نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله قصد داریم به موضوع وکیل اداره کار در مشهد بپردازیم

    کارگرها در قانون حقوق مشخصی دارند، اما ممکن است، کارفرما های آن ها از پرداخت این حقوق اجتناب کنند، در این صورت کارگرها می توانند برای رسیدن به حقوق خود از طریق قانونی اقدام کنند، در این صورت باید از وکیل اداره کار در مشهد کمک بگیرند،

    زیرا با اشرافی که آن ها در مسائل قانونی دارند، احتمال موفق شدن کارگرها بیشتر است. وکیل اداره کار کسی است، که در مورد قانون کار و پرونده های مربوط به آن تجربه و تخصص کافی دارد.

    وکیل ها می توانند به کارگرها برای رسیدن به حقوقی مانند دریافت به موقع دستمزد، دریافت دستمزد مطابق با قانون کار، حق بیمه و سنوات کمک کنند، همچنین وکیل اداره کار میتواند کار تنظیم قراردادهای مطابق قانون بین کارگر و کارفرما را انجام دهد. شما اگر کارگری هستید، که می خواهید به حقوق قانونی خود برسید بهتر است، حتما از وکیل های با تجربه کمک بگیرید.

    معمولا در مجموعه‌ها اگر عده ای از کارگرها به مشکل برخوردند و کارفرما اقدام به پرداخت حقوق آنها نکرد می تواند، نماینده ای را بین خود انتخاب کنند، و به وکیل مراجعه کنند.

    شما می توانید برای پیدا کردن بهترین وکیل اداره کار در مشهد با سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا کارشناس های سایت شما را راهنمایی کنند.

    در این مقاله به سوال های زیر پاسخ می دهیم:

    وکیل اداره کار در مشهد کیست؟

    وکیل اداره کار چگونه میتواند برای رسیدن کارگرها به حق دستمزد قانونی شان به آنها کمک کند؟

    وکیل چگونه میتواند به کارگرها برای رسیدن به حق بیمه قانونی شان به آنها کمک کند؟

    حق سنوات کارگرها چیست؟

    قانون عیدی کارگرها چیست؟

    وکیل چگونه می تواند به شما برای دریافت بیمه بیکاری کمک کند؟

     

    وکیل اداره کار در مشهد

    وکیل اداره کار در مشهد
    وکیل اداره کار در مشهد

    امروزه با پیشرفت فناوری و رشد صنایع تعداد کارگرها بسیار زیاد شده است، در واقع آن ها نقش کلیدی را در صنعت و اقتصاد در هر کشور بازی می کنند.

    کارگران قشر زحمت کشی هستند، که پیشرفت هر کشوری با تلاش آنها میسر می شود. به همین دلیل قشر کارگر هم مانند سایر اقشار جامعه باید مورد حمایت قانون قرار بگیرند.

    در غیر این صورت ممکن است، به آنها آسیب وارد شود، و در نتیجه آسیب دیدن قشر کارگر جامعه آسیب می بیند. در سال هزار و سیصد و شصت و نه قانونی در مجلس شورای اسلامی وقت تصویب شد، که به آن قانون کار میگویند. قانون کار تمام مواردی که باید بین کارگر و کارفرما باشد، را پوشش می دهد.

    در این قانون حقوقی کارگرها دارند، و کارفرما ها موظف به رعایت آن هستند، و همچنین وظایف کارگرها شرح داده شده است. مسئول رسیدگی و شکایت های مختلف وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است.

    با وجود تاکید های فراوان قانونی و همچنین عرفی ممکن است، بعضی از کارفرما ها نسبت به این مسئله بی توجه باشند. هر چند کارگرها باید مطابق قانون به خوبی، کار کارفرما را انجام دهند،

    اما گاهی اوقات بعضی از حقوق کارگرها توسط کارفرما رعایت نمی شود، البته بسیاری از کارفرما های محترم نسبت به حقوق مختلف که قانون برای کارگرها قرار داده خود را مکلف می دانند و به موقع آن ها را می پردازند،

    شکایت کارگرها به مراجع قانونی

    اما در بعضی اوقات که کارفرما ها بخواهند از انجام وظیفه های خود سر باز بزنند کارگرها می توانند به مراجع قانونی مانند وزارت کار شکایت کنند،

    اما نکته حائز اهمیت این است، که در پرونده های قضایی وجود وکیل الزامی است، زیرا وکیل ها کسانی هستند، که کمک می کنند، روند رسیدگی به پرونده ها مسیری قانونی و طبق اصول را برود.

    از آنجایی که مسئله های حقوقی امری پیچیده است، باید حتما به وکیل مراجعه کرد به وکیل هایی که در امر قانون کار و پرونده ها تخصص و تجربه دارند، وکیل اداره کار می گویند.

    شما اگر می خواهید به بهترین وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنید، می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند. وکیل اداره کار میتواند به کارگرها کمک کنند، تا اگر حقی مانند دستمزد ماهانه، سنوات سالانه، عیدی و بیمه از آن ها ضایع شد، حقوق خود را از راه قانونی به دست آورند.

    پیشنهاد می کنیم از مقاله وکیل اداره کار در قزوین دیدن کنید.

    حقوق مختلف کارگران

    حقوق مختلف کارگران
    حقوق مختلف کارگران

    وکیل اداره کار در مشهد می تواند بر اساس قانون هایی که وجود دارد، به دفاع از حقوق کارگرها یا کارمند ها بپردازد. این قانون ها توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده است، تا شرایط عادلانه ای را بین کارگر و کارفرما ایجاد کند.

    اگر شما جزء دسته ای از کارمند ها یا کارگر هایی هستید، که شرایط کاری عادلانه ای ندارید، و حقوق شما مطابق با قانون اجرا نمی شود، بهتر است، برای پیگیری این حقوق مشروع خود از وکیل اداره کار در مشهد کمک بگیرید،

    زیرا این افراد با تسلطی که بر قانون های مختلف دارند، و همچنین با تجربه ای که در امر وکالت دارند، می توانند به شما کمک کنند، تا به حقوق از دست رفته خود برسید، برای این که وکیل با تجربه و متخصص در زمینه قانون کار پیدا کنید، می توانید با سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید.

    کارشناس های این سایت می توانند بهترین وکیل اداره کار در مشهد را به شما معرفی کنند. در متن زیر درباره حقوق مختلف کارگرها و قانون هایی که در این باره وجود دارد، توضیح می دهیم تا بدانید وکیل های اداره کار بر چه اساس می توانند از شما دفاع کنند.

    مزد و حقوق کارگر یا کارمند

    مهم ترین مسئله که جزء حقوق  اولیه یک کارگر یا کارمند می باشد، پرداخت دستمزد توسط کارفرما به ازای کاری است، که کارگر انجام داده است.

    هر چند ما در دوره برده داری زندگی نمیکنیم که افراد سرمایه دار عده زیادی را به بیگاری می کشیدند و امروزه هر کس به ازای کاری که برای دیگری می کند، دستمزد و حقوقی دریافت می کند،

    اما مسئله قابل اهمیت در این زمینه فقط تعیین مبلغی برای حقوق و پرداخت دستمزد نیست، بلکه آنچه امروزه اهمیت پیدا کرده چگونگی پرداخت حقوق و مقدار آن است.

    مقدار دستمزد کارگرها یا کارمند ها دارای کف حداقلی هستند، این کف را مسئولین کشور مانند نماینده کارگرها در شورای عالی کار و همچنین نماینده های وزارت کار هر ساله طی جلسه ای تعیین می کنند، و معمولا با توجه به افزایش درصد تورم سالانه حداقل کف حقوق کارگرها یا کارمند ها نیز باید افزایش پیدا کند،

    اما آنچه که نماینده های کارگرها و وزارت کار تعیین میکنند را بیشتر خود دستگاه ها و مرکز های دولتی مانند وزارتخانه ها و طرح و پروژه های دولتی اجرا می کنند، البته شرکت های نیمه خصوصی یا خصوصی نیز موظف هستند، بر اساس این دستورالعمل ها عمل کنند، که بعضی از آنها این کار می کنند،

    اما بعضی از این شرکت ها و سایر موسسه های کوچک یا بزرگ یا هر کار فرما که برای انجام کار باید به کارگرها یا کارمند های خود دست مزد بدهد ممکن است، این قانون ها را به نحو صحیح و کامل اجرا نکنند. و حقوق و دستمزدی که پرداخت می کنند، دارای حداقل کف قانونی نباشد.

    کافی نبودن حقوق کارگرها

    کافی نبودن حقوق کارگرها
    کافی نبودن حقوق کارگرها

    در این صورت کارگرها یا کارمند ها می توانند از این وضعیت ناعادلانه شکایت کنند، اما بهتر است، این افراد هم مانند دیگران وقتی می خواهند اقدام حقوقی بکنند از وکیل اداره کار در مشهد کمک بگیرند و خودشان از انجام این کار به تنهایی اجتناب کنند،

    زیرا پیگیری مسئله های حقوقی مانند حقوق کارگرها و کارفرما ها نیازمند این است، که فردی از زیر و بم قانون ها و روند های رسیدگی پرونده های مختلف اطلاعات کافی داشته باشد،

    اطلاع از عادلانه بودن حقوق

    با توجه به این نکته برای این که متوجه بشوید آیا دستمزد و حقوقی که دریافت می کنید، عادلانه است، یا نه، می توانید به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنید، آن ها با بررسی وضعیت مسئله را برای شما تبیین می کنند، و در صورتی که دستمزدی دریافتی شما کمتر از آن چه که باید باشد، به شما پیشنهاد می کنند، که از طریق قانونی اقدام کنید، تا به حقوق خود دست یابید.

    این شما هستید، که باید انتخاب کنید به پیگیری حقوق خود بپردازید یا این که مسئله ناعادلانه بودن حقوق را فراموش کنید، و به ادامه کار با این شرایط بپردازید،

    اما باید بدانید اگر این کار را بکنید اجازه داده اید که فردی به شما ظلم کند. بدون این که هیچ گاه نسبت به مراجعه قانونی برای ظلم خود پاسخگو باشد، در این صورت او هیچ وقت این روند را قطع نمی کند،

    اما اگر می خواهید این اتفاق نیافتد و شما به همراه سایر همکاران خود از حداقل حقوق ها و دست مزدی بهره مند شوید، می توانید به کمک وکیل اداره کار در مشهد به این حقوق خود دست یابید، برای این که بتوانید بهترین وکیل ها را در این زمینه بیابید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا آن ها با تخصصی که در این زمینه دارند، شما را راهنمایی کنند. در متن زیر به چند مورد از شرایط عادلانه بودن حقوق و دستمزد کارگرها اشاره می کنیم.

    شرایط عادلانه بودن حقوق کارگر ها

    شرایط عادلانه بودن حقوق کارگر ها
    شرایط عادلانه بودن حقوق کارگر ها

    در این قسمت درباره بعضی از شرایط حقوق و قانون های مربوط به آن به اختصار اشاره می کنیم، در صورتی که می خواهید از مشروح این شرایط و بررسی حقوق و دستمزد خود به طور ویژه با خبر شوید، می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرد و به کمک آن بهترین وکیل اداره کار در مشهد را بیابید و با وکیل خود در این زمینه مشورت کنید،

    اما اگر بخواهیم در مورد دستمزد صحبت کنیم، باید گفت طبق آن چه که در قانون آمده اگر دستمزد کارگرها به صورت ماه به ماه پرداخت شود، مبلغ پرداختی آن عنوان حقوق و مزایای پرداختی دارد. طبق ماده 41 قانون، هر سال باید حداقل دریافتی و حقوق کارگرها با توجه به تبصره ها و شرط های موجود در ماده 41 مشخص شود.

    علت این مسئله که لازم است، هر سال این مقدار تعیین شود، این است، که در طی سال ممکن است، تورم و افزایش نرخ قیمت ها رخ دهد، برای همین شرط عدالت ایجاب می کند، که با توجه به افزایش نرخ تورم، حداقل دریافتی کارگران نیز افزایش پیدا کند.

    بر همین اساس معمولا در ماه ابتدایی سال شمسی جلسه ای برای این منظور در وزارت کار برگزار می شود، که در آن نماینده های وزارت کار و همچین نماینده هایی از شورای عالی کار که در واقع نماینده کارگرها محسوب می شوند، شرکت می کنند.

    طولانی ترین جلسه های کاری

    این جلسه ها معمولا جزء طولانی ترین جلسه های کاری است، و طی چند نوبت برگزار می شود، و در نهایت بعد از اتمام جلسه ها حداقل حقوق و مزایای کارگرها در سال جدید تعیین می شود، و به بخش های مختلف دولتی و خصوصی ابلاغ می شود.

    در صورتی که کارفرما هر سال کف حقوق را مطابق با آن چه که وزارت کار مشخص کرده پرداخت کند، در این مورد شرایط عادلانه ای را لحاظ کرده است، در غیر این صورت می توانید به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنید،

    برای یافتن بهترین وکیل می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا آن ها بهترین وکیل ها که تخصص در این زمینه دارند، را به شما معرفی کنند. در متن زیر به دیگر موارد و شرایط حقوق اشاره می کنیم.

    سایر شرایط عادلانه بودن حقوق

    سایر شرایط عادلانه بودن حقوق
    سایر شرایط عادلانه بودن حقوق

    به غیر از کف دست مزد که هر سال توسط وزارت کار تعیین می شود، و باید به کارگر ها پرداخت شود، حقوق و دستمزد ماهانه باید شرایط دیگری هم داشته باشد، تا عادلانه باشد،

    اما توجه به این نکته ضروری است، که مبلغی که به عنوان کف و حداقل دریافتی کارگرها مشخص می شود، بر اساس آنچه که در قانون ذکر شده است، یعنی فرد باید در هر هفته 44 ساعت کاری داشته باشد، و در هر ماه با احتساب وجود 4 هفته باید 176 ساعت کاری نیز داشته باشد،

    تا طبق قانون های معمول وزارت کار سایر مزایا را دریافت کند، در غیر این صورت پرداختی ها شرایط ویژه ای دارند، که می توانید با مراجعه به وکیل اداره کار در مشهد از این شرایط خاص با خبر شوید، اما در این متن با پیش فرض 44 ساعت کار در هفته به توضیح سایر شرایط می پردازیم.

    حقوقی که کارگرها ماه به ماه دریافت می کنند

    حقوقی که کارگرها ماه به ماه دریافت می کنند. به غیر از حداقل دستمزد باید شامل مواردی مانند حق اولاد، حق مسکن، مزایای خدمت باشد، و در صورتی که فرد ساعت های اضافه کاری نیز داشته باشد، باید بر اساس هر ساعت اضافه کاری که در ماه داشته مبلغی را دریافت کند.

    اگر در هر کدام از این موارد که باید جزء دست مزد ماهانه کارگر محاسبه شوند، کسری وجود داشته باشد، و کارفرما از پرداخت آنها اجتناب کند، باید حتما به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنید، تا به کمک او بتوانید به حقوق عادلانه خود دست پیدا کنید.

    مراجعه به وکیل اهمیت زیادی دارد، زیرا افرادی که اطلاعات حقوقی ندارند، و به زیر و بم قانون ها آشنا نیستند، نمی توانند در مسئله شکایت های حقوقی طرف پیروز ماجرا باشند، به همین دلیل باید حتما از وکیل ها کمک گرفت، شما برای این که بتوانید بهترین وکیل اداره کار در مشهد را بیابید. می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا آنها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

    پرداخت به موقع حقوق

    پرداخت به موقع حقوق
    پرداخت به موقع حقوق

    به غیر از همه موارد که درباره شرایط حقوق گفته شد، که باید با توجه به آن ها دست مزد کارگر و مزایای آن پرداخت شود، مسئله مهم تر دیگری در مورد حقوق وجود دارد، و آن پرداخت به موقع تمام حقوق و مزایا کارگرها در موعد مقرر و به صورت ماه به ماه است. این مسئله بسیار اهمیت دارد،

    زیرا کارگرها و کارمند ها و خانواده ایشان برای این حقوقی که ماهانه دریافت می کنند، برنامه ریزی کرده و ممکن است، وام دریافت کنند، تا با حقوق خود قسط های وام را بپردازند، همچنین اجاره خانه بسیاری از این افراد از طریق همین حقوق ها و مزایا پرداخت می شود. پس بسیار اهمیت دارد، که این حقوق ماه به ماه و به موقع پرداخت شود.

    خصوصی سازی اشتباه و پرداخت نشدن به موقع حقوق ها

    خصوصی سازی اشتباه و پرداخت نشدن به موقع حقوق ها
    خصوصی سازی اشتباه و پرداخت نشدن به موقع حقوق ها

    متاسفانه امروزه شاهد هستیم، با روند خصوصی سازی ها و واگذار کردن شرکت ها به افرادی که صلاحیت مدیریت این مجموعه را ندارند، حقوق کارگرهای آن مجموعه به موقع پرداخت نمی شود، و حتی چند ماه متوالی عقب می افتد، این مسئله کاملا غیر قانونی است، و می توان بابت این دیرکرد در پرداخت حقوق کارگرها از کارفرما شکایت نمود،

    برای این کار می توانید به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنید، و با شرح وضعیت خود از او کمک بگیرد تا بتوانید به حقوق از دست رفته خود دست یابید.

    تجربه کافی وکیل های اداره کار

    وکیل های اداره کار به دلیل اشرافی که به مسئله های قانونی از این دست دارند، و همچنین تجربه کافی می توانند کمک بسیار زیادی به شما بکنند. به غیر از شرکت های خصوصی بزرگ ممکن است، موسسه های کوچک دیگری وجود داشته باشند، که در آن ها کارفرما توجهی به مسئله پرداخت به موقع حقوق کارگر های خود نداشته باشند،

    در این صورت نیز کارگر های آن جا می توانند به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنند، تا به حقوق خود دست یابند، همچنین به غیر از افرادی که حقوق آنها ماه ها به تعویق می افتد و پرداخت نمی شود، بعضی از کارگرها هستند، که حقوق آنها به صورت نصفه پرداخت می شود.

    این مسئله هم می تواند مشکل های فراوانی ایجاد کند. کامل پرداخت نکردن حقوق هم امری غیر قانونی است، و در این صورت می توانید برای حل این مشکل به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنید، تا او به شما کمک کند و شما بتوانید حقوق عادلانه و مشروع خود را به دست آورید.

    برای یافتن بهترین وکیل اداره کار در مشهد می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

    بیمه کارگرها

    بیمه کارگرها
    بیمه کارگرها

    بیمه مسئله بسیار مهمی است، داشتن بیمه به کارگرها کمک می کند، با داشتن سابقه مشخص پس از بازنشستگی حقوق مناسب را دریافت کنند،

    همچنین به غیر از این مسئله بیمه ها می توانند کمک مناسبی برای هزینه های درمانی باشند. یکی از مهم ترین حق هایی که قانون به کارگرها داده این است، که کارفرماها باید طی شرایط که در قانون ذکر شده کارگر های خود را بیمه کنند،

    در صورتی که کارفرمایی اقدام به بیمه کردن کارگر های خود نکند، به نحوی تخلف کرده و حقوق آنها را پایمال نموده، در این صورت هیچ کس به غیر از خود کارگرها اقدامی برای رفع این مشکل نخواهد کرد.

    کارگرها باید به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنند، و با تشریح وضعیت خود از آنها کمک بخواهند. به غیر از بیمه نکردن کارگرها ممکن است، تخلف دیگری نیز از کارفرماها رخ دهد.

    معمولا قانون بیمه ها به این صورت است، که اگر مجموعه ای اقدام به بیمه کردن کارگر های خود کند بنا بر نوع بیمه که تکمیلی باشد، یا خیر هر ماه باید مبلغی به حساب بیمه واریز شود.

    بخشی از این مبلغ واریزی را کارفرما باید بپردازد، اما بخش قابل توجهی از این مبلغ به عنوان حق بیمه از حقوق کارگرها کسر می شود. در صورتی که این مبلغ به صورت ماه به ماه از حقوق کارگرها کسر شود،

    اگر کارفرما اقدام به پرداخت بیمه نکند سابقه بیمه برای فرد محسوب نمی شود

    اما کارفرما اقدام به پرداخت بیمه نکند سابقه بیمه برای فرد محسوب نمی شود، و همچنین در این مدت دفترچه های بیمه فرد تمدید اعتبار نمی شود، و خدمات درمانی را پوشش نمی دهد، اگر چنین اتفاقی بیفتد کارفرما امری غیر قانونی انجام داده و باید کارگرها برای رسیدن به حقوق قانونی خود یعنی داشتن بیمه و پرداخت به موقع آن توسط کارفرما اقدام کنند.

    برای انجام این کار آنها باید به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنند، زیرا وکیل ها به دلیل تجربه که در مسئله های حقوقی دارند، می توانند به آن ها کمک کنند، تا به حقوق خود برسند.

    برای یافتن بهترین وکیل اداره کار در مشهد شما می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بگیرید. در متن زیر به شرایطی که در قانون برای بیمه در نظر گرفته شده اشاره می کنیم.

    شرایط قانونی بیمه

    شرایط قانونی بیمه
    شرایط قانونی بیمه

    در قانون کار ماده 128 ام آن درباره ی بیمه ها است. مضمون این قانون به این معنی است، که تمامی کارفرما هایی که مشمول ماده 128 ام هستند، باید کارگر های مجموعه خود را بیمه کنند.

    این مسئله یکی از ابتدایی ترین حقوق است، که کارگرها دارند. داشتن بیمه مانند تامین اجتماعی فقط مربوط به پرداخت هزینه های درمانی مانند حق ویزیت پزشک ها یا هزینه دارو ها و عمل های جراحی نیست،

    بلکه به عنوان سابقه کاری محسوب می شود، که با داشتن آن پس از سی سال کارگر می تواند بازنشسته شود، و حقوق بازنشستگی دریافت کند اگر کارفرما بیمه را پرداخت نکند، به مقدار ماه ها یا سال هایی که حق بیمه را نداده است، جزء سابقه کاری آن فرد نیز محسوب نمی شود. این مسئله یعنی فرد در حالی که کار می کند،

    اما برای او سابقه محسوب نمی شود، در این شرایط افراد حتما باید برای به دست آوردن حق خود اقدام کنند، زیرا در غیر این صورت بسیار متضرر می شوند، آن ها باید به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنند، و برای پیدا کردن بهترین وکیل می توانند با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرند.

    اگر شما به وکیل مراجعه کنید، اولین مسئله ای که از شما میخواهد این است، که مدارکی را ارائه دهید، تا وکیل شما با استناد به آن ها بتواند ثابت کند شما برای کارفرما در تاریخ هایی که بیمه تان واریز نشده مشغول به کار بودید، این مسئله به این خاطر است، که وکیل شما برای این که بتواند از حقوق شما دفاع کند نیاز به این مدارک و مستندات دارد.

    ماده های مختلف قانون کار درباره بیمه

    ماده های مختلف قانون کار درباره بیمه
    ماده های مختلف قانون کار درباره بیمه

    در قانون کار بعد از ماده 128 ام که کارفرما ها را الزام به بیمه کردن افراد می کرد، در ماده 148 ام قانون کار صریحا ذکر شده است، کارفرماها باید کارگران خود را بیمه تامین اجتماعی کنند، اما این قانون ها مانند سایر قانون ها نیازمند قانون جریمه ای هستند، که ضمانت اجرایی آنها را تامین کند.

    در ماده 183 ام قانون کار صریحا ذکر شده است، که اگر کارفرمایی بر خلاف آن چه در ماده 128 ام آمده عمل کند و اقدام به بیمه کردن کارگر های خود نکند از قوانین تخطی کرده است، و باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت حق بیمه کارگرها اقدام کند،

    همچنین با توجه به وضعیت کارفرما و همچنین مدت زمانی که اقدام به پرداخت نکردن حقوق بیمه کرده است، برای او مجازات هایی در نظر می گیرند. این مجازات ها بیشتر جریمه های نقدی هستند، که بنا بر میزان جرم می تواند دو تا 10 برابر برابر مقدار مبلغی باشد، که کارفرما باید به عنوان حق بیمه پرداخت کند.

    شما برای یافتن بهترین وکیل اداره کار در مشهد می توانید، با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا کارشناس های سایت با توجه به تخصصی که در این زمینه دارند، شما را راهنمایی کنند. در متن زیر به مدارکی که نیاز دارید، اشاره کرده ایم.

    مدارک مورد نیاز برای اثبات سابقه کار

    مدارک مورد نیاز برای اثبات سابقه کار
    مدارک مورد نیاز برای اثبات سابقه کار

    اگر شما به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنید، برای اثبات سابقه کار از شما میخواهد مدارکی را ارائه دهید، زیرا اگر وکیل شما بخواهد دادخواست را برای شما تنظیم کند، و ادعا کند حق بیمه شما به موقع پرداخت نشده است، باید مدارک برای این ادعای خود داشته باشد.

    مدارکی برای سابقه کار نیاز دارید، چندان پیچیده نیست، علاوه بر مدارک معمول شناسایی مانند اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، لازم است، فرد اصل و کپی دفترچه درمان و تامین اجتماعی را به وکیل خود ارائه دهد، تا او بتواند دادخواست را تنظیم کند،

    همچنین به غیر از این مدرک ها لازم است، حکم استخدام، تمام قرارداد های بین کارگر و کارفرما، فیش های حقوقی که کارگر دریافت کرده است، و کارت ورود و خروج به محل کار را کارگر در اختیار وکیل اداره کار خود بگذارد.

    اگر شما می خواهید پیگیری مشکل بیمه خود را به بهترین وکیل اداره کار مشهد بسپارید، می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید. کارشناس های این سایت با توجه به تخصص و تجربه ایی که دارند، می توانند به شما کمک کنند.

    سنوات کارکرد

    یکی دیگر از حقوقی هایی که کارگرها دارند، و کارفرما باید آن را بپردازد سنوات کارکرد است. این مسئله هم مانند بیمه به موقع و دستمزد کافی جزء حقوق ابتدایی کارگرها هستند. لازم است، تمام کارفرما ها اقدام به پرداخت تمام حقوق و مزایای کارگر های خود کنند، و این کار را سر وقت انجام دهند.

    هرچند اغلب کار فرما ها این کار را می کنند، و نسبت به حقوقی که کارگرها دارند، حساس هستند، و آن ها را به موقع می پردازند، اما متاسفانه در همه جا مانند کشور ما افراد بی ملاحظه ای هستند، که نسبت به پرداخت حقوق کارگر های خود بی توجه اند. در چنین مواقعی باید کارگرها خودشان برای به دست آوردن حق های طبیعی خود اقدام کنند،

    البته از آنجایی که کار های حقوقی دارای پیچیدگی های خاص خود است، باید این امور توسط افراد متخصص که در این زمینه تبحر و تجربه کافی دارند، پیگیری شوند، وکیل های اداره کار در زمینه رسیدگی به مشکلات کارگران تخصص دارند، پس بهتر است، برای رفع مشکل پرداخت نکردن سنوات توسط کارفرما به این وکیل ها مراجعه کنید.

    اگر می خواهید بهترین وکیل اداره کار در مشهد را بیابید. می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند. در متن زیر درباره قانون سنوات کارکرد کارگران بیشتر توضیح می دهیم.

    قانون سنوات کارکرد کارگر ها

    قانون سنوات کارکرد کارگر ها
    قانون سنوات کارکرد کارگر ها

    در ماده 24 ام قانون کار موضوعی ذکر شده است، که آن را به عنوان سنوات کارکرد ها در نظر می گیرند. مضمون این قانون این است، که کارفرما ها موظف هستند، به ازای هر یک سالی که کارگری برای آن ها کار کرده است، چه این سال ها متوالی باشد، چه متناوب، باید در پایان آن سال مبلغی را با عنوان سنوات که معادل یک ماه پایه حقوق آن کارگر است، به وی پرداخت کند.

    حتی در ماده 27 ام قانون کار ذکر شده است، که اگر کارفرمایی به دلیل های مختلف می خواهد قرارداد خود را به صورت قانونی با کارگر ی فسخ کند، باز هم باید سنوات او را بپردازد، بنابراین سنوات کارکرد حق ابتدایی کارگر ها است، و هیچ دلیلی برای پرداخت نکردن آن ها وجود ندارد.

    اگر کارفرما اقدام به پرداخت نکردن سنوات کارگر خود کرد، کارگر باید با مراجعه به وکیل اداره کار در مشهد این موضوع را برای او تشریح کند تا به کمک وی بتواند حقوق از دست رفته خویش را بازیابد.

    قانون سنوات دو برابر حقوق

    نکته حائز اهمیت برای کارگرها این است، که باید بدانند اگر پایان یافتن قرارداد کاری آن ها بر اثر سانحه ای باشد، که منجر به آسیب دیدگی شود، و در نتیجه توانایی فرد مانند توان عملکرد جسمی یا فکر و ذهنی آن ها کاهش یافته باشد، میزان پرداخت سنوات آنها با حالت عادی فرق می کند.

    ممکن است، بعضی از کارگرها این موضوع را ندانند و تمام حق خود را دریافت نکنند، اما اگر کارفرمایی قرارداد کاری خود با کارگر اش را فسخ کند، در حالی که او به این مشکل کاهش توانایی دچار است، باید سنواتش را مطابق دو ماه پایه حقوق پرداخت کند.

    اگر کارفرمایی از انجام این کار خودداری کرد، می توانید با مراجعه به وکیل اداره کار در مشهد از او شکایت کنید، همچنین اگر می خواهید بهترین وکیل را بیابید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارد، می توانید با سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید.

    عیدی کارگر ها

    عیدی کارگر ها
    عیدی کارگر ها

    یکی دیگر از حقوقی که کارگر ها دارند، و کارفرما ها باید آن را پرداخت کنند مسئله عیدی است. در واقع این نوعی پاداش است، که قانونگذار برای کارگرها در نظر گرفته و آن را تحت عنوان عیدی پرداخت می کند، زیرا در هنگام عید نوروز و در آستانه سال جدید معمولا هزینه خانواده ها بیشتر می شود.

    میزان عیدی را وزارت كار مشخص می کند، و باید در ماه اسفند پرداخت شود، اگر کارفرما ها این عیدی را پرداخت کنند، کارگرها می توانند برای به دست آوردن حق خود به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنند.

    شما می توانید برای پیدا کردن بهترین وکیل با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید، البته توجه به این نکته ضروری است، که عیدی کامل به بعضی افراد تعلق نمی گیرد.

    اگر فردی تازه مشغول به کار شده باشد، و در هنگام پرداخت عیدی یک سال سابقه کار نداشته باشد، نمی تواند تمام عیدی را بگیرد، بلکه میزان پرداختی آن با توجه به سابقه کاریش محاسبه می شود.

    بیمه بیکاری کارگر ها

    بیمه بیکاری یکی از مهم ترین حق هایی است، که در قانون برای کارگرها در نظر گرفته شده است. کارگرها اگر برای رسیدن به این حقوق خود دچار مشکل شدند،

    می توانند به وکیل اداره کار در مشهد مراجعه کنند، تا به کمک این افراد که به قانون و مسئله هایی از این دست آشنایی کامل دارند، به حقوق خود دست یابند.

    به دلیل های مختلف ممکن است، قرارداد کاری کارگرها به پایان برسد. و دیگر مشغول به کار نباشند، در این حالت قانون برای این افراد شرایط ویژه ای را در نظر گرفته است، که می توانند از آن استفاده کنند، در متن زیر درباره شرایط قانونی بیمه بیکاری توضیح می دهیم.

    شرایط قانونی بیمه بیکاری

    شرایط قانونی بیمه بیکاری
    شرایط قانونی بیمه بیکاری

    قانون تعریف مشخصی برای بیکار دارد، و هر کسی را بیکار محسوب نمی کند، مضمون ماده 2 ام قانون کار این است، که شخص بیکار در واقع کسی است، که توانایی کار کردن را داشته باشد،

    اما به دلیل مسئله های مختلف که دست او نیست، نتواند کار کند. این افراد می توانند مشمول قانون بیمه کار شوند، البته بیمه ها به سادگی این مسئله را قبول نمی کنند، بلکه باید مستندات کافی برای این مسئله را ارائه نمود،

    البته بهتر است، تا این کار هم مانند سایر امور حقوقی مربوط به کار به وکیل اداره کار در مشهد سپرده شود. اگر شما به وکیل مراجعه کنید، می خواهد مدارکی مانند نامه تعدیل نیرو یا مدارکی برای اثبات اخراج غیر قانونی به او بدهید تا او بتواند بر اساس مستندات دادخواست را تنظیم کند،

    البته لازم به ذکر است، وکیل اداره کار در صورتی می تواند به شما کمک کند که جزء بازنشستگان یا بیمه شدگان آزاد و همچنین اتباع خارجی نباشید، شما برای یافتن بهترین وکیل اداره کار در مشهد می توانید با کارشناس های سایت مشاوره حقوقی تهران لو تماس بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند.

    نتیجه گیری

    وکیل اداره کار در مشهد شخصی است، که می تواند کمک بسیاری به کارگرها و همچنین کارفرما ها بکند تا روابط بین این دو بر اساس آن چه که قانون مشخص کرده پیش برود. آن ها می توانند به کارگرها کمک کنند، تا در صورت از دست رفتن حق های ابتدایی ایشان مانند حق بیمه، سنوات کارکرد و پرداخت به موقع دستمزد از طریق قانونی به حقوق خود برسند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با