نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    امروز در این مقاله می خواهیم در خصوص وکیل ثبتی مشهد حقوق ثبت، ثبت اسناد و مطالب مربوط به آن گفت و گو کنیم. لطفا تا انتهای مقاله ی حقوقی کاربردی وکیل ثبتی مشهد ما را همراهی نمایید.

    یکی از پیچیده ترین مسائل حقوقی که دامنه بسیار گسترده ای دارد، مشکلات ثبت است.  سازمان ثبت اسناد و مدارک کشور، متولی قانونی امور ثبت در کشور است که قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد.  دفتر ثبت به قوه قضائیه وابسته است و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، بخشی از اداره ثبت هستند.

    باید بدانید که قانون ثبت یکی از مهمترین و پیچیده ترین قوانین کشور است.  فقط با دانستن این قوانین، نمی توانید ادعا کنید که در پرونده های حقوقی ثبت و مشکلات مربوط به آن موفق هستید.  بنابراین، برای حل مسائل حقوقی ثبت که برای شما به وجود آمده است، توصیه می شود تا قبل از هر اقدامی، با یک وکیل ثبتی مشورت کنید.

    ما در مقاله ی وکیل ثبتی مشهد به بررسی حقوق ثبت و برخی از قوانین و مسئله های پیرامون آن پرداخته و هم چنین نکاتی را راجع به وکیل ثبتی، توانایی ها و کارایی های مختص آن شغل ذکر خواهیم کرد تا اگر با چنین مشکلاتی رو به رو هستید، بتوانید از این مطلب برای گره گشایی از آن کمک بگیرید.

    آن چه در این نوشتار حقوقی کاربردی، مورد مطالعه و تحقیق قرار می گیرد:

    1. حقوق ثبت
    2. ثبت اسناد و املاک
    3. هدف از ثبت اسناد و املاک
    4. تشکیلات اداری
    5. وکیل ثبتی مشهد کیست؟
    6. به چه کسی وکیل ثبتی می گویند؟
    7. وظایف وکیل ثبتی مشهد
    8. دعوای مربوط به ثبت و وکیل ثبتی
    9. ویژگی های یک وکیل ثبتی
    10. لزوم استفاده از متخصص
    11. انواع دعاوی ثبتی
    12. نتیجه گیری

     

    حقوق ثبت

    حقوق ثبت
    حقوق ثبت

    این اصطلاح مجموعه ای از اقدامات اداری – حقوقی است که طی آن ایجاد، تغییر، پایان و انتقال حقوق به طور رسمی در دفاتر خاص، اوراق و لیست ها ثبت و اعلام می شود و بنابراین قانون ثبت؛ مجموعه قوانینی است که اعمال می شود که این موارد فوق را تنظیم و کنترل می کند و دانش قانون ثبت، قوانین و مطالعه، تجزیه و تحلیل و توضیح آن ها می باشد.

    حق ثبت املاک و اسنا ، مجموعه قوانین و مقررات مربوط به ثبت اسناد و املاک است و هدف از ثبت، نوشتن قرارداد و معاملات و نحوه ثبت املاک در دفاتر دولتی (رسمی) است. حقوق ثبت را یک پدیده ی  “شبه مدنی” تلقی می کنند.

    حقوق ثبت روی اسناد و املاک تمرکز دارد که در ادامه ی این مطلب، به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد و مفاهیم و اهداف آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ابتدا در بخش بعدی به موضوع ثبت اسناد و املاک می پردازیم.

    ثبت اسناد و املاک

    ثبت اسناد و املاک
    ثبت اسناد و املاک

    اسناد

    این عنوان جمع سند می باشد، و سند چنین تعریف می شود: سند هر نوشته ای است که می تواند به عنوان دادخواست یا دفاع مطرح شود.

    این اسناد دو نوع هستند:

    سند رسمی:

    اسنادی که در دفتر املاک یا دفاتر اسناد رسمی یا با حضور مقامات رسمی دیگر و در صلاحیت آن ها و مطابق با مقررات قانونی تهیه می شود، رسمی هستند.

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل ثبتی کرمانشاه دیدن کنید.

    سند عادی:

    غیر از موارد ذکر شده در مورد اسناد رسمی؛ سایر اسناد، اسناد عادی هستند.

    املاک

    ملک به مجموع املاک و دارایی از نظر حقوق ثبت گفته می شود و در رابطه با ثبت املاک، املاک و مستغلات مد نظر است. البته نه به معنای عام، بلکه به معنای خاص، که معمولاً ملک و املاک نامیده می شود و فقط شامل زمین  و ساخت و ساز در آن است.  در قانون ثبت، بار معنایی سه کلمه “مال، منقول و غیر منقول” فایده و اثر دارد که در زیر درباره ی آن بحث می کنیم:

    مال:

    مال و دارایی است که در کل؛ مال شخصی است و به عنوان یک دارایی جمعی تلقی می شود.  اما در اقتصاد، مال به هر چیزی گفته می شود که ارزش مبادله داشته باشد.

    ملک:

    به معنای چیزی است که در تصرف است و همچنین زمین یا هر چیز دیگری که متعلق به شخص باشد.

    بنابراین، هر دو، چه مال و ملک به متعلقات اشاره می کند. اگرچه به دلیل افزایش اهمیت زمین و املاک و مستغلات در طول تحولات اجتماعی و اقتصادی، کلمه ملک غالباً در مفهوم املاک و مستغلات به کار می رود. مال نیز با تفاوت در مفاد آن به دو نوع منقول و غیر منقول تقسیم می شود.

    هدف از ثبت املاک و اسناد چیست؟

    هدف از ثبت املاک و اسناد چیست؟
    هدف از ثبت املاک و اسناد چیست؟

    در ادامه مبحث، هدف از ثبت هر کدام را جداگانه بیان می کنیم.

    هدف از ثبت املاک

    • برای تعیین و محافظت از اموال مالکان و حقوق مالکان در قبال آن ها
    • سهولت جمع آوری مالیات زمین از صاحبان آن ها و ایجاد دستور مالیات بر املاک و حفظ حقوق عمومی
    • ایجاد و تقویت مالکیت املاک و مستغلات و ایجاد امنیت قضایی برای مالک املاک

    هدف ثبت اسناد

    • شناسایی آن و اعتبار سنجی کردن و در نتیجه امتیازاتی را که قانون به اسناد ثبت شده اعطا کرده است.
    • علاوه بر این، ثبت اسناد، مانند ثبت املاک، برای دولت درآمد زایی دارد.

    امتیازات قانونی برای اسناد ثبت شده

    • اسناد رسمی در مورد احزاب و وارثان و نمایندگان آن ها معتبر است.
    • در مورد اسناد رسمی یا اسنادی که اعتبار اسناد رسمی را دارند، انکار و تردیدی دیده نمی شود و طرف می تواند جعل اسناد مذکور را ادعا کند یا بی اعتبار بودن اسناد مذکور را ثابت کند.
    • سندی که مطابق قانون ثبت شده رسمی است و کلیه مطالب و امضاهای مندرج در آن معتبر خواهد بود، مگر این که جعل آن سند ثابت شود.
    • اسناد ثبت شده در بخش مربوط به معاملات و تعهدات مندرج در آن برای طرفین یا طرف متعهد و کلیه اشخاصی که به عنوان نماینده قانونی آن ها در نظر گرفته می شوند، معتبر خواهند بود.
    • کلیه معاملات املاک و مستغلات که تحت مقررات ثبت املاک ثبت شده اند، برای طرفین معامله و نماینده قانونی و اشخاص ثالث کاملاً معتبر و رسمی هستند.
    • قضات و سایر مقامات دولتی که از تأیید اعتبار اسناد ثبت شده امتناع می ورزند، در صورت عدم توجیه تقصیر قضات یا مقامات و در نتیجه ضرر دارندگان اسناد رسمی، در دادگاه انتظامی یا اداری تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. دادگاه انتظامی یا اداری علاوه بر مجازات اداری، ایشان را به جبران خسارت محکوم خواهد نمود.
    • مفاد کلیه اسناد رسمی در مورد بدهی ها و سایر اموال منقول بدون نیاز به صدور حکم از سوی محکوم، لازم الاجرا است.
    • کلیه اسناد رسمی مربوط به معاملات املاک ثبت شده مستقیماً و بدون مراجعه به دادگاه ها قابل اجرا هستند.

     

    تشکیلات اداری

    تشکیلات اداری
    تشکیلات اداری

    دفاتر ثبت نام از قدیم تابع وزارت دادگستری بودند.  در قانون؛ اصول سازمان قضایی، ثبت اسناد و املاک و مستغلات یکی از دفاتر وزارت دادگستری (نام سابق دادگستری) است و مطابق مواد 1 و 14 لایحه اصلاح بخشی از قانون  سازمان دادگستری مصوب 1332، مدیر کل،  ثبت اسناد رسمی را عهده دار بوده است.

    چهار دفتر ثبت اسناد و املاک و مستغلات زیر نظر وی بوده و وی به عنوان مدیرکل و مدیرکل ثبت اسناد شناخته می شود. از سال 1973، قانون تبدیل اداره کل ثبت اسناد و املاک به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان ماده واحده با دو تبصره زیر تصویب شده است:

    • تبصره 1: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وابسته به وزارت دادگستری است و رئیس آن معاون وزیر دادگستری خواهد بود.
    • تبصره 2: وزارت دادگستری سازمان و مناصب سازمانی ثبت اسناد و املاک را برای تصویب به سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیشنهاد می کند.

    در حال حاضر، سازمان ثبت در بیشتر مراکز استان ها به صورت “اداره کل ثبت اسناد و املاک” و در شهرها به عنوان “دفتر ثبت اسناد و املاک” و در برخی از شهرهای بزرگ مانند تهران با نام ” دفتر ثبت منطقه” فعالیت می کنند.

    در ادامه ی بررسی مقاله وکیل ثبتی مشهد، به مفهوم این شغل و حیطه های فعالیت آن می پردازیم.

    وکیل امور ثبتی کیست؟

    وکیل امور ثبتی کیست؟
    وکیل امور ثبتی کیست؟

    وکیل ثبتی شخصی است که نسبتاً با قوانین و مقررات ثبت و قانون آشناست.  چنین وکیلی را می توان به طور رسمی توسط مشتری در دفتر اسناد رسمی انتخاب کرد.  به این ترتیب با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، در انجام امور ثبتی؛ موکل، شخصی را به عنوان وکیل رسمی انتخاب می کند.

    نوع دیگر وکالت ثبت این است که وکیل موکل، در یکی از مراکز دادگستری که دارای وکالتنامه است، فقط در زمینه ثبت نام به دفاتر ثبت اسناد رسمی و دفاتر اسناد رسمی مراجعه و مشکلات را به صورت قانونی حل و فصل می کند.

    وکیل ثبتی مشهد نیز وکیلی است که با تسلط خود بر قانون ثبت، پرونده ثبت و دادخواست مشتری خود را پیگیری می کند و از نقض حقوق وی جلوگیری می کند.  سند رسمی سندی است که در دفاتر اسناد رسمی ثبت می شود.

    چنین سندی معتبر و لازم الاجرا است.  سند رسمی علیه طرفین و اشخاص ثالث معتبر است و اگر شخصی نسبت به آن اعتراض داشته باشد، می تواند ادعای جعل کند.  وکیل ثبتی موظف است در دریافت ادعاهایی مانند مهریه و چک، موارد بی نظمی در ثبت و امور اداری را پیگیری کند.

    به کدام دسته از وکلا، وکیل ثبتی می گویند؟

    به کدام دسته از وکلا، وکیل ثبتی می گویند؟
    به کدام دسته از وکلا، وکیل ثبتی می گویند؟

    وظیفه اصلی و در واقع، موضوع آموزشی و حرفه ای چنین وکیلی، آشنایی کامل با قوانین و مقررات ثبت نام است.  شما می توانید در همه دفاتر اسناد رسمی چنین وکلائی را به عنوان وکیل حقوقی خود انتخاب کنید.

    دامنه کار وکیل ثبت پس از دریافت پروانه وکالت محدود به انجام امور ثبتی است.  برای این که چنین وکیلی حق رسیدگی به مشکلات مربوط به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی را داشته باشد و از نظر قانونی سعی در احقاق حق موکل خود داشته باشد، باید پروانه وکالت بگیرد.

    حتما باید آگاه باشید که قانون ثبت یکی از مهمترین قوانین بوده و دارای ساختار پیچیده در ایران و سراسر جهان است و فقط با اندکی آگاهی از مسائل مربوط به ثبت نمی توانید ادعای قانونی بودن کنید.  بنابراین لازم است در پرونده های حقوقی ثبت به دنبال یک وکیل آگاه و متخصص باشید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرید.

    اما در ادامه بیایید نگاهی به وظایف یک وکیل ثبتی بیندازیم. با ما باشید.

    وظایف وکیل ثبتی مشهد

    وظایف وکیل ثبتی مشهد
    وظایف وکیل ثبتی مشهد

    مهمترین مسئولیت یک وکیل ثبتی خوب انجام امور ثبتی از جمله ثبت کلیه مشاغل تجاری مثل ثبت شرکت، ثبت علائم تجاری و ایجاد کلیه دادخواست های مربوط به تشکیل پرونده های ثبتی و مواردی از این دست می باشد.

    بیشتر کار وکیل ثبت، با اداره ثبت اسناد و املاک کشور است.  بنابراین، این شخص مسئول کلیه مراحل قانونی مستند سازی یک دارایی خاص است.  پس از تعیین مساحت و دید یک ملک توسط مهندسین شهری سازمان ثبت، حق تهیه قانونی سند رسمی این ملک به عهده وکیل ثبت است.  اکثر اعتراضات به جعل سند خاص مالکیت توسط این وکلا به قانون صورت می گیرد.

    از جمله متداول ترین موضوعات ثبتی، موارد مربوط به ازدواج و طلاق و امور مربوط به اداره ثبت احوال است که وکیل ثبت حق برخورد با آن ها را دارد.  یکی دیگر از کارهای نادر وکیل ثبتی مشهد ثبت اختراع است که برخی برای آن به وکیل مراجعه می کنند.

    دعاوی ثبتی و وکیل ثبت

    دعاوی ثبتی و وکیل ثبت
    دعاوی ثبتی و وکیل ثبت

    ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که مدتی درگیر دعاوی مربوط به املاک و مستغلات بوده و پس از بررسی های لازم، متوجه شده اید که این دعاوی با دعاوی ثبتی وکیل ثبت متفاوت است.

    در واقع، ادعاهای مالکیت مربوط به مالکیت یک ملک خاص است، اما ادعاهای ثبت بر ثبت یک ملک خاص نظارت دارند و به شخص حق اعتراض در آن منطقه را می دهند.

    این جزئیات قانون ثبت، اهمیت نقش یک وکیل ثبت ماهر و حرفه ای را نشان می دهد.  قابل ذکر است که هر پرونده ثبتی در دادگاه های عمومی و تحت نظارت هر مستقل هر شهر قابل رسیدگی است و هیچ نهاد دیگری کارایی لازم برای حل این اعتراضات را ندارد.

    ادعاهای ثبت را می توان به دسته های عمومی زیر تقسیم کرد که هر کدام زیر گروه های خاص خود را دارند:

    ادعاهای مالکیت شامل اعتراضات زیر است:

    • اعتراض به ثبت ملک یا درخواست ثبت ملک
    • اعتراض به ابطال سند رسمی املاک و مستغلات و یا غیرقانونی بودن این سند زیرا خارج از وظایف کارمندان سازمان ثبت اسناد تنظیم شده است.
    • هرگونه شکایت در مورد حقوق احتمالی ملک یا جعل قوانین اصلی سند

    ادعاهای ثبت مربوط به ثبت اسناد که شامل ایرادات زیر است:

    • کلیه موارد در زمینه شناسنامه از جمله موارد ثبت ولادت، اصلاح و تغییر نام شخص، حذف نام همسر از شناسنامه در صورت جدایی، تغییرات مربوط به سن و رفع ممنوعیت خروج مشتری واقعی
    • موارد ثبت اختراع نیز در این بخش بررسی می شود: اعتراض حق ثبت اختراع یا علامت تجاری، تصحیح سند در صورت وجود خطا در این زمینه و همچنین درخواست صدور انواع اسناد مالکیت و فروش و ثبت موارد مشترک یا اصلاحات در این بخش حوزه
    • اعتراض به کلیه موارد اجرایی یا ابطال اسناد اجرایی اسناد لازم الاجرا می تواند از جمله ادعاهای ثبت باشد.

    با توجه به این که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیر نظر وزارت دادگستری است، بنابراین هرگونه اعتراض در زمینه امور ثبتی توسط این وزارتخانه پیگیری می شود.  برای اعتراض به هرگونه مشکل ثبت املاک، باید به دادگاه های عمومی دادگستری مراجعه کنید و آن ها حق دارند به این پرونده رسیدگی کنند.

    علاوه بر این، طبق ماده 25 قانون ثبت ادعاهای ثبتی در قانون اساسی کشور، رسیدگی به پرونده های ثبت با شرایط خاص از صلاحیت هیئت نظارت و شورای عالی ثبت امکان پذیر است که مسئولیت آن با  وزارت دادگستری می باشد.

    ویژگی های یک وکیل ثبتی خوب

    ویژگی های یک وکیل ثبتی خوب
    ویژگی های یک وکیل ثبتی خوب

    می دانید که یک وکیل با جزئیات قانون اساسی آشنا است و جزئی نگری  از مهمترین ویژگی های وی می باشد. اما در مورد یک وکیل ماهر، تسلط کامل بر گفتار و مهارت عالی نوشتن مهم است. به خصوص که این وکلا در بسیاری از اسناد املاک و مستغلات دخیل هستند و مهارت نوشتن آن ها باید اثبات شود. از آنجا که آن ها با اسناد حقوقی مهم سرو کار دارند، این وکلا باید در تنظیم دقیق انواع اسناد رسمی مهارت داشته باشند.

    این گزیده ای از ویژگی های وکیل ثبتی مشهد است. شما با مراجعه به سایت تهران لو و مطالعه مقالات متعدد آن می توانید اطلاعات بیشتری درباره ی وکیل ثبتی مشهد و سایر موارد مرتبط با مسائل حقوقی به دست آورید.

    چرا باید از متخصص کمک بگیریم؟

    می توان گفت که مشکلات مربوط به ثبت زمانی بروز می کند که پس از خرید یا انتقال سند، یا در زمان خرید و بررسی سند، نقصی در مفاد سند یا روند کار وجود داشته باشد.

    بسیار دیده می شود که دعاوی ثبت املاک به دلایل مختلف مثلا به دلیل سهل انگاری و تعجیل مالک در خرید و فروش ملک، تنظیم و مشکلات و خسارات زیادی را برای طرفین مربوط به ملک به بار می آورد.

    پس، با توجه به جنبه های حقوقی معاملات املاک و مستغلات و شرایط مربوط به موضوع املاک و مستغلات؛  ضروری است تا برای جلوگیری از مشکلات احتمالی املاک و اختلافات، از تجربه کارشناسان حقوقی و کارشناسان متعهد و با تجربه املاک و مستغلات استفاده کنید.

    انواع دعاوی ثبتی

    انواع دعاوی ثبتی
    انواع دعاوی ثبتی

    تا اینجای مقاله، به طور خلاصه به انواع دعاوی ثبتی پرداختیم. اما در این قسمت از مقاله ” وکیل ثبتی مشهد ” آن را به شکل مفصل تر توضیح خواهیم داد.

    دادخواست ثبتی مجموعه ای از دعاوی حقوقی و کیفری است که به نوعی به موضوع املاک و مستغلات مربوط می شود.  موضوعات متنوعی در این مجموعه وجود دارد.

    از دعاوی حقوقی مانند الزام به تهیه سند رسمی، الزام به انجام تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ مجلسی جداگانه، تخلیه و تقسیم و تقسیم اموال مشترک تا دعاوی کیفری از جمله فروش اموال، کلاهبرداری، جعل، تصرف عدوانی و ممانعت از عدالت، همه این موضوعات در حیطه دعاوی مدنی قرار می گیرند.

    ساده ترین طبقه بندی در زمینه انواع دعاوی مربوط به دارایی به شرح زیر می باشد:

    ادعاهای ثبت قانونی

    یکی از انواع دعاوی مربوط به املاک و مستغلات که تعداد زیادی از پرونده های قضایی را تشکیل می دهد، دعاوی مربوط به املاک قانونی است.  قانونگذار برای کلیه دعاوی مربوط به املاک و در هر شرایطی که مربوط به دعاوی حقوقی است، مقررات قانونی تعیین کرده است.  قضات مطابق قانون و تجزیه و تحلیل پرونده ای که پیش از خود دارند، به داوری خواهند پرداخت.

    چنان چه بخواهیم به مهمترین پرونده های دعاوی مربوط به مالکیت مدنی اشاره کنیم، می توانیم موارد زیر را ذکر نماییم:

    • در مورد الزام به رهن و اسناد تضمین
    • در مورد لزوم تهیه سند رسمی برای ملک مربوطه
    • ادعاهای مربوط به الزام به اخذ فرم مونتاژ جداگانه برای ساختمان هایی که دارای واحدهای مستقل و چند گانه هستند.
    • ادعاهای مربوط به الزام دریافت تکمیل ساختمان هایی که کارهای ساختمانی آن ها به اتمام رسیده و توسط یک متخصص تأیید شده است.
    • در مورد لغو قرارداد برای مواردی که در مفاد قرارداد اشکال وجود دارد.
    • دریافت و درخواست اجرت منوط به فسخ قراردادهایی که از نظر قانونی نقص داشته باشند.
    • میزان اجاره را طبق عرف جامعه تنظیم نمودن و یا افزایش یا کاهش دادن
    • ادعاهای مربوط به درخواست و ادعای سر قفلی و داشتن حق تجارت
    • موضوع تخلیه اماکن تجاری كه مشمول مقررات قانونی خود هستند.
    • ادعاهای انتقال منافع از یک شخص به شخص دیگر

    کلیه ادعاهای حقوقی مربوط به عدم آگاهی از قوانین و مقررات یا سهل انگاری افراد مطرح شده و موضوع ارتکاب جرم در این بخش مطرح نیست.

    دعاوی مالکیت کیفری

    دعاوی مالکیت کیفری
    دعاوی مالکیت کیفری

    ماهیت دعاوی کیفری مربوط به ارتکاب جرم توسط افراد و مسائلی از قبیل جهل به قانون و مقررات، سهل انگاری و بی توجهی، اشتباهات سهوی و … در این امر دخیل نیست.  در حقیقت؛ وقتی افراد در زمینه مسکن و املاک و مستغلات مرتکب جرم می شوند،  پرونده های کیفری با شکایت دادستان عمومی یا شاکیان خصوصی تشکیل می شود. کل پرونده های کیفری املاک و مستغلات بر اساس سود و جرم کلاهبرداری است.

    موارد مهمی از دسته بندی دعاوی کیفری ملکی عبارتند از:

    • جرم جعل اسناد و مدارک املاک و مستغلات به منظور فریب و کلاهبرداری از دیگران
    • ارتکاب جرم کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش و معاملات املاک و مستغلات
    • خیانت در امانت، یک پرونده جنایی در زمینه املاک و مستغلات محسوب می شود.
    • فروش غیر قانونی اموال اشخاص به یک یا چند شخص دیگر
    • جرم انتقال منافع غیر، به اشخاص دیگر یا شخص خود
    • بحث بر سر فروش و معاملات دولتی و فساد در این زمینه
    • جرم استفاده از سند جعلی در ارتباط با معاملات املاک و مستغلات
    • تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از دستگاه های مربوطه
    • مخالفت با فروش و معاملات
    • خرد کردن مال و ارتکاب جرم ورود غیر مجاز به دارایی دیگران

    مقامات حقوق کیفری این جرایم را مطابق قانون بررسی می کنند و احکام لازم را صادر می کنند.

    دعاوی ثبتی ملکی

    دعاوی ثبتی ملکی
    دعاوی ثبتی ملکی

    به طور کلی، ادعاهای ثبت در زمینه املاک و مستغلات را نمی توان جدا از دعاوی حقوقی در این زمینه دانست. اما می شود عنوان کرد که این موضوع دارای اهمیت و تعدد زیادی در جامعه است.

    ماهیت و عموم ادعاهای ثبت املاک و مستغلات مربوط به فعالیت های ثبت املاک و مستغلات است.

     

    موارد زیادی از دادخواست های ثبت احوال در دادگاه ها وجود دارد که اگر بخواهیم به برخی از آن ها اشاره کنیم، می توان موارد زیر را ذکر کرد:

    • لغو سند رسمی به دلایل مختلف
    • دادخواست ثبت در مورد لغو اجرای قانون ثبت برای املاک مربوطه
    • در مورد ابطال سند مخالف مالکیت در مورد مکانیزم لغو و مراحل ثبت نام در کمیسیون های مختلف ثبت نام
    • رد نظریه ارائه شده توسط هیئت حل اختلاف اداره ثبت و اسناد
    • تفکیک مال
    • اجرای ثبت
    • توقیف عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار و موارد دیگر

    نتیجه گیری

    ما در این مقاله به بررسی ویژگی های وکیل ثبتی مشهد از جوانب مختلف پرداخته و به توانایی ها، الزامات استفاده از دانش آن ها، حیطه ی کاری و ماهیت مسائل مربوط به ثبت اشاره کردیم. امید است که با آگاهی از نحوه درست برخورد با مشکل ثبتی خود و انتخاب یک وکیل حرفه ای، در تحقق حقوق خود موفق باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با