روز مهلت دارد تا درخواست مطالبه را نیز ارائه کند. در غیر این صورت رای دادگاه مبنی بر توقف خودرو منتفی می گردد.

    شانس پیروزی شما در حوزه ی توقیف فیزیکی و قانونی  خودرو، پیروی از راهنمایی ها و دانش و تجربه ی وکیلان متخصص در زمینه توقیف خودرو است تا حق شخص مورد وکالت زودتر حاصل شود. هزینه اخذ وکیل برای توقیف خودرو توسط کلانتری را وکلا تعیین می کنند.

    چه مطالباتی اجازه ی توقیف خودرو دارد؟

    چه مطالباتی اجازه ی توقیف خودرو دارد؟
    چه مطالباتی اجازه ی توقیف خودرو دارد؟

    در دادگاه تنها مطالباتی موفق به توقیف اموال از جمله خودرو می شوند که دارای سند رسمی بوده یا به عبارتی سندی که در هنگام طرح دعوی و دفاع، قابل استناد باشد که موارد متعددی است از جمله موارد زیر:

    ۱- اسناد رسمی متعلق به دیون و اموال منقول و قابل نقل و انتقال

    ۲ – اسناد رسمی مربوط به املاکی که در اداره ی ثبت اسناد، ثبت شده باشد.

    ۳ – اسناد رسمی در خصوص ملک هایی که مورد وثیقه و اجاره است ، بدون این که ثبت یا عدم ثبت آن مد نظر باشد.

    ۴ – قبض های اقساطی همچون سفته

    ۵ – مهریه های ذکر شده در سند عقد و ثبت شده در دفتر رسمی ازدواج

    ۶ – تعهداتی که هر یک از طرفین ازدواج در زمان ثبت عقد و یا حتی طلاق پذیرفته اند.

    ۷ – چک های صادر شده از طرف بانک

    ۸ – قراردادهایی که در بانک تنظیم شده مثل قراردادهای وام و تسهیلات دریافتی

    هر وکیلی می تواند با توجه به سلیقه خود تنها در یک حوزه مشغول به کار شود. به عنوان مثال؛ اگر وکیلی تنها در حوزه توقیف فیزیکی خودرو مشغول باشد، می تواند به موکل خود در این زمینه بیشتر کند. این وکیل کمک می کند که فرد بهتر تصمیم گیری کند و پرونده را به سمت منفعت موکل خود سوق دهد.

    در صورت شکایت قضایی، توقیف خودرو چگونه است؟

    در صورت شکایت قضایی، توقیف خودرو چگونه است؟
    در صورت شکایت قضایی، توقیف خودرو چگونه است؟

    اگر ماشینی به دلیل شکایت های قضایی توقیف بشود، باید در زمان خرید و فروش حتما این موضوع قید شود. این موارد ممکن است در اثر هر گونه شکایتی از جمله مفاسد اجتماعی و فعالیت های خلاف شرع در خودرو باشد که امروزه اهمیت ویژه ای   دارد و برای آن کد تخلف جداگانه ای مد نظر است.

    همچنین اگر از پلاک، شکایتی ثبت شود، از دادسرایی که جرم اتفاق افتاده است احضاریه برای مالک خودرو ارسال می شود. جالب است بدانید که این شکایت ها در خلافی ثبت نمی شود و تنها در زمانی که فرد قصد تعویض پلاک دارد می توان شاهد آن باشد. یکی از مزیت های مهم وکیل برای توقیف خودرو این است که تمامی این موارد با سرعت انجام می شود  و همین امر باعث می شود که در زمان صرفه جویی شود.

    چرا دانستن موضوع شکایت قضایی علیه توقیف خودرو مهم است؟

    در زمان خرید هر خودرویی باید استعلام های لازم گرفته شود تا از زمان خروج توقیف آن گذشته باشد. زیرا گاهی برخی از خودروها شکایت های قضایی دارد که بهتر است بررسی های لازم انجام شود. همچنین بهتر است با استفاده از این روش در مورد خلافی های خودرو اقدامات لازم انجام شود.

    به عبارت دیگر، برای استفاده از شرط اقساطی نداشتن، شکایت قضایی شرط است که از طریق پلاک خودرو مشخص می گردد. اگر بنا به هر دلیلی از پلاک خودرو شکایت شود چه کیفری یا حقوقی و یکی از دلایل می تواند جرم های غیر اخلاقی  باشد، صاحب خودرو را به وسیله پیامک یا احضاریه رسمی به دادگاه فرا می خوانند.

    اگر این ابلاغیه به هر دلیلی به صاحب خودرو نرسد و در دادسرا حضور پیدا نکند، باز هم پلیس راهور مجاز است خودرو را توقیف کند و تا تکلیف موضوع روشن نشود، روانه پارکینگ شود.

    اگر مالک خودروی توقیفی شخص دیگری باشد، آیا باز هم قابل توقیف است؟

    اگر مالک خودروی توقیفی شخص دیگری باشد، آیا باز هم قابل توقیف است؟
    اگر مالک خودروی توقیفی شخص دیگری باشد، آیا باز هم قابل توقیف است؟

    در برخی موارد، یک شاکی وقتی خواهان توقیف دارایی فرد بدهکار می شود، ممکن است در بیان جزئیات این اموال و دارایی از مالکیت آن ها اطلاعاتی نداشته باشد و بعد از توقیف مشخص شود که فرد بدهکار، مالک خودرو نیست و مالک آن شخص دیگری است.

    در این مواقع، شخص مالک توانایی این را دارد که با به همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر و سند رسمی مالکیت  به دادگاه یا مراجع توقیف کننده ی خودرو، خودروی خود را رفع توقیف کند.

    حتی اگر خودرو متعلق به اقوام درجه اول بدهکار باشد، مجاز به توقیف آن نیست. اگر خودروی شما اشتباها توقیف و روانه ی پارکینگ شد و اطلاعات شما برای درک موضوع و ادعای حق کافی نبود، از وکیلان ماهر و متخصص توقیف خودرو  به صورت حضوری یا آنلاین مشورت بگیرید.

    راهکاری که می توان از توقیف خودرو بابت بدهی جلوگیری کرد

    هنگامی که فرد شاکی برای شکایت به دادگاه مراجعه می کند و درخواست توقیف اموال را دارد ، شرط دادگاه برای توقیف اموال از جمله خودرو به نام شخص بدهکار بودن آن است. در غیر این صورت نه تنها وکیل مدعی نمی تواند رای توقیف خودرو بگیرد، بلکه دادگاه نیز چنین رایی را نخواهد داد.

    یکی از راه های گریز از این موضوع این است که شخص محکوم بلافاصله با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، خودرو را به نام شخص دیگری سند بزند تا دیگر دادگاه و مدعی نتوانند خودروی مذکور را توقیف کنند.

    یک وکیل کاردان متخصص امور توقیف خودرو، از تمام جزئیات این فرار از رای دادگاه و نقشه های شخص محکوم علیه آگاهی دارد و به راحتی می تواند دست وی را رو کند و رای را به نفع مدعی برگرداند و پیروزی را به سمت طلبکار سوق دهد.

    چه نهادهایی پاسخگوی وکیل برای توقیف خودرو هستند؟

    زمانی که یک وکیل متخصص توقیف خودرو به دنبال شکایت موکل خود به دنبال توقیف اموال از جمله خودرو است، می تواند به اداره ی ثبت و دادگستری مراجعه کند. وکلا برای بدهکاری ها، کلاهبرداری ها و اختلاس های بزرگ باید حتما به دادگستری ها و مراجع قضایی مراجعه کنند.

    چرا که فعالیت دفاتر رسمی محدود است و شامل چک و شروط عقدنامه ی ازدواج می باشد. اما وکیلی که یک مدت طولانی تنها زمینه کاری اش همین توقیف اموال بوده است، از چرایی و چگونگی مراحل توقیف آگاه و مطلع است و طی هر فعالیتش تجربه لازم را کسب کرده است. پس نگرانی وجود ندارد و بهتر است کار خود را به وکیلان توقیف خودرو بسپارید.

    چگونه می توان خودروهای تصادفی را رفع توقیف کرد؟

    چگونه می توان خودروهای تصادفی را رفع توقیف کرد؟
    چگونه می توان خودروهای تصادفی را رفع توقیف کرد؟

    در تصادفاتی که موجب فوت یا مجروح شدن شخصی شود یا علت حادثه قابل تشخیص نباشد، به دستور راهنمایی و رانندگی، خودرو به پارکینگ منتقل می شود. هنگامی که شخص درخواست آزادسازی خودرو اش را دارد، باید به کلانتری محل وقوع حادثه مراجعه کند و درخواست رفع توقیف خودرو را به صورت کتبی ارائه دهد.

    رئیس کلانتری این دادخواست را برای قاضی دادسرا ارسال کرده و قاضی دادسرا با بررسی پرونده، اگر خودروی مذکور شاکی نداشته باشد و در بروز حادثه مقصر نباشد، دستور رفع توقیف را صادر می کند.

    اگر شخصی در تصادف مجروح شده باشد، اما به نظر افسر اعتراضی نداشته باشد و خودرو بیمه باشد نیز رفع توقیف می گردد. اما اگر هر یک به نظر افسر معترض باشند یا خودرو بیمه نباشد، تا بررسی نهایی و مشخص شدن تکلیف پرونده، توقیف برقرار است. لازم به توضیح است که یک وکیل متخصص در امر توقیف خودرو به تمام مقررات تصادف نیز آگاه است و می توان برای پیشبرد پرونده به وی اطمینان کرد.

    برای خارج کردن خودرو توقیف شده از پارکینگ چه باید کرد؟

    ۱ – هنگامی که به محل پارک خودروی خود بر می گردید و اثری از آن نمی بینید، چندین فکر از جمله سرقت و حمل با جرثقیل و غیره متبادر می شود. ولی کاری که باید ابتدا انجام دهید این است که با پلیس در ارتباط باشید.

    ۲ – به دست آوردن نام و نشانی پارکینگی که خودرو با استفاده از جرثقیل و یدک کش به آنجا منتقل شده است.

    ۳ – به همراه داشتن اصل مدارک خودرو اعم از برگ سبز خودرو، بیمه نامه خودرو و کارت ماشین و تهیه ی کپی از تمامی آن ها الزامی است.

    ۴ – به همراه داشتن اصل مدارک شناسایی شخص مالک از جمله کارت ملی، شناسنامه و گواهینامه به همراه کپی از آن ها لازم است.

    ۵ – قبل از اقدام به ترخیص خودرو با مراجعه به پلیس +۱۰ از مبلغ خلافی خودرو آگاهی پیدا کنید و اگر خلافی نداشت که مشکلی نیست. اما اگر خلافی داشت، با مراجعه با بانک ملی پرداخت آن را انجام دهید و برگه عدم خلافی را به همراه کپی از آن همراه داشته باشید. تحویل این رسید به ستاد ترخیص خودرو الزامی است.

    ۶ – اطمینان از پرداخت عوارض شهرداری:

    عوارض شهرداری با توجه به نوع خودرو و تاثیر آن بر محیط زیست متفاوت است. لازم به ذکر است که اگر خودرو در محیط های شهری توقیف شد، باید مدارک مشخصی از جمله برگ عوارض شهرداری و همچنین رسید پرداخت را به همراه داشته باشید. با این مدارک می توانید به راحتی خودروی خود را ترخیص نمایید.

    در این گونه مکان ها حضور خود مالک واجب است

    ۷ – در این گونه مکان ها حضور خود مالک واجب است. اما اگر بنا به هر دلیلی، مالک نتوانست حضور داشته باشد؛ وکیل یا نایب مالک،  انجام دهنده ی امور رفع توقیف است. البته باید وکالت نامه ی معتبر از مالک خودرو به همراه داشته باشد.

    ۸ – مراجعه به پارکینگ مربوطه یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام شود.

    ۹ – گرفتن برگه توقیف و جریمه خودرو و پیوست کردن به مدارک، مرحله بعدی است.

    ۱۰ – به ستاد ترخیص راهور مد نظر مراجعه کنید تا هزینه های حمل خودرو تا پارکینگ، هزینه ی پارکینگ و غیره را پرداخت کنید.

    ۱۱ – دریافت مجوز ترخیص خودروی توقیف شده در این مرحله صورت می گیرد.

    ۱۲ – چون موقع حمل خودروی شما از یدک کش یا جرثقیل استفاده شده و این که پارکینگ، محل عبور و مرور و تردد خودرو و افراد دیگر است، قبل از خروج خودرو آن را از نظر هر گونه آسیب بررسی کنید.

    ۱۳ – در مورد ترخیص خودرو لازم به ذکر است که اگر یک وکیل برای توقیف خودرو، شما را همراهی کند یا تماما اختیار ترخیص خودروی شما را به عهده بگیرد، از آن جهت که به تمام راهکارها و اصول ترخیص خودرو آگاه است، می تواند در زمان صرفه جویی کند و در اسرع وقت خودروی شما را ترخیص نموده و به دستتان برساند.

    هزینه اخذ وکیل برای توقیف خودرو چه میزان است؟

    دستمزد و حق الوکاله ی وکیل برای رسیدگی و به خاتمه رساندن پرونده ی توقیف خودرو معمولا با توافق بین وکیل برای توقیف خودرو و موکل است که قاعدتا به  نوع پرونده و پیچیدگی های آن بستگی دارد و تعیین مبلغ دقیق و مشخص برای پرونده های توقیف خودرو معمولا دشوار است و نیاز به بررسی دارد.

    آیا خودروهای گذر موقت را می توان توقیف کرد؟

    آیا خودروهای گذر موقت را می توان توقیف کرد؟
    آیا خودروهای گذر موقت را می توان توقیف کرد؟

    جالب است بدانید، برای تردد خودرو می توان از خودروهای گذر موقت در خیابان های کشوری استفاده کرد. البته خودروهایی که با این شرایط هستند، محدودیت دارند و تنها می تواند بین  یک تا شش ماه عبور و مرور داشته باشند.

    همچنین تنها کسی می تواند راننده این خودروها باشد که مالک خودرو باشد. اگر کسی غیر از مالک  با وسیله ی نقلیه ی گذر موقت وارد کشوری بشود، با این اوصاف حق هیچ خرید و فروشی نیز ندارد.

    اما اگر هیچ کدام از این قوانین و سایر مقررات راهنمایی و رانندگی کشور را رعایت نکنند، خودرو توقیف می گردد. برای این اقدامات می توانید از طریق سایت تهران لو وکیل برای توقیف خودرو را درخواست بدهید.

    چگونه می توان از پلاک خودرو رفع توقیف کرد؟

    زمانی می شود پلاک خودرو را رفع توقیف کرد که دلیل محکمی برای آن داشته باشیم. این بستگی به جریانی دارد که طی رخداد آن پلاک توقیف شده. پس دلایل رفع توقیف نیز متفاوت است.

    مثلا اگر خودرو به دلیل خلافی بیش از میزان قانونی توقیف شده است، بعد از گذشت چند روز و پرداخت خلافی و ارائه ی مدارک شخصی و مدارک خودرو می توان جهت رفع توقیف خودرو اقدام کرد و خودرو را از پارکینگ خارج کرد.

    اما اگر دلیل توقیف خودرو شکایت کیفری یا حقوقی باشد، از جمله بدهی بابت مهریه یا چک برگشتی ، فرد مالک خودرو باید ضمن بیان دلایل محکم تر، مستندات بیشتر ارائه کند که قابل قبول باشد.

    وکیل برای توقیف پلاک با توجه به آگاهی که دارد، می تواند به موکل خود کمک نماید.  پس اگر برای رفع توقیف خودرو دچار هر گونه مشکلی شده اید می توانید از مشاوره و پیگیری وکیلان متخصص این حوزه، حضوری و اینترنتی بهره ببرید.

    آیا سفته می تواند سبب توقیف خودرو شود؟

    در معاملات، پرداخت سفته کمتر اتفاق می افتد. چرا که هم سخت است و هم هزینه بردار.  ولیکن مانند هر سند تجاری در برخی معاملات، هنوز سفته واسطه ی پرداخت است.

    با این حال بین معامله کنندگان گاها اتفاقاتی پیش می آید که وصول همراه با دوندگی و دردسر است و به طور طبیعی، بحث توقیف اموال به خصوص خودرو پیش می آید. گیرنده ی سفته تا مهلت پرداخت صبر می کند.

    اگر وصول نشد، ظرف مدت ده روز وقت دارد تا به مجامع قضایی رجوع کند. پس از مراجعه و الصاق تمبر بر روی فرم مخصوص، بایستی فرم ها را برای صادر کننده ارسال کرده و به وی ابلاغ گردد.

    اگر شکایت علیه سفته و یا توقیف اموال با آن باشد، فرد می تواند به دادگاه برود. دقت داشته باشید، دادگاهی که می تواند رجوع کند، دادگاه محلی است که تعهد یا قرارداد بسته شده باشد.

    همچنین می توان به داداگاه محل اقامت بدهکار نیز مراجعه کند  و طبق رای دادگاه توقیف خودرو کند. برای به انجام رساندن مشکلات در زمینه سفته و چک، با توجه به ریزه کاری های بسیار و قوانین زیادی که شامل می شود، بهترین کار مشورت با وکیل  است تا بتواند به خوبی از حقوق شما دفاع کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با