نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله سعی داریم به شرح وکیل پزشک قانونی تهران بپردازیم.

    بارها به گوش همه ما واژه پزشک قانونی خورده است. در واقع پزشک قانونی در شهر تهران یکسری مراکز وابسته به قوه قضاییه می باشد که رای و نظر پزشکان این مراکز برای دادن رای حقوقی توسط دادگاه، اعتبار و صحت دارد.

    در بعضی از پرونده های موجود در دادگاه برای دادن رای حقوقی نیاز به تایید یک مرکز برای امور پزشکی و پیرا پزشکی می باشد. ساعت فعالیت و کار این مراکز مانند سایر مراکز دولتی همه روزه از هشت صبح تا ده شب می باشد و جمعه ها نیز تعطیل می باشد.

    در ابتدا برای استخدام در این مراکز پزشکان و کارمندان دارای صلاحیت استخدام می شوند و شروع به کار می نمایند. این مرکز برای کشف جرم و جلوگیری از وقوع جرم بر پایه عدالت نهاده شده است.

    در ادامه مقاله ی وکیل پزشک قانونی تهران می خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم:

    • وظیفه پزشکی قانونی چیست؟
    • در چه مواردی باید به پزشکی قانونی مراجعه کنیم؟
    • ویژگی یک وکیل پزشکی قانونی خوب چیست؟
    • وکیل پزشکی قانونی چه کسی است و چه وظایفی دارد؟

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وکیل پزشک قانونی تهران با ما همراه باشید.

    وظیفه پزشکی قانونی چیست؟

    وظیفه پزشکی قانونی چیست؟
    وظیفه پزشکی قانونی چیست؟

    در آغاز نوشتار خود با عنوان وکیل پزشک قانونی تهران به بررسی وظیفه پزشکی قانونی خواهیم پرداخت.

    در ابتدا به وظایف اصلی و مشترک کلیه پزشکان قانونی در کیله مراکز ایران می پردازیم:

    وظیفه اصلی پزشکی قانونی، تشخیص علت مرگ انسان ها به دلایل مختلف است که این کار توسط پزشکان مراکز پزشکی قانونی صورت می گیرد و باید مشخص کنند که علت مرگ بر اثر کدام عامل از جمله قتل، خودکشی، مرگ طبیعی، تصادف و… بوده است تا قاضی پرونده بر اساس مدارک موجود و تایید پزشکی قانونی تصمی نهایی را بگیرد و رای را صادر نماید.

    تعیین ریاست مرکز توسط ریاست قوه قضاییه و از بین پزشکان واجد شرایط مرکز می باشد. این مرکز دارای آزمایشگاه های مجهز و بزرگ برای پاسخ گویی به مشکلات حقوقی شهروندان می باشد.

    سایر وظایف مراکز پزشک قانونی

    • تشخیص پزشکی و انجام آزمایشات
    • کارشناسی و تایید نهایی گزارش انجام شده توسط پزشکان مراکز و فرستادن برای سازمان مربوطه
    • آموزش به دستیاران، نیروهای جدید الورورد، پزشکان، مامایی و…
    • آشنایی کامل با مسائل پزشکی و مسائل قانونی از جمله مرگ، قتل، خفگی، شکستگی، تشخیص هویت، سقط جنین، ضرب و شتم و…
    • کمک به دادگاه و نیروی انتظامی برای حل پرونده مربوطه
    • صدور اجازه دفن جسد و یا انتقال جسد به خارج از کشور
    • صدور اجازه سقط جنین در مواقعی که سلامت مادر، کودک و یا هر دو در خطر باشد،
    • انجام آزمایش به صورت سرپایی و سایر رو ش ها و تایید نظر کارشناسی
    • انجام پروژه های تحقیقاتی برای پیشگیری از وقوع جرم و برقراری کنفرانس های مرتبط با آن
    • تالیف و ترجمه مقالات و کتاب موضوعات مرتبط با مسائل پزشکی قانونی
    • بررسی و انجام معاینه های استخدامی
    • تست عدم اعتیاد و صدور گواهی عدم اعتیاد
    • تعیین ساعت و تاریخ فوت جسد (مقتول )
    • و…

    در این مرکز کلیه پزشکان در کلیه رشته های پزشکی و پیرا پزشکی از جمله پزشک زنان، قلب و غروق، پزشک داخلی، جراح متخصص، دندانپزشک و… فالیت دارند و نظر کارشناسی خود و تیم خود را اعلام می نمایند و همانطور که در بالا اشاره شد، قوه قضاییه در بعضی موارد برای صادر کردن رای خود نیاز به تایید مرکز پزشکی قانونی دارد.

    معاینه جسد و بررسی پرونده پزشکی جسد

    معمولا پزشکی قانونی برای تشخصی علت مرگ با معاینه جسد و بررسی پرونده پزشکی جسد و در نهایت کالبد شکافی نظر نهایی خود را اعلام و تایید می نماید و دسته ای دیگر از این پزشکان برای نمونه برداری، اثر انگشت، جمع آوری مدارک و عکس برداری و اثر های دیگر در صحنه جرم حضور پیدا می کنند.

    کالبد شکافی نوعی معاینه داخلی جسد است که این معاینه برای کشف علت مرگ، تشخیص هویت جسد، جراحت، شدت جراحت ، ضربه وارد شده به جسد و… می باشد.

    با پیشرفت علم و تلاش شبانه روزی پزشکان آزمایشی به نام DNA ایجاد که تحولی بزرگ در علم پزشکی به شمار می رود.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل جنوب تهران دیدن کنید.

    تحصیلات وکیل پزشکی قانونی

    تحصیلات وکیل پزشکی قانونی
    تحصیلات وکیل پزشکی قانونی

    وکیل پزشکی قانونی نیز که از زیر رشته های حقوق می باشد و برای مشاوره حقوق پزشکی و امور مربوط به جرائم پزشکی می باشد. این رشته نیز مانند وکالت کلیه امور حقوقی را در بر می گیرد، اما مطالعه بر روی قوانین پزشکی و دارویی می باشد.

    این رشته در کل جهان تازگی خاص خود را دارد و برای اولین بار در دانشگاه انگلیس تدریس شد و سپس در سایر دانشگاه های جهان نیز راه اندازی و تدریس شد.

    برای انجام امور پزشکی قانونی در مواردی که نیاز به حضور خود شخص باشد، مانند انجام آزمایش، تست و… وکیل پزشکی قانونی کاری نمی تواند انجام دهد.

    مشاوره با وکلای سایت تهران لو

    و در کل برای بعضی از موارد می توانید به راحتی از وکلای سایت تهران لو برای امور حقوقی خود مشاوره بگیرید و در صورت نیاز به حضور وکیل پزشکی قانونی، از وکلای پزشکی قانونی معتبر این سایت استفاده نمایید و انجام امور خود را به راحتی به آن ها بسپارید. در بعضی مواقع شخص ممکن است که به نظر پزشکی قانونی اعتراض داشته باشد،

    بنابراین با کمک وکیل معتمد پزشکی قانونی اقدام به اعتراض، تجدید نظر و بررسی مجدد توسط کارشناسان مربوطه داشته باشد.

    اگر تصمیم به اعتراض به نظر پزشکی قانونی دارید، توجه داشته باشید که پزشکان پزشکی قانونی از پزشکان معتمد و کارمندان دولت به حساب می آیند و علاوه بر پذیرش مسئولیت پزشکی دارای مسئولیت انتظامی نیز هستند، بنابراین در صورت قصور پزشکی طبق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

    در صورتی که نیاز به مشاوره و همراهی وکیل پزشکی قانونی داشتید کافی است، به سایت تهران لو مراجعه و وکیل خود را انتخاب نمایید.

    در بعضی از مواقع با مراجعه به پزشک، انجام درمان و مسائل مرتبط با آن، پزشک مورد نظر دچار قصور پزشکی می شود و حق بیمار ضایع می شود، بنابراین برای این موارد باید به وکیل پزشکی قانونی مراجعه کرده و به حل مشکل با کمک وی بپردازید.

    در ادامه به برخی از تخلفات پزشکی می پردازیم که می توانید از طریق وکیل پزشک قانونی از این قصور های پزشکی شکایت کنید.

    تخلفات پزشکی

    اقدام پزشک به اعمالی که از عهده وی خارج است:

    پزشکان عمومی معمولا علاوه بر طبابت عمومی می توانند اموری مانند برداشتن خال، زگیل، میخچه و…را که جراحی سرپایی نیز می باشد، انجام دهند، اما بعضی از کارها از عهده آن ها خارج است. در بعضی از مواقع پزشکان عمومی اقدام به انجام جراحی زیبایی می کنند که در حوزه وظایف آن ها نیست که این عمل جزء قصورات پزشکی به شمار می رود.

    فاش شدن اسرار بیمار و مدارک پزشکی وی:

    تمامی پزشکان و افراد مربوط به امور پزشکی، قسم پزشکی خورده اند که در همه حال و شرایط وفادار به کار خود باشند و از فاش شدن اسرار و مدارک پزشکی بیمار به شدت جلوگیری کنند و مانند رازی در سینه خود نگه دارند. بنابراین اگر پزشکی مدارک و نوع بیماری فردی را به جز در شرایط محدود فاش کند، جزء قصورات پزشکی به شمار می رود و همراه با جریمه نقدی و مطابق با قانون با پزشک مربوطه برخورد می شود.

    پزشک به انجام کارهایی خلاف شئونات اخلاقی و پزشکی مشغول باشد:

    پزشکان به خاطر قسم پزشکی که خورده اند موظف به رعایت شئونات اخلاقی و پزشکی می باشند. در صورتی که پزشک مورد نظر شما تخلفاتی نظیر اعتیاد به الکل و مشروبات الکلی، کلاه برداری به شیوه های مختلف، سوء استفاده از موقعیت و… باشد، می توانید با کمک وکیلی که از سایت تهران لو می گیرید، از پزشم مورد نظر شکایت و پیگیری کنید.

    سوء استفاده از موقعیت شغلی و موقعیت خود:

    بعضی از مواقع پزشک از موقعیت خود سوء استفاده کرده که این کار نیز یک جرم محسوب شده و پیگرد قانونی نیز دارد.

    یکی از وظایف پزشکی قانونی در بخش روانپزشکی تایید پزشکی قانونی است که فرد می تواند در صورت نارضایتی به گواهی پزشکی قانونی با کمک وکیل خود اعتراض کند.

    در بسیاری از پرونده های دادگاه خصوصا در پرونده های خانواده برای سنجش صحت سلامت روانی فرد مذکور به بخش روانپزشکی پزشکی قانونی ارجاع داده می شود تا پزشکان پزشکی قانونی نظر کارشناسی خود را اعلام دارند و فرد مذکور نیز می تواند به این نظر در مدت معلوم شده توسط دادگاه که برای اعتراض قرار داده شده است، اعتراض کند.

    بنابراین برای تنظیم اعتراض نامه خود باید به وکلای با تجربه و مخصوص پزشکی قانونی مراجعه کنید.

    از جمله مزایای وکیل پزشکی قانونی نسبت به سایر وکلای دیگر این است که وکیل پزشکی قانونی علاوه بر تسلط لازم بر حقوق، تسطل کافی بر حقوق مربوط به پزشکی قانونی و قوانین خاص آن نیز دارد که برای انجام امور پزشکی قانونی بهترین گزینه مراجعه به وکیل پزشکی قانونی است.

    در چه مواردی باید به پزشکی قانونی مراجعه کنیم؟

    در چه مواردی باید به پزشکی قانونی مراجعه کنیم؟
    در چه مواردی باید به پزشکی قانونی مراجعه کنیم؟

    در همه موارد نیازی به حضور در پزشکی قانونی نیست و در بعضی موارد که قاضی نیاز به تایید و نظر کارشناسی پزشک معتمد داشته باشد، باید به پزشکی قانونی مراجعه کرد.

    • در صورتی که فردی بر اثر تصادف، ضرب و شتم به صورت عمد و یا غیر عمد و… مصدوم شده باشد. از طریق کلانتری و یا قوه قضاییه برای معاینه توسط پزشک معتمد و تشخیص میزان جرح و نوع آن باید به پزشکی قانونی مراجعه کند.
    • در صورت فوت به صورت مشکوک نیز پزشکی قانونی باید علت مرگ و ساعت و تاریخ آن را نیز مشخص نماید. برای مثال هنگامی که جسدی در جایی پیدا می شود و یا فوت آن مشکوک باشد.
    • در صورتی که فردی مدعی تجاوز جنسی شود، با مراجعه به پزشکی قانونی از وقوع و یا عدم وقوع آن می توان اطمینان حاصل نمود.
    • و…

    ویژگی یک وکیل پزشکی قانونی خوب چیست؟

    ویژگی یک وکیل پزشکی قانونی خوب چیست؟
    ویژگی یک وکیل پزشکی قانونی خوب چیست؟

    وقتی به مشکل حقوقی برمیخوریم، قطعا اولین گام برای حل مشکل، انتخاب یک وکیل پزشکی قانونی مناسب برای حل مشکل ما در پزشکی قانونی می باشد. همه ما می دانیم وکیل های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و برای انتخاب بهترین وکیل کافی است، به سایت تهران لو مراجعه کنید و از بین وکیل های با تجربه و دانش بسیار انتخاب نمایید.

    در ابتدا به معنای وکالت می پردازیم، وکالت به معنی بستن قرارداد بین دو طرف است که یک طرف، طرف دیگر را وکیل خود می خواند تا به نیابت از او پیگیر کارهای حقوقی او باشد.در واقع این وکیل نماینده یا جانشین موکل خود برای انجام اموری می شود.

    طبیعی است که هر چه وکیل با تجربه تر باشد، در راستای کمک به پرونده به دادگاه نیز کمک میکند و احتمال موفقیت در آن پرونده زیادتر است. شما باید بدانید که با پرداخت هزینه به وکیل مجرب انتخاب شده خود، پرداخت هزینه نکرده اید، بلکه در جهت رسیدن به حل مشکل حقوقی خود سرمایه گذاری کردید.

    اهم ویژگی های یک وکیل پزشکی قانونی خوب

    اهم ویژگی های یک وکیل پزشکی قانونی خوب
    اهم ویژگی های یک وکیل پزشکی قانونی خوب

    یک وکیل پزشکی قانونی خوب پیش از رفتن به دادگاه و شکایت ابتدا به طور کامل با موکل خود صحبت می کند و سپس به بررسی کامل و مطالعه پرونده وی می پردازد.

    مسئولیت پذیر است و برای رسیدن پرونده به نتیجه مطلوب تمام تلاش خود را می کند و در تمام راه پاسخ گو. همراه موکل خود می باشد.

    یک وکیل پزشکی قانونی خوب، محرم اسرار موکل خود میباشد و از فاش شدن اسرار با تمام تلاش خود جلوگیری می کند. در واقع وکیل مجرب حتی اگر تحت فشار باشد و با شرایط گوناگون مواجه شود، باید در همه حال از اسرار موکل خود حفاظت کند.

    باید به تعهد حرفه ای خود پای بند باشد و علاوه آن بر اخلاق حرفه ای خود نیز پایدار بماند.

    از پذیرفتن مسئولیت های غیر ممکن جلوگیری کند و از زدن حرف های اغراق آمیز برای جذب موکل نیز به شدت بپرهیزد.

    یک وکیل پزشکی قانونی مجرب قبل از پذیرش پرونده باید همه چیز را به طور واضح برای موکل خود عنوان کند و در تمامی مراحل سیر پرونده نیز موکل خود را آگاه و نظر او را نیز جویا شود.

    در بعضی مواقع واقعا شکایت کیفری و در کل گرفتن وکیل لازم نیست

    در بعضی مواقع واقعا شکایت کیفری و در کل گرفتن وکیل لازم نیست، بنابراین باید وکیل مجرب صرفا برای گرفتن هزینه موکل خود را قبول نکند، بلکه در صورتی که لزوم ندارد، دست رد به سینه موکل زده و او را آگاه سازد.

    یک وکیل پزشکی قانونی خوب باید با احترام تمام و حفظ شان و منزلت مقام پزشکی و قضایی پیگیر پرونده باشد و از تحقیر و تمسخر مقام های ذکر شده جدا بپرهیزد.

    داشتن علم و دانش کافی

    مهم ترین ویژگی برای یک وکیل پزشکی قانونی خوب داشتن علم و دانش کافی و هم چنین تسلط کامل بر پرونده میباشد که این امر کمک زیادی به موکل و هم چنین قاضی گرونده نیز می باشد.

    اطلاعات و علم وکیل یک پزشکی قانونی به دلیل تغییر و تحولات صورت گرفته به روز و update باشد و با دانش قبلی خود که برای چندین سال پیش بوده جلو نرود.

    یک وکیل پزشکی قانونی خوب باید همیشه و در همه حال بعد از بررس های لازم پرونده موکل خود و صحبت های کافی با او چندین راه حل داشته باشد تا موکل خود با آگاهی لازم یکی از آن ها را برگزیند و معمولا باید سریع ترین و کم خرج ترین راه را پیش روی موکل خود بگذارد.

    داشتن فن بیان و همین طور صدای شیوا و رسا از ملزومات برای یک وکیل خوب به شمار می رود تا در کمترین زمان ممکن قاضی پرونده را آگاه سازد.

    و…

    مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله وکیل پزشک قانونی تهران هستید.

    وکیل پزشکی قانونی چه کسی است و چه وظایفی دارد؟

    وکیل پزشکی قانونی چه کسی است و چه وظایفی دارد؟
    وکیل پزشکی قانونی چه کسی است و چه وظایفی دارد؟

    وکیل پزشکی قانونی نیز مانند سایر وکلا حقوق خوانده است، با این تفاوت که تخصص وی علاوه بر مسائل حقوقی، حل مسائل مربوط به پزشکی و پزشکی قانونی نیز می باشد.

    زمانیکه در پزشکی قانونی شخصی برای معاینه و انجام آزمایش خوانده می شود، حضور خود شخص الزامی است و نیازی به حضور وکیل نیست.

    درصورتی که می خواهید کار ها سریع تر پیش برود و ممکن است، با امور اداری آشنایی نداشته باشید، وکیل پزشکی قانونی می تواند برای انجام امور اداری در پزشکی قانونی حضور یابد.

    یک وکیل پزشکی قانونی باید به بررسی دقیق مدارک و شواهد بپردازد و سپس به مشاوره بهترین راه حل مشغول شود. تنظیم کلیه قرارداد های حقوقی و همراهی شما در کلیه جلسات دادگاه و حضور در پزشکی قانونی از وظایف وکیل پزشکی قانونی می باشد.

    وکیل پزشکی قانونی به جرائم و قصورات پزشکی صورت گرفته نسبت به موکل خود اعتراض و شکایت می کند.

    آسیب در تصادف

    برای مثال شما دچار صدمات و آسیب های بسیاری در یک تصادف شده اید و کارشناس مربوطه در پزشکی قانونی بخشی و یا همه آن صدمات را نمی پذیرد، بنابراین شما باید به وکیل پزشکی قانونی مراجعه کرده و بعد از عقد قرارداد با وی به اعتراض نسبت به نظر کارشناسی پزشکی قانونی بپردازید.

    زمانیکه می خواهید نسبت به رای صادره توسط پزشکی قانونی اعتراض کنید، باید در مهلت مقرر شده به وکیل پزشکی قانونی مراجعه کنید و ضمن گرفتن مشاوره های کافی از وی به تنظیم اعتراض نامه نیز بپردازید.

    و همین طور برای اعتراض به رای پزشکی قانونی به عنوان یک اعتراض کننده باید هزینه کمیسیون پزشکی را بپردازید و چنان چه به کمک وکیل خود بتوانید پزشک را مقصر بشمارید، پزشک مربوطه موظف به پرداخت کلیه هزینه و خسارات وارده به شما می شود.

    برای اعتراض به نظر پزشکی قانونی، ابتدا وکیل پزشکی قانونی موکل خود را به شورای حل اختلاف ارجاع می دهد و در صورت عدم حل شدن به دادگاه ارجاع داده می شود.

    شما در حال خواندن پست وکیل پزشک قانونی تهران هستید.

    سخن آخر

    سخن آخر
    سخن آخر

    سخن آخر اینکه قبل از انتخاب وکیل پزشکی قانونی خود، در مورد میزان دستمزد دریافتی، تعداد پرونده های موفقیت آمیز وکیل مورد نظر، میزان قبول کردن نوع پرونده ها، علم و تخصص وکیل مورد نظر و… به طور دقیق بررسی کنید و سپس پرونده خود را به وکیل مورد نظر بسپارید تا با کمک وی مراحل قانونی را سپری و به نتیجه مطلوب برسید.

    هم چنین به کانون وکیلای دادگستری مراجعه کنید و از میزان سابقه و تخصص وکیل مورد نظر اطلاع پیدا کنید و به تبلیغاتی که امروزه بسیار زیاد است، توجه نداشته باشید.این تفکر اشتباه که صرفا وکلای سالخورده مجرب تر هستند و یا وکلای مرد بهتر است، از ذهن خود بیرون کنید و با تحقیق کافی به انتخاب وکیل مورد نظر بپردازید.

    در بعضی از مواقع یک وکیل جوان و یا حتی خانم تجربه و علم کافی برای حل مشکل حقوقی شما داشته باشد و معمولا وکلای مجرب در فضای مجازی فعالیت دارند تا هم به راحتی و در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی موکل خود باشند و هم موکل بتواند نظرات سایر موکل ها برای میزان رضایت مندی از وکیل مربوطه بخواند و تصمیم گیری بهتری داشته باشد. بنابراین اگر در پی یک وکیل پزشکی قانونی خوب هستید، به سایت تهران لو مراجعه کنید و از بین وکلا بهترین آن را انتخاب نمایید.

    در این جا مقاله ی وکیل پزشک قانونی تهران به انتها رسید و امیدوار هستیم که موارد مطرح شده در خصوص وکیل پزشک قانونی تهران برای شما سودمند واقع شده باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با