نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    تخلفات اداری دسته ای از تخلفات است که اگر چه از نظر اجرایی به حبس و شلاق ختم نمی شود، ولی با ارائه ی ضمانت می تواند منجر به صدور حکم اخراج کارمند شود.

    وکیل تخلفات اداری
    وکیل تخلفات اداری

    وکالت تخلفات اداری شاخه ای تخصصی از وکالت نیست، در واقع این عنوان به وکیلی اطلاق می شود که در این زمینه ی تخلفات اداری تجربه ی بیش تری دارد.

    بر این اساس می توان تخلفات اداری را به دو دسته تقسیم بندی کرد، تخلفات قابل تجدید و تخلفاتی که غیر قابل تجدید هستند.

    تخلفات غیر قابل تجدید شامل آرای زیر می شود، اخطار کتبی به کارمند متخلف بدون این که در پرونده ی او این مسئله درج شود، توبیخ کتبی کارمند متخلف همراه با درج این تخلف در پرونده ی قضایی او، کسر حقوق کارمند متخلف از 10 روز تا یک سال و محروم شدن کارمند متخلف از رسیدن به پست های مدیریتی و مهم و تنزیل رتبه ی شغلی وی.

    دسته ای از مجازات ها که در دادگاه قابل تجدید نظر هستند، می تواند شامل مواردی مثل جدا شدن دائم فرد متخلف از خدمات دولتی و دستگاه های مربوطه، اخراج شدن از دستگاه اداری متبوع، بازنشستگی زودتر از موعد و یا تقلیل سنوات خدمت فرد متخلف، باز خرید فرد متخلف در صورتی که تعداد سنوات خدمت او کم تر از بیست سال باشد،

    تغییر محل خدمت فرد متخلف به مکان ها دور و بدون امکانات و انفصال کارمند متخلف به مدت یک ماه الی یک سال. برای مشاوره ی حقوقی و انتخاب وکیل مجرب به سایت تهران لو مراجعه کنید.

    در ادامه در مورد موارد زیر بیش تر صحبت خواهیم کرد:

    1. خدمات وکیل تخلفات اداری
    2. مشاوره ی حقوقی در زمینه ی تخلفات اداری
    3. وضعیت رسیدگی به جرائم اداری
    4. انواع مختلف تخلفات اداری
    5. حوزه ی تخلفات اداری
    6. وظیفه ی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری
    7. وکیل تخلفات اداری
    8. بررسی شاخه های تحصیلی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد
    9. تفاوت وکلای دادگستری و وکلای اداری
    10. بررسی ساختارهای رسیدگی به تخلفات اداری
    11. هیئت های رسیدگی کننده به تخلفات اداری
    12. شرایط عمومی فردی که برای هیئت رسیدگی به جرائم اداری انتخاب شده است
    13. حکم صادر شده از سوی هیئت رسیدگی به جرائم
    14. تبصره های مربوط به حکم صادر شده از سوی هیئت رسیدگی به جرائم
    15. نحوه ی رسیدگی به تخلفات اداری
    16. تنظیم لایحه ی دفاعیه برای تخلفات اداری
    17. مجازات هایی که برای کارمند متخلف در نظر گرفته می شود
    18. سایر مجازات های اجرایی برای کارمند متخلف
    19. قوانین رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان
    20. ویژگی های وکیلی که برای تخلفات اداری به او مراجعه می کنند
    21. قوانین مربوط به انتخاب هیئت رسیدگی کننده به تخلفات اداری
    22. دستور العمل های رسیدگی کردن به تخلفات اداری
    23. بررسی لغات و اصطلاحات مربوط به تخلفات اداری
    24. حکم افترای تخلف به کارمندان دولت
    25. مصادیق تخلفات اداری در ایران
    26. آئین نامه ی رسیدگی به تخلفات انجام گرفته در سازمان های دولتی
    27. پاسخ به سوالات مطرح شده در زمینه ی تخلفات اداری

     

    خدمات وکیل تخلفات اداری

    در آغاز مقاله ی پیش رو با عنوان وکیل تخلفات اداری به بررسی و آشنایی با خدمات وکیل تخلفات اداری خواهیم پرداخت.

    کار کردن در زمینه تخلفات اداری مستلزم تجربه و مهارت خاصی است که در دوران تحصیلات آکادمیک در مورد آن بحث زیادی نمی شود و بسته به مهارت و تجربه ی وکیل می توان در زمینه ی تخلفات اداری برای مشاوره و سپردن پرونده به او مراجعه کرد.

    خدمات وکیل تخلفات اداری
    خدمات وکیل تخلفات اداری

    اعتراض به رای صادره

    اعتراض به رای صادره برای تخلف های اداری و اصلاح نظر هیئت منصفه برای این پرونده، انجام امور وکالت در دعاوی مربوط به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری کشور، صادر کردن در خواست توقف حکم اخراج یا تغییر محل جغرافیایی محل خدمت، ارائه ی درخواست باطل شدن رای صادره با ارائه ی مدارک مستدل و معتبر، مشاوره دادن در زمینه ی تخلفات اداری و. . . از مجموعه خدمات ارائه شده توسط وکیل خدمات اداری هستند.

    از این نظر که کار وکالت تخلفات اداری مستلزم تجربه و مهارت زیادی در این زمینه است، برای قانع کردن هیئت منصفه باید از وکیل با تجربه در این زمینه کمک گرفت تا با استفاده از تجربه ی خود در زمینه ی قوانین اداری مشکل پرونده را به بهترین نحو ممکن حل کند.

    برای این که از تجربه و مهارت یک وکیل در زمینه تخلفات اداری اطمینان پیدا کنید، می توانید در مورد این مسئله از وکیل های دیگر کمک بگیرید.

    علاوه بر این مراجعین وکیلی که قصد دارید، به او مراجعه کنید، می توانند به خوبی شما را از میزان کار کشته بودن و تخصص وکیل مورد نظر مطلع کنند تا در نهایت نتیجه ی پرونده به بهترین شکل ممکن طبق قوانین تعیین شود. سایت تهران
    لو خدمات مشاوه و معرفی وکیل با تجربه را انجام می دهد.

    اعتراض به رای صادره
    اعتراض به رای صادره

    مشاوره حقوقی در زمینه ی تخلفات اداری

    در این بخش از مقاله ی پیش رو با عنوان وکیل تخلفات اداری به بررسی و آشنایی با مشاوره حقوقی در زمینه ی تخلفات اداری خواهیم پرداخت.

    با توجه به این که شرایط پرونده های تخلف های اداری با پرونده ی سایر جرائم متفاوت است، باید برای اعتراض به رای نهایی دادگاه و در خواست تجدید نظر حکم به وکیل با تجربه در زمینه ی تخلفات اداری مراجعه کنید تا در زمینه ی اعتراض های درون سازمانی و برون سازمانی لایحه ی دفاعیه از موکل خود را به بهترین نحو در دیوان عالی عدالت اداری تنظیم کند.

    با مراجعه به وکیل با تجربه در این زمینه می توانید از مشاوره و تخصص او در زمینه ی رفع اتهام وارده کمک بگیرید یا برای رای صادر شده تخفیف یا تقاضای تجدید نظر بگیرید.

    مشاوره حقوقی در زمینه ی تخلفات اداری
    مشاوره حقوقی در زمینه ی تخلفات اداری

    خدمات ارائه شده توسط وکیل تخلف های اداری

    خدمات ارائه شده توسط وکیل تخلف های اداری بسته به میزان تجربه ی او طیف وسیعی از تخلفات را شامل می شود که می توانید با مطالعه ی رزومه ی وکیل به نتیجه خوبی در این زمینه برسید. علاوه بر این سایت تهران لو با معرفی وکیل و خدمات مشاوره می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه بکند.

    با مراجعه به وکیل با تجربه در زمینه ی تخلفات اداری می توانید علاوه بر این که از پرونده ی خود رفع اتهام می کنید، زمان زیادی را صرف رفت و آمد در دادگاه نکنید و به بهترین نتیجه در این زمینه برسید.

    وکیل تخلفات اداری با ارائه ی داد خواست تجدید نظر و انجام تشریفات اداری مربوط به این مبحث امکان تجدید نظر در رای صادره و رفع اتهام به موکل خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

    تخلف های اداری پدیده ی است که به علت عوامل مختلفی ایجاد می شود، مسائل فرهنگی، شرایط اقتصادی، وضعیت شخصیتی و تربیتی کارمند همگی عواملی هستند که روی این مسئله تاثیر زیادی دارند.

    خدمات ارائه شده توسط وکیل تخلف های اداری
    خدمات ارائه شده توسط وکیل تخلف های اداری

    وضعیت رسیدگی به جرائم اداری

    در این بخش از مقاله ی پیش رو با عنوان وکیل تخلفات اداری به بررسی و آشنایی با وضعیت رسیدگی به جرائم اداری خواهیم پرداخت.

    طبق اصل شماره ی سی و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی حکم مجازات و اجرای آن فقط از طریق عوامل قانونی امکان پذیر است و بر طبق قانون باید انجام بگیرد.

    برای مثال در صورتی که در اداره ای جرمی مانند سرقت و ضرب و جرح اتفاق بیوفتد، تنها از طریق دادسرا و دادگاه می توان این جرم و مجازات آن را پیگیری کرد. در زمینه ی دسته ای از تخلفهای اداری که در قوانین جاری است، هیئت تخلفات اداری تشکیل شده در دستگاه های اجرایی ذی ربط به صورت مرجعی غیر قضایی به این مسائل رسیدگی می کنند.

    علاوه بر این کارمندی که به تشخیص آرای هیئت ها ی قضایی اعتراض دارد، می تواند در زمان مشخصی به این هیئت ها مراجعه کند و اعتراض خود را مطرح کند تا در مراجع قضایی مجددا به آن رسیدگی شود.

    انجام دادن جرم یا ترک وظایف توسط کارمند

    انجام دادن جرم یا ترک وظایف توسط کارمند یا کوتاهی او در انجام وظایف محوله همگی جرم محسوب می شود و در صورتی که این تخلفات انجام بگیرد این فرد باید در برابر قانون پاسخگو باشد و مجازات های لازمه برای او اعمال شود. به عبارت دیگر انجام رفتارهای نادرست و خلاف قوانین و شئونات که باعث نارضایتی ارباب رجوع شود، در حوزه ی رسیدگی به تخلفات اداری در قانون مربوط می شود.

    طبق قوانین سوء نیت نمی تواند به مجازات منجر شود و تنها در صورتی جرمی انجام بگیرد یا مقررات انجام نشود، می توان مجازات را برای مجرم اعمال کرد. برای مثال غیبت غیر موجه تا سه روز می تواند برای کارمند جرائم نقدی را به دنبال داشته باشد. تهران لو به روز ترین اطلاعات حقوقی را در اختیار شما قرار می دهد.

    انجام دادن جرم یا ترک وظایف توسط کارمند
    انجام دادن جرم یا ترک وظایف توسط کارمند

    انواع مختلف تخلفات اداری

    انجام دادن رفتارهایی خلاف شئونات و قوانین، ابراز نارضایتی از طرف ارباب رجوع، تاخیر در انجام وظایف اداری بدون دلیل قانع کننده، گرفتن رشوه و اخاذی کردن از ارباب رجوع، اختلاس، تبعیض و اعمال نیت در روابط و انجام کارهای اداری، ترک محل خدمت در ساعات مشخص کاری بدون هماهنگی با مقامات بالاتر، تاخیر در حضور در مکان کار به تکرار و بدون دریافت اجازه رسمی،

    کوتاهی کردن در زمینه حفظ اموال اداری و دولتی، اقدام به افشای اسرار و اسناد محرمانه ی سازمان مربوطه، سر پیچی کردن از اوامر مقام های بالاتر و کم کاری کردن برای دفعات زیاد از جمله تخلفات اداری هستند که ممکن است، توسط یک کارمند عمدا و یا سهوا انجام شود و منجر به توبیخ او شود.

    علاوه بر این موارد، مواردی مانند کوتاهی مدیران در گزارش تخلفات صورت گرفته توسط کارمندان، گرفتن مبلغی غیر از مبلغ معین شده در مقررات اداری و رشوه خواری، خوداری کردن از تسلیم مدارک به کسانی که حق دریافت این مدارک را دارند،

    تحویل دادن مدارک به افرادی که حق دریافت این مدارک را ندارند، ترک محل خدمت بدون اجازه در ساعت کاری، مصرف کردن سیگار یا مواد مخدر و مشروبات الکلی در محل کار، اشتغال به سمتی دیگر به صورت رسمی در اداره ی دولتی دیگر،

    دست بردن و جعل اسناد اداری، انجام دادن فعالیت های مذبور به طرفداری از احزاب و گروهک های تروریستی یا جاسوسی و عضویت در گروه های فراماسونی همگی تخلفاتی هستند که ممکن است، توسط کارمندان انجام بگیرد. با مراجعه به سایت تهران لو میتوانید به آخرین مصوبات محلس برای تخلفات اداری دسترسی پیدا کنید.

    حوزه ی تخلفات اداری

    به طور کلی دسته ای از قوانین هستند که در همه ی پست های دولتی اجرا می شوند و در صورتی که این قوانین توسط کارمندان نا دیده گرفته شود، تخلف صورت گرفته است و باید با کارمند متخلف برخورد شود،

    اما دسته ای از قوانین و مقررات هستند که تنها به ارگان و یا پست خاصی مربوط می شوند و در ارگان های دیگر این قوانین وجود ندارد و ممکن است، با انجام این تخلف در یک ارگان با فرد متخلف بر خورد جدی شود، یا در ارگان دیگر تخلفی مشابه را تنها با یک اخطار کتبی تذکر دهند. تمامی قوانین مربوط به تخلفات اداری در سایت تهران لو موجود است.

    در هر حال رسیدگی و اجرای احکام صادر شده برای تخلفات اداری تنها در دیوان عالی عدالت اداری قابل بررسی و رسیدگی است. اگر چه تخلفات اداری مانند دزدی و سرقت جلوه ی بدی ندارند، اما می توانند باعث انحراف جامعه شوند و از این جهت باید به این تخلفات به خوبی رسیدگی شود.

    جرائم تعین شده از طرف مراجع قانون گذاری تعریف شده و ثابت هستند و تحت عنوان بخش نامه هایی به اداره ها سپرده می شود و در صورت نقض این موارد تخلفات در پرونده ی کارمند ثبت می شود، یا تنها اخطار مکتوب برای او صادر می شود، بدون این که این مسئله در پرونده ی او ثبت شود.

    بسته به تخلفی که صورت گرفته مجازات های مختلفی برای فرد متخلف اعمال می شود که در ادامه در مورد این مجازات ها بیش تر صحبت خواهیم کرد.

    حوزه ی تخلفات اداری
    حوزه ی تخلفات اداری

    وظیفه ی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری

    رای نهایی تخلف هایی که در اداره ها انجام می شود، توسط هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری صادر می شود و می تواند منجر به محرومیت کارمند متخلف از انتصاب به مشاغل دولتی و مدیریتی حساس شود.

    در صورتی تعداد تخلفات در یک جامعه زیاد باشد و به این تخلفات رسیدگی نشود، این امر می تواند نشان دهنده ی انحراف دولت و آن جامعه باشد.

    در صورتی که در دولت فساد زیاد باشد، جامعه با خطرات جبران نا پذیری همراه می شود و از این جهت هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری در زمان وقوع جرم بر روی مجازات فرد محکوم اسرار دارند.

    کارمند متخلف می تواند در زمان مشخص شده به رای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری اعتراض کند. در صورتی که فرد با یک وکیل آشنا به مراحل رفع تخلفات اداری مشورت کند و از او کمک بگیرد در صورتی که تخلفی انجام نگرفته باشد، می تواند خود را تبرعه کند و از تبعات بعدی این اتهام پیشگری کند.

    برای رفع اتهام وکیل رسیدگی به پرونده ی مدارک لازم جهت رفع اتهام را فراهم کرده و در اختیار دادگاه قرار می دهد و پس از بررسی هیئت رسیدگی به تخلف های اداری در مورد این موضوع مجددا تجدید نظر می شود.

    در صورتی که از متهم رفع اتهام شود، می تواند به شغل خود برگردد. هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری پس از بررسی اتهام وارده نتیجه نهایی را به صورت کتبی به وکیل تخلفات اداری تحویل می دهند.

    وظیفه ی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری
    وظیفه ی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری

    وکیل تخلف های اداری

    وکیل تخلفات اداری با داشتن اعتبار و حسن شهرت می تواند به خوبی از پس رفع اتهام از موکل خود بر بیاید. در صورتی که فرد تخلفی انجام نداده باشد، با مراجعه به وکیل خبره بدون دور زدن قانون می تواند از خود رفع اتهام کند. وکیل تخلف های اداری باید فرد رازدار و مسئولیت پذیری باشد،

    بنابراین علاوه بر این که به مهارت و تجربه ی یک وکیل در انتخاب او دقت می کنید، باید وکیلی را انتخاب کنید که به نحو موثری اسرار شخصی شما را حفظ کند.

    داشتن صداقت در حوزه ی کاری

    اساسی ترین خصوصیت یک وکیل خوب داشتن صداقت در حوزه ی کاری اش است، چرا که در صورتی که وکیل شما صداقت نداشته باشد، نمی توانید به خوبی به او اعتماد کنید. در زمینه ی تخلف های اداری مراجعه به وکیل خوب شما را به راحتی از مراحل انجام رفع اتهام آگاه می کند و کمک می کند با کمک وکیل با تجربه بتوانید در زمان کوتاهی از خود رفع اتهام کنید.

    بهتر است، وکیلی را انتخاب کنید که علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، دارای روابط عمومی بالا و فن بیان خوبی باشد. خوش نامی و حسن شهرت وکیل یکی از ملاک هایی است که برای مراجعه به یک وکیل باید آن را رعایت کنید،

    در این صورت است که شما می توانید به خوبی به وکیل خود اعتماد کنید و نتیجه کار را به دست او بسپارید، چرا که حسن شهرت وکیل می تواند روی نتیجه ی کار شما تاثیر خوبی داشته باشد. با مراجعه به سایت تهران لو به لیست وسعی از وکیلان مجرب در زمینه ی تخلفات اداری دسترسی پیدا می کنید.

    داشتن صداقت در حوزه ی کاری
    داشتن صداقت در حوزه ی کاری

    بررسی شاخه های تحصیلی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد

    در مقطع فوق لیسانس رشته ی حقوق بیش از پانزده شاخه و گرایش تحصیلی برای ادامه تحصیل وجود دارد. در مرحله ی دکتری نیز فرد می تواند تخصص مورد علاقه ی خود را ادامه دهد. برای پیگیری پرونده ی خود بهتر است، به وکیلی که تخصص مربوط به اتهام وارده به شما را دارد، مراجعه کنید. شما می توانید بر اساس تخصص و تجربه وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    وکیلی که در زمینه ی تخلفات اداری ادامه تحصیل داده باشد و تجربه داشته باشد، می تواند به خوبی از دانش و تجربه خود برای رفع اتهام از شما کمک بگیرد. با یک سرچ ساده می توانید به رزومه و سوابق یک وکیل و مدرک تحصیلی و سطح سواد او پی ببرید. علاوه بر این می توانید از نظر مراجعین وکیلی که قصد دارید، به او مراجعه کنید و پرونده را به او بسپارید، استفاده کنید.

    داشتن شهرت یکی از مهم ترین عواملی است که کمک می کند شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. داشتن تخصص در زمینه ی پرونده از موارد بسیار مهم است که متاسفانه بسیاری از افراد از آن غافل هستند. علاوه بر این وکیل باید در حوزه تخصصی خود فعالیت کند تا موفقیت بیش تری به دست آورد و تجربه شکست در یک پرونده می تواند تاثیر بدی روی رزومه ی وکیل داشته باشد. از این جهت بهتر است، وکیل در خواست هایی که به حوزه ی تخصص او مربوط نمی شود و در زمینه ی آن هیچ گونه تجربه ای ندارد، را رد کند.

    بررسی شاخه های تحصیلی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد
    بررسی شاخه های تحصیلی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد

    تفاوت وکلای دادگستری و وکلای اداری

    با داشتن مدرک تحصیلی و پروانه ی وکالت یک فرد تحصیل کرده در رشته ی حقوق می تواند وکیل اشخاص حقیقی باشد. علاوه بر این که شخص مورد نظر در رشته ی حقوق تحصیل کرده است، باید در آزمون وکالت قبول شده باشد و پروانه ی وکالت را اخذ کرده باشد.

    به طور کلی بر اساس تخلفات و اتهامات شغل وکالت دارای دو شاخه است. شاخه ای که مربوط به اشخاص محکوم در دادگاه ها است و شاخه ای که مربوط مسائل اداری است.

    وکیلی که در زمینه رفع اتهام های اداری فعالیت می کند تنها بر اساس تجربه این کار را انجام می دهد و هیچ گونه تخصصی در این زمینه وجود ندارد تا فرد بتواند به صورت آکادمیک در این زمینه دانشی را به دست آورد یا مدرکی به او اعطا شود. وکیل تخلفات اداری صرفا بر اساس تجربه در این زمینه فعالیت می کند.

    در نهایت تصمیم نهایی توسط هیئت رسیدگی به جرائم اداری بررسی می شود و وکیل هیچ نقشی در تعیین نتیجه ندارد. در واقع تنها با اشراف کامل به مراحل اداری کار و قوانین و تبصره های لازم برای رفع اتهام می تواند روی نتیجه تاثیر بگذارد.

    از این جهت وکلای دادگستری بر اساس تجربه می توانند وکالت پرونده هایی که مربوط به تخلفات اداری است، را نیز بپذیرند. در مواقع لزوم در کنار هیئت رسیدگی به جرائم اداری از کارشناس قضایی نیز استفاده می شود.

    تفاوت وکلای دادگستری و وکلای اداری
    تفاوت وکلای دادگستری و وکلای اداری

    بررسی ساختارهای رسیدگی به تخلفات اداری

    تمام جرائمی که توسط کارمندان اداره ها انجام می گیرد، باید در مرحله اول توسط دادسرا بررسی شود و در نهایت در دادگاه کیفری حکم مربوطه صادر می شود.

    بررسی و پیگیری تخلف های اداری می تواند شامل جرائم عمومی مانند ضرب و شتم و پرداخت دیه باشد. جرم های صورت گرفته درادره ها در صورتی که توسط هیئت رسیدگی به جرائم اداری قابل حل نباشد به مراجع بالاتر ارجاع داده می شود تا موضوع را حل کنند.

    وکیل تخلفات اداری با آشنایی به تمامی مراحل و ساختارهای رسیدگی به جرائم اداری به خوبی می تواند برای موکل خود دفاعیه کتبی تنظیم کند و این دفاعیه را به دادگاه تسلیم کند.

    دفاعیه کتبی نقش مهمی در تبرعه متهم و رفع اتهام از او دارد، از این جهت است که اهمیت کمک گرفتن از وکیل با تجربه و متخصص در زمینه ی تخلفات اداری معنا پیدا می کند. اگر چه هیچ کس به اندازه ی خود متهم بر اتهام وارد شده تسلط ندارد،

    اما مراجعه به وکیل می تواند مراحل اداری کار را برای او راحت تر کند. انتخاب وکیل با تجربه در زمینه ی تخلفات اداری با مراجعه به سایت تهران لو امکان پذیر است.

    بررسی ساختارهای رسیدگی به تخلفات اداری
    بررسی ساختارهای رسیدگی به تخلفات اداری

    هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری

    برای این که به جرائم صورت گرفته در یک اداره به خوبی رسیدگی شود، هیئتی به نام هیئت رسیدگی به جرائم اداری تشکیل می شود.

    هیئت های تجدی نظر می توانند در بخش مرکزی سازمان مربوطه شکل بگیرند و هر هیئت تشکیل شده برای رسیدگی به جرائم اداری می تواند از سه نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی البدل تشکیل شود.

    رئیس سازمان مربوطه باید حکم این سه نفر را تایید کرده باشد. عضویت این سه نفر در هیئت رسیدگی به تخلفات سه سال می باشد و پس از سه سال بسته به تشخیص صلاحیت این افراد می توان این حکم را تمدید کرد.

    اعضای علی البدل هیئت رسیدگی به جرائم می توانند در زمان غیبت اعضای اصلی به جای آن ها تصمیم بگیرند. بر کنار کردن یک شخص از هیئت نظارت بر جرائم تنها با نظر و پیشنهاد بالاترین مقام آن سازمان انجام می گیرد.

    در صورتی که کارمند متخلف قصد اعتراض به حکم را داشته باشد تا سی روز می تواند به کمک وکیل جرائم اداری اعتراض خود را تنظیم کند و به هیئت تجدید نظر تسلیم کند تا مجددا مدارک را بررسی کنند.

    هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری
    هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری

    شرایط عمومی فردی که برای هیئت رسیدگی به جرائم اداری انتخاب شده است

    فردی که برای تصمیم گیری در هیئت رسیدگی به جرائم اداری انتخاب می شود، باید به دین اسلام تدین داشته باشد و به آن عمل کند، به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه متعهد باشد. اعضای هیئت رسیدگی به جرائم اداری باید متاهل و دارای حد اقل سن سی سال باشند.

    برای این که فردی بتواند به هیئت رسیدگی به جرائم اداری وارد شود، باید دست کم مدرک تحصیلی کاردانی داشته باشد. در بعضی موارد با تشخیص هیئت عالی نظارت فردی که دارای مدرک دیپلم است، می تواند در هیئت رسیدگی به جرائم عضو باشد و این مسئله به صلاحیت و سابقه ی کار او در آن سازمان مربوطه بستگی دارد.

    در هر هیات تشکیل شده می بایست دست کم یک فرد به مسائل حقوقی آگاه باشد، حداقل دو نفر از اعضای این هیئت باید دارای پنج سال سابقه در سازمان مربوطه باشند.

    در صورتی که فردی که تخلف را مرتکب شده است، با یکی از نفرات هیئت رسیدگی به تخلف نسبت سببی یا نسبی داشته باشد، باید فرد علی البدل به جای او در هیئت قرار بگیرد و این فرد نمی تواند در این زمینه تصمیم گیری کند.

    علاوه بر این در صورتی که نتیجه تصمیم نهایی هیئت رسیدگی به جرائم به نفع یکی از اعضا باشد، آن عضو نمی تواند در تصمیم گیری نهایی نقشی داشته باشد و سایر اعضا باید تصمیم نهایی را بگیرند و حکم را صادر کنند.

    حکم صادر شده از سوی هیئت رسیدگی به جرائم

    در صورتی که اعتراض کارمند متخلف به نتیجه رای تاثیری نداشته باشد، لازم است، حکم صادر شده در هیئت رسیدگی توسط مقامات بالایی شرکت یا اداره ی مربوطه برای کارمند متخلف اجرا شود.

    این حکم بسته به این که تخلف تا چه حد جدیت داشته باشد، می تواند منجر به اخراج کارمند متخلف، کسری حقوق کارمند متخلف، جریمه نقدی و. . . باشد. سایت تهران لو با استفاده از مشاورهای خود می تواند شما را در انتخاب وکیل با تجربه در زمینه ی تخلفات اداری کمک کند.

    تخلف اداری شامل کاری هایی است که خلاف قوانین مربوط به آن اداره است

    تخلف اداری شامل کاری هایی است که خلاف قوانین مربوط به آن اداره است، علاوه بر این انجام ندادن یا ترک مسئولیتی که به کارمند سپرده شده است، باعث مجازات و بازخواست کارمند می شود.

    انجام دادن رفتارهایی که خلاف شئونات شغلی است و انجام کارهایی که خلاف رضایت ارباب رجوع است، گرفتن رشوه و دزدی کردن و اختلاس، در صورتی که کارمند بدون اجازه محل خدمت خود را ترک کند و برای انجام وظایف شخصی از وظایف شغلی خود سر باز زند، زیاد بودن تعداد دفعات تاخیر یا غیبت در محل کار، کوتاهی کردن در انجام وظیفه ی محوله و نگهداری از اسناد و مدارک و اموال اداری،

    بروز رفتارهای خشمگینانه و غیر متعارف در برابر ارباب رجوع، خسارت زدن به اموال اداره، شرکت کردن در تحصن های غیر قانونی و یا تحریک کردن دیگران به شرکت در تحصن و تظاهرات غیر قانونی، عضویت در گروهک های تروریستی و فرقه های ضاله، جعل اسناد و مدارک و از بین بردن اسناد رسمی همگی جزء تخلفاتی هستند که یک کارمند می تواند مرتکب شود.

    تبصره های مربوط به حکم صادر شده از سوی هیئت رسیدگی به جرائم

    وکیل مربوط به رسیدگی به تخلف اداری و رفع اتهام در صورتی که نتوانست برای موکل خود رفع اتهام کند، می تواند با استفاده از تبصره ها برای مجرم تخفیف بگیرد. بالاترین مقام در هر سازمان می تواند، بدون این که کارمند متخلف را به هیئت رسیدگی به جرائم معرفی کند خودش در مورد او تصمیم بگیرد.

    این تصمیم می تواند به صورت توبیخ کارمند متخلف، کسر حقوق کارمند متخلف و انفصال او به مدت یک تا دوازده ماه باشد. بالاترین مقام یک سازمان می تواند با استفاده از اختیارات خود اعمال مجازات به فرد متخلف را به معاون خود محول کند.

    در صورتی که کارمند مورد اتهام پس از بررسی های صورت گرفته توسط هیئت رسیدگی بی گناه شناخته شد، حقوق و مزایای او در شرایط تعلیق به صورت تمام و کمال به او پرداخت خواهد شد.

    هیئت رسیدگی به تخلفات باید در کم ترین زمان ممکن به تخلف رسیدگی کند و حکم نهایی را صادر کند. در صورتی که حکم اخراج فرد متخلف توسط مراجع قضایی دارای صلاحیت صادر شده باشد، این حکم قطعی است و لازم است، اجرا شود.

    در صورتی که کارمند متخلف به مدت سه ماه بعد از دریافت حکم اخراج خود ثابت کند، عذر موجهی برای غیبت داشته است، هیئت تجدید نظر موظف است، بلافاصله در خواست تجدید نظر او را بررسی کند و رای نهایی را صادر کند. غیبت دو ماه متوالی و چهار ماه متناوب حکم اخراج کارمند متخلف را به دنبال خواهد داشت.

    نحوه ی رسیدگی به تخلفات اداری

    پس از این که تخلف صورت گرفته توسط کارمند به مقامات بالاتر گزارش داده شد، باید از طرف شخصی که از این تخلف شاکی است، شکایتی تنظیم شود. این شکایت باید توسط مدیران کارمند متخلف تنظیم شود، البته شکایت تخلف می تواند توسط افراد عادی نیز تنظیم شود.

    هیئت رسیدگی به جرائم اداری موضوع را بررسی کرده و برای تکمیل مدارک پرونده از یک گروه تحقیق استفاده می کنند. هیئت رسیدگی به تخلف اتهام وارده به کارمند را به صورت کتبی به او ابلاغ می کند و به کارمند یک مهلت ده روزه داده می شود تا مدارک مستدل برای رفع اتهام را فراهم کند و به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری تحویل دهد.

    در صورتی که متهم به ابلاغی که از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات صادر شده است، جوابی مستدل ندهد هیئت می تواند رای لازمه را صادر کند.

    بسته به پستی که کارمند دارد و تاثیر تخلف او بر روند کارهای اداری حکم های مختلفی برای او صادر می شود که می تواند از کسری حقوق باشد تا اخراج و بازخرید آن کارمند.

    باز خرید شدن کارمند متخلف

    باز خرید شدن کارمند متخلف به معنای این است که کارمند متخلف به ازای تعداد سال های خدمت خود در اداره مبلغی را دریافت می کند و از خدمات دولتی منفک می شود.

    در صورتی که در یک شرکت کارگران تخلفی انجام دهند، مسئولیت پیگیری و بررسی این تخلف بر عهده ی کمیته ی انضباطی است و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری تنها به تخلفات کارمندان رسیدگی می کند.

    تنظیم لایحه ی دفاعیه برای تخلفات اداری

    متن نوشته شده توسط طرفین دعوا که برای اثبات حق بودن خود تنظیم می کنند، لایحه گفته می شود. در مواردی لایحه می تواند حتی از اظهارات متهم و دفاعیه ی وکیل نیز موثرتر واقع شود.

    برای تنظیم لایحه ای که به خوبی تاثیر گذار باشد، فرد باید دارای مهارت و تخصص باشد و از این جهت باید تنظیم لایحه ی تخلفات اداری را به وکیل کارکشته و با تجربه سپرد.

    لایحه باید دارای اطلاعاتی کامل و جامع باشد و به گونه ای تنظیم شده باشد که در مورد مسائل حاشیه ای بحث زیادی نشده باشد.

    در هنگام تنظیم لایحه به این نکته توجه کنید که لایحه نباید طولانی باشد. لایحه باید به گونه ای تنظیم شده باشد که فاقد مطالب بی ربط باشد. علاوه بر این در متن لایحه از الفاظ غیر مفهوم و مبهم نباید استفاده شود.

    اطمینان حاصل کنید که به تمام جنبه های تخلف صورت گرفته مسلط هستید

    هنگام تنظیم لایحه تخلفات اداری اطمینان حاصل کنید که به تمام جنبه های تخلف صورت گرفته مسلط هستید تا به صورت موثر بتوانید این لایحه را تنظیم کنید. در تنظیم هر لایحه ای باید نکات نگارشی به خوبی رعایت شود.

    اطمینان حاصل کنید که به تمام جنبه های تخلف صورت گرفته مسلط هستید
    اطمینان حاصل کنید که به تمام جنبه های تخلف صورت گرفته مسلط هستید

    رعایت نکات نگارشی خواندن متن لایحه ی تنظیم شده را راحت تر می کند و در این حالت لایحه به خوبی موثر واقع می شود، چرا که نکات نگارشی می توانند خواندن متن را راحت تر کنند.

    در لایحه باید تمام موارد مربوط به تخلفی که انجام گرفته است، همراه با دلیل و مستندات ذکر شود تا تاثیر گذار باشد. در سایت تهران لو انواع مختلف دفاعیه ی تنظیم شده توسط وکیل های مجرب در اختیار شما قرار داده می شود.

    نکات مهمی که هنگام نوشتن لایحه ی تخلف اداری باید به آن توجه کرد

    رعایت نکات زیر هنگام تنظیم لایحه اهمیت زیادی دارد. از این جهت بهتر است، برای تنظیم لایحه از یک وکیل مربوط به تخلفات اداری کمک بگیرید، چرا که یک وکیل تخلفات اداری به خوبی از تمام مواردی که باید هنگام تنظیم لایحه رعایت کرد به خوبی اطلاع دارد،

    اما در صورتی که قصد دارید، خودتان این کار را انجام دهید، در درجه ی اول بسته به این که کدام یک از تخلفات اداری انجام گرفته باشد، باید دارای متنی باشد که به آن تخلف مربوط می شود و مواردی را در آن رعایت کرد که در تجدید نظر نقش مهمی داشته باشد.

    تنظیم لایحه ی دفاعیه ی اعتراض به رای صادر شده

    برای تنظیم لایحه ی دفاعیه ی اعتراض به رای صادر شده برای تخلفات اداری برای هر پرونده و هر تخلفی بسته به زوایای آن مسئله لایحه ای متفاوت تنظیم کرد.

    در ابتدای لایحه ی تنظیمی باید مشخصات کارمندی که تخلف را انجام داده است، را به طور کامل شرح داد و از هیئت تجدید نظر آن اداره در خواست توقف رای صادر شده و تجدید نظر در این حکم را در خواست کرد.

    می توان در نظیم لایحه دلایل قانع کننده ای را برای دادگاه نوشت تا در رای صادر شده تخفیف قائل شوند، یا حتی در حکم نهایی نظر خود را تغییر دهند. همه ی این مسائل بسته به مهارت شخصی که لایحه تجدید نظر را تنظیم می کند می تواند موثر واقع شود.

    علاوه بر همه ی این مسائل شخصی که قصد تنظیم لایحه را دارد، باید به تمام نکات نگارشی و اصول نوشتن لایحه ی دادگاه تسلط داشته باشد.

    تنظیم لایحه ی دفاعیه ی اعتراض به رای صادر شده
    تنظیم لایحه ی دفاعیه ی اعتراض به رای صادر شده

    مجازات هایی که برای کارمند متخلف در نظر گرفته می شود

    در نهایت بسته به سنگین بودن جرم صورت گرفته و تاثیر آن بر سازمان و مدیریت رای نهایی مبنی بر مجازات صادر می شود که می تواند شامل موارد زیر باشد. در نهایت با توجه به این که تخلف کارمندان می تواند تاثیر بدی روی جامعه و بقیه کارمندان داشته باشد، باید با تخلفات انجام گرفته از سوی کارمندان برخورد جدی شود.

    مجازاتها می تواند شامل یک اخطار کتبی باشد که در پرونده ی کارمند متخلف ثبت نشود. یا این که این اخطار کتبی در پرونده ی استخدامی کارمند ثبت شود، تغییر محل جغرافیایی خدمت برای کارمند متخلف و کسر حقوق و جریمه ی نقدی نیز می تواند برای تنبیه کارمند متخلف اعمال شود. در صورتی که تخلف انجام گرفته جدی تر باشد، تنزل مقام و محرومیت از به دست آوردن شغل های سطح بالا و حساس برای کارمند متخلف در نظر گرفته می شود.

    حکم باز خرید برای کارمند متخلف می تواند از برای کارمندان آقا در صورتی که تعداد سال های خدمت کمتر از 20 سال باشد و برای خانم ها شرایط باز خرید کم تر از 25 سال است. در صورتی که کارمند خانم بالا تر 25 سال خدمت کرده باشد، او را باز نشسته می کنند و در صورتی که کارمند آقا دارای سابقه ی کار بالاتر از 25 سال باشد، او را باز نشسته می کنند.

    برای مواردی که از نظر حوزه ی تخلف سنگین تر باشند، ممکن است، کارمند متخلف اخراج شود، بدون این که حق و حقوقی برای او تعیین شود.

    مجازات هایی که برای کارمند متخلف در نظر گرفته می شود
    مجازات هایی که برای کارمند متخلف در نظر گرفته می شود

    سایر مجازات های اجرایی برای کارمند متخلف

    کسر حقوق و حق بیمه برای کارمند متخلف از مواردی است که توسط مقامات بالاتر اداری می تواند انجام بگیرد. هیئت رسیدگی به تخلفات اداری صرفا یکی از مجازات ها را برای کارمند متخلف در نظر می گیرد.

    در صورتی که هیئت رسیدگی به تخلفات کارمندان تشخیص دهند، می توانند برای تشخیص بهتر از کارشناسان تحقیقاتی در این زمینه کمک بگیرند.

    به کارمند متخلف سه ماه مهلت داده می شود تا در صورتی که مدرکی مستدل برای رفع اتهام خود دارد، این مدارک را جمع آوری کند تا اتهام و مجازات را برای خود کاهش دهد و یا این که این اتهام را از خود رفع کند.

    در صورتی که کارمند متخلف به کار باز گردانده شود، این مدت زمانی که در غیبت بوده است تا وضعیت او مشخص شود، مرخصی استعلاجی به حساب می آید و در مقابل این غیبت حقوقی به او پرداخت نمی شود، اما در صورتی که کارمند از خود رفع اتهام کند و به کار بازگرد، تمام حقوق و مزایای مدتی که به کار اشتغال نداشته است، به صورت تمام و کمال به او پرداخت می شود.

    هیئت رسیدگی به تخلفات اداری می تواند بازرسانی را برای بررسی این که در کارمندان تخلف انجام می گیرد، یا نه بفرستد تا در صورت مشاهده ی تخلف از سوی کارمندان این تخلف را گزارش دهند. با مراجعه به سایت تهران لو می توانید به تمام قوانین مربوط به تخلفات اداری دسترسی پیدا کنید.

    سایر مجازات های اجرایی برای کارمند متخلف
    سایر مجازات های اجرایی برای کارمند متخلف

    قوانین رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان

    همانطور که قبلا هم گفته شد برای رسیدگی به تخلف هایی که توسط کارمندان صورت می گیرد، هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری تشکیل می شود.

    این هیئت ها تخلف صورت گرفته توسط کارمند را بررسی می کنند و با کمک کارشناسان تحقیقاتی میزان صحت این اتهام را بررسی می کنند و در صورتی که این اتهام ثابت شد برای مجازات کارمند متخلف بر اساس میزان جرمی که انجام داده است، مجازاتی را اعمال می کنند.

    کارمند متخلف می تواند به این رای اعتراض کند و مدارک لازم برای رفع اتهام خود را تهیه کند و به هیئت تحویل دهد تا بررسی کند.

    بهتر است، برای اعتراض به حکم صادر شده از سوی هیئت رسیدگی به جرائم از یک وکیل با تجربه در این زمینه کمک گرفته شود.

    از این جهت که تخصصی مبنی بر جرائم اداری در حوزه ی شاخه های وکالت وجود ندارد، وکیل انتخاب شده از سوی شما دارای تجربه و شایستگی بالایی در این زمینه باشد تا به نتیجه ی دلخواه شما برسد.

    وکیل تخلفات اداری تمامی مراحل اداری و قوانین مربوط به تخلفات اداری را به خوبی می داند و با استفاده از تجارب و اطلاعات خود می تواند، میزان مجازات را کم کند یا به صورت کامل از موکل خود رفع اتهام کند.

    از این جهت بهتر است، برای رفع اتهامات وارد شده از یک وکیل تخلفات اداری کمک بگیرید، چرا که شما به صورت کامل به قوانین و تبصره های تخلفات اداری آگاه نیستید و نمی توانید به راحتی از حقوق خود دفاع کنید.

    قوانین رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان
    قوانین رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان

    ویژگی های وکیلی که برای تخلفات اداری به او مراجعه می کنید

    با توجه به این که همه ی افراد جامعه از قوانین و تبصره های تخلفات و مجازات ها به خوبی آگاهی ندارند، باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنند و به آن ها مسئولیت انجام امور قانونی را بدهند.

    بین وکیل و موکل یک قرار داد تنظیم می شود که حد و مرز وظایف و محدودیت های وکیل را تعیین می کند. علاوه بر این مبلغی به عنوان دستمزد وکیل برای هر پرونده تعیین می شود که در قرار داد تنظیم شده این مبلغ به صورت توافقی درج می شود.

    برای هر محدوده ای از امور قضایی شاخه ای تخصصی وجود دارد، از این جهت برای انجام امور مربوط به هر کدام از این جرائم باید به وکیل مربوطه مراجعه کنید.

    از این جهت علاوه بر رزومه ی وکیل به تخصص او و تحصیلات تخصصی اش نیز دقت کنید. مهم ترین ویژگی یک وکیل خوب امانت داری است، موکل باید بتواند به وکیل خود اعتماد کند و امور مربوط برای پرونده را برای او به طور کامل شرح دهد تا وکیل بتواند برای این پرونده کاری انجام دهد.

    آراسته بودن و خوش لباس بودن و فن بیان خوب مهم ترین ویژگی هایی است که در برخورد اول هر کسی به آن پی می برد. یک وکیل خوب از هیچ تلاشی برای موفقیت موکل خود دریغ نمی کند و به نحوی دلسوزانه برای او کار انجام می دهد تا او را به هدفش نزدیک کند. سایت تهران لو دارای سابقه ی زیادی در معرفی وکیل های با تجربه در زمینه ی تخلفات اداری است.

    قوانین مربوط به انتخاب هیئت رسیدگی کننده به تخلفات اداری

    برای رسیدگی به تخلفات اداری در همه ی تشکیلات اداری یک گروه سه نفره تشکیل می دهند که در مورد جرائم صورت گرفته توسط کارمندان تصمیم گیری نهایی را اعلام می کنند.

    در صورتی یکی اعضای هیئت غایب باشد، یا بنا به دلایلی در هیئت قدرت تصمیم گیری به او داده نشود، باید یکی از اعضای علی البدل به جای او در تصمیم گیری برای کارمند متخلف شرکت کند.

    برای مثال در صورتی که کارمند متخلف با یکی از اعضای هیئت نسبت خانوادگی نسبی و سببی داشته باشد، تصمیم گیری در این زمینه به عضو علی البدل واگذار می شود.

    اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات نمی توانند در هیئت بدوی نیز حضور داشته باشند. برای بر کناری اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات و اعضای هیئت بدوی نظارت بالاترین مقام آن سازمان ضروری است.

    زمانی که رای هیئت تجدید نظر صادر شد بلافاصله این رای باید اجرا شود و فاصله ی بین صدور رای و اجرای آن نباید بیش تر از سی روز باشد.

    اعضای هیئت تجدید نظر و هیئت های بدوی علاوه بر این که به دین اسلام تدین دارند، باید دارای حداقل سن سی سال و تحصیلات فوق دیپلم و متاهل باشند و در صورتی که فردی با مدرک دیپلم در این هیئت باشد، باید تحت نظارت هیئت عالی این پست به او داده شده باشد.

    اعضای هیئت بدوی باید دارای دست کم پنج سال خدمت در اداره های دولتی باشند و دست کم دو نفر از اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری در زمینه ی این کار دارای تجربه و تخصص باشند.

    قوانین مربوط به انتخاب هیئت رسیدگی کننده به تخلفات اداری
    قوانین مربوط به انتخاب هیئت رسیدگی کننده به تخلفات اداری

    تخلفات اداری

    انجام دادن رفتارهایی که خلاف قوانین و شئونات باشد، رفتارهای ناهنجار و خلاف قوانین اداری، تاخیر یا انجام ندادن امور و ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع به دفعات، اخاذی کردن و رشوه گرفتن و اختلاس، خارج شدن از محل خدمت بدون اجازه و هماهنگی،

    تاخیر کردن به دفعات زیاد، وارد کردن خسارت به اموال دولتی، فاش کردن اسرار و اسناد محرمانه، سر پیچی کردن از دستورات مقامات بالاتر و سهل انگاری کردن در انجام امور محوله، رعایت نکردن حجاب اسلامی و شئونات اسلامی در محل کار، نگهداری و استعمال کردن و توزیع مواد مخدر در محل کار،

    دست بردن در سوالات و برگه های امتحانی، بر ملا نمودن سوالات امتحان در برابر گرفتن رشوه، عضویت در گروه ها و فرقه های غیر مجاز و شرکت کردن و بر پا کردن تحصن های غیر مجاز همگی مواردی هستند که در حوزه ی تخلفات اداری قرار می گیرند و مستلزم تنبیه و مجازات هایی هستند که می تواند منجر به کسری حقوق و مزایا، اخطار کتبی و درج اخطار در پرونده ی کارمند، تنزیل مقام، اخراج شدن، باز خرید و باز نشسته شدن زودتر از موعد برای کارمند متخلف شود.

    کارمند متخلف می تواند به تصمیم گرفته شده اعتراض کند و این اعتراض در هیئت رسیدگی و هیئت های بدوی بررسی شود تا در مورد این اعتراض و فرد متهم با ارائه مدارکی برای او مجددا تصمیم دیگری گرفته شود.

    تخلفات اداری
    تخلفات اداری

    رسیدگی به تخلف جدید به صورت هم زمان با تجدید نظر در تخلفات اداری

    چنانچه کارمند متخلف پس از صدور رای نیز به تخلفات خود ادامه دهد و تا زمان رسیدگی به تخلف مجددا تخلفی مرتکب شد، رسیدگی به تخلف جدید کارمند بر عهده ی هیئت های بدوی می باشد.

    در صورتی که در زمان رسیدگی به تخلف قبلی تخلف تازه ای صورت بگیرد، به تخلف دوم در حین رسیدگی به تخلف قبلی باید رسیدگی شود. تخلف تازه می تواند مجازات کارمند متخلف را شدت ببخشد.

    رسیدگی به تخلفات کارمندان با رسیدن شکایت و گزارش دادن مورد تخلف به مقامات بالایی آغاز می شود. یکی از انواع تخلفات اداری کوتاهی کردن در گزارش تخلفات انجام گرفته است، بنابر این اعلام تخلف صورت گرفته توسط کارمندان باید توسط مدیران مربوطه انجام گیرد.

    در هر حال هیئت ها وظیفه دارند، مدارک لازم را در اختیار کارمند متخلف قرار دهند، تادر صورت لزوم خود را تبرعه کند.

    رسیدگی به تخلف جدید به صورت هم زمان با تجدید نظر در تخلفات اداری
    رسیدگی به تخلف جدید به صورت هم زمان با تجدید نظر در تخلفات اداری

    در صورتی که متهم به ابلاغیه پاسخی ندهد هیئت رسیدگی می تواند بدون حضور متهم رای نهایی را صادر کند. با توجه به مسئولیتی که به کارمند محول شده است، برای مجازات کارمندان مختلف تمایزاتی وجود دارد.

    افرادی که مشمول قوانین کار هستند، در صورتی که تخلفی انجام دهند، رسیدگی به این تخلف بر عهده ی کمیته ی انضباطی است.

    هیئت علمی دانشگاه ها در صورتی که تخلفی را انجام دهند، در محدوده ی رسیدگی به تخلفات اداری نیست و باید توسط مقامات بالاتر به این تخلف رسیدگی شود. صادر شدن حکم تبرعه ی کارمند متخلف در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری پس از طی مراحل تجدید نظر امکان پذیر است.

    دستور العمل های رسیدگی کردن به تخلفات اداری

    چگونگی رسیدگی کردن به تخلفات اداری بر اساس ضوابط و قوانینی انجام می گیرد. تخلف اداری شامل مواردی مثل انجام رفتارهای ناشایست و رعایت نکردن انضباط اداری به دو دسته تقسیم بندی می شود.

    دسته ی اول قصور و دسته ی دوم تقصیر است: قصور شامل تخلفاتی می شود که به صورت غیر عمد انجام می گیرد و کارمند اطلاعی در این زمینه نداشته است که این کوتاهی تخلف محسوب می شده است و باید برای آن بازخواست شود.

    تقصیر شامل مواردی است که در آن کارمند با آگاهی کامل از این مورد که این کار یک تخلف اداری است، این کار را انجام داده است. در مورد قصور و تقصیر تصمیم های متفاوتی از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات گرفته می شود.

    هیئت رسیدگی به تخلفات اداری می تواند مجازات لازمه را به مقامات بالایی ارجاع دهد تا این مجازات را برای کارمند متخلف اعمال کنند و کارمند متخلف در صورتی که اعتراضی به نتیجه ی تصمیم گیری دارد، باید این اعتراض را کم تر از یک ماه به هیئت رسیدگی به تخلفات تسلیم کند.

    کارمند متخلف یا وکیل او می تواند دفاعیه خود را به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری تسلیم کند و از آن ها در خواست کند در مورد نتیجه ی رای تجدید نظر کنند.

    در صورتی که متهم در دفاعیه در خواست دفاع حضوری را داشته باشد، باید زمان و مکان دفاعیه ی حضوری توسط هیئت رسیدگی به تخلفات معین شود و به او این فرصت داده شود تا از خود دفاع کند.

     

    بررسی لغات و اصطلاحات مربوط به تخلفات اداری

    متهم کارمندی است که تخلفی از جانب او صورت گرفته یا تخلفی به او نسبت داده شده باشد. متخلف کارمندی است که به علت انجام دادن چند فقره تخلف پرونده ی او در هیئات مورد رسیدگی قرار گرفته است.

    شاکی شخصی حقیقی یا حقوقی است که مسئله ارتکاب به جرم را به هیئت مربوطه اعلام می کند. دلیل شامل عواملی است که متهم برای دفاع از خود به هیئت تسلیم می کند. دفاعیه شامل مستندات و دلایلی است که وکیل تخلفات اداری برای دفاع از متهم به هیئت رسیدگی به تخلفات ارائه می کند.

    رسیدگی به پرونده ی کارمند متخلف

    رسیدگی به پرونده ی کارمند متخلف در حوزه ی مسئولیت های هیئت رسیدگی به تخلفات است. این هیئت از سوی هیئت های عالی نظارت و مراجع رسیدگی تعیین می شوند. در مواردی رای هیئت بدوی قابل تجدید نظر می باشد و بنا به در خواست کارمند به این درخواست رسیدگی می شود.

    برای بیان نمودن تخلفات اداری در نظر داشتن سلسله مراتب اداری لازم نیست و منصرف شدن فرد شکایت کننده از شکایت خود منجر به عدم رسیدگی به تخلف نمی شود.

    دفاعیه ای که از سوی وکیل تخلفات اداری نوشته می شود، می بایست به زبان فارسی تحریر شود و مواردی مانند نام و نام خانوادگی و محل سکونت فرد متخلف در آن ذکر شده باشد.

    علاوه بر این باید دلایلی قانع کننده برای رفع اتهام از متهم در این دفاعیه باشد. اقرار به ارتکاب جرم باید صریح و روشن باشد و اجبار کردن کارمند متخلف به اقرار به هیئت معرفی می شوند. در سایت تهران لو تمامی لغات و اصطلاحاتی که برای رفع اتهام اداری به آن ها برخورد می کنید، وجود دارد.

    رسیدگی به پرونده ی کارمند متخلف
    رسیدگی به پرونده ی کارمند متخلف

    حکم افترای تخلف به کارمندان دولت

    در شرایطی که شکایت صورت پذیرفته از کارمند حقیقی نباشد و کارمند در جریان رسیدگی به شکایت تبرعه شود، شاکی متخلف محسوب می شود و بر اساس بند چهار ماده 8 قانون اساسی به عنوان متخلف شناخته شده و باید محاکمه شود. تحقیقات لازم برای تکمیل پرونده باید در مدت کوتاهی انجام بگیرد و در مورد پرونده هایی که فوریت دارند، هیئت رسیدگی به تخلف باید به این پرونده بدون رعایت نوبت رسیدگی کند.

    به همان اندازه که کارمند متخلف باید مجازات شود، دولت از کارمندان خود در صورتی که به آن ها تهمت تخلف زده شده باشد، دفاع می کند و فردی که تهمت تخلف به کارمند دولت زده است، مورد محاکمه قرار می گیرد.

    طبق ماده ی 608 قوانین مجازات اسلامی در صورتی که به کارمند دولت در حین انجام وظیفه توهین شود، به شلاق و مجازات نقدی محکوم می شود. هر کس به یکی از کارمندان دولت در حین انجام وظیفه توهین کند به دادگاه ارجاع داده می شود و بر حسب تشخیص دادگاه برای او جریمه ی نقدی، حبس و یا شلاق تعیین می شود.

    در واقع اهانت چه به صورت گفتار یا نوشتار یا نقاشی باشد، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد. توهین چه ضرر مادی داشته باشد و چه ضرر معنوی جرم است و باید توسط مراجع قضایی بررسی شود و مجازات برای آن اعمال شود. توهین چه در خفا و چه به صورت علنی جرم محسوب می شود.

    مصداق های تخلفات اداری در ایران

    در صورتی که گزارش این که اعمالی خلاف قوانین و شئونات توسط کارمندی انجام گرفته به مقامات بالا ابلاغ شود. مقامات پس از بررسی این ادعا کارمند متخلف را برای توضیحات بازخواست می کنند.

    بعضی از این تخلفات می تواند محکومت و مجازات را در پی داشته باشد، اما در صورتی که خلاف این مسئله اثبات شود و کارمند تخلفی انجام نداده باشد، فردی که به کارمند دولت افترا زده است، متخلف محسوب می شود و به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

    تخلفاتی که جرم نیز محسوب می شونند به شرح زیر هستند: باز کردن بسته های رسیده شده از پست، استراق سمع، سوء استفاده کردن از مقام اداری، افشار اسرار ارباب رجوع، جعل سند، دست بردن در اوراق دولتی، استفاده ی غیر مجاز از موقعیت شغلی و گرفتن رشوه، استفاده کردن مواد مخدر در محل کار و توزیع کردن مواد مخدر و مشروبات الکلی در محل کار،

    عدم رعایت شئونات اسلامی، دریافت وجه نقد بیش تر از آنچه باید از ارباب رجوع دریافت کند، ارتباط و تماس با اتباع بیگانه، اعمال روابط شخصی در انجام امور ارباب رجوع و تبعیض بین افرادی که به او مراجعه می کنند، اختلاس و اخاذی از ارباب رجوع همگی مصداق هایی از انجام تخلفات اداری هستند و با برخورد جدی از مقامات مواجه می شوند.

    انجام دادن این تخلفات بسته به شرایط فرهنگی و اقتصادی جوامع مختلف متفاوت است. علاوه بر این نحوه ی برخورد با فرد متخلف نقش موثری در میزان این تخلفات دارد.

    مصداق های تخلفات اداری در ایران
    مصداق های تخلفات اداری در ایران

    آئین نامه ی رسیدگی به تخلفات انجام گرفته در سازمان های دولتی

    آئین نامه اجرایی تخلفات اداری شامل چند فصل است که هر کدام از چند بند و تبصره تشکیل شده اند.

    در فصل اول این آئین نامه تشکیلات و وظایف و صلاحیت های آن ها مورد بررسی قرار می گیرد. هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، هیئت تجدید نظر به تخلفات کارمندان و اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری همگی جزء تشکیلات سازمانی رسیدگی به تخلفات هستند که بر اساس قوانین مربوط به آن سازمان در مورد فرد متخلف تصمیم گیری می کنند.

    یئت بدوی و هیئت تجدید نظر می توانند از یک تیم برای انجام دادن تحقیقات بیش تر کمک بگیرند

    فصل شماره 2 مبحثی شامل رسیدگی به تخلفات انجام گرفته توسط کارمندان است. هیئت بدوی و هیئت تجدید نظر می توانند از یک تیم برای انجام دادن تحقیقات بیش تر کمک بگیرند، اما استفاده نکردن از گروه تحقیق مانع از صدور رای نمی شود و پس از انجام بررسی های لازم نتیجه نهایی به صورت کتبی به کارمند مورد اتهام ابلاغ خواهد شد.

    در بخش شماره 3 از این آئین نامه چگونگی پیگیری و بررسی تخلفات اداری مورد بحث قرار گرفته است. هیئت های بدوی و تجدید نظر باید به سرعت به تخلفات رسیدگی کنند.

    در فصل چهارم از این آئین نامه توضیح داده می شود که بالاترین مقام رسمی تشکیلات سازمانی باید بین هیئت های بدوی و هیئت رسیدگی به تخلفات و هیئت های تجدید نظر هماهنگی لازم را به عمل آورد.

    فصل پنجم این آئین نامه شامل سایر مقررات اجرایی در مورد تخلفات انجام گرفته در اداره ها و مراکز دولتی است و این که این تخلفات چه مجازات هایی را به دنبال خواهند داشت.

    یئت بدوی و هیئت تجدید نظر می توانند از یک تیم برای انجام دادن تحقیقات بیش تر کمک بگیرند
    یئت بدوی و هیئت تجدید نظر می توانند از یک تیم برای انجام دادن تحقیقات بیش تر کمک بگیرند

    پاسخ به سوالات مطرح شده در زمینه تخلفات اداری

    در چه صورت رای صادر شده از هیئت رسیدگی به تخلفات اداری لازم به اجرا ندارد؟

    رای اخطار کتبی به کارمند متخلف در صورتی که در پرونده ی او درج نشود، لازم به اجرا ندارد.

    برای ابلاغ اتهام به کارمند متخلف و یا رای صادر شده از هیئت های رسیدگی به تخلف چه مواردی باید رعایت شود؟

    تاریخ ابلاغ و نام و نام خانوادگی شخص متهم، امضای گیرنده ی این ابلاغ و نام ماموری که وظیفه ی رساندن این ابلاغ را دارد.

    در صورتی که متهم و بستگان او در محل ابلاغ حضور نداشته باشند، این ابلاغ به چه صورت باید به او اعلام شود؟

    اعلامیه ای در محل سکونت فرد متخلف چسبانده می شود و در صورتی که پس از یک ماه از فرد متخلف پاسخی دریافت نشد، در یک روزنامه ی کثیر الانتشار موضوع ابلاغ را مطرح می کنند.

    آیا جرائم مربوط به مشروبات الکلی در محدوده ی تخلفات اداری محسوب می شود؟

    باید گفت حمل و نگه داری و ساخت و خرید فروش مشروبات الکلی در محل کار اداری تخلف اداری محسوب می شود و باعث محروم شدن کارمند مربوطه از مناصب دولتی می شود.

    آیا انجام اموری خلاف شئونات در محیطی غیر از محیط کاری تخلف اداری محسوب می شود؟

    باید گفت در صورتی که اموری خلاف شئونات در خارج از محدوده ی شغلی توسط کارمند انجام بگیرد اگر چه تخلف محسوب می شود، اما تخلف اداری محسوب نمی شود و رسیدگی به این تخلف بر عهده ی مراجع قضایی است.

    آیا انجام اموری خلاف شئونات در محیطی غیر از محیط کاری تخلف اداری محسوب می شود؟
    آیا انجام اموری خلاف شئونات در محیطی غیر از محیط کاری تخلف اداری محسوب می شود؟

    در نهایت باید بدانید که بررسی تخلفات اداری شامل مجموعه ای تخلفات است که توسط کارمندان یک سازمان انجام می شود. شاکی حقیقی یا حقوقی می تواند مراتب شکایت را به مقامات بالایی به صورت کتبی اعلام کند تا به آن ها رسیدگی شود.

    پس از بررسی این اتهام یک ابلاغیه ی کتبی برای فرد متخلف ارسال می شود. در صورتی که فرد متخلف ظرف مدت یک ماه مدارک لازم برای رفع اتهام را فراهم نکند محکوم شناخته می شود و باید مجازات شود.

    کارمند متخلف می تواند به کمک وکیل با تجربه در زمینه ی تخلفات اداری یک دفاعیه برای خود تنظیم کند و به هیئت رسیدگی به تخلفات و هیئت بدوی تسلیم کند تا موضوع را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

    از سایت تهران لو کمک بگیرید

    سایت تهران لو به شما کمک می کند تا از بین وکیل های مجرب معرفی شده در این سایت یک وکیل خوب و با تجربه را انتخاب کنید.

    در صورتی که از او رفع اتهام شود، مدت زمانی که از انجام شغل خود محروم شده بوده است، به عنوان مرخصی استعلاجی محسوب می شود و حقوق و مزایای آن را به صورت تمام و کمال دریافت می کند. وکیل تخلفات اداری با تسلط بر تمامی قوانین و تبصره ها می تواند به بهترین نحو از فرد مورد اتهام دفاع کند.

    در صورتی که فرد متهم متخلف محسوب شود، بسته به میزان تخلف برای او حکم مجازات اعمال می شود. حکم مجازات می تواند از یک تعهد کتبی بدون درج در پرونده تا اخراج و جریمه ی نقدی کارمند باشد. انجام دادن این حکم بر عهده ی مقامات بالایی آن سازمان است و به صورت کتبی به کارمند متخلف این حکم ابلاغ می شود.

    چنانچه با تخلفات اداری در سازمان های اداری برخورد جدی نشود، این تخلفات افزایش پیدا می کند و موجبات فساد دولت و مردم را فراهم می آورد.

    در این قسمت به انتهای نوشتار خود با عنوان وکیل تخلفات اداری رسیدیم و امید وار هستیم که مطالب ارائه شده در خصوص وکیل تخلفات اداری برای شما مفید بوده باشند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با