نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله به بررسی موضوع وکیل پزشکی تهران خواهیم پرداخت. ما را همراهی نمایید.

    وکیل پزشکی در مورد دعاوی پزشکی و دارویی به کار گرفته می شود. مانند خطا و سهل انگاری پزشک در رسیدگی به وضعیت بیمار. به دلیل حساس بودن کار پزشک، هر گونه اشتباه ممکن است، فرد بیمار یا خانواده ی او را دچار مشکلاتی کند.

    رسیدگی به چنین جرایمی و دفاع از حقوق شاکی، از حساسیت و ظرافت های پیچیده ای برخوردار است. پس به همان شکل که برای دریافت حقوق خود در پرونده های حقوقی می توانید از فردی که در امر وکالت تبحر دارد، کمک بگیرید، در مورد تخلفات پزشکی نیز وکلای به خصوصی وجود دارند که در این مطلب با این حرفه ی به خصوص و نکات مربوط به آن آشنا خواهیم شد.

    در ادامه برای بسط و تفهیم بهتر موضوع وکیل پزشکی تهران به طرح برخی سوالات و بررسی تیترهای ذیل خواهیم پرداخت.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    1. خطای شبه عمد در پزشکی به چه معناست؟
    2. چه زمان یک پزشک مرتکب قتل عمد می شود؟
    3. افشای اسرار بیمار، چگونه به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟
    4. حوزه ی اختیارات سازمان پزشکی در تشخیص جرم چیست؟
    5. صدور گواهی خلاف واقع چگونه موجب ایجاد پرونده ی قضایی می شود؟
    6. آشنایی با اصطلاح خطای پزشکی
    7. عدم مراقبت صحیح از بیمار چگونه جرم تلقی می شود؟
    8. رفتار یا نشانگان منفی در پرونده های مربوط به خطای روانپزشکی
    9. رابطه ی حقوقی بین بیمار و درمانگر و تعریف اصطلاح خطای پزشکی
    10. خسارت یا دیه برای چه نوع از پرونده های پزشکی در نظر گرفته می شود؟
    11. خسارات غیر مادی در زمینه ی خطای پزشکی به چه معناست؟
    12. بی مبالاتی، چگونه منجر به خطای پزشکی می شود؟
    13. منظور از بی احتیاطی پزشکی چیست؟
    14. نداشتن مهارت در علم طبابت چگونه موجب بروز خطای پزشکی می شود؟
    15. عدم تهیه ی پروتز مناسب، جزء کدام دسته از جرایم پزشکی شناخته می شود؟
    16. آیا پذیرش بیش از حد بیمار جرم تلقی می شود؟
    17. تحمیل کردن مخارج غیر ضروری تخلف محسوب می شود؟
    18. ایجاد رعب و هراس، در چه صورت به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟
    19. چه نوع شکایتی می تواند متوجه ماما ها شود؟
    20. متخصصان بیهوشی چگونه ممکن است، مرتکب خطای پزشکی شوند؟
    21. دادگاه جرایم پزشکی چیست؟

     

    مقررات صنفی پزشکان

    مقررات صنفی پزشکان
    مقررات صنفی پزشکان

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص مقررات صنفی پزشکان خواهیم پرداخت.

    مقررات صنفی پزشکان تعیین می کند که آن ها در مقابل بیمار خود دارای چه تعهداتی می باشند و ملزم به رعایت چه مقرراتی هستند. تخلف پزشکی در صورت عدم رعایت مقررات صنفی رخ می دهد.

    تخلفات پزشکی زیر رده ها و انواع مختلفی دارند که در ساز و کار جرم شناسی، دسته بندی شده اند. یکی از مهم ترین این موارد فریب دادن بیمار از طریق شایعه پراکنی یا دروغ می باشد. در صورتی که پزشک، تلاش کافی در جهت درمان بیمار انجام ندهد نیز مرتکب خطای پزشکی شده و می توان از چنین پزشکی شکایت کرد.

    دروغ پردازی در مورد انواع عمل های جراحی

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص دروغ پردازی در مورد انواع عمل های جراحی خواهیم پرداخت.

    دروغ پردازی در مورد انواع عمل زیبایی و تطبیق نداشتن کیفیت نمونه کار ها و خروجی وعده داده شده با نتیجه ی عمل، نیز شامل این بخش از جرایم پزشکی می باشد. با توجه به رشد روز افزون گرایش مردم جامعه به عمل های جراحی زیبایی، سوداگران یا افراد غیر متخصص زیادی علاقه مند به کسب سود از طریق این کار می باشند.

    این افراد اغلب از طریق تبلیغات غیر واقعی، به جذب اشخاص می پردازند. در صورت مواجهه با چنین افرادی می توان به عنوان جرایم پزشکی وارد عمل شد.

    پیشنهاد می کنیم از پست وکیل تهران اکباتان دیدن کنید.

    داشتن یک وکیل پزشکی

    داشتن یک وکیل پزشکی در مورد ارائه و پیگیری مستندات تا رسیدن به نتیجه و جلب نظر دادگاه به نفع شاکی، می تواند مفید واقع شود. سایت تهران لو، ارائه دهنده ی مشاوره در زمینه ی انتخاب بهترین وکیل پزشکی می تواند راهنمای شما باشد، اما خدمات سایت تهران لو صرفا در مورد پیگیری جرایم مربوط به عمل زیبایی نیست. از دیگر مواردی که می توان به عنوان تخلف پزشکی مطرح کرد، عدم رعایت موازین شرعی از جانب پزشک می باشد.

    هر گونه تعرض و هتک حرمت یا آزار و اذیت هایی که با عرف و قوانین جامعه مغایرت دارند، می تواند به عنوان جرم شناخته شود. برای بررسی و مشاوره در مورد نحوه ی رسیدگی و وکالت چنین پرونده ای، سایت تهران لو آماده ی ارائه ی مشاوره به شما می باشد، همچنین اگر یک پزشک عمومی اقدام به جراحی ها و اعمال تخصصی مثل جراحی زیبایی نماید، به علت مغایرت حرفه با مدرک و مهارت پزشکی فرد، مرتکب جرم شده و این پرونده قابل رسیدگی می باشد.

    به نتیجه رسیدن چنین پرونده ای می تواند تا مدت ها موجب منع پزشک از ادامه ی فعالیت باشد، همچنین اگر انجام اعمالی که از حوزه ی تخصص پزشک مذکور خارج است، موجب ضرر و زیان به بیمار شود، مثل فوت یا از دست دادن عضوی از بدن، پزشک مربوطه مکلف به پرداخت خسارت کامل خواهد شد.

    خطای شبه عمد در پزشکی به چه معناست؟

    خطای شبه عمد در پزشکی به چه معناست؟
    خطای شبه عمد در پزشکی به چه معناست؟

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص خطای شبه عمد در پزشکی خواهیم پرداخت.

    گاهی اوقات، پزشک مربوطه دچار اشتباهی می شود که در مورد اعمال آن آگاه نبوده است. حتی این فرد مرتکب بی احتیاطی نشده و طبق دانسته های خود، اقدام درمانی را در پیش گرفته است، اما این درمان به هر ترتیب موثر واقع نشده و بیمار متضرر گردیده است. در این حالت، پزشک مربوطه مرتکب خطای شبه عمد شده است.

    این اتفاق در صورتی قابل پیگیری قضایی می باشد که قبل از انجام اقدام درمانی، از بیمار یا والدین او، رضایت لازم کسب نشده باشد. حتی اگر عمل مربوطه موجب مرگ بیمار شود. همچنان تاکید می شود که این اتفاق در صورتی خطای شبه عمد شناخته می شود که پزشک مربوطه بدون اغفال یا دروغ پردازی و با مدرک تخصصی مربوطه، اقدام به درمان یا عمل جراحی کرده باشد. در این زمینه سایت تهران لو می تواند مشاوره ی لازم برای شناخت نسبت به جرم پزشکی و انتخاب وکیل پزشکی مناسب را ارائه دهد.

    چه زمان یک پزشک مرتکب قتل عمد می شود؟

    چه زمان یک پزشک مرتکب قتل عمد می شود؟
    چه زمان یک پزشک مرتکب قتل عمد می شود؟

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص این که چه زمان یک پزشک مرتکب قتل عمد می شود خواهیم پرداخت.

    قتل عمد در صورت نسبت پیدا کردن به یک پزشک قابل پیگیری می باشد و در واقع جرم قضایی شناخته می شود. در مواردی که پزشک از درمان بیمار اجتناب کند تا مرگ رخ دهد، مرتکب قتل عمد شده، همچنین اگر پزشک مربوطه از روی عمد، جراحی یا عملی را انجام دهد تا بیمار فوت کند، عمل او جرم شناخته شده و قابل پیگیری می باشد.

    سازمان نظام پزشکی و متخصصان در شناخت چنین جرمی و پیگیری آن تاثیر گذار خواهد بود. از طریق سایت تهران لو شما قادر به دریافت مشاوره از بهترین وکلای پزشکی خواهید بود که می توانند به شما در پیگیری و به نتیجه رسیدن چنین پرونده ای یاری رسان باشند.

    وکیل جرایم پزشکی اطلاع کاملی از کم و کیف جرایم مربوط به پرونده های خطای پزشکی داشته و در احقاق حقوق افراد شاکی، اطلاعات لازم را در اختیار دارند.

    افشای اسرار بیمار، چگونه به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟

    افشای اسرار بیمار، چگونه به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟
    افشای اسرار بیمار، چگونه به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص افشای اسرار بیمار خواهیم پرداخت.

    این جرم متوجه ماما ها و دارو فروشان نیز می شود و در ردیف پرونده های مربوط به خطای پزشکی قابل پیگیری می باشد. زمانی هست که پزشک یا ماما، پس از پایان درمان، لازم است، گزارش به خصوصی تهیه و گزارش کند، اما چنانچه از اسم و ریز موارد مسائل یک بیمار در یک روزنامه، کتاب یا پادکست یا برنامه ی تلویزیونی استفاده کند، مرتکب خطای پزشکی شده است.

    به نتیجه رسیدن چنین پرونده هایی می تواند موجبات یکسال حبس برای مجرم را فراهم کند. در مواردی نیز مجرم مذکور ملزم به پرداخت جزای نقدی خواهد شد.

    حوزه ی اختیارات سازمان پزشکی در تشخیص جرم چیست؟

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص حوزه ی اختیارات سازمان پزشکی در تشخیص جرم خواهیم پرداخت.

    هر اقدامی که از جانب پزشک و بر خلاف شخصیت پزشکی یا هنجار های جامعه صورت بگیرد، مثل اعتیاد به مواد روانگردان یا فساد جنسی، از جانب سازمان پزشکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سایت تهران لو مشاوره ی لازم برای تشخیص و قابل پیگیری بودن جرم مربوط به هنجار های اخلاقی پزشک را در اختیار شما قرار خواهد داد.

    به صورت عمومی، سازمان نظام پزشکی کشور، یک سازمان مستقل و در برگیرنده ی شغل های مربوط به علم پزشکی و درمانگری می باشد. هدف این سازمان، ارتقای سطح دانش پزشکی کشور و تحقق ارزش ها در امور پزشکی می باشد، همچنین تنظیم روابط شاغلان مربوط به علم پزشکی با نهاد های دیگر، در حوزه ی کاری این سازمان می باشد.

    قانون نظام پزشکی، همچنین تامین کننده ی حقوق بیماران می باشد و سازمان نظام پزشکی به طور مستقیم بر این امر نظارت دارد. شعب سازمان نظام پزشکی در شهرستان های کشور صد عضو دارد و در دویست شهر کشور، این سازمان به صورت مستقل فعالیت می کند. یعنی دارای هیات مدیره ی منتخب می باشند.

    تدوین، تنظیم آیین نامه و قوانین پزشکی

    تدوین، تنظیم آیین نامه و قوانین پزشکی مثل نحوه ی تبلیغات پزشکی، تابلو، نسخه و استاندارد های خدمات پزشکی در حوزه ی اقدامات این سازمان می باشد. در رابطه با موضوع بحث یعنی کارکرد های وکیل پزشکی، سازمان نظام پزشکی و حوزه ی اختیارات آن در جریان پیگیری یک پرونده از اهمیت بالایی برخوردار است.

    این سازمان بر صدور و تمدید پروانه ی پزشکان کنترل داشته و مجوز تبلیغات پزشکی از طریق این سازمان تایید می شود. این سازمان می تواند تعیین کند که کدام دسته از تبلیغات دروغ، شایعه پراکنی یا غیر استاندارد بوده و در روند پیگیری اغلب پرونده های جرایم پزشکی تاثیر گذار خواهد بود.

    این سازمان تلاش می کند تا قبل از قضایی شدن یک پرونده به حل و فصل منطقی آن بپردازد با این وجود پس از قضایی شدن یک پرونده، حضور یک وکیل پزشکی می تواند جهت به نتیجه رساندن پرونده و جمع آوری مستندات جهت احقاق حقوق شاکی، کمک رسان باشد. سایت تهران لو در زمینه ی مشاوره و ارتباط دادن شما با وکیلی که تبحر لازم در پیگیری نوع پرونده ی شما دارد، کمک رسان خواهد بود.

    هر چند پزشکان از نظر قانونی دارای مصونیت هستند و شغل آن ها مدد رسانی و فداکاری با ریسک بالا می باشد، اما حوزه ی قوانین حرفه ی پزشکی، حامی بیماران در مقابل کم کاری ها و تخلفات یا جنایات افراد سود جو می باشد.

    شناخت نوع جرم و راه های بهینه ی پیگیری آن

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص شناخت نوع جرم و راه های بهینه ی پیگیری آن خواهیم پرداخت.

    وکیل دعاوی پزشکی در مورد شناخت نوع جرم و راه های بهینه ی پیگیری و به نتیجه رساندن پرونده ی قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    شکایاتی که متوجه پزشکان می شود، از تنوع و پیچیدگی به خصوصی برخوردارند و در همین راستا، جرم یا اشتباهاتی که یک پزشک می تواند مرتکب آن شود، نیز می تواند از ساز و کار متنوع و پیچیده ای برخوردار شود. وکیل پزشکی وظیفه ی بیان شکایت و نوع آن را بر عهده دارد.

    سایت تهران لو با در دسترس داشتن کادر مجربی از وکلای پزشکی می تواند یاری گر شما در پیگیری پرونده های حقوقی مربوط به جرایم پزشکی باشد و به سوالاتی مثل نحوه ی پیگیری یا مراحل قضایی یک پرونده، نحوه ی طرح شکایت و جمع آوری مستندات، نحوه ی دیه گرفتن و دیگر سوالات مربوطه پاسخ خواهد داد.

    صدور گواهی خلاف واقع چگونه موجب ایجاد پرونده ی قضایی می شود؟

    صدور گواهی خلاف واقع چگونه موجب ایجاد پرونده ی قضایی می شود؟
    صدور گواهی خلاف واقع چگونه موجب ایجاد پرونده ی قضایی می شود؟

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص این که صدور گواهی خلاف واقع چگونه موجب ایجاد پرونده ی قضایی می شود خواهیم پرداخت.

    ارائه ی گواهی پزشکی از چهارچوب و قوانین به خصوصی برخوردار است که در ابتدا با آن ها آشنا می شویم. یکی از وظایف پزشک این است که در صورت تقاضای بیمار، اقدام به صدور گواهی هایی مثل سلامت، گواهی بیماری یا نقص عضو نماید. بعضی از مشکلاتی که افراد به آن ها دچار هستند، باعث می شود تا نتوانند تکالیفی که به طور قانونی بر عهده ی آن هاست را به انجام رسانند. مثل وظایف شغلی، وظایف دوران تحصیل یا سربازی.

    با داشتن یک گواهی پزشکی، فرد بیمار عملا از انجام وظیفه ی قانونی معاف خواهد شد، اما برخی افراد از گواهی پزشکی سوء استفاده کرده و با جعل یا تقلب یا ارائه ی رشوه، اقدام به دریافت گواهی عذر پزشکی ساختگی می کنند. از این گواهی ها برای فرار از وظایف قانونی سوء استفاده شده و تخلف محسوب می شود. این ضرر صرفا متوجه افراد حقیقی نمی شود و می تواند یک ارگان، سازمان حقوقی یا دولت را متحمل ضرر کند.

    گاها ممکن است، خود پزشک متخلف شناخته شود

    در چنین پرونده هایی گاها ممکن است، خود پزشک متخلف شناخته شود، چرا که ممکن است، آگاهانه و در ازای دریافت رشوه این کار را انجام داده باشد. طبق ماده ی 539 مجازات؛ هر زمان پزشک، تصدیق نامه ای بر خلاف واقعیت برای شخصی جهت معافیت از خدمات در اداره های رسمی یا نظام وظیفه یا تقدیم به مراجع قضایی صادر کند، به حبس از شش ماه تا 24 ماه یا 3 تا 12 ملیون جریمه ی نقدی محکوم خواهد شد.

    بقیه ی افراد در صورتی که گواهی کذب به اسم پزشک یا جراح صادر کنند، شامل این بند از قانون نشده و به شیوه ی دیگری مجازات می شوند. مثل داروسازان، دامپزشکان، قابله ها، دانشجویان پزشکی و سایر امور وابسته.

    در صورتی که پزشک مذکور عضو نیرو های مصلح باشد، به شکل شدید تر و جدی تری با او برخورد خواهد شد، چرا که گواهی های صادره از جانب افراد می تواند شامل امور انجام وظیفه یا موجبات معافیت و اعزام مشمولی باشد. مجازات این دسته از پزشکان می تواند به حبس از شش ماه تا سه سال منجر شود، همچنین ممکن است، پنج تا ده سال محرومیت از طبابت را در بر داشته باشد.

    مسئولیت مدنی پزشک وظایف و مسئولیت مدنی پزشک در زیر مجموعه ی حقوق پزشکی مطرح است و به بررسی مباحث حقوقی پزشک و بیمار می پردازد. وظیفه ی تعریف شده برای پزشک این است که تمام تلاش و تخصص خود را به کار بگیرد و به این ترتیب به بیمار خود خدمات رسانی کند.

    رفتن رضایت پیش از انجام عمل جراحی

    بحث گرفتن رضایت پیش از انجام عمل جراحی از موارد ظریف و مورد توجهی می باشد که می تواند یک پرونده ی کیفری را وارد شرایط حساس کند، چرا که طبق قانون مجازات اسلامی، چنانچه فرد بدون والدین خود در محل حاضر شده و یا دارای جنون است و شرایط او به شکلی است که باید سریعا درمان لازم را دریافت کند، نیازی به جلب رضایت برای ارائه دادن خدمات درمانی نیست و این کار باید سریعا صورت بگیرد.

    البته در این شرایط نیز پزشکان بری از هر گونه مجازات و تعقیب نیستند و در صورت قصور پزشک احکام مجازات و پیگیری پرونده امکان پذیر خواهد بود.

    آشنایی با اصطلاح خطای پزشکی

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص آشنایی با اصطلاح خطای پزشکی خواهیم پرداخت.

    خطای پزشکی در واقع به اشتباهی گفته می شود که در روند درمان و از جانب درمانگر رخ می دهد. این خطا گاها در مورد اقدامات پزشک می باشد، اما می تواند شامل نقص تجهیزات پزشکی نیز باشد. مانند استفاده از دستگاه های قدیمی یا دارای مشکل که از ایمنی لازم برخوردار نبوده و جان بیمار را به خطر می اندازند.

    خطای پزشکی می تواند شامل تشخیص نادرست نیز باشد، به این شکل که پزشک، اطلاعات نادرستی از بیماری و کم و کیف آن گزارش داده و بر اساس این اطلاعات نادرست و خلاف واقعیت، شیوه ی درمانی خود را ارائه دهد. در این زمان به علت عدم تطابق نوع درمان با بیماری عارض شده، صدمات وارده به بیمار می تواند موجبات مرگ او را نیز فراهم آورد.

    در رابطه با تعداد افرادی که سالانه بر اثر خطای پزشکی دچار مرگ می شوند، اطلاعات کافی در دست نیست، اما این تعداد قابل توجه می تواند بیانگر انواع اعتراض و پیگیری هایی باشد که بیمار یا اطرافیان او جهت احقاق حقوقشان مایل به انجام هستند. یک وکیل پزشکی می تواند در زمینه ی دادرسی و مراحل دریافت دیه یاری رسان باشد.

    عدم مراقبت صحیح از بیمار چگونه جرم تلقی می شود؟

    عدم مراقبت صحیح از بیمار چگونه جرم تلقی می شود؟
    عدم مراقبت صحیح از بیمار چگونه جرم تلقی می شود؟

    در این بخش از نوشتار خود با عنوان وکیل پزشکی تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص جرم عدم مراقبت صحیح از بیمار خواهیم پرداخت.

    در مواردی که بیمار تحت بستری و زیر نظر کادر درمانی باشد، عوامل زیادی بر بهبود وضعیت او تاثیر گذار خواهند بود. در صورت سهل انگاری کادر درمانی و نرساندن خدمات ضروری به بیمار، مخصوصا زمانی که سهل انگاری موجب نقص عضو یا مرگ بیمار شود، جرم تلقی شده و پرونده، از نظر قضایی قابل پیگیری می باشد. در مواردی که سهل انگاری پزشک باعث ایجاد عفونت در بیمار شود، نیز می توان جهت پیگیری کیفری اقدام نمود.

    در رابطه با کم و کیف چنین پرونده ای و مراحل رسیدگی به آن می توانید با سایت تهران لو در ارتباط باشید.

    رفتار یا نشانگان منفی در پرونده های مربوط به خطای روانپزشکی

    خطای پزشکی تنها شامل پزشکانی که به درمان کالبد فیزیکی می پردازند محدود نمی شود، بلکه می تواند شامل روان درمانگران نیز شود. تشخیص جرم در چنین پرونده هایی از حساسیت بیشتری برخوردار است. این در صورتی است که درمان، تشخیص یا تجویزات پزشک، نه تنها باعث بهبود وضعیت بیمار نشود، بلکه نشانگان جدیدی از بیماری در او ظاهر شود.

    رابطه ی حقوقی بین بیمار و درمانگر و تعریف اصطلاح خطای پزشکی

    رابطه ی حقوقی بین بیمار و درمانگر و تعریف اصطلاح خطای پزشکی
    رابطه ی حقوقی بین بیمار و درمانگر و تعریف اصطلاح خطای پزشکی

    رابطه ی حقوقی که در عصر ما بین درمانگر و درمانجو برقرار است، در تلاش است تا اخلاقیات و ضوابطی را تنظیم و کنترل کند که موجب خوشبینی مردم به پزشکان باشد. معمولا خطای پزشکی شامل آن دسته از اشتباهاتی می شود که به صورت غیر عمد از جانب پزشک سر زده و عده ی زیادی بر این باورند که این اصطلاح، تعریف کننده ی خطاهای عمدی پزشک نیست.

    در خطای عمدی، پزشک مذکور به طور مستقیم به عنوان مجرم یا مقصر ماجرا شناخته می شود. رعایت نکردن نظامات دولتی در امر طبابت، چگونه به عنوان جرم شناخته می شود؟ به جز قوانین زیر رده ای که به صورت آیین نامه یا ابلاغیه های دولتی و تحت شرایط مختلف در اختیار کادر درمانی قرار می گیرد، ضوابطی وجود دارد که به صورت قانونی و زیر نظر دولت، چهارچوب فعالیت و اختیارات یک پزشک را تعریف می کند.

    هر گونه سرباز زدن از این چهارچوب ها می تواند پزشک را از جانب بیمار یا از جانب دولت زیر سوال ببرد.

    خسارت یا دیه برای چه نوع از پرونده های پزشکی در نظر گرفته می شود؟

    شاید تصور کنید که دیه صرفا شامل پرونده های قصور عمدی است و در بقیه ی موارد، پزشکان از مصونیت قانونی برخوردارند. اصولا به نسبت شکایات مطرح شده در مورد خطای پزشکی، تعداد کمی از آن ها واقعا به عنوان خطای عمد شناخته می شوند و عمدتا به علت بدشانسی یا سهل انگاری های غیر عمدی کادر درمانی صورت گرفته اند.

    با این حال در این حالت نیز، بسته به نوع پرونده، قانون موظف است که از حقوق بیمار دفاع کرده و بسته به نوع شکایت مطرح شده، پزشک مربوطه ملزم به پرداخت دیه خواهد شد.

    در وضعیت فعلی، پیش بینی خسارت هایی که از نظر مادی یا غیر مادی متوجه بیمار شده، پیش از به جریان افتادن پرونده و بررسی دقیق آن، نسبی است و ساز و کار کاملی برای این منظور اعمال نشده است.

    دیه باید به شکلی باشد که در ابتدا جبران کننده ی هزینه های پزشکی باشد که فرد بیمار پرداخت کرده و در جریان پیگیری پرونده در سمت وکیل پزشکی، این موضوع مورد توجه قرار خواهد گرفت، اما پرداخت خسارت معنوی در حال حاضر ارزیابی نشده به نظر می رسد و تمام خسارات در نظر گرفته شده شامل خسارات مادی می باشد.

    خسارات غیر مادی در زمینه ی خطای پزشکی به چه معناست؟

    خسارات غیر مادی در زمینه ی خطای پزشکی به چه معناست؟
    خسارات غیر مادی در زمینه ی خطای پزشکی به چه معناست؟

    احتمالا همه ی شما خبر فوت کارگردان سرشناس، عباس کیارستمی را به یاد دارید. فرد بیمار در صورت آسیب دیدن می تواند موجب برانگیخته شدن یا اندوه بسیار افرادی شود که به این فرد دلبستگی دارند. خسارات غیر مادی معمولا غیر قابل تعریف می باشند و گاها افرادی که به دنبال اشتباهات پزشکی دچار خسارت یا آسیب غیر مادی شده اند، چیزی که باعث تسلی آن ها شود، را پیدا نمی کنند.

    معمولا در چنین مواردی انتظار می رود که کادر درمانی یا افراد مقصر اقدام به عذر خواهی و ارائه ی توضیح روشنی در مورد خطایی که مرتکب آن شده اند، نمایند. ممکن است، زمانی فرا رسد که زیان های معنوی یا غیر مادی نیز به صورت قانونی قابل پیگیری باشند. این مساله در گرو مطالعات روانشناسی، جامعه شناسی و افرادی می باشد که نسبت به ساز و کار روان انسان به مطالعه و پژوهش می پردازند.

    بی مبالاتی، چگونه منجر به خطای پزشکی می شود؟

    بی مبالاتی زمانی رخ می دهد که پزشک از انجام وظایفی که در قبال بیمار دارد، غفلت کند. در نظر نگرفتن حساسیت های دارویی پیش از استفاده ی برخی دارو ها و روش های درمانی جزء این دسته از اشتباهات پزشکی قرار می گیرد.

    بی مبالاتی در امر طبابت می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، مثل ناقص شدن عضوی از بدن بیمار یا مرگ. تیم مشاوره ی سایت تهران لو آماده است تا در زمینه ی نحوه ی پیگیری پرونده های مرتبط و انتخاب بهترین وکیل پزشکی به شما کمک کند.

    منظور از بی احتیاطی پزشکی چیست؟

    منظور از بی احتیاطی پزشکی چیست؟
    منظور از بی احتیاطی پزشکی چیست؟

    بی احتیاطی در ردیف متفاوت تری مورد مطالعه قرار می گیرد. بی احتیاطی های پزشکی می توانند به اندازه ی مسائل مربوط به بی مبالاتی خطر آفرین باشد.

    به طور مثال فردی برای عمل جراحی به پزشک مراجعه می کند، اما پزشک مذکور بعد از عمل، یک ابزار جراحی را درون بدن او جا می گذارد. در این صورت، فرد بیمار متوجه خطر شده و ریسک یک عمل جدید نیز با او همراه خواهد شد.

    مثال دیگری در این باره مطرح می کنیم. فردی که برای رسیدگی به امور سلامت دندان به دندان پزشک مراجعه می کند و پزشک مذکور، اقدام به کشیدن دندانی می کند که سالم بوده یا کشیدن آن منطقی نبوده است. یعنی جایگزین کردن یک روش درمانی بهتر امکان پذیر بوده است.

    بی احتیاطی پزشکی

    همچنین استفاده از مواد غیر بهداشتی یا غیر استاندارد در امر طبابت که باعث عفونت یا ایجاد بیماری ویروسی در بدن فرد بیمار شود، به عنوان بی احتیاطی پزشکی شناخته می شود. در این مورد ممکن است، هزینه ی جدیدی برای فرد بیمار ایجاد شود، یا بیماری به صورتی باشد که در یک دوره ی زمانی بلند مدت، زندگی او را درگیر خود کند.

    اصولا خطاهای پزشکی با دانش فعلی علم پزشکی قابل شناسایی و پیشگیری می باشند و از پزشکان انتظار می رود که با تکیه بر تجربه و دانش خود اجازه ی بروز چنین اشتباهاتی را ندهند.

    رواج پیدا کردن افسار گسیخته ی چنین اشتباهاتی می تواند موجب بدبینی مردم نسبت به قشر خاصی از جامعه شود و وضعیت سلامتی جامعه را در سطح وسیع به خطر اندازد. از این رو قوانین خاصی جهت کنترل و رسیدگی به چنین پرونده هایی ایجاد شده است که حامی حقوق بیمار در جریان رسیدگی به چنین پرونده هایی می باشد.

    نداشتن مهارت در علم طبابت چگونه موجب بروز خطای پزشکی می شود؟

    نداشتن مهارت در علم طبابت چگونه موجب بروز خطای پزشکی می شود؟
    نداشتن مهارت در علم طبابت چگونه موجب بروز خطای پزشکی می شود؟

    نداشتن مهارت مربوط به آن دسته از افرادی می شود که مدرک تخصصی خود را کسب کرده اند، اما ممکن است، به علت کمبود دانش یا تازه کار بودن، تصمیماتی را در روند درمان اتخاذ کنند که موجب آسیب رساندن به فرد بیمار می شود. نداشتن مهارت فقط متوجه پزشک متخصص نیست و می تواند در مورد خدمات دارویی، تغذیه، کارآموزان بخش جراحی، ماماها و پرستاران نیز رخ دهد.

    در پرونده های قضایی مربوط به عدم مهارت، پیگیری و تشریح بی تجربگی حاکی از کمبود دانش، بر عهده ی وکیل پزشکی می باشد.

    عدم تهیه ی پروتز مناسب، جزء کدام دسته از جرایم پزشکی شناخته می شود؟

    جراحی پروتز که معمولا برای ایجاد زیبایی انجام می گیرد و از جراحی های پر طرفدار است، دارای نکات و ظرافت هایی می باشد که در ابتدای امر تصمیم گیری بر عهده ی پزشک جراح می باشد. عدم انتخاب پروتز مناسب می تواند باعث صدمه به بدن بیمار و یا ایجاد نتیجه ای کاملا مغایر با انتظار بیمار شود. این موضوع در رده ی خطاهای پزشکی مرتبط با نداشتن مهارت مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد.

    چه مواردی در مورد عمل های زیبایی در رده ی خطای پزشکی قابل پیگیری می باشد؟

    جابجایی یا کج شدن استخوان بینی در جریان جراحی زیبایی بینی امری رایج می باشد، اما هر گونه اشتباهی که عمل را با شکست مواجه کرده و فرد را مجبور به پیگیری یک عمل جراحی جدید یا هزینه هایی مربوط به ترمیم نقطه ی آسیب دیده کند به عنوان خطای پزشکی شناخته شده و قابل پیگیری می باشد.

    از طریق سایت تهران لو می توانید در مورد چگونگی پیگیری پرونده های مربوط به جراحی زیبایی و حقوقی که از طرف فرد آسیب دیده قابل دریافت می باشد، به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

    آیا پذیرش بیش از حد بیمار جرم تلقی می شود؟

    آیا پذیرش بیش از حد بیمار جرم تلقی می شود؟
    آیا پذیرش بیش از حد بیمار جرم تلقی می شود؟

    در مواردی که پزشک معالج، اقدام به پذیرش بیش از حد توان جهت معاینه و درمان شود، می توان گفت که دچار خطای پزشکی شده است و اگر تحت تاثیر این عمل، ضرری متوجه بیماران شود، قابل پیگیری قضایی و حقوقی است. این امر مخصوصا در زمانی که ویزیت بیش از حد در شرایط غیر بهداشتی یا با انگیزه ی کسب سود بیشتر باشد، از ریسک بالایی برخوردار بوده و جرم تلقی می شود.

    تحمیل کردن مخارج غیر ضروری تخلف محسوب می شود؟

    پزشک معالج لازم است تا صورت حساب های روشن و مشخصی را در اختیار مراجعین خود قرار دهند. راه های بسیاری برای دور زدن این قانون و تحمیل مخارج اضافی و غیر ضروری به بیمار وجود دارد. زمانی که پزشک معالج، این هزینه ی اضافی را به طور عمدی و در جهت سود جویی به جریان اندازد، مرتکب خطای عمدی شده و می تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

    داشتن یک وکیل پزشکی در جهت تشخیص کم و کیف هزینه های تحمل شده می تواند موثر واقع شود. در جریان پیگیری چنین پرونده ای، در صورتی که پزشک معالج به طور داوطلبانه اقدام به جبران خسارت کند، از جرم او کاسته خواهد شد.

    جرم کیفری تجویز دارو های روان گردان و مخدر

    گزارشاتی مبنی بر تجویز یا توصیه به مصرف موارد روان گردان گاها در بین عموم مردم وجود دارد. چنین گزارشاتی بیانگر تخلف پزشک و خروج او از دایره ی موازین پزشکی می باشد.

    چنین مواردی در صورت شناسایی، جرم شناخته شده و می توانند مورد پیگیری قانونی قرار گیرند. دارو های روان گردان در صورت تجویز شدن می توانند اثرات سوء زیان باری برای بیمار یا افرادی که با او در ارتباط هستند، به همراه داشته باشد، همچنین با افزایش آگاهی در این مورد می توان از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری کرد.

    در صورتی که شناخت لازم نسبت به مصرف مواد مخدر در بین مردم ایجاد شده و حتی بنا به توصیه ی یک پزشک ناآگاه، اقدام به مصرف ماده ی مذکور نکنند.

    ایجاد رعب و هراس، در چه صورت به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟

    ایجاد رعب و هراس، در چه صورت به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟
    ایجاد رعب و هراس، در چه صورت به عنوان تخلف پزشکی شناخته می شود؟

    ارائه ی گزارشات خلاف واقع و غیر مستند چه به صورت ناآگاهانه چه در جهت سوء استفاده از بیمار و اطرافیان او، تخلف پزشکی محسوب می شود.

    در حالت عادی، بیمار و اطرافیان او نیازمند توضیحات مطابق با واقعیت در مورد بیماری هستند، همچنین آن ها حق دارند که در مورد میزان شانس بهبودی یا خطراتی که در حال حاضر متوجه بیمار است، اطلاع داشته باشند، اما ارائه ی گزارشات بدبینانه و بزرگنمایی مشکل مذکور می تواند بیمار یا اطرافیان او را متوجه ترس های روانی کند.

    تلقین چنین احساساتی می تواند فرد بیمار یا اطرافیان او را وادار به گرفتن تصمیماتی کند که نه تنها آن ها را متوجه هزینه های بیشتری می کند، بلکه سلامت بیمار را نیز به خطر می اندازد.

    سوء استفاده در این مورد می تواند در جهت تحریک یا ترغیب بیمار یا اطرافیان او برای انتخاب یک مسیر درمانی پر هزینه باشد. در این صورت، پزشک مذکور عملا مرتکب دو جرم شده است. کمک گرفتن از وکیل پزشکی در چنین پرونده ی حساسی می تواند در جهت احقاق حقوق بیمار یا افرادی که متوجه خسارت مادی شده اند، موثر واقع شود.

    خطای پزشکی در اثر دست کم گرفتن بیماری

    خطای پزشکی در اثر دست کم گرفتن بیماری
    خطای پزشکی در اثر دست کم گرفتن بیماری

    گاهی در جریان تشخیص و درمان بیماری، پزشک دچار تشخیص اشتباه شده و نام کاملا متفاوتی بر روی بیماری می گذارد. این موضوع در مورد بیماری هایی که نشانگان بالینی مشخصی ندارند و تشخیص آن ها به آزمایشات و ریز بینی دقیق در نتیجه ی آن ها به دست می آید بیشتر صدق می کند.

    در واقع ممکن است، در بازه ی زمانی که بیمار در حال دست و پنجه نرم کردن با درد خود است، به علت همین تشخیص اشتباه، هیچ گونه درمانی دریافت نکند و وقت طلایی درمان از دست برود، در حالی که در صورت پیگیری و بررسی دقیق تر یا ارجاع پرونده به یک پزشک بهتر، روند درمان به طور طبیعی ادامه می یافت و جان بیمار نیز در خطر نمی افتاد.

    این چنین اشتباهاتی معمولا ناشی از کم تجربگی پزشک می باشند و آسیب های مادی و معنوی که می تواند متوجه بیمار یا اطرافیان او شود، جبران ناپذیر خواهند بود.

    ضوابطی که قانون در نظر گرفته در چنین مواردی می تواند متهم را به لغو پروانه ی کار یا پرداخت دیه ملزم کند.

    متاسفانه در این موارد، پیگیری پرونده بسیار دشوار تر می باشد. پزشک ممکن است، مایل به پاسخگویی و توضیح در مورد قصور خود نباشد.

    این عدم پاسخگویی ممکن است، فرد بیمار یا اطرافیان او را در مقابل کمیسیون پزشکی معلق بگذارد. سهل انگاری در مقابل شدت و جدیت بیماری معمولا با تبعات مرگ همراه است.

    داشتن یک وکیل پزشکی مناسب در مقابل افرادی که در چنین پرونده هایی به چالش کشیده می شوند، می تواند روند دادرسی را جلو انداخته و منجر به استدلالهای منطقی تر و شفاف تری در مقابل متهمین شود.

    چه نوع شکایتی می تواند متوجه ماما ها شود؟

    چه نوع شکایتی می تواند متوجه ماما ها شود؟
    چه نوع شکایتی می تواند متوجه ماما ها شود؟

    در مواردی که کودک یا مادر در هنگام تولد، به علت سهل انگاری یا اشتباه ماما، دچار آسیب شود. پیگیری این پرونده گاها مستلزم مدارکی است که نشان دهد، جنین تا پیش از تولد، از وضعیت سلامتی مطلوبی برخوردار بوده و این آسیب در حین زایمان رخ داده است.

    فلج مغزی، شکستگی یا هر گونه آسیب بدنی که متوجه کودک شود، قابل بررسی می باشد. شما از طریق سایت تهران لو می توانید مشاوره ی لازم جهت پیگیری چنین پرونده ای را به دست آورید.

    عواقب اشتباه غیر عمدی در دندان پزشکی:

    دندان پزشکی از جمله شغل های بسیار حساس مربوط به امر درمانگری می باشد. در مواردی که دندان پزشک در امر شکافتن، کشیدن یا بخیه زدن دندان به دهان فرد بیمار آسیب وارد کند، می تواند موجب تبعات جبران ناپذیری مثل آسیب به لثه، عصب صورت یا دیگر نقاط دهان فرد شود. در مواردی شدت این آسیب می تواند فرد بیمار را متحمل هزینه های اضافی در جهت پیگیری درمان نقاط آسیب دیده کند و یک دوره ی درمانی بلند مدت را در پی داشته باشد.

    در چنین پرونده ای، هدف می تواند گرفتن دیه در مقابل آسیب وارد شده و هزینه های نقص عضو یا درمان آن باشد.

    متخصصان بیهوشی چگونه ممکن است، مرتکب خطای پزشکی شوند؟

    استفاده از مواد بیهوشی از مواردیست که از حساسیت بالایی برخوردار است. سهل انگاری یا عدم رعایت نکات ایمنی در جریان این پروسه می تواند موجب فلج شدن جزیی، کلی یا حتی مرگ بیمار شود. در چنین موردی پرونده به عنوان خطای پزشکی، از نظر قضایی قابل پیگیری می باشد.

    دادگاه جرایم پزشکی چیست؟

    دادگاه جرایم پزشکی چیست؟
    دادگاه جرایم پزشکی چیست؟

    دادسرای پزشکی در تمام شهر ها وجود داشته و رسیدگی به تخلفات پزشکی در حوزه ی وظایف چنین دادگاهی می باشد. در این دادگاه شما، همچنین می توانید به سوابق و اشتباهات گذشته ی پزشک دسترسی پیدا کنید. آنچه به عنوان خطای انتظامی در نظر گرفته می شود، در واقع شامل تخلف پزشک یا کادر درمانی از مقررات صنفی می باشد.

    در واقع به مسئولیت هایی که به موجب قوانین صنفی ایجاد می شود، وظایف انتظامی می گویند، اما برخی جرایم پزشکی هستند که قانون گذار کشور در مورد آن ها تصمیم گرفته و در صورتی که کادر درمانی مرتکب آن شود، پرونده ی قضایی ممکن است، هم در دادگاه جرایم پزشکی و هم دادگاه های رایج، مورد بررسی قرار بگیرد.

    دادسرای ویژه ی رسیدگی به جرایم پزشکی، دادسرایی مخصوص مراجعین به کادر درمانی می باشد و شما می توانید هر نوع شکایت از روند تشخیص یا درمان را به نزد این دادسرا برده و در مورد شکایت خود، اقدام به ساخت پرونده کنید.

    دادرسی های مربوط به دارو، مواد غذایی، موارد مربوط به ثبت علامت تجاری، اشتباهات مربوط به عدم رعایت استاندارد نیز در دادسرای تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

    چنین پرونده هایی پیش از امر دادرسی به کمیسیون های پزشکی ارجاع داده می شوند و در صورتی که اشتباه پزشکی تشخیص داده شود، علت و شرح جزییات مربوط به خطای پزشکی به شعبه ی دادرسی ارسال می شود.

    در این قسمت مقاله وکیل پزشکی تهران به پایان رسید.امید است مطالب ما در زمینه ی وکیل پزشکی تهران برای شما مفید بوده باشند.

    5 پاسخ

    1. خواهر من به خاطر جراحی زیبایی دجار مشکل اساسی شده. کجا باید شکایت کنم؟ شما را به خدا راهنمایی کنید!!!

    2. من عاشق مطالب شما هستم، با تشکر از شما برای به اشتراک گذاری این مطالب فوق العاده .

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با