نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب بپردازیم.

    نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب
    نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب

    شهادت به معنای این است که یک فرد به سود یکی از طرفین شکایت و به زیان یکی دیگر بیانات و اخباری را به دادگاه بدهد، اما شهادت کذب به معنای بیانات بدون واقعیت از سوی شاهد در حضور مقامات قضایی دادگاه می باشد،

    نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب
    نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب

    شهادت یکی از علت های شکایت شامل جزایی یا حقوقی با تجربه درازمدت و در سراسر جهان به نوعی علت قابل قبول است، ولی حدود به کار گیری آن و مرتبه واقعیت و بهای آن گوناگون است، امروزه انواعی از نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب وجود دارد که با مطالعه آن ها می توانید در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورید.

    اگر در رابطه با نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب سؤالی دارید، پس از مطالعه کردن این مقاله می توانید پاسخ خود را به دست آورید.

    1. در رابطه با شهادت چه اطلاعاتی دارید و شاهد باید چه شرایطی در خصوص شهادت داشته باشد؟
    2. میزان تأثیر شهادت یک فرد بر شهادت دیگری چقدر است؟
    3. جرح و تعدیل شاهد چه معنایی دارد و قانون برای آن چه حکمی را در نظر گرفته است؟
    4. نحوه بیان شهادت چگونه است و روند گواهی در دادگاه چگونه می باشد؟
    5. در رابطه با شهادت کذب چه اطلاعاتی دارید و چه نوع مجازاتی دارد؟
    6. آیا می دانید تعقیب شاهد گواهی کذب چه شروطی دارد و حکم صادر شده توسط شهادت کذب چه نتیجه ای دارد؟
    7. آیا می دانید نحوه دفاع در قبال شهادت کذب چگونه است؟
    8. از طریق چه راه هایی می توان شهادت کذب را به اثبات رساند و چه دفاعی در قبال شهادت کذب و شهود ترفند باف وجود دارد؟
    9. در سؤالات جزئی از شهود برای اثبات شهادت کذب چه مواردی پرسیده می شود؟
    10. چگونه می توانیم یک لایحه دفاعیه شهادت کذب را بنویسیم؟
    11. قاضی تا چه مدت زمانی فرصت دارد که شهادت کذب یا شرعی را تشخیص دهد؟
    12. اگر در دعاوی برای شهادت کذب از وکیل استفاده شود، چه مزیتی دارد؟
    13. در چه شرایطی جرم شهادت کذب تحقق مییابد؟
    14. جرم شهادت کذب چه ویژگی هایی دارد؟
    15. چه کسانی می توانند لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم نمایند؟
    16. بهترین افرادی که می توانند لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم کنند، چه کسانی هستند؟
    17. در نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب چه نکاتی موجود می باشد؟
    18. چگونه یک وکیل خوب را انتخاب کنیم و اینکه وکیل خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

     

    در رابطه با شهادت چه اطلاعاتی دارید و شاهد باید چه شرایطی در خصوص شهادت داشته باشد؟

    یکی از علت‌های شکایت مربوط به جزایی یا حقوقی با تجربه درازمدت است و در سرتاسر جهان به نوعی علت قابل قبول می باشد، شهادت به معنای این است که یک فرد به سود یکی از طرفین شکایت و به زیان یکی دیگر اطلاعاتی را به دادگاه بدهد، ولی در صورتی که شهادت وی کذب باشد، بر اساس قانون برای فرد مجازاتی در نظر گرفته می شود.

    شرایطی که باید شاهد داشته باشد

    بر اساس قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۷۷ شاهد باید دارای شرایطی مانند: عقل سالم، ایمان و عدالت را داشته باشد تا بتوان وی را به عنوان شاهد در نظر گرفت یکی دیگر از شرایط شاهد این است که هیچگونه دشمنی با یکی از طرفین شکایت نداشته باشد،

    به دلیل دوستی یا آشنایی شهادت کذب ندهد، شرایط شاهد می‌بایست از سوی قاضی بیان شود و اگر شاهد یکی از شرایط فوق را نداشته باشد، فقط بیانات او شنیده می شود که به بررسی میزان اعتبار و واقعیت بیانات آن در دانش قاضی مورد بررسی قرار می گیرد،

    لازم به ذکر است که شواهد فقط نباید شرایط لازم را داشته باشند، بلکه به عنوان شاهد می‌بایست قوانینی را رعایت کنند تا شهادت آن ها در اعلام رأی دادگاه تأثیر گذار باشد.

    میزان اطمینان شاهد از وقایع

    قاطعیت و مطمئن بودن شاهد یک عامل بسیار مهم است، در صورتی که بیانات وی با شک یا از روی اجبار باشد، هیچ گونه ارزشی ندارد، شاهد باید به وسیله حواس خود از وقایع مطلع باشد، در بعضی از شرح ها شاهد بر اساس گفته دیگران اطلاعاتی را در اختیار قاضی قرار می‌دهد که در این رابطه فقط گفته های شاهد شنیده می شود و رأی بر اساس آن صادر نخواهد شد.

    مطابقت شهادت با شکایت

    در صورتی که شکایت مربوط به کاری باشد و مضمون آن کار دیگری را به اثبات برساند شهادت هیچ گونه نتیجه ای ندارد، در برخی از موارد که شهادت میزانی از بیانات را به اثبات برساند به همان اندازه در رأی دادگاه تأثیر می گذارد، به عنوان مثال در صورتی که خواهان ادعا کند که صد هزار تومن به فرد دیگری پرداخت کرده است،

    ولی شاهد بگوید که ۱۰ هزار تومان پرداخت نموده است، میزان شهادت آن به اندازه ده هزار تومان تأثیر دارد، در این رابطه سایت تهران لو به عنوان یک سایت حقوقی مشاوره های لازم را در اختیارتان قرار می دهد و در صورت لزوم یک وکیل مجرب را معرفی می نماید.

    سازگاری شهادت شهود

    شهادت شهود باید با واقعیت سازگاری داشته باشد، احتیاجی به استفاده از جملات و عبارات معادل نیست، ولی لازم است که منظور و مقصود از شهادت شهود یکسان باشد، لذا در صورتی که شاهد به تضاد شهادت بدهد و در بیانات آن تناقض دیده شود، تأثیری نخواهد داشت و به غیر از این در بیانات آن مطلب قابل قبولی وجود نداشته باشد، به عنوان مثال در صورتی که شهادت فرد بر اتفاق یک ماه مشخص باشد و یکی در ماه دیگر مشخص شود، این گونه شهادت تأثیری ندارد.

    سازگاری شهادت شهود
    سازگاری شهادت شهود

    میزان تأثیر شهادت یک فرد بر شهادت دیگری چقدر است؟

    در حضور دادگاه کسی که بر شهادت دیگری شهادت می دهد، عینی نمی باشد، زیرا شخص اتفاق در رابطه با شهادت را نمی‌بیند و تنها بر اساس شنیده ها بسنده می کند در این گونه شهادت ممکن است، یک فرد با هدفی خاص موضوع را عوض کند به علت اینگونه شهادت احتمال تغییر جزئیات و موضوع زیاد است، قاضی به شهادت فرد که شهادت یک فرد دیگری می دهد، اکتفا نمی کند فقط به گفته های وی گوش می دهد.

    شرط تأثیرگذاری شهادت یک فرد بر شهادت دیگری

    در صورتی قانون به شهادت بر شهادت اکتفا می کند که فرد نخست از دنیا رفته باشد، علاوه بر این اگر فرد شاهد به دلایل زیادی مانند مبتلا شدن به یک بیماری یا سفر توانایی حضور در دادگاه را نداشته باشد، به بیانات فرد دیگری که بر شهادت فرد نخست شهادت می دهد، گوش می دهد،

    در اینگونه شرایط شاهد نخست و شاهد دیگر باید تمامی شرایط شهود را داشته باشند و در رابطه با موضوع شهادت تمامی قوانین را رعایت نموده باشند، اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید به سایت تهران لو مراجعه کنید و سؤالات خود را از کارشناسان بپرسید.

    رجوع شاهد از شهادت

    در بعضی از نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب امکان دارد، شهادت واقعیت نداشته باشد، در این صورت شهادت وی را رجوع می نامند، زیرا با واقعیت وقوع تناقض دارد، این شرایط موجب عدم ترتیب اثر می شود و شهادت احتیاجی به ثابت نمودن تضاد حقیقت ندارد، زیرا شاهد تنها مستلزم اعتراف مانند:

    طمع، تهدید یا خطاهای مشابه است که موجب شهادت کذب شده اند، در اینگونه وضعیت دادگاه این موارد را تأثیری نمی دهد و در صورتی که طبق آن رأی اعلام شده باشد، در روند تجدیدنظر حکم باطل میشود.

    در صورتی که رای ثابت اعلام شده باشد، جهت تناقض شهادت ادعای بررسی ممکن نیست و تنها شاکی می‌تواند غرامتی از شهادتی که به زیان وی تمام شده است، دریافت کند.

    عوامل زمینه ساز شهادت

    عوامل زیادی هستند که نیاز به شهادت یک فرد سالم، بالغ و با ایمان دارند، شهادت امکان دارد، نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب در رابطه با مسائل مالی یا غیر دارایی، اعدام و غیره باشد که طبق عنوان شهادت برای به اثبات رسیدن موضوع می بایست نصاب و تعداد ویژه‌ای برای اثبات وجود داشته باشد که قانون میزان آنها را در رابطه با عنوان های گوناگون تعیین نموده است.

    عوامل زمینه ساز شهادت
    عوامل زمینه ساز شهادت

    جرح و تعدیل شاهد چه معنایی دارد و قانون برای آن چه حکمی را در نظر گرفته است؟

    جرح شاهد یا گواه به معنای اظهارات دروغ در رابطه با شرایطی است که قانون برای شاهد در نظر گرفته است، در اینگونه شرایط دادگاه به بیانات جرح استماع می‌کند و آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد، تعدیل در قانون شهادت دادن بر برابری فرد دیگری است، بر اساس آیین دادرسی مدنی ماده ۲۳۴ هر کدام از طرفین شکایت می توانند شاهدین طرف مقابل را با بیان دلیل جرح نمایند.

    حکم صادره بر مبنای جرح

    در صورتی که بعد از اعلام حکم دادگاه مشخص شود که پیش از بیانات شهادت، جرح دخالت داشته است، ولی دادگاه به وجود آن پی نبرده و حکم صادره طبق آن شهادت بوده این مورد از بین میرود، ولی در صورتی که پس از اعلام حکم دادگاه جرح شده باشد، در ارزش حکم تأثیری ندارد.

    حکم صادره بر مبنای جرح
    حکم صادره بر مبنای جرح

    نحوه بیان شهادت چگونه است و روند گواهی در دادگاه چگونه می باشد؟

    دادگاه می بایست گواهی هر شاهد را به صورت تکی استماع کند تا شاهد تنها و مسلط بر بیانات خود باشد و گفت‌وگوهای شاهدین دیگر در اظهارات آن تأثیری نداشته باشد، پیش از بیانات گواهی سؤالاتی در رابطه با احراز هویت شاهد پرسیده می شود، این مطلب به علت این می باشد که اگر شاهد شرایط قانونی را ندارد، گواهی آن دریافت نشود، سایت تهران لو اطلاعات لازم را درخصوص نحوه بیان شهادت در اختیارتان قرار می دهد.

    روند شهادت شاهد در دادگاه

    مقامات قضایی دادگاه پیش از بیانات شاهد تذکرات لازم را می‌دهند و به او می گویند که در صورت شهادت کذب چه مجازاتی برای وی در نظر گرفته می شود، در این صورت شاهد باید قسم بخورد که اظهارات آن طبق واقعیت است، پس از این گواه خیلی راحت بیانات خود را اعلام می نماید،

    دادرس قادر است، از هر سؤالی که برای پی بردن به واقعیت و اثبات شهادت نیاز است، را از شاهد بپرسد، طرفین شکایت می توانند از سوی دادگاه سؤالاتی از شاهد بپرسند شاهد می بایست به‌روشنی پاسخ های خود را بیان کند.

    اظهارات شاهد در رابطه با سؤالات

    شاهد باید موقع بیانات خود هیچ گونه شکی نداشته باشد و گفت و گوها در آخر روند تحقیق بدون تضاد و کاملا یکسان باشند. طرفین شکایت این توانایی را دارند که با شاهد صحبت کنند، ولی موقع اظهارات وی اجازه قطع کردن حرف را ندارند، در نتیجه اظهارات شاهد باید در طول جلسه کاملاً واقعیت داشته باشد و بدون کاستی بیان شود، سپس از گواه یک امضاء گرفته میشود.

    نتیجه پس از اظهارات شهادت

    گواه بعد از بیانات خود با نتیجه و تعدادی آثار روبرو می شود، چرا که شهادت در قالب شرایطی صورت می‌گیرد و نتیجه برخی از نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب به صورت زیر است؛

    اول این که برای قاضی به اثبات برسد که در رابطه با عنوان شهادت تهدید شده است، یا شاهد خود ادعا دارد که در رابطه با شهادت به صورت کذب بیاناتی را گفته است، یا شهادت کاملاً درست و طبق حقیقت بیان شده باشد.

    نتیجه پس از اظهارات شهادت
    نتیجه پس از اظهارات شهادت

    در رابطه با شهادت کذب چه اطلاعاتی دارید و چه نوع مجازاتی دارد؟

    شهادت کذب به معنای بیانات و اخبار نادرست از سوی شاهد در دادگاه است، طبق ماده ۶۵۰ قسمت مجازات قانون جمهوری اسلامی ایران هر شخصی در دادگاه در حضور قاضی شهادت دروغ بدهد باید سه ماه و یک روز حداقل حبس شود، هر چند در بعضی از شرایط شاهد به دو سال حبس محکوم خواهد شد یا اینکه گواه به جریمه نقدی مجازات می شود،

    شهادت کذب در دادگاه و در حضور قاضی به رسمیت شناخته می‌شود، شهادت کذب جزء جرم حساب خواهد شد و در صورتی که نزد قاضی شهادت کذب صورت بگیرد برای شاهد یک جرم سنگین در نظر گرفته می شود، این موضوع شامل جرم مطلق است و به صورت ناخواسته انجام نمی شود.

    محل بیانات شاهد

    فردی که به اشتباه در اظهارات که در چارچوب آن شهادت نموده و برخلاف واقعیت گواهی داده است، مرتکب جرم شده است، بیانات گواهی فاقد واقعیت می بایست در دادگاه عمومی یا خصوصی انجام شود، بنابراین شهادت در دادگاه و سایر مراجعی که نوعی دادگاه هستند، صورت میگیرد.

    بیانات گواهی می بایست در حضور مقامات رسمی صورت بگیرد به همین دلیل اگر کسی که شنونده گواهی است، صلاحیت شنیدن آن را نداشته باشد، در رابطه با بیانات گواهی نمی‌تواند اظهاراتی داشته باشد و جزء ماده ۶۵۰ نیست.

     

    آیا می دانید تعقیب شاهد گواهی کذب چه شروطی دارد و حکم صادر شده توسط شهادت کذب چه نتیجه ای دارد؟

    تنها در شرایطی میتوان تعقیب شاهد کذب را انجام نمود که کذب بودن گواهی در دادگاه به ثبت انجامیده باشد، در رابطه با جلوگیری از بیانات واقعی گواهی یا پنهان کردن آن ها طبق مقررات جزایی در حال حاضر شاهد محکوم نمی شود.

    نتیجه حکم صادرشده براساس شهادت کذب

    شهادت کذب باعث باطل نمودن رأی میشود و هر حکمی که طبق آن صادر شود، هیچ گونه تأثیری ندارد، در صورتی که محکوم حاضر باشد، می بایست مسترد شود و در صورتی که این امر انجام نشود، باید شاهدی که گواهی کذب داده خسارت را پرداخت نماید، در برخی از شرایط که دادگاه از شاهدین و کسانی که در رابطه با وقوع اطلاعات دارند، تقاضای بیانات شهادت یا اخبار می‌کند.

    آیا میدانید نحوه دفاع در قبال شهادت کذب چگونه است؟

    در قوانین جمهوری اسلامی ایران گواهی شاهد یک علت اساسی و شرعی حساب میشود و با گواهی دو شاهد با هر جنسیتی به پیوستگی قسم شکایت کننده اغلب شکایات یا دعاوی مالی و حقوقی به اثبات می‌رسد و در برابر برای گواهی کذب مجازاتی تعیین می‌شود.

    علت شهادت کذب شاهدین در دادگاه

    یکی از مشکلات دادرسی های کنونی در دادگاه مربوط به شهادت کذب است، در بعضی از نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب به علت اینکه خواهان با در اختیار داشتن چندین شاهد بیاناتی در دادگاه به نفع خواهان می‌گویند که حقوق طرف دیگر شکایت ضایع خواهد شد درخواست بررسی مجدد داده شده است.

    علت شهادت کذب شاهدین در دادگاه
    علت شهادت کذب شاهدین در دادگاه

    از طریق چه راه هایی می توان شهادت کذب را به اثبات رساند و چه دفاعی در قبال شهادت کذب و شهود ترفند باف وجود دارد؟

    بسیاری از افراد این سؤال را دارند که از طریق چه راه هایی می توانند شهادت کذب را اثبات کنند و چه دفاعی در قبال شهادت کذب موجود می باشد، در واقع می‌توان از طریق۴ راه حل زیر شهادت کذب را اثبات نمود؛

    اثبات عدم شرایط در شهود

    یکی از راه‌حل‌های دفاع در برابر شهادت کذب جرح شهود است، به این معنا که فرد می تواند اعلام نماید که شاهد هیچ شرایط قانونی ندارد، در قانون جمهوری اسلامی ایران کسی که به عنوان شاهد در نظر گرفته می شود، باید یک سری شرایط را داشته باشد،

    مانند انصاف، فقیر نبودن و عدم سود شخصی که در مقررات جمهوری اسلامی ایران جزء شرایط شهود است، ولی در بیشتر موارد امکان پذیر نیست زیرا شاهد شرایط قانونی را دارا میباشد و در این وضعیت ثابت کردن عدم شرایط شهود به سختی صورت می گیرد.

    شاهد مخالف

    شاهد مخالف به معنای این است که شاهد گواهی آن با شهادت شاهد طرف دیگر شکایت تناقض دارد، وجود شاهد مخالف از سوی کسی که شکایت بر او اقامه شده است، در بعضی از پیشنهادات فقهی قابل قبول نیست، زیرا شاهد توسط خواهان انتخاب می شود.

    شهادت کذب دعوی کیفری

    یک روش دیگر برای بلا تأثیری نتیجه رأی اعلام شده طبق گواهی شهود شکایت کیفری از سوی شاهد به عنوان شهادت کذب و دروغ بر اساس ماده ۶۵۰ قانون مجازات اسلامی است، در صورتی که خواهان یعنی کسی که شکایت برای او اقامه شده است، قادر باشد، علت و مستند دروغ بودن گواهی شاهد را به اثبات برساند، می تواند در دادگاه بدوی از شهادت کذب و دروغ جلوگیری کند تا گواهی شاهد تأثیری در رأی دادگاه نداشته باشد، به طور کلی فردی که بر او شکایت وارد شده است، می تواند طبق راه حل های ذکر شده از نتیجه گواهی کذب شهود جلوگیری بنماید.

    تأثیر اثبات شهادت کذب

    در صورتی که خواهان این توانایی را داشته باشد که گواهی مخالف و کذب را به اثبات برساند حکم را می‌تواند بی‌اثر نماید، ولی اگر نتواند و رأی دادگاه به زیان شکایت کننده اعلام شود، قادر است، از طریق شکایت کیفری رأی را بی اثر کند و پس از به دست آوردن رأی دادگاه کیفری از حکم دادگاهی که طبق شهادت شهود مخالف درخواست دادرسی کند، سایت تهران لو یک سایت در رابطه با مسائل حقوقی است و با کمک آن می توانید شهادت کذب را به اثبات برسانید.

    پرسش از شاهد

    یکی از روش های تأثیرگذار و مهم برای ثابت نمودن شهادت کذب این است که از شاهد پرسش های جزئی در رابطه با وقوع پرسیده شود، دادگاه به طور معمول به علت کوتاه بودن فرصت تنها از شاهد سؤالات مهم را می پرسد و به جزئیات نمی پردازد در حالی که پرسش و سؤالات جزئی به واقعیت بیشتر نزدیک می شود،

    لذا طرف دیگر می بایست با هوشیاری و بیانات مهم شاهد را تحت سؤالاتی قرار بدهد تا جزئیات وقوع به روشنی دیده شود، در این صورت مخالفت بیانات و دروغگویی شهادت گواه معلوم میشود، لازم به ذکر است که در رابطه با شهادت کذب و دروغگویی در کلانتری این روش امکان پذیر نیست و فقط در دادگاه بر اساس قانون می‌توان این عمل را انجام داد.

    شرایط پرسش از گواه

    مقررات آیین دادرسی مدنی ماده ۲۳۸ در شکایات حقوقی و ماده ۳۲۶ قانون آیین دادرسی کیفری در شکایت کیفری طرف مقابل می‌تواند سؤالاتی را از شاهدی که شهادت کذب نموده است، بپرسد بنابراین طبق قانون این عمل با توان و هوشیاری، همچنین تکرار در دادگاه امکان پذیر است،توجه داشته باشید که از شاهد به صورت تنها و تکی سؤال پرسیده می شود.

    شرایط پرسش از گواه
    شرایط پرسش از گواه

    در سؤالات جزئی از شهود برای اثبات شهادت کذب چه مواردی پرسیده میشود؟

    • زمان وقوع حادثه
    • جایگاه دقیق حادثه
    • چه افرادی در محل وقوع وجود داشتند.
    • طریقه قرارگیری حضار به چه شکل بوده است.
    • به چه میزان جلسه به طول انجامیده شد.
    • در صورتی که شکایت مربوط به امور مالیاتی است، باید پرسیده شود که روش پرداخت از چه طریقی بوده است.
    • به چه دلیلی شاهد در جلسه حضور داشته است.
    • چه زمانی حضار وارد جلسه شده اند.
    • چه شخصی قرارداد را تنظیم نموده است.

    معنای شکایت کیفری

    شکایت از کسی که دچار خلافی شده است و کار او بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود، همچنین قاضی در این خصوص وی را مجازات می نماید شکایت کیفری می گویند، لایحه کیفری به نوشته ای گفته می‌شود که توسط طرفین شکایت کیفری به دادگاه قضایی ارائه می‌شود، عرفا نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب از سوی وکیل نوشته شده است، در صورتی که قصد دارید یک لایحه کیفری شهادت کذب تنظیم کنید، می توانید از طریق سایت تهران لو این امر را انجام بدهید تا بتوانید از مشاوره و وکیل های ماهری که توسط این سایت انتخاب می‌شوند دست بیابید.

    آشنایی با لایحه دفاعیه

    لایحه دفاعیه به معنای کامل کردن بیانات یا تقاضا است که اگر از سوی یک وکیل ماهر و مجرب درج شود، در حضور قاضی ارزش و بهای بیشتری دارد، زیرا وکیل در این رابطه اطلاعات زیادی دارد و بر اساس قانون نکات را رعایت می‌کند سایت تهران لو به تمامی افراد این امکان را می دهد که توسط یک وکیل مجرب لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم نمایند.

    مزیت ایجاد لایحه کیفری توسط وکیل ماهر

    در صورتی که نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب را مطالعه کنید، می فهمید که باید دست به قلم بالایی داشته باشید تا بتوانید یک لایحه کیفری بدون نقص را تنظیم نمایید، ولی اگر انجام این امر را به یک وکیل ماهر بسپارید دچار دشواری‌ها و پیچیدگی‌های تنظیم لایحه نمی‌شوید، زیرا وکیل با دانش حقوقی که دارد، این امر را به سهولت انجام می دهد.

    یکی دیگر از مزایای تهیه لایحه کیفری از سوی وکلای سایت تهران لو آسان شدن راه برای به دست آوردن آثار مطلوب از رأی دادگاه است، این سایت می‌تواند به تمامی افراد مشاوره‌های لازم را بدهد تا آنها بتوانند بهترین راه را برای دفاع از شهادت کذب انتخاب کنند.

    روش تنظیم لایحه دفاعیه شکایت کذب

    سایت تهران لو یک سایت حقوقی است که در رابطه با مسائل حقوقی به افراد پاسخ میدهد و به آنها مشاوره می‌دهد، با مراجعه به این سایت می توانید در مدت زمان کوتاهی به پاسخ سؤالاتی که دارید، دست یابید، همچنین در صورت لزوم برای تنظیم لایحه کیفری شهادت که یک وکیل ماهر و مجرب را انتخاب کنید.

    روش تنظیم لایحه دفاعیه شکایت کذب
    روش تنظیم لایحه دفاعیه شکایت کذب

    مهارت های لازم برای تنظیم لایحه دفاعیه

    تعیین وکیل برای تنظیم لایحه دفاعیه کار دشواری است، زیرا وکیل باید علاوه بر اینکه دانش حقوقی بالایی داشته باشد، بلکه نحوه نوشتار آن بدون عیب و نقص باشد،

    در این صورت می‌توانید با خیال راحت به سایت تهران لو اعتماد کنید تا یک وکیل چیره‌دست را برای شما انتخاب نماید، بسیاری از افراد با مراجعه به اینترنت و شبکه های مجازی نمونه لایحه شهادت کذب را مطالعه میکنند، ولی بهترین راه استفاده از سایت تهران لو می باشد.

    در صورتی که قصد داریدیک لایحه کیفری را تنظیم کنید، می توانید با وارد کردن نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، ایمیل و درج موضوع درخواست خود را با کلیک روی دکمه مربوطه ثبت کنید تا کارشناسان در مدت زمان کوتاهی با شما تماس بگیرند و مشاوره های لازم را بدهند.

    مهارت های لازم برای تنظیم لایحه دفاعیه
    مهارت های لازم برای تنظیم لایحه دفاعیه

    چگونه میتوانیم یک لایحه دفاعیه شهادت کذب را بنویسیم؟

    در صورتی که می خواهید خودتان لایحه دفاعیه را تنظیم کنید، میتوانید با مطالعه نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب این امر را انجام بدهید، البته باید از طریق اشخاصی که دانش حقوقی زیادی دارند، سؤالات خود را بپرسید در اغلب نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب ابتدا مدعی شماره کلاسه، شماره دادگاه کیفری و به اتهام مربوطه وارد می کند، سپس متن تقاضای باطل نمودن حکم را به علت رابطه فامیلی یا هر دلیل دیگری با شاکی درج می نماید.

    تشخیص شهادت شرعی یا کذب

    بر اساس قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران در گواهی شرعی می‌بایست دانش به تضاد مفاد گواهی وجود نداشته باشد، بنابراین دانش مقامات قضایی موجب می‌شود که گواهی بلاتأثیر باشد و به عنوان شهادت دروغ یا شهادت کذب شناخته شود.

    تشخیص شهادت شرعی یا کذب
    تشخیص شهادت شرعی یا کذب

    قاضی تا چه مدت زمانی فرصت دارد که شهادت کذب یا شرعی را تشخیص دهد؟

    بر اساس ماده ۱۹۷ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران برای تشخیص شهادت شرعی یا شهادت کذب قاضی باید به مدت ۱۰ روز این عمل را انجام بدهد در رابطه با این موضوع باید بگوییم که قاضی بررسی پرونده ابتدا باید به شهادت دروغ گویی گواهی پی ببرد حتی امکان دارد، خود گواه از شهادت کذب اعتراف کند، سپس افرادی که جزء شهود منصف حساب می‌شوند باید بیانات خود را اعلام نمایند که شهادت شاهد اول کذب بوده است.

    قاضی تا چه مدت زمانی فرصت دارد که شهادت کذب یا شرعی را تشخیص دهد؟
    قاضی تا چه مدت زمانی فرصت دارد که شهادت کذب یا شرعی را تشخیص دهد؟

    اگر در دعاوی برای شهادت کذب از وکیل استفاده شود، چه مزیتی دارد؟

    به طور کلی عنوان شکایت از شهادت کذب موقعی به وجود می‌آید که به اثبات گواهی دروغ یا تهمت به فرد دیگر تطبیق داده میشود یا حقوق را از فرد دیگری می گیرند، این امر باعث عدم صدور حکم عادلانه دادگاه میشود.

    روشن شدن حقایق

    برای بررسی مطلوب و مشخص نمودن حقایق یک دادخواست در رابطه با ارزیابی موضوع توسط وکیل با تجربه که از سوی سایت تهران لو مشخص می شود، با نوشتار بی عیب و نقص تقاضای حکم عادلانه می نماید تا حقوق شاکی ضایع نشود.

    مجازات کسی که شهادت کذب نموده است

    در نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب نویسنده در رابطه با علت گواهی دروغ مطالبی را درج می‌کند در این صورت پس از بررسی‌های قاضی برای کسی که شهادت دروغ در محضر دادگاه گفته است، مجازاتی مشخص میشود، در برخی از شرایط دادگاه از شاهد و دیگر کسانی که در رابطه با موضوع مطلع هستند، درخواست اخبار می‌کند

    و پس از مشخص نمودن تضاد واقعیت گواهی توسط هر کدام از طرفین شکایت برای کسی که شهادت کذب نموده است، مجازاتی را در نظر می‌گیرد، در صورتی که شکایت مربوط به امور مالی باشد، کسی که شهادت کذب نموده است، باید برابر با شهادتی که داده خسارت را جبران نماید.

    مجازات قسم کذب در دادگاه یا دادسرا

    در صورتی که فردی در دادگاه یا دادسرا شهادت کذب نماید یا سوگند دروغ یاد کند بر اساس قانون مجازات اسلامی به حداقل ۶ ماه زندان مجازات خواهد شد.

    بعضی از افراد به علت ناتوانی های فکری در دادگاه یا دادسرا حضور پیدا می‌کنند و شهادت کذب یا دروغ میگویند این گونه رفتار موجب می‌شود که گواهی در طی تاریخ که یکی از علت‌های ثابت نمودن بیانات است، تأثیرات نامناسبی داشته باشد و مانع واقعیت شود

    در قانون جمهوری اسلامی ایران روش‌های گوناگونی برای پیشگیری از شهادت کذب موجود می باشد که در اغلب موارد احتیاج به تیزهوشی و هماهنگی طرف دیگر شکایت با دادگاه دارد، دروغ به معنای عدم واقعیت است و جزء صفات غیر اخلاقی و غیر اجتماعی محسوب می‌شود در بعضی از شرایط مربوط به امور مالی می‌شود، در صورتی که این امر توسط شاهد صورت بگیرد به آن شهادت زور می گویند.

    مجازات قسم کذب در دادگاه یا دادسرا
    مجازات قسم کذب در دادگاه یا دادسرا

    در چه شرایطی جرم شهادت کذب تحقق مییابد؟

    بیانات شهادت کذب در دادگاه

    در شرایطی می توان شهادت دروغ را جرم محسوب نمود که شاهد در نزد قاضی و مقامات قضایی بیانات دروغ خود را گفته باشد، در صورتی که گواهی در خارج از دادگاه باشد، جزء جرم محسوب نمی شود و برای فردی که شهادت کذب نموده است، مجازات در نظر گرفته نمی‌شود.

    بیانات شهادت کذب در نزد مقامات قضایی

    در صورتی که یکی از افراد قضایی بیانات شهادت کذب را توسط شاهد بشنوند یا کسی که صلاحیت این امر را داشته باشد، جرم شهادت کذب تحقق مییابد.

    بیانات شهادت کذب در نزد مقامات قضایی
    بیانات شهادت کذب در نزد مقامات قضایی

    جرم شهادت کذب چه ویژگی هایی دارد؟

    جرم شهادت کذب از دو لحاظ عمومی و خصوصی قابل بررسی است، در صورتی که شهادت کذب از نوع خصوصی باشد، می بایست کسی که به دروغ شهادت داده خسارتی که به طرف مقابل شکایت وارد کرده است، را جبران کند، اما در نوع عمومی شهادت کذب به دلیل اینکه شاهد قانون را رعایت نکرده است و مانع نظم شده گواه مجازات می شود.

    شهادت دروغ از نوع تخلفات معمولی ثابت و بدون بازگشت است.

    بازگردانیدن دادرسی به دلیل شهادت کذب

    قانون آیین دادرسی کیفری تضاد واقعیت گواهی و ساختگی بودن مدارک که بر اساس رأی اعلام شده بوده است، از لحاظ گردانیدن دادرسی بیان کرده است، لذا اعاده دادرسی در رابطه با حکم ثابت صورت می گیرد، به این معنا حکمی که مدت زمان تجدیدنظر آن رفته باشد، یا حکم در روند تجدیدنظر آنها اعلام شده باشد.

    معنی اعاده دادرسی

    در صورتی که اعاده دادرسی به دلیل شهادت کذب صورت بگیرد، دادگاه مجدد پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد اگر در آثار دادرسی رأی اعلام شده اشتباه باشد، شکی نیست که پرونده دوباره بررسی میشود، اعاده دادرسی به معنای ارزیابی مجدد یک شکایت ثابت شده از سوی دادگاه است.

    اگر دادگاه به این پی ببرد که شهادت کسی که به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده است، کذب می باشد، آن را مجبور به پرداخت خسارت می کند، همچنین برای وی یک مجازات به خاطر بی نظمی و نادیده گرفتن قوانین صورت میگیرد.

    آشنایی با لایحه دفاعیه شکایت کذب

    کسانی که به علت دفاع از احقاق خود به دادگاه رجوع می‌کنند به این پی می‌برند که برای بررسی امور به یک لایحه دفاعیه احتیاج دارند، در نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب درخواست و بیانات رسیدگی درج می‌شود تا قاضی با مطالعه آن به مشکلات فرد رسیدگی کند، لایحه دفاعیه مزیتهای بیشماری دارد و کسی که آن را تنظیم می‌کند باید مواردی را رعایت کند اگر در رابطه با لایحه دفاعیه شکایت کذب سؤالی دارید، می توانید به سایت تهران لو مراجعه کنید تا کارشناسان در سریعترین زمان به شما پاسخ بدهند و مشکلات تان را حل نمایند.

    آشنایی با لایحه

    لایحه تشکیل شده از نوشتارهای تأثیرگذار و اساسی در خصوص بررسی به دعاوی میباشد که در مراحل ارزیابی امور به دادگاه و قاضی تقدیم می شود، لایحه یک متن مؤثر و با ارزش است که نسبت به بیانات شفاهی و گفت و گوهای وکیل نزد قاضی بهای بیشتری دارد.

    هر چند لایحه در قانون یک مقام به خصوصی دارد، ولی برخی از افراد در رابطه با آن اطلاعاتی ندارند، با مطالعه نمونه لایحه دفاعی شکایت کذب می توانید اطلاعات کلی در رابطه با لایحه به دست آورید. لایحه در قانون به شکل های گوناگونی پیدا میشود و در چارچوب یک تقاضا یا دفاع از حقوق نوشته خواهد شد.

    عملکرد لایحه در قانون

    همانطور که گفته شد لایحه ممکن است، به صورت نظرات دولتی یا افراد در چارچوب دفاع یا تقاضا باشد، در اغلب نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب افراد در رابطه با دفاع از حقوق خود که با شهادت دروغین فرد دیگری خسارت دیده اند بیاناتی آورده شده است، در این صورت مدعی می تواند با کمک یک لایحه ادعای دادرسی نماید.

    عملکرد لایحه در قانون
    عملکرد لایحه در قانون

    چه کسانی می توانند لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم نمایند؟

    افرادی که دچار شکایت گواهی دروغین شده‌اند می‌فهمند که به یک لایحه نیاز دارند و این امر باعث رجوع آنها به نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب می‌شود و برخی دیگر به سایت تهران لو برای دریافت مشاوره مراجعه می‌کنند در هر دو صورت می توان یک لایحه دفاعیه را تنظیم نمود،

    ولی کسی که به سایت تهران لو به منظور درخواست یک وکیل مجرب مراجعه می کند در دادگاه پیروز است، زیرا وکیل با رعایت تمامی مقررات میتواند لایحه بدون نقصی را تنظیم کند، حتی اگر برخی از افراد دست به قلم خوبی داشته باشند، ولی در رابطه با دانش حقوقی بی اطلاع باشند، نمی توانند یک لایحه مطلوب را تنظیم کنند.

    پیچیدگی لایحه نویسی

    لایحه نویسی دشواری های زیادی دارد و کسی که آن را تنظیم می‌کند باید علاوه بر داشتن توانایی فن بیان، بلکه آشنا با قوانین روز باشد، وکیلان سایت تهران لو به خوبی با شیوه لایحه نویسی آشنا هستند و در این عرصه تخصص های لازم را دارند، اکر لایحه خود را به کسی که در رابطه با قوانین حقوقی اطلاعی نداشته باشد، بسپارید ممکن است، لایحه مطلوبی را تنظیم نکنید و نزد قاضی هیچ گونه ارزش و بهایی نداشته باشد.

    پیچیدگی لایحه نویسی
    پیچیدگی لایحه نویسی

    بهترین افرادی که می توانند لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم کنند، چه کسانی هستند؟

    افرادی می توانند بهترین لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم کنند که مهارت لایحه نویسی را داشته باشند، به این معنا که علاوه بر داشتن علم حقوقی، مسلط به موضوع شکایت باشند.

    لایحه نویس باید در رابطه با موضوع و دشواری پرونده اطلاعات زیادی را کسب کند تا فقط در چارچوب موضوع اظهارات خود را بیان نماید.

    بهترین افرادی که می توانند لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم کنند، چه کسانی هستند؟
    بهترین افرادی که می توانند لایحه دفاعیه شکایت کذب را تنظیم کنند، چه کسانی هستند؟

    در نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب چه نکاتی موجود می باشد؟

    در نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب مواردی که در زیر درج شده است، رعایت شده اند تا یک لایحه بدون عیب و نقص تنظیم شود.

    • کسی که لایحه دفاعی را تنظیم می کند ابتدا باید پرونده را مورد مطالعه قرار دهد تا در رابطه با موضوع اطلاعات زیادی را به دست آورد.
    • یادداشت برداری از قسمت هایی که بسیار مهم هستند، باید انجام شود.
    • یکی از مواردی که در نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب رعایت شده این است که بیانات متهم خوانده می شود و وکیل بر اساس وقایع لایحه را تنظیم می کند.
    • یکی از موارد رعایت شده در نمونه لایحه دفاعیه شکایت کذب این است که نویسنده از کش دادن به موضوع جلوگیری میکند و فقط طبق وقایع لایحه را تنظیم می کند، سپس از قاضی درخواست بررسی مجدد پرونده می‌نماید.
    • چهار روز پیش از جلسه باید توصیه ها و هشدارها کنترل شود.
    • یکی از نکات قابل توجه در نمونه لایحه دفاعیه شهادت کذب جلوگیری از کوتاه نویسی و خلاصه نویسی موضوع است، زیرا این گونه قاضی به چارچوب اصلی موضوع پی نمی‌برد و امکان دارد، سؤالاتی در ذهن داشته باشد.
    • خوانا نویسی لایحه بسیار مهم است، زیرا این گونه ابهاماتی برای خواننده به وجود نمی‌آید.

    چگونه یک وکیل خوب را انتخاب کنیم و اینکه وکیل خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

    انتخاب وکیل خوب

    انتخاب وکیل شایسته یکی از اساسی ترین معضلات افراد در برابر شکایت حقوقی است و از آنجا که در حال حاضر براساس وضعیت اقتصادی و فرهنگی بیشتر افراد با شکایت قضایی مواجه شده اند، واضح است که تمامی آنها قادر به تنطیم لایحه دفاعیه بدون نقص نیستند، سایت ‌تهران لو یک انتخاب کاربردی برای این دسته از افراد می باشد تا با کمک آن یک وکیل چیره‌دست را انتخاب نمایند.

    انتخاب وکیل خوب
    انتخاب وکیل خوب

    ویژگی های یک وکیل خوب

    وکیل خوب دارای ویژگی های بیشماری است، یکی از ویژگی‌های مهم وکیل در مرتبه اول این است که قبل از فرا رسیدن جلسه بررسی و دفاع از موکل پرونده او را به طور کامل یا حتی در صورت لزوم چندین بار مورد مطالعه قرار بدهد تا در رابطه با حقوق موکل اطلاعات زیادی به دست آورد. گفتگو با متهم پرونده بسیار مهم است، زیرا در رابطه با شکایت اطلاعات زیادی به دست می آید در این صورت وکیل میتواند به شیوه ای مطلوب از موکل خود دفاع کند با توجه به اینکه وکیل وظیفه دارد، تمام سعی خود را برای کسب حقوق موکل انجام بدهد، ولی طبق قانون هیچ ضمانتی برای رسیدن به هدف وجود ندارد و وکیل نمی تواند کار خود را تضمین کند در عوض وکیل باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام بدهد.

    سایر ویژگی های وکیل به شرح زیر می باشد؛

    امانت داری

    یک وکیل خوب باید در شغل خود رازدار باشد و تمامی اسرار موکل را در اختیار افراد دیگر قرار ندهد در غیر این صورت موکل به او اعتماد نمی‌کند و ممکن است، برخی از موارد مخفی بماند.

    از بیانات واضح و آسان استفاده کند

    به دلیل اینکه موکل در رابطه با علم حقوقی اطلاعات زیادی ندارد، یک وکیل را انتخاب می کند در این صورت وکیل باید تا حد ممکن موضوع را ساده برای موکل بیان کند تا در روند مسیر پرونده قرار بگیرد.

    با موکل صادق باشد

    یکی دیگر از وظایف وکیل این است که با موکل صادق باشد و در رابطه با نتیجه پرونده حقیقت را به او بگوید،یک وکیل ماهر راه صحیح را انتخاب می‌کند و دستمزد خود را با انجام وظایف دخالت نمی دهد.

    احترام به مقامات قاضی و موکل

    یک وکیل باید جایگاه قاضی را در نظر بگیرد طوری که با حالت مسخره و مزاح رفتار نکند، هر چقدر وکیل فروتن و شایسته تر باشد، به آن احترام بیشتری می گذارند.

    شرایط گواه طبق قانون در دادگاه

    سن بلوغ

    نخستین شرط شاهد طبق قانون آیین دادرسی کیفری رسیدن به سن بلوغ است، کسانی که زیر سن ۱۵ سال هستند، توانایی شهادت را ندارند، اما در برخی از شرایط امکان دارد، قاضی تنها به بیانات آنها گوش بدهد، لذا فقط کسانی که بالای سن ۱۵ سال هستند، می‌توانند در دادگاه به عنوان گواه حضور پیدا کنند، این محدوده سنی تحت تأثیر جنسیت قرار ندارد.

    عدم بیماری های روحی و روانی

    یکی دیگر از شرایط شاهد سالم بودن عقل است، در صورتی که شاهد از لحاظ روحی مریض باشد، نمی‌تواند گواهی قابل استنادی را بیان نماید، البته شاهدی که بیماری آن بهبود یافته باشد، بیانات آن قابل استناد است، بر اساس قوانین گواهی کسی که بر اثر افزایش سن مبتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر شده باشد، هیچ گونه تأثیری ندارد‌.

    داشتن ایمان

    ایمان یکی از شرایط لازم و ضروری شاهد است، طبق فقه شیعه در صورتی که شاهد دینی دیگر داشته باشد، شهادت آن بلا تأثیر است، اما شهادت آن برای کسی که هم دین خودش است، قابل تأثیر می باشد.

    انصاف جزء شرایط لازم شاهد در دادگاه می باشد، کسی که قبلاً سابقه فساد داشته است، نمی تواند یک شاهد عینی باشد.

    عدم سود شخصی

    گواه باید نفع شخصی را در شهادت کنار بگذارد در صورتی که ایمان و انصاف جزء شرایط گواه است، ولی امکان دارد، شهادت کذب نماید.

    عدم دشمنی با طرف مقابل

    شاهد نباید هیچ گونه دشمنی با طرف مقابل شکایت داشته باشد، سنجش مشخصی برای دشمنی دنیوی موجود نمی باشد، به غیر از این که در قانون آیین دادرسی مدنی موقعی که شکایت حقوقی و جزایی میان شاهد و طرف مقابل در میان باشد، همچنین از مدت زمان اعلام رأی ثابت ۲۴ ماه نگذشته باشد.

    این کار جزء وجود دشمنی حساب می شود، هر چند موقعی که شهادت به سود طرفی باشد که با شاهد دشمنی دنیوی دارند، قابل قبول است.

    در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه نمودند متشکرم و امیدوارم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با