نیاز به مشاوره در این زمینه دارید؟ نام و شماره تماستون رو وارد کنید تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان با شما تماس بگیرن وبهتون مشاوره بدن!

    نام و نام خانوادگی


    شماره تماس

    در این مقاله با بررسی موضوع مقاله نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 با شما دوستان عزیز همراه هستیم.

    نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100
    نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100

    آگاهی از نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 به افراد کمک می کند که با دقت بیشتری کارهای خود را در ارتباط با این لایحه انجام دهند و از فرد با تجربه ای برای بررسی این لایحه استفاده شود. در این زمینه انتخاب وکیل با تجربه در ارتباط با لایحه کمیسیون ماده 100 اهمیت زیادی دارد.

    در ادامه مقاله به سوالاتی که در زمینه نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 برای شما پیش بیاید و ذهنتان را درگیر کند پاسخ می دهیم. امیدواریم مطالب این مقاله مفید باشد و جواب سوالات خود را بیابید.

    در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    1. آیا در مورد کمیسیون ماده 100 و اعضای این کمیسیون اطلاعات لازم دارید؟
    2. کمیسیون ماده 100 به چه مرکزی تعلق دارد؟
    3. اهمیت کمیسیون ماده 100 و جلوگیری از تخلفات ساختمانی به چه مواردی برمی گردد؟
    4. اجرا شدن کمیسیون ماده 100 به چه نحوی است؟
    5. چه تخلفات ساختمانی زیر نظر کمسیون 100 بررسی می شوند؟
    6. این تخلفات شامل چه مواردی می گردند؟
    7. نحوه رسیدگی به تخلفات ساختمانی زیر نظر کمیسیون ماده 100 به چه صورت است؟
    8. تخریب ساختمان در چه صورتی انجام می پذیرد؟
    9. آیا طبق قانون کمیسیون ماده 100 تخریب ساختمان مورد نظر امکانپذیر می شود؟
    10. جریمه صورت گرفته برای ملک در چه صورتی ارائه می شود؟
    11. با توجه به کمیسیون ماده 100 در زمینه ملک ساخته شده به چه میزانی جریمه تعلق می گیرد؟
    12. منظور از تغییر کاربری ملک مورد نظر چیست؟
    13. آیا حکم صادر شده در ارتباط با تغییر کاربری در کمیسیون ماده 100 امکانپذیر است؟
    14. متن نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟
    15. رای کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟
    16. آراء مربوط به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 کدام موارد می باشند؟
    17. در ارتباط با رأی مربوط به کمیسیون ماده 100 چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟
    18. نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 توسط چه فردی باید ارائه شود؟
    19. در نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 چه اطلاعاتی قرار می گیرد؟

     

    آیا در مورد کمیسیون ماده 100 و اعضای این کمیسیون اطلاعات لازم دارید؟

    کمیسیون 100 در کل از بزرگ ترین مراجعی شناخته می شود که در ارتباط با تخلفات صورت گرفته برای ملک و ساخت و ساز تعیین شده است و از این طریق از تخلف به وجود آمده جلوگیری خواهد شد.

    آیا در مورد کمیسیون ماده 100 و اعضای این کمیسیون اطلاعات لازم دارید؟
    آیا در مورد کمیسیون ماده 100 و اعضای این کمیسیون اطلاعات لازم دارید؟

    کمیسیون 100 سه عضو اصلی دارد و هر یک از این افراد وظایف خاصی را بر عهده دارند.

    این کمیسیون تشکیل می شود تا شهرداری ابزار خاصی داشته باشد تا تخلفات ساختمانی صورت گرفته را از همان ابتدا کنترل کند و در صورتی که پیش بینی های لازم برای تخلفی انجام می شود، می توان قبل از ساخت و ساز آن، از بررسی این تخلف جلوگیری کرده و در صورتی که تخلف ادامه یابد، برخوردهای لازم با این تخلف مشخص می گردد.

    کمیسیون 100 صلاحیت های خاصی دارد

    کمیسیون 100 صلاحیت های خاصی دارد و بر طبق قانون این صلاحیت ها و اختیارات در نظر گرفته می شود.

    صلاحیت ذاتی مربوط به مواقعی است که کمیسیون ماده 100 یک حکم را اعلام می کند و در این زمینه تخلفات ساختمانی را بررسی و حکم خاصی را برای آن در نظر می گیرد که اعم از تخریب و جریمه می باشد و در این موارد مراجع مورد نظر به هیچ عنوان حق دخالت در این پرونده را ندارند و رسیدگی به تخلف ساختمانی صورت گرفته تنها در قانون، به کمیسیون شهرداری داده می شود و دادگستری یا مراکز قانونی دیگر به این رأی نمی تواند شکایت کند.

    کمیسیون 100 صلاحیت های خاصی دارد
    کمیسیون 100 صلاحیت های خاصی دارد

    کمیسیون ماده 100 مربوط به شهرداری هر نوع تخلف ساختمانی مورد نظر را که در محدوده یک شهر خاص انجام می پذیرد را در بر می گیرد و علاوه بر شهر تمامی اراضی مربوط به حریم شهر را رسیدگی می کند.

    کمیسیون ماده 100 زیر نظر شهرداری است و این کمیسیون در شهرداری وجود دارد و محل استقرار و دادن رأی های مرتبط با تخلفات ساختمانی در شهرداری ها می باشد.

    کمیسیون ماده 100 شهرداری شخصیت حقوقی خاصی دارد

    لازم به ذکر است که کمیسیون ماده 100 شهرداری شخصیت حقوقی خاصی دارد که مجزا از شهرداری شناخته می شود و اقدامات مهمی در این زمینه صورت می گیرد تا از هر گونه تخلف و مشکلی در ارتباط با ساخت و سازها کاسته شود و از این طریق امنیت و آسایش برای همه افراد ایجاد گردد.

    از مراجع اختصاصی خاصی که زیر نظر دادگستری هستند، اما این مراجع در خارج از مراکز دادگستری فعالیت می کنند، مربوط به کمیسیونی است که نبست به ماده 100 شهرداری اقدامات لازم را انجام می دهد و تمامی کارهایی که این کمیسیون در نظر می گیرد، قانونی می باشد و مشکلی در این باره وجود ندارد، زیرا این مراجع از طریق دادگستری مجوز لازم را دارند و کار قانونی را در زمینه تخلفات ساختمانی صادر می کنند.

    اعضایی که به عنوان تشکیل دهنده های کمیسیون ماده 100 حضور دارند، اعم از نمایندگان مربوط به وزازت خانه کشور می باشد، همچنین در این زمینه دادگستری و نماینده ای از این مرکز در دادگاه حضورر دارد.

    از مهم ترین اعضای حاضر در کمیسیون

    نماینده مورد نظر برای شورای شهر اسلامی در شهر و مکان مورد نظر نیز از مهم ترین اعضای حاضر در کمیسیون هستند و در این زمینه نماینده شهرداری پیگیری های لازم در ارتباط با پرونده و قرائت این تخلف صورت گرفته را بر عهده دارد و به دلیل ارائه مستندات و مدارک لازم در کمیسیون مربوط به ماده 100 حضور می یابد.

    ذکر این نکته الزامی است، نماینده ای از شهرداری که در این کمیسیون حضور دارد، برای ارائه دادن توضیحات کامل در زمینه کمیسیون ماده 100 در این جلسه شرکت خواهد کرد و این فرد حق ندارد که رأیی را در جلسه مورد نظر اعلام کند

    و در ارتباط با پرونده تخلف ساختمانی صورت گرفته رأی خود را همانند دیگر افراد حاضر در کمیسیون بیان کند، بلکه نماینده شهرداری تنها وظایف خاصی را در این زمینه بر عهده دارد و از طریق قانونی مدارک مربوط به تخلف را ارائه می دهد.

    با ادامه مبحث نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 با ما همراهی نمایید.

    از مهم ترین اعضای حاضر در کمیسیون
    از مهم ترین اعضای حاضر در کمیسیون

    کمیسیون ماده 100 به چه مرکزی تعلق دارد؟ اهمیت کمیسیون ماده 100 و جلوگیری از تخلفات ساختمانی به چه مواردی برمی گردد؟

    در این قسمت از مقاله ی نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 به این موضوع می پردازیم که این کمیسیون به چه مرکز یا مراکزی تعلق دارد؟

    هر ملکی که ساخته می شود، برای ساختن آن و قبل از اینکه ساخت و ساز مورد نظر شروع شود، از شهرداری مربوطه در منطقه باید پروانه ساختمان گرفته شود و بیشتر مالکین اراضی از این مسأله اطلاع دارند که قبل از هر گونه ساختنی برای ملک خود از شهرداری مجوز بگیرند و با مجوز اخذ شده اقدامات لازم را انجام دهند.

    در مواردی که افراد در این زمینه کوتاهی کنند و قصد داشته باشند که بدون هیچ گونه مجوز قانونی برای ملک خود، ساخت و ساز را انجام دهند، طبق قانون در این موارد تخلف ساختمانی صورت گرفته و بر طبق قانون و ماده های مهمی که در شهرداری تعریف شده اند، تخلف مورد نظر را بررسی کرده و حکم خاصی را در کمیسیون ماده 100 ارائه می دهند.

    در این زمینه شهرداری موظف شده است که حکم قانونی و گرفتن مجوز را به تمامی افرادی که قصد ساخت و ساز دارند، اطلاع دهد و در ارتباط با این پرونه ساختمان و اهمیت آن به افرادی آگاهی لازم را ارائه داده تا تمامی ساخت و سازها بر طبق قانون و زیر نظر مراجع پیش رود و بعد از ساختن ملک خاصی در ارتباط با حریم قانونی مشکلی ایجاد نشود.

    اگر یک ساخت و ساز خاصی بدون مجوز باشد

    اگر یک ساخت و ساز خاصی بدون مجوز باشد، ممکن است که امنیت موجود را نداشته باشد و جان افراد در این مکان در معرض خطر قرار بگیرد، بر طبق قانون شهرداری ها مجوز لازم در ارتباط با ساخت و سازها را ارائه می دهند و افرادی که از گرفتن پروانه لازم برای ساختن ملک مورد نظر خودداری کند زیر نظر کمیسیون های مربوطه بررسی ها برای این ملک غیر قانونی صورت می گیرد و کمیسیون ماده 100 شهرداری به این مسأله رسیدگی می کند.

    اگر یک ساخت و ساز خاصی بدون مجوز باشد
    اگر یک ساخت و ساز خاصی بدون مجوز باشد

    اگر مشخص شود، فردی به شکل قانونی برای گرفتن مجوز ملک خود اقدام نکرده و غیر قانونی اقدام مهم ساخت و ساز را انجام داده است، در این موارد شهرداری باید موارد مهم را رعایت کند و با توجه به کمیسیون ماده 100 حکم مورد نظر را به ذی نفع ابلاغ کند.

    در مواقعی که عملیات ساختمانی خاصی بدون گرفتن پروانه ادامه یابد

    در مواقعی که عملیات ساختمانی خاصی بدون گرفتن پروانه ادامه یابد، یا این پروانه خلاف مقررات باشد، لازم است، شهرداری این نوع عملیات را کنسل کند و از ادامه دادن آن جلوگیری کند.

    به عبارت دیگر در مواردی که افراد مجوز لازم برای ساخت و ساز داشته باشند، اما بر خلاف پروانه مورد نظر اقدام کنند و این پروانه را نادیده بگیرند ممکن است که طبق قانون کمیسیون ماده 100 برای این افراد در نظر گرفته شود، زیرا در مواردی که شهرداری مجوز فرد را برای ساختمان دو طبقه صادر می کند فرد مورد نظر نمی تواند از فرصت استفاده کرده و ساختمان سه طبقه ای را بسازد و این کار غیر قانونی تلقی می شود.

    در این موارد کمیسیون ماده 100 زیر نظر شهرداری اقدامات لازم را انجام می دهد و برای ساخت و سازهای غیر قانونی موارد مهم را اعم از رأی های مشخص در نظر می گیرد تا با توجه به قانون ساخت و ساز همه ملک ها ساخته شوند و در این زمینه افراد بر طبق قانون پیش روند.

    یکی از مواردی که مربوط به مجوز اخذ پروانه و اهمیت گرفتن این پروانه برای ساخت و سازها می باشد، مربوط به امنیتی است که بعد از گرفتن مجوز از شهرداری دریافت می شود، اگر ساخت و سازی غیر قانونی پیش رود و از کارشناسان خبره برای معماری یا ساختن استفاده نشود، این امکان وجود دارد که بعد از اتمام ساخت و ساز مشکلاتی برای ساکنین ایجاد گردد و سلامتی آنها در معرض خطر باشد.

    در مواقعی که عملیات ساختمانی خاصی بدون گرفتن پروانه ادامه یابد
    در مواقعی که عملیات ساختمانی خاصی بدون گرفتن پروانه ادامه یابد

    اجرا شدن کمیسیون ماده 100 به چه نحوی است؟

    اعلام کردن موارد تخلف ساختمانی که فرد انجام داده است و تمامی موارد دیگر در کمیسیون در ارتباط با شخصی که ذی نفع است، بدون حضور این فرد انجام می پذیرد و در این مورد پرونده ای برای رسیدگی کردن به کمیسیون مربوط به ماده 100 در شهرداری صورت می گیرد تا از این طریق اقدامات لازم در نظر گرفته شود.

    در این مورد ذی نفع نمی تواند در هر زمانی که مد نظر دارد، در کمیسیون مربوط به تخلف ساختمانی خود حضور یابد، بلکه این شخص در صورتی قادر است، در کمیسیون مربوط به ماده 100 حضور یابد که جلسه مورد نظر به توضیحاتی از این ذی نفع نیاز داشته باشند تا در این موارد حضور او بلا مانع بوده و به درخواست اعضای کمیسیون ذی نفع در این مکان حاضر می گردد و سوالات لازم از فرد پرسیده می شود تا اطلاعات جامع تری در اختیار کمیسیون قرار بگیرد و با توجه به اطلاعات دریافت شده رأی صدور می یابد.

    برای رأیی که در کمیسیون صادر می شود، افراد نمی توانند در هر زمانی که بخواهند اعتراض کنند

    برای رأیی که در کمیسیون صادر می شود، افراد نمی توانند در هر زمانی که بخواهند اعتراض کنند و درخواست تجدید نظر داشته باشند،

    بلکه طبق قانون اگر شهرداری به این رأی اعتراض کند یا فرد مالک برای ساخت و ساز به این نتیجه ارائه شده در کمیسیون ماده 100 معترض باشند، تنها تا فاصله زمانی خاصی قادر به اعتراض هستند و اگر بیش از این تاریخ باشد، کمیسیون این نوع اعتراض را نمی پذیرد و رأی ابلاغ شده بلافاصله اجرا می گردد.

    این افراد تنها تا ده روز فرصت دارند، بعد از اینکه رأی ارائه شده در کمیسیون بررسی می شود، به این رأی شاکی باشند و بخواهند که اعتراض خود را به کمیسیون اعلام کنند که با توجه به این مسأله رأی مرحله بدوی مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

    در مواردی که کمیسیون مربوط به ماده 100 رأیی را صادر کند

    در مواردی که کمیسیون مربوط به ماده 100 رأیی را صادر کند و این رأی به صورت کامل ثبت شود، به هیچ عنوان این رأی قابل برگشت نیست و به عنوان رأی قطعی و مهم در این باره شناخته می شود،

    به همین دلیل افرادی که قصد اعتراض به رأی کمیسیون 100 را دارند، نیاز می باشد، در زمان مشخص شده اقدام کنند تا راحت تر بتوانند از حق خود دفاع کنند و لایحه دفاعیه مربوط به کمیسیون ماده 100 را به این مکان ارائه دهند.

    لازم به ذکر است، در مواردی که افرادی اعم از شهرداری یا افراد ذی نفع به رأی مورد نظر شکایت داشته باشند، مرجع خاصی برای رسیدگی به این پرونده در نظر گرفته می شود که این افراد همان افرادی نیستند که در مرحله قبل و برای صادر کردن رأی مورد نظر در کمیسیون ماده 100 حضور داشته اند و باید افرادی جدید در مرجع رسیدگی حضور یابند تا با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده رأی مرحله تجدید نظر را اعلام کنند.

    در مواردی که کمیسیون مربوط به ماده 100 رأیی را صادر کند
    در مواردی که کمیسیون مربوط به ماده 100 رأیی را صادر کند

    چه تخلفات ساختمانی زیر نظر کمسیون 100 بررسی می شود؟ این تخلفات شامل چه مواردی می گردد؟

    یکی از تخلفاتی که کمیسیون 100 شهر داری برای آن اقدام می کند مربوط به تخریب کردن ساخت و ساز مورد نظر است، در مواردی که ساخت و ساز بر ضد اصل های مهم شهرسازی باشد و موارد فنی و بهداشتی در این ساختن دخیل نباشد ممکن است، کمیسیون 100 رأی را به تخریب ساختمان بدهد و از ادامه یافتن این تخلف ساختمانی جلوگیری می کند.

    در موارد دیگری ممکن است، اصول کامل بهداشتی و فنی در ساختمان مورد نظر رعایت شود و تمامی اصول شهرسازی را مد نظر داشته باشند، اما برخی موارد رعایت نشده باشد و جریمه ای برای فرد متخلف در زمینه اصول ساختمانی در نظر گرفته شود.

    به عبارت دیگر اگر فردی مجوز لازم در ارتباط با ساختمان مورد نظر را دریافت کند، اما اقدامات دیگری را انجام دهد و بر خلاف مجوز ارائه شده پیش رود ممکن است، کمیسیون ماده 100 حکم به جریمه فرد را صادر کند و بر اساس ارزش ملک این میزان جریمه مشخص می گردد.

    در این موارد کمیسیون با توجه به این گزینه ها رأی را بر جریمه فرد می گذارد و با توجه به بنای ساختمان و بر اساس هر متر مربع بودن این ساختمان میزان اصلی جریمه را صادر می کند، اگر ثابت شود، رعایت موارد فنی به طور کامل انجام شده، اما این ساخت و ساز بدون مجوز صورت گرفته است، با توجه به ارزش ساختمان این میزان مشخص می شود و یک دهم ارزش ساختمان را به عنوان جریمه در نظر می گیرند.

    البته این میزان بر اساس موارد مشخصی که نمایندگان کمیسیون مد نظر دارند، تعیین می گردد و بر اساس قانون این کار ادامه می یابد.

    چه تخلفات ساختمانی زیر نظر کمسیون 100 بررسی می شود؟ این تخلفات شامل چه مواردی می گردد؟
    چه تخلفات ساختمانی زیر نظر کمسیون 100 بررسی می شود؟ این تخلفات شامل چه مواردی می گردد؟

    نحوه رسیدگی به تخلفات ساختمانی زیر نظر کمیسیون ماده 100 به چه صورت است؟

    در ارتباط با تخلفات ساختمانی که قابل بررسی است و در کمیسیون ماده 100 شهرداری این نوع تخلفات بررسی می گردد، رسیدگی به آن در این مورد انجام می شود.

    در مرحله اول کمیسیون ماده 100 رسیدگی لازم را به پرونده مورد نظر انجام می دهد و رأی را با توجه به مدارک و… صادر می کند، در مواردی که شهرداری در زمینه رأی صادر شده اعتراضی داشته باشد، یا مالک در این مورد شکایت خاصی را ارائه دهد، این افراد می توانند در کمیسیون مربوط به تجدید نظر این مسأله را مطرح کنند و رسیدگی لازم به این پرونده در فرصت مناسب صورت می گیرد.

    در این کمیسیون نمایندگان رسمی حضور می یابند و نماینده شهرداری در این کمیسیون ماده 100 لازم است، هر گونه توضیح شفاهی که دارد، را اعلام کند و از این طریق لایحه دفاعیه مربوط به ذی نفع را در این کمیسیون قرائت می کند.

    در مواردی که مشخص شود پرونده مشکلی ندارد

    در مواردی که مشخص شود، پرونده مشکلی ندارد و رسیدگی به آن به راحتی صورت می گیرد و در جلسه مورد نظر رأی صادر خواهد شد و تمامی اعضایی که در کمیسیون حضور دارند، امضا را در ارتباط با لایحه انجام می دهند و به شخص ذی نفع و شهرداری انتقال داده می شود تا از نتیجه این پرونده اطلاع یابند.

    در مواردی که کمیسیون ماده 100 رأی را اعلام کند و ذی نفع در این باره شکایت داشته باشد، تنها تا فرصت مشخصی قادر به اعتراض به این رأی است.

    برخی از وکلا در این زمینه تخصص و مهارت بالایی دارند و در ارتباط با کمیسیون 100 شهرداری اطلاعات دقیقی دارند که می توانند به افراد ارائه دهند.

    اگر در فرصت مناسب از طریق قانونی و با کمک گرفتن از وکلای با تجربه اقدام شود و این افراد بتوانند بررسی های لازم را در اسرع وقت انجام دهند، بهتر می توانند برای تحلیل کردن رأیی که کمیسیون ماده 100 اعلام می کند اقدام کرده و در این زمینه افراد سرمایه خود را از دست ندهند و حل پرونده و ادامه دادن ساخت و ساز مورد نظر زودتر انجام پذیرد،

    اما در مواقعی که افراد بخواهند این اقدام را خودشان در نظر بگیرند و از افراد با تجربه ای چون وکیل استفاده نکنند ممکن است که این مسأله دیرتر پیش رود و مشکلاتی برای افراد ایجاد می گردد.

    اگر در جلسه اولی که کمیسیون برگزار می شود، صدور کردن رأی امکانپذیر نباشد

    اگر در جلسه اولی که کمیسیون برگزار می شود، صدور کردن رأی امکانپذیر نباشد و نمایندگان به توافق در ارتباط با اطلاعات ارائه شده به کمیسیون نرسند این امکان وجود دارد که کمیسیون فرصت دیگری را در نظر بگیرد و زمان خاصی را برای این اقدام بررسی کند.

    همان طور که اشاره شد اگر بر روی این پرونده اعتراضی از طرف شهرداری و ذی نفع ساخت و ساز صورت گیرد، در کمیسیون ماده 100 این پرونده تجدید نظر می شود و در این مورد لازم است، افرادی در جلسه حضور داشته باشند که در جلسه قبلی نبوده و نمایندگان دیگری از دادگستری و… حاضر شوند که رأی را در نظر بگیرند.

    کمیسیون ماده 100 بعد از اعتراض صورت گرفته رسیدگی های لازم را انجام می دهد و اگر ثابت شود که رأی همان رأی اولیه صادر شده است، این مسأله را به شهرداری و شخص ذی نفع اعلام کرده و در تأیید رأی اقدام می کنند.

    اگر در جلسه اولی که کمیسیون برگزار می شود، صدور کردن رأی امکانپذیر نباشد
    اگر در جلسه اولی که کمیسیون برگزار می شود، صدور کردن رأی امکانپذیر نباشد

    تخریب ساختمان در چه صورتی انجام می پذیرد؟ آیا طبق قانون کمیسیون ماده 100 تخریب ساختمان مورد نظر امکانپذیر می شود؟

    در مواردی که مشخص شود، تمامی اصول مورد نظر برای موارد فنی و شهرسازی ساختمان رعایت نشده است و در این مورد ذی نفع طبق قانون عمل نکرده باشد و امکان خسارت برای دیگران در این ملک وجود داشته باشد، ممکن است، در این موارد کمیسیون ماده 100 حکم به تخریب ساختمان را صادر کند و با توجه به رأی کمیسیون ماده 100 این کار صورت می گیرد.

    اگر طبق نظر کمیسیون ماده 100 برای ذی نفع جریمه ای در نظر بگیرند، اما این فرد بخواهد از پرداخت هزینه خودداری کند و بعد از ارائه این جریمه توسط کمیسیون به ذی نفع، این فرد پرداخت آن را انجام ندهد و تقاضای شهرداری را نادیده بگیرد در این موارد کمیسیون مجددا اطلاعات ارائه شده را بررسی خواهد کرد و در مواردی که لازم باشد، حکم به تخریب ملک داده می شود.

    تخریب ساختمان در چه صورتی انجام می پذیرد؟ آیا طبق قانون کمیسیون ماده 100 تخریب ساختمان مورد نظر امکانپذیر می شود؟
    تخریب ساختمان در چه صورتی انجام می پذیرد؟ آیا طبق قانون کمیسیون ماده 100 تخریب ساختمان مورد نظر امکانپذیر می شود؟

    جریمه صورت گرفته برای ملک در چه صورتی ارائه می شود؟ با توجه به کمیسیون ماده 100 در زمینه ملک ساخته شده به چه میزانی جریمه تعلق می گیرد؟

    طبق کمیسیون ماده 100 در برخی موارد به جای تخریب ملک مورد نظر از جریمه استفاده می شود و در این مواقع حکم را به جریمه بر علیه ذی نفع در ارتباط با ساخت و ساز اعلام می کند.

    در مواردی که حکم صورت گرفته کمیسیون ماده 100 برای شخص ذی نفعی جریمه باشد، ممکن است، عوامل خاصی وجود داشته باشند که در اخذ جریمه برای ذی نفع دخالت بیشتری دارند و در صورتی که این عوامل را کمیسیون مشکل ساز بداند ممکن است، جریمه بیشتری را در نظر بگیرد.

    یکی از موارد مهم در ارتباط با جریمه مربوط به موقعیتی است که ملک از لحاظ مکانی در یک فضای خاص دارد، اگر ملک در خیابانی اصلی ساخته شود، به نسبت مواردی که ملک در یک خیابان فرعی باشد، شرایط فرق می کند و کمیسیون به این مورد دقت زیادی خواهد کرد،

    همچنین اگر ملک در یک کوچه قرار داشته باشد که بن بست نیست، به نسبت مواردی که ساخت و ساز در یک کوچه بن بست صورت می گیرد، شرایط فرق دارد و در این موارد کمیسیون تمامی عوامل مهم را رعایت می کند و با توجه به قانون و تخلف صورت گرفته میزان جریمه را تعیین خواهد کرد.

    از عوامل مهم دیگر در ارتباط با جریمه تعلق گرفته به ذی نفع

    از عوامل مهم دیگر در ارتباط با جریمه تعلق گرفته به ذی نفع مربوط به این است که از فضای مورد نظر به چه نحوی استفاده می گردد و آیا فضای بیشتری برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده یا خیر.

    از نظر مصالحی که در یک ساختمان به کار برده می شود، نیز نوع جریمه و میزان آن فرق می کند و در خیلی موارد نوع ساختمان را با توجه به مصالحی که در آن استفاده می شود، بررسی می کنند.

    اینکه در ساختمان و حوزه مورد نظر از اراضی موجود شخص ذی نفع برای ساخت و ساز یک ملک مسکونی به کار برده یا اینکه این ملک تجاری می باشد و تخلف ساختمانی در این باره صورت بگیرد از مهم ترین مواردی است که در هنگام ارائه جریمه در ارتباط با تخلف ساختمانی توسط کمیسیون ماده 100 بررسی می شود.

    کمیسیون با توجه به ملک مسکونی و بررسی شرایط مورد نظر در ارتباط با این ملک، جریمه را در نظر می گیرد و این میزان جریمه بر طبق قانون تعیین می شود و لازم به رسیدگی هر چه سریع تر در زمینه تخلف صورت گرفته می باشد.

    اگر ملک تجاری یا صنعتی باشد، یا ساخت و ساز صورت گرفته برای یک اداره باشد، شرایط فرق می کند و میزان جریمه با توجه به شرایط و ضوابطی که در ارتباط با یک ملک تعیین شده است، مشخص خواهد شد.

    کمیسیون در این مواقع شرایط مورد نظر را بررسی می کند و میزان جریمه ای را با توجه به ارزش ساختمان و ارزش معاملاتی آن در هر یک متر مربع تعیین خواهد کرد.

    در مواردی که مالکی بخواهد در هنگام ساختن یک ساختمان بنا را بیشتر از حد ممکن در نظر بگیرد

    در مواردی که مالکی بخواهد در هنگام ساختن یک ساختمان بنا را بیشتر از حد ممکن در نظر بگیرد و به معابر موجود در شهر و متعلق به شهرداری تجاوز کند مشمول جریمه می شود.

    در این موارد اگر مالک بخواهد نوسازی انجام دهد و پروانه ای در این باره نداشته باشد، یا این فرد بخواهد ملک جدیدی را بسازد که از ملک سابق خود جلوتر رفته و فضای شهرداری را در برداشته باشد، مشمول جریمه می شود و این جریمه در کمیسیون ماده 100 لحاظ می گردد.

    مالک تمامی اصول مهم فنی را رعایت نکند

    یکی دیگر از تخلف های ساختمانی که در کمیسیون ماده 100 بررسی می شود، مربوط به مواقعی است که مالک تمامی اصول مهم فنی را رعایت نکند و اصول کامل معماری را نادیده بگیرد و بعد از ساختن مشخص شود که ساختمان استحکام لازم را ندارد و برای جلوگیری از خسارات جانی کمیسیون ماده 100 حکم را بر تخریب می گذارد.

    در ارتباط با اصول فنی مهم برای یک ساختمان منظور این است که تمامی ضوابط مورد نظر برای این کار شناخته شود و بعد از آن یک بنایی احداث گردد تا بهره برداری از ساختمان به مشکل بر نخورد و تمامی مقاومت یک بنا سنجیده شود و به شکل مناسبی این بنا احداث گردد.

    رعایت کردن اصول بهداشتی یک ملک مربوط به اصول و مواردی می باشد که برای حفظ کردن سلامت جان افراد این اصول اهمیت دارد و به جسم و روان این افراد باید توجه شود تا در سلامتی انسان ها خللی ایجاد نگردد.

    اصول شهرسازی مربوط به یک ساختمان به مواردی بر می گردد که رعایت کردن آن به بافت شهر آسیب خاصی وارد نمی کند و توسعه یک شهر با رعایت این نوع اصول و ضوابط بهتر امکانپذیر می شود.

    مالک تمامی اصول مهم فنی را رعایت نکند
    مالک تمامی اصول مهم فنی را رعایت نکند

    منظور از تغییر کاربری ملک مورد نظر چیست؟ آیا حکم صادر شده در ارتباط با تغییر کاربری در کمیسیون ماده 100 امکانپذیر است؟

    در برخی موارد تخلفی برای فرد صورت می گیرد که بر خلاف مواردی است که در پروانه ساختمانی تعیین می شود و در یک منطقه ای که کاملا غیر تجاری می باشد، ذی نفع بخواهد کسب و کار خاصی را دائر کند تا تجارتی را انجام دهد، در این مواقع اگر شهرداری از تحلف صورت گرفته آگاه شود، ممکن است که این مورد را در کمیسیون ماده 100 اعلام کرده و در این زمینه کمیسیون رأی مشخص شده را ارائه می دهد.

    در این مواقع کمیسیون به محض دریافت این نوع تخلف توسط فرد اقدامات لازم را انجام می دهد و در مهلت مورد قرار به تخلف رسیدگی می کند که نباید این مهلت از شصت روز بیشتر شود و نیاز به رسیدگی سریع تری در این باره وجود دارد.

    اگر نیاز به تعطیلی این کسب و کار باشد، یا طبق کمیسیون ماده 100 مشخص گردد که باید تجارت در کمتر از سی روز جمع شود، در این مواقع کمیسیون رأی را اعلام می کند و افراد موظف به ابلاغ آن هستند.

    اجرا کردن تصمیمی که کمیسیون در ارتباط با تخلف تغییر کاربری در نظر می گیرد، فقط مأمورین شهرداری هستند و در این موارد ممکن است، بعد از بستن کسب و کار و تعطیلی کامل آن لازم می باشد که برای فرد حکم خاصی بریده شود، یا جریمه در این مورد به فردی که تخلف ساختمانی را انجام داده است، تعلق می گیرد.

    جزای نقدی با توجه به تخلف صورت می گیرد

    جزای نقدی با توجه به تخلف صورت می گیرد و افرادی که ثابت شود، در این باره آگاه هستند و با اطلاع کامل این کار را انجام داده اند، به حبس نیز محکوم می گردند.

    استفاده تجاری فقط به یک اداره و… مربوط نمی شود، بلکه اجرا کردن یک مرکز تخصصی مهندسی در یک ساختمان مسکونی یا برپا نمودن حتی یک مرکز وکالت در این مکان به عنوان یک تخلف در نظر گرفته می شود و لازم به تعطیلی و پرداخت جریمه است

    و در مواقعی که ملکی به عنوان مرکزی تجاری باز می شود، لازم است که در این زمینه مجوز ساختمانی برای ساخت و ساز تجاری از شهرداری دریافت گردد و در مواقعی که اخذ پروانه برای ملک مسکونی باشد، اما این ساختمان را تجاری بسازند طبق کمیسیون ماده 100 این فرد تخلف انجام داده و در این زمینه جریمه به فرد تعلق می گیرد.

    اما در مواردی که افراد بخواهند تغییر کاربری مورد نظر خود را از تجاری به مسکونی بدهند و به عبارت دیگر مجوز را برای یک کسب و کار ذی نفع دریافت کنند، اما بعد از این اقدام بخواهند که از آن استفاده تجاری نکند، بلکه استفاده مسکونی از این ساختمان را مد نظر داشته باشند، در این موارد حکم کمیسیون مشکلی ندارد و مشمول جریمه نمی شود.

    جزای نقدی با توجه به تخلف صورت می گیرد
    جزای نقدی با توجه به تخلف صورت می گیرد

    متن نمونه لایحه دفاعیه مربوط به کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟

    متن نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 با توجه به تخلفی که ذی نفع انجام داده است، متفاوت است، همچنین شرایطی که بر این پرونده حاکم است، متن های مختلفی را در بر می گیرد، ولی قالب تمامی متون مربوط به متن دفاعیه یکسان هستند که در این موارد بهتر این است، فرد از طریق وکیل برای تنظیم متن اقدام کند و مطالب لازم را مد نظر قرار دهد.

    متن نمونه لایحه دفاعیه مربوط به کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟
    متن نمونه لایحه دفاعیه مربوط به کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟

    رای کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟ آراء مربوط به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 کدام موارد می باشند؟

    با توجه به روند اداری که برای کمیسیون ماده 100 وجود دارد، بر طبق قانون آراء صادر می شود و مستندات موجود در این زمینه بررسی خواهد شد، همچنین در این زمینه مدارک مربوط به تخلف ساختمانی چک می گردد و با توجه به شرایطی که وجود دارد، آرا صادر می شود.

    در برخی موارد رأی کمیسیون ماده 100 این است که تخریب ساختمان صورت گیرد و خرابی ساختمان انجام شود.

    جرائم نقدی از رأی های دیگری است که در کمیسیون ماده 100 در نظر گرفته می شود.

    در برخی موارد ممکن است، ساخت و ساز از همان ابتدایی که تخلف مشخص شود، تعطیل گردد و به کاربری مجازی که قانون اجازه داده است، تبدیل گردد که کمیسیون با توجه به شرایط مورد نظر این رأی را صادر می کند.

    رای کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟ آراء مربوط به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 کدام موارد می باشند؟
    رای کمیسیون ماده 100 چه مواردی را شامل می شود؟ آراء مربوط به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده 100 کدام موارد می باشند؟

    در ارتباط با رأی مربوط به کمیسیون ماده 100 چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

    با توجه به قانون هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که بدون گرفتن مجوز ملکی را می سازد و در این مورد شهرداری موظف است،

    اگر خلاف قانون ملکی ساخته می شود، از عاملانی که این ساخت و ساز را انجام می دهند، جلوگیری کرده و به کمیسیون مورد نظر برای تخلفات ساختمانی به نام ماده 100 این افراد را ارائه دهد و در مکان مورد نظری که قانون مشخص کرده است، این تخلف توسط نمایندگانی بررسی می شود و پرونده به این مکان ارجاع داده می شود.

    در مواردی که ساخت و سازی انجام شود که در این زمینه مجوز کتبی برای این کار از شهرداری صورت نگیرد این بنا را بدون پروانه می دانند و مجوز ساخت برای این کار دریافت نمی گردد.

    در مواردی که صاحب ملک یا فردی که تمامی مراحل مورد نظر در ارتباط با صدور پروانه را انجام می دهد و عوارض ساختمان خود را به شکل کاملی در نظر بگیرد، ولی در این زمینه مجوز لازم را از شهرداری دریافت نکنند و ساختمان را بدون هیچ گونه مجوزی بنا کنند، در این موارد به ملکی که ساخته شده است، بنای بدون پروانه می گویند.

    ملک مورد نظر پلاک ثبت شده در شهرداری نداشته باشد

    یکی دیگر از موارد مهم این است که اگر ملک مورد نظر پلاک ثبت شده در شهرداری نداشته باشد و در این ملک بخواهند که ساخت و ساز را انجام دهند، این ملک را به عنوان بنا و ساختمانی که بدون پروانه می باشد، در نظر می گیرند و در ارتباط با این نوع ساختمان ها حکم کمیسیون ماده 100 به تخریب می باشد و اگر ساختمانی بدون پروانه احداث شود،

    یا این ساختمان در حریم شهر خاصی نباشد قانون این ملک را خارج از اعتبار می داند و تخریب می کند، منظور از ساختمان هایی که خارج از حریم شهرها هستند، این است که این ساختمان ها را در مسیرهایی که برای یک فرودگاه یا مسیر راه آهن تعیین شده است، احداث کنند.

    در مرحله ای که دفاعیه مربوط به کمیسیون ماده 100 در مرحله ابتدایی می باشد، لازم است که افراد کارت شناسایی داشته باشند تا از این طریق در امر پاسخ گویی مربوط به این رأی تسریع ایجاد شود.

    دومین مرحله در این زمینه مربوط به تنظیم کردن دفاعیاتی است که در فرم های مخصوص مربوط به آن وجود دارد و دبیرخانه کمیسیون این فرم را دریافت می کند.

    مهم ترین مواردی که در نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 بررسی می شوند، شامل این موارد خواهند شد:

    اگر ساخت و سازی بدون هر گونه اخذ پروانه صورت گیرد و در این زمینه از شهرداری حکم قانونی گرفته نشود، در کمیسیون 100 ماده این مسأله بررسی می شود.

    در مواردی که ثابت شود، بنای مورد نظر استحکام لازم را ندارد و برای این مسأله باید در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد، نیز کمیسیون ماده 100 به بررسی آن می پردازد.

    اگر ذی نفع یا فردی بخواهد به معابر شهری یا معابری که عمومی و برای استفاده همگان طراحی شده است، تجاوز کرده و از این مسأله غفلت کند کمیسیون ماده 100 این پرونده را در نظر می گیرد و در ارتباط با تجاوز فرد بررسی های لازم را انجام می دهد.

    در مواردی که در ساخت و ساز احداث پارکینگ فراموش شود و در مکانی که برای پارکینگ اختصاص داده می شود، ساخت و سازی غیر قانونی صورت گیرد، توسط کمیسیون ماده 100 این مسأله چک می شود.

    مهم ترین مواردی که در نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 بررسی می شوند، شامل این موارد خواهند شد:
    مهم ترین مواردی که در نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 بررسی می شوند، شامل این موارد خواهند شد:

    نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 توسط چه فردی باید ارائه شود؟

    لایحه را در کل نوشتارهای خاصی می دانند که از طریق وکلای شخص ذی نفع یا اصحاب دعوی به مقامات قضایی ارائه می شود و با این اقدام لایحه دفاعیه به مرکز مورد نظر ارسال می گردد.

    وکیل در هر زمینه ای تلاش می کند که از موکل خود دفاع کند و پرونده را با توجه به مدارک و مستندات بررسی خواهد کرد و در زمینه کمیسیون ماده 100 اگر موکل بخواهد از وکیل استفاده کند و کارهای قانونی را در این مورد وکیل انجام دهد، مسلما کارها بهتر پیش می رود.

    لایحه را وکیل مورد نظر با توجه به تجربه بالای خود و در قالب کلمات زیادی که نسبت به آن اطلاعات دارد، به مرکز مورد نظر ارائه می دهد و در مقام دفاع از موکل خود تمامی اقدامات را انجام خواهد داد.

    نوشته هایی که توسط موکل در لایحه دفاعیه نوشته می شود و برای بررسی به کمیسیون ماده 100 ارائه می گردد، در سطرهای محدود و به صورت کامل ثبت می شود و از این طریق طرف مقابل چون افراد حاضر در کمیسیون نسبت به این لایحه و دفاع از موکل آگاه می شوند.

    لایحه دفاعیه را برای تکمیل دادخواست انجام می دهند و در این مورد دادخواست را وکیل با توجه به اطلاعات گرفته شده از موکل خود برای تخلف ساختمانی صورت گرفته در نظر می گیرد.

    لایحه دفاعیه را وکیل تنظیم می کند تا در مقام دفاع از موکل خود بر آید و درخواست را به کمیسیون ارائه خواهد داد تا مجددا این حکم بررسی شود.

    نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 توسط چه فردی باید ارائه شود؟
    نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 توسط چه فردی باید ارائه شود؟

    در متن نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 چه اطلاعاتی قرار می گیرد؟

    نوشتن لایحه به شکل درست اهمیت زیادی دارد و به همان اندازه که ارائه لایحه مهم می باشد، تنظیم این لایحه به شیوه درست مورد نظر است.

    با توجه به پیچیدگی که لایحه دارد، هر فردی نمی تواند لایحه ای مناسبی را ارائه دهد و لازم است که فرد مورد نظر با اصول لایحه نویسی آشنا باشد و قبل از نوشتن لایحه دفاعیه در ارتباط با کمیسیون ماده 100 آموزش های لازم را دریافت کند.

    توانایی فرد برای نوشتن لایحه دفاعیه اهمیت دارد و لازم است، فن خاصی در این زمینه داشته باشد تا نمایندگان حاضر در کمیسیون به این لایحه توجه کنند و از اطلاعات کامل آن به نفع فرد ذی نفع به کار برند.

    تمامی مدارکی که فرد موکل می تواند به کمیسیون ارائه دهد تا از این طریق رأی این کمیسیون به نفع ایشان باشد، لازم است، به وکیل تحویل داده شود تا با توجه به این مدارک وکیل بتواند لایحه دفاعیه درستی را تنظیم کند.

    ادعاهایی که فرد موکل برای بررسی رأی کمیسیون دارد و تمامی مستندات این زمینه باید به وکیل برای تنظیم لایحه دفاعیه ارائه شود.

    در ادامه یکی نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 آورده شده است.

    در متن نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 چه اطلاعاتی قرار می گیرد؟
    در متن نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 چه اطلاعاتی قرار می گیرد؟

    در اینجا به پایان مقاله ی نمونه لایحه دفاعیه کمیسیون ماده 100 رسیدیم. از این که تا انتها با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزاریم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشدار: کلیه محتوای درج شده در این وب سایت جنبه اطلاع رسانی داشته و ممکن است برخی مطالب به روز یا الزاما صحیح نباشند.

    مطالب محبوب سایت

    مطالب مرتبط

    وکیل ثبتی تبریز

    وکیل ثبتی تبریز

    موضوع بحث این مقاله، وکیل ثبتی تبریز می باشد. لطفا تا انتهای این مبحث حقوقی کاربردی همراه ما بمانید. وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    نمونه لایحه آزادی مشروط

    با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع نمونه لایحه آزادی مشروط آشنا شوید. یکی از مواردی که در مورد پرونده های در رابطه با