نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع وکیل منابع طبیعی رشت آشنا شوید.

    در حال حاضر  اوضاع نامناسبی بر کشور حاکم بوده و کشورمان از نظر اقتصادی در دوران خوب و مطلوبی به سر نمی برد. لذا همین امر سبب شده تا برای افراد، مشکل های زیادی به وجود بیاید.

    یکی از این مشکل ها قطعا مشکل های حقوقی هستند که افراد زیادی متاسفانه درگیر آن هستند و به دنبال راهی برای خلاصی از آن می گردند. برای این کار بهترین راه حل این است که از مشاورهای حقوقی بهره گرفته و وکیلی مجرب و حرفه ای را برای خود برگزینیم.

    داشتن یک وکیل حرفه ای که بر همه ی زوایای قانون تسلط کافی داشته باشد، می تواند یک برگ برنده ی اساسی برای پیروزی در پرونده ی مورد نظرتان محسوب شود.

    یکی از پرونده های سنگین که نیاز مبرم به یک وکیل حرفه ای و با سابقه دارد

    یکی از پرونده های سنگین که نیاز مبرم به یک وکیل حرفه ای و با سابقه دارد، پرونده هایی است که در زمینه ی منابع طبیعی هستند. این پرونده ها به خصوص آن هایی که در مورد تغییر کاربری هستند، بسیار سختگیرانه بوده  و لازم است تا وکیل مورد نظر، اشراف کاملی به قوانین موجود در زمینه ی منابع طبیعی داشته باشد و حتی باید اطلاعاتی نیز در مورد سیر تغییرات به وجود آمده در قانون هایی که در این زمینه وجود دارند، داشته باشد.

    در صورتی که در جست و جوی یک وکیل خوب و مجرب در زمینه ی منابع طبیعی یا هر مورد حقوقی دیگری هستید، بهتر است سری به سایت تهران لو بزنید. به کمک این سایت قادر هستید تا وکیلی شایسته و با هزینه ای مناسب برای خود در اختیار داشته باشید.

    در مطلب وکیل منابع طبیعی رشت قصد داریم تا به این سیر تغییرات و تکمیل شدن قانون های موجود در این زمینه پرداخته و در نهایت نیز راجع به خصوصیات و مشخصه های یک وکیل منابع طبیعی رشت که حرفه ای و با سابقه بوده، به صحبت بپردازیم. با ما همراه باشید.

    آن چه در نوشتار وکیل منابع طبیعی رشت مورد بررسی قرار می گیرد:

    لزوم بهره گیری از وکیل منابع طبیعی در رشت چیست؟

    سیر قانونگذاری برای منابع طبیعی در رشت و به طور کلی ایران به چه صورت بوده است؟

    دوره ای که در آن، هم مالکیت دولتی و هم مالکیت خصوصی بر منابع طبیعی وجود داشت.

    سیر قانون های حاکم بر منابع طبیعی کشور پیش از سال هزار و سیصد و چهل و یک و در زمان وجود مالکیت دولتی و خصوصی بر مراتع

    دوره ای که در آن منابع طبیعی، تحت مالکیت دولتی یا عمومی قرار داشتند.

    نتیجه هایی که انقلاب سفید برای منابع طبیعی کشور در بر داشت، چه مواردی بود؟

    سایر قانون هایی که در دوره ی مالکیت دولتی بر منابع کشور به تصویب رسیدند، کدام بودند؟

    دوره ی مالکیت دولتی بر منابع طبیعی از زمان انقلاب اسلامی تا به امروز

    قانون های به تصویب رسیده در زمینه ی منابع طبیعی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

    چرا می بایست در پرونده های حقوقی در ارتباط با منابع طبیعی از یک وکیل منابع طبیعی بهره ببریم؟

    یک وکیل کارکشته در زمینه ی منابع طبیعی در رشت می بایست دارای چه صلاحیت ها و مشخصه هایی باشد؟

    منابع طبیعی کشورمان که یک وکیل منابع طبیعی می بایست در زمینه ی آن ها اطلاعات داشته باشد، کدام هستند؟

    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با حوزه های آبخیز

    حوزه های آبخیزداری کشورمان کدام هستند؟

    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با ناحیه های اکولوژیکی کشور

    وظیفه های جهاد کشاورزی و وزارتخانه ی مربوط به آن در زمینه ی منابع طبیعی چیست؟

    چه کارهای قانونی می بایست در زمینه ی تعیین تکلیف کردن برای زمین هایی که بر سر آن ها اختلاف وجود دارد، انجام شوند؟

    تبصره های در ارتباط با ماده ی پنجاه و شش قانون و مقررات جنگل ها و مرتع ها چیست؟

    چرا استفاده کردن از وکیل و داشتن یک وکیل مجرب برای پرونده های حقوقی لازم است؟

    پروسه ای که برای بستن قرارداد با وکیل منابع طبیعی رشت می بایست طی شود، به چه صورت است؟

    یک وکیل خوب و مجرب در زمینه ی منابع طبیعی می بایست دارای چه ویژگی هایی باشد؟

    اطلاعات وی می بایست آپدیت و به روز باشد

    یکی از مهم ترین مشخصه های یک وکیل مجرب امین بودن وی و نیز امانتداری وی در همه ی جنبه های پرونده است

    عدم ارائه ی صحبت های کذب و توانایی های غیر معقول برای جذب موکل

    ارائه ی راه حلی که کمترین زمان ممکن را نیاز دارد و در عین حال هزینه ی زیادی نیز نمی طلبد و به عنوان بهترین راه حل موجود شناخته می شود.

    بهره گیری از تجربه های سایر افراد و یاری رساندن به قاضی پرونده برای رفع کلیه ی ابهام های پرونده

    ارائه ی رفتاری مبادی آداب با قاضی موکل طرف دیگر پرونده

    در اختیار داشتن چند تخصص به صورت همزمان و خبره بودن در آن ها

    نتیجه گیری

     

    لزوم بهره گیری از وکیل منابع طبیعی در رشت چیست؟

    لزوم بهره گیری از وکیل منابع طبیعی در رشت چیست؟
    لزوم بهره گیری از وکیل منابع طبیعی در رشت چیست؟

    یکی از سوال هایی که همواره برای مراجعه کننده های به دفاتر وکالت پیش می آید، این است که اصولا چرا می بایست از یک وکیل منابع طبیعی رشت بهره گرفت؟ در زمینه ی منابع طبیعی و اراضی، تعداد زیادی قوانین و مقررات موجود هستند که هر فردی قادر نیست در مورد آن ها اطلاعات کسب کند.

    در نتیجه لازم است تا در موارد حقوقی مربوط به منابع طبیعی از وکیل هایی در این زمینه بهره گرفته شود تا بهترین نتیجه ی ممکن در این دست از پرونده ها به دست بیاید.

    از جمله موضوع های مختلف حقوقی که در حوزه ی منابع طبیعی موجود هستند، می توان به واگذاری منابع طبیعی از جمله مراتع و نیز جنگل ها، بهره برداری از منابع طبیعی، حفاظت از این منابع طبیعی و جنگل ها و سایر مواردی از این دست اشاره کرد.

    پس همان طور که می بینید، آشنایی با کلیه ی موارد مربوط به منابع طبیعی و قانون هایی که بر آن حاکم بوده و لازم است تا اجرا گردند، پروسه ی سخت و مشکلی بوده و بدون کمک گرفتن از یک وکیل خبره در این حوزه میسر نیست.

    در ادامه مقاله وکیل منابع طبیعی رشت قصد داریم تا به سیر قانون های مربوط به منابع طبیعی پرداخته و نیز در مورد اطلاعاتی که یک وکیل منابع طبیعی رشت می بایست داشته باشد هم صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    سیر قانونگذاری برای منابع طبیعی در رشت و به طور کلی ایران به چه صورت بوده است؟

    سیر قانونگذاری برای منابع طبیعی در رشت و به طور کلی ایران به چه صورت بوده است؟
    سیر قانونگذاری برای منابع طبیعی در رشت و به طور کلی ایران به چه صورت بوده است؟

    همان طور که می دانید، در زمان های گذشته و در دوران مشروطه، مجلسی تشکیل شد که کارهای در ارتباط با قانونگذاری را به انجام می رساند. در نتیجه سیر قانونگذاری بر منابع طبیعی به همان زمان باز می گردد. به طور کلی، قانون هایی که برای منابع طبیعی و نیز جنگل های کشور و مراتع آن به تصویب رسید را می توان به دو قسمت کلی تقسیم بندی کرد:

    1. دوره ای که در آن هم مالکیت دولتی و هم مالکیت خصوصی بر منابع طبیعی وجود داشت و تا سال هزار و سیصد و چهل و یک ادامه داشت.
    2. دوره ای که در آن منابع طبیعی تحت مالکیت دولتی یا عمومی قرار داشتند و از سال هزار و سیصد و چهل و یک تا به امروز ادامه دارد.

    در ادامه به توضیحاتی راجع به هر یک از این دوره ها می پردازیم.

    دوره ای که در آن هم مالکیت دولتی و هم مالکیت خصوصی بر منابع طبیعی وجود داشت

    نخستین دفعه ای که به منابع طبیعی و حفاظت و حراست از آن ها در قانون توجه گردید و تصمیم گرفته شد تا قانون هایی در این زمینه به تصویب برسد، زمانی بود که قانون اساسی مشروطیت و متمم های آن وجود داشتند.

    جالب است بدانید، اولین قانون و مصوبه ای که در مورد منابع طبیعی و کنترل و مدیریت آ نها به تصویب رسید، در سال هزار و سیصد و سه بوده و از آن با عنوان “راجع به جنگل ها” نام برده شده است.

    این قانون به وسیله ی هیئت وزرا مورد موافقت واقع شده و به تصویب رسید. از زمانی که در کشور، انقلاب مشروطه صورت پذیرفت، تا زمانی که قانونی برای ملی شدن کلیه ی منابع طبیعی کشور و جنگل های آن به تصویب رسید(یعنی سال هزار و سیصد و چهل و یک) منابع طبیعی کشور و جنگل های آن هم تحت مالکیت عمومی یعنی دولتی بود و هم در عین حال بخش هایی از آن به قسمت خصوصی برای کنترل و مدیریت واگذار شده بود.

    سپس در ادامه، در سال هزار و سیصد و یازده، قانونی به تصویب رسید که در مورد منابع طبیعی و نیز مرتع ها بوده و آن ها را به دو بخش صنعتی و نیز غیر صنعتی تقسیم می کرد. بر اساس این قانون، منطقه ی کناره ی دریای خزر به دو قسمت تقسیم شد که قسمتی از آن صنعتی و قسمت دیگری نیز غیر صنعتی بود.

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل منابع طبیعی تهران دیدن کنید.

    سیر قانون های حاکم بر منابع طبیعی کشور پیش از سال هزار و سیصد و چهل و یک و در زمان وجود مالکیت دولتی و خصوصی بر مراتع

    همان طور که در قسمت قبل از مطلب وکیل منابع طبیعی رشت گفتیم، قانونی به تصویب رسید که مراتع و منابعی را که طبیعی بودند، در دو دسته ی صنعتی و غیر صنعتی تقسیم بندی می کرد. نخستین قانونی که در مورد جنگل ها به تصویب رسید، در ماه دی سال هزار و سیصد و بیست و یک بود و این قانون به وسیله ی مجلس شورای ملی وضع شده و در نهایت نیز به تصویب رسید.

    بر اساس این قانون، کلیه ی کارهایی که در رابطه با جنگل ها می بایست صورت می گرفتند، بر عهده وزارت کشاورزی قرار داده شد و این نهاد موظف گردید تا کلیه ی کارهای مربوط به این منابع را نظیر مراقبت کردن از منابع طبیعی و جنگل ها، کنترل و مدیریت آن ها به ویژه در زمینه ی بهره برداری از آن ها و سایر مواردی از این دست به عهده گرفته و به انجام رساند.

    تصویب لایحه ای به صورت قانونی

    در ادامه و در سال هزار و سیصد و سی و هشت، برای کلیه ی منابع طبیعی، جنگل ها، مراتع و غیره لایحه ای به صورت قانونی مصوب گردید و برای اولین بار در تاریخ کشور بود که مرتع ها نیز در کنار نام جنگل ها قرار گرفته و لزوم حفظ و حراست از آن ها به وجود آمد.

    با انجام این کار، موارد دیگری نظیر توجه به بیابان ها و نیز مدیریت منطقه های کویری، عدم جدا کردن خارهای موجود در این ناحیه ها از بوته های آن ها یا به طور کلی نکندن آن خارها، توجه به بوته های موجود در منطقه های کوهستانی و سایر مواردی از این دست نیز در معرض توجه قرار گرفت و به آن ها توجه ویژه ای ارائه شد.

    لازم است بدانید، یک وکیل منابع طبیعی رشت می بایست به کلیه ی این قانون ها مسلط بوده و در پرونده ها کاملا این قوانین را مد نظر داشته باشد.

    دوره ای که در آن منابع طبیعی تحت مالکیت دولتی یا عمومی قرار داشتند

    دوره ای که در آن منابع طبیعی تحت مالکیت دولتی یا عمومی قرار داشتند
    دوره ای که در آن منابع طبیعی تحت مالکیت دولتی یا عمومی قرار داشتند

    حال که در مورد دوره ی زمانی تا سال هزار و سیصد و چهل و یک که مراتع و جنگل ها و به طور کلی منابع طبیعی که هم در دست بخش خصوصی و هم بخش دولتی قرار داشت، اطلاعاتی به دست آوردیم و برخی قانون های موجود و به تصویب رسیده را در این سال ها بررسی کردیم؛ نوبت به دوره ی دوم می رسد.

    یعنی جایی که از سال هزار و سیصد چهل و یک به بعد کلیه ی منابع، تحت نظر بخش عمومی یا همان دولتی قرار گرفتند و به نحوی مالکیت ها از بخش خصوصی سلب شد.

    به طور کلی، در نخستین دوره ای که قانون هایی در کشورمان به تصویب می رسید و عملا فعالیت های قانونی برقرار بود (منظور همان دوران مشروطه الی سال هزار و سیصد چهل و یک است) قانونگذارها نتوانستند به خوبی قانون هایی را وضع کنند که بر اساس آن ها دولت به طور کامل مدیریت و کنترل منابع طبیعی و جنگل ها را در دست بگیرد و کلیه ی تلاش ها نیز در این زمینه به صورت کامل به ثمر ننشست و افاقه ای نکرد.

    اما زمانی که در کشور، انقلاب سفید به وقوع پیوست، با توجه به این که این تحول در کشور بیشتر به دنبال اصلاحات بود و این اصلاحات را در زمینه ی اقتصادی، اجتماعی، و حتی اراضی جست و جو می کرد، توانست کارهایی را در زمینه ی اراضی و منابع طبیعی به انجام برساند.

    نتیجه هایی که انقلاب سفید برای منابع طبیعی کشور در بر داشت، چه مواردی بود؟

    نتیجه هایی که انقلاب سفید برای منابع طبیعی کشور در بر داشت، چه مواردی بود؟
    نتیجه هایی که انقلاب سفید برای منابع طبیعی کشور در بر داشت، چه مواردی بود؟

    در قسمت قبل از مطلب وکیل منابع طبیعی رشت گفتیم که تا قبل از سال هزار و سیصد و چهل و یک، هیچ موفقیتی در زمینه ی ملی شدن منابع طبیعی صورت نپذیرفت. اما پس از آن، انقلاب سفید رخ داد که آن را می توان به عنوان یک رویداد مهم برای منابع طبیعی کشورمان به شمار آوریم.

    این انقلاب سفید، در زمان پهلوی دوم بیش از پیش نتیجه های خود را به نمایش گذاشته و اصل هایی را در این زمینه به تنظیم رساند که از جمله ی آن ها می توان به ملی کردن کلیه ی منابع طبیعی از جمله جنگل ها و مراتع اشاره کرد.

    19 ماده ی مختلف

    این اصل دارای 19 ماده ی مختلف بود که در نتیجه ی آن ها و بر اساس قانون ملی، کلیه ی جنگل هایی که در کشورمان موجود بودند، کلیه ی بخش های جنگل های ایران از عرصه گرفته تا اعیان به دولت واگذار شده و دولت به عنوان مالک آن تعیین گشته و معرفی شد.

    این قانون در سال هزار و سیصد و چهل و یک به تصویب رسید و پس از این تاریخ  بود که به طور کلی نظام حقوقی کشورمان پذیرفت که مالکیت قانونی جنگل های موجود در کشور و نیز مرتع های آن به طور کلی در اختیار دولت باشد و به نوعی آن را یک دارایی ملی به شمار آورد.

    این تاریخ را می توان به عنوان نقطه ی عطفی در تاریخ منابع طبیعی کشورمان به شمار آوریم که علاوه بر این که به عنوان یکی از اصول و قواعد کشور محسوب شد، کلیه ی افراد و اذهان عمومی هم آن را قبول کرده و با آن کنار آمدند.

    سایر قانون هایی که در دوره ی مالکیت دولتی بر منابع کشور به تصویب رسیدند، کدام بودند؟

    سایر قانون هایی که در دوره ی مالکیت دولتی بر منابع کشور به تصویب رسیدند، کدام بودند؟
    سایر قانون هایی که در دوره ی مالکیت دولتی بر منابع کشور به تصویب رسیدند، کدام بودند؟

    در این قسمت، قصد داریم تا به برخی دیگر از قانون هایی که در زمینه ی منابع طبیعی به تصویب رسید، در سال هایی که آن ها در اختیار دولت بودند،  به صحبت بپردازیم. یکی از این قانون ها در سال هزار و سیصد و چهل و شش و در ماه مرداد وضع شد و علت عمده ی تصویب این قانون، این بود که اصولی را که در قسمت پیشین بیان کردیم را مستحکم تر کرده و هر گونه حق دخل و تصرفی در آن را به نوعی از بین ببرد.

    این قانون به نام قانون حفظ کردن و نیز بهره برداری کردن از کلیه ی منابع طبیعی کشور از جمله جنگل ها و مرتع ها معروف گردید و به کمک آن بود که عبارت منابع طبیعی به صورت حقوقی و قانونی تعریف شده و وارد نظام کشور شد.

    وزارت منابع طبیعی

    همزمان با این کار، برای اداره کردن این منابع طبیعی، وزارت خانه ای نیز تاسیس گشته و راه اندازی شد که به نام وزارت منابع طبیعی نامگذاری شد و نهادهایی مانند سازمان های در ارتباط با جنگل و جنگلبانی، سازمان های مشغول به کار در زمینه ی شیلات و نیز جانداران آبزی و سایر مواردی از این دست در اختیار این وزارت خانه قرار گرفته و کنترل و مدیریت آن ها به وزارت منابع طبیعی واگذار گردید.

    سپس در سال هزار و سیصد و پنجاه، قانونی به تصویب رسید که بر اساس آن وزارت منابع طبیعی کشور را مورد انحلال قرار می داد و به نوعی آن را با وزارت کشاورزی ادغام کرده و دو وزارتخانه ی کشاورزی و منابع طبیعی، تبدیل به یک وزارت خانه ی واحد شدند.

    قانونی که در این زمینه به تصویب رسید، به نام قانون تجدید نظر بر ارگان های کشور و معین کردن مسئولیت های سازمان های در ارتباط با وزارت کشاورزی و منابع طبیعی و نیز منحل شدن وزارت خانه ی مربوط به منابع طبیعی شناخته می شد.

    دوره ی مالکیت دولتی بر منابع طبیعی از زمان انقلاب اسلامی تا به امروز

    دوره ی مالکیت دولتی بر منابع طبیعی از زمان انقلاب اسلامی تا به امروز
    دوره ی مالکیت دولتی بر منابع طبیعی از زمان انقلاب اسلامی تا به امروز

    در این بخش از مبحث وکیل منابع طبیعی رشت قصد داریم تا به آخرین دوره از دوره های مالکیتی موجود بر منابع طبیعی کشور یعنی دوره ای که منابع طبیعی به صورت دولتی و عمومی اداره می شدند و تحت مالکیت دولت بودند، بپردازیم.

    این دوره از مالکیت بر منابع طبیعی از زمان وقوع انقلاب اسلامی در کشورمان تا به امروز وجود داشته و پس از این که انقلاب اسلامی با پیروزی کار خود را آغاز نمود، شروع به تصویب و تدوین قانون هایی نمود و در نهایت نیز قانون اساسی کشور وضع گردید.

    بر اساس این قانون اساسی وضع شده در اصل های چهل و پنج، چهل و هشت و پنجاه در زمینه ی منابع طبیعی به صحبت پرداخته شد و مواردی را برای مدیریت و حفظ و حراست از آن ها بیان کردند.

    حتی میزان توجه به این منابع طبیعی در این قانون ها به اندازه ای بود که آنها را به قانون مادر یا همان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز درج نمودند و به طور کلی حراست و محافظت از منابع طبیعی و محیط زیست را در مقام یک قانون اساسی بیان نمودند.

    پس از آن در سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت هم برخی قانون های جدید در زمینه ی منابع طبیعی، جنگل ها و مرتع ها وضع شده و مصوب گردیدند که تعدادی از آن ها را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

    قانون های به تصویب رسیده در زمینه ی منابع طبیعی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

    قانون های به تصویب رسیده در زمینه ی منابع طبیعی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران
    قانون های به تصویب رسیده در زمینه ی منابع طبیعی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

    در این بخش از مطلب وکیل منابع طبیعی رشت قصد داریم تا به سلسله قانون هایی که در ارتباط با منابع طبیعی وجود دارند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی وضع شده اند، بپردازیم. این قانون ها به شرح زیر هستند:

    لایحه ای که در ارتباط با افرادی بود که به مال و اموال مردم و نیز مال و اموال عموم تجاوز نموده و آن ها را تحت مالکیت خود درآورده باشند.

    اصلاح و نیز بازنویسی قانون ها و مقررات در ارتباط با چگونگی واگذار کردن هر چیزی در لوای جمهوری اسلامی ایران

    طراحی و تصویب قانونی برای چگونگی واگذار کردن و نیز احیا نمودن زمین ها

    تبیین یک هیات ماده ی واحد برای این که بتوان به کمک آن اراضی و زمین هایی را که بر سر آن ها اختلاف وجود دارد را تعیین تکلیف نمود.

    مشخص کردن وضعیت اراضی و زمین هایی را که بر سر آن ها اختلاف وجود دارد.

    تصویب قانونی برای تعیین کردن تکلیف و نیز مشخص کردن وضعیت اراضی و زمین هایی را که بر سر آن ها اختلاف وجود دارد. به این منظور ماده ی پنجاه و شش قانون وضع گردید.

    تصویب قانونی در زمینه ی حفاظت و نیز حمایت کردن کلیه ی منابع طبیعی و نیز تمامی جنگل ها و مراتع کشور و ذخایر آن ها

    تصویب آیین نامه های اجرایی در زمینه ی بهره برداری و نیز محافظت از کلیه مرتع ها و نیز جنگل ها

    تصویب یک آیین نامه ی اجرایی برای ماده ی سی و سه قانون اساسی. این آیین نامه در مقام اصلاحیه قانونی برای محافظت و نیز بهره برداری از منابع طبیعی کشور به حساب آمده و مورد استفاده قرار می گیرد.

    قانون به تصویب رسیده در سال هزار و سیصد و هشتاد و نه در زمینه ی بالا بردن سطح بهره برداری از بخش های کشاورزی و نیز کلیه ی جنگل ها و مراتع و کلیه ی منابع طبیعی

    تصویب آیین نامه ای برای اجرایی شدن قانون ذکر شده در مورد شماره ی 9 به نام آیین نامه ی اجرایی در زمینه ی ماده ی 8 این قانون

    برنامه ی به تصویب رسیده در سال هزار و سیصد و نود و دو به منظور بهینه کردن، حفظ و حراست، بهره وری و کنترل و مدیریت کردن در حوزه ی کشاورزی و نیز کلیه ی منابع طبیعی

    قانون های به تصویب رسیده در سال هزار و سیصد و نود و شش در زمینه ی جرم ها و تخطی هایی از قانون در زمینه ی محافظت و نیز بهره برداری از منابع طبیعی، جنگل ها، مرتع ها و غیره

    چرا می بایست در پرونده های حقوقی در ارتباط با منابع طبیعی، از یک وکیل منابع طبیعی بهره ببریم؟

    چرا می بایست در پرونده های حقوقی در ارتباط با منابع طبیعی، از یک وکیل منابع طبیعی بهره ببریم؟
    چرا می بایست در پرونده های حقوقی در ارتباط با منابع طبیعی، از یک وکیل منابع طبیعی بهره ببریم؟

    گاها این سوال پیش می آید که اصولا چرا می بایست برای انجام پرونده های حقوقی که در زمینه ی منابع طبیعی هستند، از وکیل منابع طبیعی بهره گرفت؟ چرا نمی توان از یک وکیل خانواده یا وکیل کیفری در این زمینه استفاده کرد؟

    در پاسخ به این سوال باید بگوییم، چنین چیزی غیرممکن نیست و شما می توانید برای پرونده های حقوقی خود در زمینه ی منابع طبیعی از سایر وکلا نیز بهره ببرید. اما شانس این که در پرونده ی مورد نظر پیروز شوید، کاهش پیدا می کند.

    چرا که هر وکیلی در یک حیطه و زمینه ی خاص تخصص داشته و تسلط وی بر حل کردن پرونده هایی از جنس تخصص خود است. لذا اگر پرونده ای به وی واگذار گردد که خارج از حیطه ی تخصصی اش باشد، حتی گاها ممکن است آن را قبول نکرده و شما را به وکیل دیگری با تخصصی مربوط ارجاع دهد.

    هنگامی که قلب شما درد می گیرد، به پزشک ارتوپد مراجعه نمی کنید

    همان طور که هنگامی که قلب شما درد می گیرد، به پزشک ارتوپد مراجعه نمی کنید یا برای یادگیری زبان انگلیسی، سراغ مدرس جغرافیا نمی روید.

    برای پرونده های حقوقی نیز می بایست به فرد متخصص در زمینه ی خود پرونده مراجعه کنید و از دانش و تسلط و در عین حال تجربه ای که این فرد سال های سال در زمینه ی یک فیلد خاص از حقوق مثلا منابع طبیعی کسب نموده است، بهره ی کافی و وافی را ببرید.

    در صورتی که به دنبال یک وکیل منابع طبیعی رشت که کاربلد و مجرب نیز باشد و دارای پرونده های موفق زیادی در این زمینه هست می گردید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات سایت تهران لو برای یافتن چنین فردی است.

    یک وکیل کارکشته در زمینه ی منابع طبیعی در رشت می بایست دارای چه صلاحیت ها و مشخصه هایی باشد؟

    یک وکیل کارکشته در زمینه ی منابع طبیعی در رشت می بایست دارای چه صلاحیت ها و مشخصه هایی باشد؟
    یک وکیل کارکشته در زمینه ی منابع طبیعی در رشت می بایست دارای چه صلاحیت ها و مشخصه هایی باشد؟

    حال که در مورد کلیه ی قانون های موجود در  زمینه ی منابع طبیعی اطلاعاتی به دست آوردیم و سیر قانونی مالکیت منابع طبیعی را مورد بررسی قرار دادیم، این سوال پیش می آید که این قانون ها چه ارتباطی با با یک وکیل منابع طبیعی رشت داشته و این فرد چرا باید از کلیه ی این قانون ها اطلاع داشته و به آن ها تسلط کامل داشته باشد؟

    به طور کلی وکیلی که قصد دارد پرونده ای را در زمینه ی منابع طبیعی در دست بگیرد و وکالت آن را قبول کند و یا وکیلی که بخواهد به شکل کلی فقط پرونده هایی از این دست را قبول نموده و به نوعی حیطه ی تخصصی خود را در این زمینه از قانون برگزیند، می بایست که حتما بر یک یک مواد قانونی مصوب و آیین نامه های به تصویب رسیده مسلط بوده و علاوه بر این، اطلاعات کاملی در زمینه ی سیر و تکامل وضع قانون در زمینه ی منابع طبیعی در اختیار داشته باشد.

    به غیر از این موارد هم لازم است تا این شخص به اندازه ای از سابقه و تجربه در این زمینه بهره مند باشد که با روال کلیه ی مراجع و نهادهای وابسته به این موضوع اعم از اداره های آن، وزارت خانه ی مرتبط با آن، مرجع های دارای صلاحیت و سایر مواردی از این دست آشنایی کامل داشته و بداند که می بایست در هر موردی به چه نهادی مراجعه کند و زمینه ی موفقیت در کیس مورد نظر را فراهم آورد.

    آشنایی با کلیه ی منابع طبیعی داخل کشور

    همچنین این شخص که حوزه ی کاری خود را در این زمینه تعریف نموده است، می بایست حتما به صورت کامل با کلیه ی منابع طبیعی داخل کشور آشنایی کامل داشته و در مورد آن ها اطلاعات کامل و بی نقصی در اختیار داشته باشد.

    همچنین یک وکیل منابع طبیعی رشت می بایست برای پیگیر شدن به صورت حقوقی در زمینه ی یک پرونده ی مربوط به منابع طبیعی، حتما و موکدا صلاحیت های محلی را مد نظر داشته و آن ها را رعایت نماید.

    در ادامه، مختصری در مورد منابع طبیعی کشورمان که یک وکیل منابع طبیعی رشت می بایست راجع به آن ها اطلاعات در اختیار داشته باشد، صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    منابع طبیعی کشورمان ایران، که یک وکیل منابع طبیعی می بایست در زمینه ی آن ها اطلاعات داشته باشد، کدام هستند؟

    منابع طبیعی کشورمان ایران، که یک وکیل منابع طبیعی می بایست در زمینه ی آن ها اطلاعات داشته باشد، کدام هستند؟
    منابع طبیعی کشورمان ایران، که یک وکیل منابع طبیعی می بایست در زمینه ی آن ها اطلاعات داشته باشد، کدام هستند؟

    به طور کلی یکی از مواردی که یک وکیل منابع طبیعی می بایست در مورد آن ها اطلاعات بالایی داشته باشد، منابع طبیعی کشور است. منابع طبیعی کشورمان در دو دسته ی حوزه های آبخیز و نیز منطقه های اکولوژیکی کشور تقسیم می شوند.

    حوزه های آبخیز به فضایی گفته می شود که آب هایی که بر روی سطح زمین جریان دارند و در عین حال هم بر اثر بارش هستند، به کمک آبراهه ها در یک محل گردآوری می شوند و در نهایت، آن ها را به سوی یک مدخل خروجی هدایت می کنند. این خروجی می تواند رودخانه، تالاب، دریاچه و دریا و سایر مواردی از این دست باشد.

    یک حوزه ی آبخیز، کلیه ی سطوحی را شامل می شود

    پس اگر بخواهیم واضح تر بگوییم، یک حوزه ی آبخیز، کلیه ی سطوحی را شامل می شود که آب های روان در سطح منطقه ی مورد نظر به سوی یک محل معین و یا ناحیه ی از پیش تعیین شده حرکت کرده و جاری می شوند. علاوه بر این، با توجه به گستردگی کشورمان ایران، از نظر عرض جغرافیایی ناحیه های اکولوژیکی متفاوتی برای آن وجود دارند.

    در ادامه به بررسی هر دو دسته از منابع طبیعی کشور می پردازیم. در صورتی که به دنبال یک وکیل منابع طبیعی رشت هستید که در کار خود بسیار حرفه ای و با سابقه باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از وکلایی است که در سایت تهران لو مشغول به فعالیت هستند.

    سایت تهران لو یک سایت اینترنتی معتبر برای دریافت مشاوره های حقوقی در هر زمینه ای مانند منابع طبیعی، خانوادگی، کیفری و سایر مواردی از این دست بوده که به کمک آن می توانید پرونده های حقوقی خود را با موفقیت طی کنید.

    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با حوزه های آبخیز

    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با حوزه های آبخیز
    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با حوزه های آبخیز

    در قسمت پیش، مختصری راجع به این که حوزه ی آبخیز چیست صحبت کردیم. حال می خواهیم ببینیم به طور کلی آبخیزداری به چه معنا است؟

    آبخیزداری که در انگلیسی به آن Watershed Management گفته می شود، علمی است که در راستای مدیریت و تحت کنترل درآوردن منابعی که در زمینه ی حوزه های آبخیز هستند، مشغول به فعالیت است.

    این علم به نوعی یک برنامه ریزی پیوسته برای مدیریت منابع حوزه های آبخیز ارائه کرده و کلیه ی کارهایی را که می بایست برای مدیریت کردن این منابع صورت پذیرند را اجرایی می کند.

    منبع های موجود برای حوزه های آبخیز می توانند مختلف باشند

    منبع های موجود برای حوزه های آبخیز می توانند مختلف باشند و مدیریت آن ها در سطوح مختلفی صورت می پذیرد که از جمله آن ها می توان به سطوح طبیعی، سطوح انسانی، سطوح کشاورزی و سطوح اقتصادی اشاره کرد.

    همچنین کلیه ی این کارها و اقدامات می بایست به گونه ای انجام شوند که هیچ گونه تاثیر منفی و مخربی بر روی منابع، حال می خواهد آب باشد یا خاک ، گذاشته نشود و آن ها را در بهترین حالتشان حفظ کنیم.

    اگر بخواهیم به زبانی ساده تر، آبخیزداری را تعریف کنیم، می توانیم بگوییم که آبخیزداری تحت کنترل درآوردن و مدیریت کردن حوزه های آبخیز است که می بایست در آن حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ منابع آب و خاک داشته باشیم و قادر باشیم تا علاوه بر حفاظت و حراست، از آن ها به درستی بهره گرفته و به صورت پایدار این منابع طبیعی را مورد حفاظت و بهره برداری قرار دهیم.

    حوزه های آبخیزداری کشورمان ایران کدام هستند؟

    حوزه های آبخیزداری کشورمان ایران کدام هستند؟
    حوزه های آبخیزداری کشورمان ایران کدام هستند؟

    براساس تقسیم بندی هایی که وزارت نیرو در زمینه ی عرصه های حوزه های مربوط به آبخیزداری به انجام رسانده است، به طور کلی کشور ایران از 6 ابر حوزه تشکیل شده است که مجموع آن ها مساحت کل ایران را تشکیل می دهند.

    هر کدام از این ابر حوزه ها به بخش های کوچکتر و رده پایین تری دسته بندی می شوند و در سطوح کوچکتر نیز مورد بررسی قرار می گیرند. شش ابر حوزه ی اصلی کشور ایران به شرح زیر است:

    1. دریای خزر که خود شامل هفت حوزه ی آبخیز کوچکتر می باشد.
    2. خلیج فارس و دریای عمان که این ابر حوزه ی آبخیزداری نیز خود شامل نه حوزه ی آبخیز کوچکتر است.
    3. دریاچه ی ارومیه
    4. فلات مرکزی که این ابر حوزه نیز شامل 9 حوزه ی آبخیزداری کوچکتر می شود.
    5. مرزی واقع شده در شرق که شامل 3 حوزه ی کوچکتر از خود نیز هست.
    6. قره قوم

    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با ناحیه های اکولوژیکی کشور

    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با ناحیه های اکولوژیکی کشور
    لزوم آشنایی یک وکیل منابع طبیعی با ناحیه های اکولوژیکی کشور

    همان طور که می دانید، کشور ما ایران از نظر وسعت و مساحت در رده ی کشورهای بسیار بزرگ دنیا قرار می گیرد. همین گستردگی سبب شده است تا بین عرض جغرافیایی کشور، از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین آن فاصله ی زیادی موجود باشد. اما این تفاوت سبب چه چیزی خواهد شد؟

    این تفاوت باعث به وجود آمدن انواع مختلف دشت ها، کوه ها و کوهپایه ها و اقلیم های متنوعی در سراسر کشور شده و توانسته است تا شمایل گوناگونی را برای قسمت های مختلف کشورمان به ارمغان بیاورد.

    علاوه بر این، یکی دیگر از مواردی که به این علت در کشور به وجود آمده است، وجود گونه های متنوع و متعدد گیاهی و پوشش های مختلف با تنوع بالا در سرتاسر کشور است.

    کشورمان به طور کلی از 5 ناحیه ی اکولوژیکی تشکیل شده است که این منطقه ها به شرح زیر هستند:

    1. ناحیه ی خزری که به آن هیزکانی نیز گفته می شود.
    2. ناحیه ی ایران تورانی
    3. ناحیه ی مربوط به زاگرس
    4. ناحیه ی خلیج فارس عمانی
    5. و در آخر هم ناحیه ی ارسباران

    علاوه بر این، به طور کلی ناحیه های اکولوژیک به 4 دسته ی مهم تقسیم می شوند که این دسته ها عبارت هستند از: جنگل ها، پارک های جنگلی، بیابان ها و مرتع ها.

    در صورتی که در جست و جوی یک وکیل حرفه ای در زمینه ی پرونده های مربوط به منابع طبیعی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که سری به سایت تهران لو بزنید و از خدمات سایت تهران لو برای پیدا کردن وکیل مورد نظر خود بهره ببرید.

    وظیفه های جهاد کشاورزی و وزارت خانه ی مربوط به آن در زمینه ی منابع طبیعی چیست؟

    وظیفه های جهاد کشاورزی و وزارت خانه ی مربوط به آن در زمینه ی منابع طبیعی چیست؟
    وظیفه های جهاد کشاورزی و وزارت خانه ی مربوط به آن در زمینه ی منابع طبیعی چیست؟

    اگر به یاد داشته باشید، در قسمت های قبلی گفتیم که با منحل شدن وزارت منابع طبیعی، وزارت جهاد کشاورزی کلیه ی وظیفه های این وزارت خانه را بر عهده گرفت و به نوعی این دو وزارت خانه با هم ادغام شدند. لذا وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ی منابع طبیعی، وظیفه ها و مسئولیت هایی دارد که می بایست آن ها را به انجام برساند. بر اساس مصوبه ای که در سال هزار و سیصد و هشتاد و یک به وسیله ی هیات وزرا طرح شد، این مسئولیت ها تبیین شدند.

    برخی از این وظیفه ها و مسئولیت ها به شرح زیر هستند:

    1. محافظت از زمین های کشاورزی و یا جنگلی و ایستادن در مقابل تغییر کاربری آن ها به هر دلیلی
    2. انجام اقدام هایی در زمینه ی طرح های در ارتباط با حوزه های آبخیزداری؛ در عین حال انجام فعالیت هایی برای از بین بردن بیابان ها و تثبیت کردن موقعیت شن های روان
    3. تحقیق و بررسی در زمینه ی حریم و مرزهای مربوط به زمین های ملی و توانایی جداسازی آن ها از استثناهای موجود برای اشخاص؛ حال می خواهد حقیقی باشد یا حقوقی

    نظر به این که قانون های موجود در این زمینه بسیار متنوع و در عین حال زیاد هستند، بهتر است تا اگر پرونده ای حقوقی در زمینه ی منابع طبیعی دارید و این منطقه از نظر جغرافیایی در استان گیلان و شهر رشت واقع شده است، حتما از یک وکیل منابع طبیعی رشت کمک بگیرید تا بتوانید پرونده ی خود را به بهترین نحو ممکن حل کنید. برای این کار یعنی پیدا کردن وکیلی مجرب در این زمینه می توانید از سایت تهران لو کمک بگیرید.

    چه کارهای قانونی می بایست در زمینه ی تعیین تکلیف کردن برای زمین هایی که بر سر آن ها اختلاف وجود دارد، انجام شوند؟

    چه کارهای قانونی می بایست در زمینه ی تعیین تکلیف کردن برای زمین هایی که بر سر آن ها اختلاف وجود دارد، انجام شوند؟
    چه کارهای قانونی می بایست در زمینه ی تعیین تکلیف کردن برای زمین هایی که بر سر آن ها اختلاف وجود دارد، انجام شوند؟

    یکی از ماده های موجود که برای حفظ کردن و نیز بهره برداری از منابع طبیعی مانند جنگل ها و مرتع ها وجود دارد، ماده ی پنجاه و شش است.

    به کمک این ماده، قادر هستیم تا برای زمین هایی که محل اختلاف دارند، تعیین تکلیف کرده و مشکل آن ها را رفع کنیم. بر اساس ماده ی واحد این قانون، در صورتی که صاحبین زمین هایی که به صورت نسقی هستند یا صاحب های باغ ها و یا

    تاسیساتی که از نظر موقعیت مکانی در حریم روستایی قرار داشته و از حدود معین شده در شهرها بیرون باشند، و یا اداره های دولتی که نسبت به اجرایی شدن ماده ی پنجاه و شش قانون در مورد حراست از جنگل ها و مراتع که در سال هزار و سیصد و چهل و شش به تصویب رسیده و سپس اصلاحیه هایی بر روی آن اعمال گشت، معترض باشند؛ می بایست اعتراض خود را ارائه کنند.

    یک هیئت از افرادی تشکیل می شود که می تواند در مورد این مسئله رای مورد نیاز را صادر کند. این هیئت شامل افراد ذیل هستند:

    1. مدیر اداره ی کشاورزی در شهر مربوطه که در اینجا مقصود شهر رشت است.
    2. مدیر سازمان جنگلداری شهر مربوطه
    3. یکی از اعضای سازمان جهاد سازندگی
    4. یکی از اعضای هیات مربوط به واگذار کردن زمین
    5. یک فرد با سمت قاضی دادگستری
    6. با توجه به پرونده ی مورد نظر، لازم است تا دو نفر از اعضای مشغول فعالیت در شورای اسلامی شهر یا روستایی یا عشایر محل مورد بحث نیز در این هیئت حضور داشته باشند.

    هیئت مورد بحث، تحت نظر وزارت کشاورزی شهرستان مربوطه تشکیل می شود و در صورتی که 5 نفر از اعضای موجود در هیئت در آن حاضر باشند، جلسه رسمیت پیدا می کند.

    سپس هیئت مربوطه آراء کارشناسی خود را ارائه داده و بعد از آن هر رایی که قاضی پرونده برای آن صادر کند، می بایست حتما به وسیله ی خواهان پرونده اجرایی گردد. البته سه تبصره وجود دارد که در مواد قانونی دویست و هشتاد و چهار و دویست و هشتاد و چهار مکرر، ذکر شده اند.

    تبصره هایی در ارتباط با ماده ی پنجاه و شش قانون و مقررات جنگل ها و مرتع ها چیست؟

    تبصره هایی در ارتباط با ماده ی پنجاه و شش قانون و مقررات جنگل ها و مرتع ها چیست؟
    تبصره هایی در ارتباط با ماده ی پنجاه و شش قانون و مقررات جنگل ها و مرتع ها چیست؟

    این تبصره ها به شرح زیر هستند:

    تبصره ی نخست:

    اداره هایی که در زمینه ی به ثبت رساندن اسناد مشغول فعالیت هستند، می بایست کلیه  اسناد مربوطه را که بر اثر رای صادره ی نهایی دستخوش تغییر شده اند، بازبینی و اصلاح کنند.

    تبصره ی دوم:

    نهاد دیوان عدالت اداری می بایست حتما همه ی پرونده هایی را که در زمینه ی ماده ی پنجاه و شش وجود دارند و مختومه نیز اعلام نشده اند را پیدا کرده و به کمیسیون مربوط به قانون ذکر شده، بازگردانند.

    تبصره ی سوم:

    اگر شخص حقوقی معترض به اجرایی کردن ماده ی پنجاه و شش سازمان ها، اداره جات و نیز موسسه هایی از نوع دولتی باشند و در عین حال هم اعتراض آن ها از سوی هیئت تشکیل شده به حق تشخیص داده شود، بر اساس قانون اراضی مورد بحث، از دست متصرف خارج شده و به صاحب قانونی آن یعنی همان اداره ی دولتی بازگردانده می شود. به این کار خلع ید نیز گفته می شود.

    تبصره ی چهارم:

    دولت مکلف است که به کمک نهادها و سازمان های مربوطه و دارای صلاحیت، برای خلع ید کردن متصرفان از زمین های مورد بحث، کلیه ی کارهای لازم را به انجام برساند.

    تبصره ی پنجم:

    از مورخه ی وضع این ماده ی واحده، همه ی قانون ها، آیین نامه ها و سایر مواردی از این دست که با این قانون وضع شده منافات داشته، منقضی شده و تنها ماده ای که می توان در این زمینه به آن استناد کرد، ماده ی پنجاه و شش است.

    تبصره ی ششم:

    کلیه ی آیین نامه هایی که برای اجرایی کردن این قانون لازم است، می بایست به وسیله ی وزارت کشاورزی تهیه شده و پس از به تصویب رساندن آن، در نهایت برای ارسال ابلاغیه ی اجرایی آن به کلیه ی واحدها و نهادهای مربوطه اقدام کند.

    لازم است بدانید که این ماده ی قانونی که شامل یک ماده ی واحده و نیز 6 تبصره است، در بیست و دومین روز شهریور ماه سال هزار و سیصد و شصت و هفت، در مجلس مصوب شده و سپس در بیست و نهم شهریور ماه همان سال هزار و سیصد و شصت و هفت، به وسیله ی شورای نگهبان تایید گردیده است.

    چرا استفاده کردن از وکیل و داشتن یک وکیل مجرب برای پرونده های حقوقی لازم است؟

    چرا استفاده کردن از وکیل و داشتن یک وکیل مجرب برای پرونده های حقوقی لازم است؟
    چرا استفاده کردن از وکیل و داشتن یک وکیل مجرب برای پرونده های حقوقی لازم است؟

    در ادامه ی بحث وکیل منابع طبیعی رشت می خواهیم ببینیم که اصولا چرا لازم است تا از یک وکیل برای انجام کارهای حقوقی خود و پرونده های حقوقی بهره ببریم؟

    همان طور که در صورتی که هر وقت احساس بیماری می کنیم، می بایست حتما به پزشک مراجعه کنیم و در صورت عدم انجام این کار و اقدام برای درمان به صورت سرخود، دچار مشکل های بیشتری خواهیم شد و حتی ممکن است منجر به آسیب های جبران ناپذیر و حتی مرگ شود،

    هنگامی هم که یک پرونده ی حقوقی در اختیار دارید، لازم است تا به متخصص آن یعنی وکیل مراجعه کنید تا کارهای لازم در زمینه ی پرونده تان صورت گیرد و کارها با سرعت بیشتری انجام شوند.

    به کمک یک وکیل خوب در زمانی کوتاه و با هزینه ای معقول و مقرون به صرفه قادر هستید تا بهترین راه حل موجود برای پرونده ی خود را پیدا کرده و از آن برای حل کردن مشکل خود بهره ببرید و در نهایت هم پرونده تان سریعتر حل شود و به نتیجه برسد.

    پروسه ای که برای بستن قرارداد با وکیل منابع طبیعی در رشت می بایست طی شود، به چه صورت است؟

    پروسه ای که برای بستن قرارداد با وکیل منابع طبیعی در رشت می بایست طی شود، به چه صورت است؟
    پروسه ای که برای بستن قرارداد با وکیل منابع طبیعی در رشت می بایست طی شود، به چه صورت است؟

    یک وکیل منابع طبیعی رشت که مجرب و حرفه ای بوده و برای موکل خود ارزش و احترام قائل است، می بایست پیش از آن که پرونده ای را پذیرش کند، در گام نخست یک جلسه ی معارفه تشکیل دهد که در آن فرد مراجعه کننده نیز حضور داشته و سپس به صورت دقیق و کامل در مورد پرونده ی مورد نظر با وی به صحبت بپردازد.

    سپس مراجعه کننده همه ی اسناد و مدارک موجود در زمینه ی پرونده ی مورد نظر را به وکیل ارائه کرده و وکیل نیز موظف است کلیه ی این اسناد را کاملا دقیق و یک به یک مورد بررسی قرار دهد.

    پس از این بررسی اجمالی، وکیل مورد نظر به مراجعه کننده نتیجه های احتمالی را که می تواند برای پرونده حادث شود، بیان می کند و در عین حال هم شرح کاملی در مورد مخارج دادرسی و حق الوکاله ی خود و نیز طول دوره ای که می تواند رسیدگی به پرونده ی مورد بحث و جواب گیری از آن به طول بیانجامد را به وی شرح می دهد.

    وقتی این اطلاعات در اختیار مراجعه کننده قرار می گیرد، وی قادر است تا خیلی بهتر در مورد سپردن پرونده به وکیل تصمیم بگیرد

    در نتیجه؛ وقتی این اطلاعات در اختیار مراجعه کننده قرار می گیرد، وی قادر است تا خیلی بهتر در مورد سپردن پرونده به وکیل تصمیم بگیرد. سپس در صورتی که فرد مراجعه کننده مایل بود تا با وکیل مورد نظر کار کند، قرارداد امضا می شود و سپس پرونده به جریان می افتد.

    در صورتی که به دنبال یک وکیل هستید و نمی دانید از کجا می توانید وکیلی با هزینه ها و حق الوکاله ی مقرون به صرفه و در عین حال حرفه ای پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سایت تهران لو است. به کمک سایت تهران لو قادر هستید تا هر وکیلی با هر حوزه ی تخصصی را در اختیار خود داشته باشید و پس از بررسی رزومه ی وی، در صورت تمایل نسبت به امضای قرارداد، اقدام کنید.

    یک وکیل خوب و مجرب در زمینه ی منابع طبیعی، می بایست دارای چه ویژگی هایی باشد؟

    یک وکیل خوب و مجرب در زمینه ی منابع طبیعی، می بایست دارای چه ویژگی هایی باشد؟
    یک وکیل خوب و مجرب در زمینه ی منابع طبیعی، می بایست دارای چه ویژگی هایی باشد؟

    حال این سوال پیش می آید که یک وکیل منابع طبیعی رشت که حرفه ای و مجرب نیز هست، می بایست به طور کلی و عمومی دارای چه ویژگی ها و مشخصه هایی باشد؟ این مشخصه ها به شرح زیر هستند:

    1. اطلاعات وی می بایست آپدیت و به روز باشد.
    2. یکی از مهم ترین مشخصه های یک وکیل مجرب، امین بودن وی و نیز امانتداری وی در همه ی جنبه های پرونده است.
    3. عدم ارائه ی صحبت های کذب و توانایی های غیر معقول برای جذب موکل
    4. ارائه ی راه حلی که کمترین زمان ممکن را نیاز دارد و در عین حال هزینه ی زیادی نیز نمی طلبد و به عنوان بهترین راه حل موجود شناخته می شود.
    5. بهره گیری از تجربه های سایر افراد و یاری رساندن به قاضی پرونده برای رفع کلیه ی ابهام های پرونده
    6. ارائه ی رفتاری مبادی آداب با قاضی موکل طرف دیگر پرونده
    7. در اختیار داشتن چند تخصص به صورت همزمان
    8. بهره مندی از روابط عمومی عالی، بیانی شیوا و قلمی روان و تاثیرگذار

    در ادامه به توضیح مختصری راجع به هر یک از این مشخصه ها می پردازیم. در صورتی که در جست و جوی وکیل برای انجام پرونده های مربوط به منابع طبیعی هستید، پیشنهاد ما استفاده از سایت تهران لو برای یافتن وکیل مورد نظرتان است.

    اطلاعات وی می بایست آپدیت و به روز باشد

    اطلاعات وی می بایست آپدیت و به روز باشد
    اطلاعات وی می بایست آپدیت و به روز باشد

    نخستین ویژگی که می توان برای یک وکیل خوب و حرفه ای در نظر گرفت، این است که می بایست فردی به روز بوده و اطلاعات خود را به روز یا همان آپدیت نگه دارد.

    همان طور که می دانید، قانون ها و مقررات مرتبا در حال تغییر بوده و لایحه ها و آیین نامه های جدیدی در حال تصویب یا ابطال هستند. لذا یک وکیل مجرب می بایست حتما به روز باشد و در مورد کوچکترین تغییرات ایجاد شده، اطلاع داشته باشد تا در روند پرونده دچار مشکل نشود.

    یکی از مهم ترین مشخصه های یک وکیل مجرب، امین بودن وی و نیز امانتداری وی در همه ی جنبه های پرونده است

    یکی از مهم ترین مشخصه های یک وکیل مجرب، امین بودن وی و نیز امانتداری وی در همه ی جنبه های پرونده است
    یکی از مهم ترین مشخصه های یک وکیل مجرب، امین بودن وی و نیز امانتداری وی در همه ی جنبه های پرونده است

    یکی از مهم ترین مشخصه هایی که یک وکیل خوب باید حتما از آن بهره مند باشد، امانتداری وی در زمینه ی پرونده ی مورد نظر است. وکیل تحت هیچ شرایطی نمی بایست پرونده ی موکل خود را با سایر افراد در میان بگذارد و برای موکل خود ایجاد مشکل کند.

    این امر به خصوص در مورد وکیل هایی که برای انسان های معروف که به نام سلبریتی شناخته می شوند، یا افراد موفق و قدرتمند در کسب و کار یا حتی چهره های سیاسی و اقتصادی مطرح، بیشتر نمود پیدا کرده و لزوم امین بودن وکیل بیش از پیش احساس می شود.

    عدم ارائه ی صحبت های کذب و توانایی های غیر معقول برای جذب موکل

    عدم ارائه ی صحبت های کذب و توانایی های غیر معقول برای جذب موکل
    عدم ارائه ی صحبت های کذب و توانایی های غیر معقول برای جذب موکل

    یک وکیل خوب و با اخلاق حرفه ای، هیچ وقت وعده هایی را به موکل خود نمی دهد که قادر به انجام آن ها نباشد. همچنین به او با گفتن کارهای غیر قابل انجام و نشدنی، امید واهی و بیهوده نمی دهد، بلکه کلیه ی توضیح هایی که در مورد پرونده ی مورد بحث ارائه می دهد، همگی در چارچوب قانون هستند.

    علاوه بر این، چنین وکیلی کلیه ی گام های لازم و مورد نیاز برای پرونده را به صورتی کاملا واضح و بدون هیچ پیچیدگی در اختیار موکل خود قرار می دهد.

    همچنین استفاده از لفظ هایی مانند “اطمینان صد درصد داشته باشید، شک نکنید” و سایر مواردی از این دست از سوی وکیل تنها نشانه ی عدم تجربه ی وی بوده و به چنین حرف هایی هرگز اطمینان نکنید.

    در آخر نیز وکیلی خوب و درستکار است که در صورتی که حتی یک درصد هم شانس برنده شدن در پرونده موجود نباشد، آن را به موکل خود اعلام نموده و وی را از این امر مطلع سازد.

    ارائه ی راه حلی که کمترین زمان ممکن را نیاز دارد و در عین حال هزینه ی زیادی نیز نمی طلبد و به عنوان بهترین راه حل موجود شناخته می شود

    پس از جلسه ی معارفه و آشنایی وکیل مورد نظر با پرونده وی، بار دیگر کلیه ی اسناد و مدرک های موجود در زمینه ی پرونده ی مورد نظر را تحت بررسی قرار می دهد و حتی گفته های موکل خود را نیز دوباره با خود مرور می کند. پس از آن سعی می کند تا راه حل مناسب یا راه حل های شدنی مناسبی را برای پرونده ی مورد نظر پیدا کند.

    حتی گاها بهتر است این شخص با قدرت نفوذی که دارد، سعی کند تا مورد به وجود آمده را به کمک صحبت و مذاکره حل نموده و کار را به دادگاه نکشاند.

    در صورتی که طرف مقابل، این مذاکره ها را قبول نکرد و اصرار بر حل موضوع از طریق مراجع قانونی دارای صلاحیت را داشت، وکیل مورد نظر باید ه مرحله های پروسه ی قضایی را که قرار است صورت بگیرد، برای موکل خود شرح داده و نتیجه های احتمالی را برای وی روشن کند.

    بهره گیری از تجربه های سایر افراد و یاری رساندن به قاضی پرونده برای رفع کلیه ی ابهام های پرونده

    بهره گیری از تجربه های سایر افراد و یاری رساندن به قاضی پرونده برای رفع کلیه ی ابهام های پرونده
    بهره گیری از تجربه های سایر افراد و یاری رساندن به قاضی پرونده برای رفع کلیه ی ابهام های پرونده

    یک وکیل مجرب، بدون هر گونه غرور و خود بزرگ بینی می داند که برای این که در کار خود موفق باشد، می بایست حتما از تجربه های سایر افراد بهره ببرد و تنها به علم و دانش و توانایی های خود تکیه نکند.

    همچنین، این فرد می بایست برای روشن شدن حقیقت، کمال همکاری را با دادگاه و نیز قاضی پرونده ی مورد بحث داشته باشد و از کارشکنی و سنگ اندازی در جریان پرونده جلوگیری کند. همچنین تحت هیچ شرایطی نباید از وضعیت خود سوء بهره ببرد که این عمل کاملا دون شان یک وکیل ماهر و حرفه ای و در عین حال با اخلاق است.

    ارائه ی رفتاری مبادی آداب با قاضی موکل طرف دیگر پرونده

    یک وکیل ماهر که در عین حال اخلاق حرفه ای را رعایت می کند، می بایست حتما با همه ی افراد دخیل در پرونده با عزت و احترام صحبت نموده و کلیه ی جوانب را در زمینه ی افراد مختلف موجود در پرونده از قاضی گرفته تا طرف مقابل و وکیل وی و سایر افراد رعایت نماید.

    در اختیار داشتن یک یا چند تخصص به صورت همزمان و خبره بودن در آن ها

    همان طور که در رشته ی پزشکی، یک پزشک نمی تواند بر همه ی جنبه های علم پزشکی و طبابت اشراف و تسلط داشته باشد و تنها قادر است تا تخصصی خاص را پی بگیرد و در آن ماهر و کاربلد شود، برای یک وکیل نیز همین شرایط وجود دارد.

    هر یک از زمینه های وکالت پیچیدگی ها و سختی های منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارند و در نتیجه، وکلا تصمیم می گیرند تا تنها در یک تخصص یا نهایتا چند تخصص مرتبط فعالیت خود را ادامه داده و در آن تجربه و مهارت کسب کنند.

    پس وکیل هایی که به صورت تخصصی در یک حوزه مشغول به انجام کار هستند، قطعا خبره تر و کارآمدتر از وکیل هایی هستند که در همه ی زمینه ها دستی بر آتش دارند.

    بهره مندی از روابط عمومی عالی، بیانی شیوا و قلمی روان و تاثیرگذار

    با توجه به این که زمان جلسه ی دادرسی کوتاه و دارای محدودیت است، یک وکیل خوب باید قادر باشد تا در همین مدت زمان کم، کلیه ی دفاعیه های خود را در زمینه ی پرونده ای که وکالت آن را بر عهده گرفته، به دادگاه و قاضی آن ارائه دهد و در این زمینه، بیان شیوا و محکم وی و نیز قدرت تاثیرگذاری آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

    علاوه بر این، با توجه به این که دفاعیه ها به وسیله ی خود وکیل به تحریر در می آیند، قلم وی و توانایی تحریرش از اهمیت بالایی برخوردار است.

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری
    نتیجه گیری

    پرونده های حقوقی همیشه از جمله کیس هایی هستند که بسیار پیچیده بوده و عموما نیازمند به بهره گیری از یک فرد متخصص در این زمینه یعنی همان وکیل مدافع هستند.

    وکلا علاوه بر کار وکالت، نقش مشاوره ای نیز دارند و شما برای حل پرونده های خود می توانید روی مشاوره های آن ها هم حساب باز کنید. یکی از پیچیده ترین و سخت ترین پرونده ها برای وکالت، آن هایی هستند که در زمینه ی منابع طبیعی مطرح می شوند.

    لذا لزوم بهره گیری از یک وکیل ماهر و حرفه ای و در عین حال با تجربه و دارای سابقه ی وکالت درخشان و موفق، برای آن ها ضروری است. در صورتی که در جست و جوی یک وکیل منابع طبیعی رشت هستید که کاربلد و موفق باشد، پیشنهاد ما به شما سایت تهران لو است.

    با کمک سایت تهران لو شما قادر هستید تا وکیلی با ویژگی های گفته شده در این مطلب پیدا کنید و تا حد زیادی از پرونده ی خود، اطمینان خاطر حاصل کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با