نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله در مورد لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری بپردازیم.

    لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری
    لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری

    یکی از تخلفات اداری که سبب می شود، فرد سمتی را که قبلا در آن مشغول خدمت بوده است، انفصال شده که انفصال به دو صورت دائم و موقت است.

    برای آگاهی بیشتر افرادی که می خواهند در ادارات دولتی فعالیت خود را انجام دهند و از تمامی ضوابط آن اطلاعات لازم را داشته باشند، به آنها سایت تهران لو به عنوان سایتی برای دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل چیره دست را معرفی می کنیم.

    لایحه چیست؟

    آیا لایحه انواع مختلفی دارد؟

    تخلفات اداری آیا نیاز به وکیل دارد؟

    ویژگی های وکیل برای لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری چیست؟

    عوامل تاثیر گذار بر روی تخلفات اداری چیست؟

    کاربردهای لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری چیست؟

    قانون در لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری چه تاثیری دارد؟

    باطل کردن رای دادگاه به چه صورت است؟

    رسیدگی به لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به چه صورت است؟

     

    لایحه

    در آغاز بحث خود در زمینه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به آشنایی با موضوع لایحه خواهیم پرداخت.

    یکی از اصلی ترین مواردی که در قانون بسیار مهم و کارساز بوده مختص به لایحه است. لایحه به معنی نوشتن و مکتوب است که جزء لغات عربی محسوب می شود.

    باید افراد بدانند که این کلمه بیشترین کاربردی که دارد، در حوزه ی قانون می باشد، افرادی که شکایتی از ادارات مربوطه دارند، در ابتدا برای تنظیم شکایت خود حتما باید از یک لایحه برخوردار باشند،بنابراین لایحه ی آنها به صورت دفاعیه صورت می گیرد.

    لایحه
    لایحه

    تنظیم لایحه شکایت

    در بعضی از موارد افراد برای اینکه خود لایحه ی برای شکایت خود تنظیم کنند، با مراجعه به سایت تهران لو به عنوان سایتی برای دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل چیره دست رجوع کرده تا از این طریق بتوانند لایحه ی مربوط به شکایت خود را جستجو کرده و آن را به طور کامل بنویسند،

    اما در بین این افراد افرادی دیگری هستند که برای اینکه یک لایحه ی جامع و کاملی داشته باشند،از یک وکیل با تجربه و متبحر استفاده می کنند تا از این طریق وکیل برای آنها بهترین لایحه که متناسب با شکایت فرد است را تنظیم کند.

    افراد برای اینکه به بهترین نتیجه از شکایت خود برسند باید از یک وکیل استفاده کرده تا بتوانند بهترین رأی دادگاه را برای شکایت خود بگیرند،

    به همین علت باید لایحه شکایت خود را از طریق وکلای با تجربه که بیشترین اطلاعات در حوزه ی شکایت ها را دارند، صورت بگیرد چون وکیل می داند برای اینکه افراد در سریعترین زمان به یک نتیجه ی خوب برسند از چه لایحه ی برای شکایات استفاده کند.

    نوشتن لایحه

    در آغاز بحث خود در زمینه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به بیان مواردی در خصوص نوشتن لایحه خواهیم پرداخت.

    نوشتن یک لایحه به دلیل پیچیدگی ها و دشواری های خود باید با دقت بسیار زیادی صورت بگیرد، زیرا افرادی که می خواهند از لایحه دفاعیه استفاده کنند، باید از یک وکیل که به مراحل حقوقی کاملا آشنایی دارد، انجام شود

    تا به نتیجه قابل قبولی از طرف دادگاه به دست بیاورند وگرنه اگر این لایحه ی توسط خود فرد نوشته شده باشد، در رای دادگاه به مشکل خورده و نمی تواند مشکل خود را در تنظیم شکایت رفع کند و ممکن است، رای دادگاه به نفع آنها نباشد.

    یکی از مواردی که سبب شده امروزه در ادارات دولتی و خصوصی تخلف بیشتر صورت بگیرد، آشنا نبودن افراد با تخلفات اداری و آگاهی نداشتن از قوانین و ضوابطی که باید در اداره به آن توجه داشته باشند. تخلف اداری از نظر یک حقوقدان یعنی به تعهد و وعده ای که در قرارداد امضاء کرده اند، متعهد نبوده و برخلاف ضوابط اداری کارمند به فعالیت پرداخته باشد

    و به این مقررات توجه خاصی نداشته باشد. طبق ماده ی دو تخلفات اداری اینطور توضیح داده شده است که تخلف اداری عبارت است از انجام رفتار ناصحیح و نامتعارف و همچنین پایبند نبودن به نظم و انضباطی که باید در یک اداره انجام شود و از آنها سرپیچی کردن که از سوی کارمند این تخلف صورت می گیرد.

    انواع لایحه

    در آغاز بحث خود در زمینه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به بیان مواردی در خصوص انواع لایحه خواهیم پرداخت.

    برای رسیدگی افراد به شکایات خود از لایحه های متعددی استفاده می کنند، به همین دلیل است که لایحه از انواع گوناگونی تشکیل شده است که عبارتند از:

    لایحه ی حقوقی، لایحه ی کیفری، لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری و…. که جزء لایحه میباشد. هر لایحه برای رسیدگی به شکایات افراد جایگاه مخصوصی در قانون و دادگاه دارند.

    به عنوان مثال لایحه دفاعیه مختص به مقام دفاع در دادگاه رسیدگی می باشد. لایحه ی دفاعیه با درخواست دادگاه تجدید نظر، دیوان عالی کشور و همچنین هر شکایت دیگری به دادگاه انتقال

    می دهند تا در آنجا رسیدگی کامل انجام شود. به طور مختصر باید گفت که چند نوع لایحه داریم که این لایحه ها برای رسیدگی به دادگاه ارجاع میشود نظیر:

    لایحه دفاع از حقوق موکل، لایحه توهین و تهدید همسر، لایحه مجهول المکان اعلام نمودن و همچنین لایحه ی دفاعیه است که برای تنظیم این لایحه باید به تمامی موارد مثل بخشنامه، آئین نامه، تصویب نامه، دستورالعمل، رای شورای عالی مالیات، رای دیوان عدالت اداری در آن به درستی انجام شود تا فرد بتواند رای دادگاه را به خود بگیرد.

    افرادی که لایحه را برای متقاضیان خود تنظیم می کنند

    افرادی که لایحه را برای متقاضیان خود تنظیم می کنند، باید مهارت کافی و آگاهی های لازم که سبب می شود، فرد به نتیجه خوبی دست پیدا کند را بتواند در لایحه عنوان کنند.

    وکلایی که لایحه های مختلف مثل لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری را می نویسند از علم حقوق و قضا باید اطلاع کافی داشته باشند و علاوه بر این حقوق با به دست آوردن تجربه مهارت های دیگری را هم کسب کرده باشند تا بتوانند از رای دادگاه استفاده کنند.

    به طور مثال این مهارت های شامل:

    -به عنوان پرونده که در چه زمینه ای نوشته شده است، دقت کافی و لازم داشته باشند.

    – کلیه ی شرایطی که برای تنظیم لایحه لازم است را در پرونده بیان کنند.

    – وکیل باید به میزان حجم پرونده دقت کافی داشته باشد.

    – لایحه ای که تنظیم می شود، باید راههای قانونی آن در یک سطح باشد.

    – این وکیل باید از اطلاعات عمومی بالایی برخوردار باشد تا در حیطه ی حقوقی به مشکلی برنخورد.

    – از یک نوشتار کاملا صحیح و قابل فهم در خصوص لایحه استفاده کند.

    – ارتباط کامل لایحه با پرونده ی شاکی.

    تمامی این موارد را باید وکیلی که لایحه ی دفاعیه را تنظیم می کند باید به طور کامل به آن توجه کند تا در دادگاه به مشکلی برنخورده و با تنظیم این لایحه بتواند رای دادگاه را به نفع خود بگیرد.

    لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری

    در آغاز بحث خود در زمینه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به بیان مواردی در خصوص لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری خواهیم پرداخت.

    زمانی تخلفات اداری صورت می گیرد که کلیه ی قوانین و ضوابط به درستی در آن انجام نشده باشد، در این صورت تخلف اداری انجام می شود،

    بنابراین در بخش اداری قانون و ضوابط مختلفی وجود دارد که کارکنانی که در هر بخش مشغول فعالیت هستند، باید به آن توجه کامل داشته باشند که اگر قوانین را برای ارائه ی خدمات به درستی انجام ندهند تخلف صورت گرفته که نشان دهنده ی رعایت نکردن قوانین است.

    بعضی از تخلفاتی که از سوی کارمندان صورت می گیرد که این امر به دلیل ناآگاهی آنها صورت گرفته است که مجازات و تنبیه خاصی نداشته و مشکل با یک تذکر کتبی و یا شفایی رفع می شود

    البته در بعضی از موارد دیگر هم دیده شده است که برای پرسنلی که تخلفات اداری انجام داده اند، جریمه و یا مجازاتی صورت گرفته که کارمند باید حتما این جرایم را بپردازد.

    کار و ارائه ی خدمات کارمند

    افراد باید بدانند که مجازاتی که در تخلفات اداری در نظر گرفته شده است، فقط در خصوص کار و ارائه ی خدمات کارمند انجام می شود که اگر کارمند به تخلفات در حیطه ی خود واقف باشد و کار اداری را به درستی انجام دهد، دیگر دچار تخلف نشده و نیازی به پرداخت جرایم نیست.

    افرادی که در اداره های دولتی و یا خصوصی تمایل به انجام فعالیت را دارند، در زمان امضای قرارداد باید تمامی قوانین و ضوابط اداری را که در آن ذکر شده است، مطالعه کرده و به قانون های که در اداره برای بهتر انجام دادن خدمات صورت می گیرد را نیز رعایت کنند تا به مشکلی برنخورده و به عنوان یک کارمند وظیفه شناس شناخته شوند.

    کار و ارائه ی خدمات کارمند
    کار و ارائه ی خدمات کارمند

    ویژگی های وکیل

    در آغاز بحث خود در زمینه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به بیان مواردی در خصوص ویژگی های وکیل خواهیم پرداخت.

    انتخاب یک وکیل خوب در مورد لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری با توجه به مراجعه به سایت تهران لو به عنوان سایتی برای دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل چیره دست اطلاعاتی جامع و کامل را برای شما بیان می کند. همانطور که میدانید در تمامی زمینه ها باید از وکیل مرتبط با خود را استفاده کرد که این وکلا عبارتند از

    1) وکیل تخلفات اداری

    2) وکیل کاری

    3) وکیل دادگستری

    4)وکیل پایه یک

    5) وکیل مرکز مشاوران

    6) وکیل قضایی

    7)وکیل معاضدتی

    8) وکیل تسخیری

    هستند.

    وکالت نیز مانند سایر مشاغل دیگر از مراتب و درجاتی خاصی تشکیل و تقسیم بندی شده است. برای دفاعیه از کارمندانی که تخلف اداری انجام داده اند، از وکیل قضایی و اداری که در این زمینه اطلاعات کافی را داشته و تجربه های زیادی را به دست آورده است، بهره می گیریم.

    ویژگی های وکیل
    ویژگی های وکیل

    وکیل تخلفات اداری

    در آغاز بحث خود در زمینه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به بیان مواردی در خصوص وکیل تخلفات اداری خواهیم پرداخت.

    وکیل قضایی وکیلی است که پروانه ی وکالت داشته باشد و همین عامل باعث شده که وکالت از اشخاص را برعهده گرفته و در دادگاه و یا مراجع قضایی به نفع موکل خود رای را تغییر دهد.

    این شخص برای اینکه بتواند در حیطه ی تخلفات اداری اطلاعات کاملی داشته باشد، با انتخاب رشته ی حقوق و گذراندن حقوق قضا و همچنین کارشناسی در قوه قضائیه مجوز وکالت در دادگستری را گرفته و به عنوان وکیل تخلفات اداری ارائه خدمت می کند.

    وکیل اداری

    وکیل اداری فردی است که طبق قرارداد وکالت اداری را که یا به صورت دست نویس و یا در دفاتر اسناد رسمی امضاء شده است، به عنوان وکیل کاری فرد شناخته شده تا از این طریق بتواند با مراجعه به ادارات مختلف و یا کارهای شخصی فرد به بهترین نحو وکالت فرد را انجام دهد و کارهایی که باعث شده شخص تخلفی را در آن انجام دهد را پیگیری می کند.

    وکیلی که باید بتواند تمام مشکلات اداری و تنظیم لایحه برای کارمندان متخلف در ادارات دولتی را انجام دهد و همچنین در دادگاه تخلفات اداری برای این افراد رای صادر کرده اند و با این رای مخالفت دارند، از یک وکیل متبحر برای تنظیم لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری کمک می گیرند و با حضور در جلسات دادگاه از فرد دفاع کرده و در رای دادگاه تجدید نظر می کند.

    ویژگی های یک وکیل خوب

    1)وکیلی که افراد برای مشکلات خود و تخلفات اداری که انجام داده اند، انتخاب می کنند، باید این توانایی را داشته باشد که از یک مهارت ارتباطی بالایی برخوردار باشد تا با تسلط کامل در دادگاه و فن بیان رسا و زیبا بتواند در دادگاه از موکل خود دفاع کند و همچنین در رای دادگاه تجدید نظر کند.

    2) وکیل با تجربه باید قدرت این را داشته باشد که از مهارت تحلیلی بالایی برخوردار باشد، زیرا این مهارت سبب شده که وکیل از نظر قدرت و توانایی در سطح بالای در حوزه ی کاری خود قرار گرفته و می تواند موضوع لایحه را در زمان کوتاهی حل و فصل کرده و به یک ارزیابی خوب در نتیجه دادگاه برسد.

    3) وکیلی که افراد برای تخلفات اداری خود انتخاب می کنند، باید مهارت کافی از نظر روانشناختی و اخلاقی در جلسات حضوری با موکل خود و همچنین در دادگاه را داشته باشد.

    این وکیل باید با فردی که به صورت حضوری به آن مراجعه کرده است، یک ارتباط صمیمی داشته و با شخص احساس همدردی و همدلی بکند و تمام سعی خود را داشته باشد که در حق دفاع از فردی که در ارگان دولتی تخلفی را انجام داده است، دفاعیات لازم را انجام دهد.

    ذهن باز

    وکیل باید این توانایی را داشته باشد که با یک ذهن باز در دفاع از موکل خود به دادگاه مراجعه کند و بتواند در رای دادگاه تجدید نظر و یا به نفع موکل خود رای را صادر کند.

    3) وکیل باید تمامی قوانین و ضوابط حقوقی را اطلاع داشته و آنها را رعایت کند. وکیل باید تمامی اطلاعات موکل خود را به صورت یک راز نگهداری کرده تا از این طریق فرد به وکیل خود اعتماد و صداقت کافی را داشته باشد و تمام تخلفاتی را که انجام داده است را به راحتی برای وکیل خود عنوان کند. وکیل تخلفات اداری باید تمام تلاش خود را برای دفاع از موکل خود انجام دهد و از انجام هیچ کاری چشم پوشی نکند.

    این ویژگی ها را باید یک وکیل باتجربه و همچنین وکیلی که در این حوزه تخصص و تبحر کافی را به دست آورده است و موفقیت های زیادی را در این حیطه کسب کرده است را دارا می باشد و افراد با انتخاب این وکیل می توانند از تخفیفات دادگاه و یا تجدید نظر دادگاه استفاده کرده و رای دادگاه را به نفع خود کسب کنند.

    ذهن باز
    ذهن باز

    عوامل تاثیرگذار بر تخلفات اداری

    اگر پرسنل اداره به قوانین و مقررات اداری پایبند نباشند، باعث میشود که تخلف در اداره صورت بگیرد که این تخلفات از طریق رئیس اداره پیگیری و رسیدگی می شود. از عواملی که باعث شده تخلفات اداری صورت بگیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    -انجام ندان قوانین شغلی و رعایت نکردن رفتار اخلاقی که فرد باید در اداره ی که مشغول فعالیت است، آن را انجام داده و در صورت پیروی نکردن از این قوانین باعث ایجاد بروز تخلفات اداری از سمت فرد می شود.

    – پیروی نکردن از تمامی قوانین و مقرراتی که در اداره تعبیه شده است.

    – کارمندانی که در زمان ارائه ی خدمات تهمت و یا افترا میزنند سبب شده که شکایت از سمت ارباب و رجوع صورت گرفته و باعث شده که تخلفات اداری انجام شود.

    – کارمندانی که برای انجام خدمات سریعتر از ارباب رجوع خود مبلغی را اختلاس کرده اند، یکی دیگر از موارد تخلف اداری است که کارمند در اداره ی خود به آن مرتکب شده است.

    – کارمندانی که از انجام ارائه ی خدمات در زمان معین صرف نظر کرده و کار را به زمان دیگری موکول می کنند، باعث شده که تخلف اداری از سمت کارمند صورت بگیرد.

    پرسنلی که باید تا یک زمان معین به انجام فعالیت خود بپردازند

    – پرسنلی که باید تا یک زمان معین به انجام فعالیت خود بپردازند و تا پایان وقت اداری در اداره حضور داشته باشند، قبل از این زمان معین اداره را ترک کرده اند، دچار تخلف اداری می شوند.

    – پرسنلی که به طور مداوم از اینکه هر صبح در سر زمان خود به اداره مراجعه کنند، کوتاهی کرده و روز کاری خود را با تاخیر انجام می دهند، دچار تخلف اداری می شوند.

    -افرادی که در صورت تخلف و یا کوتاهی سبب شده که خسارت مالی به اموال دولتی برسانند.

    – کارمندانی که کلیه ی مدارک و رازهای یک اداره را به افراد خارج از اداره بازگو می کنند و یک رازدار خوب برای اداره ی خود نیستند، این فاش کردن اسرار اداره به عنوان یکی از تخلفاتی ادارای محسوب می شود.

    – کارمندانی که با افراد بیگانه و غیرمجاز در ارتباط بوده و رازهای یک اداره را برای این افراد بازگو کرده و به عنوان یک جاسوس در اداره به فعالیت میپردازند تخلف اداری انجام داده اند.

    – کارمندانی که دستورهای مقامات بالای اداره ی مربوطه را به طور دقیق انجام نداده و از انجام آنها سرپیچی می کنند، باید بدانند که جزئی از تخلفات اداری محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

    – کارکنانی که در انجام و ارائه ی خدمات کم کاری کرده و کار ارباب رجوع را به زمان دیگری موکول کرده اند و در ارائه ی خدمات سهل انگاری می کنند، تخلف اداری انجام داده اند.

    پرسنلی که در زمان ارائه ی خدمات حضور فیزیکی نداشته باشند

    – پرسنلی که در زمان ارائه ی خدمات حضور فیزیکی نداشته و در زمان فعالیت کار خود را تعطیل کرده و ارباب رجوع را منتظر گذاشته و کار آنها را به روز دیگری موکول کرده اند، باید بدانند که این کوتاهی باعث شده که تخلف اداری از سمت آنها صورت بگیرد.

    – بانوانی که در ارادات دولتی و یا خصوصی در حال انجام خدمات هستند، باید حتما حجاب اسلامی که مورد تایید اداره است را پیروی کنند، در صورتی که پوشش اسلامی و حجاب خود را به طورکامل رعایت نکنند دچار تخلف اداری می شوند که پیگیری از سمت مقامات بالایی اداره صورت می گیرد.

    – کارمندان اداره باید در رفتار خود تمامی شئونات اسلامی را رعایت کنند و اگر در انجام این شئونات کوتاهی و بی توجهی داشته باشند، دچار بروز تخلفات اداری شده اند.

    – پرسنلی که در اداره های دولتی و یا خصوصی در حال خدمت هستند، نباید به مواد مخدر اعتیاد داشته و یا اینکه مواد مخدر با خود همراه داشته باشند که در صورت مشاهده ی هر کدام از این علائم از سمت مقامات بالایی اداره رسیدگی شده و به عنوان تخلف اداری برای فرد شناخته می شود.

    پرسنلی که به ارباب رجوع خود امتیازهای غیرقانونی بدهند

    – پرسنلی که به ارباب رجوع خود امتیازهای غیرقانونی داده و تشویق هایی که مغایرت با قوانین اداری دارند را انجام می دهند، تخلف اداری انجام داده و انجام این کار در پرونده ی کاری این کارمندان ضمیمه می شود.

    پرسنلی که به ارباب رجوع خود امتیازهای غیرقانونی بدهند
    پرسنلی که به ارباب رجوع خود امتیازهای غیرقانونی بدهند

    – کارمندانی که از جایگاه خود سوء استفاده کرده و کارها و امتیازهایی را به نفع خود می گیرند، باید بدانند که این سوء استفاده از سمت شغلی خود بخشی از تخلفات اداری به حساب می آید.

    – کارمندانی که غیبت های زیادی داشته و این غیبت ها غیرموجه بوده و بی دلیل از حضور در اداره صرف نظر میکنند باید توجه داشته باشند که این غیبت های مکرر از تخلفات اداری محسوب می شود.

    – کارمندانی که در تظاهرات غیرقانونی و برخلاف کشور حضور داشته باشند، با مشاهده ی آنها در این تحصن ها برای آنها تخلف اداری صورت می گیرد.

    – اگر این افراد جزء فرقه ی خاصی باشند که برخلاف موازین کشور ما باشد، از تخلف اداری پیروی کرده اند که پیگرد قانونی دارد.

    کارمندانی که جزء گروهک های غیرقانونی هستند

    – کارمندانی که جزء گروهک های غیرقانونی هستند، باید بدانند که انجام فعالیت آنها بعد از مدتی فاش شده و باعث انجام تخلف اداری شده اند که تحت پیگیری قرار می گیرند.

    – کارمندانی که مدارک و اسنادی که در یک اداره موجود است را جعل کرده و از اداره خارج کرده اند، تخلف اداری انجام داده اند.

    – نامه های اداری که مرتبط به بخش های دیگر است را کنجکاوی کرده و بازرسی می کنند و از ارجاع دادن به بخش مربوطه خودداری کرده و نامه را پنهان می کنند، باعث شده اند که تخلف اداری از سمت آنها صورت گرفته است.

    کارمندانی که جزء گروهک های غیرقانونی هستند
    کارمندانی که جزء گروهک های غیرقانونی هستند

    تمامی مواردی که ذکر شده و کارمندان در صورت بروز هر کدام از این تخلفات باید بدانند که تخلف اداری انجام داده و خسارت و جرایمی که از سمت مقامات بالا برای این پرسنل تبعیه شده است را برای آنها اعمال می کنند و در پرونده کاری آنها این تخلف ضمیمه شده است.

    افرادی که احساس بی گناهی کرده و عنوان می کنند که از این تخلفات آگاهی نداشته اند می توانند قبل از مراجعه به اداره از طریق سایت تهران لو به عنوان سایتی برای دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل چیرده دست کمک گرفته و از لایحه های دفاعیه درخصوص تخلفات اداری آگاهی های لازم را به دست بیاورند تا بعدا دچار مشکل و جریمه و همچنین عزل از سمت کاری خود نشوند.

    کاربردهای لایحه دفاعیه درخصوص تخلفات اداری

    باید بدانید که در صورت بروز تخلف اداری شکایت هایی به همراه دارد که بنابراین فردی که شکایت داشته و یا بالعکس برای تسریع در کار خود و قرار دادن پرونده ی شکایت بر مبنای قوانین و مقررات از لایحه ی دفاعیه برای شکایات خود استفاده می کنند. لایحه ی دفاعی که در دادگاه تنظیم می شود،

    از اهمیت خاصی برخوردار است. افرادی که احساس بی گناهی دارند و نمی توانند حق خود را بگیرند و بی گناه هستند، می توانند با تنظیم لایحه ی دفاعیه حقایق را ثابت کرده و از طریق مقامات قضایی به حق و حقوق خود رسیده و به یک نتیجه ی خوب و مطلوب دست پیدا کنند.

    وکلایی که لایحه ی دفاعی را برای افراد تنظیم می کنند و در آن طبق قوانین و مقررات تمامی موارد را مرحله به مرحله عنوان می کنند، می توانند با ارائه ی این لایحه که یک مدرک مهم و قانونی حساب می شود، جهت دفاع از خود استفاده کنند.

    افرادی که نمی توانند کاری برای دفاع از خود انجام دهند

    افرادی که به هر دلیلی با پرونده های دادگاهی روبرو می شوند و نمی توانند کاری برای دفاع از خود انجام دهند، از لایحه دفاعیه بهره می گیرند تا بتوانند به نتیجه ی خوبی برسند و با کمک یک وکیل صحبت های خود را به مقامات قضایی منتقل می کنند.

    با یک مثال سعی داریم که توضیح کاملی را به شما بدهیم، مثلا کارمندانی که در ادارات دچار تخلف اداری شده است، برای دفاع از خود و یا جلوگیری از شکایت شاکی با کمک یک حقوقدان که به تمامی قوانین و ضوابط آگاهی دارد، لایحه ی دفاعیه تنظیم می کنیم و این لایحه را به دادگاه ارجاع می دهد.

    در بعضی از موارد هم لایحه هایی که تنظیم می شود، برای رای دادگاه صورت گرفته است که اگر فرد با رأی دادگاه موافقت نداشت و برای اعتراض خود از یک لایحه استفاده میکند که در این شرایط دادگاه موظف است، لایحه ای که به دست آنها رسیده است را بررسی کرده و دوباره پیگیری کند و با تجدید نظر رای جدیدی را برای کارمند متخلف صادر کند.

    افرادی که نمی توانند کاری برای دفاع از خود انجام دهند
    افرادی که نمی توانند کاری برای دفاع از خود انجام دهند

    قانون در لایحه دفاعیه درخصوص تخلفات اداری

    تمامی افرادی که تخلف اداری و یا غیر اداری انجام می دهند، از مجازاتی که قانون برای آنها ارائه کرده است، برخوردار هستند، البته افرادی که در ادارات دچار تخلف می شوند، از مجازاتی برای آنها استفاده می شود که در قرارداد و یا در سایت تهران لو به عنوان سایتی برای دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل چیره دست قید شده است، برای آنها استفاده می شود و طبق پیگیری قرار می گیرند.

    قانون در لایحه دفاعیه درخصوص تخلفات اداری
    قانون در لایحه دفاعیه درخصوص تخلفات اداری

    مجازاتی که طبق قانون برای تخلفات اداری صادر می شود، عبارتند از:

    -طی اخطارهای کتبی که به فرد داده شده و این اخطارها در پرونده ی استخدامی پرسنلی آن ذکر و ثبت شده است.

    – برای مجازات این کارمند از توبیخ های کتبی از سمت مقامات بالا صورت می گیرد.

    – یکی دیگر از مجازاتی که برای پرسنلی که دچار تخلف شده اند، عنوان شده است، کسر از حقوق بر مبنای یک سوم از حقوق آنها که به مدت یکسال این کسر از حقوق برای آنها انجام می شود.

    – یکی دیگر از قانون های که برای پرسنل متخلف انجام می شود، عزل موقت آنها از یک ماه تا مدت یکسال برای انجام تخلفی که در اداره مرتکب شده اند.

    – پرسنلی که تخلف اداری انجام می دهند، طبق قانون برای آنها مجازات از یک تا پنج سال صورت گرفته و آنها را برای ارائه ی خدمت به شهر دیگری منتقل می کنند که بیشتر مشاهده شده این افراد را به شهرهای دور افتاده و یا نواحی گرمسیر و یا سردسیر که از شرایط نامطلوبی برخوردار هستند، انتقال می دهند.

    افرادی که در ادارات دولتی و یا غیر دولتی تخلفی را انجام داده اند

    – افرادی که در ادارات دولتی و یا غیر دولتی تخلفی را انجام داده اند، در هر پست و سمتی باشند، از آن سمت عزل شده و مقام پایینی به آنها برای انجام خدمات داده می شود.

    – اگر این پرسنل از مقام مدیریتی و حساسی برخوردار بوده است، با انجام تخلف اداری سبب شده است که پست قبلی خود را از دست بدهد و یا طبق قوانین این کارمند را عزل می کنند.

    – در بعضی مواقع که تخلف زیادی رخ داده است، با تشخیص مقامات بالایی اداری نسبت به اخراج کارمند از اداره ی مربوطه می کنند.

    – افرادی که تخلف اداری انجام داده اند، از ارائه ی خدمات دولتی و یا دستگاههای که از قوانین و ضوابط اداری پیروی می کنند، برکنار می شوند.

    – طبق قانون این افراد از بازنشستگی زودتر از موعد استفاده می کنند و به دلیل ارتکاب به تخلف این مجازات را برای آنها صادر می شود.

    تمامی مجازات هایی که برای کارمندان متخلف صورت گرفته است، طبق قوانین و مقرراتی که از قبل به این افراد متذکر شده و در قرارداد آنها ذکر شده است که در صورت بروز هر تخلف این مجازات برای آنها در نظر گرفته می شود، صادر می شود.

    افرادی که در ادارات دولتی و یا غیر دولتی تخلفی را انجام داده اند
    افرادی که در ادارات دولتی و یا غیر دولتی تخلفی را انجام داده اند

    زمان لایحه دفاعیه تخلفات اداری

    لایحه دفاعیه که برای تخلفات اداری صورت میگیرد زمانی انجام می شود که اداره ی مربوطه دچار بروز تخلف شده و از قوانین و مقررات آن پیروی نکرده باشند و از کارمند اداره شکایت می شود.

    در صورتی که شاکی از پرسنل اداره شکایت کند بر مبنای روش های قانونی به دادسرا و یا دادگاه مربوطه فرستاده می شود تا از آنجا پیگیری های لازم صورت بگیرد.

    افرادی که این پرونده ی شکایتی را دارند، باید تمامی شواهدی که در آن ذکر شده است، با هم تطابق داشته باشد، در بعضی از موارد مشاهده شده که شکایت با پرونده تطابق نداشته و با کمک یک وکیل با تجربه و متبحر برای فرد یک لایحه ی دفاعیه ی مناسب تنظیم می شود تا از این طریق بتواند از موکل خود دفاع کند و رأی دادگاه را برای خود بگیرد.

    در موارد دیگر هم مشاهده شده است که دادگاه یک رأی دیگری را برای فرد تعیین کرده باشد که غیر قابل فهم برای فرد و برخلاف آن چیزی که فرد تصور می کرده ارائه شده است که این افراد برای دفاع مجدد خود در دادگاه از لایحه ی دفاعیه استفاده می کنند.

    در نتیجه باید گفت که پرسنلی که در ادارات دولتی و یا خصوصی تخلف اداری انجام داده اند، برای اینکه از حقوق خود دفاع کنند، با کمک وکیل باتجربه خود یک لایحه ی دفاعیه مناسب که منطبق با شکایت آنها است را تنظیم می کنند و آن را به دادگاه تحویل می دهند.

    زمان لایحه دفاعیه تخلفات اداری
    زمان لایحه دفاعیه تخلفات اداری

    شکایات تخلفات اداری

    افراد باید بدانند که شکایت به تنهایی کار راحت و ساده ای نیست، زیرا فرد قبل از اینکه بخواهد شکایتی را برای فردی انجام دهد، در درجه ی اول باید از شکایت خود اطمینان داشته و تمامی شواهد و مدارک را که نشان دهنده ی نوع تخلف است را در اختیار داشته باشد تا بتواند با ارائه ی این اسناد از شخص مورد نظر شکایت کند.

    در صورتی می توان از یک کارمند در اداره شکایت کرد که کلیه مراحلی که به پرونده اختصاص دارد را انجام داده و بعد از آن می توان شکایت خود از کارمند را اعلام کنیم.

    وقتی شکایت به مقامات اداره منتقل شد با شواهد کاملی که در این شکایت ضمیمه شده است، تصمیم نهایی برای کارمند گرفته می شود و در صورت نیاز از فردی که از این پرسنل شکایت داشته است، تقاضا می شود که در جلسه ی علنی حضور داشته باشد.

    تعداد جلساتی که دادگاه برای شاکی قرار میدهد بر مبنای نوع پرونده است که دادگاه از کارمندی که تخلف را انجام داده است، می خواهد که در بعضی از جلسات به صورت حضوری شرکت کند و بتواند از خود دفاع کند.

    شکایات تخلفات اداری
    شکایات تخلفات اداری

    شکایت از کارمند متخلف

    افرادی که یقین پیدا دارند که کارمند در اداره دچار تخلف شده است و تمایل به شکایت از این فرد را دارند، باید به نکاتی توجه کنند تا بتوانند کارها را به درستی انجام دهند که با توجه به تکمیل فرمها می توانند کارهای خود را پیگیری کنند.

    هر فرم با موضوع خاصی طراحی شده است که باید به صورت دقیق و صحیح فرم را کامل کرد و در اختیار مقامات بالا قرار داد.

    مواردی که در این فرم ها لحاظ شده است عبارتند از:

    -نام و نام خانوادگی صحیح و درست کارمند در فرم باید نوشته شود.

    – شماره شناسنامه و کد ملی کارمند و همچنین مشخصات شناسایی کارمند و کدپرسنلی متخلف را باید کاملا در فرم نوشته شود.

    مواردی که در این فرم ها لحاظ شده است عبارتند از:
    مواردی که در این فرم ها لحاظ شده است عبارتند از:

    – تحصیلات کارمندی که تخلفات اداری را انجام داده است، باید در این فرم ذکر شود.

    – به چه صورت استخدام این نهاد اداری و یا خصوصی شده است، نیز در فرم بیان می شود.

    – نوع تخلف کارمند براساس قوانین و ضوابط اجرایی نیز در فرم شکایت ذکر شده است.

    – عنوان کامل و صحیح نوع شکایت با توجه به ضوابط و بندهای استنادی ذکر شده است.

    – نوشتن آدرس و نشانی کارمند متخلف در فرم در شکایت که تنظیم شده است.

    موارد فوق باید به طور کامل در فرم ذکر و با خط خوانا نوشته شود و اسناد و شواهد موجود را هم ضمیمه ی این فرم کرده و به دادگاه ارجاع می دهیم در بیشتر موارد دیده شده است که با رایی که دادگاه برای این کارمند متخلف صادر می کند فرد شغل رسمی خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند طبق پرونده ی که برای وی تشکیل شده است، در هیچ اداره ی دولتی و یا خصوصی مشغول به فعالیت باشد.

    تخلفات اداری که کارمندان آنها را انجام می دهند، به دو بخش تقسیم می شوند که عبارتند از: قصور، تقصیر.

     

    قصور

    تخلفات اداری قصور به این معنی است که کارمند تخلف غیرعمدی در ارائه ی خدمات انجام داده و آن چیزی که وظیفه ی کارمند در این بخش بوده است را بدون اطلاع و آگاهی انجام داده است.

    تقصیر

    تخلفات اداری تقصیر به این معنی است که کارمند تخلفی را که انجام داده است، به صورت عمدی بوده و به قوانین و ضوابط اداری توجهی نداشته است.

    باید گفت که تخلفاتی که کارمند انجام می دهد، ممکن است که در محیط کاری انجام نشود، بلکه کارمند در ساعات غیر اداری و در بیرون از محل کار خود تخلفات موجود به محل کار خود را انجام می دهد که فرد باید از این تخلف اطمینان کافی داشته باشد، بعد اقدام به شکایت از وی کند.

    باطل کردن رای دادگاه

    افراد با یک لایحه ی دقیق و محکم می توانند رای که دادگاه برای آنها صادر کرده است را ابطال کنند، بنابراین برای ابطال این رأی باید به دو نکته توجه کنند:

    1 یک وکیل و یا حقوقدان با تجربه و متبحر که تخصص کافی در این زمینه را دارد را انتخاب کرده و در صورت نارضایتی از رای دادگاه از دادگاه تجدید نظر خواسته و رای دادگاه را با کمک وکیل خود ابطال کنند.

    2) از اینکه حقوقدان یا وکیل آنها این قابلیت را دارد که از یک لایحه ی دفاعیه جامع برای دفاع از شاکی خود تنظیم کند اطمینان خاطر داشته و کاملا به توانایی وکیل خود آگاهی داشته باشند.

    این افراد با توجه به این دو نکته می توانند یک لایحه ی دفاعیه برای خود تنظیم کنند و کلیه ی اسناد و مدارک را در اختیار داشته و بتوانند رأی دادگاه را به تعویق انداخته و یا در رأی دادگاه تجدید نظر کنند.

    باطل کردن رای دادگاه
    باطل کردن رای دادگاه

    انجام تخلفات ممکن است که در هر قسمت از ادارات دولتی و یا خصوصی انجام شود که برای جلوگیری از این تخلفات باید به این نکات توجه کنیم، که:

    اگر فردی تمایل به کار کردن و یا استخدام در اداره را دارد

    -اگر فردی تمایل به کار کردن و یا استخدام در اداره را دارد، قبل از اینکه فرد توسط این ارگان استخدام شود، باید تحقیقات محلی در مورد شخص لازم از سمت اداره ی مربوطه انجام شود تا در مورد خصوصیات فردی این شخص اطمینان و اعتماد کامل را داشته باشند.

    تحقیقاتی محلی که انجام می شود، باعث می شود که در مورد خود فرد و خانواده ی این افراد اطلاعاتی به دست آورد و همچنین در مورد اینکه این خانواده جزء گروه های بیگانه هستند، یا خیر اطلاعاتی به دست آورد، با تایید همسایگان می توان از شخص اطمینان کافی را به دست آورده و در استخدام آنها تردید نداشته باشند.

    – زمانیکه تحقیقات لازم در مورد شخص را انجام دادیم، باید به فرد از کلیه ی وظایفی که برعهده اوست را آگاه کرده و ضوابط و مقررات های که در اداره باید انجام شود را به وی متذکر شد و در قرارداد ها هم این قوانین را ذکر کنیم تا فرد به آنها آشنا و آگاهی کامل داشته باشد.

    کلیه شکایات بر مبنای قوانین و ضوابط و همچنین ماده ی است

    نکته ی مهم لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری این است که کلیه شکایات بر مبنای قوانین و ضوابط و همچنین ماده ی است که برای نوع تخلف در نظر گرفته شده است و اگر غیر از این ضوابط باشد، غیرقانونی تلقی شده و باید رسیدگی ها لازم در این زمینه صورت بگیرد.

    طبق قراردادی که با شخص صورت گرفته و به فرد متذکر می شوند که در صورت بروز هر تخلف و یا اخلاق غیرشرعی با آنها برخورد قانونی خواهد شد و پیگیری ها آنها از طریق قانون انجام می شود. همانطور که این قوانین در قرارداد ذکر میشود، سبب شده که از بروز تخلفات اداری تا حتی الامکان کاهش یافته و کارمندان را به این قوانین پایبند می کنند.

    باید گفت که تمام ادارات و نهادهای دولتی برای رسیدگی به شکایات مردمی از دیوان اداری برای تخلفات اداری تشکیل شده اند که رسیدگی از سمت دادگاه انجام شده و رای نهایی از سمت دادگاه صادر شود.

    رسیدگی به لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری

    قانون اساسی کشور ما طوری تعبیه شده است که افراد با مراجعه به دادگستری های مرتبط به شکایت خود می توانند دعاوی خود را در آنجا مطرح کرده مشکل خود را رفع کنند.

    کارمندان دولت باید تمامی ضوابطی که در بخشنامه ی قرارداد آنها ذکر شده را رعایت کنند و در صورت بروز هر تخلف باید به مراجع قضایی رجوع کرده و طبق آیین نامه های اداری تخلف فرد را رسیدگی کرده و برای فرد جرایمی را در نظر گرفت که تمامی این نظریه ها توسط قاضی و مراجع قانونی صادر می شود. مراحل رسیدگی به لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری به این شرح است:

    صلاحدید تقریبی مراجع رسیدگی به تخلفات اداری

    دادگاه رسیدگی به شکایات تخلفات اداری با توجه به قوانین و ضوابطی که عنوان کرده است، اگر کارمند در ارائه ی خدمات خود به ارباب و رجوع کوتاهی، بی توجهی و شئونات اسلامی را در آن رعایت نکند خیلی سریع اقدام به رسیدگی و جلوگیری از تخلف کرده و هدف اصلی آن برقراری نظم و مقررات و همچنین آرامش در محیط اداری برای ارائه ی بهتر خدمات به مردم انجام می شود.

    در این رسیدگی اگر کارمندی در ادارات مختلف مشغول به خدمت بوده و در تمامی ادارات تخلفی را انجام داده باشد، رسیدگی به صلاحیت کارمند بر عهده ی آخرین اداره ی است که در آن در حال خدمت بوده است.

    طبق قانون یک که در سال هزار و سیصد و هفتاد و دو مصوب شده است، رسیدگی به تخلفات اداری که هر اداره از یک قانون خاصی پیروی می کنند، هیاتی به عنوان هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان را تشکیل داده اند.

    در رسیدگی به صلاحیت کارمندان از گروه تحقیقاتی استفاده می شود که این افراد متدین بوده و همچنین باید به تمام احکام اسلامی پایبند بوده و نیز به نظام اسلامی متعهد بوده و شرایط استخدامی این گروه تجسس باید متاهل و دارای حداقل سن سی سال باشند

    و همچنین مدرک تحصیلی آنها حداقل فوق دیپلم ( یا معادل ) آن باشد که در پرونده ی شخصی آنها عنوان شده است و با تایید اداره ی مربوطه به آنها وظیفه تحقیق در مورد کارمند متخلف داده می شود.

    صلاحدید تقریبی مراجع رسیدگی به تخلفات اداری
    صلاحدید تقریبی مراجع رسیدگی به تخلفات اداری

    مراحل اولیه ی رسیدگی

    برای رسیدگی به تخلفات اداری در ابتدا باید اقدام به نوع شکایت کرد، شکایت در این تخلف به این معنی است که تخلفی از سمت کارمند برای ارباب رجوع صورت گرفته و این شخص از تخلف کارمند زیان دیده است، بنابراین شاکی از تخلف صورت گرفته شکایتی را تنظیم می کند و به دادگاه ارائه می دهند،

    سپس دادگاه با توجه به نوع تخلف رای را برای کارمند صادر می کند. اداره ی مربوطه برای اینکه در مورد تخلف کارمند خود تحقیقات لازم را انجام دهند، از گروه تحقیقات استفاده می کند که این گروه از سه نفر تشکیل شده است که این سه نفر به هیچ وجه نباید با کارمند متخلف رابطه ی نسبی و یا سببی داشته باشد.

    زیر نظر داشتن کارمند متخلف

    این افراد که برای جمع آوری شواهد و مدارک کارمند متخلف را زیر نظر دارند که این گروه تحقیقاتی و اطلاعاتی باید متاهل، متعهد به احکام و اصول اسلامی، معتقد به نظام اسلامی و ولایت فقیه بوده و طبق تصویب هیات مربوطه این افراد می توانند از سن بیست و پنج سالگی برای انجام فعالیت به این نظام ارائه ی خدمت کنند.

    زمانی که این گروه تحقیق و بررسی مدارک و اسناد اولیه را برای کارمند متخلف جمع آوری کردند و به مراجع قضایی برای رسیدگی به شکایات ارجاع دادند، متخلف بعد از ده روز از زمانی که تخلف آن به صورت کتبی مکتوب و رأی دادگاه صادر شده است، می توانند با کمک یک وکیل با تجربه از خود دفاع کرده و به دادگاه مدارک خود را ارائه دهد،

    اگر مدارک دفاعی فرد کامل نبود دادگاه پنج روز دیگر به متهم فرصت می دهد تا بتواند با مدارک دفاعیه خود تنظیم کرده و رای را به نفع خود انجام دهد. افرادی که می خواهند از این ضوابط به طور کامل اطلاع داشته باشند، با مراجعه به سایت تهران لو به عنوان سایتی برای دریافت مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل چیره دست مراجعه کنند تا اطلاعات کامل و جامعی را به دست آورند.

    چگونگی رسیدگی اداره ی مربوطه طبق جلسات مکرر

    بعد از اینکه پرونده ی کارمند به طور کامل تکمیل شد رسیدگی به تخلفات انجام می شود و اگر دادگاه تشخیص داد که متهم باید در دادگاه حضور داشته باشد، حضور فرد در دادگاه الزامی است.

    رای صادره دادگاه با توجه به قوانین و ضوابط اداری تنظیم می شود که در آن تخلف کارمند به طور کامل با مدارک و اسناد جمع آوری شده ضمیمه می شود و همچنین مشخصات کامل اعضای رای دهنده به همراه امضای آنها در زیر رای قاضی دادگاه آمده است.

    در جلسات رسیدگی که به طور مکرر برای کارمند متخلف در دادگاه تخلفات اداری انجام می شود، هر سه نفری که در گروه تحقیقات برای تکمیل مدارک تخلف کارمند مشغول به فعالیت بوده اند باید در دادگاه حضور داشته باشند که کارمند می تواند با ارائه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری از خود دفاع کرده و توسط دادگاه عفو یا تخفیف در جرایم را برای خود کسب کند.

    چگونگی رسیدگی اداره ی مربوطه طبق جلسات مکرر
    چگونگی رسیدگی اداره ی مربوطه طبق جلسات مکرر

    تجدید نظر در مورد رای دادگاه

    این تجدید نظر برای کارمندی که تخلف انجام داده است، می باشد. کارمندی که تخلفات اداری را انجام داده است، می تواند با لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری برای خود از دادگاه تجدید نظر بخواهد که این موارد شامل:

    – در صورتی که دادگاه برای تخلف کارمند رای انفصال موقت را صادر کرده است که این انفصال موقت یعنی اینکه کارمند از 1 ماه تا یکسال نمی تواند در اداره ی مربوطه انجام خدمت کند می تواند از دادگاه تقاضای تجدید نظر داشته باشد.

    دادگاه رای تغییر محل خدمت را صادر کرده است

    – در بعضی از موارد که دادگاه رای تغییر محل خدمت را صادر کرده است و کارمند متخلف را به مدت 1 تا 5 سال به مناطق دور افتاده و یا خیلی گرمسیر و یا سردسیر که هیچ امکانات رفاهی در آنجا موجود نیست، انتقال می دهند که کارمند با ارائه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری می تواند از قاضی دادگاه برای حکم خود تجدید نظر بخواهد.

    – در موارد دیگر دادگاه تخلفات اداری برای کارمندان کمتر از بیست سال سابقه ی کاری دارند، ( در مردان ) و در بانوانی که زیر بیست و پنج سال سابقه ی انجام خدمت در اداره ی دولتی و یا خصوصی را دارند، حقوق آنها را بر اساس سی تا چهل و پنج روز کاری محاسبه کرده و بر اساس تعداد سالی که خدمت کرده اند، به آنها پاداش می دهند

    و این کارمند متخلف را بازنشسته و یا بازخرید می کنند که این کارمندان با گرفتن یک وکیل با تجربه می توانند لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری را تنظیم کرده و از دادگاه درخواست رای تجدید نظر را بگیرد.

    در صورت تمامی مواردی که ذکر شد و کارمند متخلف از رای دادگاه راضی نبود می توانند با انتخاب یک وکیل با تجربه از دادگاه درخواست رای تجدید نظر داشته باشد.

    دادگاه رای تغییر محل خدمت را صادر کرده است
    دادگاه رای تغییر محل خدمت را صادر کرده است

    اثر متقابل رای اداری و کیفری که از سوی مراجع قضایی صادر می شود

    چنانچه کارمند تخلفی همچون اختلاس را انجام دهد، باید گفت که تخلف کیفری و اداری را با هم مرتکب شده است. طبق ماده ی 19 قانون رسیدگی به تخلفات اداری در صورتی که کارمند این تخلف را انجام داده باشد، باید جرایم و قوانین جزایی را برای کارمند به طور دقیق اجرا کنند. تخلفات کیفری که کارمند انجام داده به دو بخش تقسیم می شود:

    1) کارمندی که در برخورد با ارباب رجوع خود از کلمات ناپسند و نامناسب استفاده کرده است، باید بداند که تخلف این کارمند که در پرونده ی آن مندرج شده است، به عنوان رعایت نکردن شئونات شغلی درج شده است و در پرونده ی کارمند توهین و فحاشی ذکر شده و این پرونده را به مراجع قضایی تخلفات اداری ارجاع می دهند.

    در این پرونده ها رای دادگاه به برائت از کارمند متخلف صادر می شود، اما اداره ی مربوطه که فرد در آن خدمت می کرده است، مجازاتی را برای این فرد در نظر گرفته و آن را ضمیمه ی پرونده می کند.

    2) کارمندانی که تخلف اداری ارتشاء را انجام داده اند، در این صورت دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری رای برائت کارمند به دلیل جرم ارتشاء را صادر کرده و اداره ی مربوطه دیگر اجازه ی اینکه برای این کارمند مجازاتی را صادر کند را ندارد.

    اثر متقابل رای اداری و کیفری که از سوی مراجع قضایی صادر می شود
    اثر متقابل رای اداری و کیفری که از سوی مراجع قضایی صادر می شود

    با توجه به رای دادگاه که برای تخلفات اداری صادر می شود

    در بعضی از موارد قاضی دادگاه در مجازات کارمند تخفیف داده و وی را از بعضی از جرایم معاف می کند. از مواردی که مجازات کارمند عفو می خورد شامل:

    -کارمندی که تخلف انجام داده است و در حین رسیدگی فوت کند در این صورت رسیدگی در دادگاه تخلفات اداری متوقف می شود. بهتر است، بدانید که اگر دادگاه برای تخلف کارمند مجازات کسر از حقوق، انفصال موقت، تنزل و یا تعویق گروه را صادر کند و این شخص فوت کند این مجازات متوقف شده و این موارد دیگر برای کارمند اجرایی نبوده و حقوق کارمند همانند قبل از تخلف برای خانواده ی کارمند متخلف پرداخت می شود.

    با توجه به رای دادگاه که برای تخلفات اداری صادر می شود
    با توجه به رای دادگاه که برای تخلفات اداری صادر می شود

    تبصره ی چهار ماده بیست و دو قانون مجازات تخلفات اداری

    – طبق تبصره ی چهار ماده بیست و دو قانون مجازات تخلفات اداری کارمندانی که اعتیاد داشته اند، بر مبنای تخلفات اداری این کارمند بازخرید و یا بازنشسته زودتر از موعد و همچنین رای دادگاه بر مبنای انفصال دائم صادر شده است. در صورتی که این افراد بعد از این حکم به مدت شش ماه ترک کنند، می توانند با تنظیم لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری را انجام داده و به دادگاه ارجاع دهند تا دادگاه در رای خود تجدید نظر داشته باشد.

    تمامی این موارد در مورد رسیدگی به لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری برای کارمندان صادر می شود که در صورت بروز هر تخلف از سمت کارمند دادگاه رای را صادر کرده و کارمند با انتخاب یک وکیل با تجربه

    می تواند برای رسیدگی به شکایت خود و رای دادگاه تجدید نظر کند.

    تبصره ی چهار ماده بیست و دو قانون مجازات تخلفات اداری
    تبصره ی چهار ماده بیست و دو قانون مجازات تخلفات اداری

    سوالات رایج در مورد تخلفات اداری

    سوالات رایج در مورد تخلفات اداری
    سوالات رایج در مورد تخلفات اداری

    انفصال به چه معناست؟

    انفصال از فعالیت به معنی منع از کار است و به دو دسته تقسیم می شود، انفصال موقت و انفصال دائم می باشد. طبق تبصره ی بند ( د ) ماده ی نه قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب سال هزارو سیصد و هفتاد و دو، منظور از انفصال موقت یعنی از مدت 1 ماه تا مدت 1 سال کارمند به صورت موقت نمی تواند اقدام به فعالیت در این اداره و یا هر ارگانی دیگری را داشته باشد.

    در انفصال دائم طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری طبق بند ( ک ) ماده نه قانون به طور دائم از انجام خدمت در کلیه ی ادارات دولتی را نداشته است. این دو نوع انفصال از نوع رای قابل پژوهش بوده و اگر کارمند نسبت به این رای شکایاتی دارد، بعد از سی روز از مدت رای دادگاه می تواند نسبت به رای دادگاه اعتراض کرده و خواهان تجدید نظر باشد تا در این مرحله پیگیری و رسیدگی بیشتری برای کارمند انجام شود.

    آیا رای دادگاه در پاداش پایان خدمت کارمند تاثیر داشته است، یا خیر؟

    اگر کارمند در ده سال پایانی خدمت خود بوده و در این دوره مرتکب تخلف اداری شده است، بر مبنای رای که از طرف دادگاه برای وی صادر شده است، سی روز از پاداش پایان خدمت وی کسر می شود.

    مراجعی که به اعتراضات و یا آراء قابل پژوهش رسیدگی می کند در کدام قسمت دادگاهی قرار دارند؟

    مرجعی که به آراء قابل پژوهش رسیدگی میکند دادگاه تجدید نظر بوده، ولی مرجعی که به شکایات و اعتراضات رسیدگی می کند و رأی پایانی را صادر میکند دادگاه دیوان عدالت اداری است.

    مراجعی که به اعتراضات و یا آراء قابل پژوهش رسیدگی می کند در کدام قسمت دادگاهی قرار دارند؟
    مراجعی که به اعتراضات و یا آراء قابل پژوهش رسیدگی می کند در کدام قسمت دادگاهی قرار دارند؟

    آیا کارمندانی که بر اثر مصرف مواد مخدر توسط مقامات اداره ی مربوطه بازخرید و یا بازنشسته شده اند، می توانند بعد از ترک دوباره به فعالیت خود در اداره بپردازند یا خیر؟

    طبق تبصره چهار ماده بیست و دو قانون اساسی در مورد تخلفات اداری، در مورد معتادانی که با رای صادره از سوی دادگاه دیوان عدالت اداری بازخرید، اخراج و یا بازنشسته شده اند، می توانند با توجه به اینکه ترک کرده باشند،

    در صورتی که شش ماه از تاریخ رای دادگاه گذشته باشد، می توانند با تشخیص رای دادگاه تجدید نظر موضوع را بر مبنای ماده بیست و چهار به دادگاه عالی نظارت بر تخلفات اداری ارجاع داده و از طریق این دادگاه کار خود را پیگیری کنند و با صلاحدید رای دادگاه می توانند اقدام به برگشت به کار را داشته باشند.

    ماده ی نوزده (19) قانون رسیدگی به تخلفات اداری چه چیزی را عنوان می کند؟

    در این بند آمده است که در صورت بروز تخلف از سمت کارمند دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری موظف است که طبق آیین نامه و قوانین در مورد تخلف رسیدگی های لازم را انجام داده و برای رسیدگی و حکم شخص فرد را به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

    اگر مراجع قضایی از مجازات فرد چشم پوشی کردند و فرد را بخشید بعد دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری طبق ماده بیست و چهار جرایمی که برای این کارمند ذکر شده است را بیان کرده و این شخص باید جرایم و مراحل قانونی را که انجام داده است را با توجه به قوانین و ضوابط اداری انجام دهد.

    تبصره ی شانزده که در آیین نامه تخلفات اداری ذکر شده است، چه چیزی را عنوان می کند؟

    طبق تبصره 16 در صورتی که پرونده شکایت کارمند در دادگاه رسیدگی باشد، برای رای نهایی در زمینه ی استخدام فرد و یا برگشت به کار مجدد در اداره ی دولتی و یا خصوصی با نظر و اجازه ی مقامات بالایی در اداره صادر می شود.

    تخلف کارمندانی که مامور سازمانها و یا نهادهای دولتی هستند، به چه صورت پیگیری می شود؟

    طبق تبصره یک ماده هشت آیین نامه تخلفات اداری در صورتیکه این کارمندان تخلف و یا خطای در کار خود کرده باشند، تخلف آنها از طریق دادگاه های محل ماموریت رسیدگی و پیگیری می شود و بر اساس تخلفی که انجام داده اند، برای آنها جرایم نقدی و کیفری در نظر گرفته می شود.

    تخلف کارمندانی که مامور سازمانها و یا نهادهای دولتی هستند، به چه صورت پیگیری می شود؟
    تخلف کارمندانی که مامور سازمانها و یا نهادهای دولتی هستند، به چه صورت پیگیری می شود؟

    نتیجه گیری

    با توجه به مطالبی که در زمینه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری داده شده است، نتیجه میگیریم که در صورتی که کارمندان اداره از قوانین و ضوابط را به طور کامل انجام ندهند برخلاف آیین نامه اداره فعالیت کرده و باعث تخلف شده اند.

    افرادی که با مراجعه به ادارات و انجام نشدن کار آنها دچار مشکل میشوند و کار ارباب رجوع خود را به روز دیگری موکول می کنند، این مراجعین می توانند از راه قانونی از شخص مورد نظر شکایت کرده و کار خود را پیگیری کند.

    کارمندانی که در اثر سهل انگاری خطایی را انجام داده باشند، مورد بخشش قرار گرفته و با پرداخت جرایم می توانند به کار خود مشغول شوند

    در صورتی که از عمد خطایی را انجام داده اند

    ولی در صورتی که از عمد خطایی را انجام داده اند، به دادگاه ارجاع داده می شوند و آنها می توانند با کمک از یک وکیل با تجربه در مورد لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری برای خود تنظیم کرده و در رأی دادگاه تجدید نظر کنند. وکیل باتجربه و متبحر با تنظیم یک لایحه دفاعیه در خصوص کارمند متخلف می توانند از دادگاه درخواست تجدید نظر و یا تخفیف در جرم موکل خود را خواستار باشند.

    کارمندانی که در ادارات دولتی و یا خصوصی مشغول فعالیت هستند، باید شئونات اسلامی را رعایت کرده و پایبند به احکام اسلامی و ولایت فقیه باشند تا بتوانند خدمت خود را به خوبی انجام داده و به عنوان یک کارمند نمونه در اداره شناخته شوند و اعتماد همه را به سمت خود جلب کنند.

    مجددا به همه شما پیشنهاد می دهیم برای مشورت در خصوص تخلفات اداری، به سایت تهران لو مراجعه فرمایید. تهران لو بهترین کارشناسان را در این زمینه در اختیار دارد. شما می توانید بدون هیچ نگرانی پیگیری این موارد را به کارشناسان خبره ی تهران لو بسپارید. تهران لو بهترین وکلا را در این خصوص به شما معرفی می نماید.

    در این بخش به پایان نوشتار خود با سوژه ی لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری رسیدیم، امید داریم مطالب مطرح شده ی ما در خصوص لایحه دفاعیه در خصوص تخلفات اداری برای شما مفید بوده باشند.

    در صورتی که از عمد خطایی را انجام داده اند
    در صورتی که از عمد خطایی را انجام داده اند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با